[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Patje040175 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:52:
Ik heb mijn ASP en Vulture verkocht en ben nu begonnen met traden met mijn Type-7. Ik zit in de buurt van LTT 1798 maar kan er niet echt goede traderoutes vinden, ook niet met EDDB Hebben jullie nog lucratieve traderoutes? Ik hoor het graag
Probeer elitetradingtool.co.uk eens. Je hebt wel het nadeel dat je alleen kunt zoeken in een radius van 60LY vanaf het sterrenstelsel dat je invoert. Mocht je niks vinden, pak dan je Galaxy Map erbij om een ander stelsel te zoeken dat iets verder weg ligt (bv 100LY). Herhalen totdat je iets vindt :). Houd er even rekening mee dat je de landing pad size instelt op "Large", want anders loop je het risico bij een outpost uit te komen waar je niet kunt docken met je Type 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Ik ga zo eens alle Tweacommanders aan mijn vriendenlijst toevoegen: als je een uitnodiging krijgt van Bart Jameson, dan ben ik dat :) (voeg mij ook gerust toe)

[ Voor 8% gewijzigd door Ervig op 07-10-2015 16:05 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ervig schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:04:
Ik ga zo eens alle Tweacommanders aan mijn vriendenlijst toevoegen: als je een uitnodiging krijgt van Bart Jameson, dan ben ik dat :) (voeg mij ook gerust toe)
CMDR Jameson, mooie backreference uit 1984.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
RobV schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

CMDR Jameson, mooie backreference uit 1984.
Dank :)

Wat vinden jullie van dit:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/v99vhwxan/cqc2.jpg

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Hoorde laatst dat er ook explorers zijn, die andere explorers afschieten puur zodat hun eigen naam op de discovery info komt..

mede daardoor m'n loadout wat aangepast voor mn komende oddysee.
2x 2D/G beams, en een A4 distributor... goed voor ~10 seconden sustained fire, of om snel weg te boosten.
wel een 16T fuel tank ipv 32, maar die scoop je toch zo weer vol.

http://www.edshipyard.com...S6k,52M7Q40Ko0Ko0nE2jw2UI

[ Voor 7% gewijzigd door mvz op 07-10-2015 22:23 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dat afschieten is nieuw voor mij. Waar heb je dat gelezen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@Ervig, superaffiche, heb net ook nog ff in een CQC arena gevochten. Toch wel erg gaaf maar moet nog steeds wennen als je net +2 uur in een Type-7 met auto docking pilot gevlogen hebt :o :+

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@robv, volgens mij doen ze dat in open play dichtbij de core van de galaxy. Daarom speel ik of in een private group of in solo. Ben al genoeg gegriefd door no-lifers in-game ;w

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik weet niet wát er aan de hand is, maar sinds 1.4 schieten ze niet meer terug in een RES.
Wingmen vallen me wel aan, maar het hoofddoel niet (of nauwelijks).
Niet dat ik klaag met Anacondas van 1,7 ton per stuk, maar raar is het wel...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Naar het schijnt zijn de HaZ res en comprimised nav beacons best wel serieus deadly

Gisteren weer wat leuk CQC gedaan, na ik nog wat getrade heb in de python (en op zoek ging naar imp eagle). Het ging nu wat op en af (hogere rank en blijkbaar dus ook met en tegen hoger gerankte mensen), maar de laatste match knalde ik er wel lekker op los. MVP met 10 kills en laatste kill van me die ook de match had beslist een ramkill met boost :P.

[ Voor 66% gewijzigd door BlaSfem0n op 08-10-2015 11:17 ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nou, in die van mij (HazRES bij Chicomoztoc) schieten ze dus niet terug :)
Meer een cozy domestic RES...

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 08-10-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
hoi mensen. Zit er over te denken om dit spel aan te schaffen. Beetje voor chillings in space als iedereen in bed ligt :)

Een paar keer EVE gespeeld maar dat boeit me nooit langer dan een maand. Lijkt me leuk van E:D dat je veel meer controle hebt over je eigen schip.

Probleem is dat ik alleen een KB+muis en/of Xbox 360 controller heb. Is het daar een beetje speelbaar mee of kan ik er dan maar beter niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
RobV schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:48:
Dat afschieten is nieuw voor mij. Waar heb je dat gelezen aub
Even snel gemaakt (ben geen held in photoshop). Mijn idee is: maandagavond CQC spelen met wie zin heeft. Donderdag meer voor gewoon ingame (of ook CQC) een beetje samen spelen/ piraten/ handelen etc. Vanavond ben ik er helaas niet bij; de Teamspeak staat wel gewoon aan: teamspeak ip: munfayl.nl . Password:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Rudolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:39:
hoi mensen. Zit er over te denken om dit spel aan te schaffen. Beetje voor chillings in space als iedereen in bed ligt :)

Een paar keer EVE gespeeld maar dat boeit me nooit langer dan een maand. Lijkt me leuk van E:D dat je veel meer controle hebt over je eigen schip.

Probleem is dat ik alleen een KB+muis en/of Xbox 360 controller heb. Is het daar een beetje speelbaar mee of kan ik er dan maar beter niet aan beginnen?
Ik heb een HOTAS, maar speel veel KB+muis. Speelt erg fijn (vind ik zelf), maar wel aan te raden om de instellingen uit de TS te gebruiken. Eind december komt wel een expansion uit en die bevat ook de 'base game', dus als je wilt wachten ben je wel wat goedkoper uit. Als je de game nu koopt, krijg je wel 12,50 korting op de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
Maandag CQC en donderdag gewoon ingame lijkt me een goed voorstel. Al lijkt het me goed om te wachten met de donderdag=ingame tot onze factie beschikbaar is. Tot die tijd ook gewoon CQC doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
...

Ik speel (net als vrienden) al sinds het begin (inmiddels 180 uur played) alleen maar met een Xbox 360 controller en zou niet meer anders willen. Ik ben zo begonnen omdat ik alleen speel met een bank/tv setup. Wel heb ik er een draadloos toetsenbord naast liggen die ik alleen nodig heb voor het intikken van bestemmingen op de galaxy map en een paar andere functies die je wat minder nodig hebt (reset target to nav waypoint bv).

