[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.408 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://formule1.nl/nieuws...ne-red-bull-heeft-gelijk/

Ecclestone: ‘Red Bull heeft gelijk’
De 84-jarige miljardair weet wel wat er gedaan had kunnen worden om de strijd dit seizoen al gelijkwaardiger te maken: “We hadden de ontwikkeling van de Mercedes-motor moeten bevriezen, en de andere fabrikanten ruim baan moeten geven, zodat die terrein terug hadden kunnen winnen.”
Mercedes motoren bevriezen en de rest volkomen loslaten is ook niet eerlijk en controleerbaar ..

Eigenlijk is het toch heel erg simpel? .. gewoon strafgewicht invoeren net als in andere klasses gebruikt wordt. Zoveel kg voor nr 1, zoveel kg voor de nr 2 en zoveel kg voor de nr 3. En presteert men minder dan mag er weer wat vanaf. Dat is toch geen hogere wiskunde? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:24:
[...]

toch 7 verdiend verloren door beetje te bitchen
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

verloren? ik meen dat zijn bv voor 8miljoen heeft ingekocht bij sauber, wanneer je met 15 in je handjes vertrekt, heb je er toch 7 verdiend?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:57

iichel

Gazoooo

verloren/gewonnen kan ook afhankelijk zijn van welk perspectief je handteert :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
SnowDude schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Dat werkt niet want dan lopen de motoren bouwers gewoon weg,
Nu staan ze in rijen van drie opgesteld bedoel je? Tijdens de 'open era' waren er 7-8 motorfabrikanten actief. Met de enginefreeze et al waren er op een gegeven moment nog 3 over. Honda heeft het Pure project overgenomen, anders waren ze er niet eens aan begonnen. Dus nu hebben we 4 motorfabrikanten. Elke fabrikant ziet wat er nu in F1 gebeurt. Daar wil je niet tussen zitten in die sharktank. En zou je wel een goede motor ontwikkelen, dan wil de rest dat beperken via messen in je rug.

Als alleen Merc en Ferrari over zouden blijven, dan komt er vanzelf wel weer een andere fabrikant die in het ontstane gat wil springen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Sauber 7M verloren heeft door te bitchen. Het is volledig Monisha aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Edd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Dus nu kan hij een stoeltje kopen bij Manor? Die op hun beurt dat geld weer gebruiken voor het betalen van Ferrari voor de software? ;)
Ben benieuwd wanneer dat bekend wordt gemaakt :+
Nou geweldig: die Sauber komt tenminste nog serieus vooruit, bij Manor rijdt hij echt achteraan (al kunnen ze nu misschien de strijd aan met McLaren.. :D )

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Tja, beetje anti-climax onder druk van Bernie zo. Denk dat we Giedo niet meer in een auto in de F1 gaan zien nu.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01
Wom schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:39:
Tja, beetje anti-climax onder druk van Bernie zo. Denk dat we Giedo niet meer in een auto in de F1 gaan zien nu.
Als in, echt nooit meer. Helaas, ik had het wel mooi gevonden als we twee 'Ollanders hadden. Nu alles op Max! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
emnich schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Natuurlijk stuurde de FIA met de regels maar dat kwam omdat RB altijd de grijze gebieden op zocht. Ze zochten de mazen in de wet en (mis/ge)bruikten die. Daardoor kon je er ook gewoon wat aan doen door de mazen in de regels te dichten. Hierdoor veranderde misschien wel de letterlijke regel maar niet de intentie van de regel.

In het geval van Mercedes lijkt het erop dat ze helemaal geen maas in de regel ontdekt hebben maar lijkt het erop alsof ze gewoon hun werk vele malen beter gedaan hebben.
Dat doen ze _allemaal_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mat.hi.as schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:41:
[...]

Als in, echt nooit meer. Helaas, ik had het wel mooi gevonden als we twee 'Ollanders hadden. Nu alles op Max! :)F
max is een belg :)B :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9E3cG4CQAAwVlY.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 11:37
Waar je woont bepaald niet per definitie je nationaliteit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Max woont in belgie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawmoret
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Eigenlijk was het redelijk voorspelbaar en slim gespeeld door Sauber.
Sauber wist dat Bernie 16 auto's op de grid nodig heeft om aan z'n afspraken te voldoen.
ze wisten ook dat Manor niet ging rijden.. en dat ze zelf "fout" waren met het contract van Giedo....

ik vermoed dat ze er op gespeeld hebben dat de grote suiker Oom Bernie wel even een zakcentje zou trekken om z'n eigen belangen te redden en Sauber in de race te houden en daarmee Giedo af te betalen.

eigenlijk is de F1 een grote corrupte boevenbende :'(

Do the math: sin adds to your troubles, subtracts from your peace, multiplies your sorrows and divides you from God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NielsNdz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Waar je woont bepaald niet per definitie je nationaliteit :9
geboren in belgie + woont in belgie + mamma is belg ... max = belg :+

