Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Eigen vondst? Waar? Lijkt me zo'n barnacle waar de ED community al weken naar op zoek is
Nevermind, ik zie dat het ED forum al heel wat pagina's vollult over de vondst van barnacles
[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-01-2016 08:33 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Oh, Dat is wel een cool verhaal. Heeft iemand hier dit al getest? En is FSD de enige voor je schip? Of zijn die ammo refills ook voor je schip mogelijk?SnoeiKoei schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:47:
[...]
Op planeten kun je materials verzamelen waarmee je via synthesis allerlei dingen kunt doen: bijvoorbeeld ammo craften, je SRV repairen of van nieuwe brandstof voorzien, etc. 1 van die dingen heet Frameshift Drive Injection en daarmee kun je voor 1 sprong de jump range vergroten. In de route planner kun je aangeven dat je wil dat daar rekening mee wordt gehouden zodat je routes kunt plannen die met je normale jump range buiten bereik liggen. Meer over synthesis:
http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Synthesis
Ja, er zijn een aantal verschillende 'recepten' voor je schip en een aantal voor je SRV. Staat allemaal in dat linkjeVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:06:
[...]
Oh, Dat is wel een cool verhaal. Heeft iemand hier dit al getest? En is FSD de enige voor je schip? Of zijn die ammo refills ook voor je schip mogelijk?
We kunnen altijd Zeef contacteren, die weet wel raad ivm gebruikt van logo.SnoeiKoei schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:33:
[...]
Bovenstaand logo met Henk vind ik erg grappig maar ik heb geen idee of we Henk zomaar kunnen gebruiken (rechten daarop liggen bij tweakers.net lijkt me).
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Ja ze zijn gisteren gevonden in Merope 5C.SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:29:
[...]
Eigen vondst? Waar? Lijkt me zo'n barnacle waar de ED community al weken naar op zoek is
Nevermind, ik zie dat het ED forum al heel wat pagina's vollult over de vondst van barnaclesZal effe zorgen dat ik weer up-to-date ben qua kennis.
Ook meteen een update in galnet:
14 JAN 3302
A fragmentary signal has been received by the flight operations team at Obsidian Orbital in the Maia system. The source of the signal has not been identified, but the strength of signal indicates it originated from a star system approximately 23 light years from Maia. Unfortunately, interference from a local black hole has made it impossible to determine a vector for the transmission.
The signal, which lasted only a few seconds, had degraded so much that only a small string of numbers could be extracted. Some have speculated the numbers may be coordinates of some kind: b?n?r? ??a??t L??: 2?.?? ??n?: 9?.??
Pilots in the region are advised to keep on the lookout, and to offer assistance if needed.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik zou het graag willen meedoen, alleen wordt ik daar gezochten..GeeBee schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:35:
Mocht iemand nog een leuke site zoeken voor een avondje HASREZ-zen: Taribes!
Een HAZREZ op 0,48 Ls van een outpost met repair.
De Wingbattles vliegen je om de oren en twee wanted anaconda's tegen elkaar is 3,5 ton binnenharken in no-time.
[ Voor 5% gewijzigd door captain_ghost op 15-01-2016 14:17 ]
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik heb Zeef een PM gestuurd met de vraag.BlaSfem0n schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:52:
[...]
We kunnen altijd Zeef contacteren, die weet wel raad ivm gebruikt van logo.
Zijn reactie volgt hopelijk.
Een nadeel van Powerplay?captain_ghost schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:11:
[...]
Ik zou het graag willen meedoen, alleen wordt ik daar gezochten..
idd nadeel.. Er zijn genoeg plekken waar ik wel kan doen...
Ja, dat mag. Leuk ontwerp!
Ik ben trouwens ook op zoek naar dat ingame cockpit menu dat ik te zien krijg als ik een button op mijn xbox controller wat langer indruk. Hierin zie ik dan welke combinaties ik allemaal heb ingesteld. Handig, hoef ik het niet te onthouden. Ik zoek me helemaal gek in de options, maar tevergeefs. Iemand de verlossende tip?
[ Voor 38% gewijzigd door Relative op 17-01-2016 01:53 ]
- navigation
- comms
- landing ship/srv
- status
Probeer het eens met UI focus.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

De overige 4 uur speeltijd van vandaag heb ik alles een beetje ontdekt. Wat ik nu kan? Uit het dock vliegen, erin vind ik nog erg moeilijk. Ik hoop dat dit spel mij blijft boeien en mij niet laat rage quitten

Koop een hotas vliegt een stuk fijnerRelative schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:39:
Heb het weer gevonden. Controls instellen op default context. Dan krijg ik, wanneer ik lang op een knop van mijn xbox controller druk, alle combinaties te zien. Ben de afgelopen drie uur continue bezig geweest met het instellen van de controls. Is dat normaal?![]()
De overige 4 uur speeltijd van vandaag heb ik alles een beetje ontdekt. Wat ik nu kan? Uit het dock vliegen, erin vind ik nog erg moeilijk. Ik hoop dat dit spel mij blijft boeien en mij niet laat rage quitten
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Had hem al een tijd in mijn steam staan maar vind het wel jammer dat nu dat horizons apart is. Kan ik mijn savegame gewoon over zetten trouwens? If so dan haal ik hem wel even. Heb gister een Cobra mKiii gekocht en geupgrade kan nu 15ly travel doen, paar guns er op en gaan
edit: al opgezocht word inderdaad gewoon overgenomen dan maar even kopen straks.
[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 18-01-2016 10:41 ]
Ben verhuisd. Maar heb eek tijdelijke internetvoorziening did net toereikend is voor ED (zwak signaal van een hotspot).
8 feb komt de goede verbinding.

Toen ik bijna op het verste punt was had ik een landingsongeluk waardoor mijn hull in 1x op 34% zat
Mijn terugreis is wat in de versnelling geraakt door het nieuws van vrijdag dat er large barnacles zijn gevonden in de Pleiaden. Die wilde ik toch wel eens zien dus mijn route werd licht gewijzigd: in plaats van direct richting bubble ben ik op de terugreis naar het nieuwe station in de Pleiaden gegaan, Obsidian Orbital. Daar heb ik mijn data verkocht (nu 78% Pioneer), schip gerepareerd en daarna ben ik geland op de bekende plek op Merope 5c.
