[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Ik denk...

het probleem voor de meesten gaat zijn dat dit spel geen doel heeft. Je doet de dingen om dingen te doen.
En het argument dat het een space simulator is.. In de echte wereld zou je al die zooi doen om rijk(er) te worden.. werken heet dat dan.

In een simulatie spel heb je een ander doel nodig om het lang interessant te houden.
Sommigen zullen zich zelf doelen kunnen vooropstellen (vlieg naar de core van het galaxy in het grootste ingame schip, verzamel credits voor alle ingame schepen te maximaliseren, ....) terwijl anderen liever een doel opgelegd krijgen.

Die laatste groep zal het inderdaad al erg snel erg saai vinden.. begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Maar wat is de beloning dan voor het vliegen naar de center of the galaxy... Nulkommanul. Aan het spel zelf zul je niet merken dat je iets gedaan hebt.

En om die reis te ondernemen hoef je niet eens zo veel voor te bereiden...

edit: gvd net voor de eerste keer open play en meteen dood. Ik zit met een andere speler bij een navbeacon, een grote wanted NPC en we vallen hem aan. Ik ben aan het schieten, die andere speler schiet door mijn beeld heen (tussen NPC en mij door) en ik krijg een boete :( Vervolgens target die NPC én die player mij en lig ik er uit.

[ Voor 57% gewijzigd door Stefke op 23-12-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17

Fordox

00101010

Ja dat bounty systeem mogen ze idd wat makkelijker maken.
Bijvoorbeeld door je excuses aan te bieden of dat je je bounty in flight kan afbetalen ipv in een space station.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:19:
Maar wat is de beloning dan voor het vliegen naar de center of the galaxy... Nulkommanul. Aan het spel zelf zul je niet merken dat je iets gedaan hebt.
Wat wil je dan? Een achievement? In 1000 systemen een vlaggetje kopen en als je ze allemaal gehad hebt dan krijg de ultieme achievement? Zodat de rest weet dat je heel braaf een stappenplan hebt uitgevoerd?

Het is juist de bedoeling dat je zelf met ideeën komt. Bijv een race wedstrijd naar de andere kant van de galaxy en weer terug. En wie wint is een eindbaas. Dat hoeft FD niet voor je te bepalen, dat kan je helemaal zelf bedenken en uitvoeren.

Wat FD wel kan doen is zorgen dat je meer keuze opties hebt. En dus ook verbeteringen in sociale tools in het spel. Breder aanbod van schepen,wapens, modules en handelswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Iets anders dan dat je in je reis van 1000 lichtjaar al 100x gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 10:05

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Elite Dangerous is wat het is. Ik weet dat dit erg simplistisch klinkt maar uiteindelijk is het de natuur van het spel. Dat dit iemand wel of niet aantrekt is puur persoonlijk en gaat over smaak. En daar valt niet over te twisten.

Elite Dangerous zal de verbeelding van genoeg spelers stimuleren waar het andere totaal niet zal bekoren. Dat geeft niets. Het is misschien vervelend voor degene die het spel niet leuk, of niet leuk meer vinden maar daar blijft het bij.
Uiteindelijk zal Elite niet in de basis veranderen. Er zullen wat extra opties hier en daar bij komen maar het zal nooit een ander spel worden. Het zal nooit EVE worden. Het zal nooit Freelancer worden en het zal ook nooit Star Citizen worden. Dit zijn in hun kern volledige andere spelen. Alleen de setting is hetzelfde. De benadering is totaal verschillend.

Ik kan niemand overtuigen om iets te kopen wat ze niet leuk vinden. Ben ik ook niet van plan. Als het spel iemand niet bevalt, dan is dat prima. Maar klagen over het feit dat het nooit veranderd heeft totaal geen zin.
Zoek dan een van de andere varianten op. Het bewijst mij alleen maar weer het bestaansrecht van al deze games en de manier waarop er naar deze games gekeken wordt. :)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:38:
Iets anders dan dat je in je reis van 1000 lichtjaar al 100x gezien hebt?
Inderdaad, dat is het probleem, het is nou niet bijzonder fascinerend om naar volgende ster te jumpen, en om zoveel tijd weer bij te fuelen en door te jumpen. Het mist interessante gameplay en er zijn geen sociale features om te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger ging elite 2 eigenlijk ook alleen maar om het halen van de elite status. Hier kon je nog wel missies doen met gronddoelen en moest je door een dampkring heen vliegen.
De Elite status natuurlijk nooit gehaald. Er was een formule voor om uit te rekenen hoe lang het duurde voordat je elite was. Hier werd je echter niet vrolijk van qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Zo wil iedereen em spelen toch?

Cockpit, beelden worden geprojecteerd via 3 beamers

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 23-12-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Doe dan gelijk een Oculus... Die projectoren krijg je nooit goed scherp en zeker niet bij licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Kosten techinisch geef ik je gelijk, maar rondom projectie lijkt mij wel leuker. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gemiddelde cockpit simulatie. Het enige probleem momenteel is dat je de Navigation en System panelen nog steeds moet projecteren. Als ze dit nou ook apart konden laten aansturen via tablets bijvoorbeeld ;)
Dat zou het nerd gehalte aanzienlijk verhogen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stender83
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24
Gisteren maar gestopt met minen, was me toch iets te saai.. Plus ED heeft problemen met m'n keybinds op m'n controller tijdens minen. Opeens werkt dan m'n select target niet meer bijvoorbeeld, wanneer ik dan op ESC druk en weer terug ga naar het spel werkt het weer. Redelijk irritant.

Hele meuk verkocht, gimbal multi-cannon gekocht en naar de dichtstbijzijnde nav point gegaan. Samen met feds een wanted neer geschoten, 50k credits :D
Terug naar de station, gimbal cannon gekocht weer op pad. Stuk leuker dit, geeft meer spanning en ook meer te doen. Plus credits lopen veel sneller binnen, rond de 3k per wanted. Die 50k was een uitzondering denk ik.
Wel een tip, pak niet de rare paintings (of wat voor cargo dan ook) op na het neerhalen van een wanted met de feds nog in de buurt.. Had meteen de feds op m'n dak :+, zonder schild en met 20% hull kunnen ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ja, ik vermaak me tot nog toe prima en ja, E: D heeft al een boel van mijn tijd ogpeslokt in de laatste maanden en is de aankoop in dat aspect zeker waard.
Maar ik word wel een beetje droevig als ik weer eens door de verschillende ontwerpen blader van wat er nu allemaal (nog) niet inzit. En tuurlijk, sommige dingen kunnen nog makkelijk geïmplementeerd worden en dan maakt het niet uit of het spel een half jaar of een jaar oud is, maar bij exploration lijkt me dat wat lastiger (of opeens is alles weer onontdekt).

