Mijn luxeries seekers weg
maar wel conflict zones nu. Dus snel mijn viper opgehaald en knallen. Meteen achter een anaconda aan. Boem 3000 cr....wtf...nog keer kijken ja 3000cr. Een eagle weer 3000 cr. Maakt niet uit wat je knalt altijd 3000 cr. Wat valt dat tegen.
Nice booty om te spanken iddBlaSfem0n schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:00:
Indien je de laatste newsletter nog niet gelezen hebt...
[afbeelding]
...that ASS...
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ja, dat dacht ik ook. Waarom zou je aan zo'n conflict meedoen...t verdient geen fuck en kost je bijna net zoveel aan munitie bij dat soort schepen. En t is niet anders dan vechten tegen een meute wanted schepen in willekeurig welke sector (behalve dat je dan 3-4x zoveel geld krijgt). En geen gestotter in mijn geval.ReQuiem83 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:58:
Mijn luxeries seekers wegmaar wel conflict zones nu. Dus snel mijn viper opgehaald en knallen. Meteen achter een anaconda aan. Boem 3000 cr....wtf...nog keer kijken ja 3000cr. Een eagle weer 3000 cr. Maakt niet uit wat je knalt altijd 3000 cr. Wat valt dat tegen.
Verwijderd
Tsja het zou leuk als er een beetje een verhalend aspect bij zat waar je echt wat van meekreeg in die events. Dat blijft toch altijd een heel erg ver van je bed show in dit spel. Aan de andere kant hoort dat ook wel bij Elite.stefijn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:36:
[...]
Ja, dat dacht ik ook. Waarom zou je aan zo'n conflict meedoen...t verdient geen fuck en kost je bijna net zoveel aan munitie bij dat soort schepen. En t is niet anders dan vechten tegen een meute wanted schepen in willekeurig welke sector (behalve dat je dan 3-4x zoveel geld krijgt). En geen gestotter in mijn geval.
Ver van je bed inderdaad.
Ik ben nu maar weer teruggevlogen, dit keer richting Sol. Kijken of daar nog iets te beleven is (ben bang van niet
). Daarna ga ik denk ik wat piraten, daarna nog een keer wat sightseeing doen in t heelal en dan ben ik bang dat t dat wel zo'n beetje was voor mij de komende tijd..
Ik ben nu maar weer teruggevlogen, dit keer richting Sol. Kijken of daar nog iets te beleven is (ben bang van niet
Net mijn eerste miljoen verdient met een rare traderun, geeft wel voldoening gelukkig. Gelijk een type 6 kunnen kopen en outfitten ook. Nu door sparen voor de asp en beyond haha.
Hoe werkt dat? Je koopt dat (ergens) en verkoopt het zo ver weg mogelijk?
Ik heb het spel ook maar eens aangeschaft, want het is weer 10jaar geleden dat ik mn laatste space-sim heb aangeraakt (Freelancer).
Maar iig, ik vind elite iig mindblowing
,
bij de benadering van mn eerste station, kwam ik uit supercruise ongeveer 2km van het station (waar ik me van doodschrok btw) , weten jullie wat een goede calculatie is hiervoor ? want 2km ... een beetje te riskant
Maar iig, ik vind elite iig mindblowing
bij de benadering van mn eerste station, kwam ik uit supercruise ongeveer 2km van het station (waar ik me van doodschrok btw) , weten jullie wat een goede calculatie is hiervoor ? want 2km ... een beetje te riskant
Als je in supercruise op je FSD-button drukt zodra je het "blauwe bericht" krijgt
kom je (ik in ieder geval wel) vrijwel altijd op 8 a 9km van het station uit. 2km is inderdaad riskant want volgens mij wordt de afstand gemeten tot het center van het station en aangezien die dingen vaak een paar km doorsnee hebben.. 
Valt volgens mij weinig aan te calculeren (of je moet min of meer behoedzaam supercruisen tot de teller onder zo ongeveer onder de 50km staat??). Ik rag altijd zoveel mogelijk met de maximale snelheid (0:04sec) vanaf de planeet richting het station en zodra het kan schakel ik SC uit.
Valt volgens mij weinig aan te calculeren (of je moet min of meer behoedzaam supercruisen tot de teller onder zo ongeveer onder de 50km staat??). Ik rag altijd zoveel mogelijk met de maximale snelheid (0:04sec) vanaf de planeet richting het station en zodra het kan schakel ik SC uit.
[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 20-01-2015 10:16 ]
Metallize schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:49:
Ik heb het spel ook maar eens aangeschaft, want het is weer 10jaar geleden dat ik mn laatste space-sim heb aangeraakt (Freelancer).
Maar iig, ik vind elite iig mindblowing,
Ik houdt altijd rond 6 a 7sec aan bij het aanvliegen en ga rond de 500km uit supercruise.stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:12:
Als je in supercruise op je FSD-button drukt zodra je het "blauwe bericht" krijgtkom je (ik in ieder geval wel) vrijwel altijd op 8 a 9km van het station uit. 2km is inderdaad riskant want volgens mij wordt de afstand gemeten tot het center van het station en aangezien die dingen vaak een paar km doorsnee hebben..
Daarmee kom ik altijd op een afstand van 8km bij het station terecht.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Dan vlieg je ook in een rechte lijn naar je doel? Dat duurt me veel te lang. Ik knal mijn thrust op 0% bij 0:04sec en ga dan om mijn doel cirkelen (doel op de bovenrand van je scherm houden). Door het cirkelen kun je in principe niet voorbij schieten (tenzij je schip niet wendbaar genoeg is).
Als er een planeet is richt ik me daarop, en in de laatste fase scheer ik net langs de planeet en ga dan richting station. Dan zit ik meestal al op 10-20Mkm (laatste fase dus) en kan/moet ik door de aantrekkingskracht van de planeet juist vol op t gas om de teller op 4-6sec te houden.
Het enige waarbij dit niet kan, en waarbij ik in rechte lijn supercruise tot de teller <100km is, is bij resourcesites, anders kom je >20km van je site af uit SC
Als er een planeet is richt ik me daarop, en in de laatste fase scheer ik net langs de planeet en ga dan richting station. Dan zit ik meestal al op 10-20Mkm (laatste fase dus) en kan/moet ik door de aantrekkingskracht van de planeet juist vol op t gas om de teller op 4-6sec te houden.
Het enige waarbij dit niet kan, en waarbij ik in rechte lijn supercruise tot de teller <100km is, is bij resourcesites, anders kom je >20km van je site af uit SC
Ik zet mijn throttle in super cruise ergens halverwege in de blauwe zone. Dan wordt de snelheid automatisch goed geregeld.
Is misschien niet de snelste manier, maar ik hoef dan niet meer om te kijken naar de snelheid.
Is misschien niet de snelste manier, maar ik hoef dan niet meer om te kijken naar de snelheid.
Dat is inderdaad in een rechte lijn naar het doel.stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:58:
Dan vlieg je ook in een rechte lijn naar je doel? Dat duurt me veel te lang. Ik knal mijn thrust op 0% bij 0:04sec en ga dan om mijn doel cirkelen (doel op de bovenrand van je scherm houden). Door het cirkelen kun je in principe niet voorbij schieten (tenzij je schip niet wendbaar genoeg is).
Het gebeurd mij ook nog wel eens dat ik nog wat te snel ga en dan dus een U-turn moet maken en ook dat werkt prima.
Zo doe ik het inderdaad ook (hoewel ik eigenlijk altijd 7 sec aanhoud, 6 zorgt toch te vaak voor een overshoot). De afstand waarop je supercruise uitschakelt is volgens mij ook niet echt van invloed op de afstand tot het station. Ik heb er in ieder geval nog geen patroon in ontdekt, of ik nou direct op 1Mm of pas op 500kkm afbreek, ik zit altijd in de 8-10km range van het station.Flex0r schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:26:
Ik houdt altijd rond 6 a 7sec aan bij het aanvliegen en ga rond de 500km uit supercruise.
Daarmee kom ik altijd op een afstand van 8km bij het station terecht.
