"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Hij was gewoon vlak na de crash zijn geheugen kwijt maar als ik de verdere nieuwtjes mag geloven, dan heeft ie het alweer terug hoor. En volgens mij is het voor mensen met een zware hersenschudding niet zo verwonderlijk dat ze een tijdje wat dingen kwijt zijn. Zolang het niet blijvend is.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Dan nog is geheugenverlies erg breed. Kan hij zich het ongeluk niet herinneren, zoals niet ongebruikelijk is bij dat soort gevallen, of was hij echt 20 jaar kwijt? Dat scheelt nogal wat.
Het gevoel dat er iets gaande is bekruipt mij inderdaad, maar dat zijn ook de situaties waarbij de meest wilde indianenverhalen de ronde gaan doen.
Maar wat je uit betrouwbare bronnen leest is dat ze het gewoon niet aandurven om hem al te laten starten omdat als je nogmaals crashed je verder van huis bent. Dat als hersenschudding nog niet helemaal geheeld is, je zeker niet nog een hersenschudding wilt riskeren. Dan krijg je coma's, permanente beschadiging en andere nare zaken. Dat lijkt me inderdaad een reden om het toch niet te riskeren. Ook al ben je een sportman (die doorgaans sneller helen).
Het blijft jammer, maar dat men nu weer verzint dat ie weg gaat of dat ie permanente schade heeft overgehouden lijkt me wel bullshit.
Verwijderd
Gewoon zijn geheugen kwijt. Wat is dat geheugen dan? Kortetermijn, langetermijn? Dat maakt neurologisch nog wel wat verschilMartinspire schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:23:
Hij was gewoon vlak na de crash zijn geheugen kwijt
Klopt, toen ik een hersenschudding had, was ik 15. Maar toen ik bijkwam, dacht ik dat ik nog op de basisschool zat.Martinspire schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:23:
[...]
Hij was gewoon vlak na de crash zijn geheugen kwijt maar als ik de verdere nieuwtjes mag geloven, dan heeft ie het alweer terug hoor. En volgens mij is het voor mensen met een zware hersenschudding niet zo verwonderlijk dat ze een tijdje wat dingen kwijt zijn. Zolang het niet blijvend is.
Dit heeft slechts een dag geduurd ongeveer, voordat dat weer grotendeels terug was. Alleen details duren langer, grove informatie "je bent nu 15" is snel gerepareerd door je hersenen. Fijne details "Je hebt vorige week tentamen Biologie gemaakt en daar een 7 gehaald" duren een week tot 2 week langer.
Maar dat is dus puur mijn ervaring. Maar in ieder geval was ook volgens de artsen er niets aan de hand, de koppelingen in m'n hersentjes werden snel genoeg weer gelegd.
Als ditzelfde bij Alonso aan de hand is/was, snap ik de afweging. Gezondheid boven wens.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Is dat zo? Hangt dat niet af van waar je geraakt bent dan?Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:31:
[...]
Gewoon zijn geheugen kwijt. Wat is dat geheugen dan? Kortetermijn, langetermijn? Dat maakt neurologisch nog wel wat verschil
Verwijderd
Waarom zou ook dat neurologisch verschillen? Neurologie heeft goeddeels met de hardware van je lijf te maken en dus ook met waar je geraakt bent en hoe hard. De mentale effecten zijn daar slechts een gevolg van.Martinspire schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:48:
Is dat zo? Hangt dat niet af van waar je geraakt bent dan?
Het begon allemaal met Senna, toen Hill en vanaf 2004 Alonso gevolgd. Zou eeuwig zonde zijn want als iemand een derde wereldtitel verdient is hij het wel IMHO.
Denk ook dat ik die eerste race maar opneem en later kijk zodat ik de saaie stukken kan skippen.
Het begon al slecht met die uitermate crap motor van Honda en het gaat nog steeds bergafwaarts sindsdien (voor mij dan).
Eerste keer in 25 jaar dat ik niet uitkijk naar de start van een nieuw seizoen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gaat Jenson gewoon rijden dan moet er aangenomen worden dat er niks met de auto aan de hand is (en dat Fernando per ongeluk een unieke angle heeft geraakt.), als ze hem zachtjes laten "rijden" maar na een paar rondjes eigenlijk niks meer doen dan kan je ervan uitgaan dat er veel meer aan de hand is.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 07-03-2015 14:06 ]
How do you save a random generator ?
Ik bedoel, van Senna supporten overstappen naar Hill supporten zal ook wel wat weekjes nodig hebben gehad...
En we hebben voor het eerst sinds Jos Verstappen weer een Nederlander in F1 waar we écht naar uit kunnen kijken.
Ze kunnen ook gewoon niet lang rijden om de motor te sparen. Als JB wel gewoon P1, 2, 3 en Q rijdt dan is er ook niks net de auto aan de hand maar mijn idee. Hij gaat dat risico echt niet lopen.enchion schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:06:
De geaardheid van Fernando`s probleem wordt gedeeltelijk duidelijk met wat Jenson gaat doen in Melbourne.