Na de nodige selfies en beauty shots heb ik m'n schip volgeladen (8T) met meta alloys (Elite draait uiteindelijk toch om pew pew trigger happy redneckism), verkocht op Obsidian Orbital, daarna een smuggle mission opgepikt voor 2.5 miljoen en die 12 sprongen verder in de bubble afgeleverd… ED is momenteel weer spannend vind ik.
Bij die smuggle mission werd ik trouwens gevolgd door een NPC die zei dat ik ‘m moest volgen omdat ‘ie iets voor me had waar ik wel in geïnteresseerd zou zijn. Ik heb dat genegeerd (ik vermoedde dat het een val was) en heb de smokkelwaar gewoon volgens de mission afgeleverd. Weet iemand wat er gebeurt als je die NPC volgt? Verandert het je mission?
Yup, als je m volgt en uithoort verandert de missie. Meestal om de oppositie partij te helpen.SnoeiKoei schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:07:
Bij die smuggle mission werd ik trouwens gevolgd door een NPC die zei dat ik ‘m moest volgen omdat ‘ie iets voor me had waar ik wel in geïnteresseerd zou zijn. Ik heb dat genegeerd (ik vermoedde dat het een val was) en heb de smokkelwaar gewoon volgens de mission afgeleverd. Weet iemand wat er gebeurt als je die NPC volgt? Verandert het je mission?
Nice. Volgende keer maar eens proberen. Dit was de eerste keer dat ik zo'n goedbetaalde smokkelmissie deed en ik wilde op safe spelen.EliteGhost schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:34:
[...]
Yup, als je m volgt en uithoort verandert de missie. Meestal om de oppositie partij te helpen.
Voor mijzelf is het een tijdje gelden geweest dat ik heb gespeelt.
Heb je nog steeds de bekende rare trades routes?
Zo maakte ik altijd mijn geld maar zijn er inmiddels al snellere manieren?
De reden waarom ik stopte was omdat ik alles te langzaam vond gaan het was/is een heel leuk spel.
Alle tips zijn welkom!
Geen punt, ik 3d-print wel een nieuwe! 2 uurtjes geduld aub.
Maar wel blijven opletten, ik ben zo ook wel eens in een val gelokt.SnoeiKoei schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:08:
[...]
Nice. Volgende keer maar eens proberen. Dit was de eerste keer dat ik zo'n goedbetaalde smokkelmissie deed en ik wilde op safe spelen.
Ben je het verhaal van die dude aan het lezen, jumpt er een clubje pirates tevoorschijn die meteen beginnen te knallen.
Beetje net zo als wanneer je bij een weak signal source gold canisters ziet dobberen.
die kan je zo eenvoudig kwijtraken in enkele minuten.base_ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:01:
Ik heb net 6 dagen bounty aan mijn broek, geen idee waarom precies, ik vermoed dat ik een federal hard geraakt heb, dat wordt een week in andere systemen uithangen......
Koop een goedkoopste schip die je kan vinden, en zorg dat je door 'copkill' gedood door politie..
Daarna kan je gerust verder spelen of jagen..
Wel vooraf ff alle claims innen..
Zo duur is sidewinder of eagle weer niet om keer uitproberen.
[ Voor 7% gewijzigd door captain_ghost op 19-01-2016 16:48 ]
Update:
Nope, helaas. Ik ben wel van mijn bounties af, maar heb nu 6 dagen dormant bounties voor beide systemen.
Info:A dormant bounty can be reactivated if the player is scanned by an NPC from the jurisdiction that issued the dormant bounty, or if the player commits a further crime in the jurisdiction that issued the dormant bounty. If the dormant bounty is detected in either of these ways within seven days it will become an active bounty again with a new seven day timer. If a dormant bounty is not detected within seven days then it is removed and becomes a legacy fine.
http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Bounty
Er staat nog iets over het verwijderen van de bounty maar dat werkt dus kennelijk ook niet meer.

[ Voor 85% gewijzigd door RobV op 19-01-2016 19:30 ]
Nu ik het doorheb, kom ik wel bepaalde dingen dingen. Ik vlieg een beetje tussen de stadions door in het begin systeen LHS3447. Start iedereen hier trouwens?
Nu vlieg ik naar andere stadions, wordt ik al 3 x neergeschoten door een Federal nog wat.. Ik vraag netjes docking request aan. Als ik wegvliegt komt ie achter mij aan. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ben je WANTED in het systeem of heb je een bounty op je hoofd? Zo ja, dan zie je rechts op je hud (boven je brandstofniveau dat aangegeven staan dat je niet welkom bent. Het kan ook zijn dat je met Powerplay geen vriendjes bent met de faction, dan ben je Enemy (of Hostile, uit mijn hoofd). Ook is het handig om even je systeemstatus opvraagt (rechter info panel, 1e tabje)Relative schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:13:
Toch maar de Thrustmaaster T flight Hotas X gekocht. Niet duur, prima instap modelletje. Ben er helemaal tevreden mee. Vliegen gaat een heeeeel stuk makkelijker!
Nu ik het doorheb, kom ik wel bepaalde dingen dingen. Ik vlieg een beetje tussen de stadions door in het begin systeen LHS3447. Start iedereen hier trouwens?
Nu vlieg ik naar andere stadions, wordt ik al 3 x neergeschoten door een Federal nog wat.. Ik vraag netjes docking request aan. Als ik wegvliegt komt ie achter mij aan. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb mijn eigen joystick/throttle/foot controller gebouwd op basic van hall sensors, switches, arduino, etc. Als je vast loopt (of het niet aandurft) kan ik je eventueel op gang helpen. (Link staat in de sig)base_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:55:
Ik gebruik trouwens een Thrustmaster T.16000M (linkshandig/ambidextrous), en die bevalt prima, magnetische sensors dus geen gedoe meer met versleten potmetersHelaas zal de potmeter op de voet (voor throttle) wel verslijten vrees ik dus ik zoek nog een goeie gashendel en overweeg die eventueel zelf te maken m.b.v. een TI launchpad en een magneto sensor, analoge gamecontroler joystick onder de duim en kan ik er meteen een paneeltje met wat toggle switches bijhangen
Tips voor een losse degelijke gashendel zijn welkom in ieder geval.
