Ik begrijp een dingetje nog niet, de fuel scoop. Ik kan, in mijn eagle, deze alleen kiezen als ik iets anders ervoor dismount. Maar de rest heb je wel nodig, zie ik iets over het hoofd?
Is this for real ?
(zie vooral de polygon count van de cockpit)
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=81172
(zie vooral de polygon count van de cockpit)
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=81172
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik lees net dat een aantal van jullie eigen muziek in het spel streamen, kan dat via het spel zelf of doen jullie dat via bijvoorbeeld winamp/ steam etc?
Merk wel dat als ik 4 wapens op 1 knop zet dat hij 60% van de tijd maar twee afschiet... Ik zie ze wel allemaal droppen (cooldown) maar damage is minder 
Kan iemand dit voor mij testen?

Kan iemand dit voor mij testen?
Verwijderd
Warthog. Beste bouwkwaliteit van alle sticks. Makkelijk te modden en/of onderdelen zelf vervangen. Werkt volledig met ED of SC.Cergorach schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 02:48:
Ik heb al een tijdje geleden zitten kijken naar welke flightstick ik wil hebben, zit te twijfelen tussen een:
- Saitek X52 Pro Flight
- Saitek Pro Flight X-55 Rhino
- Thrustmaster Hotas Warthog
Prijs is geen issue in dit geval. Pedals is ook geen issue (want die moeten er toch komen voor MWO ;-)
Belangrijk voor mij is:
- Bouwkwaliteit
- Functionaliteit
- Uitbreidbaarheid (vind het erg fijn dat je eventueel een tweede Warthog joystick los kan kopen voor games die daar baad bij hebben)
- Compatibiliteit met Elite: Dangerous
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 12:12 ]
Helaas is daar nog geen ingame optie voor alhoewel er meerdere request topics op het ED forum voor te vinden zijn.BlauweAap schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:45:
Ik lees net dat een aantal van jullie eigen muziek in het spel streamen, kan dat via het spel zelf of doen jullie dat via bijvoorbeeld winamp/ steam etc?
In mijn geval dus met Foobar of Spotify.
Leuke tip is dat je met VoiceAttack ook je muziek kan aansturen. Ik kan dus muziek aanzetten, pauzeren, volgende nummer etc. allemaal ingame zonder ook maar 1x mijn toetsenbord aan te raken
If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.
Weet iemand wanneer de pre-order items beschikbaar komen ?, en dan specifiek:
* Digital player guide
* Digital art book
De andere zaken heb ik in-game gelukkig al ontvangen.
Ik had ergens gelezen dat het eind van de week gereed zou zijn, maar tot op heden heb ik nog niks ontvangen, verder staat ook in mijn account m'n pre-order nog steeds op processing pre-order.
* Digital player guide
* Digital art book
De andere zaken heb ik in-game gelukkig al ontvangen.
Ik had ergens gelezen dat het eind van de week gereed zou zijn, maar tot op heden heb ik nog niks ontvangen, verder staat ook in mijn account m'n pre-order nog steeds op processing pre-order.
[ Voor 8% gewijzigd door D33F op 20-12-2014 11:50 ]
Ik krijg de laatste tijd vrijwel geen bulletin board missie meer te zien. Soms helemaal geen en soms 1 of 2 die unavailable zijn. Ben net vers aan een nieuwe savegame begonnen, dus een probleem met reputatie zou het niet moeten zijn lijkt mij. Overal neutral reputation. Meer mensen die hier last van hebben?
Ondertussen tijd om eens de release te proberen. Oftewel downloaden. En downloaden, en downloaden. Ding is al paar uur bezig en nu op 30% ofzo. En ik heb 120mbit/s verbinding en wordt geinstalleerd op SSD, oftewel die servers moeten echt traag zijn.
En dan wordt er standaard gezegd dat het sandbox is, je kan doen wat je wil! Maar als dat meer van hetzelfde is wordt je niet blij.
Maar goed, niet te negatief zijn, eerst maar nog paar uur wachten voor ik volledige versie kan spelen en hopelijk wat leuks kan doen.
Hier ben ik wel bang voor. En is waarom mijn tweede keer dat ik aan beta begon ook weer redelijk snel gestopt ben. Moest weer opnieuw met sidewinder beginnen, en wat ga je dan doen? Weer hetzelfde grinden? Daarom dus niet doorgegaan en dan liever bij de volledige game wanneer er geen resets meer komen verder gaan. Maar ik hoop wel dat het niet iets wordt wat snel gaat vervelen: Veel dingen die 10 jaar geleden konden in een spel kunnen tegenwoordig niet meer. Traden bijvoorbeeld houd je niet bij in een boekje, je googled gewoon naar eentje die het uitrekent voor je. Tuurlijk je kan het nog wel zelf bijhouden, maar ik ken leukere dingen om te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:09:
Hoezo review?
Als je de vorige versies kent en helemaal grijs hebt gespeeld dan heb je al snel door wat dit spel allemaal inhoud. Want wat dat betreft lijkt het heel veel op elkaar. Nog steeds een grindfest om geld, reputatie en een titel op te bouwen.
Alleen voor de huidige maatstaven van games is dit spel eenvoudig te kaal om lang interessant te blijven.
Hopelijk dat dit met toekomstige aanvullingen wat beter ingevuld gaat worden.
En dan wordt er standaard gezegd dat het sandbox is, je kan doen wat je wil! Maar als dat meer van hetzelfde is wordt je niet blij.
Maar goed, niet te negatief zijn, eerst maar nog paar uur wachten voor ik volledige versie kan spelen en hopelijk wat leuks kan doen.
Waarom staat er bij de launcher verification code en niet security code. In de emails staat er toch security code en niet verification code???. Heb nu toch al een 20 emails met security code ontvangen, gebruik steeds de laatste maar geen enkele werkt.
Elite: Dangerous is voor mij:
- Nostalgie
- Pretty
- One time fee Eve Online 'light' vervanger
- Space Sim
- Oculus Rift ondersteuning
- Relatief goedkoop voorproefje op Star Citizen (wat voorlopig nog niet op het niveau is van Elite: Dangerous, laat staan dat het voorbijgaat)
@Cagalli: Bedankt, zat er heel erg over te twijfelen, maar denk inderdaad dat ik voor de Warthog ga met Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals.
- Nostalgie
- Pretty
- One time fee Eve Online 'light' vervanger
- Space Sim
- Oculus Rift ondersteuning
- Relatief goedkoop voorproefje op Star Citizen (wat voorlopig nog niet op het niveau is van Elite: Dangerous, laat staan dat het voorbijgaat)
@Cagalli: Bedankt, zat er heel erg over te twijfelen, maar denk inderdaad dat ik voor de Warthog ga met Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals.
Wat een kutspel zeg, zit al een half uur te wachten voor een plek bij een station. Wordt schijtziek hiervan.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
Ik krijg steeds missies waarbij er geen route naar het desbetreffende systeem beschikbaar is. Daarnaast kan ik amper missies vinden. Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 15:02 ]
Per station krijg je andere missies op je bulletin board beschikbaar.
Ik ben nu naar een ander station gevlogen, zelfde ****liedje.
Verwijderd
Ik heb nu 4 stations gehad en geen enkele missie beschikbaar.Fordox schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:04:
Per station krijg je andere missies op je bulletin board beschikbaar.
Zelfde probleem. Net een uur alleen maar aan t supercruisen geweest. Of ik mag niet docken of er is niks te doen. Dan gaat de lol er wel af... Even wat anders doen.
De performance was trouwens net belabberd, fps zakte gedurende een aantal minuten onder de 20??
De performance was trouwens net belabberd, fps zakte gedurende een aantal minuten onder de 20??
[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 20-12-2014 15:11 ]
beetje irritant dat ik met illegale cargo zuil en een missie op dat station meot inleveren.
@Fordox & @Stefijn: Hebben jullie al geprobeerd uit te loggen en opnieuw in te loggen? Het kan zijn dat je in een erg drukke instance zit. Zeker komt dit voor als je nog rondvliegt in de start gebieden op het weekend. Dan zijn er veel Commanders actief en dat resulteert in lange wachttijden.