Gaat Jenson gewoon rijden dan moet er aangenomen worden dat er niks met de auto aan de hand is (en dat Fernando per ongeluk een unieke angle heeft geraakt.), als ze hem zachtjes laten "rijden" maar na een paar rondjes eigenlijk niks meer doen dan kan je ervan uitgaan dat er veel meer aan de hand is.
Besides ze kunnen het probleem ook al lang gefixed hebben.
Ik vond Hill al voor het ongeluk van Senna een toffe gast. Nadat hij genaaid werd door de FIA en het WK na de meest dubieuze actie ooit naar Schumacher ging was tevens de haat jegens der Michael geboren.Requiem19 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:06:
Man up.
Ik bedoel, van Senna supporten overstappen naar Hill supporten zal ook wel wat weekjes nodig hebben gehad...
En we hebben voor het eerst sinds Jos Verstappen weer een Nederlander in F1 waar we écht naar uit kunnen kijken.
Ik blijf erbij dat hij daar gewoon een jaar schorsing had moeten krijgen.
Serieus? Er staat sinds lange tijd weer eens een Nederlander op the grid met een redelijke auto zo het lijkt, en dan haak jij al af voordat deze zijn eerste wedstrijd-meters heeft gereden (hopelijk worden dat vele km's die eerste zondag)? Ik snap daar geen hol van om het eens wat bot te zeggenPhusebox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:04:
Als Alonso niet meer terug keert is voor mij Formule 1 ook na ruim 25 jaar voorbij. Er is op dit moment niemand op de grid die me aanspoort F1 te kijken in combinatie met de steeds grotere kans op extreem saaie races.
Het begon allemaal met Senna, toen Hill en vanaf 2004 Alonso gevolgd. Zou eeuwig zonde zijn want als iemand een derde wereldtitel verdient is hij het wel IMHO.
Denk ook dat ik die eerste race maar opneem en later kijk zodat ik de saaie stukken kan skippen.
Het begon al slecht met die uitermate crap motor van Honda en het gaat nog steeds bergafwaarts sindsdien (voor mij dan).
Eerste keer in 25 jaar dat ik niet uitkijk naar de start van een nieuw seizoen.

Testing, one, two ...
Ja, Schumacher had dat WK nooit mogen winnen. Maar laten we eerlijk zijn, Hill was gewoon een middelmatige coureur met af en toe een aardige race. (Hongarije 1997 anyonePhusebox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Ik vond Hill al voor het ongeluk van Senna een toffe gast. Nadat hij genaaid werd door de FIA en het WK na de meest dubieuze actie ooit naar Schumacher ging was tevens de haat jegens der Michael geboren.
Ik blijf erbij dat hij daar gewoon een jaar schorsing had moeten krijgen.
Als je fan van Hill kunt zijn kun je dit jaar ook best Button supporten. Of in ieder geval Max.
Maar goed.. Alonso schijnt in Maleisië alweer terug te keren.
Ik gun het hem van harte maar het maakt mij geen zak uit uit welk land iemand komt. Bovendien vind ik Red Bull maar een akelige firma.
Mja die race in de Arrows was episch. Maar eh Hill was echt wel bovengemiddeld, niet van het hoogste niveau maar dat maakte hij goed met zijn karakter.Requiem19 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Ja, Schumacher had dat WK nooit mogen winnen. Maar laten we eerlijk zijn, Hill was gewoon een middelmatige coureur met af en toe een aardige race. (Hongarije 1997 anyone).
Als je fan van Hill kunt zijn kun je dit jaar ook best Button supporten. Of in ieder geval Max.
Maar goed.. Alonso schijnt in Maleisië alweer terug te keren.
Ah mooi, met die attitude vind ik het persoonlijk niet zo erg dat je geen interesse meer in F1 hebt en hier niet meer komtPhusebox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:15:
Ik ben niet chauvinistisch ingesteld. Het koningshuis mag van mij afgeschaft worden, Nederland als land stelt geen flikker meer voor en ja zelfs een mede Limburger kan me eigenlijk weinig boeien.
Ik gun het hem van harte maar het maakt mij geen zak uit uit welk land iemand komt. Bovendien vind ik Red Bull maar een akelige firma.
Maar naast het Nederlandschap is Max ook het grootste talent in F1 sinds Hamilton. Zelfs op die basis zou je eens kunnen overwegen om hem te supporten.
Of iedereen kijkt even dit:
Zo'n highlights reel kun je van tig coureurs maken. Hij is zeker goed maar om hem nu al een talent te noemen. Daar heb je toch op zijn minst een half seizoen voor nodig.Requiem19 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:18:
[...]
Ah mooi, met die attitude vind ik het persoonlijk niet zo erg dat je geen interesse meer in F1 hebt en hier niet meer komt.
Maar naast het Nederlandschap is Max ook het grootste talent in F1 sinds Hamilton. Zelfs op die basis zou je eens kunnen overwegen om hem te supporten.