Voor geïnteresseerden: https://forums.frontier.co.uk/forumdisplay.php?f=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Ze hebben voor dit spel behoorlijk wat geplande features, helaas is het met veel developers eerst zien dan geloven.
Wat zit er trouwens qua industry op dit moment in het spel ?

Kun je een beetje net als in x3 je eigen industry stations maken of is het alleen maar trade en doelloos schieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Daisai schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:50:
Ze hebben voor dit spel behoorlijk wat geplande features, helaas is het met veel developers eerst zien dan geloven.
Wat zit er trouwens qua industry op dit moment in het spel ?

Kun je een beetje net als in x3 je eigen industry stations maken of is het alleen maar trade en doelloos schieten ?
Je kunt geen eigen stations bouwen en er zijn geen plannen dit te wijzigen. Wel is er een boel te doen hoor: trade, exploration, bounty hunting, piracy. Al dan niet in opdracht van een lokale factie of het leger. Ook kun je meehelpen bij burgeroorlogen. De basis is best wel goed, zowel het flight model als de spelwereld (hele Melkweg) vind ik geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Exploration, bounty hunting en piracy.
Dat vind ik nogal onder het zelfde vallen, namelijk doelloos schieten.

Je kan dus op dit moment niet echt iets opbouwen, alleen maar dus geld verzamelen voor 1 schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

je kan je schip opbouwen, en geloof me, daar heb je veel geld voor nodig :)
ik bountyhunt, explore, pirate me helemaal suf en ben nu pas bij de cobra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Daisai schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:17:
Exploration, bounty hunting en piracy.
Dat vind ik nogal onder het zelfde vallen, namelijk doelloos schieten.

Je kan dus op dit moment niet echt iets opbouwen, alleen maar dus geld verzamelen voor 1 schip.
Nou, je kunt zoveel schepen kopen als je wilt. Ik heb een Cobra als mijn standaardschip (en heb nog zo'n 4.5M credits aan spullen op mijn verlanglijstje staan) en ergens anders een Hauler gestald als ik zin heb om een tijdje te gaan exploren.
En mijn exploration schip heeft noch schilden, noch wapens. Dus zeker niet iets om doelloos mee te schieten.

edit: als je iets zoekt met het opbouwen zoals bij de X serie dan zit je bij Elite verkeerd. Wel zal ik de eerste zijn om te zeggen dat het huidige universum diepgang mist, maar dat zou nog moeten verbeteren de komende tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door celshof op 24-12-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Tja, 1 schip en dan ?
Het is heel leuk dat ze 400 miljard systemen in het spel zetten, alleen lijkt me dat nogal nutteloos wanneer je niet echt goede industry in je spel hebt of de mogelijkheid om meerdere schepen te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Daisai schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:25:
Tja, 1 schip en dan ?
Het is heel leuk dat ze 400 miljard systemen in het spel zetten, alleen lijkt me dat nogal nutteloos wanneer je niet echt goede industry in je spel hebt of de mogelijkheid om meerdere schepen te beheren.
Maar dan is de vraag of ED wel wat voor je is. Je kunt denk ik het beste niet iets in een spel zoeken, als dat simpelweg niet de bedoeling is dat het erin komt.

Er komt nog wel veel aan (landen op planeten bijvoorbeeld), maar als jou wensen niet in de "features to come" lijst staan, moet je ze er ook niet in zoeken...

[ Voor 0% gewijzigd door _Buran_ op 24-12-2014 11:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dit klinkt inderdaad 'transport tycoon' verwachten en 'euro sim truck simulator' krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
CT schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:04:
Dit klinkt inderdaad 'transport tycoon' verwachten en 'euro sim truck simulator' krijgen :)
Het probleem is natuurlijk wel een beetje dat Frontiers officiele launchtrailer min of meer 'transporter tycoon (of beter OpenTTD)' belooft en feitenlijk een kale 'euro sim truck simulator' levert. Daarmee krijg je dus veel mensen die met al dit soort vragen en opmerkingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Domme vraag misschien, maar een turret-weapon vuurt automatisch? Hoe kan ik voorkomen dat ie meteen begint te schieten als ik maar iemand target?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turrets kan je instellen dat ze automatisch vuren, op je doel vuren of recht vooruit vuren in je schip eigenschappen.
Nadeel van turrets is dat het automatisch vuren niet intuitief werkt (IMHO) en de damage is veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Fijne kerst allemaal. Met veel ED plezier. 🎄🎅

• Daisai
Hoe is trouwens de support voor 3 monitoren in dit spel?
Ik heb een paar filmpjes bekeken die E.D. speelde op 3 monitoren alleen lijkt het alsof de zijkanten van de cockpit heel slecht worden weergegeven, het gene waar bijvoorbeeld Arma 3 ook last van heeft.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Weet iemand hoelang het duurt voordat je reputatie van neutral naar allied e.d. gaat ? Want ik heb al dagen missies uitgevoerd. bounty vouchers ingeleverd maar heb nog steeds een neutral reputatie.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Daisai schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:31:
Hoe is trouwens de support voor 3 monitoren in dit spel?
Ik heb een paar filmpjes bekeken die E.D. speelde op 3 monitoren alleen lijkt het alsof de zijkanten van de cockpit heel slecht worden weergegeven, het gene waar bijvoorbeeld Arma 3 ook last van heeft.
Naar ik begrepen heb schijnt dit erg goed te zijn. Onder andere wordt Eyefinity van AMD erg goed ondersteund.

• Fordox

Fordox

00101010

Je moet dan nog steeds naar het middelste scherm kijken, je linker en rechter scherm zijn meer zichtsvulling dus dat ziet er wat uitgerekt uit.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
David Regeling schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:03:
Weet iemand hoelang het duurt voordat je reputatie van neutral naar allied e.d. gaat ? Want ik heb al dagen missies uitgevoerd. bounty vouchers ingeleverd maar heb nog steeds een neutral reputatie.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Sowieso snap ik het nog niet helemaal, want als ik zelf gescand of aangevallen wordt en iemand is wanted, dan krijg ik zelf soms ook de wanted status. Moet je nou juist wel in Federation space (of andere) wanted gasten aanvallen, of juist in een anarchy system?

