Toon posts:

[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:
  • 164.364 views

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In 2.2 krijg je een aantal updated sterren types. Waarvan (uit mijn hoofd) je er 2 kan gebruiken als een soort accellerator voor een enkele jump. Dat komt uiteraard met een soort van schade ;) Maar volgens de stream van gamescom "it's a significant jump" Dus zal het ergens rond de 300 lichtjaar zijn? Mijn Annie kan namelijk met jumponium (das een forum naam voor 100% bonus jump range) 110 lj ver komen. En ook dat is een enkele keer te gebruiken ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 20:45

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:33:
:?

Update: de lol is hier serieus even weg. Sinds mijn promotie naar dangerous is het vechten tegen NPC's niet meer te doen. Verschillende oplossingen geprobeert, enkel het grinden voor engineer upgrades blijft over, en daar heb ik dus echt helemaal geen zin in.. :(
Wacht wat? Als je promotie maakt in je eigen ranking krijg je sterkere NPC's?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• Leutje
  • Niet online
Ik denk dat dat met meerdere dingen zo gaat. Hoe meer ik upgrade des te sterker worden de tegenstanders.. lijkt wel.
Maar Rob. Niet getreurd. Het word ook weer makkelijker. Het is niet alleen dat jij dangerous bent. het is ook het soort/sterkte van de wapens die je mee draagt. Ga maar eens in een standaard Cobra vliegen. Dan krijg je vanzelf makkelijkere doelwitten enzo ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 23:25
Leutje schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:48:
Missie rewards.. google... dat soort dingen :P

Oh en nog iets.
De meeste van ons doen ook mee in Mobius.Mobius pve. ALs je inlogt in open (in een station natuurlijk...lekker veilig) kijkje even rond. Zie je niks? dan ga je naar solo... Daar ook niks? dan ga ik naar LEUT (me eigen prive groep)... Tot mobius dus. Er is altijd een kansje dat je, ik noem maar wat, modular terminals tegen komt.

Dit kan je per 10 minuten dus maar 1 keer doen :P
Het werkt bijna altijd. maar soms doet FD een optie die je al gezien hebt
Overigens snel? Ik ben dr weken mee bezig lol

Oh nog iets.. In Adit is The gathering de grootste partij :D
Volgens mij zoek ik ook modular terminals voor m'n engineer. Ik snap bovenstaand nog niet helemaal maar ben wel geïnteresseerd ... Misschien nog wat vroeg enzo

• Oban606
captain_ghost schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:12:
[...]

Valt mij op in dat filmpje veel meer helderen sterren te zien.
Volgens mij gebruiken ze een graphic injector... Door obsidianant zijn setup ben ik het zelf ook eens gaan bekijken, EDfX is het geworden.
Normaal gooi ik met linkjes , ik zit op m'n werk en gaat nu ff niet...

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Er staat vast iets in de ARBO wet over het gooien met links op het werk. Gooien met rechts is voor de meeste mensen vaak praktischer.

Zelf ben ik linkshandig, dus dat zit wel goed.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Tyoi schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:41:
[...]

Wacht wat? Als je promotie maakt in je eigen ranking krijg je sterkere NPC's?
haha idd is echt wel een bug in Elite. ik ben gestart met bounty hunting en daardoor is nu trading met een T-9 onmogelijk wordt altijd interdicted door conda's of corvettes :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 15:29
Zo werkt het toch ook in Skyrim bijv...

Gisteren wat geprobeerd te vechten met mijn python maar dat valt tegen (sowieso lang geleden)... Tegen kleine schepen breng ik weinig in, want ze vliegen letterlijk rondjes om me heen. Hoe werkt dat?
Misschien 4 kills gemaakt maar 2x tot 30% hull damage, zodra mijn schild weg is zit ik in de problemen.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ja, maar Skyrim is een RPG, heel andere game dan E:D.

Het is niet echt een probleem voor mij hoor, ik own op dit moment echt alles met mn Vulture, maar ik wist 't gewoon niet. Dacht dat die ranking min of meer alleen maar een 'bragging right' was.

6) You just checked it.

• Stefke
En hoe zit t nou met die turrets...? Ik heb 2 multicannon turrets gemonteerd maar die doen volgens mij helemaal niks (behalve naar voren schieten als ik op de trekker duw).

• dabelg
  • Nu online
stefijn schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:12:
En hoe zit t nou met die turrets...? Ik heb 2 multicannon turrets gemonteerd maar die doen volgens mij helemaal niks (behalve naar voren schieten als ik op de trekker duw).
je kan bij rechter panel bij functions de turrets aanpassen naaar target only of fire at will

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dabelg is me net voor ;)

Turrets zijn volgens mij ook alleen handig op grotere schepen, aangezien die schepen niet echt snel draaien en de TOT (time on target) erg laag is. Turrets hebben ook een lagere DPS dan de gimballed en fixed uitvoeringen.

6) You just checked it.

• Leutje
  • Niet online
Vergeet bij het vechten niet om ook af en toe achteruit te vliegen. Kleine schepen draaien echt geen rondjes om me ;)
Achteruit vliegen en Latteral thrusters gebruiken.

• dabelg
  • Nu online
Leutje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:22:
Vergeet bij het vechten niet om ook af en toe achteruit te vliegen. Kleine schepen draaien echt geen rondjes om me ;)
Achteruit vliegen en Latteral thrusters gebruiken.
+1 als je met grote schepen vliegt met fire power moet je afstand maken door boost + FA off

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:45:
Instant ship transfer is van de baan! Ik vind het prima, ik hou wel van een klein beetje realisme :)
Mooi zo!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Stefke
Zal nog eens wat oefenen ,tnx
dabelg schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:14:
[...]

je kan bij rechter panel bij functions de turrets aanpassen naaar target only of fire at will
natuurlijk! Ik ken de setting maar nooit eerder gebruikt. Gaan ze dan automatisch vuren vanaf het moment dat je een target selecteert of pas nadat je zelf het eerste vuur hebt geopend (of beschoten wordt)?

Ik heb turrents genomen omdat ik wist dat de Pyhton niet zo snel was, maar dan nog ...

[Voor 12% gewijzigd door Stefke op 13-09-2016 10:42]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 10:54
Ik zie mogelijkheden voor een nieuw missietype! Chauffeurtje spelen met andermans schip. Een beetje een variant op de standaard handel en de toekomstige passagiers missies.

Ik heb overigens voor vertraging gestemd.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik moet vanaaf ook maar eens gaan lezen over powerplay enzo. Ik begrijp dat Hudson (fed) bijvoorbeeld een 100% bonus voor bounty hunting kan geven. Tis me echter nog niet helemaal duidelijk hoe ik die merit points kan verdienen.