Je kunt de elitetradingtool.co.uk gebruiken hiervoor, dan geef je aan waar je bent en dan berekend hij voor jou een route langs alle stations die rares verkopen, tot aan de afstand van ca. 300ly van je beginpunt af gerekend. Dus dan is het een kwstie van die route volgen en alles inkopen wat aangeboden wordt qua rares tot je vol zit en hierna kijken waar je heen moet vliegen om vanaf je laatste punt 160ly weg te komen, easy does it ;-)stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:43:
Hoe werkt dat? Je koopt dat (ergens) en verkoopt het zo ver weg mogelijk?
Ik sla wel alle stations over die 5000ls weg liggen in het stelsel zelf want dat duurt veel te lang en ik sla alle illegale rares over, heb geen zin in gezeik met de law waar dan ook.
Ik deed het trouwens met de cobra helemaal kaal met dikke power plant en fds voor max jumprange en 60 cargospace.
Heb ook net mijn persmission voor sol binnen, dus ook daar maar eens heen karren later.
Zal nu wel helemaal dik verdienen worden met de type 6, 104 cargo en ik jump verder dus sneller ergens weer aanmeren
Verhaal blijft iets dat me tegenvalt, maar gooi mijn hoop op de coop strakjes met de updates van feb en maart. Maar ondanks de verschillende meningen zal deze game niet snel de diepgang gaan krijgen die Star Citizen straks lijkt te hebben. Ook vind ik het jammer dat ik mijn eigen schepen niet kan bekijken op een redelijk manier, dus hou daar een beetje een apart gevoel bij ook, niet echt immersive denk ik....
Ow, stupid. Had de tab met "rares" nog niet gezien op die site 
Was trouwens gisteren in Aplha Centauri. Dat is een triple star system met oa Proxima Centauri, maar PC ligt op 0,22Ly van AC
en er ligt wel een station bij PC. Even geprobeerd om te supercruisen maar na 5 min stond de teller nog op 4u. Maar niet geprobeerd verder
Was trouwens gisteren in Aplha Centauri. Dat is een triple star system met oa Proxima Centauri, maar PC ligt op 0,22Ly van AC
[ Voor 67% gewijzigd door Stefke op 20-01-2015 11:45 ]
Mee eens, ik heb laatst een paar keer de supercruise rond de 300km uitgeschakeld en dan nog kwam ik op 8km vanaf het station uit supercruise.anboni schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:28:
[...]
De afstand waarop je supercruise uitschakelt is volgens mij ook niet echt van invloed op de afstand tot het station. Ik heb er in ieder geval nog geen patroon in ontdekt, of ik nou direct op 1Mm of pas op 500kkm afbreek, ik zit altijd in de 8-10km range van het station.
Ergo maakt geen hol uit.
Schijnt zo'n anderhalf uur vliegen te zijn daarheen.stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:43:
Ow, stupid. Had de tab met "rares" nog niet gezien op die site
Was trouwens gisteren in Aplha Centauri. Dat is een triple star system met oa Proxima Centauri, maar PC ligt op 0,22Ly van ACen er ligt wel een station bij PC. Even geprobeerd om te supercruisen maar na 5 min stond de teller nog op 4u. Maar niet geprobeerd verder
Er zijn trouwens systems die nog uitgestrekter zijn, ik kwam tijdens m'n exploration trip Sigma Orionis tegen waarbij een van de sterren op 0.26ly lag... (nee, ik ben er niet naartoe gevlogen
Er zijn ook stersystemen waar binaire sterren elkaar raken, dat wil ik wel eens zien (zag ED-plaatje op google). Die moeten heel snel om elkaar heen draaien. Kwam ook al sterren tegen die een omloopsnelheid van <30sec hadden.
Ik houd dit topic nu al een tijdje in de gaten en kijk zo nu en dan eens wat gameplay filmpjes op youtube. De interesse is zeker gewekt, "vroeger" ook veel Freelancer e.d. gespeeld.
Ik lees overal dat je in principe kan doen waar je zin in hebt: traden, piraten, missions etc. Alleen in de praktijk lijkt het er vooral op neer te komen: Undocken > Activeer hyperspeed(?) > even wachten > *poef* aangekomen in nieuwe stelstel > lock nieuwe target > Activeer hyperspeed... repeat.
Werkt dit in de praktijk daadwerkelijk zo, of zit er nog enigszins wat diepgang in het spel? Hetgene wat ik hierboven beschreven heb ziet er vrij indrukwekkend uit, al ben ik bang dat dat na 10x ook niet meer het geval is.
Ik lees overal dat je in principe kan doen waar je zin in hebt: traden, piraten, missions etc. Alleen in de praktijk lijkt het er vooral op neer te komen: Undocken > Activeer hyperspeed(?) > even wachten > *poef* aangekomen in nieuwe stelstel > lock nieuwe target > Activeer hyperspeed... repeat.
Werkt dit in de praktijk daadwerkelijk zo, of zit er nog enigszins wat diepgang in het spel? Hetgene wat ik hierboven beschreven heb ziet er vrij indrukwekkend uit, al ben ik bang dat dat na 10x ook niet meer het geval is.
T voelt zich, voor mij als een hard-mode realistische freelancer, maar iig in de toekomst krijg je dus ook wat Star citizen gaat doen, planetary landing , fps shooter gedeelte, iig ben ik hier wel zoet mee tm star citizen in 2016SparksNL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:31:
Ik houd dit topic nu al een tijdje in de gaten en kijk zo nu en dan eens wat gameplay filmpjes op youtube. De interesse is zeker gewekt, "vroeger" ook veel Freelancer e.d. gespeeld.
Elite developed the andere gedeeltes na de release , Star citizen doet t pas als de game af is
[ Voor 4% gewijzigd door Metallize op 20-01-2015 14:36 ]
Meestal kom je erg veilig uit sc. Echter..ik kwam vorige week uit sc bij een nav point waar ik bijna meteen de binnenkant van een anaconda kon gaan bewonderen. Kon het net ontwijken. Ik hoop dat ze snel de conflict zones gaan aanpassen en dat afhankelijk van het schip wat je kapot schiet een combat bound + rep krijgt daarbij het verhaal en ook mining(laat ik nu totaal links liggen) mag een overhaul krijgen. Merendeel van de verhaal lijn en de invloed wat je hierop kan uitoefening is mij nog erg onduidelijk
[ Voor 3% gewijzigd door ReQuiem83 op 20-01-2015 15:44 ]
Elite Trading Tool???Nightcrowy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:39:
[...]
Je kunt de elitetradingtool.co.uk gebruiken hiervoor, dan geef je aan waar je bent en dan berekend hij voor jou een route langs alle stations die rares verkopen, tot aan de afstand van ca. 300ly van je beginpunt af gerekend. Dus dan is het een kwstie van die route volgen en alles inkopen wat aangeboden wordt qua rares tot je vol zit en hierna kijken waar je heen moet vliegen om vanaf je laatste punt 160ly weg te komen, easy does it ;-)
Ik sla wel alle stations over die 5000ls weg liggen in het stelsel zelf want dat duurt veel te lang en ik sla alle illegale rares over, heb geen zin in gezeik met de law waar dan ook.
Ik deed het trouwens met de cobra helemaal kaal met dikke power plant en fds voor max jumprange en 60 cargospace.
Heb ook net mijn persmission voor sol binnen, dus ook daar maar eens heen karren later.
Zal nu wel helemaal dik verdienen worden met de type 6, 104 cargo en ik jump verder dus sneller ergens weer aanmeren![]()
Verhaal blijft iets dat me tegenvalt, maar gooi mijn hoop op de coop strakjes met de updates van feb en maart. Maar ondanks de verschillende meningen zal deze game niet snel de diepgang gaan krijgen die Star Citizen straks lijkt te hebben. Ook vind ik het jammer dat ik mijn eigen schepen niet kan bekijken op een redelijk manier, dus hou daar een beetje een apart gevoel bij ook, niet echt immersive denk ik....
Dat is dus net zoiets als een point&click adventure spelen met een Walkthrough en na een half uurtje, als je het eind hebt gehaald, zeggen dat het een prutsspel is omdat het zo snel afgelopen is
De kracht van Elite Dangerous is de reis naar je doel, niet het doel op zich.
Je hebt zo je superduper space ship bij elkaar geharkt en je verdient miljoenen per uur maar volgens mij ben je dan wel zo uitgespeeld.
Dat zal Frontier nooit bij kunnen houden met nieuw content, verhaallijn, groepen/wings etc.
