Ik ben dit 100% met je eens. Met Rusland/Putin refereer ik ook meer naar hemzelf en het elite clubje om hem heen. Dat had ik iets duidelijker kunnen verwoorden.klaw schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
NAVO lidmaatschap was destijds niet aan de orde bij de bevolking.
Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.
Ik denk dat ik deze tekst maar in een documentje op mijn pc zet, ik denk dat ik deze de komende dagen een aantal keer kan reposten...
Niet ''onder andere' maar voornamelijk en tot voor kort louter tegen Russische cq sovjet ''agressie''.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Het is een clubje landen dat zich wapent tegen agressie van onder andere Rusland en deze week laat toch maar weer eens zien dat we dat nog steeds nodig hebben.
Met dien verschil dat de armoedegrens in Nederland rond het bijstandsniveau ligt, terwijl Rusland een land is waar het minimumloon de helft is van dat in Indonesië.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:16:
https://worldpopulationre...s/poverty-rate-by-country
Betreft armoede doen ze het beter dan Nederland.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
*knip* je maakt hierin een simplificatie van democratie, democratie meer dan de meerderheid beslist. Dit soort statements zul je dan ook moeten onderbouwen met betrouwbare bronnen, dan wordt dit vanzelf duidelijk. Net zo goed als het punt dat Poetin het beste voorheeft met Rusland, je kant het statement maken, maar het bied geen enkel aanknopingspunt voor een discussie omdat bronnen en onderbouwing ontbreken.polthemol schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:17:
[...]
en kun je dit oo konderbouwen met iets wat dieper gaat dan 'ik heb youtube video's gezien van 1 specifiek kanaal'? Ik kan je in elk willekeurig land, tot en met een Ethiopië, voorbeelden geven van rijke mensen die niets te maken hebben met zittende regimes. Het punt is dat wanneer je dat af gaat zetten tegen het totaal aantal inwoners, dat het heel selecte groepjes zijn.
Dus als je met dergelijke statements komt, vraag jezelf eerst eens af 'wat is de gemiddelde rus?', 'welke middelen heeft de gemiddelde rus', 'zijn de mensen in youtube video's wel gemiddelde personen' en bovenal 'heb ik nog andere bronnen om dit te onderbouwen of kijk ik daar naar propaganda'.
@Rene44 dan begin eens je argumenten te onderbouwen, want je strooit maar met statements zonder enige onderbouwing voor de rest.
[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:36 ]
Het wordt tijd dat je stopt met trollen. Het spijt me, maar onder de streep is dat wat je doet. Er is nul argumentatie, er is nul onderbouwing, het enige wat je doet is het opzij stappen in whataboutisme, argument to moderation, false balance en derailing. En dat consistent en continu.Rene44 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Niet ''onder andere' maar voornamelijk en tot voor kort louter tegen Russische cq sovjet ''agressie''.
Het is niet relevant meer of dit vanuit of ongeacht intenties is. Het patroon ligt er.
[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 23-02-2022 11:27 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Ja goed, ik heb het geprobeerd, maar als je de Russische acties in Georgie, Oekraïne, en andere landen in hun periferie welke ze hebben "bevrijd" van niet Russische invloed als "agressie tussen aanhalingstekens" bestempelt, dan kan ik niks anders concluderen dat je een betaalde Russische troll bent of gewoon hopeloos naïef.Rene44 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Niet ''onder andere' maar voornamelijk en tot voor kort louter tegen Russische cq sovjet ''agressie''.
Success met je wereldbeeld.
*knip* de bal terugkaatsen is ongewenst, probeer eerst zelf met onderbouwing te komen.polthemol schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:17:
[...]
en kun je dit oo konderbouwen met iets wat dieper gaat dan 'ik heb youtube video's gezien van 1 specifiek kanaal'? Ik kan je in elk willekeurig land, tot en met een Ethiopië, voorbeelden geven van rijke mensen die niets te maken hebben met zittende regimes. Het punt is dat wanneer je dat af gaat zetten tegen het totaal aantal inwoners, dat het heel selecte groepjes zijn.
Dus als je met dergelijke statements komt, vraag jezelf eerst eens af 'wat is de gemiddelde rus?', 'welke middelen heeft de gemiddelde rus', 'zijn de mensen in youtube video's wel gemiddelde personen' en bovenal 'heb ik nog andere bronnen om dit te onderbouwen of kijk ik daar naar propaganda'.
@Rene44 dan begin eens je argumenten te onderbouwen, want je strooit maar met statements zonder enige onderbouwing voor de rest.
[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:40 ]
Verwijderd
Is ook echt volledig arbitrair natuurlijk. Andere happiness indexes zetten het land weer heel slecht weg.unclero schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Met dien verschil dat de armoedegrens in Nederland rond het bijstandsniveau ligt, terwijl Rusland een land is waar het minimumloon de helft is van dat in Indonesië.
Makkelijke lakmoesproef is altijd, trekken er meer Europeanen naar Rusland, of meer Russen naar Europa?
*knip* we zijn een gemodereerde forum, maak een TR aan als je vind dat een post niet voldoet aan onze forum en topic regels.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:31 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hij gelooft waarschijnlijk inderdaad dat hij het beter kan maar hij heeft alleen maar het beste met de Russen zolang hij er zelf voordeel van heeft...
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:38 ]
Wat ik zie is een reeks aan niet onderbouwde of vaag beargumenteerde berichten, naast een reeks goed onderbouwde en beargumenteerde berichten, naast weer een reeks ruim onderbouwde maar slecht beargumenteerde berichten. Zo lang dat in lijn is met putin bad/west good is er weinig vuur. Maar o wee als er pogingen gedaan worden om een ander perspectief te kiezen. Ik denk dat ik de actieve inmenging stop.Virtuozzo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:26:
[...]
Het wordt tijd dat je stopt met trollen. Het spijt me, maar onder de streep is dat wat je doet. Er is nul argumentatie, er is nul onderbouwing, het enige wat je doet is het opzij stappen in whataboutisme, argument to moderation, false balance en derailing. En dat consistent en continu.
Het is niet relevant meer of dit vanuit of ongeacht intenties is. Het patroon ligt er.
Dit kan bij massale problemen ook nog wel een scherp randje worden
https://www.businessinsid...ad-russische-cyberaanval/Nederlandse verzekeraars keren mogelijk geen schadevergoeding uit, als bedrijven getroffen worden door een Russische cyberaanval. Dit komt doordat verzekeraars zo’n gebeurtenis in deze tijd mogelijk als oorlogsdaad tegen Oekraïne kunnen bestempelen, meldt radiozender BNR.
Volgens topman Job Kuijpers van cybersecuritybedrijf EYE zit er het probleem in het feit dat het moeilijk te bepalen is wat nu een oorlogsdaad is en wat niet. “Als er een virus uit Rusland komt, gericht is op Oekraïne en schade aanricht in West-Europa is de kans groot dat verzekeraars zeggen: dat risico ligt niet bij ons. Je komt in een grijs gebied waarin onduidelijk is wat verzekeraars gaan doen”, zegt hij tegen BNR.
In de polisvoorwaarden van verzekeraars staat vaak dat oorlogsituaties zijn uitgesloten van de dekking. Er zijn uitzonderingen op deze regel, maar die gelden alleen voor de grotere spelers in de markt die hun polisvoorwaarden afdwingen.
ik geloof ook niet dat alle soldaten rondom UA er zo zin in hebben om te gaan vechten, vooral als het besef komt voor wie en waarvoor? (en tegen wie eigenlijk)
een dienstplichtige krijgt echt niet veel meer dan een paar euro per maand, misschien is het al wel 10 euro.
Moskou staat geloof op plaats drie waar de meeste miljardairs wonen ter wereld. Dat enorme zwart / wit contrast toch toch een keer wringen?
een dienstplichtige krijgt echt niet veel meer dan een paar euro per maand, misschien is het al wel 10 euro.
Moskou staat geloof op plaats drie waar de meeste miljardairs wonen ter wereld. Dat enorme zwart / wit contrast toch toch een keer wringen?
In je spiegel ja.Rene44 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:35:
[...]