6) You just checked it.

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:14
Leutje schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:07:
Over 2.2 gesproken. Wat is het eerste wat jullie gaan doen? (al dan niet beta)
Ik denk dat ik als eerste een neutronen ster zoek en me weg laat schieten :D
Van de nieuwe stations genieten en m'n schepen richting jullie verplaatsen. Wellicht kan ik een nuttige bijdrage leveren aan 'onze' factie. :)

• dabelg
  • Nu online
EliteGhost schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:25:
[...]

Van de nieuwe stations genieten en m'n schepen richting jullie verplaatsen. Wellicht kan ik een nuttige bijdrage leveren aan 'onze' factie. :)
kijken wat de aliens gaan doen ;p en of er een soort MMO dingen komen als aliens er zijn. Wil wel nieuwe boost in de missies want heb het allemaal wel 100x gezien nu. Hoop ook dat die passenger missies een verhaallijn kennen en niet los op zich staan. mis het op pad gaan voor iets groots binnen Elite !!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik moet nog steeds mijn schepen voor een groot deel pimpen via engineering... Meer engineers unlocken enzo. Binnenkort maar eens aan beginnen. Maar mijn prioriteit na 2.2 is een fighter bay op m'n conda knallen en daarmee spelen denk ik.

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 21:06

Patje040175

Zwarte koffie !!!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:20:
Maar mijn prioriteit na 2.2 is een fighter bay op m'n conda knallen en daarmee spelen denk ik.
Dit dus, erg benieuwd hoe dat in bv een wing met 4 anaconda's eruit gaat zien :*)

Goedzo !

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 19:39
dabelg schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:31:
[...]

kijken wat de aliens gaan doen ;p en of er een soort MMO dingen komen als aliens er zijn. Wil wel nieuwe boost in de missies want heb het allemaal wel 100x gezien nu. Hoop ook dat die passenger missies een verhaallijn kennen en niet los op zich staan. mis het op pad gaan voor iets groots binnen Elite !!
Iets groots? Dan kan je je wellicht eens gaan verdiepen in de lore van Elite. De patch gaat veel content toevoegen en verdere ontwikkelingen op bijv het crashed Thargoid schip, Formidine Rift mysterie of probeer Raxxla te vinden :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Afgelopen weekend ben ik eens wat gaan rondrijden op planeet AB1 van HIP87414, hier zijn best leuke canyons te vinden (nabij -14.5365*, -85.2001*) om wat rond te klimmen met je SRV (zeker met VR). Sinds ik de kleuren van mijn hud in geel heb veranderd, is de tekst véél beter leesbaar met de vive.

Deze screenshots heb ik vandaag met normale monitor gemaakt:

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Hey, als ik binnen nu en de volgende power play update cyclus genoeg merits inlever voor rank 4, krijg ik dan bij die volgende update ook gelijk rank 4, of eerst rank 2, en dan 3 en dan 4? (even niet meegerekend dat elke cycle mn merits worden gehalveerd).

6) You just checked it.

• Leutje
  • Niet online
Tyoi schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:28:
Hey, als ik binnen nu en de volgende power play update cyclus genoeg merits inlever voor rank 4, krijg ik dan bij die volgende update ook gelijk rank 4, of eerst rank 2, en dan 3 en dan 4? (even niet meegerekend dat elke cycle mn merits worden gehalveerd).
Ik kan het helemaal mis hebben omdat ik dit zelf ooit 2 uur heb volgehouden maar...
Als je nu rank 4 bent ben je na donderdag rank 0 en moet je jezelf weer naar de 4 werken.
Je kan niet rank 4 blijven. want dan krijg je voor niks doen elke week 5 miljoen credits cadeau.
Dit dus als ik je goed begrijp en het goed herinder ;)

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Oh wat ik begreep is dat als je nu bijvoorbeeld 5000 merits hebt (rank 4 'kost' 1500) je na de cycle update nog maar de helft overhoud. Dus 2500, nog steeds genoeg voor de rank 4 voor de volgende cycle.

Hier staat ook iets dergelijks vermeld: "Merits are also carried over from prior weeks at only a fraction of their worth, rewarding active participation, and preventing pilots from obtaining the last Rating and then no longer bothering with Powerplay."

Onduidelijk wat de 'fraction of their worth' is. En dus voor mij onduidelijk of je gelijk in 1x naar een bepaalde rank kan farmen (1500 merits voor rank 4 bij elkaar schrapen is niet zo heel moeilijk) of dus geleidelijk het opbouwd per week.

P.s.
Moet zeggen dat hierin de wikia van ED erg onduidelijk is, of ik lees eroverheen...

[Voor 5% gewijzigd door Tyoi op 14-09-2016 08:15]

6) You just checked it.

• EliteGhost
Ik heb een tijdje powerplay gedaan (was handig om sneller geld binnen te schrapen) en die punten (merits) werken als volgt:

Week 1: je sluit je aan bij een power (rang 1) en je hebt 0 merit punten. Dus je gaat ze verdienen. De manier waarop is afhankelijk van de "power" waarbij je je aansluit. Een snelle blik op het powerplay scherm van de factie verteld je hoe je dit kan doen.
Stel, je verdient 200 punten in de eerste week, top!

Week 2: De eerste week wordt afgesloten en jij stijgt in rang (naar rang 2) omdat je in de eerste week 200 punten hebt verzameld. In deze week verdien je nog eens 800 punten want je bent op dreef en hebt tijd.

Week 3: De tweede week wordt afgesloten, van de 200 punten houdt je 100 over en je krijgt de 800 verdiende punten erbij voor een totaal van 900 punten: je stijgt naar rang 3. Verder haal je weer 400 punten binnen.

Week 4: De derde week wordt afgesloten. Van de 900 punten gaat wederom 50% verloren en omdat je 400 punten binnen hebt gehaald kom je uit op 850 punten. Dat is niet voldoende voor rang 4, dus je blijft op rang 3 zitten.

Kortom: je krijgt 50% van wat je al had + de punten die je in die week hebt verdient.

Zoals je uit het verhaaltje kan opmaken moet je je punten-hoeveelheid "onderhouden". Als jij 2 weken geen tijd hebt om te spelen: jammer dan, je raakt 75% van je punten kwijt. Wil jij rang 3 behouden, dan moet je per week minimaal 750 punten verdienen. Als je langer niet kan spelen, moet je eerst een veel grotere voorraad opbouwen. Anders zit je weer een week op rang 2 of zelfs 1.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

EliteGhost schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:00:
Ik heb een tijdje powerplay gedaan (was handig om sneller geld binnen te schrapen) en die punten (merits) werken als volgt:

*verhaal*
Thnx! Dat is handig om te weten. Maar, wat nou als ik in week 1 2000 merits verdien? Ben ik dan in week 2 gelijk rank 4?