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Grotman schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:03:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Sowieso snap ik het nog niet helemaal, want als ik zelf gescand of aangevallen wordt en iemand is wanted, dan krijg ik zelf soms ook de wanted status. Moet je nou juist wel in Federation space (of andere) wanted gasten aanvallen, of juist in een anarchy system?
Na 2 dagen hard zwoegen (10 ~ 20 missies voor die specifieke fractie) heb ik nu een friendly reputatie opgebouwd bij een local fraction. Wat betreft jouw vraag kan het zijn dat je per ongeluk een authority vessel hebt beschoten terwijl je met een wanted schip bezig was (gebeurt mij ook wel vaker). Ik val zelf ook de wanted schepen aan in Federation space (voornamelijk bij nav beacons en USS).

Verwijderd

Een wanted status is altijd afhankelijk van een lokale system. Dus iemand die jij aanvalt moet in het system waar jij je in bevindt een wanted status hebben (dit zie je door scannen). Is dit niet het geval en je schiet hem neer, dan krijg je zelf een wanted status. Het kan dus zijn dat iemand in een bepaald system een wanted status heeft, en in een ander system niet omdat die gecontroleerd wordt door een andere factie.

Als je aangevallen wordt kan je jezelf natuurlijk altijd verdedigen, dan ben jij niet de schuldige. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 14:33 ]

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:31:
Een wanted status is altijd afhankelijk van een lokale system. Dus iemand die jij aanvalt moet in het system waar jij je in bevindt een wanted status hebben (dit zie je door scannen). Is dit niet het geval en je schiet hem neer, dan krijg je zelf een wanted status. Het kan dus zijn dat iemand in een bepaald system een wanted status heeft, en in een ander system niet omdat die gecontroleerd wordt door een andere factie.

Als je aangevallen wordt kan je jezelf natuurlijk altijd verdedigen, dan ben jij niet de schuldige. :)
En is dat dan het scannen wat ie automatisch doet als je de enemy selecteert, of met je scanner die op zo'n hardpoint in een fire group zit en die je handmatig moet bedienen?

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb trouwens nog 50k aan bounty vouchers voor het emperiele factie. Helaas is het dichtstbijzijnde imperieel systeen 130LY weg :')

Verwijderd

Grotman schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:45:
[...]

En is dat dan het scannen wat ie automatisch doet als je de enemy selecteert, of met je scanner die op zo'n hardpoint in een fire group zit en die je handmatig moet bedienen?
Scannen wat je automatisch doet als je een schip selecteert. De KWS scanner op je hardpoint is nuttig om te checken of iemand een bounty heeft in een ander system dan je huidige (let op of jij deze persoon kan neerschieten hangt nog steeds af van de "lokale" status).

Een KWS is eigenlijk vooral handig in een anarchy system, aangezien iedereen daar een clean status heeft (en het geen gevolgen heeft voor jouw wanted status als je iemand neerschiet).

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter

• celshof
Grotman schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:03:
[...]

Wanted gasten aanvallen zou niet tot een bounty voor jou moeten leiden, maar dit gaat nog niet helemaal vlekkeloos. Gisteren een scheepje gescand, is wanted en bij mijn eerste schot krijg ik meteen een bounty (specifiek voor het beschieten van de wanted npc). Vervolgschoten en het genadeschot hebben gelukkig niet tot een bounty geleid,

edit: was een lokale factie in dit geval.

• Daisai
Fordox schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:02:
Je moet dan nog steeds naar het middelste scherm kijken, je linker en rechter scherm zijn meer zichtsvulling dus dat ziet er wat uitgerekt uit.
Dat is dus niet echt goede support voor 3 monitoren, zoals je bijvoorbeeld in andere spellen zoals DCS wel hebt.
Maar goed om te weten.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik heb af en toe dat een hostile federal security viper mij aanvalt bij een nav beacon, terwijl ik geen bounty heb. Hij blijft zelf op clean, ik jump dan maar weg omdat ik hem niet ga aanvallen: ik gok dat ik anders een bounty ga krijgen. Beetje irritant wel.

Ook voor het eerst mijn ass gekicked gekregen door een andere cobra die iets betere weapons en internals had dan ik blijkbaar... met 13% hull en nog 25 seconden life support toch veilig weten te landen :)

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Ik heb een KWS, maar waar in je display zie je dan hoeveel de bounty is her en der? Kan dit nergens vinden of ik kijk eroverheen?

• celshof
pirke schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:32:
Ik heb af en toe dat een hostile federal security viper mij aanvalt bij een nav beacon, terwijl ik geen bounty heb. Hij blijft zelf op clean, ik jump dan maar weg omdat ik hem niet ga aanvallen: ik gok dat ik anders een bounty ga krijgen. Beetje irritant wel.
Is een (bekende) bug. Zijn ze aan het onderzoeken.
anc schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:47:
Ik heb een KWS, maar waar in je display zie je dan hoeveel de bounty is her en der? Kan dit nergens vinden of ik kijk eroverheen?
Linker viewscreen onder "contact"

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
weet iemand toevallig of ik gewoon rep kasn verzamelen bij de 3 facties of ik echt 1 factie moet '' kiezen'' waarna de rest me niet meer moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

witchdoc schreef op donderdag 25 december 2014 @ 23:16:
weet iemand toevallig of ik gewoon rep kasn verzamelen bij de 3 facties of ik echt 1 factie moet '' kiezen'' waarna de rest me niet meer moet?
Je kiest niet, je verzamelt rep . Stijgen in rep bij 1 major faction laat die van de andere niet perse dalen, al doen sommige missions dat ongetwijfeld wel, maar het is dus mogelijk een hoge status bij meerdere major factions te krijgen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stender83
  • Laatst online: 23-08 14:24
Zucht, ben je lekker aan het bounty hunten, raak je perrongeluk een AI die voor je target langs vliegt :(
Meteen de feds achter mij aan natuurlijk, mijn target was op nog maar 20% dus wilde dat nog even afmaken. Maar had blijkbaar turbo cop achter me aan, in no time shields en hull weg..
Frustratie momentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Wellicht een domme vraag, maar moet hem toch stellen voordat ik de missie accepteer. Deze missie gaat namelijk om het vermoorden van x aantal authority vessels. Betekent dit niet wanneer ik een authority vessel aanval dat ik dan gelijk wanted ben en m´n reputatie omlaag gaat ?