Wat ik zie is een reeks aan niet onderbouwde of vaag beargumenteerde berichten,
Verwijderd
Owja, zoals toen je me uitlachte dat ik NAVO verdedigend noemde en jij mij zo goed onderbouwd en beargumenteerd uitlegde waarom de NAVO dat niet was. In plaats van iedereen wegscheppen als een idioot.Rene44 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:35:
[...]
Wat ik zie is een reeks aan niet onderbouwde of vaag beargumenteerde berichten, naast een reeks goed onderbouwde en beargumenteerde berichten, naast weer een reeks ruim onderbouwde maar slecht beargumenteerde berichten. Zo lang dat in lijn is met putin bad/west good is er weinig vuur. Maar o wee als er pogingen gedaan worden om een ander perspectief te kiezen. Ik denk dat ik de actieve inmenging stop.
Je bent gewoon een keiharde troll. Hopelijk bewust en betaald, want als je dit doet omdat je oprecht denkt dat de wereld zo in elkaar zit zou ik me zorgen gaan maken.
Rene44 in "Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
NAVO een ''verdedigende'' organisatie. Ik vrees dat we er niet uitkomen.
Hey Virtuozzo. Ik ken je niet zo goed behalve dat ik zie dat je vaak op topics reageert die over geopolitieke conficten gaan (heel benieuwd op welke kennis en of ervaring je mening/inhoud van je posts op gebaseerd zijn, maar ik wil vooral een andere vraag stellen).
Denk je dat in het machtsdenken van Putin hij niet het beste aan het doen is voor Rusland? Ik begrijp heel goed dat dat niet hetzelfde is als daarwerkelijk ook het beste doen voor Rusland maar ik kan mij best voorstellen dat hij op basis van zijn opvoeding tijdens de Sovjet tijd en de vernedering van de Sovjet Unie, hij echt gelooft dat sterkte tonen en aggressie tonen en je belangen met hand en tand verdedingen, de manier is om dat te doen.
Het sneue van Rusland vind ik alleen vaak dat ze die aggressie steeds moeten laten zien. Terwijl vanuit geopolitiek oogpunt je het liefst aggressie en geweld als potentieel middel hebt maar liever diplomatiek oplost. Een beetje zoals China zonder echt groot machtsvertoon zijn zaakjes wel op orde lijkt te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:32 ]
Er zijn inderdaad genoeg oorlogen verloren waarbij weinig gemotiveerde soldaten moesten vechten tegen sterk gepassioneerde tegenstanders.dollyking schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:38:
ik geloof ook niet dat alle soldaten rondom UA er zo zin in hebben om te gaan vechten, vooral als het besef komt voor wie en waarvoor? (en tegen wie eigenlijk)
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Zag net dit: YouTube: Hero Of The Week - Layla Moran Uses Parliamentary Privilege To List ...
Dappere dame.Liberal Democracy MP Layla Moran used her parliamentary privilege which protects her from the law to read out the names of very wealthy Russian individuals who have avoided being sanctioned by Boris Johnson and his government.
Less alienation, more cooperation.
Nee.Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Denk je dat in het machtsdenken van Putin hij niet het beste aan het doen is voor Rusland?
Je hebt de kliek in het Kremlin en de rest van Rusland, behalve als voeding/grondstof doet de rest van Rusland (en de rest van de wereld) er niet toe voor de kliek in het Kremlin.
Nee. Russische oligarchie is niets anders dan een criminele bende. Zeker, er zitten ideologen tussen, er zitten gelovigen tussen, maar pur sang is het gewoon crimineel gedrag met een rigide blik op vreten van anderen. Men gebruikt het woord “de boerderij” voor bevolking. Letterlijk.Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Hey Virtuozzo. Ik ken je niet zo goed behalve dat ik zie dat je vaak op topics reageert die over geopolitieke conficten gaan (heel benieuwd op welke kennis en of ervaring je mening/inhoud vna j je posts op gebaseerd zijn, maar ik wil vooral een andere vraag stellen).
Denk je dat in het machtsdenken van Putin hij niet het beste aan het doen is voor Rusland? Ik begrijp heel goed dat dat niet hetzelfde is als daarwerkelijk ook het beste doen voor Rusland maar ik kan mij best voorstellen dat hij op basis van zijn opvoeding tijdens de Sovjet tijd en de vernedering van de Sovjet Unie, hij echt gelooft dat sterkte tonen en aggressie tonen en je belangen met hand en tand verdedingen, de manier is om dat te doen.
Het sneue van Rusland vind ik alleen vaak dat ze die aggressie steeds moeten laten zien. Terwijl vanuit geopolitiek oogpunt je het liefst aggressie en geweld als potentieel middel hebt maar liever diplomatiek oplost. Een beetje zoals China zonder echt groot machtsvertoon zijn zaakjes wel op orde lijkt te krijgen.
Het is niet meer gecompliceerd dan dit. Er ligt in het topic inmiddels ruim voldoende onderbouwing in deze. Van dode journalisten via uit het raam gevallen onderzoekers tot harde data analyse en eenvoudige toetsing van handelingen en resultaten.
Ook niet binnen de machtskern van actoren afkomstig uit inlichtingengemeenschap. De laatste leerling van Andropov die zich niet enkel aan draaiboek maar ook aan Andropov’s plan hield, dat was Gorbachev. Elke ander heeft grensoverschrijdend gedrag van en voor vreten omarmd.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 23-02-2022 11:47 ]
In welke zin is het conflict nu gaande met de sancties die worden opgelegd goed voor de 'gemiddelde' Rus?Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Hey Virtuozzo. Ik ken je niet zo goed behalve dat ik zie dat je vaak op topics reageert die over geopolitieke conficten gaan (heel benieuwd op welke kennis en of ervaring je mening/inhoud van je posts op gebaseerd zijn, maar ik wil vooral een andere vraag stellen).
Die gaat economisch ook geraakt worden en die hebben het al niet heel breed. Daarnaast gaat er nu ook een verschuiving plaatsvinden voor economische samenwerking met bedrijven in Rusland omdat er een groter risico aanzit door het conflict.
Het conflict levert een hogere gasprijs op, wie profiteert daarvan?
Bij dit soort vragen is het belangrijk om terug te stappen naar de basis, wie profiteert waarvan en wat zijn de kosten en waar komen die te liggen.
Dus nee, Poetin heeft niet het beste met Rusland voor. Anders waren ze wel economisch met Oekraïne samen gaan werken voor technologische en economische vooruitgang in plaats van destructie en leegtrekken van extern land.
Ik denk dat er meer Russen zijn die de Sovjet tijd als iets positiefs terugdenken.Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
*knip* wederom dit soort statement bevatten geen onderbouwing met betrouwbare bronnen en hierdoor geen aanknopingspunt voor discussie. Je doet alleen een aanname.
[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:45 ]
Als Rusland als geheel slechts een economie ter grootte van de Benelux heeft, hoe zijn ze economisch dan in staat zo'n achterlijk groot leger te hebben?
Ik snap dat de verhouding leger : economie totaal disproportioneel is, maar ik snap eigenlijk niet van welk geld ze dat leger überhaupt financieren als hun economie werkelijk zo minuscuul is.
Ik snap dat de verhouding leger : economie totaal disproportioneel is, maar ik snap eigenlijk niet van welk geld ze dat leger überhaupt financieren als hun economie werkelijk zo minuscuul is.
*knip* laat het dan ook alleen bij een TR, dit melden voegt niets toe en is draagt zelf ook weer bij aan ontsporing.Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Ik denk dat er meer Russen zijn die de Sovjet tijd als iets positiefs terugdenken.
*knip*
[ Voor 65% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:47 ]
Ken je toevallig ook Russen? Hebben die gesproken over hoe goed het in die tijd was?Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Ik denk dat er meer Russen zijn die de Sovjet tijd als iets positiefs terugdenken.
*knip*
Echt, de sovjets waren nog net geen Nazi's maar het zat er flink dichtbij. Na de 'bevrijding' in Oost-Duitsland was Sachsenhausen bijvoorbeeld weer goed in gebruik genomen om maar een voorbeeld te noemen. Dit gaat wellicht wat offtopic maar een 'verlangen' naar de Sovjet tijd is zeggen alsof de Nazi's maar weer terug moeten komen.
[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 23-02-2022 12:46 ]
haha lees ik nou dat Putin het beste zou voorhebben met de Russen? Wat een mop is dit.