Verder zou dit misschien ook het probleem van de bullitin board op kunnen lossen.
@Steenbok: ik zou, als ik jou was, even contact opnemen met de support van Frontier. Blijkbaar gaat er wat mis en ik vrees dat zij de enige zijn die jou kunnen helpen. In het verleden heb ik ook contact met ze gehad en dat was tijdens het weekend dus ik heb goede hoop dat je snel geholpen zal worden.
Verder zou dit misschien ook het probleem van de bullitin board op kunnen lossen.
@Steenbok: ik zou, als ik jou was, even contact opnemen met de support van Frontier. Blijkbaar gaat er wat mis en ik vrees dat zij de enige zijn die jou kunnen helpen. In het verleden heb ik ook contact met ze gehad en dat was tijdens het weekend dus ik heb goede hoop dat je snel geholpen zal worden.
In t weekend spelen wordt dus ruk.
Is er trouwens een manier om leuk samen te spelen? Vind ik eerlijk gezegd wel een must bij een MMO.
Puur om met iemand te lullen over teamspeak maakt het al leuker om al die klote afstanden af te leggen.
Het spel is traaaaggg
Is er trouwens een manier om leuk samen te spelen? Vind ik eerlijk gezegd wel een must bij een MMO.
Puur om met iemand te lullen over teamspeak maakt het al leuker om al die klote afstanden af te leggen.
Het spel is traaaaggg
Succes, want er staan nog +- 10K aan support tickets open / in de backlog, sommigen zitten al meer dan 4 weken te wachten op een reactie.shoney24 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:23:
Veel mensen die nog geen eens access tot hun account hebben krijgen nog niet eens een reactie

Link: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=80195
[ Voor 5% gewijzigd door D33F op 20-12-2014 16:48 ]
Ik kan de frustratie van een hoop mensen goed begrijpen. Je hebt betaald dus je wilt spelen. Daarentegen zijn er genoeg mensen die wel aan het spelen zijn. We hebben het hier niet over masaal geen toegang tot het spel.
Neemt niet weg dat er in sommige gevallen beter gereageerd kan worden. Echter, in de post die jij aanhaalt wordt vrij snel gereageerd. Ik zelf kan uit mijn eigen ervaring zeggen dat ik ook altijd vrij snel reactie had op mijn meldingen en tickets.
Overigens, waar is de informatie te vinden dat ze 10k aan openstaande tickets hebben? Dat heb ik nergens officieel kunnen terugvinden namelijk.
Neemt niet weg dat er in sommige gevallen beter gereageerd kan worden. Echter, in de post die jij aanhaalt wordt vrij snel gereageerd. Ik zelf kan uit mijn eigen ervaring zeggen dat ik ook altijd vrij snel reactie had op mijn meldingen en tickets.
Overigens, waar is de informatie te vinden dat ze 10k aan openstaande tickets hebben? Dat heb ik nergens officieel kunnen terugvinden namelijk.
Quote: "Support team is getting though 9000-10000 tickets at least now and these are only the tickets created during the last week. The have also backlog tickets since Gamma release."shoney24 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:56:
Ik kan de frustratie van een hoop mensen goed begrijpen. Je hebt betaald dus je wilt spelen. Daarentegen zijn er genoeg mensen die wel aan het spelen zijn. We hebben het hier niet over masaal geen toegang tot het spel.
Bron: https://forums.frontier.c...thread.php?t=81416&page=2
Begrijp me niet verkeerd ik vermaak mij prima met de game na even flink doorgebeten te hebben qua learning curve, maar ik vind het wel jammer dat er op het moment zo slecht wordt gecommuniceerd met de community.
Dan wil ik idd niet weten hoeveel zweet onder de oksels van het support team staatDavid Regeling schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:01:
[...]
Quote: "Support team is getting though 9000-10000 tickets at least now and these are only the tickets created during the last week. The have also backlog tickets since Gamma release."
Bron: https://forums.frontier.c...thread.php?t=81416&page=2
Begrijp me niet verkeerd ik vermaak mij prima met de game na even flink doorgebeten te hebben qua learning curve, maar ik vind het wel jammer dat er op het moment zo slecht wordt gecommuniceerd met de community.
het is idd jammer dat de communicatie wat betreft support momenteel slecht lijkt te verlopen. Ik kan me voorstellen dat als je 10k aan tickets weg hebt te werken je weinig tijd hebt om te communiceren, maar dat neemt niet weg dat het absoluut hard nodig is. Vaak verkijkt men zich op dit soort zaken met een hoop ontevrede klanten als resultaat.
En dat is jammer. Niet om zout in de wonden te wrijven voor degene die nu problemen hebben, maar het spel is in mijn optiek erg geslaagd en zeer leuk om te spelen. Ik kan allen dus tegen deze mensen zeggen: hou vol. Raak niet totaal gefrustreerd maar geef het een kans. Uiteindelijk hebben we natuurlijk niet te maken met een bedrijf als EA of Activision maar een "relatief kleine" software developer.
Daar ben ik het volkomen met je eensshoney24 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:08:
[...]
Ik kan allen dus tegen deze mensen zeggen: hou vol. Raak niet totaal gefrustreerd maar geef het een kans. Uiteindelijk hebben we natuurlijk niet te maken met een bedrijf als EA of Activision maar een "relatief kleine" software developer.
Maar goed genoeg gezeurd nu weer wat centjes gaan verdienen in de hoop m'n volgende schip/equipment te kunnen bemachtigen
exploring.. heeft het zin die info bij te houden tot je verder dan die min. 20ly bent van waar je de info hebt gehaald? Brengt ie meer op naarmate je verder bent dus, zoals die rare items?
Pfff...weer een uur aan het jumpen, supercruisen naar een rustig stukje heelas (hoop ik) kom ik na 5min supercruise bij ster X bij het enige station aan, geen mogelijkheid om te docken, terwijl er gewoon een landingpad is.
Is het station dan vol of zo? Mijn eerste ervaringen zijn wel erg langdradig zonder enig nut moet ik zeggen.
edit: zie net iemand vertrekken maar ik mag er nog steeds niet op (en mijn ship is damaged to 20%, zou wel graag repairen)
Lama, beginnersfout ik zat in het verkeerde scherm (moest Contacts hebben
)
Is het station dan vol of zo? Mijn eerste ervaringen zijn wel erg langdradig zonder enig nut moet ik zeggen.
edit: zie net iemand vertrekken maar ik mag er nog steeds niet op (en mijn ship is damaged to 20%, zou wel graag repairen)
Lama, beginnersfout ik zat in het verkeerde scherm (moest Contacts hebben

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 20-12-2014 17:54 ]
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
relog SOLO en ik kan weer docken, en dan weer relog > OPEN
en GVD met pirate missions. een uurtje gewacht bij nav point, eindelijk wat NPC met wanted. krijg ik croosfire (1 keer) met politie. dan is het opeens 4 tegen 1 (ik dood/ einde missie). wat een feest
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied

en GVD met pirate missions. een uurtje gewacht bij nav point, eindelijk wat NPC met wanted. krijg ik croosfire (1 keer) met politie. dan is het opeens 4 tegen 1 (ik dood/ einde missie). wat een feest
Eindelijk, de aanhouder wint. Het is gelukt, hij gaat het spel installeren (downloaden).
Digital download, de dvd-rom versie is pas volgend jaar dacht ik.
aww yeah, ik ga mijn eerste sterrenstelsel vinden 
Heb iets enorm promising gevonden
pfff zelfs met 1000C vliegen duurt lang
Yeah ik vlieg langzamer! Massa in de buurt
Dat duurt nog een kwartier dus...
Fuck... al een bestaand systeem waar ik al eens in was geweest >_>
Heb iets enorm promising gevonden
pfff zelfs met 1000C vliegen duurt lang
Yeah ik vlieg langzamer! Massa in de buurt
Dat duurt nog een kwartier dus...
