[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

er is ook heel veel plaats in de ruimte

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icegodd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:52:
voor een MMO voel ik me soms heel erg eenzaam ... :X
Ik zie in "Open Play" genoeg open vierkantjes en open driehoekjes op de radar. Probleem is dat bijna iedereen "clean" is. Geen reden om te interdicten als bounty hunter. Soms spring ik wel op een low energy wake even uit Supercruise om te zien wat er daar gebeurt.

Ik snap het verschil tussen vierkantjes en driehoekjes trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Vierkantjes zijn spelers driehoekjes zijn npc.
Of andersom zijn ze volle vierkantjes of driehoekjes dan hebben ze hun hardpoints uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Open vierkantjes zijn Players, open driehoekjes zijn Players met wapens deployed. Dichte vierkantjes en driehoekjes (weapons deployed) zijn npc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
4play schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:06:
Vierkantjes zijn spelers driehoekjes zijn npc.
Of andersom zijn ze volle vierkantjes of driehoekjes dan hebben ze hun hardpoints uit.
fout
Sangroid schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:21:
Open vierkantjes zijn Players, open driehoekjes zijn Players met wapens deployed. Dichte vierkantjes en driehoekjes (weapons deployed) zijn npc.
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Vandaag een wijze les geleerd.... "even een schip uittesten om vervolgens weer terug te gaan" = prijzig !

12 tot 13 mill verdampt ! -_-

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
markklok schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:49:
Vandaag een wijze les geleerd.... "even een schip uittesten om vervolgens weer terug te gaan" = prijzig !

12 tot 13 mill verdampt ! -_-
Je verliest 10% op alle onderdelen van eens chip als je het weer verkoopt.
Als je het eerst via outfitting verkoopt/vervangt door de goedkoopst mogelijke variant krijg je wel 100% van de aankoop prijs terug.

Als je een schip dus verkoopt altijd eerst even alles verkopen of downgraden naar het laagst mogelijke voor je verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

downgraden bij inbegrepen... nog steeds 12-13 mil verpest :)

maar idd had ff niet stilgestaan bij die 10%

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Maarre, dan zat/zit je goed in de CRedits, hey! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Sangroid schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:52:
Maarre, dan zat/zit je goed in de CRedits, hey! :)
Mag niet klagen :) Ondertussen bijna alles weer terugverdiend... Blijft toch zuur !

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 04-09 11:28
Jij maakt 12-13 miljoen op een dag? Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Zerosum op 04-01-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Met blik op oneindig.. 3mill per uur... Maar dan ben je wel als een machine bezig

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Tot nu toe hunt ik met name op bounties om m'n Viper een beetje te upgraden, maar dan ben ik blij als ik 50k binnenhark per uur. Maar goed, ik speel maar 2 uurtjes per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Zerosum schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:27:
Tot nu toe hunt ik met name op bounties om m'n Viper een beetje te upgraden, maar dan ben ik blij als ik 50k binnenhark per uur. Maar goed, ik speel maar 2 uurtjes per dag.
mja, als je gilt wil verdienen in dit spel zal je toch echt moeten gaan minen of nog beter gaan traden..
Al de rest brengt veel minder op en kost veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik zeg rare comodities trading :-) is ook al eerder genoemd, levert +/- 1 miljoen credits per round trip op.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik hou het ff op slaves en silver... 600k per rondje (single jump)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Heeft iemand de group play al aan de praat gekregen? Ik ben samen met een vriend de hele avond bezig geweest. We hebben 1 keer een foutmelding gehad dat de matchmaking server niet bereikt kon worden, alle andere keren gebeurde er gewoon helemaal niks; je kunt beiden spelen, maar je zit helemaal niet bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 05:57

lordsnow

I know nothing

Weet iemand of E:D nog op steam komt? (Ik kan het daar nu niet vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:07:
Nee, komt ook niet op Steam volgens de makers, alleen via http://store.elitedangerous.com

Will you launch the game on Steam?
David Braben: No. We've got to support the game with our own back end anyway,
so I don't see the benefit of it.

Well, I would suggest the benefit is 100m users, which is a huge potential audience.

David Braben: Yes, that's true. It's something we would look at, but it would have to then interface with what we're doing, and the two would potentially conflict. We have to provide the back end.

http://www.eurogamer.net/...he-david-braben-interview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Met steam komen ook de mensen die snel een spel willen spelen / zeikers. En de bijna verplichte steamsales.van mijn mag het spel gewoon steam loos blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door 4play op 04-01-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
witchdoc schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:44:
[...]

mja, als je gilt wil verdienen in dit spel zal je toch echt moeten gaan minen of nog beter gaan traden..
Al de rest brengt veel minder op en kost veel meer.
Klopt, vraag is (imo) waarom je monopoly geld wil verdienen. Als je traden leuk vind, lekker rustig rondjes vliegen, prima. Maar als je het niet leuk vind zou ik zelf nooit dat gaan grinden enkel om fantasy geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik hoop dat er een autopilot voor supercruise/jumps komt en/of robotjes die mining shards binnen harken, dan ga ik weer spelen. Het lamlendige gegrind voor wat centen is echt dodelijk saai en zonde van de tijd.

En als je dan door je slaperige hersendodende eigen fouten weer is crashed met je transporter omdat je de hele tijd alt-tabbed naar vanalles tijdens het supercruisen of autodocken en dus je mindnumbing progressie in nep-geld kwijt bent, dan weet je dat je maar een pauze moet inlassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
lordsnow schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:07:
Als het ooit op stram komt, dan krijg je ook een steam-key als je het spel eerder gekocht had. Heb geen quote paraat helaas, maar kan me dit vaag herinneren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ervig op 05-01-2015 09:44 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Sissors schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:52:
[...]

Klopt, vraag is (imo) waarom je monopoly geld wil verdienen. Als je traden leuk vind, lekker rustig rondjes vliegen, prima. Maar als je het niet leuk vind zou ik zelf nooit dat gaan grinden enkel om fantasy geld te verdienen.
Omdat het enige objective in dit spel het vergaren van de grotere schepen is.

Zowel traden, piracy, minen als bountyhunten vind ik op zich vrij saai. In elk geval onvoldoende om het lang leuk/spannend/interessant te houden.

Of vind jij bounties hunten/piracy zo leuk dat je dat je je hier dagen mee kan bezig houden zonder er iets mee te 'winnen'?
Patje040175 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:02:
Ik zeg rare comodities trading :-) is ook al eerder genoemd, levert +/- 1 miljoen credits per round trip op.
markklok schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:19:
Ik hou het ff op slaves en silver... 600k per rondje (single jump)
vrij nutteloze uitspraken als je niet even vermeld met welke volumes je die cijfers haalt he. :)

[ Voor 27% gewijzigd door witchdoc op 05-01-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Rare comodities is variabel. De ene keer heb je 40 ton, een andere keer 30. Vandaar ook +/- 1 miljoen.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

witchdoc schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:20:
vrij nutteloze uitspraken als je niet even vermeld met welke volumes je die cijfers haalt he. :)
Ik heb een python met 250 ton aan ruimte.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Zowel traden, piracy, minen als bountyhunten vind ik op zich vrij saai. In elk geval onvoldoende om het lang leuk/spannend/interessant te houden.

