Als je bekijkt hoeveel inwoners elk systeemzijn , en hoeveel verkeer er is ... stel voor ongeveer een miljoen schepen per systeem jumpen naar een ander systeem , ok communicatie kan niet sneller dan het licht, maar t signaal kan toch wel mee-liften in een ship-jump ? en aangezien t verkeer, is zoiets zeker mogelijk ... ook zonder schepen.rickiii schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:23:
[...]
Dat kun je invullen zoals je wilt.
Het is uiteindelijk gewoon een keuze om de efford/reward ratio van de spelers in balans te houden.
[...]
Ik vond deze uitleg wel leuk
[...]
Check anders het Commander's Log tooltje (effe zoeken op het ED forum is wat lastig op m'n werk)
Extern tooltje waar je prijzen van commodities in kwijt kan. Via diverse filters en zoekmogelijkheden kan het tooltje snel een lucratieve traderoute voor je vinden.
En dat allemaal met zelf ingevoerde data.
Wel zo leuk.
Extern tooltje waar je prijzen van commodities in kwijt kan. Via diverse filters en zoekmogelijkheden kan het tooltje snel een lucratieve traderoute voor je vinden.
En dat allemaal met zelf ingevoerde data.
Wel zo leuk.
In welk opzicht is vraag en aanbod gefixed dan?
Dat als je een lucratieve trade een aantal keer doet, vraag en aanbod zullen dalen waardoor het minder aantrekkelijk wordt? Dan zie ik helemaal het nut niet om zelf dingen op te schrijven of bij te houden. Als je de volgende keer aanlogt is de situatie toch weer helemaal anders. En wie wil er nu 2u lopen zoeken naar een goede trade.. die 3 keer te doen om dan opnieuw te moeten beginnen.
edit: hoewel.. als de rewards van traden op die manier verminderen, kan het wel voldoening geven natuurlijk. En hoe ik het speelde, evalueerde ik m'n trades toch al na elke run.
Dat als je een lucratieve trade een aantal keer doet, vraag en aanbod zullen dalen waardoor het minder aantrekkelijk wordt? Dan zie ik helemaal het nut niet om zelf dingen op te schrijven of bij te houden. Als je de volgende keer aanlogt is de situatie toch weer helemaal anders. En wie wil er nu 2u lopen zoeken naar een goede trade.. die 3 keer te doen om dan opnieuw te moeten beginnen.
edit: hoewel.. als de rewards van traden op die manier verminderen, kan het wel voldoening geven natuurlijk. En hoe ik het speelde, evalueerde ik m'n trades toch al na elke run.
[ Voor 17% gewijzigd door Wilibrord op 04-02-2015 13:52 ]
In ieder station wordt aangegeven of een commodity bestaat uit een High/medium/Low Demand of Supply.
Daarnaast wordt per commodity het aantal gevraagd of aangeboden weergegeven.
Als je een trade een aantal keer doet zullen die aantallen wijzigen.
Op basis daarvan kun je inschatten of de vraag of het aanbod nog valide is.
De prijs van een commodity met een High Demand voor 100.000 ton zal wat langer actief blijven dan een High demand van 100 ton.
Dit kun je in Cmdr's Log allemaal meegeven (thanks voor het doorgeven Anboni). Daarnaast wordt in de tool bijgehouden hou oud de ingevoerde data is.
Daarnaast wordt per commodity het aantal gevraagd of aangeboden weergegeven.
Als je een trade een aantal keer doet zullen die aantallen wijzigen.
Op basis daarvan kun je inschatten of de vraag of het aanbod nog valide is.
De prijs van een commodity met een High Demand voor 100.000 ton zal wat langer actief blijven dan een High demand van 100 ton.
Dit kun je in Cmdr's Log allemaal meegeven (thanks voor het doorgeven Anboni). Daarnaast wordt in de tool bijgehouden hou oud de ingevoerde data is.
Iemand de slaven inlever quest al eens gedaan? Ik kwam iemand tegen die me 40K zou geven als ik ze ergens anders in zou leveren, maar ik probeerde ze in te leveren op de orginele plek (voor nop, maar reputatie). Daar was er geen optie om ze in te leveren. Slaven verpatst op de zwarte markt, maar nu heb ik een quest terug met zoodje foutmeldingen er in. Dit is bij mij nu de derde quest die fout gaat als er een tegenbod komt. De andere twee ging mn reputatie omlaag ipv omhoog, terwijl ik loyaal bleef aan orginele opdrachtgever.
Gaat nog niet helemaal goed.
Gaat nog niet helemaal goed.
Sinds een paar dagen ook in het bezit van deze game. Erg verslavend.
Wel heel lastig als je dit spel zomaar koopt, er is praktisch geen uitleg of handleiding om te beginnen.
Via diverse filmpjes op Youtube ben ik verder gekomen, maar ik moet nog veel dingen leren.
Zonder die filmpjes had ik geen idee gehad wat te doen.
Wel heel lastig als je dit spel zomaar koopt, er is praktisch geen uitleg of handleiding om te beginnen.
Via diverse filmpjes op Youtube ben ik verder gekomen, maar ik moet nog veel dingen leren.
Zonder die filmpjes had ik geen idee gehad wat te doen.
De learning curve is inderdaad behoorlijk scherp. Had je deze al gevonden?
Wat een massive bug heb ik zojuist ontdekt... Ik was bezig met een mission waarbij ik een aantal pirates moest afmaken. Uiteindelijk heeft een player me neergehaald, waardoor de mission failed was. Logisch, want dit stond immers ook bij de description van de misson.
Wat niet logisch is, is dat ik ook direct al mijn bounty's kwijt ben! Ik had voor ongeveer 50k aan bounty's bij elkaar geschoten. Samen met de 30k voor insurance dus 80k kwijt. Dit stond niet bij de description en slaat dus nergens op.
Spel is geniaal, maar op sommige momenten... man man man.
Wat niet logisch is, is dat ik ook direct al mijn bounty's kwijt ben! Ik had voor ongeveer 50k aan bounty's bij elkaar geschoten. Samen met de 30k voor insurance dus 80k kwijt. Dit stond niet bij de description en slaat dus nergens op.
Spel is geniaal, maar op sommige momenten... man man man.
Tja dat klopt, dat is normaal ook zo, de bounties worden 'opgeslagen' in je ship, dus als je dood gaat tijdens het bounty hunten ben je sowieso je bounty vouchers kwijt.
Dit hebben ze gedaan omdat het anders heel makkelijk was om te farmen in een sidewinder met missiles oid, bounty hunten tot je dood ging, respawnen en verder.