Niet helemaal duidelijk. Maar het is alweer over haha! Nu best moeite met missies en geld te verdienen. Of ik heb te weinig geld voor de grondstoffen, of ik kan het pakketje niet vinden, of het systeem is te ver weg (zo ver kan ik niet jumpen). Uit verveling maar wat federals neergeschoten. Duurde even. Toen ze kapot gingen, krijg ik niets behalve een bounty. Waarom heb ik dat dan zojuist gedaan? Nu heb ik 12K bounty ergens bij een stadion oid.RobV schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:18:
[...]
Ben je WANTED in het systeem of heb je een bounty op je hoofd? Zo ja, dan zie je rechts op je hud (boven je brandstofniveau dat aangegeven staan dat je niet welkom bent. Het kan ook zijn dat je met Powerplay geen vriendjes bent met de faction, dan ben je Enemy (of Hostile, uit mijn hoofd). Ook is het handig om even je systeemstatus opvraagt (rechter info panel, 1e tabje)
Iemand tips wat ik het beste nu kan doen?
Zorg ook dat je altijd genoeg credits overhoud om je ensurance van je schip te betalen anders val je terug naar de sidewinder als je een keer kapotgaat.
Wat je het best kunt doen is een paar missies doen waar je wel tussen de systems kunt jumpen, totdat je je frame shift drive kunt upgraden en een fuel scoop kunt kopen. Daarmee kun je een heel stuk verder komen en kun je ook daadwerkelijk de missies doen die je krijgt.Relative schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:37:
[...]
Niet helemaal duidelijk. Maar het is alweer over haha! Nu best moeite met missies en geld te verdienen. Of ik heb te weinig geld voor de grondstoffen, of ik kan het pakketje niet vinden, of het systeem is te ver weg (zo ver kan ik niet jumpen). Uit verveling maar wat federals neergeschoten. Duurde even. Toen ze kapot gingen, krijg ik niets behalve een bounty. Waarom heb ik dat dan zojuist gedaan? Nu heb ik 12K bounty ergens bij een stadion oid.
Iemand tips wat ik het beste nu kan doen?
Relative... waar hangt je nu rond?..
Misschien kunnen we je een tip van goeie locaties voor jachtveld samen met politie (resource sites)
Maar vergeten jullie niet dat je met audio commands kan werken.
Zelf heb ik dit gedaan met een gratis programma dat ik had gevonden(zal kijken of ik de link thuis nog heb) en dit werkte perfect.
Je moet alleen even wennen aan het feit dat je tegen je PC praat maar voor een groot deel werkt die uitstekend.
Je linkt in princiepe voice commandos naar je keys(weapons == U).
Maar ik moet toegeven zelf wil ik ook wel een Joystick maar is het mij te duur.
Zijn er misschien modellen die niet reete duur zijn?
Vooral roepen naar je PC waar niet iedereen blij mee is hier in huis
pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart is de betaalbaarste oplossing en werkt geweldig.Plainside schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:07:
Maar ik moet toegeven zelf wil ik ook wel een Joystick maar is het mij te duur.
Zijn er misschien modellen die niet reete duur zijn?
Geen idee waar ik die wanted targets kan vinden?!base_ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 02:38:
Waarom schiet je geen wanted targets kapot in plaats van federals? Bij federals komt er vaak een bounty op jouw hoofd waardoor je meteen schietschijf bent. Bounties die je krijgt voor het afschieten van wanted targets kan je bij de meeste stations direct innen dacht ik. Overigens zijn wanted targets (piraten) vaak veel te vinden bij resource extraction sites (in ringen van planeten bijvoorbeeld).
Zorg ook dat je altijd genoeg credits overhoud om je ensurance van je schip te betalen anders val je terug naar de sidewinder als je een keer kapotgaat.
Ik hang rond bij LHS3447. Als ik naar de economie pijlen kijk, transporteren alle omliggende systemen hier hun goederen naar. Ik neem aan dat het een main hub oid is.captain_ghost schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:48:
Relative... waar hangt je nu rond?..
Misschien kunnen we je een tip van goeie locaties voor jachtveld samen met politie (resource sites)
Duidelijk. Dat wordt nog best moeilijk, aangezien ik niet elke missie snapiBasch schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:17:
[...]
Wat je het best kunt doen is een paar missies doen waar je wel tussen de systems kunt jumpen, totdat je je frame shift drive kunt upgraden en een fuel scoop kunt kopen. Daarmee kun je een heel stuk verder komen en kun je ook daadwerkelijk de missies doen die je krijgt.

Ow ow, wat een spel zeg. Wat een leercurve.. Het blijft mij boeien, maar kan begrijpen dat sommige mensen de onduidelijkheid snel zat zijn. Vandaag ben ik vrij. Iemand zin om samen een potje te vliegen icm teamspeak oid?
edit: iemand trouwens enig idee wat ik met de missie moet die is afgebeeld in de volgende screenshot? Dit is de info die ik krijg.. wat moet ik hier nou mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Relative op 21-01-2016 15:32 ]
Nee die niet.GeeBee schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:14:
Je bedoelt denk ik Voice Attack. Met Voice packs er bij voegt dat denk ik inderdaad wat toe.
Vooral roepen naar je PC waar niet iedereen blij mee is hier in huis
http://www.voicemacro.net/
Dat is hem.
Geheel gratis werkt wat lastiger maar dat maakt niet veel uit.
Ik ga hem zeker weer opzetten want ik kan bij god die keys niet onthouden(en lui...).
Wat ik nog goed herinder is dat het niet zo goed werkte als voice attack(trial) wanneer er voice commands waren gegeven wou die soms niet helemaal goed reageren.
Dat is terug gedraaid dacht ik. Je krijgt de volle mep terug. Het is een week of 3 geleden sinds ik ED heb gespeeld, maar toen ik m'n type 9 kocht en een aantal andere schepen verkocht kreeg ik al het geld voor de modules terug.RobV schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:14:
Maar ja, als een 2.2miljoen fuel scoop weer inlevert krijg je er ook weer iets van 2 miljoen voor terug, dus als je de credits hebt moet je het gewoon doen <IMHO>
kijk bij je travel locaties.