Momenteel verdien ik 10 merits per schip, dus dat is maar 150 schepen tot rank 4, dat red ik makkelijk in een paar uurtjes (gisteren 41 schepen in een anderhalf uur)

6) You just checked it.

• EliteGhost
Tyoi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:33:
[...]

Thnx! Dat is handig om te weten. Maar, wat nou als ik in week 1 2000 merits verdien? Ben ik dan in week 2 gelijk rank 4?

Momenteel verdien ik 10 merits per schip, dus dat is maar 150 schepen tot rank 4, dat red ik makkelijk in een paar uurtjes (gisteren 41 schepen in een anderhalf uur)
Dan ben je meteen rang 4 (na afloop van de week waarin je ze verdient(.
Krijg je van mij ook een biertje want: dafuq?

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 18:49
Merit verdienen gaat bij mij niet goed. Maar wel smokkelen of goederen bezorgen.
in 48 uur ruim 150m verdiend, na aftrek van 42m en nog paar miljoenen..

Maar ik heb nog geen datum gezien waarin wij voor de ene keer bij elkaar voor de mooie shotjes..

Dus eentje van mij in Cutter, met mooie sterrenstelsel te zien.

[Voor 9% gewijzigd door captain_ghost op 14-09-2016 14:16]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• EliteGhost
Als het nou ook nog wat koeler werd zou ik weer kunnen spelen. Stomme zomer, ga eens weg!

Ook ik zie graag een voorstel voor een groepsfoto datum!

Dan voor de lol een sidewinder meenemen en onder 1 van jullie Anaconda's gaan hangen als een irritant kind :D

[Voor 49% gewijzigd door EliteGhost op 14-09-2016 15:32]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

EliteGhost schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:40:
[...]

Dan ben je meteen rang 4 (na afloop van de week waarin je ze verdient(.
Krijg je van mij ook een biertje want: dafuq?
Haha hoezo dafuq? 150 kills op een avondje is toch niet zoveel? 1000kills voor die 10K merits, daar moet ik ook een paar avondjes voor sparen. Maar als je dat verdeelt over een week (en dan de volgende week/cycle 500 kills) is maar 143 kills en dan die week erop 72 kills per dag. Of ben ik nu te verslaafd ofzo O-)

6) You just checked it.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
150 kills op een avondje? Man als ik 3 uur speel haal ik de 20 net aan... zou je met mij je ship outfit willen delen, en je rank, want ik doe kennelijk iets goed fout.

[Voor 39% gewijzigd door RobV op 14-09-2016 18:08]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

O... en ik dacht dat ik super langzaam was...

Fully specced Vulture, niet veel bijzonders. Maar wat gisteren super veel hielp is om in een expansion system 'combat zone' in een groepje te blijven vliegen met andere friendlies (=niet wing). Dan doen die friendlies het meeste werk en schiet jij de laatste paar % van hun hull weg. En altijd powerplant targetten, ook bij kleintje (wat het vooral waren, eagles, adders ect.)

Maar 20 kills in 3 uur klinkt wat langzaam, ik haal zo'n 15 in een uur in een hazres. Ligt natuurlijk wel aan of het een python/FDL/conda is of een eagle/adder/d.backscout.

Mn combat rank is volgens mij master, bijna promotie. Moet zo ff checken om zeker te weten.

6) You just checked it.

• EliteGhost
Tyoi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:41:
O... en ik dacht dat ik super langzaam was...

Fully specced Vulture, niet veel bijzonders. Maar wat gisteren super veel hielp is om in een expansion system 'combat zone' in een groepje te blijven vliegen met andere friendlies (=niet wing). Dan doen die friendlies het meeste werk en schiet jij de laatste paar % van hun hull weg. En altijd powerplant targetten, ook bij kleintje (wat het vooral waren, eagles, adders ect.)

Maar 20 kills in 3 uur klinkt wat langzaam, ik haal zo'n 15 in een uur in een hazres. Ligt natuurlijk wel aan of het een python/FDL/conda is of een eagle/adder/d.backscout.

Mn combat rank is volgens mij master, bijna promotie. Moet zo ff checken om zeker te weten.
Nou ik tik de 40 wel aan in een uurtje (afhankelijk van de situatie). Maar aan Corvette is net een lasermagneet.

Ben zelf 'Deadly' en zit op de 67%. Het gaat zoooooo traaaag

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ok... fully specced, zitten daar dan ook engineer mods bij? Kun je wat preciezer zijn over de wapens die je gebruikt alstublieft.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Okey, nu net gedocked in Bear city - Freng system. Vanaf precies 19:00 een 'Securiy operation' zone ingevlogen en begonnen met mn '1hour benchmark'. Als ik nu naar mijn transactions tab kijk heb ik 640 merits voor Hudson. Aangezien ik er 10 per schip krijg zijn dat dus 64 schepen.

Ik zal zo ff mn loadout intikken, monumentje. (geen enigineer mods)

Loadout: https://coriolis.io/outfi...n=Tyoi%27s%20BH%20Vulture (gimballed P.lasers, dus de... 3E).

Zweet staat me op mijn rug :-(

[Voor 27% gewijzigd door Tyoi op 14-09-2016 20:08]

6) You just checked it.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bedankt Tyoi

Ik ga hem nabouwen en ee s kijken hoe het gaat!

[Voor 68% gewijzigd door RobV op 14-09-2016 20:46]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Succes! Hoop dat je er happy mee bent ;)

Ik target altijd de power plant van welk schip dan ook (kan toch geen kwaad). Ik switch ook direct naar van 4 Weap/2 Sys naar 4 Eng/2 Sys (of Weap) zodra mn target uit mn range/view is voor betere turning en natuurlijk veel lateral/vertical trusters samen met FA toggle. Heb voor de power distribution een paar macro's gemaakt voor mn hatswitch.

Ik gebruik een X52 pro HOTAS (zag volgens mij in de vorige posts ergens dan sommige mensen kb/mouse gebruiken, geen idee of dat slechter of beter gaat)

Edit:
Ohja, als je 4 pips in weap hebt dan kan je oneindig blijven schieten, geen heat buildup. Werkt niet bij 3.5 pips.

[Voor 10% gewijzigd door Tyoi op 14-09-2016 21:02]

6) You just checked it.

