[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 62 Laatste
Acties:
  • 170.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Rustig maar whoah buddy, ik bedoelde gewoon 2.0. Typootje.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Oh ik schrok al

....Doe maar niet selfdestruckten dan :P

[ Voor 53% gewijzigd door Leutje op 12-05-2016 22:46 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Ohhh... You mentioned them...
Zitten er Thargoids in de Beta?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:51:
Ohhh... You mentioned them...
Zitten er Thargoids in de Beta?
Voor zover bekend niet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vloog gisteren in me diamondback en kwam een master AI tegen in een cobra, heb hem wel geteld 2-3x kunnen raken. Hij bleef precies achter me zitten, on geacht wat ik deed, maakte niet hoe ik booste of wat voor bewegingen ik deed hij bleef gewoon precies plakken waar ik hem niet kon raken en hij mij wel.

De meeste master AI kan ik nog wel van winnen als ik het gevecht begin (en hij normaal ship heeft), maar dit sloeg echt alles. Hij deed ook vrij weinig schade, zweet brak me uit terwijl ik minuten lang met een beam laser bewert werkt :D Echt totaal geownt door de AI.

Ben zelf best een redelijk gamer, wel nieuw in ED (nouja, wel even gespeeld toen het nog in beta was), maar zoals ik dit ben ik nog nooit door een AI geownt :D

Had ook nog geprobeerd met Flight assist off te spelen, maar dat komt misschien als ik 100 uur verder ben, kansloos.

Hoe kan je in een dog fight het beste gebruik maken van lateral thrusters? Vraag me soms of hoe ik die het beste kan gebruiken.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:24:
Vloog gisteren in me diamondback en kwam een master AI tegen in een cobra, heb hem wel geteld 2-3x kunnen raken. Hij bleef precies achter me zitten, on geacht wat ik deed, maakte niet hoe ik booste of wat voor bewegingen ik deed hij bleef gewoon precies plakken waar ik hem niet kon raken en hij mij wel.

De meeste master AI kan ik nog wel van winnen als ik het gevecht begin (en hij normaal ship heeft), maar dit sloeg echt alles. Hij deed ook vrij weinig schade, zweet brak me uit terwijl ik minuten lang met een beam laser bewert werkt :D Echt totaal geownt door de AI.
Zat je wel met je throttle 'in het blauwe gebied'? Daarmee heb je de maximale wendbaarheid en dat scheelt best veel.

Zorg ook dat je je energie naar je wapens en shields zet tijdens een gevecht anders kan je niet zo vaak schieten, doordat je hiermee pips uit je engine haalt verschuift het blauwe gebied naar beneden. Dat is wel prettig omdat je dan niet zo hard naar voren gaat (dan heb je langer de tijd om te schieten voor je je tegenstander weer voorbij vliegt), maar bij bijv. tegen een eagle heb je wel wat pips in je engine nodig anders vliegt hij steeds buiten bereik.

FA Off kan ik idd niet echt aanraden in het begin, ik doe het ook niet zo vaak. Het voordeel waar ik het voor gebruikte (onbeperkte boost) is inmiddels ook al generfd. Lateral thrusters helpt wel maar ze zijn niet echt snel. Ik gebruik ze wel eens om opzij te vliegen als een soort strafen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Wat wel handig is met FA Off is het snellere omdraaien.
4 pips op engine en "opladen", full throttle (cq achteruit in het blauw) achteruit en m'n neus omhoog
FA Off, boost en draaien maar in een looping.
Halverwege/ driekwart looping weer vooruit in het blauw
Bij target weer een beetje recht voor me weer FA On.

Yaw gebruik ik niet/ nauwelijks tijdens dogfight.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeBee op 13-05-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Nou, mijn 'conda stuurt aan het einde van een jump net zo soepel als een eiland en dan is een pull/roll/yaw turn toch well 30% sneller uit de baan van de ster dan zonder yaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Zelf gebruik ik de reverse functie daarvoor. Knopje op mijn hotas en opeens wilt de mijne achteruit. Dat in samenwerking met up/down trusters ben ik binnen notime omgedraaid. Zelfs een eagle in de beta met superspeed red het dan niet.
Ondertussen kan je dan lekker door blijven schieten ook al ga je dan alleen nog maar achteruit zonder trusters te gebruiken.

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Woah, die handelsroute levert me 2,38 miljoen per keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
EliteGhost schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:01:
Woah, die handelsroute levert me 2,38 miljoen per keer op.
Vlieg ietsie verder naar Tepertsi voor 4.5k Cr / ton.

https://eddb.io/trade/loop/178693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:08:
[...]

Vlieg ietsie verder naar Tepertsi voor 4.5k Cr / ton.

https://eddb.io/trade/loop/178693
Maar die duurt veel langer dan m'n huidige. Levert meer geld op maar dat weegt nniet op tegen de hoeveelheid tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
EliteGhost schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Maar die duurt veel langer dan m'n huidige. Levert meer geld op maar dat weegt nniet op tegen de hoeveelheid tijd.
Veel langer als in 2 jumps en 600ls? Wellicht heb ik een route gekopieerd die iets verder vliegen is, via de search tool van die site had ik eerder een eenvoudige route met ook 4200cr/t of zo, maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:27:
[...]