Waarom krijg ik dan zulke missies van een faction die ook bij de federation hoort (en mij dus eigenlijk 'allied' vessels) laat aanvallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Bedankt celshof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lukt het jullie ook niet meer om wat te traden? Ik krijg mijn waar nergens meer verkocht, telkens een "unable to complete transaction".

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval moet je een ticket aanmaken zodat ze je transactie kunnen verbeteren.
Wil nog wel eens voorkomen dat er transacties misgaan blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
David Regeling schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:44:
Wellicht een domme vraag, maar moet hem toch stellen voordat ik de missie accepteer. Deze missie gaat namelijk om het vermoorden van x aantal authority vessels. Betekent dit niet wanneer ik een authority vessel aanval dat ik dan gelijk wanted ben en m´n reputatie omlaag gaat ?

Waarom krijg ik dan zulke missies van een faction die ook bij de federation hoort (en mij dus eigenlijk 'allied' vessels) laat aanvallen ?
Zou authority vessel niet kunnen staan voor schepen van bijvoorbeeld The Empire? Kijk voordat je hem accepteer in welk systeem je hem moet doen. Als ze geallieerd zijn aan iemand anders dan The Federation kun je hem gewoon doen denk ik. Maar hou er wel rekening mee dan dat die faction jouw dan een wanted status geeft die je moet afkopen, en hou dat in de gaten voor het geval de afkoopsom gevaarlijk dicht in de buurt komt van je reward voor de missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

dunpealhunter schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 04:34:
[...]

Zou authority vessel niet kunnen staan voor schepen van bijvoorbeeld The Empire? Kijk voordat je hem accepteer in welk systeem je hem moet doen. Als ze geallieerd zijn aan iemand anders dan The Federation kun je hem gewoon doen denk ik. Maar hou er wel rekening mee dan dat die faction jouw dan een wanted status geeft die je moet afkopen, en hou dat in de gaten voor het geval de afkoopsom gevaarlijk dicht in de buurt komt van je reward voor de missie.
Ok duidelijk :) is idd kijken dat je ze dus uitvoert waar de authority niet bij de faction hoort waarbij je een friendly reputatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Aaaaaaah, net een Viper gekocht, liggen de servers er uit???

[edit]
Pfoe, ze zijn er weer, en mijn Viper ook. :)

[edit 2]
Nou moe, weer een disconnectie. En weer online..

Ik zal mezelf dan maar voor deze gelegenheid even voorstellen:

CMDR Bruce Bushgarden.

Ook iemand die 25 jaar geleden heftig aan het Elite spelen was op de C-64, zelfs Elite geweest! Momenteel weer bezig, voornamelijk met een Hauler om CR te maken!

Net wel een avontuur achter de rug, ik wilde uit sentiment naar Lave.

Dat kostte mij de nodige jumps vanaf Aulin (Aulin Enterprise) met een Eagle, fuel-scooped uiteraard. De heenreis ging voorspoedig (1,5 uur speeltijd). Nergens hoeven te docken, beetje fuel-scoopen, discoveren en deze gegevens lekker kunnen verkopen op Lave.

De omgeving van Lave boodt mij geen goede handel en wilde ik weer terugjumpen naar Aulin waar mijn trouwe Hauler (14 cargoracks) op mij stond te wachten, om CR te gaan verdienen voor een Cobra!

De terugreis ging niet zo vlekkeloos. 1x gewoon kapot geschoten en 1x zonder fuel komen te zitten (kon daar niet scoopen), slecht gekeken naar de Galaxy Map, dus. ;)

Beide keren werd ik weer teruggeplopt op Lave, dus de 3e poging maar gekozen voor de economische routeplanner, en regelmatig docken, zodat als het mis gaat ik niet weer naar Lave gestuurd werd!

Deze terugreis duurde dan wel langer, maar ik heb het gehaald en weer in mijn Hauler gaan zitten, toen ik zag dat ik een Viper kon betalen (als ik mijn Eagle inruilde). Na deze transactie was ik bijna blut, dus nu maar weer met de Hauler aan de gang!

Net een interdiction achter de rug (Keries System), ik kreeg de escape vector maar niet goed in beeld, dus was ik bijna de sigaar (met lading), 3x een boostjump en toen naar de supercruise, 48% hull over. Geen shields, dat kost cargo-space!

Heb net een Thrustmaster T.Flight HotasX gekocht, dus helemaal thuis in de button-mappings ben ik nog niet, ik voel me knap weerloos. :P

Goed, ik ga weer verder met mijn Hauler-missie!

[ Voor 121% gewijzigd door NaN op 27-12-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Succes

Ik heb een voorloper van die Hotas X (Topgun afterburner II), paar buttons minder maar ziet er verder hetzelfde uit. Maar hij is ook niet zo nauwkeurig maw. als ik de flight assist uitzet begin ik vanzelf alle kanten uit te draaien (en ook met FA aan ga ik langzaam onbedoelde richtingen in). Heb de deadzones al aangepast, dat scheelt wel iets.

Is dat met deze Hotas X beter? Ik vind Elite wel leuk tot nu toe, maar heb geen zin om richting de € 100 (of meer) uit te geven aan een joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:42
stefijn schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:11:
Succes

Ik heb een voorloper van die Hotas X (Topgun afterburner II), paar buttons minder maar ziet er verder hetzelfde uit. Maar hij is ook niet zo nauwkeurig maw. als ik de flight assist uitzet begin ik vanzelf alle kanten uit te draaien (en ook met FA aan ga ik langzaam onbedoelde richtingen in). Heb de deadzones al aangepast, dat scheelt wel iets.

Is dat met deze Hotas X beter? Ik vind Elite wel leuk tot nu toe, maar heb geen zin om richting de € 100 (of meer) uit te geven aan een joystick.
Ik gebruik zelf de Hotas X en ben er zelf tevreden over.
Hij voelt een beetje goedkoop aan, maar hij ligt lekker in de hand en speelt lekker soepel.
Ik moet wel zeggen dat dit mijn eerste Hotas is, dus heb geen ervaring met andere setjes.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Zo ik ben weer eens ouderwets verslaafd zeg, 2 dagen terug gekocht en het is echt iets pittigs om de besturing te leren maar gaaf zeg!! Wat een diepgang joh, zie je helemaal niet terug in doorsnee mmo's, heerlijk dit!!
Ik speel nu met de 360 controller en heb het 1 en ander aangepast zodat het logisch aanvoelt en de deadzones zijn ook prima nu.
Vraag me alleen af hoe jullie het met een joystick doen, ik heb twee handles tot mijn beschikking wat me 8 verplaatsingsmogelijkheden geeft en die kan ik ook nog combineren natuurlijk, hoe werkt dat met een hotas dan?

