[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
ach ja. Ik ben met mijn 232 cargo vol gold ook te hard naar binnen gevlogen. Toen zat de brievenbus met 3 NPC's boven en naast elkaar vol (trouwens nog nooit eerder gezien)..Kon er nog 2 ontwijken maar de 3de niet meer. Poef space dust weer een uur voor niets heen en weer aan vliegen geweest. Was toen wel even een rage quit :)

[ Voor 40% gewijzigd door ReQuiem83 op 26-01-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Zat net bijna zonder benzine ;) 30+ jumps achter elkaar alleen maar dooie sterren zonder enig teken van leven. Dan heb je niks aan een scoop....kom ik bij de laatste jump, kom ik erachter dat t t verkeerde systeem was ;) Gelukkig kon ik daar wel scoopen anders had ik met 1,5milj aan credits stil gehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

rickiii schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:37:
[video]
Ik zat op het puntje van mn stoel tot en met de laatste seconde.
Ha, cool gedaan zeg. De soundtrack van Interstellar past natuurlijk ook wel perfect bij de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad erg vet gedaan dat filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
ReQuiem83 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:40:
ach ja. Ik ben met mijn 232 cargo vol gold ook te hard naar binnen gevlogen. Toen zat de brievenbus met 3 NPC's boven en naast elkaar vol (trouwens nog nooit eerder gezien)..Kon er nog 2 ontwijken maar de 3de niet meer. Poef space dust weer een uur voor niets heen en weer aan vliegen geweest. Was toen wel even een rage quit :)
mja kan een docking computer niet helpen ? ik moet er zelf niet aan denken om met een groot schip door zon brievenbus te vliegen :S , ik kan meestal niet mee draaien, omdat ik t makkelijker vindt gewoon mn sidewinder er verticaal in te mikken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Misschien in mijn type 9 die ik hopelijk eind van deze week kan betalen maar neemt wel cargo space in en docking gaat stuk sneller als je zelf doet. Dus afweging wat meer verlies geeft. Af en toe repair/insurance tegen over tijd verliest (dus credits) en/of minder cargo kunnen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb alweer bijna mijn viper bij elkaar geschoten, voelt raar aan om weer opnieuw te beginnen maar gaat toch een stuk makkelijker nu ik al veel weet van het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Metallize schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:08:
[...]

mja kan een docking computer niet helpen ? ik moet er zelf niet aan denken om met een groot schip door zon brievenbus te vliegen :S , ik kan meestal niet mee draaien, omdat ik t makkelijker vindt gewoon mn sidewinder er verticaal in te mikken >:)
Mijn procedure:
Goed uitlijnen, meestal semisnel er voorlangs vliegen tot de radarpunt van dicht naar open verandert.
Dan full stop en draaien. Meestal ben je dan aardig uitgelijnd op de ingang.
Dan op lage snelheid vooruit.
Draaien (roll) heb ik ingesteld op de < en > toetsen.

Verder heb ik de numtoetsen ingesteld op 8: vooruit en 2: achteruit en vertikaal naar 4: links en 6: rechts.

Hiermee gaan de meeste landingen prima.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog niet verder dan een SideWinder in ED, maar de procedure stamt al uit de oorspronkelijke Elite uit 1984 ☺

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 27-01-2015 17:54 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oCdCaEC_Nts]

Toch beetje inleven als space trucker :X En dit al 2 dagen lang heen en weer....kan het bijna blind

ps. Let op het benaderen van een station. Zo kom ik nooit achter een station.En natuurlijk bij 7 sec van 100% terug naar 75 %

ja ik verveelde mij

[ Voor 36% gewijzigd door ReQuiem83 op 27-01-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
GeeBee schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:49:
[...]

Mijn procedure:
Goed uitlijnen, meestal semisnel er voorlangs vliegen tot de radarpunt van dicht naar open verandert.
Dan full stop en draaien. Meestal ben je dan aardig uitgelijnd op de ingang.
Dan op lage snelheid vooruit.
Draaien (roll) heb ik ingesteld op de < en > toetsen.

Verder heb ik de numtoetsen ingesteld op 8: vooruit en 2: achteruit en vertikaal naar 4: links en 6: rechts.

Hiermee gaan de meeste landingen prima.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog niet verder dan een SideWinder in ED, maar de procedure stamt al uit de oorspronkelijke Elite uit 1984 ☺
Er zijn twee procedures:

1 voor als je het station van voren benaderd en een van achter of zijkant. Bij beide procedures is het de bedoeling om op de as waar het station omheen draait te komen.

Kom je van voren, dan gebruik je de grill die voor de brieven bus zit om in te schatten waar de as precies zit. Stuur jezelf op de as. Zit je dichtbij, gebruik dan de rode lichtjes voor grotere nauwkeurigheid.
Kom je van een andere kant dan kijk ik uit mn linker raam (90 graden tov beweging) om de bewegings as van mezelf en de rotatie as in 1 vlak te krijgen (door de neus op of neer te sturen). Je kunt zien of je exact zit als de ingang net boven het tekst scherm zit. Nu kun je met links roteren (geen roll) in het vlak blijven. Door alleen links te roteren kan ik vanuit het linker raam exact zien waneer ik op de rotatie as uit kom. Vooruit kijken, schip omgooien en naar binnen vliegen.

Deze procedures werken ook met de grote schepen.

Vlieg niet te langzaam! Ik vind zelf een snelheid van 80-100 het lekkerste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
/ quote Toch beetje inleven als space trucker :X En dit al 2 dagen lang heen en weer....kan het bijna blind
/ end quote

Grappig. Ik heb bijna dezelfde route. Van wolf 562 naar Parutis. Dat kan in 1 sprong (met een beetje sleutelen aan je Lakon 7). Levert iets minder op per keer, maar gaat sneller. Dat zal netto rond het zelfde bedrag per uur zitten.

Ik weet niet hoe je dat twee dagen vol houdt. Zelf doe ik maximaal 1 uur en dan moet ik ff met mn Asp rond racen en iemand neerknallen; anders wordt ik helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Laatst online: 21-08 11:56
Wat een manieren om stations binnen te vliegen... hahaha Ik doe het altijd op gevoel. Gaat altijd goed. Landingsplatform opzoeken en landen.

het mooiste vind ik het opstijgen.(wel achterin een station) Verticaal stijgen, uitlijnen met de brievenbus...... Landingsgestel in. Throttle vol open. En halverwege de hal ff knopje van de boost indrukken! heerlijk is dat met zo knal een station te verlaten.

Ook dit is tot nu toe altijd goed gegaan.... Wel een aantal keer rare fratsen moeten uithalen omdat schepen aan de verkeerde kant een station binnen vliegen...