Of iedereen kijkt even dit:
[video]
Nee, ik heb ook absoluut geen voorkeur voor iemand omdat hij uit mijn woonomgeving komt.Bron schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:14:
Ben ik dan de enige die absoluut niets heeft met Nederlandse coureurs?
(alleen met voetbal komt dat wel eens een beetje bovendrijven, met nadruk op "een beetje" )
How do you save a random generator ?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Had vorige maand een maand proef gehad op Sport 1 go, maar op de desktop met chrome werkt silverlight niet goed. Dus casten zit er helaas niet in vanaf de desktop. Fox sports heeft wel chromecast ondersteuning, Sport 1 loopt achter.
[ Voor 39% gewijzigd door alwaysleft op 08-03-2015 01:55 ]
Of dat het niet werkt op een telefoon. Wie gebruikt er nog een tablet tegenwoordig?alwaysleft schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:42:
Jammer trouwens dat Sport 1 go nog steeds geen chromecast ondersteuning heeft om F1 te kijken. Is voor mij de reden om de eerste race nog maar even op het Duitse RTL te kijken helaas.
Ben benieuwd of Max ze nu echt zoveel extra abonnees gaat opleveren. Een speciaal F1 abo zou ook mooi zijn. Gewoon alleen Sport kunnen kijken tijdens relevante uitzendingen want 15 euro voor alleen F1 is echt te duur. Heb je bijna een goedkope plaats voor tijdens een GP op jaarbasis gezien.
Bij Ziggo is het zelfs 1 maand voor 5 euro en daarna de volle 15 euro p/m.Señor Sjon schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:36:
Die 2 maanden 9,95/m is ook een stuk matiger dan de 3 maanden 5/m van vorig jaar.
Ze weten dat door Max toch veel meer mensen Sport1 gaan afsluiten. Lokkertjes zijn minder nodig.
Nee, want bij Ziggo ben je nu dus in totaal 5 euro duurder uit.Requiem19 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:57:
Dat is precies dezelfde korting ;-).
UPC = 2 maanden
Ziggo = 1 Maand
UPC twee maanden: 2x 9,95 = 19,90Raven__NL schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:00:
[...]
Nee, want bij Ziggo ben je nu dus in totaal 5 euro duurder uit.
UPC = 2 maanden
Ziggo = 1 Maand
Ziggo twee maanden: 5 + 14,95 = 19,95
Jep 5 cent duurder.
[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2015 11:04 . Reden: (Correctie toegepast) ]
lol, het is nog vroegPhusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:01:
- oeps dubbelpost grrr -
Afgelopen jaren heb ik altijd gebruik gemaakt van de sport1 actie alleen heb ik er nooit naar gekeken. Elke keer wijk ik toch weer af naar een SKY stream.
Psst, 5 cent duurder.Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:00:
Als je wacht tot 13 maart met aanvragen kun je in ieder geval voor 5 euro drie races zien
[...]
UPC twee maanden: 2x 9,95 = 19,80
Ziggo twee maanden: 5 + 14,95 = 19,95
Jep 15 cent duurder.
* MegaTronics slingert volgende week gewoon de satelliet aan en stemt af op Sky Sports F1.
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2015 11:02 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Waarvan er één ook door de BBC uitgezonden wordt..Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:00:
Als je wacht tot 13 maart met aanvragen kun je in ieder geval voor 5 euro drie races zien
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Oh ja. Sorry korte nacht.MegaTronics schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:00:
[...]
Psst, 5 cent duurder.
* MegaTronics slingert volgende week gewoon de satelliet aan en stemt af op Sky Sports F1.
Heb jij ook een abonnement dan? Want die zijn daar nog duurder dan hier. Het is dat ik geen tv kijk buiten F1 en sporadisch een Nederlands programma.
Ben wel benieuwd of er morgen al een uitspraak komt in Australië en wat McLaren de GPDA gaat vertellen over de crash van Alonso.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2015 11:06 ]

Ik blijf erbij, het ziet er niet uit
Soort van, maar dan voor een fractie van de prijs van Sport1 (die er trouwens ook bij zit).Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Heb jij ook een abonnement dan? Want die zijn daar nog duurder dan hier. Het is dat ik geen tv kijk buiten F1 en sporadisch een Nederlands programma.

Maar daarover mag verder niet gesproken worden op het forum.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Haha, wat is dit? Een of slechte mockup lijkt het wel? Is toch niet serieus een echte foto of wel?AzzKickah schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:06:
[afbeelding]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Als je een paar miljoen neertelt om te sponsoren dan wil je uiteraard dat je goed in beeld bent. Dan kan je het gek vinden maar zij zien gewoon hun merk wat verbonden wordt aan succes. Vandaar ook de quote 'win on sunday, sell on monday".KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:42:
Wat dacht je dan van de horlogeprint op de Mercedes handschoenen en het verplicht achter de schermen aan moeten doen van een horloge voor de podiumceremonie ...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Net Villeneuve met z'n tweematentegroot raceoverall...AzzKickah schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:06:
[afbeelding]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Updates komen langzaam door maar wel interessant =)
Meer live updates op dit Twitter account.Erwin schreef op maandag 09 maart 2015 @ 01:09:
"Sauber beargumenteert dat het een overeenkomst heeft met het bedrijf van Giedo van der Garde, niet met de persoon."