"Max Verstappen (Hasselt, België, 30 september 1997) is een autocoureur met Nederlandse en Belgische nationaliteit die met een Nederlandse licentie rijdt"

voor de sport heeft ie nld nationaliteit (zal wel iets met sponsoren te doen hebben) maar voor mij is het gewoon een belg :)B (limburgers zijn sowieso half belg/duits + vleugje nederlander )

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
mat.hi.as schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:41:
[...]
Tenzij pappa natuurlijk uiteindelijk Sauber opkoopt. Ik begreep dat hij door deze deal al wat aandeeltjes zou krijgen en als hij er genoeg heeft kan hij vast wel afdwingen dat zijn zoontje alsnog mag gaan rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 22:33
Aah het talent komt uit Nederland en niet uit België :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01
Maakt niet uit, ik ben ook half Belg :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Hamilton stookt het vuurtje nog even verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-mensen-aanstellen.dhtml

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BS verhaal "Maar wij hebben ook niet geklaagd in de tijd dat Red Bull zoveel won'', zei Hamilton. ,,We hebben nu eenmaal een geweldig team aangesteld, dat het geweldig heeft gedaan. Ik heb nu de beste auto waar ik ooit in heb gereden.''

dat is zeker wel gebeurd, die blowndefuser is toen afgeschaft waarna RBL niet meer overpowered was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 05-10 16:01
In een artikel, betreffende de enorme teleurstelling van Jos Verstappen in de Renault aandrijving, wordt er gesproken dat het naast het gebrek aan kracht, ook de duurste motor van het veld is.
Ik wist niet dat Renault de duurste van het veld is, dus dan is de ophef rondom Renault helemaal logisch, maken slecht hun huiswerk en ze schrijven de rekeningen met een vork.

@Himlims:
Ik weet het even niet meer zeker, maar was de geblazen diffuser niet een speeltje van Brawn, waarna iedereen het kopieerde? (please correct me if i'm wrong).

[ Voor 18% gewijzigd door Juncto op 17-03-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
emnich schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:31:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Sauber 7M verloren heeft door te bitchen. Het is volledig Monisha aan te rekenen.
Volgens mij heeft Sauber 8M verdiend door hun aanpak. Bernie trekt hiervoor de poeplap. Hij kan het zich niet veroorloven om nog meer teams te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ing._Buttje schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Mercedes motoren bevriezen en de rest volkomen loslaten is ook niet eerlijk en controleerbaar ..

Eigenlijk is het toch heel erg simpel? .. gewoon strafgewicht invoeren net als in andere klasses gebruikt wordt. Zoveel kg voor nr 1, zoveel kg voor de nr 2 en zoveel kg voor de nr 3. En presteert men minder dan mag er weer wat vanaf. Dat is toch geen hogere wiskunde? :?
In de F1 gaat het niet om gelijkheid. De open regelgeving heeft altijd voor grote verschillen gezorgd. Als je teams wil die dicht bij elkaar zitten qua performance, dan kun je beter naar gelijkheidsformule's kijken (Clio cup, Indy, etc.).

Wat mij betreft gaan ze terug naar een aantal basisregels met budgetcap en geven ze de rest vrij, aantal cilinders, fuel flow e.d. mag dan zelf bepaald worden. Maximaal aantal motoren per jaar en 100 kg brandstof voor de race. Hoe minder regels hoe beter. De LMP1 levert al jaren leuke races op, daar rijden ze met diesel, benzine en allerlei verschillende hybride oplossingen door elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 17-03-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hamilton was een zonnetje in huis toen het even minder ging bedoelt ie? :X
Juncto schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:38:
In een artikel, betreffende de enorme teleurstelling van Jos Verstappen in de Renault aandrijving, wordt er gesproken dat het naast het gebrek aan kracht, ook de duurste motor van het veld is.
Ik wist niet dat Renault de duurste van het veld is, dus dan is de ophef rondom Renault helemaal logisch, maken slecht hun huiswerk en ze schrijven de rekeningen met een vork.

@Himlims:
Ik weet het even niet meer zeker, maar was de geblazen diffuser niet een speeltje van Brawn, waarna iedereen het kopieerde? (please correct me if i'm wrong).
Was een Super Aguri uitvinding die meegenomen is naar Brawn. Gaf gelijk aan wat de consequenties van het testverbod waren, aangezien iedereen een half seizoen kwijt was i.p.v. een paar races aan het ontwikkelen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Erapaz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:42:
[...]

In de F1 gaat het niet om gelijkheid. De open regelgeving heeft altijd voor grote verschillen gezorgd. Als je teams wil die dicht bij elkaar zitten qua performance, dan kun je beter naar gelijkheidsformule's kijken (Clio cup, Indy, etc.).
persoonlijk vond ik dat project van mr.zandbak best mooi; A-1000 (?) iedereen zelfde body, verschil kwam door de coureur en afstellingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:49:

[...]

