Goedzo !
een complete pitch 360 graden, duurt nu 6 seconden.. zelfs sneller dan de eagle!
en met volledige combat load nog steeds 358 cruise speed, en 441 boost!
gisteravond nog leuk met CMDR Jeast en CMDR Leut geknald in een haz-res
Voor een explorer? Nog nooit schilden nodig gehad, ook niet toen ik met een Hauler rondtufte. Fuel scoop is wel essentieel natuurlijk (om de één of andere reden vergeet ik die altijd in mijn builds). Minimaal 3B zou ik doen.siriouz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:36:
[...]
Zou ik niet doen, schild is toch altijd wel aan te raden.
[...]
Ook handig, zeker met een kleine tank.Dan zou ik wel de auto field-maintenance unit daarvoor weghalen. Nogmaals, zonder schilden is niet aan te raden.
Of spaar even door, 7 miljoen voor deze Cobra setup.
wat is nu wijsheid? een vergelijkbare (refinery van 113k C2 is wel te vinden bijvoorbeeld ipv D3) kopen of toch rondjes gaan vliegen tussen de nabije zonnestelsels om precies die build te vinden. ik heb nog geen idee hoe ik kan zien of iets wel of niet past in mijn schip, volledig newbie hier...
Goedzo !
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Hoe sterker, duurder, beter hoe meer je moet zoeken.
(Of internettools gebruiken, maar die lopen soms achter)
[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 23-10-2015 22:21 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hopeloos achter zelfs heb ik gemerkt, maar dat heeft zijn charme ook.GeeBee schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:21:
Niet alle stations hebben alles te koop.
Hoe sterker, duurder, beter hoe meer je moet zoeken.
(Of internettools gebruiken, maar die lopen soms achter)
Maargoed, in die 40 minuten wel mooi 1,6 miljoen Cr.

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 23-10-2015 23:22 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Da's een mooi rendement voor 40 minuutjes toch?RobV schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:21:
Ik was op een van de outposts in HIP, geen enkele Gathering missie te vinden.. Wel 5 stuks 250k+ missies voor andere parties naar verschillende locaties, dus die maar gedaan. Er zat er een tussen waar ik 349,000ls moest vliegen voor een outpost! Jawel dat is 24 minuten in hypercruise met 850c max (de flight assist gaat halverwege alweer afremmen).
[afbeelding]
ook leuk is als je in het Alpha Centauri systeem, naar Hutton Orbital wil..
Dat is 0,22LY supercruisen.. een uur en twintig minuten vliegen bij ~1200C
Missies voor andere fracties gaan wel direct ten koste van de invloed van The Gathering. Is op zich geen probleem, mits we een strategie afspreken waarin we de invloed van The Gathering flink omlaag brengen om bv. een civil war te starten voor de andere stations.RobV schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:21:
Ik was op een van de outposts in HIP, geen enkele Gathering missie te vinden.. Wel 5 stuks 250k+ missies voor andere parties naar verschillende locaties, dus die maar gedaan. Er zat er een tussen waar ik 349,000ls moest vliegen voor een outpost! Jawel dat is 24 minuten in hypercruise met 850c max (de flight assist gaat halverwege alweer afremmen).
[afbeelding]
Is al eens eerder genoemd, maar het lijkt mij ook handig om een strategie te kiezen en onze acties in HIP daarop te richten.
Verwijderd
Ook wel handig als we dan TS hebben om dat af te spreken e.d. en dan meteen wing te vormen om dat station te jatten (Gathering helpen in civil war).
@RobV
Ja, beetje jammer dat ze die mooie missies generfed hebben, maja bounties genoeg...en ook leuker om in een wing te doen.
Nee nee. Die tocht heb ik ooit gedaan. 1.5 uur vliegen op dik 1800Cmvz schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:01:
[...]
Da's een mooi rendement voor 40 minuutjes toch?![]()
ook leuk is als je in het Alpha Centauri systeem, naar Hutton Orbital wil..
Dat is 0,22LY supercruisen.. een uur en twintig minuten vliegen bij ~1200C

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Het feit dat je geen cargo mee kan nemen lijkt me een heerlijkheid, dan ben je minder snel een target lijkt me?