Voor mij is trading eigenlijk een beetje het noodzakelijke kwaad om leuke dingen te financieren
Ik heb een paar avonden traderuns gedaan (saaaai) zodat ik 'n cobra met exploration scanners (ADS en DSS) kon kopen, de afgelopen ~24 speeluren ben ik op pad geweest om te exploren. Ik verwacht vanavond weer thuis te komen, dan een tijdje wat meer traden (en wellicht wat pewpew) zodat ik binnenkort een Asp met fatsoenlijke explorer fit kan kopen en dan weer een paar dagenweken op pad (tegen die tijd hopelijk met m'n Oculus Rift voor m'n snuffert
) - staan nog heel wat interessante dingen op m'n verlanglijstje om te gaan bekijken (Sgr A, las net iets over NGC7822 en er zijn nog heel wat andere dingen om te verkennen)
Dat klopt, maar ik heb persoonlijk geen zin om tig stelsels af te vliegen, te supercruisen, te docken (repeatrepeatrepeat), en op e.o.a. excel in detail alle prijzen bij te houden in de hoop na het investeren van een héleboel tijd een handeltje te vinden waar ik niet 1500 runs hoef te doen om een ASP bij elkaar te sprokkelen. Dat is imo gewoon dood en dood saai lopende band werk. Dat doe je IRL toch ook niet, aan de lopende band zitten?roepie88 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:45:
[...]
Elite Trading Tool???
Dat is dus net zoiets als een point&click adventure spelen met een Walkthrough en na een half uurtje, als je het eind hebt gehaald, zeggen dat het een prutsspel is omdat het zo snel afgelopen is![]()
De kracht van Elite Dangerous is de reis naar je doel, niet het doel op zich.
Je hebt zo je superduper space ship bij elkaar geharkt en je verdient miljoenen per uur maar volgens mij ben je dan wel zo uitgespeeld.
Dat zal Frontier nooit bij kunnen houden met nieuw content, verhaallijn, groepen/wings etc.
(En ik kan me niet voorstellen dat je in het jaar 3300 in je spaceship rondvliegt met "pen en papier" de administratie doet).
Maar ik begrijp wat je bedoelt: je moet kunnen genieten van het minen, traden, missies etc in Elite. Ik heb daar wat moeite mee (ik heb ook nooit interesse gehad in MMO's....grind grind grind als enige manier om hogerop te komen, zowel in het minen, traden als in de missies).
En de invloed die je hebt op het verhaal is volgens mij "onmeetbaar" klein
ik vind het al rete-irritant dat je vanuit je missies niet eens direct naar de juiste planeet in de galaxymap kunt doorstappen. Dat heeft mijn autonavigatie nu al (selecteer contact, navigeer).... in het jaar 2015
Grafisch vind ik Elite prachtig, het vliegen vind ik ook leuk. De rest...heb ik ws. een verkeerde keuze gemaakt
Missies laat je na 2-3 dagen links liggen op zo af en toe een kill missie van 150k na. Ik wissel traden en bounty hunten af. Misschien nog explorer erbij masr momenteel is mijn gevoel daarbij van jump, scannen en weer verder jumpen of heb ik het verkeerd?
Natuurlijk beleeft iedereen Elite op zijn of haar eigen manier.
Mijn opmerking was ook absoluut niet bedoeld als kritiek op de spelwijze an sich om zo snel mogelijk, zoveel mogelijk geld te verdienen.
Wel kritisch bedoeld als er dan mensen (voornamelijk op het E: D forum) gaan klagen dat Elite Dangerous een slechte game zou zijn door gebrek aan wat voor content dan ook.
Zodra je het spelen in Elite als grinden gaat zien of als lopende band werk, dan beleef je Elite niet zoals het bedoeld is.
Als early backer heb ik het voordeel dat ik al in een Cobra MK III rondvlieg.
En ja, ik wil ook wel een Lakon 6 (of hoger).
Mijn plezier zit 'm in het slow paced opbouwen van mijn Elite carrière. Ik vlieg wat rond, doe wat missies, trade een uurtje of 2, ga wat exploren, onderzoek een unidentified signal source en sinds kort ben ik ook wat met minen aan het rommelen.
En dat allemaal in mijn standaard Cobra waar ik alleen in de cargo bays en een mining laser met toebehoren heb geïnvesteerd.
Zodra ik binnen een paar maanden (verwacht dat er wel voor nodig te hebben) een Lakon bij elkaar gesprokkeld heb, ga ik mijn Cobra wat meer uitrusten voor bounty hunter e/o mercenary werk.
Zo blijf ik lekker bezig.
Ieder zijn ding, toch?
Mijn opmerking was ook absoluut niet bedoeld als kritiek op de spelwijze an sich om zo snel mogelijk, zoveel mogelijk geld te verdienen.
Wel kritisch bedoeld als er dan mensen (voornamelijk op het E: D forum) gaan klagen dat Elite Dangerous een slechte game zou zijn door gebrek aan wat voor content dan ook.
Zodra je het spelen in Elite als grinden gaat zien of als lopende band werk, dan beleef je Elite niet zoals het bedoeld is.
Als early backer heb ik het voordeel dat ik al in een Cobra MK III rondvlieg.
En ja, ik wil ook wel een Lakon 6 (of hoger).
Mijn plezier zit 'm in het slow paced opbouwen van mijn Elite carrière. Ik vlieg wat rond, doe wat missies, trade een uurtje of 2, ga wat exploren, onderzoek een unidentified signal source en sinds kort ben ik ook wat met minen aan het rommelen.
En dat allemaal in mijn standaard Cobra waar ik alleen in de cargo bays en een mining laser met toebehoren heb geïnvesteerd.
Zodra ik binnen een paar maanden (verwacht dat er wel voor nodig te hebben) een Lakon bij elkaar gesprokkeld heb, ga ik mijn Cobra wat meer uitrusten voor bounty hunter e/o mercenary werk.
Zo blijf ik lekker bezig.
Ieder zijn ding, toch?
Idealiter kun je een heleboel sterren en planeten nog met de detailed surface scanner scannen. Geeft wat meer inkomsten en zorg voor wat afwisseling. Maar uiteindelijk komt het inderdaad wel een beetje neer op jump - scan - scoop - jump. Het moet je liggen, zegmaarReQuiem83 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:32:
Misschien nog explorer erbij masr momenteel is mijn gevoel daarbij van jump, scannen en weer verder jumpen of heb ik het verkeerd?
De ED forums zijn inderdaad vaak erg deprimerend om te lezen, varierend van gejank van griefers dat er te weinig mensen in Open spelen tot gezeur over dingen die over of underpowered zijn. Maar zoals altijd bij online games, zit er eigenlijk maar een klein groepje beroepsazijnzeikers op die forums. Denk dat de meerderheid het inderdaad ofwel op z'n gemak aanpakt, ofwel zo snel mogelijk in 'n python/clipper/conda vliegt en vervolgens het spel verveeld terzijde legt.roepie88 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:36:
[ Voor 42% gewijzigd door anboni op 20-01-2015 16:45 ]
Hoewel ik de forums inderdaad echt een stel zeikers vindt, moet ik wel zeggen dat na ruim 2 maanden (ik ben aan het eind van de beta ingestapt), ik er nu wel een beetje klaar mee ben. Das geen keiharde kritiek op de game, ik heb me er echt ruim 100 uur + mee vermaakt dus prima value for money, maar ik zit nu wel op een punt dat ik het allemaal wel gezien heb.
Eens met st0p, ik zit er nu ook al 100uur ofzo in, en wat ik pas na jaren met bijv. WoW had, heb ik nu al met Elite, je logt in.. en denkt tsja.. kan wel wat rond vliegen enzo maar.. *klik* weer afgesloten.
In het begin wist ik niet hoe snel ik van werk naar huis moest om het te spelen. Maar nu gooi ik het denk ik zelfs van de schijf om weer ruimte te maken
Wat niet als kritiek bedoeld is, maar die 'zeikerds' op het forum hebben misschien wel 200 of meer uur erin zitten.. en dan is er nu eenmaal niks meer. Ja je kan het wel "zoals het bedoelt is" wat gaan rond vliegen maar dat houd je ook maar zo lang vol.