[ Voor 44% gewijzigd door Nightcrowy op 29-12-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ik heb ook de Hotas X en heb hier geen last van. De (ingebouwde) deadzones zijn vrij groot, maar wel precies. Dus in het midden is gewoon stil. Zelfs bij de throttle, die een 'klikje' in het midden heeft, op het klikje is hij precies nul. Dat vind ik een heel groot voordeel van de Hotas X, omdat je daarbij op de tast de throttle in Elite op 0 kan zetten (handig bij vertrek uit de docking bay ;) ). Bij veel duurdere modellen zoals de Saitek X52 serie kan dat niet.

Nou zou het wel kunnen dat het door veroudering komt, ik heb mijn Hotas X nog niet lang. Of was het in het begin ook al zo met die Afterburner II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Stender83 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:26:
Zucht, ben je lekker aan het bounty hunten, raak je perrongeluk een AI die voor je target langs vliegt :(
Meteen de feds achter mij aan natuurlijk, mijn target was op nog maar 20% dus wilde dat nog even afmaken. Maar had blijkbaar turbo cop achter me aan, in no time shields en hull weg..
Frustratie momentje..
Ah, als me dat gebeurt dan is het gelijk afbreken en FSD aan om daarna maar weer terug te keren.
Nightcrowy schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:59:
Zo ik ben weer eens ouderwets verslaafd zeg, 2 dagen terug gekocht en het is echt iets pittigs om de besturing te leren maar gaaf zeg!! Wat een diepgang joh, zie je helemaal niet terug in doorsnee mmo's, heerlijk dit!!
Ik speel nu met de 360 controller en heb het 1 en ander aangepast zodat het logisch aanvoelt en de deadzones zijn ook prima nu.
Vraag me alleen af hoe jullie het met een joystick doen, ik heb twee handles tot mijn beschikking wat me 8 verplaatsingsmogelijkheden geeft en die kan ik ook nog combineren natuurlijk, hoe werkt dat met een hotas dan?
Ik speel ook met een xbox (one) controller. Zet wel je profiel op advanced control pad. Dit geeft (dmv shift knoppen) de meeste functionaliteit op je pad.

Ik twijfel zelf nog of ik overstap op een HOTAS. Ik heb in het verleden ergernissen gehad met deadzones van joysticks (had zo'n topgun afterburner) en dat speelde voor geen meter. Wellicht dan wat dieper in de buidel tasten en voor een x52 gaan..

[ Voor 50% gewijzigd door Stealth2000 op 29-12-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Lol, wordt ik bijna afgeschoten, cockpit is kapot zuurstof deel slaat in. Oke, ik naar een ruimte station, net optijd alles laten fixen, Ben ik net iets te enthousiast met wegvliegen, ga ik dood door tegen de rand van de airlock aan te vliegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet niet hoe dat in t begin was, heb deze lang geleden gekocht omdat ie goedkoop was en sindsdien eigenlijk nauwelijks gebruikt. Het rubber van de handles is al helemaal verteerd (van het niks doen). Heb er nu plakband op geplakt zodat mijn handen niet vastplakken.

@Fordox, zoiets had ik ook vandeweek. Net een nieuwe Cobra MKIII bij elkaar gespaard en gekocht en paar uitbreidingen, vlieg ik het station uit, hangt IN de airlock een stuk of 6 gold (van een gecrashte NPC). Ik denk, even scoopen, maar ik zag de "loitering warning" van 25sec oid niet. Dus ineens bij 0:05 moet ik als een gek dat station uit maar dat lukte natuurlijk niet. Meteen mijn Cobra MKIII naar de klote geschoten door het station en mijn laatste centen waren niet voldeonde voor de verzekering..... Kreeg ik een lening, anders was ik failliet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
@stealth2000: wat is er beter aan die stand, je hebt het over shift gebruiken?

Ikzelf heb de YAW stand omgebouwd, komt erop neer dat ik met de r.s. de thrusters bedien alle zijden op en met de l.s. kantel met de neus en horizontaal om het middenpunt draai, 2 buttons voor gas op en neer en de trekkers voor het rollen, A en B voor wapens en Y en X zo gelaten, en menutoetsje voor FSD, voelt erg fijn en logisch aan nu. Verders wil ik tijdens het vliegen geen handelingen op mijn toetsenbord hebben, behalve de landinggear en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je je spel ook opslaan in space of moet je gedocked zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Nightcrowy schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:38:
@stealth2000: wat is er beter aan die stand, je hebt het over shift gebruiken?

Ikzelf heb de YAW stand omgebouwd, komt erop neer dat ik met de r.s. de thrusters bedien alle zijden op en met de l.s. kantel met de neus en horizontaal om het middenpunt draai, 2 buttons voor gas op en neer en de trekkers voor het rollen, A en B voor wapens en Y en X zo gelaten, en menutoetsje voor FSD, voelt erg fijn en logisch aan nu. Verders wil ik tijdens het vliegen geen handelingen op mijn toetsenbord hebben, behalve de landinggear en dat soort zaken.
Zie http://troynt.github.io/elite_dangerous_controls_reference/

De advanced setting geeft meer binds waardoor je eigenlijk je toetsenbord niet nodig hebt. Bijvoorbeeld: Y + D-pad links of rechts om tussen sub-targets te schakelen.
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:45:
Kun je je spel ook opslaan in space of moet je gedocked zijn?
Je kan gewoon save + exit doen. Volgens mij verdwijn je dan instant uit de game en verschijn je weer op die plek als je weer inlogged.

[ Voor 15% gewijzigd door Stealth2000 op 29-12-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ziet er echt awsome uit joh, die ga ik gelijk toepassen, thanx!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Eindelijk een mooie ring gevonden, uurtje minen en cargo bay vol met metals.
Standaard een interdict op de terugweg maar ach, de cobra is van alle markten thuis dus deert me niet :)

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/b4vn2g.jpg

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb last van "wegspringende" nav-beacons: ik supercruise er naar toe, dan uit SC, ik zie een aantal schepen en vervolgens verdwijnen die na een sec of 5. Het navpunt verwijderd dan met hoge snelheid van me vandaan terwijl ik in normale cruise mode achterblijf.
Ik kan dus niet bij het navpunt komen.

Het lijkt een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat is overigens de consensus wat betreft gimballed vs fixed turrets? Ik krijg het idee dat gimballed turrets in principe een stuk beter zijn in de meeste situaties. Tuurlijk fixed hebben wel meer damage (al weet ik niet hoeveel), maar gimballed zal je gewoon meer mee raken.