Veel langer als in 2 jumps en 600ls? Wellicht heb ik een route gekopieerd die iets verder vliegen is, via de search tool van die site had ik eerder een eenvoudige route met ook 4200cr/t of zo, maar ik snap je punt.
Met mijn Cutter, volgeladen is dat 3 of 4 jumps. (jumprange van 15 ly :| )
Momenteel 3400 credits per ton met 1 jump van 6 lichtjaar en de stations zijn zo'n 80ls van de ster af. :P
Heb de schilden er uit gehaald: nu 792 ton aan vrachtcapaciteit en dat maakt 2,55 miljoen per keer en 50k terug. dus 2,6 mil in 5-10 minuten ofzo :9~ Mits ik me niet laat afleiden. Stomme nicotine...

[afbeelding]

[ Voor 27% gewijzigd door EliteGhost op 13-05-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb toch het vermoeden dat mijn Gfx kwaliteit het niet haalt bij wat ik online zie. Ik heb een triple 1080p setup met een GTX970 4Gb, alles op Ultra/max (50fps), behalve de oversampling. Alles boven 1.0x crasht de client, goed mogelijk doordat het geheugen gewoon op is met 5760x1080. Ik heb vakantiegeld ontvangen (nou ja, volgende week) en vroeg me af of het zin heeft om er een 2e 970 naast te zetten. Gaat mijn 600W voeding dat wel trekken? (Ik weet niks van pc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor triple monitor lijkt me 1 970 geen overkill nee... geen idee hoe groot de winst is van 2x 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:23:
Voor triple monitor lijkt me 1 970 geen overkill nee... geen idee hoe groot de winst is van 2x 970
Ik lees ook net dat er helemaal geen 2 kaarten op mijn mATX board passen, dus er zit niets anders op dan wachten op de gtx1080, of te investeren in een enkele 6gb 980. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Ik lees ook net dat er helemaal geen 2 kaarten op mijn mATX board passen, dus er zit niets anders op dan wachten op de gtx1080, of te investeren in een enkele 6gb 980. :'(
Een 2e GTX 970 had nog niks uitgemaakt hoor. Je performance zal iets omhoog gaan maar is ook 60-70%

Daarnaast zou een 2e GTX 970 niet je Vram geheugen verdubbelen. Het blijft nog steeds 4GB die maar aanspreekbaar is en zal zijn. Wat wel gebeurt is dat de workload dus de echte gpu rekenkracht verdeelt wordt tot een bepaalde percentage aangezien SLI niet opeens een verdubbeling van fps geeft. Het is meer rond de 60-70% meer.

Je kunt inderdaad investeren in een 1080 of 980Ti. de 980 bestaat niet mer 6GB, dat is alleen de Ti model.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ok bedankt voor het uitleg. Ik zal verder ontopic blijven, dit is tenslotte de E:D forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:44:
Ok bedankt voor het uitleg. Ik zal verder ontopic blijven, dit is tenslotte de E:D forum.
Hoort erbij. Wanneer we het over E:D hebben dan hebben we het ook over wat we nodig hebben om het spel te kunnen spelen. :)

1 GTX 970 is voor zo'n resolutie misschien net wat te weinig voor sommige instellingen. Wat betreft de rest heeft Xtr3me4me inderdaad gelijk. Ik vraag me alleen af of 4GB wel echt vol zit wanneer je oversampeling aan zet. Zal eens kijken met het programma dat ik hier heb. Draai zelf een GTX980 (referentiemodel, dus zo'n standaard koeler) en dat werkt voor 1440p nog prima. Heb niet de indruk dat het ding erg druk is.

Wat betreft je voeding: 600W is vaak gewoon voldoende, afhankelijk van wat je nog in je kast hebt zitten. De andere grootverbruiker is de CPU.
Als je een nieuwe kaart wil moet je even wachten tot de 1000 serie van NVidia uit is of AMD met nieuwe kaarten komt. Dan kan je kijken wat je wilt: met de 1000 series zal de 900 serie rap in prijs dalen en wanneer AMD met iets nieuws komt kan de 1000 serie ook weer wat dalen.

Edit: ok met oversampeling daalt de prestatie wel drastisch en zit m'n VRAM idd vol. Geen wonder dat het spel het bij jou met 3 schermen opgeeft. :p

Ook: rang van entrepeneur gehaald *O*

Huidige rangen:
Deadly - 47%
Entrepeneur - 0%
Trailblazer - 35%

[ Voor 10% gewijzigd door EliteGhost op 14-05-2016 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Misschien helpt dit:
F10 voor screenshots
ALT-F10 voor HiRes screenshots

SD spelen en HD screenshots posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
EliteGhost schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:56:
[...]

Hoort erbij. Wanneer we het over E:D hebben dan hebben we het ook over wat we nodig hebben om het spel te kunnen spelen. :)
Goed om te weten, ik wil niemand aanstoot geven hier.
1 GTX 970 is voor zo'n resolutie misschien net wat te weinig voor sommige instellingen. Wat betreft de rest heeft Xtr3me4me inderdaad gelijk. Ik vraag me alleen af of 4GB wel echt vol zit wanneer je oversampeling aan zet. Zal eens kijken met het programma dat ik hier heb. Draai zelf een GTX980 (referentiemodel, dus zo'n standaard koeler) en dat werkt voor 1440p nog prima. Heb niet de indruk dat het ding erg druk is.

Wat betreft je voeding: 600W is vaak gewoon voldoende, afhankelijk van wat je nog in je kast hebt zitten. De andere grootverbruiker is de CPU.
Als je een nieuwe kaart wil moet je even wachten tot de 1000 serie van NVidia uit is of AMD met nieuwe kaarten komt. Dan kan je kijken wat je wilt: met de 1000 series zal de 900 serie rap in prijs dalen en wanneer AMD met iets nieuws komt kan de 1000 serie ook weer wat dalen.
Helaas zijn die nieuwe 1000 series waarschijnlijk knetterduur!
Edit: ok met oversampeling daalt de prestatie wel drastisch en zit m'n VRAM idd vol. Geen wonder dat het spel het bij jou met 3 schermen opgeeft. :p
5760x1080 is ook wel een dikke bak pixels. Qua GPU trekt de 970 het echt wel.

