[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste
Acties:
  • 170.025 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Drumatiko schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:28:
[...]

Klinkt goed! Was het trouwens nog gelukt met die polscomputer (pip-boy)? Die knutselfoto's zijn overigens altijd wel leuk om te zien (behalve degene waarbij je je joystick gesloopt had haha), dus gooi gerust wat pics in de groep als je er toevallig nog wat hebt :9~
Nog niet aan het pipding toegekomen, energieniveau en zo.

Ik heb nog honderden fotos en de laatste tijd verandert er niet zoveel meer waarddoor nieuwe plaatjes niet veel toevoegen. De meeste fotos over de bouw staan op mijn blog www.simplicate.info maar als je specifieke dingen wilt zien kan ik dat regelen natuurlijk.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Ik heb nog honderden fotos en de laatste tijd verandert er niet zoveel meer waarddoor nieuwe plaatjes niet veel toevoegen. De meeste fotos over de bouw staan op mijn blog www.simplicate.info maar als je specifieke dingen wilt zien kan ik dat regelen natuurlijk.
Rob het is dat ik maar +1 kan geven, maar als het kon gaf ik je er 10. Vind je design echt heel erg vet en zeer zekers mijn respect dat je dit zo gemaakt hebt _/-\o_

Je hebt inspiratie bij me losgemaakt en...ik ga er ook aan beginnen. Niet zoals jou maar wel een eigen game bureau.
De inspiratiebron komt uiteraard van jou en design waar het op moet gaan lijken is als deze: http://www.bitrebels.com/...ordfish-pc-computer-desk/

Uiteraard niet 100%, frontdesk komen wat hulp materialen zoals meters en een military chopper flip switch >:)
En mijn scherm zal ook motorisch omhoog komen zoals de video. Ben al de nodige electronica + led verlichtingen + hardware delen zoals Fans + fancontrollers aan het kopen :P

Moet zeggen dat het erg tegenvalt de juiste materialen te kopen en 2 linkerhandige als ik met electronica gaat ook wat worden hahaha, maar we gaan ervoor en ben zelf ergggg pietje precies :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Rob het is dat ik maar +1 kan geven, maar als het kon gaf ik je er 10. Vind je design echt heel erg vet en zeer zekers mijn respect dat je dit zo gemaakt hebt _/-\o_

Je hebt inspiratie bij me losgemaakt en...ik ga er ook aan beginnen. Niet zoals jou maar wel een eigen game bureau.
De inspiratiebron komt uiteraard van jou en design waar het op moet gaan lijken is als deze: http://www.bitrebels.com/...ordfish-pc-computer-desk/

Uiteraard niet 100%, frontdesk komen wat hulp materialen zoals meters en een military chopper flip switch >:)
En mijn scherm zal ook motorisch omhoog komen zoals de video. Ben al de nodige electronica + led verlichtingen + hardware delen zoals Fans + fancontrollers aan het kopen :P

Moet zeggen dat het erg tegenvalt de juiste materialen te kopen en 2 linkerhandige als ik met electronica gaat ook wat worden hahaha, maar we gaan ervoor en ben zelf ergggg pietje precies :)
Tof! Super, en ook bedankt voor de +1 natuurlijk.

Maar het spannendste van mijn build blijft voor mij toch echt wel de diy hotas, met de 3d-printed onderdelen en mechanica. De behuizing is een leuk extraatje, hoewel daar toch ook wel heeel heeel veel tijd in is gaan zitten.

De belangrijkste tip is om je joystick en throttle NAAST je te hebben en niet OP het bureau. En, ga lekker achterover zitten en geniet van het uitzicht.

Qua electronica met de schakelaars is echt niet zo moeilijk. Met de juiste Arduino (atmega32u4) heb je alleen draadjes en switches nodig om een paneeltje te maken die als joystick in windows zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:27:
[...]...Qua electronica met de schakelaars is echt niet zo moeilijk. Met de juiste Arduino (atmega32u4) heb je alleen draadjes en switches nodig om een paneeltje te maken die als joystick in windows zichtbaar is. ...
Is een teensy 3.2 niet een veel betere oplossing voor een DIY inputboard/joystick? Zeker omdat die meer DI/Q's en AI/Q's, meer ram, sneller en goedkoper zijn. + het feit dat je die kan 'omzetten' als een USB-joystick HID zodat windows die herkend in vrijwel alle games?

Niet om bijdehand te doen ofzo, just askin'

Back on 'elite dangerous topic' . Ik ben een returning player, iemand een goed idee voor moneymaking? Ik was altijd aan het bounty hunting in RES's.

[ Voor 10% gewijzigd door Tyoi op 23-08-2016 17:47 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tyoi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Is een teensy 3.2 niet een veel betere oplossing voor een DIY inputboard/joystick? Zeker omdat die meer DI/Q's en AI/Q's, meer ram, sneller en goedkoper zijn. + het feit dat je die kan 'omzetten' als een USB-joystick HID zodat windows die herkend in vrijwel alle games?

Niet om bijdehand te doen ofzo, just askin'
Ik meldde ook dat het om een 32u4 ging, dezelfde processor als in de Teensy 2.0 gebruikt wordt. De processor is waarom het zo eenvoudig is omdat de usb features bij deze ingebakken zitten en programmeerbaar is (dit itt tot de klassieke arduinos met atmega328 en losse usb chip)

Meerdere wegen leiden naar Rome. Ik gebruik chinese Arduino pro micro uitvoering kost €2. Teensy is geen rocket science, enkel een andere package.