Ik kan echt iedereen aanraden er eens te gaan kijken zodra het kan. Zowel in Rusland als in Oekraine. En in beide landen met de mensen te praten. En niet alleen in de hoofdsteden.
Na wat tijd in Rusland te hebben doorgebracht, alsmede in Oekraine en op Cyprus te hebben gewoond met mijn echtgenote, werkzaam in de "financiele dienstverlening" (lees: geld wegsluizen voor oligarchen) is dat naar mijn bescheiden mening echt de grootst mogelijke grap die je kunt maken.
Putin heeft het beste voor met de mensen om hem heen. Niet omdat ie ze zo aardig vind en een lekker biertje mee kan drinken (no fun intended Wim-Lex) maar omdat ze afhankelijk van elkaar zijn.
Mijn mening is dan ook, als je niet militair wilt ingrijpen (wat ik begrijp):
1. Zorg er voor dat de mensen om hem heen (en hun familie) het tentoongespreide gedrag gaan voelen in hun portemonnee en zeker ook in hun bewegingsvrijheid. Toch vervelend als je opeens geen voetbalclubs meer kunt kopen, met je jacht niet kunt aanmeren in Monaco en je niet meer naar London kunt reizen om half Harrods leeg te kopen om maar een paar voorbeelden te noemen.
2. Zorg er voor dat de inkomsten van Rusland als land een tik krijgen door geen gas af te nemen, ze van SWIFT af te sluiten en alle banken niet meer kunnen dealen in EU/VK/VS/CA.
Of het realistisch is, is een 2e, maar dan pak je de mensen waar Putin het het beste mee voor heeft en waar ie van afhankelijk is aan.
Ik kan echt iedereen aanraden er eens te gaan kijken zodra het kan. Zowel in Rusland als in Oekraine. En in beide landen met de mensen te praten. En niet alleen in de hoofdsteden.
Na wat tijd in Rusland te hebben doorgebracht, alsmede in Oekraine en op Cyprus te hebben gewoond met mijn echtgenote, werkzaam in de "financiele dienstverlening" (lees: geld wegsluizen voor oligarchen) is dat naar mijn bescheiden mening echt de grootst mogelijke grap die je kunt maken.
Putin heeft het beste voor met de mensen om hem heen. Niet omdat ie ze zo aardig vind en een lekker biertje mee kan drinken (no fun intended Wim-Lex) maar omdat ze afhankelijk van elkaar zijn.
Mijn mening is dan ook, als je niet militair wilt ingrijpen (wat ik begrijp):
1. Zorg er voor dat de mensen om hem heen (en hun familie) het tentoongespreide gedrag gaan voelen in hun portemonnee en zeker ook in hun bewegingsvrijheid. Toch vervelend als je opeens geen voetbalclubs meer kunt kopen, met je jacht niet kunt aanmeren in Monaco en je niet meer naar London kunt reizen om half Harrods leeg te kopen om maar een paar voorbeelden te noemen.
2. Zorg er voor dat de inkomsten van Rusland als land een tik krijgen door geen gas af te nemen, ze van SWIFT af te sluiten en alle banken niet meer kunnen dealen in EU/VK/VS/CA.
Of het realistisch is, is een 2e, maar dan pak je de mensen waar Putin het het beste mee voor heeft en waar ie van afhankelijk is aan.
Dat betekent, stam + t .
Dat is nou precies wat de overlap tussen conservatisme en autoritarisme is. Nazisme is een variatie op het recept. https://www.opendemocracy...-with-european-far-right/Yamotek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Ken je toevallig ook Russen? Hebben die gesproken over hoe goed het in die tijd was?
Echt, de sovjets waren nog net geen Nazi's maar het zat er flink dichtbij. Na de 'bevrijding' in Oost-Duitsland was Sachsenhausen bijvoorbeeld weer goed in gebruik genomen om maar een voorbeeld te noemen. Dit gaat wellicht wat offtopic maar een 'verlangen' naar de Sovjet tijd is zeggen alsof de Nazi's maar weer terug moeten komen.
En dat stimuleert gulzige oligarchie elke keer weer. Ook nu.
In de videos van Bald & Bankrupt (die iets te vaak soviet roept) komen af en toe mensen aan het woord die nog in de voormalige sovjet unie geleefd hebben. Sommige zouden (deels) terug willen naar 'toen', omdat er meer dienstverlening was die nu weg is gevallen omdat er geen aandacht meer is voor die gebieden waardoor er een hoop vervallen is.
Maar dan zit je wel in de gebieden ver buiten Moskou, mensen die nu op zichzelf leven en niks meekrijgen van wat er het Moskou/Kremlin gebeurt. Andere vloggers vertellen weer Moskou != Rusland.
Maar dan zit je wel in de gebieden ver buiten Moskou, mensen die nu op zichzelf leven en niks meekrijgen van wat er het Moskou/Kremlin gebeurt. Andere vloggers vertellen weer Moskou != Rusland.
Ik denk dat het verschil in purchasing power hier een grote rol speelt. Met hetzelfde geld kan je (door lagere lonen) veel meer soldaten inhuren, onderzoek doen en wapens maken. Daarnaast hebben ze ook nog het een en ander aan kennis en materiaal overgehouden uit de Sovjet-tijd. Als je dat vervolgens slim inzet kom je al een heel eind, maar tien aircraft carriers bouwen gaat ze nooit lukken.Stoffa schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:52:
Als Rusland als geheel slechts een economie ter grootte van de Benelux heeft, hoe zijn ze economisch dan in staat zo'n achterlijk groot leger te hebben?
Overigens besteedt Rusland 4,3% van haar BNP aan militaire doeleinden, waar dat in het geval van Amerika 3,7% is (maar absoluut scheelt het een factor 10+): Wikipedia: List of countries by military expenditures
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
De DDR wás gewoon een voortzetting van Nazi Duitsland. Alleen dan onder nieuw management als 'bv'tje' van de USSR. Ze hebben wel een stylist nieuwe uniformen laten maken, want beeldvorming wil ook wat. En een marketeer wat instructies laten schrijven over hoe je je niet als ex-nazi moest gedragen. Als je oud beeldmateriaal terugkijkt, dan zie je nazi uniformen (minus bepaalde emblemen), combinaties van nieuwe en oude uniformen.Yamotek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Ken je toevallig ook Russen? Hebben die gesproken over hoe goed het in die tijd was?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Heb je iets meegekregen van de zelfverrijking van Poetin en consorten? Enkele dappere journalisten uit Rusland hebben dit aan de kaart gebracht, maar hebben hiervoor een hoge prijs moeten betalen.Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
(...)
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ietwat late reactie: die miljoenen Oekraïners zijn al jaren in Polen. Sinds het vrij reizen (rondom 2014?) waren een paar jaar terug al tussen de 1 en 2 miljoen Oekraïners in Polen. Een kennis runt een café in Gdansk en die kan haast enkel nog Oekraïners vinden voor in de bediening (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, althans, ik heb nog geen Pool zich negatief over Oekraïners horen uitlaten).unclero schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:14:
[...]
Ik denk dat we ons in West-Europa ineens nog herinneren hoe solidair de Polen met ons waren toen er een heleboel Syriërs op de stoep stonden.
Maar dat even terzijde, die paar miljoen vluchtelingen op de stoep bij Polen, komt ze ook stiekem wel goed uit. Polen heeft een demografisch probleem: het land ontvolkt in rap tempo (vruchtbaarheidscijfer vergelijkbaar met Japan, en daar komt de emigratie nog bovenop), terwijl de groeiende economie juist veel mensen nodig heeft.
Zoals je zegt, is dat in economische zin alleen maar een voordeel (iets moet de miljoen+ Polen in de rest van Europa 'opvullen'). Maar ik hoor weleens het frame dat 'men toch al miljoenen opvangt in Polen', doelende op deze Oekraïners.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat kan ook te maken hebben met het algeheel tekort aan materiaal aan het eind van de oorlog. Dan maak je gebruik van wat er voorhanden is.Killjoy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:08:
[...]
De DDR wás gewoon een voortzetting van Nazi Duitsland. Alleen dan onder nieuw management als 'bv'tje' van de USSR. Ze hebben wel een stylist nieuwe uniformen laten maken, want beeldvorming wil ook wat. En een marketeer wat instructies laten schrijven over hoe je je niet als ex-nazi moest gedragen. Als je oud beeldmateriaal terugkijkt, dan zie je nazi uniformen (minus bepaalde emblemen), combinaties van nieuwe en oude uniformen.