Update:
Ik heb de Nvidia settings gereset. Ik zag dat er een 1.2x supersampling in het control panel zat, terwijl Elite alleen 1, 1.5 en 2.0x sampling biedt. Ik ga straks eens kijken of 'ie het daarmee nét wel red. Haha, living on the edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Goedkoop is inderdaad anders. :(

The GTX 1080 will cost $699 (around £580 including VAT) in Founders specification, while third-party manufacturers will vary, although it’s expected the cheapest will cost $599 (around £500 including VAT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:54:
Goedkoop is inderdaad anders. :(

The GTX 1080 will cost $699 (around £580 including VAT) in Founders specification, while third-party manufacturers will vary, although it’s expected the cheapest will cost $599 (around £500 including VAT).
Ach, de 980Ti was ook tegen de €950 al ik het mij goed herinner :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:36:
[...]

Ach, de 980Ti was ook tegen de €950 al ik het mij goed herinner :'(
Kan kloppen. Gaat nu voor zo'n €660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, ik kan geen console topic vinden, kan dat hier ook? of is dit "master race" only? :+ (Sorry, heb geen PC die het aankan :P )

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
corset schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:27:
Vraagje, ik kan geen console topic vinden, kan dat hier ook? of is dit "master race" only? :+ (Sorry, heb geen PC die het aankan :P )
Weest welkom! Voor zover ik weet zijn alle edities gelijk en spelen we op dezelfde servers. Ik ben ergens ook wel benieuwd naar de console ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Weest welkom! Voor zover ik weet zijn alle edities gelijk en spelen we op dezelfde servers. Ik ben ergens ook wel benieuwd naar de console ervaringen!
Hebben gekocht voor 17 Euro. Ben begonnen met de "shoot the canisters". Ze gaven al aan om de video te kijken over movement.
Ik dacht, neh niet nodig. Ik kan het wel! Ik heb even gespeeld. En alles was fubar na 10 seconden.
Eerst maar rustig de tutorial vids kijken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Elite is geen spel voor even mee te beginnen. De leercurve is aardig hoog. Neem je tijd en kijk veel videos :)

Vindicator jones of troa burton zitten leuke videos bij (youtube)
And as always.. DO NOT FLY WITHOUT ENSURANCE MONEY IN THE POCKET!
Oftewel.. altijd genoeg geld overhouden dat als je opblaast je je schip kan terug kopen ;) ALTIJD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Allebei niet waar!

1. Horizons is pas net aangekondigd voor xbox, net als bv paint jobs.
2. Aparte servers voor pc, mac en xbox voor zover ik weet (in ieder geval geen pc en console door elkaar ivm voordeel qua bediening met hotas tov controler), alleen de staat van het heelal (economie, discoveries etc) is voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:19:
[...]

Allebei niet waar!

1. Horizons is pas net aangekondigd voor xbox, net als bv paint jobs.
2. Aparte servers voor pc, mac en xbox voor zover ik weet (in ieder geval geen pc en console door elkaar ivm voordeel qua bediening met hotas tov controler), alleen de staat van het heelal (economie, discoveries etc) is voor iedereen hetzelfde.
Tjonge, ik heb het niet vaak mis, maar als ik het mis heb, zit ik er ook écht naast he?

Te veel zitten ontwerpen vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2spt1QlFTFRXVKJzdBb4NljI/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 14-05-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Elite op de console? Schuif mij maar even in een hoekje anders ga ik zitten prediken.

Maar zonden dollen: welkom in het universum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:25:
[...]

Tjonge, ik heb het niet vaak mis, maar als ik het mis heb, zit ik er ook écht naast he?

Te veel zitten ontwerpen vandaag:
[afbeelding]
Vet hoor, zo'n simpit! Ik zou willen dat ik de ruimte er voor had (en de benodigde kennis en geen andere kostbare hobbies :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:45:
[...]

Vet hoor, zo'n simpit! Ik zou willen dat ik de ruimte er voor had (en de benodigde kennis en geen andere kostbare hobbies :+ )
Het meest kostbare aan dit project was dat ik een game-pc heb moeten kopen (ik heb alleen een macbook thuis en een nas). Gelukkig viel dat met €800 best te doen. De schermen zijn '2e kans' van coolbue (3 stuks voor €300) en de kuipstoel was €180. Dan ongeveer €100 voor electronica, printplaten, stekkers. €10 filament van de 3D printer. Tel daar nog €100 voor acrylplaat, leer, spuitverf en wat hout en het is wel gedekt.

Zou ik echter een uurtarief rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
EliteGhost schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:23:
Elite op de console? Schuif mij maar even in een hoekje anders ga ik zitten prediken.