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
Hmm ik heb gisteren mn Hauler gehaald , welke ik nu de big hogg noem :P
maar wat gaat je inkomen omhoog , ik zit nu in een traderoute van 500ls waar ik in een run 10k verdien :P, maar och iig mn hauler verder tweaken en dan riskeer ik wel , langere traderouts ;)

Maar verder heb ik het docken wel ge-oefent , en ik kan iig nu synchroon horizontaal docken ala : https://www.youtube.com/watch?v=q3oHmVhviO8 :D
maargoed dan moet ik niet te lui zijn :P

[ Voor 26% gewijzigd door Metallize op 28-01-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
totempaal schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:49:
Ook dit is tot nu toe altijd goed gegaan.... Wel een aantal keer rare fratsen moeten uithalen omdat schepen aan de verkeerde kant een station binnen vliegen...
Er is niet zoiets als een "verkeerde kant". De enige juiste manier om een station in of uit te vliegen is door het midden (en dus braaf je beurt afwachten) (bron)

[ Voor 10% gewijzigd door anboni op 28-01-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
iig voor grotere schepen zal een docking computer van groot belang zijn :P
dan kun je iig die fratsen niet meer uithalen, en jah als er een schip je tegenmoet komt ... boom!

eigenlijk zal men met een docking computer, de insurance gratis moeten zijn , als je met de computer docked , vooral voor open play , tja t is dan niet jouw fout :D

[ Voor 34% gewijzigd door Metallize op 28-01-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
totempaal schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:49:
Wat een manieren om stations binnen te vliegen... hahaha Ik doe het altijd op gevoel. Gaat altijd goed. Landingsplatform opzoeken en landen.

het mooiste vind ik het opstijgen.(wel achterin een station) Verticaal stijgen, uitlijnen met de brievenbus...... Landingsgestel in. Throttle vol open. En halverwege de hal ff knopje van de boost indrukken! heerlijk is dat met zo knal een station te verlaten.

edit: was al op geantwoord

[ Voor 6% gewijzigd door ReQuiem83 op 28-01-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
anboni schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:09:
[...]

Er is niet zoiets als een "verkeerde kant". De enige juiste manier om een station in of uit te vliegen is door het midden (en dus braaf je beurt afwachten) (bron)
Ik vlieg gewoon altijd rechts of links, dan heb je met Cobra's en soortgelijken mééér dan ruimte genoeg om even te kantelen mocht je op de radar toch een tegenligger gemist hebben. Zelfs met mijn type 6 geen enkel probleem en ik vlieg altijd met minimaal 100 naar binnen (tenzij ik weet dat mijn landingpad direct achter de ingang ligt, weet ik niet altijd ;) ) en als t even kan met een boost naar buiten ;) . Sporadisch tik ik even iemand aan maar zolang je niet keihard frontaal botst is dat geen probleem.
Met grotere schepen zal het natuurlijk lastiger worden om zoiets te doen, dan moet je gewoon geduld hebben en wat langzamer manoevreren.
Docken heeft toch denk ik iets met ruimtelijk gevoel te maken of zo, ik heb er vanaf het begin weinig moeite mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
stefijn schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Ik vlieg gewoon altijd rechts of links, dan heb je met Cobra's en soortgelijken mééér dan ruimte genoeg om even te kantelen mocht je op de radar toch een tegenligger gemist hebben. Zelfs met mijn type 6 geen enkel probleem en ik vlieg altijd met minimaal 100 naar binnen (tenzij ik weet dat mijn landingpad direct achter de ingang ligt, weet ik niet altijd ;) ) en als t even kan met een boost naar buiten ;) . Sporadisch tik ik even iemand aan maar zolang je niet keihard frontaal botst is dat geen probleem.
Met grotere schepen zal het natuurlijk lastiger worden om zoiets te doen, dan moet je gewoon geduld hebben en wat langzamer manoevreren.
Docken heeft toch denk ik iets met ruimtelijk gevoel te maken of zo, ik heb er vanaf het begin weinig moeite mee gehad?
Moeilijker met grote schepen?
Ik heb de grootste dus uitwijken of vliegje spelen met mijn shield!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
stefijn schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:27:
[...]
Ja, gaat mij meestal ook vrij soepel af. Het gaat mis als ik wat te nonchalant word, dan hangt m'n schip ineens in de broodrooster ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
hmm mischien een goed idee voor een xpac , emp missles , die je flight assist disabled :D , wordt lachen bij de docking stations ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
is het spel al wat leuker? is er al meer reuring zegmaar?
ik heb t/m gamma release vrij veel gespeeld maar was het toch wel zat en vond het saai en stil.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
PuckStar schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:08:
is het spel al wat leuker? is er al meer reuring zegmaar?
ik heb t/m gamma release vrij veel gespeeld maar was het toch wel zat en vond het saai en stil.
Daarom heb ik juist niet veel gepeeld tijdens beta/gamme ;)
Inmiddels mijn trackIR binnen (merk nu dat ik best mijn hoofd veel beweeg ^^) en mijn Lakon Type 9 alleen die kleine jump range damm. Meestal zijn grootte schepen juist voor grootte afstanden maar in elite is dit andersom.

Moet dus zoek naar een nieuwe trade route met max 1 jump en max jump range van 11 ly. Heb er wel 1 maar die levert stuk minder per uur op dan mijn type 7. Toch misschien maar luxeries doen in Beta Sculptoris 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Kun je niet fuel scoopen met die grotere? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Fuel scoopen beinvloedt je jump range niet...

Ik krijg de type 9 in shipyard inderdaad ook niet voorbij de 13ly zonder ernstig op cargo space in te leveren.
http://www.edshipyard.com...I0Bk0AA7TC07207205U05U03w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
anboni schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:51:

Ik krijg de type 9 in shipyard inderdaad ook niet voorbij de 13ly zonder ernstig op cargo space in te leveren.
http://www.edshipyard.com...I0Bk0AA7TC07207205U05U03w
Je kunt je fueltank nog verkleinen. Minder fuel mee zeulen = minder gewicht = grotere jump range. Je moet nog wel genoeg fuel mee nemen om de jump uberhaupt te kunnen maken natuurlijk. Het blijft gerommel in de marge, maar in mijn geval zorgde dat er voor dat ik de jump net wel kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb op mijn type 6 maar een 4ton tankje, bij elke jump scheer ik even langs de ster . Mijn tank is meestal maar halfvol want met een goeie fuelscoop is een paar seconde tanken gemiddeld genomen genoeg om het niveau gelijk te houden. Scheelt een hoop in jumprange!
Alleen even opletten wanneer je in een dood gebied komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Beta Sculptoris is ook van de baan lees ik op reddit oorlog uitgebroken. Maar er is al een alternatief. Inmiddels onderweg daar naar toe, Heb wel even weer een grootte fuel tank gekocht. Ben nu mijn tanks aan vullen (64 ton?) duurt wel even ^^ maar als ik zou kopen kost mij dat 300k :) geduld dus :P

Toevoeging: Inmiddels bezig 9.5 mil per uur. Tijd om mijn bank te spekken

[ Voor 16% gewijzigd door ReQuiem83 op 29-01-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
Ben nu in Durius. Het is 285K ls van de zon, dus je ben een aardige tijd onderweg. De miltary surplus zijn doodnormale items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
anboni schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:51:
Eeh, jawel? Overlaatst nog tegengekomen dat ik net licht genoeg was om een jump te kunnen doen, vlieg ik even langs de zon, scoop een paar seconden met een A6 scoop en kon vervolgens uurtje gaan rondvliegen vooraleer ik weer uit het system weg kon jumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Pure_evil schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:46:
[...]