En dan ga je denken.. want de basis is echt goed, maar wat mist er nou dat ik niet meer de wil kan opbrengen om het te spelen? En dan kom je op een waslijst aan ideeën en punten en veranderingen en extra content etc.etc. waar dus Fora mee gevuld zijn. En dat is dus niet echt kritiek zoals 'nieuwe verliefde spelers' dat zien maar meer vanuit 'het hart' van de doorgewinterde fan omdat ook deze spelers graag willen dat het spel echt slaagt.
In het begin wist ik niet hoe snel ik van werk naar huis moest om het te spelen. Maar nu gooi ik het denk ik zelfs van de schijf om weer ruimte te maken
Wat niet als kritiek bedoeld is, maar die 'zeikerds' op het forum hebben misschien wel 200 of meer uur erin zitten.. en dan is er nu eenmaal niks meer. Ja je kan het wel "zoals het bedoelt is" wat gaan rond vliegen maar dat houd je ook maar zo lang vol.
En dan ga je denken.. want de basis is echt goed, maar wat mist er nou dat ik niet meer de wil kan opbrengen om het te spelen? En dan kom je op een waslijst aan ideeën en punten en veranderingen en extra content etc.etc. waar dus Fora mee gevuld zijn. En dat is dus niet echt kritiek zoals 'nieuwe verliefde spelers' dat zien maar meer vanuit 'het hart' van de doorgewinterde fan omdat ook deze spelers graag willen dat het spel echt slaagt.
Voor Elite heb je geen abonnement nodig, maar misschien komen er voor mensen zoals jij die het spel eigenlijk al 'uitgespeeld' hebben nog wel interessante DLCs aan. In Maart komt de Wings 1.1 update uit en ik wacht ook nog met smart op de planeet-landing uitbreiding die ook op de planning staat.CT schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:29:
Eens met st0p, ik zit er nu ook al 100uur ofzo in, en wat ik pas na jaren met bijv. WoW had, heb ik nu al met Elite, ...
Hopelijk gaat op korte termijn het verhaal meer spelen. Dat lijkt namelijk ook langzaam op gang te komen. Leuke toevoegingen zijn de user-generated content. Zie [ANNOUNCEMENT] Player events and news items en deze YouTube user die Galnet omzet in een nieuws-uitzending met interviews.
Voor de geinteresseerden. Er is op dit moment een onofficieel Buckyball Run 6 evenement (t/m 25 Jan) gaande. Maar let erop dat de authoriteiten het niet toestaan en extra alert zijn op illegale race wedstrijden.
[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 20-01-2015 20:10 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
WoW is natuurlijk wel iets unieks. Ik heb bewust niet veel tijd in de beta en gamma gestoken puur omdat ik al verwachte te snel uitgekeken te zijn. Ik heb nog zat te doen in elite dus vermaak mij nog wel maar begrijp de kritiek. Ik vind dat er aspecten zijn die (nog) niet voldoende zijn uitgewerkt. Er is nog zat mogelijk. En dan komen de uitbreiding in beeld. Tegenwoordig lijkt het wel met alle games het motto van ik breng een game uit maar hou 50% van de content eruit(of wat men erin wilt stoppen) zodat deze als uitbreiding verkocht kan worden. De truk is net genoeg content bieden zodat het geslikt wordt. Dat gevoel heb ik ook bij elite een beetje en bij menige andere games.
Je hebt deels gelijk. Een game wordt natuurlijk verkocht op het moment dat men denkt de meeste winst te kunnen halen. Met een game als Elite waarbij publishers minder risico willen nemen en inkomsten belangrijk zijn voor verdere ontwikkeling, is het verstanding om snel uit te brengen. Aan de andere kant staan er dus nog wel uitbreidingen op de planning die gratis zullen zijn.ReQuiem83 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:13:
Tegenwoordig lijkt het wel met alle games het motto van ik breng een game uit maar hou 50% van de content eruit (of wat men erin wilt stoppen) zodat deze als uitbreiding verkocht kan worden.
In software development is het motto tegenwoordig: Release early, release often
Zo, ik ben weer thuis van m'n exploration run. Net alle data verkocht, heeft me ruim 2.2mil opgebracht, een stuk meer dan ik had verwacht. Nu maar weer wat gaan traden en binnenkort een Asp kopen (met een beetje mazzel heb ik net voor het weekend ook m'n Rift binnen!)
Ik zie wel waar het spel zich dit jaar naar ontwikkeld, mmo gedeelte is nu nog niets maar kan heel goed op gang komen met aankomende 2 updates. Ik brand dit spel niet af hoor, heb het hartstikke naar mijn zin nog steeds, zelfs als lone wolf
En vergis je niet in de saaiheid van rare traderoutes vliegen hoor, ik gebruik de tabel om wat efficiëntie erin aan te brengen trouwens en anders zou het te saai worden inderdaad, maar als mijn cargo voor de helft vol zit met dure spullen dan wil je echt niet onderdeel worden van een pirateactie dus de spanning zit er dan echt wel in hoor...
Gisteravond 1 interdictie niet gered en meteen mijn thrusters aan barrels geschoten dus daar zweefde ik dan met lege cargo en een hele avond reizen en inslaan naar de knoppen, blijft dus echt wel spannend om te ondernemen hoor.
En vergis je niet in de saaiheid van rare traderoutes vliegen hoor, ik gebruik de tabel om wat efficiëntie erin aan te brengen trouwens en anders zou het te saai worden inderdaad, maar als mijn cargo voor de helft vol zit met dure spullen dan wil je echt niet onderdeel worden van een pirateactie dus de spanning zit er dan echt wel in hoor...
Gisteravond 1 interdictie niet gered en meteen mijn thrusters aan barrels geschoten dus daar zweefde ik dan met lege cargo en een hele avond reizen en inslaan naar de knoppen, blijft dus echt wel spannend om te ondernemen hoor.
Ik heb gisteren, eens geprobeerd te traden , wat best goed ging,
Nu gebruik ik ook BPC om de beste trades te vinden , maar wordt je hiervoor eigenlijk niet gebanned ??
Nu gebruik ik ook BPC om de beste trades te vinden , maar wordt je hiervoor eigenlijk niet gebanned ??
BPC is een combinatie van handmatig invoeren en gegevensuitwisselein met andere spelers. Waarom zou je daarvoor gebanned kunnen worden?
coolanboni schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:06:
BPC is een combinatie van handmatig invoeren en gegevensuitwisselein met andere spelers. Waarom zou je daarvoor gebanned kunnen worden?
Ik zat verder gisteren ook de voice comm uit te proberen (met een kameraad) , maar die voice modulatie erover zodat het klinkt alsof je tegen de apollo 11 zit te praten.
Dat is gewoon niet uit te houden

Maargoed t leuke was waneer ik m hoorde vloeken , toen hij ge-cruise-disrupted werdt toen ie aant fuel scoopen was ... bam recht een ster in
[ Voor 14% gewijzigd door Metallize op 21-01-2015 15:27 ]
Aan welke grid geven gebruikers van Roccat PowerGrid hier de voorkeur?
Ben net even aan het kijken voor de eerste keer te gebruiken. Deze viel me op door de eenvoud en de functies die ik niet direkt op de HOTAS hoef te zetten:
http://power-grid.roccat....ids/Games/Simulation/353/
Ben net even aan het kijken voor de eerste keer te gebruiken. Deze viel me op door de eenvoud en de functies die ik niet direkt op de HOTAS hoef te zetten:
http://power-grid.roccat....ids/Games/Simulation/353/
Ik kan echt geen enkele 1-2 jump trade route vinden voor mijn type 7 ook niet met diverse tools in de buurt van lwen. Steeds is de landingpad te klein(outposts). Ben al dagen aan zoeken. Vond het in de beta stuk makkelijker.
Misschien kun je Slopey vragen of hij een "Blast door size" filter kan toevoegen, voor jou dan de "Large" als minimum?ReQuiem83 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:44:
Ik kan echt geen enkele 1-2 jump trade route vinden voor mijn type 7...
[ Voor 6% gewijzigd door TNJ op 21-01-2015 19:15 ]
haha. Ik geloof dat dat al tog keer gevraagt is door iedereen aan hem
bij stations landing pad sizes
ach er komt misschien wel een API van frontier zelf ^^
Tja, het filtert sowieso niet optimaal. Als je kijkt welke 'rit' het meeste opbrengt, dan neemt het programma geen "in system" vergelijkingen mee. Dus ik heb 3 versies van PBC tegelijk aan het lopen, als ik tussen twee stelsels pendel.