Maar zonden dollen: welkom in het universum!
iets over preferences, subjectief etc :+

Neh, ik weet dat het op een PC stukken beter kan zijn. Maar 17 euro voor de console, of 800+ euro voor een PC + de game. De keuze was voor mij nu even makkelijker :)

Vanochtend wat tutorial videos zitten kijken. Maar dat docking is wel.. uitdagend blijkbaar? Sommige schepen passen net in de airlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Aangezien ik geen up-to-date console had, is het prijsverschil geen €800 hoor. Vanaf niets gerekend is het €400 voor de console of €800 voor de pc; Het spel had ik al gekocht voor de mac, en ik had al 1 scherm. Toen kwam ik erachter dat ik 3 schermen wilde en dat dat niet op de mac ging lukken. Als je eenmaal op dat point-of-no-return zit, is de €400 extra wel goed te praten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
corset schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:59:
[...]

iets over preferences, subjectief etc :+

Neh, ik weet dat het op een PC stukken beter kan zijn. Maar 17 euro voor de console, of 800+ euro voor een PC + de game. De keuze was voor mij nu even makkelijker :)

Vanochtend wat tutorial videos zitten kijken. Maar dat docking is wel.. uitdagend blijkbaar? Sommige schepen passen net in de airlock?
Ho, stop, wacht! Het is niet de bedoeling dat we hier een oorlogje over PC vs. console gaan starten O-) Beide hebben voor- en nadelen.

Het docken valt wel mee. Je moet even weten dat je je schip richting de controletoren moet draaien om te docken. Sommige schepen, waaronder de Type 9 en de Imperial Cutter passen inderdaad maar net door de gleuf. Zo lang je dat maar niet met 200 m/s doet valt de schade reuze mee als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Plus daarbij, als je genoeg credits hebt voor een groot schip, heb je ook genoeg vlieguurtjes om er mee om te gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Ook dat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En anders is er nog de Standard Docking Computer.
Ask permission
Throttle down
Enjoy the ride

Voor mijn 'vette heb ik die wel gekocht. Helaas moet je dan een size 3 cargo bay opofferen voor een size 1 STC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als je shields op je schip hebt valt de schade sowieso erg mee. Als ik tegen het station aan boost, kost dat al mijn shields+20% Hull damage ofzo :) Soms als ik een scan probeer te ontwijken gebeurt dat wel eens.

Zonder shields moet je wel erg voorzichtig doen, zelfs ietsje te hard op de pad plempen geeft je al Hull damage. Niet dat het veel kost maar het is wel vervelend als ze geen repair doen.

Maar zelfs mijn Clipper vind ik nog prima te docken. Het is geen hauler natuurlijk maar ik vind het leuk dat de grote schepen zo anders vliegen.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 15-05-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik ga nooit zonder een docking computer weg.
Maar ik gebruik hem dan pas in de laatste seconden voor touchdown.
Zelfs met mijn cutter vlieg ik zonder problemen een mailslot binnen maar eenmaal binnen, throttle back en lui zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb nooit echt problemen met landen, maar toen ik net een Anaconda had vond ik de eerste keren naar buiten vliegen erg lastig. :D

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Docking computer....zucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je mag wel hallo zeggen online hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Xtr3me4me schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:00:
[...]

Je mag wel hallo zeggen online hoor :P
Jij ook hoor.
Als je wel wat hebt gezegd: ik heb niks ontvangen. Zat misschien net in een jump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Leutje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:49:
Ik ga nooit zonder een docking computer weg.
Maar ik gebruik hem dan pas in de laatste seconden voor touchdown.
Zelfs met mijn cutter vlieg ik zonder problemen een mailslot binnen maar eenmaal binnen, throttle back en lui zijn :Y
Dat is op zich geen slechte uitvoering. Voorkomt dat je, zoals ik, de neus nog wel eens op de grond mept :+
*BONK* oei, dat klonk duur...
Ik vlieg zonder schilden zodat ik 792 ton kan vervoeren.
792 slaven in het ruim, jo-ho-ho! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
EliteGhost schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:13:
[...]
Ik vlieg zonder schilden zodat ik 792 ton kan vervoeren.
792 slaven in het ruim, jo-ho-ho! *O*
Tja voor ons Nederlanders is dat de Family business he :+

Ik denk trouwens dat het er wel meer zijn, het gaat immers per ton, niet per slaaf. Hun life support zal ook wel wat wegen natuurlijk.

Gisteren wel iets vervelends: Ik vloog naar binnen bij Gould Port in Tamar, ik heb daar mijn empire rank geleveled tot Baron en ze hebben daar altijd goede missies die 1.5-2 miljoen opleveren. Ik ging docken en opeens zie ik een andere speler (in een Orca) beschoten en vernietigd worden. Ik hover boven mijn pad en wou net gaan landen toen ik opeens ook onder vuur genomen word... Boem natuurlijk (want ik vloog in mijn asp ook zonder shields). 500k credits weg |:(

Vervolgens terug gevlogen in mijn nieuwe Asp, probeer weer te docken, krijg permission, en op het moment dat ik door de gleuf vlieg is mijn permission opeens weg en word ik meteen aangevallen (dus niet eerst de trespass warning van 1,5 minuut die je normaal krijgt). Ik kon nog net rechtsomkeert maken en naar supercruise gaan maar ik heb nu een bounty van 1 dag. Ik wacht maar even af tot de port weer normaal doet, wel vervelend want ik heb daar een Clipper staan en ik weet niet of ik die nu veilig op kan halen :/

Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Tja voor ons Nederlanders is dat de Family business he :+

Ik denk trouwens dat het er wel meer zijn, het gaat immers per ton, niet per slaaf. Hun life support zal ook wel wat wegen natuurlijk.

