[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.985 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bedankt voor de toelichting!

Niet gedacht dat deze game zo rogue like zou zijn eigenlijk... Het vliegen gaat soepeltjes zeg, maar de menu's niet echt, vooral niet omdat je vrijwel alles zonder specifiek indicatoren moet doen als je een beetje rond scanned in SC of als je de Galaxy map gebruikt. Soms wel 10x moeten wisselen in het linker menu in welke system ik nou werkelijk moest rondkijken. (Nogwat sector KA-V B2-7 en LTS 3347 (niet 3447) etc)

Telkens bij de 3e pirate bij nav nodes dood gaan is ook niet echt cool, zeker niet nadat ik met m'n start lasertjes na 17 minuten eindelijk zo'n Anaconda dood had (yay 34k cr) om vervolgens door een "imperial dropship" te worden geramd nadat z'n schilden neer gingen. Niet gedacht dat die zo wendbaar zouden zijn.

Ondertussen wel een Adder kunnen kopen, maar dat was eigenlijk vooral omdat een aardige medespeler in een giga schip 8x paladium had gedropt voor me, omdat ik in een start schip zat. (en volgens mij heb ik hem gezien bij die nav node?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

djunicron schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:56:

Ondertussen wel een Adder kunnen kopen, maar dat was eigenlijk vooral omdat een aardige medespeler in een giga schip 8x paladium had gedropt voor me, omdat ik in een start schip zat. (en volgens mij heb ik hem gezien bij die nav node?)
_/-\o_

En netjes, een anaconda slopen in een sidewinder. Wel een tip voor je, kijk in het vervolg niet enkel naar z'n bounty maar ook naar z'n combat rang De anaconda die je gesloopt hebt was waarschijnlijk "harmless". Een rang boven dat of novice schiet jouw sidewinder waarschijnlijk in 1 schot terug naar het dock. Verschil in gevechtsrang sheelt namelijk enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Gisteren al eens in de beta met de Fer-de-Lance gevlogen :)
Denk dat de Vipers gedaan gaan hebben :D

Hij is wat trager (260/350) en bestuurt een beetje zoals de Cobra, maar heeft fantastische cockpit met een zeer goede, open canopy, leuke engine sounds vergelijkbaar met de Viper, 4 med en 1 huge hardpoint, en 6 utility mounts. Wel weinig cargo capaciteit (vergelijkbaar met Cobra) tenzij je het schild laat verdwijnen, maar daar dient die dan ook niet voor. Hij landt op med pads.
Denk dat die van prijs ergens rond de Asp zal gaan zitten. Upgrades kosten zijn vergelijkbaar met Asp, daarmee zal een deftige upgrade rond de 10-15 mil gaan zitten. Denk dat die van mij in de beta nu ergens 12 mil waard is (voor bijna full A-grade)

Nog niet gevlogen met de Vulture (moet em nog vinden, gisteren wel bij capital ship geraped door full wing Vultures 8)7 ) maar hij ziet er wellicht nog meer uit als de Viper killer. 4 utility en 2 large hardpoints, agility bijna zo goed als Eagle (zal dus vergelijkbaar zijn met Sidewinder), iets meer cargo capaciteit dan de Viper, wel een stukje trager (nog iets trager dan FdL). Denk dat die rond de prijs van Type-6 gaat zitten. Upgrades zullen wat duurder uitvallen, denk dat die full upgrade ook richting 10 mil zal gaan.

Bereid je maar voor voor de wings, comm panel is volledig revamped. Je kan nu zelfs rechtstreeks friend requests doen en accepteren via de comms panel. Er is ook assist target mogelijkheid op een wingmember, wat zeker van pas gaat komen. Weer 4 extra binds nodig (3 wingmembers + target assist).

Ook nieuw is de shield booster en hull enforcement. Shield booster is een utility mount die je schild extra kracht geeft, maar de regen na uitvallen langer laat duren. Deze stacken. Ze verbruiken ook stiekem veel extra power, maar kon het nog niet zien bij men modules, bij gevolg --> life support uit zodra ik hardpoints deployde :P. De hull enforcement is zoals de naam het al zegt. Nadeel zou moeten zijn dat je schip logger wordt qua draaibewegingen en start/stop.

[ Voor 6% gewijzigd door BlaSfem0n op 04-03-2015 09:58 . Reden: TYPO HEAVEN ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Speculatie op de FD forums zetten de Vulture op rond de 20 miljoen en de FdL op 100... Hoewel dat dus ook puur speculatie ik, zitten jouw schattingen aan de erg lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Maar die van op forums zijn gebaseerd op de mil hull prijzen. Indien correct, zijn ze veel te duur voor wat ze waard zijn. Ik heb mijn schattingen gebaseerd op grootte/hull/internal compartements/kost van upgrades.
FdL duurder dan Python, terwijl Python +- vergelijkbare speed en hardpoints (nu ja, FdL iets grotere) heeft maar veel meer en grotere internal components, betere fsd distance,... FdL is wel wendbaarder maar tevens ook even goed slechte fuel efficiency en heeft een kleinere fuel tank.
Vulture is slechts beter dan de viper kwa hardpoints en agility, op snelheid verliest die van Viper, en hij is fysiek ook niet groter dan een Viper.
Als de standaard Vulture meer dan 2 mil zou kosten zou ik deze nooit aanschaffen, laat staan dat die 20 mil wordt. Net zoals de FdL meer dan 20-30 mil zou zijn. Volgende week zullen we het wel zien.
Ik blijf ondertussen wat money + rep grinden voor een Clipper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:58
Poeh, als Eve speler trekt me dit toch wel redelijk erg! Ik ben niet iemand die echt spanning zelf opzoekt (ben een industrialist in Eve) en tot nu toe lijkt dat mee te vallen hier. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit op basis van de footage die ik gezien heb. Ik heb een paar pages terug gelezen, maar niet echt inhoudelijk gehoord of mensen blij zijn met hen aankoop o.i.d.

Ik snap dat het nog in early development is, maar het ziet er iig erg vet uit, misschien maar even downloaden dit weekend. Hij is op dit moment 40 euro zie ik, misschien OP aanpassen? Als jullie denken dat het geen 40 waard is, hoor ik het graag maar het lijkt 'right up my alley'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-08 11:22
NibborSneffets schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:56:
Poeh, als Eve speler trekt me dit toch wel redelijk erg! Ik ben niet iemand die echt spanning zelf opzoekt (ben een industrialist in Eve) en tot nu toe lijkt dat mee te vallen hier. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit op basis van de footage die ik gezien heb. Ik heb een paar pages terug gelezen, maar niet echt inhoudelijk gehoord of mensen blij zijn met hen aankoop o.i.d.

