A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik zit in mobius al. Is er ergens een tweakers lijsjte van spelers daar voor de friendlist?RobV schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:24:
[...]
Tuurlijk mag je erbij, het is geen elitair gezelschap![]()
Om op de foto te kunnen, moet je in dezelfde groep zitten als de fotograaf (ik) en daarmee ook hetzelfde platform (PC). Speel je op XBox dan moet ik je helaas teleurstellen want het is (nog) niet mogelijk deze samen online te hebben.
De locatie heb je inmiddels vast gezien: HIP 87414, station Blaauw
(Er is nog een Blaauw elders in het universum, die moet je niet hebben)
We hebben nog nietfgesproken in welke groep, maar het lijkt me sowieso handig als je je aanmeldt bij Moblius.
mixing a drink and music
Top!ResuCigam schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:32:
Bedankt voor de reacties, dan ga ik het spel maar eens aanschaffen dit weekend
Ik had het spel maanden geleden gekocht maar niet exht aangeraakt. Twre weken tetug een hotas gekocht en zit erlekker in nu. Zit wel bij mobius maar speel eigenlijk nog alleen. Geld vdrdienen gaat niet absurd snel maar wel gestaag, al doe ik rustig aan (vooral lol hebben en dingen uitpro eren). Na een uur of 6 spelen had ik de cobra, tien ujr later is die bijna helemaal uitgeboiwd. Dat is al een scbip waarin je prima maanden mee kan doen als ik het zo lees. (die gaat ook niet meer weg, ga hem nooit inruilen)
mixing a drink and music
Ik heb de de discord app (Android) en na het drukken op die link gebeurd er bijzonder weinigDrumatiko schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:12:
[...]
Het discord channel is geopend, join gerust met onderstaande link.
https://discord.gg/WSkkds9
Ben zelf overigens AFK
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar alle functies, maar in principe is het gewoon een ouderwetse chatbox waarbij je verschillende kanalen kunt bij maken (voor text of spraak). Op de vroege ochtend is de kans dat er iemand online is. Zelf zal ik zo veel mogelijk aanwezig proberen te zijn zodat je kan controleren of je in het kanaal kunt komen.daPet schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:32:
[...]
Ik heb de de discord app (Android) en na het drukken op die link gebeurd er bijzonder weiniggeloof niet dat ik de werking helemaal snap. Er staat dat er niemand is om te chatten, maar ik zie ook niet dat ik in een groep oid zit?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
In mijn Vulture heb ik daarvoor 1 pulselaser geruild voor dumfire missles.
Eerst de beveiligings"vloot" van 1 schip verjaagd, die ging er vandoor, prima hij hoeft niet dood, scheelt in de boete.
Daarna van een afstandje wat gewchut uitgeschakeld.
So far so good, maar er zijn geen skimmers te bekennen. Moet je die op één of andrere manier triggeren zodat ze tevoorschijn komen of zo?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Een week voor de shoot verzamelen lijkt me iets teveel van het goedeRobV schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:47:
Ik wil vanavond graag een fotoshootje doen, ik wil iedereen echter wel vragen om ook stipt rond 20.30 te beginnen. Er iets niets vervelender dan klaar te zijn en dat er dan iemand nog snel even aanschuift en dat we allemaal weer 'cheese' roepen, haha. Als het snel geregeld kan worden hebben we alle tijd voor babbels en geintjes
Kak, echt waar? Ik dacht dat het vandaag was...Drumatiko schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:51:
[...]
Een week voor de shoot verzamelen lijkt me iets teveel van het goede

Meer koffie dus..
[ Voor 23% gewijzigd door RobV op 17-09-2016 10:28 ]
Ik heb geheel toevallig hierover gisteren een youtube over gezien van een rus ofzo, je moet met je schip de perimeter binnenvliegen van bovenaf, dan spawnen de skimmers. Achteruit vliegen (neus naar de grond) en schieten. Source: YouTube: Elite Dangerous - 40 Millions in 90 minutes with a Sidewinder - Skim...GeeBee schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:51:
Ik ben gisteren nog even beziggeweest met een anti-skimmer missie.
In mijn Vulture heb ik daarvoor 1 pulselaser geruild voor dumfire missles.
Eerst de beveiligings"vloot" van 1 schip verjaagd, die ging er vandoor, prima hij hoeft niet dood, scheelt in de boete.
Daarna van een afstandje wat gewchut uitgeschakeld.
So far so good, maar er zijn geen skimmers te bekennen. Moet je die op één of andrere manier triggeren zodat ze tevoorschijn komen of zo?
Ha dat werkt!RobV schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:31:
[...]