Niet veel, het is een goed schip Wat hij voornamelijk mist tegenover de ASP en DBE is jump range en module slots (cargo space).Ngangatar schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:44:
Nog even over de keuze voor een explorer ship. Op de een of andere manier trekt de DBS me aan. Maar niemand kwam met die suggestie, wat mist dit vliegtuig dat jullie het niet als tip gaven? Of lag dat aan mijn vraagstelling wellicht?
Het feit dat je geen cargo mee kan nemen lijkt me een heerlijkheid, dan ben je minder snel een target lijkt me?
[ Voor 64% gewijzigd door Ngangatar op 24-10-2015 16:15 ]
719KBlackCurry schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:14:
Hoeveel geld heb je nu?
Als je fatsoenlijk wilt exploren, dan wil je in 1x alle planeten ontdekken. Daarvoor heb je de advanced scanner a 1.6M nodig. Snelste manier om aan dat geld te komen is missies vliegen.
Top dat jullie zoveel efforts in noobs steken.
3x 1080p, settings: Ultra (alles max)
wait for it
.
.
.
.
.
.
.
130fps bij docking met outpost.
http://i.imgur.com/ncXLvrZl.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 24-10-2015 17:02 ]
Vraagje: Mijn sidewinder staat in LHS 3447 meen ik, mijn huidige Adder bevind zich in Fei Lian. Mocht ik dood gaan en ff willen stappen naar mijn sidewinder, kan ik dan ook weer naar mijn Adder overstappen of moet ik dan eerst dood gaan?
Altijd een mooi gevoel als je op je glimmend nieuwe pc de grafische settings zonder nadenken omhoog kan slingeren. Heb het pas ook mogen ervarenRobV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:57:
Korte update: PC in elkaar geschroefd, GraKa erin; Windows geinstalleerd, Elite geinstalleerd, settings getest:
wait for it
.
.
.
.
.
.
.
Je hebt een 970 toch? Probeer het eens met DSR ingeschakeld. Heb ik ook aan staan. (Speel wel op 1 hd scherm). Dan word alles in een hogere resolutie als je scherm(en) gerenderd. Heb je geen AA meer nodig. Loopt als een zonnetje hier.
Is die kaart zo sterk joh? Goed om te weten voor als ik mijn 7850 wil vervangen.DutchFLC schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:22:
[...]
Altijd een mooi gevoel als je op je glimmend nieuwe pc de grafische settings zonder nadenken omhoog kan slingeren. Heb het pas ook mogen ervaren![]()
Je hebt een 970 toch? Probeer het eens met DSR ingeschakeld. Heb ik ook aan staan. (Speel wel op 1 hd scherm). Dan word alles in een hogere resolutie als je scherm(en) gerenderd. Heb je geen AA meer nodig. Loopt als een zonnetje hier.
RobV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:57:
Korte update: PC in elkaar geschroefd, GraKa erin; Windows geinstalleerd, Elite geinstalleerd, settings getest:
wait for it
.
.
.
.
.
.
.
Eeehm, als ik de Supersampling naar x2.0 zet houdt het op met snel zijn. Ter informatie, ik zit dan met 5960x1080 pixels, dat is 6.4megapixels; en met de x2.0 zit ik op 4x zoveel pixels is 25.747.200pixels, dat gaat geen enkele kaart trekken.Ngangatar schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:24:
[...]
Is die kaart zo sterk joh? Goed om te weten voor als ik mijn 7850 wil vervangen.
Maargoed, met de supersampling op x1.5 kom ik nog steeds op 30fps (docked) op 3x 1080p.. Ja, dit is best een rappe videokaart.

Hebben we eigenlijk al iemand in ons midden die Elite is?
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Ik ben ook aan het sparen/wachten op de HTC Vive of de Rift (Moge de beste winnen)Ervig schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:38:
Wat een mooie setup Rob! Ik ben zelf aan het sparen voor een HTC vive of rift (en een pc die dat aan kaan)
Hebben we eigenlijk al iemand in ons midden die Elite is?
Ik ben bijna Elite in me trade rank 15% Tycoon met +- nog 635 miljoen Cr te verdienen met trading of smokkel. Dus bijna is nogal relatief.
PS: heb het even snel opgezocht voor Elite in trading heb je meer dan een miljard nodig
[ Voor 14% gewijzigd door BlackCurry op 24-10-2015 19:06 ]
Goedzo !
Zelfs voor een Oculus had ik een PC moeten kopen met een dedicated videokaart. Een laptop (zelfs een top-line macBook Pro) gaat het namelijk nooit redden om 3 schermen in max resolutie aan te sturen. En in een VR bril wil je ook geen framedrops hebbenPatje040175 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:24:
Ik ben ook in de running voor een oculus of vive, van die laatste heb ik zeer positieve berichten gehoord. Wacht met spanning af wanneer ze op de markt verschijnen
Thank you!celshof schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:13:
Ziet er strak uit Rob!
Over een maand of wat zal ik wel gaan denken aan een betere behuizing; deze latjes doen het prima maar echt mooi is het natuurlijk niet haha.

Vandaag wat lekker geschoten en gevlogen. Ik krijg alleen de private missies niet voor elkaar. Op een of andere manier kan ik de 'mission targets' zelden op tijd vinden; ook al volg ik de 'unknown signal source' markers.
[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 24-10-2015 22:15 ]
Volgens mij wordt het tijd om je signature te updatenRobV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:57:
wait for it
Goed bezig zo!
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Goedzo !
Met The Gathering?Patje040175 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:46:
Er is een conflict zone in HIP87414!!!!
Volgens mij doen we het te goed, staan aardig bovenaan in systemview
Goedzo !
Als ik het goed begrijp zijn er 2 mogelijkheden op civil war:Patje040175 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:16:
bij nader inzien niet, helaas
Volgens mij doen we het te goed, staan aardig bovenaan in systemview
- gelijkwaardige invloed met andere partij
- boven de 70% invloed
De vraag is of we wel die +70% zouden kunnen volhouden en anders moeten we wellicht een tijdje tegenwerken.
Moeten we naar 100% om in expansion state te komen en The Gathering influence te laten krijgen op onze buur systems?celshof schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:50:
[...]
Als ik het goed begrijp zijn er 2 mogelijkheden op civil war:
- gelijkwaardige invloed met andere partij
- boven de 70% invloed
De vraag is of we wel die +70% zouden kunnen volhouden en anders moeten we wellicht een tijdje tegenwerken.
En hoe zit dat dan met die civil war boven de 70% influence, dat is me niet duidelijk.
nu last van RSI
PS. Ik heb net op mijn triple display systeem (nu mét headtracker) de training missie 'interception' gedaan, waar je meerdere waves achter elkaar krijgt. De 10e wave was een Anaconda die mij uiteindelijke tot een 'eject' forceerde (=d00d). Man man man wat een ervaring.
Hier staat een aardige uitleg over invloed: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/InfluenceNico Klus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:54:
[...]
Moeten we naar 100% om in expansion state te komen en The Gathering influence te laten krijgen op onze buur systems?
En hoe zit dat dan met die civil war boven de 70% influence, dat is me niet duidelijk.
We zijn volgens mij met best een aardige groep, dus moet het mogelijk zijn om de invloed op te pompen tot 100%.
- Alleen missies voor The Gathering vliegen
- Alleen handelen op Blaauw
- Exploration data inleveren op Blaauw
- Bounty hunting in HIP, maar geen wanted The Gathering piloten neerschieten.
Als dit allemaal eens een aantal dagen doen ben ik benieuwd of onze influence van ruim 60% (ben nu niet online, precieze stand weet ik daarom niet) richting 100 gaat.celshof schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:43:
[...]
Hier staat een aardige uitleg over invloed: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Influence
We zijn volgens mij met best een aardige groep, dus moet het mogelijk zijn om de invloed op te pompen tot 100%.
- Alleen missies voor The Gathering vliegen
- Alleen handelen op Blaauw
- Exploration data inleveren op Blaauw
Moet lukken, zie bijv. de Dukes of Mikunn https://www.reddit.com/r/...ght_on_faction_expansion/Nico Klus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:25:
[...]
Als dit allemaal eens een aantal dagen doen ben ik benieuwd of onze influence van ruim 60% (ben nu niet online, precieze stand weet ik daarom niet) richting 100 gaat.
Ik vlieg al een paar dagen rond in HIP, maar geen 'wanted' pilots kunnen vinden helaas. Ik ben inmiddels 'allied' met the Gathering.celshof schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:43:
- Als ik de conflict zone in ga is IEDEREEN groen voor mij
- Bij het navigation point is iedereen clear
- Rond de RES bij HIP 8 is niemand
Doe ik iets fout?
[ Voor 27% gewijzigd door RobV op 25-10-2015 21:01 ]
Ook niet in de RES?RobV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:58:
[...]
Ik vlieg al een paar dagen rond in HIP, maar geen 'wanted' pilots kunnen vinden helaas.
Sorry. nee, (zie mijn edit)
PS: Nu kan ik ook al niet meer inloggen
Zoom uit.
Onderop de middelste ring planeet kiezen. (cd 2)
Dan er naar toe vliegen en dichtbij kan je kiezen tussen low, high, haz en gewoon RES
Keek overigens net naar buiten. Prachtig maantje en een condens streep. Ik wou er heen vliegen om te kijken of er geen bounty op zat

En idd lig ik er ook uit nu
[ Voor 4% gewijzigd door Leutje op 25-10-2015 21:06 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Voor de conflict zone moet je wel een kant kiezen. Van die andere twee is het wel typisch, probeer het anders eens bij de High intensity of HAZRES rondom CD2.
Wat me niet duidelijk wordt of het een kwestie van uren, dagen of weken is. Maar goed, we zullen het wel ziencelshof schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:47:
[...]
Moet lukken, zie bijv. de Dukes of Mikunn https://www.reddit.com/r/...ght_on_faction_expansion/
Hoe doe ik dat? En welke kant moet ik dan hebben?celshof schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:06:
[...]
Voor de conflict zone moet je wel een kant kiezen. Van die andere twee is het wel typisch, probeer het anders eens bij de High intensity of HAZRES rondom CD2.
Check. Gevonden. Nu nog een alliance kiezen.Melkunie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:28:
Rechtermenu, bij functions geloof ik.
Je bent waarschijnlijk allied met meerdere of alle factions in HIP, dan zul je dus alnog moeten kiezen welke faction je wil steunen in de conflict zone.RobV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:58:
[...]
Ik vlieg al een paar dagen rond in HIP, maar geen 'wanted' pilots kunnen vinden helaas. Ik ben inmiddels 'allied' met the Gathering.
- Als ik de conflict zone in ga is IEDEREEN groen voor mij
- Bij het navigation point is iedereen clear
- Rond de RES bij HIP 8 is niemand
Doe ik iets fout?
Ik ben zelf wel wanted vehicles tegengekomen in HIP
Dan joined er ineens een player, die meevecht aan mijn kant.
Vanaf het moment dat hij joined, lijkt het wel alsof alle schepen elkaar met 1 schot afknallen, maar ik dus ineens ook andere schepen met 1 schot afknal..
Toen die player vertrok, was alles ineens weer normaal..
Iemand dit wel eens meegemaakt? het was geen lag iig.
Cheater wellicht? En schoot je alle schepen af met 1 schot, of maar een deel?mvz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:00:
Gisteravond iets heel raars, ik zit in open play, combat te doen in een 'crime sweep'.
Dan joined er ineens een player, die meevecht aan mijn kant.
Vanaf het moment dat hij joined, lijkt het wel alsof alle schepen elkaar met 1 schot afknallen, maar ik dus ineens ook andere schepen met 1 schot afknal..
Toen die player vertrok, was alles ineens weer normaal..
Iemand dit wel eens meegemaakt? het was geen lag iig.
de schepen die er al waren gingen nog normaal, maar alle spawns daarna waren 1 shot..celshof schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:11:
[...]
Cheater wellicht? En schoot je alle schepen af met 1 schot, of maar een deel?
Van wat ik begrijp van schip generatie is dat iedere speler eigenlijk zijn eigen server draait en dus ook zijn eigen schepen genereert. Zodra er meerdere spelers bij elkaar zitten, kun je dus zowel jouw eigen schepen als die van de andere speler neerschieten.mvz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:11:
[...]
de schepen die er al waren gingen nog normaal, maar alle spawns daarna waren 1 shot..
Mijn gok is dat de nieuwe schepen door de extra speler zijn gegenereerd en dat deze een cheat engine script of iets dergelijks heeft draaien waardoor schepen met heel lage shields en hull worden gegenereerd.
Als je nog weet wie de speler is, zou ik hem aangeven.
En hiermee is E:D dus officieel voor mij om zeep geholpen.... (nog voor goed en wel gestart te zijn, heb er misschien 10 uur op geklokt, wel pre-release al gekocht.)celshof schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:24:
[...]
Van wat ik begrijp van schip generatie is dat iedere speler eigenlijk zijn eigen server draait en dus ook zijn eigen schepen genereert. Zodra er meerdere spelers bij elkaar zitten, kun je dus zowel jouw eigen schepen als die van de andere speler neerschieten.
Mijn gok is dat de nieuwe schepen door de extra speler zijn gegenereerd en dat deze een cheat engine script of iets dergelijks heeft draaien waardoor schepen met heel lage shields en hull worden gegenereerd.
144*
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ah joh, meestal kom je dit soort lui niet tegen (ik heb er nog nooit 1 gezien) en er wordt hard aan gewerkt (althans, dat beweert FD) om ze uit het spel te weren.zion schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:32:
[...]
En hiermee is E:D dus officieel voor mij om zeep geholpen.... (nog voor goed en wel gestart te zijn, heb er misschien 10 uur op geklokt, wel pre-release al gekocht.)
144*
Dan speel jij zeker geen enkel spel online? Jammer genoeg wordt elk spel op den duur wel geplaagd door een cheater links of rechts.. sommige spellen veel (COD reeks) en met E:D heb ik er nog nauwelijks iets over gehoord.zion schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:32:
[...]
En hiermee is E:D dus officieel voor mij om zeep geholpen.... (nog voor goed en wel gestart te zijn, heb er misschien 10 uur op geklokt, wel pre-release al gekocht.)
144*
Ik ben er nooit 1 tegengekomen, al ken ik de verhalen wel (sterker nog, ik weet zelfs het cheat-script te vinden dat gebruikt werd). Sinds 1.3 moet het al een stuk verbeterd zijn. Daarnaast kun je altijd solo spelen of in een private group zoals Mobius.Ircghost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:22:
[...]
Dan speel jij zeker geen enkel spel online? Jammer genoeg wordt elk spel op den duur wel geplaagd door een cheater links of rechts.. sommige spellen veel (COD reeks) en met E:D heb ik er nog nauwelijks iets over gehoord.
Wellicht kan iemand met een korte nick een private group starten voor alleen The Gathering spelers. Zit je wel samen met elkaar in instances, maar niet met cheaters.
Verwijderd
Sowieso rapporteren.celshof schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:24:
[...]
Van wat ik begrijp van schip generatie is dat iedere speler eigenlijk zijn eigen server draait en dus ook zijn eigen schepen genereert. Zodra er meerdere spelers bij elkaar zitten, kun je dus zowel jouw eigen schepen als die van de andere speler neerschieten.
Het kan ook een bug zijn die bewust wordt misbruikt.
Dat soort mensen houd je nooit tegen iig maar niets aan doen is ook geen optie.
Wil ff snel cashen met bounty hunt
Ok, ik heb nu via System Map de powerplay gevonden (is dit de enige ingang?) en daar de groep gepledged die in HIP de zaak beheerst. Ook ben ik een Low Intensity Conflict Zone ingevlogen heb daar geschoten op iemand die niet van The Gathering was. Geheel verwacht natuurlijk heb ik in plaats van 20 groene scheepjes opeens 8 groene scheepjes en 12 rode scheepjes die allen op mij het vuur lijken te openen.RobV schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:42:
Ik snap er niets van. In mijn status panel, onder functions, staat 'faction none'. Ik probeer dat te veranderen maar kan niet vinden hoe

Winst: +800k bounty.
met een nav beacon erin.
kunnen we wellicht doelgericht een faction uitschakelen?
Dat gaat snel, vanochtend rond 6:30 was het nog 63%xoleum schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:28:
Onze faction's invloed is gedaald van 63% gisteren naar 49%, Patrons of Law is naar 21% gestegen.
Heeft het zin om iedereen aan te vallen die niet bij ons hoort?xoleum schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:28:
Onze faction's invloed is gedaald van 63% gisteren naar 49%, Patrons of Law is naar 21% gestegen.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ja, maar als ze niet wanted zijn, is dat niet zo handig (want dan word jij ook wanted). Beste is om missies te blijven vliegen voor alleen The Gathering en even flink los te gaan met Bounty Hunting. Van Bounty Hunting wordt de leidende factie blij.Standby schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:00:
[...]
Heeft het zin om iedereen aan te vallen die niet bij ons hoort?
Een andere optie is om missies aan te nemen van de andere facties, maar het alternatief te doen en dus niet de originele missie
Wat we trouwens niet meer moeten doen is charity. Daarvan wordt onze fractie wel heel blij, maar kennelijk ook zwakkerTo increase a faction's influence players should focus on performing the following tasks:
Completing missions for a faction,
Trading with faction owned stations or outposts,
Turning in bounty vouchers,[9]
Turning in combat bonds and,[10]
Selling exploration data,[11]
For those wanting to get a minority faction into power there's a valid strategy to decrease the influence of the leading faction by performing any actions from the following list:
Completing a mission's alternate option given through Unidentified Signal Sources
Abandoning or failing missions accepted from a specific faction
Doing charity missions (this shows the faction is weak to the other factions)[citation needed]
Als ik dit goed lees kun je ook beter NIET gaan bounty hunten tot we weer boven de 50% zitten?Bounty Hunting within a system will reward influence to the controlling faction. This is good if you're attempting to strengthen the dominant faction within a system. However, if you're attempting to improve the influence of a smaller party this will prove to work against you.
Edit: ik weet nu ook wat die FACTION: NONE doet:
quote: elite wikiEach time upon entering a conflict zone players have the unique opportunity to side with a faction (by setting the preferred faction in-game in the Systems panel under Functions) in order to battle the opposition. For each destroyed ship combat bond vouchers are handed out and which, in turn, can be redeemed at the local station's combat bond contact.
[ Voor 35% gewijzigd door RobV op 26-10-2015 21:50 ]
Ik heb net 2500000 aan bounties voor the gathering ingeleverd, en ik ben nu wat missies aan het doen.
Ik vond het wel lastig om wanted clippers, anacondas, en python van the gathering niet aan te vallen. 😀
We zijn de controlling faction zelfs, zolang we Blaauw maar in handen hebben.the_scary_door schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:53:
We zijn toch de dominant faction, we hebben het hoogste percentage.
Ik heb net 2500000 aan bounties voor the gathering ingeleverd, en ik ben nu wat missies aan het doen.
Ik vond het wel lastig om wanted clippers, anacondas, en python van the gathering niet aan te vallen. 😀
Zelf ben ik mijn ontdekkingsreisje aan het afkappen om ook een tijdje te gaan bounty hunten.
Ik was vorige week ook nog zo'n 8000ly van Sol, en ik zag je toen op de galaxy map. Het leek alsof je onderweg naar sagittarius a was.celshof schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:03:
[...]
We zijn de controlling faction zelfs, zolang we Blaauw maar in handen hebben.
Zelf ben ik mijn ontdekkingsreisje aan het afkappen om ook een tijdje te gaan bounty hunten.
Enige dagen geleden ben ik samen met wat vrienden begonnen aan elite dangerous. Op dit moment heb ik vooral als speelstijl smuggling en hier laat mijn huidige schip een beetje in de steek. Ik heb een cobra maar de jump range is om huilen zo slecht en dan praten we niet eens over het fuel gebruik.Hiervoor had ik een adder welke een grote jump range had. In veel blogs word aangegeven een aangepaste cobra maar zelfs na aanpassingen op framesift a3, power distributor b1 en power plant a3 is max jump range maar ergens tussen de 6 en 6.6. de rest is stock op cargo rack's na.
Welk schip is het meest geschikt voor de volgende speelstijl.
Smuggling runs waar ik verwacht nodig te hebben.
grote jump range
high speed/acceleratie
low fuel use ( ik weet dat een scoop hier een oplossing in zou kunnen zijn.
defense/attack mogelijk later voor pirating/bounty hunting
laad ruimte is niet zo belangrijk alle missies die ik heb gedaan tot nu toe zitten onder 16 items/ton.
Op dit moment zit ik te denken om terug te gaan naar de Adder.
[ Voor 3% gewijzigd door Dembar op 26-10-2015 22:59 . Reden: info toevoegen ]
Battletag Vakasha#2284
Faction kiezen is alleen actief in conflict zones waar je moet kiezen voor welke partij je bent.RobV schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:42:
Ik snap er niets van. In mijn status panel, onder functions, staat 'faction none'. Ik probeer dat te veranderen maar kan niet vinden hoe
Zodra je een keuze gemaakt hebt voor die specifieke conflict zone zullen er vriendelijke en vijandige schepen zichtbaar worden. Tot die tijd blijft iedereen neutraal oranje.
Inderdaad achter gekomen! Zojuist terug van een half uurtje knallen in een low conflict zone. Verdient leuk ook nog eens.rcarper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:09:
[...]
Faction kiezen is alleen actief in conflict zones waar je moet kiezen voor welke partij je bent.
Zodra je een keuze gemaakt hebt voor die specifieke conflict zone zullen er vriendelijke en vijandige schepen zichtbaar worden. Tot die tijd blijft iedereen neutraal oranje.
Allereerst is het budget belangrijk maar ik plaats hier enkele mogelijkheden:
Budget Adder tussen 500.000 en 800.000 cr
Budget Cobra MKIII tussen de 2 en 3 mil cr
Of deze ASP Explorer
Die is wel iets duurder, maar zoals gezegd: Budget is key
Goedzo !
Upgrade je FSD naar 4x, dat scheelt al minimaal 6lj.Dembar schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:56:
Hallo allemaal,
Enige dagen geleden ben ik samen met wat vrienden begonnen aan elite dangerous. Op dit moment heb ik vooral als speelstijl smuggling en hier laat mijn huidige schip een beetje in de steek. Ik heb een cobra maar de jump range is om huilen zo slecht en dan praten we niet eens over het fuel gebruik.Hiervoor had ik een adder welke een grote jump range had. In veel blogs word aangegeven een aangepaste cobra maar zelfs na aanpassingen op framesift a3, power distributor b1 en power plant a3 is max jump range maar ergens tussen de 6 en 6.6. de rest is stock op cargo rack's na.
.....
Nietemin. ik heb ook nog een ASP die net de 30 LY niet haalt
Bovendien kan hij mits goed uitgerust ook een aardig dobbertje vechten en als slagroom op te taart aardig wat cargo kwijt.
Ik heb deze ASP altijd bewaard want je kan er snel veel geld mee verdienen. Wat mijn clipper of python in 7 tot 9 jumps moet doen doet mijn ASP het in 3 a 4. Tijdwinst.
ASp is beste allrounder in mijn opinie

Oja, kwa acceleratie haalt de mijne net de 400 niet. snel zat dacht ik zo. Met een aardig grote fueltank. kan je makkelijk een aantal jumps doen zonder scoop(180 LY) (nietemin wel aan te raden)
[ Voor 14% gewijzigd door Leutje op 27-10-2015 00:30 ]
Verwijderd
Misschien is de Diamondback Scout met cargorack een optie. In silent running modus bouwt ie langzaam heat op, is net iets sneller dan een cobra (met boost is de cobra sneller), zijn max jumprange zit op 30,4LY (cobra overigens op 28,6LY), vind het wel bizar dat je met jouw cobra op 6.6LY zit.Dembar schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:56:
Welk schip is het meest geschikt voor de volgende speelstijl.
Smuggling runs waar ik verwacht nodig te hebben.
grote jump range
high speed/acceleratie
low fuel use ( ik weet dat een scoop hier een oplossing in zou kunnen zijn.
defense/attack mogelijk later voor pirating/bounty hunting
laad ruimte is niet zo belangrijk alle missies die ik heb gedaan tot nu toe zitten onder 16 items/ton.
Op dit moment zit ik te denken om terug te gaan naar de Adder.
Ik gebruik mijn diamondback scout vooral voor bountyhunten, de weapons hardpoints zitten op een betere plek dan de cobra, is meer agile, en vooral meer fun. Nu is de cobra natuurlijk multi purpose en de scout een combatship, het is een beetje appels met peren vergelijken.
Ik niet. Een te kleine FSD is echt funest voor je jumprange.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:28:
[...]
vind het wel bizar dat je met jouw cobra op 6.6LY zit.
Eens in de zoveel tijd doe ik weer een nieuwe poging die dan na een paar duizend lichtjaar strandt.the_scary_door schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:12:
[...]
Ik was vorige week ook nog zo'n 8000ly van Sol, en ik zag je toen op de galaxy map. Het leek alsof je onderweg naar sagittarius a was.
[ Voor 25% gewijzigd door celshof op 27-10-2015 08:01 ]
Dat is wel het gevaar ja, maar dat maakt het ook wel weer spannend. Ik neem altijd twee auto-maintenance units mee.RobV schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:00:
Zijn jullie niet bang dat je om een of andere lullig reden dood gaat, en dat je dan alle exploration data kwijt bent?
Nee, grootste probleem dat je tegen kunt komen is een intercept in de bewoonde wereld. En als je een flinke fuel scoop hebt, ben je veel te kort in een systeem om daar last van te hebben.RobV schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:00:
Zijn jullie niet bang dat je om een of andere lullig reden dood gaat, en dat je dan alle exploration data kwijt bent?
Zo vlieg ik zonder:
- schilden: alleen nodig in bewoond gebied, maar een beetje fatsoenlijk schild kost teveel energie en dus een te grote powerplant nodig
- AFM: je kunt je hull niet repareren en dat is bij mij altijd het meest beschadigd geraakt
- Heat sink: beetje opletten en je hebt zo'n ding niet nodig. Als je, zodra het aftellen begint, je throttle helemaal op 0 zet, stop je gelijk als je in het systeem aankomt.
[ Voor 60% gewijzigd door RobV op 27-10-2015 09:06 ]
Soms kom je nog wel eens in een binair systeem terecht waardoor je schade oploopt, of je let even niet op en je komt te dicht bij de ster, wat ook schade opleverd. Dan worden ook je FSD, Fuelscoop Thrusters beschadigd. Deze repareer ik dan met de AFM.celshof schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:45:
[...]
Nee, grootste probleem dat je tegen kunt komen is een intercept in de bewoonde wereld. En als je een flinke fuel scoop hebt, ben je veel te kort in een systeem om daar last van te hebben.
Zo vlieg ik zonder:
- schilden: alleen nodig in bewoond gebied, maar een beetje fatsoenlijk schild kost teveel energie en dus een te grote powerplant nodig
- AFM: je kunt je hull niet repareren en dat is bij mij altijd het meest beschadigd geraakt
- Heat sink: beetje opletten en je hebt zo'n ding niet nodig. Als je, zodra het aftellen begint, je throttle helemaal op 0 zet, stop je gelijk als je in het systeem aankomt.
Ik doe een snelle scan van het hele systeem met de advanced discorery scanner, verder scan ik dan alleen de High/Rich metal content worlds, gas giants, waterworlds en earth-like worlds. Als er geen van die dingen in een systeem zitten scan ik ook niet de hoofd ster, maar ga zo snel mogelijk door naar het volgende systeem.RobV schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:05:
Doen jullie dan ook een full scan van alle objecten? Sorry voor de slow chat, ik ben gewoon geinteresseerd in hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ik heb gisteren onwijs veel geleerd over conflict zones en factions.
[ Voor 43% gewijzigd door the_scary_door op 27-10-2015 10:26 ]
de scout is echt een top-scheepje.. heb er net weer 1 gekocht, en geparkeerd @ Blaauw City.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:28:
[...]
Misschien is de Diamondback Scout met cargorack een optie. In silent running modus bouwt ie langzaam heat op, is net iets sneller dan een cobra (met boost is de cobra sneller), zijn max jumprange zit op 30,4LY (cobra overigens op 28,6LY), vind het wel bizar dat je met jouw cobra op 6.6LY zit.
Ik gebruik mijn diamondback scout vooral voor bountyhunten, de weapons hardpoints zitten op een betere plek dan de cobra, is meer agile, en vooral meer fun. Nu is de cobra natuurlijk multi purpose en de scout een combatship, het is een beetje appels met peren vergelijken.
imho het perfect platform voor 2 imperial hammers, en 2 multi-cannons
zelfs bewapend is je range alsnog ~24 LY
Dit topic is gesloten.