Eeh, jawel? Overlaatst nog tegengekomen dat ik net licht genoeg was om een jump te kunnen doen, vlieg ik even langs de zon, scoop een paar seconden met een A6 scoop en kon vervolgens uurtje gaan rondvliegen vooraleer ik weer uit het system weg kon jumpen.
Nee hoor. Niets met een scoop te maken. Logisch dat als je tank half leeg is je verder kan jumpen. Niets met scoop te maken maar met je tank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
ReQuiem83 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:03:
[...]

Nee hoor. Niets met een scoop te maken. Logisch dat als je tank half leeg is je verder kan jumpen. Niets met scoop te maken maar met je tank ;)
Had het verkeerd geïnterpreteerd, je zei "scoopen" en niet "scoop", daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Pure_evil schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:46:
[...]

Had dit laatst ook. Misschien kon je geen enkele jump maken maar dan jump je toch even een paar keer naar een lokatie dichterbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
vandaag maar eens een joystick halen voor ED en de toekomstige Star citizen , ik zit te denken aan deze :

http://www.pcworld.ie/Pro...y-5-joystick/298607/387.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
stefijn schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Had dit laatst ook. Misschien kon je geen enkele jump maken maar dan jump je toch even een paar keer naar een lokatie dichterbij?
Kwam van dichtstbijzijnde system ... ofwel fuel dumpen of self destruct dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 16:06
Na veel afwachten zojuist toch maar overstag gegaan en Elite aangeschaft. Eerst maar eens met tobo en muis proberen en als het me bevalt een goedkope HOTAS kopen (van trustmaster). Iemand goede tips voor beginnende piloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Een heleboel tips bij elkaar: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=80291

Mocht je een gamepad hebben liggen, daar is het ook zeer goed mee te spelen met het advanced control pad profiel (http://troynt.github.io/elite_dangerous_controls_reference/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
SparksNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:02:
Iemand goede tips voor beginnende piloten? :)
Neem de tutorials goed door...

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ben inmiddels een kleine anderhalf uur verder, speel nu even met een Logitech Extreme Pro 3D waar ik geregeld FSX mee heb gespeeld. Eerste indruk, ik weet het nog niet zo goed....

In eerste instantie begonnen met de tutorials, dat ging goed. Maar nu ik begonnen ben snap ik werkelijk waar niet wat ik nu precies moet doen. Ik heb de enige missie op het board gepakt wat ik kon pakken, 2-tal traders cullen oid....

Ik weet hoe ik naar bepaalde gebieden moet komen, maar wordt continu uit de FD gehaald en aangevallen, geen idee waarom.... Begin nu maar opnieuw en hoop dat ik een trading mission krijg of zo.... Spel doet echt een verschrikkelijke job om e.e.a. fatsoenlijk uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SparksNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:20:
In eerste instantie begonnen met de tutorials, dat ging goed.
Ik bedoelde niet alleen de game tutorials, maar ook de video tutorials. Die leggen dingen uit als galaxy map en trade routes bekijken tussen systemen. Op die manier kun je makkelijk vinden wat de meest winstgevende commodity trades zijn. Het legt de outfitting van schepen uit, starport services, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door rickiii op 31-01-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels weer wat langer gespeeld en de basis gaat me goed af nu. Vliegen naar andere systemen, docken en launchen gaat top. Moet alleen nog even gaan uitzoeken hoe ik wat sneller geld kan verdienen. Zit nu pas op 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Ugh... genoeg geld verzameld om m'n Cobra te voorzien van fuel scoop, adv. surface scanner en intermediate scanner en vertrokken voor een exploration tochtje. 2u en enkele systemen later is mijn opbrengst ca 20K. Enorm teleurstellend. Heb ik pech gehad met de systemen? Er waren er 3 bij waar ik 20+ objects heb gevonden. Die allemaal afgaan en scannen vanop 5Ls is zo time-consuming. 'k Was beter bij trading gebleven...
Edit: toch beter nog wat meer opzoekwerk gedaan alvorens te beginnen.. Belts leveren dus niks op. En laat net die het meest time-consuming zijn. Interessant hulpmiddel bij exploren: http://i.imgur.com/nsI1V08.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Wilibrord op 31-01-2015 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Zojuist de eerste mission gedaan waarbij ik pirates moest afmaken. Dit werd uiteindelijk redelijk lucratief aangezien er ook een aantal schepen met bounties waren. Uiteindelijk in 1,5 uur 120k bij elkaar geschraapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Wilibrord schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:00:
Ugh... genoeg geld verzameld om m'n Cobra te voorzien van fuel scoop, adv. surface scanner en intermediate scanner en vertrokken voor een exploration tochtje. 2u en enkele systemen later is mijn opbrengst ca 20K. Enorm teleurstellend. Heb ik pech gehad met de systemen? Er waren er 3 bij waar ik 20+ objects heb gevonden. Die allemaal afgaan en scannen vanop 5Ls is zo time-consuming. 'k Was beter bij trading gebleven...
Edit: toch beter nog wat meer opzoekwerk gedaan alvorens te beginnen.. Belts leveren dus niks op. En laat net die het meest time-consuming zijn. Interessant hulpmiddel bij exploren: http://i.imgur.com/nsI1V08.jpg
Exploration is inderdaad zo ongeveer de slechts betalende profession in Elite op dit moment, hoewel jouw resultaat inderdaad wel heel erg laag is. Mijn eerste exploration trip heeft totaal iets van 25 uur geduurd en leverde me 2.2m op (dat was voor aftrek van reparatie, vooral ship integrity telt snel op). Ik ben nu net weer terug van een tweede trip van in totaal waarschijnlijk zo'n 40 uur. Ben nog niet klaar met verkopen van de resultaten, dus geen idee wat de opbrengst is (ik kan niet wachten op 1.1, dan komt er in ieder geval een optie om een hele pagina resultaten in een keer te verkopen)