Staat een "speciaal" icoontje meestal achter waar je het spul moet bezorgen.
Ik ben in LHS 3447. Ik word wel gezochten door overheid daar..Relative schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Geen idee waar ik die wanted targets kan vinden?!
[...]
Ik hang rond bij LHS3447. Als ik naar de economie pijlen kijk, transporteren alle omliggende systemen hier hun goederen naar. Ik neem aan dat het een main hub oid is.
[...]
Duidelijk. Dat wordt nog best moeilijk, aangezien ik niet elke missie snapAch, het wordt er alleen maar leuker op als ik het steeds meer ga snappen.
Ow ow, wat een spel zeg. Wat een leercurve.. Het blijft mij boeien, maar kan begrijpen dat sommige mensen de onduidelijkheid snel zat zijn. Vandaag ben ik vrij. Iemand zin om samen een potje te vliegen icm teamspeak oid?
edit: iemand trouwens enig idee wat ik met de missie moet die is afgebeeld in de volgende screenshot? Dit is de info die ik krijg.. wat moet ik hier nou mee?
[afbeelding]
Maar wat is jouw ingame naam?
Wie mij ingame wilt toevoegen, voel je welkom. Lijkt mij gezellig.
Ik denk inmiddels een setup te hebben waarmee ik self-sustained op pad kan, echter hoor ik graag welke beslissingen jullie hebben gemaakt.
Linkje >> Mijn ASP Exploration Setup (34.9LY)
Korte argumentatie voor mijn "vrije" keuzes:
- 3A Powerplant: lichtste voor de power die ik nodig heb.
- 5D Thrusters: Bewust gekozen ipv 4D, omdat ik graag wat meer power heb voor het landen op planeten.
- 4D Power Dist: Geen bewuste keuze, wil nog testen of 3D ook voldoende is, al scheelt dit maar 0.2LY.
- 6A Fuel Scoop: Snel kunnen scoopen is een must voor mij, scheelt veel tijd.
- 5C Fuel Tank (32): Extra tanks weggelaten omdat in extreme gevallen ik het wellicht met synthesis ook kan redden. 32 was pre horizons ook prima voor me. Extra tanks zorgen alleen maar voor extra gewicht, waar je naar mijn mening in 95% van de tijd last van hebt.
- 4G Hangar: 2 SRV's lijken me het minimum, zeker aangezien ik afhankelijk zal zijn van het verzamelen van materials voor repairs (voor SRV en AFM), refuel, jump boosts, etc.
- 3A AFM kit: Hier twijfel ik over de Class en Rating. In mijn voorgaande trip (pre horizons) van 3 weken ging alles goed en heb ik de module niet nodig gehad. Nu zie ik mensen met een 5A AFM unit in hun exploration setup.
- 3A Shield Generator: Wellicht is 3D ook een optie, maar ik vind een shield noodzakelijk ivm landen op planeten en evt fouten in asteroid belts.
- 3E Cargo Rack ( 8 ): Inmiddels zijn er spullen te vinden in deep space, ik moet wel wat cargo ruimte hebben.
- 2x Heat Sink Launcher: Ook nooit gebruikt voorheen, maar just in case. Twijfel nog of ik deze weg zal laten.
Zoals je ziet heb ik verder geen defense en ik twijfel of ik snel genoeg zal zijn bij een onfortuinelijke interdiction in deep space, al acht ik de kans hierop nog steeds klein. Hebben jullie nog suggesties?
Update: wie mij wil adden, ga je gang: Vokheid (Ik speel altijd in Open)
[ Voor 3% gewijzigd door F0kke op 22-01-2016 09:06 ]
Suggestie: wegrennenF0kke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:48:
Binnenkort wil ik weer gaan exploren en proberen een lange tijd weg te zijn uit de bubble. Allereerst ga ik een korte expeditie doen richting Bernards Loop, Horsehead Nebula en Orion om mijn setup te testen, waarna ik weer richting de core wil vertrekken en wellicht er voorbij. Ik heb pre-horizons al een expeditie van 3 weken gedaan, maar ben door alle detours en discoveries onderweg nooit bij Sag A aangekomen. Kortom, ik deed het altijd erg rustig aan.
Ik denk inmiddels een setup te hebben waarmee ik self-sustained op pad kan, echter hoor ik graag welke beslissingen jullie hebben gemaakt.
- 5D Thrusters: Bewust gekozen ipv 4D, omdat ik graag wat meer power heb voor het landen op planeten.
- 4D Power Dist: Geen bewuste keuze, wil nog testen of 3D ook voldoende is, al scheelt dit maar 0.2LY.
- 5C Fuel Tank (32): Extra tanks weggelaten omdat in extreme gevallen ik het wellicht met synthesis ook kan redden. 32 was pre horizons ook prima voor me. Extra tanks zorgen alleen maar voor extra gewicht, waar je naar mijn mening in 95% van de tijd last van hebt.
- 4G Hangar: 2 SRV's lijken me het minimum, zeker aangezien ik afhankelijk zal zijn van het verzamelen van materials voor repairs (voor SRV en AFM), refuel, jump boosts, etc.
- 3A AFM kit: Hier twijfel ik over de Class en Rating. In mijn voorgaande trip (pre horizons) van 3 weken ging alles goed en heb ik de module niet nodig gehad. Nu zie ik mensen met een 5A AFM unit in hun exploration setup.
- 3A Shield Generator: Wellicht is 3D ook een optie, maar ik vind een shield noodzakelijk ivm landen op planeten en evt fouten in asteroid belts.
- 3E Cargo Rack ( 8 ): Inmiddels zijn er spullen te vinden in deep space, ik moet wel wat cargo ruimte hebben.
- 2x Heat Sink Launcher: Ook nooit gebruikt voorheen, maar just in case. Twijfel nog of ik deze weg zal laten.
Zoals je ziet heb ik verder geen defense en ik twijfel of ik snel genoeg zal zijn bij een onfortuinelijke interdiction in deep space, al acht ik de kans hierop nog steeds klein. Hebben jullie nog suggesties?