Gisteren wel iets vervelends: Ik vloog naar binnen bij Gould Port in Tamar, ik heb daar mijn empire rank geleveled tot Baron en ze hebben daar altijd goede missies die 1.5-2 miljoen opleveren. Ik ging docken en opeens zie ik een andere speler (in een Orca) beschoten en vernietigd worden. Ik hover boven mijn pad en wou net gaan landen toen ik opeens ook onder vuur genomen word... Boem natuurlijk (want ik vloog in mijn asp ook zonder shields). 500k credits weg |:(

Vervolgens terug gevlogen in mijn nieuwe Asp, probeer weer te docken, krijg permission, en op het moment dat ik door de gleuf vlieg is mijn permission opeens weg en word ik meteen aangevallen (dus niet eerst de trespass warning van 1,5 minuut die je normaal krijgt). Ik kon nog net rechtsomkeert maken en naar supercruise gaan maar ik heb nu een bounty van 1 dag. Ik wacht maar even af tot de port weer normaal doet, wel vervelend want ik heb daar een Clipper staan en ik weet niet of ik die nu veilig op kan halen :/

Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?
Als je zeker weet dat je geen ander schip hebt geraakt tijdens het docken zou ik een bug report maken voor Frontier. Klinkt als een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Als je zeker weet dat je geen ander schip hebt geraakt tijdens het docken zou ik een bug report maken voor Frontier. Klinkt als een foutje.
Heb ik gedaan inderdaad, alleen ze geven geen feedback op bug reports en de credits krijg je ook niet terug.

Maar ook als je een ander schip raakt, wordt je toch niet meteen beschoten? Ik heb dat wel eens eerder gehad en er gebeurde niks, ik kreeg alleen een 100cr "Reckless Flying" fine als ik op dat moment ook nog eens te hard vloog ("Speeding"). Ook tijdens het boosten door de docking port heb ik wel eens tussen de wand en een ander schip gestuiterd en dat leverde me ook alleen een fine op (soms moet je wel ff voordringen om een scan te ontwijken >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je aan het speeden bent en een ander schip raakt: fine
Als dat andere schip daarbij explodeert: bounty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Zo, na een week rondtoeren in de core regio ben ik weer onderweg terug naar de Bubble. De reis naar Sag A was de reden dat ik deze game een paar maanden geleden ging spelen. Het hele idee fascineerde me. Ik vond het een toffe ervaring, waarbij wel gezegd moet worden dat je tijdens het exploren wel een beetje je fantasy moet kunnen gebruiken. Honderden screenshots gemaakt waarvan ik denk ik maar eens een album moet maken ook.

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuw doel in Elite want ik ben nog zeker niet klaar met de game. De afgelopen maanden ben ik vooral bezig geweest met het bij elkaar grinden smokkelen van credits voor mijn Asp en het verkrijgen van een Sol permit. Credits zijn geen enkel issue meer, en ik heb naast mijn Asp waarmee ik de trip gemaakt heb 'thuis' nog ergens een Anaconda staan. Dus tja, wat te doen verder? Ik zou op zich nog weleens met die Anaconda naar Beagle Point willen vliegen maar eigenlijk wil ik daar pas aan beginnen als Jacques Station daar is aangekomen, als dat uberhaupt al gaat gebeuren.

Al met al moet ik zeggen dat ED wel echt ontzettend gaaf is.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Heb ik gedaan inderdaad, alleen ze geven geen feedback op bug reports en de credits krijg je ook niet terug.

Maar ook als je een ander schip raakt, wordt je toch niet meteen beschoten? Ik heb dat wel eens eerder gehad en er gebeurde niks, ik kreeg alleen een 100cr "Reckless Flying" fine als ik op dat moment ook nog eens te hard vloog ("Speeding"). Ook tijdens het boosten door de docking port heb ik wel eens tussen de wand en een ander schip gestuiterd en dat leverde me ook alleen een fine op (soms moet je wel ff voordringen om een scan te ontwijken >:) )
Hangt er vanaf. Tijdens een CG kwam ik een keer rustig naar buiten vliegen in m'n type 9. Vervolgens hoor ik: scan detected, gevolgd door geraas van motoren en een harde metaalachtige klap. Vervolgens: bounty for the murder of a security vessal.

Ik denk: wacht.. wat? Toen brak de hel los... zo'n 5 miljoen kwijt voor de verzekering van dat ding. Min of meer de winst die ik uit de CG zou halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:04:
Als je aan het speeden bent en een ander schip raakt: fine
Als dat andere schip daarbij explodeert: bounty.
Ah bedankt, nee dat was het zeker niet, want ik hing de eerste keer gewoon stil boven de pad (en de docking timer was ook nog lang niet verlopen)

En de tweede keer dat het gebeurde ging ik heel langzaam op de docking port af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Ah bedankt, nee dat was het zeker niet, want ik hing de eerste keer gewoon stil boven de pad (en de docking timer was ook nog lang niet verlopen)

En de tweede keer dat het gebeurde ging ik heel langzaam op de docking port af.
Zeker weten dan je niet al een premie op je hoofd had? Want als ze je dan scannen gaat het ook snel mis. Dan raak je je docking toestemming kwijt en krijg je ook een salvo je achterwerk in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Voxalizer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05:

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuw doel in Elite want ik ben nog zeker niet klaar met de game. De afgelopen maanden ben ik vooral bezig geweest met het bij elkaar grinden smokkelen van credits voor mijn Asp en het verkrijgen van een Sol permit. Credits zijn geen enkel issue meer, en ik heb naast mijn Asp waarmee ik de trip gemaakt heb 'thuis' nog ergens een Anaconda staan. Dus tja, wat te doen verder? Ik zou op zich nog weleens met die Anaconda naar Beagle Point willen vliegen maar eigenlijk wil ik daar pas aan beginnen als Jacques Station daar is aangekomen, als dat uberhaupt al gaat gebeuren.