Ik snap dat het nog in early development is, maar het ziet er iig erg vet uit, misschien maar even downloaden dit weekend. Hij is op dit moment 40 euro zie ik, misschien OP aanpassen? Als jullie denken dat het geen 40 waard is, hoor ik het graag maar het lijkt 'right up my alley'...
Heb zelf EVE online nooit gespeeld, dus ik kan niet inhoudelijk de verschillen vertellen.
Ik speel ED nu iets meer dan een maandje en ben zeer tevreden maar er zijn nog zat verbeter punten.
De belangrijkste verbeterpunten worden in update 1.2 gelukkig al behandeld zodat je meer multiplayer opties hebt en dat je Wings kan vormen met medespelers.
Ze hadden beter de game kunnen releasen met de wings update maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor mensen die niet zo van spanning houden of opzoeken is er een solo mode.
Zelf heb ik nog nooit in solo mode gespeeld omdat ik dat af vind doen aan de gedachte achter de game.
En daarbij is ED zo groot als je +- 200 lichtjaar van de core systemen afzit (Diso, Lave, leesti) kom je zo goed als niet menselijke players tegen.
Of het 40 euro waard is? voor mij persoonlijk wel en met de wings 1.2 update zeker.

Game PC>>>>FreeNAS (Supermicro X11SSH-F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Oh, ik ben zeker niet iemand die het uit PVP gedeelte uit de weg gaat, dat houdt juist de spanning er in! Maar ik ben niet iemand die het zelf toe zal passen waarschijnlijk. Hmm, ik zal vanavond nog even een paar streams kijken om er zeker van te zijn en ik zal nog eens posten als ik het zeker weet! Naar wat ik gelezen heb is de markt niet bepaald player-driven en heeft het nog geen effect wat je daadwerkelijk doet? Klopt dit? En gaat dit nog veranderen?

Thanks voor de uitleg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Ik heb nu als rank broker in ED dus heb best veel gehandeld, het handels principe is gebaseerd op vraag en aanbod. Veder heb je ook nog rare trades handel waarbij het product in waarde stijgt naarmate je je veder van de bron verplaatst.
Je kan trouwens ook smokkelen en je handel op de zwarte markt verkopen.
Markt beïnvloeding is er zeker als jij heel veel van een bepaald product vervoerd zal uiteindelijk de prijs minder worden. Er is ook een soort van reputation naarmate je meer handeld binnen een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb het idee dat die marktwerking niet zo heel veel voorstelt. Ik zie op heel veel plaatsen waar ik kom nagenoeg of exact dezelfde prijzen, tot op 1 credit identiek (ik handel vnl. in 2 commodities) als ik na 100Lj travel in een totaal ander systeem terecht kom (wel hetzelfde type natuurlijk). In een wijd verspreid en divers economisch systeem zouden de prijzen veel meer moeten variëren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
BlackCurry schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:08:
Ik heb nu als rank broker in ED dus heb best veel gehandeld, het handels principe is gebaseerd op vraag en aanbod. Veder heb je ook nog rare trades handel waarbij het product in waarde stijgt naarmate je je veder van de bron verplaatst.
Je kan trouwens ook smokkelen en je handel op de zwarte markt verkopen.
Markt beïnvloeding is er zeker als jij heel veel van een bepaald product vervoerd zal uiteindelijk de prijs minder worden. Er is ook een soort van reputation naarmate je meer handeld binnen een systeem.
Oh, nice, ik dacht dat het niet het geval was, maar dit maakt het zeker interessant. Dus er is wel degelijk een vorm van market-PVP.

Beginnen er al een soort van corporations te vormen dan? Of brengt het feit dat dit IG nog niet implemented is problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
stefijn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:11:
Ik heb het idee dat die marktwerking niet zo heel veel voorstelt. Ik zie op heel veel plaatsen waar ik kom nagenoeg of exact dezelfde prijzen, tot op 1 credit identiek (ik handel vnl. in 2 commodities) als ik na 100Lj travel in een totaal ander systeem terecht kom (wel hetzelfde type natuurlijk). In een wijd verspreid en divers economisch systeem zouden de prijzen veel meer moeten variëren volgens mij.
Dat idee heb ik ook. Volgens mij heb je op korte termijn wel invloed, maar zodra je stopt met handelen trekt het snel weer terug naar de standaard prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sjonge, nou "spanning" met PvP piraterij vind ik toch wat anders dan wat er gebeurt...

Net 3 keer voor alles bij elkaar 330K credits geplunderd. En nee, niet in de begin zone, maar wel kennelijk op een rare trade route die dus bekend genoeg is voor piraten... Sommige zijn nog semi-netjes, andere rippen je gewoon en schieten je daarna alsnog kapot. (zonder aankondiging schilden droppen en limpets schieten - daarna de resterende 40% ook nog afmaken en dat voor 8 palladium...)

Heb m'n Adder met matige uitrusting moeten verkopen omdat ik geen handel geld meer had, m'n Viper voor Bounties is iets van 260 LY verderop geparkeerd...

Ik ga het denk ik voorlopig maar even bij Solo houden :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
djunicron schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:57:
Sjonge, nou "spanning" met PvP piraterij vind ik toch wat anders dan wat er gebeurt...

Net 3 keer voor alles bij elkaar 330K credits geplunderd. En nee, niet in de begin zone, maar wel kennelijk op een rare trade route die dus bekend genoeg is voor piraten... Sommige zijn nog semi-netjes, andere rippen je gewoon en schieten je daarna alsnog kapot. (zonder aankondiging schilden droppen en limpets schieten - daarna de resterende 40% ook nog afmaken en dat voor 8 palladium...)

Heb m'n Adder met matige uitrusting moeten verkopen omdat ik geen handel geld meer had, m'n Viper voor Bounties is iets van 260 LY verderop geparkeerd...