Updates komen langzaam door maar wel interessant =)
https://twitter.com/Kate_Jones7
[ Voor 8% gewijzigd door DarkShadow16 op 09-03-2015 02:15 ]
Seatfitting duurt 3 weken. Giedo heeft het al eens in 3 dagen gedaan.
Hij heeft geen licentie. Heeft ie wel.
Racen kan een gevaar voor z'n leven zijn. Is racen altijd.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de FIA doet als vd garde wint. Behoorlijke faal van Sauber dan dus misschien nog extra strafje?
[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 09-03-2015 07:02 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Toch hoop ik dat Van der Garde hier wint, Sauber heeft ontzettend te lijden onder mismanagement de laatste paar jaren (sinds Kaltenborn) en dit is eindelijk de manier om haar weg te krijgen daar. Tevens ben ik blij dat een coureur eens van zich afbijt in een contract-kwestie.
Wel mooi om te zien hoe die advocaten van Sauber zich eruit proberen te lullen.
Ja, er is geen stoeltje en het is te laat om er een te maken. Plus het is gevaarlijk om hem in een slecht passend stoeltje te laten rijden...
Advocaten van Giedo: 'Misschien kunnen jullie Manor vragen, die moeten ook nog een stoeltje schuimen voor vrijdag :+'
[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-03-2015 07:46 ]
Denk dat we wel kunnen concluderen dat GvdG juridisch een zeer sterk punt heeft en Sauber gegokt heeft door hem in zijn hemdje te laten staan.
'We nemen de centrn van Ericsson en lossen het daarna wel op met Giedo'. Faal van epische proporties van Sauber.
Zulke zaken doen me altijd een beetje denken aan The Social Network.
Van de hele film is me vooral één quote bijgebleven:
You better laywer up... I'm coming back for everything
YouTube: You better lawyer up
Kan dus best: woensdagmiddag beginnen met schuimen en vrijdagochtend in de auto. Misschien dat GvdG in een goede bui is en één van de huidige coureurs de ochtendsessie laat rijden. Hebben ze ruim 48 uur om een stoeltje te maken.Phusebox schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:47:
Woensdag ochtend is de uitspraak. Lijkt mij waarschijnlijk dat de rechter gaat zeggen dat het onrealistisch is om Giedo te laten rijden maar dat Sauber contractbreuk heeft gepleegd en dus X schadevergoeding moet betalen.
https://twitter.com/Kate_Jones7/status/574739590411513857
En volgende GP eist Sutil ook z'n stoeltje op.. Misschien liep Sauber een beetje (ver) voor de zaken vooruit: hoezo drie per team? Vier!
[ Voor 42% gewijzigd door MrSleeves op 09-03-2015 08:31 ]
Het kan zeker best, maar Sauber kan ook gewoon zeggen, ok wat jij wil. Hier is de auto en hier heb je twee mechanics. Veel succes. Maar goed dat zou hun zelf ook schaden natuurlijk.MrSleeves schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:21:
[...]
Zulke zaken doen me altijd een beetje denken aan The Social Network.
Van de hele film is me vooral één quote bijgebleven:
You better laywer up... I'm coming back for everything
YouTube: You better lawyer up
[...]
Kan dus best: woensdagmiddag beginnen met schuimen en vrijdagochtend in de auto. Misschien dat GvdG in een goede bui is en één van de huidige coureurs de ochtendsessie laat rijden. Hebben ze ruim 48 uur om een stoeltje te maken.
https://twitter.com/Kate_Jones7/status/574739590411513857
En volgende GP eist Sutil ook z'n stoeltje op.. Misschien liep Sauber een beetje (ver) voor de zaken vooruit: hoezo drie per team? Vier!
Anyhoo, Nasr en Ericsson leveren waarschijnlijk meer op dan Giedo, dus kunnen ze beter Giedo schadevergoeding betalen.
Mijn gok is dat de VdG niet laten rijden en het laten uitkomen op een schadevergoeding. Bovendien kan Suaber na de uitspraak op woensdag altijd nog in hoger beroep gaan en zo rekken tot (ver) na Melbourne.
Dus ik denk dat VdG niet meer bij Sauber in een stoeltje gaat plaatsnemen, maar genoegen moet nemen met een schadevergoeding. En aangezien het financieel niet al te best gaat bij Sauber kan het nog wel eens uitdraaien op een beslaglegging. En dan kan er niemand meer rijden.
http://www.deyterra.com
Wat daarin staat is best typisch: 4 jaar geleden hebben de De la Rosa er ook zo ingezet:KenVerburg schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:04:
Zal de FIA ook blij mee zijn dat de sport in een rechtszaal in verband wordt gebracht met veiligheid en dood: http://adamcooperf1.com/2...h-if-van-der-garde-races/
Readers may recall that in 2011 Pedro de la Rosa stepped into the Sauber on Friday lunchtime in Montreal after Sergio Perez was declared unfit…
Wikipedia: 2011 Canadian Grand Prix
En het typische daarvan is: De la Rosa was geen reserve-coureur van Sauber. Waar hebben ze toen een stoel vandaan gehaald? Tussen ochtend en middagsessie?