Dit hebben ze gedaan omdat het anders heel makkelijk was om te farmen in een sidewinder met missiles oid, bounty hunten tot je dood ging, respawnen en verder.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dat klinkt totaal niet logisch. Klinkt maar als een slecht verzonnen "oplossing" voor een mogelijke exploit. Naja, redelijk frustrerend als je een half uur tot een uur bezig bent met bounty hunting + misson, en je wordt vervolgens in 1 klap afgemaakt doordat er een schip tegen je aan beukt... heerlijk!MB113 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:55:
Tja dat klopt, dat is normaal ook zo, de bounties worden 'opgeslagen' in je ship, dus als je dood gaat tijdens het bounty hunten ben je sowieso je bounty vouchers kwijt.
Al dat soort informatie (ook exploration bijvoorbeeld) wordt in je boordcomputer opgeslagen. Als je schip wordt opgeblazen, is er ook niks over van die computer. Zo zit het spel nou eenmaal in elkaar, anders zou er ook wel een hele lieve death penalty aan vast zitten - de bedoeling is nou juist dat dood gaan pijnlijk is.
Geen galaxy-wide cloud; informatie op zich kan niet sneller dan het lichtVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:55:
Hebben ze in elite dan geen "cloud" ?
Quantum Entanglement is geen oplossing want bij het 'uitlezen' verander je de data al.
Elite is nogal redelijk gestoeld op wetenschappelijke principes. Maar de boordcomputers van schepen zouden onderling en met stations wel in principe info kunnen uitwisselen, al dan niet automatisch. Maar zo'n systeem is ook niet of toch niet volledig geïmplementeerd.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Geinig.
Will you contribute to the production of capital ships in Elite: Dangerous 1.1? Help fund the Empire or the Federation in their efforts to build new ships, with the highest contributor getting to name the vessel. Elite: Dangerous 1.1 will be available for all Commanders soon.
Niet alleen capital ships maar ook stations. Trade is wel flink generfed met die seeking luxeries+ fix voor statische markt wat nu dynamischer is. Erg lastig om trades te vinden. De tools zijn ook een heel stuk minder handig. Mensen sharen hun data niet meer omdat het anders snel "uitdroogt". Ik ben aan het sparen voor een explorer missie (asp + upgrades) heb nu 115 mil en wil zo'n 100 mil houden als buffer( en voor anaconda). 20 mil zou toch genoeg moeten zijn voor een asp + upgrades?
Ik vlieg er nu met eentje van 16m, dus met 20 moet je zeker een eind komen: http://www.edshipyard.com...6u8S8I,52M7TC03wmpU2jw2UI
Inmiddels heb ik mijn Cobra MK3 met wat betere wapens equiped waardoor ik zojuist zelfs een anaconda heb neergehaald. Saldo is gestegen naar de 550k. Zit te twijfelen over het volgende schip... de type 6 kopen of doorsparen voor een anaconda. Voornamelijk bezig met traden en voor de afwisseling soms wat bounty hunting.
800k vs 141m, is dat ueberhaupt een keuze?
Als je een goede point to point traderoute hebt, zou ik bij 2m cash voor een type 6 gaan. Als je vooral rares doet, is de cobra waarschijnlijk voorlopig prima. In de nieuwsbrief tonen ze een sneak peek van een nieuw schip, de Core Dynamics Corvette:

Ik heb nog geen hints gezien van prijs, stats of beschikbaarheid.

Ik heb nog geen hints gezien van prijs, stats of beschikbaarheid.
Reken maar op 200+ mil. Ik ben inmiddels aan exploreren begonnen. Kom steeds systemen tegen met zo'n 64 objecten. gelukkig kan ik de helft overslaan (astroide belts) maar pff al die planeten kost al snel 30 min. Ben nu nog geen 500 LY van Sol. Ben onderweg naar Pipe.
Onderweg naar NGC 6357 na ongeveer 16 uur vliegen halverwege
Onderweg naar NGC 6357 na ongeveer 16 uur vliegen halverwege

[ Voor 20% gewijzigd door ReQuiem83 op 08-02-2015 15:34 ]
Voor de ontdekkers onder ons die het nog niet wisten, Frontier heeft op het forum een dump beschikbaar gezet van alle first discoveries prior 1.1 beta.
Community member heeft een online searchpage gemaakt waarin je jezelf kan opzoeken:
http://dump.bass-speaker.com/discovery.php
Heb toch 5 first discoveries op men conto
Community member heeft een online searchpage gemaakt waarin je jezelf kan opzoeken:
Found : 1238 items in 101 systems
Dit zijn trouwens alle systemen die door een discovery scanner zijn gevonden, niet alleen maar (detailed) surface scans. Ik zie er namelijk een heleboel belt clusters tussen staan, en die heb ik toch echt niet gescanned.

Dit zijn trouwens alle systemen die door een discovery scanner zijn gevonden, niet alleen maar (detailed) surface scans. Ik zie er namelijk een heleboel belt clusters tussen staan, en die heb ik toch echt niet gescanned.
Ik denk dat ik toch maar mijn cobra ga inruilen voor een type 6. Momenteel zou ik rond de 150k overhouden. Is het verstandig om nu al de type 6 te kopen of kan ik beter nog even wachten?
Voor het bounty hunten koop ik wel een kleine fighter of zo.
Voor het bounty hunten koop ik wel een kleine fighter of zo.
Insurance op een beetje Type 6 moet je toch rekenen op 'n 75k, dus dan blijft er maar 75k over om die 100 cargo te vullen. Als je het daarmee red, kun je ervoor gaan. Anders nog een paar tripjes meer in de cobra zodat je wat meer vlees op de botten hebt...
hoe moet je dan iig in godsnaam je geld verdienen als je niet meer 150.000 kunt verdienen in een traden ?
4122 items in 316 systems. En dat gaat na het huidige tripje wel verdubbeld worden vermoed ik. Al zal het nog wel even duren voordat ik terug ben. Heb nl pas zo'n 20% van de heenreis naar Sagittarius A* er op zittenBlaSfem0n schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:44:
Voor de ontdekkers onder ons die het nog niet wisten, Frontier heeft op het forum een dump beschikbaar gezet van alle first discoveries prior 1.1 beta.
Insurance is voor een schip, niet per trip.Metallize schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:50:
hoe moet je dan iig in godsnaam je geld verdienen als je niet meer 150.000 kunt verdienen in een traden ?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hehe, eindelijk eens lekkere traderoute gevonden voor mijn afgelopen week aangeschafte ASP, twee systemen naast elkaar, beide stations op ongeveer 50ls en ongeveer 175k verdiensten per roundtrip. Kost wat (tijd) maar dan heb je ook wat ("manueel" traderoute gezocht via de map en verkenning)
Traag ding, die ASP trouwens. Heb je wel last van tijdens gevechten..