• Drumatiko
  • Niet online
EliteGhost schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:00:

Week 1: je sluit je aan bij een power (rang 1) en je hebt 0 merit punten. Dus je gaat ze verdienen. De manier waarop is afhankelijk van de "power" waarbij je je aansluit. Een snelle blik op het powerplay scherm van de factie verteld je hoe je dit kan doen.
Stel, je verdient 200 punten in de eerste week, top!

Week 2: De eerste week wordt afgesloten en jij stijgt in rang (naar rang 2) omdat je in de eerste week 200 punten hebt verzameld. In deze week verdien je nog eens 800 punten want je bent op dreef en hebt tijd.

Week 3: De tweede week wordt afgesloten, van de 200 punten houdt je 100 over en je krijgt de 800 verdiende punten erbij voor een totaal van 900 punten: je stijgt naar rang 3. Verder haal je weer 400 punten binnen.

Week 4: De derde week wordt afgesloten. Van de 900 punten gaat wederom 50% verloren en omdat je 400 punten binnen hebt gehaald kom je uit op 850 punten. Dat is niet voldoende voor rang 4, dus je blijft op rang 3 zitten.

Kortom: je krijgt 50% van wat je al had + de punten die je in die week hebt verdient.

Zoals je uit het verhaaltje kan opmaken moet je je punten-hoeveelheid "onderhouden". Als jij 2 weken geen tijd hebt om te spelen: jammer dan, je raakt 75% van je punten kwijt. Wil jij rang 3 behouden, dan moet je per week minimaal 750 punten verdienen. Als je langer niet kan spelen, moet je eerst een veel grotere voorraad opbouwen. Anders zit je weer een week op rang 2 of zelfs 1.
Duidelijk stukje. Zou je het in de topic-start van deel 4 willen plakken, het geeft de werking van powerplay goed weer d:)b
captain_ghost schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:15:
Merit verdienen gaat bij mij niet goed. Maar wel smokkelen of goederen bezorgen.
in 48 uur ruim 150m verdiend, na aftrek van 42m en nog paar miljoenen..

Maar ik heb nog geen datum gezien waarin wij voor de ene keer bij elkaar voor de mooie shotjes..

Dus eentje van mij in Cutter, met mooie sterrenstelsel te zien.
[afbeelding]
Wat zeggen jullie van zaterdagavond, 24 september, 20:30 bij Blaauwstation?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Top. Staat genoteerd. 20.30 in game tijd? Of NL tijd?
Tyoi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:59:
Succes! Hoop dat je er happy mee bent ;)
[...]
Ik gebruik een X52 pro HOTAS (zag volgens mij in de vorige posts ergens dan sommige mensen kb/mouse gebruiken, geen idee of dat slechter of beter gaat)
Ik heb zo het vermoeden dat je mijn setup nog niet hebt gezien,

[Voor 78% gewijzigd door RobV op 14-09-2016 21:12]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:11:
Top. Staat genoteerd. 20.30 in game tijd? Of NL tijd?
[...]
Ik heb zo het vermoeden dat je mijn setup nog niet hebt gezien,
Ik heb wel je foto's gezien van je linkie in je sig (Ik probeerde nog super stoer te zijn met "Heuy waarom geen Teensy3.2 duud?" een tijdje geleden :P) maar ik weet niet of dat je huidige systeem is.

Ik wil ook best wel even langs komen wippen, als ik welkom ben ofc. Wat is het precieze station/system?

6) You just checked it.

• daPet
24e. 20:30. Check. :*)

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 18:49
Tyoi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:23:
[...]

Ik heb wel je foto's gezien van je linkie in je sig (Ik probeerde nog super stoer te zijn met "Heuy waarom geen Teensy3.2 duud?" een tijdje geleden :P) maar ik weet niet of dat je huidige systeem is.

Ik wil ook best wel even langs komen wippen, als ik welkom ben ofc. Wat is het precieze station/system?
Hip 87414
Blaauw station

24 sept 20.30 uur

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 17:49

GeeBee

Oddball

Ik meld me af voor de photoshoot wegens IRL reünie van dienstplicht.
Lichting 92.5 Geschutsmonteur.
Dus doen jullie maar lekker virtueel soldaatje spelen, ik doe the real deal...

blah blah militair gebral... Geen kogel geschoten behalve tijdens opleiding... Lekker gesleuteld

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dat is nog altijd een kogel meer dan ik heb afgeschoten ;)

[Voor 16% gewijzigd door Tyoi op 14-09-2016 23:09]

6) You just checked it.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jeetje dat jullie kunnen gamen met dit weer. Allemaal airco's die volop draaien?

Heb al de hele week de pc niet aangehad, smelt zowat weg.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Leutje
  • Niet online
Crap! Zaterdag groepsfoto?
* Leutje zoekt kam

Maar hoe gaan we dat doen? Onze mooiste schepen of iets van alles wat?
Van Sidewinder tot DBX tot Corvette/Cutter? Dat laatste lijkt me grappig :D

Welke kleuren moeten we aantrekken? (als in shipskin enzo.. Ik kan al mijn schepen nachtzwart maken maar voor een foto lijkt me dat niks :P) Moet ik voor de grap een Orca aanschaffen? :D Aan jullie de keus!

Als we netjes in 1 lijn gaan staan lijkt me dat er maar 1 fotograaf kan zijn. Toch Rob?
Ik bedoel met je grote brede resolutie :P

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik kan de foto wel schieten met de debugcam. Een selfie met jullie in beeld?

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Mijn grootste en 'shiny' schip is de Vulture op dit moment...

Gisteren trouwens de 1500 merit punten gehaald voor de nieuwe cycle 8)

*mompeld iets over een bierje*

[Voor 15% gewijzigd door Tyoi op 15-09-2016 08:20]

6) You just checked it.

• EliteGhost
Xtr3me4me schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:12:
Jeetje dat jullie kunnen gamen met dit weer. Allemaal airco's die volop draaien?

Heb al de hele week de pc niet aangehad, smelt zowat weg.
Ik lig net zo hard voor pampus thuis. Mijn werkgever moest hard lachen toen ik vroeg of hij akkoord wil gaan met mijn 'tropenrooster'. Ipv 8:30 tot 17:00 naar 9:30 tot 1800. Hij vind het prima. :) (vervolgens blijf ik alsnog tot 19:30 bezig want... airco en genoeg te doen. Vrijdag een korter dagje.