Zijn de geldigheid van 'transactions' (bijv. 6HRS) geldig in de tijd dat jij online bent, of zijn ze de volgende dag dat je inlogt verlopen?
Dat loopt real-time door. Vervelend als je daardoor bounties krijgt in bepaalde systemenTNJ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:51:
Zijn de geldigheid van 'transactions' (bijv. 6HRS) geldig in de tijd dat jij online bent, of zijn ze de volgende dag dat je inlogt verlopen?
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Thrudd's trading tool heeft een optie om je schipgrootte aan te geven.ReQuiem83 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:44:
Ik kan echt geen enkele 1-2 jump trade route vinden voor mijn type 7 ook niet met diverse tools in de buurt van lwen. Steeds is de landingpad te klein(outposts). Ben al dagen aan zoeken. Vond het in de beta stuk makkelijker.
die werkte gewoon niet correct nog met large dacht ik. Ik zag zoveel stations die een large landing pad hadden maar in de tool tot medium gingen. |Lijkt erop dat bidirection nauwelijks resultaten oplevert (op + 40Ly weg na) echter als ik single route kies dan krijg ik wel resultaten
Net een ritje van 1,700.000Ls achter de rug ... pfff Dan zou een automatische piloot wel handig zijn
meestal vlieg ik een paar lightyears boven as van het zonnenstelsel waar ik in zit , minder kans op cruise disrupt, en je hebt geen last van je FSD die beinvloed wordt door de zwaartekracht.stefijn schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:36:
Net een ritje van 1,700.000Ls achter de rug ... pfff Dan zou een automatische piloot wel handig zijn
Ik merkte btw gisteren wel dat als je te snel gaat met je FSD , niet meer af kunt remmen
zoals in LHS 3447 (dubbelster) , en meestal moet ik dan een emergency FSD release doen
is er iets veiligers om iig af te remmen bij zeeeer hoge snelheden ??
Ik gooi m'n throttle dicht en vlieg dan recht omhoog/omlaag tot ik af begin te remmen en zoek dan m'n bestemming weer op. als je rechtdoor blijft gaan rem je sowieso niet af.Metallize schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:50:
[...]
Ik merkte btw gisteren wel dat als je te snel gaat met je FSD , niet meer af kunt remmen
zoals in LHS 3447 (dubbelster) , en meestal moet ik dan een emergency FSD release doen
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Il vlieg ook nooit recht op mijin doel af, dat is langzamer, en zoveel mogelijk om andere objecten heen, bijv. volgens mij ben je sneller als je langs een zon naar de andere kant moet (planeet) als je de baan van de planeet volgt om de ster heen, dan wanneer je (dicht) langs de ster probeert te vliegen.
Als je om de ster (lees: doel) heen gaat cirkelen/loopen kun je niet overshooten en er ook niet in knallen.
Als je om de ster (lees: doel) heen gaat cirkelen/loopen kun je niet overshooten en er ook niet in knallen.
De truuk is om je throttle op +/-75% (in ieder geval in de blauwe zone) te zetten op het moment dat je volgens de ETA teller op 7 seconden van je doel verwijderd bent. Als ik dat doe, overshoot ik nooit, ongeacht aanvliegsnelheid. Wachten tot 6 seconden kan ook nog goed gaan, maar volgens mij heb je dan maar 'n halve seconde marge - als je net iets te laat reageert, schiet je wel voorbij. En volgens mij is dit nog steeds een stuk sneller dan om je doel heen gaan cirkelen.Metallize schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:50:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Je bent niet in 0:06 sec bij je doel als je daarop vastzet, maar het is inderdaad een beheersbare snelheid en je zult niet overshooten.
Ik kan tot 0:02 gaan en nog steeds perfect bij mijn station uitkomen door in de laatste fase enorm af te remmen door vlak langs de planeet te scheren. In de fase dat "jij" op 0:06 blijft hangen en ik tot 0:03/0:02 ga pak ik een flinke voorsprong en ik eindig onder de 20Mm dus direct in de laatste fase (egens tussen 0:04 en 0:10)
Ik zou t moeten meten maar volgens mij is t een stuk sneller. Ga ik niet doen, ik vind t zo ook leuker, dan heb je nog wat te doen tijdens de SC
T schijnt ook lastiger te zijn om een interdict te krijgen als je zo (snel) aan t loopen bent
Ik kan tot 0:02 gaan en nog steeds perfect bij mijn station uitkomen door in de laatste fase enorm af te remmen door vlak langs de planeet te scheren. In de fase dat "jij" op 0:06 blijft hangen en ik tot 0:03/0:02 ga pak ik een flinke voorsprong en ik eindig onder de 20Mm dus direct in de laatste fase (egens tussen 0:04 en 0:10)
Ik zou t moeten meten maar volgens mij is t een stuk sneller. Ga ik niet doen, ik vind t zo ook leuker, dan heb je nog wat te doen tijdens de SC
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 22-01-2015 11:27 ]
snelheid is inderdaad alles bij een interdiction, dus dat rustig aan op .07 hobbelen doe ik niet meer, ik knal nu gewoon zo hard mogelijk naar binnen, krijg er een soort rally gevoel van haha.... Hopelijk vanavond mijn asp bij elkaar gehandeld, zal close worden...
Je zult leren dat je kunt anticiperen op het effect van zware hemellichamen (zon of planeet) in jouw 'trajectory'. Als je naar een zwaar object toevliegt, wordt je versnelling afgeremd, als je van een zwaar object afvliegt wordt je versnelling versnelt. Dit effect kun je verminderen door de lijn van de omloopbaan van de planeet te gebruiken.Metallize schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:50:
[...]
zoals in LHS 3447 (dubbelster).
Ik denk dat het de werking van de automatische 'throttle' is en een effect van de zwaartekracht in het gebied dat je doorkruist.
Ik denk niet dat het het effect is dat stond in "Nemesis" van Isaac Asimov; Als de snelheid van het ruimteschip die van het licht nadert wordt de radius van de omloopbaan (of curve van de parabool) door invloed van de zwaartekracht oneindig (dus een rechte lijn). Dat zou betekenen dat als men sneller dan het licht gaat, deze als afstotende werking zou moeten werken, dus als ware van hemellichamen afgestoten.
Als dat het geval was, kon je niet on een rechte lijn langs een zon of planeet vliegen, zonder te corrigeren voor deze "zijwind".
Patch 1.06 is live 
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=103124
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=103124
[ Voor 56% gewijzigd door D33F op 22-01-2015 17:14 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Altijd leuk
Ik werd gisteren met mijn type6 beroofd door een CMDR (ASP) tijdens een vlucht met wat rares. De interdiction duurde nog geen 2sec, geen tijd om er iets tegen te doen. Met één schot waren mijn (nood)shields down, en met 3 schoten zat ik nog op 27% hull én waren mijn thrusters halfgaar. Vervolgens liet ie me vliegen als ik - een deel van - mijn cargo zou droppen. Gelukkig had ik die rares net opgepikt, dus de waarde was niet meer dan de inkoop (en het waren er maar 6).
Not so nice, maar heel weinig tegen te doen?
Ik werd gisteren met mijn type6 beroofd door een CMDR (ASP) tijdens een vlucht met wat rares. De interdiction duurde nog geen 2sec, geen tijd om er iets tegen te doen. Met één schot waren mijn (nood)shields down, en met 3 schoten zat ik nog op 27% hull én waren mijn thrusters halfgaar. Vervolgens liet ie me vliegen als ik - een deel van - mijn cargo zou droppen. Gelukkig had ik die rares net opgepikt, dus de waarde was niet meer dan de inkoop (en het waren er maar 6).
Niet veel helaas. Ja solo spelen dan heb je geen last van andere spelers. Ik doe dat puur als ik ga traden voor geld. Enige interdicts zijn van NPC's en die gebruiken geen boost dus kan ik ze voor blijven na een interdict.
