[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.408 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:51:
Wordt de race nog ergens herhaald eigenlijk? Zie in de gids zo gauw alleen sport1, maar die heb ik niet.
14.15u BBC1 (uitgebreide) samenvatting
Om 18.00u op Veronica ook een samenvatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

:+ http://hasmaldonadocrashedtoday.com/

jammer voor max maar dat hij zegt dat hij wel 6e had geëindigd ? Hoezo komt hij bij die plaats dan?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kauwgomballen schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:55:
[...]

14.15u BBC1 (uitgebreide) samenvatting
Om 18.00u op Veronica ook een samenvatting
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

spartacusNLD schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:15:
:+ http://hasmaldonadocrashedtoday.com/

jammer voor max maar dat hij zegt dat hij wel 6e had geëindigd ? Hoezo komt hij bij die plaats dan?
Hij zou op softs dik gaan vlammen terwijl de rest op medium reed. Dus dan kan je wel wat plaatsjes goedmaken lijkt me. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bart-Willem schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Hij zou op softs dik gaan vlammen terwijl de rest op medium reed. Dus dan kan je wel wat plaatsjes goedmaken lijkt me. :P
oke.. dus omdat hij zo laat de pit in ging kon hij dus softs kiezen ipv medium en dus daarmee plaatsen goedmaken.. toch? (noob)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

spartacusNLD schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:31:
[...]

oke.. dus omdat hij zo laat de pit in ging kon hij dus softs kiezen ipv medium en dus daarmee plaatsen goedmaken.. toch? (noob)
Omdat hij de eerste stint op de mediums reed. De rest op soft. Ze moeten beide compounds gebruiken in de race (m.u.v. regensituaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie nu wel dat sainz zijn snelste ronde 1,3 seconde langzamer was dan de snelste ronde van Ericsson. Kan alleen zo snel de laptimes van Max niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Button had wel weer mijn "sympathy vote" zeg, jammer dat er net geen punt voor hem inzat.

De nieuwe graphics vind ik overigens er erg strak uitzien, alleen die paarse en groene rondetijden zijn erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Deed de McLaren meer mensen denken aan een Marussia van vorig jaar? Niet alleen wegens de snelheid, maar ook wegens het uiterlijk (neus + kleuren). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Wat een uh... vage start. 1 team die al niet rijdt, 1 uitvaller na de kwalificatie... dan nog 2 uitvallers nog voor er een ronde gereden is en na de eerste ronde ligt er nog een compleet team uit.

Ferrari netjes, jammer van die wielmoer, Sauber verrassend, (krijgt Boekhoorn alleen maar meer zin de toko over te nemen ;p), Maldonado deed wat van hem verwacht werd... en jammer van Max.

En Mclaren... pfoei... wel 58 rondes op de teller al, nieuw record. Wat is eigenlijk de straf als je meer dan 4 motoren gebruikt? Anders zou ik gewoon dat ding op max performance zetten en na iedere race maar vervangen om toch maar wat mee te komen ipv achteraan rondjes te rijden... en een FI achter houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijft vermakelijk.

[ Voor 81% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:09 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:02:Wat is eigenlijk de straf als je meer dan 4 motoren gebruikt? Anders zou ik gewoon dat ding op max performance zetten en na iedere race maar vervangen om toch maar wat mee te komen ipv achteraan rondjes te rijden... en een FI achter houden :p
Er is geen penalty voor x aantal motoren gebruiken. Je krijgt alleen wel een penalty voor het vervangen van x onderdelen per motor en die penalty moet je bij de eerstvolgende race inlossen
The replacement of a complete power unit no longer results in a penalty. Penalties continue to be applied cumulatively for individual components of the power unit, and if such a grid place penalty is imposed and the driver's grid position is such that it cannot be applied in full, the remainder of the penalty is no longer carried over to the next race, but is instead applied in the form of a time penalty during the race corresponding to the number of grid spaces remaining in the penalty.
Het kan dus zijn dat je in FP1 je turbo wisselt en een 5-place grid penalty toebedeeld krijgt. Dan ga je kwalificeren en kom je op de 16e plek uit. Tussen Q en R kom je erachter dat er een probleem is met (whatever) in je motor en je wordt toegestaan om dat ook te vervangen. En daarvoor krijg je een penalty van 20 seconden. De totale penalty is dan

- kwalificatie 16
- drop 5 maar je kan maar drop 4 uitvoeren
- startgrid dus op 20 en 5 seconden time penalty "over"
- daarnaast krijg je dus nog 20 seconden extra time penalty

Je kan ervoor kiezen als team om de totale 25 seconden in te lossen door in de pits te komen en stil te gaan staan. Of je kiest er inderdaad voor om vol gas met een optimale motor iedereen in te halen en te hopen dat je 25 seconden penalty minder zijn dan je uiteindelijke positie-terugval.

/edit: over motoren gesproken: Horner loopt weer te zieken... Hij wil dat de FIA alle telemetrie van alle motoren vrijgeeft zodat "mindere fabrikanten" kunnen leren waar "betere fabrikanten" de power vinden om zo zuinig maar hard te kunnen rijden.

Heeft die gast echt niks anders te doen sinds pre-season 2014? Alleen maar miepen dat "de rest" dingen moet vrijgeven/terugschroeven terwijl Renault gewoon bagger presteert in de RB!

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 15-03-2015 17:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 13:09
MAX3400 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:11:
[...]
Je kan ervoor kiezen als team om de totale 25 seconden in te lossen door in de pits te komen en stil te gaan staan. Of je kiest er inderdaad voor om vol gas met een optimale motor iedereen in te halen en te hopen dat je 25 seconden penalty minder zijn dan je uiteindelijke positie-terugval.
Volgens mij is het zelfs MOET als je nog een pitstop hebt staan (in geval van Stop&Go); bijv om nog te voldoen aan de banden regelement.
Als je er speciaal voor naar de pit moet, dan kan je besluiten om aan het eind te laten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Ben ik de enige die vond dat Max blijkbaar nogal moeite had met uit zijn wagen te kruipen na de opgave ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Met die straffen... ik zou als Honda zijnde gewoon gaan knallen met dat hok, dan maar iedere race een hoop vervangen, maar dat je qua tijden iig meedoet. Minder gezichtsverlies dan nu gok ik.

Was ik trouwens de enige die stiekem een beetje moest lachen toen Maldonado eruit knalde en er verteld werd dat het Maldonado was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:07:

Was ik trouwens de enige die stiekem een beetje moest lachen toen Maldonado eruit knalde en er verteld werd dat het Maldonado was?
Denk het wel, want ik moest niet een beetje lachen. Ik lachte hardop en riep onmiddelijk MALDONADO!!

Wát een pannekoek is dat :') Dat die vent niet al vervangen is voor of een daadwerkelijk talent, of iemand die net zoveel geld meeneemt. Man man man man.

[ Voor 18% gewijzigd door AzzKickah op 15-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ryur schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:50:
[...]