Traag ding, die ASP trouwens. Heb je wel last van tijdens gevechten..
[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 09-02-2015 22:14 ]
Ik weet niet of we daar nou zo blij van moeten worden, als ik het beta forum lees. Volgens https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=111904 zitten er echt nog een hoop gamebreaking issues in 1.1b3. Nahja, ik ben morgenavond toch laat thuis, dus ik kan op m'n gemak de hele shitstorm op het forum in de gaten houden, hoef het in ieder geval niet aan den lijve te ondervinden.
Hij komt er dus zometeen aan: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=112197 - ben benieuwd.
Inmiddels gearriveerd bij mijn eerste stop (eerste expeditie missie)
Traikaae Nebula
http://imgur.com/a/8MBQt
Traikaae Nebula
http://imgur.com/a/8MBQt
YES!
Toch hier en daar ben ik als eerste geweest
Found : 3731 items in 296 systems
Heel erg veel PLAA EURK en Wreduia systems, big surprise, die namen zijn nog in mijn geheugen gebrand sinds halfweg december
Toch hier en daar ben ik als eerste geweest
Found : 3731 items in 296 systems
Heel erg veel PLAA EURK en Wreduia systems, big surprise, die namen zijn nog in mijn geheugen gebrand sinds halfweg december
[ Voor 41% gewijzigd door Pure_evil op 10-02-2015 18:49 ]
Ik weet niet of het al eerder mogelijk was, maar in v1.1 zit in elk geval de optie om het Windowed (edit: ik bedoelde idd borderless) te spelen.
In mijn geval met ED op de primaire monitor en ED:BPC op de secundaire speelt dat een stuk handiger.
In mijn geval met ED op de primaire monitor en ED:BPC op de secundaire speelt dat een stuk handiger.
[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 11-02-2015 00:46 ]
Windowed (en borderless aka windowed fullscreen) kon al in 1.0x
Ik heb m'n Asp ook maar weer even aangeslingerd. 6000ly van m'n empire basis, dus veel van de nieuwe dingen krijg ik niet mee, zal wel even duren voordat ik weer terug ben in de bewoonde wereld. Als ik maar snel genoeg ben, moet er in ieder geval wat leuke bonus binnen te halen zijn. Eerste systeem wat ik heb gescanned heeft nog geen discovered tag...
Ik heb m'n Asp ook maar weer even aangeslingerd. 6000ly van m'n empire basis, dus veel van de nieuwe dingen krijg ik niet mee, zal wel even duren voordat ik weer terug ben in de bewoonde wereld. Als ik maar snel genoeg ben, moet er in ieder geval wat leuke bonus binnen te halen zijn. Eerste systeem wat ik heb gescanned heeft nog geen discovered tag...
Kun je eigenlijk van schip switchen zonder eerst naar het station terug te moeten vliegen waar je andere schip in storage is?
Nee, je kunt alleen switchen naar een schip in het station waar je op dat moment bent. Je kunt wel verschillende schepen in meerdere stations hebben. Ik heb bijvoorbeeld 'n type 6 opgeslagen liggen in het systeem waar ik voor deze exploration trip veel trading deed en een viper ergens in de buurt van m'n empire basis (en ik geloof nog een Adder in de buurt van m'n beginsysteem)
Jammer... Realistisch, maar wel jammer.
Wat dan wel weer leuk zou zijn is je kleine gewapende schip / schepen mee kunnen nemen in je grote transportschip op weg naar een ander gebied.
Wat dan wel weer leuk zou zijn is je kleine gewapende schip / schepen mee kunnen nemen in je grote transportschip op weg naar een ander gebied.
Hmm...ik vond de AA al niet zo best, maar kom er nu achter dat als ik hem hoger zet dan 1.0x met welke mode dan ook (FSAA, MSAA etc) de framerate totaal inzakt tot onspeelbaar (15 of zo) en nog slechter.
Is dit normaal voor dit spel? Heb een i5 750 @3,7Ghz met R2904Gb + 8Gb mem
6000ly van je basis is het meeste nog niet ontdekt vermoed ik. Ik zit pas op zo'n 4000ly en heb gisteren geen enkel ontdekt object gezien. Alleen als je reist naar bekende nevels of sterren denk ik dat je dit wel eens tegen kunt komen.anboni schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:28:
Windowed (en borderless aka windowed fullscreen) kon al in 1.0x
volgens mij kan je 2 schepen meenemen in de orca, of t werkt i dunno.GeeBee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 01:03:
Jammer... Realistisch, maar wel jammer.
maar ik heb gisteren ook de nieuwe patch uitgeprobeerd, en t eerste wat ik opmerk zijn de motor geluiden van je schip die je niet meer hoort , t zal wel realisme zijn , maar t voelt net of je in een f-ing electrische wagen rijd , geen besef meer van snelheid
1.1 Release Trailer
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Volgens mij gaat je schip niet meer (actief) op de rem na een boost (en eerst wel?)...
En ook niet meer als je je landinggear uitzet
Tenzij je natuurlijk zelf van het gas afgaat
Goede verbetering (waarom zou je in hemelsnaam na een boost je schip af willen remmen)
En ook niet meer als je je landinggear uitzet
Tenzij je natuurlijk zelf van het gas afgaat
Goede verbetering (waarom zou je in hemelsnaam na een boost je schip af willen remmen)
Same issue here. SuperSampling niet hoger dan x1.0 Anders veel stutters. Voor de patch geen probleem.stefijn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:20:
Hmm...ik vond de AA al niet zo best, maar kom er nu achter dat als ik hem hoger zet dan 1.0x met welke mode dan ook (FSAA, MSAA etc) de framerate totaal inzakt tot onspeelbaar (15 of zo) en nog slechter.
Ben blij dat ik 7000 ly van sol ben. 1 krasje door een npc/cmdr en je bent of dood of hoge repair bill. En dan nog alle andere bugs. Ik vind het onbegrijpelijke dat ze live zijn gegaan. In de beta was dit al lang bekend dat het vol met bugs zat. Marketing *zucht*
En de galaxymap-framerate is nu superlaag
k'Heb de laatste week maar weinig gespeeld, puur omdat 1.1 er binnenkort aan zou komen. Maar zo te horen kan ik beter op 1.2 wachten gezien de bugs
Kennelijk geldt voor alles dat je 2 weken of langer geleden ontdekt hebt, je geen surface scan nodig hebt gehad.anboni schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:55:
Found : 1238 items in 101 systems![]()
Het heelal is plat voor update 1.1.02...
