Gefeliciteerd Ervig, heftige prestatie!
Over interdictions gesproken... Sinds een aantal dagen heb ik een Python; ik kon deze precies betalen inclusief een ruim vol met imp-slaves en wat insurance money (wel al mijn schepen hiervoor moeten verkopen). Na een aantal trade-runs besloot ik toch naar de jump-module te upgraden naar 5a ipv 5b. Het gevolg was wel dat ik vervolgens moest kiezen tussen verder traden met een
vol ruim, of met
50% cargo + reserve geld voor insurance te vliegen. Aangezien het maar een paar runs was om het verzekeringsgeld bij elkaar te sprokkelen koos ik natuurlijk voor een volle cargo (immers; ik heb tijden in een t7 zonder schild gevlogen, wat kan je dan gebeuren in een python mét schilden?).
Op de laatste jump voordat ik het insurance geld gedekt had werd ik natuurlijk interdicted (de zogenoemde 2e wet van Elite: alles wat vliegt wordt een keer interdicted). Omdat ik normaal gesproken vanaf de ster eerst haaks op de planetengordel accelereer tot 25c was ik niet echt aan het opletten (je zorgt dan dat je uit de standaard trade aanvliegroutes blijft, je vliegt als het ware boven de planeten); een ongecontroleerde interdiction volgde dus.
Op zich had ik wel zin om een piraat uit de lucht te knallen, dus klapte ik de 5 gimballed lasers uit en drukte ik op "next target". Resultaat: de target was ee Python (hier startte de lichte paniek). In de 2 seconden waarin ik twijfelde of ik zou gaan aanvallen was mijn schild weggeschoten (was nog de standaard 6E), en vloog de HP van mijn schip ook naar beneden. Na de nodig tol, strafe, duik en boost kunsten (lees: blinde paniek waarin elke knop van mijn joystick een stress-test onderging) lukte het me om met ca. 15% hp weg te vliegen.
Vervolgens ben ik direct naar het hoofdmenu gegaan en heb ik een nieuwe game gestart. Het risico om opnieuw interdicted te worden was mij namelijk te groot. Uiteindelijk kwam ik in de nieuwe game zonder een tweede interdiction aan op de bestemming en kon ik eindelijk mijn spullen verkopen en het schip repareren.
Moraal van het verhaal: zorg dat je een backup schip hebt, of genoeg insurance geld (dit is de eerste wet van Elite). Zelf was ik bijna alles kwijt, maar het is wel een game ervaring geweest welke ik niet snel zal vergeten.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”