Al met al moet ik zeggen dat ED wel echt ontzettend gaaf is.
Mischien is de Formedine Rift mysterie wel wat voor je?
Ik ben er ook 7 weken in totaal geweest.
Op zich een leuk "doel" als er in de bubble je niks aantrekt.

Ben dus zelf wel weer in de bubble. Hevig de beta aan het testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Leutje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Mischien is de Formedine Rift mysterie wel wat voor je?
Ik ben er ook 7 weken in totaal geweest.
Op zich een leuk "doel" als er in de bubble je niks aantrekt.

Ben dus zelf wel weer in de bubble. Hevig de beta aan het testen :P
Thanks voor de suggestie. Ik volg het al een tijdje, hoewel ik het fascinerend vind is het volgens mij wel echt een hele kleine speld in een enorme hooiberg. :) Als je ook ziet wat voor theorieen mensen erbij halen, heh. Ik weet niet, ik vind het nogal wat. ;)

Het is wel erg interessant zo'n mysterie.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 17-05-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Je hebt volkomen gelijk. een klein speltje in een enorme hooiberg en geen magneet bij de hand om je te helpen. Maar in de tijd dat ik daar was had ik best wel plezier in mijn zoektocht.
Er zijn daar zo af en toe hele kleine rode dwerg clusters die moelijk te bereiken zijn. De eerste keer dat ik daar was moest ik dan ook terug om mijn ASP te upgraden. De tweede keer was iets makkelijker. Maar helaas niks gevonden.
Uiteindelijk was ik zover dat ik echt niet meer verder kon. Ik hing daar aan de rand van de Melkweg.
"Ik zag de Melkweg daar gewoon hangen. Achter me was gewoon niks meer...."

Het was mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Wil niet ongeduldig over komen maar hoe lang duurt die beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:01:
Wil niet ongeduldig over komen maar hoe lang duurt die beta?
Ga er maar vanuit dat 2.1 deze maand niet meer live gaat, dan gaat het niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik moet zeggen dat de patches ergsnel gaan, van 4 naar 5 was binnen een paar dagen en als je dan ziet hoe groot de changelist is zetten ze er best wel de schouders onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Oke ik ben nieuw hier de laatste Elite die ik gespeeld heb was ook de eerste Elite (de oude Disk versie).
Ik heb een PC met 2 Nvidia 460 in sli en een PS4 welke versie kan ik het beste kopen.
Voor de PC heb ik nog wel van die Flight Sticks liggen merk weet ik even niet meer

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
FreakGIB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:51:
Oke ik ben nieuw hier de laatste Elite die ik gespeeld heb was ook de eerste Elite (de oude Disk versie).
Ik heb een PC met 2 Nvidia 460 in sli en een PS4 welke versie kan ik het beste kopen.
Voor de PC heb ik nog wel van die Flight Sticks liggen merk weet ik even niet meer
Hoi!

De vorige keer dat ik advies gaf zat ik er helemaal naast, dus ik neem een slag om de arm 8)

- voor zover ik weet is er geen PS4 versie dus dat maakt de keuze makkelijk. Er wordt wel aan een XBox versie gebouwd.
- de flight sticks komen zeker van toepassing
- Elite is niet zo zwaar op de gfx in de ruimte of tijdens dogfights, maar voor planetary landen ietsies meer. Met de juiste videokaart komen er wel bijzonder mooie graphics uit. Zelf heb ik een gtx 970 en die haal 50fps op een triple 1080 scherm (alles op ultra, 1.0x supersampling helaas) 8) met 2x 460 sli moet je zeker een heel eind kunnen komen!

[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 18-05-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Hoi!

De vorige keer dat ik advies gaf zat ik er helemaal naast, dus ik neem een slag om de arm 8)

- voor zover ik weet is er geen PS4 versie dus dat maakt de keuze makkelijk. Er wordt wel aan een XBox versie gebouwd.
- Elite is niet zo zwaar op de gfx in de ruimte of tijdens dogfights, maar voor planetary landen ietsies meer. Met de juiste videokaart komen er wel bijzonder mooie graphics uit. Zelf heb ik een gtx 970 en die haal 50fps op een triple 1080 scherm (alles op ultra, 1.0x supersampling helaas) 8) met 2x 460 sli moet je zeker een heel eind kunnen komen!
Er is al een Xbox versie :) Horizons wordt aan gewerkt, zodra deze uit is zal het spel als het goed is gelijk lopen met de PC versie.

Voor de rest mee eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
RobV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Hoi!

Oke interresant heb al wel 3 schermen alleen zijn het 2 keer full hd schermen en de middelste is een 1280x1024 scherm (zit soms een beetje te traden op de Valuta markt :) )
In de toekomst wil ik nog wel een keer uitbreiden kwa GPU maar voorloopig nog even niet dus in princiepe zou het kunnen met 2 460 in Sli.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
SnoeiKoei schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:26:
[...]

Ga er maar vanuit dat 2.1 deze maand niet meer live gaat, dan gaat het niet tegenvallen.
Ah ok. Wat mij betreft prima. Aan het tempo van de changelogs te zien zit de zweep er over.
Heb de beta zelf wel en het is zeer leuk, alleen maak je geen voortgang dus mwoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Heb net even zitten stoeien met gfx settings. Man wat ziet het er mooi uit op 1080p ultra met 2.0x supersampling! Ik heb 3 schermen en maar 4gb mem op mijn kaart dus had ik nooit 2.0 sampling kunnen zien op de 3 schermen. Ik had tijdelijk even op een enkel scherm gekeken wat mijn gtx970 kan maar wauw.