Hi everyone,
update 1.1.02 is incoming at 4pm GMT. The servers will be down for up to 30 minutes during the update. The following changes are in the update:
Client changes
- Collision damage tweak - Restore the check that prevented multiple lumps of damage from the same collision. Also make the damage split based on mass slightly more exaggerated
- Stop point defence turrets from targetting their parent ship's missiles/mines
- Fix issue with multiple controllers enabled and not recognising them all
- Fix matchmaking issue for comms when UDP hole punching fails
- Fix disconnect issue when a resend message is lost (fails and retries getting out of sync)
- Remove some unneeded telemetry in supercruise - it was causing some stutters
Server changes:
- Commanders with at least one Elite rank should receive a 2.5% discount at all shipyards and outfitting shops
- Backers who backed at the Founder level or above should receive a 2.5% discount at all shipyards and outfitting shops
- Faction recovery time from Civil War has been significantly reduced
Thanks
Michael
[ Voor 93% gewijzigd door GeeBee op 11-02-2015 17:09 ]
Verwijderd
edit: Had even de post van Ervig gemist.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 18:09 ]
Hoe kan ik voorkomen dat een tegenstander in een gevecht er vandoor gaat? Ik dacht dat als ik er dicht genoeg bij bleef dat hij dan niet kon 'Jumpen', maar ze smeren hem toch elke keer.
Verwijderd
Ik heb een pod met dumb fire missiles. Erg effectief, want voor ze springen hangt zo'n tegenstander stil, meestal lukt het wel om hem dan uit te schakelen voordat hij springt met een barage van missiles.siemed schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:29:
Hoe kan ik voorkomen dat een tegenstander in een gevecht er vandoor gaat? Ik dacht dat als ik er dicht genoeg bij bleef dat hij dan niet kon 'Jumpen', maar ze smeren hem toch elke keer.
Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:38:
[...]
Ik heb een pod met dumb fire missiles. Erg effectief, want voor ze springen hangt zo'n tegenstander stil, meestal lukt het wel om hem dan uit te schakelen voordat hij springt met een barage van missiles.
Als je schip groter is dan de andere, heb je mass lock, maar in het geval van schepen zal dat de opstarttijd van de frameshift enkel vertragen, nooit volledig verhinderen (zoals bij stations en asteroidbelts).siemed schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:29:
Fsd targetten.
Soms ram ik ze wel eens, dat werkt ook goed
Soms ram ik ze wel eens, dat werkt ook goed
FSD targetten, dat zou wel eens de gouden tip kunnen zijn. Ik heb alleen vaak geen tijd genoeg om een sub-target te kiezen.
Nadat ik een lakon type 6 heb gekocht is de fun er toch wel een beetje vanaf. Heb deze hele week nagenoeg niet meer gespeeld. Naar mijn mening zijn de wat grotere schepen veelste duur gemaakt. Ik zie geen reden om als een dolle miljoenen credits bij elkaar te grinden (laten we eerlijk zijn, daar komt het wel een beetje op neer) om dan vervolgens hetzelfde trucje uit te kunnen halen in een wat groter schip (grinden...).
Wat mij betreft hadden er wat meer schepen van rond de 3-4 miljoen bij mogen zitten. De overgang van een lakon type 6 naar een groter schip is echt te groot.
Wat mij betreft hadden er wat meer schepen van rond de 3-4 miljoen bij mogen zitten. De overgang van een lakon type 6 naar een groter schip is echt te groot.
Klinkt alsof je alleen maar bezig bent met traden, kan me voorstellen dat dat hopeloos saai wordt. Als je de mindset loslaat van 'ik wil een groter schip', dan zijn er ineens een helemaal meer mogelijkheden. Kit voor 2-3mil een viper uit en ga bounty hunten, of pak een hauler voor hetzelfde bedrag en ga exploren.
Mijn vorige schip was een Cobra MK3, waarmee ik ook veel deed bounty hunten. Uiteindelijk is het doel van het spel om het volgende schip te krijgen, helaas is traden dan de snelste optie.anboni schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:44:
Klinkt alsof je alleen maar bezig bent met traden, kan me voorstellen dat dat hopeloos saai wordt. Als je de mindset loslaat van 'ik wil een groter schip', dan zijn er ineens een helemaal meer mogelijkheden. Kit voor 2-3mil een viper uit en ga bounty hunten, of pak een hauler voor hetzelfde bedrag en ga exploren.
Exploren heb ik nog niet echt veel gedaan. Zo af en toe een planeet scannen als ik toevallig in de buurt ben, maar meer ook niet. Wat is er verder bijzonder / leuk aan exploren?
Blijkbaar heb jij jezelf als doel gesteld om het volgende schip te krijgen, dat is heel wat andersSparksNL schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:27:
[...]
Mijn vorige schip was een Cobra MK3, waarmee ik ook veel deed bounty hunten. Uiteindelijk is het doel van het spel om het volgende schip te krijgen, helaas is traden dan de snelste optie.
Gewoon uithoeken van de melkweg bezoeken. Een of andere nebula van dichtbij zien, bijzondere ster-combinaties vinden en op de 'foto' zetten. Vooral dus wat je er zelf van maakt.Exploren heb ik nog niet echt veel gedaan. Zo af en toe een planeet scannen als ik toevallig in de buurt ben, maar meer ook niet. Wat is er verder bijzonder / leuk aan exploren?
^ dit dus.
Elite Dangerous heeft heel veel doelen of helemaal geen doel en je bepaalt ze inderdaad zelf.
Zoveel mogelijk credits verdienen
De duurste schepen aanschaffen
De hoogste status halen
De meeste systemen exploren
Zoveel mogelijk Bounties binnenslepen (voor je zelf als piraat of van anderen als bountyhunter)
enz.
enz.
enz.
En als FD nieuwe content en en nieuwe doelen (meehelpen aan het bouwen van een captital ship bijv.) blijft toevoegen, dan ben ik persoonlijk nog lang niet uitgespeeld.
Voor mij is momenteel doelloos rondvliegen en hier en daar een missie of trade run meepikken al een doel op zich. :-)
Elite Dangerous heeft heel veel doelen of helemaal geen doel en je bepaalt ze inderdaad zelf.
Zoveel mogelijk credits verdienen
De duurste schepen aanschaffen
De hoogste status halen
De meeste systemen exploren
Zoveel mogelijk Bounties binnenslepen (voor je zelf als piraat of van anderen als bountyhunter)
enz.
enz.
enz.
En als FD nieuwe content en en nieuwe doelen (meehelpen aan het bouwen van een captital ship bijv.) blijft toevoegen, dan ben ik persoonlijk nog lang niet uitgespeeld.