Wat ik meestal doe:
1. tijdens hyperspace throttle naar 0
2. beetje draaien zodat ik de ster in m'n vizier krijg, zogauw deze op de radar verschijnt targetten zodat 'ie gescanned wordt
3. tijdens dat scannen de ruimetoeter blazen en vervolgens naar system map om te kijken wat er zoal om me heen hangt
4. fuel scoopen (doe ik bij iedere ster waar het kan): met 25% throttle langs de ster vliegen, als de temperatuur 90-95% aantikt, throttle naar nul tot de tank vol zit, dan wegdraaien en throttle omhoog
5. sterren, planeten en gas giants scannen, zolang ze niet meer dan een paar kLs weg liggen
6. verderweg gelegen sterren ga ik alleen naar toe als ze heel bijzonder zijn (neutron, white dwarf, black hole) of als er potentiele earth-likes of terraforming candidates omheen draaien. Heb een keer 3 CFT's gevonden rondom een ster die 250k weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Leuk, die afkortingen, maar je wordt door ons beginners niet begrepen.

CFT? Als dat voor 'candidate for terraforming' staat, had de 'f' sowieso klein moeten zijn.

Misschien is het handig om aan de topicstart een lijst met afkortingen toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
TNJ schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:15:
Leuk, die afkortingen, maar je wordt door ons beginners niet begrepen.
Pfft.. ik gebruik precies 1 afkorting, en die kun je blijkbaar prima vertalen. Wat is je probleem?

Net klaar met verkopen (heb maar even een toetsenbordmacro'tje gemaakt, geen zin in RSI): 4.8m opbrengst.

[ Voor 16% gewijzigd door anboni op 31-01-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
4.8 mil in 40 uur? Ik laat exploreren wel even liggen iig voor credits. Maak nu 10.5 mil per uur. Helaas niet veel tijd vandaag om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Tja, zoals ik zei: exploration is geen vetpot, maar in ieder geval is het lang niet zo saai als traden ;)

En daarbij, het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je wilt. Het is nou niet zo dat er enige vorm van 'end-game' is, dus de enige reden om maar meer cr/hr binnen te willen halen is om dingen te kunnen doen die wel leuk zijn (of om trots te mogen zijn op een zo hoog mogelijk getalletje in je statistics screen ;) )

[ Voor 60% gewijzigd door anboni op 31-01-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Mja, ik wil toch alles een keer geprobeerd hebben. Handige aan de cobra is dat die voor alles wel kan dienen. Minen heb ik snel opgegeven. Maar exploration geef ik zeker nog een kans. Credits boeien me niet zo, als ik er maar plezier aan beleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ja precies, zo sta ik er dus ook in. Met die 5m van m'n laatste exploration trip heb ik 'n leuke viper kunnen fitten waar ik nu eventjes wat pewpew mee doe, maar grote kans dat ik vanavond m'n Asp weer meeneem voor 'n tripje naar Elephant's head nebula en misschien daarna Bubble nebula, dat kan goed een 20kLy trip worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
Ene Adjucation server unavailable error na de andere. Transities framshiftdrive in of uit duren 30 seconden als ze het al doen.

Onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Geen problemen hier, maar ik speel solo.

Op weg naar de Elephant's Trunk nebula werd mijn aandacht getrokken door wat op afstand een hele heldere ster leek, maar van dichterbij een hele dichte cluster van sterren blijkt te zijn. Gezien de richting op de galaxy map zal dat NGC 7822 wel zijn. Hier een fraai uitzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bilfuLM.png

[ Voor 80% gewijzigd door anboni op 02-02-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels ben ik redelijk bekend met de basis van ED. Ga vanavond mijn Adder inruilen voor een Cobra. Voornamelijk bezig met Traden en bountyhunting, al is trading nog niet echt lucratief voor me...

Doorgaans koop ik op een station iets in wat een HIGH supply heeft (momenteel cargo hold van 16). Vlieg naar een system / station wat het spul importeert (doorgaans maar 1 jump nodig), en verkoop het hele spul met gemiddeld 500 cred winst (per stuk). Per keer verdien ik ongeveer 8K credits, schiet dus niet op...

Iemand die een idee heeft hoe ik het traden iets winstgevender kan maken? Momenteel val ik hierdoor veel terug op bounty hunting, waarbij ik ong. 50k per uur verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Thanks! Daarmee moet het wel lukken schat ik zo. Wel valt me op dat data in sommige gevallen al erg lang niet is bijgewerkt. In één voorbeeld al 17 uur niet meer bijgewerkt... Is dit wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Voor zover ik heb gezien, veranderen die data niet heel erg veel, dus grote kans dat het nog gewoon accuraat is. Als je een leuke combinatie hebt gevonden, kan het natuurlijk geen kwaad om eerst even aan beide kanten de prijzen te verifieren voordat je groot gaat inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
In de rustigere systemen variëren de prijzen nauwelijks. Zolang de data daar niet enkele dagen oud is, zie ik geen probleem. Voor de drukkere systemen is het even uitkijken. Vergeet niet dat die tools en websites volledig afhangen van user input.
Je moet toch op zoek naar trades die minstens 800/T enkele trip opbrengen. En liefst 1000+. En dan gewoon langzaam opbouwen qua cargo space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

ZenTex

Doet maar wat.

Ik ben gisteren begonnen mel E:D maar het valt me totnogtoe behoorlijk tegen. Zo loop ik tegen de volgende problemen aan:

Docking: Om de zoveel stations krijg ik pad loitering fees. Ik vraag om een docking request, krijg een pad toegewezen en pats, 400 cr voor pad loitering, check, check dubbelcheck: het is toch echt mijn toegewezen pad waar ik probeer te docken. Leuk als je voor een missie die 3K oplevert al 800 cr aan boetes krijgt.

Trade: ik kan in het navigatie venster niets over een systeem vinden, niet eens wat voor sector het is, agrarisch, industrieel of wat dan ook. Is trade niets anders dan high supply inkopen en van station naar station hoppen om te zien of ze eventueel misschien jouw ingekochte goedje willen hebben en dan maar hopen of je winst maakt? Koop je op high supply en dan blijkt niemand je spullen te willen, nergens in de buurt tenminste.
Na uren rondgedoold te hebben toch maar een site geprobeeerd met trade routes want zo word het niets Al vindt ik het idioot dat het blijkbaar zo moet: na 4 uur rondvliegen heb ik zelfs niets ingekocht want de inkoopprijzen kloppen voor geen meter (en dat warent recente gegevens).