Of vind jij bounties hunten/piracy zo leuk dat je dat je je hier dagen mee kan bezig houden zonder er iets mee te 'winnen'?
Ik zie sowieso niet hoe piracy viable kan zijn. Gezien je geen geld kan overmaken kan je wel die Lakon 9 te grazen nemen, maar wat dan? Laat je hem zijn cargo droppen? Wtf moet je dan beginnen met die cargo? Zelfs als je een vriend dan erbij haalt met zijn eigen Lakon 9, heb jij zin om de inhoud van die dingen te gaan cargo scoopen?

Maar goed ik houd het dus op bounty hunten. Ik ben het met je eens dat het niet heel interessant is. Ik speel niet zo heel veel, dus ik houd het nog eventjes vol, maar uiteindelijk worden gevechten tegen de AI toch al snel meer van hetzelfde, waarbij de vraag grotendeels is of hij eerder door zijn hull heen is dan ik door mijn ammo.

Maar zelf vind ik dat nog altijd een stuk leuker dan grinden: Ik ga nooit meer iets spelen waarbij ik effectief aan het grinden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb nu de hauler gekocht voor de traderuns met 16 slots cargospace, maar is het al nuttig om die traderoute te pakken 160 ly verder enzo, of kan ik me beter op andere zaken focussen, wil zo snel mogelijk de cobra kopen namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Hoe je het snelst kan upgraden... Iemand vinden die al grote hoeveelheden cargo verzet en dus veel credits verdient. Die persoon koopt en dumpt vervolgens zijn cargo en jij scoopt alles op.

Dan is een miljoen zo verdient... Afgelopen weekend iemand geholpen die z'n hele hebben en houden in zijn cargo had gestopt... Je raad het al... Verkeerde knop --> Afterburner --> Muur van de station geeft niet mee...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb al heel snel een cobra verdiend met bountyhunting. Inmiddels is hij al bijna max geupgrade. Met een uurtje bountyhunten verdien je zo een paar ton, zeker als je het geluk hebt om een Anaconda tegen te komen en je niet helemaal alleen bent (50k-150k)
Gewoon op een nav-beacon rondhangen en ze blijven komen. Ik neem de moeite niet eens meer om missies op te pakken. Het enige vervelende is dat je soms per ongeluk de politie raakt en dan even weg moet om de boete te betalen.

Maar ook ik vind het al best wel een grind als geheel. Mining ga ik niet proberen, traden vind ik saai (heb ook geen zin om er effort in te steken). Discoveries is misschien NOG wel saaier :| Misschien dat ik nog wat ga piraten binnenkort,

Gescoopte cargo kun je kwijt op de black market (bij voorkeur niet in een Federationstation, dan heb je zo een boete van 20k te pakken als je gescand wordt) maar om eerlijk te zijn doe ik de moeite nog niet eens. kost teveel tijd voor de opbrengst ervan (alleen al de tijd die het kost om 20+ canisters op te pakken...)

Gsiteren werden me trouwens 2 Anaconda's door de neus geboord... Geen opbrengst terwijl ik er behoorlijk wat moeite in had gestoken: iemand anders maakte het laatste schot?

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 05-01-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nightcrowy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:38:
Ik heb nu de hauler gekocht voor de traderuns met 16 slots cargospace, maar is het al nuttig om die traderoute te pakken 160 ly verder enzo, of kan ik me beter op andere zaken focussen, wil zo snel mogelijk de cobra kopen namelijk....
Gewoon naar http://www.elitetradingtool.co.uk/ daar een simpele route vinden dicht bij, het liefst 2 stations met 1 jump en een klein beetje Ls supercruise.
Dan vul je op station 1 je cargo, verkoopt het (hopelijk 1000+ per ton) op station B koopt daar weer en vliegt terug en weer hopelijk 1000+ per ton.
Dus met 16 ton plek = 32K per run dat je gemiddeld 10minuten kost = 32*6 = 192K per uur = 3uurtjes werk en je kan die cobra kopen, maar elke upgrade kost je daar al snel een miljoen (naar A1) dus je kan beter een type6 kopen en nog 19378092370129371x een run doen :-) welkom bij elite dangerous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 22:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 11:47

Of gewoon plezier hebben in Elite Dangerous zonder een 'objective'
En misschien verdien je dan ooit eens voldoende credits om een ander (niet groter, ander) schip aan te schaffen waarmee je op een andere manier plezier kan hebben.

Wat mij betreft is het dus niet alleen maar grinden om zo snel mogelijk veel credits te verdienen om een groter schip te kopen.

En iemand die vraagt om auto pilots en mining robots heeft volgens mij toch echt het verkeerde spel aangeschaft. (mijn mening, mijn interpretatie 8)7 (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat rond hangen bij een nav-beacon, is dat in supercruise mode? Of de normale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ik baal wel enorm van de map hoor, ik weet dat ik moet wachten om de lijnen te laten genereren maar hij stopt gewoon veelste vroeg daarmee zodat ik als voorbeeld niet de traderun van Zaonce via Hill Pa HSi enz.. kan plannen, hij gaat gewoon niet verder dan een paar jumps, herkent iemand dit, erg frusti aan het worden :( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
-Skyhawk- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:49:
Dat rond hangen bij een nav-beacon, is dat in supercruise mode? Of de normale snelheid?
Normale snelheid, er wordt door veel npc's af en aan gevlogen. Ik kom er echter regelmatig ook andere commanders tegen. Scanner range op max zetten er dan zie je er genoeg. Er zitten altijd wel wanted sschepen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Nightcrowy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:05:
Ik baal wel enorm van de map hoor, ik weet dat ik moet wachten om de lijnen te laten genereren maar hij stopt gewoon veelste vroeg daarmee zodat ik als voorbeeld niet de traderun van Zaonce via Hill Pa HSi enz.. kan plannen, hij gaat gewoon niet verder dan een paar jumps, herkent iemand dit, erg frusti aan het worden :( ??
"frusti" nieuwe variant op fristi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Volgens mij kan de map nu nog maar 100ly berekenen. Wordt hopenlijk nog aangepakt. Ik zou graag willen zien dat er een rechte lijn wordt getekend tussen jouw huidige locatie en je bestemming zodat je handmatig sterren aan de route kan toevoegen. En natuurlijk het met prioriteit toerekenen naar de geselecteerde locatie ipv dat spiderweb.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

roepie88 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:13:
[...]
En iemand die vraagt om auto pilots en mining robots heeft volgens mij toch echt het verkeerde spel aangeschaft. (mijn mening, mijn interpretatie 8)7 (
Maar waarschijnlijk gebruik je wel gimballed of turreted weapons, of een point defence etc. of heb je een autodocking.