Fuck... al een bestaand systeem waar ik al eens in was geweest >_>
[ Voor 56% gewijzigd door Fordox op 20-12-2014 18:35 ]
Verwijderd
Die rijen voor het docken op kleine stations gaat zichzelf wel oplossen over tijd als spelers zich wat meer over de universe gaan verspreiden.icegodd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:53:
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
Docking Request Denied
![]()
relog SOLO en ik kan weer docken, en dan weer relog > OPEN
![]()
Ik heb echt iets schijt irritants (alweer, dit spel begint te frustreren).
Een turreted laser van mij schiet zonder dat ik dat wil, dus er vliegt zon leuke security vessle voor mijn schot, ik schiet niet maar die ***************** turret wel. Resultaat: Ik kreeg een bounty en werd direct aangevallen
hoe zet je die onzin uit??
edit: gevonden, standaard staat die setting op 'fire at will'
onzin.
Edit2: WERKT NIET
ONZIN
Een turreted laser van mij schiet zonder dat ik dat wil, dus er vliegt zon leuke security vessle voor mijn schot, ik schiet niet maar die ***************** turret wel. Resultaat: Ik kreeg een bounty en werd direct aangevallen
hoe zet je die onzin uit??
edit: gevonden, standaard staat die setting op 'fire at will'
onzin.
Edit2: WERKT NIET
ONZIN
[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 20-12-2014 20:52 ]
Verwijderd
Net een Naval Progression missie geprobeert.
Dat je een generaal op moet sporen en afmaken.
Punt is wel dat hij in een Federal Dropship vliegt.
Kom je daar aan met je Viper.
Fly as a butterfly, sting as a viper.
(Hij dood, ik op 78% health)
Volgende keer toch maar even beter voorbereiden.
Dat je een generaal op moet sporen en afmaken.
Punt is wel dat hij in een Federal Dropship vliegt.
Kom je daar aan met je Viper.
Fly as a butterfly, sting as a viper.
(Hij dood, ik op 78% health)
Volgende keer toch maar even beter voorbereiden.
Had zelfde voor met die missie, cobra met discovery outfit, dus geen chaff, ecm of shield banks en mijn eerste dogfight met een dropship ooit, met een goeje 73% er van af gekomen 
Best dat ik military hull had, want als ie me raakte met shields down ging de dmg nogal vlug.
Is het omdat ik nu meer in bevolkte gebieden kom of vind je nergens nog markets met medium demand??
In gamma had je nog medium/high, na launch al vlug enkel nog medium en nu zie ik zowat 90% low demand staan
Gekoppeld aan het feit dat export/import info ook compleet onbetrouwbaar is geworden zorgt ervoor dat ik traden en "fetch 5 of x" missies volledig negeer en maar wat meer focus op exploration en bounty hunten.
Best dat ik military hull had, want als ie me raakte met shields down ging de dmg nogal vlug.
Is het omdat ik nu meer in bevolkte gebieden kom of vind je nergens nog markets met medium demand??
In gamma had je nog medium/high, na launch al vlug enkel nog medium en nu zie ik zowat 90% low demand staan
Gekoppeld aan het feit dat export/import info ook compleet onbetrouwbaar is geworden zorgt ervoor dat ik traden en "fetch 5 of x" missies volledig negeer en maar wat meer focus op exploration en bounty hunten.
[ Voor 61% gewijzigd door Pure_evil op 21-12-2014 10:04 ]
Gewoon wat meer in de rondte zoeken. Er is absoluut nog High en Medium demand te vinden hoor
Ik sta nu zelfs naar zo'n lijst te kijken
Zal dan inderdaad aan het feit liggen dat ik momenteel in drukke systems rondkijk
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met de reputatie opbouw van de grote factions zoals de Federation. Het lijkt wel of daar geen progressie in zit en als je iets illegaals doet die reputatie meteen hard naar beneden gaat? En heeft bounty hunting bulletin boards missies een negatieve invloed op de reputation met de grote factions? Voelt we een beetje zo.
Verwijderd
Gisteren weer een bug met transactions gehad.
De verschillende panelen geven aan dat er wel of niets iets in mijn schip zitten. En kon een missie niet afmaken omdat de knop om het af te geven rood was.
Schijnt dat de transacties nu weer goed gaan maar alle fouten door GM met de hand moeten worden opgelost.
Erg lastig want er zijn zat mensen in de problemen gekomen hierdoor. En als het twee keer gebeurt kan het ook een derde keer gebeuren.
De verschillende panelen geven aan dat er wel of niets iets in mijn schip zitten. En kon een missie niet afmaken omdat de knop om het af te geven rood was.
Schijnt dat de transacties nu weer goed gaan maar alle fouten door GM met de hand moeten worden opgelost.
Erg lastig want er zijn zat mensen in de problemen gekomen hierdoor. En als het twee keer gebeurt kan het ook een derde keer gebeuren.
Ben na uren spelen nog nooit ge-interdicted, en nu gebeurd het bij zo goed als elke jump, apart. Ik laat me af en toe pakken om te zien wie het doet, maar het zijn over het algemeen makkelijke prooien :-)
Is er nog een Teamspeak oid?
euhmm.. hoe waarschijnlijk is het dat ik geen enkel station meer te zien krijg voor de rest van mijn reis?
Ik zit nu een paar 100 lichtjaar van waar ik begon en ben toch alweer een jump of 20 geen enkel menselijk contact tegengekomen.. geen station, geen outpost, nada..
Is dit wat ik mag verwachten van dit spel? Als ik wat verder ben, totale eenzaamheid? Of gaan ze toch wel best overal wat stations hebben verspreid van galaxy core to edge?
Ik zit nu een paar 100 lichtjaar van waar ik begon en ben toch alweer een jump of 20 geen enkel menselijk contact tegengekomen.. geen station, geen outpost, nada..
Is dit wat ik mag verwachten van dit spel? Als ik wat verder ben, totale eenzaamheid? Of gaan ze toch wel best overal wat stations hebben verspreid van galaxy core to edge?
Je hebt wel meer stations, meot je in je galaxy map zoeken naar een population.
Population is inderdaad een hint naar een station of base. Daarnaast is het ook zo dat je ze moet ontdekken als je in onbekend terein zit. Dus aan de slag met je discovery scannerwitchdoc schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:12:
euhmm.. hoe waarschijnlijk is het dat ik geen enkel station meer te zien krijg voor de rest van mijn reis?
thanks, goeie tip, maareeuh..Fordox schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:01:
Je hebt wel meer stations, meot je in je galaxy map zoeken naar een population.
Je hebt ongelijk..
Slidertje van min polulation minimaal hoger gezet (default zie je ALLES), en ik kan echt geen enkel systeem meer vinden waar nog een polulation is.
Ik begin dus het ergste te vrezen...
Je moet ook data hebben voor het systeem.
Als er geen data beschikbaar is, meot je zelf even een ruk geven aan je discovery sensor.
BTW, ik heb nu een Adder
Als er geen data beschikbaar is, meot je zelf even een ruk geven aan je discovery sensor.
BTW, ik heb nu een Adder
Check dit even, misschien verduidelijkt het ietwat.Fordox schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:33:
Je moet ook data hebben voor het systeem.
BTW, ik heb nu een Adder
https://www.youtube.com/watch?v=YByHdgHTjOY
Ik moet het systeem toch niet discovered hebben om in dat view systemen met populations te kunnen zien, ja?
Anyway, zoals je zal zien is er blijkbaar toch nog 1 systeem relatief in de buurt waar volk zit dus daar ga ik heen!
Mmm, dat systeem kom ik dus van.. moet je dus toch ook mensen ontdekken? Zou wel vervelend zijn. Met wat pech kom je nooit nog iemand tegen dan als explorer.
[ Voor 21% gewijzigd door witchdoc op 21-12-2014 21:18 ]
Nee idd dat klopt.
Dan zit je net op een kutplek
En hoe kom ik aan een Permit om Sol in te komen? Ik zit nu in een stelsel daarnaast.
En hoe kom ik aan een Permit om Sol in te komen? Ik zit nu in een stelsel daarnaast.