Combat: Wat doe ik verkeerd, zelfs in de simpele missies is het 1 groot "probeer achter je vijande te komen om zelfs maar een schot te lossen" festijn. Ik kan niets outturnen, de AI mij wel. Speel met muis overigens. M'n scheepje draait als een stuurloze olietanker.
Nog geen combat ingame geprobeerd trouwens.

Missies: voor trade missies heb ik te weinig capaciteit, combat missies ga ik niet eens proberen in m'n standaard sidewinder, het aanbod voor andere missies is karig, meestal kan ik de missies niet aannemen omdat omdat de aaanbieder me niet vertrouwd. met een uur heen en weer vliegen heb ik een missie te pakken die ik wél kan doen en dat levert dan 3K op. :/

Met trade dus nog geen cent verdiend, het overige levert enkele centen op na aftrek van boetes.

Overigens begin ik me nu al te vervelen.

Edit: Ineens kan ik sinds vanmiddag dus wel de station types/imports etc. bekijken in de system view. Dat kon gister dus niet

[ Voor 4% gewijzigd door ZenTex op 03-02-2015 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 05:24:
Ik ben gisteren begonnen mel E:D maar het valt me totnogtoe behoorlijk tegen. Zo loop ik tegen de volgende problemen aan:

Docking: ***

Trade: ***

Combat: ***

Missies: ***

Overigens begin ik me nu al te vervelen.

Edit: Ineens kan ik sinds vanmiddag dus wel de station types/imports etc. bekijken in de system view. Dat kon gister dus niet
Docking: Je zal toch ofwel verkeerd kijken en niet de juiste pad uitkiezen, of te traag en te lang over andere pads gaan terwijl je je eigen pad probeert te bereiken. Zo snel krijg je geen echte boete. Soms kan het zijn dat je pad gedraait is en dat je 180 om moet parkeren. Bij de padlanding holo moet je altijd kijken op de kont van je schip, anders zit het niet juist.

Trade: Enkel systems met trade kan je de economie soort van zien. Anders moet je betalen voor trade data via het galaxy menu. In de commodity market kan je de galactic average veranderen in een systeem om te zien wat die vanaf je huidige locatie importeert/exporteert. Die info is niet altijd 100% correct maar geeft toch al een indicatie. Voor de algemene info omtrent trading, kijk eens naar de Traders Bible, handige pic met alle economie soorten en welke producten deze importeren/exporteren.

Combat: Schepen in Elite hebben trage jaw, als je snel wilt draaien moet je banken + optrekken (of duiken). Ook is meestal een joystick een wereld van verschil. Om het makkelijk te maken kan je ook eens horen welke instellingen andere kb-m gebruikers hebben. Ook moet je wat leren spelen met Flight Assist Off. Kan je sneller draaien en behoud je je momentum maar zullen je trusters je schip niet langer balanceren.

Missies: Je zal in het begin inderdaad weinig missies ter beschikking hebben. Misschien best eens kijken naar beginner guides om te zien wat je graag zou willen doen. Ik ben begonnen met wat te bounty hunten tot ik een beter schip kon kopen.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 05:24:

Docking: ***

Ik heb nog nooit een docking fee gekregen. Heb je de training mission wel een keer geprobeerd?

Trade: ***

Het idee is om te kijken naar de supply van een bepaald product. Zo is het verstandig om een product in te kopen met een HIGH supply. Vervolgens staat aan de rechterkant genoteerd naar welk systeem het product geëxporteerd wordt. Dit levert vaak wel een winst op, al zijn de marges doorgaans minimaal. Indien je echt grof geld wil gaan verdienen, maak gebruik van de trading tools (ben ik gisteren ook achtergekomen :))

Combat: ***

Zoals bij elke "flight" sim moet je, indien je snel wilt turnen, eerst rollen en dan pitchen (up of down). Jaw gebruik je enkel voor kleine correcties e.d..

Missies: ***

Dit vind ik ook erg karig, maar dit zie ik als "extra's" op de basis gameplay. Hier moet je gewoon geluk mee hebben.
Zoals bij elke "flight" sim wordt het een stuk leuker met een joystick. Ik heb voor ED de Thrustmaster T-flight HOTAS gekocht zodat ik vrijwel nooit naar het toetsenbord hoef. Dit maakt het allemaal een stuk leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlaSfem0n schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Combat: Schepen in Elite hebben trage jaw, als je snel wilt draaien moet je banken + optrekken (of duiken). Ook is meestal een joystick een wereld van verschil. Om het makkelijk te maken kan je ook eens horen welke instellingen andere kb-m gebruikers hebben. Ook moet je wat leren spelen met Flight Assist Off. Kan je sneller draaien en behoud je je momentum maar zullen je trusters je schip niet langer balanceren.
Nog als aanvulling hierop. Op je throttle balk zie je een blauw streepje, als je je throttle in dit streepje zet heb je de optimale draaisnelheid en draai je het snelste. Yaw is inderdaad flink generfd, altijd rollen + pitch in een dogfight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:26:
[...]
Yaw is inderdaad flink generfd, altijd rollen + pitch in een dogfight.
Een jachtvliegtuig gaat ook "op z'n kant" de bocht om, gewoon omdat het lichaam zo meer G's aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

En ik ben er klaar mee na 2 dagen.

Vlieg een station binnen, gelijk een stuk of 5 pad loitering warnings binnen nadat ik door de brievenbus vloog.
WTF?
2 seconden later, ruim vrij van alles, kaboem, dag schip, had net een nieuw schip gekocht, en al m'n centjes in de cargo.

Ik werd al gestoord van dat pad loitering elke paar dokkings, maar dit is toch echt de druppel. Ik denk dat ik m'n centjes ga terugvragen, dit is onspeelbaar.

Ik heb nu een eagle, 4300 creds en een bounty van 4500 creds. m'n 65K aan cargo waarvoor ik de hele dag gespeeld heb ik poef.

Als het nu aan mij lag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:06:

Vlieg een station binnen, gelijk een stuk of 5 pad loitering warnings binnen nadat ik door de brievenbus vloog.
WTF?
2 seconden later, ruim vrij van alles, kaboem, dag schip, had net een nieuw schip gekocht, en al m'n centjes in de cargo.

Ik werd al gestoord van dat pad loitering elke paar dokkings, maar dit is toch echt de druppel. Ik denk dat ik m'n centjes ga terugvragen, dit is onspeelbaar.

Ik heb nu een eagle, 4300 creds en een bounty van 4500 creds. m'n 65K aan cargo waarvoor ik de hele dag gespeeld heb ik poef.

Vraag je vooraf wel goedkeuring om te mogen docken? Ik heb dit fenomeen nog geen enkele keer meegemaakt. Als je dus wel vooraf netjes goedkeuring vraagt, dan is er duidelijk iets mis, wellicht een ticket inschieten?