Was een Super Aguri uitvinding die meegenomen is naar Brawn. Gaf gelijk aan wat de consequenties van het testverbod waren, aangezien iedereen een half seizoen kwijt was i.p.v. een paar races aan het ontwikkelen ervan.
Ja, dus in plaats van het vele testen, moeten nu elke 2 a 3 jaar de regels op de schop omdat er een team bovenuit steekt (en er alsnog honderden miljoenen tegenaan gooit) en niet meer in te halen is.
Nee, dat is kostenbesparend. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 17-03-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het heeft ook allemaal geen cent bespaard, die ideeën. Geld ging toch wel ergens anders in op. Zo schijnt Mercedes voor de Europese GP's met 24 vrachtwagens rond te rijden voor o.a. het motorhome en de hospitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
Erapaz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Volgens mij heeft Sauber 8M verdiend door hun aanpak. Bernie trekt hiervoor de poeplap. Hij kan het zich niet veroorloven om nog meer teams te verliezen.
Bernie staat volgens mij alleen garant, de rekening komt dus gewoon bij Sauber terecht:
http://www.formule1.nl/ni...tekent-einde-sauber-gate/

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Hamilton was een zonnetje in huis toen het even minder ging bedoelt ie? :X

[...]

Brawn had toch de dubbele diffuser? RB kwam iirc met de 'blown diffuser' zoals die gebanned is door de FIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja klopt, was even getriggerd door de naam van Brawn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:52:
[...]

persoonlijk vond ik dat project van mr.zandbak best mooi; A-1000 (?) iedereen zelfde body, verschil kwam door de coureur en afstellingen :P
A1-GP toch?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Jurgen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:00:
[...]

Brawn had toch de dubbele diffuser? RB kwam iirc met de 'blown diffuser' zoals die gebanned is door de FIA
Brawn had inderdaad de dubbele diffuser. De blown diffuser zelf is al oud, in de jaren tachtig reden onder andere Renault en McLaren er al mee rond.

Wat nieuw was was het hot en cold "off throttle blowen" met een speciale engine map.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jah die; erg smakelijk om te kijken voor mij pure vorm van racen, zoals bijv. de clio cup (zou ik daar graag aan mee doen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Laatst online: 07-10 11:37
himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:17:
[...]

jah die; erg smakelijk om te kijken voor mij pure vorm van racen, zoals bijv. de clio cup (zou ik daar graag aan mee doen :X)
Volledig offtopic
Of je komt gewoon, net als ik oOo , lekker in de Max 5 klasse, Mazda MX-5 eerste generatie, rijden.

Optimaal race plezier met een grote klasse, gelijkwaardige auto's en (enigsinds) betaalbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:56:
[...]
geboren in belgie + woont in belgie + mamma is belg ... max = belg :+

"Max Verstappen (Hasselt, België, 30 september 1997) is een autocoureur met Nederlandse en Belgische nationaliteit die met een Nederlandse licentie rijdt"

voor de sport heeft ie nld nationaliteit (zal wel iets met sponsoren te doen hebben) maar voor mij is het gewoon een belg :)B (limburgers zijn sowieso half belg/duits + vleugje nederlander )
We gaan het gewoon eerlijk verdelen tussen ons Ollanders en de Belgen.
Als ie de finish NIET haalt is ie Belg, haalt ie die streep wel dan is ie van ons en als ie daarbij ook nog punten haalt zetten we een oranje streep onder onze vlag :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Liever niet... dat soort klasses zijn leuk, maar vaak vrij slecht voor het aantal beschikbare auto's :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hardware-lover schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:22:
Als ie de finish NIET haalt is ie Belg, haalt ie die streep wel dan is ie van ons en als ie daarbij ook nog punten haalt zetten we een oranje streep onder onze vlag :+
Een beetje zoals Andy Murray bij het tennis voor de Engelsen. Wint hij, dan is hij Brits, verliest hij, dan is hij Schots ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:22:
[...]

Bij twijfel: vaderland-moedertaal.
Prima dat hij Vlaams spreekt, maar zijn vader is Nederlander, dus dan hij ook. :)

Wel interessante situaties. Het is gewoon net wat je voelt (of wat je ouders doordrukken) denk ik.
Nico Rosberg is een vergelijkbaar geval. Hij had ook voor Finland kunnen kiezen, en heeft vroeg in z'n carriere ook onder de Finse vlag geracet volgens mij. Misschien was het ook wel een marketing issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:57

iichel

Gazoooo

Ligt het aan mij of...

FIA (Bernie) roept dat mercedes wel erg een voordeel heeft.
Maar aero-wise hebben ze ook wel een cadeautje gekregen doordat ze vorig jaar al een lage neus hadden en dit jaar iedereen dat moet. Daar moeten ze wel een jaar voorsprong uit gehaald hebben.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08

AzzKickah

06-CENSORED

Heel jammer, vooral dat dat met die aandelen niet doorgaat.

Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 17:55
Zo, wat is de status? 7 miljoen betaald voor een contract, nu 1 miljoen terug?