Wellicht domme vraag maar heb je al eens uitgelogd en het spel opnieuw gestart ?witchdoc schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:36:
[...]
Check dit even, misschien verduidelijkt het ietwat.
https://www.youtube.com/watch?v=YByHdgHTjOY
Ik moet het systeem toch niet discovered hebben om in dat view systemen met populations te kunnen zien, ja?
Anyway, zoals je zal zien is er blijkbaar toch nog 1 systeem relatief in de buurt waar volk zit dus daar ga ik heen!
Mmm, dat systeem kom ik dus van.. moet je dus toch ook mensen ontdekken? Zou wel vervelend zijn. Met wat pech kom je nooit nog iemand tegen dan als explorer.
Misschien is er wat mis gegaan met het syncen met de server van FD ?
Want het lijkt me sterk dat het de bedoeling is dat alles zo leeg is zoals je op het filmpje laat zien (zal toch wel IETS in de buurt moeten zijn ?)..
Dan zat je kennelijk aan de rand van bewoond gebied en ben je de verkeerde kant op gevlogen. En ja, in het niet bewoonde gebied is het eenzaam en daar zullen echt niet opeens overal ruimtestations verschijnen.witchdoc schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:12:
@David Regeling
Uiloggen helpt niks, het lijkt er echt zo doods te zijn.. beloofd veel goeds voor explorers he? 100 jumps TERUG moeten maken om je kaartmateriaal te kunnen verkopen lijkt me nu niet echt handig..
Uiloggen helpt niks, het lijkt er echt zo doods te zijn.. beloofd veel goeds voor explorers he? 100 jumps TERUG moeten maken om je kaartmateriaal te kunnen verkopen lijkt me nu niet echt handig..
ok, maar hoe moet ik weten waar het bewoond is en waar niet? En als ik al na een paar 100 LY in het onbewoonde terrecht kom, dan belooft dat niet veel goeds voor die 1000én LY die ik nog dien te ontdekkencelshof schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:27:
[...]
Dan zat je kennelijk aan de rand van bewoond gebied en ben je de verkeerde kant op gevlogen. En ja, in het niet bewoonde gebied is het eenzaam en daar zullen echt niet opeens overal ruimtestations verschijnen.
Misschien interessante gebieden voor mining e.d.
Lijkt mij vrij normaal dat niet ieder system bevolkt is.
Je hebt het filmpje gezien? Gaat om meer dan enkele hoorroepie88 schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:11:
Misschien interessante gebieden voor mining e.d.
Als je uitzoomt op de map, dan zie je sommige namen van sterrenstelsels groter zijn dan anderen. Dat zijn vaak bewoonde stelsels, dua je hoeft niet terug. Ga gewoon naar zon ander deel.
Het spel begint me al beter te liggen al voelt alles wel doelloos aan.
^^ datFordox schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:07:
..
Speel het nu ook een paar dagen, vliegen/docken goed onder controle. Maar blijf het in m'n hoofd vergelijken met wat ik straks verwacht van SC..
Elke plek waar je kan docken is redelijk saai en hetzelfde helaas, eigenlijk wil je gewoon uitstappen en rondlopen. Misschien land ik op de verkeerde plekken of wordt dit nog later toegevoegd, geen idee.
Je schip is niet meer dan een hud aangezien je er niet in kan lopen, tenminste niet in het start schip.
Het voelt allemaal een beetje "koud", weet niet hoe ik het beter kan beschrijven..
Te weinig in verdiept en een te hoog verwachtingspatroon, maar we geven niet op! Vanavond weer vliegen
Verwijderd
Ik had een beetje overmoed en ik dacht probeer een Surgical Strike missie waarbij je 100,000+ krijgt in mijn Eagle, maar ik was dood ongeveer meteen toen ik in de sight van de enemy kwam, eerste death. Gelukkig vallen bij een Eagle de verzekering kosten wel mee.
Elite Dangerous moet je echt zien als een space simulator. SC is meer een MMORPG. Meer verhaal gedreven. Dat heeft Elite Dangerous echt niet. Bij ED moet je het verhaal zelf maken. De enige "story" die er in doorloopt is de machtstrijd tussen de diverse facties. Aan de hand hiervan kan je zelf kijken wie je steunt en hoe je dat doet, maar daar blijft het bij. Bij ED is het dus echt aan jou om er wat van te maken. Het neemt je niet bij de hand en is totaal onvergeefelijk. Lekker old skool dusStender83 schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:53:
[...]
^^ dat
Speel het nu ook een paar dagen, vliegen/docken goed onder controle. Maar blijf het in m'n hoofd vergelijken met wat ik straks verwacht van SC..
Elke plek waar je kan docken is redelijk saai en hetzelfde helaas, eigenlijk wil je gewoon uitstappen en rondlopen. Misschien land ik op de verkeerde plekken of wordt dit nog later toegevoegd, geen idee.
Je schip is niet meer dan een hud aangezien je er niet in kan lopen, tenminste niet in het start schip.
Het voelt allemaal een beetje "koud", weet niet hoe ik het beter kan beschrijven..
Te weinig in verdiept en een te hoog verwachtingspatroon, maar we geven niet op! Vanavond weer vliegen
In de buurt van sol missies doen voor federation facties zodat je rep naar boven gaat. Na verloop van tijd zou je dan wel een permit missie moeten tegenkomen.Fordox schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:11:
Nee idd dat klopt.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Dat is ook weer waar, voelt zeker old school aanshoney24 schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:54:
[...]
Elite Dangerous moet je echt zien als een space simulator. SC is meer een MMORPG. Meer verhaal gedreven. Dat heeft Elite Dangerous echt niet. Bij ED moet je het verhaal zelf maken. De enige "story" die er in doorloopt is de machtstrijd tussen de diverse facties. Aan de hand hiervan kan je zelf kijken wie je steunt en hoe je dat doet, maar daar blijft het bij. Bij ED is het dus echt aan jou om er wat van te maken. Het neemt je niet bij de hand en is totaal onvergeefelijk. Lekker old skool dus
Straks thuis ook maar wat trade tools installeren en hopelijk maakt dat het traden leuker en beter. Las ook dat er uiteindelijk wel multi-crew schepen komen
Duizenden? Maak daar maar tienduizenden van. Ik heb al gelezen over mensen die een tripje naar Sagittarius A] plannen, in het centrum van de Melkweg.witchdoc schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:04:
@David Regeling
[...]
ok, maar hoe moet ik weten waar het bewoond is en waar niet? En als ik al na een paar 100 LY in het onbewoonde terrecht kom, dan belooft dat niet veel goeds voor die 1000én LY die ik nog dien te ontdekken
Zelf ben ik een paar dagen geleden via Betelgeuze naar de Orion nevel gevlogen en weer terug. In totaal zal dat zo'n 3000 tot 3500 lichtjaar zijn geweest. Ben er wel zo'n 8 tot 10 uur mee bezig geweest schat ik, in mijn scheepje dat 26 lichtjaar sprongen kan maken.
Heerlijk rustig en op zo'n 200 a 300 ly van Sol kwam ik pas weer mensen tegen. Maar ondanks de rust, was het ook wel spannend. Had uiteindelijk 40% hull over. Mooiste was de sprong naar een neutronster: "He, waar is de ster?", gevolgd door uit hyperspace gegooid te worden met een oververhit schip
Zoals Shoney al zei is het wel een heel ander spel dan SC, maar vergeet niet dat er in Elite nog enorm veel bij gaat komen (ook rondlopen op planeten etc.).Stender83 schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:53:
[...]
^^ dat
Overigens zag ik net op de site dat er nu een hele handige pagina is voor de beginnende pilots: http://www.elitedangerous.com/guide/
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Alsof mensen die het nu wat mager vinden daar op gaan wachten of zelfs op horen te wachten.Ervig schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:11:
[...]
Zoals Shoney al zei is het wel een heel ander spel dan SC, maar vergeet niet dat er in Elite nog enorm veel bij gaat komen (ook rondlopen op planeten etc.).