Daarnaast nooit al je centjes in cargo stoppen, dat is al meerdere malen genoemd hier in het topic. Altijd zorgen dat je genoeg credits hebt om de insurance te betalen!

Zo heb ik mijn vers gekochte Adder na de eerste launch direct naar de schroothoop gevlogen door per ongeluk binnen het station te boosten (i.p.v. thruster te gebruiken)... Geintje heeft me maar 7K gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:06:

WTF?

Dan heb je toch ofwel geen landing clearance aangevraagd, ofwel zit je met een bounty op je kop, ofwel speel je in open play en zijn er een paar loljurken je aan het pesten :p
Voor enkel pad loitering word je alleen na redelijk lange tijd afgeschoten. Misschien toch eens een youtube filmpie zien van hoe je deftig moet docken op een station!

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt, die pad loitering warnings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

SparksNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Vraag je vooraf wel goedkeuring om te mogen docken? Ik heb dit fenomeen nog geen enkele keer meegemaakt. Als je dus wel vooraf netjes goedkeuring vraagt, dan is er duidelijk iets mis, wellicht een ticket inschieten?
Yep, cleared to dock
Dan heb je toch ofwel geen landing clearance aangevraagd, ofwel zit je met een bounty op je kop, ofwel speel je in open play en zijn er een paar loljurken je aan het pesten
Nogmaaals, wel docking clearance, geen bounty, en ik heb geen idee hoe iemand me kan pesten door me ineens alle docks tegelijkertijd laten loiteren en me luttele seconden daarna op te blazen.

Ik speel vanuit hong kong, kan me voorstellen dat m'n ping er iets mee te maken heeft, was al teleurgesteld in het feit dat ik niet offline kan spelen en nu flikken ze me dit. :(

Spel is namelijk onspeelbaar genoeg met al die pad loitering fees en de her-dockings die ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik krijg heeeel af en toe inderdaad pad loitering warnings als ik echt te langzaam ben, maar 'n fine heb ik geloof ik maar 1 keer gehad (en toen was ik ook echt aan het kloten). Nog nooit kapotgeschoten in een station. Ga nog eens een paar tutorial video's bekijken om te zien hoe het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:25:
[...]

Yep, cleared to dock

[...]

Nogmaaals, wel docking clearance, geen bounty, en ik heb geen idee hoe iemand me kan pesten door me ineens alle docks tegelijkertijd laten loiteren en me luttele seconden daarna op te blazen.

[...]

Spel is namelijk onspeelbaar genoeg met al die pad loitering fees en de her-dockings die ik moet doen.
Ga je wel naar jouw toegewezen dock nummer?

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

GabberKooij schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Ga je wel naar jouw toegewezen dock nummer?
...

Uiteraard.

Al kwam ik niet eens in de buurt, als je na 2 seconden uit de brievenbus al poef doet is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
maak eens een video van wat er gebeurd nadat je begint en weer ergens probeert te docken, misschien zie je iets over het hoofd.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

GabberKooij schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:32:
maak eens een video van wat er gebeurd nadat je begint en weer ergens probeert te docken, misschien zie je iets over het hoofd.
Maak je me voor gek uit ofzo? Ik weet prima wat er gebeurde. Als je me niet gelooft zeg het dan.

Nogmaals:
Docking clearance,
Ik door brievenbus,
5 pad loitering warnings gelijk als ik door de brievenbus ben
2 seconden later; boem.

Heb je het gedeelte gelezen waar ik zeg dat ik een hoge ping heb?

Enfin, ticket aangemaakt waar ik om een refund vraag. Ik heb uitgekeken naar E:D, was al teleurgesteld dat er geen offline modus inzat (ik ben minimaal de helft van het jaar verstoken van internet) en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:39:
[...]

Maak je me voor gek uit ofzo? Ik weet prima wat er gebeurde. Als je me niet gelooft zeg het dan.
Ik geloof dat iedereen hier je graag wil helpen. De fout die je meldt heeft blijkbaar nog niemand hier eerder gezien. Niemand maakt je voor gek uit, maar iedereen wil graag de fout zien, zodat we met je mee kunnen denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Okee, gaan we weer
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:39:
[...]

Nogmaals:
Docking clearance,
Ik door brievenbus,
5 pad loitering warnings gelijk als ik door de brievenbus ben
2 seconden later; boem.
Verder niets bijzonders te zien, horen of proeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dimmen he, de bug is gewoon onbekend voor ons, daarom kan een video wel handig zijn. Maar klinkt wel als een bug, dus even ticket aanmaken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ahem, lees mijn vorige post even. Wat moet er gedimd worden?

Zoals ik al zei, de ticket voor een refund is aangemaakt. Zin om nog een keer overnieuw te beginnen en tijd te investeren om een video te maken waarbij ik met E:D al afgehaakt ben heb ik niet.

Die pad loitering fines die ik te pas en te onpas om de oren kreeg is 1 ding, uren lang werk om te komen waar ik was in rook zien op te gaan is iets anders, vooral aangezien het er op lijkt dat dit vaker gaat gebeuren vanwege m'n hoge ping.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
ZenTex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Ahem, lees mijn vorige post even. Wat moet er gedimd worden?

Zoals ik al zei, de ticket voor een refund is aangemaakt. Zin om nog een keer overnieuw te beginnen en tijd te investeren om een video te maken waarbij ik met E:D al afgehaakt ben heb ik niet.

Die pad loitering fines die ik te pas en te onpas om de oren kreeg is 1 ding, uren lang werk om te komen waar ik was in rook zien op te gaan is iets anders, vooral aangezien het er op lijkt dat dit vaker gaat gebeuren vanwege m'n hoge ping.

I
Aan je reacties maak ik op dat de oorzaak ligt aan jij eigen internetverbinding. Ik kan me niet voorstellen dat men een refund gaat geven, maar proberen kan natuurlijk altijd.

Wel balen als je jezelf verheugd hebt op ED en uiteindelijk blijkt dat je niet kan spelen. Dit verklaart je gefrusteerde opmerkingen, al probeert men in dit topic je gewoon te helpen, dus iets "aardiger" reageren is wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
da's de redenen waarom ik vooral solo play doe, wat heeft open play voor zin als je toch alleen maar aant traden bent ? (docking requests denied)
Zeker die lolbroeken , die ganken (playerkills) proberen in een dock, als ik ooit piracy wil doen , of naar t centrum van de melkweg vliegen met mn kameraden , dan kan t altijd nog met open play of group play.

