[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste
Acties:
  • 169.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
RobV schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:35:
Is er al iets bekend over de "The Gathering" faction die is aangevraagd?
Ik heb bericht gekregen dat deze (als het goed is) na de beta in de game zit, maar dan helaas nog zonder beschrijving. Wellicht zit hij zelfs al in de beta...iemand zin om langs te vliegen?

Iets anders: ik zat net eens te rekenen: als je ED en de expansion wil hebben betaal je nu €22,49 en krijg je € 12.50 korting op de expansion. Je kan het dan ook zo zien: je krijgt geen korting op de expansion, maar betaalt voor ED eigenlijk slechts een tientje om het nu te kunnen spelen....geen slechte deal :+ (of je wacht tot december en koopt dan de expansion met de base game erin...maar ja, dan moet je nog even wachten).

PS Wow, dat filmpje is wel gaaf. Zelf geen ruimte voor zoiets, maar ik zit echt te wachten op de rift/ HTC vive

[ Voor 42% gewijzigd door Ervig op 25-09-2015 16:33 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Er zijn toch weer wat leuke aankondigingen gedaan vandaag:

- schepen die fighters kunnen lanceren.
- multi-crew: 1 schip met meerdere personen besturen
- ingame karakters maken, eindelijk een gezicht maken.
- bobbleheads zijn terug.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
4bit schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:23:
Er zijn toch weer wat leuke aankondigingen gedaan vandaag:

[video]

- schepen die fighters kunnen lanceren.
- multi-crew: 1 schip met meerdere personen besturen
- ingame karakters maken, eindelijk een gezicht maken.
- bobbleheads zijn terug.
Holy moly, Elite Dangerous gaat los _/-\o_

Ook even een stukje uit de nieuwsbrief voor de liefhebbers:

Peek Of The Week: EGX Special

Today we took to the stage at EGX 2015 to announce some of the standout features you’ll get as part of the Elite Dangerous: Horizons season of expansions.

You’ve probably already seen the brief teaser trailer we debuted at Gamescom giving an all-too-brief glimpse of Planetary Landings – we’ll be showing much, much more of it in the coming weeks!

Planetary Landings itself is just the first part of the full season of Elite Dangerous: Horizons expansions.

If you missed us at EGX you can watch the archived stream at EGX's YouTube channel, We hope you enjoy this peek ahead at some of the season’s exclusive features.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/62e1adcb-63d4-4bc7-9fd4-3c1edb66579a.png

On planetary and lunar surfaces you'll find new activities, new enemies and whole new ways to experience Elite Dangerous.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/d233b180-4ae0-4049-92ed-66bb43085fe3.png

Real 1:1 scale worlds of staggering variety and beauty offer endless new gameplay possibilities.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/967f1e58-af10-49e3-9e6c-322f1ef9d422.jpg

Ship-Launched Fighters can be docked in your ship's hold to give you a far greater range of options to tackle any situation in which you find yourself. Deploy your fighter under AI control or take the stick yourself and fly into battle while your mothership lies in wait.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/10e43ffe-d236-4859-93eb-3da0787dce52.jpg

Multi-Crew lets you fly in the same ship with friends, which will up the intensity and camaraderie levels of a joint mission even further! You’ll be able to share and alternate control of weapons systems, turrets and flight duties to multiply your effectiveness. Even to the extent of piloting a ship-launched fighter and working in combination with the mothership. It’ll be especially useful in some of the very large trading ships coming in season two.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/b21c95f0-f93a-4eaf-8006-f26076bf895b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/a0073709-b713-403d-ae7a-fe914cbeabc4.jpg

The all-new Commander Creator brings your in-game presence to life for the first time, and lets you identify friends with a quick glance across your ship's bridge. Its the first step in the longer term plans we have for you, Commander…

There are features that are trickier to illustrate but still very significant, like the extensions to the mission system with new military missions and rank progression, Powerplay missions and chained missions which will deliver an even richer gameplay experience. And as already announced, season two will introduce a new loot and crafting system, letting you create unique equipment.

And there's more to come later this year for all players. The launch of the CQC expansion is just a few weeks away, and the ‘Ships’ expansion (Elite Dangerous 1.5) later this year will introduce a number of new spacecraft to the galaxy, including the awesome new Viper Mk IV.

We're happy to announce that, as promised, every player who backed our original Kickstarter at Beta level or above will find a Viper Mk IV docked at a starport for free in ‘Ships’.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/dfba95da-d3a8-473c-b23f-07fc8a4175c7.jpg
The Viper Mk IV
Planetary Landings, Multi-Crew, Ship-Launched Fighters, the Commander Creator, new missions, and a new loot and crafting system are just some of the headline features you’ll find in Elite Dangerous: Horizons new season of expansions. We’re looking forward to having you join us when Elite Dangerous: Horizons lands later this year.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
* RobV gaat nog kijken of iemand nog een extra nier wilt kopen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

:+

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Noob alert! Ik zit eraan te denken om ED te kopen... Zijn er hier nog mensen die voornamelijk snachts spelen ipv overdag/savonds, die mij een beetje de weg kunnen wijzen ingame? :)

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
siriouz schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:50:
Noob alert! Ik zit eraan te denken om ED te kopen... Zijn er hier nog mensen die voornamelijk snachts spelen ipv overdag/savonds, die mij een beetje de weg kunnen wijzen ingame? :)
Welkom in het topic 8) (het is hier overigens rustiger dan in het SC topic, dus verwacht geen enorme stromen reacties). Zelf speel ik meestal in de avond van 20-22. Je mag me altijd toevoegen. Je kan ook de mensen uit de Tweacommanderlijst (zie eerste post) toevoegen aan je vriendenlijst. Wellicht tot binnenkort!
siriouz schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:52:
[...]

Dank je. :) De X45 blijft dan voorlopig een hobbyprojectje denk ik.

Geldt die 12,50 korting op de expac ook via Steam?

En ja, je kan op de GOTinc site al aanmelden. ;)
Ja geldt dan ook. Tip is echter om via de officële weg aan te schaffen en daarna via jouw account een steamkey te genereren. Volgens mij blijft er dan een groter deel van de inkomsten voor de devs. (ik heb jouw vraag uit het SC topic even hier beantwoord, om het SC topic niet te veel te bevuilen :) )

[ Voor 33% gewijzigd door Ervig op 25-09-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Ervig schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:54:
[...]

Welkom in het topic 8) (het is hier overigens rustiger dan in het SC topic, dus verwacht geen enorme stromen reacties). Zelf speel ik meestal in de avond van 20-22. Je mag me altijd toevoegen. Je kan ook de mensen uit de Tweacommanderlijst (zie eerste post) toevoegen aan je vriendenlijst. Wellicht tot binnenkort!