Toch een beetje anticlimax.. had liever een racende Giedo gezien...

edit: typefoutje, 15 miljoen dus

[ Voor 10% gewijzigd door durian op 17-03-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In het artikel staat 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

durian schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:03:
Zo, wat is de status? 7 miljoen betaald voor een contract, nu 1 miljoen terug?

Toch een beetje anticlimax.. had liever een racende Giedo gezien...
Je bedoelt eigenlijk 15.000.000?

[ Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:13 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Toch wel gek dat hij nou ineens wel gewoon geld wil. Zou er van bovenaf druk zijn uitgeoefend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goron schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:45:
Toch wel gek dat hij nou ineens wel gewoon geld wil. Zou er van bovenaf druk zijn uitgeoefend?
Bernie Ecclestone.

Als Giedo door zou zetten, is er een grote kans dat Sauber valt. Dan blijft er niets over op de grid.

Bernie betaald de 15M zelfs.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Lijst van hoeveel F1 constructeurs waard zijn (niet te verwarren met budgetten)
http://www.therichest.com...valuable-f1-constructors/
Geen idee of die bron betrouwbaar is, maar hier het lijstje:

10. Manor: $90 miljoen*
9. Toro Rosso $ 150 miljoen
8. Sauber $155 miljoen
7. Force India $ 160 miljoen
6. Lotus $ 245 miljoen
5. Williams $ 380 miljoen
4. Mercedes $ 560 miljoen
3. Red Bull $ 640 miljoen
2. McLaren $ 810 miljoen
1. Ferrari $ 1350 miljoen

In het artikel genoemde budgetten:
1. Ferrari $ 400 miljoen
Mercedes $ 295 miljoen
4. Mclaren $ 280 miljoen
5. Lotus $ 225 miljoen
Force India $ 100 miljoen
Toro Rosso < $ 90 miljoen
Manor $ 60 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Betaalde Bernie? Op f1today.net staat "Ecclestone heeft Sauber financiële garanties gegeven, maar het team moest zelf de betaling aan Van der Garde regelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Bernie betaaldt de 15M zelfs.
Wie zegt dat?
De meeste bronnen zeggen dat Sauber dat bedrag gewoon moet ophoesten.

Ik ga er wel vanuit dat VdG/Boekhoorn garanties willen, en dat Bernie bijvoorbeeld wel garant wil staan voor Sauber, maar ik zie Bernie niet betalen tenzij het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Is er al zekerheid dat Alonso gaat racen in Maleisië? Kan zo snel nog geen bericht daar over vinden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:46

IkWilbert

Het is mij!

Wom schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:20:
Is er al zekerheid dat Alonso gaat racen in Maleisië? Kan zo snel nog geen bericht daar over vinden.
Volgens zijn vriendin racet hij
http://f1today.net/nl/nie...nso-in-maleisi-op-de-grid

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

durian schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:10:
Betaalde Bernie? Op f1today.net staat "Ecclestone heeft Sauber financiële garanties gegeven, maar het team moest zelf de betaling aan Van der Garde regelen."
Lees die quote dan nog eens, want er kunnen gewoon twee dingen in gelezen worden. Ik bedoel maar te zeggen: Wat zijn financiele garanties dan, en hoe geef je ze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
@EnzoMatrix

Ik geef toe, het is lekker dubbelzinnig :-) We horen het wel, ooit... misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zamorano schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:10:
[...]

Wie zegt dat?
De meeste bronnen zeggen dat Sauber dat bedrag gewoon moet ophoesten.

Ik ga er wel vanuit dat VdG/Boekhoorn garanties willen, en dat Bernie bijvoorbeeld wel garant wil staan voor Sauber, maar ik zie Bernie niet betalen tenzij het echt niet anders kan.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Lees die quote dan nog eens, want er kunnen gewoon twee dingen in gelezen worden. Ik bedoel maar te zeggen: Wat zijn financiele garanties dan, en hoe geef je ze? :)
Dit dus. Sauber heeft dat geld momenteel echt niet. Dus een financiele garantie van Bernie, heb ik van aangenomen dat hij (het leeuwendeel) aan Sauber betaald, zodat Sauber Giedo kan betalen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
Kan natuurlijk gewoon een vooruitbetaling zijn van Bernie, nu ze WK punten hebben gescoord.
Wordt gewoon een creditnota op de eindafrekening van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Kan gewoon zijn dat Bernie garant staat voor het bedrag, mocht Sauber "nog" niet in staat zijn het bedrag over te maken, waardoor het bedrag een lening wordt naar Sauber toe, met wat gunstigere tijdsvoorwaarden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is allemaal leuk, maar hoe sta je garant voor een bedrag, ik bedoel, VdG wil betaald worden en Sauber heeft het geld niet liggen. Dus dan komen we uit bij een Ecclestone die betaald. Het zij eventjes voorschieten, het zij permanent. Ik denk niet dat Sauber zoals het er nu bij staat, eventjes 15 miljoen over gemaakt zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het behaalde resultaat van afgelopen zondag zal het ze wel een stuk gemakkelijker gaan maken. Er zullen nu mogelijk meer serieuze sponsors interesse hebben. Al met al zal de financiële situatie er voor Sauber voorlopig alleen maar op vooruit gaan verwacht ik. Een derde (vierde, vijfde, ....) partij zal nu misschien ook eerder genegen zijn om het e.e.a. voor te schieten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk word het beter, maar een sponsor die binnen komt om je te helpen met een lopend conflict is geen sponsor, dat is een suikeroompje :) Althans, er zit weinig business sense in het willen betalen van de fouten die gemaakt zijn voordat je binnenkwam. Dat het geld wat ze ontvangen uiteindelijk wel daarvoor word gebruikt, lijkt me wat anders.