Heb nu wel 3 reguliere autocannons gezet op mijn eagle, simpelweg omdat het me dwingt beter te vliegen ipv ruwweg in juiste richting te kijken en te vuren. Zou ook leuk zijn als er een fatsoenlijke user interface was voor fittings waar ik makkelijk kan vergelijken wat verschillende subsystems doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ja dat mis ik ook nog wel ja, t is nu een beetje teveel een puzzel, misschien dat er nog sites komen die dit oppakken hopelijk. Geloof wel dat de gimballed beter zijn qua efficiëntie als je skills er nog niet helemaal zijn.

Ga denk ik binnenkort toch over op joystick hoor, gisteravond de hele avond zitten klooien met hoe ik de besturing nu prettig op mijn 360 controller kan krijgen, mis gewoon net ff het complete verhaal qua besturing door te kort aan goede bedieningsmogelijkheden. Moet nu iedere keer een compromis sluiten, das niet cool :(
Oh en die advanged optie is helemaal niet in orde hoor, ik ben 2x een schip verloren doordat ik per ongeluk iets activeerde enzo, werd er helemaal leip van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Nightcrowy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:06:
Oh en die advanged optie is helemaal niet in orde hoor, ik ben 2x een schip verloren doordat ik per ongeluk iets activeerde enzo, werd er helemaal leip van... ;)
Print hem uit en leg hem er even naast, het duurt even voordat je alles blind vind ;) Ik ben zelf ook in een hub weggeknald omdat ik mijn guns gebruikte ipv mijn landing gear...

Ik heb op mijn eagle nu 2 fixed lasers en een gimballed autogun. Hierdoor kan ik alledrie tegelijk vuren. De lasers schieten rechtstreeks op het target en de autogun zorgt zelf voor de juiste aim ivm traveltime.

Ik dacht overigens dat de damage voor een wapen (met gelijke class en quality) het grootst is als deze fixed is en afneemt bij gimballed en turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je kan ook twee knoppen op je gamepad/joystick indrukken en mappen, ik gebruik een PS3 controller die nog 2 L/R knoppen op de achterkant heeft extra, hiermee heb ik alle andere knoppen dus 'dubbel' gemapped.
Als ik L or R ingedrukt houdt heb je dus een hele nieuwe layout om knopjes aan toe te wijzen.
Ik gebruik mijn toetsenbord dus nergens meer voor (ja, chatten enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Hmm ga morgen toch over op de Hotas T flight, heb hem net gekocht hihi... maar ga het zeker vandaag nog verder proberen hoor, grappig Stealth200 dat gebeurde mij dus ook 2x inderdaad, net mijn eagle een beetje geupped met wapens haha, ach het hoort er ook gewoon bij hoor een beetje learningcurve is alleen maar positief vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 22:08
Stealth2000 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:41:

Ik dacht overigens dat de damage voor een wapen (met gelijke class en quality) het grootst is als deze fixed is en afneemt bij gimballed en turret.
Dat zou dan Class, Quality en Type moeten zijn maar het meest logische lijkt mij van wel?
Ik weet wel dat gimballed meer "strafes" doet over het target en dus niet evenveel damage doet in evenveel tijd als fixed. Maar gimballed kost ook nog is meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 04-09 11:28
Ik heb gisteren een Viper gekocht een een rail gun als 3e kanon geinstalleerd. Nadeel is dat het even duurt voordat hij een "kogel" afvuurt, maar de damage is erg hoog. Zeker als een target wil frame shiften, dan kun je er mooi nog even achter hangen en 2-3 schoten lossen voordat ie jumpt. Al een paar keer op het laatste moment zo een target kunnen killen. Dat lukte met mn gimbaled lasers veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
In het document, gelinked in de topic-start, staat een vergelijking van de verschillende wapentypes.
http://www.scribd.com/doc...ots-guide-manual-tutorial
Vanaf blz 108 ongeveer. Ik vermoed dat die data nog gebaseerd is op beta gegevens, maar 't geeft alleszins al een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Zerosum schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:35:
Ik heb gisteren een Viper gekocht een een rail gun als 3e kanon geinstalleerd. Nadeel is dat het even duurt voordat hij een "kogel" afvuurt, maar de damage is erg hoog. Zeker als een target wil frame shiften, dan kun je er mooi nog even achter hangen en 2-3 schoten lossen voordat ie jumpt. Al een paar keer op het laatste moment zo een target kunnen killen. Dat lukte met mn gimbaled lasers veel moeilijker.
Heb de railgun een tijdje gehad maar daarna weer verkocht door de belachelijk hoge ammo cost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 04-09 11:28
Ja die zijn 200 per stuk geloof ik. Maar ja, het verschil tussen een ontsnapte target en nog net kapot kunnen schieten kan het waard zijn. Hij zit bij mij op een aparte trigger anders schiet je zo een paar duizend credits weg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Zerosum schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:10:
Ja die zijn 200 per stuk geloof ik. Maar ja, het verschil tussen een ontsnapte target en nog net kapot kunnen schieten kan het waard zijn. Hij zit bij mij op een aparte trigger anders schiet je zo een paar duizend credits weg inderdaad.
Als ik later een Federal Dropship heb dan wil ik ze nog best erop zetten zoals jij het nu doet maar ik hou schepen nu juist express klein en dan heb je al niet zo heel veel hardpoints. Ik zit nu in de Viper met 2 Gimballed Ballistic (?) gun en 2 gimballed laser beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Mocht nog iemand gebruik maken van de advanced controlpad setting dan hierbij een cheatsheet:

http://i.imgur.com/T105elz.png

Als toevoeging hierop, Ik heb toggle FA (flight assist) op X + D-pad up toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door Stealth2000 op 30-12-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Sangroid schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:13:

