[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.968 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
euhmm, ik zit vast omdat mijn hardpoints uit zijn..
Hoe krijg ik die dingen weer ingetrokken? Ik zie geen control hiervoor in de options en gewoon de deploy hardpoints knop geeft dat er geen enemies in de buurt zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel afgelopen weekend gekocht. Vanavond tijd om te spelen maar krijg de hele avond al unconnected als ik op play wil drukken.
Zijn er serverproblemen of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
witchdoc schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:49:
euhmm, ik zit vast omdat mijn hardpoints uit zijn..
Hoe krijg ik die dingen weer ingetrokken? Ik zie geen control hiervoor in de options en gewoon de deploy hardpoints knop geeft dat er geen enemies in de buurt zijn. :/
Ehm, ik druk altijd gewoon op de 'u'

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Ahrnuld schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:00:
[...]

Ehm, ik druk altijd gewoon op de 'u'
doet niks, zou je je controls eens kunnen nakijken waar dat geset is aub?

edit: ik heb ze retracted gekregen via rechter menu en dan modules.. maar zelfs al zin ze ingetrokken, spel blijft zeuren dat ik niet kan jumpen omdat landinggear, cargoscoop of hardpoints nog extended zijn.. :(

Als ik de ingame help bekijk zou deploy en retract hardpoints dezelfde knop moeten zijn :(

[ Voor 40% gewijzigd door witchdoc op 17-12-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
witchdoc schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:02:
[...]

doet niks, zou je je controls eens kunnen nakijken waar dat geset is aub?

edit: ik heb ze retracted gekregen via rechter menu en dan modules.. maar zelfs al zin ze ingetrokken, spel blijft zeuren dat ik niet kan jumpen omdat landinggear, cargoscoop of hardpoints nog extended zijn.. :(

Als ik de ingame help bekijk zou deploy en retract hardpoints dezelfde knop moeten zijn :(
Dat is deploy hard points :-(

Niets...

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 11:28
Ingeschreven in de TweaCommanders :-)

Ben nog redelijk nieuw, maar het spel ziet er mooi uit en geeft een echte immersion icm de X52 hotas.
Ik heb een vraag over het doen van missies: cargo of personen zoeken. Kan ik nu het beste in het doelsysteem in Supercruise blijven en scannen op schepen of unidentified signals als ik iets of iemand zoek? Space is wel erg leeg als je vlak na een hyperjump ergens komt en er is niks. Of moet ik bij de verschillende stations of planeten/belts in het systeem zelf zijn? Dat laatste staat niet in de opdrachtsomschrijving vaak.

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 22:08
Zerosum schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:20:

Ben nog redelijk nieuw, maar het spel ziet er mooi uit en geeft een echte immersion icm de X52 hotas.
Ik heb een vraag over het doen van missies: cargo of personen zoeken. Kan ik nu het beste in het doelsysteem in Supercruise blijven en scannen op schepen of unidentified signals als ik iets of iemand zoek? Space is wel erg leeg als je vlak na een hyperjump ergens komt en er is niks. Of moet ik bij de verschillende stations of planeten/belts in het systeem zelf zijn? Dat laatste staat niet in de opdrachtsomschrijving vaak.
Als je opzoek ben naar USS kan je beter gewoon rondvliegen in het system en goed je scherm en/of navigation panel goed in de gaten houden.

Verwijderd

Zerosum schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:20:

De paar keer dat ik het heb gedaan lukte het altijd door in de buurt van de ster (vlak na de hyperjump) in supercruise te zoeken naar unidentified signals.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren ook een tijd zitten spelen. Docken lukt nog niet (air lock gaat niet open, oom niet na docking verzoek). Maar na een hyperjump kom ik ca 1 uur vliegen in supercruise vanaf een docking station. Ik ga echt geen uur achter mijn PC zitten om alleen ergens te kunnen docken, dus dat moet anders kunnen. Als ik nog een keer op de FSD knop druk, val ik uit supercruise en dan duurt het nog langer. Ik heb de tutorials al zitten kijken, maar ergens doe ik iets verkeerd, ook al denk ik dat ik de tutorial integraal naspeel :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:03:
Gisteren ook een tijd zitten spelen. Docken lukt nog niet (air lock gaat niet open, oom niet na docking verzoek). Maar na een hyperjump kom ik ca 1 uur vliegen in supercruise vanaf een docking station. Ik ga echt geen uur achter mijn PC zitten om alleen ergens te kunnen docken, dus dat moet anders kunnen. Als ik nog een keer op de FSD knop druk, val ik uit supercruise en dan duurt het nog langer. Ik heb de tutorials al zitten kijken, maar ergens doe ik iets verkeerd, ook al denk ik dat ik de tutorial integraal naspeel :)
Als ik jou was zou ik eerst even de trainingsmissies doen. :) Maar de airlock gaat niet open?? Op wat probeerde jij te docken? Als je toestemming hebt kan je gewoon direct de station in vliegen en het platform op (met het juiste nummer), of op het platform parkeren aan de buitenkant (bij kleinere stations).