Update: mea culpa, de teensy 3.2 gebruikt een snelle cortex processor. Voor een joystick is de AVR absoluut snel genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 23-08-2016 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ah! Nvm then, I stand corrected :X ;)

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:37
Patje040175 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:
Beide thrustmasters zijn volgens mij hetzelfde, ik heb iig een t-flight hotas x gebruikt.
Dit is een goede instapper wat betreft een hotas opstelling.
De saitek x52pro was mijn volgende hotas, deze wordt volgens mij ook veel gebruikt icm ED.
Zelf was ik niet erg te spreken over de drivers, die gaven mij iig veel BSOD's
Nu heb ik de x55, ook deze geeft driverproblemen en ghostpressesbij de throttle. Verder is het een zeer goede hotas maar ik zou beginnen met de thrustmaster. Op marktplaats vaak voor maar 25 euro
Beide thrustmasters zijn volgens mij hetzelfde, ik heb iig een t-flight hotas x gebruikt.
De saitek x52pro was mijn volgende hotas, deze wordt volgens mij ook veel gebruikt icm ED.
Nu heb ik de x55, ook deze geeft driverproblemen en ghostpressesbij de throttle. Verder is het een zeer goede hotas maar ik zou beginnen met de thrustmaster. Op marktplaats vaak voor maar 25 euro
txs! goede tip van mp, dat is het proberen wel waard zou ik zo zegen :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

De drivers zijn i.d.d. een drama, bij mij werkt die alleen maar goed als ik onderstaand eigenschappen menu open heb staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WQ1vjv7.jpg
RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Thanks, leuk om dat eens rustig na te lezen. Is trouwens dat interview nog ergens na te kijken (ik kon het zo snel niet vinden)?

@daPet, dank! link fixed

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@Drumatico dat interview is nooit gereleased door Tweakers, out of my hands

Goed nieuws: in Jacques in geen reet te doen. Ik heb 48t osmium gemined en ingeleverd en zit na een week pas in de top25% met nog 1d te gaan. Doooeg. Goede nieuws is dat ik weer naar huis kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:00:

Goed nieuws: in Jacques in geen reet te doen. Ik heb 48t osmium gemined en ingeleverd en zit na een week pas in de top25% met nog 1d te gaan. Doooeg. Goede nieuws is dat ik weer naar huis kom.
Meer dan ik ooit heb kunnen betekenen! Behouden vaart :+

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bedankt daPet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:00:

Jammer van dat interview, had het graag even gekeken!

Wat betreft Jacques; je hebt bijgedragen aan de start van het nieuwe begin van de mensheid. JOUW osmium zal het laatste puzzelstukje zijn bij de ontwikkeling van een warpgate tussen de bubble en J-stat. Welvaart en voorspoed zullen zich als een tsumani verspreiden over de mensheid; oorlogen worden overbodig, de mensheid zal het universum veroveren en de thargoids met shock and awe onderwerpen. Onze schepen zullen gedecoreerd worden met unknown fragments en vergruisde barnacles ( >:) ). Dit allemaal door uw inzet! The empire dankt u!

Een prestatie waar je kleinkinderen trots op zullen zijn! :*)

/wartime peptalk

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ben jij copywriter misschien? 8)

Ik zoek nog iemand die mijn biografie wil schrijven! volgens mij kan jij dat wel een beetje voor me opleuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

@Drumatiko
Ik zie dat je een 'ViveSetup' linkje op je bureaublad hebt staan, ervan uitgaande dat je ook een Vive hebt, en omdat dit een E:D forum topic is; wordt je niet super misselijk als je E:D in VR speelt?

Ik heb zelf een GearVR en werd echt 'raar' van End Space en MinecraftVR.

Also @Patje040175/Boefmans/Whoever:
Ik heb de X52 pro al een tijdje en ervaar geen problemen. Geen BSOD's en/of eigenschappen vensters openstaan. De software van saitek is wel altijd een probleemkindje geweest (so far I know of), niet echt echt gebruikersvriendelijk, heeft een leercurvje. Maar goed, die heb je niet echt nodig in E:D (de software, alleen drivers).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een week mijn vive niet op heb gehad, maar dat komt omdat ik nu bezig ben met missies waar je redelijk vaak teksten moet lezen en hyperspace jumps moet maken (hyperspace is bij mij meteen ALT+TAB om het forum te lezen, dit gaat wat lastig met die bril op). Met een vive is de tekst toch nog vrij slecht leesbaar (of althans; minder prettig). Misselijk ben ik tot nog toe er niet van geworden, al moet je wel zeker weten dat je voldoende frames genereert.

Ik had een keer de grafische instellingen verkeerd staan waardoor de framerate kelderde in een station, hier kreeg ik wel even een naar gevoel van.
Misschien speelt het ook nog mee dat ik al jaren met een headtracker speel, en daardoor al lange tijd gewent ben aan hoofdbewegingen in een spel.