Volgens mij is het zelfs MOET als je nog een pitstop hebt staan (in geval van Stop&Go); bijv om nog te voldoen aan de banden regelement.
Als je er speciaal voor naar de pit moet, dan kan je besluiten om aan het eind te laten tellen.
Stop & go is al verplicht tijdens de race mits er nog minstens 5 ronden te rijden zijn. Engine-parts hebben dit jaar een aparte paragraaf gekregen in het reglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:07:
Met die straffen... ik zou als Honda zijnde gewoon gaan knallen met dat hok, dan maar iedere race een hoop vervangen, maar dat je qua tijden iig meedoet. Minder gezichtsverlies dan nu gok ik.

Zullen we voor één keer niet rot doen richting Pastor? Hij kreeg een zetje via een andere auto via Raikkonen die van achteren werd geraakt en de bocht niet meer uitkwam. Nothing he could have done there.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Racing_Reporter schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:44:
[...]

Zullen we voor één keer niet rot doen richting Pastor? Hij kreeg een zetje via een andere auto via Raikkonen die van achteren werd geraakt en de bocht niet meer uitkwam. Nothing he could have done there.
Mwoah. Hij stuurt zelf veel te ver naar binnen terwijl hij weet dat daar nog 2 of 3 auto's zitten. Hij had het heel makkelijk zelf kunnen voorkomen door een pietsie wijder te blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

AzzKickah schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:53:
[...]

Mwoah. Hij stuurt zelf veel te ver naar binnen terwijl hij weet dat daar nog 2 of 3 auto's zitten. Hij had het heel makkelijk zelf kunnen voorkomen door een pietsie wijder te blijven gaan.
Heb de replay net 3x gekeken; Maldonado kan er echt niets aan doen. Hij liet ruimte voor Raikkonen om terug te komen op de baan, niet rekening houdende dat er een halve auto linksachter hem ook nog iemand denkt "goh, Raikkonnen blijft maar lekker op het gras, ik zet mijn rechtervoorwiel vast in de sidepod van Maldonado, dat komt vast wel goed)". Sterker nog, Maldonado zat verder naar rechts t.o.v. Raikkonen dat de auto die achterop Raikkonen reed en dus de veroorzaker was van het hele geval.

Race-technisch gezien is Raikkonen dus de oorzaak dat Maldonado uitvalt; als je met alle wielen in het gras zit, mag/moet je niet zomaar terugsturen en maar hopen dat de rest even uitwijkt. Hierdoor knalde Ericsson dus bij Maldonado tegen de auto aan met de bekende afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MAX3400 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:32:
[...]

Heb de replay net 3x gekeken; Maldonado kan er echt niets aan doen. Hij liet ruimte voor Raikkonen om terug te komen op de baan, niet rekening houdende dat er een halve auto linksachter hem ook nog iemand denkt "goh, Raikkonnen blijft maar lekker op het gras, ik zet mijn rechtervoorwiel vast in de sidepod van Maldonado, dat komt vast wel goed)". Sterker nog, Maldonado zat verder naar rechts t.o.v. Raikkonen dat de auto die achterop Raikkonen reed en dus de veroorzaker was van het hele geval.

Race-technisch gezien is Raikkonen dus de oorzaak dat Maldonado uitvalt; als je met alle wielen in het gras zit, mag/moet je niet zomaar terugsturen en maar hopen dat de rest even uitwijkt. Hierdoor knalde Ericsson dus bij Maldonado tegen de auto aan met de bekende afloop.
Het is Knaldonado. Dus het is zijn schuld :+

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MAX3400 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:32:
[...]

Snap wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Maldonado had gewoon minder scherp naar links moeten sturen in zo'n 1st lap 1st corner situatie met overal auto's. Gewoon je lijn aanhouden evenredig met hoe de bocht loopt.

Maw: niet zijn schuld, had het wel kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wou dit even delen met jullie.

Het team van Manor F1 krijgt geen straf voor het feit dat de auto's het hele weekend in Melbourne in de pits bleven. De stewards bogen hun hoofd over de situatie, omdat het team mogelijk de reglementen overtrad. Na beraad bleek hier echter geen sprake van.

Volgens de stewards heeft Manor de reglementen niet geschonden, want het team was het hele weekend aanwezig en men deed alles wat ze konden om de auto's te prepareren. Daarnaast zagen de stewards in dat het onmogelijk was voor het team om de softwareproblemen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:57:
Daarnaast zagen de stewards in dat het onmogelijk was voor het team om de softwareproblemen te verhelpen.
Op zich goed om te horen dat Manor niet verder gestraft gaat worden; blijft een vreemd verhaal dat de motoren uit de koker van Ferrari van 2014 niet worden geleverd met software + RTFM... Het is niet alsof Manor is opgebouwd uit een stelletje eerstejaars ICT-studentjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Toch mooi formule 1 als eerste item in het 8uur journaal. Verstappen weet de aandacht wel te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Goron schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:03:
Toch mooi formule 1 als eerste item in het 8uur journaal. Verstappen weet de aandacht wel te trekken :)
Zag het inderdaad net.. Beetje jammer dat een bougietje de boosdoener blijkt te zijn..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het Verstappen effect maakt een revival. :)

Moet ook eerlijk zeggen, als Verstappen niet mee zou doen had ik weinig reden om nog een GP te kijken. Kan mij de dalende kijkcijfers goed voorstellen. Prima dat Mercedes loon voor hard werken krijgt, maar voor de neutrale kijker is het niet echt aantrekkelijk momenteel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Sinds Schumacher in 2006 stopte heb ik geen coureur meer gehad waar ik echt fan van was. Sinds vorig jaar bekend werd dat Verstappen dit jaar zou debuteren ben ik toch aardig enthousiast over hem geworden. Combinatie van Nederlander + groot talent maken me op voorhand al fan van hem. Daarnaast is het een leuk broekie, maar komt hij wel al velen jaren volwassener over dan hij is. Ook zijn Engels is gewoon hartstikke goed.

Toen Verstappen vandaag uitviel, betrapte ik mezelf op het 'Schumacher effect'. Als Schumacher uitviel, was mijn interesse in de rest van de race meteen weg en zette ik vaak de tv uit. Nadat Verstappen uitviel heb ik vooruitgespoeld naar het einde. Uitslag stond toch al aardig vast wat mij betreft. Hoefde alleen nog ff te zien hoe Vettel een podium scoorde voor Ferrari :)

Al met al is het dus al ruim negen jaar geleden dat ik voor het laatst de F1 echt volgde voor een specifieke coureur, maar met Verstappen lijkt dat terug te zijn :) Hopelijk breekt hij écht door en rijdt hij zo spoedig mogelijk voor Ferrari :+

Oh, en ik kan niet wachten totdat Vettel zijn eerste overwinning heeft voor Ferrari, want de combinatie Duits+Italiaans volkslied blijft toch speciaal :p

[ Voor 6% gewijzigd door Benotti op 15-03-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

Benotti schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:27:
want de combinatie Duits+Italiaans volkslied blijft toch speciaal :p
I agree, for obvious reasons O-)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Benotti schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:27:
Ook zijn Engels is gewoon hartstikke goed.
Niet alleen zijn Engels is goed, hij spreekt ook een aardig woordje Duits... 8)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
BRRR nee alstublieft niet dar Duits en Italiaans volkslied. Is de soundtrack van mijn ergste nachtmerries.