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Er is geen airlock, probeer eens om het station heen te vliegen op zoek naar de ingang of de juiste landingpad :)

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 10:05

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Docken is vrij simpel. Alleen het landen kan wat lastig zijn. De procedure is alsvolgt:
1. vlieg naar het station waar je heen wilt (in een willekeurig sterrenstelsel)
2. benader het station totdat je de melding krijgt dat je dichtbij genoeg bent. Drop uit Supercruise.
3. Benader het station tot minimaal 7.5km en doe een docking request (vanuit je navigation panel, 3e tabblad)
4. Je krijgt nu een landing pad toegewezen met een nummer. Vlieg het station in en land, door naar de landing pad toe te vliegen. Maak hierbij ook gebruik van je thrusters.
5. Je ziet je Scanner nu veranderen. Land in het midden van deze box.
6 ..........
7 PROFIT!

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
En tijdens Super Cruise moet je wel omhoog throttelen. Hoe verder je van een planeet af bent hoe sneller je gaat. Maar door gewoon de tutorials even...

Een uitzondering is Alpha Centauri... Daar kost het wel 30-60 minuten in Super Cruise omdat je naar de tweede ster moet en binnen een systeem kun je niet jumpen en je kunt (nog) niet aangeven naar welke ster je initieel wilt jumpen.

[ Voor 44% gewijzigd door pirke op 18-12-2014 09:25 ]

• Facerafter
Als je "Docking Request Denied" krijgt zul je moeten wachten.
Dit komt doordat de station/outpost vol zit. Vooral outposts zijn snel vol want die hebben maar 3 landing spots.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij nader inzien denk ik dat er op dat station geen airlock was, maar alleen een platform aan de buitenkant. Alhoewel ik wel afgeknald werd voor loitering :)

Tijdens supercruise doet mijn throttle niks, ik blijf 30 Km/s vliegen. Ook de indicator naast de radar geeft geen krimp.

/edit: training is voor mietjes :) Misschien toch maar eens doen, haha.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 18-12-2014 09:29 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 10:05

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:28:
Bij nader inzien denk ik dat er op dat station geen airlock was, maar alleen een platform aan de buitenkant. Alhoewel ik wel afgeknald werd voor loitering :)

Tijdens supercruise doet mijn throttle niks, ik blijf 30 Km/s vliegen. Ook de indicator naast de radar geeft geen krimp.

Lesson learned me thinks :P
Dit is een van die spellen waar de tutorials en training er niet voor niets in zit ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Er hoeft geen airlock open te gaan. Waarschijnlijk kun je de ingang niet vinden, en ik denk dat iedereen daar in het begin wel moeite mee heeft. Je moet kijken op welke manier het station om zijn as draait. De ingang zit altijd aan de kant waarvandaan het station tegen de klok in draait. Zo was het vroeger althans, heb het al een paar maanden niet meer gespeeld.
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar je moet maar ff op Youtube zoeken en misschien is er een tutorial voor in-game.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:28:

Precies, gewoon in je Sidewinder stappen en de eerste dagen niet upgraden, dan kun je gratis tegen ruimtestations aanvliegen :)

En de ingang zit nog steeds aan de kant die tegen de klok indraait. Is meestal/altijd ook de kant die naar de planeet gericht is.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit station draaide niet. Maareh, ik heb meer problemen met die supercruise. Waarom werkt de throttle niet?

• Facerafter
zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:53:
Dit station draaide niet. Maareh, ik heb meer problemen met die supercruise. Waarom werkt de throttle niet?
Dan is het dus een outpost.

Ligt het niet aan je controls settings?

Voor mensen die hun HUD willen aanpassen, hier een handige preview tool.
http://arkku.com/elite/hud_editor/

Verwijderd

Throttle werkt wel in supercruise, maar in de buurt van massa's (planeten/sterren ed) is de max snelheid een stuk lager.