Als Kaltenborn dat doet, is ze exit. Peter Sauber heeft 2/3e van de aandelen; die vindt dit niet leuk denk ik.Phusebox schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:34:
[...]
Het kan zeker best, maar Sauber kan ook gewoon zeggen, ok wat jij wil. Hier is de auto en hier heb je twee mechanics. Veel succes. Maar goed dat zou hun zelf ook schaden natuurlijk.
Anyhoo, Nasr en Ericsson leveren waarschijnlijk meer op dan Giedo, dus kunnen ze beter Giedo schadevergoeding betalen.
Daarnaast is dat waarschijnlijk óók contractbreuk.
GvdG stuurt duidelijk aan op rijden en niet op een schadevergoeding. En de Australische rechtbank kan daar misschien helemaal niet over oordelen. Daarnaast zal GvdG dan bij de volgende GP gewoon weer proberen.. Hij kan in hoger beroep.
[ Voor 43% gewijzigd door MrSleeves op 09-03-2015 08:43 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wel handig, want Mike kent dan tenminste alle FIA regels uit z'n hoofd.
/offtopic
[ Voor 162% gewijzigd door Damian op 09-03-2015 09:11 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Sauber pleegt volgens mij sowieso contractbreuk (tenzij ze meer wagens gaan inzetten), dus dan maar met de minst vervelende partijMrSleeves schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:37:
[...]
Als Kaltenborn dat doet, is ze exit. Peter Sauber heeft 2/3e van de aandelen; die vindt dit niet leuk denk ik.
Daarnaast is dat waarschijnlijk óók contractbreuk.
Dat vind ik naïef gedacht. VdG moet in elk geval doen of hij alle intentie heeft om te rijden, wil hij ergens aanspraak op maken.GvdG stuurt duidelijk aan op rijden en niet op een schadevergoeding. En de Australische rechtbank kan daar misschien helemaal niet over oordelen. Daarnaast zal GvdG dan bij de volgende GP gewoon weer proberen.. Hij kan in hoger beroep.
Komt bij dat Sauber natuurlijk financieel niet zo lekker er voor zit. Dus misschien is het wel exit voor Sauber wanneer een van de sponsoren/rijders zich terugtrekt. Zou er niet van verschieten in ieder geval.
Daarnaast vraag ik me ook af hoe je relatie met het team zal zijn als je eenmaal instapt. Lijkt me dat de engineers toch ook hun vraagtekens zullen hebben.
Ben echt benieuwd waar dit op uit zal draaien.
Daar lijkt het inderdaad op. Welhaast geen enkele verwijzing naar het contract of eventuele loopholes omtrent de legalieit.Wom schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:28:
Als ik de berichtgeving zo terug lees dan lijkt het er op dat Sauber wel in de gaten heeft dat het contract wat GvdG heeft waterdicht is. De FIA zou toentertijd ook op de hoogte gesteld zijn van het contract (iets wat volgens de reglementen moet begreep ik). Dan zal het dus inderdaad een kwestie worden van de minst dure/pijnlijke optie te pakken.
Vraag me alleen af of men bij Sauber, als het om een rechtsgeldig contract gaat, nou gewoon gulzig, arrogant of wel erg naïef zijn geweest door vrolijk nog twee andere coureurs aan te stellen. Past bijna in het Ervaringen met Marktplaats topic waarin iemand vrolijk roept dat de koop niet doorgaat omdat hij een hoger bod heeft maar nu met een getekend contract als extra bonus

"Better ask questions before you shoot"
Sauber: hmm, we hebben een contract met GvdG, maar we hebben eind volgende week XX miljoen nodig om de leveranciers te betalen voor de huidige auto. Manager van Ericcson belde gisteren nog, we hebben al 2x keer nee gezegd, maar misschien moeten we toch even gaan praten om te kijken wat hij biedt.Chocovla schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:37:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Welhaast geen enkele verwijzing naar het contract of eventuele loopholes omtrent de legalieit.
Vraag me alleen af of men bij Sauber, als het om een rechtsgeldig contract gaat, nou gewoon gulzig, arrogant of wel erg naïef zijn geweest door vrolijk nog twee andere coureurs aan te stellen. Past bijna in het Ervaringen met Marktplaats topic waarin iemand vrolijk roept dat de koop niet doorgaat omdat hij een hoger bod heeft maar nu met een getekend contract als extra bonus
Gesprek met Ericsson: Ericcson biedt Xx (10-20?) Miljoen voor het zitje. Kaltenborn: oké, klote jongens, maar we gaan het gewoon doen. We kopen VdG wel uit, of bieden hem wat testritjes aan.