Nu móet ik wel een gtx1080 gaan kopen :)

[ Voor 0% gewijzigd door RobV op 18-05-2016 09:58 . Reden: 1080p vs gtx1080 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:41:
Heb net even zitten stoeien met gfx settings. Man wat ziet het er mooi uit op 1080p ultra met 2.0x supersampling! Ik heb 3 schermen en maar 4gb mem op mijn kaart dus had ik nooit 2.0 sampling kunnen zien op de 3 schermen. Ik had tijdelijk even op een enkel scherm gekeken wat mijn gtx970 kan maar wauw.

Nu móet ik wel een gtx1080 gaan kopen :)
Sshhh! Wil het niet horen. Dat ding kost een godsvermogen en ik wil ook 3 schermen. Maar dan wil ik identieke schermen en die kosten €340 per stuk.

Ben aan het werk, je leidt te veel af met je mooie verhalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/264/200/acb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Goede tip @ 2 keer suppersampling!
/gebruikmakendoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:06:
Goede tip @ 2 keer suppersampling!
/gebruikmakendoet
Er zijn van die dagen dat ik baal dat ik 3 schermen heb :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Er zijn van die dagen dat ik baal dat ik maar 2 schermen heb :X ;w

-edit- Oja! iemand deze skin voor een python hebben voor de helft van het geld? Heb een code klaar liggen ;) en ik heb deze skin al

[ Voor 74% gewijzigd door Leutje op 18-05-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ideetje: als ik nou geen 3x 1080p draai, maar 3x 960, zou ik dan wel 1.5x supersampling kunnen pakken? Het verschil van de supersampling is zo groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Probeer het en wees niet bang om weer terug te keren naar 1080p ;)

Voordeel van 2 schermen is wel dat ik op de eerste Elite kan spelen en op de andere een film/tv/whatever kan kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:20:
Probeer het en wees niet bang om weer terug te keren naar 1080p ;)

Voordeel van 2 schermen is wel dat ik op de eerste Elite kan spelen en op de andere een film/tv/whatever kan kijken :)
Okay ik ben weer terug. Experiment gefaald. Lagere res + 2x SS is geen succes. Dus weer gewoon op 3x 1080p ;w Dan maar wachten totdat Gigabyte met een GTX1080 komt haha (tip: zet vakantiegeld opzij)

In other news: vandaag flink zitten sleutelen aan mijn simpit. Lasercutting, zagen, schroeven en ik heb nu de behuizing voor de console af. Het moeilijkste komt nog: de bekleding. Daarna komt het gaafste: meer schakelaars :D

Enkele work-in-progress shots:

bah wat stinks dat verbrande MDF:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HMhGOgp.png

zijkantje
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f9kIXyc.png

alles lijkt te passen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UYAmm0i.png

3x meten, 1x zagen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N8OaYTE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

* Leutje loopt te kwijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 12:10
RobV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Okay ik ben weer terug. Experiment gefaald. Lagere res + 2x SS is geen succes. Dus weer gewoon op 3x 1080p ;w Dan maar wachten totdat Gigabyte met een GTX1080 komt haha (tip: zet vakantiegeld opzij)

In other news: vandaag flink zitten sleutelen aan mijn simpit. Lasercutting, zagen, schroeven en ik heb nu de behuizing voor de console af. Het moeilijkste komt nog: de bekleding. Daarna komt het gaafste: meer schakelaars :D

Enkele work-in-progress shots:

bah wat stinks dat verbrande MDF:
[afbeelding]

zijkantje
[afbeelding]

alles lijkt te passen:
[afbeelding]

3x meten, 1x zagen:
[afbeelding]
echt baas die projecten van jou!

tip om de stank van dat gelaserde mdf tegen te gaan: coaten met lak of verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

lol@md spelert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
lordprimoz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:18:
[...]

echt baas die projecten van jou!

tip om de stank van dat gelaserde mdf tegen te gaan: coaten met lak of verf.
Bedankt, het wordt echt steeds groter. Ik ben ook al een keyboard aan het ontwerpen, A-Z in matrix, beetje als een flight computer in een Boeing. Die heb ik nodig om de namen van systemen in te kunnen typen. Verder komt er nog een audio paneel (headset level, push to talk, adjust audio volume, skip track, etc) en een specifiek panel voor weapons.

Als alle maten goed zijn schuur ik het op en gaat er verf overheen, ook al is het allemaal uit het zicht straks.
Ik ook, maar dat is vanwege mijn operaties.. :9 }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Gisteren toevallig even een Eagle en Sidewinder geprobeerd in VR.. Ik had sinds ik de Rift heb alleen in de Cobra, Asp Explorer en Clipper gevlogen (en heel even de Hauler). De eagle heb ik destijds 'overgeslagen' vanwege de kleine cargo capaciteit en omdat ik niet zo veel aan combat doe. En ik was de kleinste schepen al 'ontgroeid' toen ik de Rift kreeg.

Maar echt, de kleinere schepen zijn geweldig in de Rift. De kleine cockpit zit zo dicht om je heen dat het heel indrukwekkend is in VR. Handgrepen die er zo echt uitzien dat je ze bijna probeert aan te raken, het glas in de sidewinder kan je zien zitten, echt super. Ook is de extra maneuverability erg prettig. Het is zo indrukwekkend om vlak langs de ruimtestations te scheren :9 Dat ga ik vaker doen.