Voor mij is momenteel doelloos rondvliegen en hier en daar een missie of trade run meepikken al een doel op zich. :-)
Wat zijn een beetje de gebieden waar iedereen uithangt? Ik ben momenteel aan het bounty hunten in 72 Ophiuchi. Zijn 5 Resource Extraction Sites waar veel te halen valt. Ik ben alleen in 3 dagen rondhangen daar nog geen enkele commander tegen gekomen.
Exploration is wat mij betreft het beste uitgewerkt op dit moment. Juist omdat er eigenlijk niets voor nodig is, behalve de scenery.anboni schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:37:
[...]
Gewoon uithoeken van de melkweg bezoeken. Een of andere nebula van dichtbij zien, bijzondere ster-combinaties vinden en op de 'foto' zetten. Vooral dus wat je er zelf van maakt.
Al heb ik wel vernomen dat zodra je ons kwart van de Melkweg verlaat (zeg maar de andere kant), het wel heel erg kaal wordt en er eigenlijk niets meer is, behalve sterren en planeten.
Zelf ben ik trouwens van plan om weer missies ed. te gaan doen zodra het fatsoenlijk is uitgewerkt. 90% Van het spel is mij nog veel te basic als ik kijk naar de design documenten en de gekweekte verwachtingen van een "living universe".
Is er wat anders te zien dan sterren en planeten dan?
Je bedoelt dat er geen stations zijn? Daar hoef je niet zo ver voor te jumpen. En 't geeft wel een spannend gevoel als je een paar honderd Ly verwijderd bent van het dichtstbijzijnde station. Vooral als je wat schade oploopt
Merk je wel dat er serieus wat sleet op je docking skills komt als het weer 2 weken geleden was dat je nog eens gedocked was.
Je bedoelt dat er geen stations zijn? Daar hoef je niet zo ver voor te jumpen. En 't geeft wel een spannend gevoel als je een paar honderd Ly verwijderd bent van het dichtstbijzijnde station. Vooral als je wat schade oploopt
Merk je wel dat er serieus wat sleet op je docking skills komt als het weer 2 weken geleden was dat je nog eens gedocked was.
[ Voor 19% gewijzigd door Wilibrord op 17-02-2015 09:51 ]
Nevels zit ik dan aan te denken. Stations verwacht ik inderdaad niet meer. NPC's ook niet.Wilibrord schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:50:
Is er wat anders te zien dan sterren en planeten dan?
Je bedoelt dat er geen stations zijn? Daar hoef je niet zo ver voor te jumpen. En 't geeft wel een spannend gevoel als je een paar honderd Ly verwijderd bent van het dichtstbijzijnde station. Vooral als je wat schade oploopt :-)
Gisteren wel plezier beleefd aan de ontdekkings-tag van 1.1. 5000ly alleen onbekende sterren gevonden en nu eindelijk ontdekte sterren in de Cat's Paw Nebula
Nu door naar NGC 6315 en dan richting de Great Annihilator om uiteindelijk bij Sagitarrius A* aan te komen.
Het is jammer dat je alleen maar exploren wanneer je meer dan 500LY van Sol af komt. Ik ben naar Sagitarris A geweest, maar zag het niet zitten om dat hele stuk weer terug te vliegen (26.000LY is al gauw een trip van 20 uur)
Als je op een gegeven moment een tijdje met een ander schip iets anders zou kunnen doen dan is zo'n reis niet erg. Maar nu kan je het niet afwisselen met bounty hunten of traden.
Zelfs een extra save slot zou daarin al helpen...
Als je op een gegeven moment een tijdje met een ander schip iets anders zou kunnen doen dan is zo'n reis niet erg. Maar nu kan je het niet afwisselen met bounty hunten of traden.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Nogal ja... Na m'n eerste trip (van 'n goeie week) had ik direct al 'n docking warning te pakken omdat ik in de gauwigheid niet request docking in het menu had gekozen maar alleen target... Was gelukkig nog op tijd in de ankers, anders was er zo 'n paar miljoen aan exploration data in rook opgegaanWilibrord schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:50:

De warningtijd is volgens mij verlengd. Gisteren vergat ik te requesten en ik probeerde zo snel mogelijk om te draaien, maar toen zag ik dat ik 1:30 had of zo. Dat was eerst 30 sec?
Volgens mij zijn er verschillende timers. Loitering is 30 seconden, maar volgens mij is zonder permissie de brievenbus invliegen altijd 1:30 geweest (maar helemaal zeker weten doe ik dat ook weer niet, ik probeer er geen gewoonte van te maken
)
De beperking van 1 commander is wel wat naar ja. Ik zou nu ook graag meehelpen met de community-doelen, maar ga zeker niet mijn schip opblazen om snel terug te komen.GabberKooij schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:12:
Het is jammer dat je alleen maar exploren wanneer je meer dan 500LY van Sol af komt. Ik ben naar Sagitarris A geweest, maar zag het niet zitten om dat hele stuk weer terug te vliegen (26.000LY is al gauw een trip van 20 uur)
Ik heb toevallig gisteren besloten dat ik m'n trip iets inkort en terug naar m'n basis ga, maarja da's nog steeds 5000+ Ly te gaan. En uiteraard kan ik niet gewoon jump-scoop-jump doen, als er iets interessants in het systeem te zien is, moet ik dat altijd even scannen (hoewel ik daar waarschijnlijk wel mee stop zogauw ik NPC's begin tegen te komen, tegen die tijd wil ik waarschijnlijk vooral snel naar huis
).
Dan waarschijnlijk 'n paar dagen wat pewpew (en misschien eens naar die community goals kijken, als er nog steeds iets gaande is) en ongetwijfeld gaat het dan toch snel weer jeuken en ga ik weer op pad. Moet ik alleen nog even besluiten of ik m'n huidige trip verder afmaak (Bubble nebula staat nog op m'n lijstje en er zitten tussen inhabited space en daar nog wel wat interessante dingen) of dat ik Sgr A ga opzoeken... Tweede save zou inderdaad wel ideaal zijn, dan wordt het toch wat makkelijker om af te wisselen tussen pewpew en exploring.
Dan waarschijnlijk 'n paar dagen wat pewpew (en misschien eens naar die community goals kijken, als er nog steeds iets gaande is) en ongetwijfeld gaat het dan toch snel weer jeuken en ga ik weer op pad. Moet ik alleen nog even besluiten of ik m'n huidige trip verder afmaak (Bubble nebula staat nog op m'n lijstje en er zitten tussen inhabited space en daar nog wel wat interessante dingen) of dat ik Sgr A ga opzoeken... Tweede save zou inderdaad wel ideaal zijn, dan wordt het toch wat makkelijker om af te wisselen tussen pewpew en exploring.