Dit gezegd hebbende, van zoiets kun je dan natuurlijk wel weer heel goed een soap maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:41:
Dat is allemaal leuk, maar hoe sta je garant voor een bedrag, ik bedoel, VdG wil betaald worden en Sauber heeft het geld niet liggen. Dus dan komen we uit bij een Ecclestone die betaald. Het zij eventjes voorschieten, het zij permanent. Ik denk niet dat Sauber zoals het er nu bij staat, eventjes 15 miljoen over gemaakt zou hebben.
Gewoon, dat kan. Ik kan ook garant staan voor jou schulden als ik dat wil in samenspraak met jou. Betekend dat als de schuldeisers bij jou het bedrag niet kunnen opeisen, dat ze dit dan bij mij mogen doen. Aangezien Bernie genoeg bezit en vermogen heeft, kan dit dus gedekt worden, en zal de schuleisende partij altijd zijn geld ontvangen. Hoe Sauber en Bernie dit onderling geregeld hebben zal in ieder geval een stuk gunstiger zijn dan de situatie hiervoor was. Het kan dus zo zijn dat Sauber nu maar 4 miljoen heeft kunnen betalen, Bernie zijn garant stelling 11miljoen voorschiet, en deze als lening terugbetaald moet worden door Sauber, misschien met een wel heel gunstige terugbetalingstermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn we het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:09

Player1S

Probably out in the dark

Ben trouwens benieuwd of Giedo nu straks die zak geld mee neemt naar Manor of niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat zit er voor Bernie in denk je dan? Ten eerste zorgt ervoor dat de F1 niet nog meer gezichtsverlies lijdt, ten tweede was Sauber de laatste jaren nogal rebels, en kan hij hun min of meer de mond snoeren zolang zij een schuld bij hem hebben. En ten derde, wat je allemaal nog meer voor achterliggende gedachtes kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Bernie heeft volgens mij contracten met circuits waarin staat dat er minimaal X aantal auto's aan de start verschijnen.
Zonder Sauber kon hij wel eens contractbreuk plegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

L1nt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:02:
Ben trouwens benieuwd of Giedo nu straks die zak geld mee neemt naar Manor of niet.
Zou me niets verbazen als Bernie een "and stay out!"-actie gedaan heeft. :X Als in: Bernie betaalt de afkoopsom, en VDG mag never nooit meer rijden. Daar zie ik Moneysha en Vrekkenstone wel voor aan. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zou wel fraai zijn als Giedo Indy (oid) gaat rijden en wedstrijden wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijgevige vrek dan... Als hij zomaar afscheid neemt van 15 miljoen, but that's none of my business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:09

Player1S

Probably out in the dark

Bart-Willem schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Zou me niets verbazen als Bernie een "and stay out!"-actie gedaan heeft. :X Als in: Bernie betaalt de afkoopsom, en VDG mag never nooit meer rijden. Daar zie ik Moneysha en Vrekkenstone wel voor aan. :X
En waarom daar mee akkoord gaan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vraag ik me ook af. Eerder andersom: Bernie zal eerder gezegd hebben: als je de rechtzaak doorzet zorg ik er persoonlijk voor dat je nergens meer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Prima, er zijn leukere racesklasses om in mee te rijden, met een flinke zak geld kom je nu een heel eind :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

MrSleeves schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:28:
Vraag ik me ook af. Eerder andersom: Bernie zal eerder gezegd hebben: als je de rechtzaak doorzet zorg ik er persoonlijk voor dat je nergens meer kan rijden.
Dit lijkt mij een stuk waarschijnlijker eigenlijk. Ecclestone wil geen contractbreuk plegen dus hij heeft Sauber nodig. Als kamp VDG Sauber omver kegelt en Ecclestone daardoor contractbreuk pleegt, heeft-ie een probleem en ik kan me voorstellen dat-ie de gevolgen daarvan bij VDG zelf neergelegd heeft in de vorm van bovenstaande opmerking.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

L1nt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:15:
[...]