[...]

Ja geldt dan ook. Tip is echter om via de officële weg aan te schaffen en daarna via jouw account een steamkey te genereren. Volgens mij blijft er dan een groter deel van de inkomsten voor de devs. (ik heb jouw vraag uit het SC topic even hier beantwoord, om het SC topic niet te veel te bevuilen :) )
Oke, dank je. Zometeen denk ik maar even wat filmpjes opzoeken... Om m'n twijfels weg te nemen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook pas dit spel gekocht en speel nu een aantal uurtjes. De ruimte is alleen erg stil dus zoek wat andere spelers om samen mee te spelen en praten. Meeste Cmdrs die ik ingame tegenkom zeggen niks...
Ik las al dat er een systeem gereserveerd was voor Tweakers, alleen beetje jammer dat er geen rich metal was voor zover ik kon zien... Dat het midden tussen allerlei powers zit lijkt wel erg handig. Ik heb al aardig wat bounties voor Alliance en Empire (ben in federation space).
Is er trouwens een TS server oid beschikbaar? Iemand met aardige upstream en een Pi ofzo?

Ik zal iig zodadelijk mijzelf ff toevoegen aan de TweaCmdr lijst en iedereen toevoegen ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:25:
Ik heb ook pas dit spel gekocht en speel nu een aantal uurtjes. De ruimte is alleen erg stil dus zoek wat andere spelers om samen mee te spelen en praten. Meeste Cmdrs die ik ingame tegenkom zeggen niks...
Ik las al dat er een systeem gereserveerd was voor Tweakers, alleen beetje jammer dat er geen rich metal was voor zover ik kon zien... Dat het midden tussen allerlei powers zit lijkt wel erg handig. Ik heb al aardig wat bounties voor Alliance en Empire (ben in federation space).
Is er trouwens een TS server oid beschikbaar? Iemand met aardige upstream en een Pi ofzo?

Ik zal iig zodadelijk mijzelf ff toevoegen aan de TweaCmdr lijst en iedereen toevoegen ingame.
Dat is dus ook een beetje waar ik bang voor ben... M'n nachtshifts maken me al antisocial genoeg, communicatie met andere Tweakers ingame is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een idee om een steam group ervoor te maken? Ingame is er niet echt een guild/clan/corp optie oid. Gezien je toch makkelijk frontier store gekocht aan steam kan koppelen, geeft iig een communicatie buiten het spl, naast het forum....

Zag paar dagen geleden trouwens wel een Tweakers group. Deed group search gezien ik dacht dat het een soort clan-find was...hehe.

Ingame is er binnen een flight van 4 trouwens wel voice chat, geen idee hoe goed die is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:37:

Ingame is er binnen een flight van 4 trouwens wel voice chat, geen idee hoe goed die is...
Werkt op zich wel maar zit echt zo'n radio effect aan. En tijdens jumpen stoort 't iets. TeamSpeak is beter verstaanbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja..en buiten game. Wel zo prettig als je game crashed of als je met iets anders bezig bent, maar wel mee wilt luisteren oid. Ingame voice is meestal bagger om 1 of andere reden. Zal morgen ook ff kijken hoe een E:D steam group aan te maken, lijkt me ook wel praktisch.

Die waslijst toevoegen duurt wel ff blijkbaar, dus doe de rest morgen wel, wil nog ff lekker spelen. Hopelijk komt er nog wel iemand odie toch een servertje draait oid die TS mogelijk maakt voor deze E:D clan.

Edit: ik vlieg nu trouwens een viper, gezien je in het begin schijnbaar meest verdient met bounties op beacons etc. Schip zelf is iets van 150k, maar zit nu al meer dan 1mil aan mods op. :) Grappig genoeg lijk ik echter het meest illegale goederen te vervoeren laatste tijd. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 00:11 ]

• siriouz
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:43:
[...]

Werkt op zich wel maar zit echt zo'n radio effect aan. En tijdens jumpen stoort 't iets. TeamSpeak is beter verstaanbaar in ieder geval.
Zo'n radio effect is juist wel cool... Mocht zoiets op Teamspeak toepasbaar zijn, zou het wel mooi zijn.

Verwijderd

Iig kan je met Ts met meer dan 3 andere praten/afspreken. ;)

Siriouz en Znoz ik zie jullie beiden niet op de TweaCmdr lijst. ... ?

Edit: Er is nog steeds een hoop wat ik niet helemaal begrijp, dormant bounties op je bv.... :?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 04:13 ]

• siriouz
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:36:
Siriouz en Znoz ik zie jullie beiden niet op de TweaCmdr lijst. ... ?
Ik sta er nu wel bij als het goed is. :)

• siriouz
Eerste indruk van het spel tot nu toe... Zwaar kut, al is het alleen al om de extreem teleurstellend weinige hoeveelheid informatie tijdens training. Onderhand het enige dat je ziet is ''dit en dit filmpje is handig voor deze tutorial'' in plaats van daadwerkelijk uitleg te geven in het spel. Behoorlijk frustrerend...

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo allemaal,

Ik heb mezelf ook maar even aan de Tweakers lijst toegevoegd. Alhoewel ik voornamelijk in solo speel, lijkt mij het idee van een Tweakers systeem wel leuk om aan mee te doen.

Speel voornamelijk bounty hunter in mijn Vulture en druk bezig om mijn combat rank omhoog te krijgen zodat ik de volgende federatie rank missie kan krijgen, om vervolgens een "sol permit" te kunnen krijgen. Aldus de theorie, zoals Siriouz al aangeeft is uitleg ver te zoeken (binnen het spel).

Hoe is hier de stemming over Horizons?
Persoonlijk vind ik het een beetje mager voor 40 euro. Gezien een hoop onderdelen ervan (in patch) voor ED in het algemeen gelden en blijft er dus enkel het hobbelen over rotsen. Hoop gauw eens wat gameplay te kunnen zien.

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:25
Ja, Elite is geen spel waar je aan het handje meegenomen wordt.
Met recht een Sandbox game waarin je met je emmertje en schepje zelf maar moet uitzoeken hoe je een zandkasteeltje maakt.
Kan ook z'n charme hebben natuurlijk.
YouTube is je vriend om meer inzicht te krijgen over de beginselen van Het spel.
Er is een gast (ben zijn naam even kwijt) die vrijwel alles met Flight Assist Off doet. Ongekende mogelijkheden.

War betreft Horizons. Het is een soort van seasons pass. Het 'hobbelen over rotsen' is stap 1 maar er komen binnen de expansion meer toevoegingen.
En buiten Horizons ook zoals de laatste nieuwsbrief gisteren aankondigde.
Er staat de Elite spelers nog een hoop leuks te wachten.