De omgeving van Lave boodt mij geen goede handel en wilde ik weer terugjumpen naar Aulin waar mijn trouwe Hauler (14 cargoracks) op mij stond te wachten, om CR te gaan verdienen voor een Cobra!
Zeker met een Hauler (fijne jumprange) kun je in de buurt van Lave van alles vinden. Lave, Leesti, Zaonce en nog ergens hebben allemaal rare goods. Als je die 160lj ver brengt levert dan ongeveer 15.000 per unit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
shoney24 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 07:35:
Kosten techinisch geef ik je gelijk, maar rondom projectie lijkt mij wel leuker. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gemiddelde cockpit simulatie. Het enige probleem momenteel is dat je de Navigation en System panelen nog steeds moet projecteren. Als ze dit nou ook apart konden laten aansturen via tablets bijvoorbeeld ;)
Dat zou het nerd gehalte aanzienlijk verhogen! :P
Je weet dat je met dat Roccat Powergrid knoppen op je tablet kan laten zien en gebruiken hè?
overigens lijkt het me mooi als je met de Rift kunt spelen en dat je handen (dmv sensoren ofzo) gewoon in het spel kunt gebruiken en dan de menuutjes aantikken.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen ook met ED begonnen, in eerste instantie met KB + muis. Het is wel te doen, maar ik weet niet hoe lang ik bezig ben geweest om de controls in te stellen, zodat ik er een beetje normaal mee kon vliegen. Het docken ging prima, maar de combat vond ik hondsberoerd. In de tweede tutorial waar je 1 NPC moest neerhalen, dat was een drama, het duurde voor mij superlang, 1x had ie mij opgeblazen, de tweede keer vloog hij zelf tegen een asteroid aan.

Toen maar de Thrustmaster T-Flight Hotas besteld, deze kwam vandaag binnen. Hij is wel heel erg plastic en ziet er speelgoedachtig en goedkoop uit ( wat ie ook is), maar wat een verschil met vliegen! Nu heb ik het vermoeden als ik wat tijd in kb + muis had gestoken het ook prima te doen zou zijn, maar hotas voelt zoveel "natuurlijker" aan. Die tweede tutorial was nu supereasy.

Tot nu toe alleen nog maar wat courier missies gedaan en wat traden. Ik ben er nog niet uit of mijn volgende schip een eagle gaat worden om combat missies te gaan doen of een hauler en daarmee eerst wat cash ga binnen harken en daarna een fighter ga kopen. Spacetrucken is nu nog wel geinig, is alleen de vraag hoe lang dat leuk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
PuckStar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:56:
[...]

Je weet dat je met dat Roccat Powergrid knoppen op je tablet kan laten zien en gebruiken hè?
overigens lijkt het me mooi als je met de Rift kunt spelen en dat je handen (dmv sensoren ofzo) gewoon in het spel kunt gebruiken en dan de menuutjes aantikken.
Ik weet dat inderdaad en Roccat heeft zijn voordelen maar het zou heel gaaf zijn als je de panel data rechtstreeks naar een tablet zou kunnen sturen. Dat zou echt super zijn.

Recentelijk heeft Oculus een bedrijf over genomen dat ook handbewegingen via een externe camera registreert dus het zou mijn niet verbazen als dit ooit nog eens wordt geintegreergd als extra functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
shoney24 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:14:
[...]

Ik weet dat inderdaad en Roccat heeft zijn voordelen maar het zou heel gaaf zijn als je de panel data rechtstreeks naar een tablet zou kunnen sturen. Dat zou echt super zijn.
ah juist ja. dat je ook de info dan op het tablet ziet! ja dat zou ook wel mooi zijn, maar dan meer als je meerdere schermen hebt ja. met 1 scherm vind ik het voor nu wel prima zo.
Recentelijk heeft Oculus een bedrijf over genomen dat ook handbewegingen via een externe camera registreert dus het zou mijn niet verbazen als dit ooit nog eens wordt geintegreergd als extra functie.
hey dat wist ik nog niet! interessant!
offtopic:
heb je toybox en blazerush al geprobeerd met de Rift? of had jij geen Rift?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

celshof schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:21:
[...]
Zeker met een Hauler (fijne jumprange) kun je in de buurt van Lave van alles vinden. Lave, Leesti, Zaonce en nog ergens hebben allemaal rare goods. Als je die 160lj ver brengt levert dan ongeveer 15.000 per unit op.
Dat is weer zo, in eerste instantie had ik whiskey van Lave gekocht, maar na 2x opnieuw gestart te hebben, vergat ik voor de 3e poging deze opnieuw te kopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ja maar deze is niet zo duur?! 40-50 EUR of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Sangroid schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:23:
[...]

Ja maar deze is niet zo duur?! 40-50 EUR of zo
Op de TS pagina zit ook een kopje met Hotas Joysticks met de bijbehorende prijzen ;).
Bij deze de Hotas X http://tweakers.net/price...art-pc-playstation-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Ik heb gisteren de Hotas bij Bol.com gekocht en zit nu met smart te wachten op de bezorger...

Wordt er bezorgd op de 31ste van December?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moeten ze gewoon vandaag bezorgen, als het goed is heb je al een e-mail dat je pakket is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Yep, ik heb vandaag ook een pakketje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Die zelf rammende enemy's blijf erg irritant. 4x al mijn viper kapot door zo'n zelfmoord piloot. Ik vind die pirate missions erg irritant. Je zoekt je echt een ongeluk. En voor iemand die 30-60 min op een dag kan spelen dan is die missie zo weer out of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gezien ik bijna bij de Viper terug ben, wat vraagjes voor de groep:

Wat wordt na de Viper gezien als mooi combat ship? Heb wel de lijsten bekeken, maar Viper is laatste wat als combat ship wordt gezien, daarna zijn het multi-role schepen. Maar zit daar nog wat tussen wat lekker bewapend is en nog redelijk vliegt? (En dat wat goedkoper dan een Anaconda :P).

Welke wapens gebruiken jullie? Heb nu op mijn Eagle multi-cannons, die doen het in principe lekker, maar je bent ook relatief snel door je munitie heen.

Zijn er nog locaties waarbij ik zowel geld voor kills kan krijgen en tegen andere mensen kan spelen? In Anarchy zal ik altijd met kill warrant scanner moeten kloten, en in normale systemen kan ik niet op andere mensen schieten, als ik ze al tegenkom. Zijn er nog wat conflict sites?

Mijn lead indicator waar ik moet schieten heeft nogal de neiging om alle kanten op te springen zodra ik daarop mik, is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resources Extraction sites zijn zeer goed om wanted scheepjes tegen te komen. Komen altijd veel pirates af op de miners daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sissors schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:30:
Gezien ik bijna bij de Viper terug ben, wat vraagjes voor de groep:

Wat wordt na de Viper gezien als mooi combat ship?
Ik ben momenteel erg tevreden over mijn Cobra... :)
Mijn lead indicator waar ik moet schieten heeft nogal de neiging om alle kanten op te springen zodra ik daarop mik, is daar een oplossing voor?
Komt dat niet omdat ze chaff gebruiken? Dan kunnen ze niet 'locken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gebeurd wel erg vaak als het chaff zou zijn. Maar goed, misschien is dat het wel.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:16:
Resources Extraction sites zijn zeer goed om wanted scheepjes tegen te komen. Komen altijd veel pirates af op de miners daar.
Ja maar dat zijn toch gewoon NPC schepen? Die zijn nou niet heel interessant om tegen te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:16:
Gebeurd wel erg vaak als het chaff zou zijn. Maar goed, misschien is dat het wel.