Ik ga het denk ik voorlopig maar even bij Solo houden :-/
Dat is minder leuk, denk dat ik dan veel geluk heb gehad omtrent piraterij ben één keer gepakt.
Ik was op weg naar Coquim om wat rare goods op te halen met mijn lakon type 6.
Toen ik daar was aan gekomen waren er dus 2 piraten die mij al heel snel in het vizier hadden.
Ze onderschepte me direct en ik wist in de eerste instantie nog weg te komen.
Ik was nog geen 10 seconden in warp en ik werd al weer gepakt, probeerde natuurlijk weer weg te komen maar dit keer had ik minder geluk.
Ze schoten mijn romp naar 20 procent en ik moest me cargo dumpen, maar ze lieten me wel gaan.
Uiteindelijk heeft me dat +-500k credits gekost, heb direct naar die aanvaring een ASP gekocht nooit meer last van piraten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
je kan als je trading routes volgt tot 3000 per ton winnen

handige site http://elitetradingtool.co.uk/

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

dabelg schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:19:
je kan als je trading routes volgt tot 3000 per ton winnen

handige site http://elitetradingtool.co.uk/
Ja, dat was dus wat ik deed. Ik kreeg daar het advies Brani op te zoeken, gezien er veel 2ways lopen vanaf dat systeem. 2600 per ton winst werd dus binnen een anderhalf uur daar 330K schade. Dat is ongeveer 40% van ik netto bij elkaar heb weten te halen (70% met bounty hunting).

Ik zeg dus: lekker in solo mode gaan doen!! Zo "gemeen" als de mede spelers kunnen zijn zal je niet snel overkomen in Solo play, de NPCs zijn niet half zo gevaarlijk, ook al zijn ze "Elite".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 11:47
djunicron schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Ja, dat was dus wat ik deed. Ik kreeg daar het advies Brani op te zoeken, gezien er veel 2ways lopen vanaf dat systeem. 2600 per ton winst werd dus binnen een anderhalf uur daar 330K schade. Dat is ongeveer 40% van ik netto bij elkaar heb weten te halen (70% met bounty hunting).

Ik zeg dus: lekker in solo mode gaan doen!! Zo "gemeen" als de mede spelers kunnen zijn zal je niet snel overkomen in Solo play, de NPCs zijn niet half zo gevaarlijk, ook al zijn ze "Elite".
Daarom kunnen ze die tool ook "Where_are_the_traders_tool" noemen ;)
Want je verwacht toch niet dat alleen traders die tool gebruiken?
Ideale tool voor piraten om er achter te komen waar veel traders (kunnen) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Is er een manier om je keyboardinstellingen enzo te backuppen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Er is een xml.file in je c:\user\appdata\etc, weet zo niet precies waar maar als je even zoekt is ie makkelijk te vinden. Raar trouwens dat ze dat niet online opslaan.... Ik had laatst mijn USBkabel een keer losgetrokken, kon ik daarna alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
djunicron schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:27:
[...]

heb vorige week ook op Brani gevlogen geen last gehad van pirates wel veel warp interrups maar altijd ontweken. (ben ondertussen ergens anders aan het traden) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Euhm interdiction = pirate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Weet iemand hoe ik weet of ik tegen een computer of echte speler vecht? Dat is mij niet helemaal duidelijk, ik speel altijd Open Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Echte spelers heten altijd CMDR <iets>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
iemand die mij een beetje door het spel heen kan slepen vanaf het begin ? heb het idee dat bij de eerste undock dat ik al richting de hemel geknald word ><

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Begin 'ns met alle info en tutorials in de OP. Daarnaast staat in https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=80291 ook een heleboel handige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Ik heb de Youtube filmpjes bekeken van AdoredTV - Elite Dangerous - Getting Started Step-by-Step. Heeft mij in ieder geval erg goed op weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
anboni schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:
Echte spelers heten altijd CMDR <iets>.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

En echte spelers hebben een hol icoon op de radar. Rechthoek is gewoon, driehoek is wapens gereed.
Kleurtjes zullen wel duidelijk genoeg zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, buiten wat inlezen en de tutorial video's is het natuurlijk zaak even de ingame training te doen.

De Controls moet je altijd even naar eigen visie herinrichten, ik heb de "classic" layout van een guide overgenomen. (ik wil m'n directional niet mengen met m'n throttle enzo. Doe maar X-Wing voor mij zeg maar).

Zie bij de Frontier forums de "Mostly Harmless" guide. Daar staat die specifieke controll-scheme omschreven en staat van een groot deel van de aspecten van de game uitgelegd wat de rationale is.

Ga er ook vanuit dat je (als in een rogue-like game) een paar keer zo hard kan falen dat je beter kan resetten; die optie is er ook gewoon in het main menu.

Persoonlijk zou ik als ik het over kon doen niet in Open play beginnen. Het power-verschil tussen nieuwe en bestaande spelers is gigantisch. Ik ben nu pas een week ofzo bezig, maar binnen de eerste 10 uur maak je absoluut geen kans meer tegen mij als ik piraat zou willen spelen. En andersom, er zijn nog piraten of conflict zone PvPers waar ik ook met 98% zekerheid niet van kan winnen.

80% van de community is vrij vriendelijk in mijn ervaring. Maar bad guy attitude hoort wel bij een game als deze. Het is anders om beginners te overvallen in deze game dan om b.v. in Dark Souls door random OP builds te worden aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
djunicron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
Mja, buiten wat inlezen en de tutorial video's is het natuurlijk zaak even de ingame training te doen.

De Controls moet je altijd even naar eigen visie herinrichten, ik heb de "classic" layout van een guide overgenomen. (ik wil m'n directional niet mengen met m'n throttle enzo. Doe maar X-Wing voor mij zeg maar).

Zie bij de Frontier forums de "Mostly Harmless" guide. Daar staat die specifieke controll-scheme omschreven en staat van een groot deel van de aspecten van de game uitgelegd wat de rationale is.

Ga er ook vanuit dat je (als in een rogue-like game) een paar keer zo hard kan falen dat je beter kan resetten; die optie is er ook gewoon in het main menu.

Persoonlijk zou ik als ik het over kon doen niet in Open play beginnen. Het power-verschil tussen nieuwe en bestaande spelers is gigantisch. Ik ben nu pas een week ofzo bezig, maar binnen de eerste 10 uur maak je absoluut geen kans meer tegen mij als ik piraat zou willen spelen. En andersom, er zijn nog piraten of conflict zone PvPers waar ik ook met 98% zekerheid niet van kan winnen.