Edit:
YouTube gast gevonden .
Isinona.
Check bijv. YouTube: 'Elite: Dangerous' - A Flight Assist Off guide

[ Voor 10% gewijzigd door roepie88 op 26-09-2015 09:20 . Reden: YouTube gast toegevoegd ]

• siriouz
roepie88 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:14:
Ja, Elite is geen spel waar je aan het handje meegenomen wordt.
Met recht een Sandbox game waarin je met je emmertje en schepje zelf maar moet uitzoeken hoe je een zandkasteeltje maakt.
Kan ook z'n charme hebben natuurlijk.
YouTube is je vriend om meer inzicht te krijgen over de beginselen van Het spel.
Er is een gast (ben zijn naam even kwijt) die vrijwel alles met Flight Assist Off doet. Ongekende mogelijkheden.
Is op zich niet erg. Maar de minimale opties aan in game communicatie maakt toch extreem lastig zonder te alt-tabben.

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
siriouz schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:36:
[...]

Is op zich niet erg. Maar de minimale opties aan in game communicatie maakt toch extreem lastig zonder te alt-tabben.
Ja, elite is in het begin echt even lastig! Je begint in een schip en denkt dan: tja wat nu... Je krijgt geen quests die je een start geven, maar moet het zelf maar bedenken. Even een paar tips:

Als je het spel begint start je ALTIJD in solo, ook als je online hebt gekozen. Pas na jouw eerste hyperdrive jump kom je in 'online' (als je daarvoor gekozen hebt).

In de launcher zit wel een linkje naar een (droge) game manual en wat filmpjes.

Voor een makkelijkere start komt (volgende week?) CQC uit, een soort 'arena commander': puur lekkere snelle combat. Helemaal leuk als je dit met een (tweakers?) team doet dat je kent. Als ik jouw speeltijden had gehad, had ik graag met je meegedaan.

In E:D begin je met een klein schip bij één van de 400 MILJARD sterren. Hoe druk het spel ook is, als je veel mensen wilt zien zal je met een groep moeten spelen, of naar een van de drukke hotspots toe moeten gaan. Het startgebied is vaak druk (tip: eravate of zoiets is wel een mooi systeem dichtbij..beter dan waar je start) en als je moedig bent kan je ook direct naar een van de 'community goals' gaan (locaties worden genoemd in de launcher). Nu bijv. Amitrite, Dhawan Port: Deliver bounty vouchers to the security office. Al is het dan wel fijn om dit te doen als je iig een viper gespaard hebt of met een groep samen kan jagen.

Om het spel langzaam te leren kennen zou ik zeggen: vlieg naar Eravate (als ik me niet vergis) en ga daar wat missies doen.

En stel jezelf de vraag: wat wil mijn character? Ontdekken/ handelen/ piraat/ bounty hunter etc? Dit klinkt misschiens suf, maar kies je eigen weg. Wil je piraat worden, dan kan je je bijv. bij CODE aansluiten. Lijkt de ANWB je wat, dan kies je voor de Fuel Rats (die gestrande piloten helpen), wil je ontdekken (dat doe ik nu) dan pak je een schip en vlieg je naar het centrum van ons galaxy. Of wellicht wil je de aarde wel bezoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Ervig op 26-09-2015 11:19 ]

• BlackCurry
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-08 11:22
Had het filmpje vorige week al gezien is echt griezelig hoe goed die gast is _/-\o_
Heb zelf ook wel eens FAA geprobeerd maar ging niet echt goed (speel wel mouse en keybord).
Had begrepen dat FFA met M&K erg moeilijk is vergeleken met een HOTAS.

Game PC>>>>FreeNAS (Supermicro X11SSH-F)

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zojuist mijn eerste EXPERT kill gedaan. Ik had de first-charge dus ik begon al achter hem. Mede dankzij mijn joystick/HOTAS/rudder,12 buttons, kon ik hem tot 0% dwingen. 15 minuten dogfighting oh yeah.

edit: zelf ben ik nog rating 'novice' dus die export was wel een paar leveltjes beter dan ik

[ Voor 19% gewijzigd door RobV op 26-09-2015 16:39 ]

• Fore!
  • Laatst online: 18-07 08:01
Heb onlangs ook E:D gekocht ivm de korting. Speel ook nog met M&T maar als t spel leuk blijft wil ik zeker wel kijken naar een leuk setje HOTAS.

Ik ben net een beetje bekend met vliegen en docken. Alhoewel ik de laatste keer niet meer snapte/zag waar ik terecht kon (waren meerdere docks actief voor andere spelers). Dacht slim te zijn en m'n dock permissie te annuleren en opnieuw aan te vragen.

Was niet zo slim... Zeker niet als je al binnen bent, direct trespasser waarschuwingen en beboet, moest ook asap buiten voordat ik opnieuw permissie kon aanvragen :p.

Nu nog even geld opsparen met simpele (illegale) courier diensten dan kan ik betere wapens kopen en ga ik verder met bountyhunten e.d.

Dan zoek ik ook ff uit hoe t werkt met zo'n guild/clan/groepje, lijkt mij namelijk leuk om dit met meerdere spelers te doen :)

Verwijderd

Steamgroup is aangemaakt: http://steamcommunity.com/groups/EDTheGathering 8)

Is een public atm, zodat iedereen zelf makkelijk kan joinen. Mochten er problemen komen met spammers oid, kan het altijd nog prive gemaakt worden. Wees vrij om aanpassingen aan te vragen, enige wat ik heb aangegeven is dat we NL zijn etc. Ik heb weinig ervaring met Steam Groups wat organiseren/instellen betreft. Ik vind het wel leuk dat we er ook events e.d. op kunnen organiseren.

Wees vrij om te joinen, lijkt me makkelijker dan zo'n hele lijst toevoegen ingame met dat continu 'search for player' gedoe, zeker gezien het niet echt duidelijk is hoe actief e.d. iedereen is van dat lijstje.

Zal vanavond geen E:D spelen, had gisteren avond en nacht vrij lang doorgespeeld. :X

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Top! Lid geworden. Mocht het populair worden, dan zet ik dit in de TS die wel weer eens een update verdient.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb het spel voor de Mac via de frontier store gekocht, hoe krijg ik hem nu in Steam?

EDIT: Never mind, gevonden https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=148965

[ Voor 34% gewijzigd door RobV op 26-09-2015 21:45 ]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik heb geen Steam en ik wil geen steam, dus ik wacht even op de ingame group en dan doe ik daar zeker mee :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• BlackCurry
Ben ook lid geworden _/-\o_

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb hem net aan Steam weten toe te voegen (het is mijn eerste spel op steam), en nu wil die de game downloaden/installeren; en dat terwijl ik al aan het spelen ben. Dat belooft niet veel goeds.
GeeBee schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:48:
Ik heb geen Steam en ik wil geen steam, dus ik wacht even op de ingame group en dan doe ik daar zeker mee :)
Ja, ik begin in te zien waarom..