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 12:08

CNS

Inderdaad een outpost. Die hebben aan de boven en onderzijde landingpads. Let er wel op dat je met je neus de juiste kant op moet staan, anders land je niet maar sta je gewoon op de landingpad.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
tja het is beetje onduidelijk met "Docking Request Denied" ipv een queue systeem.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
CNS schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:17:
[...]
Inderdaad een outpost. Die hebben aan de boven en onderzijde landingpads. Let er wel op dat je met je neus de juiste kant op moet staan, anders land je niet maar sta je gewoon op de landingpad.
En dat verklaart dan weer waarom er geen ingangen zijn :D

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:16:
Throttle werkt wel in supercruise, maar in de buurt van massa's (planeten/sterren ed) is de max snelheid een stuk lager.
Ok, ik was idd in de buurt van een ster. Maar ik zag niets veranderen als ik aan de throttle draaide. Je moet toch ook langzamer kunnen gaan?

Verwijderd

zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:34:
[...]

Ok, ik was idd in de buurt van een ster. Maar ik zag niets veranderen als ik aan de throttle draaide. Je moet toch ook langzamer kunnen gaan?
Dat is gek, je moet wel echt verschil merken. En throttle werkt wel gewoon als je in normale vlucht bent?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:37:
Dat is gek, je moet wel echt verschil merken. En throttle werkt wel gewoon als je in normale vlucht bent?
Yep, werkt ok.

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
In supercruise ga je altijd minimaal 30km/s. Als.je wilt stilstaan, zul je uit supercruise moeten droppen.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• Facerafter
Hier nog een handige tool om systems op te zoeken & routeplanning.
http://www.elitedangerouscentral.com/

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

Is er een manier om snel tussen 2 sterren in 1 system te travelen? supercruise gaat zo traaaaaagggg

*ik zit trouwens in LHS 3447

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 18-12-2014 13:10 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Facerafter
Fordox schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:10:
Is er een manier om snel tussen 2 sterren in 1 system te travelen? supercruise gaat zo traaaaaagggg

*ik zit trouwens in LHS 3447
Nope, en is gewoon kut LHS 3447 is vrij groot.

Update! 1.02
quote: Changelog
Here's the full change log for 1.02. Just a few quick changes to make your play experience even smoother! Enjoy! - the servers should be down for around 10-15 minutes from ~12.30GMT 18/12/14

- Allow text chat to function for any voice comms member, not just for friends
- Fix for a rare crash when scanning unexplored systems
- Fix for a rare crash during networked combat
- Fix for a very rare crash in or near starports and outposts
- Fix for a very rare crash after migrating servers on network island changes
- Corrections to some mission descriptions
- Corrections to some galaxy data in rarely visited systems
- Extend a time-out that occasionally triggers a disconnect during hyperspace
- Extend some previously added diagnostics to further refine the data gathered

And there are some server-side changes, too:

- After yet another discussion with the rare commodity producers, Commanders should now be eligible to only purchase rare goods up to their own personal allocation, instead of buying everybody else's ration as well.
- Universal Cartographics has issued a new purchasing policy, so Commanders exploring supermassive stellar bodies should no longer receive supermassive payouts.
- Tune matchmaking to significantly improve the chances of meeting other Commanders in space
- Improvements to Exploration server performanc
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=79175

Verwijderd

Ik vind het wel jammer dat elke floating cargo die je salvaged als "stolen" wordt aangemerkt. Ik verkoop het dan maar op de black market, lijkt tot nu toe geen effect te hebben op je reputatie. Maar cargo zonder eigenaar is niet meer stolen. :)

• Facerafter
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:28:
Ik vind het wel jammer dat elke floating cargo die je salvaged als "stolen" wordt aangemerkt. Ik verkoop het dan maar op de black market, lijkt tot nu toe geen effect te hebben op je reputatie. Maar cargo zonder eigenaar is niet meer stolen. :)
Er zijn uitzonderingen. Je kan als het goed is wel tussen friends cargo wisselen door het te droppen en weer op te pikken. Pas wel op met de stolen cargo, als je gescanned word dan heeft het wel effect op je reputatie en ben je ook nog is wanted.

Verwijderd

Facerafter schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:34:
[...]

Er zijn uitzonderingen. Je kan als het goed is wel tussen friends cargo wisselen door het te droppen en weer op te pikken. Pas wel op met de stolen cargo, als je gescanned word dan heeft het wel effect op je reputatie en ben je ook nog is wanted.
Ik ben al eens als wanted aangemerkt door de Federation toen ik een pirate had gekilled. Ben er nog niet uit of het een bug is of dat het komt door de organisatie waarvan je de missie aanneemt (LHS 3447 Dynamic & Co). Maarja toen maar bounty betaald van 9000 en nog wat.