Verder ben ik ge-upgrade naar een cobra mk3 :D, wat een verbetering tegenover een hauler, en nu heb ik ook geen problemen meer mee docking's , inkomende ships duw ik gewoon weg, vooral die sidewinders stuiteren graag :D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nu moet ik zeggen dat ik al niet bijster onder de indruk was van E:D, ik had recent al Freelancer uit de kast gehaal en gespeeld, en het valt me tegen dat er zoveel jaar later blijkbaar niets nieuws verzonnen kan worden, dwz, freelancer heb ik me meer mee vermaakt. Voor een spel wat blijkbaar online gespeeld moet worden zie ik bijster weinig terug van het multiplayer gedeelte. Het voeg iig niets toe naar mijn gevoel.

Die refund kan ik naar fluiten, dat begrijp ik ook wel, maar ik vind het gewoon jammer om te moeten boeten voor een bedrijf dat enkel een online versie aanbied om piraterij tegen te gaan.

Ik had me natuurlijk in kunnen lezen er zodoende achter kunnen komen dat ze E:D enkel voor online gingen uitbrengen, dat heb ik dus niet gedaan, na 2 maanden zonder internet heb ik gewoon blind E:D gekocht, enfin, van fouten leert men, al had ik dan nog verwacht dat ik enkel online moest zijn om in te loggen.

Ik hoop enkel dat Star Citizen de verwachtingen wél goed gaat maken.

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 03-02-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
tja Freelancer was een Arcade Spel t universum daarin had meer de natuurwetten van een looney tunes tekenfilm , Elite Dangerous is een Simulator, al is t niet 100% accuraat meer 85 tot 90%.
Ik heb verder ook geen problemen meer met docken na de eerste paar dagen , kan t meestal binnen de 30sec, al schrik me wel weer elke keer de pleuris, als ik een brown dwarf T system binnen vlieg 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Metallize op 03-02-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Metallize schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:43:
tja Freelancer was een Arcade Spel t universum daarin had meer de natuurwetten van een looney tunes tekenfilm , Elite Dangerous is een Simulator, al is t niet 100% accuraat meer 85 tot 90%.
Ik heb verder ook geen problemen meer met docken na de eerste paar dagen , kan t meestal binnen de 30sec, al schrik me wel weer elke keer de pleuris, als ik een brown dwarf T system binnen vlieg 8)7
Het grappige is dat ik totaal geen problemen met docken heb maar blijkbaar de meerderheid van de beginnende E:D spelers wel. Wel moest ik 3 keer docken voordat ik doorhad dat je ook nog met je neus in de goede richting moest staan.
Verder schiet ik gewoon met AB aan en 300 m/s richting brievenbus, dan landing gear uit om te remmen en knal met 100 m/s richting pad, geen probleem.

Wat betreft natuurwetten; ik denk niet dat de gemiddelde speler zich daar iets van aantrekt, de meeste mensen willen gewoon een leuk spel, ook E:D is gewoon 90% BS, maar met een SF sausje eroverheen kan het ineens wel natuurlijk. Dik 1000 jaar na heden mag je natuurlijk ook wel verwachten dat men een paar natuurwetten heeft weten te omzeilen. Qua gameplay heeft E:D iig weinig meer te bieden al hoop ik dat het genre an sich dat wel heeft (SC zal het hopelijk weten te bewijzen, dat zien we dan wel weer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
mwa einstein's revaliteit's / newtonian regels theory geld gewoon in ED :P, t is dat de FSD je schip niet sneller maakt , maar alleen de ruimte voor je kleiner maakt en de ruimte achter je groter, kijk maar elke keer als je uit FSD naar een station gaat , val je gewoon stil uit de fsd.
FSD's zijn theorie gewoon mogelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Metallize op 03-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Daarom zeg ik dus ook omzeilen, niet breken. ;)

Een natuurkundige wet is dat mensen niet kunnen vliegen, we omzeilen die wet door voertuigen te maken die dat wel kunnen en zo elke winter in het zonnige zuiden te kunnen vertoeven en de ruimte te verkennen.
Kun je niet sneller dan het licht, dan moet je gewoon zorgen dat de afstand korter word, voila, wormholes, ruimte/tijd verbuigingen.

E:D heeft er gewoon een paar bij verzonnen, geen reden om aan te nemen dat over 1000 jaar we niet in de ruimte kunnen vliegen zoals we nu op aarde vliegen, of varianten daarop.dus niets dat freelancer er minder "echt" op maakt. Als ik realisme wil is Kerbal space program een betere koop. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Heb inmiddels ontdekt dat de Cobra voor geen meter presteert met bounty hunting, of ik heb een totaal verkeerde setup... Voor trading is die extra cargo space ideaal, maar met mijn Adder ging het vechten toch een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik <hartje> Viper :) Voor m'n laatste rondje combat gebruikte ik iets zoals deze: http://www.edshipyard.com...4s4s3I4s4s3c,05U7Pc7dg4wE

Eet bijna alles behalve elite anaconda's voor lunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Zojuist (zomaar...) uit FSD gehaald en neergehaald door een player. Hij blabberde nog iets over een emperor o.i.d (koos hobbyloos) en toen was het boem weg. Gelukkig had ik nagenoeg geen cargo, maar wel 20k aan insurance weg. Mijn vraag is... WAAROM? Waarom doen mensen dit zonder dat ze er iets aan overhouden?

Het hele open-play is allemaal leuk en aardig, maar door dit soort kinderen valt het hele idee als een kaartenhuis in elkaar. Voor mij geen open-play meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Changelog voor Patch 1.1 BETA die vanavond live is gegaan.

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=108887
NEW FEATURES/CONTENT
- Community Goals added
- Route planning extended to 1,000 ly
- Russian language translations added
- Add 'Discovered by' tag to system map - needs to be surfaced scanned
- Fancy new gas giant shader
- City lights on imhabited planets
- Pilots Federation rank decals
- Parallax shader for cloud layer on terrestrial planets
- Add explored system details on the right hand side of the cartographics shop
- Top benefactors support added to system map

STABILITY FIXES
[...]
TWEAKS & FIXES
[...]
AUDIO
[...]
(Lijst is te lang om hier te plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
SparksNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:26:
Het hele open-play is allemaal leuk en aardig, maar door dit soort kinderen valt het hele idee als een kaartenhuis in elkaar. Voor mij geen open-play meer...
Ik moet ook zeggen dat ik de hele toegevoegde waarde van open play niet echt zie. Zeker in de huidige staat is alle "interactie" beperkt tot piraterij en griefing. Misschien straks met de wings update in 1.2 (geloof ik), maar zelfs dan zou ik het denk ik lekker bij 'n private group houden (misschien morbius, als ze in staat zijn/blijven om de rotte appels buiten de deur te houden)

Dat is wel een enorme lijst aan wijzigingen voor 1.1, hoop dat 'ie ook snel live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
City Lights _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/tng5xuy7d/image.png