Als er nog enorm veel moet komen waardoor mensen er anders tegenaan gaan kijken, dan is dit spel gewoon (weer eens) te vroeg uitgebracht.
Ik denk trouwens eerder dat whatever er nog gaat bij komen, mensen die het nu saai vinden, niet van mening zal doen veranderen.
Mja, ik zit in een starterschipje (sidewinder) wat geld aan't proberen te verdienen met scouten. Daarom hield ik het nog bij 1000én. Dan heb ik het echt wel gezien met dit schipje denk ik.celshof schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:44:
[...]
Duizenden? Maak daar maar tienduizenden van. Ik heb al gelezen over mensen die een tripje naar Sagittarius A] plannen, in het centrum van de Melkweg.
Zelf ben ik een paar dagen geleden via Betelgeuze naar de Orion nevel gevlogen en weer terug. In totaal zal dat zo'n 3000 tot 3500 lichtjaar zijn geweest. Ben er wel zo'n 8 tot 10 uur mee bezig geweest schat ik, in mijn scheepje dat 26 lichtjaar sprongen kan maken.
Heerlijk rustig en op zo'n 200 a 300 ly van Sol kwam ik pas weer mensen tegen. Maar ondanks de rust, was het ook wel spannend. Had uiteindelijk 40% hull over. Mooiste was de sprong naar een neutronster: "He, waar is de ster?", gevolgd door uit hyperspace gegooid te worden met een oververhit schip
Maar dan klopt het wel dus dat enkel een zeer klein deel van dit galaxy bewoond is en dat je daarbuiten best wel op je eigen beentjes dient staan en niks 'support' kunt krijgen. Vind ik prima, nu ik dit weet.
Verwijderd
Met jaren werk een spel af kunnen leveren wat mensen kaal vinden betekend ook niet dat het over een jaartje tjokvol met content zal zijn.
Denk dat je al blij mag zijn met een uitbreiding van het aantal schepen en wat meer diverse manieren van missies doen en meer conflicten waar je kan vechten.
Dat lijkt mij meer belangrijk dan uit je schip te kunnen klimmen en op een kale planeet rond kunnen rennen/rijden.
Zelf outposts kunnen bouwen of aandelen bezitten op outposts zodat je een heel emperium kan uitbouwen lijkt mij ook wel interessant.
Denk dat je al blij mag zijn met een uitbreiding van het aantal schepen en wat meer diverse manieren van missies doen en meer conflicten waar je kan vechten.
Dat lijkt mij meer belangrijk dan uit je schip te kunnen klimmen en op een kale planeet rond kunnen rennen/rijden.
Zelf outposts kunnen bouwen of aandelen bezitten op outposts zodat je een heel emperium kan uitbouwen lijkt mij ook wel interessant.
Wacht, beatlegeuze waar ligt dat? Daar wil ik heen! Daar komt Ford vandaan (somewhere in the vicinity of beatlegeuze)
Wie snapt de reference? ;p
Prefect*
Gezien het technische/nerd gehalte van Tweakers vermoed ik dat best veel mensen de reference snappenFordox schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:36:
Wacht, beatlegeuze waar ligt dat? Daar wil ik heen! Daar komt Ford vandaan (somewhere in the vicinity of beatlegeuze)
Betelgeuse

En in vergelijking met oa onze zon:

Dat zal zeker niet gebeuren inderdaad. Mensen die het nu niet leuk vinden zullen het nooit leuk vinden. Ongeacht welke content er bij komt. Ze hebben dan gewoon de verkeerde game gekocht. Dat kan gebeuren.witchdoc schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:40:
Alsof mensen die het nu wat mager vinden daar op gaan wachten of zelfs op horen te wachten.
Als er nog enorm veel moet komen waardoor mensen er anders tegenaan gaan kijken, dan is dit spel gewoon (weer eens) te vroeg uitgebracht.
Ik denk trouwens eerder dat whatever er nog gaat bij komen, mensen die het nu saai vinden, niet van mening zal doen veranderen.
Is het spel te vroeg uitgebracht? Nee. Dat zeker niet. Als je de statements van David Braben neemt zul je zien dat dit dus een remake zou worden van de originele Elite Dangerous. Goed, het mist hier en daar wat schepen, en de multiplayer had wat steviger uitgewerkt kunnen worden maar dat was niet in eerste instantie de essentie van wat het spel moest worden.
Deze discussie hebben we hier overigens al vaker gehad hoor
Ook dit zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Content zal over de loop van het komende jaar nog worden toegevoegd terwijl er aan expansions zoals planetaire landingen etc gewerkt zal worden. Ik kan mij nog wel herinneren dat het bouwen van een emperium er niet in zal zitten. Dan gaat het teveel op EVE lijken en dat is iets wat ze bij Frontier kosten wat het kost willen voorkomen. Een van de redenen waarom je bijvoorbeeld tot op de dag van vandaag geen geld naar andere spelers kan overmaken. Ik weet niet zeker of ze in de toekomst hier omheen kunnen en ik denk dat ze uiteindelijk wel zullen moeten zwichten hier voor. Maar ja, dat is mijn nederige meningVerwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:48:
Met jaren werk een spel af kunnen leveren wat mensen kaal vinden betekend ook niet dat het over een jaartje tjokvol met content zal zijn.
Moet zeggen dat ik er al wat beter in kom nu. Zoals ik al aangaf was mijn verwachtingspatroon niet helemaal correct, mede door SC.
Gisteren m'n schip omgebouwd voor mining en daar "even" mee bezig geweest. Even als in 20min bezig zijn om alleen maar te docken zodat ik mining tools kon kopen en een missie kon afronden... Kan Docking request denied even niet meer horen. Waarom zit er niet gewoon een simpele dock queue in?
Nu moet ik alleen nog even een lijst maken en printen met welke minirals te minen en waar ik deze kan verkopen
Gisteren m'n schip omgebouwd voor mining en daar "even" mee bezig geweest. Even als in 20min bezig zijn om alleen maar te docken zodat ik mining tools kon kopen en een missie kon afronden... Kan Docking request denied even niet meer horen. Waarom zit er niet gewoon een simpele dock queue in?
Nu moet ik alleen nog even een lijst maken en printen met welke minirals te minen en waar ik deze kan verkopen
Ga naar een stelsel die wat verder ligt dan je stabdaard sterrenstelsel, daar kun je altijd docken 
Jumpje of 8 verder. Speelt ook veel chiller.
Probleem was de missie die ik hadFordox schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:44:
Ga naar een stelsel die wat verder ligt dan je stabdaard sterrenstelsel, daar kun je altijd docken
Als je een missie hebt met nog weinig tijd over, ga ff naar solo play om ze binnen te leveren indien het te druk is op het station
Ah solo play had ik nog niet geprobeerd, wist ook niet dat het gelinkt wasBlaSfem0n schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:58:
Als je een missie hebt met nog weinig tijd over, ga ff naar solo play om ze binnen te leveren indien het te druk is op het station
Thanks!
De officiële manual is uit (volgens mij nog wel work in progress), maar hij is hier te downloaden!
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Ik heb de manual even snel door zitten lezen en ik krijg echt een ouderwets gevoel er bijErvig schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:14:
De officiële manual is uit (volgens mij nog wel work in progress), maar hij is hier te downloaden!
Lijkt me een goede tip. Zelf heb ik nooit last van docking denies (nou ja, behalve als ik verder af ben dan 7,5km) en zie ik zelden echte spelers.Fordox schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:44:
Verwijderd
Ik zou het niet erg vinden om een autodock te hebben in solo play.
Het haalt voor mij de vaart aardig uit het spel (Freelancer, Privateer, Wing Commander liefhebber)
Vroeger ook elite 2 gespeeld en daarom ook dit spel gekocht om eens wat van de oude nostalgie op te snuiven, maar daar is weinig van over.
Zelf heb ik 7 jaar EVE gespeeld.
Het haalt voor mij de vaart aardig uit het spel (Freelancer, Privateer, Wing Commander liefhebber)
Vroeger ook elite 2 gespeeld en daarom ook dit spel gekocht om eens wat van de oude nostalgie op te snuiven, maar daar is weinig van over.