Dat is er al wel jaren, volgens mij snap jij het niet.dr.lowtune schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Er is geen dreiging? Wat snap jij daar niet aan?
Verwijderd
Deze meme is 7 jaar later nog steeds zeer relevant.

https://www.reddit.com/r/...prgxs/the_five_stages_of/

https://www.reddit.com/r/...prgxs/the_five_stages_of/
Hier zou ik maar heel voorzichtig mee zijn.Yamotek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Wikipedia: Double genocide theory
https://www.theguardian.c...uania-holocaust-communism
https://jewishcurrents.org/the-double-genocide-theory
Dit is meer "whitewashing" van hun eigen rol tijdens de holocaust.The capacity of East European states, including the Baltics, to rise as successful, impressive new democracies and join NATO and the EU in short order actually belies the notion that the Soviet crimes these nations suffered — and they suffered many, including deportations and the loss of religious, political and personal freedoms, including the freedom to emigrate — could have included genocide. Nevertheless, upon gaining their independence, these nations set about what the British parliamentarian and human rights champion John Mann has aptly called “an industrial-scale rewriting of history.”
Mann, cofounder of the British parliament’s cross-party group to counter antisemitism, was in fact the first elected official in Europe (or anywhere) to expose an ongoing, powerful, but under-the-radar movement to rewrite Holocaust history. It was formally launched in January 2008, when a group of European Parliament members held a conference in Tallinn, Estonia, called “Common Europe — Common History,” dedicated to the idea that European unity in effect requires Western Europe (“Old Europe”) to give up its World War II notion of an anti-Nazi alliance — which crucially included the USSR from 1941 to 1945, without which Europe would have been Hitler’s — and replace it with a new paradigm of two equal evils, Communism and Nazism, in commemorating World War II.
Welke dreiging? Want ik snap het nietTincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Dat is er al wel jaren, volgens mij snap jij het niet.
Vaak bu'j te bang!
Plus ze hebben nog wel wat militaire industrie die al heel oud is en best goed is. Tien aircraft carriers zou nog best kunnen, maar niet tien operationele aircraft carriers (1 prototype, de rest voor show en reserveonderdelen maar intern een rotzooi is waarschijnlijker).g0tanks schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat het verschil in purchasing power hier een grote rol speelt. Met hetzelfde geld kan je (door lagere lonen) veel meer soldaten inhuren, onderzoek doen en wapens maken. Daarnaast hebben ze ook nog het een en ander aan kennis en materiaal overgehouden uit de Sovjet-tijd. Als je dat vervolgens slim inzet kom je al een heel eind, maar tien aircraft carriers bouwen gaat ze nooit lukken.
Ergens heeft China het dan beter gedaan, gewoon jatten wat er te jatten is nadat het Westen zelf in de fuik van de goedkope arbeid is gelopen was toch best doortrapt.
Er zit een verschil tussen de aanstaande dreiging van mijn een invasie van Albert Heijn artikelen in mijn huis, en een brief van iemand die mij wil neersteken. Het ene is weliswaar iets dat misschien aanstaande is, maar niet negatief en geheel op eigen initiatief (ik wil immers zo nu en dan wat artikelen van de AH aanschaffen), en het anders is dat totaal niet.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Of Oekraine zich aanmeld bij de NAVO is een zaak tussen NAVO en Oekraine, daar heeft Rusland niets mee te maken. De boekenwinkel heeft toch ook geen enkele basis om jou te verbieden een abonnement bij je bibliotheek af te sluiten?
Een mooi stuk van de corrospondent deze ochtend: https://decorrespondent.n...oorden/336983240-6da814c9
Kan deze wellicht in de modbreak gezet worden? Een goede samenvatting van zaken.
Kan deze wellicht in de modbreak gezet worden? Een goede samenvatting van zaken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Als de provincies bij Rusland willen horen heeft Oekraïne daar niets mee te maken. Zo zie ik het. En kom je weer met die rare vergelijkingen, dreiging is dreiging punt uit hier.Brent schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Er zit een verschil tussen de aanstaande dreiging van mijn een invasie van Albert Heijn artikelen in mijn huis, en een brief van iemand die mij wil neersteken. Het ene is weliswaar iets dat misschien aanstaande is, maar niet negatief en geheel op eigen initiatief (ik wil immers zo nu en dan wat artikelen van de AH aanschaffen), en het anders is dat totaal niet.
Of Oekraine zich aanmeld bij de NAVO is een zaak tussen NAVO en Oekraine, daar heeft Rusland niets mee te maken. De boekenwinkel heeft toch ook geen enkele basis om jou te verbieden een abonnement bij je bibliotheek af te sluiten?
Ook voor jou:Rene44 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:17:
[...]
Met excuses maar ik vind dit flauwekul van de eerste orde. Je begint zelf een op zichzelf staand punt uit te dijen en in platitudes, dogmatiek en algemeenheden te trekken zonder bronnen en/of context.
Het lijkt in deze laatste 2 paginas alsof er een cursus 'wat is de NAVO, waarom is het opgericht en wat waren en zijn haar doelen'' op zn plaats is.
Nog los van de artrocities door NAVO in shady zaken als Kosovo en Libie, zou het beginpunt van Poetin en waarom het inlijven van Oekraine in NAVO een zeer heikel punt is, evident moeten zijn. Het is geen clubje landen dat zich inzet voor het slaan van waterputten en broodbakken.
Ja. De VS is een kut land maar... dat betekent niet dat dat de acties van een ander land goedpraat of de VS monddood maakt.
Dat wordt ze nu al 8 jaar geprobeerd uit te leggen maar dat snappen ze niet.
En dus komen ze steeds met Irak, Syrie, Libie, Kosovo, de slag bij Azincourt en meer van die ongein.
Of komen ze er mee dat dit onder Trump nooit gebeurd was terwijl die idioot gisteren nog dit hele spel van poetin zat te verdedigen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vraag me wel af wat de staat van het leger van Oekraïne nu is. In 2013/2014 was deze nog dermate ongeorganiseerd en amper te mobiliseren. Kan dit in 7 a 8 jaar worden opgebouwd inclusief gedegen opleiding oa voor officieren? Daarbij ook rekening houdende met de staat van oorlog waar ze ook al die jaren in verkeren in het oosten.
Van wat ik de laatste weken heb gezien kan je nog niet echt spreken van een geoliede machine en moraal lijkt niet erg hoog aan het front. Begrijpelijk wanneer er een overmacht aan Russisch materiaal binnen 20 a 30 km afstand staat.
Iemand meer inzicht hierin? Of goed leesvoer in deze? Pure aantallen zeggen niet heel veel indien het niet fatsoenlijk inzetbaar is.
Van wat ik de laatste weken heb gezien kan je nog niet echt spreken van een geoliede machine en moraal lijkt niet erg hoog aan het front. Begrijpelijk wanneer er een overmacht aan Russisch materiaal binnen 20 a 30 km afstand staat.
Iemand meer inzicht hierin? Of goed leesvoer in deze? Pure aantallen zeggen niet heel veel indien het niet fatsoenlijk inzetbaar is.
De Sovjet tijd als iets positiefs.. dat gaat nogal ver..
Ik heb van een paar Russische kennissen weleens gehoord dat ze voornamelijk de jaren 90 als gruwel hebben ervaring, en dat is niet zo gek – na de uiteenval van de Unie de economische teloorgang (Rusland ging in ’98 ten slotte failliet), armoede, werkloosheid. Jeltsin die niet bracht wat er verwacht werd, zijn gekochte herverkiezing in '96 en de opkomst van de oligarchen en de daar bijbehorende uitverkoop van de oude staatsbedrijven.
Toen Putin net president werd en herstel beloofde was hij in zoverre een bofkont dat de prijzen olie en gas in de lift zaten. De eerste jaren ging het ook economisch beter, daar heeft hij wat krediet mee opgebouwd. Maar dat was deels meer geluk dan wijsheid.