Waarom zijn die wel automatisch en is er geen auto-pilot of een auto-scooping module? Lijkt mij meer iets dat nog wel gaat komen.

Voor mij betekend dit juist dat ik het spel weer kan spelen waarvoor het bedoeld is - namelijk exploren en hunten etc. - Dan kan ik op mijn werk gewoon in de background het traden aan laten en als ik echt tijd heb voor het spel, de leuke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:39:
[...]

Maar waarschijnlijk gebruik je wel gimballed of turreted weapons, of een point defence etc. of heb je een autodocking.

Waarom zijn die wel automatisch en is er geen auto-pilot of een auto-scooping module? Lijkt mij meer iets dat nog wel gaat komen.

Voor mij betekend dit juist dat ik het spel weer kan spelen waarvoor het bedoeld is - namelijk exploren en hunten etc. - Dan kan ik op mijn werk gewoon in de background het traden aan laten en als ik echt tijd heb voor het spel, de leuke dingen doen.
Autopilot met turreted weapons etc. vergelijken is wel echt appels en peren. Want ook als je turreted weapons hebt moet je nog steeds zelf bij de handeling van combat aanwezig zijn.

Dus jij wil automatisch geld verdienen als jij even gaat werken waarna je het spel opstart en weer wat mooie scheepjes/equipment kan kopen? Dat is toch wel een zware ondermijning van het spel en de filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat er om gevraagd wordt is wel een slecht teken: Het betekend dat mensen liever de computer het spel voor hun laten spelen dan dat ze het zelf doen, blijkbaar is die gameplay dan niet heel geweldig.

Is het doel van het spel dan mooie scheepjes kopen? Aka grinden? Mag hopen van niet.

En ook als ik zelf kijk hoe ik speel: Enter supercruise, mik op doel. Zet trust netjes in blauwe zone. Pak e-reader erbij. Corrigeer nog even de koers, en alleen bij laatste stukje weer de joystick erbij pakken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een spel?

Overigens gisteren Viper gekocht. Maar beam lasers erop gegooid omdat ik genoeg had van ammo kopen. Dat was een slecht idee: Die dingen zijn leuk de eerste 5 seconde, maar dan zelfs met 4 streepjes op weapons gaan ze weer even niks doen, en uiteindelijk doen ze 3x niks aan schade. Hoef iig niet terug naar station gezien ik toen geramd werd door een ander schip, daar ging mijn viper :P.
Volgende keer maar reguliere kanonnen proberen, hopen dat die fatsoenlijke damage hebben en een tijdje met hun munitie voorraad uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
roepie88 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:13:
[...]

Of gewoon plezier hebben in Elite Dangerous zonder een 'objective'
En misschien verdien je dan ooit eens voldoende credits om een ander (niet groter, ander) schip aan te schaffen waarmee je op een andere manier plezier kan hebben.
Mja.. volgens mij lijkt de gameplay gewoon teveel op werk.. zonder dat doel vind ik het spel een zware teleurstelling. En ik enk dat ik niet de enige ben.

Maar goed.. hopelijk vind jij het spel zelf wel de moeite. En voel je je zo ook nog na een paar weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ga ook ff stoppen met gamen tot patch/ DLC

* drukke docking @ station
* teveel Japanse/kamakazi politie (daarna zie 1)
* ik mis wingman/ MMO / GOT-guild. nu zie ik geen verschil tussen open/solo gameplay.
* mission is niet spannen/ solo mission/RNG/USS.
* geen event gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Ik moet zeggen ik vermaak me met het spel. Heb een Hotas X aangeschaft en deze bevalt prima.
maak gebruik van een tradetool. Heb geen zin om alles zelf bij te houden. Op deze manier maakt het traden voor mij toch een stuk leuker.

Adder aangeschaft hiermee beetje traden en bounty hunten.
Gisteravond hing ik rond bij een nav beacon en scande een Cobra. Wanted!
Dus ik zat te twijfelen ga ik hem aanvallen of niet? Opeens zie ik nog een schip op de radar... Deze begint te schieten op de Cobra! Dus ik denk ik doe mee! Samen knallen we de Cobra uit de lucht en ik strijk de bounty op! Dus ik besluit het andere schip ook eens ff te scannen.... en ook Wanted! Dus die ook naar de eeuwige ruimte velden geschoten. toch ff 25000 cr in de pocket.

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:07:

Overigens gisteren Viper gekocht. Maar beam lasers erop gegooid omdat ik genoeg had van ammo kopen. Dat was een slecht idee: Die dingen zijn leuk de eerste 5 seconde, maar dan zelfs met 4 streepjes op weapons gaan ze weer even niks doen, en uiteindelijk doen ze 3x niks aan schade.
Als je jouw powerplant en power distributor een upgrade geeft houden ze het een stuk langer vol 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nightcrowy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:05:
Hmm, vreemd, bij mij werkt het wel van Zaonce naar Hill Pa Hsi, het duurt wel een tijdje.

Wat ik meestal even doe (ben wat ongeduldig) is tijdens het renderen van de route kijken of andere sterren in de buurt ondertussen al een route-icoontje hebben gekregen (even met je muis erover heen hoveren), vaak zie ik dan ineens dat een ster in de buurt wel routeerbaar is en dan kan ik meestal ook het doel (in dit geval Hill Pa Hsi) laten routeren.

@Ervig: de afstand van Zaonce naar Hill Pa Hsi is rond de 80Ly, dus dat moet kunnen.
witchdoc schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:21:
[...]
Mja.. volgens mij lijkt de gameplay gewoon teveel op werk..
LOL! Zo voelt het inderdaad wel eens. Heb wel eens 8 uur lang zitten spelen, net zoals op het ... werk. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door NaN op 06-01-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ervig schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Als je jouw powerplant en power distributor een upgrade geeft houden ze het een stuk langer vol 8)
Powerplant heeft al upgrade, anders was het niet voldoende. Power distributor had ik nog niet aan gedacht, dat zou kunnen helpen. Maar hij laat ook balkjes bij de lasers zelf zien, is het niet inherent aan die lasers dat ze niet lang kunnen schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Viper staat ook wel bekend om problemen met energie. Wellicht beter om een mix van laser en cannons te gebruiken (lasers voor shields en cannons voor hull). Daarnaast een andere leuke tip: onder modules kan je prioriteiten aangeven, je kan bijvoorbeeld FSD, Cargo scoop, interdictor, fuel scool en evt zelfs life-support een lagere prioriteit (3 is lager dan 1) geven zodat die eerder uitvallen dan wapens.