En waarom daar mee akkoord gaan?
Onder druk zetten, daar is Nonkel Bernie goed in. Alles om imagoschade van Bernie te voorkomen, die gaat over lijken. Zie ook het voorbeeld van de Williams-monteur. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe zien jullie de toekomst van de F1? Is er een kans dat het hele F1 gewoon in elkaar stort als Red Bull zich terugtrekt met twee teams? Een tijd geleden dreigde Ferrari er ook mee te stoppen. Misschien zou het zo gek nog niet zijn als er een nieuwe klasse opgericht wordt, toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je zou dan een Indycar vs Champcar-idee krijgen. Niet bepaald handig. :P Ferrari roept wel vaker wat, maar RB zie ik gerust écht de stekker eruit trekken: zwaar tegenvallende kijkcijfers, steeds hoger wordende kosten en ze doen momenteel (nog) niet mee voor podiumplaatsen (dus weinig exposure). Je kan dan een hele hoop geld erin pompen en een shitload aan tijd/energie erin steken maar als het te weinig oplevert zijn ze het gauw beu daar. Het blijft natuurlijk gewoon een frisdrankfabrikant met een ijzersterk marketingteam en als een marketingtruukje niet meer werkt dan ruimen ze het gewoon op en komt er iets anders. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Nou, de exposure van Mercedes was de afgelopen race ook minimaal. Ik heb die twee vrijwel niet in beeld gezien, Ricciardo nog met enige regelmaat...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Daar is natuurlijk ook wat over te zeggen. Met de bronnen waar ik af en toe mijn F1 nieuws opsnuif begrijp ik dat de regeltjes de sport kapot aan het maken zijn. En dan doel ik niet de regeltjes op de baan, maar in de hele tak van de moertjes tot en met de hoeveelheid bubbeltjes in de frisdrank in de kantine. (sarcasme) De sport is natuurlijk behoorlijk veranderd met "groen en goedkoper" worden als doelstelling. Niet bepaald ten gunste voor het kijk en hoor plezier. Zo een race als afgelopen weekend was voor de neutrale kijker natuurlijk gewoon drama.

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 17-03-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vraag me af, een indycar achtige opzet zou zo gek nog niet zijn. Gelijkwaardige autos met slechts persoonlijke afstelling en rijstijl, die het verschil maakt. Er zitten nu natuurlijk twee waanzinnige coureurs in die Mercedes bolides, maar ze hebben natuurlijk ook gewoon iets gevonden wat de wagen net even wat sneller maakt dan de rest van het veld. Ik vind de F1 erg interessant omdat het uiterste van mens en machine, materialen en kennis wordt gevraagd, maar tegelijk krijg je dan wel dit soort fratsen. Als de volgende race weer zo een versie wordt als de afgelopen race, gaan een boel mensen afhaken. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

-tom-562

Oliesjeik

Meh, hoe populair was A1GP? En hoe populair was/is die voetbalteam raceklasse? Niet heel bijster interessant :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08
-tom-562 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:53:
Meh, hoe populair was A1GP? En hoe populair was/is die voetbalteam raceklasse? Niet heel bijster interessant :P
Het probleem van dat soort -toch wat geforceerde- klasses is dat ze historie missen.. en daarmee ook de aantrekkelijke poppetjes.

Stel dat Max nu bij de Formule E was ingestapt.... denk je dat iemand daar een donder om geeft? Ja..de echte racefans wellicht (als ze kunnen vinden waar het uitgezonden wordt)

Het hele politieke spel en al het geneuzel om de F1 maakt het ook weer juist de F1.
Dat.. en de naam dat dit het summum van autosport is (in Europa..).. dat laatste moeten ze alleen wel blijven waarmaken.
Misschien kunnen we er de Ferrari1 van maken...dan maken al die jongens en coureurs direct allemaal hun droom waar door bij Ferrari in de F1 te stappen :p

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrSleeves schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:28:
Vraag ik me ook af. Eerder andersom: Bernie zal eerder gezegd hebben: als je de rechtszaak doorzet zorg ik er persoonlijk voor dat je nergens meer kan rijden.
Bernie heeft zeker niet het eeuwige leven en hij kan iedere dag zomaar eens in het nieuws verschijnen dat ie de eeuwige racevelden aan het bezoeken is. Of er dan wel een frissere wind (minder onfris eigenlijk), zal gaan waaien moeten we dan eerst nog maar eens zien. Wat ik eigenlijk zeggen wil is, uit het oog is uit het hart, en dat geldt dan ook voor alles wat ie geroepen heeft. 1 minuut stilte bij aanvang race en dat was het dan.... ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, maar die gok kan Giedo wel nemen, als hij dit seizoen en volgend seizoen geen F1 rijdt, rijdt hij toch geen F1 meer. Dat is ook uit het oog, uit het hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Laten we hopen dat er op zijn minst nog een spannende strijd om de 3e tm 10e plek ontstaat want als Melbourne een voorbode was voor de rest van het seizoen zie ik het echt duister in voor de toekomst van de Formule 1.

Kijkers gaan afhaken, daarna sponsoren en dus teams en zo raakt het in een spiraal, die mijn of meer begonnen is vanaf het jaar dat Brawn kampioen werd.