Een kleine preview/interview van de aankomende 1.2 update: http://www.pcgamer.com/el...ying-together-with-wings/
Misschien dat er wat volk interesse heeft om bij de 1.2 patch eens te groepen en iets te gaan uitsteken? Wings worden 4 man, en er komen groep USS... Kunnen wat frigates blasten, wat piraten afknallen in Lave...ZenimNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:42:
Een kleine preview/interview van de aankomende 1.2 update: http://www.pcgamer.com/el...ying-together-with-wings/
Supah, count me in
Goedzo !
Doe ook wel mee (al heb ik de komende tijd weinig tijd dus moet even zien). Heb een cobra, type6 en ASP klaarstaan
[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 19-02-2015 11:08 ]
Dat lijkt mij zeker wel interessant om te doen ja. Ga ik de komende weken nog even verder met mijn Viper kitten.
We hebben nog tijd, die patch zal ten vroegste volgende week in beta komen, en dan nog minstens een week voor hij definitief er is. Meeste van jullie heb ik al in de friendslist (Patje alvast wel dacht ik)? Anders kijkje nemen op de tweakerslijst
Ben ook al sinds de Gamma onderweg. Mezelf net toegevoegd aan de lijst en ben erg benieuwd naar patch 1.2.
Momenteel vlieg ik een T7 in Empire space om een python bij elkaar te verzamelen maar misschien zijn die nieuwe schepen ook wel interessant.
Eigenlijk wacht ik nog in spanning af wat de 5 schepen gaan worden waar de beta backers er 1 van uit mogen kiezen.
In ieder geval, count me in voor wings =)
Momenteel vlieg ik een T7 in Empire space om een python bij elkaar te verzamelen maar misschien zijn die nieuwe schepen ook wel interessant.
Eigenlijk wacht ik nog in spanning af wat de 5 schepen gaan worden waar de beta backers er 1 van uit mogen kiezen.
In ieder geval, count me in voor wings =)
Ik ben in outer space. Als ik nu keer kost het mij zeker een week voor ik terug in bewoond gebied ben. Ik zet nog wel even door. Wil nog naar miden van de milkyway. 1 grootte explorer missie dus en dan nooit meer tenzij het rigoureus op de schop gaat. Kan geen planeten meer zien. Te veel van hetzelfde.
Lekker is dat...ik ben aan het aanvliegen op een spaceport ontploft ineens zonder aanleiding op 4km mijn schip met gvd 1miljoen aan lading... 1,8 mmiljoen kwijt in totaal. Kutspel, één en al grinding om wat credits bij elkaar te krijgen en dan zijn al die uren ook nog voor piet snot 
Valt van zoiets een ticket te maken of zo? Ik meen dat ik in updatelogs diverse malen zaken voorbij zag komen die betrekking hadden op sudden playerdeaths of zo
Valt van zoiets een ticket te maken of zo? Ik meen dat ik in updatelogs diverse malen zaken voorbij zag komen die betrekking hadden op sudden playerdeaths of zo
[ Voor 68% gewijzigd door Stefke op 19-02-2015 19:36 ]
Ik meen dat je dit wel in een ticket kan melden, gewoon de tijd en plaats erbij vermelden en zij kunnen dit nakijken. Kan wel enige tijd duren voordat je ticket beantwoord wordt.
done, ik weet dat die tickets maanden duren. Hopelijk speel ik het spel nog tegen de tijd dat ik mijn credits terugkrijg..
Wist je dat nog niet? Is een nieuwe feature. Cargo sabotage.stefijn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:24:
Lekker is dat...ik ben aan het aanvliegen op een spaceport ontploft ineens zonder aanleiding op 4km mijn schip met gvd 1miljoen aan lading... 1,8 mmiljoen kwijt in totaal. Kutspel, één en al grinding om wat credits bij elkaar te krijgen en dan zijn al die uren ook nog voor piet snot
ReQuiem83 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:58:
[...]
Wist je dat nog niet? Is een nieuwe feature. Cargo sabotage.

vetReQuiem83 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:58:
[...]
Wist je dat nog niet? Is een nieuwe feature. Cargo sabotage.
Tegen die tijd kun je al een veelvoud hebben terugverdiend. Het doet zeer, maar 1.8 Miljoen kun je met een middagje weer bij elkaar gesprokkeld hebben.stefijn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:10:
done, ik weet dat die tickets maanden duren. Hopelijk speel ik het spel nog tegen de tijd dat ik mijn credits terugkrijg..
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Ja dat klopt, was even alleen wel heel erg klaar met sprokkelen
Wilde net voor een paar miljoen mijn schip upgraden en eens wat anders doen.
[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 20-02-2015 13:05 ]
Da's toch heel erg afhankelijk van wat voor schip je nog hebt en hoeveel credits je nog over hebt.Ceased2Be schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:42:
[...]Tegen die tijd kun je al een veelvoud hebben terugverdiend. Het doet zeer, maar 1.8 Miljoen kun je met een middagje weer bij elkaar gesprokkeld hebben.
Klopt, maar maak er een paar dagen van dan in het geval dat je helemaal terug naar af moet.Wilibrord schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:58:
[...]
Da's toch heel erg afhankelijk van wat voor schip je nog hebt en hoeveel credits je nog over hebt.
Als je te weinig credits over hield voor de insurance deed je het sowieso al niet slim.
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Nu heb ik nog genoeg geld, maar nog zo'n explosie (en het schijnt veel voor te komen ... ) en dan niet meer
https://forums.frontier.c...hread.php?t=114106&page=5
Heb nu weinig zin om het uit te proberen
https://forums.frontier.c...hread.php?t=114106&page=5
Heb nu weinig zin om het uit te proberen
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 20-02-2015 17:56 ]
Ik heb me ingeschreven in de Tweakers commander list maar nog onder mijn oude forum naam (RPCOST). Kan ik dit ergens veranderen?
Als je een Google account hebt, zou je dat zelf moeten kunnen doen. Heb het iig voor je aangepast!Kolhrafn schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:16:
Ik heb me ingeschreven in de Tweakers commander list maar nog onder mijn oude forum naam (RPCOST). Kan ik dit ergens veranderen?
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Heb ik maar geen idee hoe dat dan zou moeten. In ieder geval bedankt!
Nu maar weer ff verder traden...Python duurt zo lang =/
Nu maar weer ff verder traden...Python duurt zo lang =/
Hi everyone,
The beta release for update 1.2 is rapidly approaching and I have some more details to share in this week’s update.
First let’s look at some more details on the Wings functionality – Wing Beacons. Player wings exist to enable cooperative game play. One of the neat features wings use to support this notion is the wing beacon. This nifty little device allows you to send a signal from normal space into the system’s super cruise environment. Your wing will be able to see the signal - regardless of distance - as long as they are in super cruise in the system; they can use it just like a wake and drop down to your location.