Wellicht is dit een leuke setup:(link)

Small Hardpoint 1 - Fixed Beam Laser
Small Hardpoint 2 - Fixed Beam Laser
Medium Hardpoint 1 - Gimbaled Multi-Cannon
Medium Hardpoint 2 - Gimbaled Multi-Cannon
Utility Hardpoint 1 - Kill Warrant Scanner
Utility Hardpoint 2 - Chaff Launcher
Size 3 Compartment 1 - Class 3A Shield Generator
Size 3 Compartment 2 - Cargo Rack (8 tons)
Size 2 Compartment - Class 2C Shield Cell Bank
Size 1 Compartment - Class 1C Fuel Scoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
witchdoc schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:21:
[...]

Mja.. volgens mij lijkt de gameplay gewoon teveel op werk.. zonder dat doel vind ik het spel een zware teleurstelling. En ik enk dat ik niet de enige ben.

Maar goed.. hopelijk vind jij het spel zelf wel de moeite. En voel je je zo ook nog na een paar weken :)
Ik ben sinds Premium Beta vrij regelmatig in Elite Dangerous te vinden en ik vermaak me iedere minuut.
Zelfs tijdens de supercruise. Ik pak dan niet zoals ergens hiervoor gezegd mijn e-reader erbij maar plan dan mijn trade routes of vul de Cmdr's log tool in.

Voelt bij mij niet als werk maar als een geweldige space sim waar je zelf de mogelijkheid hebt om rustige (trading, mining) en minder rustige kanten (bountyhunting, mercenary) te zoeken.

Als ik trading even saai vindt worden (nog niet voorgekomen), dan stap ik in mijn Eagle en ga wat bounty hunting.

Ik bepaal mijn eigen doelen. Ieder zijn ding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Handig tooltje op Reddit gevonden

http://eliteshipyard.nfshost.com/

Hiermee kan je je schip uitrusten en kijken wat het dan gaat kosten :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ervig schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:42:
Viper staat ook wel bekend om problemen met energie. Wellicht beter om een mix van laser en cannons te gebruiken (lasers voor shields en cannons voor hull). Daarnaast een andere leuke tip: onder modules kan je prioriteiten aangeven, je kan bijvoorbeeld FSD, Cargo scoop, interdictor, fuel scool en evt zelfs life-support een lagere prioriteit (3 is lager dan 1) geven zodat die eerder uitvallen dan wapens.

Wellicht is dit een leuke setup:(link)

Small Hardpoint 1 - Fixed Beam Laser
Small Hardpoint 2 - Fixed Beam Laser
Medium Hardpoint 1 - Gimbaled Multi-Cannon
Medium Hardpoint 2 - Gimbaled Multi-Cannon
Utility Hardpoint 1 - Kill Warrant Scanner
Utility Hardpoint 2 - Chaff Launcher
Size 3 Compartment 1 - Class 3A Shield Generator
Size 3 Compartment 2 - Cargo Rack (8 tons)
Size 2 Compartment - Class 2C Shield Cell Bank
Size 1 Compartment - Class 1C Fuel Scoop
Shield cell is iets om te overwegen, al ben ik enkel nog doodgegaan door geramd te worden. Oké enkele keer heb ik wel moeten wegrennen, maar dat was meestal zoveel vuurkracht tegen me dat het toch weinig uitmaakte.

Zelf ben ik nog allesbehalve overtuigd van mixen van lasers en projectiel wapens. Enige echte voordeel dat ik zie is dat je minder munitie gebruikt als je projectiel wapens enkel op jhull gebruikt. Maar je hebt minder vuurkracht dan 4x hetzelfde. Overigens heb ik ook met 4x beams geen max power problemen (wel met geupgrade powerplant), dus wanneer krijgen mensen het voor elkaar dat ze modules moeten uitschakelen als ze hun wapens willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Is mij wel gelukt hoor :P. Gooi er eens 2 rail guns in en 2 beam lasers. Ik wou gewoon uit proberen wat die rail guns nou echt nut hebben. Dus ik deploy mijn wapens..poef geen engine meer omdat al mijn power naar de wapens gingen dus moest ik mijn discovery scanner uitzetten :P

Ben trouwens snel van die 2 rail guns afgestapt. Ondingen. Ammo kost een boel en of ze nou echt hard dmg doen niet echt. Vind ze niet efficiënt in mijn viper.

[ Voor 29% gewijzigd door ReQuiem83 op 06-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReQuiem83 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:26:
Is mij wel gelukt hoor :P. Gooi er eens 2 rail guns in en 2 beam lasers. Ik wou gewoon uit proberen wat die rail guns nou echt nut hebben. Dus ik deploy mijn wapens..poef geen engine meer omdat al mijn power naar de wapens gingen dus moest ik mijn discovery scanner uitzetten :P

Ben trouwens snel van die 2 rail guns afgestapt. Ondingen. Ammo kost een boel en of ze nou echt hard dmg doen niet echt. Vind ze niet efficiënt in mijn viper.
Heb ik ook gehad, toen speelde ik nog maar net. Had ook een vrij stevig wapen gekocht zonder power plant te updaten. Bam, hele schip zonder power, zelfs geen life support. Op tijd modules kunnen uitzetten voordat de oxygen opraakte. :P

Ik gebruik nu ongeveer dezelfde setup als Ervig's post. Beams en cannons is een goede combinatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zo ervaar ik het ook roepie88 en met de oneindigheid altijd wel iets te doen ergens, heerlijk!
Ik had dus volle cargo en dacht laat ik eens zonder cargo de route plannen en hoppa geen problemen meer, hoe raar is dat dan en de vraag aan jullie, hoe doen jullie dit normaliter, altijd plannen met lege cargo ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:33
Volle cargo betekent meer massa, betekent korte max jump. Daar houdt 'ie bij het berekenen rekening mee (kun je onderaan in het tweede tabje van de galaxy map instellen). Als je dus cargo gaat verslepen, moet je ofwel voor zorgen dat het al in je hold zit, of de slider omhoog zetten zodat 'ie dat correct meerekent.

Gisteren trouwens nog een interessante tool tegengekomen, die zo te zien nog niet in de OP staat: Cmdr's log. Een nadrukkelijk standalone tool, waarin je kunt bijhouden welke goederen op welke stations gevraagd en aangeboden worden.