Mijn vrouw zei vanochtend: Oh ja staat Vettel wel beter dat rood, net zo'n irritante kop als Schumi. Haha goed opgevoed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

pinda powerrr

Slow down...

Goron schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:03:
+1
Maar dat shot dat een keer of vier herhaald werd, dat is toch hét foutje uit de kwalificatie? Ik ergerde mij er een beetje aan. Zijn genoeg goede momenten geweest van Max vandaag, maar het enige dat je ziet is die remfout.
Heel herkenbaar. Ik keek vroeger altijd F1, had de laatste jaren de interesse verloren. Dit topic volg ik al vanaf het begin en al het nieuws rond Verstappen en vd Garde maakten mij alleen maar meer enthousiast om te gaan kijken. Wat ook bleek op het moment dat de wekker ging, ik sprong er gelijk uit vanochtend vannacht 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

pinda powerrr schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:58:
[...]

+1
Maar dat shot dat een keer of vier herhaald werd, dat is toch hét foutje uit de kwalificatie? Ik ergerde mij er een beetje aan. Zijn genoeg goede momenten geweest van Max vandaag, maar het enige dat je ziet is die remfout.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heb je niet zoveel te willen als je beelden wilt gebruiken terwijl je de rechten niet hebt..... Dan moet je het gewoon doen met wat er beschikbaar (gemaakt) is ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was vroeger Montoya fan en keek toen elke race en dat is daarna elk jaar minder geworden en de laatste 4 jaar heb ik niks meer gekeken. En nu Max meedoet volg ik het ook weer actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Ik vraag me af of Boekhoorn toch niet stiekem Sauber gaat opkopen...
Have you ever regretting letting a deal go?
‘Let me think.... Yes, I know a good one. A few years ago I had the opportunity to buy the Honda Formula 1 team, but almost everyone around me said: ‘Mars, don't do it. That's a bad scene. You'll come up dry.' So I didn't do it - against my own will and that of my daughter Denise (ed.: who is now married to F1 driver Giedo van der Garde). That was in 2009. And what happened? That team became world champion with Jenson Button! And it was sold that year to Mercedes for 350 million Euros. I could have bought it for nothing. I had that deal in my hands. I can show you the letter of intent.'
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Trekt Red Bull zich volledig terug uit F1 en koopt Audi RBR? Volgens Adam Cooper kan dat wel eens zo zijn:

http://adamcooperf1.com/2...r-as-audi-waits-in-wings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:18:
Zie nu wel dat sainz zijn snelste ronde 1,3 seconde langzamer was dan de snelste ronde van Ericsson. Kan alleen zo snel de laptimes van Max niet vinden.
Mocht je het nog willen weten; http://macofan.com/en/ind...tappen&dr2=Carlos%20Sainz

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tralapo schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:59:
Trekt Red Bull zich volledig terug uit F1 en koopt Audi RBR? Volgens Adam Cooper kan dat wel eens zo zijn:

http://adamcooperf1.com/2...r-as-audi-waits-in-wings/
Het zal dan toch wel even gaan duren voordat Audi een geschikte motor ontwikkeld heeft die een beetje mee zou kunnen met de rest, dat zal de nodige jaren gaan duren verwacht ik. Ik dacht dat Audi aangegeven had niet geïnteresseerd te zijn in F1.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Piech (big kahuna VAG) is geen fan van Ecclestone om eens een understatement te gebruiken. Je ziet nu al de problemen bij Honda en dat regels voornamelijk in je nadeel werken.

Het is sinds Indy 2005 niet meer voorgekomen dat we met zo weinig auto's zijn gestart.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Met Piech = diesel F1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En mocht Audi dan toch de F1 in komen... zou BMW dan ook terug komen? Al zullen ze idd wel wat moeten doen om nieuwe motorfabrikanten te stimuleren, wat er nu met Honda gebeurt is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:34:
En mocht Audi dan toch de F1 in komen... zou BMW dan ook terug komen? Al zullen ze idd wel wat moeten doen om nieuwe motorfabrikanten te stimuleren, wat er nu met Honda gebeurt is erg jammer.
Ik mis Toyota nog in het rijtje.. Of komen die alleen terug als er op waterstof gereden wordt?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgroen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-07-2022
http://www.autosport.com/...118081?source=mostpopular laatste zin gaat ze denk ik veel geld kosten als ze er echt uitstappen want onze grote vriend eccelstone zal er niet heel blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 07-10 12:38

Blokker_1999

Full steam ahead

contracten kan je doorverkopen. Dat hoeft echt geen probleem te zijn. Diegene die het team opkoopt zal dan verplicht zijn om ervoor te zorgen dat het team die voorwaarde vervult of, wanneer de nieuwe eigenaars er ook weer uit willen, omn een volgende overnemer te vinden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Blokker_1999 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 05:57:
contracten kan je doorverkopen. Dat hoeft echt geen probleem te zijn. Diegene die het team opkoopt zal dan verplicht zijn om ervoor te zorgen dat het team die voorwaarde vervult of, wanneer de nieuwe eigenaars er ook weer uit willen, omn een volgende overnemer te vinden.
Dat ligt er natuurlijk aan wat er precies in het contract staat.

Persoonlijk zal ik er niet wakker van liggen als RBR de sport verlaat. Het zou wellicht ook een moment kunnen zijn om wél eens goed na te denken over de toekomst van de sport en enkele regels te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
emnich schreef op maandag 16 maart 2015 @ 06:58:
[...]

Dat ligt er natuurlijk aan wat er precies in het contract staat.

Persoonlijk zal ik er niet wakker van liggen als RBR de sport verlaat. Het zou wellicht ook een moment kunnen zijn om wél eens goed na te denken over de toekomst van de sport en enkele regels te veranderen.
Dat er moet gekeken worden naar de motoren is zeker waar, maar juist de verandering van de regels zorgt continue voor de dominatie van 1 (of 2) team(s).

2008 -> 2009, het hele aero pakket moest anders, waardoor ineens Brawn, en later RBR vooraan reden. Daarvoor wat het 10-15 jaar een gevecht tussen Ferrari & McLaren, met tussendoor Williams, BMW, Jordan, die ook wel eens goed meededen.

2009 -> 2014, motoren moeten anders, waardoor ineens Mercedes de boventoon voert. Ik verwacht niet dat teams zoals McLaren, Ferrari, Williams ineens aansluiting gaan vinden, dit zal echt een jaar of 3/4 duren. Maar voordat dit gebeurd zullen de regels al wel omgegooit zijn.