Ik heb vrijwel dezelfde setup geloof ik, alleen wel zwaardere powerplant en een paar gimballed pulse lasers. Ik gebruik deze asp nu voor zowel exploration als missions en dan vind ik het toch wel makkelijk dat ik een beetje van me af kan bijten. Heat sink launchers heb ik niet, Asp blijft toch wel koel tijdens het scoopen.F0kke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:48:
Binnenkort wil ik weer gaan exploren en proberen een lange tijd weg te zijn uit de bubble. Allereerst ga ik een korte expeditie doen richting Bernards Loop, Horsehead Nebula en Orion om mijn setup te testen, waarna ik weer richting de core wil vertrekken en wellicht er voorbij. Ik heb pre-horizons al een expeditie van 3 weken gedaan, maar ben door alle detours en discoveries onderweg nooit bij Sag A aangekomen. Kortom, ik deed het altijd erg rustig aan.
Tenslotte neem ik aan dat je wel een advanced disco scanner en deep surface scanner hebt?
AFMU heb ik ook niet de hoogste klasse, maar dat vind ik ook niet nodig. Je vindt genoeg materialen voor basic repair ammo refills (en dat is goed genoeg, T2 en T3 AFMU refills versnellen alleen het repair proces en dat is een onzinnige bonus als je aan het exploren bent) en hogere klasse AFMU repareert meer per gebruikte unit ammo maar ammo maak je dus zo bij.
Edit: tijdens mijn SagA* trip had ik trouwens helemaal geen AFMU (of heat sinks) mee maar ik zou zo'n lange tocht nu niet meer maken zonder AFMU, zeker nu ik onderweg ook nog wel eens wil landen.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-01-2016 10:23 ]
Thanks voor je reactie, vooral de bevestiging dat een hogere AFMU niet nodig is en dat ik de Heat Sinks beter kan verwijderen. Ik kom na de Horizons update toch verhalen tegen van AI of players ver buiten de bewoonde wereld, dus wellicht dat het niet zo'n slecht idee is om toch 2 simpele pulse lasers mee te nemen. Zowel de Advanced Discovery Scanner als de Detailed Surface Scanner heb ik uiteraard mee.SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:07:
[...]
Ik heb vrijwel dezelfde setup geloof ik, alleen wel zwaardere powerplant en een paar gimballed pulse lasers. Ik gebruik deze asp nu voor zowel exploration als missions en dan vind ik het toch wel makkelijk dat ik een beetje van me af kan bijten. Heat sink launchers heb ik niet, Asp blijft toch wel koel tijdens het scoopen.
Tenslotte neem ik aan dat je wel een advanced disco scanner en deep surface scanner hebt?
AFMU heb ik ook niet de hoogste klasse, maar dat vind ik ook niet nodig. Je vindt genoeg materialen voor basic repair ammo refills (en dat is goed genoeg, T2 en T3 AFMU refills versnellen alleen het repair proces en dat is een onzinnige bonus als je aan het exploren bent) en hogere klasse AFMU repareert meer per gebruikte unit ammo maar ammo maak je dus zo bij.
Edit: tijdens mijn SagA* trip had ik trouwens helemaal geen AFMU (of heat sinks) mee maar ik zou zo'n lange tocht nu niet meer maken zonder AFMU, zeker nu ik onderweg ook nog wel eens wil landen.
Voor missions (ik doe vrijwel alleen Smuggling vanuit Robigo Mines om geld te verdienen) gebruik ik een andere (A rated, hoogste class engine components) ASP Explorer. Thrusters, Powerplant en Distributor. Dit heb ik echt nodig om te ontsnappen bij System Security Interdictions nadat ze een scan starten. Ik vind het fijner om niet steeds mijn modules te moeten switchen wanneer ik van rol verander.
1500ly is dan ook nog wel erg dicht bij de bubble. Daar is idd bijna alles wel een keer bezocht en verkend.RobV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:22:
Zelf ben ik bezig aan een trip in de python. Ik ben tot 1500ly van hip87414 gekomen en nog steeds kwam ik regelmatig stelsels tegen die al bezocht waren. Via een omweg ben ik nu onderweg naar huus; ik ben benieuwd wat het mij gaat opleveren.
Hoeveel je tochtje je oplevert hangt natuurlijk erg af van je manier van verkennen, maar met mijn methode (honk, main star scannen, system map checken op earthlike / water / ammonia worlds, dan nav panel checken om te zien of andere sterren, metal shizzle en gas planets dichtbij genoeg zijn om te scannen en dan door naar de volgende) verdien ik vrijwel precies 1 miljoen credits per 1000 ly. Dat was 17 miljoen voor een tripje naar de zuidrand van de melkweg en terug (via een andere route). Hangt natuurlijk ook van je jump range af, kleinere jump range = meer system visits = hogere inkomsten maar ook veel meer tijd nodig.
Een tripje richting core kan véél meer opleveren per 1000 ly vanwege de uitgebreide regio's met neutron stars en black holes. Op mijn retourtje Sag A* harkte ik in totaal 114 miljoen binnen en dat was voor de verhoogde exploration bonus van Horizons / 1.5.
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-01-2016 12:19 ]
1500LY is inderdaad niet heel ver weg. Wat je nog kunt doen om je kansen op first explorations verder te verhogen is boven of onder de Galactic plane gaan zitten.RobV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:22:
Zelf ben ik bezig aan een trip in de python. Ik ben tot 1500ly van hip87414 gekomen en nog steeds kwam ik regelmatig stelsels tegen die al bezocht waren. Via een omweg ben ik nu onderweg naar huus; ik ben benieuwd wat het mij gaat opleveren.
F0kke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:02:
[...]
1500LY is inderdaad niet heel ver weg. Wat je nog kunt doen om je kansen op first explorations verder te verhogen is boven of onder de Galactic plane gaan zitten.
Het was een oefenrit, ik had geen intentie te lang weg te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 22-01-2016 15:08 ]
Het is voor rare traden bedoelt dus veel cargo capacity een aardige fuel tank en fuel scoop zijn een must.
Ook zou het fijn zijn dat die aardig ver kan "springen" ik heb ongeveer 1m credits.
En ik kan eventueel mijn huidige schip verkopen al weet ik niet precies welke dat is en hoeveel die zou opleveren...