80% van de community is vrij vriendelijk in mijn ervaring. Maar bad guy attitude hoort wel bij een game als deze. Het is anders om beginners te overvallen in deze game dan om b.v. in Dark Souls door random OP builds te worden aangevallen.
maar behoud je je spullen bij solo play dan ook in open play ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ja, je kunt probleemloos heen en weer schakelen tussen open, group of solo. Het enige wat daar tussen verschilt is de set van andere spelers die je tegen kunt komen (nouja, en er is speculatie dat de kans op NPC interdictions groter is in solo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Je kunt ook interdicted worden door de security.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ow, had ik geen idee van. Weer wat geleerd.
Ik ben veel te braaf, heb nog nooit security op m'n dak gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
siemed schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:19:
Weet iemand hoe ik weet of ik tegen een computer of echte speler vecht? Dat is mij niet helemaal duidelijk, ik speel altijd Open Play.
echte spelers zijn CMDR maar hebben ook een hol icoon op radar :p

mmm ze waren me voor :p

[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 10-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Heb gisteren berekend dat ik zo'n 2.5M credits nodig heb om m'n Cobra verder uit te rusten om een lange exploration trip te gaan doen. Nog een avondje traden (zit nu op 2.1M) en dan kan ik eindelijk vertrekken. Mijn vorige, korte trip was met een intermediate scanner, en ging weg van het centrum naar de buitenkant toe. Deze keer ga ik meer richting de binnenkant.
Jammer dat je op de galaxy kaart niet kan laten zien welke systemen nog door niemand gescand zijn, hoewel dat het natuurlijk wel heel makkelijk zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
heb enkel nog maar trading gedaan gaan wel een viper kopen voor met update 1.2 traders te helpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wilibrord schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:01:
Ow, had ik geen idee van. Weer wat geleerd.
Ik ben veel te braaf, heb nog nooit security op m'n dak gehad ;)
Daar hoef je niet braaf voor te zijn, die voeren standaardcontroles uit.

Wanneer komt die update nou? Ben benieuwd naar (prijzen van) de nieuwe schepen. Mijn ASP is bijna maxed out qua updates (alleen nog een type-A powerunit ontbreekt) en ik vind het maar een sloom ding ;) Hoop dat ik mijn ASP kan strippen om gelijk te upgraden naar wat snellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik neem die ASP graag van je over hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het is een mooi ding om te hebben op zich hoor. 128ton capaciteit en je kunt er redelijk mee uit de voeten als bountyhunter...dus lekker allround.
Ik had een paar mooie trades gevonden maar ga nu weer even naar rares kijken. Met de laatste upgrade kan ik jumps van >30Lj maken waardoor je een raretrade-route in een paar jumps bij het volgende station met rares bent. Iets minder saai dan alleen maar pendelen tussen 2 stations a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
zitten er niet meer pirates op die rares ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik merk er weinig van... Af en toe een vervelende sidewinder die t probeert. Met dergelijke grote jumps ben je ook veel minder lang onderweg wat het risico op interdicts verkleint.

Sinds dit weekend trouwens een 27" 2560x1440 monitor. Dat scheelt een stuk!

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 10-03-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

stefijn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:48:
Ik merk er weinig van... Af en toe een vervelende sidewinder die t probeert. Met dergelijke grote jumps ben je ook veel minder lang onderweg wat het risico op interdicts verkleint.

Sinds dit weekend trouwens een 27" 2560x1440 monitor. Dat scheelt een stuk!
En trouwens, wellicht komt 1.2 update nog vandaag uit (wings update) en kan je altijd lief kijken naar een mede tweaker uit de commanderlist die je escort kan spelen indien je naar Lave en consorten wil gaan :)
Is het nu weer 5% van de omzet of 5% van de winst die je krijgt als trade escort?

EDIT: Blijkbaar 5% van de winst. Dus niet echt goed voor rare trading escort. Wel nog goed voor bulk trading escort (200t cargo of meer op korte route)

[ Voor 10% gewijzigd door BlaSfem0n op 10-03-2015 15:27 . Reden: opzoekwerk verricht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik ben op het moment gestationeerd in Lave dus laat die escortaanvragen maar komen ;) BTW, ik heb in de beta ff met de Vulture gevlogen maar man, wat n beest va een spacecraft is dat !!! Dit wordt mn eerstvolgende schip wanneer 1.2 uitkomt >:)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik krijg tegenwoordig missions om goederen naar een station te brengen, terwijl die goederen in de commodity market in dat eigenste station te koop zijn. Is dit een gekend "probleem" en valt het mij nu pas op? Of misschien een specifieke bug voor de remote location (ca 5 schepen / 24u) waarin ik me bevind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Lijkt me best leuk om als Escort met traders mee te hoppen, zeker omdat ik zelf geen miljoenen heb om mee te traden. 5% van de winst... Mja, geen idee of dat nou de moeite is? 1000 / ton en dan 120 ton in een T6 -> 6000 cr voor het meevliegen? Ik zou zeggen "maar je loopt ook geen risico", maar dat is niet waar. Ik verwacht dat er nu ook Phyton - cobra - cobra wings je opwachten... Of 3x Clipper b.v.

Dan ben ik in 10 minuutjes Anarchy Nav point beter af gok ik zo: 6-30k credit is daar wel te doen en ik denk dast het een stuk minder gevaarlijk is dan als lage combat rank met dure transports meevliegen.

Maar goed, we gaan het zien, maar er mag van mij nog wel het nodige worden aangepast aan de profession-income-balance.

Hoop dat ze ook eens een keer een tractor beam ofzo introduceren, mining vind ik nu toch wel een beetje té irritant met het scoopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
djunicron schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:12:
Lijkt me best leuk om als Escort met traders mee te hoppen, zeker omdat ik zelf geen miljoenen heb om mee te traden. 5% van de winst... Mja, geen idee of dat nou de moeite is? 1000 / ton en dan 120 ton in een T6 -> 6000 cr voor het meevliegen? Ik zou zeggen "maar je loopt ook geen risico", maar dat is niet waar. Ik verwacht dat er nu ook Phyton - cobra - cobra wings je opwachten... Of 3x Clipper b.v.