VdG: uh nee, ik wil volledig rijden natuurlijk.
Kaltenborn

Amateuristisch? Ja, nogal. Maar ook wel uit nood gedwongen door de financiële situatie wellicht...
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
1) financieel (schadevergoeding)
2) principieel ( gelijk krijgen)
3) sportief (een zitje bij Manor misschien, betaald door Sauber)
Wel mooi dit soort soaps, het hoort echt bij de F1 en is een van de redenen waarom deze sport zo interessant is.
Hem is vorig jaar een zitje beloofd (waarschijnlijk al daarvoor, toen hij tekende als tester bij Sauber). Sauber licht de optie in Juni om hem aan te stellen als race-coureur. Sauber doet dit dus met volle verstand, en komt vervolgens behoorlijk laat terug op deze beslissing (ondanks een geldig, ogenschijnlijk waterdicht contract). Ik zou ook pissed zijn als ik VdG was, immers was hem ook nog veel te laat om nog ergens anders te shoppen voor een zitje.
VdG wil gewoon rijden, en als hij dit wint en kan rijden, is er misschien zelfs een kans dat ie nog aan de bak komt in de jaren erna. Hij heeft altijd goed gelegen bij de teams, en dit hele verhaal veranderd daar niks aan. Het kan zelfs zo zijn dat als Kaltenborn weg is, haar opvolger VdG voor het jaar erna aanhoudt als coureur.
Voor Sauber en VdG is dit gewoon een zakelijk conflict, en ik verwacht weinig persoonlijke wrok als hij gaat rijden. Ze zullen die auto i.i.g. niet saboteren, want als VdG dat kan aantonen hebben ze weer een rechtzaak aan hun broek. En als ze dat doen, vergooien ze 50% van hun kansen op punten, dus naaien ze zichzelf dubbel.
Zijn sponsoren hebben al betaald maar krijgen er niks voor terug. Die willen natuurlijk hun geld een garagebox verder droppen zodat ie bij Manor in kan stappen. Ze gaan echter, heel begrijpelijk, niet zeggen dat Sauber het geld gewoon mag houden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Lijkt me logisch, inhoudelijk is de zaak al behandeld (in Zwitserland), er was toch ook al bekend dat er geen inhoudelijke behandeling van de zaak zou zijn? Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen.Chocovla schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:37:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Welhaast geen enkele verwijzing naar het contract of eventuele loopholes omtrent de legalieit.
Sauber gooit nu alleen bezwaren op zodat ze m.i. kunnen voorkomen dat ze problemen krijgen met de andere coureurs.
[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 09-03-2015 10:52 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dan zou Giedo echt buiten de boot vallen... Aan de kant van Manor ook wel te begrijpen, die willen iemand in die 2e auto hebben aanstaande vrijdag en dat is al heel snel.Wom schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:01:
Roberto Merhi zou mogelijk de tweede rijder worden bij Manor: http://twitter.com/adamcooperF1/statuses/574847782063882241
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Manor had zelf ook al aangegeven dat ze voor jong talent willen gaan. Echt jong kan je Giedo ook niet echt meer noemen.
Merhi is trouwens een prima coureur, en als Spanjaard vind ik het helemaal gaaf dat hij nog voor een zitje in aanmerking komt. Het is vooral ook een hele goeie regen-rijder, dus misschien zou hij in een gekke regenrace nog voor een mooi resultaat kunnen zorgen in de ongetwijfeld traagste auto van het veld.
Edit
Merhi heeft een contract bij Pons Racing. Straks krijgen we het hele circus opnieuw. Maar als ik zo zijn resumé bekijk op zijn wiki, is het niet bijster indrukwekkend. Ook heeft hij nooit genoeg geld gehad voor GP2, dus hoe komt ie zo bij Manor uit?
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2015 11:55 ]
Snap ook echt niet wat VdG er mee wil bereiken, behalve zijn centen terug krijgen...Formula One may be the Piranha Club, a dog-eat-dog world in which every key actor is out for himself and himself alone, but it is also a community of racers. As independents with a long-term commitment to the sport and racing in their DNA, Sauber - like Williams - are respected for their tenacity, their determination, and their spirit.
By challenging Sauber’s difficult decision to drop him for the better-funded Ericsson and Nasr, van der Garde has unwittingly put his own F1 career prospects at risk. The Dutchman may have right on his side, and only a judge can decide that, but if his legal action affects Sauber’s long term survival in any way, he will find that every door in the paddock is closed to him – backing or no backing.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wat heeft hij te verliezen? Z'n F1 carriere? Die is toch al op sterven na dood, of denk je echt dat hij na weer een jaar afwezigheid nog bij een ander team aan de bak komt?f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:10:
Volgens mij slaat motorsport.com met de analyse van de VdG / Sauber reachtzaak de spijker op zijn kop.
[...]