• Facerafter
Ook al zijn het piraten, als ze niet wanted zijn dan krijg jij een bounty.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ze moeten ook nog eens wanted zijn in het system waar je met ze vecht. Zijn ze alleen elders wanted, dan pleeg je een misdaad door ze aan te vallen. Altijd zeker weten dat ze lokaal wanted zijn EN in geval van twijfel zorgen dat ze jou eerder raken dan jij hen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
En zorg ervoor dat je ze eerst scant. Ik kreeg in Gamma een bounty omdat ik vuurde op een schip dat in gevecht was met system security.

En ik heb me ingeschreven bij TweaCommanders. Zal iedereen een friend request sturen

Verwijderd

Heeft iemand hier toevallig Saitek Pro Flight Combat Rudder pedals? Die van mij lijken totaal niet gedetecteerd te worden door ED. Heeft iemand nog ideeen?

EDIT: Ok ik moest ze blijkbaar nog assignen in mijn Warthog config.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 14:22 ]

Verwijderd

Er is nu eindelijk een werkbare (ietwat technische) workaround voor het black screen of death probleem.
https://forums.frontier.c...thread.php?t=76724&page=7

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Zijn er mensen hier die Elite met een Rift DK2 spelen? Ik ben een tijdje weggeweest van Elite en nu met de launch wil ik het natuurlijk weer eens gaan spelen, maar Elite wil de Rift maar niet detecteren. Normaal gesproken moet er in de 3D settings een optie zijn voor Oculus, maar ik kan 'm daar niet zien...

Andere Oculus games werken prima, dus voor zover ik weet ligt het niet aan de Rift.

Heeft iemand misschien een suggestie?

Edit: Tuurlijk los ik het net op nadat ik een post doe op het forum, gisteren de hele avond bezig geweest zonder succes en een kwartier na posten herinner ik me dat er een update was voor de Oculus Runtime... :P

[ Voor 19% gewijzigd door TrekDude101 op 18-12-2014 15:38 ]

Verwijderd

Hmm ik wilde docken bij Ackerman station echter mijn throttle/joystick lijkt niet meer te functioneren.... Is dit een bug? Ik heb al een keer controls gereset. Deze lijken te werken in de training missions maar niet bij dit station....

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
TrekDude101 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:21:
Zijn er mensen hier die Elite met een Rift DK2 spelen? Ik ben een tijdje weggeweest van Elite en nu met de launch wil ik het natuurlijk weer eens gaan spelen, maar Elite wil de Rift maar niet detecteren. Normaal gesproken moet er in de 3D settings een optie zijn voor Oculus, maar ik kan 'm daar niet zien...

Andere Oculus games werken prima, dus voor zover ik weet ligt het niet aan de Rift.

Heeft iemand misschien een suggestie?

Edit: Tuurlijk los ik het net op nadat ik een post doe op het forum, gisteren de hele avond bezig geweest zonder succes en een kwartier na posten herinner ik me dat er een update was voor de Oculus Runtime... :P
Hier staan al wat suggesties:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=78556

Check ook deze post, flinke verbetering voor de leesbaarheid van je HUD:
http://www.reddit.com/r/o...ty_by_changing_hud_color/

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@Cagalli is dat voor of na dat je je landinggear uitgedaan hebt?

Goedzo !

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
[b][message=43431563,noline]TrekDude101Ik ben een tijdje weggeweest van Elite
Zo'n 30 jaar? :+

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Khiu schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:59:
[...]
Check ook deze post, flinke verbetering voor de leesbaarheid van je HUD:
http://www.reddit.com/r/o...ty_by_changing_hud_color/
Oeh, bedankt voor de tip, als ik die reacties zo lees dan is dat een makkelijke manier om alles wat leesbaarder te krijgen!
grapjas :P Ik bedoelde Elite: Dangerous

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Ik kan niet wachten totdat ik weekend / verlof heb, wel heb ik al wat uurtjes kunnen spelen maar helaas vliegen die letterlijk en figuurlijk om :o.

Ik moet zeggen dat ik wel nog even moet wennen (besturing is nu wel een beetje bekend/gewend) maar sommige missieomschrijvingen zijn voor mijn gevoel nog een beetje wollig.

Ik heb b.v. een contract waarin staat van kill 5 pirates in systems: ...., ik heb al geprobeerd om door de systemen te cruisen en af te gaan op unidentified signals maar de kill count lijkt niet naar beneden te gaan na het killen van een pirate.

Maar goed ik had begrepen dat ik dan in een conflict zone moet zijn correct ?