Zelf heb ik 7 jaar EVE gespeeld.
Kun je kopen toch? Docken gaat me al soepel af, alleen op outposts is het irritant dat je alleen in één richting kunt docken maar niet altijd goed ziet van welke richting je komt (ik iig nog niet)
Ik ben nu iets meer thuis. Voor mij het meest rendabele op dit moment is om gewoon eoa piratemissie te doen, dan bij de ster rondhangen, pirates neerhalen. Dan krijg ik als netbeginner 20-30k cr voor de missie en nog 500-50000 cr bounty voor elke pirate van het lokale system.
Heb al een paar 100k bij elkaar geschraapt zonder al te veel moeite. Het leukste was een groot schip, gelukkig was ik niet in mijn eentje, een bounty van 75k, dat telt lekker op. Was wel bijna kaput (17% hull) maar heb nu mijn scheepje al voor een paar ton geupdate.
Ik ben nu iets meer thuis. Voor mij het meest rendabele op dit moment is om gewoon eoa piratemissie te doen, dan bij de ster rondhangen, pirates neerhalen. Dan krijg ik als netbeginner 20-30k cr voor de missie en nog 500-50000 cr bounty voor elke pirate van het lokale system.
Heb al een paar 100k bij elkaar geschraapt zonder al te veel moeite. Het leukste was een groot schip, gelukkig was ik niet in mijn eentje, een bounty van 75k, dat telt lekker op. Was wel bijna kaput (17% hull) maar heb nu mijn scheepje al voor een paar ton geupdate.
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 23-12-2014 12:58 ]
Verwijderd
Ik heb vaak dat als ik achter piraten ga met een missie dat ze geen wanted status hebben als ik ze tegenkom, of zijn er bepaalde type systems die goed zijn om op ze te jagen?stefijn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:57:
Kun je kopen toch? Docken gaat me al soepel af, alleen op outposts is het irritant dat je alleen in één richting kunt docken maar niet altijd goed ziet van welke richting je komt (ik iig nog niet)
Die status is alleen lokaal (vergeet daarom geen KWS). Vind je ze toevallig in Anarchy systemen? Daar is (en blijftVerwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:06:
[...]
Ik heb vaak dat als ik achter piraten ga met een missie dat ze geen wanted status hebben als ik ze tegenkom, of zijn er bepaalde type systems die goed zijn om op ze te jagen?
[ Voor 3% gewijzigd door celshof op 23-12-2014 13:07 ]
Verwijderd
Ah ik zie het. Ik zit nog in de tutorial voor het docken met de muisstefijn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:57:
Ik heb geen idee, ik heb pas een uur of 2/3 playtime. Ik neem zo'n missie, ga naar het navpoint bij de ster van het betreffende systeem en daar vlieg ik wat rond. Dan kom je vanzelf "wanted" schepen tegen, dat gaat best wel met een constante stroom
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 23-12-2014 13:31 ]
Verwijderd
Hehe, anarchy systems gebruikte ik om cargo te scoopen en op de black market te verkopen. Best handig daarvoor. Maar met mijn huidige Viper wil ik wat meer bounty hunten, maar het is erg irritant om de hele tijd te zoeken in meerdere USS'en om eindelijk eens een wanted scheepje tegen te komen.celshof schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:07:
[...]
Die status is alleen lokaal (vergeet daarom geen KWS). Vind je ze toevallig in Anarchy systemen? Daar is (en blijft) iedereen 'clean'.
Dan zoek je een bewoond Anarchy systeem op en schiet je gewoon alles neer dat je tegenkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:14:
[...]
Hehe, anarchy systems gebruikte ik om cargo te scoopen en op de black market te verkopen. Best handig daarvoor. Maar met mijn huidige Viper wil ik wat meer bounty hunten, maar het is erg irritant om de hele tijd te zoeken in meerdere USS'en om eindelijk eens een wanted scheepje tegen te komen.
Zo heb ik mijn beam-laser+KWS onder vuurknop 1 en mijn M-cannons op vuurknop 2. Dan kan ik een volledige scan doen, zonder het schip al aan gort geschoten te hebben (Sidewinders en Eagles scan ik met een andere instelling: alleen de kill warrant scanner actief).
En omdat die paar credits voor m-cannon kogels me niet zoveel doen, controleer ik niet eens of het schip dat ik beschiet wel een bounty heeft
Ik ben nu een paar dagen bezig met Elite icm voiceattack en een Thrustmaster Hotas X joystick/throttle. In het begin vond ik het allemaal fantastisch (zeker het docken en launchen) maar op een gegeven moment raakte ik helemaal lost; hoe kun je het meest efficient handelen? waar brengen je goederen het meeste op? Hoe kun je zo goed mogelijk illegaal handelen? Waarom duurt in godsnaam het zo lang om bij planeten te komen? etc etc.
Na wat speurwerk op internet ben ik achter wat zaken gekomen (trade calculators enz) en ging het een ietswat beter. Dit vond ik eigenlijk al een tegenvaller want waarom moet ik daarvoor andere tools hebben?
Maar goed, ik kon zowaar een Adder kopen en ging hiermee vrolijk aan de gang. Door wat illegale rebel transmissions bij het verkeerde station had ik echter opeens 13.000 cr boete aan mn broek en die werd op eens om onverklaarblare reden verdubbeld naar 26000
Na uren rondvliegen, zoeken naar 'unidentified signals' of pirates/traders in een bepaalde opdracht heb ik het gewoon opgegeven. Dit spel verlangt teveel van mij. Vooral het benaderen van stations/planeten via frame shift drive is echt ontzettend irritant en saai.
Wat doe ik verkeerd? Hoe pak ik het allemaal aan? Ik dacht eerst dat traden het beste zou zijn om snellere schepen te kopen maar wellicht heb ik hier een verkeerde keuze mee gemaakt? Misschien moet ik van alles kapot schieten om geld te verdienen maar die sidewinder kan geen moer
Ik merk gewoon dat er zoveel tijd zit in ergens te komen om dan iets te gaan doen dat dit de spelervaring behoorlijk verziekt. Moet ik wachten? Wordt dit met de tijd nog beter?
Afijn, misschien kunnen jullie me helpen. Vooralsnog gaat dit spel bij mij even op slot.
Na wat speurwerk op internet ben ik achter wat zaken gekomen (trade calculators enz) en ging het een ietswat beter. Dit vond ik eigenlijk al een tegenvaller want waarom moet ik daarvoor andere tools hebben?
Maar goed, ik kon zowaar een Adder kopen en ging hiermee vrolijk aan de gang. Door wat illegale rebel transmissions bij het verkeerde station had ik echter opeens 13.000 cr boete aan mn broek en die werd op eens om onverklaarblare reden verdubbeld naar 26000
Na uren rondvliegen, zoeken naar 'unidentified signals' of pirates/traders in een bepaalde opdracht heb ik het gewoon opgegeven. Dit spel verlangt teveel van mij. Vooral het benaderen van stations/planeten via frame shift drive is echt ontzettend irritant en saai.
Wat doe ik verkeerd? Hoe pak ik het allemaal aan? Ik dacht eerst dat traden het beste zou zijn om snellere schepen te kopen maar wellicht heb ik hier een verkeerde keuze mee gemaakt? Misschien moet ik van alles kapot schieten om geld te verdienen maar die sidewinder kan geen moer

Ik merk gewoon dat er zoveel tijd zit in ergens te komen om dan iets te gaan doen dat dit de spelervaring behoorlijk verziekt. Moet ik wachten? Wordt dit met de tijd nog beter?
Afijn, misschien kunnen jullie me helpen. Vooralsnog gaat dit spel bij mij even op slot.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
It's SPAAAAAAACCCEE met ditto afstanden/leegte etc..