Snap ook echt niet wat VdG er mee wil bereiken, behalve zijn centen terug krijgen...
Ik geef Giedo groot gelijk, hij heeft samen met z'n schoonvader ergens tussen de 10 en de 15 miljoen in Sauber gepompt met de belofte te mogen racen. Als Sauber dan de afspraken niet nakomt lijkt het me niet meer dan logisch dat je gerechtelijke stappen onderneemt. Dat hebben overigens al vele coureurs gedaan nadat ze door een F1-team aan de kant zijn gezet, echter heeft een coureur volgens mij nooit sterker gestaan dan vd Garde. Meestal zit er wel ergens een loophole in het contract waardoor het een eenvoudige zaak is en het team er mee weg komt.
Rare is dat Kaltenborn een advocate is, en dus kennelijk de contracten binnen het eigen team niet goed genoeg heeft laten opstellen om weg te komen met deze voor F1 helaas regelmatig voorkomende vorm van oplichting.
Boven alles is het in mijn ogen mismanagement bij Sauber, en ik zou het een toffe stunt vinden als vd. Garde dit wint.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wint Giedo en mag ie racen, wint 1 van de andere 2 ook zijn rechtszaak. Dan kunnen ze de andere er nog wel uitzetten maar die wint dan ook wel weer.
3 auto's mag niet. Laat staan 4 als Sutil ook door zet en wint. Een van de vier betalen lukt Sauber ook niet. Dwing je ze dan ploft de boel.
Zou het in het onmogelijke geval zo uitpakken dat Giedo moet rijden en diegene die gewipt word op miraculeuze wijze de rechtszaak verliest dan krijgt Giedo nooit de volledige steun van het team en het team loopt een lading geld mis want diegene die gewipt is bracht meer mee dan Giedo en dat gaan ze zeker voelen.
Tja in mijn ogen is dat niet het probleem van Giedo maar van KaltenbornL1nt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:33:
Probleem is dat niemand wint op het eind.
Wint Giedo en mag ie racen, wint 1 van de andere 2 ook zijn rechtszaak. Dan kunnen ze de andere er nog wel uitzetten maar die wint dan ook wel weer.
3 auto's mag niet. Laat staan 4 als Sutil ook door zet en wint. Een van de vier betalen lukt Sauber ook niet. Dwing je ze dan ploft de boel.
Zou het in het onmogelijke geval zo uitpakken dat Giedo moet rijden en diegene die gewipt word op miraculeuze wijze de rechtszaak verliest dan krijgt Giedo nooit de volledige steun van het team en het team loopt een lading geld mis want diegene die gewipt is bracht meer mee dan Giedo en dat gaan ze zeker voelen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In mijn ogen was (en is) Peter Sauber erg geliefd, voornamelijk omdat hij best veel sympathie oproept. Maar sinds Kaltenborn daar met harde hand de scepter zwaait is de sympathie voor het team ook een stuk minder geworden. Het feit alleen al dat ze in deze situatie gekomen zijn toont in mijn ogen al aan dat de leiding een stuk minder persoonlijk bij het racen is betrokken.L1nt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:42:
Nou als er een team weg valt is dat ook een probleem voor de rest van de teams (mogelijk 3e auto waar ze liever niet op zitten te wachten), probleem voor toekomstige rijders (minder beschikbare stoeltjes) en probleem voor de fans (Sauber was lang geliefd team en minder auto's op de grid)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Precies dat inderdaad. GvdG heeft heel bewust de publiciteit gezocht met zijn zaak. Hij had het ook onderhands kunnen regelen met Sauber om evt. via een regeling (een deel) van zijn centen terug te krijgen en vervolgens vrolijk in de GP2, DTM of iets dergelijk in te stappen.L1nt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:33:
Probleem is dat niemand wint op het eind.
Een teambaas in welke andere raceklasse dan ook zal nu wel 2, zo niet 3 keer nadenken voordat ze zaken met GvdG willen doen. Hij draait zijn hand er tenslotte niet voor om om je voor de rechtbank te slepen bij een conflict.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Of over dat het team niet wil investeren in betere spullen.
Het gaat nu om een contractbreuk. Denk dat het normaal is als je dat probeert aan te vechten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik snap t wel, mocht hij met zijn sponsoren er 10-15 miljoen ingestopt hebben, dan wil je toch wel iets terug zien. God, ik wil als ik ergens 5 euro in steek wel terug krijgen wat me belooft is...
Als de rest van de F1 hier om lijdt, dan mogen ze mijn inziens naar Team Sauber gaan kijken ipv naar GvdG. Hij staat in zijn recht om dit aan te spannen. De uitkomst gaat uitwijzen wie er niet correct bezig is geweest.
Ik betwijfel op een teambaas het iets kan schelen wat Giedo nu doet, als je je contract niet op orde hebt, kun je als werkgever rechtzaken verwachten.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Precies dat inderdaad. GvdG heeft heel bewust de publiciteit gezocht met zijn zaak. Hij had het ook onderhands kunnen regelen met Sauber om evt. via een regeling (een deel) van zijn centen terug te krijgen en vervolgens vrolijk in de GP2, DTM of iets dergelijk in te stappen.
