| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Thanks, ik ga het eens bestuderenPatje040175 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:00:
@commandante, volgens mij is het vanaf het begin (Alpha en beta backers hier) nooit de boedoeling geweest om clanbased te worden.....
Ontoppic: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=177719
https://www.reddit.com/r/...mments_on_player_created/
Misschien hebben jullie hier wat aan Melkunie & Distortion
Dank je!Patje040175 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:00:
@commandante, volgens mij is het vanaf het begin (Alpha en beta backers hier) nooit de boedoeling geweest om clanbased te worden.....
Ontoppic: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=177719
https://www.reddit.com/r/...mments_on_player_created/
Misschien hebben jullie hier wat aan Melkunie & Distortion
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Goedzo !
Ik speel te kort denk ik om hier wat over te zeggen. Maar ik ben voor. Anders ff een poll doen?Ervig schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:42:
Korte vraag: ik ga dus HIP als systeem aanvragen?
Wat mij betreft een goede kandidaat, maar what about the rest of the Gathering??
Goedzo !
Verwijderd
Het is wel een pristine systeem, wellicht dat dat later ook invloed heeft op landen/de planeten bij Horizons..?
Enige mogelijke nadeel lijkt het weinig aantal inwoners te zijn, maar 24M. Ik meen dat het aantal inwoners invloed heeft op de commodities markt, maar weet het zelf niet meer zeker (iemand anders had dat uitgezocht, ik meen Leut).
Wellicht dat iemand die al langer speelt er een betere visie op heeft of het een goed systeem is of niet..
24M lijkt me best aardig. Veel systemen zijn een flink stuk kleiner. Daarnaast kunnen we, mits het systeem niet te populair is bij andere gebruikers, vrij vlot alles beheersen (want dat is ook makkelijker bij kleinere systemen).Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:25:
De outposts (2e en 3e station) hebben een blackmarket. 3e is overigens maar 725ls van binnenkomst ster af. Qua planeten zijn het allemaal high metal content, maar meeste van de manen zijn rocky, op een icy na. Er is alleen geen water of earthlike world, maar wellicht zijn die er wel in systemen in de buurt.
Het is wel een pristine systeem, wellicht dat dat later ook invloed heeft op landen/de planeten bij Horizons..?
Enige mogelijke nadeel lijkt het weinig aantal inwoners te zijn, maar 24M. Ik meen dat het aantal inwoners invloed heeft op de commodities markt, maar weet het zelf niet meer zeker (iemand anders had dat uitgezocht, ik meen Leut).
Wellicht dat iemand die al langer speelt er een betere visie op heeft of het een goed systeem is of niet..
Daarnaast is het volgens mij zo dat de leidende fractie/station wordt overgenomen. Inclusief het machtspercentage. Oftewel: we kunnen nu al in dat systeem gaan werken en aan de macht van de toekomstige fractie werken.
Al met al klinkt het als een geweldige plek. Hopelijk kan ik vanavond nog even aansluiten.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