Tijdens het stuivertje wisselen met Medvedev heeft hij al flink wat aanzien verloren maar het ging nog aardig voor de gewone Rus. Putin heeft echt niks tot weinig gedaan om Rusland verder te helpen op economisch gebied, alles voor kort en makkelijk gewin voor de kliek van oligarchen. Zoals @Virtuozzo al veel heeft besproken heeft Rusland een ernstige vorm van de ‘Dutch Disease’ en komt een groot deel van het geld alleen bij de cronies van Putin terecht. Buiten grondstoffen heeft Rusland nauwelijks een economie.
Echte oppositie bestaat nagenoeg niet meer, protesten worden onderdrukt en critici overlijden aan vergif, journalisten krijgen een hartaanval of vallen uit het raam. Vergeet de vergiftiging van Navalny niet.
Nee, Putin heeft zeker niet het beste voor met de gewone Rus, ze zijn wisselgeld, voer zoals Virtuozzo al veelvuldig en terecht opmerkt.
Wat Putin nu doet is puur in het belang van hemzelf en de boevenkliek in het Kremlin.
Het is een flinke lap tekst maar voor de liefhebber, lees de speech van Putin van de 21e nog eens door.. Eng.
En het heeft ook niks met de NAVO te maken, het westen, en de NAVO zijn niet de agressor – dat is Rusland, nou ja Putin, zelf. De NAVO is een defensief samenwerkingsverband, geen aggresief militair verbond.
Helaas zal er ook voorlopig niks veranderen, echte verandering kan pas als Putin en de kliek weg zijn. Als alleen Putin weg is (stel hij overlijd) dan zal er waarschijnlijk gewoon een opvolging georchestreerd worden waarbij het spel verder gaat. Hoe denk jij daar eigenlijk over @Virtuozzo , qua opvolging van Putin?
Ik heb van een paar Russische kennissen weleens gehoord dat ze voornamelijk de jaren 90 als gruwel hebben ervaring, en dat is niet zo gek – na de uiteenval van de Unie de economische teloorgang (Rusland ging in ’98 ten slotte failliet), armoede, werkloosheid. Jeltsin die niet bracht wat er verwacht werd, zijn gekochte herverkiezing in '96 en de opkomst van de oligarchen en de daar bijbehorende uitverkoop van de oude staatsbedrijven.
Toen Putin net president werd en herstel beloofde was hij in zoverre een bofkont dat de prijzen olie en gas in de lift zaten. De eerste jaren ging het ook economisch beter, daar heeft hij wat krediet mee opgebouwd. Maar dat was deels meer geluk dan wijsheid.
Tijdens het stuivertje wisselen met Medvedev heeft hij al flink wat aanzien verloren maar het ging nog aardig voor de gewone Rus. Putin heeft echt niks tot weinig gedaan om Rusland verder te helpen op economisch gebied, alles voor kort en makkelijk gewin voor de kliek van oligarchen. Zoals @Virtuozzo al veel heeft besproken heeft Rusland een ernstige vorm van de ‘Dutch Disease’ en komt een groot deel van het geld alleen bij de cronies van Putin terecht. Buiten grondstoffen heeft Rusland nauwelijks een economie.
Echte oppositie bestaat nagenoeg niet meer, protesten worden onderdrukt en critici overlijden aan vergif, journalisten krijgen een hartaanval of vallen uit het raam. Vergeet de vergiftiging van Navalny niet.
Nee, Putin heeft zeker niet het beste voor met de gewone Rus, ze zijn wisselgeld, voer zoals Virtuozzo al veelvuldig en terecht opmerkt.
Wat Putin nu doet is puur in het belang van hemzelf en de boevenkliek in het Kremlin.
Het is een flinke lap tekst maar voor de liefhebber, lees de speech van Putin van de 21e nog eens door.. Eng.
En het heeft ook niks met de NAVO te maken, het westen, en de NAVO zijn niet de agressor – dat is Rusland, nou ja Putin, zelf. De NAVO is een defensief samenwerkingsverband, geen aggresief militair verbond.
Helaas zal er ook voorlopig niks veranderen, echte verandering kan pas als Putin en de kliek weg zijn. Als alleen Putin weg is (stel hij overlijd) dan zal er waarschijnlijk gewoon een opvolging georchestreerd worden waarbij het spel verder gaat. Hoe denk jij daar eigenlijk over @Virtuozzo , qua opvolging van Putin?
Dat had niks met de Sovjet te maken, maar met de medische ontwikkelingen wereldwijd die in die periode hard vooruit ging. Verder is de Sovjet/Rusland qua levensverwachting nooit boven Nederland of een ander westers land uitgekomen.Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:48:
Zelfs gezondheidszorg ging goed, de gemiddelde levensverwachting steeg in de Sovjet tijd hard en haalde in de jaren 60 zelfs het westen in.
Pas in 2009 waren ze op het niveau van de westerse landen in 1960!
https://ourworldindata.or...untry=RUS~NLD~GBR~FRA~DEU
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Sebazzz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
Een mooi stuk van de corrospondent deze ochtend: https://decorrespondent.n...oorden/336983240-6da814c9
Dus: wat te doen als het Russische gas niet meer stroomt? Goede vraag! Nederlandse huishoudens hoeven zich waarschijnlijk niet zo veel zorgen te maken (hoewel de energierekening door het dak zal gaan).
Ik ben nog steeds voor dat de regering naar Groningen gaat en we moeten vragen als we gas kunnen laten pompen. Alle schade wordt direct vergoed en er komt een speciale minister voor. De tijd dat we gas ophalen wordt gebruikt voor de transitie naar de elektrificering van alles.
Dus als mijn buurman een Rus zich bedreigt voelt moet die 30m2 maar bij Rusland horen?Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Als de provincies bij Rusland willen horen heeft Oekraïne daar niets mee te maken. Zo zie ik het. En kom je weer met die rare vergelijkingen, dreiging is dreiging punt uit hier.
[ Voor 36% gewijzigd door xzaz op 23-02-2022 12:37 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Er is er 1 die met rare vergelijkingen komt en dat ben jij. Het is niet aan Oldenzaal zich af te scheiden richting Duitsland, daar hebben ook Limburgers iets over te zeggen. Daarnaast zou het verstandig zijn door te hebben dat een stelletje Duitsers die zich uitgeven voor Oldenzalers, of een aantal arme Oldenzalers betalen om de Duitse vlag te heisen, nog niet betekent dat alle Oldenzalers het zo willen.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Als de provincies bij Rusland willen horen heeft Oekraïne daar niets mee te maken. Zo zie ik het. En kom je weer met die rare vergelijkingen, dreiging is dreiging punt uit hier.
Perceptie:Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Dat bedoel ik met perceptie.
Voor Poetin is democratie een bedreiging. Hij gelooft werkelijk dat hij het beter kan en ik ben ervan overtuigd dat hij I wel het beste voor heeft met de Russen.

En het zit ook nog eens vol met schimmel
Dat zit wel Schnorr.
Alle mozaïeken, waanzinnige (qua uitvoering, niet qua uitgebeelde personen) standbeelden en de verlaten gebouwen die hij op de vreemdste, en vooral minder logische, locaties aantreft geven inderdaad een goede indruk van wat die hele Soviet Unie eigenlijk was qua wat je ervan op straat zag.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:03:
In de videos van Bald & Bankrupt (die iets te vaak soviet roept) komen af en toe mensen aan het woord die nog in de voormalige sovjet unie geleefd hebben. Sommige zouden (deels) terug willen naar 'toen', omdat er meer dienstverlening was die nu weg is gevallen omdat er geen aandacht meer is voor die gebieden waardoor er een hoop vervallen is.
Zeker een aanrader om eens te kijken op YouTube. Niet om het eens te worden met de mensen die terugverlangen (opinie is makkelijk te veranderen, zoals @Virtuozzo vaak aangeeft), maar wel om een idee te krijgen van hoe bizar die hele Unie eigenlijk was.
En dat past dan ook gelijk weer bij dat paleis van Poetin: hoezo schimmel? Het is toch een mooie locatie?
Dat zit wel Schnorr.