Een teambaas in welke andere raceklasse dan ook zal nu wel 2, zo niet 3 keer nadenken voordat ze zaken met GvdG willen doen. Hij draait zijn hand er tenslotte niet voor om om je voor de rechtbank te slepen bij een conflict.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nou ja, hij spant niet voor niets die zaak aan. Dat weten die teambazen ook wel.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Precies dat inderdaad. GvdG heeft heel bewust de publiciteit gezocht met zijn zaak. Hij had het ook onderhands kunnen regelen met Sauber om evt. via een regeling (een deel) van zijn centen terug te krijgen en vervolgens vrolijk in de GP2, DTM of iets dergelijk in te stappen.
Denk eerder dat ze zelf wat beter gaan opletten met een contract.
Als Kaltenborn in het contract had gezet dat indien Sauber voor datum X een beter betalende rijder vind en GvdG niet binnen Y weken een beter bod kan produceren het contract ontbonden word had ze nu geen rechtzaak gehad of GvdG in de auto met meer geld.
Wie zegt dat dat niet gebeurt is? Zoals de verhalen doorkomen geef ik Giedo wel gelijk. (Sauber komt niet mer echte punten om Giedo in het ongelijk te stellen). Zoals het er nu uit ziet is de f1 carriere van Giedo al wel over. Dan zou ik ook mijn gelijk gaan halen.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Het blijft echter lastig oordelen vanaf de zijlijn zonder alle feiten te kennen.
Qua argumenten van Sauber in de rechtszaak heb je gelijk. De argumenten waar ze mee aan komen zijn ronduit 'kinderlijk' te noemen.Jurgen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Wie zegt dat dat niet gebeurt is? Zoals de verhalen doorkomen geef ik Giedo wel gelijk. (Sauber komt niet mer echte punten om Giedo in het ongelijk te stellen). Zoals het er nu uit ziet is de f1 carriere van Giedo al wel over. Dan zou ik ook mijn gelijk gaan halen.
Het blijft echter lastig oordelen vanaf de zijlijn zonder alle feiten te kennen.
Ik vind het overigens ook van Sauber onbegrijpelijk dat ze het hier op hebben laten aankomen, en er zullen zoals je zegt zeer waarschijnlijk al pogingen zijn geweest om dit te schikken zonder een rechtszaak. Daarom ook mijn reactie op L1nt dat er niemand kan winnen in dit verhaal. F1 Carrière GvdG is voorbij, reputatieschade voor Sauber... geen winnaars dus.
Denk je dat hij meteen naar de rechter is gestapt? Ik denk van niet. Ik denk dat op het moment dat Sauber hun 4e coureur onder contract stelden (en daarmee het 2e race stoeltje vergaven), Giedo BV wel direct aan de bel heeft getrokken.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Hij had het ook onderhands kunnen regelen met Sauber om evt. via een regeling (een deel) van zijn centen terug te krijgen en vervolgens vrolijk in de GP2, DTM of iets dergelijk in te stappen.
Dan krijg je een middelvinger en mag je het paddock niet meer op omdat je pas is uitgezet. Giedo doet vervolgens een "see you in court" en daar zijn we nu. Eerst in stilte in Zwitserland, waarbij de rechter aangeeft dat ze het contract moeten respecteren, en nu dus openlijk bij de rechter in Australië nadat Sauber wederom een dikke vinger gaf.
Laten we wel wezen, Giedo is niet het supertalent. Hij heeft een rijke schoonvader en kan zich inkopen. Had hij naar Sauber gegaan en zijn handtekening onder het ontslag gezet, dan was er voor 2015/16 ook niet echt een plek in de F1 voor hem. Misschien bij het rode lantaarn team maar daar wil je eigenlijk ook niet rijden.
Dus laat Giedo zijn tanden maar zien. Laat hem maar een gerechtelijk bevel krijgen om in de auto te zitten en laat hem voor de derde keer maar een dikke vinger krijgen en laat hem dan maar met een berg advocaten en politie het paddock en de pit in komen om de pitboxen van Sauber te confisceren met alles wat erin zit.
Wat natuurlijk ook mee speelt is dat hij er vanaf de zomer van uit ging dat hij een contract had, en dus was hij niet meer op zoek naar een ander stoeltje. Toen hij van Sauber te horen kreeg dat het toch niet door ging was het al zo laat in het seizoen dat hij ook niet meer naar een ander team kon uitwijken.asing schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:14:
[...]
Laten we wel wezen, Giedo is niet het supertalent. Hij heeft een rijke schoonvader en kan zich inkopen. Had hij naar Sauber gegaan en zijn handtekening onder het ontslag gezet, dan was er voor 2015/16 ook niet echt een plek in de F1 voor hem. Misschien bij het rode lantaarn team maar daar wil je eigenlijk ook niet rijden.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2