Ja, ik doe t ook wel eens, maar t is ook wel wat laf
om dan solo te gaan. Maar ja...tegen zo'n interdict als gisteren is t niet eens spannend, dan is t gewoon einde verhaal. Wel erg irritant.
kun je dan met solo play en open play met dezelfde account doorgaan ?
ja, het enige verschil is dat je geen CMDRs tegenkomt
Cmd's kom ik online ook erg weinig tegen. Dus maakte mij niet echt veel uit dus ^^. Inmiddels mijn FSD drive van mijn type 7 geupgrade naar A. Scheelt weer een jump in mijn trade route.
https://www.youtube.com/watch?v=9zBc65ardfI lijkt mij ook wel fun ^^
https://www.youtube.com/watch?v=9zBc65ardfI lijkt mij ook wel fun ^^
[ Voor 18% gewijzigd door ReQuiem83 op 23-01-2015 14:55 ]
Nee dat zal ook wel, en zeker als je op een raretraderun richting de grenzen van de bewoonde wereld gaat (die niet eens zo heel groot is?). Had gewoon pech dat ik de verkeerde tegenkwam (gelukkig knalde hij me niet helemaal kapot)
[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 23-01-2015 14:42 ]
Haha, awesome!stefijn schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:26:
Altijd leuk
Naam opschrijven en wraak nemen, of anders gewoon afschrijven als bedrijfsrisico. Het feit dat dit kan gebeuren is een van de tofste dingen van het spel.
Verbaast me dat ie je uiteindelijk liet leven... misschien voelde hij zich wat schuldig ofzo. Als ik ooit nog eens de overstap naar piraatje maak weet ik zeker dat ik m'n slachtoffers na het afgeven van hun waar alsnog kapotschiet.
Niks mis met roleplayen als een evil bastard
... not as I do.
Nou solo play is niet waterdicht hoor, gisteren gewoon nog door een speler gepakt vlakbij een station, hij liet me leven na het afgeven van wat spul gelukkig, maar soloplay is geen veiligheidsgarantie dus...
Heb mijn asp net gekocht en nu dus door sparen voor de sterke spulletjes en dan door naar de python over een tijdje, ga de asp wel weer opbouwen met guns en beetje exploren erbij doen denk ik, heel de tijd het rondje rond de kerk gaat me nu wel vervelen, heb zin om weer eens naar nieuw gebied te vliegen.
Dat coop filmpje is awsome hoor, lijkt me ook te gek om eens te doen.
Heb mijn asp net gekocht en nu dus door sparen voor de sterke spulletjes en dan door naar de python over een tijdje, ga de asp wel weer opbouwen met guns en beetje exploren erbij doen denk ik, heel de tijd het rondje rond de kerk gaat me nu wel vervelen, heb zin om weer eens naar nieuw gebied te vliegen.
Dat coop filmpje is awsome hoor, lijkt me ook te gek om eens te doen.
Inmiddels een trackir besteld met clip voor mijn headset. Vanmiddag even met facetracknoir gespeeld maar was niet precies genoeg. Ben erg benieuwd. Ook voor starcitizen in de toekomst.
Clush schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:46:
[...]
Verbaast me dat ie je uiteindelijk liet leven... misschien voelde hij zich wat schuldig ofzo. Als ik ooit nog eens de overstap naar piraatje maak weet ik zeker dat ik m'n slachtoffers na het afgeven van hun waar alsnog kapotschiet.
Niks mis met roleplayen als een evil bastard
Zou dat een reden kunnen zijn waarom zo veel spelers voor Solo Play kiezen?
Als ik door een piraat gedwongen wordt om de helft van mijn cargo af te staan en dan met rust gelaten wordt, dan hoort dat bij het spel en blijf ik in Open Play.
Maar als ik na het afstaan van de helft van mij cargo alsnog aan gort geschoten wordt, dan vind ik dat meer op griefing lijken. Er is voor de piraat geen eer aan te behalen en de trader wordt gedwongen veel credits neer te tellen voor een nieuw schip. Goh, wat een lol hebben we dan.
Voor mij zou dat waarschijnlijk reden genoeg zijn om naar Solo Play te verhuizen.
Solo play is toch echt gewoon offline hoor. Zeker dat het geen NPC was? 't Is niet omdat er cmdr staat dat het een andere speler is. NPC interdictions komen gewoon voor in solo.Nightcrowy schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:38:
Nou solo play is niet waterdicht hoor, gisteren gewoon nog door een speler gepakt vlakbij een station, hij liet me leven na het afgeven van wat spul gelukkig, maar soloplay is geen veiligheidsgarantie dus...
Ik weet dat de meesten hier het waarschijnlijk al gelezen hebben, maar voor de mensen die van de zijlijn meekijken. Hier wat statistieken uit de laatste nieuwsbrief. Ik vroeg het me vorige week nog af.
It’s a big galaxy out there. Players have been out exploring Elite: Dangerous’ full-scale recreation of the Milky Way since launch, and together you’ve discovered 615,475 previously uncharted systems of the 400 billion in our galaxy.

On a simple average, that’s 17,585 systems per day, 732 per hour or 12 per minute. Good going, everyone.
But let’s put that in context, because with 400 billion star systems to explore the community have charted just 0.00015 percent of our galaxy. Let’s put it another way: if everyone keeps going at the current rate, it will take 150,895 years to map the entire Milky Way.
[ Voor 64% gewijzigd door rickiii op 24-01-2015 13:56 ]
Neerschieten als evil bastard is vaak niet voordelig. Piraten die schepen zonder bounty neerschieten in bepaalde beveiligde system krijgen automatisch een bounty op hun eigen hoofd. Dat is het meestal niet waard voor hun. Zulke piraten krijgen snel een slechte reputatie en straks met Wings zullen groepen naar hun op zoek gaan om de bounties van soms honderden duizenden credits te claimen.roepie88 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:55:
[...]
Als ik door een piraat gedwongen wordt om de helft van mijn cargo af te staan en dan met rust gelaten wordt, dan hoort dat bij het spel en blijf ik in Open Play. Maar als ik na het afstaan van de helft van mij cargo alsnog aan gort geschoten wordt, dan vind ik dat meer op griefing lijken. Er is voor de piraat geen eer aan te behalen en de trader wordt gedwongen veel credits neer te tellen voor een nieuw schip. Goh, wat een lol hebben we dan.
Allereerst: hoezo de helft?roepie88 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:55:
[...]
![]()
Zou dat een reden kunnen zijn waarom zo veel spelers voor Solo Play kiezen?
Als ik door een piraat gedwongen wordt om de helft van mijn cargo af te staan en dan met rust gelaten wordt, dan hoort dat bij het spel en blijf ik in Open Play.
Maar als ik na het afstaan van de helft van mij cargo alsnog aan gort geschoten wordt, dan vind ik dat meer op griefing lijken. Er is voor de piraat geen eer aan te behalen en de trader wordt gedwongen veel credits neer te tellen voor een nieuw schip. Goh, wat een lol hebben we dan.
Voor mij zou dat waarschijnlijk reden genoeg zijn om naar Solo Play te verhuizen.
Tja, als de grote boze buitenwereld te groot en te boos voor je is, is dat natuurlijk een goede optie.
Maar voor open play lijkt het me niet de bedoeling om uitgerekend piraterij of ander wetteloos bestaan aan regeltjes te onderwerpen.
Traden is al veel te lucratief, vergeleken met piraatje spelen of bounty hunten, omdat iedereen veel te lief voor elkaar is. Het risico mag best wat omhoog. En het heeft niets met griefing te maken... de rebuy voor je oude schip is een lachertje vergeleken met de waarde.
Nu komt iedereen er mee weg als ze al hun space-eitjes in een mandje stoppen, wat mij betreft is er niks mis mee als de wereld van Elite iets meer Dangerous wordt. Gewoon zorgen dat je altijd genoeg credits voor een rebuy en wat cargo hebt en er is niks aan de hand als je een keer kapotgeschoten wordt.
Binnen de context van het spel heb je natuurlijk alle reden om kwaad te zijn op de piraat/moordenaar, maar er zijn zoveel systemen om de schade van PvP binnen de perken te houden dat het uiteindelijk toch echt je eigen schuld is als je buitensporig benadeeld wordt door het incidenteel verliezen van je schip/cargo.
... not as I do.
Hoeveel kans maak je eigenlijk om na één dag spelen (dus nog steeds standaard schip en uitrusting) een anti-pirate mission aan te nemen (Kini system).
Meer algemeen gesteld:
Worden die bulletinboards een beetje gevuld op basis van je schip of zijn die daar niet afhankelijk van?
Meer algemeen gesteld:
Worden die bulletinboards een beetje gevuld op basis van je schip of zijn die daar niet afhankelijk van?