F1 zal altijd bestaan uit technische vooruitgang, en in tegenstelling tot 20 jaar geleden zijn de kosten voor technische vooruitgang aanzienlijk duurder geworden.

Ik zou eerder gaan kijken naar de beperkingen van de regelementen, zoals max 4 motoren per seizoen. De kosten worden niet hoger (misschien wel lager), als fabrikanten motoren simpeler kunnen maken, en deze enkel een race hoeven mee te gaan. Risico voor een plofje hier en daar is dan wel groter, maar ik heb nog nooit iemand gehoord dat er teveel motoren plofte in een seizoen.

ps. verkeerde quote 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Budget cap zou een optie zijn mits goed te controleren en anders aangepakt.

Geef de teams met de minste punten het hoogste budget en het best scorende team van afgelopen seizoen het minst om uit te geven.

Net zoals nu met die tokens. M.i. had Mercedes er 8 moeten krijgen, Ferrari 16, Renault 24 en Honda 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Phusebox schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:59:
Budget cap zou een optie zijn mits goed te controleren en anders aangepakt.
Om Wolff maar even te herhalen van vorig jaar:
“Where do you cap it? And if you cap it on the lower end, well, do you make two-thirds of the people redundant in the big teams? How does it function? So that’s one point.

“The other point is how do you control it? I think the competition is so fierce at the very top that the cost cap was never implemented because there was no way of policing it and controlling it.

“Some of the teams have various set-ups, various companies all around the world, multinationals behind them in Japan, in Germany. In Italy it’s all in one company – if you look at Ferrari they have a severe issue of being transparent enough coping with a cost cap, if you have everything in one entity and you’re building road cars and you’re building engines and you’re building various race cars from GT to Formula One, how does it function? Because it is competitive we need to have clarity how you control that.”
En puntje bij paaltje, blijf ik erbij: als je als team niet meer de interesse of financien kan opbrengen om mee te doen in een sport, kap dan met zeiken en trek je gewoon terug.

- WRC: Audi, Subaru, Lancia, Mitsubishi en anderen
- F1: BMW, Alfa, Lamborghini, Toyota en anderen

Je kan het zo ver door trekken als je wil; van duurbetaalde sporten tot "gratis sporten". Hoeveel geneuzel was er een paar jaar geleden wel niet bij de Olympische zwemmers omdat land 1 wel zo'n gladde bodysuit kon betalen en het andere land niet? Dat ging om een paar rooien aan aanschafkosten. Nee, je kan wel 2 weken in een zonnig Olympisch dorp doorbrengen, een vliegtuig regelen voor je hele Olympische afvaardiging, etc. etc. etc. maar een paar rooien aan goede equipment was teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

JPM85 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:54:
[...]

Dat er moet gekeken worden naar de motoren is zeker waar, maar juist de verandering van de regels zorgt continue voor de dominatie van 1 (of 2) team(s).
Een continue verandering van de regels werkt kostenverhogend ipv kostenverlagend. Daarom zal je langere tijd (ongeveer) dezelfde regels moeten hanteren. Dat is echter onverenigbaar met een homologatie en een testverbod. Op die manier ben je zeker van een dominantie voor langere tijd.

Geef de ontwikkeling van de motoren weer vrij en verplicht elke fabrikant om minimaal 4 teams van motoren te voorzien voor max 10 miljoen per jaar. Merc is nu totaal niet meer in te halen en Honda laat zien dat de komst van nieuwe fabrikanten bijzonder moeilijk is.
MAX3400 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:08:
Je kan het zo ver door trekken als je wil; van duurbetaalde sporten tot "gratis sporten". Hoeveel geneuzel was er een paar jaar geleden wel niet bij de Olympische zwemmers omdat land 1 wel zo'n gladde bodysuit kon betalen en het andere land niet? Dat ging om een paar rooien aan aanschafkosten. Nee, je kan wel 2 weken in een zonnig Olympisch dorp doorbrengen, een vliegtuig regelen voor je hele Olympische afvaardiging, etc. etc. etc. maar een paar rooien aan goede equipment was teveel gevraagd.
De vergelijking met olympische sporten is was scheef vind ik, die sporten moeten juist gaan om de persoonlijke prestaties van de sporter. Het is juist jammer dat bij dat soort sporten (net als bij schaatsen bijv) de techniek steeds belangrijker wordt. Je wil juist niet naar een Pay2Win sport.

Motorsport is bij uitstek juist een combinatie van de twee, het een kan niet zonder het ander maar ook dara wil je niet dat degene met het meeste geld kan winnen. Je wil juist dat partijen die het slim aanpakken kunnen winnen. De beste techneuten moeten winnen en niet de rijkste teameigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:56
F1 Supremo Bernie heeft zich dus met Sauber bemoeid : http://www.telegraaf.nl/t...stopt__Saubergate___.html

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 06:33

McBoom

Broem

Waar ik mij keer op keer iedere keer weer over verbaas zijn de gebouwen (zo kun je het inmiddels wel noemen) gericht op de hospitality. Die kosten ook een flinke duit. Het is allemaal om de bobo's/sponsoren het naar de zin te maken. Wat zou ik het gaaf vinden wanneer er een team op zou staan die zou zeggen 'fuck dat' en het (weer) alleen om het racen zou draaien. Natuurlijk is er wel hospitality. Daar staat een barbecue, daar staat de koelkast met drinken, veel plezier :P Jammer dat dat in de hedendaagse F1 niet kan.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

McBoom schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:32:
Waar ik mij keer op keer iedere keer weer over verbaas zijn de gebouwen (zo kun je het inmiddels wel noemen) gericht op de hospitality. Die kosten ook een flinke duit. Het is allemaal om de bobo's/sponsoren het naar de zin te maken.
Hoezo bobo's? Je kan er zelf ook heen hoor; kost je bijna 4600 Euro p.p. per weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
McBoom schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:32:
Waar ik mij keer op keer iedere keer weer over verbaas zijn de gebouwen (zo kun je het inmiddels wel noemen) gericht op de hospitality. Die kosten ook een flinke duit. Het is allemaal om de bobo's/sponsoren het naar de zin te maken. Wat zou ik het gaaf vinden wanneer er een team op zou staan die zou zeggen 'fuck dat' en het (weer) alleen om het racen zou draaien. Natuurlijk is er wel hospitality. Daar staat een barbecue, daar staat de koelkast met drinken, veel plezier :P Jammer dat dat in de hedendaagse F1 niet kan.
Tja, als je aan de ene kant de beste technologie wil, de beste monteurs, de beste coureurs en de beste faciliteiten, dan rijmt dat niet met een team dat op het circuit met een blik bier in de hand en een worst van de bbq de auto aan het opbouwen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:56
Als je als sponsor een tiental miljoen in een team pompt en je vervolgens met je gasten/zakenrelaties op een klapstoeltje onder een partytent moet zitten dan is dat wel een aanfluiting.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Vond dat Max het goed deed op zijn mediums tov de auto's voor en achter hem .Die reden allemaal op soft. Carlos reed maar .3 van per ronde van hem weg ( op soft ) Dat is gewoon een goede prestatie van Max

Alle n00bs reden zeer goed! Tot nu toe alle 4 een aanwinst.