@Rob, helaas, ik ben slechts een constructeur :P. Als je role-play verhalen leuk vindt, dan kun je heel veel terug vinden op het ED-forum. Als een ware techneut zijn mijn schrijfkunsten enigszins beperkt (zal ondertussen al een dozijn spelingsvauten e.d. hebben gemaakt in mijn posts haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Alt+tab in mijn setup (met nvidia surround) is funest voor het spel. Met geen mogelijkheid krijg ik de keyboard focus terug naar het spel. De bug zit er al sinds 1.4 in (of eerder) maar fixen ho maar. De enige oplossing is kill task 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:33
Heb met mijn X55 geen driver problemen ondervonden, dit kwam ik toevallig tegen op Steam: Aussiedroid's Ultimate X-55 Rhino & TrackIR Mappings (Season 1 + 2) plus wat achtergrond info!

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=456122613

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

GeeBee

Oddball

RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:41:
Alt+tab in mijn setup (met nvidia surround) is funest voor het spel. Met geen mogelijkheid krijg ik de keyboard focus terug naar het spel. De bug zit er al sinds 1.4 in (of eerder) maar fixen ho maar. De enige oplossing is kill task 8)7
Ook als je Windowed of juist Borderless speelt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Wie mag ik toevoegen als vriend en wat is jullie nick?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
GeeBee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Ook als je Windowed of juist Borderless speelt?
Borderless lijkt te helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Awesomo4k schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:11:

Gr
cataclysm72

Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

48? :P

Leutje Also Welcome ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:14:
[...]

Borderless lijkt te helpen _/-\o_
Zo speel ik ook in Dual screen.
Main is E:D, second is GoT, GalNet en vanallesennogwat :)
Beweeg de muis en hij verschijnt in het tweede scherm (focus E:D is weg dus controls werken niet meer) en klik weer op E:D en je speelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Betrapt... 72 idd.. 48 was mijn huisnummer.. Zzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Hmmmz, ik kan geen vrienden toevoegen op mijn xbox, raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
RobV schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:28:
[...]

Betrapt... 72 idd.. 48 was mijn huisnummer.. Zzzzz
Nu de straatnaam nog.
Zoek een koelere plek om de nacht door te brengen. Appartement op de bovenste verdieping is ruk in de zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Goed, gisteren met de collega aangekomen in HIP 87414 en idd The Gathering factie gevonden. Is het nou de bedoeling dat we alleen missies oppakken van The Gathering daar? Voor de zekerheid hebben we gisteren maar niets anders gedaan en zijn we ondertussen wel al cordial, maar toch wel fijn om even de bedoeling te begrijpen.

Verder vond ik het in de buurt van Tweakers Home system nogal leeg. Veel systemen zonder outposts of stations. En de missies vielen ook nogal wat tegen op dit moment :P (vooral die voor the Gathering, dat waren allemaal dondate missies... )

Ook de eerste stap gezet in powerplay voor Aisling Duval, maar ik betwijfel of we voor donderdag nog de 100 merits kunnen aantikken voor de hogere rewards (lees, ik weet wel zeker dat dat niet gaat lukken :P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
nog quick tips voor een starter? bepaalde regio waar ik heen moet of waar ik juist niet heen moet? ga in ieder geval niet in open spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ah welkom in HIP :)

Meneer Valesques doet af en toe een beetje raar met zijn missie aanbod. Zolang we rond de 60% zitten zou ik daar alle missies (dus ook andere facties) pakken als ik jou was. Scheeld jou ook weer centjes. Mochten we ver onder de 60% zitten dan zou ik alleen Gathering missies nemen.

"We" zijn in principe ook maar met een aantal spelers in die regio. cmdr RobV, cmdr Executeur en nog een aantal (ja ik ook) zullen als het moet onze normale dingen aan de kant zetten en "ons" systeem weer naar boven brengen. Al heb ik niet de intentie om al te groot te worden.

Een enkele keer doen we daar ook samen missies/hunten maar meestal zijn we ons eigen ding aan het doen.
Rob is lekker bezig bij Jaq (22.000 lichtjaar verder op)
Executeur is waarschijnlijk in eenrijk systeem aan het hunten en ik ben mijn (o zo geliefde...ja meer als mijn FDL) python aan het upgraden. (gonna make me a flying TANK!!!)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

boemmie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:57:
nog quick tips voor een starter? bepaalde regio waar ik heen moet of waar ik juist niet heen moet? ga in ieder geval niet in open spelen:)
Ik speel voornamelijk in open. Zo af en toe als ik speel zal je me naar solo zien switchen maar das voornamelijk voor het missie bord (de reset zich dan en je krijgt andere missies)

Als je ooit een andere speler tegenkomt kan dat erg leuk zijn. Zo kwam ik laatst bij mijn zoektocht naar een UP een commander tegen die er 1 had gevonden!
Ik mocht toen ook kijken en uiteindelijk mocht ik hem hebben van hem. Erg leuke ervaring

5 Minuten later (hij was net weg) Kwam harry potter langs..... dat was minder leuk :P
Zit ik daar in mijn unarmed ASP en een cutter doet niks anders als schieten op me.

(zodra je harry potter tegenkomt WEGWEZEN!)

Waar je heen moet? Nou, HIP 87414 natuurlijk :P
Niet alleen betalen missies hier beter als in starter systemen maar het is ook rustiger als (nauwelijks menselijke tegenstanders/griefers)
Maar uiteindelijk, ook al kan je samen spelen, is Elite iets wat je zelf moet doen. Wie weet ben je een explorer... dan heb je in HIP niks te zoeken. Of ben je een PVE/PVP speler ja dat kan echt overal
Nog een paar daagjes (de 28ste) Zit ik in Maia en omstreken. Let the hunt begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Mijn eerste mini-avontuur zit erop(Uurtje spelen). En een bijna dood ervaring rijker… Over de kop geslagen met mijn ‘’mars-rover’’ en niet uit een kuil te komen kreeg ik na 10 minuten toch net dat beetje grip waardoor mijn rover vooruit schoot… Maar snel terug naar mijn schip en toen naar de hangaar om en mijn schip te parkeren. Ik moet nog veel uitzoeken… In hyperspace gaan… Hoe navigeer ik naar mijn missies… Etc.

Als ik die dingen onder de knie heb kom ik richting jullie gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ik ga hem vanavond even bestellen by steam:) dus wordt even uitzoeken daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesomo4k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:37:
Mijn eerste mini-avontuur zit erop(Uurtje spelen). En een bijna dood ervaring rijker… Over de kop geslagen met mijn ‘’mars-rover’’ en niet uit een kuil te komen kreeg ik na 10 minuten toch net dat beetje grip waardoor mijn rover vooruit schoot… Maar snel terug naar mijn schip en toen naar de hangaar om en mijn schip te parkeren. Ik moet nog veel uitzoeken… In hyperspace gaan… Hoe navigeer ik naar mijn missies… Etc.

Als ik die dingen onder de knie heb kom ik richting jullie gevlogen.
Als je scarab ondersteboven ligt werken de thrusters die erop zitten andersom, daarmee kun je altijd rechtop komen!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Jup, 4 pips op engines en gas op die lollie. Ik ben al een aantal keer van een berg of in een ravijn gestort en heb het tot nu toe allemaal overleeft. Zorg wel dat je snel een srv repair kan uitvoeren tijdens zo'n situatie. De enige twee keren dat ik een srv verloor stond ik stil, alt-tab naar forum en hoorde ik een luide knal. Alt-tab terug en ik zit in m'n Asp. Mooi genaaid als je meer dan 5kly weg zit van de bubble. :|

Ik las op het FD forum ook dat een gast in de heart&soul regio zat een ship recall deed en die explodeerde voor zijn ogen. Dus eigenlijk kan ik niet zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Nog wat over de SRV.. Refueling en reparing is zo makkelijk. Binnen een half uurtje rijden kan dat al met gemak 6 keer gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

daPet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:05:

Ik las op het FD forum ook dat een gast in de heart&soul regio zat een ship recall deed en die explodeerde voor zijn ogen. Dus eigenlijk kan ik niet zeuren :P
Haha! Ik ken dat. Was een filmpje van!

Hij kreeg gelukkig wel een refund en was weer terug op lokatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik zie leven in deze brouwerij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
RobV schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:13:
Ik zie leven in deze brouwerij d:)b
NMS schijnt tegen te vallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

daPet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

NMS schijnt tegen te vallen O-)
Zeker als je Elite Dangerous al eens gespeeld hebt en een beetje onder de knie hebt. :)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
zoo, aanschaf is gedaan, nu alleen wachten totdat ik thuis ben zodat download kan starten via steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 11:19
Toch zou het gaaf zijn als dit soort NMS werelden in ED zouden komen, alleen niet met zoveel outposts etc

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ik zie NMS als een welkome mix van E:D en Out There: Omega :)

E:D boeit alleen veel meer, hoge kwaliteit, geweldige community, betrokken ontwikkelaars, goede verhalen en regelmatige uitgebreide updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Niet op bijdehand te doen, maar E:D maakt ook veel gebruik van procedural generation. Daar is NMS écht niet uniek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

RobV schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:17:
Niet op bijdehand te doen, maar E:D maakt ook veel gebruik van procedural generation. Daar is NMS écht niet uniek in.

[video]
Dan is het punt dus alsnog dat E:D het beter doet dan NMS. Veel meer diepgang, alleen daardoor ook wat moeilijker om in te stappen.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Nou heb een T-Flight Hotas X via marktplaats kunnen strikken.
Heb E.D. even gespeeld met een super allemensense goedkoop stickie.
Dat vloog heel lekker (echt 100 keer beter dan m + tb) alleen dat ding stelt niks voor.

ik las hier al dat die t-flight een goede instapper is. Dus ik ben heel benieuwd.

En dan ga ik echt een keer los en wat dingen proberen.
Is er ook iets van een soort van knop-binding-guide ofzo?
Van de handigste dingen die je aan je stick/knoppen kan binden?

Heb nu alleen nog maar trainingsmissies gedaan, Door drukte, warmte, kinderen en angst nog niet aan de gewone wereld gekomen hahaha.

Ben echt wel benieuwd hoe het spel echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik ben ook begonnen met een muis/keyboard.
Ik ben toen wezen kijken voor een hotas. Want ik had net geleerd wat een Hotas is :P
2 dagen later was ik in het bezit van een X52 pro en wil nu nooit meer wat anders!

Nouja nooit meer op muis/keyboard :P

Als je dat ding eenmaal hebt en hij is is uiteindelijk goed ingesteld (moet je wel zelf doen) kan je niet meer zonder. Ondertussen heb ik hem al een jaar zonder 1 probleem. Zonder 1 probleem die niet aan mezelf lag tenminste

De x52 heeft een throttle die een tegendruk kent bij het maximale "vol gas" geven. Net voor dat de tegendruk begint zit je op je veilige snelheid. Geen loop of shame meer in dat geval. ook erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Leutje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:44:
Ik ben ook begonnen met een muis/keyboard.
Ik ben toen wezen kijken voor een hotas. Want ik had net geleerd wat een Hotas is :P
2 dagen later was ik in het bezit van een X52 pro en wil nu nooit meer wat anders!

Nouja nooit meer op muis/keyboard :P

Als je dat ding eenmaal hebt en hij is is uiteindelijk goed ingesteld (moet je wel zelf doen) kan je niet meer zonder. Ondertussen heb ik hem al een jaar zonder 1 probleem. Zonder 1 probleem die niet aan mezelf lag tenminste

De x52 heeft een throttle die een tegendruk kent bij het maximale "vol gas" geven. Net voor dat de tegendruk begint zit je op je veilige snelheid. Geen loop of shame meer in dat geval. ook erg handig!
nice!!

zodra ik het gevoel heb met E.D, en het vliegen met een HOTAS onder de knie heb dan ga ik kijken naar een upgrade naar een x52 of toch de warthog (die fluistert naar me <koop me, koop me>) maar laat ik eerst maar eens dit onder de knie krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Hebben we niet iets van een skype of WA grp? Kunnen we afspreken wanneer we online zijn, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
beebie121 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:36:
Nou heb een T-Flight Hotas X via marktplaats kunnen strikken.
Heb E.D. even gespeeld met een super allemensense goedkoop stickie.
Dat vloog heel lekker (echt 100 keer beter dan m + tb) alleen dat ding stelt niks voor.

ik las hier al dat die t-flight een goede instapper is. Dus ik ben heel benieuwd.

En dan ga ik echt een keer los en wat dingen proberen.
Is er ook iets van een soort van knop-binding-guide ofzo?
Van de handigste dingen die je aan je stick/knoppen kan binden?

Heb nu alleen nog maar trainingsmissies gedaan, Door drukte, warmte, kinderen en angst nog niet aan de gewone wereld gekomen hahaha.

Ben echt wel benieuwd hoe het spel echt is.
Ik kan je een kopie geven van mijn HOTAS X configuratie bestand. Maar ik vermoed dat je het liever zelf uit zoekt want je weet meteen wat welke functie doet. Ik heb nogal lang zitten stoeien om alles goed ingesteld te krijgen, de opties zijn legio. Je kan in E:D één knop meerdere functies geven afhankelijk van waar je mee bezig bent ingame, wat imo echt een geweldige feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Awesomo4k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:15:
Hebben we niet iets van een skype of WA grp? Kunnen we afspreken wanneer we online zijn, ofzo.
In de start post vind je ook een lijst van commanders die hier vliegen, als je deze toevoegd ingame dan zie je wie online is en kan je ook een voice comm starten. Ik geloof dat er ook een TS server is, maar ik zelf gebruik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik ben blondt haha :)

Nu heb ik alleen nog niet de mogelijkheid gehad om ingame vrienden toe te voegen. Hij zegt alleen "No firiends connected". Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de Xbox speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Xbox en Pc is no friends :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
daPet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Ik kan je een kopie geven van mijn HOTAS X configuratie bestand. Maar ik vermoed dat je het liever zelf uit zoekt want je weet meteen wat welke functie doet. Ik heb nogal lang zitten stoeien om alles goed ingesteld te krijgen, de opties zijn legio. Je kan in E:D één knop meerdere functies geven afhankelijk van waar je mee bezig bent ingame, wat imo echt een geweldige feature is.
hmm.. dan ga ik eerst zelf kijken. mocht ik er niet uit komen kan ik je dan altijd een bericht sturen?

Ik lees wel wat over crossplatform (pc - XBone) is dat er ook?
Heb wel een kennis die op XBone speelt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Xbox en pc delen dezelfde galaxy. Helaas zullen we elkaar nooit kunnen zien
Voor zover ik weet is dit niet meer dan een dure licentie kwestie (thx microsoft! :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Leutje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:32:
Xbox en pc delen dezelfde galaxy. Helaas zullen we elkaar nooit kunnen zien
Voor zover ik weet is dit niet meer dan een dure licentie kwestie (thx microsoft! :( )
Dit wist ik dan ook weer niet. Das mooi naadje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tip voor de nieuwe hotas gebruikerts:

- leer eerst de stick gebruiken
- ga daarna pas alle knopjes een functie geven
- voeg een knop per keer toe. Als je alles in een keer mapt ben je na 5 minuten vergeten wat ook alweer de landing gearcwas, en boost je zomaar tegen een starport aan met alle gevolgen van dien.

Muscle memory trainen!

Ps. Je hóeft niet alles te mappen in je driver software, Elite heeft een prima werkende control editor, bovendien kun je meerdere usb devices mappen in ed, dus kun je alle favoriete controllers en gamepads tegelijk gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik zit RobV zijn post door te lezen en ik heb helemaal niks gemapt in mijn driver software :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
RobV schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:47:
Tip voor de nieuwe hotas gebruikerts:

- leer eerst de stick gebruiken
- ga daarna pas alle knopjes een functie geven
- voeg een knop per keer toe. Als je alles in een keer mapt ben je na 5 minuten vergeten wat ook alweer de landing gearcwas, en boost je zomaar tegen een starport aan met alle gevolgen van dien.

Muscle memory trainen!

Ps. Je hóeft niet alles te mappen in je driver software, Elite heeft een prima werkende control editor, bovendien kun je meerdere usb devices mappen in ed, dus kun je alle favoriete controllers en gamepads tegelijk gebruiken.
Mee eens, eerst flight controls, dan landing, dan srv etcetc.

Ik heb in niets in mijn drivers gedaan, alles in het spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Ok ik ga eerst zelf mn stick gebruiken en kijken welke knoppen ik ga binden met welke acties.

kan ik ook switchen tussen multiplayer of singleplayer? of zijn dat 2 aparte universes?

damn heb er zin in zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

MP en SP zijn alle2 dezelde galaxy. Als je in de SP versie een systeem wilt overgooien (good luck with that lol) zal dat in de MP versie te zien zijn. Tussen de 2 werelden switchen is binnen 5 tellen klaar. Gewoon in ED switchen van solo naar open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Rule #1 zorg dat he je verzekering kunt betalen.
Rule #2 als je je verzekering niet kunt betalen, goto line 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
hahaha Rob ik las al over: dont fly what u can't buy.

die regel hou ik erin :)

maar goed ik begin met een sidewinder. Als ik dood ga krijg ik weer een nieuwe sidewinder.

Eerst maar eens de controls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Je kan in principe alles in open doen, echter er zijn situaties dat je liever in solo gaat. Er zijn griefers (zoals die Harry Potter van hierboven) die hebben gewoon lol om alles en iedereen te slopen. En als je dan net een miljoenen missie doet, of je hebt 20Kly aan Explorer data kom je hem liever niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Met harry potter heb ik een leuke remedie. Combat loggen.

ja ik weet het is cheaten maar een unarmed ship vernielen zonder woorden vooraf is ook cheaten
Leuke bijkomstigheid dat ze dan helemaal over de zeik gaan :D

Normaal kan het me niet schelen of ik een keertje doodga maar bij dat soort lui kan ik er om lachen dat ze helemaal boos worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Sorry, maar wat is 'combat loggen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Je verbinding verbreken ;) ofwel ze schieten op niks
Later weer inloggen en ze uitlachen :D

Net wat ik eerder zei. Ik heb niuks tegen doodgaan binnen het spel. Zeker al een keer of 50? gebeurt
Maar dat soort lui mogen van mij letterlijk dood vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 06:06
Ik speel sinds kort ED en in de mobius groep om griefers te voorkomen. Overigens ben ik open play nog nooit een griefer tegengekomen (100 uurtjes open play?).

Aan de andere kant. Hoort griefen er niet een beetje bij?
Als je piraatje wil spelen knal je toch ook willekeurige spelers uit de lucht. Het zou wel mooi zijn als je bijvoorbeeld exploration data of bounties terug kan vinden op de plaats waar je neergeschoten bent. Met een penalty van X% per uur verlies oid. Datadegradatie door de ruimtestraling bijv.

Ik ben al even langsgevlogen bij HIP87414 en heb wat missies gedaan. Nu ben ik met een van de community goals bezig maar heb ik per ongeluk bij het verkeerde station bounties ingeleverd (300 k. Oeps 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Het verschil tussen een piraat en een griefer

De piraat (mens/machiene) zal je niet proberen te vernietigen. Die is uit op je cargo. Mocht dat niet gaan lukken kan hij altijd nog gaan schieten.
De griefer (altijd mens) ziet een buitenkansje, interdikt en zal je binnen no time kapot schieten.

Ik bedoel.. Met je fully engineerd cutter een unarmed ASP aanvallen die maar een 3d schildje heeft?
Ik ben niet gallieerd aan iemand. geen openstaande rekeningen bij de politie (:D) Dus dit was spelertje pesten. Niks meer niks minder.. Nou! pesten kan ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Welkom, Ernie!

Ja, ergens ben ik et wel met je eens. Maar in controlled zones horen piraatjes schaars te zijn. Die dynamiek is nog niet helemaal in orde bij Frontier. Dus als het spannend wordt ben ik ook in Solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:16:
ja ik weet het is cheaten maar een unarmed ship vernielen zonder woorden vooraf is ook cheaten
Leuke bijkomstigheid dat ze dan helemaal over de zeik gaan :D
Pas maar op, zelfs een unarmed trader 100x achter elkaar mollen is volgens Frontier geen cheaten / griefen etc. maar combat loggen tegen players die vervolgens een klacht indienen kan je een ban opleveren. Gezeik met verveelde no-lifers die alles aanvallen wat beweegt is 1 van de redenen dat ik altijd in solo of private group speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

SnoeiKoei schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Pas maar op, zelfs een unarmed trader 100x achter elkaar mollen is volgens Frontier geen cheaten / griefen etc. maar combat loggen tegen players die vervolgens een klacht indienen kan je een ban opleveren. Gezeik met verveelde no-lifers die alles aanvallen wat beweegt is 1 van de redenen dat ik altijd in solo of private group speel.
het probleem is dat een UP alleen in open te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Daarom zit ik meestal in de mobius groep, die is bedoelt als Player versus Environment.

Ik ben gisteravond samen met twee willekeurige spelers die ik tegenkwam gaan bounty hunten in een wing. Fantastisch!

Multiplayer voegt echt wel wat toe voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wil ook ED weer spelen maar kan niet :( Het is echt te bloedje heet gewoon. En speel het alleen nog in VR modus :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
* RobV denkt erover een aantal casefans in zijn simpit te bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:46:
Wil ook ED weer spelen maar kan niet :( Het is echt te bloedje heet gewoon. En speel het alleen nog in VR modus :P
Ik zou dicht bij een ster gaan vliegen, nog meer immersion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

het probleem is dat een UP alleen in open te vinden is
Een wat? (misschien is het de temperatuur maar ik kan even niet bedenken waar UP voor staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
unidentified probe als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Een UP is een unknown probe idd. Maar ik wist niet dat dit alleen in open Play kan. Is dat ergens terug te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
RobV schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:47:
* RobV denkt erover een aantal casefans in zijn simpit te bouwen.
Ja, dat ze gaan draaien als je in orbital flight terecht komt. Maak dan ook een straal kacheltje die aan gaat als je dicht bij een ster vliegt of als je heat levels stijgen. Past mooi bij je speakers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
daPet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:26:
[...]

Ja, dat ze gaan draaien als je in orbital flight terecht komt. Maak dan ook een straal kacheltje die aan gaat als je dicht bij een ster vliegt of als je heat levels stijgen. Past mooi bij je speakers :+
Stretch goal #2: turn on the fans on canopy breach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraagje. Ik heb ED tot maart 2015 ergens gespeeld, en de config van mijn Thrustmaster Topgun afterburner II (lijkt op een Thrustmaster Hotas...) opgeslagen.

Hoe kan ik die terugzetten? En kan dat nu uberhaupt nog wel gezien alle wijzigingen sinds begin 2015?

En hoe kan ik anders de bindings die ik in die directory zie voor bijv een TM Hotas selecteren? Kan alleen kiezen uit Keyboard+mouse, Generic Joystick (maar geen enkele van de namen die ik in de Control Schemes directory zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
stefijn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:03:
Vraagje. Ik heb ED tot maart 2015 ergens gespeeld, en de config van mijn Thrustmaster Topgun afterburner II (lijkt op een Thrustmaster Hotas...) opgeslagen.

Hoe kan ik die terugzetten? En kan dat nu uberhaupt nog wel gezien alle wijzigingen sinds begin 2015?

En hoe kan ik anders de bindings die ik in die directory zie voor bijv een TM Hotas selecteren? Kan alleen kiezen uit Keyboard+mouse, Generic Joystick (maar geen enkele van de namen die ik in de Control Schemes directory zie)
Maak je eigen:
https://forums.frontier.c...22&viewfull=1#post2516922

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:03:

Laatst heb ik dus een nieuwe pc gekocht en ik kreeg het ingame niet voor elkaar om dezelfde instellingen te krijgen. Toen heb ik dus maar het configuratiebestand gekopieërd van mijn oude pc. Steam\SteamApps\common\Elite Dangerous\Products\FORC-FDEV-D-1010\ControlSchemes\

En RobV is een ninja _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Awesomo4k schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:11:

Gr
In de openingspost (volgens mij) zit een lijstje met Tweakcmdrs.

Edit
Ja dat stond 2 blz eerder dus ook al...

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 24-08-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Lijkt mij wel leuk om met de mensen hier in een private group te zitten. Maar nu blijkt dat de private group die je aanmaakt altijd je eigen naam voert. Dat is wel jammer imo. Had wel graag een groep 'The Gathering' gezien.

Ik zou nog een kopie van E:D kunnen kopen en als CMDR naam The Gathering nemen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Lieden,het gaet wat langher duuren. Ik zeit sleghts 10.000 vadem van Sagerittus A* dus wy hebben beslooten ene kleyne omwegh te varen.

Was getekend,
Commandeur ter ruimthe, anno domini 3302,
Cathaclymus Della Vera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernie
Ik heb meegevochten bij de community goal bu Austen Town Station. Ik heb het grootste deel van mijn bounties bij het verkeerde station ingeleverd. Nu kijk ik net want dit doel was voltooid. Ik zat met 35 k bounties in de top 75%. Resultaat een beloning van 4.5 M credits. 8)7 Daar wordt ik wel blij van!

Er komt voor mij ook een Hotas-X aan dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
daPet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:50:
Lijkt mij wel leuk om met de mensen hier in een private group te zitten. Maar nu blijkt dat de private group die je aanmaakt altijd je eigen naam voert. Dat is wel jammer imo. Had wel graag een groep 'The Gathering' gezien.

Ik zou nog een kopie van E:D kunnen kopen en als CMDR naam The Gathering nemen 8)7
We zouden ook allemaal Mobius kunnen joinen; het is enkel PvE (en PvP mits beide partijen dit met elkaar afspreken). Als we een eigen groep zouden maken dan maakt dat de kans dat we elkaar zien niet groter (of zie ik een ander voordeel over het hoofd)? Begrijp me overigens niet verkeerd, het lijkt me een cool idee om met zijn allen in een groep te zitten.

Iedereen mag me trouwens gerust toevoegen in Elite. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Voor de liefhebbers, zie onderstaande link voor mijn bindings van x52 Pro (kan je ook downloaden onderin)
https://www.mcdee.net/elite/binds/rzfxiq?replay=rzfxiq

Locatie op schijf:
C:\Users\<.....>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings

[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 24-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Drumatiko schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

We zouden ook allemaal Mobius kunnen joinen; het is enkel PvE (en PvP mits beide partijen dit met elkaar afspreken). Als we een eigen groep zouden maken dan maakt dat de kans dat we elkaar zien niet groter (of zie ik een ander voordeel over het hoofd)? Begrijp me overigens niet verkeerd, het lijkt me een cool idee om met zijn allen in een groep te zitten.

Iedereen mag me trouwens gerust toevoegen in Elite. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Voor de liefhebbers, zie onderstaande link voor mijn bindings van x52 Pro (kan je ook downloaden onderin)
https://www.mcdee.net/elite/binds/rzfxiq?replay=rzfxiq

Locatie op schijf:
C:\Users\<.....>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
C:\users etc is ook te benaderen via %APPDATA%\local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
Wat is Mobius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Mobius is (de grootste/bekendste? 24000 leden in elk geval) PVE-groep binnen E:D.

PVE betekent Player versus Environment, dus de spelers uit die groep spelen "tegen het spel", evt mét elkaar maar zeker NIET tégen elkaar.
Kom je een Cmdr tegen, dan weet je zeker dat hij/zij er niet op uit is om je uit de "lucht" te knallen.
Die kom je wél tegen in PVP (Player versus Player) en dus ook in het gewone Open play.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeBee op 24-08-2016 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Werkt niet.

Ik bedoel: in de ControlSchemes directory staan wel 20 van die binds files, voor verschillende controllers (Hotas/X52 etc). Zou ik die niet ingame moeten kunnen selecteren bij "Choose from preconfigured bindings"?

Ik heb mijn custom.binds hernoemd en in de betreffende directory gezet, maar ik krijg m niet te zien. Ook is de tag PresetName niet aanwezig in mijn file. Mogelijk te oud????

edit: hmm...ik zit niet in users/appdata etc, daar werkt t wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 24-08-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

Werkt niet.

Ik bedoel: in de ControlSchemes directory staan wel 20 van die binds files, voor verschillende controllers (Hotas/X52 etc). Zou ik die niet ingame moeten kunnen selecteren bij "Choose from preconfigured bindings"?

Ik heb mijn custom.binds hernoemd en in de betreffende directory gezet, maar ik krijg m niet te zien. Ook is de tag PresetName niet aanwezig in mijn file. Mogelijk te oud????

edit: hmm...ik zit niet in users/appdata etc, daar werkt t wel :)
Ja ik zat ook al te kijken dat het nu in de user map staat. Of dat is veranderd of ik heb liggen slapen :z Iig top dat je het hebt gevonden :)

Wat ik net had: Ik op weg naar Khun om een betere dice roll te krijgen op m'n FSD5, wordt ik net voordat ik in orbital flight kom interdicted. Ik accept en ik wil die Cobra wel ff om zeep helpen. Ineens zit ik op ~ 15ls van Khun af. Kèh?

[ Voor 15% gewijzigd door daPet op 24-08-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
GeeBee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:11:
Mobius is (de grootste/bekendste? 24000 leden in elk geval) PVE-groep binnen E:D.

PVE betekent Player versus Environment, dus de spelers uit die groep spelen "tegen het spel", evt mét elkaar maar zeker NIET tégen elkaar.
Kom je een Cmdr tegen, dan weet je zeker dat hij/zij er niet op uit is om je uit de "lucht" te knallen.
Die kom je wél tegen in PVP (Player versus Player) en dus ook in het gewone Open play.
Thx, zo heel veel players kwam ik toch niet tegen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

hmm Ik heb ook een aanvraag gedaan voor mobius. Geen gezeik meer met MagicSpacetm Zo word hij genoemt op het FD forum :P

Ik weet het trouwens nu niet zeker meer maar ik meen me te herinderen dat een UP dus alleen in Open te vinden was. Of dat nog zo is kan ik niet zeggen eigenlijk. Ik bedoel.. The barnacle thread, The rift thread Nog hier en daar wat vaste plekken op het FD forum. Tweakers voor de nederlanders! Ik kan het allemaal niet meer volgen lol

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
thnx joining vanavond lijkt me leuk ipv altijd afgeknald te worden door die powerplay players

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• boemmie
gisteren alleen even training missie navigatie gedaan, best lastig zonder enige uitleg. dan maar eerst video kijken

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

ff vraagje: Ik heb nu een Cobra MK III, geprepareerd voor planeet landings. Is het mogelijk om de onderdelen te houden die ik heb gekocht? Nu is het zo dat als ik wil switchen naar bv mining, ik mijn huidige onderdelen inruil.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Distortion schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:48:
ff vraagje: Ik heb nu een Cobra MK III, geprepareerd voor planeet landings. Is het mogelijk om de onderdelen te houden die ik heb gekocht? Nu is het zo dat als ik wil switchen naar bv mining, ik mijn huidige onderdelen inruil.
Nu kan dat nog niet nee, maar na komende grote patch wel.

Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.