De provincies van Oekraïne. Waar Oekraïners wonen, die in meerderheid in Oekraïne willen blijven wonen. Daar heeft Oekraïne niets mee te maken?Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Wat heb je de laatste weken precies gezien waardoor je niet kunt spreken van een 'geoliede machine' en het moraal laag zou lijken?tuinïnen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:27:
Vraag me wel af wat de staat van het leger van Oekraïne nu is. In 2013/2014 was deze nog dermate ongeorganiseerd en amper te mobiliseren. Kan dit in 7 a 8 jaar worden opgebouwd inclusief gedegen opleiding oa voor officieren? Daarbij ook rekening houdende met de staat van oorlog waar ze ook al die jaren in verkeren in het oosten.
Provincies willen niks.. Provincies zijn lappen grond binnen bepaalde vastgestelde grenzen.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Als de provincies bij Rusland willen horen heeft Oekraïne daar niets mee te maken. Zo zie ik het.
Putin vindt dat die lappen grond bij Rusland moeten horen. En daar heeft Oekraine wel degelijk iets mee te maken aangezien deze lappen grond bij Oekraine horen. Zo is dat ook internationaal erkend. Zelfs door Rusland tot recentelijk.
Je punt is waarschijnlijk dat de bevolking van deze provincies bij Rusland wil horen. Daar zou ik graag betrouwbare bronnen van willen zien dat dit zo is. Volgens mij zijn ze er niet. De afgelopen 8 jaar zijn veel mensen daar namelijk weggetrokken die die mogelijkheid hadden en de mensen die er nog zitten maakt het allemaal vrij weinig meer uit, als er maar vrede/werk/geld komt.
Daarnaast is het ook volledig arbitrair te stellen dat als de bevolking van een provincie onafhankelijk wil zijn, of afhankelijk van een ander land wil zijn, dat dan ook maar moet gebeuren. Dat zou de deur open zetten om bijvoorbeeld bepaalde groepen te micro-targeten en klaar te stomen voor een andere mening.
Gesimplificeerd voorbeeldje:
Stel Belgie denkt van.. weet je wat..als we de Rotterdamse haven erbij hebben zitten we goed als blok met Antwerpen + Rotterdam. Succes verzekerd. We gaan de mensen in zuid-holland en zeeland eens bestoken met propaganda over hoe geweldig Belgie wel niet is, hoe weinig belasting je betaalt, hoe hoog de uitkeringen/pensioenen hier zijn en hoe goed Lukaku wel niet kan voetballen. Oh, en Max Verstappen is eigenlijk Belg.. geboren in Belgie, Belgische moeder. Tevens is Jan Boskmap, Feyenoorder in hart en nieren, ook een halve Belg. We laten ook doorschemeren dat ieder gebied dat wil, bij Belgie kan horen. Vervolgens gaan we pollen.. en wat blijkt, een grote groep mensen in Zeeland en Zuid-Holland wil los van NL en bij BE horen. Nu nog even een beetje onrust stoken daar zodat de mensen die niet bij Belgie willen horen wegtrekken naar andere gedeelten van NL en we pollen nog een keer..
Voila.
Dat betekent, stam + t .
Dat is een slippery slope... want volgens die redenatie is het dus volledig legitiem als een ander land (laten we Rusland als willekeurig voorbeeld nemen) hun eigen bevolking tussen die Oekraïners neerzet en zijn best doet die nieuwe bewoners dusdanig te bevoordelen dat ze uiteindelijk met meer zijn dan de oude Oekraïners - om vervolgens met veel bombarie een referendum te organiseren waaruit blijkt dat de meerderheid helemaal niet bij Oekraïne wil horen.migchiell schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:41:
De provincies van Oekraïne. Waar Oekraïners wonen, die in meerderheid in Oekraïne willen blijven wonen. Daar heeft Oekraïne niets mee te maken?
Vergezocht scenario, natuurlijk. Zoiets komt in het echt niet voor, toch?
Als dit klopt, is het in elk geval niet best gesteld met de "invasiemacht" van Rusland:
Harsh conditions mean Russian troops near Ukraine will need to be moved soon
Vooral als ze straks niet verplaatst kunnen worden omdat ze al hun brandstof hebben verkocht in ruil voor drank...
Vooral als ze straks niet verplaatst kunnen worden omdat ze al hun brandstof hebben verkocht in ruil voor drank...
Het is maar de vraag of ze bij Rusland willen horen. De personen die de macht hebben gegrepen (buiten dat het vaak Russen zijn) spreken voornamelijk voor eigen gewin. De mening van de Oekraïner (die in het bezette gebied woont) doet er dan niets toe. Het zijn geen gekozen bestuurders, het zijn mannen die met geweld de macht hebben gepakt en die geen tegenspraak dulden.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
Nu is het lastig om in de bezette gebieden iets van sociaal onderzoek te doen, maar in de niet bezette gebieden in Zuid en Oost Oekraïne zie je dat er eigenlijk nergens een overwicht is van voorkeur om bij Rusland te horen - of dat ze vinden dat ze een blok (een politieke en economische unie) met Rusland willen vormen. Zie daarvoor onder andere de cijfers in het onderstaande onderzoek.
How has Ukrainian society changed over eight years of Russian aggression and why does this matter given the current military threat?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Aan de andere kant zullen de innovatieve ontwikkelingen naar onafhankelijke energievoorziening in versneld tempo doorgevoerd worden en dat verdient zich op de lange termijn dik terug.Z___Z schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Duur gas uit de VS
Geen inkomsten meer uit Rusland, alle investeringen maar afschrijven dan?
Niet meer vliegen over Rusland, enkele reis naar Beijing van 10 uur naar 15 uur en vliegen over het midden oosten.
Als kers op de taart: Geopolitieke macht verschuift van NAVO landen naar China.
Dit dus.
Pittige discussie in Lagerhuis nu tav sancties. Oa licentie van RT en financiering partijen vliegen over tafel.
Als ze daar serieus over zijn dan hebben ze echt heel wat op te ruimen in het VK.bulle bas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:24:
Pittige discussie in Lagerhuis nu tav sancties. Oa licentie van RT en financiering partijen vliegen over tafel.
[Afbeelding]
Wij trouwens in Nederland ook. Als ik me niet vergis wordt Amsterdam gezien als de poort naar "Londongrad"
Yep, ik schrik er een beetje van dat die club met 'putinverstehers' zo groot blijkt te zijn in NL en VK.Indoubt schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:28:
[...]
Als ze daar serieus over zijn dan hebben ze echt heel wat op te ruimen in het VK.
Wij trouwens in Nederland ook. Als ik me niet vergis wordt Amsterdam gezien als de poort naar "Londongrad"
Door het rauwe leven en rauwe en grauwe omgeving geldt in Rusland veel meer de mentaliteit van 'de sterkste is de baas' en de aap bovenop de apenrots doet zijn best om daar bovenop te staan door indruk te maken op volk en volgelingen, en snel met potentiële concurrenten af te rekenen.Limbeckx schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Het tonen van zwakte is niet toegestaan, want dat opent een kans dat er iemand anders bovenop springt, met een mogelijke wisseling op de top van de apenrots.
De harde baas dwingt respect af door met harde hand te regeren, waardoor er weinigen uit de pas durven te lopen, uit deze omgeving komen ook personen voort die dit geïnternaliseerd hebben en die komen ook in de top van de politiek terecht.
(dit is iig mijn eigen rationalisatie uit ervaring en observering)
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 23-02-2022 13:46 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Haha ik heb er een hard hoofd in dat hij terugtrekt hoor. Misschien met als reden “Donbas is safe”, anders zou het een afgang zijn voor hem.Amphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:50:
Als dit klopt, is het in elk geval niet best gesteld met de "invasiemacht" van Rusland:
Geweldig voorbeeld!Apache4u schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:49:
[...]
Provincies willen niks.. Provincies zijn lappen grond binnen bepaalde vastgestelde grenzen.
Putin vindt dat die lappen grond bij Rusland moeten horen. En daar heeft Oekraine wel degelijk iets mee te maken aangezien deze lappen grond bij Oekraine horen. Zo is dat ook internationaal erkend. Zelfs door Rusland tot recentelijk.
Je punt is waarschijnlijk dat de bevolking van deze provincies bij Rusland wil horen. Daar zou ik graag betrouwbare bronnen van willen zien dat dit zo is. Volgens mij zijn ze er niet. De afgelopen 8 jaar zijn veel mensen daar namelijk weggetrokken die die mogelijkheid hadden en de mensen die er nog zitten maakt het allemaal vrij weinig meer uit, als er maar vrede/werk/geld komt.