En om even aan te geven hoe goed Max is.... Hij was .3 langzamer tijdens de quali als zijn teammaat maar miste wel FP2. Ik denk dat Carlos en Max redelijk bij elkaar blijven in het begin van het seizoen maar halverwege Max het overneemt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja ik denk ook dat er gezegd is; als je dit doorzet dan krijg je nooit meer een licentie voor wat dan ook... dus tja. Eigenlijk gewoon weer afgekocht en gechanteerd waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De kans dat dat embargo met een jaartje of 5-10 weg is, is ook zomaar iets. ;) Bernie heeft niet het eeuwige leven (hoewel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Phusebox schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Mja ik denk ook dat er gezegd is; als je dit doorzet dan krijg je nooit meer een licentie voor wat dan ook... dus tja. Eigenlijk gewoon weer afgekocht en gechanteerd waarschijnlijk...
Zelfde artikel geeft aan dat er ook gekeken naar overname aandelen door Boekhoorn. Het is nog niet voorbij.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Señor Sjon schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:13:
Piech (big kahuna VAG) is geen fan van Ecclestone om eens een understatement te gebruiken. Je ziet nu al de problemen bij Honda en dat regels voornamelijk in je nadeel werken.

Het is sinds Indy 2005 niet meer voorgekomen dat we met zo weinig auto's zijn gestart.
Komt de problemen van Honda door de regels of ook omdat ze zelf een behoorlijk butproduct hebben afgeleverd?

Ze hebben voldoende kansen gehad om een goede motor bouwen voordat deze aan de strenge regeltjes moest voldoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42
backupdevice schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:10:
[...]
Zelfde artikel geeft aan dat er ook gekeken naar overname aandelen door Boekhoorn. Het is nog niet voorbij.
Lijkt me ook logisch, ze hebben meerdere stoeltjes verkocht omdat ze geld nodig hadden. Nu er eentje nogal hard daar tegenin ging en volledig gelijk heeft gekregen zal de deal wel niet zo heel gunstig voor Sauber zijn. En aangezien die dus al weinig geld hebben zullen ze wel iets moeten doen om niet failliet te gaan. De enige optie is dan ergens anders geld vandaan halen en ook daarvoor zijn er niet zo heel veel gegeadigden. Boekhoorn is dan nog een van degene die er het meeste belang mee kan hebben om in te springen en dit is daarvoor natuurlijk het ideale moment.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
AquaSheep schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:52:
Ik vraag me af of Boekhoorn toch niet stiekem Sauber gaat opkopen...

[...]

Bron
Vraag is wat hij er mee opschiet, zo las ik een paar dagen terug al dat er een schikking getroffen zou kunnen worden tussen vd Garde en Sauber waarbij aandelen naar Boekhoorn overgaan. Leuk een aardig, maar Sauber zou zo'n schikking toch alleen treffen om zo het stoeltje van Giedo af te kopen... en dan is z'n F1 carrière alsnog voorbij.
L1nt schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Komt de problemen van Honda door de regels of ook omdat ze zelf een behoorlijk butproduct hebben afgeleverd?

Ze hebben voldoende kansen gehad om een goede motor bouwen voordat deze aan de strenge regeltjes moest voldoen.
Het is beschamend dat Honda geen beter product heeft weten te leveren, ze hadden toch op testbanken al moeten zien dat het niet goed zit... Dennis heeft echt wel tussen de regels door bij Honda laten vallen wat voor cijfers de Mercedes motor produceert en waar Honda zich op moet richten.

Ik hoop dat ze het lek snel te boven zijn, anders zal Honda weer snel afdruipen ben ik bang.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ron Dennis heeft wel gelijk in die zin dat hij dit weekend in een interview zei dat je als customer team nooit wereldkampioen zult worden. Daar zit wel een grote kern van waarheid in dus als je dan echt iets wil zul je op zoek moeten naar een exclusieve partner. Misschien hoopt hij wel dat ze McLaren overnemen en willen ze ook van de F1 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
In 2010 heeft Red Bull ook gewonnen terwijl Renault F1 op de grid rondreed, dus het kan wel. Maar het zal inderdaad niet makkelijk zijn.

Toto is het gezeur van Red Bull zat :P

"If you come into Formula One, try to beat each other and perform at the highest level and then you need equalisation after the first race - you cry out after the first race - that's not how we've done things in the past," he said. "I think just get your f***ing head down, work hard and try to sort it out. I didn't mean the F-word in relation to him [Horner]," he clarified.

Asked if 2015 could become a season dictated by politics, Wolff added: "It is always a political season, it was last year and it is this year. There is this wall in Jerusalem that you can stand in front and complain, maybe the guys should go there."

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/194743.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Goron schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:38:
"I think just get your f***ing head down, work hard and try to sort it out.
Hoe wil je dat doen als je bijna zonder tokens zit, meneer Wolff? :)

1 van de grootste fuckups ever, dit motorenreglement en dan met name de ontwikkeling tijdens het seizoen. Horner gaf aan dat ze 100bhp te kort komen op Mercedes, dat halen ze dit seizoen dus nooit meer in.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Vraag is wat hij er mee opschiet, zo las ik een paar dagen terug al dat er een schikking getroffen zou kunnen worden tussen vd Garde en Sauber waarbij aandelen naar Boekhoorn overgaan. Leuk een aardig, maar Sauber zou zo'n schikking toch alleen treffen om zo het stoeltje van Giedo af te kopen... en dan is z'n F1 carrière alsnog voorbij.
Puur een investering. Hij bleek destijds bijna Honda te hebben gekocht voor een schijntje. Team werd vervolgens kampioen en aan Mercedes verkocht voor €350 miljoen.

Dat zal met Sauber wel nooit gebeuren maar stel dat die 8 miljoen omgezet word in 15-20% aandelen en Renault koopt het team voor 100 miljoen. Dan krijgt ie 15-20 miljoen wat toch eventjes een winst van 7-12 miljoen is.

Het is en blijft een handelaar he.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Max heeft wat mij betreft echt gewoon een goed eerste formule 1 weekend gedraaid. Volwassen acties, geen echte fouten, intelligent gestart (wegblijven uit de drukte voor hem) en weinig gekke dingen gedaan. Wellicht wat op safe gereden, maar wat wil je anders?

En hij was marginaal langzamer op de medium banden. Jammer dat hij niet even kon knallen op de zachte banden inderdaad. Dan hadden we echt gezien hoeveel sneller hij was geweest dan Saintz. Uitgevallen door motorproblemen waar hij niks aan kan doen.....
Al met al mag hij erg tevreden terugkijken op zijn eerste F1 weekend!