[ Voor 39% gewijzigd door RobV op 26-09-2015 21:56 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Ik weet niet precies hoe wings werkt, maar is het wellicht een idee om elkaar toe te voegen (als je nog geen wing hebt om mee te spelen)?

Verwijderd

@RobV
Je kan ook gewoon je spel in \steamapps\common\Elite Dangerous kopieren, scheelt een hoop downloaden.

Ik had eigenlijk gehoopt dat je mensen snel vie de steam group kon messagen, maar je moet schijnbaar evengoed eerst vrienden worden via Steam dan...?
Naja, iig is er een chatroom. Bij gebrek aan TS wel een leuk alternatief.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Vanavond al 2x een andere player tegengekomen in een 'security operation' waarin ik meevecht voor Hudson.
Zodra er Cmdr's in de mix zitten, is er gelijk dikke lag, en rubberbanden de NPC's alleen maar..
Heeft iedereen dat?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• siriouz
Ik moet zeggen dat het vechten me nog niet zo heel goed afgaat... Heb de schiet training niet eens af kunnen maken, dat schip zat op een gegeven moment achter me en ik kon 'm met geen mogelijkheid meer in het vizier krijgen... Dus ben maar wat transport gaan doen. Eerste ton is inmiddels verdiend. :)

Waar kan je trouwens nieuwe schepen kopen?

• GeeBee

GeeBee

Oddball

siriouz schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:08:
Waar kan je trouwens nieuwe schepen kopen?
Sommige stations hebben een scheepswerf, daar heb je dan keus uit enkele schepen. Wil je een specifiek schip, dan is dat even zoeken... Of de juiste forums bij langs. Google "elite dangerous where can i buy a cheap anacona"
http://roguey.co.uk/elite-dangerous/ships/

[ Voor 26% gewijzigd door GeeBee op 26-09-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
GeeBee schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:43:
[...]

Sommige stations hebben een scheepswerf, daar heb je dan keus uit enkele schepen. Wil je een specifiek schip, dan is dat even zoeken... Of de juiste forums bij langs. Google "elite dangerous where can i buy a cheap anacona"
http://roguey.co.uk/elite-dangerous/ships/
146,969,451cr... ''Goedkoop''... :+ Ben net begonnen he, ben al trots dat ik 1 ton verdiend heb. :P 146,969,451cr duurt nog wel ff. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
siriouz schreef op zondag 27 september 2015 @ 01:03:
[...]

146,969,451cr... ''Goedkoop''... :+ Ben net begonnen he, ben al trots dat ik 1 ton verdiend heb. :P 146,969,451cr duurt nog wel ff. :X
Ik heb er een maand of 8 over gedaan om de Anaconda te grinden.
Als je een mooie smokkel of trade route kan vinden zal je zien dat het geld binnen stroomt.

Een voorbeeld tussen me Sidewinder en Cobra zat -+ 7 dagen voordat ik hem kon kopen, sinds ik de Anaconda gebruik als trader zit ik op bijna 10 miljoen Cr/u misschien raar om te zeggen maar soms mis ik het om in me Hauler rond te vliegen op zoek naar small money :'(

En sinds de Wing update is bounty hunting erg lucratief geworden dus als een bron van inkomsten kan je daar ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

siriouz schreef op zondag 27 september 2015 @ 01:03:
[...]

Soms zijn ze ergens in de aanbieding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk MP spelletje aan het spelen samen atm met Siriouz en Leut. Is idd veel leuker met wat voice chat e.d.
Steam blijkt ook een leuk medium voor elkaar te vinden e.d. , vooral de group chat blijkt erg handig.

Ingame voice chat blijkt onbruikbaar, niet alleen alle toegevoegde ruis e.d.,maar voornamelijk een manier om makkelijk ingame geluid en voice op elkaar af te stemmen (zonder ale die piepjes en gebrom e.d. wat elkaar onverstaanbaar maakt voornamelijk).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 04:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ja bedankt nog beide. Was gezellig :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Moeten we vaker doen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 03:24:
Leuk MP spelletje aan het spelen samen atm met Siriouz en Leut. Is idd veel leuker met wat voice chat e.d.
Steam blijkt ook een leuk medium voor elkaar te vinden e.d. , vooral de group chat blijkt erg handig.

Ingame voice chat blijkt onbruikbaar, niet alleen alle toegevoegde ruis e.d.,maar voornamelijk een manier om makkelijk ingame geluid en voice op elkaar af te stemmen (zonder ale die piepjes en gebrom e.d. wat elkaar onverstaanbaar maakt voornamelijk).
Ik heb het deze week ook geprobeerd en ik moet zeggen dat het radio-effect juist wel iets toevoegt aan de beleving. Ja, je kunt elkaar niet 100% helder verstaan, maar als je een beetje je best doet om goed verstaanbaar te zijn is het best kicken. "Val jij die anaconda aan? / Ja copy, ik pak de anaconda".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
RobV schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:20:
[...]

Ik heb het deze week ook geprobeerd en ik moet zeggen dat het radio-effect juist wel iets toevoegt aan de beleving. Ja, je kunt elkaar niet 100% helder verstaan, maar als je een beetje je best doet om goed verstaanbaar te zijn is het best kicken. "Val jij die anaconda aan? / Ja copy, ik pak de anaconda".
Ik heb toch liever de mogelijkheid om iemand te horen praten door m'n headset terwijl gamegeluid door m'n speakers komt. ;)

Als de Tweakers Steamgroep trouwens aan de OP toegevoegd kan worden, is dat misschien wel handig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door siriouz op 27-09-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
siriouz schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:09:
[...]

Ik heb toch liever de mogelijkheid om iemand te horen praten door m'n headset terwijl gamegeluid door m'n speakers komt. ;)
Oh daar ben ik het absoluut mee eens. Ik dacht dat het alleen over de krakende radio had. Ik heb wel de voice comms harder gezet in settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
RobV schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:30:
[...]

Oh daar ben ik het absoluut mee eens. Ik dacht dat het alleen over de krakende radio had. Ik heb wel de voice comms harder gezet in settings
Het radio effect vind ik juist ook wel vet. Maar goed, weet niet of er een dergelijke overlay voor TS3 is met zo'n effect...

De lagspikes maken het overigens soms echt bijna onmogelijk om te sturen... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door siriouz op 27-09-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ik ben vandaag in Munfay beland. Voer nog rond in m'n starters schip maar kon ik gelukkig snel omruilen toen ik, met wat hulp van NPC's, een bounty heb kunnen innen van ruim 100k credits :D.