[ Voor 32% gewijzigd door anboni op 06-01-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Heb vandaag voor het eerst sinds weken spelen een Imperial Clipper gezien, vlakbij Sol. Wat een gaaf schip en super groot, bijna zonde om hem af te knallen, maar er zat een goeie bounty op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
anboni schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:38:
Gisteren trouwens nog een interessante tool tegengekomen, die zo te zien nog niet in de OP staat: Cmdr's log. Een nadrukkelijk standalone tool, waarin je kunt bijhouden welke goederen op welke stations gevraagd en aangeboden worden.
Geweldig tooltje inderdaad. Beter dan met pen en papier de betere trades bijhouden.
Je bent wel flink aan het typen met invullen van alle data, dus een tweede PC of een laptop is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
roepie88 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:30:
[...]

Geweldig tooltje inderdaad. Beter dan met pen en papier de betere trades bijhouden.
Je bent wel flink aan het typen met invullen van alle data, dus een tweede PC of een laptop is wel zo handig.
Ik vind het best goed gaan met twee schermen. Ik heb E:D in borderless full screen draaien, dus als ik een nieuw station toevoeg kan ik het Data Entry scherm (is always on top) mooi naast het commodities scherm leggen en alles overklikken.

Ik merk trouwens dat ik met 'n uur of 20 spelen nu duidelijk handiger word in het docken.. Waar ik in het begin regelmatig door de stations heen stuiterde, kom ik nu meestal aardig ongeschonden aan :) Nu nog wat combat ervaring, duurt 'n eeuwigheid voordat ik iets stuk heb. Trouwens nog een aardige tip (hoewel voor de meer ervaren speler ongetwijfeld hartstikke obvious): als ik op zoek ben naar 'n USS, vlieg ik tegenwoordig met de throttle in de blauwe zone (op 75% in mijn geval, heb m'n throttle in stappen van 25% staan). Als ik dan een USS tegenkom, hoef ik alleen maar te targetten en de neus erop te richten en ik kom vanzelf redelijk vlotjes in range.

Net wel 'n nogal vervelende run achter de rug, piraten jagen in 'n federation system. Bij 7 van de 10 USSen was er ook Fed Security aanwezig... En ik weet inmiddels uit ervaring dat het geen goed idee is om die per ongeluk te beschieten :X

[ Voor 44% gewijzigd door anboni op 07-01-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in supercruise zit, dan zorg ik ervoor dat de "countdowntimer" ( geen idee wat het eigenijk is) van mijn target op 0.07 heb staan. Ga ik harder en staat op 0.05 dan overschoot ik de target en staat die hoger dan duurt het simpelweg langer. Met throttle stappen van 25% gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Ook probeer ik met de maan achter me uit supercruise te komen, zodat de station ingang dan voor me is, vooral handig bij stations waar je door een brievenbus moet vliegen, bij outpost maak het geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 02:23:
Als ik in supercruise zit, dan zorg ik ervoor dat de "countdowntimer" ( geen idee wat het eigenijk is) van mijn target op 0.07 heb staan. Ga ik harder en staat op 0.05 dan overschoot ik de target en staat die hoger dan duurt het simpelweg langer. Met throttle stappen van 25% gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Ook probeer ik met de maan achter me uit supercruise te komen, zodat de station ingang dan voor me is, vooral handig bij stations waar je door een brievenbus moet vliegen, bij outpost maak het geen zak uit.
Throttle op 75% zorgt er bij mij in 99% van de gevallen voor dat ik op de 6 seconden blijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat ook goed werkt is even een 360 turn (of eigenlijk 180-270) maken over de pool van de planeet waar het station hangt, dan kun je met gemak VEEL te hard aan komen vliegen en kom je met een beetje oefening mooi in de laatste fase van je aankomst uit en als je het goed doet ook nog aan de juiste kant tussen planeet en station. De zwaartekracht van de planeet remt je dan af. Soms overshoot ik nog steeds maar dan ben je nog steeds sneller dan in een rechte aanvliegroute.

En voor docken doe ik gewoon een "vliegtuiglanding" in plaats van met de de "verticale" variant waarbij je niks ziet en alleen de tool kunt raadplegen. M.a.w. gewoon over de lanceerplaten (die dingen die altijd aan de kant bewegen bij het opstijgen) een mooie duikvlucht tot net boven de grond en je koppelt automatisch. Geen centje pijn.

Heb nu een trade gevonden waarmee ik in één jump heen en weer bijna 2500 per ton verdien! :D

Afgelopen week per ongeluk mijn fullyupgraded Cobra ingeruild voor een type 6 (wilde eigenlijk bijkopen :| ) met maximale capaciteit dus dan gaat t hard. Daarna een Viper gekocht en uitgerust maar die vind ik toch wel een stuk beperkter dan de Cobra. Dus die viper is al weer weg ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 07-01-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Is mijn ervaring ook ja, 0.06 is max qua snelheid, 7 iets rustiger en de rest is gewoon te traag, eronder zekers overshoot ;-)
Gisteren voor het eerst gaan jagen bij zo'n nav.. beackon... geweldig zeg, wat kickuh is dat vechten joh, ik dacht zal wel heel slecht gaan dus blijf wel minnen enzo maar met de hotas is het awsome vechten!!
Natuurlijk ook een basisfout gemaakt, had bijna 80k bij elkaar geknald en dacht nog eentje dan voordat ik terug ga.... yep 3 schoten en hij had me kapot al hihi..... 2 lessen geleerd gelijk, ff docke voordat ik begin te knallen en niet te lang doorgaan ;-)
Voor wat betreft de map en de routeplanner, bij mij werkt het alleen als ik mijn cargo letterlijk leeg heb, anders rekent hij niet verder dan 1 ster met elk ship op dit moment, zal wel een bug zijn ofzo.... ik hou het wel in de gaten, heb voor de traderuns toch een fuellscoop dus boeit me niet wat de map ervan vindt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
FSD upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Nightcrowy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:24:
Voor wat betreft de map en de routeplanner, bij mij werkt het alleen als ik mijn cargo letterlijk leeg heb, anders rekent hij niet verder dan 1 ster met elk ship op dit moment, zal wel een bug zijn ofzo.... ik hou het wel in de gaten, heb voor de traderuns toch een fuellscoop dus boeit me niet wat de map ervan vindt haha
Bij mij geen enkel probleem om met cargo verder te komen. De route wordt berekend door je eigen computer. Wellicht dat ED iets vreemds aanroept richting je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 02:23:
Als ik in supercruise zit, dan zorg ik ervoor dat de "countdowntimer" ( geen idee wat het eigenijk is) van mijn target op 0.07 heb staan. Ga ik harder en staat op 0.05 dan overschoot ik de target en staat die hoger dan duurt het simpelweg langer. Met throttle stappen van 25% gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Met stappen van 25% lukt dat juist precies! Ik had al een keer gelezen van die 7 seconden, maar als ik dat probeerde te eyeballen, kwam ik nooit goed uit. Ofwel aan de andere kant ofwel kruipend de laatste tiental Mm afleggen. Sinds ik die 25% stappen heb ingesteld, kom ik altijd goed uit als ik op 7 a 8 seconden terugschakel naar 75% (op 6 seconden heb ik het ook wel eens goed zien gaan, maar daarvoor moet ik naar m'n zin iets te scherp opletten om dat goed te timen)