Ik heb geheel toevallig hierover gisteren een youtube over gezien van een rus ofzo, je moet met je schip de perimeter binnenvliegen van bovenaf, dan spawnen de skimmers. Achteruit vliegen (neus naar de grond) en schieten. Source: YouTube: Elite Dangerous - 40 Millions in 90 minutes with a Sidewinder - Skim...
Zodra de beveiliging uitgeschakeld is, gewoon blijven hangen in de "Tresspass zone" totdat alle alarmbellen rinkelen en de skimmers tevoorschijn komen.
Vervolgens met de missiles uitschakelen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Edit:
Totale heat buildup, niet mn lasers.
Edit2:
Dus, d'r is bij mij iets heel raars aan de hand... Ik kan niet eens op mn landing pad landen wat het hele station blijft draaien (binnen-in)
[ Voor 19% gewijzigd door Tyoi op 17-09-2016 14:42 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Toevallig een engineer upgrade gedaan?Tyoi schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:27:
OKey, d'r is wat veranderd in E:D sinds gisteren of eergisteren. Ik heb ineens in mn Vulture (met precies dezelfde loadout als afgelopen weken) hitte problemen wanneer ik mn p.lasers afvuur. Ik kon voorheen zonder problemen met 4 pips in weap mn lasers tot het eind der dagen blijven afvuren zonder problemen. Nu heb ik hitte problemen voordat mn weap capacitor nog niet eens op is. Wot happend?!
Edit:
Totale heat buildup, niet mn lasers.
Anders kan je bij de engineer mods halen die je hitte afgifte verminderen (vaak ten koste van iets anders)
Edit:
In je besturing computer rechts zit de optie 'rotational correction' oid. Heb je dit uitgezet?
[ Voor 6% gewijzigd door daPet op 17-09-2016 14:45 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Geen engineers upgrades, echt niets veranderd aan m'n schip. Heb de rotational correction nu net uitgezet, aan of uit lijkt niets uit te maken. en dat zal wel het probleem zijn in het station, thnx. Zat vanalles aan en uit te zetten om heat probleem proberen te fixen.daPet schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:43:
[...]
Toevallig een engineer upgrade gedaan?
Anders kan je bij de engineer mods halen die je hitte afgifte verminderen (vaak ten koste van iets anders)
Edit:
In je besturing computer rechts zit de optie 'rotational correction' oid. Heb je dit uitgezet?
Zit gewoon in een hazres, dus niet dichtbij een ster.
[ Voor 10% gewijzigd door Tyoi op 17-09-2016 15:19 ]
6) You just checked it.
[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 17-09-2016 15:31 ]
Ja daar dacht ik ook aan, mn totale 'damage counter' gaf 99% aan maar individuele modules gaven een veel lager percentage aan. Echter, heb het probleem ook direct na reparatie in een station.RobV schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:30:
Check ook in je status panel onder modules of al je modules wel aan staan en helemal in orde zijn, wellicht heb je heat damage opgelopen. Het was tenslotte erg warmvorige week.
Krijg steeds die 'warning heat damage' melding (en +100c). Die heb ik de afgelopen weken alleen gehoord bij fuelscooping en dan direct FSD jump, nooit als ik aan het bounty hunten was.
6) You just checked it.
Als die getallen geen 100% zijn na een repair, moet je echt eens in 'repair' duiken en niet alleen de repair knop onder 'refuel' gebruiken. Er gaat kennelijk iets niet goed met de auto-repair, wellicht komt dat omdat je in een outpost dockt?Tyoi schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:41:
[...]
Ja daar dacht ik ook aan, mn totale 'damage counter' gaf 99% aan maar individuele modules gaven een veel lager percentage aan. Echter, heb het probleem ook direct na reparatie in een station.
Krijg steeds die 'warning heat damage' melding (en +100c). Die heb ik de afgelopen weken alleen gehoord bij fuelscooping en dan direct FSD jump, nooit als ik aan het bounty hunten was.
https://www.reddit.com/r/...31rz93/what_is_integrity/ship integrity is a passive damage you take over time while flying your ship around. even there is no actual physical damage from lasers or bullets, your ship does take small amount of damage over time from turning, boosting, FSD, micrometeorites and things. and just like a car, your ship needs to be serviced, change oil, change for thruster functions, change air refreshers etc.
ship integrity range from 100 to 0% and when it is at 0% you ship will only take 70-75% of the normal damage before it blows up. so it is not some that will kill you, it just make you easier to kill.
module integrity is the health of each individual sub system you have. they take damage when your ship over heat, dropped out of Frameshift too fast, or getting shot at. you should fix those asap because they can cause malfunctions.