Dus nu vlieg ik rond met m'n nieuwe viper :). Lekker knallen zo met 4 guns ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
rieshjart schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:11:
Ik ben vandaag in Munfay beland. Voer nog rond in m'n starters schip maar kon ik gelukkig snel omruilen toen ik, met wat hulp van NPC's, een bounty heb kunnen innen van ruim 100k credits :D.

Dus nu vlieg ik rond met m'n nieuwe viper :). Lekker knallen zo met 4 guns ^^.
Beetje rustig daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Denk het, weet niet precies wanneer het om een speler gaat of een NPC. Heb 1 keer gezien in de chat dat ik tijdens het docken een speler "afsneed" want hij gaf aan in de chat ervan te schrikken :p.

Heb eigenlijk ook nog niet gekeken of er een soort lijst is van spelers die op t moment in de omgeving vliegen zoals in Eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
rieshjart schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:48:
Denk het, weet niet precies wanneer het om een speler gaat of een NPC. Heb 1 keer gezien in de chat dat ik tijdens het docken een speler "afsneed" want hij gaf aan in de chat ervan te schrikken :p.

Heb eigenlijk ook nog niet gekeken of er een soort lijst is van spelers die op t moment in de omgeving vliegen zoals in Eve.
Als het een speler is, staat er CMDR bij. Zo niet, dan is het een NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Dan ben ik bang dat het akelig rustig is. Met bountyhunten zit ik zoveel mogelijk schepen te scannen maar kan mij geen 1 herinneren die CMDR bij z'n naam had staan.

Nu las ik net dat er ook max 32 spelers in je system kunnen zitten. Dat is ook een beetje een domper imo. Misschien dat ze dat in de toekomst nog verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niet in het hele systeem maar meer bij je in de buurt, zo heb ik begrepen. De instances kunnen inderdaad maar 32 players aan, maar omvatten niet het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Zijn er in Munfay een beetje degelijke opties qua shipyards, outfitting etc? Heb geen zin om weer bijna 100 LY te moeten reizen vanaf daar naar een degelijk system ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
siriouz schreef op maandag 28 september 2015 @ 06:45:
Zijn er in Munfay een beetje degelijke opties qua shipyards, outfitting etc? Heb geen zin om weer bijna 100 LY te moeten reizen vanaf daar naar een degelijk system ;)
Dat durf ik niet te zeggen, daar heb ik de know-how nog niet voor om dat te beoordelen. Dit weekend ben ik pas echt in het spel gedoken en heb mij voornamelijk bezig gehouden met combat systeem en wat direct daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
rieshjart schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:10:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, daar heb ik de know-how nog niet voor om dat te beoordelen. Dit weekend ben ik pas echt in het spel gedoken en heb mij voornamelijk bezig gehouden met combat systeem en wat direct daarbij hoort.
Oke. Zal morgenochtend na het werk ook eens die richting op komen dan maar. :) Wat zijn nu exact de plannen voor het opzetten van een basis daar voor Tweakers of wat je nou bedoelde? :P

Flink lopen upgraden op m'n Cobra... Vervangingswaarde is inmiddels rond de 180k. Niet slecht voor iemand die net 4 dagen speelt dacht ik zo. :+

[ Voor 8% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ongeveer vanaf pagina 49/50 van dit topic heb ik daar over gelezen ([PC] Elite: Dangerous - Deel 3 )

Zou mooi zijn als dit opgenomen gaat worden in de TS scheelt een hoop rondzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
rieshjart schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:10:
Ongeveer vanaf pagina 49/50 van dit topic heb ik daar over gelezen ([PC] Elite: Dangerous - Deel 3 )

Zou mooi zijn als dit opgenomen gaat worden in de TS scheelt een hoop rondzoeken.
Ah oké. :) Is er al nieuws over de goedkeuring? Of hoelang duurt dat gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ervig schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb bericht gekregen dat deze (als het goed is) na de beta in de game zit, maar dan helaas nog zonder beschrijving. Wellicht zit hij zelfs al in de beta...iemand zin om langs te vliegen?
Ik snap alleen niet wat hier bedoelt word met "na de beta". Spelen we nu beta? Want ik zie alleen dat hij officieel uit is. Of bedoel je met "beta" een test server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
rieshjart schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:58:
[...]

Ik snap alleen niet wat hier bedoelt word met "na de beta". Spelen we nu beta? Want ik zie alleen dat hij officieel uit is. Of bedoel je met "beta" een test server?
PTS stresstest die via de launcher te downloaden is denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ja "denk ik" ook maar dat zie ik graag bevestigd :p. Met aanamens ben ik eerder in de problemen gekomen. Nu valt het mee als het gaat om een spelletje maar toch liever alle feiten op een rij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
[...]

siriouz schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:00:
[...]

PTS stresstest die via de launcher te downloaden is denk ik?
Er is een BETA van de Horizons update/uitbreiding daar zal het wel in zijn geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
BlackCurry schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:49:
[...]

[...]

Er is een BETA van de Horizons update/uitbreiding daar zal het wel in zijn geïmplementeerd.
Ah, closed beta neem ik aan? Zit best te twijfelen of ik Horizons zal kopen of niet... Nou ik eenmaal een beetje E:D door begin te krijgen, vermaak ik me er wel mee. :9 Maar 55 euro is niet niks, zeker niet na de uitgaven van afgelopen weken... X45, X52 Pro, SC pledge, E:D en nog wel meer. :+

Is het trouwens mogelijk om een schip in een ander stelsel op te halen zonder je huidige schip in dat andere stelsel te moeten laten staan?

[ Voor 9% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
[...]

Mijn vraag was of de factie 'The Gathering' in de stress-test al bestaat in Munfay :)

Ik kreeg dit (cryptische) bericht:
Hi Bart,

Your group was too late for the first batch so the description wont go into 1.4 but will for 2.0.

The minor faction will go in the second batch once I have the first lot back from Mike B.

You won’t have to wait for too long to get your minor faction though as that is a server side update and will follow once they have the second batch and processed them.

Thanks,

Zac
Ik begrijp hieruit dat de 'omschrijving' pas bij 2.0 (horizons?) geplaatst wordt, maar dat 'The Gathering' wel al eerder als factie ingame komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
siriouz schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:01:
Is het trouwens mogelijk om een schip in een ander stelsel op te halen zonder je huidige schip in dat andere stelsel te moeten laten staan?
Koop een goedkoop schip, taxi naar het systeem waar je schip staat, en verkoop goedkoop schip, vlieg terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
RobV schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:19:
[...]