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2015 02:02 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Nee, je kan beter kijken naar hoeveel credits je kan vangen met een missie om de moeilijkheid in te schatten. Zo kom je van die assassination missies tegen waar je +/- 150.000cr voor vangt, maar dan kan je er op rekenen dat het target in een Anaconda vliegt en dat hoef je niet te proberen in je sidewindertje.GeeBee schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:02:
De beschikbare missies zijn afhankelijk van je verstandhouding met de faction die ze aanbiedt.
Die pirate kill contracts zouden wel te doen moeten zijn in een sidewinder, maar zelf zou ik hem dan wel eerst een beetje upgraden. Mocht je zo'n missie aannemen: zorg er voor dat je geen cargo bij je hebt! In de Unidentified Signal Source waar je de piraatjes tegenkomt zitten ze met z'n drieën of vieren, en als je dan je ruim vol hebt vallen ze je allemaal tegelijk aan. Als je niks bij je hebt doen ze niks todat je hen aanvalt, en zelfs dan wordt vaak alleen maar degene die jij aanvalt boos. Dan kan je dus 4x 1v1 vechten ipv 1x 4v1.
Als je graag wat wilt vechten zou ik je aanraden om eens naar een Nav Beacon te vliegen in een bewoond systeem (wederom: geen cargo meenemen). Vliegtuigjes scannen totdat je een 'wanted' tegenkomt en dan inschatten of je hem kan hebben of niet. Groot voordeel daarvan is dat je niet in je eentje bent. Vaak hangen er wel meer bounty hunters rond bij een Nav Beacon, en anders zijn de lokale autoriteiten ook altijd wel present. Die kan je het vuile werk laten opknappen, of als bliksemafleider gebruiken op het moment dat je je schildjes moet herladen. Wel oppassen op friendly fire, als ook maar 1 kogel van jou een niet-'wanted' schip raakt krijg je direct zelf een bounty aan de broek en komen de autoriteiten plus bounty hunters achter jou aan... dan kan je maar beter zo snel mogelijk naar een ander systeem vliegen en je bounty afbetalen.
Eagles, Sidewinders en Haulers (of zelfs grotere vrachtschepen) zouden geen probleem moeten zijn en geven soms best leuke bounties... en er is niets dat je verbiedt om stiekem de last hit op een gevaarlijker schip te krijgen nadat anderen die al voor 90% hebben gesloopt.
... not as I do.
Hahaha, ja een reactie op mijn post kon natuurlijk niet uitblijven.Clush schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:55:
[...]
Allereerst: hoezo de helft?
Tja, als de grote boze buitenwereld te groot en te boos voor je is, is dat natuurlijk een goede optie.
Maar voor open play lijkt het me niet de bedoeling om uitgerekend piraterij of ander wetteloos bestaan aan regeltjes te onderwerpen.
Traden is al veel te lucratief, vergeleken met piraatje spelen of bounty hunten, omdat iedereen veel te lief voor elkaar is. Het risico mag best wat omhoog. En het heeft niets met griefing te maken... de rebuy voor je oude schip is een lachertje vergeleken met de waarde.
Nu komt iedereen er mee weg als ze al hun space-eitjes in een mandje stoppen, wat mij betreft is er niks mis mee als de wereld van Elite iets meer Dangerous wordt. Gewoon zorgen dat je altijd genoeg credits voor een rebuy en wat cargo hebt en er is niks aan de hand als je een keer kapotgeschoten wordt.
Binnen de context van het spel heb je natuurlijk alle reden om kwaad te zijn op de piraat/moordenaar, maar er zijn zoveel systemen om de schade van PvP binnen de perken te houden dat het uiteindelijk toch echt je eigen schuld is als je buitensporig benadeeld wordt door het incidenteel verliezen van je schip/cargo.
Maar het is niet nodig om kleinerende opmerkingen te maken hoor.
Ieder zijn of haar ding in Elite: Dangerous. Wel een omgeving waar PVE en PVP spelers het met elkaar moeten rooien.
Dat gaat goed zolang ze een beetje rekening houden met elkaar.
Dus nogmaals, als ik als PVE speler (niet bang voor de grote boze buitenwereld) door een PVP piraat beschoten wordt en gedwongen wordt (een deel van) mijn cargo af te staan, dan heb ik daar vrede mee.
Ook als dat meerdere keren gebeurt.
Ik weet dat ik in bepaalde gebieden meer risico loop en ik weet dat de piraat in kwestie een bounty op z'n naam krijgt waardoor de kans steeds groter wordt bountyhunters achter zich aan te krijgen.
Lijkt me een goed uitgebalanceerd spelmechanisme.
De trader neemt zijn verlies en kijkt de volgende keer wat beter uit.
Welk nut heeft dan het klakkeloos vernietigen van de trader? Waarom zou je traders naar solo play willen jagen waardoor de voedingsbodem voor de piraten alleen maar dunner wordt?
Dan maak je spel voor zowel de traders als je medepiraten minder leuk, volgens mij.
Neem dat eens in overweging en doe er je ding mee.
En als je er bij blijft en het je een kick blijft geven om in een vaak ongelijke strijd een trader uit space te knallen, by all means, ik ga je niet tegen houden. Ik hoop wel dat anderen dat voor me doen.
Zou een mooie aanvulling zijn als we, zoals in SWG ooit het geval was, een playerbounty op een piraat kunnen zetten die je net heeft aangevallen. Iets als zoete wraak.
gewoon alle credits uit activiteiten met 10% verlagen in solo play
Mijn eerste filmpje maar gaat over de NPC's had net iets eerder op record moeten drukken 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_yXgERpKAi4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_yXgERpKAi4]
[ Voor 39% gewijzigd door ReQuiem83 op 25-01-2015 13:22 ]
Ja, dat is toch mooi? Dat zou je nu via reddit ofzo kunnen doen (of hier... als iemand hier een vendetta voert wil ik best even helpen), maar ik hoop inderdaad dat daar nog een in-game optie voor komt. Punt is dat het epische verhalen oplevert, maar dan moet je wel personen hebben die de evil bastard willen spelen. Om dat nou griefing te noemen...roepie88 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:09:
En als je er bij blijft en het je een kick blijft geven om in een vaak ongelijke strijd een trader uit space te knallen, by all means, ik ga je niet tegen houden. Ik hoop wel dat anderen dat voor me doen.
Zou een mooie aanvulling zijn als we, zoals in SWG ooit het geval was, een playerbounty op een piraat kunnen zetten die je net heeft aangevallen. Iets als zoete wraak.
En je kan mensen niet tegenhouden als ze liever solo spelen of in een no-PvP private group. Is hun goed recht ook, maar ik denk dat de categorie spelers die jij noemt (die open beginnnen maar na slechte ervaringen solo gaan) erg klein is. Denk dat er meer mensen zijn die daar vantevoren al helemaal geen zin in hebben... wat jammer is, want zoveel risico loop je in open play nou ook weer niet.
Ik blijf bij m'n uitspraak over de grote boze wereld omdat dat volgens mij prima van toepassing is op je eerdere post, maar het was niet kleinerend richting jou persoonlijk bedoeld. Gaat erom dat er meer manieren zijn om met space-tuig om te gaan dan enkel je terugtrekken in solo play. Dat laatste zit toch een beetje aan de laffe kant van het spectrum.
Ben ik ook voor, misschien nog wel meer dan 10%. Low risk, low reward.ReQuiem83 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:35:
gewoon alle credits uit activiteiten met 10% verlagen in solo play
Edit: note to self, fuel scoop aanschaffen of trip beter plannen. crap.

[ Voor 3% gewijzigd door Clush op 25-01-2015 14:48 ]
... not as I do.
Dat is balen. Ben de hele dag al dezelfde route heen en weer aan vliegen. Parutis (Teng Hui Bub) en GQ Virginis (Ray Enterprise) geeft ongeveer 2200 per ton per round trip van 10-11 min. Ongeveer 3.2 mil per uur. Maar ben nu wel erg gaar. Respect voor vrachtwagen chauffeurs. Snap wel dat ze in slaap vallen
En tijdens het typen en alt-tabben knal je met 1.5 mil aan cargo + 850k aan insurence tegen een station aan. 2.3 mil down the drain
erge is...het is niet de eerste keer ^^
En tijdens het typen en alt-tabben knal je met 1.5 mil aan cargo + 850k aan insurence tegen een station aan. 2.3 mil down the drain

[ Voor 24% gewijzigd door ReQuiem83 op 25-01-2015 15:24 ]
Balen!