Ik kon dus eergisteren gewoon bounty hunten en blijven schieten totdat ik een ons weegde (met 4 pips in weap). Zodra de weap capacitor op was begonnen beide p.lasers omstebeurten te schieten. Geen heat buildup in dit verhaal. Een Python of Conda neerhalen was dan ook geen probleem, gewoon op die kont blijven en de PP kapot schieten.
Nu heb ik al een heat buildup (van het toale schip, niet de lasers) zodra ik nog niet eens mijn weap capacitor leeg heb geschoten. Ik kan niet eens de schilden van een Python of Conda neerschieten voordat ik eerst even een tussenpuze moet inlassen voor de heat dmg.
Nogmaag, geen aanpassingen gemaakt aan mn schip, niets, nada, ook niet de modules van prio veranderd e.d. Deze loadout: https://coriolis.io/outfi...n=Tyoi%27s%20BH%20Vulture
6) You just checked it.
Edit: volgens de loadout kom je power te kort, dus kennelijk staat er iets uit, of krijgt iets niet genoeg stroompjes.
Edit2: mijn gok is je cargo hatch. Je vliegt nu volgens mij 'met het raam open'.
[ Voor 61% gewijzigd door RobV op 17-09-2016 16:28 ]
https://forums.frontier.c...iler-Switcher-Detector%21
Lijkt mij een mooie voor het deel 4 topicstart bij Tools&Utils, samen met E:D marketing connector!Drumatiko schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:57:
Voor diegene welke wisselt tussen verschillende grafische instellingen (bijvoorbeeld 2d, en VR); zie onderstaande link voor een programma waarmee je met 1 druk op de knop de grafische instellingen kunt omzetten:
https://forums.frontier.c...iler-Switcher-Detector%21
Goed idee, heb ze toegevoegd onder "nuttige links"RobV schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:00:
[...]
Lijkt mij een mooie voor het deel 4 topicstart bij Tools&Utils, samen met E:D marketing connector!
Kan dat niet iets dichterbij.. mijn tank redt dat nietDrumatiko schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:21:
Even buurten in 17 Draconis voor fed-missies
[afbeelding]
Steeds geen skimmer missies!
--- gevonden in Pardis, maar wel voor +++ base
[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 17-09-2016 21:27 ]
Ja ik bak er geen ruk van. Ik heb 6 missies maar allemaal niet te doen. De eerste had 1.85G zwaartekracht, mijn python trok dat nuet, de tweede heeft high security, etc. Etc.Leutje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:44:
Hulp nodig Rob?
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
6) You just checked it.
Het is weekend. En het is mensen handen werk. Gun het evenTyoi schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:53:
Hmmm, is ruim 24h geleden dat ik een join request heb gedaan voor mobius, nog niet geaccepteerd
- Trading
- Exploring
- Powerplay
- Verhaal en expansions.
De andere hoofdstukken heb ik zo goed als mogelijk (aan)gevuld.
@Rob, Leut, Ghost; vullen jullie de laatste paar gaatjes op?
@Allen; Geef een gil als je nog dingen mist in de TS (ook als je nog leuke afbeeldingen hebt om het wat smeuïger te maken) link
Zal eens proberen. Weet niet goed hoe het werktDrumatiko schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:07:
Volgens mij is de topic-start van deel 4 bijna op dikte. Er moeten nog 4 paragrafen gevuld worden:
- Trading
- Exploring
- Powerplay
- Verhaal en expansions.
De andere hoofdstukken heb ik zo goed als mogelijk (aan)gevuld.
@Rob, Leut, Ghost; vullen jullie de laatste paar gaatjes op?
@Allen; Geef een gil als je nog dingen mist in de TS (ook als je nog leuke afbeeldingen hebt om het wat smeuïger te maken) link
Heb bovendien weer eens geen stroom in dit hok. R komt iemand van de winkel beneden om toegang te geven tot de meterkast.
Eerst hadden we zelf toegang maar 1 of andere handige harry heeft de sleutel terug gegeven.
Mocht je er tegenop zien, dan kan ik het er uiteraard ook voor je in zetten (stuur maar een PM, of zet het in dit deel dan kopieer ik het door). Thanks!
Je kunt er overigens bijna niets aan slopen, de oude versies van de TS zijn gewoon nog terug te halen (klik maar eens op historie boven de topic-start van deel 4).