The wing beacon also leaves the door open for future updates to trigger game events from it, such as distress calls to nearby Commanders and AI ships for example. But right now it makes all the difference when you drop into your wing’s system; with a simple flick of a switch, your team members will be able to instantly lead you to their position.
Wings also brings an overhaul for comms. The most obvious change is the ability to transmit open broadcasts. Such text messages will now be received by all ships nearby. Of course, you can toggle your ship’s ability to receive such broadcasts at will.
We’ve also popped in some text line syntax, allowing you to /T talk directly to the ship you’ve targeted, /R respond to the ship that last talked directly to you, as a well as /W talk to your wing. When you join a wing, you will by default send communications to them, but you can quickly toggle this option when you type your message.
Another change related to comms is that commanders docked in starports will now remain on your contact list so you can chat with them while docked.
Another aspect we’ve looked into is the operating costs on ships, so in 1.2 we’ve performed a balance pass on repair costs. This change should really help Commanders make profit from combat roles: as long as they don’t die, their repair costs should not eat away all of the profit they might be making from bounties and the like.
Balancing the various economies and risks in the game is an ongoing affair, so this probably won’t be the last change we make, but we believe lowering repair costs is on the safer side, so it’s a good candidate to test out and bed in first.
We’ve also added a cool new feature for people with damaged modules. We’re activating diagnostics repair-reboot functionality on all ships. Whilst still not a match for an automatic field-maintenance module, this function allows a ship to reboot and jury-rig completely broken modules, getting them back up and running at a couple of percent health. Of course, there’s a cost: for every percent of health repaired, another, healthier module will be stripped of double this amount as components are cannibalised.
For people wanting to take screenshots or look at their own ships we’re also unlocking a debug camera. This allows you take limited control of the camera outside of your ship. This isn’t a gameplay camera and is purely a debug function to allow players to see their ship.
Looking beyond the 1.2 release we have the Mac beta, still scheduled for the end of March. Beyond that we have the 1.3 update and we’ll share more information on that update ‘soon’.
Thanks
Michael
Ben nu een maandje aan het spelen, en wat is het een pracht spel.
Maar Elite Dangerous is geen spel voor de ongeduldige!
Toen ik net begon voelde ik me letterlijk klein, sidewinder 1000cr random drop ergens rondom SOL.
Ik zag dat ik een tweede schip had "de Eagle" deze heb ik direct verkocht en van de cash heb ik me sidewinder uitgerust met mining equipement.
Op deze manier had ik best snel me Cobra MK3 bij elkaar gespaard, maar toen ik 2X tegen een asteroïde was aangevlogen en spontaan begon te schelden tijdens het cargo scoupen , ben ik er maar mee gestopt.
Heb daarna besloten om maar te gaan handelen had al vrij snel een lakon type-6, begonnen met bulk trade daarna met rare trading.
De NPC zijn een lachertje in Elite zelfs in de type 6 kon ik ze makkelijk ontlopen, menselijk spelers daar in tegen zijn een stuk moeilijker ben ook al een keer het slachtoffer geweest van piraterij!
Hierna had ik een ASP Explorer waarmee ik verder ging met rare trading, toen ik genoeg had gespaard heb ik een lakon type-7 gekocht en heb ik me weer volledig gericht op bulk.
Heb eergisteren de Python gekocht en ben helemaal op me nopjes! (behalve de absurde brandstof prijzen dan).
Gr CMDR Blackcurry
Maar Elite Dangerous is geen spel voor de ongeduldige!
Toen ik net begon voelde ik me letterlijk klein, sidewinder 1000cr random drop ergens rondom SOL.
Ik zag dat ik een tweede schip had "de Eagle" deze heb ik direct verkocht en van de cash heb ik me sidewinder uitgerust met mining equipement.
Op deze manier had ik best snel me Cobra MK3 bij elkaar gespaard, maar toen ik 2X tegen een asteroïde was aangevlogen en spontaan begon te schelden tijdens het cargo scoupen , ben ik er maar mee gestopt.

Heb daarna besloten om maar te gaan handelen had al vrij snel een lakon type-6, begonnen met bulk trade daarna met rare trading.
De NPC zijn een lachertje in Elite zelfs in de type 6 kon ik ze makkelijk ontlopen, menselijk spelers daar in tegen zijn een stuk moeilijker ben ook al een keer het slachtoffer geweest van piraterij!
Hierna had ik een ASP Explorer waarmee ik verder ging met rare trading, toen ik genoeg had gespaard heb ik een lakon type-7 gekocht en heb ik me weer volledig gericht op bulk.
Heb eergisteren de Python gekocht en ben helemaal op me nopjes! (behalve de absurde brandstof prijzen dan).
Gr CMDR Blackcurry
Prachtspel zeker, maar vandaag toch behoorlijk (op mijzelf) zitten schelden.
Deze week mijn Hauler opgepimpt tot 22 ton en dan eerst een ongelukkige stuurbeweging bij het uitvliegen. 22 ton zilver naar de vaantjes.
Vervolgens bij de eerstvolgende vlucht uit de lucht geschoten door een piraat en binnen het kwartier zit je van 100k Cr. weer op 1000Cr en kun je overnieuw beginnen met sparen.
Enige lichtpuntje is dat m'n Hauler nog compleet is.
Deze week mijn Hauler opgepimpt tot 22 ton en dan eerst een ongelukkige stuurbeweging bij het uitvliegen. 22 ton zilver naar de vaantjes.
Vervolgens bij de eerstvolgende vlucht uit de lucht geschoten door een piraat en binnen het kwartier zit je van 100k Cr. weer op 1000Cr en kun je overnieuw beginnen met sparen.
Enige lichtpuntje is dat m'n Hauler nog compleet is.

Yay ik ben nieuw!
Al de nodige tuts gekeken, maar ik denk dat je de manoeuvres pas onder de knie krijgt als je werkelijk gaat spelen...
Nu vraag ik mij alleen af; waar kan ik het beste mee beginnen?
Meteen wat gaan mijnen? Rond speuren naar een aardige route? Of kan je met je eerste schip al iets uithalen in bounties?
Al de nodige tuts gekeken, maar ik denk dat je de manoeuvres pas onder de knie krijgt als je werkelijk gaat spelen...
Nu vraag ik mij alleen af; waar kan ik het beste mee beginnen?
Meteen wat gaan mijnen? Rond speuren naar een aardige route? Of kan je met je eerste schip al iets uithalen in bounties?
Ik denk dat het het snelste gaat als je de bulletin boards een beetje af gaat speuren naar missies. Amper starter credits voor nodig en je verdient er een paar 1000 per missie mee. Probleem is enkel dat dit kan betekenen dat je je eerste tijd in E:D vooral naar de BB zit te staren totdat een geschikte missie gevonden is. (vermijd de black box missies, die zijn illegaal en kosten je rep als je gesnapt word, laat die assassination missies ook maar voor wat ze zijn)
Traden schiet in het begin nog niet echt op met je 1000 starter creds.