Misschien is het niets voor u. Er mogen zeker nog meer interessante zaken bij komen, maar alles [instant/teleport/bij het handje houden] zou veel afbreuk maken bij de sfeer van het spel. Heb je al eens een cargo moeten gaan afleveren bij een station + 100K LS van droppoint? Kan je lekker +30 min in een rechte lijn cruisen
En je wordt tot niks verplicht, doe gewoon wat je zelf wil. Vlieg wat doelloos in het rond (best fuel scoop kopen dan), ga naar een warzone/nav beacon/extraction site en knal wat volk af, of doe missies. Maar snel veel geld verdienen zou niet echt het doel mogen zijn van het spel want dan raak je snel uitgekeken.
En alles wat je doet, kan wel een gevolg hebben. Het is daarom een beetje uitkijken wat je doet, wie je target etc...
Misschien is het niets voor u. Er mogen zeker nog meer interessante zaken bij komen, maar alles [instant/teleport/bij het handje houden] zou veel afbreuk maken bij de sfeer van het spel. Heb je al eens een cargo moeten gaan afleveren bij een station + 100K LS van droppoint? Kan je lekker +30 min in een rechte lijn cruisen
En je wordt tot niks verplicht, doe gewoon wat je zelf wil. Vlieg wat doelloos in het rond (best fuel scoop kopen dan), ga naar een warzone/nav beacon/extraction site en knal wat volk af, of doe missies. Maar snel veel geld verdienen zou niet echt het doel mogen zijn van het spel want dan raak je snel uitgekeken.
En alles wat je doet, kan wel een gevolg hebben. Het is daarom een beetje uitkijken wat je doet, wie je target etc...
[ Voor 36% gewijzigd door BlaSfem0n op 23-12-2014 14:25 ]
Die autopiloot met afremmen e.d. Als je naar een ruimtestation wilt vliegen mag anders wel een stuk efficienter..
Wat ik zou aanraden is:
- verkoop je 'free' eagle als je die hebt (preoder)
- koop een mining laser + refinery en wat cargo space (dump je shield)
- ga in de galaxymap op zoek naar een station dat direct aan een planeet vast zit, en dat die planeet een ring heeft en die ring heeft een 'metallic' status.
- jump naar die ring (altijd apart aangegeven als ex. site. A of B etc).
- spring van rots naar rots en blaas er 1 stukje af
- is het stukje platinum, palladium, gold en meer dan 10%?
- leeg de steen
- herhaal...
- cargo vol? naar station (dichtbij) (8 stukjes) = 130K+
- koop betere mining zooi (refinery upgraden zodat je meer stukjes tegelijk kan doen)
Daarna; heb je genoeg poen voor een Viper en shieldbanks en 4 wapens?
- Kopen en volladen
- ga naar navbeacon
- hang daar rond en schiet alles af wat 'wanted' heeft
- 30minuten actie = ~80K-130K
- herhaal, upgrade ship, etc..
Daarna.. nog geen idee, heb nu al een miljoen+ en alles zit eigenlijk in mijn Viper.
Ik heb exploration gedaan, missies gedaan, trading gedaan.. kosten mij inderdaad UREN uitzoekwerk + reizen.. soms maar 10K per 2 uur spelen.
De bovengenoemde zaken leverde mij dus pas echt geld op om in een bijna volledige A class Viper rond te kunnen knallen
- verkoop je 'free' eagle als je die hebt (preoder)
- koop een mining laser + refinery en wat cargo space (dump je shield)
- ga in de galaxymap op zoek naar een station dat direct aan een planeet vast zit, en dat die planeet een ring heeft en die ring heeft een 'metallic' status.
- jump naar die ring (altijd apart aangegeven als ex. site. A of B etc).
- spring van rots naar rots en blaas er 1 stukje af
- is het stukje platinum, palladium, gold en meer dan 10%?
- leeg de steen
- herhaal...
- cargo vol? naar station (dichtbij) (8 stukjes) = 130K+
- koop betere mining zooi (refinery upgraden zodat je meer stukjes tegelijk kan doen)
Daarna; heb je genoeg poen voor een Viper en shieldbanks en 4 wapens?
- Kopen en volladen
- ga naar navbeacon
- hang daar rond en schiet alles af wat 'wanted' heeft
- 30minuten actie = ~80K-130K
- herhaal, upgrade ship, etc..
Daarna.. nog geen idee, heb nu al een miljoen+ en alles zit eigenlijk in mijn Viper.
Ik heb exploration gedaan, missies gedaan, trading gedaan.. kosten mij inderdaad UREN uitzoekwerk + reizen.. soms maar 10K per 2 uur spelen.
De bovengenoemde zaken leverde mij dus pas echt geld op om in een bijna volledige A class Viper rond te kunnen knallen
Verwijderd
Bedankt voor de tips. Ik heb nu op vuurknop 2 een rocket pod. Heerlijk om dicht op de enemy te kruipen en een barage aan dumb fire rockets erop los te laten.celshof schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:21:
[...]
Dan zoek je een bewoond Anarchy systeem op en schiet je gewoon alles neer dat je tegenkomt.
Zo heb ik mijn beam-laser+KWS onder vuurknop 1 en mijn M-cannons op vuurknop 2. Dan kan ik een volledige scan doen, zonder het schip al aan gort geschoten te hebben (Sidewinders en Eagles scan ik met een andere instelling: alleen de kill warrant scanner actief).
En omdat die paar credits voor m-cannon kogels me niet zoveel doen, controleer ik niet eens of het schip dat ik beschiet wel een bounty heeft
Ik zag een filmpje waarin een ASP een Anaconda met raketten neerhaalt. Dat ging bijzonder snel! Kan me goed voorstellen dat je die dingen hebt. Maar niets voor mij, want ik ben stiekem een beetje een luie jager en gebruik gimballed wapens.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:05:
[...]
Bedankt voor de tips. Ik heb nu op vuurknop 2 een rocket pod. Heerlijk om dicht op de enemy te kruipen en een barage aan dumb fire rockets erop los te laten.
Zo heel slecht is de Sidewinder niet, het duurt alleen even voor je je eerste paar schepen gesloopt hebt. Zelf vind ik dogfighten het leukst, bij nav beacons volgen de wanted NPC's elkaar in een redelijk tempo op. Hier zitten ook Sidewinders en Eagles tussen, soms zelfs met hun schild down. Die kan je makkelijk neerhalen en soms nog wel grotere als je een beetje kan vliegen of met hulp van de feds.Spam schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:33:
Als je hier dan een tijdje hebt rondgehangen kan je je bounties inleveren en een Hauler kopen om te traden of een Eagle voor een extra hardpoint en betere maneuverability.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
E:D moet geen eve copy worden, maar de kneejerk reactie die je soms ziet waarbij features worden afgeschoten omdat Eve ze heeft is imo ook niet echt geweldig.
Anyway E:D is space
, mooie graphics
(minus alles geel, maar goed), lekker flight model
, en, ja wat nog meer? Dat vind ik zo jammer, want het lijkt daar een beetje te stoppen. SC heeft weer leuke ideeën, maar vliegt imo voor geen meter.
Maar voor mij lijkt E:D te missen wat je nou eigenlijk moet doen. En tuurlijk dan wordt er gezegd dat je alles kan doen, en je hoeft toch niet bij je handje gehouden te worden. Misschien is COD wel iets voor je. Maar dat verandert niet dat er weinig leuks is om te doen, wat niet al snel op een grind uitkomt. Om het toch te vergelijken met Eve: Dat spel op zichzelf is ook dodelijk saai, maar het hele player interactie, sandbox, etc idee verandert dat. Nu hebben we niet geheel Eve nodig, maar voor iets wat actief op gepromoot wordt als MMO heeft het wel bijzonder weinig features waaraan je kan merken dat het een MMO moet zijn.
Met het flight model zie ik zelfs nog wel mogelijkheden om het als e-sport neer te zetten, maar dan heb je wel weer iets van arena combat nodig. Mining heb ik overigens even geprobeerd, maar dat is imo nog saaier dan eve en je krijgt er RSI van. Ik begon er echt optimistisch aan, maar mining laser ingedrukt houden en dan continue cargo scoopen wordt snel saai imo.