Alvast bedankt voor de hulp.
Eigenlijk net een bedrag dat ik zelf toch voor een Cobra MKIII zou gaan, een van de betere Rare Trading schepen early game, al kost het upgraden ervan nog een paar miljoen. Kortom, je start niet met het perfecte schip.Plainside schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:26:
Zijn er misschien mensen die mij kunnen helpen met het bouwen van een schip?
Het is voor rare traden bedoelt dus veel cargo capacity een aardige fuel tank en fuel scoop zijn een must.
Ook zou het fijn zijn dat die aardig ver kan "springen" ik heb ongeveer 1m credits.
En ik kan eventueel mijn huidige schip verkopen al weet ik niet precies welke dat is en hoeveel die zou opleveren...
Alvast bedankt voor de hulp.
Het grote nadeel is dat je met 1M nog geen A4 FSD kunt kopen en de maximale jumprange kunt halen. Kortom, ik zou met een build als deze (met een B4 FSD) beginnen en zsm je FSD upgraden naar A4. Zelf zou ik de keuze maken om zonder shield en wapens te vliegen om je cargo space en jump range te verhogen. Echter loop je natuurlijk wel risico om geinterdict te worden door andere spelers of AI.
Cobra MKIII Build CR 990.000 (Insurance CR 49.000) - 56T Cargo - 17,32 LY Laden
Zorg natuurlijk wel voor genoeg insurance buffer. Je kunt overwegen je eerste run in Solo mode te doen, zeker wanneer je de Fujin / Lave / Leesti / Zoance etc run gaat doen. Populair gebied voor pirates
Deze run heb ik destijds veel gedaan:

Succes!
Die route heb ik bijna altijd al gevolgd ahaha maar toen stopte ik met spelen en stuff.
Ik heb op het moment een bounty hunter schip volgens mij kan ik hem voor aardig wat verkopen dus mss is het mogelijk om de A4 meteen te kopen
Ahaha.... heb de cobra mk3 atm na lijkt er op dat ik wat dingen kan verkopen op mijn schip.
[ Voor 11% gewijzigd door Plainside op 22-01-2016 16:44 ]
Persoonlijk vind ik heat sinks wel handig om achter de hand te hebben bij het brandstof scheppen.F0kke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:48:

Heb nog steeds 1mil+ kan geen A4 betalen voor de FSD.
Powerplant wil ik upgraden maar zit bij kermain en daar hebben ze geen beter dan ik nu heb :l
Edit, my FSD duurt aardig lang met charging wat kan ik hier aan doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Plainside op 22-01-2016 17:43 ]
Niks. Chargen duurt imho áltijd lang. Als er andere schepen heel dichtbij zijn dan duurt het nóg langer en kan het lonen eerst meer afstand te nemen, verder kun je niks doen.Plainside schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:06:
[afbeelding]
Edit, my FSD duurt aardig lang met charging wat kan ik hier aan doen?
Fuel scoopen voor 128ton met 69/s duurt ook erg langSnoeiKoei schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:24:
[...]
Niks. Chargen duurt imho áltijd lang. Als er andere schepen heel dichtbij zijn dan duurt het nóg langer en kan het lonen eerst meer afstand te nemen, verder kun je niks doen.
Klopt maar daar kun je wél wat aan doenRobV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:55:
[...]
Fuel scoopen voor 128ton met 69/s duurt ook erg lang

Nou, ikben inmiddels 'thuis', de korte trip leverde 2miljoen op. 190 jumps bij elkaar.
Update op de dormant bounty: bij het verlaten van Blaauw kreeg ik een scan. Ik had niets gedaan, geen illegal cargo, alleen een slapende bounty. Het gevolg was een 8 tal veiligheidsagenten op mijn hielen en een nieuwe 14 dagen 'wanted'. Beetje onredelijk eigenlijk, maarja "such is the law".
[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 22-01-2016 20:47 ]
14 dagen? Da's een beste bounty dan?RobV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:46:
Jup.
Nou, ikben inmiddels 'thuis', de korte trip leverde 2miljoen op. 190 jumps bij elkaar.
Update op de dormant bounty: bij het verlaten van Blaauw kreeg ik een scan. Ik had niets gedaan, geen illegal cargo, alleen een slapende bounty. Het gevolg was een 8 tal veiligheidsagenten op mijn hielen en een nieuwe 14 dagen 'wanted'. Beetje onredelijk eigenlijk, maarja "such is the law".
Niets vreemds. Oorspronkelijk een npc ram doodslag. 7d (6d 23h 59m 59s), plus nog eens 7d dormant.
Nog geen minuut later wil ik gaan, Tijd is geld toch. Opeens word ik gescand door politie die buiten station... En missie weg...
Dat ene moment kon ik niets doen. En ik krijg ook een bon erbij, Nou, ja doei...
[ Voor 23% gewijzigd door captain_ghost op 23-01-2016 10:26 ]
Je weet wat 'smokkelen' betekent toch?captain_ghost schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:11:
tijdje geleden lag ik binnen de station in de dok.. In de missielijst stond er een mooie smokkel opdracht. Dus ik het natuurlijk neem het aan.
Nog geen minuut later wil ik gaan, Tijd is geld toch. Opeens word ik gescand door politie die buiten station... En missie weg...
Dat ene moment kon ik niets doen. En ik krijg ook een bon erbij, Nou, ja doei...
Tip: als je een mooie smokkelopdracht ziet, en je zit op een binnenstation (met brievenbus) dan moet je hem niet dáár accepteren, maar eerst even naar een outpost vliegen. Veelal kun je daar dezelfde missie oppakken en weer zonder politie wegvliegen en het systeem verlaten.
tsja, Tijd is geld... in grote station kan ik ook handelen... Maar als je diep in station geparkeerd, is geen probleem.RobV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:30:
[...]
Je weet wat 'smokkelen' betekent toch?
Tip: als je een mooie smokkelopdracht ziet, en je zit op een binnenstation (met brievenbus) dan moet je hem niet dáár accepteren, maar eerst even naar een outpost vliegen. Veelal kun je daar dezelfde missie oppakken en weer zonder politie wegvliegen en het systeem verlaten.