Met een paar duizend creds kun je misschien gaan minen. Zoek een metal rich belt met high reserves of iig niet low/depleted. Koop een mining laser en refineries met in totaal 3 of meer bins en vlieg in een asteroid field rond totdat je een roid met waardevolle ore vind. Zilver levert je al 5K op, goud 10 en Palladium 14. Dat is dus pure winst.
Hoe te minen: Vlieg naar een asteroide in een belt of extraction point, zorg dat je heel dichtbij de asteroide bent en vuur je mining laser. Als je dicht genoeg bent zie je de asteroide opgloeien waar je laser het raakt. Als je te ver weg bent kun je vuen tot je een ons weegt maar gebeurt er niets.
Na verloop van tijd breekt er een stukje van af en deze kun je scoopen. open je scoop met home en probeer dit stuk voorzichtig op te pikken. Als je dit onder de knie hebt kun je meerdere stukken van de asteroide afbreken en deze scoopen. Let wel, alle cargo in space verdwijn t na enkele minuten (10?).
Als je een stuk gescooped hebt met (4) naar je cargo hold gaan, daar kun je de boel refinen alvorens je de volgende brok kunt scoopen.
Als je eenmaal een Cobra kunt betalen en outfitten zou ik gaan rares traden. Amper inkoop kosten en levert met minimale investering flink wat geld op. google maar eens op rare trade routes. Investeer in de beste FSD (je zult flinke afstanden af moeten leggen want een rare commodity levert de maximale winst op bij >150 lichtjaren vanaf waar je het gekocht hebt) extra laadruimte en een fuel scoop is ook geen overbodige luxe.
Binnen no time heb je een type 6 bijeen gespaard en kun je met normale trades je geld gaan verdienen.
Traden is in de latere stages dé manier om geld te verdienen. De rest levert eigenlijk niets op in vergelijk, behalve in het begin, dan kan minen of bounty hunten nog wat opleveren, zeker aangezien dé winstgevende handelsprodukten 5000-13000 creds per ton kosten die je met je starter cash nog niet op kunt brengen.
Als je wilt bounty hunten, de Viper is hét combat schip. Kill warrant scanner, 2 kleine fixed pulse lasers en 2 medium gimballed multicannons, goede powerplant, shield en thrusters en je bent klaar om zelfs (non elite) anaconda's te slopen. Met een beetje ervaring dan.
Traden schiet in het begin nog niet echt op met je 1000 starter creds.
Met een paar duizend creds kun je misschien gaan minen. Zoek een metal rich belt met high reserves of iig niet low/depleted. Koop een mining laser en refineries met in totaal 3 of meer bins en vlieg in een asteroid field rond totdat je een roid met waardevolle ore vind. Zilver levert je al 5K op, goud 10 en Palladium 14. Dat is dus pure winst.
Hoe te minen: Vlieg naar een asteroide in een belt of extraction point, zorg dat je heel dichtbij de asteroide bent en vuur je mining laser. Als je dicht genoeg bent zie je de asteroide opgloeien waar je laser het raakt. Als je te ver weg bent kun je vuen tot je een ons weegt maar gebeurt er niets.
Na verloop van tijd breekt er een stukje van af en deze kun je scoopen. open je scoop met home en probeer dit stuk voorzichtig op te pikken. Als je dit onder de knie hebt kun je meerdere stukken van de asteroide afbreken en deze scoopen. Let wel, alle cargo in space verdwijn t na enkele minuten (10?).
Als je een stuk gescooped hebt met (4) naar je cargo hold gaan, daar kun je de boel refinen alvorens je de volgende brok kunt scoopen.
Als je eenmaal een Cobra kunt betalen en outfitten zou ik gaan rares traden. Amper inkoop kosten en levert met minimale investering flink wat geld op. google maar eens op rare trade routes. Investeer in de beste FSD (je zult flinke afstanden af moeten leggen want een rare commodity levert de maximale winst op bij >150 lichtjaren vanaf waar je het gekocht hebt) extra laadruimte en een fuel scoop is ook geen overbodige luxe.
Binnen no time heb je een type 6 bijeen gespaard en kun je met normale trades je geld gaan verdienen.
Traden is in de latere stages dé manier om geld te verdienen. De rest levert eigenlijk niets op in vergelijk, behalve in het begin, dan kan minen of bounty hunten nog wat opleveren, zeker aangezien dé winstgevende handelsprodukten 5000-13000 creds per ton kosten die je met je starter cash nog niet op kunt brengen.
Als je wilt bounty hunten, de Viper is hét combat schip. Kill warrant scanner, 2 kleine fixed pulse lasers en 2 medium gimballed multicannons, goede powerplant, shield en thrusters en je bent klaar om zelfs (non elite) anaconda's te slopen. Met een beetje ervaring dan.
Black box en rebel transmission missies zijn juist heel erg lucratief. je moet alleen de juiste stations weten: op outposts wordt niet gescanned op illegale goederen. ik heb mn eerste paar 100k ermee verdiend in ngaliba.ZenTex schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:50: (vermijd de black box missies, die zijn illegaal en kosten je rep als je gesnapt word, laat die assassination missies ook maar voor wat ze zijn)
Klopt, had ik erbij kunnen melden, maar m'n post werd al zo lang, en dan had ik erbij moeten vermelden hoe ze te vinden, dus alle USS'en afgaan enzo. Dit kan erg tijdrovend zijn en voor een beginner kun je je beter bij de normale missies houden totdat je E:D een beetje door hebt. De Faction rep loss kan het spel voor een beginner aardig verzieken voor een beginner die wél vanuit normale stations deze missies runt.
Met al een paar normale missies achter de rug heb je bijvoorbeeld al een voor minen uitgeruste adder bijvoorbeeld.
Met al een paar normale missies achter de rug heb je bijvoorbeeld al een voor minen uitgeruste adder bijvoorbeeld.
Piraten afknallen in een RES is ook lucratief. Maar als je je skills in combat/vliegen nog niet 100% hebt, enkel andere sidewinders en eagles uitpikken. Vipers en cobras zijn ook goed te doen in een sidewinder maar dan moet je toch al wat deftig overweg kunnen met je schip
. Voor eagles en sidewinders krijg je +- een paar duizend credits, voor viper en cobras tot over 20000. Dat telt vlug op als je slechts met 1000 begint. Wel ff veilig terug kunnen vliegen voor te cashen alvorens je afgeknald zou worden.
Dit topic is gesloten.