[ Voor 41% gewijzigd door Standby op 11-10-2015 17:17 ]
Blaat het niet dan schaapt het niet
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Sol: 236ly
Achenar: 147ly
Alioth: 306ly
Marrallang 125ly
Xihe: 220ly
[ Voor 23% gewijzigd door Drumatiko op 11-10-2015 17:42 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Lijkt me prima. Volgens mij maar aanvragen dan. Indien er geen beter systeem wordt genoemd, doe ik dit over een uurtje ..
Opeens kwamer er piraten te voorschijn en ik kon nog net weg springen.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ik vlieg er nu naartoe.
http://ed-td.space/en/9/System/idSys/8767/nSys/HIP+87414
Hoe werkt het eigenlijk met de major factions? Als we allemaal een andere powerplayer y ge-"pledged" hebben, maar we zitten straks in dezelfde minor faction, zien wij elkaar dan als enemy?
[ Voor 54% gewijzigd door GeeBee op 11-10-2015 18:28 ]
HIP 87414 en 241 G. Aquarii staan wat mij betreft bovenaan. Aquarii heeft meer dan 2 miljard inwoners en is vergelijkbaar met 87414 qua resources:Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:25:
De outposts (2e en 3e station) hebben een blackmarket. 3e is overigens maar 725ls van binnenkomst ster af. Qua planeten zijn het allemaal high metal content, maar meeste van de manen zijn rocky, op een icy na. Er is alleen geen water of earthlike world, maar wellicht zijn die er wel in systemen in de buurt.
241 G. Aquarii
2x major metallic belt, 2x rocky ring, 1x icy ring, 1x metal rich ring (geen blackmarket)
Hip 87414
1x metallic ring, 4x metal rich ring, 2x rocky ring (alles)
De hoeveelheid inwoners heeft invloed op de trading (commodities); meer inwoners betekent meer vraag naar goederen, en in het geval van 87414 ook een groter aanbod aangezien dat een industrial systeem is. Van Aquarii weet ik niet of het een industrial systeem is of niet.
Wat er aan missies te doen is voor nieuwe spelers is vrij moeilijk te zeggen; mijn trading rank is vrij hoog dus ik krijg soieso relatief goede missies aangeboden. Maar er zijn aardig wat stelsels in de buurt waar je anders eventueel nog wat startersmissies op kan pakken.
Wat Earth-like betreft... Het is leuk als een stelsel het heeft en ondertussen ook goede resources etc. heeft. Maar wat mij betreft is het niet noodzakelijk.
Wat Teamspeak betreft... Voel je niet verplicht om te joinen. Hoewel het gezellig kunnen ouwehoeren met elkaar tijdens het gamen, het hele spel toch wel een heel stuk draaglijker maakt - het spel is nou eenmaal niet gemaakt om echt veel samen te doen en je vliegt nagenoeg in je eentje van hot naar her. Daarnaast kan het toch ook handig zijn om via Teamspeak informatie over stelsels uit te wisselen of elkaar nieuwe dingen te leren.
[ Voor 3% gewijzigd door siriouz op 11-10-2015 18:52 ]
Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz
241 G. Aquariisiriouz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:49:
[...]Van Aquarii weet ik niet of het een industrial systeem is of niet.
1x landbouw, 2x industrial
http://ed-td.space/en/9/System/idSys/119/nSys/241+G.+Aquarii
Ah dank je, had er niet aan gedacht om op die link er zelf naar te kijkenGeeBee schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:56:
[...]
241 G. Aquarii
1x landbouw, 2x industrial
http://ed-td.space/en/9/System/idSys/119/nSys/241+G.+Aquarii
10 ton battle weapons op 115 LY voor 1M Cr
6 ton Personal weapons op 115 LY voor 1,5 MCr
6 ton narcotics op 115 LY voor 1MCr
Kortom: de normale zaken waar Tweakers zich dagelijks mee bezighouden
Edit: En inmiddels staan er ook al 2MCr missions tussen

Edit2: Dus ik heb mijn Shield Cell Bank toch maar ingeruild voor een 16T Cargo Bay
[ Voor 23% gewijzigd door GeeBee op 11-10-2015 19:24 ]
CMDR DubbelDrank_NL hier

Het systeem heeft een Pristine Metallic belt en meerdere Hazardous RES sites.
Netjes hoor goed gevonden
Edit: Heb net al 1.5 mil verdiend in een Hazardous RES site voor een half uurtje werk.
[ Voor 23% gewijzigd door BlackCurry op 11-10-2015 19:24 ]

Wat is een Hazardous RES site??BlackCurry schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:22:
Edit: Heb net al 1.5 mil verdiend in een Hazardous RES site voor een half uurtje werk.
http://elite-dangerous.wi.../Resource_Extraction_Site
Ok, maar valt daar als mijner ook meer te halen? Of is het daar gevaarlijker als mijner?
[ Voor 26% gewijzigd door Distortion op 11-10-2015 19:31 ]
Kan met WASD ookDistortion schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:24:
Haha kom er net achter dat je met beide muisknoppen ingedrukt je kan schuiven in de system map
Ik ben lui
RES is een afkorting voor Resource Extraction Site.
En Hazardous RES is nieuw sinds de 1.4 update het betekend dat er grotere schepen zijn met dikke bounty's
en dat er geen politie is.
Ik hoop over een uurtje online te zijn. Probeer mezelf in beweging te krijgen om 't achterlicht van m'n brommer te gaan fixen maar erg veel vooruitgang is er nog niet...Ervig schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:42:
Vanavond ben ik helaas niet online. Wel lekker druk al op de teamspeak (edtg.nl)
Doet me denken aan het voorlicht van mijn brommer, die moet ik ook nog eens nakijkensiriouz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:49:
[...]
Ik hoop over een uurtje online te zijn. Probeer mezelf in beweging te krijgen om 't achterlicht van m'n brommer te gaan fixen maar erg veel vooruitgang is er nog niet...
http://firstgreatexpedition.org/mybb/showthread.php?tid=1406
Over een uurtje kom ik weer online, al ben ik eerst nog onderweg naar HIP en wellicht wil ik ook nog mijn Asp ophalen.
Goedzo !
Goedzo !
Verwijderd
Gezien het een vrij lastige naam is, is het makkelijkste om het terug te vinden door te 'bookmarken'...:
koop een sidewindertje en laat die achter bij het station en je kan altijd makkelijk het systeem weer terug vinden
Dank voor die link. Die heeft zojuist al mijn vragen over RES beantwoordtDistortion schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:26:
[...]
Wat is een Hazardous RES site??
http://elite-dangerous.wi.../Resource_Extraction_Site
Ik kreeg afgelopen week een motoragent achter me aan dat m'n achterlicht het niet deed en dat m'n kenteken niet zichtbaar was.Melkunie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:12:
[...]
Doet me denken aan het voorlicht van mijn brommer, die moet ik ook nog eens nakijkenMaar ondertussen ben ik al explorend naar HIP 87414 onderweg

Jep...DutchFLC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:21:
Servers offline?
Ja, nou en?siriouz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:58:
[...]
Ik kreeg afgelopen week een motoragent achter me aan dat m'n achterlicht het niet deed en dat m'n kenteken niet zichtbaar was.Dus dit moest echt even gebeuren.
Chaff, boost, boost, chaff, boost en jumpen. Zo reken je met de security forces af..
Motoragent rij ik er niet uit met 50cc.GeeBee schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:36:
[...]
Ja, nou en?
Chaff, boost, boost, chaff, boost en jumpen. Zo reken je met de security forces af..

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Nu nog mn T6 naar HIP zien te krijgen. Staat iets van 20 jumps verder.
Gelukkig kun je een Hauler Taxi bouwen in HIP en heeft de T6 ook een flinke jumprangeDutchFLC schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:41:
Was wel ff leuk gisteravond. Toen ik na een lange reis eindelijk mn viper in HIP had nog even in een wing gevlogen met medetweaker. Die HAZRES sites zijn best gevaarlijk.In je eentje een wing aanvallen daar is bijna zelfmoord. Paar keer net op tijd weggekomen.
Nu nog mn T6 naar HIP zien te krijgen. Staat iets van 20 jumps verder.
Had op Steam groep al snel gelezen dat er een nieuw systeem moest gezocht worden, maar wist niet waarom
Ondertussen rank 15 op CQC. Kom nu wel vaker volledige squads tegen op CQC en dan krijg je het stevig op je dak... Men K/D ratio is daardoor ook niet meer wat het geweest is
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Heb nu een route met 6 missies die me in totaal 4.5mCr opleveren, hoef ervoor maar bij 2 hubs te zijn en in totaal maar 15 jumps om die route af te leggen en weer bij Blaauw aan te komen.
( https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=189800 )
Beetje jammer dit nog steeds.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
iemand nog enig idee? is er iemand ergens docked waar ze 'm hebben?
Probeer het eens via deze site:mvz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:57:
Op zoek naar een A5 power distributor.. maar kan 'm echt neeergens vinden..
iemand nog enig idee? is er iemand ergens docked waar ze 'm hebben?
http://roguey.co.uk/elite...system/power-distributor/
Wat was jullie ervaring?
Edit: en nee ik ga geen joystick aanschaffen want daar heb ik de ruimte niet voor. (laptop op bank gamer)
[ Voor 35% gewijzigd door lochpatje op 12-10-2015 19:15 ]
Op het ED forum zijn er zat mensen die met een wired Xbox360 controller spelen, maar vroeg of laat ga je wat knopjes missen.lochpatje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:15:
Zijn er mensen hier die met een xbox controller spelen of hebben gespeeld?
Wat was jullie ervaring?
Edit: en nee ik ga geen joystick aanschaffen want daar heb ik de ruimte niet voor. (laptop op bank gamer)
thanks, gelukt in LughGeeBee schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:50:
[...]
Probeer het eens via deze site:
http://roguey.co.uk/elite...system/power-distributor/
Ja opzich maakt dat niet uit want heb mijn laptop dan natuurlijk op mijn schoot staan.RobV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:16:
[...]
Op het ED forum zijn er zat mensen die met een wired Xbox360 controller spelen, maar vroeg of laat ga je wat knopjes missen.
Zal eens op dat forum kijken.
Ik gebruik mijn muis op de bank zelf en die kan ik dan niet los laten want dan gaat mijn schip draaien
Edit: is AL gelukt zie ik
[ Voor 7% gewijzigd door Patje040175 op 12-10-2015 20:31 ]
Goedzo !
Ik speel zelf met de xbox360 controller ondanks dat ik een leuke force-feedback joystick heb met throttle aan de zijkant (een hotas durf ik het niet te noemen). Elite is mijn eerste space-game en ik heb direct leren vliegen met deze controller (en op een enkele crash tegen een astroid na gaat het best aardiglochpatje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:15:
Wat was jullie ervaring?
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
kheb er 1Patje040175 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:30:
@mvz, zit je in HIP 87414? Er is een high tech planet op 60 ly waar ik vanmiddag nog een A5 FSD gekocht heb , weet zo ff niet meer de naam. Even zoeken in de galaxymap en filteren op high tech
Edit: is AL gelukt zie ik
nu lekker aan het RES'n in HIP 87414 bij de AB 8 gas giant.
in vulture met alles A-spec, plus 2x A0 shield boosters, 407MJ shield
zonet een dropship en een fer-de-lance die frontaal mij beschoten, en nog hield 'ie 't makkelijk
een beest dit schip.
[ Voor 19% gewijzigd door mvz op 12-10-2015 21:04 ]
Je moet de planeet hebben die eindigt met AB 8, dat is de tweede planeet met ringen.RobV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:21:
Ik voel mij zo'n domme beginner maar hoe kom ik bij de RES site in hip 87nnn, ik zie geen astroid belt in mijn system map, wel planeten met ringen.
Thanks. Ik zat bijna tegen AB 7 aanlochpatje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:25:
[...]
Je moet de planeet hebben die eindigt met AB 8, dat is de tweede planeet met ringen.
Wat ik ook niet doen moet, is een anaconda aanvallen met mijn ASP.
[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 12-10-2015 21:43 ]

Ben nu Blaauw city binnen gesneaked , dacht dat ik het daar kon afkopen , niet dus...
Help , ik durf niet meer naar buiten
Waarschijnlijk per ongeluk de verkeerde geraakt bij een gevecht. Ik kreeg net een boete van 1,8 miljoen omdat ik met slaven naar het verkeerde station vloog. Weet iemand wat er gebeurd als ik gewoon niet betaal?DutchFLC schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:44:
Ehm vraag me niet hoe het komt maar ben ineens wanted in ons systeem. Staat 5000 op mn hoofd![]()
Ben nu Blaauw city binnen gesneaked , dacht dat ik het daar kon afkopen , niet dus...
Help , ik durf niet meer naar buiten
Maar heb/zie ook nergens de optie om boete te betalen ofzo
De hoogte van de boete bepaalt de lengte van de wanted-status, die je kunt bekijken in de Transaction tab.
Afkopen is er idd niet meer bij sinds... 1.4? Geloof ik.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 12-10-2015 21:53 ]
Goedzo !
http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Bounty
De tip ergens onderaan: koop een goedkoop schip, vlieg naar de plek van de bounty en laat jezelf afknallen. Daarmee vervalt de bounty. Voor 1.8mil de moeite waard denk ik.
[ Voor 56% gewijzigd door RobV op 12-10-2015 22:47 ]
Rond het station ben ik al een aantal keer gescand en dan zeggen ze dat er niks aan de hand is.Patje040175 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:34:
Behalve als iemand je scant.....
Ik wacht het wel af, ik vlieg een anaconda dus ik denk dat ik me wel red.RobV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:46:
De tip ergens onderaan: koop een goedkoop schip, vlieg naar de plek van de bounty en laat jezelf afknallen. Daarmee vervalt de bounty. Voor 1.8mil de moeite waard denk ik.
2 keer geinterdict door players. 1ste keer verkeerde knop , dropte ik AL mn slaven...niet slim...2de keer was ik leeg maar pirate bleef om 16ton cargo zeuren. Had ik dus niet dus besloot hij me maar af te knallen...
In het vervolg maar traden/transporten in Solo play en knokken in Open play...
heerlijk knallen, gisteravond met wat mede tweakers in de RES.
wel kiele kiele kwa powermanagement
maarja tweaker he
[ Voor 20% gewijzigd door mvz op 13-10-2015 10:02 ]
Zelf vind ik het met toetsenbord en muis nog steeds lekkerder spelen. Met die XBox controller lukte het me al helemaal niet. De X52 is wel nauwkeuriger, maar is ook erg wennen.lochpatje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:15:
Wat was jullie ervaring?
En anders doe je het toch als Braben himself
https://twitter.com/DavidBraben/status/650742378341511169
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik denk dat ik het toch maar bij mijn muis en toetsenbord hou danSoliest schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Zelf vind ik het met toetsenbord en muis nog steeds lekkerder spelen. Met die XBox controller lukte het me al helemaal niet. De X52 is wel nauwkeuriger, maar is ook erg wennen.
En anders doe je het toch als Braben himself
https://twitter.com/DavidBraben/status/650742378341511169
Commdante zal je dan toe moeten voegen aan de groep.
[ Voor 18% gewijzigd door lochpatje op 13-10-2015 15:38 ]
Verwijderd
*Ik ga er vanuit dat het om de Steam group chat gaat.
Ik kan trouwens als niet-lid de aankondigingen lezen, daar staat het ts kanaal + wachtwoord. Ik weet niet of dit de bedoeling is?
[ Voor 64% gewijzigd door Jeast op 13-10-2015 16:14 ]
ni vidi dei visi
Verwijderd
Zal eens kijken mbt anouncements, dat zou idd niet zo handig zijn..
--Hmm, algemene comments waarschijnlijk ook, kan alleen forum zelf beperken.
[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 16:27 ]
Ik snap het nut van een docking computer niet echt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar landen is toch echt super simpel in Elite?mvz schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:59:
lekkere tank gemaakt : http://www.edshipyard.com...7_6Q4s7_6Q5A,7SumpT2Uc0nE
heerlijk knallen, gisteravond met wat mede tweakers in de RES.
wel kiele kiele kwa powermanagement![]()
maarja tweaker he
Verwijderd

Damn, nou moet ik een PC kopen...

gemakzucht denk ik, hij heeft geen mass, en die 1 of 2% power is ook niet echt boeiend.JJvdM schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:04:
[...]
Ik snap het nut van een docking computer niet echt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar landen is toch echt super simpel in Elite?Vinden jullie dat oprecht lastig?
Anders was dat slot toch leeg geweest
Luiheid, en het geeft me even de tijd om een sjekkie te draaien.JJvdM schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:04:
[...]
Ik snap het nut van een docking computer niet echt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar landen is toch echt super simpel in Elite?Vinden jullie dat oprecht lastig?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dit topic is gesloten.