Blijkbaar leert men niet dat meer regels niet helpen, maar juist averechts werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Net even de Formula E race in Miami teruggekeken.
Als ik dat zo zie heeft dat zeker wel potentie, die klasse. Die Fan Boost mag van mij direct weer verdwijnen, maar als ze die auto's nog wat harder kunnen laten lopen is dat best wel geinig lijkt mij hoor.

Natuurlijk is er nog geen historie. Dat moet je natuurlijk opbouwen. Dit jaar zijn er al wel wat geinige momentjes geweest. In de race in Miami gebeurde er ook nog een paar leuke dingen in de laatste 5 ronden.

Kan zeker wat worden, dat Formula E.
Nu is het nog verbeteren en dergelijke. Zou goed zijn om Maldonado met Vergne te wisselen. Maldonado past prima in het huidige Formule E naast de uitgerangeerde F1 coureurs als Heidfeld, Senna, Pic, Trulli, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Als je dit ziet dan is FormuleE inderdaad wel iets voor Pastor

YouTube: Formula E Beijing ePrix - Prost/Heidfeld crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja die klapper had ik wel gezien toen. Damn :X In de allereerste race ook nog, je zult maar een dode te betreuren hebben bij je feestelijke opening van een nieuwe innovatieve top of the pops autosportklasse :X

My god die Prost, what the hell were you thinking :o Wat doet die mafkees joh.

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 17-03-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 06-10 17:24
AzzKickah schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:39:
[...]

Ja die klapper had ik wel gezien toen. Damn :X In de allereerste race ook nog, je zult maar een dode te betreuren hebben bij je feestelijke opening van een nieuwe innovatieve top of the pops autosportklasse :X

My god die Prost, what the hell were you thinking :o Wat doet die mafkees joh.
Vreemde actie ja. Hij kijkt eerst 2 keer naar rechts in zijn spiegel en dan gaat ie gewoon naar links zonder te kijken. Dacht natuurlijk dat Heidfeld rechtsom kwam,......

Waar heb je dan 2 spiegels voor Prost 8)7 8)7 8)7 8)7

Heidfeld reageert nog rustig. Anderen hadden hun helm op zijn hoofd stukgeslagen................

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 17-03-2015 23:58 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrSleeves schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:56:
Ja, maar die gok kan Giedo wel nemen, als hij dit seizoen en volgend seizoen geen F1 rijdt, rijdt hij toch geen F1 meer. Dat is ook uit het oog, uit het hart.
Ach, ons Jozzzzzke is wel 5 keer teruggekomen, over tig jaren verspreid (ik roep maar een getal wat hoger ligt dan 2) :) Niet dat ik perse Giedo terug moet zien hoor, en als dat bij die nieuwe stal is (niet renstal, die term is op dit moment n.v.t.), dan heb ik al helemaal liever dat ie wegblijft. De andere Limburger die nog een beetje in het F1 nieuws is geweest de laatste jaren, probeert een plaatsje in een Audi R8 te krijgen voor 2015 heb ik begrepen, die zien we dan ook niet meer instappen in een F1 bolide zonder dikke sponsoring, en dat laatste is altijd een probleem voor hem geweest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:58:
Tenzij pappa natuurlijk uiteindelijk Sauber opkoopt. Ik begreep dat hij door deze deal al wat aandeeltjes zou krijgen en als hij er genoeg heeft kan hij vast wel afdwingen dat zijn zoontje alsnog mag gaan rijden.
Dat zou ik stiekem wel prachtig vinden. Zoonlief wordt belazerd, schopt stennis, de waarde van het team keldert, papa koopt team op en ze opeens de broodheer en coureur van het team dat hem niet wilde.

Al zou het kunnen dan Herr Bernie dat nooit toestaat, maar dat zullen we misschien niet te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Phusebox schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:31:
Laten we hopen dat er op zijn minst nog een spannende strijd om de 3e tm 10e plek ontstaat want als Melbourne een voorbode was voor de rest van het seizoen zie ik het echt duister in voor de toekomst van de Formule 1.

Kijkers gaan afhaken, daarna sponsoren en dus teams en zo raakt het in een spiraal, die mijn of meer begonnen is vanaf het jaar dat Brawn kampioen werd.

Blijkbaar leert men niet dat meer regels niet helpen, maar juist averechts werken.
Persoonlijk vond ik de seizoenen 2007 t/m 2014 juist de mooiste. Niet altijd spannend om het WDC, maar elke race had wel iets. Tussen 1996 en 2004 waren de races zelf veel saaier en zaten er maar een paar spannende races per seizoen bij.
F1 heeft ook recht op een paar saaie races.

Over historie gesproken, Redbull staat niet gelijk aan F1. Ferrari misschien wel. Voor Redbull komen er wel weer andere teams in de plaats. Ook Mercedes houdt een keer op met winnen. Dominantie hoort nu eenmaal bij een opem formule met verschillende budgetten. Dat is precies het unieke van F1, maar zorgt wel vaak voor minder spektakel op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:41
Erapaz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:16:
[...]