Daarnaast is het ook volledig arbitrair te stellen dat als de bevolking van een provincie onafhankelijk wil zijn, of afhankelijk van een ander land wil zijn, dat dan ook maar moet gebeuren. Dat zou de deur open zetten om bijvoorbeeld bepaalde groepen te micro-targeten en klaar te stomen voor een andere mening.
Gesimplificeerd voorbeeldje:
Stel Belgie denkt van.. weet je wat..als we de Rotterdamse haven erbij hebben zitten we goed als blok met Antwerpen + Rotterdam. Succes verzekerd. We gaan de mensen in zuid-holland en zeeland eens bestoken met propaganda over hoe geweldig Belgie wel niet is, hoe weinig belasting je betaalt, hoe hoog de uitkeringen/pensioenen hier zijn en hoe goed Lukaku wel niet kan voetballen. Oh, en Max Verstappen is eigenlijk Belg.. geboren in Belgie, Belgische moeder. Tevens is Jan Boskmap, Feyenoorder in hart en nieren, ook een halve Belg. We laten ook doorschemeren dat ieder gebied dat wil, bij Belgie kan horen. Vervolgens gaan we pollen.. en wat blijkt, een grote groep mensen in Zeeland en Zuid-Holland wil los van NL en bij BE horen. Nu nog even een beetje onrust stoken daar zodat de mensen die niet bij Belgie willen horen wegtrekken naar andere gedeelten van NL en we pollen nog een keer..
Voila.
Vervolgens worden de extermisten in Nederland gesteund met geld en materiaal. Na veel geweld voelgt België zich genoodzaak om zijn "eigen burgers" te beschermen en sturen ze een vredesmacht naar de grens. Dan roept een groep in Nederland zich "onafhankelijk", worden ze erkend door de Belgen en komt er een vredesmacht. En dat eindigt met het verzoek of ze zich willen aansluiten bij de Belgische federatie.
Dan komt er een uitgestrekte hand naar het restant van Nederland dat de "Belgen" die hun familie in de getroffen missen terug mogen, waarmee ze eigenlijk de identiteit van de mensen herdefineren. En een paar jaar later moeten die 'belgen" ook geholpen worden met hun onafhankelijkheid.
Rinse and repeat
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Volgens mij mist alleen de gedwongen vervanging van paspoorten hier nog, als je geen Belgisch paspoort hebt, kun je namelijk helaas geen eigendommen zoals een huis bezitten in dit gebied.DevWouter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Geweldig voorbeeld!![]()
Vervolgens worden de extermisten in Nederland gesteund met geld en materiaal. Na veel geweld voelgt België zich genoodzaak om zijn "eigen burgers" te beschermen en sturen ze een vredesmacht naar de grens. Dan roept een groep in Nederland zich "onafhankelijk", worden ze erkend door de Belgen en komt er een vredesmacht. En dat eindigt met het verzoek of ze zich willen aansluiten bij de Belgische federatie.
Dan komt er een uitgestrekte hand naar het restant van Nederland dat de "Belgen" die hun familie in de getroffen missen terug mogen, waarmee ze eigenlijk de identiteit van de mensen herdefineren. En een paar jaar later moeten die 'belgen" ook geholpen worden met hun onafhankelijkheid.
Rinse and repeat
PSN
Komt nog eens bij dat het geld ook nog door de "City" gaat en dat maakt het geheel ideologisch lastig.bulle bas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:24:
[Afbeelding]
Men was in Oekraine Rusland gunstig gestemd - je ziet sinds de invasie en annexatie van de Krim dat dit sterk omgeslagen is. Ik denk dat veel mensen in Oekraine niets tegen Rusland heeft, net als wij dat niet tegen Duitsers hebben. Dat wordt pas anders als een goede buur landjepik komt doen.Qwerty-273 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Het is maar de vraag of ze bij Rusland willen horen. De personen die de macht hebben gegrepen (buiten dat het vaak Russen zijn) spreken voornamelijk voor eigen gewin. De mening van de Oekraïner (die in het bezette gebied woont) doet er dan niets toe. Het zijn geen gekozen bestuurders, het zijn mannen die met geweld de macht hebben gepakt en die geen tegenspraak dulden.
Nu is het lastig om in de bezette gebieden iets van sociaal onderzoek te doen, maar in de niet bezette gebieden in Zuid en Oost Oekraïne zie je dat er eigenlijk nergens een overwicht is van voorkeur om bij Rusland te horen - of dat ze vinden dat ze een blok (een politieke en economische unie) met Rusland willen vormen. Zie daarvoor onder andere de cijfers in het onderstaande onderzoek.
How has Ukrainian society changed over eight years of Russian aggression and why does this matter given the current military threat?
Ook de vechtlust en de wil om Oekraine te beschermen is veranderd, maar inderdaad, zoals altijd zijn onderzoeken 'maar' onderzoeken en zeker in conflictgebieden niet goed te volgen. Toch is er wel informatie over de gemiddelde mens in Oekraine.
Ik zou zo graag zien dat het debat in Nederland een keer wordt gevoerd over precies wat ik hier wel lees: we worden al jaren beinvloed, hebben politieke partijen die bewezen aan Russisch financieel infuus hangen en laten onze burgers elke dag blootgesteld worden aan Russische propaganda. Er is geen twijfel over mogelijk - van de Brexit, Amerikaanse verkiezingen tot de wappie-waanzin in Nederland. Waar trek je die streep?bulle bas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:24:
[Afbeelding]
Gister was er een korte discussie in dit topic over wapens en wapensystemen en ik google daarop en zie de talloze berichten in Google en Youtube uitleggen dat Amerikaanse wapens geen deuk in een pakje T-90 kunnen slaan. Je zal in een loopgraaf in Oekraine liggen en 's denken, even opzoeken of dat ding wat ik hier heb wel werkt en dat de hele tijd tegenkomen. Er is ook propaganda de andere kant op - maar het is de twijfel die nodig is.
Ik ben enorm blij met de moderatie in dit topic - maar je ziet ook hoe enorm veel effort het kost om een discussie op inhoud met bronnen en feiten te voeren. Ook zie je hoe vatbaar mensen zijn voor dit soort mis- en desinformatie, omdat het zo grootschalig is en zoveel wordt gedeeld dat je niet goed meer kunt zien wat nu waar vandaan komt, hoe je weet of het waar is en tenslotten wellicht aansluit bij wat je onderbuik je al voor hield.
Voor geld knijpt iedereen blijkbaar vroeg of laat toch een oogje dicht. Sancties gericht om de financien van de oligarchen hard te raken kan daarom effect sorteren - het is zover ik begrijp gebruikelijk om je oligarchen geld niet in Roebels te laten staanSandor_Clegane schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Komt nog eens bij dat het geld ook nog door de "City" gaat en dat maakt het geheel ideologisch lastig.
[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-02-2022 14:07 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het is meer dat "London City" een eigenaardigheid is en dat het opleggen van "regels" door de regering aan de "City" voor de conservatieven een bittere pil is.NiGeLaToR schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:05:
Voor geld knijpt iedereen blijkbaar vroeg of laat toch een oogje dicht. Sancties gericht om de financien van de oligarchen hard te raken kan daarom effect sorteren - het is zover ik begrijp gebruikelijk om je oligarchen geld niet in Roebels te laten staan
Dat maakt het ook zo moeilijk om een signaal af te geven, blijkt dat er allerlei belangen meespelen die lijnrecht tegenover elkaar staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Sandor_Clegane op 23-02-2022 14:16 ]
'Some of this money went tot the conservative party' maakte het voor mij af zeg maar - als dat in het debat al als realiteit wordt gebruikt dan snap ik dat het opleggen van regels een enorm bittere pil is. Het is dezelfde support die de Brexit mogelijk maakte.Sandor_Clegane schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Het is meer dat "London City" een eigenaardigheid is en dat het opleggen van "regels" door de regering aan de "City" voor de conservatieven een bittere pil is.
[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-02-2022 14:17 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
@NiGeLaToR Je mag van mij zelfs een +2 krijgen voor je post.
Desinformatie is een zeer groot en belangrijk punt. Het lijkt af en toe wel of dit het grootste en zwaarste wapen is geworden.