Maar goed, dat gaat over de station approaches. Mijn tip had betrekking op het zoeken naar USSen. Als je op 100% rondvliegt zit je al aan de andere kant tegen de tijd dat je de USS goed en wel getarget hebt. Als je op 75% cruist, kun je relatief op je gemak targetten en mikken (of mikken en targetten, afhankelijk van of je navigation of je ogen gebruikt :) ).
Ook probeer ik met de maan achter me uit supercruise te komen, zodat de station ingang dan voor me is, vooral handig bij stations waar je door een brievenbus moet vliegen, bij outpost maak het geen zak uit.
Ja, da's inderdaad iets waar ik nog eens een stuk handiger in wil worden, verlies nu nog een hoop tijd als ik aan de verkeerde kant van de brievenbus land.
stefijn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:07:
Wat ook goed werkt is even een 360 turn (of eigenlijk 180-270) maken over de pool van de planeet waar het station hangt, dan kun je met gemak VEEL te hard aan komen vliegen en kom je met een beetje oefening mooi in de laatste fase van je aankomst uit en als je het goed doet ook nog aan de juiste kant tussen planeet en station. De zwaartekracht van de planeet remt je dan af. Soms overshoot ik nog steeds maar dan ben je nog steeds sneller dan in een rechte aanvliegroute.
Zoiets? Ziet er inderdaad wel vlot uit, ook maar 'ns kijken of ik dat onder de knie kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
stefijn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:07:
En voor docken doe ik gewoon een "vliegtuiglanding" in plaats van met de de "verticale" variant waarbij je niks ziet en alleen de tool kunt raadplegen. M.a.w. gewoon over de lanceerplaten (die dingen die altijd aan de kant bewegen bij het opstijgen) een mooie duikvlucht tot net boven de grond en je koppelt automatisch. Geen centje pijn.
En als je een beetje fatsoenlijke schilden hebt, kun je het platform ook nog eens als rem gebruiken om nog sneller aan te komen >:)

Dat doe ik sinds ik in een type-6 rondvlieg. Wat zijn die dingen traag met remmen zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door celshof op 07-01-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik ben met mijn Eagle nog regelmatig het dock kwijt waar ik moet zijn. Dan staat er keurig "dock on bay 33" en dan gaat bay 33 niet branden. Best irritant is dat. Maar het schijnt een vaak voorkomende bug te zijn.

Vanavond eens een dikke vrachtzeul boot kopen en wat spullen heen en weer zeulen om snel geld te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat ja, ik vlieg meestal over de pool (om te vermijden dat ik ooit in de planeet crash zeg maar, is ook niet echt nodig denk ik. Je kunt wel schade oplopen als je te dicht op de planeet komt en uit SC geforceerd wordt). Hij vliegt met 0:05 op de planeet aan, iets sneller kan ook nog wel.. :)
De landing doe ik ook zo, iets minder ruw dan wel. Easypeasy :)

Irritant: de afgelopen dagen krijg ik vrijwel uitsluitend dockingbays precies bij de ingang :|

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 07-01-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
4play schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:53:
Ik ben met mijn Eagle nog regelmatig het dock kwijt waar ik moet zijn. Dan staat er keurig "dock on bay 33" en dan gaat bay 33 niet branden. Best irritant is dat. Maar het schijnt een vaak voorkomende bug te zijn.
Een van mijn ergernissen is dat er altijd meerdere docking bays verlicht zijn. Het zou een stuk overzichtelijker zijn als alleen de jouwe gaat branden (is misschien iets minder realistisch, aan de andere kant zouden er in werkelijkheid waarschijnlijk geen twee docking operaties tegelijk plaatsvinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik erger me er ook aan dat iedereen maar willekeurig de brievenbus door naar binnen vliegt. Ik heb begrepen dat je aan de kant bij de groene lampjes dient door te komen. Maar iedereen (ook NPC's) batsen hun scheepjes om het even waar door die brievenbus bij de space stations om naar binnen te komen. Ik heb al regelmatig een bijna aanvlieging gehad.

Misschien komt het omdat ik op Low detail sta IVM het spelen op een (ouder) laptop maar ik zie heel weinig als ik van buiten naar binnen vlieg of van binnen naar buiten. En dan heb ik nog maar een klein zielig eageltje als ik in een groot schip kom aanvliegen verpletter ik zo een aantal andere scheepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat is inderdaad irritant (al staat je dockingbay in je HUD gepresenteert) maar ik heb ook regelmatig dat ie helemáál niet oplicht (dat lijkt me een bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Ik heb meestal dat het wel oplicht als ik net binnenkom, maar dan vrijwel meteen uitvalt. Kwestie van snel te kijken waar je moet zijn en er dan op te focussen. Na een aantal seconden floepen de "lichten" dan meestal terug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Voor diegene die deze post gemist hebben (server update 07-01), hierin wordt gesproken over een nieuwe patch die waarschijnlijk deze week zal worden gelanceerd, evenals fixes wat betreft exploration en hun gewijzigde aanpak betreffende miljardairs/exploiters :

"Hello Commanders,

I’m back again, but with a smaller update tonight – let’s get straight to it!

Bug Status

The usual assortment of server side fixes have been deployed today – nothing too specific to call out here. We’re still making progress with 1.04 for this week which does also include further server side updates – including some fixes for exploration! We’ll let you know when this rolls out. Otherwise, things seem stable and happy in “server land”.

The “Billionaires”

Firstly, I just want to clarify who I mean by the “Billionaires”. These are the very few commanders who received large amounts of credits due to a bug in our credit refund process following our brief database hiccup. These credits were not given by a bug in our server – more in the tools and processes we use to rectify commanders and their saves if something goes awry. This was of course fixed, should we need to use the tools again.

Secondly... we hear you! After initially deciding we would offer the choice to these affected commanders about whether to keep their credits or reset themselves to their pre-credit-refund state; commanders in the community questioned whether this would affect the integrity of the game and the wider galaxy. In light of this (and after much deliberation) we have decided to remove all credits, assets and gains from these commanders to balance the playing field. We shall be contacting the affected commanders directly to reflect this change in our decision. Which leads us nicely into...

The “Exploiters”

We are aware of the few exploits which existed for commanders to get credit advantages over other players. We have since patched these exploits to avoid further abuse. Over the next few days we shall be removing all credits and assets gained from these exploits. We have also updated our code of conduct to be completely clear on our stance on cheating, abusing exploits and hacking. This can be read here: https://store.elitedangerous.com/code-of-conduct.