Persoonlijk vond ik de seizoenen 2007 t/m 2014 juist de mooiste. Niet altijd spannend om het WDC, maar elke race had wel iets. Tussen 1996 en 2004 waren de races zelf veel saaier en zaten er maar een paar spannende races per seizoen bij.

Over historie gesproken, Redbull staat niet gelijk aan F1. Ferrari misschien wel. Voor Redbull komen er wel weer andere teams in de plaats. Ook Mercedes houdt een keer op met winnen. Dominantie hoort nu eenmaal bij een opem formule met verschillende budgetten. Dat is precies het unieke van F1, maar zorgt wel vaak voor minder spektakel op de baan.
Dus niet, zo snel zullen er geen nieuwe teams instappen op Haas na.
En dat is nu juist het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
AzzKickah schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:37:
Net even de Formula E race in Miami teruggekeken.
Als ik dat zo zie heeft dat zeker wel potentie, die klasse. Die Fan Boost mag van mij direct weer verdwijnen, maar als ze die auto's nog wat harder kunnen laten lopen is dat best wel geinig lijkt mij hoor.

Natuurlijk is er nog geen historie. Dat moet je natuurlijk opbouwen. Dit jaar zijn er al wel wat geinige momentjes geweest. In de race in Miami gebeurde er ook nog een paar leuke dingen in de laatste 5 ronden.

Kan zeker wat worden, dat Formula E.
Nu is het nog verbeteren en dergelijke. Zou goed zijn om Maldonado met Vergne te wisselen. Maldonado past prima in het huidige Formule E naast de uitgerangeerde F1 coureurs als Heidfeld, Senna, Pic, Trulli, etc.
Waar wordt de Formula E uitgezonden?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:46:
[...]
Dat zou ik stiekem wel prachtig vinden. Zoonlief wordt belazerd, schopt stennis, de waarde van het team keldert, papa koopt team op en ze opeens de broodheer en coureur van het team dat hem niet wilde.

Al zou het kunnen dan Herr Bernie dat nooit toestaat, maar dat zullen we misschien niet te weten komen.
Ik ben bang dat vooral dat laatste het probleem is. Die heeft er nu ten slotte ook al voor gezorgd dat het uiteindelijk toch een deal is geworden en ook dat het een geld-deal is geworden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

Mars18 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:23:
[...]

Waar wordt de Formula E uitgezonden?
In Nederland op Fox Sports volgens mij.
http://foxsports.nl/more-sports/formule-e

Leuk zo'n nieuwe klasse achter een decoder.. Dat wordt echt een succes.. :X

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Edd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:54:
[...]

In Nederland op Fox Sports volgens mij.
http://foxsports.nl/more-sports/formule-e

Leuk zo'n nieuwe klasse achter een decoder.. Dat wordt echt een succes.. :X
Dank je

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Goh, wist niet eens van het bestaan af van de Formule E :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het wordt in de UK uitgezonden op ITV4, een FTA zender die je ook via internet en diverse apps kunt bekijken. Op Android en windows 8 bijvoorbeeld via de Filmon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Erapaz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:16:
[...]

Laat ik het houden op smaken verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 10:57
'VdG': 'Sauber is moreel besef kwijt'

Giedo van der Garde zegt na het slepende juridische gevecht met renstal Sauber niet afgeknapt te zijn op de Formule 1, maar wel op het wereldje en vooral op het team van Sauber.
„Ik ben zwaar teleurgesteld in de teamleiding", zegt Van der Garde tegen Telesport. "Men is het moreel besef volledig kwijtgeraakt. Je kunt niet twee stoeltjes dubbel verkopen en dan denken dat er niets gebeurt. Ik denk dat het team een moeilijke toekomst tegemoet gaat. Kaltenborn en oprichter Peter Sauber hebben in ieder geval alle geloofwaardigheid verloren, ook richting Nasr, Ericsson en hun sponsors.”

Van der Garde wist zich tijdens zijn strijd gesteund door een groot deel van de paddock. Coureurs en teambazen toonden zich uiterst kritisch over de handelwijze van Sauber. „We zijn uiteindelijk akkoord gegaan met een afkoopsom omdat ik niet op mijn geweten wilde hebben dat het team zou omvallen, maar ik vind het wel heel belangrijk dat de Formule 1 hier iets van leert om soortgelijke zaken in de toekomst te voorkomen”, aldus Van der Garde, die vandaag ook een mail met die strekking verstuurt naar Alexander Würz, de voorzitter van rijdersvakbond GPDA.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Arjantje72 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:21:
[...]

Dus niet, zo snel zullen er geen nieuwe teams instappen op Haas na.
En dat is nu juist het probleem.
Dat riep men ook toen de fabrikanten de F1 verlieten in 2008/2009. In 2010 waren er vervolgens 14 aanmeldingen. Uiteindelijk zijn er 13 teams gestart.
Señor Sjon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Laat ik het houden op smaken verschillen...
Gelukkig wel, anders waren 20 Ferrari's inderdaad de oplossing geweest.
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2