Dan ben ik in 10 minuutjes Anarchy Nav point beter af gok ik zo: 6-30k credit is daar wel te doen en ik denk dast het een stuk minder gevaarlijk is dan als lage combat rank met dure transports meevliegen.
Als het een lakon type 9 is kan het best wel de moeite waard zijn volgens mij.
Laten we zeggen een lakon type 9 met minimale shields heeft een cargo van 500 ton.
Op een leuke winst gevende route moet het toch echt wel mogelijk zijn om 2400 cr per ton te kunnen krijgen.
Dus 500 x 2400 = 1,200,000 - 5% = 60,000 cr. toch best wel lekker verdiend voor +- 20 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
5pm gmt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
mmmm heeft got eigenlijk een elite group ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

dabelg schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:42:
mmmm heeft got eigenlijk een elite group ?
Nee, maar je mag er altijd één aanmaken en volk vanuit de CMDR lijst toevoegen :)
Als iemand escortje wilt spelen voor mij (zit in empire vlakbij Achenar te traden) mag hij altijd een berichtje laten. Op men route met men T7 heb ik 0.5 mil per trip heen/terug winst, dat voor dikke 10 min travel.
Dus escorts krijgen 25k cr. Is een rustig stuk, dus je kan ook gewoon mee traden voor extra bonus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
102m voor de Fer de Lance, 21m voor de Vulture. Ik denk dat ik eerst nog even voor een T7 ga

edit: ook handig om te weten, schade treedt nu op boven de 100% heat...ik d8 al wat blijft mijn schip koel....

[ Voor 38% gewijzigd door Stefke op 11-03-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BlaSfem0n schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:35:
[...]

Nee, maar je mag er altijd één aanmaken en volk vanuit de CMDR lijst toevoegen :)
Als iemand escortje wilt spelen voor mij (zit in empire vlakbij Achenar te traden) mag hij altijd een berichtje laten. Op men route met men T7 heb ik 0.5 mil per trip heen/terug winst, dat voor dikke 10 min travel.
Dus escorts krijgen 25k cr. Is een rustig stuk, dus je kan ook gewoon mee traden voor extra bonus :P
vanavond eens kijken hoever het vliegen is voor mijn nieuwe viper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Heb net even de Vulture uitgeprobeerd, man wat is dat ding sterk is gewoon een Eagle op crack.
Denk dat ik deze even een tijdje hou heb me Python ook verkocht vind de Vulture veel leuker vliegen.

Edit: Twee grootste min punten die ik heb kunnen ontdekken zijn de powerplant max A4.
En cargo capacity, dus niet geschikt voor traders en piraten.
Prijs is trouwens ook erg fors, met de upgrades die ik net heb gedaan zit ik op 36 mln de insurance is bijna 1.9 mln.

[ Voor 40% gewijzigd door BlackCurry op 11-03-2015 11:11 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat ik me vooral afvraag: Als je dan die Vulture hebt voor 35M cr, verdien je dat dan ooit nog weer terug met combat...

Voor mij in m'n Cobra die misschien 1M kost alles bij elkaar, schraap ik best aardig wat NPC's bij elkaar voor bounties, maar vervolgens heb ik de insurance niet zomaar terug verdiend als dat over de 1M heen gaat lopen. Natuurlijk gaat zo'n fighter niet snel kapot en sloop je alles sneller, maar de limiterende factor is toch het aantal tegenstanders. Een uur of 4-5 moeten spelen om enkel je insurance fee rijker te worden is toch best een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat kan wel eens een probleem zijn... Ik maakte laatst een foutje in mijn ASP en liet een paar sidewinders mijn hull naar 70% slopen. Kosten: 100.000cr

Daar moet je toch wel een 15 schepen voor vernietigen om dat terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Repairs zijn wel fors naar beneden gehaald. Het is ongeveer nu maar zo'n 25% van wat het ervoor was. En je kan natuurlijk nu ook shield boosters en hull reinforcements steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ha, nog geen enkel bericht sinds de update. Iedereen uitgekeken op dit spel? ;)

Ik heb mijn T7 gekocht. Precies genoeg geld om hem met een grote FSD uit te rusten maar zonder insurance ( ;) ) snel naar een lokatie te gaan waar ik verwacht wat te verdienen. Zonder problemen aangekomen. Trades zijn wat lastiger te vinden, want de spoeling is dunner door dat het schip onder "large" valt.
Maar met een heenenweer profit van 2050 gaat het toch al lekker snel en heb mijn insurance al lang weer binnen. Moet helaas wel een jump teveel doen, maar ik hoop dat ik het met de volgende upgrade van de FSD wel in één keer haal.

Grind grind naar de Vulture toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 00:30
Ik ben zelf al na 1 week uitgekeken (sinds release even gespeeld). Baal er toch wel erg van, maar heb me denk ik gewoon erg verkeken op de content (want die is er eigenlijk gewoon niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Idd... Ik denk dat als ik de Vulture heb ik ook erg snel uitgespeeld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ik wacht op volk van GoT om mij te contacteren samen iets te gaan beleven :P
Trade route die ik doe begint wat minder te worden, maar nog altijd dicht tegen de 2300-2400 per ton heen-terug. En krijg geen maar geen verdere missies voor Empire, terwijl ik al lang en breed de poen heb voor een dikke Clipper te kopen.
Ik denk dat ik eens wat schepen van mij ga ophalen en slopen voor extra geld om zo een deftig gekitte Vulture te maken. En dan lekker knallen... Nog voor de kleine patch van gisteren haalde ik al in een Eagle op minder dan 30 min bijna 500k aan bounties. Had bijna alleen maar Pythons en Anacondas, en minstens 5 security vessels die op de targets knalden :D. DUs het ging al vlotjes, en aangezien bounties nu +- verdubbeld zijn zou het toch een aardige cent kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

FYI, de Vulture kost nu maar 4,9 mil. credits. Ik heb mijn uitgekitte Cobra er gisteravond op ingeruild en heb tot nu zeker geen spijt :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
huh? Niet 21??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Nope, ze hebben hem gisteren verlaagd. De FDL kost nu 51 mil. en de IPDS nu 19 mil.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Pffftt.. De prijzen verlaagd, de schade verlaagd, de bounties verhoogd. Zouden de mensen klagen dat Elite niet meer dan een enorme grind is en sommige zaken ver buiten bereik liggen behalve als je bijzonder veel tijd verknalt met grinden? Nu heeft iedereen sneller de grote schepen en komt er dan achter dat er weinig te doen is verder.
Ik zie het nog even als tijdvermaak, maar een beleving is het bepaald niet.