[ Voor 112% gewijzigd door Ervig op 04-02-2015 09:56 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
anboni schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:18:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik de hele toegevoegde waarde van open play niet echt zie. Zeker in de huidige staat is alle "interactie" beperkt tot piraterij en griefing. Misschien straks met de wings update in 1.2 (geloof ik), maar zelfs dan zou ik het denk ik lekker bij 'n private group houden (misschien morbius, als ze in staat zijn/blijven om de rotte appels buiten de deur te houden)

Dat is wel een enorme lijst aan wijzigingen voor 1.1, hoop dat 'ie ook snel live gaat.
Ik speel op zich regelmatig in Open, vnl omdat ik hoop ooit een ander schip tegen te komen duizenden lichtjaren van de bewoonde wereld. Maar in de bewoonde gebieden speel ik minder en minder in Open. Gisteren in Beta schoot benodigde bandbreedte naar 200K/sec en ik heb regelmatig een probleem met de matchmaking server waardoor ik eruit wordt gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Vraag en aanbod is gefixed. Je kunt nu niet meer oneindig rijk worden met een goede traderoute en zult meer moeten ontdekken om nieuwe routes te vinden. Beetje jammer, maar dat maakt het uiteindelijk wel meer belonend als je een goede route vindt en meer zoals het bedoeld was. Nu moet iedereen zelf op zoek en niet gewoon informatie van een website plukken. Het is ook minder oneerlijk credits verdienen t.o.v. bounty hunters en pirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
rickiii schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:00:
Vraag en aanbod is gefixed. Je kunt nu niet meer oneindig rijk worden met een goede traderoute en zult meer moeten ontdekken om nieuwe routes te vinden. Beetje jammer, maar dat maakt het uiteindelijk wel meer belonend als je een goede route vindt en meer zoals het bedoeld was. Nu moet iedereen zelf op zoek en niet gewoon informatie van een website plukken. Het is ook minder oneerlijk credits verdienen t.o.v. bounty hunters en pirates.
hmmm ik zit in een cobra mk3 , maar ik heb geeneens t idee hoe ik die trade's kan vinden ingame :o
heb altijd de site gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Metallize schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:26:
[...]

hmmm ik zit in een cobra mk3 , maar ik heb geeneens t idee hoe ik die trade's kan vinden ingame :o
heb altijd de site gebruikt
Het is niet moeilijk, maar wel rot werk. Kwestie van alle stations afvliegen, prijzen noteren, prijzen vergelijken. Oftewel, zoeken waar je bepaalde items laag kan inkopen en hoog kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind het wel een beetje jammer dat ze die trades hebben generfd, maar ondertussen nog steeds geen fatsoenlijke mogelijkheden in-game bieden om goede trades te zoeken. Je zou toch denken dat het in 3301 eenvoudig is om de boordcomputer bij ieder station waar je dockt alle commodities te laten binnenharken en binnen die informatie te zoeken naar goeie supply/demand matches. Daar zou je geen 3rd party tools voor nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
anboni schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:34:
Ik vind het wel een beetje jammer dat ze die trades hebben generfd, maar ondertussen nog steeds geen fatsoenlijke mogelijkheden in-game bieden om goede trades te zoeken. Je zou toch denken dat het in 3301 eenvoudig is om de boordcomputer bij ieder station waar je dockt alle commodities te laten binnenharken en binnen die informatie te zoeken naar goeie supply/demand matches. Daar zou je geen 3rd party tools voor nodig moeten hebben.
je zou denken dat ze in t jaar 3300+ een UWW hebben ( Universe Wide Web) 8)7
of iig zoals als de meeste stocktraders t hedendaag's doen met hun computer |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Metallize op 04-02-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
anboni schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:34:
Dit inderdaad... Ik ga toch ook niet als leverancier van appels(?) met een kratje alle supermarkten af om te kijken wie het meeste biedt. Ik vind dat de 3rd party trading tools gewoon onderdeel van de game moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SparksNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:38:
[...]
Dit inderdaad... Ik ga toch ook niet als leverancier van appels(?) met een kratje alle supermarkten af om te kijken wie het meeste biedt. Ik vind dat de 3rd party trading tools gewoon onderdeel van de game moeten zijn.
Er zitten tools in. Misschien niet helemaal zoals je wilt, maar je kunt in de galaxy map kijken naar economie en populatie en vervolgens kijken welke commodities worden uitgewisseld met naburige systemen.

Zie deze video (vanaf 2:04)

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 04-02-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
rickiii schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:02:
[...]

Er zitten tools in. Misschien niet helemaal zoals je wilt, maar je kunt in de galaxy map kijken naar economie en populatie en vervolgens kijken welke commodities worden uitgewisseld met naburige systemen.
Klopt, je kunt in de galaxy map zien welk systeem bepaalde producten importeert / exporteert, maar dan kun je nog steeds niet inschatten wat je voor een bepaald product kunt krijgen. Oftewel, je moet nog steeds een kijkje gaan nemen om de prijs in te kunnen zien... Even contact opnemen met het desbetreffende station kan niet, toch wel vreemd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SparksNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:10:
[...]
Even contact opnemen met het desbetreffende station kan niet, toch wel vreemd, niet?
Dat kun je invullen zoals je wilt.
Het is uiteindelijk gewoon een keuze om de efford/reward ratio van de spelers in balans te houden.
... it's a universe with faster than light travel, but not faster than light communications. there's reasons for it game wise, mainly to make exploration more rewarding as a career path, but also to make trading harder.
Ik vond deze uitleg wel leuk
I always imagined that in an environment where FTL was possible that ships themselves would have to be part of a communication system if "subspace" communication wasn't possible. Each ship legally operating in an area would have an independent transceiver that would load up on encrypted data of all kinds from stations incuding news, commodity info, personal messages, etc whenever it docked or contacted traffic control. When it reached its destination, an interrogation by special equipment would take the data and deliver it through the local internet, as well as provide new information for the next journey. Ships themselves would become "packets", delivering data between systems.
The data would be unreadable by the ship's crew itself, and any attempt to alter data for price fixing or legal purposes would be caught by redundant data carried by other ships. Of course, that would mean systems with regular traffic would have much faster and reliable data delivery, and opportunities would arise to have "telcom" companies run endless series of uncrewed drones back and forth between systems to deliver data packs, and in remote locations data could become "stale" until a new ship arrived to refresh it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hoewel het vanuit realisme inderdaad onwaarschijnlijk is dat dat soort communicatie niet mogelijk is, kan ik me vanuit gameplay perspectief wel voorstellen dat je niet automatisch alle tradeinformatie krijgt. Maar op z'n minst zou je in je boordcomputer moeten kunnen zien wat de status was toen je er voor het laatst was.
Pagina: 1 ... 8 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.