Maar als je vlak voor de poort parkeren, moet je idd uitkijken. Jouw tip is ook te doen... maar ja.
Ik neem meestal naast smokkel opdracht ook een handelwaren mee. Maximaal profiteren wat het kan..
Zie mijn ervaring boven, dat werkt dus niet (meer) met een Python. Het risico van een kleine boete voor illegal goods is geen punt, wat wél een probleem is, is dat je dormant bounty weer opgerakeld wordt bij een scan.Nico Klus schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:30:
Ik neem dan een 'aanloopje' om op max speed naar buiten te gaan en dan snel weg boosten. Tot nu toe te snel voor een scan in mijn Cobra
ik dacht dat silent run geen zin meer heeft als je al 'scan detected' krijgt, toch?GeeBee schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:52:
Dus: boost, boost, en vinger bij de knop/button/switch voor silent running en daarna evt nog een heat sink.
Ik ben nu helemaal fan geworden van de Diamondback Scout, helemaal opgepimpt schiet je vrijwel alle NPC in HazRes kapot. Zeer wendbaar, met een goede balans in je power zijn de beam lasers bijna niet op te krijgen. Ik dacht dat het duurdere broertje, de Explorer, het nog beter zou doen ivm het large hardpoint, maar de lagere snelheid en wendbaarheid doen de extra firepower teniet.
Op dit moment zit ik in LHS2637, Perez Ring met HRES op 0,2ls. Goed verdienen daar, gisteren nog een Python van 325k xD
Oh BTW, zover ik weet werken silent running en chaff niet bij NPC's. Maar kan het mis hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door daPet op 23-01-2016 23:32 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Dat heb je mis.daPet schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:15:
Oh BTW, zover ik weet werken silent running en chaff niet bij NPC's. Maar kan het mis hebben.
Hier vlieg ik momenteel mee rond in de Neutron fields nabij SagA*. Mijn ervaringen:F0kke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:48:
(...)
(...)
- Zoals je kunt zien heb ik een nog kleinere powerplant, één heatsink en geen point defense. Al met al scheelt het een half lichtjaar aan jumprange (wat toch kan aantikken op 20.000LY). De kleinere power plant vergt wat power management, maar de AFMU zet je aan als je hem nodig hebt en je SRV hangar heeft geen power nodig (deze staat bij mij altijd uit en toch is de hull van m'n Scarab voor elke landing weer keurig hersteld)
- Naar mijn mening heb je dat 3A shield niet nodig, vijanden kom je niet tegen zover van de bubble en een 3D schild is voldoende voor het opvangen van tikken die je krijgt bij het landen. Aangezien deze lichter is scheelt dat weer in je jump range
- Ik vind het wel prettig om een heat sink bij me te hebben, aangezien dat tijdens mijn vorige exploratie tochtje in een Type6 heeft voorkomen dat ik werd geroosterd.
Echter zoals SnoeiKoei ook al aangeeft wordt de ASP niet echt warm tijdens het scoopen. Vaak start ik FSD al terwijl ik wegvlieg van een ster maar nog wel aan het scoopen ben, zonder problemen.
- Een 4D power distributor is naar mijn mening voldoende, deze is licht maar toch kun je elke 10-15 seconden boosten bij het verkennen van een planeet.
- 5D thrusters zijn voldoende voor het landen (en weer opstijgen) op <3G planeten. Moet wel zeggen dat ik hoger dan dat niet heb getest, maar weet ook niet of je het moet willen riskeren om op planeten met een hogere G te landen zo ver van huis.
Met FG1, de lasers, sloop ik de schilden en daarna met FG2 de powerplant. Vervolgens met FG1 de rest.
Het gaat misschien niet zo efficiënt als full-lasers en ja je moet steeds ammo halen, maar pfiew wat is het moment van overschakelen naar FG2 en met alles wat je hebt vol losgaan op een onbeschermde Python, Clipper, Cutter toch lekkerrrrr....
...en wat gaat dat lekker met een dual-stage trigger, met FG1 op het eerste stukje en dan FG1 en 2 als je hem helemaal inknijpt.GeeBee schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:23:
Met FG1, de lasers, sloop ik de schilden en daarna met FG2 de powerplant.
Ik ben aan het twijfelen om 'm in te ruilen voor een vulture, wat is jullie advies? Ik wil alleen eigenlijk niet van m'n 19ly jump range af
[ Voor 33% gewijzigd door SparksNL op 24-01-2016 20:26 ]
Koop er een Vulture bij. Een Asp Ex kan niet eens in de schaduw staan van een Vulture als het op combat aankomt maar voor vrijwel iedere andere taak wil je toch liever die Asp nog houden.SparksNL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:21:
Ik heb m'n Asp Explorer nu bijna helemaal op A componenten. Ik ben de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar bezig met bounty hunten in HighRES. Ik kan de pythons 1v1 redelijk makkelijk neerkrijgen, alleen duurt het redelijk lang.
Ik ben aan het twijfelen om 'm in te ruilen voor een vulture, wat is jullie advies? Ik wil alleen eigenlijk niet van m'n 19ly jump range af
Halverwege de controls pagina, onder weapons.GeeBee schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:31:
hé.... hoe stel je dat in? (Warthog Hotas)
Je hebt je primairy al op de eerste 'stage' staan.
Ga je op de secondary staan en je knijpt de eerste 'stage' in, vraagt het programma "Enter key for secondary".
Je knijpt de trigger door en krijgt stage 2 op secondary toegewezen.
Ik ben even wezen helpen daardaPet schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:15:
Op dit moment zit ik in LHS2637, Perez Ring met HRES op 0,2ls. Goed verdienen daar, gisteren nog een Python van 325k xD
En dan de lasers als primairy in FG1 en de multicannons als secundairy in FG1?TNJ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:11:
[...]
Halverwege de controls pagina, onder weapons.
Je hebt je primairy al op de eerste 'stage' staan.
Ga je op de secondary staan en je knijpt de eerste 'stage' in, vraagt het programma "Enter key for secondary".
Je knijpt de trigger door en krijgt stage 2 op secondary toegewezen.
Ervaring:
De multicannons reageren bij het helemaal indrukken (stage 2) langzamer op deze manier en er zit een hapering in het vuren van de lasers.