Lekker als je net 21miljoen hebt betaald? (Of krijg je dan een refund)

IPDS?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 13-03-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Ik heb een refund gekregen voor de Vulture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Denk dat ze de Vulture binnenkort wel kapot gaan nerfen.
Oke 21 mln was teveel maar 5 mln is een lachertje voor zo een sterk schip.
Ze hadden de Vulture prijs technisch tussen de ASP en T7 moeten zetten 10 of 12 mln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat had me een prima prijs geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Wings uitleg filmpje. Wat mij betreft is de basis van Elite nu erg goed, en hoop dat ze zich nu op meer en meer content gaan richten!

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Goede uitleg had hem gisteren al via reddit gezien.

Vraagje kan je ergens ''push to talk'' aanzetten met wings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@stefijn IPDS = Federal dropship. Ik dacht dat het imperial was, met bad ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Patje040175 op 14-03-2015 13:58 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik ben een beetje stom geweest en heb een nieuwe Cobra zonder fuel scoop gekocht in LP 336-6 en ging even naar Feynman Station om een andere power plant te kopen, maar onderweg vergeten dat ik minder ver kon springen dan normaal. Nu ben ik gestrand in een unexplored systeem BD+19 3268 met een piep-klein beetje brandstof over om evt. nog naar een ander unexplored systeem ROSS 863 te gaan.

Ik heb geen scanner om te kijken of er planeten zijn met eventuele stations om te tanken. Zou iemand hier kunnen helpen kijken of die er eventueel zijn en mij daarnaartoe willen begeleiden? De enige andere oplossing is een self-destruct en dat zou ik graag willen voorkomen!

Edit: Laat maar. Iemand heeft me al geholpen en er waren geen plaatsen om bij te tanken. Ik heb me laten neerschieten door iemand. Ook leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 14-03-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet iemand waar die vulture te koop is. Vlieg al twee dagen tientallen stelsels af en nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

stefijn schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:02:
Weet iemand waar die vulture te koop is. Vlieg al twee dagen tientallen stelsels af en nergens te vinden.
Op de elite-dangerous wikia bij de schepen staan plaatsen waar ze ze verkopen :)
Mijne heb ik van Beta-1 Tucanae gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, zelfs dat kreeg ik niet gevonden (wel pagina's over de Vulture, maar geen lokaties op die pagina's. Bij andere schepen wel)

Tnx, ga ik daar mijn geluk beproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

stefijn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:33:
Ja, zelfs dat kreeg ik niet gevonden (wel pagina's over de Vulture, maar geen lokaties op die pagina's. Bij andere schepen wel)

Tnx, ga ik daar mijn geluk beproeven.
op de wika op expand drukken bij purchase locations :p

Aktzin Feoktistov Station 16 March 2015
Beta-1 Tucanae Adams Orbital March 2015
Cockaigne Ottley's Landing March 2015
Furbaide Effinger Port 15 March 2015
G 126-31 Dobrovolski Ring March 2015
LHS 3447 Dalton Gateway March 2015
Lorden Roentgen Horizons March 2015
Neche March 2015
TZ Arietis Snyder Enterprise March 2015, v1.2
LAWD 80 Caverlari Station March 2015, v1.2
Wolf 406 Hamilton Gateway March 2015
Wuli Behnken Gateway March 2015 v1.2
Sanuma Dunyach Orbital March 2015 v1.2
Oxossi Shinjo Station March 2015 v1.2
Wolf 906 Herbert Dock March 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
|:( kom daar nooit verder :P

Heb m net opgehaald en flink geupgrade :)

edit: leuk scheepje. In een klein uurtje 1,4miljoen aan bounties...

[ Voor 76% gewijzigd door Stefke op 16-03-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Wings update heeft maar mooi de bounties verbeterd. Gisteren op een half uurtje toch een mooie 250k bij elkaar.

Vanavond misschien ook eens een bezoekje brengen aan Lugh, is maar een 15 jumps weg van mij. Blijkbaar is daar een community event gaande, dan kan ik dat ook eens meemaken.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

4bit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:58:
Wings update heeft maar mooi de bounties verbeterd. Gisteren op een half uurtje toch een mooie 250k bij elkaar.

Vanavond misschien ook eens een bezoekje brengen aan Lugh, is maar een 15 jumps weg van mij. Blijkbaar is daar een community event gaande, dan kan ik dat ook eens meemaken.
Goed geld verdienen. Zeker de smuggling event. Op te halen in Hartfield, en de beacon zelf is 25k km ervandaan, dus vlakbij.

- Droppen in convoy beacon.
- T9 is je target, al de rest negeren.
- Op de propere manier:
  • limpet controller hebben en niet vergeten limpets te kopen
  • schild van de t9 afknallen
  • point defences targetten en afknallen (3 in totaal)
  • cargo hatch targetten en limpet afschieten
  • wachten totdat siphon complete krijgt en er plannen droppen
  • repeat (zie dat schild neer blijft alvorens limpets af te schieten) totdat limpets op zijn, of cargo vol is, of t9 kapot geschoten is
- De minder propere manier:
  • Gewoon rechtstreeks op cargo hatch schieten (wel oppassen dat je de plannen zelf die kunnen droppen niet kapot schiet)
- Terug naar Hartfield vliegen en boosten/silent running door de mailslot zodat je niet gescanned wordt (dikke fines anders, en ik bedoel, DIKKE fines)
- 43k per plan op de black market verkopen
- PROFIT

Ik doe dit momenteel met een vulture met dikke shieldboosters, maar heb bijgevolg weinig cargo space dus is niet ideaal. Zoveel damage krijg je niet dus dik schild is niet perse nodig. Denk dat een cobra idealiter is, niet zoveel dps nodig ook niet voor de turrets en schild bij de t9 kapot te krijgen, en meer cargo space. Als de cargo scoop bij de FdL gefikst is, is dat misschien het ideale schip hiervoor (maar nogal prijzig enkel voor dat te doen :) ).

Best ook doen in solo, anders zuller er wel feddie cmdr's op de loer liggen om je af te knallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Gisteren dus naar Lugh gegaan en dan Crimson State gejoined. Dit vooral omdat de Federation toch al een hoop meer volk heeft (verhouding is op dit moment 3:1 geloof ik in het voordeel van Federation). Doe het voorlopig ook gewoon solo, in die beacon zitten al genoeg zware schepen.