Koop een goedkoop schip, taxi naar het systeem waar je schip staat, en verkoop goedkoop schip, vlieg terug :D
Oh, bedankt voor de tip :D Mja ik wil uiteindelijk m'n schepen allebei in Munfay hebben :P

Docking Computer is overigens iets minder handig wanneer je smokkelt... Vanochtend 2 boetes binnen, 22k en 32k voor illegale goederen, gescand tijdens auto dock... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
siriouz schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:21:
[...]

Oh, bedankt voor de tip :D Mja ik wil uiteindelijk m'n schepen allebei in Munfay hebben :P

Docking Computer is overigens iets minder handig wanneer je smokkelt... Vanochtend 2 boetes binnen, 22k en 32k voor illegale goederen, gescand tijdens auto dock... |:(
Illegal goods moet je droppen op een outpost. Als je een mission te zien krijgt in een full dock voor illegal goods (en je dus bij vertrek gescanned kan worden), vlieg dan eerst naar een outpost en pak de missie daar op. Wanneer een missie beschikbaar is, is die missie op alle stations van die faction in dat system beschikbaar. Daarmee vlieg je van outpost naar outpost, geen scan, geen fine. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47
Thx, da's een goeie tip.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
RobV schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:44:
[...]

Illegal goods moet je droppen op een outpost. Als je een mission te zien krijgt in een full dock voor illegal goods (en je dus bij vertrek gescanned kan worden), vlieg dan eerst naar een outpost en pak de missie daar op. Wanneer een missie beschikbaar is, is die missie op alle stations van die faction in dat system beschikbaar. Daarmee vlieg je van outpost naar outpost, geen scan, geen fine. O-)
Thanks, ik zal het onthouden. :) Ben zojuist aangekomen in Munfayl, voel mezelf al gelijk thuis. O-)

Edit: Die tip helpt overigens niet als je smokkelwaar naar een groot station moet brengen. :P Weer 66k aan boetes in 20 minuten. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tsja smokkelen moet je oefenen. Docking computer is zeker niet je vriend als je smokkelt. Van een zo groot mogelijke afstand docking permission regelen, dan vol gas en al boostend naar binnen knallen en pas binnen remmen. Alternatief: silent running aan, zoveel mogelijk systemen uitzetten, zorgen dat je goed afgekoeld bent, peut gas richting de docking bay, flight assist off, motoren off en naar binnen drijven. En ook dat moet je oefenen :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
SnoeiKoei schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:49:
Tsja smokkelen moet je oefenen. Docking computer is zeker niet je vriend als je smokkelt. Van een zo groot mogelijke afstand docking permission regelen, dan vol gas en al boostend naar binnen knallen en pas binnen remmen. Alternatief: silent running aan, zoveel mogelijk systemen uitzetten, zorgen dat je goed afgekoeld bent, peut gas richting de docking bay, flight assist off, motoren off en naar binnen drijven. En ook dat moet je oefenen :D
Dat heb ik gemerkt. ben al een paar keer klem komen te zitten in de poort van grote stations. :X Morgen even kijken wat ik aan ga passen, eventueel 2 van de 4 lasers eraf, ammo inslaan en Heat Sink Launchers toevoegen. Combat doe ik nagenoeg niet, ben eigenlijk alleen maar aan het smokkelen. :P

Het is me zojuist gelukt om in silent mode met bijna alles uit te landen, zonder gescand te worden. :*) Wat de docking computer betreft; zolang je ook maar iets gas geeft, schakelt die niet in. Dus aanvliegen, en pas gas loslaten als je door de poort bent, want dan kunnen ze je niet meer scannen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
Kleine tip wat smokkelen betreft de Diamondback Scout is in mijn ogen het perfecte smokkel schip.
De Cobra MK III is trouwens ook een goede smokkelaar.

Heb een vriend in game die zelfs smokkelt met zijn Anaconda Imperial slaves voor -+ 6000 Cr/t winst.
Zelf zou ik het nooit doen in zo een schip, heb hem voor gek verklaart maar het kan wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
BlackCurry schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:16:
Kleine tip wat smokkelen betreft de Diamondback Scout is in mijn ogen het perfecte smokkel schip.
De Cobra MK III is trouwens ook een goede smokkelaar.

Heb een vriend in game die zelfs smokkelt met zijn Anaconda Imperial slaves voor -+ 6000 Cr/t winst.
Zelf zou ik het nooit doen in zo een schip, heb hem voor gek verklaart maar het kan wel. 8)7
Ik gebruik er momenteel de Cobra voor. :) Zal straks eens kijken naar die Scout!

De Anaconda wordt trouwens voor zover ik begrepen heb, behoorlijk veel gebruikt als smuggler. Mja, kost nog wat teveel. :P

[ Voor 7% gewijzigd door siriouz op 28-09-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51
Ben op het moment ook nog wat aan het inkomen, en het bevalt me allemaal uitstekend! :)
Vraag me wel af wat de beste manier is om te smokkelen. Tot nu toe pak ik telkens via het Bulletin Board een opdracht voor slaves, narcotics of weapons of iets dergelijks. Vang ik per keer tussen de 70k en 110k voor. Heb alleen het gevoel dat het beter moet kunnen via de commodities market, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken. Vlieg op het moment een Adder met 12T cargo space, en de opdrachten geven ook telkens maar 1-4T ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zoek met de galaxy map naar verboden commodities, en koop deze dan in een stelsel in de buurt. De illegal goods kun je verkopen op de zwarte markt via 'contacts'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
In Wohler Terminal (Kremainn) kan je overigens 16t cargobays vinden voor wie die zoeken voor in een Cobra. Zullen ongetwijfeld toepasbaar zijn op nog een aantal andere schepen, maar ik weet niet precies welke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Gisteren ook maar weer eens begonnen aan Elite. Had hem al 5 maanden niet meer aangeraakt. Vond de game nog niet echt "af" dus even laten rusten. Wil wel weer back on track zijn als Horizons uitkomt. Dus mn savegame gewiped (dag Asp + paar miljoen cred) en opnieuw begonnen in de sidewinder.

Mn eerste ton alweer verdiend met beetje transporten en wat groene plantjes smokkelen :-). Er ook weer aan herinnerd dat in je barebone stock sidewinder een Signal Source gaan verkennen niet slim is. 2 agressieve wanted pirates wachten me op en begonnen gelijk te knallen. Na wat paniek en verkeerde knoppen indrukken (want 5 maanden niet gespeeld) jumpte ik weg met nog 1% health.