• Oban606
Pfffff zaterdag hele dag feestje, maar wel leuk idee. Hoop volgende keer te kunnen aansluiten😉

• Leutje
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag alle engineers vrij gespeeld!
Moet ik wel zeggen dat ik niet zo snel bij Bris Dekker langs zal gaan maar ik kan er iig heen 8)
http://inara.cz/galaxy-engineers
Dit zijn alle bekende engineers. Er schijnen nog een paar engineers in het stelsel te zitten maar die heeft nog niemand te pakken gehad.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb er pas 1tje, Toddie 'met zn blastertje' mcqueen :+

Wat een vervelende CG's deze week zeg. Alle 3 shit inleveren i.p.v. 'echte' combat. Dan maar snel terug de hazres's in. Lekker met powerplay BH bonus van 40%.

6) You just checked it.

• daPet
Ik ga er voor om mijn AspEx onderdelen zo veel mogelijk te upgraden naar grade 5, met de nadruk op mass-reduction. Eens kijken hoe ver ik kom. Helaas heb ik m'n Fsd na 20 rolls nog niet waar ik het wil hebben. Ik ga de grindbak weer in...

Heb ik nu :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
3A powerplant G1 overcharged
1C Lightweight alloy
5D Thrusters G3 clean
5D Shields G3 enhanced
4D Power distributor
5A Frameshift drive G5 increased range 
5D Sensors
4D Life support
2G Hangar + SRV
1C Advanced discovery scanner
1C Detailed surface scanner
6A Fuel scoop
5C Fuel tank 32T
3C Fuel tank 8T
3E Cargo rack 8T
2D Beam laser G1 lightweight 
2D Cannon G2 short range, High yield

Vol 45.96LY, leeg 50.43LY

Heb nog wat te doen, het kan nog een stuk beter :D

BTW, weet iemand wat de plusjes achter planet based outposts betekenen in je navigatie menu en planetary map?

[Voor 86% gewijzigd door daPet op 15-09-2016 23:13. Reden: Meer]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 15:01
Leutje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 02:17:
Crap! Zaterdag groepsfoto?
* Leutje zoekt kam

Maar hoe gaan we dat doen? Onze mooiste schepen of iets van alles wat?
Van Sidewinder tot DBX tot Corvette/Cutter? Dat laatste lijkt me grappig :D

Welke kleuren moeten we aantrekken? (als in shipskin enzo.. Ik kan al mijn schepen nachtzwart maken maar voor een foto lijkt me dat niks :P) Moet ik voor de grap een Orca aanschaffen? :D Aan jullie de keus!

Als we netjes in 1 lijn gaan staan lijkt me dat er maar 1 fotograaf kan zijn. Toch Rob?
Ik bedoel met je grote brede resolutie :P
Hoe kom ik bij dit clubje trouwens? Mocht ik ook op de foto mogen, ik heb enkel nog een cobra en denk niet morgenavond ineens iets anders te hrbben :)

mixing a drink and music

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 15:01
EliteGhost schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:58:
[...]

Ik lig net zo hard voor pampus thuis. Mijn werkgever moest hard lachen toen ik vroeg of hij akkoord wil gaan met mijn 'tropenrooster'. Ipv 8:30 tot 17:00 naar 9:30 tot 1800. Hij vind het prima. :) (vervolgens blijf ik alsnog tot 19:30 bezig want... airco en genoeg te doen. Vrijdag een korter dagje.
Wonderlijk tropenrooster :) dat is toch vanaf 530 en dan siesta enzo?

mixing a drink and music

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

daPet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:36:verhaal

BTW, weet iemand wat de plusjes achter planet based outposts betekenen in je navigatie menu en planetary map?
Volgens mij betekenen de +++'jes de 'sterkte' van het security detectie systeem van het betreffende settlement. Geen +'jes is geen detectie (totdat je je lasers op iets gaat richten en ook echt de trigger overhaald). +++ = Alarm op een kilometer (o.d.)

6) You just checked it.

• daPet
FF voor de duidelijkheid, de foto is niet morgen maar volgende week!
Tyoi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:11:
[...]

Volgens mij betekenen de +++'jes de 'sterkte' van het security detectie systeem van het betreffende settlement. Geen +'jes is geen detectie (totdat je je lasers op iets gaat richten en ook echt de trigger overhaald). +++ = Alarm op een kilometer (o.d.)
Dat dacht ik dus ook, maar de logica ontbreekt. Want het security level staat er ook naast dus dat zou dubbelop zijn en buiten dat high security is niet perse drie +++

[Voor 80% gewijzigd door daPet op 16-09-2016 08:26]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

FF Gegloogled want het hield mij ook wat meer bezig. De +++'jes en de security low/med/high samen houden in welke proximity sensors op de basis geplaatst zijn.

Bron: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Settlement

Als ik het goed begrijp:
High sec settlement zonder een +je = Detectie systeem die je 'ziet' rond een 1km.
High sec settlement met +++ = Detectie bij 1,7km.

Maar het is vrij onduidelijk bij al die andere opties (de ?'s), al zou een low sec settlement nooit een detectie systeem hebben.

Edit:
Maar in het stukje boven het tabelletje (in de bron) staat dan ook weer een stuk tekst over de 'sensor range trespassing' in een low sec settlement die een range van 728 mtr heeft. Ik weet het niet meer, snap er vrij weinig van.

[Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 16-09-2016 10:40]

6) You just checked it.

• Xtr3me4me
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De temperaturen zijn gezakt, vanavond na werk is het VR helm op en in me dikke space ship duiken! Tevens nieuwe wireless headset gekocht, zal gamen meer immersive maken dan het al was. (Minder kabels) :D

• Stefke
Hmm...tot nu toe niet erg tevreden met mijn Python. Volledig uitgerust, maar ik loop nu ineens ook tegen veel meer problemen aan dan in alle tijd dat ik in een niet protected ASP Explorer rondvloog.
In twee korte tochtjes al twee keer bijna aan flarden geschoten, gisteren kwam ik bij een redelijk druk navpoint aan, ik kreeg een scan (cargo was leeg) en nog geen 30seconde later was ik 5miljoen verzekering kwijt. Geen idee wie er op mij geschoten heeft (solo play ook nog)

• EliteGhost
Boefmans schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:00:
[...]

Wonderlijk tropenrooster :) dat is toch vanaf 530 en dan siesta enzo?
Ben niet Spaans genoeg voor siesta's. :)

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Boefmans schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:59:
[...]

Hoe kom ik bij dit clubje trouwens? Mocht ik ook op de foto mogen, ik heb enkel nog een cobra en denk niet morgenavond ineens iets anders te hrbben :)
Tuurlijk mag je erbij, het is geen elitair gezelschap :X

Om op de foto te kunnen, moet je in dezelfde groep zitten als de fotograaf (ik) en daarmee ook hetzelfde platform (PC). Speel je op XBox dan moet ik je helaas teleurstellen want het is (nog) niet mogelijk deze samen online te hebben.