Uiteindelijk ook die T9 gedaan, wel zonder limpet controller, dat is een goed idee voor vanavond.
En met smokkelwaar in een station vliegen is voorlopig van op 7km ofzo volle snelheid door die gleuf vliegen.

Brengt in ieder geval meer op dan schepen van de Federation vernietigen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo1973
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-07-2024
Voila, mijn naam ook even bij de TweaCommanders toegevoegd, al ben ik vooral bezig met the great unknown in kaart te brengen :-)

there's 10 kinds of people... those who know binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, na 13.5M in bounties ben ik nu juist maar eens gaan proberen te traden...

Persoonlijk vind ik toch een Cobra met 2xMC en 2x Class 2 Beam laser prettiger dan de Vulture met 2x Class 3 Burst tot nu toe. Vind het maar een klein verschil in gevechtseffectiviteit in veel gevallen.
Ja, het schild is een stuk sterker. Maar geen cargo ruimte en minder range voor jumps... Achja.

Nu met een T6 96 ton aan het verschepen, maar ik kan nog steeds geen fatsoenlijke trade route vinden. Rondje rares gedaan en daar ook maar 800K cr aan overgehouden. Nog maar een tijdje wat aanklooien en dan maar weer de RES in voor wat bounties denk ik.

Het verzamelen van schepen is eigenlijk ook wel erg leuk, beetje afwisseling heeft deze game wel nodig naar mijn mening. Beetje balen dat je steeds weer zo'n eind moet reizen als je van schip wil wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben er helemala klaar mee, wat een saaie shit is dit zeg. Ik kan het niet meer aan...Uninstall Elite Dangerous...

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 19-03-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
stefijn schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:47:
Ik ben er helemala klaar mee, wat een saaie shit is dit zeg. Ik kan het niet meer aan...Uninstall Elite Dangerous...
;w Het is ook nog steeds een beta, gewoon geduld hebben op nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja ik kom over een jaar wel terug of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

stefijn schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:47:
Vraag me af wat je dan allemaal gedaan hebt. Alles al gedaan?

-Trading (standaard eerste ding)
-Mining
-Bounty hunting
-Piracy
-Meevechten in een oorlogsgebied
-(Deep) Exploration
-....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het nodig vinden om vol drama en bombarie aan te kondigen dat ze "klaar" zijn met het spel... De Frontier forums staan ook vol met threads daarover. Het is toch heel normaal dat je na 'n paar weken of maanden weer 'ns een tijdje wat anders gaat spelen? Het aantal games dat mijn aandacht de afgelopen 15 jaar voor meer dan 2 maanden aan een stuk heeft vastgehouden is op de vingers van hooguit twee handen te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is heel normaal, maar in die gevallen heb je na het spelen een goed gevoel over een spel overgehouden. Avontuur, dingen beleven. Ik heb alleen maar een gevoel van tijdsverspilling na 3 maanden Elite. Ik ben gefrustreerd over het totale gebrek aan diepgang in dit spel.

Het enige positieve aan Elite vind ik de UI en hoe het er uit ziet. Voor de rest is het wat inderdaad veel mensen overal vekondigen, grind, grind, grind.

Komt er een filmpje voorbij van een kerel die naar de andere kant van de melkweg gevlogen is. En dan lees ik dat ie 5000 (vijfduizend!) jumps heeft gemaakt. En dan vraag ik me af wat ie in Elite dan allemaal nog meegemaakt heeft op die reis (niets dus...) Ik walg bij de gedachte van zo'n trip :r

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 21-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
En toch heb je je er blijkbaar een paar maanden mee vermaakt, anders was je wel eerder gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Haha idd, maar ik heb al eerder op t punt gestaan om er mee te kappen uit frustratie. Maar oke, het vliegen vond ik ook leuk en uiteindelijk blijf je toch nog even hangen om te kijken of het volgende schip het spel leuker maakt. Maar ik heb nu die Vulture en er veranderd niets door.
Was ik eerder gestopt had ik ws. minder spijt over die tijdsverspilling die ik nu voel. Dat kan ik mezelf dan aanrekenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 21-03-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:52
stefijn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:12:
Haha idd, maar ik heb al eerder op t punt gestaan om er mee te kappen uit frustratie. Maar oke, het vliegen vond ik ook leuk en uiteindelijk blijf je toch nog even hangen om te kijken of het volgende schip het spel leuker maakt. Maar ik heb nu die Vulture en er veranderd niets door.
Was ik eerder gestopt had ik ws. minder spijt over die tijdsverspilling die ik nu voel. Dat kan ik mezelf dan aanrekenen.
Dit is exact de reden dat ik ook gestopt ben met ED. Ik persoonlijk vond het spel initieel erg leuk. Het simulatie aspect is erg goed gedaan, docken, vliegen etc. Het "grinden" van diverse aspecten in het spel: traden, bounty hunten etc. om genoeg geld te verdienen zodat je het volgende schip kan kopen.

Echter, kom je op een gegeven moment tot de conclusie dat het schip waar je dagen voor hebt gespaard eigenlijk niets veranderd aan hetgene wat je doet: grinden.

Op een gegeven moment had ik een lakon type 6. De gedachte om weken(!) te moeten grinden voor een upgrade van dat schip, wat NIETS veranderd aan de inhoud van het spel / gameplay, is voor mij uiteindelijk reden geweest om te stoppen met spelen.