Laten we eerlijk zijn....de F1 in NL had dit gewoon nodig. Ik heb me in 10 jaar niet meer zo gevoeld voor de start van een race :D. Zelfs ik voelde een bepaalde spanning :).

Heb nu al zin in Sepang!!!

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-03-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Heb genoten gisteren, voor het eerst in 2/3 jaar tijd weer een race gekeken, was nog snel voorbij ook ;)
Jammer dat Verstappen zijn auto kapot ging.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het kader van speculaar;

volgens mij wil christian horner wel heel graag de rol van eccelstone overnemen; afgelopen weken zie je hem steeds van die suggestieve opmerkingen maken

"als ik de baas zou zijn, dan schrap ik de windtunnels"

"wanneer ik de F1 zou runnen, dan wil ik meer gelijkheid binnen de teams"

"om kosten te drukken zou ik testen in EU doorvoeren"

".....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
himlims_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:06:
in het kader van speculaar;

volgens mij wil christian horner wel heel graag de rol van eccelstone overnemen; afgelopen weken zie je hem steeds van die suggestieve opmerkingen maken

"als ik de baas zou zijn, dan schrap ik de windtunnels"

"wanneer ik de F1 zou runnen, dan wil ik meer gelijkheid binnen de teams"

"om kosten te drukken zou ik testen in EU doorvoeren"

".....
Ecclestone heeft niet heel veel in te brengen over de regels. Het zijn de teams die het meeste unaniem moeten beslissen, en vooral dat laatste is lastig.

Maar Horner heeft ook wel een beetje boter op zijn neus hoor, want in de tijd van de blown diffusers hebben zij ook de veranderingen tegen gewerkt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 06:33

McBoom

Broem

MAX3400 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Hoezo bobo's? Je kan er zelf ook heen hoor; kost je bijna 4600 Euro p.p. per weekend.
Bobo's dus ;)
Tleilaxu schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:38:
[...]

Tja, als je aan de ene kant de beste technologie wil, de beste monteurs, de beste coureurs en de beste faciliteiten, dan rijmt dat niet met een team dat op het circuit met een blik bier in de hand en een worst van de bbq de auto aan het opbouwen is :P
Waarom zou dat niet kunnen? Ik vind het niet rijmen met teams waarbij het water aan de lippen staat. Het draait tegenwoordig allang niet meer om het racen. Nauwelijks geld om een auto te bouwen en ontwikkelen, maar wel genoeg om (bij wijze van spreken) een Michelin-ster-kok in te huren. Maar ik zal wel raar zijn dat ik vind dat F1 weer meer racen moet worden en niet wie de grootste motorhome heeft.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tleilaxu schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:38:
[...]

NASCAR iemand? Als je al op het binnenveld mag komen (ds VIP of bobo), is het bij veel teams/evenementen gewoon traditie dat er een grote BBQ staat, Budweiser in de koeler en soms zelfs een monteur of teambaas die de spare-ribs staat om te draaien.

Ach, ies koeltoer, zoals ze soms wel eens zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnowDude schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:26:
Maar Horner heeft ook wel een beetje boter op zijn neus hoor, want in de tijd van de blown diffusers hebben zij ook de veranderingen tegen gewerkt.
dat 'dikke voordeel' wat RBL had, is toen teruggedraaid om de prestatie gelijk te trekken met rest van het veld. Mij een raadsel waarom dat bij de silver-arrows niet gebeurd, want RBL/MClaren zijn toen 'benadeeld' geweest vanwege hun voorsprong.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MAX3400 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:30:
[...]

NASCAR iemand? Als je al op het binnenveld mag komen (ds VIP of bobo), is het bij veel teams/evenementen gewoon traditie dat er een grote BBQ staat, Budweiser in de koeler en soms zelfs een monteur of teambaas die de spare-ribs staat om te draaien.

Ach, ies koeltoer, zoals ze soms wel eens zeggen. ;)
Is ook stukje instelling he. NASCAR word in 1 adem genoemd met BBQ's, bier in de koeler en gastvrijheid. Zoals je zegt traditie.
Als jij dan miljoenen in een auto pompt weet je dat en daar kies je ook voor.

Formule 1 is gewoon zwaar overdreven elitair. BBQ? Kan toch echt niet. Bier? We beginnen bij de duurste wijn en Champagne en misschien een Heineken.
Gastvrij? Heb je wel de juiste pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ja daar heeft ie wel een punt.

Maar uiteindelijk slaat het nergens op. Wat hierboven ook gezegd wordt .. je wil wel, maar je kunt niet, mag niet, geen tokens meer, teveel motoren opgeblazen enz. Je wordt afgeremd door de regeltjes. Maar daar waren ze ook allemaal bij betrokken ...

[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2015 10:37 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

McBoom schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:28:
Waarom zou dat niet kunnen? Ik vind het niet rijmen met teams waarbij het water aan de lippen staat. Het draait tegenwoordig allang niet meer om het racen. Nauwelijks geld om een auto te bouwen en ontwikkelen, maar wel genoeg om (bij wijze van spreken) een Michelin-ster-kok in te huren.
Het kan wel maar dan haken de sponsoren af die er 10-tallen miljoenen in stoppen en blijven de sponsoren over die er enkele miljoenen in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het probleem van F1 is gewoon dat de oorsprong van de serie is gebasseerd op de vraag, "wie maakt de snelste auto" en niet "wie kan het snelste rijden".

Zonder fatsoenlijke budget cap zal het geld altijd het belangrijkste zijn in de sport.

En de kustmatige caps zoals het beperken van het aantal motoren zijn natuurlijk ook voor een deel een wassen neus. De kosten van de motoren zijn nu per seizoen net zo hoog als toen ze 3 V10's per weekend gebruikten.

[ Voor 31% gewijzigd door SnowDude op 16-03-2015 10:46 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
himlims_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:34:
[...]

dat 'dikke voordeel' wat RBL had, is toen teruggedraaid om de prestatie gelijk te trekken met rest van het veld. Mij een raadsel waarom dat bij de silver-arrows niet gebeurd, want RBL/MClaren zijn toen 'benadeeld' geweest vanwege hun voorsprong.
RBR heeft 4 jaar lang min of meer een dominante auto gehad. Elke regelverandering werd door hen aangevochten toentertijd.

Toen zij in 2009 de Double diffuser niet hadden en Brawn wel, hebben ze de legaliteit hiervan ook aangevochten.

Echt alles wat uit de mond van Christian Horner komt is eigenbelang. Dat weet ook iedereen wel, alleen moet hij het niet gaan presenteren als algemeen belang.

Overigens is de motor van Merceces ogenschijnlijk niet eens zo heel veel verbeterd. In de topsnelheden zitten Mercedes nu dik 10 km/h onder Ferrari.

Zoals ze ook zelf aangeven heeft Mercedes dit jaar vooral aero gains geboekt en gaat het verschil in Maleisië nog groter worden, aangezien er daar meer high speed aero dependant bochten zijn.