Tijdens dat soort sessies vraag ik mee wel eens af waar ik eigenlijk mee bezig ben, wat een tijdverspilling
Hoeveel cargo kun je kwijt?
Tijdens dat soort sessies vraag ik mee wel eens af waar ik eigenlijk mee bezig ben, wat een tijdverspilling
Hoeveel cargo kun je kwijt?
232 cargo type 7. Zonder shields. Druk bezig richting de type 9...zit op 38 mil credits nu. Op de helft ongeveer. Moet sowieso behoorlijk wat credits overhouden om de type 9 vol te krijgen en andere FSD te kopen
Ondertussen een paar 100 LY verderop...
ik heb gisteravond Betelgeuse bezocht. Een rode supergiant (op 2000Ls afstand is het ding nog steeds schermvullend in beeld). Daar hangt ook een planeet behoorlijk dichtbij (binnen de fuelscoop radius). Ik heb het niet aangedurfd dichtbij genoeg te gaan om 'm te scannen 
Nu op weg naar VY Canis Majoris, een andere giant (hypergiant zelfs, volgens wikipedia). Ben benieuwd. Onderweg trouwens ook een boel terraforming candidates tegengekomen. Denk nu al 'n stuk of 10 in hooguit zoveel systemen.
Nu op weg naar VY Canis Majoris, een andere giant (hypergiant zelfs, volgens wikipedia). Ben benieuwd. Onderweg trouwens ook een boel terraforming candidates tegengekomen. Denk nu al 'n stuk of 10 in hooguit zoveel systemen.
Ik combineer het dan ook met het kijken van alle seizoenen van Babylon 5 die ik nog niet had gezien.stefijn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:59:
Balen! Tijdens dat soort sessies vraag ik mee wel eens af waar ik eigenlijk mee bezig ben, wat een tijdverspilling
[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 25-01-2015 16:42 ]
Ja dat vrachtwagenchauffeur gevoel herken ik ook ja, zekers respect voor de gasten, t is bij hun net wat erger als t ff niet goed gaat haha....
Ik hou t bij de rare trades voor nu en heb mijn asp volledig bewapend, dus verdien er nu ook nog een leuk centje naast als ik weer eens uit mijn turbostandje getrokken word, erg bevredigend om zo'n piraat te laten vluchten of liefst te slopen natuurlijk haha....
Ik hou t bij de rare trades voor nu en heb mijn asp volledig bewapend, dus verdien er nu ook nog een leuk centje naast als ik weer eens uit mijn turbostandje getrokken word, erg bevredigend om zo'n piraat te laten vluchten of liefst te slopen natuurlijk haha....
Op 1 of andere manier laten zijn mij met rust (Misschien vanwege mijn expert combat rank). Zijn altijd NPCs die het doen maar die kan ik nog wel ontlopen in mijn type 7 unshielded en unarmed ^^.
Ik ben ook met rare trades bezig, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo lucratief: vaak kan ik niet de max. hoeveelheid kopen (maar slechts een paar) en dan vlieg je dus 50Ly naar een systeem om potentieel ver onder de 100k te verdienen als je nog een 150Ly vliegt (als je maar en handvol units kunt kopen x de max. ong 16000 die je verdient per unit? Ik heb nog niet veel hoger gezien, ook niet na 250Ly travel)
Kost zoveel tijd dat het volgens mij qua efficiency ver onder de normale (saaie) trading ligt.
Het is wel leuk om als je dan toch na veel ly travel je ruim vol hebt liggen (maar dan ben je ook wat uren verder ...) en je kunt 1,5miljoen bijschrijven.
Gelukkig heb ik een adv. disc.scanner, dus zo'n tocht brengt nog behoorlijk wat extra's in t laatje.
Vanavond eens kijken of ik genoeg heb voor een Asp als ik mijn type 6 en cobra strip.
Kost zoveel tijd dat het volgens mij qua efficiency ver onder de normale (saaie) trading ligt.
Het is wel leuk om als je dan toch na veel ly travel je ruim vol hebt liggen (maar dan ben je ook wat uren verder ...) en je kunt 1,5miljoen bijschrijven.
Gelukkig heb ik een adv. disc.scanner, dus zo'n tocht brengt nog behoorlijk wat extra's in t laatje.
Vanavond eens kijken of ik genoeg heb voor een Asp als ik mijn type 6 en cobra strip.
[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 26-01-2015 09:27 ]
Als je meer dan 100 cargo kan vervoeren kun je beter normale trade routes doen ipv rare trading. Levert meer op.
Ja, daar kom ik dus achter. Wordt mijn laatste run dit
Ik zat op het puntje van mn stoel tot en met de laatste seconde.
Ff serieus, ik vlieg dus net door de brievenbus met mijn asp, komt er een speler met een noodgang uit die beschoten werd vanbinnen door het station, mijn schip kapot natuurlijk en niet genoeg voor een lening dus terug naar een sidewinder...
Is dit echt zo hard opgezet, dan kap ik gelijk met spelen namelijk, weken lopen ploeteren om hier te komen en hoppa terug bij nul, dat gaat nog lachen worden in een anaconda dan straks.... ben er gelijk klaar mee pfff.....
Is dit echt zo hard opgezet, dan kap ik gelijk met spelen namelijk, weken lopen ploeteren om hier te komen en hoppa terug bij nul, dat gaat nog lachen worden in een anaconda dan straks.... ben er gelijk klaar mee pfff.....
Tja, zo ongeveer iedere guide die je kunt vinden zegt het: "don't fly it if you can't afford the insurance"
Dus met 2x of 3x pech achter elkaar met een anaconda of type 9 en je bent snel uitgevlogen, triest maakt het me, ga ik nu maar in mijn sidewindertje verder met zoooo veel plezier, kan niet wachten tot ik dit spel kan verruilen voor S.C.
Verwijderd
Tsja, zoals eerder gezegd. Pas een nieuw schip kopen als je genoeg geld overhoudt voor de insurance. Basis Elite regel nummer 1.Nightcrowy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:36:
Dus met 2x of 3x pech achter elkaar met een anaconda of type 9 en je bent snel uitgevlogen, triest maakt het me, ga ik nu maar in mijn sidewindertje verder met zoooo veel plezier, kan niet wachten tot ik dit spel kan verruilen voor S.C.
Overigens vind ik het huidige insurance systeem nog best vergevingsgezind (vooral het feit dat je al je upgrades ook terugkrijgt).
Ja, lullig maar inderdaad moet je altijd geld overhouden voor insurance. Ik had dit ook een keer, maar ik kon nog net genoeg lenen om mijn schip alsnog terug te komen. Goede les.
Niet hard opgezet, je hebt gewoon niet goed opgelet. Net als wanneer je je transporter geen shields geeft om meer cargo te kunnen verstouwen, je lóópt wel een riscico.
En dus ook wanneer je al je credits in je schip stopt.
En als je dat 3x doet ben je een ezel ;-)
En ik ga ook altijd met een noodgang naar binnen en buiten, gewoon omdat t leuk is, maar ik check altijd heel goed de radar voor ik dat doe
Niet hard opgezet, je hebt gewoon niet goed opgelet. Net als wanneer je je transporter geen shields geeft om meer cargo te kunnen verstouwen, je lóópt wel een riscico.
En dus ook wanneer je al je credits in je schip stopt.
En als je dat 3x doet ben je een ezel ;-)
En ik ga ook altijd met een noodgang naar binnen en buiten, gewoon omdat t leuk is, maar ik check altijd heel goed de radar voor ik dat doe
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 26-01-2015 15:41 ]
Druk bezig met het scannen van NGC 6357, daarna verder richting het centrum :-)
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Ja joh jullie hebben ook hartstikke gelijk, ik moest even afreageren, sry daarvoor, ligt inderdaad niet aan het spel maar aan mijn eigen stomheid, ik had het van te voren ook al bedacht dat ik wel heel veel risico ging nemen....
Ga nu gewoon weer lekker verder en blijf weg van dat soort risico's voorlopig.... denk ik... misschien...

Ga nu gewoon weer lekker verder en blijf weg van dat soort risico's voorlopig.... denk ik... misschien...
Dit topic is gesloten.