Jammer, maar het wordt inderdaad tijd voor wat meer diepgang in het spel. Bijvoorbeeld dat je, nadat je gedockt bent, je schip kan verlaten en andere spelers kan zien binnen het station. Het voelt nu echt aan als een single player grind fest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
iemand die met mij een potje wilt spelen totale noob en lijkt me volgens mij leuker om in een wing te spelen dan solo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Als je al het gevoel hebt dat je in een spel aan het grinden bent om iets te kunnen bereiken, dan moet je acuut stoppen.
Dan is dit geen spel voor jou.
Het gaat in de meeste sandbox games juist om de weg naar je doel toe in plaats van het doel zelf.
In ED kun je nu nog maar een fractie doen van hetgeen Braben voor ogen heeft. Met iedere update komt er weer iets nieuws bij. ED is nu pas 3 maanden jong en is al beginnen te groeien met Wings, nieuwe schepen, diverse events etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
roepie88 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:19:
Als je al het gevoel hebt dat je in een spel aan het grinden bent om iets te kunnen bereiken, dan moet je acuut stoppen.
Dan is dit geen spel voor jou.
Het gaat in de meeste sandbox games juist om de weg naar je doel toe in plaats van het doel zelf.
In ED kun je nu nog maar een fractie doen van hetgeen Braben voor ogen heeft. Met iedere update komt er weer iets nieuws bij. ED is nu pas 3 maanden jong en is al beginnen te groeien met Wings, nieuwe schepen, diverse events etc.
Dat is nu juist het punt met ED, er is geen "weg" naar je doel. De "weg" naar je doel is (op dit moment nog) grinden, hoe je het ook wendt of keert. Er is gewoon bijzonder weinig spannends te doen in de spelwereld.

Er zijn mensen die aangeven dat het exploren leuk is. Feitelijk gezien is dat ook gewoon grinden. Je target het stelsel, je jumpt, je target je volgende stelsel, je jumpt... etc. Onderweg kom je vervolgens ook niks bijzonders tegen.

ED is op dit moment gewoon erg "kaal" qua features. Op zich niet erg, de game verkeerd momenteel nog in de beta, maar het is wel een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij is het geen beta meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
SparksNL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:35:
[...]

Dat is nu juist het punt met ED, er is geen "weg" naar je doel. De "weg" naar je doel is (op dit moment nog) grinden, hoe je het ook wendt of keert. Er is gewoon bijzonder weinig spannends te doen in de spelwereld.

Er zijn mensen die aangeven dat het exploren leuk is. Feitelijk gezien is dat ook gewoon grinden. Je target het stelsel, je jumpt, je target je volgende stelsel, je jumpt... etc. Onderweg kom je vervolgens ook niks bijzonders tegen.

ED is op dit moment gewoon erg "kaal" qua features. Op zich niet erg, de game verkeerd momenteel nog in de beta, maar het is wel een feit.
Er is wel een doel en niet eentje maar tientallen.
Het is namelijk een sandbox game en daar bepaal je helemaal zelf wat je doel is.
Ook in de updates die op zeker gaan komen, zul je zelf je doel moeten bepalen.

En zolang je het geweldig vindt om in onbekende gebieden rond te vliegen waar nog niemand is geweest, dan kun je veel lol hebben met exploren.
Ook al is het jumpen van het ene naar het andere stelsel.
Iedere keer als je uit een jump komt kan je verrast worden.
Denk je dat Christopher Columbus het ook één groot grindfeest vond voordat hij Amerika ontdekte?

En ik denk dat er nog van alles aan toegevoegd gaat worden om het allemaal nog leuker te maken.
Maar om nu na iedere 3 jumps een of andere boze alien op je af te sturen of een verloren beschaving te vinden gaat wat ver. Wat dat betreft is exploren voor veel spelers nu niet het meest opwindende spelelement van Elite.
Dit in tegenstelling tot bounty hunting, mercenary, pirating achtige zaken. Daar kunnen we ook nog veel, nieuwe en interessante ontwikkelingen in verwachten.

En het klopt dat Elite geen beta meer is. Nu is het niets meer en niets minder dan een versie 1.0 MMO achtige game waar net als alle andere MMO's continu nieuwe content aan toegevoegd gaat worden.
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, daar zijn ze 3 maanden na release al druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SparksNL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:35:
[...]
ED is op dit moment gewoon erg "kaal" qua features.
Ik weet niet welk spel jij speelt, maar ik ervaar het toch heel anders.
Hier heb ik bijvoorbeeld heel veel plezier aan beleefd.

Het spel heeft meer dan genoeg features voor een hele community om geweldige evenementen te organiseren, orginele series zoals Galnet News op te zetten. En dat zijn maar een paar voorbeelden van de geweldige manieren waarop spelers hun creativiteit kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
rickiii schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Ik weet niet welk spel jij speelt, maar ik ervaar het toch heel anders.
Hier heb ik bijvoorbeeld heel veel plezier aan beleefd.

[video]
Het spel heeft meer dan genoeg features voor een hele community om geweldige evenementen te organiseren, orginele series zoals Galnet News op te zetten. En dat zijn maar een paar voorbeelden van de geweldige manieren waarop spelers hun creativiteit kwijt kunnen.
Hetgene wat jij hier beschrijft is geen feature, maar een groep mensen die samen een soort van race(?) organiseert. Het gros van de spelers zal enkel in aanraking komen met wat het spel momenteel aanbiedt: traden, bounty hunten, exploren, pirating.

In basis zijn dit prima features en het idee erachter best mooi verzonnen, namelijk zelf bepalen wat voor invulling je aan het spel geeft.

Jij vult het wellicht in met het voorbeeld wat je geeft. Samen met de community dingen verzinnen.
In de praktijk zal dit bij de meeste spelers toch uitkomen op grinden...

Ik hoop dat ED in de nabije toekomst toch wat uitgebreider wordt, tot die tijd laat ik hem even links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
SparksNL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Hetgene wat jij hier beschrijft is geen feature, maar een groep mensen die samen een soort van race(?) organiseert.

In basis zijn dit prima features en het idee erachter best mooi verzonnen, namelijk zelf bepalen wat voor invulling je aan het spel geeft.

Jij vult het wellicht in met het voorbeeld wat je geeft. Samen met de community dingen verzinnen.
En hier sla je de spijker op de kop (tenminste de tekst die ik heb laten staan in de quote).
Dat is nu precies de kracht van Elite Dangerous (en van iedere sandbox mmo).
De community die zelf invulling geeft aan het spel en van alles zelf gaat verzinnen.
Een race, de economy in een stelsel verstoren een bepaalde factie steunen of juist niet. De spelers hebben directe invloed op het spel zelf. Fantastisch toch?
En als FD dat de komende tijd gaat aanvullen met nieuwe functionaliteit en world space events dan kun je nog jaren zoet zijn met ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SparksNL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:26:
[...]
In de praktijk zal dit bij de meeste spelers toch uitkomen op grinden...
Je kunt aankomende zondag meedoen als je wilt, schrijf je hier in
http://www.reddit.com/r/E..._signups_and_information/

Pagina: 1 ... 10 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.