RB wordt dus vooral verslagen op hun eigen terrein; aerodynamica. Christian Horner weet voor het eerst in een aantal jaar niet hoe hij RB weer aan de top moet krijgen en gaat hij dus maar paniekvoetbal spelen.

Draagt niet bij aan mijn respect voor hem en RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat Mercedes all-in is gegaan qua geld. Anders waren ze 'opgestapt'.

Ander nieuws: http://www.quotenmeter.de/cms/?p1=n&p2=76947&p3=

Australia GP RTL DE
2013: 2,87 miljoen kijkers
2014: 3,12 miljoen kijkers
2015: 1,72 miljoen kijkers

Spanje
2014: 1.438m kijkers
2015: 343k kijkers (>>> geen Alonso of andere Spanjaard(?) aan de start doet pijn...)

http://www.bloomberg.com/...tv-as-f1-audiences-tumble
Weer een daling van totaal aantal kijkers in 2014 naar 425m (-/- 5,6%) en sponsoren voor mass-market vinden F1 ook niet meer zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Toen RedBull zo werd tegengewerkt was het heel duidelijk waar hun voordeel uit haalden. En RedBull wist toen ook dat ze zich op dun ijs bevonden met hun truukjes.

Bij Mercedes is het niet alleen de motor wat zo sterk is maar hun complete package. Dan is het gewoon lastig dingen te gaan verbieden zoals ze toen bij RedBull hebben gedaan. Of willen ze soms verplichten dat Mercedes met 100pk minder gaat rijden. Dan heeft dat ook uiteindelijk een negatief effect op bv een Williams.

Red Bull zou beter hun tijd aan Renault kunnen verspillen. Die hebben hun huiswerk gewoonweg slecht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Overigens is de motor van Merceces ogenschijnlijk niet eens zo heel veel verbeterd. In de topsnelheden zitten Mercedes nu dik 10 km/h onder Ferrari.

[...]
Het enige wat je hier uit kan op maken is Mercedes zeer waarschijnlijk meer vleugel heeft staan dan de rest van de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:53
De Ferrari PU schijnt inmiddels vrijwel gelijk te zijn aan die van Mercedes, het verschil zit em puur in het chassis van Mercedes.

De vraag is wat het verschil tussen RBR en Mercedes zou zijn als de Renault PU op hetzelfde niveau zou zijn. RBR kijkt dan waarschijnlijk nog tegen een flinke achterstand aan en dan moet Horner idd niet zeuren. Verhaaltjes van Mateschitz over hoe de regels Newey vleugellam hebben gemaakt zijn dan ook totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waren dat speedtraps in de race of kwalificatie? Tijdens de race is het weer alles sparen dus dan kan men ook minder. Maarja, een keer meer brandstof met een toevallig opgeladen ERS en de DRS erbij, dan kan je hoog in de topspeeds eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Señor Sjon schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:49:
Omdat Mercedes all-in is gegaan qua geld. Anders waren ze 'opgestapt'.

Ander nieuws: http://www.quotenmeter.de/cms/?p1=n&p2=76947&p3=

Australia GP RTL DE
2013: 2,87 miljoen kijkers
2014: 3,12 miljoen kijkers
2015: 1,72 miljoen kijkers

Spanje
2014: 1.438m kijkers
2015: 343k kijkers (>>> geen Alonso of andere Spanjaard(?) aan de start doet pijn...)

http://www.bloomberg.com/...tv-as-f1-audiences-tumble
Weer een daling van totaal aantal kijkers in 2014 naar 425m (-/- 5,6%) en sponsoren voor mass-market vinden F1 ook niet meer zo tof.
DE vind ik wel bijzonder, Duits team dat alles wint wat er te winnen valt, Duitse coureur die kans maakt op de titel en een andere Duitse coureur in de Ferrari...

Sainz is ook een Spanjaard toch? Verder wel logisch dat kijkcijfers wat afnemen als er geen coureur uit het land kans maakt op de titel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
SnowDude schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Het enige wat je hier uit kan op maken is Mercedes zeer waarschijnlijk meer vleugel heeft staan dan de rest van de teams.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118084
"We see a deficit from our car on the straights compared with the Williams and Ferrari," he said.

Lewis Hamilton leads Nico Rosberg, F1 2015
"Both of them have much more straight-line speed, by much more I mean we've seen 10-12kph difference at the last track [testing at Barcelona].

"The most difference we see is in high-speed corners - downforce - that seems to be the strength of the car.

"It used to be the strength of the Red Bulls, it's now where we seem to have the most."
Mercedes heeft meer aero, maar dus ook meer drag dan Williams. Williams staat bekend als meest efficiënte drag auto (dus downforce met weinig weerstand). Ferrari is kennelijk nu qua motor gelijk met Mercedes, of in ieder geval erg dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
XyritZz schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:59:
[...]

DE vind ik wel bijzonder, Duits team dat alles wint wat er te winnen valt, Duitse coureur die kans maakt op de titel en een andere Duitse coureur in de Ferrari...

Sainz is ook een Spanjaard toch? Verder wel logisch dat kijkcijfers wat afnemen als er geen coureur uit het land kans maakt op de titel.
Sainz was ik alweer vergeten. :$

Hamilton > verdwaalde rapper. Spreekt nou niet echt de F1-fan aan imo?
Rosberg > wordt niet als Duitser gezien.
Mercedes > team zit in Engeland en is voornamelijk Engels.
Petronas > beeldbepalende sponsor en kleurstelling. Is Maleisisch, dus ook ver-van-bed.

Ik krijg niet het gevoel dat veel Duitsers een Duits gevoel hebben bij de huidige Mercedes.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 16-03-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:48:
[...]

RBR heeft 4 jaar lang min of meer een dominante auto gehad. Elke regelverandering werd door hen aangevochten toentertijd.

Toen zij in 2009 de Double diffuser niet hadden en Brawn wel, hebben ze de legaliteit hiervan ook aangevochten.

Echt alles wat uit de mond van Christian Horner komt is eigenbelang. Dat weet ook iedereen wel, alleen moet hij het niet gaan presenteren als algemeen belang.

Zoals ze ook zelf aangeven heeft Mercedes dit jaar vooral aero gains geboekt en gaat het verschil in Maleisië nog groter worden, aangezien er daar meer high speed aero dependant bochten zijn.

RB wordt dus vooral verslagen op hun eigen terrein; aerodynamica. Christian Horner weet voor het eerst in een aantal jaar niet hoe hij RB weer aan de top moet krijgen en gaat hij dus maar paniekvoetbal spelen.

Draagt niet bij aan mijn respect voor hem en RB.
Ik ben het voor een deel met je eens, maar je laat hier het verschil tussen de Mercedes en Renault PU's weg, wat naar mijn idee het grootste verschil met zich meebrengt. Ja, Renault heeft zitten slapen, want Ferrari heeft het gat wel voor een groot deel weten te dichten.