Gelijk weer hooked aan deze game :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Zo, m'n ship's are @ Munfayl maar wat n slechte shipyard hebben ze daar, maar 5 ships :-(
Het goede nieuws is dat er wel conflict zone's zijn :-)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

DutchFLC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:59:
... jumpte ik weg met nog 1% health.
Dan kun je je aanmelden voor de 1% club :)

Ik ben nu bezig om uit een stuk of 10 verschillende systemen nog wat openstaande claims te innen, stuk voor stuk klein bier, maar bij elkaar toch snel een miljoen.
Is daar nog site voor om via een handelsreizigers algoritme de beste route te vinden?
ja,ja ik weet het... charme van het spel enzo...

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 29-09-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
GeeBee schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:34:
[...]
Is daar nog site voor om via een handelsreizigers algoritme de beste route te vinden?
ja,ja ik weet het... charme van het spel enzo...
Alstublieft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scary_door
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hebben meer mensen last van lange hyperjumps de laatste 3 dagen? Het duurt soms wel drie minuten. Niet echt handig als je aan het exploren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
the_scary_door schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:48:
Hebben meer mensen last van lange hyperjumps de laatste 3 dagen? Het duurt soms wel drie minuten. Niet echt handig als je aan het exploren bent.
Ja, heb ik ook last van. Het schijnt iets met de servers te zijn. Ik hoop wel dat ze het snel fixen.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Dit weekend eindelijk weer terug in de bewoonde wereld na 2 weken alleen maar exploration te hebben gedaan in mijn ASP. Mijn doel was om richting het center van de Galaxy te gaan, maar al snel realiseerde ik me dat dit (met mijn korte speeltijden en tendens om systems toch enigszins te checken) voor mij een project is van misschien wel maanden.

In totaal zo'n 7000LY afgelegd in +-15 uur (max dist van sol rond de 3000LY), grofweg 350 systems gezien en +- 4M credits verdiend. Hierbij heb ik vrijwel alleen de detailed surface scans gedaan op alle main stars en earthlike-, ammonia- en water planets.

Hierbij mijn respect voor degenen die de trip naar Sagittarius A al wel hebben volbracht. Het lijkt me na deze ervaring toch wel een heftige (en eenzame) onderneming. _/-\o_
RobV schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:28:
[...]

Ja, heb ik ook last van. Het schijnt iets met de servers te zijn. Ik hoop wel dat ze het snel fixen.
Jullie zijn niet de enige. Maandagavond voor het laatst gespeeld, toen kwam dit bij mij ook weer voor. In veel gevallen is bij een minuut mijn geduld al op, sluit ik de game via taskmanager en start ik de game opnieuw. Vaak gaat het dan wel weer even goed.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

nu 9600 merits voor Hudson! :)
Vanavond/vannacht nog even goed grinden in security ops voor die 10k / rating 5, en dan donderdag 50 million >:)

Allemaal behaald door meevechten/nolifen in security ops in Af Laporis in m'n DBscout , en dan snel de merits inleveren in Aporos.
1x om wat geld te kweken voor een ASP + expl. loadout, maar daarna noooit meer, wat een werk!

[ Voor 3% gewijzigd door mvz op 30-09-2015 09:23 ]

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Munfayl is niet al te best voor ships + loadouts, maar er is een ander High-tech systeem in de buurt (20 ly) waar ze wel een uitgebreide selectie hebben.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
BlaSfem0n schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:21:
Munfayl is niet al te best voor ships + loadouts, maar er is een ander High-tech systeem in de buurt (20 ly) waar ze wel een uitgebreide selectie hebben.
Al een minor faction in Munfayl gezien met de naam 'The Gathering'? :) (wellicht op de stress test server)?

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Heb enkel nog maar CQC op de test servers zitten doen en een Fed assault ship uitgeprobeerd :)

• BlackCurry
mvz schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:18:
nu 9600 merits voor Hudson! :)
Vanavond/vannacht nog even goed grinden in security ops voor die 10k / rating 5, en dan donderdag 50 million >:)

Allemaal behaald door meevechten/nolifen in security ops in Af Laporis in m'n DBscout , en dan snel de merits inleveren in Aporos.
1x om wat geld te kweken voor een ASP + expl. loadout, maar daarna noooit meer, wat een werk!
Hou je er wel rekening me dat je volgende week donderdag pas die 50 mil kan claimen.
Rank 5 is echt een opoffering ben je gewoon de hele week me bezig om die rank te behouden, zonder dat je dan elke week 50 mil over de toonbank wil gooien 8)7
Check deze quote van een ander forum maar.
Merits now have a fixed decay and death. The math is simple 1.875x=y where x is the number of merits you have to earn weekly to have the y total after 4 weeks.

Rank 1- 100 merits.
1.875x=100
x=54
Rank 2- 750 merits.
1.875x=750
x=400
Rank 3- 1500 merits.
1.875x=1500
x=800
Rank 4- 10000 merits.
1.875x=10000
x=5334

To further clarify the original OP is now invalidated and obsolete. You canNOTreach 10,000 total merits by earning anything less than 5334 a week any longer.
Ik zit nu op rank 4 bij Arissa en deze rank is met een uurtje of 3 per week makkelijk te behouden
Beetje fortification en undermining vooral dat laatste is waar ik het mee red.
Ik vlieg naar een controlled system van een vijand en schiet alles en iedereen weg :9 30 merits per kill.
Ik kan op deze manier makkelijk 300 merits per uur farmen.

• siriouz
BlaSfem0n schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:21:
Welke? :)

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Weet iemand of je tegenwoordig een bepaalde hoeveelheid damage moet aanrichten bij een wanted ship om de bounty te ontvangen? Gisteren beetje aan het knallen in een High Int CZ in mn sidewinder maar kreeg niet voor alle kills een beloning...

Laatste keer dat ik speelde paar maanden terug kreeg je al beloning voor 1 keer schieten op een wanted ship.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchFLC op 30-09-2015 15:54 ]

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
Ik heb dit spel ook maar in huis gehaald en tot nu toe een dagje gespeeld, en het bevalt me goed.

Ik hou me momenteel vooral bezig met het vervoeren van illigale goederen, simpelweg omdat het zoveel beter loont dan wat anders momenteel. Het verdient aardig, en ik heb nu een Cobra mk III aangeschaft en geupgrade met een beter power distributor en als wapens beam lasers en gimballed multicannons.

Waar ik me nog wel graag mee bezig wil houden is met mijnwerken, maar ik heb echter geen idee hoe het precies werkt, waar ik dit kan doen en hoe het loont.

• Fore!
Ik speel het eigenlijk nog te kort, maar mag gezegd worden dat het PvE gewoon realistisch blijft.

Ik heb dan wel een nieuw schip maar dit betekent niet dat ik ineens bepaald type schip veel makkelijker aan kan of dat ik plotseling 1vs2 gevecht kan starten. Wordt nog steeds met de staart tussen de benen terug naar de starport gestuurd :p.