- een keer in het hekje van de docking blijven hangen. Fine en daarna dood
- met een shitload aan rares een interdiction, ik schiet die gast verrot met mijn cobra. Gaat die de hele tijd hardcore ontwijken, ik denk dan maar een turn met flight assist off, doe ik per ongeluk silent running, schip heet, uitindelijk mol ik hem wel maar 2 procent hull oid. Bij het docken ramt een of andere eikel me, toch dood
Maar nu net, dat is vervelender: ook weer met veel stuff aan boord, eerst ontsnap ik een interdiction, wordt daarna bijna kappot geschoiten voor het docking station (waar ik geen contact mee kan maken...?) en daarna, tijdens een jump, connection shit. Server niet bereikbaar. Leuk op zondag
nu de server weer online, maar laden ho maar
Gaat elite niet goed samen met spotify>
[ Voor 8% gewijzigd door Boefmans op 18-09-2016 21:38 ]
mixing a drink and music
mixing a drink and music
Ik vlieg nu een cobra mk3, wat zou een leuke upgrade zijn, incl uitrusting voor max 69 miljoen? Ik wil van alles wat kunnen, voornamelijk bounty hunten en traden.
[ Voor 7% gewijzigd door pirke op 19-09-2016 03:37 ]
Lekker A-spec maken en daarna wellicht nog ff oppimpen bij wat engineers
Ik raad met klem een Vulture aan voor BH. Gaat makkelijk van de ~70mil en is een van de betere BH schepen.pirke schreef op maandag 19 september 2016 @ 03:36:
Iemand een idee hoe ik spontaan aan 69 miljoen credits kom? Heb 2 weken niet gespeeld en ben van 0,5 miljoen naar 69 miljoen gegaan. Ik had voor een community goal 200 ton goederen naar een station gebracht, maar daar zou ik in de top 75% tier max 1 a 2 miljoen mee verdienen... niet dat ik klaag hoor
Ik vlieg nu een cobra mk3, wat zou een leuke upgrade zijn, incl uitrusting voor max 69 miljoen? Ik wil van alles wat kunnen, voornamelijk bounty hunten en traden.
6) You just checked it.
Van thargoids tot erger
Is er een boek of epub of dergelijke over de lore van E:D?Leutje schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:32:
Ik heb vandaag een stukje voor de verhaal lijnen binnen elite gepost
Van thargoids tot erger
6) You just checked it.
Er zijn een heel aantal boeken die zich in het Elite universum afspelen. Frontier verkoopt ze zelf:Tyoi schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:29:
[...]
Is er een boek of epub of dergelijke over de lore van E:D?
https://www.frontierstore.net/eur/books.html
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

[ Voor 8% gewijzigd door Tyoi op 19-09-2016 13:48 ]
6) You just checked it.
[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 19-09-2016 13:50 ]
I'll do what I can, but expect very little.
Ook een posting in het nieuwe forum als handige tip!
https://coriolis.io/outfi...L%20PvE%20Bounty%20Hunter
Ik wil nog betere bulkheads maar die zijn super duur, dus daarvoor gaan sparen zodra ik em heb.
6) You just checked it.
Leutje schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:32:
Ik heb vandaag een stukje voor de verhaal lijnen binnen elite gepost
Van thargoids tot erger

Ik zou beginnen met het canon te verwisselen voor een multicannon of pulse las0rs.Tyoi schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:33:
Iemand op of aanmerkingen voor volgende build voor FDL (PvE/Bounty Hunting only)? Ben van plan om tot 100 mil te sparen en dan deze zo te kopen & outfitten.
https://coriolis.io/outfi...L%20PvE%20Bounty%20Hunter
Ik wil nog betere bulkheads maar die zijn super duur, dus daarvoor gaan sparen zodra ik em heb.
Verder je life support en sensors een 4D geven. Dit scheelt weer gewicht. Niet alleen goed voor een grotere jump snelheid maar het maakt je net ietsje meer manoeuvreerbaar.
Traden (evt smuggling) gaat daar weer wat minder in...Tyoi schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:20:
[...]
Ik raad met klem een Vulture aan voor BH. Gaat makkelijk van de ~70mil en is een van de betere BH schepen.
Ik zit nu aan een Asp Explorer of een Python te denken, waarbij de Python een flinke smak duurder is, maar wel meer firepower en cargo mee kan nemen voor een wat kortere jump range.
Een schip met meerdere functies zal altijd een compromis blijven, in alles een beetje, in niets uitmuntend. Ik heb nu al een paar verschillende schepen: TradeConda voor long range trading, een Python voor outpost missies, een Vulture voor combat zones en eenFer-de-Lance voor bounty hunting. En alleen de TradeConda heeft een lvl5 engineer upgrade FSD, de rest is mij te lastig.pirke schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:53:
[...]
Traden (evt smuggling) gaat daar weer wat minder in...
Ik zit nu aan een Asp Explorer of een Python te denken, waarbij de Python een flinke smak duurder is, maar wel meer firepower en cargo mee kan nemen voor een wat kortere jump range.
Dit topic is gesloten.