[ Voor 1% gewijzigd door D33F op 18-12-2014 21:26 . Reden: leesbaarheid ;) ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Verwijderd

Patje040175 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:33:
@Cagalli is dat voor of na dat je je landinggear uitgedaan hebt?
Bleek dat ik mijn thrusters module uitgeschaked had. O-)

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
gek van mission's (zie foto). vlieg je naar systeem/ nav point gebeurt er nix ... (lang wachten) komt er soms een NPC langs met "wanted", schiet je die dood wordt je zelf "wanted" + gedood door police. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6v9w40lj0rvhmyf/2014-12-18%2013.52.26.jpg

traden gaat ook niet lekker. ik moet 4 alu hebben (mission) maar na 5de station nog steeds geen alu :(

http://eliteadvisor.uk/ = "You've dropped out of Hyperspace and straight into the gravitational well of a black hole."

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

En toen had ik een 20k boete op mijn hoofd.
hoe?

Vergeten 1 stuk gevonden platinum te verkopen, net op t moment dat ik uit de dock kwam werd ik gescant... WHY

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 11:47
Live is hard, then you die.
.
.
Then they throw dirt in your face
Then the worms eat you.
Be gratefull it happens in that order

Verwijderd

Ik heb een vraagje :( ik heb een saitek x55 gekocht en wat ik vandaag merk is dat als ik de throttle beweeg op laagste resistance hij toch nog steeds wat hard aanvoelt. Nu als ik die enkele malen gebruik komt die terug wat losjes en voelt hij goed aan. Maar als ik terug de throttle enkele seconden niet beweeg komt die terug wat harder van resistance. Nu vroeg ik me af of mensen die de x55 hebben hetzelfde ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik had een open bounty van 55k in mijn lijstje omdat ik denk ik het laatste kogeltje schoot op 't wanted schip.
Met nog geen 20k op de bank stond ik wel even te kijken zo blij..

Helaas raakte dat kogeltje ook iemand anders en had ik een bounty op mijn hoofd voor 125cr !
1 seconden later was ik ruimte-gruis, en dan verlies je dus ook al je nog niet opgehaalde bounties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
I know that feeling :(
Hier wordt op Reddit ook over geklaagd, ik hoop dat ze dit als een probleem zien en het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:27:
Ik heb een vraagje :( ik heb een saitek x55 gekocht en wat ik vandaag merk is dat als ik de throttle beweeg op laagste resistance hij toch nog steeds wat hard aanvoelt. Nu als ik die enkele malen gebruik komt die terug wat losjes en voelt hij goed aan. Maar als ik terug de throttle enkele seconden niet beweeg komt die terug wat harder van resistance. Nu vroeg ik me af of mensen die de x55 hebben hetzelfde ondervinden?
gekend issue.. zou zichzelf moeten oplossen na een tijdje..
Mijn controller heeft in't begin van elke sessie even wat bewging nodig eer hij los komt maar blijft dan wel los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Na lang wikken en wegen tussen een X52pro en de X55 van saitek (reviews lezen van gebruikers en testsites) heb ik toch gekozen voor de X52pro. Heb alleen nog 1 vraag : Wie kan mij vertellen hoelang de ps/2 kabel is tussen de stick en de throttle?

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Even een vraagje over de bulletin board combat missions:
Ik wilde wel eens combat missions gaan doen, gewoon om te zien hoe het werkt. Maar erg duidelijk kan ik die missions niet noemen. Ik heb missions gezien waar je bv 4 traders of pirates moet vernietigen in een aantal systemen. Maar hoe vind je die? Het spel heeft geen missions arrows (hoeft ook niet want dit komt de gameplay wel ten goede). Maar een indicatie over hoe je die missies moet volbrengen was wel handig geweest.

Courier missies zijn tenminste helder. Lever vracht af op station x in stelsel y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Afhankelijk van de missie moet je naar 't stelsel waar de hunt moet plaats vinden.
Heeft het een nav beacon of expl. site, dan sueprcruise je daarheen en scan je wat rond tot je iemand vindt met 'wanted' (is synoniem voor pirate denk ik) of 'clean' (is synoniem voor trader?).
Dan schiet je ze aan gort en herhaal het X aantal keer.
Hebben de systemen geen nav beacon ofzo, dan denk ik dat je ze uit supercruise moet pullen met zo'n speciaal apparaat..

Maar pin me er niet op vast, ik speel het ook pas een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
CNS schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:38:
Even een vraagje over de bulletin board combat missions:
Ik wilde wel eens combat missions gaan doen, gewoon om te zien hoe het werkt. Maar erg duidelijk kan ik die missions niet noemen. Ik heb missions gezien waar je bv 4 traders of pirates moet vernietigen in een aantal systemen. Maar hoe vind je die? Het spel heeft geen missions arrows (hoeft ook niet want dit komt de gameplay wel ten goede). Maar een indicatie over hoe je die missies moet volbrengen was wel handig geweest.