[...]

Ja maar dat zijn toch gewoon NPC schepen? Die zijn nou niet heel interessant om tegen te vechten.
Met een paar Anaconda's wordt het al lastiger. :) In de huidige versie van Elite is het zonder met mensen af te spreken vantevoren erg lastig om random pvp tegen te komen. Die mechanics zijn gewoon nog niet goed uitgewerkt in de game (eigenlijk heel mp niet).

Je zou misschien wel op de forums kunnen checken of er wat player events zijn, maar door de instancing zal zelfs dat niet altijd goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nee daar ging ik ook al vanuit, maar in beta had je wel combat sites waar behalve NPCs je ook weleens mensen tegenkwam. Net als in anarchy systemen, maar daar moet je weer k warrant scanner hebben. En in beta was het ook nog eens allemaal lekker op elkaar, nu is het denk ik ook meer uitgespreid.

Er zijn inderdaad wel NPC tegenstanders die het lastig maken, al was het maar doordat je beschoten wordt door 'clean' tegenstanders, inclusief de politie, of omdat ze je gewoon vanachter rammen. Maar dat is simpelweg door heel veel meer vuurkracht dan je zelf hebt en veel sterkere schepen, het is niet dat ze nu zo geweldig vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sissors schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:16:
Of je zit te dichtbij?
-------------------------------------------

Onderstaande route wil ik ook even met jullie delen, als je een tijd wil sterhoppen en geld verdienen aan rare commodities:

Koop onderstaande items in:

Zaonce (Ridley Scott) - Leathery Eggs
Lave (Lave Station) - Lavian Brandy
Leesti (George Lucas) - Leestian Evil Juice + Azure Milk
Diso - (Shifnalport) - Diso Ma Corn
Uszaa - (Guest Installation) - Uszaian tree grub
Orrere (Sharon Lee Free Market) - Orrerian Vicious Brew

Hill Pa Hsi als "tussen station" (rond de 80 ly) Wel even je routeplanner de tijd geven om de route uit te stippelen!

Naar: 39 Tauri (Porta) (rond de 160 ly)
Hier de boel verkopen en eventueel refuellen. Eerste ster die je tegenkomt kan je niet scoopen!
Op 39 Tauri (Porta) - Taura Chimes inkopen.
Dan in de buurt shoppen:

Fujin (Futen Starport) - Fujin Tea
Geras (Yurchikin Port) - Gerasian Gueuze Beer (lange reis, 1.052.931 ls!) 20 echte minuten ongeveer)
(Wolf 1301 (Saunders's Dive) - Wolf Fesh als je cargo niet vol zit?) (kan je alleen op de black market verkopen!)

Terug naar Zaonce (via Hill Pa Hsi)

Op de reis heen wat sterren scannen (discoveren), levert ook weer geld op, rond de 8000 creds.

Heen:
651.791 winst (voor mij dan, kan hoger of lager zijn, ligt er natuurlijk aan wat je bij je had)

Terug:
613.981 winst (inclusief planeten-data)

Totaal: 1.265.772 winst!

Met dank aan Tim Wheatley:

Makkelijk te doen met een goed uitgeruste Cobra in mijn geval. Die door deze trip nog wat steviger is uitgerust geworden.

[ Voor 2% gewijzigd door NaN op 04-01-2015 18:01 . Reden: Aanpassingetjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de launch ook bijna dagelijks met E:D bezig. Het is lang geleden dat ik zo hooked ben geraakt aan een game als Elite. Deze game gaat echt diep.. Plus alle wetenswaardigheden in manual, fora en wiki ben ik hier wel even zoet mee. :)

Op basis van de vele goede review op het Elite en Star Citizen forum uiteindelijjk gegaan voor een Thrustmaster T.16000M. Na eerst een Saitek X-52 Pro retour te hebben gestuurd: de Saitek voelde toch veel te licht en goedkoop aan. De Thrustmaster T.16000M stuurt erg precies zonder deadzones, door de magnetische HAL-sensors. Het is allemaal gemaakt van zeer solide aanvoelend plastic met een zware voet en stevige knoppen: gebouwd als een tank. Groot voordeel van deze Thrustmaster is dat dit een ambidextrous stick is: een ombouwkitje voor linkshandig gebruik wordt meegeleverd. Net als met de Warthog wordt ook de T.64000M in Elite: Dangerous ondersteunt door Thrustmaster.

Met een losse throttle erbij als die van CH Products heb je dan ook een volwaardige HOTAS setup. Want tot mijn verbazing heb ik nog geen HOTAS voor linkshandigen gevonden. Voor mij voldoet de throttle op de Thrustmaster voorlopig nog voldoende. En dat voor minder dan 40 euro.

Misschien een idee om deze flightstick in de TS op te nemen, ook als alternatief voor linkshandigen.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zxv1ur.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Ik vermaakt me sinds de launch van Elite ook kostelijk in mijn eigen plekje in de ruimte.

ik warp wat rond LHM 4337 en schiet daar vooral NPC's uit de lucht. Ook probeer ik het verhaal te ontrafelen, zoals ik het nu kan zien wordt het straks een grote oorlog omdat verschillende systemen uit de aliantie willen stappen. Dus waarschijnlijk is het straks een grote burger oorlog. En dan komen ook nog eens aliens om de hoek kijken.

Ik speel vooral met mijn oude vertrouwde Logitech Extreme 3d Pro die ik ooit nog eens gekocht heb voor het spelen van Jumpgate een space MMO zoals Elite maar dan in een 10 euro per maand setting. Ik speel (bijna) altijd in een open setting, waar ik te vinden ben als CMDR Don Quichot.

Ik hoop wel dat ze nu na de feestdagen even wat meer bug gaan wegstrijken, ik vindt het heel irritant als bij het docken je ineens niet je land crosshair niet meer komt opdagen. Ik vermaak me kostelijk in deze game je moet echt je eigen plezier maken maar dat is ook een deel van de charme.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
voor een MMO voel ik me soms heel erg eenzaam ... :X
Pagina: 1 ... 4 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.