Dat RB de regels wil veranderen om het verschil met het leidende team goed te maken is duidelijk, en dat deden andere teams ook toen RB dominant was.
Wel met het verschil dat de andere teams, in de tijd van de RB dominantie, bijna ongelimiteerde mogelijkheden hadden om dat gat op aerodynamisch gebied te dichten, maar gewoon niet konden. Nu hebben we de situatie waarbij de mogelijkheden voor het ontwikkelen van een cruciaal onderdeel (de PU) elk jaar beperkter worden. Dat is best zorgwekkend, en niet alleen voor RB, maar voor de hele sport.

Dus ondanks zijn opportunistisch gezeur, heeft hij wel degelijk een punt IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Toch vreemd: we roepen met zn allen een jaar lang dat het een motorenkampioenschap is geworden en Mercedes hierdoor dik bovenaan staat. Wat blijkt? Ze blinken uit op gebied van chassis + aero.. :+

Wat ik me wel afvraag is (als de PU van Mercedes en Ferrari idd gelijk zijn) kan Ferrari het gat kan verkleinen naar Mercedes d.m.v. de PU token upgrades? Of zou het verschil in chassis te groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat het verschil groter is in racetrim. Dan moeten ze brandstof sparen e.d. Mercedes ging verre van voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:08:
Toch vreemd: we roepen met zn allen een jaar lang dat het een motorenkampioenschap is geworden en Mercedes hierdoor dik bovenaan staat. Wat blijkt? Ze blinken uit op gebied van chassis + aero.. :+

Wat ik me wel afvraag is (als de PU van Mercedes en Ferrari idd gelijk zijn) kan Ferrari het gat kan verkleinen naar Mercedes d.m.v. de PU token upgrades? Of zou het verschil in chassis te groot zijn?
Ik denk dat de Mercedes PU nog steeds superieur is aan de Ferrari. Topsnelheid is niet de enige benchmark voor de prestaties van een PU.

Ook ben ik benieuwd hoe de verhoudingen in Maleisië liggen, want Melbourne is toch een a-typisch circuit.
Zie de prestaties van McLaren vorig jaar bij de eerste race bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mercedes heeft Aero-wise eigenlijk ruim een jaar voorsprong op alle andere teams.

Zij waren vorig jaar het enige team dat al een 'short' nose had. Toen de nieuwe regels dit seizoen werden ingevoerd, had Mercedes dus al een jaar ervaring met de aerodynamische gevolgen van de korte neus en wist men daar al veel sneller hoe je de opgelopen downforce deficit kon goedmaken en tevens hoe je de aero van de rest van de auto hier op aanpast.

Ferrari rijdt nog met een lange neus en kan dus nog veel winnen daar, alleen kost dat zeker een seizoen, if not seizoenen.

Mercedes gaat helaas dit jaar nog dominanter zijn dan vorig jaar. En ook het jaar hierop, met stabiele regelgeving, zal het lastig worden om echt dichterbij te komen.

@Zamorano; inderaad een terecht punt dat je op aero gebied wel unlimited kunt ontwikkelen. Maar het lijkt erop dat RB zelfs op aero gebied geen voorloper meer is. Hoe goed zouden zij zijn met een Mercedes motor? Tussen Ferrari en Mercedes in gok ik.... if not gelijk met Ferrari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21:12
Señor Sjon schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Sainz was ik alweer vergeten. :$

Hamilton > verdwaalde rapper. Spreekt nou niet echt de F1-fan aan imo?
Rosberg > wordt niet als Duitser gezien.
Mercedes > team zit in Engeland en is voornamelijk Engels.
Petronas > beeldbepalende sponsor en kleurstelling. Is Maleisisch, dus ook ver-van-bed.

Ik krijg niet het gevoel dat veel Duitsers een Duits gevoel hebben bij de huidige Mercedes.
Vergeet Niki Lauda en Toto Wolf niet; ook niet onbelangrijk om een team als 'Duits' aan te laten voelen.

Vond de race van gisteren prima. Max heeft een goede eerste race gereden, jammer dat hij uitviel. Had overigens wel even een Jos-Verstappen-in-de-pits-momentje toen hij riep 'there is smoke in the car'.
Ben benieuwd hoe het verder gaat dit jaar. Vettel heeft iig al het eerste podium binnen, vorig jaar 4 in het hele jaar.

Was is de enige die zich aan Arnie ergerde? Word altijd moe van dat soort prommies die daar vragen mogen stellen. Geef mij maar gewoon iemand met verstand van zaken die daar naarboven komt om vragen te stellen.
Bij 'I'll be back' kwam wel een glimlach op mijn gezicht, dat was wel weer grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lauda is een Oostenrijker.

Zodra de champagne weg is zet ik de boel af, die podiuminterviews zijn tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Jolke schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:21:
[...]

. Had overigens wel even een Jos-Verstappen-in-de-pits-momentje toen hij riep 'there is smoke in the car'.
Ik kijk nog niet zo lang mee, maar hoe bedoel je dat dit een Jos-Verstappen-in-de-pits-momentje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:41
mat.hi.as schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Ik kijk nog niet zo lang mee, maar hoe bedoel je dat dit een Jos-Verstappen-in-de-pits-momentje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Jolke schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Was is de enige die zich aan Arnie ergerde? Word altijd moe van dat soort prommies die daar vragen mogen stellen. Geef mij maar gewoon iemand met verstand van zaken die daar naarboven komt om vragen te stellen.
Bij 'I'll be back' kwam wel een glimlach op mijn gezicht, dat was wel weer grappig.
Ik had verwacht dat het vreselijk zou zijn, ik vond zijn vragen echter prima en het kwam ook nog redelijk zn mond uit.

Bij het in scene gezette stukje waarbij Hamilton en Arnie in koor 'i'll be back' riepen gingen mijn haren juist recht overeind staan, gedver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ach, beter dan corporate interviews zonder grapjes.

Arnie had alleen even beter moeten oefenen op z'n vragen. Elke vraag begon met 'how does it feel... '.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21:12
Requiem19 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:27:
Ach, beter dan corporate interviews zonder grapjes.

Arnie had alleen even beter moeten oefenen op z'n vragen. Elke vraag begon met 'how does it feel... '.
Zoveel Engels kan Arnie toch niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Ahh, op die manier. Had die link nog niet gelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

Jullie hebben dit hoogstwaarschijnlijk allemaal gemist, maar gister was een leuk momentje met Tanja van Sky DE en Arnie. Ze probeert hem meerdere malen in het Duits aan te spreken, in de veronderstelling dat Arnie nog Duits kan, en hij wuift het weg en zegt alleen maar, it's all fantastic here. nadat die doorgelopen was zie je haar zo verward kijken van he? Zijn gezicht liep ook nog eens vet rood aan, dus ik denk dat zijn Duits helemaal vastgeroest is.

[ Voor 11% gewijzigd door fynrd1 op 16-03-2015 11:31 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

XyritZz schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Australia GP RTL DE staat er toch ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2