Courier missies zijn tenminste helder. Lever vracht af op station x in stelsel y.
Ga naar de system(s) die op de mission staan en zoek naar Unidentified Signal Source (USS). Drop daar uit Supercruise. Daar vind je ze meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patje040175 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:22:
Na lang wikken en wegen tussen een X52pro en de X55 van saitek (reviews lezen van gebruikers en testsites) heb ik toch gekozen voor de X52pro. Heb alleen nog 1 vraag : Wie kan mij vertellen hoelang de ps/2 kabel is tussen de stick en de throttle?
Of je spaart even door en koopt een Warthog? Scheelt je 100 euro denk ik. Wereld van verschil. Ik heb de X55 gehad en vond het wel heel erg veel plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:45:
[...]

Of je spaart even door en koopt een Warthog? Scheelt je 100 euro denk ik. Wereld van verschil. Ik heb de X55 gehad en vond het wel heel erg veel plastic.
X52 Pro is 150, Warthog 315..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:45:
[...]

De Warthog heeft dan weer geen twist op de stick, dus zul je ook nog pedalen moeten kopen oid. Ik heb zelf de X55 en bevalt me zeer goed, total geen last van dat het plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:48:
[...]

De Warthog heeft dan weer geen twist op de stick, dus zul je ook nog pedalen moeten kopen oid. Ik heb zelf de X55 en bevalt me zeer goed, total geen last van dat het plastic is.
Excuus daar heb je gelijk in. Maar je wilt altijd pedalen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Euhmm.. heeft iemand een idee hoe ik een wanted status kan kwijtraken?
Net een security dude geraakt die in mijn line of fire kwam vliegen en meteen wanted status :(

Nu wil ik dat dus kwijt zodat ik verder kan met m'n pirate missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:50:
[...]

Ligt eraan, ik gebruik die as voor roll. Ik weet niet of dat zo fijn is met pedalen. Maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
witchdoc schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:54:
Euhmm.. heeft iemand een idee hoe ik een wanted status kan kwijtraken?
Net een security dude geraakt die in mijn line of fire kwam vliegen en meteen wanted status :(

Nu wil ik dat dus kwijt zodat ik verder kan met m'n pirate missie.
Docken in een station, en dan daar de Contacts even checken.
Daar zou je als het goed is bounty afkunnen betalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:50:
[...]

Hoezo dat? Ik gebruik de Twist op de joystick voor yaw en pedalen lijken me veel fijner voor roll.

[ Voor 24% gewijzigd door Facerafter op 19-12-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Facerafter schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:57:
[...]

Docken in een station, en dan daar de Contacts even checken.
Daar zou je als het goed is bounty afkunnen betalen.
Thx.
En dat doe ik dan best niet in het systeem waar ik wanted ben vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Voor dat soort dingen zoek ik altijd een outpost op, stuk minder security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Khiu schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:59:
Voor dat soort dingen zoek ik altijd een outpost op, stuk minder security.
witchdoc schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:59:
[...]

Thx.
En dat doe ik dan best niet in het systeem waar ik wanted ben vermoed ik?
Zou ik inderdaad ook bij een outpost doen, zie eigenlijk bijna nooit een security schip bij een outpost.
Licht aan de Allegiance denk ik. Bounty van federation kan alleen in federation space worden uitbetaald. Maar weet ik niet zeker ben nog nooit wanted geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Weer een nieuw event.
Vanavond er is ff op af
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IKzlFEv.jpg?1

[ Voor 9% gewijzigd door Facerafter op 19-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Net mailtje gekregen van POSTNL dat ze vandaag mijn X52 Pro leveren. Eindelijk.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Ligt het aan mij of hebben hun redelijk low res screenshots?

En we zijn alweer bij 1.03!
• Added option to hide the orbit lines in shown in Supercruise
• Added control bindings icons for some of the most popular control devices
• Reduce likelihood of NPC ships claiming bounties after a player has weakened an opponent
• Avoid disconnection if the client is unable to connect to the TURN server but is setup to successfully connect to peers through normal means
• Fix for refresh of mission data provoking rare disconnections from a heavily loaded server
• Fix for ranking missions sometimes being available from factions that won't award a rank promotion
• Fix for "unknown error" shown when selecting an already refined material from the refinery hopper
• Fix for a rare crash when loading inconsistent saved game data
• Correction for missing name for Python radiator module
• Corrections for some mission descriptions
• Corrections for some galaxy data in a small number of systems
• Enhanced diagnostics for PVP bounties sometime not being awarded
• Enhanced diagnostics for rare errors preventing game data from loading
De eerste zou aardig wat mensen blij moeten maken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Facerafter op 19-12-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Inderdaad! De derde ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Facerafter schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:39:
De eerste zou aardig wat mensen blij moeten maken :P
Helemaal mee eens. Ik vind ze maar onoverzichtelijk en kan (met mijn beperkte aantal vlieguren) ook niet het nut van deze lijnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Volgens mij hebben die lijnen te maken met dat je supercruise beinvloedbaar is met deze massa/krachten.
Maar uiteindelijk ga je toch recht op je doel af en boeit het geen reet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
CT schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:54:
Volgens mij hebben die lijnen te maken met dat je supercruise beinvloedbaar is met deze massa/krachten.
Maar uiteindelijk ga je toch recht op je doel af en boeit het geen reet:P
Ik snap niet wat je bedoelt?
Die lijnen zijn de orbits van de planeten en manen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supercruise wordt beinvloed door massa en dus aantrekkingskracht van grote objecten.
Of een zwart gat.