I'll be back tomorrow, as ever, with more updates, including progress on the much asked for server status page.

Fly safe commanders,

Andrew Barlow"

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4play schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:54:
Ik erger me er ook aan dat iedereen maar willekeurig de brievenbus door naar binnen vliegt. Ik heb begrepen dat je aan de kant bij de groene lampjes dient door te komen. Maar iedereen (ook NPC's) batsen hun scheepjes om het even waar door die brievenbus bij de space stations om naar binnen te komen. Ik heb al regelmatig een bijna aanvlieging gehad..
Ik doe dat zelf juist meer bij het naar buiten gaan O-) . Bij het naar binnen gaan ben ik juist aan het afremmen (meestal doe ik net voor de gleuf de landing gear uit waarna hij sterk afremt)

Bij het naar buiten gaan heb ik meestal de gear allang al in en knal dan met max snelheid en dan ook nog een boost er bij naar buiten >:). Soms is dat inderdaad wel ff lastig als blijkt dat iemand net onder de gleuf hing en net dan naar binnen wil. Gelukkig ging het tot nu toe altijd net goed :P

Naar binnen boosten doe ik nooit, want je ziet altijd na de gleuf pas op welke pad je precies moet zijn. En als je dan op boostsnelheid vliegt, heb je grote kans dat je hem voorbij schiet als hij ergens aan het begin is. Wat ik trouwens niet snap is dat de bays zo raar door elkaar genummerd zijn, soms heb ik bay 1 ergens in het midden en 32 vlak voor de gleuf.. Lijkt wel alsof ze random genummerd zijn. :?

Edit: Oh je bedoelt dat er een bepaalde plaats is binnen de gleuf waar je jezelf zou moeten positioneren bij het naar binnen/buiten gaan? De kleur van de lampjes was me nog nooit opgevallen... Ik zal er eens op letten volgende keer (al gaat het waarschijnlijk te snel om het te kunnen zien :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 07-01-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bay layout staat goed weergegeven in de game manual, daar staat een plaatje met de vaste layout van de landing bays. De manual is te vinden in het login scherm van Elite Dangerous.

Die handleiding is echt geweldig mooi leesvoer. Nogmaal ben ik nooit van de handleidingen, maar voor Elite maak ik een uitzondering. Je haalt veel meer uit de game en het leest ook nog eens als pure science fiction.
Zoals de uittleg over de Factions.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2lncsh5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
GekkePrutser schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:47:
[...]

Edit: Oh je bedoelt dat er een bepaalde plaats is binnen de gleuf waar je jezelf zou moeten positioneren bij het naar binnen/buiten gaan? De kleur van de lampjes was me nog nooit opgevallen... Ik zal er eens op letten volgende keer (al gaat het waarschijnlijk te snel om het te kunnen zien :+ )
je ziet ze al van ver hoor de lampjes. Dus of je bent wel heel kippig :+
Ik boost naar de station en op 1 km doe ik mijn landing gear uit in de boost en dan trottle down en dan remt ie behoorlijk snel af ^^ en natuurlijk als ik het dock verlaat meteen gear in en boosten door de gleuf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
ReQuiem83 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:01:
[...]

je ziet ze al van ver hoor de lampjes. Dus of je bent wel heel kippig :+
Ik boost naar de station en op 1 km doe ik mijn landing gear uit in de boost en dan trottle down en dan remt ie behoorlijk snel af ^^ en natuurlijk als ik het dock verlaat meteen gear in en boosten door de gleuf :P
Precies, het spel heet niet voor niets Dangerous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Naar buiten boosten doe ik ook, dat geeft een zeker gevoel van " fuck yeah, daar gaan we." en ik voel me een hele Han Solo op die manier... zodra ik clear ben van het landing platform gelijk booster recht naar boven trottle up en landinggear in. Daarna vlak voor de brievenbus even een snelle boost zodat het er stoer uit ziet.

Ik ga dan zo dicht mogelijk langs de groene lampjes door de brievenbus (die ik graag aan mijn rechter kant houdt) zodat binnenkomend verkeer geen last heeft van mijn idiote gevlieg. Dat landing gear uit om af te remmen dat ga ik nog even proberen, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange trade routes vind ik het wel lekker om de autodock te gebruiken die netjes wacht op in en uitgaand verkeer. Ik speel nog steeds met muis en alhoewel het docken nu handmatig goed te doen is ben ik in het begin wat te vaak gesneuveld in en rondom de stations :P
Ondertussen al een Cobra bij elkaar met exploration en hier eerder vermelde rare trade routes.
Verder lijkt het spel qua content erg veel op elite 2: vrijheid. Persoonlijk vind ik dat erg leuk en verveel mij geen moment.
Ik heb zelf 7 jaar EVE gespeeld en ik heb in ED toch een groter gevoel van vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
4play schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:33:
Naar buiten boosten doe ik ook, dat geeft een zeker gevoel van " fuck yeah, daar gaan we." en ik voel me een hele Han Solo op die manier... zodra ik clear ben van het landing platform gelijk booster recht naar boven trottle up en landinggear in. Daarna vlak voor de brievenbus even een snelle boost zodat het er stoer uit ziet.

Ik ga dan zo dicht mogelijk langs de groene lampjes door de brievenbus (die ik graag aan mijn rechter kant houdt) zodat binnenkomend verkeer geen last heeft van mijn idiote gevlieg. Dat landing gear uit om af te remmen dat ga ik nog even proberen, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht.
Wat voor schip met wat voor schilden heb je? Anders heb ik nog een tip om af te remmen bij het landen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Hoop op een type-9 ^^ die klapt zo lekker. Gisteren eindelijk een goede nav point waarbij ik lekker kan bounty hunten. Traden doe ik niet echt. Verdien niet snel geld maar goed vind het niet erg :) hoef geen multi miljonair te worden :) Ik moet toch eens ook langs de empire om mijn bounty's te collecten. Alleen ik zie in geen velden of wegen een empire stelsel. Gisteren ook ruim een uur bezig geweest met verkennen van 1 system. Ding had echt 30 belts en 8 planeten....