Overigens Anacondas, hebben die nog steeds hun zwakke plek tussen hun engines? Gewoon daar erop los schieten: Doel denkt nog 50% armor te hebben en explodeert omdat zijn powerplant in rook op gaat.
Anyway E:D is space
Maar voor mij lijkt E:D te missen wat je nou eigenlijk moet doen. En tuurlijk dan wordt er gezegd dat je alles kan doen, en je hoeft toch niet bij je handje gehouden te worden. Misschien is COD wel iets voor je. Maar dat verandert niet dat er weinig leuks is om te doen, wat niet al snel op een grind uitkomt. Om het toch te vergelijken met Eve: Dat spel op zichzelf is ook dodelijk saai, maar het hele player interactie, sandbox, etc idee verandert dat. Nu hebben we niet geheel Eve nodig, maar voor iets wat actief op gepromoot wordt als MMO heeft het wel bijzonder weinig features waaraan je kan merken dat het een MMO moet zijn.
Met het flight model zie ik zelfs nog wel mogelijkheden om het als e-sport neer te zetten, maar dan heb je wel weer iets van arena combat nodig. Mining heb ik overigens even geprobeerd, maar dat is imo nog saaier dan eve en je krijgt er RSI van. Ik begon er echt optimistisch aan, maar mining laser ingedrukt houden en dan continue cargo scoopen wordt snel saai imo.
Overigens Anacondas, hebben die nog steeds hun zwakke plek tussen hun engines? Gewoon daar erop los schieten: Doel denkt nog 50% armor te hebben en explodeert omdat zijn powerplant in rook op gaat.
Yep dar ore scoopen kan beter worden opgelost met drone.Sissors schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:13:
E:D moet geen eve copy worden, maar de kneejerk reactie die je soms ziet waarbij features worden afgeschoten omdat Eve ze heeft is imo ook niet echt geweldig.
Anyway E:D is space, mooie graphics
(minus alles geel, maar goed), lekker flight model
, en, ja wat nog meer? Dat vind ik zo jammer, want het lijkt daar een beetje te stoppen. SC heeft weer leuke ideeën, maar vliegt imo voor geen meter.
En ook ik vind het spel vrij leeg op de grind naar het volgende scheepje na. Ik mis vooral het community gevoel of het oeverloos ouwe hoeren in de guild/clan/corp whatever chat die je bij mmo's wel ziet.
Ook de modules zijn voor mij iets te simpel ingeschoten je ziet niet hoeveel de ene dan de andere shield is. Je zit alleen een andere letter dus beter. Hierdoor worden keuzes uit handen genomen. Mogelijk is dit ook gedaan om soms stealth nerfs erin te fietsen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
@Sissors
Eergisteren heb ik zo nog een Anaconda neergeschoten. Was een lekkere bounty
Ook ben ik het met je eens wb de leegte. Ruimte en graphics zijn geweldig. Mijn exploration-uitje was dan ook geweldig en geeft me echt het gevoel daar buiten rond te vliegen en te leven. Interactie met de wereld (PC en NPC) voelt niet aan als af. En meer op zijn plaats in een arcade-spel dan in een simulatie-spel.
Als ik lees dat het neerschieten van traders wel invloed heeft op je reputatie, maar niet op de handel die zo'n trader zou doen (gaat gewoon door), dan voelt het allemaal net niet echt genoeg aan.
Wellicht is mijn verwachting te hoog. Ik dacht dat we verder zouden gaan vanaf Elite: FFE, zeker naar wat ik gelezen heb over Outsider. Meer dynamiek, echte marktinvloeden en slimme AI's. Een wereld die verandert, ook zonder invloed van PC's.
edit: vliegen in SC is vrij zaadje, ben ik ook al met je eens. Heb het laatst weer eens ingeladen, maar was geen succes
edit2: waar het wellicht bij mij misgaat in de immersion is de hoop dat E: D, net zoals Elite in 1984 voor veel dingen de nieuwe trend zou gaan zetten. Behalve de grootte van het speelveld en de manier waarop dit gemaakt is, is dat wat mij betreft zeker niet het geval. Sterker nog, ik denk dat het op een boel vlakken ver achterloopt op de concurrentie of wat in het verleden door anderen is gedaan.
Desondanks vermaak ik me tot nog toe prima.
Eergisteren heb ik zo nog een Anaconda neergeschoten. Was een lekkere bounty
Ook ben ik het met je eens wb de leegte. Ruimte en graphics zijn geweldig. Mijn exploration-uitje was dan ook geweldig en geeft me echt het gevoel daar buiten rond te vliegen en te leven. Interactie met de wereld (PC en NPC) voelt niet aan als af. En meer op zijn plaats in een arcade-spel dan in een simulatie-spel.
Als ik lees dat het neerschieten van traders wel invloed heeft op je reputatie, maar niet op de handel die zo'n trader zou doen (gaat gewoon door), dan voelt het allemaal net niet echt genoeg aan.
Wellicht is mijn verwachting te hoog. Ik dacht dat we verder zouden gaan vanaf Elite: FFE, zeker naar wat ik gelezen heb over Outsider. Meer dynamiek, echte marktinvloeden en slimme AI's. Een wereld die verandert, ook zonder invloed van PC's.
edit: vliegen in SC is vrij zaadje, ben ik ook al met je eens. Heb het laatst weer eens ingeladen, maar was geen succes
edit2: waar het wellicht bij mij misgaat in de immersion is de hoop dat E: D, net zoals Elite in 1984 voor veel dingen de nieuwe trend zou gaan zetten. Behalve de grootte van het speelveld en de manier waarop dit gemaakt is, is dat wat mij betreft zeker niet het geval. Sterker nog, ik denk dat het op een boel vlakken ver achterloopt op de concurrentie of wat in het verleden door anderen is gedaan.
Desondanks vermaak ik me tot nog toe prima.
[ Voor 24% gewijzigd door celshof op 23-12-2014 14:32 ]
Elite is mij ook geen lang leven beschoren. In 1984 kon je ook niet veel meer dan schieten, handelen, maar toen was dat uberhaupt nog iets nieuws.
Er is wat mij betreft ook helemaal niets te beleven in Elite. Na een paar honderd bounties ken ik het wel, minen ga ik ws. niet eens aan beginnen en handelen dat is op een gegeven moment ook maar saai (en ik heb het nog niet eens gedaan)... Het enige dat je kunt is nog meer credits proberen te verzamelen of andere stats ophogen, de systems 1000 lichtjaar verderop zijn hetzelfde als 2000 lichtjaar verderop.
Je kunt wel dingen doen, maar iets beleven is heel andere koek.
Maar goed, voorlopig vermaak ik me nog wel met de nieuwigheid, gelukkig heb ik de beta niet gedaan
hoe de schepen in elkaar steken, de systemen en zo, de UI vind ik allemaal top
Er is wat mij betreft ook helemaal niets te beleven in Elite. Na een paar honderd bounties ken ik het wel, minen ga ik ws. niet eens aan beginnen en handelen dat is op een gegeven moment ook maar saai (en ik heb het nog niet eens gedaan)... Het enige dat je kunt is nog meer credits proberen te verzamelen of andere stats ophogen, de systems 1000 lichtjaar verderop zijn hetzelfde als 2000 lichtjaar verderop.
Maar goed, voorlopig vermaak ik me nog wel met de nieuwigheid, gelukkig heb ik de beta niet gedaan
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 23-12-2014 14:43 ]
Dit slaat inderdaad de spijker op zijn kop. Hoewel het een gigantische spelwereld is, is deze eigenlijk erg leeg. Ik wacht zelf denk ik tot er echt meer inhoudelijke content is (en zal af en toe wat spelen)stefijn schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:35:
Elite is mij ook geen lang leven beschoren. In 1984 kon je ook niet veel meer dan schieten, handelen, maar toen was dat uberhaupt nog iets nieuws.
Maar goed, voorlopig vermaak ik me nog wel met de nieuwigheid, gelukkig heb ik de beta niet gedaanhoe de schepen in elkaar steken, de systemen en zo, de UI vind ik allemaal top
Dit topic is gesloten.