Gisteren was ik het haulen zat en heb een viper gekocht om een beetje mee te knallen.
Die afwisseling is leuk. En kleinere haul/koerier missies kun je nog eens een gevechtje opzoeken en je laten interdicten. Want als de tegenstander te sterk is dan ben je ook zo weer weg.

Exploren ook geprobeerd maar de tijd die het kost en wat het oplevert is bitter onrendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:04:

Exploren ook geprobeerd maar de tijd die het kost en wat het oplevert is bitter onrendabel.
Dan ben je te dicht bij de bewoonde wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exploren lijkt me ook lekker, maar ik wil eerst toch nog een beetje grinden voor een beter schip en equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
• Added control bindings icons for some of the most popular control devices
Ziet er ook goed uit!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fX9DkrH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Iemand een linkje voor me met een review die wat meer indept gaat, of moet ik daarvoor echt een letsplay kijken? Wat houdt dat exploren nu in, wat is er zoal op te bouwen in dit spel? Is het te spelen met kb+mouse? Dat soort werk.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

bstard schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:58:
Iemand een linkje voor me met een review die wat meer indept gaat, of moet ik daarvoor echt een letsplay kijken? Wat houdt dat exploren nu in, wat is er zoal op te bouwen in dit spel? Is het te spelen met kb+mouse? Dat soort werk.
Ik denk dat je de meeste antwoorden al vind in de openingspost.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bstard schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:58:
Je moet wel echt wat uren in dit spel steken voordat je een serieuze review kan schrijven, dus die laten nog even op zich wachten. Ik heb wel op RPS gelezen dat zij begin volgende week met early impressions komen. Zij hebben ook veel de beta etc aan de tand gevoeld, dus dat zal wel in-depth zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo review?
Als je de vorige versies kent en helemaal grijs hebt gespeeld dan heb je al snel door wat dit spel allemaal inhoud. Want wat dat betreft lijkt het heel veel op elkaar. Nog steeds een grindfest om geld, reputatie en een titel op te bouwen.
Alleen voor de huidige maatstaven van games is dit spel eenvoudig te kaal om lang interessant te blijven.
Hopelijk dat dit met toekomstige aanvullingen wat beter ingevuld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:09:
Hoezo review?
Als je de vorige versies kent en helemaal grijs hebt gespeeld dan heb je al snel door wat dit spel allemaal inhoud. Want wat dat betreft lijkt het heel veel op elkaar. Nog steeds een grindfest om geld, reputatie en een titel op te bouwen.
Alleen voor de huidige maatstaven van games is dit spel eenvoudig te kaal om lang interessant te blijven.
Hopelijk dat dit met toekomstige aanvullingen wat beter ingevuld gaat worden.
De grind die maak je zelf.
Als je 6 uur achter elkaar gaat traden dan word het inderdaad een grind.
Maar als je nou is missies gaat doen en tegelijker tijd ga je kijken hoe je het meeste winst kan maken door tegelijk goederen mee te nemen. Missies afwisselen tussen combat & trading en dan heb je nog bounty hunting. Als je het ZELF door elkaar mixed dat is het geen grind.

Er word tegenwoordig teveel voor je voorgekauwt. Het gaat er in Elite juist om "Blaze your own trail", geen handje vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:09:Als je de vorige versies kent en helemaal grijs hebt gespeeld
Alsof iedereen de vorige versie heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Facerafter schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:13:
[...]

De grind die maak je zelf.
Als je 6 uur achter elkaar gaat traden dan word het inderdaad een grind.
Maar als je nou is missies gaat doen en tegelijker tijd ga je kijken hoe je het meeste winst kan maken door tegelijk goederen mee te nemen. Missies afwisselen tussen combat & trading en dan heb je nog bounty hunting. Als je het ZELF door elkaar mixed dat is het geen grind.