De locatie heb je inmiddels vast gezien: HIP 87414, station Blaauw
(Er is nog een Blaauw elders in het universum, die moet je niet hebben)

We hebben nog nietfgesproken in welke groep, maar het lijkt me sowieso handig als je je aanmeldt bij Moblius. 8)

• Stefke
Heb mezelf net aangemeld bij Mobius

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

stefijn schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:54:
Hmm...tot nu toe niet erg tevreden met mijn Python. Volledig uitgerust, maar ik loop nu ineens ook tegen veel meer problemen aan dan in alle tijd dat ik in een niet protected ASP Explorer rondvloog.
In twee korte tochtjes al twee keer bijna aan flarden geschoten, gisteren kwam ik bij een redelijk druk navpoint aan, ik kreeg een scan (cargo was leeg) en nog geen 30seconde later was ik 5miljoen verzekering kwijt. Geen idee wie er op mij geschoten heeft (solo play ook nog)
Hier ben ik dus bang voor als ik een Python ga gebruiken voor BH (nog niet genoeg cr's hoor). Op dit moment heb ik maar ~2min nodig om een elite Python te slopen met mn Vulture, kan mij voorstellen dat als je zelf de Python vliegt je ook snel gesloopt wordt door een wing van 3 kleine eagles/asps/vulture's. Die ga je never nooit raken (denk ik).

Neem wel aan dat je jou Python heb uitgerust voor trading en niet voor combat?

6) You just checked it.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Interessant leesvoer over supercruise op reddit

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 21:06

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Drumatiko schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:08:
[...]

Wat zeggen jullie van zaterdagavond, 24 september, 20:30 bij Blaauwstation?
Ik probeer er bij te zijn, heb t al in de agenda gezet :)

Goedzo !

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

nieuws: Logitech neemt flightstickmaker Saitek over Dat kan ik alleen maar omschrijven als slecht nieuws :|

Mijn ervaring met logtiech spullen is veelal negatief. G11,15,19 toetsenborden, G25 en G27 stuurtjes, G5,G9 & MX master muizen. Bij allen fabricage fouten/problemen gehad. Daarnaast heb ik met mijn saitek spullen: Cesna yoke, throttle quadrant, pedals, multi panel, radio stack, switch panel en X52 pro geen enkele problemen gehad. Ik denk dat logitech de boel alleen maar slechter maakt en kopieert met een +100 euro prijskaartje er aan.

Snel maar een X56 voor E:D kopen voordattie uit productie wordt genomen en een slechte kloon voor veel meer wordt gereleased.

Ben mij aan het afvragen waarom ik ondanks zoveel slechte ervaringen toch steeds logitech spullen blijf kopen |:(

[Voor 67% gewijzigd door Tyoi op 16-09-2016 12:03]

6) You just checked it.

• EliteGhost
Tyoi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:45:
nieuws: Logitech neemt flightstickmaker Saitek over Dat kan ik alleen maar omschrijven als slecht nieuws :|

Mijn ervaring met logtiech spullen is veelal negatief. G11,15,19 toetsenborden, G25 en G27 stuurtjes, G5,G9 & MX master muizen. Bij allen fabricage fouten/problemen gehad. Daarnaast heb ik met mijn saitek spullen: Cesna yoke, throttle quadrant, pedals, multi panel, radio stack, switch panel en X52 pro geen enkele problemen gehad. Ik denk dat logitech de boel alleen maar slechter maakt en kopieert met een +100 euro prijskaartje er aan.

Snel maar een X56 voor E:D kopen voordattie uit productie wordt genomen en een slechte kloon voor veel meer wordt gereleased.

Ben mij aan het afvragen waarom ik ondanks zoveel slechte ervaringen toch steeds logitech spullen blijf kopen |:(
Das geen goede ervaring. Ik zit al meer dan 12 jaar met het zelfde Logitech G15 toetsenbord.
Laptop logitech muis €40, lasermuis) gekocht toen ik ging studeren: gaat nu dus ook al 6 a 7 jaar mee.

Een RAT7 muis die ik in het eerste jaar van me studie kocht: ging 3 jaar mee. Toen ging het muiswiel kapot.

Nu weer een logitch muis: topding.

Voor sturen en joysticks heb ik ook altijd saitek spul gehad. Altijd prima geweest. Alleen gaat mijn x52 niet altijd samen met mijn PC aan. Eerst de x52 er uit, dan PC aan en dan pas weer de x52 er weer in. Anders gaan niet alle lampjes aan.... wut?

• Stefke
Ik vind logitech ook prima spul. Het enige wat ik wel denk is aan Aureal3d geluid. Dat was fantastisch 360 graden (echt) 3d geluid rond de eeuwwisseling, dat bedrijf is door Logitech opgekocht en om zeep geholpen ten gunste van hun eigen zgn. 3d crap geluidsoplossing. Dat was direct het einde van A3d
Zoiets kan met de spullen van Saitek ook gebeuren.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nooit problemen gehad met Logitech maar het internet staat werkelijk tjokvol klachten over Saitek sinds de overname door Mad Catz een paar jaar geleden. Producten van vóór die overname doen het nog steeds prima maar mensen die sinds die overname bijvoorbeeld een X52 hebben gekocht hebben hem vaak al 3 of 4 keer moeten inruilen vanwege defecte schakelaars etc. Volgens mij kan het door de overname door Logitech alleen maar beter worden. Ik hoop het van harte. Ik zou mijn T-Flight op den duur graag vervangen door een wat luxere HOTAS. Units als een X52 pro zien er geweldig uit maar als je er geen jaar mee doet is het een dure grap.

[Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-09-2016 14:01]

• Stefke
Zijn die buttons op de basis van zo'n T-Flight ook gamebuttons? Die zijn extra t.o.v. mijn Thrusmaster Afterburner II, zowel die midden op de basis als rechts van de handle. Ik kom toch wel een paar buttons tekort.

https://ic.tweakimg.net/ext/i/1291194681.jpeg
http://www.dansdata.com/images/tmsticks/tga2480.jpg

[Voor 21% gewijzigd door Stefke op 16-09-2016 14:04]

• Xtr3me4me
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:24:
[...]

Tuurlijk mag je erbij, het is geen elitair gezelschap :X

Om op de foto te kunnen, moet je in dezelfde groep zitten als de fotograaf (ik) en daarmee ook hetzelfde platform (PC). Speel je op XBox dan moet ik je helaas teleurstellen want het is (nog) niet mogelijk deze samen online te hebben.