De kleine cockpit geeft een veel indrukwekkendere schaal aan het dingen buiten, en bovendien is de definitie hoger doordat dingen dichterbij zitten dus meer pixels in beslag nemen.

Ik mis wel het 'rondom glas' van de Asp met docken, maargoed de kleine schepen zijn sowieso makkelijk te docken.

Dus als je VR hebt, probeer de kleine schepen eens! Ik ga ze nu allemaal uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik hoop op een holo-lens oplossing waarbij ik de schermen kan vervangen door green-screens waarop mijn blik naar buiten geprojecteerd wordt. Dat lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:34:
Ik hoop op een holo-lens oplossing waarbij ik de schermen kan vervangen door green-screens waarop mijn blik naar buiten geprojecteerd wordt. Dat lijkt me wel wat.
*Vrachtwagen dendert door je blikveld*
Schrik je je helemaal ongans en crash je je schip ergens tegenaan :p

Zie het gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
EliteGhost schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:20:
[...]

*Vrachtwagen dendert door je blikveld*
Schrik je je helemaal ongans en crash je je schip ergens tegenaan :p
'naar buiten' bedoel ik natuurlijk door de raampjes van het ruimteschip. Ik snap niet wat die vrachtwagen daar doet, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Niemand die een Pirate Python Skin wilt hebben voor weinig?

[ Voor 11% gewijzigd door Leutje op 19-05-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:23:
[...]

'naar buiten' bedoel ik natuurlijk door de raampjes van het ruimteschip. Ik snap niet wat die vrachtwagen daar doet, sorry...
Ik had het even over de raampjes van je woning. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:12:
Niemand die een Pirate Python Skin wilt hebben voor weinig?
Ik heb die mail ook gehad. Ik had eerder al een skin gekocht maar aangezien ik zelden naar mijn eigen schip kijk is het wel een beetje zondegeld. Zeker als je naar een ander schip overstapt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

26 mei! Dan is de beta de beta niet meer en iedereen kan dan aan de 2.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:25:
26 mei! Dan is de beta de beta niet meer en iedereen kan dan aan de 2.1 :D
Waar lees je dat? Nevermind ik lees dat het op de livestream van vandaag is bekend gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Op de livestream ;)

Lekker snel leut... lol

[ Voor 44% gewijzigd door Leutje op 19-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oei, dat is wel snel. Ik zag dat de charity missions nu flink generfd zijn. Van 10kcr per stuk naar een miljoen oid. Gauw maar doorlevellen op empire rank dus :) maar Duke ga ik niet halen in een week :'( Zelfs niet met continu BB refreinen. Ik ben nu maar net Baron + 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Doe je dat in de beta? Heeft helemaal geen zin. Alle data van de beta houd op te bestaan na de beta :( (jammer, zou me toch 200miljoen opleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:20:
Doe je dat in de beta? Heeft helemaal geen zin. Alle data van de beta houd op te bestaan na de beta :( (jammer, zou me toch 200miljoen opleveren)
Nee juist in live! Ik bedoel dat die missies generfd zijn in de beta, dus als die live gaat wordt het nog een stuk duurder en trager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Screenshotjes uit de Beta (klik voor groot)

Deze was van beta2, maar te mooi om te laten liggen. De overigen zijn beta6. O-)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/orUTXS3l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zQnig7zl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wHhmpxMl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1oaq1N5l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sZQdKMfl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

GekkePrutser schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Nee juist in live! Ik bedoel dat die missies generfd zijn in de beta, dus als die live gaat wordt het nog een stuk duurder en trager.
Oh zo! Nouja, het kan ook een beta dingetje zijn he ;) Dat in 2.1 live het gewoon weer de normale prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Daar gaat m'n vrije tijd. Maar het is het helemaal waard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jups dat wordt horizons vanavond maar aanschaffen om ook met de 2.1 mee te gaan 26mei. Daarbij doe ik toch E:D tegenwoordig alleen maar in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Sinds de launch van Horizons maar weer eens ED opgepakt. Jammer om te zien dat er in grote lijnen geen steek veranderd is. Het is nog steeds een groot grindfest helaas. Heb nog steeds een ASP Explorer waarmee ik eigenlijk alles wel kan doen: exploren, bounty hunten, smuggling.

Het enige wat voor mij persoonlijk het snelste credits oplevert is bounty hunting in HAZRES, maar ook dat is echt eentonig. Inmiddels wat smuggling geprobeerd, wat toegegeven wel de nodige spanning meebrengt, echter lukt me dat nog niets echt goed.

Zojuist een missie voor 700K gekregen om slaves te smugglen. Ik kom aan op m'n eindbestemming, lijn netjes uit vanaf een flinke afstand, nader tot 7KM, vraag toestemming, ga in silent mode (so far so good), boost naar het mailslot, op het laatste moment zie ik dat ik het niet ga halen, knal tegen de rand aan en dood...

Is er een eenvoudige (redelijk veilige) manier om snel credits te verdienen? Smuggling levert volgens mij het meeste op, maar vereist dermate veel handelingen / precisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SparksNL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:53:

Zojuist een missie voor 700K gekregen om slaves te smugglen. Ik kom aan op m'n eindbestemming, lijn netjes uit vanaf een flinke afstand, nader tot 7KM, vraag toestemming, ga in silent mode (so far so good), boost naar het mailslot, op het laatste moment zie ik dat ik het niet ga halen, knal tegen de rand aan en dood...
Smokkelen kan prima zonder silent running, maar dat wordt met de komende patch wel anders. Met silent running ben je je shields kwijt dus als het niet hoeft: niet doen.

Pagina: 1 ... 42 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.