Er word tegenwoordig teveel voor je voorgekauwt. Het gaat er in Elite juist om "Blaze your own trail", geen handje vasthouden.
Inderdaad, ik moet alleen wel zeggen dat het zo wel een stuk langer duurt. Als je je helemaal toericht op het traden bijvoorbeeld, de beste handelsroutes kent en je schip helemaal hebt ingericht op max. cargo enzo. Dan gaat het wel snel maar het wordt inderdaad een grind.

Daarom doe ik het ook maar een beetje los-vast. Duurt lang, is niet efficient maar wel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Nog even over mijn eerdere post van het Galnet news..
Blokkade is bezig en op het moment zijn er 3 Federation Caps ships..
http://imgur.com/a/A5gpJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Facerafter schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:11:
Nog even over mijn eerdere post van het Galnet news..
Blokkade is bezig en op het moment zijn er 3 Federation Caps ships..
http://imgur.com/a/A5gpJ
Kan je die capital ships aanvallen?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
mathiasv91 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:20:
[...]

Kan je die capital ships aanvallen?
Jup, niet de capital ships zelf maar hun subsystems.
Er zitten turrets en heat 'dingen' op het schip die je kunt vernietigen.
Maar zou ik dat alleen aanraden in een conflict zone, anders ben je de enigste die het cap schip aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik heb elite : dangerous gekocht en de installer gedownload. Nu wil ik het spel installeren via de launcher maar er komt steeds invalid security code. Ik heb wel al 10 emails ontvangen met een security code maar er komt steeds die error. Verification code is toch de security code die je moet ingeven bij het inloggen???.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Wat doet die d-scanner nu eigenlijk precies? Scanned die meteen gans het zonnestelsel? If so, waarom heb ik dan nog steeds planeten in dat zonnestelsel als unknown?
Brengt elke planet een bezoekje brengen (en dus discoveren) iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:14
De verification code die je moet invullen bij de launcher is toch de security code die in de emails van authenticate with elite : dangerous staat. Waarom werkt dit niet???.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
@Steenbok Dat gebeurt als je een paar keer achter elkaar codes hebt aangevraagd en niet de laatste gebruikt. Zorg dat je de launcher open laat staan, vraag een code aan en wacht daarna voor de zekerheid 5 minuten: waarschijnlijk komen er meerdere codes binnen. Gebruik de laatste.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Argh weer 2 uur spelen naar de knoppen door die 'bug' dat ineens alle federal security je afschiet :(
Had 100k bounties... allemaal weg. Dus al bijna 200k verloren en sta nogsteeds op 20k.. losing is niet zo fun als ze doen voorkomen :'( Waarom halen ze die 'security' niet even tijdelijk uit de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:21:
Wat doet die d-scanner nu eigenlijk precies? Scanned die meteen gans het zonnestelsel? If so, waarom heb ik dan nog steeds planeten in dat zonnestelsel als unknown?
Brengt elke planet een bezoekje brengen (en dus discoveren) iets op?
Een D-scanner scant of er objecten zijn. Die zijn er in 3 sterktes die het bereik bepalen.
Wil je precies weten wat er per object aanwezig is moet je met een specifieke (surface) scanner scannen.
En afhankelijk van de groote van het object moet je een minimale afstand hebben om uberhaupt te kunnen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 11:28
Heerlijke run gehad, gewoon beetje verkennen en een globale route richting Sol kiezen. Mijn eagle is nog helemaal kaal zoals ik hem gehad heb. Plots na een hyperdrive kom ik midden in een gevecht terecht met twee wanted gasten. Even wachten tot hun damage groot genoeg was en de kill proberen te stelen, lukte net op tijd. 30000 bounty op mijn naam :-) Dat is even lekker binnenkomen. Gelijk maar een gimballed laser erbij gekocht en de power geupgrade. Dit hoop ik vaker tegen te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
Ik heb al een tijdje geleden zitten kijken naar welke flightstick ik wil hebben, zit te twijfelen tussen een:
- Saitek X52 Pro Flight
- Saitek Pro Flight X-55 Rhino
- Thrustmaster Hotas Warthog

Prijs is geen issue in dit geval. Pedals is ook geen issue (want die moeten er toch komen voor MWO ;-)

Belangrijk voor mij is:
- Bouwkwaliteit
- Functionaliteit
- Uitbreidbaarheid (vind het erg fijn dat je eventueel een tweede Warthog joystick los kan kopen voor games die daar baad bij hebben)
- Compatibiliteit met Elite: Dangerous
Pagina: 1 2 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.