De locatie heb je inmiddels vast gezien: HIP 87414, station Blaauw
(Er is nog een Blaauw elders in het universum, die moet je niet hebben)

We hebben nog nietfgesproken in welke groep, maar het lijkt me sowieso handig als je je aanmeldt bij Moblius. 8)
Had me nog helemaal niet aangemeld. |:( vergeten, denk zonnesteek :P
Anyways, zal mezelf eens voorbereiden op de route naar HIP 87414, zal wel een eeuwigheid duren voordat ik er ben :(

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:04:
Zijn die buttons op de basis van zo'n T-Flight ook gamebuttons? Die zijn extra t.o.v. mijn Thrusmaster Afterburner II, zowel die midden op de basis als rechts van de handle. Ik kom toch wel een paar buttons tekort.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt alle buttons op de T-Flight toekennen aan een functie in E: D, met uitzondering (geloof ik) van die twee naast de stick op de basis. Maar je kunt wel knoppencombinaties maken door één of meerdere knoppen als "modifier" te gebruiken (zoals je dat op je toetsenbord doet door ctlr, alt of shift icm andere toetsen te gebruiken) en zo heb je echt niet snel knoppen te weinig. Zo gebruik ik de knop rechts naast de tweede vuurknop als modifier. Op de throttle is het bovenste knopje (bij mij) normaal "next fire group" en icm de modifier is het "toggle lights". Ander voorbeeld, de knop die ik normaal gebruik voor boosten is icm de modifier de hyperjump button.

[Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-09-2016 14:22]

• Xtr3me4me
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

@RobV welke TS server zit je? Mobius of ElitePvE server?

• Stefke
tnx, dat doe ik ook, zoals je ziet is mijn TM AB II vrijwel gelijk aan de T-flight. Maar ik mis toch nog een knop of 2-3. Ook op de gashandel zit een duimbutton die ik niet heb, dus samen met die twee buttons op de base heb ik in ieder geval 3/4 knoppen minder (en 6/8 met een modifier)
Met name zou ik graag nog FlightAssist, Silent Running wilen toekennen en chaff release. Dat kan ik nu nergens meer kwijt (niet op een plek waarbij ik niet per ongeluk andere dingen inschakel die ik niet wil inschakelen in het heetst van de strijd)

• Leutje
  • Niet online
Ik zal even voor RobV spreken ;)

We zitten NIET op een TS server ..ergens... Maar we zitten in de Mobius group. Mochten jullie dat niet willen of kunnen kunnen wij altijd nog naar open
De Mobius groep is een alternatieve manier die heel simpel is overigens, om in te loggen in ED. Mobius is dan ook zonder de vervelende PVP'ers die je kapot schieten omdat jij toevallig langskomt. Gelukkig is Hip87414 nogal afgelegen en niet echt bekend binnen de PVP groep. Mobius is als je al eens iemand tegenkomt altijd leuk :)

Ok volgende week zaterdag dus. Gaan we simpel een foto maken? Of gaan we daarna nog iets leuks doen. Een Sidewinderd Demolition Derby bijv :D
Als we zoiets doen wil ik er best een prijsje tegenaan gooien. Een shipskin van bijv 5 euro (maar ik wil wel meedoen met de derby :P) Dan mag de winnaar een shipskin uitkiezen die ik dan aan je schenk ;)

Overigens was er sprake van een discord server? Iemand daar mee bezig?

[Voor 4% gewijzigd door Leutje op 16-09-2016 14:48]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Niet echt problemen met mijn 52x pro gehad in zijn nu iets van 3-jarige leven. Wel paar dagen geleden de joystick open gehad en alle schroeven/boutjes eens aangedraaid want er was wel wat speling ingeslopen na al die tijd.

Afijn, time will tell hoe het gaat met (naar mijn mening) prima randapparatuur van saitek > logitech. Ik ben sceptisch dus ;)

Ik ben geen lid van Mobius. Nooit echt intresse gehad in open/group play in E:D, speel altijd solo. Heb geen vrienden die het spel spelen en ik speel ook vaker 'even' een uurtje om daarna iets anders te doen. Snap best dat je dan ook niet snel in een groep mensen vind. Heb dan ook geen idee hoe die groep dingen werken, maar wil me best er even in verdiepen en een mobius lidmaatschap roggelen.

6) You just checked it.

• Leutje
  • Niet online
https://elitepve.com/
Daar kan je je aanmelden en (als het goed is) heb je binnen 24 uur toegang tot Mobius :)

Oja Als prijsje heb ik net 5 euro gezegt maar dat word 6 euro. Ook leuk voor een eventuele bobble head :P
https://www.frontierstore.net/eur/game-extras.html

• Xtr3me4me
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Leutje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:46:
Ik zal even voor RobV spreken ;)

We zitten NIET op een TS server ..ergens... Maar we zitten in de Mobius group. Mochten jullie dat niet willen of kunnen kunnen wij altijd nog naar open
De Mobius groep is een alternatieve manier die heel simpel is overigens, om in te loggen in ED. Mobius is dan ook zonder de vervelende PVP'ers die je kapot schieten omdat jij toevallig langskomt. Gelukkig is Hip87414 nogal afgelegen en niet echt bekend binnen de PVP groep. Mobius is als je al eens iemand tegenkomt altijd leuk :)

Ok volgende week zaterdag dus. Gaan we simpel een foto maken? Of gaan we daarna nog iets leuks doen. Een Sidewinderd Demolition Derby bijv :D
Als we zoiets doen wil ik er best een prijsje tegenaan gooien. Een shipskin van bijv 5 euro (maar ik wil wel meedoen met de derby :P) Dan mag de winnaar een shipskin uitkiezen die ik dan aan je schenk ;)

Jullie maken gebruik van de in-game voicechat? Ughh vind die zo brak als maar kan. :P

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Is group in E:D een wing van 4 man, of gewoon een soort van private server systeem waar alleen NPC's en group members rondvliegen (maar dus dan bijvoorbeeld 20 man om je heen)?

6) You just checked it.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Xtr3me4me schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:08:
[...]

Jullie maken gebruik van de in-game voicechat? Ughh vind die zo brak als maar kan. :P
Ik vind 'm geweldig, met die piepjes en kraakjes en com chatter / ruis erin. _/-\o_

• Xtr3me4me
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SnoeiKoei schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:11:
[...]

Ik vind 'm geweldig, met die piepjes en kraakjes en com chatter / ruis erin. _/-\o_
Serieus? Hahaha nou voorruit zal hem ook maar eens in gebruik gaan nemen.