Bij het overschakelen van firegroups vuren de lasers door en beginnen de multicannons nét iets eerder.
Dus: ik ga weer terug naar firegroup-switching.
[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 24-01-2016 23:01 . Reden: Ervaring toegevoegd ]
Misschien kan iemand (met een andere setup) ook uitproberen?
[ Voor 25% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2016 00:22 ]
Klopt. Wat silent running doet is je hitte afdruk verkleinen. Het schip slaat tijdelijke alle warmte op. Zo kunnen ze je minder goed zien.RobV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:09:
[...]
ik dacht dat silent run geen zin meer heeft als je al 'scan detected' krijgt, toch?
Maar als ze je al hebben maakt het dus niks meer uit.
Dat vermoeden had ik al. GeeBee liet het iets anders klinkenEliteGhost schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:44:
[...]
Klopt. Wat silent running doet is je hitte afdruk verkleinen. Het schip slaat tijdelijke alle warmte op. Zo kunnen ze je minder goed zien.
Maar als ze je al hebben maakt het dus niks meer uit.
Als ze je al scannen kun je dat nog wel eens verstoren door silent running aan te zetten en dan heat sinks te gebruiken.RobV schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:14:
[...]
Dat vermoeden had ik al. GeeBee liet het iets anders klinken
Dit vond ik op de wiki. Wegjumpen (of landen) voor de scanvoltooid is helpt, maar er staat niets over silent running.
Ook deze:
https://www.reddit.com/r/...ans_while_silent_running/
Mwoh, vaak genoeg door de brievenbus in silent running terwijl de scan net begonnen was. Deze werd gewoon afgemaakt terwijl ik al binnen was.RobV schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:24:
"'Ship Scan Detected' does not mean the scan was completed. Scanning takes a moment, and if you enter the docking ring or escape before it can be completed, the scan will fail (thus no fine or reputation loss)."
Dit vond ik op de wiki. Wegjumpen (of landen) voor de scanvoltooid is helpt, maar er staat niets over silent running.
Ook deze:
[ Voor 0% gewijzigd door EliteGhost op 25-01-2016 10:32 . Reden: Spelling ]
Mocht je nog aan scannen terwijl je net binnen zit. ga zo snel mogelijk naar eind van de station. ver af van de scannen. meestal 1,8 a 2 km afstand. Of naar de binnen dok en bidden.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ga nog eens even met de modules stoeien!Vikingtosh schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:53:
[...]
(knip)
Hoop dat je er wat aan hebt.Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik vlieg momenteel in solo mode (aangezien je alleen dan high-res screenshots kan maken), maar zal je evenzogoed toevoegen!
Vroeger hielp het nog om chaff te deployen nadat de scan was begonnen om deze te onderbreken, ik kan bevestigen dat dit in ieder geval niet meer werkt. Ik ben de afgelopen weken begonnen met Smugglen (vanuit Robigo Mines) en heb hier in 8 uur spelen 100 M CR mee verdiend (1/4 van mijn vermogen, al heb ik over de eerste 300M ruim 250uur gedaan). Dit is nog laag als ik lees wat andere spelers hiermee weten te verdienen, maar ik heb dan ook nog geen Elite trade rank waardoor de allerbeste missies nog niet beschikbaar zijn.RobV schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:24:
"'Ship Scan Detected' does not mean the scan was completed. Scanning takes a moment, and if you enter the docking ring or escape before it can be completed, the scan will fail (thus no fine or reputation loss)."
Ook deze:
Hier mijn kijk op het onderbreken/voorkomen van scans (mocht iemand er wat aan hebben):
Mijn aannames: (geen feiten)
- Het deployen van Chaff voordat een scan begint geeft je extra tijd. Pas na uitwerken van de Chaff kan een scan gestart worden. Gebruik ik geen chaff na een security vessel interdiction begint de scan direct (bij <1.5km), gebruik ik wel chaff dan gebeurt dit niet.
- Silent running voorkomt niet volledig dat je gescant wordt en onderbreekt ook geen scans. Het zorgt er wel voor dat Security schepen ver weg je minder snel spotten, waardoor je kans om gescand te worden lager is. Wanneer een Security vessel naast je vliegt terwijl je Silent Running aan hebt kan je wel gescand worden. (Getest)
- Wanneer een security vessel op meer dan 1.5km van je verwijderd is kun je niet gescant worden, of wordt een scan in progress afgebroken.
- Line of sight (bv wanneer je een airlock invliegt) is nodig voor een scan.
- Ik heb in 8 uur spelen nog nooit security bij een Outpost gezien
- Afbreken scan: Volgens mij kan dit alleen wanneer je of verder dan 1.5km van de Security vessel weg kunt komen terwijl de scan gaande is, of door line of sight te breken.
Mijn aanpak:
- Docken: Ik gebruik Silent Running nooit. Ik zorg altijd dat ik op 10km afstand align met het docking slot, waarna ik op max thrust (en boost) met +- 340M/S het slot invlieg. Indien er security direct voor de ingang zit ga ik naar Supercruise en Drop ik direct weer. Vaak zijn ze dan weg.
- Security direct message in supercruise: Wanneer ik in Supercruise zit en een DM krijg van een security vessel (rode tekst) jump ik direct naar de dichstbijzijnde ster (in het geval je al in het systeem zit waar je moet zijn), waarna ik terugjump.
- Security interdiction: Wanneer ik tijdens het Supercruisen geinterdict wordt door een Security Vessel submit ik altijd direct, deploy ik chaff, vol gas en boost (altijd vol power to engines). Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de Security Vessel zsm recht achter je krijgt om de afstand zo groot mogelijk te maken tijdens het versnellen.
- Launch: Volle snelheid, boost, boost, door de airlock.
- Afwerking smuggling missies: Ik lever altijd eerst de hoogst betaalde jobs af in systemen met Low Security, daarna ga ik naar Med en High Security.
Na een hoop close calls, maar nog maar 1x volledig gescand te zijn (tijdens een fail de eerste run) werkt het bovenstaande voor mij perfect. Ik vlieg met een ASP, 64 Cargo, 72 Fuel, om scoopen ter voorkomen en zsm te kunnen jumpen.
Dit topic is gesloten.