Je Xbox controller wordt meteen herkend. Mijn advies: begin met de Advanced Controller setup (maakt gebruik van AXBY icm Dpad = 4x4=16 functies) en maak daarna aanpassingen indien nodig. Het enige dat ik heb aangepast qua flightcontrols is de YAW (neus links/rechts) op de horizontale axis van de linker stick en de ROLL (links/rechts) op de horizontale axis van de rechterstick. (voelde veel logischer) Wel zorgen dat inverse axis uitstaat uiteraard. Daarnaast wilde ik snel naar het chat menu kunnen gaan, daar heb ik optioneel X+Left Bumper voor ingesteld. Ik vond het daarnaast nodig om snel mijn flight assist aan en uit te kunnen zetten, deze is op A gebind.

Samengevat: ik vind de Xbox 360 controller super om mee te spelen (in alle gamemodes). Je kunt er dus in ieder geval mee beginnen en evt later upgraden naar HOTAS, mocht dat je voorkeur hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door F0kke op 08-10-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
celshof schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:27:
Maandag CQC en donderdag gewoon ingame lijkt me een goed voorstel. Al lijkt het me goed om te wachten met de donderdag=ingame tot onze factie beschikbaar is. Tot die tijd ook gewoon CQC doen?
Goed plan! Daarna kunnen we op donderdag proberen om (indien mogelijk en voor wie dat wil) in Munfayl af te spreken ingame en vanaf daar te kijken wat we gaan doen. Mijn idee was meer 1 vaste avond (nu maandag) en een meer optionele avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het interdicten gaat helemaal niet meer vandaag.
Ik kan nog geen viper meer interdicten. En een mislukte levert meteen een dikke deuk in de hull.

Iemand die daar iets over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21

Als iedereen in bed ligt behalve ik. :P Ik zit in de nachtploeg, dus als je besluit het gokje te wagen, zie ik je vast wel online. ;)

Probeer het met KB+M of controller, of kijk of je misschien bij iemand een HOTAS kan uitproberen. Anders heb ik nog wel een X45 te koop voor een laag prijsje. :P

Vliegen met Xbox controller ging mij in ieder geval niet goed af. 8)7

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
GeeBee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:36:
Het interdicten gaat helemaal niet meer vandaag.
Ik kan nog geen viper meer interdicten. En een mislukte levert meteen een dikke deuk in de hull.

Iemand die daar iets over weet?
In de laatste patch notes staat dat het interdicten eerlijker is gemaakt en dat het niet meer zo makkelijk moet zijn om uit een interdiction te komen, maar het omgekeerde blijkt het geval te zijn, afhankelijk van welk type schip je interdict.

Edit: De patch notes voor 1.4 kun je op het forum van frontier vinden: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=188174

[ Voor 10% gewijzigd door xoleum op 08-10-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

50mil. salary binnen. De reis is begonnen :)

bakje chips erbij en wat te drinken.. en op de achtergrond http://stellardrone.bandcamp.com/album/light-years

zit in open dus ben benieuwd wat en wie ik tegen ga komen.. richting de core, en dan haaks rechts de galaxy uit.. is m'n route.

door muis issues buiten steam om moeten starten..
was net al per ongeluk een halve tank kwijt omdat ik AFK ging zonder naar het menu te exiten.. geen goed begin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Toch heb ik ook het idee dat een interdiction ontwijken lastiger geworden is. Mij lukt het in ieder geval minder vaak.

Vandaag ook mijn eerste (hopelijk laatste) ervaring met de Fuel Rats gehad. Ik was onder het reizen een film aan het kijken waardoor ik zodanig afgeleid was dat ik de brandstofmeter niet goed in de gaten hield. Binnen een kwartier was ik weer onderweg. Wat een topcommunity! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tk4dqOk.jpg

Tijdens het wachten wel een mooi plaatje kunnen maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

GeeBee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:10:
Ik weet niet wát er aan de hand is, maar sinds 1.4 schieten ze niet meer terug in een RES.
Wingmen vallen me wel aan, maar het hoofddoel niet (of nauwelijks).
Niet dat ik klaag met Anacondas van 1,7 ton per stuk, maar raar is het wel...
Ik heb dat ook soms voor. Ook AI die tegen rotsen knallen, staan te spinnen rond hun as.
Maar zo brengt een Haz RES wel goed op. Anderzijds is het soms wel oppassen wie je aanvalt. Een groepje van 3 federal gunships kan wel serieus wat gaten knallen in je ship.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Vandaag vooral aan het klussen geweest aan mijn game setup/simulator pit. Ik heb mijn eigen HOTAS gebouwd en ben nu bezig met de stoel en de armsteunen. Ik plaats elke dag wat fotootjes op het Elite forum, dus die zal ik hier niet herhalen (tenzij er interesse is). Ik hoop morgen een flink stuk in elkaar te kunnen zetten; als dat af is geef ik natuurlijk wel een paar fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

xoleum schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

In de laatste patch notes staat dat het interdicten eerlijker is gemaakt en dat het niet meer zo makkelijk moet zijn om uit een interdiction te komen, maar het omgekeerde blijkt het geval te zijn, afhankelijk van welk type schip je interdict.

Edit: De patch notes voor 1.4 kun je op het forum van frontier vinden: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=188174
Daar lees ik inderdaad dit:
- Make interdiction a bit fairer, it isn't so weighted in favour of the person being interdicted
Wat mij betreft mogen ze die slider wel weer een beeeeetje terugschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:06
RobV schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:45:
Vandaag vooral aan het klussen geweest aan mijn game setup/simulator pit. Ik heb mijn eigen HOTAS gebouwd en ben nu bezig met de stoel en de armsteunen. Ik plaats elke dag wat fotootjes op het Elite forum, dus die zal ik hier niet herhalen (tenzij er interesse is). Ik hoop morgen een flink stuk in elkaar te kunnen zetten; als dat af is geef ik natuurlijk wel een paar fotos!
Laat maar zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-h6j7VQKs44I/VhbiEsMxmAI/AAAAAAAABQA/a5pHcPHevAM/s2048-Ic42/planeetjethumb.jpg

even uitrusten in een ring :9
kwam zowaar nog een andere explorer tegen, maar die zei niks terug, en taaide snel af..
jammer 'tis eigenlijk wel leuk om met iedereen die je tegenkomt te poseren, voor een screenshot. </social>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
In LHS 4032 is een Hauler te krijgen. Helaas niet met een A FSD, maar wel met B FSD en dan krijg je er nog 26lj/jump uit. Handig voor de mensen die wel eens een taxi nodig hebben om naar een ander schip te vliegen. Ook hebben ze een mooi assortiment fuel scoops, want daarmee is in Munfayl wel echt treurig gesteld

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tZo0FvLIn0DQjz9zf2rPouwB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AeGPwpKQOOqLe81XBBUEDZBT/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de steamgroup hebben we een aardig lijstje waar je allerlei schepen in de buurt van Munfayl kan vinden, en waar class 4 spul of andere zeldzamere mods te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
Zal vanavond elite ook toevoegen aan steam.
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een steamgroep?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Sneak peek
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZnoZ34Ol.png

Vandaag ga ik proberen een-en-ander in elkaar te schroeven, dus heel lang gaat het niet meer duren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Gisteren een half uurtje in de "gevaarlijke" RES van Munfayl rondgevlogen. Heerlijk dat er geen politie is en alleen maar 100k+ schepen neergeschoten :D

[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 09-10-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:58:
Bij de steamgroup hebben we een aardig lijstje waar je allerlei schepen in de buurt van Munfayl kan vinden, en waar class 4 spul of andere zeldzamere mods te vinden zijn.
Mag dat lijstje ook hier komen te staan? Evt in een Members Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standby schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:11:
<snip> Wat zijn eigenlijk de voordelen van een steamgroep?
-Apart forum deel om makkelijker dingen per punt te bespreken en bij te houden. Kan wel alles in de start topic zetten hier, maar dan wordt het al gauw een wiki uiteindelijk.
-Calender met ingame notificatie
-Zien wie er online zijn en evt al spelen, zonder spel op te starten en zonder dat je per se in Steam vrienden moet zijn.
-Chatroom

En overal kan apart op gereageerd worden dmv comments, bv of je bij een calender event aanwezig zal zijn e.d. Maakt het allemaal dus wat overzichtelijker.

Met sommige spellen kan je via steam ook direct een server/game joinen van iemand in je friendlist e.d.

@GeeBee
Zou eventueel kunnen, maar gezien het nog lang niet compleet is het hier wat onhandig. Bij het steamgroup forum kan iedereen toevoegingen doen (zonder dat het verloren raakt tussen andere posts/onderwerpen) en zijn er meer mensen die het evt bij de eerste post ervan kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Please postpone your exploration activity

Hey guys,

Some of you may know that recently we upgraded the servers that host the exploration data.

Unfortunately we've identified some issues as part of this upgrade and we are advising that everyone stop exploring until we confirm it's safe to continue doing so.

We will be keeping players informed on this thread as we get more news.

I'm very sorry for the confusion caused.

Thanks,

Zac
Meer in deze thread:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=189800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik wist helemaal niet dat ik mijn Elite kon toevoegen aan Steam. Toen ik Elite 'pre orderde' waren ze niet op steam meen ik mij te herrineren.
Gelijk de Key toegevoegd, betekend dit overigens dat de settings in de steam cloud gaan?
Want ik speel het spel af & aan maar soms heb ik dan een andere PC of andere installatie.. en alllll je besturingssettings weer rechtzetten duurt uuuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen steamcloud support met dit spel, maar je control scheme staat gewoon bij

C:\Users\ <name> \AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings

Als je die ergens op een USB stick zet ben je zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
CT schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:43:
Ik wist helemaal niet dat ik mijn Elite kon toevoegen aan Steam. Toen ik Elite 'pre orderde' waren ze niet op steam meen ik mij te herrineren.
Gelijk de Key toegevoegd, betekend dit overigens dat de settings in de steam cloud gaan?
Want ik speel het spel af & aan maar soms heb ik dan een andere PC of andere installatie.. en alllll je besturingssettings weer rechtzetten duurt uuuren :P
Zoek eens op .binds bestandjes en kopieer gewoon je settings :P

edit: ah iemand was sneller met typen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 09-10-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
TIJDELIJK EVEN NIET EXPLOREN!!
Hey guys,

Some of you may know that recently we upgraded the servers that host the exploration data.

Unfortunately we've identified some issues as part of this upgrade and we are advising that everyone stop exploring until we confirm it's safe to continue doing so.

We will be keeping players informed on this thread as we get more news.

I'm very sorry for the confusion caused.

Update:

Thank you all for your patience during today. As many of you have suggested the issue is still under investigation this weekend.

There has been a small change added which means that when a scan has failed, the user is notified. However, this is not 100% guaranteed and we would still strongly advise that if you are able to, to avoid exploring and scanning until the issues has been resolved.

The development team are going to be working through the weekend to try and resolve this issue.

Keep an eye on the first post of this thread for further updates.

We understand the frustration this will cause and we'd like to thank you all for your patience while we continue to resolve the issue.

Thanks,

Zac
Kijk hier voor de laatste stand van zaken.

Verder: zaterdagavond een mini-event. Wie heeft er zin om morgenavond wederom voor Don Antonaci te vechten 8) ? Op zaterdag 8pm (engelse tijd) vertrekken meer dan 70 traders vanuit Ross 154 naar Chaviano Gateway in Mapor. Don Antonaci vraagt ons om deze schepen te interdicten (of bij start/ eindpunt aan te vallen) en ze te dwingen om hun cargo te droppen 8)

De Teamspeak (munfayl.nl) staat wederom open voor wie zin heeft om mee te doen. Hou vooral deze post in de gaten voor meer informatie over de route van de Truckers. Helaas kan ik er niet bij zijn (aan het exploren :'( )
A message from Don Antonaci

http://huttonorbital.com/Media/donantonaci2.mp3

In short, if you want to get involved in the Hutton Truckers event we need the following…

- One group that has comms channels (like a large enough Team Speak) to lead the charge, make a separate Don Antonaci thread and organize activity at super short notice.
- Lots of groups able to join in and help out.

The aim is not to kill the Truckers but to tell them to drop their load or use hatch breakers and collect their bounty. If they attack back, then kill em. ;)

Remember this isn’t in the Beta so head on out at your own risks.
En verder: een van de eerste (zeer voorlopige) beelden uit de Horizons expansion:

[YouTube: https://youtu.be/553mTYXSGPU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervig schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:53:
TIJDELIJK EVEN NIET EXPLOREN!!

[...over mini eventje...]
Helaas kan ik er niet bij zijn (aan het exploren :'( )
|:( |:( |:(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig, heb je recent nog wat gehoord over onze minor faction? Ik zie namelijk dat er in Munfayl nu een andere minor faction zit

https://forums.frontier.c...ght=black+birds+consilium
Some player factions are ingame this morniong (like in the beta).

Black Birds consilium
Faction status: in game
Beta: same as in beta 1.4 beta 3

All is done for us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien we de The Gathering wat meer als clan/guild etc willen gaan benaderen is de Steam group sinds vandaag een invite only. Je kan Leut, Syro (siriouz hier op T.net), Ervig en mezelf benaderen (liefst via steam) voor een invite aanvraag.

Edit: Eventje toegevoegd voor 20:45 op server groep, al verwacht ik dat het servertijd is en pas om 22:00 onze tijd zal beginnen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Sorry wellicht hoort deze vraag thuis in aankoop-advies, maar mijn vraag is specifiek voor Elite denk ik. Ik ben een game chair (simpit) aan het bouwen voor Elite Dangerous; ik speel nu op de macbook pro maar voor een triple-display setup zal ik helaas een PC moeten opbouwen. Ik ben helemaal niet thuis in hardware maar waar moet ik op letten als ik een videokaart ga uitzoeken, zodat ik 3x 1080p kan spelen @60hz met high of ultra settings? Ik heb gelezen dat Elite niet zoveel vergt van de gpu, maar dat het meer een kwestie van texture memory is. Ook heb ik inmiddels gevonden dat iedere videokaart die nu een 4K-scherm aankan, voldoende moet zijn voor een triple-display setup.

Wat zijn jullie ervaringen met Elite (en dan met name de PC-gebruikers)?

PS. Rekening houden met Horizons is leuk maar niet relevant. Tegen die tijd heb ik vast weer nieuw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
RobV schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:16:
Sorry wellicht hoort deze vraag thuis in aankoop-advies, maar mijn vraag is specifiek voor Elite denk ik. Ik ben een game chair (simpit) aan het bouwen voor Elite Dangerous; ik speel nu op de macbook pro maar voor een triple-display setup zal ik helaas een PC moeten opbouwen. Ik ben helemaal niet thuis in hardware maar waar moet ik op letten als ik een videokaart ga uitzoeken, zodat ik 3x 1080p kan spelen @60hz met high of ultra settings? Ik heb gelezen dat Elite niet zoveel vergt van de gpu, maar dat het meer een kwestie van texture memory is. Ook heb ik inmiddels gevonden dat iedere videokaart die nu een 4K-scherm aankan, voldoende moet zijn voor een triple-display setup.

Wat zijn jullie ervaringen met Elite (en dan met name de PC-gebruikers)?

PS. Rekening houden met Horizons is leuk maar niet relevant. Tegen die tijd heb ik vast weer nieuw budget.
Elite vergt inderdaad niet heel veel van je PC. Wat betreft 3 monitors, heb je wellicht hier wat aan: YouTube: Elite Dangerous 3tv setup

Trouwens, ik weet niet wat je budget is en wat je wilt uitgeven als Horizons niet 100% soepel loopt (je kunt altijd nog je settings omlaag brengen), maar denk ook eens aan een Rift of iets soortgelijks als je er het geld voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
celshof schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:36:
[...]

Elite vergt inderdaad niet heel veel van je PC. Wat betreft 3 monitors, heb je wellicht hier wat aan: YouTube: Elite Dangerous 3tv setup

Trouwens, ik weet niet wat je budget is en wat je wilt uitgeven als Horizons niet 100% soepel loopt (je kunt altijd nog je settings omlaag brengen), maar denk ook eens aan een Rift of iets soortgelijks als je er het geld voor hebt.
Ik heb al veel geïnvesteerd in de stoel en de onderdelen. De rift heb ik over nagedacht maar dat verandert niets aan de noodzaak om een PC en een videokaart te kopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
celshof schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:11:
Ervig, heb je recent nog wat gehoord over onze minor faction? Ik zie namelijk dat er in Munfayl nu een andere minor faction zit

https://forums.frontier.c...ght=black+birds+consilium

[...]
Ugh!! Ik heb alleen een reactie gehad dat ze binnenkort batch 2 gaan toevoegen. Maar als hier al een andere factie zit moeten we snel op zoek naar een ander systeem (dan kan ik dat snel doorgeven). Nog andere kandidaten?

- RES (voor bounty hunting)
- Metal Rich (major reserves) (voor mining)
- Earth-like (bij voorkeur voor planetary landings)
- wat mij betreft: high tech hoeft niet perse...als dat maar in de buurt zit
- wat mij betreft: black market hoeft ook niet perse, als dat maar in de buurt zit
- in de 'bubble'

Wie helpt mee zoeken?

Verder...als je vanavond mee wilt vechten, alle info vind je hier. Vanavond 8pm bst (21u bij ons). Communicatie met alle piloten die meedoen gaat deze keer via de teamspeak van SSL Interstellar: Teamspeak address: elitedangerous.hu:9999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Aanvulling (even een nieuwe post voor de extra attentiewaarde )

Er zit inderdaad al een andere factie in Munfayl.. we hebben dus met spoed een nieuw mooi systeem nodig! :'(
Hi

Yes we are....you were in this place before no?
We discovered that the Hungarian CMDR had their base in this system when Frontier added our minor faction ingame. I hope this is not a problem for you.

Best regards
Aymeric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Kan nog steeds ons oude systeem? LHS 3564?

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 18-07 08:01
Shit, tijd om weer te verhuizen. Hebben we trouwens nog regels voor welke groep wij dan missies doen? Als we eens als wing samen vliegen en 1 van ons plotseling aangevallen wordt door x factie omdat hij tegengestelde rep heeft opgebouwd. De redt wilt helpen wat dat gooit dat roet in hun opgebouwde rep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren al aardig wat andere systemen eerder genoemd, wellicht daar nog eens naar kijken?
Zelf vind ik de aanwezigheid van diverse mods e.d. ook wel redelijk belangrijk. Munfayl heeft wat dat betreft erg weinig interessants.

Voor mining zou Rich Reservers, Metal Rich ideaal zijn, maar ik zou dat punt onderaan de lijst zetten. Het is wel leuk dat het in eigen system zou kunnen, maar ik verwacht niet dat er veel mensen vaak zullen gaan mijnen. Wellicht veranderd dat met Horizons, minerals/metals e.d. zullen wel nodig zijn om die mods te kunnen maken lijkt me.

Is het trouwens erg dat er meerdere facties in 1 system zitten? Of is het meer omdat er dan meer competitie is rond de RES e.d.?

Earthlike zal voorlopig nog weinig doen, is wellicht leuk voor later, maar voor Horizons zelf lijkt me een kale planeet juist handiger (of zoeken we die dan in de buurt? )

@RobV
3 monitoren zal alleen uitmaken op je grafische kaart. Ik zou kijken naar een GTX 970 of GTX 980, al hoor ik dat Radeons juist goed zijn voor meerdere monitoren/hoge resoluties...
Ikzelf heb een GTX 970 en haal zo'n 120-300 FPS met alles op max (behalve als er evt motion blur is, dat zet ik altijd uit). 120 is voornamelijk tijdens 'hispeed warp' met veel cirkels e.d. Bij een navbeacon met ~20 schepen had ik rond de 280 (werd niet geschoten, maar toch..)
Wellicht dat dat je beetje een idee geeft? Ik neem aan dat met 3 monitoren je dan iets van 40-100 fps ermee halt met alles max.
Snel weer vsync aangezet, al die tearing zonder. >_<

@rieshjart
Voor welke groep we missies gaan doen? Wat dacht je voor ons zelf: The Gathering...anders neemt zo'n powerplayer ons system over.., toch? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Anders even kijken naar Bestia. Mentor is daar vlak bij en dat is volgens mij een Earth like planet.
Er is ook een RES en een black market.
Hightech, metal rich weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

common reserves, metal rich op 2. ook een ice en veel rocky 'worlds' manen.
Ik ga er nu heen voor een kijkje naar shipyard enzo.

Stations zijn wel aardige trip van ster af, ongeveer 1500ls. Stations dichtbij de ster is wel fijn voor smokkelen / transport missies.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34

TNJ

Frugalite

RobV schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:15:
[...]

Sneak peek
[afbeelding]

Vandaag ga ik proberen een-en-ander in elkaar te schroeven, dus heel lang gaat het niet meer duren 8)
Als je hem maakt met de gedachte in de toekomst een VR headset te gebruiken, zou je er rekening mee kunnen houden je schouders meer vrijheid te geven. In mijn voorstelling zou een rugleuning uit drie delen, welke mee kunnen draaien, een goed ontwerp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:28:
@rieshjart
Voor welke groep we missies gaan doen? Wat dacht je voor ons zelf: The Gathering...anders neemt zo'n powerplayer ons system over.., toch? ;)
Ja kijk als we er inderdaad tussen gaan staan met missies waar je reputatie voor kan winnen zal het makkelijk kiezen worden :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
TNJ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Als je hem maakt met de gedachte in de toekomst een VR headset te gebruiken, zou je er rekening mee kunnen houden je schouders meer vrijheid te geven. In mijn voorstelling zou een rugleuning uit drie delen, welke mee kunnen draaien, een goed ontwerp zijn.
Thanks, maar ik moet je wel vertellen dat ik in het plaatje boven de stoel wel heul heul heul simpel heb afgebeeld. Ik zal je laten zien wat het nu is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4mF35Odl.jpg

(Die rechter joystick moet nog naar achteren en onder een kleine hoek, maar dan zou hij eraf donderen omdat ik de plankjes nog niet af heb, bovendien is het frame voor de monitor 'minimaal' want dat moet nog helemaal bedacht worden)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:28:
@RobV
3 monitoren zal alleen uitmaken op je grafische kaart. Ik zou kijken naar een GTX 970 of GTX 980, al hoor ik dat Radeons juist goed zijn voor meerdere monitoren/hoge resoluties...
Ikzelf heb een GTX 970 en haal zo'n 120-300 FPS met alles op max (behalve als er evt motion blur is, dat zet ik altijd uit). 120 is voornamelijk tijdens 'hispeed warp' met veel cirkels e.d. Bij een navbeacon met ~20 schepen had ik rond de 280 (werd niet geschoten, maar toch..)
Wellicht dat dat je beetje een idee geeft? Ik neem aan dat met 3 monitoren je dan iets van 40-100 fps ermee halt met alles max.
Thanks. Dat helpt zeker1 :9

[ Voor 37% gewijzigd door RobV op 10-10-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Dit is hoe ik speel:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/jzvgcw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jsj57m.jpg

Corsair voor het geluid & Trackir 5 voor de beleving :)
2e scherm voor coriolis ed.

Zelfgemaakte HOTAS clamps, dit werkt voor mij beter dan dat ze op mijn bureau staan

[ Voor 49% gewijzigd door Patje040175 op 10-10-2015 14:47 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zag ik dus tóch een headtracker op je bril zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Patje040175 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:44:
Dit is hoe ik speel:
[afbeelding]
[afbeelding]

Corsair voor het geluid & Trackir 5 voor de beleving :)
2e scherm voor coriolis ed.

Zelfgemaakte HOTAS clamps, dit werkt voor mij beter dan dat ze op mijn bureau staan
Netjes! :) Hoe heb je jouw HOTAS clamps gemaakt? Ik merk bij mezelf ook dat ik het op het bureau niet zo prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Gave setup zeg! Mijn setup ziet er behoorlijk anders uit (denk: laptop op schoot en klein kind dat de muis probeert af te pakken)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:06:
common reserves, metal rich op 2. ook een ice en veel rocky 'worlds' manen.
Ik ga er nu heen voor een kijkje naar shipyard enzo.

Stations zijn wel aardige trip van ster af, ongeveer 1500ls. Stations dichtbij de ster is wel fijn voor smokkelen / transport missies.
Ja zeker: station dicht bij ster is wel heel fijn. Vind het zo balen dat ik niet mee kan helpen zoeken naar een goed alternatief systeem. Er zijn eerder wel mooie kandidaten genoemd, maar als we nu toch nog even tijd hebben, laten we dan een top systeem zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het is jammer dat er in Ngugira niks te beleven valt, qua RES en planets enzo, anders was het met Ockels Terminal wel een geschikte basis geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Update over de exploration problemen
Hi everyone,

We have identified and deployed a fix for body scans not being stored after completing scans of the system. This appears to have been a bug from changing the servers for storing the exploration data. Exploration data is by far our biggest data set and is currently sitting at around 67 million lines, so needed to be upgraded to maintain a reasonable level of performance.

We will now investigate restoring the scans that we can from the past few days (since the start of the upgrade alongside the 1.4 release). If the data has been sold then we won't be able to recover it for the galaxy map, but any 'first discovered by' bodies won't be affected. You can rescan the system to add it back to your galaxy map.

Once we have a process it is likely to take some time to run, but in the meantime you can continue your journeys and the scans should be properly recorded.

Thanks for your patience on this!

Michae
https://forums.frontier.c...76&viewfull=1#post2925676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@robv, die bril is een oude 3d bril, ik gebruik alleen het frame :)

@melkunie, de clamps heb ik van oude monitor beugels in elkaar geknutseld, daaraan heb ik een dikke schuttingplank aan bevestigd waar de joystick en de throttle op vastgemaakt is met klittenband.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Btw, LHS 3564 is nog wel beschikbaar.....

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Patje040175 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:15:
Btw, LHS 3564 is nog wel beschikbaar.....
Zal ik die voorlopig dan maar reserveren? Jammer dat het geen 'mooie naam' is zoals Munfayl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-08 11:22
Munfayl is gereserveerd voor een andere clan?

Misschien dan toch mijn 2e keus?

En vergeet deze ook niet LTT 135

Wel jammer hoor dat die black birds Munfayl nu hebben, ik denk dat dit ze zijn? Oud nieuws zie ik.

[ Voor 47% gewijzigd door BlackCurry op 10-10-2015 16:56 ]

Game PC>>>>FreeNAS (Supermicro X11SSH-F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
We zijn hard aan het zoeken naar iets anders op dit moment. Wat zijn precies de vereisten voor het indienen van een claim? Moet het independent zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
siriouz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:39:
We zijn hard aan het zoeken naar iets anders op dit moment. Wat zijn precies de vereisten voor het indienen van een claim? Moet het independent zijn?
Voor zo ver ik het begrepen heb, neem je als `clan` het station over dat bepaalt wie de eigenaar van het systeem is. De settings worden daarna gewoon ingevoerd zoals je als clan wilt hebben.

Wat betreft het systeem vind ik een earth like ook niet zo belangrijk. Liever een mooie mining plek, waar je meteen flink kan gaan schieten en een paar stations (zodat er een civil war kan komen om stations over te nemen). Wat betreft regio, als er high tech in de buurt is, is dat leuk, maar Munfayls station had niet bijzonder veel interessante dingen te koop qua schepen en outfitting.
Wat wellicht nog leuk kan zijn, is systemen in de buurt die vrij klein zijn. Dan hebben we nog een plek om naar uit te breiden. En in dat opzicht is het wellicht fijn om geen plek te kiezen waar veel andere commanders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Even wat rondgezocht naar andere opties:
241 G. Aquarii
2x major metallic belt, 2x rocky ring, 1x icy ring, 1x metal rich ring (geen blackmarket)

LTT 9593
2x major metal rich belt, 1x major rocky belt, 1x major metallic belt, 2x rocky ring (alles)

Sopontet
1x major metal rich belt, 1x major rocky belt (alles)

Wargis
1x pristine metal rich belt, 1x metallic ring, 4x metal rich ring, 1x rocky ring (alles)

Minjung
2x major metal rich belt (alles)

Lan disk
3x major metal rich belt, 2x icy ring (alles)

Gatorma
1x pristine metal rich belt, 2x metal rich ring, 1x rocky ring, 1x icy ring (geen blackmarket)

Arm
2x pristine metal rich belt (alles)

Kondonner
1x pristine metal rich belt, 1x pristine rocky belt, 1x pristine icy belt, 1x metal rich ring, 2x icy ring (geen blackmarket)

Gaarnuten
1x pristine rocky belt, 3x metal rich ring, 2x rocky ring, 1x icy ring (geen blackmarket)

Hip 87414
1x metallic ring, 4x metal rich ring, 2x rocky ring (alles)

Noti
1x major metallic belt, 3x rocky ring, 1x metallic ring, 2x metal rich ring, 1x icy ring (alles)

BD-02 5286
1x metallic belt, 2x rocky ring, 8 metal rich ring, 1x metallic ring (alles)

[ Voor 9% gewijzigd door siriouz op 10-10-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Sirious, goed werk zeg! Wat vinden jullie van Sopontet? Veel stations redelijk dichtbij het arrival point, heeft vanalles (zelfs een earth-like world). Is dit een kandidaat? Heeft de 'metal-rich' ook major reserves? Ligt deze centraal genoeg om als startpunt te nemen?

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/idnljei3r/Screenshot_0119.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik ga meteen ff kijken :-)

Edit, ff docken bij froude enterprise @ LHS 3564 om mn bountys te claimen en im on my way there :)

[ Voor 66% gewijzigd door Patje040175 op 10-10-2015 19:56 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Ik hoor net dat deze toch wel van Siriouz dat deze toch afvalt (mist nog het eea)...nog ff verderkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

maakt het echt uit? als je dingen nodig hebt, onderneem je een convoy / reis.. dat is ook de charme wel een beetje toch? tweakers hebben aan een paperclip genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ik ben zojuist aangekomen in LP 460-60. Is dit misschien een kandidaat?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Distortion schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:03:
Ik ben zojuist aangekomen in LP 460-60. Is dit misschien een kandidaat?
4 metal rich rings, wel alles aanwezig maar ik denk dat een van de bovenstaande opties beter uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

OMG, Hazardous RES sites!!!!!!! Pak je Vulture en het geld stroomt binnen @ BD-02 5286 oOo
Alleen maar Fer de Lance, Pythons, Anaconda's en meer van dat grote spul :*)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Patje040175 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:12:
OMG, Hazardous RES sites!!!!!!! Pak je Vulture en het geld stroomt binnen @ BD-02 5286 oOo
Dat komt wel van pas want ik heb zojuist 70% van mijn kapitaal verloren door in-dock te crashen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Hm net,toch alweer redelijk ver van de bubble, in een ring, plots 2 pirates, maar aangezien ik geen cargo had mocht ik gaan :D

leuk onverwachtse dingen tijdens exploren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Even zitten kijken.... Holy shit :o

1x metallic belt, 2x rocky ring, 8 metal rich ring, 1x metallic ring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Ziet er goed uit idd. Veel stations ook. Zit er toevallig ook maar 4 jumps vandaan met mn nieuwe T6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-08 11:22
DutchFLC schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Ziet er goed uit idd. Veel stations ook. Zit er toevallig ook maar 4 jumps vandaan met mn nieuwe T6. :)
Ziet er inderdaad veelbelovend uit ga er nu ook even kijken.

Game PC>>>>FreeNAS (Supermicro X11SSH-F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Ross 263 zie ik nu toevallig. Veel planeten , veel mayor reserves , 5 stations , black markets.

Ook met horizons in het vooruitzicht misschien mooi om veel planeten in je systeem te hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door DutchFLC op 10-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Laat me maar weten welk systeem uiteindelijk jullie voorkeur heeft (liefst niet TE ver van Sol ivm veel community goals 8) )

[ Voor 109% gewijzigd door Ervig op 10-10-2015 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Ik stem voor "Hip 87414"
Daar is goed geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We (steam groep leden via TS) hebben een mooi system gevonden. Leverd leuke missies, en heeft alles wat wijzelf interessant achten. Alle leuke instap/wissel schepen, vrijwel alle interessante mods, tot iig c4 A-D en veel (alle?) zelfs c5A-D. Er is geen Ananconda oid, maar ja, schip van 150mil koop je niet ff om mee te doen met events....

Earth-like world, high-tech system etc? Ieder die dergelijke dingen aandroeg kwam nooit in wing of op ts en lijkt dus vrij nutteloos. Het handelen in metalen lijkt veel lucratiever ... en missies leveren goed geld op, zelfs na 4 uur met 3 man. 200/300k voor legale trips en 1M tot soms wel 3,9M voor illi transports (wel aantal jumps vaak, maja, 120LY met transport schip met 20-30ly jumps is niet echt veel.

Ik heb zelf vandaag in 1 dag meer binnen gehaald in 4 uur dan afgelopen 2 weken bij elkaar. (En mensen op ts hadden soortgelijke ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Wat CommDante zegt!

Vandaag dik 11 miljoen verdiend. Mocht je dat niet veel vinden, ik deed dat met mijn cobra 8)

Dit is een serieuze nominatie voor een nieuw systeem voor ons

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien we maar weinig mensen van de steamgroup actief zien, zullen we binnenkort waarschijnlijk de steam groep wat opruimen zodat alleen sociale actieve leden overblijven. We zijn zo'n beetje anderhalve dag bezig geweest om een leuk systeempje te vinden en het voelt bij ons aan dat een groot deel alleen lid is geworden om te leechen ipv om samen iets moois te cree-eren (of iig beetje samen ervaringen e.d. te delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
Ik ben hem nu aan het downloaden via steam, dus ik wil ook straks lid worden van de steam groep, maar waar staan de keybindings opgeslagen? Heb niet echt zin alles weer te moeten instellen

Edit
Never mind, heb het al gevonden

[ Voor 30% gewijzigd door Standby op 11-10-2015 11:24 ]

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 04:50:
... en het voelt bij ons aan dat een groot deel alleen lid is geworden om te leechen ipv om samen iets moois te creëren (of iig beetje samen ervaringen e.d. te delen).
Ik voelde mij hier een klein beetje aangesproken en wil mij dan ook verexcuseren voor het niet ingame aanwezig zijn. Dat heeft de volgende redenen:
- ik heb geen steam
- ik heb geen duidelijke stem (kaak issues) dus TeamSpeak valt af
- mijn joysticks liggen in 100 stukjes op de tafel
- de 1.4 servers waren niet stabiel
- ik speel zelden langer dan 45 minuten aaneen.
- ik was te moe van knutselen aan mijn simpit
- ik mag van mijzelf me pas 100% op de game storten als de stoel af is. 8)

:X

[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 11-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Standby schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:53:
Ik ben hem nu aan het downloaden via steam, dus ik wil ook straks lid worden van de steam groep, maar waar staan de keybindings opgeslagen? Heb niet echt zin alles weer te moeten instellen

Edit
Never mind, heb het al gevonden
Net te laat :) (%localappdata%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings\)
lochpatje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:25:
Ik stem voor "Hip 87414"
Dit wordt hem dan? (Commdante & Siriouz, bedoelde jullie deze ook)?
Gezien we maar weinig mensen van de steamgroup actief zien, zullen we binnenkort waarschijnlijk de steam groep wat opruimen zodat alleen sociale actieve leden overblijven. We zijn zo'n beetje anderhalve dag bezig geweest om een leuk systeempje te vinden en het voelt bij ons aan dat een groot deel alleen lid is geworden om te leechen ipv om samen iets moois te cree-eren (of iig beetje samen ervaringen e.d. te delen).
Goed plan om te kijken of we mensen wat actiever kunnen krijgen, maar voordat we gaan opruimen lijkt het me goed om juist eerst even te zorgen dat we de informatie over onze groep wat duidelijker naar voren brengen en mensen zo de kans geven om mee te doen. Persoonlijk heb ik liever dat niemand verplicht is om teamspeak/ steamgroup e.d. te gebruiken, maar dat we wel via die kanalen communiceren als we een event organiseren. Oftewel: wil je actief meedoen, dan kan dat..wil je meer zelf spelen en af en toe kletsen, dan kan dat ook.

Zo lijkt het me goed om (bovenaan) in de Topicstart een aantal dingen toe te voegen:
- Informatie over The Gathering
- Informatie over ons homesystem (als dat is goedgekeurd) (waar geld te verdienen/ hoe kom je als beginneling daar... wellicht kunnen we zelfs wel beginnelingen oppikken en meenemen)
- Hoe men kan helpen
- Welke communicatiekanalen we gebruiken: Teamspeak + Steamgroup.
* Teamspeak: edtg.nl wachtwoord
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(let op: nieuw server adres: Elite Dangerous The Gathering + nieuw wachtwoord)
* Steam group (met chat): E:D The Gathering - EDtG
* Tweacommander lijst?

Indien iemand handig is met het aanpassen van de TS, dan voeg ik je graag even toe als mede-auteur.

Is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@comandante, ik vindt wel dat je iets te hoog van de toren blaast, er zijn hier ook mensen die en niet de mogelijkheid hebben om actief mee te doen in of aan bepaalde zaken gericht op de game (sociaal leven, familie ed.)misschien kan je daar rekening mee houden op het moment dat je iets op het forum plaatst

Ontopic: het systeem ziet er goed uit, ik vlieg er vanmiddag ff naartoe

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik zou ook graag wat actiever willen zijn in de groep, maar ik ben nog te nieuw in het spel om ergens echt meningen over te kunnen hebben. Ik hoor het allemaal graag aan en leer er van, maar vooralsnog heb ik niet echt het idee dat ik geschikt ben om mee beslissingen te maken :)

Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nu de bedoeling is met het 'thuis-systeem'. Ik begrijp dat er over en weer gemaild wordt met Frontier Developments zelf om een claim te leggen op een systeem? Is het de bedoeling dat deze claim dan in een toekomstige update geïmplementeerd wordt, of bestaat dit al? En kun je als Commander dan ook in-game lid zijn van The Gathering-factie, als een soort clan? En voor ik hier de boel overspoel met vragen, weet iemand misschien een link waar ik me over deze zaken kan inlezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
lochpatje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:25:
Ik stem voor "Hip 87414"
+1, prima systeem!

Vraagje; is het steam-forum van onze groep trouwens private, of kan iedereen meelezen?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Tja, wat versta jij onder "sociale actieve leden". Als het een "clan" wordt, en ik geacht wordt bepaalde tijden aanwezig te zijn, streep mij maar door. Wil best mee doen, maar dan wel wanneer mij het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Melkunie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:32:
Ik zou ook graag wat actiever willen zijn in de groep, maar ik ben nog te nieuw in het spel om ergens echt meningen over te kunnen hebben. Ik hoor het allemaal graag aan en leer er van, maar vooralsnog heb ik niet echt het idee dat ik geschikt ben om mee beslissingen te maken :)

Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nu de bedoeling is met het 'thuis-systeem'. Ik begrijp dat er over en weer gemaild wordt met Frontier Developments zelf om een claim te leggen op een systeem? Is het de bedoeling dat deze claim dan in een toekomstige update geïmplementeerd wordt, of bestaat dit al? En kun je als Commander dan ook in-game lid zijn van The Gathering-factie, als een soort clan? En voor ik hier de boel overspoel met vragen, weet iemand misschien een link waar ik me over deze zaken kan inlezen? :)
Dit soort vragen zou ik ook graag willen weten. Het is mij allemaal te onduidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@melkunie & distortion, ik ga het zo ff voor jullie opzoeken :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Eens met Patje040175 en Distortion.
Je hebt actieve en minder actieve spelers. Als één of enkele individuen mogen bepalen dat alleen actieve spelers wel of niet in een groep mogen zitten, dan mag je mij ook uit de lijst schrappen.
Wat mij betreft mag dan de actieve-groeps gerelateerde informatie op een subforum gespuid worden waarbij dit forum als algemeen Elite: Dangerous forum gehandhaafd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Betreft CommDante zijn opmerking, ik denk niet dat hij het zo zwaar heeft bedoeld maar ik denk wel te weten waar het vandaan komt.

Hij is tenslotte actief met een select groepje druk bezig The Gathering groep/clan/guild een goed onderkomen te geven.
Zoekt het e.e.a. uit en struint stelsels af voor dit onderkomen. Het lijkt voor hem allemaal van hem en enkele spelers af te hangen. Ik zou het ook vervelend vinden dat anderen daar te gemakkelijk van mee profiteren.

Ik voelde mij ook aangesproken i.v.m. eigen zoektocht in het spel en heb hem hierover een PM gestuurd want het leek mij niks om deze interne zaken van E:DtG op het Tweakers forum te zetten.

Zoals Ervig dit nu netjes neerzet zal er voor E:DtG ook eerst de doelstellingen duidelijk moeten neerzetten voordat er zulke beslissingen genomen worden om mensen er maar weer uit te kicken.

Aan het tijdstip te zien van de reactie van CommDante (04:50) was het een latertje. Dus laten we hem niet gaan afbranden op 1 reactie, z'n inzet is tenslotte enorm waardevol en horen we ook zeker te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We willen de steamgroep juist wat meer prive maken. In dit soort spellen is het vaak niet handig om al je geheimen prijs te geven. Handels routes e.d. drogen nu eenmaal vaak snel op als ze veel gebruikt worden. Als dat dan komt door mensen die nooit samen spelen, vind ik dat gewoon zonde.
Ook is dit een open forum, er kunnen dus ook mensen van compleet andere landen via google hier uitkomen...

@RobV (en evt anderen)
Steam is gratis, om het te gebruiken voor het forum deel e.d. hoef je het niet eens e installeren, alleen account aanmaken. Mist dan wel wat features, maar toch.

TS kan je ook gewoon meeluisteren, zijn wel eerder mensen geweest zonder mic, batterij leeg e.d. Aardig wat mensen hebben 2e monitor waar text via TS wel gelezen kan worden.

Prive leven gaat natuurlijk voor en servers waren inderdaad aardig slecht gisteren. Je kan ook met uurtje in de week naar verhouding actief meedoen door bv even op ts te komen of een keer wat info op het steamforum te plaatsen. Meeste mensen in de huidige steamgroep zeggen maar zelden wat atm.

@Patje
Als mensen echt niet kunnen of willen meedoen met een sociale groep, waarom joinen ze dan?

@Melkunie
Meeste mensen die nu actief bezig zijn met the Gathering spelen zelf ook maar weekje of 2, we moeten zelf ook nog veel dingen uitvinden.

Het Thuissysteem zal een factie krijgen met the Gathering, waardoor het lijkt alsof spelers het systeem beheren. Hier kan je dan missies voor doen en ook friendly/allied e.d. mee worden. Ook kan je uiteindelijk gebied uitbreiden naar andere systemen dmv powerplay.
Voor de steamgroep is het een uitvals basis, zodat iedereen een beetje in dezelfde buurt ook is. Dit maakt het makkelijker om samen af te spreken om een RES te gaan doen, beetje te gaan bounty hunten e.d.

@Ribbon
Steamgroep forum is prive, heeft anders weinig nut, zouden we het nagenoeg hier ook kunnen plaatsen.

@Distortion
Mensen die niet alleen maar solo spelen en af en toe gewoon eens iets van zich laten horen. Het wordt inderdaad een clan iets, maar geen eisen met betrekking dat mensen mee moeten doen met alle/sommige events.
Had beter verwoord geweest als sociaal actief (autospelling stond aan, dus wellicht had ik dat ook geschreven), betekende dat mensen iig wat interactie zoeken met de andere leden wanneer ze spelen.
Hier bedoel ik natuurlijk ook niet dat je dat ALTIJD moet doen oid, soms heb je gewoon je dag niet, zit je vriendin naast je, whatever....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

@Commdante ok, duidelijk. Alleen ik zou graag wat meer info krijgen, wat nu precies de bedoeling is van die factie. Is dat al geïmplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:50:
Steamgroep forum is prive, heeft anders weinig nut, zouden we het nagenoeg hier ook kunnen plaatsen.
top! d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@commandante, volgens mij is het vanaf het begin (Alpha en beta backers hier) nooit de boedoeling geweest om clanbased te worden.....

Ontoppic: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=177719
https://www.reddit.com/r/...mments_on_player_created/

Misschien hebben jullie hier wat aan Melkunie & Distortion

Goedzo !

Pagina: 1 ... 16 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.