Heb het meermaals geprobeerd maar ik wordt helemaal lek geschoten door de wingman. Dus 2 schepen zullen echt door 2 personen aangepakt moeten worden :).

• the_scary_door
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 15:00
F0kke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:49:
Dit weekend eindelijk weer terug in de bewoonde wereld na 2 weken alleen maar exploration te hebben gedaan in mijn ASP. Mijn doel was om richting het center van de Galaxy te gaan, maar al snel realiseerde ik me dat dit (met mijn korte speeltijden en tendens om systems toch enigszins te checken) voor mij een project is van misschien wel maanden.

In totaal zo'n 7000LY afgelegd in +-15 uur (max dist van sol rond de 3000LY), grofweg 350 systems gezien en +- 4M credits verdiend. Hierbij heb ik vrijwel alleen de detailed surface scans gedaan op alle main stars en earthlike-, ammonia- en water planets.

Hierbij mijn respect voor degenen die de trip naar Sagittarius A al wel hebben volbracht. Het lijkt me na deze ervaring toch wel een heftige (en eenzame) onderneming.
Ik ben op de terugweg van Sagittarius A. Ik ben al ongeveer een maand onderweg en moet nog 7000 Ly naar Sol. Het belangrijkste is nu dat ik niet kapot ga, anders is al mijn scan data weg. Ik heb toch zo'n 10 earth-like worlds gevonden, en een heleboel waterworlds.

• celshof
  • Laatst online: 10:22
Ervig schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:54:
[...]

Al een minor faction in Munfayl gezien met de naam 'The Gathering'? :) (wellicht op de stress test server)?
Nee, geen Gathering in Munfayl. Ben er net even naar toe gevlogen.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
F0kke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:49:
Zojuist even 4 uur gedaan om 300ly af te leggen en te scannen. Ik durfde niet uit te loggen zonder te dokken dus ik ben met en grote bocht weer terug naar de bewoonde wereld gegaan. Ik heb bijgehouden waar ik was zodat ik met een aantal continue-jumps weer een paar ly verder kan hoppen. Was geen slecht idee want nu kan ik gelijk nog even wat betere equipment fitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Zonder even te kijken dacht ik dat het Negrito of zoiets noemde. Ik dacht een Patrius controlled system (maar kan ook Hudson zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BlackCurry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:55:
[...]

Hou je er wel rekening me dat je volgende week donderdag pas die 50 mil kan claimen.
Rank 5 is echt een opoffering ben je gewoon de hele week me bezig om die rank te behouden, zonder dat je dan elke week 50 mil over de toonbank wil gooien 8)7
Check deze quote van een ander forum maar.
Bah, je hebt gelijk! ben nu wel rating 5, maar kreeg nog m'n rating 4 salary.. volgende week dan maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
the_scary_door schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:57:
[...]

Ik ben op de terugweg van Sagittarius A. Ik ben al ongeveer een maand onderweg en moet nog 7000 Ly naar Sol. Het belangrijkste is nu dat ik niet kapot ga, anders is al mijn scan data weg. Ik heb toch zo'n 10 earth-like worlds gevonden, en een heleboel waterworlds.
Mooie trip! Succes vast met het verkopen van al die pagina's met exploration data ;) Laat nog even weten wat je verdiend hebt, ben wel nieuwsgierig.
RobV schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:08:
[...]

Zojuist even 4 uur gedaan om 300ly af te leggen en te scannen. Ik durfde niet uit te loggen zonder te dokken dus ik ben met en grote bocht weer terug naar de bewoonde wereld gegaan. Ik heb bijgehouden waar ik was zodat ik met een aantal continue-jumps weer een paar ly verder kan hoppen. Was geen slecht idee want nu kan ik gelijk nog even wat betere equipment fitten :D
Uitloggen zonder dokken is geen punt hoor, the_scary_door hierboven heeft dat al een maand niet gedaan ;). Als ik je een tip mag geven: investeer in ieder geval in een goede fuel scoop (als je die nog niet hebt) voor je grootste internal compartment. Tegen de tijd dat je na het scannen een system map hebt bekeken is je fueltank alweer vol. Daarnaast ga ik niet zonder auto field maintenance kit (voor eventuele reparaties) en heat sink op pad: voor het onfortuinlijke moment je te dicht bij een ster komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Thanks. Ik ben inmiddels 700ly van huis. De fuel scoop en de detailed surface scanner zijn mee. Ik had gelezen dat je scans niet meer waard worden met de afstand klopt dar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje040175
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Overigens zat ik nog ff te kijken naar onze groepsomschrijving:

Name of group: The Gathering
Name of minor faction: The Gathering
Type: Democracy
Description: A society focused on the creation and modding of technology. The members of "The Gathering" are known for their unique, and sometimes dangerous, "tweaks" they add to their ships, and in some instances to the ships of unsuspecting commanders who happen to park in one of their shipyards. An unconfirmed rumor is frequently being told about an incident with the Emperor who had his ship serviced, and in battle found out that one of his cannons had been replaced by fireworks and boomboxes (which don't work in space). Local government denied all charges, but as a gesture offered the Emperor upgraded shields which had the ability to warm the coffee cup holders when the ship was being fired upon. The Emperor graciously declined.

Er komt in een volgende update de mogelijkheid om bestaande of nieuwe modules te "craften" :D
Hoe ze dat precies vorm gaan geven weet ik niet, maar het past wel weer in ons straatje oOo

Ik zeg: aangepaste jumprange van +/- 100 LJ/jump :9~

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Zo'n minor faction, hoe maak je daar deel van uit straks? pledgen? dat je rondvliegt onder de GoT banner zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
RobV schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:36:
Thanks. Ik ben inmiddels 700ly van huis. De fuel scoop en de detailed surface scanner zijn mee. Ik had gelezen dat je scans niet meer waard worden met de afstand klopt dar?
De afstand van het gescande stelsel tot het stelsel waar je de data verkoopt heeft geen invloed op de waarde van je data. Echter kun je de gescande data alleen verkopen wanneer het gescande stelsel minimaal 20LY weg is van het stelsel waar je de data verkoopt.

Tip: kies een mooi nebula uit waar je wilt gaan kijken. Kies alleen geen rechte route vanuit je huidige locatie (zo vliegen de meesten), maar ga eerst een stuk omhoog of naar beneden. Op die manier vind je veel unexplored stelsels, ook al op 500LY vanaf het bewoonde cluster.

Ik ga het toch vragen: Je hebt ook een Discovery Scanner mee gok ik? ;) Als je het geld hebt is een Advanced Discovery Scanner aan te raden, die scant namelijk het volledige stelsel, i.t.t. de goedkopere scanners die slechts bodies binnen een radius van 500LS of 1000LS kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door F0kke op 01-10-2015 16:37 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.