[ Voor 53% gewijzigd door ReQuiem83 op 08-01-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:07:
De bay layout staat goed weergegeven in de game manual, daar staat een plaatje met de vaste layout van de landing bays. De manual is te vinden in het login scherm van Elite Dangerous.
Volgens mij heb jij dan een andere versie van de handleiding dan er nu op de launcher te vinden is. Ik kan in ieder geval geen layout van het station vinden in v1.02 van de manual :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
1.04 is here!
update 1.04 is incoming and everyone will be removed from the server at 2.30 pm GMT while we apply the update and make the new client available. Here is the change log for the update:

- If a station somehow loses it's parent then move it to another body so players at that station can load
- Prevent inconsistencies between client and server in which parts of a sector are and are not occupied
- Some fixes to meta-data that were being disguised by an issue with inconsistent generation
- When deciding if we should go hostile to a faction we just shot, consider whether the target has a local bounty rather than a bounty with their own faction. Prevent people being attacked by the police after attack nearby wanted targets
- Fix only the first consequence being applied to the universe state when completing a mission
- Set killer before we do ship death - fixes problem with players not getting bounties or reputation when they kill other players by breaking critical modules
- Reduce likelihood of server disconnects from stellar forge server queries
- Fix mouse control if galaxy map opened with key binding when in outfitting
- Updated exoplanets Kepler 438 b and 442 b
- Add produced by and consumbed by information to all trade goods (except rares)
- Telemetry added to try and figure out why some machines are failing to load resource files
- Remove the terraforming data for Pareco system causing an assert
- Fix packet loss statistics
- Use the correct absolute magnitude in bolometric luminosity calculations
- Various text fixes
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=94724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Die 4e is prettig. Ik kreeg vaak om de een of andere reden zonder een bounty of boete de politie achter me aan als ik een serie Wanteds had geschoten. Lijkt hiermee beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:34:
Die 4e is prettig. Ik kreeg vaak om de een of andere reden zonder een bounty of boete de politie achter me aan als ik een serie Wanteds had geschoten. Lijkt hiermee beter?
Inderdaad, was vreselijk irritant dat je opeens wanted werd terwijl je geen friendly fire had veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:10:
[...]

Volgens mij heb jij dan een andere versie van de handleiding dan er nu op de launcher te vinden is. Ik kan in ieder geval geen layout van het station vinden in v1.02 van de manual :/
Oeps, ik dacht dat die in de manual stond. Staat echter in de Elite Dangerous Pilot's Guide van een enthousiaste gebruiker Forger. Zeer fraaie en gratis gids voor Elite Dangerous. Wordt steeds bijgewerkt en is hier te vinden: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=34437

Afbeeldingslocatie: http://elitedangerousdiaries.com/wp-content/uploads/2014/12/landingpadlocations001-660x350.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
ah, da's inderdaad wel een erg handige. Die handleiding had ik nog niet bekeken, toch maar eens wat zorgvuldiger doen :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
dus ik heb een warrant scanner gekocht en op mijn utility gzet ipv mijn rocket defence, maar hoe krijg ik dat ding aan de praat, kan iemand me stap voor stap vertellen hoe, want ik heb nu al youtube videos gzien maar niemand meld hoe dat ding bediend wordt, ik heb hem net als mijn normale scanner op geen enkele groep staan nu en op groep 1 en 2 gezet pfff kom er echt niet uit helaas.... sry voor de domme vraag waarschijnlijk.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar je rechter panel --> firegroups. Ik heb in de eerste kolom mijn lasers op 1 staan en de multicannon op 2 ( joystick button 1 en 2), maak een tweede kolom aan en zet de KWS op bijv 1.
Als je je weapons hebt deployed en je switch firegroups ( weet niet wat het default is) dan is 1 je KWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben iig nog niet de bugs die zelfs mij opvallen opgelost.
Verwacht het niet direct maar na een maand zou je toch wel wat meer mogen verwachten IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:57:
Verwacht het niet direct maar na een maand zou je toch wel wat meer mogen verwachten IMHO.
Sommige bugs zijn gemakkelijker te verhelpen dan andere of hebben een lagere prioriteit ;)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Development Update!
Hi everyone,

As promised in an earlier post we want to provide more visibility on what we have planned for Elite: Dangerous over the coming months. We have some exciting times ahead and while I can’t reveal everything that’s coming we will provide regular updates regarding what we’re working on and what’s coming up. The plans for releases are being finalised now that the team is back from the holidays, but we will share these with you as we progress through the coming year.

Our first commitment is supporting the game with regular updates. This won’t just be the fixes and tweaking we’ve provided since release but will also add new features and content. Examples of this are Wings and associated multiplayer features, as well as the additional ships mentioned in recent newsletters. We’re proud of the fantastic game that we released before Christmas but intend to keep growing and developing it. To make this happen we’re expanding the team working on the game so that we can maintain a regular schedule of updates as well as working on paid expansions.

We’ll also be having beta test periods for these major updates and access to these will be open to players who already have beta access for the game. More details on this will be revealed in the coming weeks.

Regarding Elite: Dangerous on other platforms, as you know we have already been working on putting the native Mac version of the game together and as expected this should enter beta in about three months time. As the beta date is firmed up we’ll keep you updated.

Thanks!

Michael
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=94899

YES! Die 20 euro extra voor de Beta was het dus echt wel waard. (Was het voor die maanden vroege toegang ook al maar toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 12-09 01:24
https://www.youtube.com/watch?v=ssM7EfNdKfw

spannend staaltje vliegwerk als je ruit scheurt :D (ben ik niet trouwens was een reddit post maar vond het wel vermakelijk om even te posten hier :D )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David Regeling schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:02:
Sommige bugs zijn gemakkelijker te verhelpen dan andere of hebben een lagere prioriteit ;)
Dat je het spel zelf niet kan opstarten en een workaround moet gebruiken door executable handmatig op te starten met de security token vind ik een serieuze bug die toch wel hoge prio heeft.

Een aanbiedingen krijgen van een security clearance die je al hebt is een kwestie van een extra if/then statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
http://www.investegate.co...ment/201501090700077096B/

Elite: Dangerous is 300k keer verkocht en heeft sinds het einde van de kickstarter 14,1 Miljoen GBP omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Goed nieuws dan blijft de game zich hopelijk goed door ontwikkelen voorlopig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Heb de game gister ook aangeschaft en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.
Dit is m'n eerst serieuze "space " game en ik heb me er gisteravond prima mee vermaakt.

Ik speel met muis en keyboard en heb de roll op "a" en "d" gezet want met de muis was dat voor mij niks.
Af en toe nog wel wat klungelen bij het zoeken naar de ingang van ruimte stations en bij het landen maar gaat steeds beter. :)

Hou me nu eerst bezig met exploren en cartografie data verkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Flex0r op 09-01-2015 11:55 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:57:
Een maand????

16 december was de launch
Dan heb je minimaal 1 week uitval ivm kerst en jaarwisseling
Na bouwtijd heb je ook wel wat testtijd nodig
Dus binnen tweeënhalve week (effectief 13 werkdagen) een patch opleveren, vind ik persoonlijk een knappe prestatie van Frontier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Vliegt iemand hier in de Imperial Clipper en zo ja, hoe bevalt dat? Ben sinds een paar dagen begonnen met traden en wil voor mezelf een doel stellen voor de IC te gaan, tenzij dat een een heel slecht idee is dus :-)
Pagina: 1 ... 5 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.