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:01

azteke

King

Tyoi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:10:
Is group in E:D een wing van 4 man, of gewoon een soort van private server systeem waar alleen NPC's en group members rondvliegen (maar dus dan bijvoorbeeld 20 man om je heen)?
Dat klopt. Iedereen kan een private group starten in Elite Dangerous. Wanneer je het spel start in die groupsmodus kan je alleen andere spelers uit dezelfde groep tegenkomen (naast de NPC's natuurlijk). Mobius is opgericht door spelers die het niet leuk vinden om zomaar zonder reden door andere menselijke spelers aangevallen te worden, maar het wel leuk vinden om andere spelers tegen te komen en samen missies te doen. Als een speler zich misdraagt kan ie verbannen worden uit de private groep (wel na wat bewijs te leveren).

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Aangezien het spel al bijna twee jaar oud is de volgende vraag: Is het nu nog leuk om met deze game te beginnen?

We do what we must because we can.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ResuCigam schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:35:
Aangezien het spel al bijna twee jaar oud is de volgende vraag: Is het nu nog leuk om met deze game te beginnen?
Zeker wel! Het is geen wedstrijd wie het eerst een groot schip heeft ofzo.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ah, ik dacht dat het meer een soort van party-voor-4 was, maar zo private-open klinkt wel okey, wat meer leven in de brouwerij. Ga me er vanaaf wel eens in verdiepen.
Jazeker! Je hebt geen skill systeem of dergeljke RPG elementen die ervoor zorgen dat je achter loopt. En elk schip heeft zijn eigen rol (met overlap) en voor/nadelen. Het is dan ook best wel gebruikelijk dat je de 'veteranen' ziet in gewoon kleine schepen i.p.v de grootste en duurste. En je kan als newbie ook prima meekomen met bijvoorbeeld community goals e.d. (wekelijkse missies waaraan iedereen een steenje bijdraagt (die dat wilt))

6) You just checked it.

• EliteGhost
Zo lang het een spel is dat jou aanspreekt: Ja.

Het spel is misschien 2 jaar oud, maar daar staat tegenover dat:

-Het grafisch absoluut niet achterloopt. Naar mijn mening is het één van de mooiste spellen ooit (wordt regelmatig met updates opgepoetst) in zo'n grote wereld en wordt alleen maar gevarieerder met komende updates.

-Zoals in het eerder genoemde punt: updates en seizoenen. Het basisspel is al prima en er komt steeds meer bij. De ontwikkeling is opgedeeld in seizoenen, die weer zijn opgedeeld in updates. Horizons (eerste seizoen van het spel) zit pas op 2.1 en 2.2 staat om de hoek. In het totaal komen er 4 seizoenen, met naar schatting 4 updates per seizoen die allemaal nieuwe dingen brengen.
Dus qua ontwikkeling van het spel zijn we nog niet halverwege.

Ieder seizoen kost weer geld, dat het naar mijn mening best waard is. Dit is één van de weinige spellen die ik graag blijf financieren door het zo te kopen.

Zoals mijn mede-spelers al vertellen:
Het is niet zo dat je "achter loopt" en flink door moet spelen om met anderen mee te kunnen doen. De leercurve is groot, daarom is het juist fijn wanneer je met iemand mee vliegt en ik weet zeker dat iedereen (die niet op 3 miljard lichtjaar afstand zit) zeker de tijd wil nemen om je op weg te helpen. Heb momenteel zelf ook iemand anders onder de vleugel.

Geef het een tijdje om de besturing onder de knie te krijgen en binnen no-time heb je wat geld voor upgrades aan je schip en/of betere schepen.
Al moet ik zeggen dat een klein "goedkoop" schip met wat goede upgrades heerlijk speelt! Bovendien draait zo'n klein, snel schip rondjes om al die schepen die bakken met geld kosten.

Het enige dat misschien kan knagen is dat veel mensen al een hoge rang hebben bij 1 van de grote facties: Federation en/of Empire en dat jij nog onderaan die ladder staat. Al zullen weinig mensen zeggen dat dat iets is om je druk over te maken.

Ik hou van verhaaltjes tikken :)

[Voor 30% gewijzigd door EliteGhost op 16-09-2016 16:15]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Bedankt voor de reacties, dan ga ik het spel maar eens aanschaffen dit weekend 8)

We do what we must because we can.

• Drumatiko
  • Niet online
Leuk om te zien dat er steeds meer nieuwe (of oude terugkerende) spelers erbij komen, welkom allemaal!

Ik zag dat niet iedereen volgende week zaterdag ben het foto-moment aanwezig kan zijn, mag ik voorstellen om een week later een tweede sessie te doen?

• Stefke
Ik ben nu even wat aan het spelen, Mobius heb ik geregistreerd, maar ik kan nog niet in de private group (?).

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:01

azteke

King

stefijn schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:49:
Ik ben nu even wat aan het spelen, Mobius heb ik geregistreerd, maar ik kan nog niet in de private group (?).
Heb je je via ED zelf ook aangemeld bij de groep? Dat kost even tijd want iemand moet dat verzoek goedkeuren.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Stefke
Ja, zojuist, even even voorgesteld op t forum. Ben nu onderweg naar Blaauw

• daPet
Drumatiko schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:07:
Leuk om te zien dat er steeds meer nieuwe (of oude terugkerende) spelers erbij komen, welkom allemaal!

Ik zag dat niet iedereen volgende week zaterdag ben het foto-moment aanwezig kan zijn, mag ik voorstellen om een week later een tweede sessie te doen?
Lijkt me wel leuk dat de xbox spelers dan ook een foto maken :)

• daPet
Tyoi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:49:
Edit:
Maar in het stukje boven het tabelletje (in de bron) staat dan ook weer een stuk tekst over de 'sensor range trespassing' in een low sec settlement die een range van 728 mtr heeft. Ik weet het niet meer, snap er vrij weinig van.
Bedankt voor je link, er staat dat de plusjes de grootte van de settlements aangeeft :D

Oops, zit te klooien op de telefoon

[Voor 4% gewijzigd door daPet op 16-09-2016 20:17. Reden: :/]

• Drumatiko
  • Niet online
Leutje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:46:
Het discord channel is geopend, join gerust met onderstaande link.
https://discord.gg/WSkkds9

Ben zelf overigens AFK

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
CTRL+F = show framerate
CTRL+B = show bandwidth usage

• EliteGhost
De beta voor 2.2 staat voor komende week dinsdag gepland. Uitgave volgt denk ik 2 weken na de beta.

Aanpassing: dag toegevoegd

[Voor 18% gewijzigd door EliteGhost op 17-09-2016 15:16]

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee