[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste
Acties:
  • 170.023 views

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

SnoeiKoei schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Nu kan dat nog niet nee, maar na komende grote patch wel.
thx ;)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Uitgebreide uitleg over planetary landings http://steamcommunity.com...filedetails/?id=578825422

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 25-08-2016 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Ok ik heb gister mn eerste "echte" uurtjes gevlogen ingame en niet in training.

Allereerst: die Hotas X is een geweldig ding :)

Ik loop wel tegen wat dingetjes aan. Ik snap nog niet alle termen etc.
Heb je verschillende afstand termen? zoals LY KM en mm ofzo?

Ik zoek bij key bindings bijvoorbeeld naar een key om mijn landinggear naar beneden te doen. Echter ik zie die optie nergens staan. wel 100 dingen waar ik nog niet zo veel van snap.
Ik heb de preset van de Hotas X gepakt. Maar dan kan ik helemaal niks meer doen. De jump jump key was ineens weg (deed het niet) mn landing gear kon ik niet uit klappen etc. Heel vervelend.
Maar ik zie hier nu iets van een bound controls config file. Ik zal daar eens naar kijken.

mijn eerste wapenfeit though: ik werd ineens aangevallen door een piraat (speelde in sp) en die heb ik neer gekregen YAY! kreeg er 400 CR voor hehehe.

ik zal mijn missie ook nog eens gaan checken, die snapte ik ook niet maar kan ik nu niet uitleggen zonder de game voor mn neus hahaha.

overall vind ik het reuze interessant en ondanks dat ik ontzettend zoekende ben vind ik het wel machtig mooi allemaal!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

beebie121 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:12:
Ik loop wel tegen wat dingetjes aan. Ik snap nog niet alle termen etc.
Heb je verschillende afstand termen? zoals LY KM en mm ofzo?
LY: lightyear, de afstand die licht in een jaar aflegt, ongeveer 9.461.000.000.000 km
LS: lightsecond, iets minder dan 300.000 km
KM: kilometer
MM: million meters, oftewel duizend kilometer.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2016 11:15 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik speel ook ED sinds een paar uur en misschien kan ik mijn ervaringen delen. Ik speel momenteel op de xbox dus we kunnen elkaar niet zien maar al de andere dingen zijn hetzelfde.

- Ik ben al bijna in een zon geknald. Erg mooi uitzicht maar je Sidewinder kan er niet echt tegen, ik had 20 mins nodig om weer mijn schip in orde te krijgen voor een supercruise dus kom niet te kort bij want het is tijdverspilling.(Gele lijn is de grens)
- Gebruik de Galaxy map om ergens naartoe te reizen en daarna de system map om te kijken welke planeten er zijn en hoe ze uitzien/bewoonbaar zijn. Op de Galaxy map zie je ook hoeveel mensen in dat systeem wonen en of je dus naar een dood systeem reist of niet.
- Ik ga vanavond of morgen mijn eerste missies doen, dus daar heb ik nog geen info over maar wel al eens door gebladerd maar is een beetje onoverzichtelijk. Komt goed… ooit haha.
- Hyperspace werkt nog niet voor mij maar ik denk dat ons standaardschip nog geen hyperspace module heeft.

• beebie121
SnoeiKoei schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:14:
[...]

LY: lightyear, de afstand die licht in een jaar aflegt, ongeveer 9.461.000.000.000 km
LS: lightsecond, iets minder dan 300.000 km
KM: kilometer
ok dat is wel handig om te weten.
ik ben een keer gejumped en toen was ik een aantal LY verder :) dat ging allemaal wel prima.

ben ook benieuwd hoe het landen in een dock ofzo gaat. lijkt me knap lastig. maar we gaan het zien.

• beebie121
Awesomo4k schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:31:
Ik speel ook ED sinds een paar uur en misschien kan ik mijn ervaringen delen. Ik speel momenteel op de xbox dus we kunnen elkaar niet zien maar al de andere dingen zijn hetzelfde.

- Ik ben al bijna in een zon geknald. Erg mooi uitzicht maar je Sidewinder kan er niet echt tegen, ik had 20 mins nodig om weer mijn schip in orde te krijgen voor een supercruise dus kom niet te kort bij want het is tijdverspilling.(Gele lijn is de grens)
- Gebruik de Galaxy map om ergens naartoe te reizen en daarna de system map om te kijken welke planeten er zijn en hoe ze uitzien/bewoonbaar zijn. Op de Galaxy map zie je ook hoeveel mensen in dat systeem wonen en of je dus naar een dood systeem reist of niet.
- Ik ga vanavond of morgen mijn eerste missies doen, dus daar heb ik nog geen info over maar wel al eens door gebladerd maar is een beetje onoverzichtelijk. Komt goed… ooit haha.
- Hyperspace werkt nog niet voor mij maar ik denk dat ons standaardschip nog geen hyperspace module heeft.
haha die zon heb ik ook al gehad!! en ja dat doet pijn hahahaha.

ik kon wel jumpen of is dat niet hetzelfde als hyperspace?
aangezien ik iets van 3 of 5 ly weg moest voor mn missie en ik dacht, ok als ik dit normaal doe ben ik 2 jaar onderweg heb ik maar eens wat knoppen gedrukt. en toen jumpte ik dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
beebie121 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

haha die zon heb ik ook al gehad!! en ja dat doet pijn hahahaha.

ik kon wel jumpen of is dat niet hetzelfde als hyperspace?
aangezien ik iets van 3 of 5 ly weg moest voor mn missie en ik dacht, ok als ik dit normaal doe ben ik 2 jaar onderweg heb ik maar eens wat knoppen gedrukt. en toen jumpte ik dus.
Hyperspace is dat je echt springt(enkele seconden) van een locatie naar een andere(Waypoint).... Wij gebruiken Supercuise... Hier moet je je snelheid regelen en kun je sturen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Supercruise, dat is in dezelfde sector je frame shift drive gebruiken (low wake), Jump is naar een andere sector (high wake). Het opladen van je FSD duurt minder lang voor supercruise. Kom je dus te dicht bij een ster (in de body exclusion zone) kan je het beste in supercruise ontsnappen, je bouwt minder hitte op. Dit kan je regelen door simpel de juiste (of geen) target te kiezen.

@beebie ik kan je de configuratie vanavond geven als ik thuis ben. De knop voor landing gear vind je ergens onder flight of landing controls. (ben nu niet bij m'n pc).

Oh, en je kan proberen in supercruise naar de volgende sector te vliegen alleen kom je nooit aan :P Je komt er wel maar je vind er niets.

Er zijn wel plekken waar een station onmogelijk ver zit in een sector, bijvoorbeeld Hutton Orbital in - ik dacht - Proxima Centauri. De afstand is belachelijk, iets in de trend van 6 miljoen LS.

[ Voor 23% gewijzigd door daPet op 25-08-2016 13:07 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Awesomo4k
daPet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:52:
Supercruise, dat is in dezelfde sector je frame shift drive gebruiken (low wake), Jump is naar een andere sector (high wake). Het opladen van je FSD duurt minder lang voor supercruise. Kom je dus te dicht bij een ster (in de body exclusion zone) kan je het beste in supercruise ontsnappen, je bouwt minder hitte op. Dit kan je regelen door simpel de juiste (of geen) target te kiezen.

@beebie ik kan je de configuratie vanavond geven als ik thuis ben. De knop voor landing gear vind je ergens onder flight of landing controls. (ben nu niet bij m'n pc).

Oh, en je kan proberen in supercruise naar de volgende sector te vliegen alleen kom je nooit aan :P Je komt er wel maar je vind er niets.

Er zijn wel plekken waar een station onmogelijk ver zit in een sector, bijvoorbeeld Hutton Orbital in - ik dacht - Proxima Centauri. De afstand is belachelijk, iets in de trend van 6 miljoen LS.
Omdat ik dus een FSD heb... kan ik dan ook verder springen? want tot nu toe heb ik alleen maar Supercruise kunnen gebruiken. Waar licht dat aan? Ik was niet meer mass locked iig.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesomo4k schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Omdat ik dus een FSD heb... kan ik dan ook verder springen? want tot nu toe heb ik alleen maar Supercruise kunnen gebruiken. Waar licht dat aan? Ik was niet meer mass locked iig.
FSD is voldoende, dus ja: ieder schip kan jumpen vanaf het begin. Alleen is je jump range nogal beperkt in het begin dus de meeste sterren om je heen zijn out of range. Ik zou zeggen, speel eens met de galaxy map en kijk of / hoe je routes plot.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Awesomo4k schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Alle schepen hebben een FSD. Behalve de kleinere schepen waarmee je toch niet kan vliegen. Je ziet ze wel eens in gevechts zones en bij ruimte stations als beveiliging. De Condor is er een voorbeeld van.

Hoe groter je FSD (Klasse 1 t/m 8 ) en hoe beter de kwaliteit (E t/m A) hoe verder je in lichtjaren kan springen (dus van stelsel naar stelsel). Op supercruise (met lichtsnelheid reizen binnen één stelsel) heeft het weinig effect.

Je kan dus met je schip gewoon naar een ander zonnestelsel springen. Als het buiten je "jumprange" valt, zoekt de computer een andere route er naartoe en moet je vaker springen.

Dat je in supercruise vliegt en niet de sprong naar een ander stelsel maakt kan zijn doordat je het niet als doel geselecteerd hebt. Misschien heb je een ander doel ingesteld of helemaal geen doel. De standaard toets is "J" voor beide varianten van reizen. Dus afhankelijk van je bestemming maak je een sprong richting het andere stelsel of ga je supercruise in om binnen het stelsel te reizen waar je al bent.

Zelf heb ik ook aparte toetsen ingesteld om eerst supercruise in te gaan om daarna de hyperspacejump te maken naar een ander stelsel (handig als je bestemming achter een planeet zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
daPet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:52:

Dat zou ik supercool vinden man!! Dan heb ik tenminste een goed startpunt waarom betere spelers ook mee uit de voeten kunnen.
Als ik dan iets niet helemaal snap kan ik het zelf wijzigen.

alvast superbedankt!!!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:37
zo, pc bijna gefixed en de thrustmaster besteld. Ben erg benieuwd!

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Geen E:D voor mij deze week. 34 graden in me huis. Niet te doen.

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Voor mij ook niet overdag. Gelukkig mag/moet ik in de avond werken.
Dus als ik straks thuis ben weer even Elite :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

GeeBee

Oddball

SnoeiKoei schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:14:
[...]
Eigenlijk MM = Mega Meters (nog steeds 1000 km)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

EliteGhost schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:02:
Geen E:D voor mij deze week. 34 graden in me huis. Niet te doen.
Hier nog 1 en dan nog met een VR op me knar zweet ik me de pan uit :P Blijf wel even op aarde totdat de warmte voorbij gaat :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• EliteGhost
Xtr3me4me schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Hier nog 1 en dan nog met een VR op me knar zweet ik me de pan uit :P Blijf wel even op aarde totdat de warmte voorbij gaat :P
Ook een heatsink als huis?
I feel you, bro. Drinken we samen wel een biertje ;)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

EliteGhost schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Ook een heatsink als huis?
I feel you, bro. Drinken we samen wel een biertje ;)
Het is absurd de hitte en me Oculus Rift geeft ook nog eens extra hitte af dat het voor mij al helemaal niet uit te houden zal zijn.

Jups tiet veur un Pilske bro :)F d:)b

• Awesomo4k
Hehe... Plat dak... heerlijk koel hierbinnen.... Nu had ik ook wel het water langs de muren lopen begin van 't jaar en is 8cm isolatie erin gekomen. Ik weet hoe ik me verlede zomers voelde! Sterkte ermee mannen!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Flat. Benedenwoning. Bosrijke omgeving met veel schaduw. 34° buiten, 24° binnen. Happy.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik hou het vandaag ook bij Delivery Missions.
Veulste warrum voor Combat.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/81/18/0c/81180c8c4413ac124a7ea4969fce4ac6.jpg

PS:
Ik ben nu bij Maia.
Kan ik nog voor iemand Meta Alloys meenemen?

[ Voor 74% gewijzigd door GeeBee op 25-08-2016 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:49:
Flat. Benedenwoning. Bosrijke omgeving met veel schaduw. 34° buiten, 24° binnen. Happy.
Bij mij was het gisteren 34 graden BINNEN. Zal straks ook wel weer zo zijn.
Huisgenoten sympathiseerden en kwamen bij mij buiten zitten en gaven me wat biertjes. *pinkt traantje weg*

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik heb het al erg met 30 graden hier (pc kamer) en dan lezen van 34 graden :(

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• daPet
EliteGhost schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Bij mij was het gisteren 34 graden BINNEN. Zal straks ook wel weer zo zijn.
Huisgenoten sympathiseerden en kwamen bij mij buiten zitten en gaven me wat biertjes. *pinkt traantje weg*
Jij speelt PvB, over immersion gesproken d:)b

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Net nu er een nieuwe aanwas is van nieuwe spelers is het voor ons te warm om mee te doen. ..zucht...

• EliteGhost
daPet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Jij speelt PvB, over immersion gesproken d:)b
PvB?

• daPet

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Player vs Beginner dacht ik

• Boefmans
nou daar gaan we dan als n00b.

training missie, docken:
- ik kan locken op het station
- ik weet dat ik communicatie moet aanvragen
- ik ga naar communicatie tab en scroll naar contacten
- daar staat geen station ...

maw, ik kan zo geen permissie vragen... enig idee wat ik verkeerd doe?

mixing a drink and music

• EliteGhost
Boefmans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:10:

training missie, docken:

Misschien nog te ver van het station af? Het moet duidelijk op je radar staan voordat je het in de contactenlijst ziet en je moet binnen eem straal van 7.5km zijn om een landing aan te vragen.

• daPet
beebie121 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Dat zou ik supercool vinden man!! Dan heb ik tenminste een goed startpunt waarom betere spelers ook mee uit de voeten kunnen.
Als ik dan iets niet helemaal snap kan ik het zelf wijzigen.

alvast superbedankt!!!
Hier staat hij :)

Plaats deze bestanden in C:\Users\beebie121\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings

Mocht je deze map niet kunnen vinden typ dan %appdata% in je explorer balk dan moet je de map kunnen vinden.

Mocht je specifieke vragen hebben om de instellingen doe me ff een DM :)

• daPet
Boefmans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:10:

training missie, docken:

Ik gok dat je in het verkeerde menu zit, degene linksboven? Je moet de linkse hebben, naar contacts tab en dan staat hij daar tussen.
Afbeeldingslocatie: https://edje01.home.xs4all.nl/got/ED/contacts.jpg

• Boefmans
alles geprobeerd, ook in een normaal spel. Ben op 6km, 500m maakt niet uit. bij contacts staat niets, idd menu linksboven (default met '1').

mixing a drink and music

• daPet
Boefmans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:43:
alles geprobeerd, ook in een normaal spel. Ben op 6km, 500m maakt niet uit. bij contacts staat niets, idd menu linksboven (default met '1').
Niet linksboven, maar links ;)

Oh, natuurlijk. Je gebruikt het toetsenbord, sorry. Probeer een ander cijfer? :P (ik heb geen idee wat de keyboard bindings zijn) Iig je moet het menu hebben wat ik op het plaatje heb staan.

[ Voor 25% gewijzigd door daPet op 25-08-2016 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
ja heb hem al, nooit verwacxht dat het niet bij die comm tab zou zijn lol

mixing a drink and music

• daPet
Boefmans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:50:
ja heb hem al, nooit verwacxht dat het niet bij die comm tab zou zijn lol
Ik geef toe dat het verwarrend kan zijn
De comm tab is puur voor chat, wings, voice comm en andere berichten. 'contacts' is dus je friendslist.

Het menu links is voor navigatie, radar-'contacts' en transacties.

• Boefmans
en nu dat landen en docken nog lol :D eerste keer ging prima, nu alleen maar piepjes

mixing a drink and music

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

GeeBee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:51:

PS:
Ik ben nu bij Maia.
Kan ik nog voor iemand Meta Alloys meenemen?
Die niet maar wel Praseodymium, anyone ????

Patje had er 10 ton van maar had ze verkocht omdat hij (niet)(na)dacht dat hij ze niet meer nodig had :(

Goedzo !

• GeeBee

GeeBee

Oddball

ik hoop op een snelle volgende patch waarin je je eigen voorraad kunt opbouwen.
In-group trading :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
Boefmans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:26:
en nu dat landen en docken nog lol :D eerste keer ging prima, nu alleen maar piepjes
Een station draait altijd linksom, handig om de ingang te vinden. Aan de groene kant naar binnen/buiten ;) de landingsplaats wordt ook aangegeven in je kompas.

Bij outposts en oppervlakte stations kom je niet altijd van dezelfde kant. Het nummer van de landing pad staat altijd achteraan het platform, indien hij vooraan staat moet je dus keren.
Als je dit eenmaal perfect onder de knie hebt koop je een docking computer en ga je ff je koffie opdrinken terwijl je schip land :P

Nog wat andere tips voor beginners;

Hou in supercruise 7 seconden aankomst tijd aan (ongeveer 50% gas). Dan kom je veilig en met de juiste snelheid aan.

Bij een interdiction wordt je uit supercruise gehaald door iemand (piraat/politie), geef gas en volg het blauwe cirkeltje om aan hem te ontkomen.
Als je gas terug neemt dan accepteer je dat je uit supercruise komt.

[ Voor 20% gewijzigd door daPet op 25-08-2016 21:48 . Reden: typos etc ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Patje040175 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Patje had er 10 ton van maar had ze verkocht omdat hij (niet)(na)dacht dat hij ze niet meer nodig had :(
Deze al geprobeerd?
Onnes Gateway of Savinykh Hub in LFT 37
Fraser Orbital in LHS 2936
Trevithick Port in Belarsh
Chwedyk Station in Bodedi

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 25-08-2016 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

daPet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Een station draait altijd linksom, handig om de ingang te vinden. Aan de groene kant naar binnen/buiten ;) de landingsplaats wordt ook aangegeven in je kompas.
Als je het station selecteert, zie je in je radar aan de pijltjes waar je moet zijn voor de ingang. OOk al heb je nog geen landingstoestemming aangevraagd.
Als je beschikt over een goede Power Distributer (voor het snelle vullen van ENGines) en boosters (voor de snelheid) is het sneller om te submitten (gas terug) en daarna, als je uit supercruise bent, weer vol gas te geven en te boosten (2 tot 4 keer) tot de FSD is afgekoeld. Daarna jump je gewoon weer verder.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 25-08-2016 22:06 ]

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

GeeBee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

Deze al geprobeerd?
Onnes Gateway of Savinykh Hub in LFT 37
Fraser Orbital in LHS 2936
Trevithick Port in Belarsh
Chwedyk Station in Bodedi
Ja maar je kan ze niet kopen, thats the whole point :(

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Patje040175 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Ja maar je kan ze niet kopen, thats the whole point :(
Ah... Dan dus zelf gaan minen in een geschikte omgeving, of daar een cargo scanner en hatch breaker limpets gebruiken ;)
Algol A4 schijnt daarvoor wel geschikt te zijn, lees ik op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik kom Praysthelordominuim zo vaak tegen in het missie bord. Altijd 4 ook Probeer dat eens zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
daPet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Bij outposts en oppervlakte stations kom je niet altijd van dezelfde kant. Het nummer van de landing pad staat altijd achteraan het platform, indien hij vooraan staat moet je dus keren.
Als je dit eenmaal perfect onder de knie hebt koop je een docking computer en ga je ff je koffie opdrinken terwijl je schip land :P

Nog wat andere tips voor beginners;

Hou in supercruise 7 seconden aankomst tijd aan (ongeveer 50% gas). Dan kom je veilig en met de juiste snelheid aan.

Bij een interdiction wordt je uit supercruise gehaald door iemand (piraat/politie), geef gas en volg het blauwe cirkeltje om aan hem te ontkomen.
txs!
Het docken in een normaal station (buiten de ingang vinden) is niet zo lastig vind ik (zeker vergeleken met de eerste elite, zonder muis of joystick :-)
Het ging om een outpost. Ik denk dat ik te ingewikkeld dacht (waar zijn die piepjes voor trouwens, dacht ook dat ik iets met die 'paaltjes' moest....

Net even tijd genomen voor wat youtube filmpjes. dat maakt het een stuk eenvoudiger, richting van schip is dus belangrijk. Die crane zit ook rechts volgens mij toch?
enfin, vanmiddag /vanavond mar even proberen als ik tijd heb, dan verdien ik mijn eerste 12500 credits :-) (naast die gratis 10k puur om ergens heen te vliegen dan).

Dan eerst maar eens 100k bij elkaar schrapen ofzo. Dan kijken welk schip het beste is om mee verder te gaan. Of is het slim om asap dat standaard schip om te ruilen?

[ Voor 15% gewijzigd door Boefmans op 26-08-2016 08:04 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Vorig jaar +/- 40 uur gespeeld (ja i know weinig) maar vanwege een sportblessure weer tijd over om E:D op te pakken. Was weer even inkomen, directe in de eerste RES neergeknald, hoe ging dat ook alweer met de afstelling van je PWR en Shield mgmt. haha

Vlak voordat ik vorig jaar stopte met spelen kocht ik een Cobra MK3. Nou heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe ik deze het best kan upgraden. Ik wil een manusje van bijna alles maar primair Bounty hunter, secundair exploration, nouja rondreizen en wat cargo meenemen voor missies.

Ik heb al wel wat samengesteld maar geen idee of dit in de praktijk goed uitpakt.
Zie onderstaande

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/k9dtv.png

Graag tips, advies

[ Voor 5% gewijzigd door seez op 26-08-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik ben gister voor het eerst geland :) een mijlpaal voor mij haha.

Het was ff goed uitzoeken hoe ik het moest doen. Maar het is gelukt en ik heb mn eerste missie voltooid en 10k cr gekregen.
zal eens wat filmpjes bekijken over het landen.

Heeft het ook zin om uit te loggen in een station?

ik moet alleen ff kijken waar ik mn bounty kan ophalen. is maar 400cr maar toch.

Hoe verdien je cr met exploren dan? of is dat puur voor de fun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
volgens mij krijg je geld als je als eerste iets vind ofzo, een planeet, afhankelijk van de waarde.

Bij die tutorial met dat 1 op 1 gevecht duurde het eeuwen voordat die dude down was, we bleven maar rondjes om elkaar vliegen. Enfin, combat moet ik ook dus nog echt leren, maar eens wat filmpjes van opzoeken ook.

Ik ga gewoon rustig aan doen, vooral solo in het begin, en stapje voor stapje alles onder de knie krijgen. Ik heb best veel space sims gedaan maar het is altijd weer een stevige leercurve. (de oude elite: hoe met pijltjes goed sturen... wingcommander: het vechten en mikken... en dan die egosoft reeks, ook lekker ingewikkeld). Vooral alle knopjes leren is een heel gedoe :-)
Vanmiddag komt de joystick, net nu ik gewend raak aan de muis :D begint het feest weer opnieuw.

Tabellen zoals bovenstaand: daar ben ik nog LANG niet aan toe...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Boefmans schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:25:
volgens mij krijg je geld als je als eerste iets vind ofzo, een planeet, afhankelijk van de waarde.

Bij die tutorial met dat 1 op 1 gevecht duurde het eeuwen voordat die dude down was, we bleven maar rondjes om elkaar vliegen. Enfin, combat moet ik ook dus nog echt leren, maar eens wat filmpjes van opzoeken ook.

Ik ga gewoon rustig aan doen, vooral solo in het begin, en stapje voor stapje alles onder de knie krijgen. Ik heb best veel space sims gedaan maar het is altijd weer een stevige leercurve. (de oude elite: hoe met pijltjes goed sturen... wingcommander: het vechten en mikken... en dan die egosoft reeks, ook lekker ingewikkeld). Vooral alle knopjes leren is een heel gedoe :-)
Vanmiddag komt de joystick, net nu ik gewend raak aan de muis :D begint het feest weer opnieuw.

Tabellen zoals bovenstaand: daar ben ik nog LANG niet aan toe...
je hebt een Hotas X besteld?
Zoja: ik vind het een heerlijke stick! En een verademing boven muis-kb. Echter dat is ook persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hurrah! De temperatuur gaat weer zakken dit weekend. Eindelijk weer E:D spelen zonder uit de stoel te glijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Boefmans schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:46:
[...]

txs!
Het docken in een normaal station (buiten de ingang vinden) is niet zo lastig vind ik (zeker vergeleken met de eerste elite, zonder muis of joystick :-)
Het ging om een outpost. Ik denk dat ik te ingewikkeld dacht (waar zijn die piepjes voor trouwens, dacht ook dat ik iets met die 'paaltjes' moest....

Net even tijd genomen voor wat youtube filmpjes. dat maakt het een stuk eenvoudiger, richting van schip is dus belangrijk. Die crane zit ook rechts volgens mij toch?
enfin, vanmiddag /vanavond mar even proberen als ik tijd heb, dan verdien ik mijn eerste 12500 credits :-) (naast die gratis 10k puur om ergens heen te vliegen dan).

Dan eerst maar eens 100k bij elkaar schrapen ofzo. Dan kijken welk schip het beste is om mee verder te gaan. Of is het slim om asap dat standaard schip om te ruilen?
De piepjes laten weten of je goed uitgelijnd bent. Je radar projecteert je schip op een kruis. Als dat blauw wordt dan zit je goed en hoef je alleen te zakken.

Als je een ander schip wil nemen zorg dan wel dat je hem kan verzekeren. In het begin is dat niet zo'n probleem want als je geld te kort komt krijg je een lening. Maar boven een bepaald bedrag kan dat niet meer.

Uitloggen kan overal, alleen tijdens een 'gevaarlijke' situatie moet je een aantal seconden wachten. Alles wordt bewaard, het enige waar je rekening mee kan houden is dat missie tijden gewoon door lopen en routes opnieuw ingepland moeten worden.

Bounties haal je op in het systeem waar je ze scoorde. Die informatie vind je in de linker boord computer bij transactions. Zodra je geland bent kijk je bij services en daar kies je contacts. Dat kan je dan je bounties redeemen :)

[ Voor 23% gewijzigd door daPet op 26-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
En je neus moet naar de goede kant staan anders dock je nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Awesomo4k schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:24:
En je neus moet naar de goede kant staan anders dock je nooit :)
kan je ook zien of je neus de goede kant op staat? of is dat logisch denken?

Vind het allemaal reuze interessant!
kan niet wachten om verder te gaan hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Boefmans schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:25:
we bleven maar rondjes om elkaar vliegen.
In je throttle heb je een blauw gebied, als je je gas daarbinnen houdt is je schip het meest wendbaar.

@beebie hou het landing pad nummer aan de achterzijde, dan zit je goed.

[ Voor 13% gewijzigd door daPet op 26-08-2016 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
beebie121 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

kan je ook zien of je neus de goede kant op staat? of is dat logisch denken?

Vind het allemaal reuze interessant!
kan niet wachten om verder te gaan hahaha
Er is zo'n ''launchpad'' dat thunderbird 2(ja ik weet t...) ook gebruikt om op te stijgen... Dat is voor de kont van je schip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Aardige shot van mining laser. Hopelijk kunnen we in de toekomst ook met een srv op het oppervlak minen (anders dan die rotsen slopen zoals we nu kunnen doen).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KKxJoFu.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Patje040175 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Ik jatte de mijne van NPC's die aan het minen waren. Ze vinden vaak astroiden met hoge gehaltes van dat spul. Vervolgens ging ik zelf die astroide leeg-minen of jatte ik de fragmenten van de NPC. Vinden ze allemaal best :P Kost maar een paar minuten in een extraction zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
beebie121 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

je hebt een Hotas X besteld?
Zoja: ik vind het een heerlijke stick! En een verademing boven muis-kb. Echter dat is ook persoonlijk natuurlijk :)
die ja!

en docken ging idd mis omdat ik verkeerd om stond, kom ik net achter via filmpjes ;)

Zit een beetje in schepen te verdiepen, lastig om te bedenken wat de next step is :-)

snel naar een eagle of doorsparen naar een viper? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Boefmans op 26-08-2016 12:02 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

EliteGhost schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Ik jatte de mijne van NPC's die aan het minen waren. Ze vinden vaak astroiden met hoge gehaltes van dat spul. Vervolgens ging ik zelf die astroide leeg-minen of jatte ik de fragmenten van de NPC. Vinden ze allemaal best :P Kost maar een paar minuten in een extraction zone.
Das een goeie tip, hoef ik alleen maar collector limpets te kopen :*)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Patje040175 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Das een goeie tip, hoef ik alleen maar collector limpets te kopen :*)
Je moet wel goed opletten en snel reageren. Als je die dingen jat moet je ook oppassen voor piraten. Een novice rang NPC in een sidewinder gaat al de strijd aan met een deadly speler in een Corvette als die 1 ton biowaste in het ruim heeft zitten. Vrij irritant. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou zondag komt de designer bij mij thuis voor me design game bureau om de boel op te meten. Alvast dingen besteld bij conrad en derden:

- Tuimelschakelaar 250 V/AC 10 A
- 4 vlakstekkers 6.3mm
- Nieuwe verlichte startknop PC (Start Engine) met 3 x 50cm draad. (1,5m moet lang genoeg zijn)
- Led strips SMD5050 x 2 a 5M met meerdere controllers.
- 500Watt voeding BeQuiet voor Fans + Fan controller LED Touch.

Ahh ja en een elektricien die bij mij langskomt om me te helpen alles aan te sluiten en draden knippen en netjes weg te werken.

Straks heerlijke E:D genieten achter me nieuwe bureau

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 26-08-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Oh ja, geld verdienen met exploration. Dit gaat helaas niet erg hard maar ik zelf vind dit wel een van de leukste onderdelen.

Koop een discovery scanner (liefst advanced maar €€€€) en een surface scanner. De discovery scanner gebruik je elke keer als je een sector binnen komt, dan 'ontdek' je alle hemellichamen.
De interessante lichamen scan je van dichtbij met de surface scanner, dan ontdek je alle eigenschappen van het object. Als alternatief kan je in bewoonde sectoren het navigatie baken scannen, je moet wel dan wel uit supercruise.

De data die je daarmee verzameld kan je verkopen in een station die aan cartographics doet. Sectoren/lichamen die nog niet ontdekt waren krijg je een bonus op en het label 'discovered by'.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 06:06
Geld verdienen met exploren: Je gaat in een station naar universal cartographics en daar kun je explorer data verkopen. Er zijn voldoende youtube filmpjes over how to explore. (Tip: kijk meteen even naar een fuelscoop handleiding ;)). Het eerste wat ik gedaan heb na wat beginners missies is een fuel scoop en een scanner gekocht en ben gaan vliegen. In mijn sidewinder rondtuffen en planeetjes verkennen. Uiteraard geen dingen als eerste ontdekt maar stiekem wel erg leuk.

Er stond ergens in het topic iets over het zien van je landing pad op de radar. Kan iemand hier iets meer over zeggen?

Ik heb regelmatig moeite met het vinden van mijn landing pad (met name op outposts). In grote stations gaat het wel eens mis als ik direct "onder" de brievenbus een pad krijg toegewezen. Die kun je namelijk net niet zien bij het invliegen.

Heerlijk om weer eens zo'n spel te vinden als dit. Laatste keer dat ik zo in een spel getrokken werd was denk ik HL2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boefmans
Joepie net gedockt en mijn eerste opdracht afgerond, 10.000 credits erbij. Ineensmijn geld verdubbeld en daarmee de power koopeling verbeterd. Dssrna meteen een andere snelle missie en weer 30k.
Peanuts nog maar wel veel geld. Nog voor mij. En zo leer ik het sturen en docken een beetje. Wel grappig die sneren in het station, tja wij trekken allerlei tuig aan :)

Hoop dit weekend paar uurtjes te hebben en te sparen voor een schipje om echt geld. Mee te maken.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ernie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:31:
Geld verdienen met exploren: Je gaat in een station naar universal cartographics en daar kun je explorer data verkopen. Er zijn voldoende youtube filmpjes over how to explore. (Tip: kijk meteen even naar een fuelscoop handleiding ;)). Het eerste wat ik gedaan heb na wat beginners missies is een fuel scoop en een scanner gekocht en ben gaan vliegen. In mijn sidewinder rondtuffen en planeetjes verkennen. Uiteraard geen dingen als eerste ontdekt maar stiekem wel erg leuk.

Er stond ergens in het topic iets over het zien van je landing pad op de radar. Kan iemand hier iets meer over zeggen?

Ik heb regelmatig moeite met het vinden van mijn landing pad (met name op outposts). In grote stations gaat het wel eens mis als ik direct "onder" de brievenbus een pad krijg toegewezen. Die kun je namelijk net niet zien bij het invliegen.

Heerlijk om weer eens zo'n spel te vinden als dit. Laatste keer dat ik zo in een spel getrokken werd was denk ik HL2.
Zodra je een landing pad nummer toegewezen krijgt verschijnt een stip op je kompas die de richting aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb soms dat de route plotter blijft hangen op 98%... hebben jullie dat ook wel eens? Nou is het hier ERG druk met sterretjes dus ik kan me voorstellen dat de plotter vastloopt, maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
RobV schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:27:
Ik heb soms dat de route plotter blijft hangen op 98%... hebben jullie dat ook wel eens? Nou is het hier ERG druk met sterretjes dus ik kan me voorstellen dat de plotter vastloopt, maar toch...
Dat komt of door de hoge ster dichtheid of door permits die je nodig hebt. Je kan er een beetje aan pielen door bijv. Sterklasses of economies uit te vinken, economic route te gebruiken of door het gewoon per ster te doen. Binnenkort krijgen we meer mogelijkheden om te plotten, ik hoop dat dat het verbeterd. Ik mis nog steeds de optie om zelf een route samen te stellen, dat zou helemaal top zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Boefmans schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:52:
Joepie net gedockt en mijn eerste opdracht afgerond, 10.000 credits erbij. Ineensmijn geld verdubbeld en daarmee de power koopeling verbeterd. Dssrna meteen een andere snelle missie en weer 30k.
Peanuts nog maar wel veel geld. Nog voor mij. En zo leer ik het sturen en docken een beetje. Wel grappig die sneren in het station, tja wij trekken allerlei tuig aan :)

Hoop dit weekend paar uurtjes te hebben en te sparen voor een schipje om echt geld. Mee te maken.
Ik weet niet of het volgende nog werkt:
Wat je kunt doen is een Resource Extraction site zoeken (niet type Hazardous) en dan met de security mee vliegen. Zodra ze een doelwit aanvallen gaan meehelpen en de bounty cashen. Grote kans dat de security het grootste deel van het enemy fire voor z'n kiezen krijgt. Zelf nog niet gaan aanvallen tot je een beetje sterke schilden en bv lasers hebt. Lasers werken op energie en verbruiken geen ammo die je steeds op moet halen.
In Hazardous is geen security dus moet je alles zelf doen. Daar heb je zwaardere tegenstanders dus meer cash, maar de zijn leuk voor "later als je groot bent" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
7000ly van Sagittarous A* verwijderd, en de hemel staat vol met sterren. We gaan dat supermassive black hole ding eens van dichtbij zien!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DrhluNAh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DS8tl6ch.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door RobV op 26-08-2016 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:42:
7000ly van Sagittarous A* verwijderd, en de hemel staat vol met sterren. We gaan dat supermassive black hole ding eens van dichtbij zien!
Maak mooie foto's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik was al bezig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Nee, mooie foto's. Niet van die gewone plaatjes. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Als je nog dichter bij Sag a komt zal het alleen maar erger worden Rob.
Dichter bij de core zijn ook vele maal meer sterren dan in the bubble. Dit maakt het erg moeilijk om een snelle lijn te vinden.. want die ene ster naar die andere ster kan uiteindelijk dichterbij zijn enzo...
Probeer het eens met max 500 LY en vlak bij Sag A met 200. Dit gaat echt helpen.

Trust me.. i've been there ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Thanks.

Een plaatje is lang niet zo indrukwekkend als hier gisteravond in mijn stoel met 5760x1080 4xSS 80fps en een biertje erbij. Lekker puh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
EliteGhost schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:12:
[...]

Nee, mooie foto's. Niet van die gewone plaatjes. O-)
Tja smaken verschillen. De een vindt eenvoud mooi/leuk, dan ander houdt van technische schots. Als iemand de moeite neemt om een screenshot te posten zodat ook anderen het kunnen zien, dan zou ik toch enige terughoudendheid hebben met het leveren van commentaar.

Wat mij betreft kunnen er niet teveel screenshots in dit draadje staan, mochten er nog andere liefhebbers van zijn, dan kun je veel shots terugvinden in dit draadje: https://forums.frontier.c...0-Screenie%28s%29/page249

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik upload fotos naar imgur en dan pak de url naar het plaatje en maak er hier een link van. Door de url in de img tag een extra 'l' te geven wordt het een thumbnail:

i.imgur.com/12345.jpg
wordt dan
i.imgur.com/12345l.jpg

L voor large, M voor medium, H voor huge.

Daarna zet ik er een url omheen om door te klikken naar de full size

Echter, op de ipad wordt je voor de directe url dan doorgelinkt naar de app en krijg je dus nooit de full HQ plaat te zien. Dat werkte vroeger wel. Kennelijk hebben ze er een dikke redirect achter gezet. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dat routeplannen dicht bij de core is bugged. Je kunt een formule gebruiken om de lag te omzeilen. In mijn geval moest ik bijvoorbeeld een afstand van tussen de 977 en 981 LY gebruiken en dan was er geen enkele lag bij het plannen.

Meer info:
https://www.reddit.com/r/...he_core_almost_instantly/

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
iemand ervaring met die bindings voor de joystick. Heb er eentje gedownload, maar krijg geen preset in de control te zien. Staat wel in de goede map...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Boefmans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:38:
iemand ervaring met die bindings voor de joystick. Heb er eentje gedownload, maar krijg geen preset in de control te zien. Staat wel in de goede map...
Misschien toch net niet de goede file?

"The file is C:\Users\<username>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings\Custom.binds on Windows (can anyone confirm for OSX?). If you can't see your AppData folder then check that windows is showing Hidden folders."
https://elitepve.com/viewtopic.php?t=2493

Als je steam gebruikt, heb je misschien een andere map nodig, zelf draai ik zonder steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
biuj steam heb je een aparte map met heel veel preset bestanden. Daar zou je het in moeten zetten, hij laadt dit echter niet.

Daarnaast ook bovenstaand gebprobeerd, ziet die ook niet.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Boefmans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:49:
biuj steam heb je een aparte map met heel veel preset bestanden. Daar zou je het in moeten zetten, hij laadt dit echter niet.

Daarnaast ook bovenstaand gebprobeerd, ziet die ook niet.
Als ie nergens zichtbaar is, is het waarschijnlijk geen file voor jouw setup. Hoe ziet de file uit? (Pastebin of github linkje aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
er staat een file tussen voor mijn joystick. ziet die niet.
Maak een eigen file ziet die ook niet.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Boefmans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:58:
er staat een file tussen voor mijn joystick. ziet die niet.
Maak een eigen file ziet die ook niet.
Laat nou zien :9

Wat je ook kunt doen, is 'custom' kiezen, daar wat aanpassen, opslaan en kijken in je settings folder (custom.binds). Hernoem de file, verander de 'name' tag en start opnieuw op. Je custom file moet dan zichtbaar zijn in het keuzemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Let er ook op dat de preset profiles in een andere directory staan dan je huidige settings!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Die binds vind je niet in de steam map, maar in je user map zoals Rob al aangaf. Tik in verkenner in de adresbalk %appdata% en dan navigeer je naar AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings. Hier vind je de juiste bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
hehe gevonden. nu even pielen.

[ Voor 81% gewijzigd door Boefmans op 27-08-2016 16:36 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
%appdata% is standaard hidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ja zo vond ik hem niet, uiteindelijk op local/frontier/elite gezocht.

dank voor de hulp. het werkt.
nu die bindings nog uit mijn hoofd leren en leren vechten (gaat me nog erg slecht af :D)

[ Voor 47% gewijzigd door Boefmans op 27-08-2016 16:39 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ah, mooi.

Check ook deze post van mij uit de vorige eeuw (zo voelt het)

https://forums.frontier.c...51&viewfull=1#post2781751

Het is voor osx, maar behalve de home folder is het precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Drumatiko schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Tja smaken verschillen. De een vindt eenvoud mooi/leuk, dan ander houdt van technische schots. Als iemand de moeite neemt om een screenshot te posten zodat ook anderen het kunnen zien, dan zou ik toch enige terughoudendheid hebben met het leveren van commentaar.

Wat mij betreft kunnen er niet teveel screenshots in dit draadje staan, mochten er nog andere liefhebbers van zijn, dan kun je veel shots terugvinden in dit draadje: https://forums.frontier.c...0-Screenie%28s%29/page249
Ik plaag maar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zojuist dit album gedeeld met Mobius forum http://m.imgur.com/a/5e3N5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Boefmans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:38:
ja zo vond ik hem niet, uiteindelijk op local/frontier/elite gezocht.

dank voor de hulp. het werkt.
nu die bindings nog uit mijn hoofd leren en leren vechten (gaat me nog erg slecht af :D)
Behalve dat die bindingsmiddel geen ruk doen, joystick doet niks. Maar enfin, inmiddels alles handmatig ingesteld lol

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Boefmans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

Behalve dat die bindingsmiddel geen ruk doen, joystick doet niks. Maar enfin, inmiddels alles handmatig ingesteld lol
Ik heb het vermoeden dat die bindingsfile die je gedownload had helemaal niet matched met jouw joystick. Daarom vroeg ik ook of je de file wilde delen. In de .binds file wordt namelijk hard gemapped naar een prodictud en vendorid. Enkel en alleen wanneer deze matchen, wordt de configuratie zichtbaar als default profile settings. Als je zelf je bindings configureert heb je daar natuurlijk geen last van,

Zodra je een werkende config hebt, kunje die backuppen, of zoals ik gedaan hebt, kopieren naar je profiles map.

In other news: plotting bij de core is ondoenlijk geworden, als ik niet de juiste afstand kies (volgens de formules op internet) duikt mijn framerate naar 2 en kan ik helemaal niets meer.. ik moet dan het proces killen en opnieuw opstarten om een route te kunnen kiezen. Ik ben vaker aan het opstarten dan aan het jumpen, en ik moet nog zeker 5k ly!!! 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RobV op 27-08-2016 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Prachtig mapje fotos Rob! (jaloers)

Goed. Morgen begint het grote mystery binnen Elite!
Ik heb mijn python helemaal de moeder geupgrade!
Je weet wel.. 1000+ Schild en boosters, Frameshift lvl 5 Alle wapens hebben minimaal een level 3 upgrade. Kortom de python is nu de PYTHON! :D

Zometeen naar Cail om mee helpen zoeken Naar een Cobra/ASP/T9

Let the hunt begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:11:
Prachtig mapje fotos Rob! (jaloers)

Goed. Morgen begint het grote mystery binnen Elite!
Ik heb mijn python helemaal de moeder geupgrade!
Je weet wel.. 1000+ Schild en boosters, Frameshift lvl 5 Alle wapens hebben minimaal een level 3 upgrade. Kortom de python is nu de PYTHON! :D

Zometeen naar Cail om mee helpen zoeken Naar een Cobra/ASP/T9

Let the hunt begin!
I ran away, 24k ly van HIP haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Nou bedankt hoor :(

Mag ik het weer helemaal in mijn uppie doen
Ik denk niet dat de aliens morgen al aanwezig zullen zij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Haha, nou eh ik doe dit ook voor jullie hoor!

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.