Ik heb het geluk dat ik wat werkende hersencellen heb meegekregen maar dan nog is het lastig om een getrouw beeld van de werkelijkheid te krijgen.
In NL hebben we nog steeds boter op ons hoofd, het zou aardig zijn om inderdaad eens een wat uitgebreidere en publiek toegankelijke verkenning te doen van welke politieke partijen, instellingen en bedrijven Russische banden hebben. Nog niet eens voor de Oekraine kwestie maar meer vanwege de stabiliteit van Nederland als geheel.
Desinformatie is een zeer groot en belangrijk punt. Het lijkt af en toe wel of dit het grootste en zwaarste wapen is geworden.
Ik heb het geluk dat ik wat werkende hersencellen heb meegekregen maar dan nog is het lastig om een getrouw beeld van de werkelijkheid te krijgen.
In NL hebben we nog steeds boter op ons hoofd, het zou aardig zijn om inderdaad eens een wat uitgebreidere en publiek toegankelijke verkenning te doen van welke politieke partijen, instellingen en bedrijven Russische banden hebben. Nog niet eens voor de Oekraine kwestie maar meer vanwege de stabiliteit van Nederland als geheel.
Opvolging is een van de nachtmerrie scenario's. Least-worst een terugkeer naar politbureau structuren, al is dat eigenlijk niet haalbaar gezien de factor grensoverschrijdend gedrag. Die variant van scenario zal veel overeenkomsten hebben met mafia conglomeraat structuren.cmndr_adama schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:29:
De crux zit hem in de variabelen van interne guarantor, en externe guarantor. Er zijn talloze scenario's, geen enkel is op enige wijze goed voor Rusland. Vrijwel elk scenario is voor ons iets wat ergens op de lijn tussen zorgwekkend en existentieel probleem ligt.
Maar goed, dit is een stukje blikveld wat zich niet beperkt tot ons Westerse perspectief van gescheiden domeinen / machten / structuren.
Het is meer dat voor de "City" andere regels gelden, ze hebben ook hun eigen politiedienst en de koningin moet toestemming hebben (uit beleefdheid) om er te mogen komen. Laat nu net alle financiële centra daar zitten.NiGeLaToR schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:15:
[...]
'Some of this money went tot the conservative party' maakte het voor mij af zeg maar - als dat in het debat al als realiteit wordt gebruikt dan snap ik dat het opleggen van regels een enorm bittere pil is. Het is dezelfde support die de Brexit mogelijk maakte.
Linkje: https://www.ft.com/conten...29-11e5-9846-de406ccb37f2
Belangen.But what does the City of London Corporation have to do with bankers?
The City of London Corporation, centred at Guildhall, is seen as the historic home of free enterprise and thus the banking community, which finances it as well.
Is it really a Corporation in the sense that Tesco and BP are corporations?
The City of London is considered to be sui generis, which is Latin for “in a class by itself”.
And what does that mean?
That it is one of the oldest self-governing municipal democracies in the world, with roots going back as far as medieval times when it was set up as a commune. Its right to exist predates that of parliament and even the Magna Carta of 1215, which was the charter of rights between King John and the barons, makes special reference to its “ancient liberties” and how they extend to all freemen of the realm. The status has afforded the jurisdiction a Lord Mayor since the days of William the Conqueror. The mayor’s responsibility has always been to ensure the Crown maintains its side of the longstanding bargain.
[ Voor 10% gewijzigd door Sandor_Clegane op 23-02-2022 14:24 ]
@Indoubt ik zie dat ook al een tijd aan en begin mede door de aanhoudende analyses van velen hier (en specifiek @Virtuozzo mbt cognitive warfare) steeds beter te begrijpen wat er gebeurt. Het maakt dat ik ook steeds beter zie wat ik nog niet weet en begrijp en ook steeds beter zie waarom er zoveel onvrede is, ook onder de meest normale weldenkende mensen. Het debat is een karavaan van oneliners geworden waarbij iedereen zich lijkt te ontslaan van een onderzoeks-, nadenk- en reflectieplicht.
In m'n langlopende middeninkomen topic komt volgens mij een belangrijke voedingsbodem aan bod waar de onvrede-propaganda zicht in nestelt.
Met betrekking tot het Rusland-Oekraine probleem gaan we dit terugzien in de bereidheid tot ingrijpen, in welke vorm dan ook. Want als je eerst discussie moet voeren of we dit uberhaupt wel erg moeten vinden, heb je gewoon minder ruimte om te discussieren over wat je er aan wilt doen - als je dat al wilt.
@Sandor_Clegane thx, ik ga weer wat leren.
In m'n langlopende middeninkomen topic komt volgens mij een belangrijke voedingsbodem aan bod waar de onvrede-propaganda zicht in nestelt.
Met betrekking tot het Rusland-Oekraine probleem gaan we dit terugzien in de bereidheid tot ingrijpen, in welke vorm dan ook. Want als je eerst discussie moet voeren of we dit uberhaupt wel erg moeten vinden, heb je gewoon minder ruimte om te discussieren over wat je er aan wilt doen - als je dat al wilt.
@Sandor_Clegane thx, ik ga weer wat leren.
Er komt naar buiten dat veel Russische in erbarmelijke omstandigheden buiten bases in de buurt van de grens bivakkeren. Deze (zachte) winter loopt zo op zijn eind, zo meteen is alles modder daar. Ik denk dat het moment van go/no go heel dichtbij is (of misschien al voorbij)...
Als er binnenkort niets gebeurt blijft het voorlopig bij Russische troepen in de twee "rebellen" republieken...
Als er binnenkort niets gebeurt blijft het voorlopig bij Russische troepen in de twee "rebellen" republieken...
Nou, het is veel theater, maar pittig zou ik het niet noemen. Ik merk eerder op dat BJ uitermate zijn best doet om de vriendjes van wie hij als persoon in netwerk afhankelijk is niet voor het hoofd te stoten.bulle bas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:24:
[Afbeelding]
Herinnert iemand zich hier nog hoe Boris zijn eigen beveiliging ontweek om vervolgens in het kasteel van een goede Russische vriend op te duiken? Die geheel toevallig de rechterhand van een oligarch is die controle heeft over de Kamera. Tevens eigenaar van nogal wat media in het Westen.
Boris is een klassiek voorbeeld van hoe machtspolitiek en elitisme samenkomen om met wat saus van Eton Syndroom en algemene naar binnen gerichte oriëntatie in gulzige bestuurscultuur altijd weer resulteert in zelf-compromitteren. Wat als historische constante altijd eindigt in blind genomen worden.
Best wel een waarschuwing voor de Nederlandse tegenwoordige gepolitiseerde gulzige bestuurscultuur die zich zo graag op het VK richt.
https://www.theguardian.c...evgeny-lebedev-friendship
https://www.theguardian.c...ecurity-after-nato-summit
https://www.newstatesman....on-he-must-be-russian-spy
https://www.opendemocracy...ligarch-and-page-3-model/
Elite Capture is altijd zelf-destructief. Time to wake up.
Wat is de dreiging van de NAVO voor Rusland dan? Heb je een concreet voorbeeld? Waar haal jij vandaan dat als Oekraïne NAVO lid zou worden, dit een bedreiging is voor Rusland? Het is een bedreiging voor Rusland als Rusland besluit om Oekraïne aan te vallen, maar als Rusland gewoon hun tanks en vliegtuigen aan de juiste kant van de grens houdt is er niks aan de hand. Dus volgens mij wil of kan jij het gewoon niet snappen omdat je ergens ofwel enorm pro-Rusland bent, of enorm anti-NAVO.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Het ging mij om de grote veranderingen tijdens de Sovjet tijd. Van 30 jaar levensverwachting begin 1930 naar 69 jaar levensverwachting in de jaren 60 (aldus Wikipedia).DevWouter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Dat had niks met de Sovjet te maken, maar met de medische ontwikkelingen wereldwijd die in die periode hard vooruit ging. Verder is de Sovjet/Rusland qua levensverwachting nooit boven Nederland of een ander westers land uitgekomen.
Pas in 2009 waren ze op het niveau van de westerse landen in 1960!
https://ourworldindata.or...untry=RUS~NLD~GBR~FRA~DEU
Volgens wiki was het zelfs meer dan sommige westerse landen, geen idee welke.
Je pakt nu de periode vanaf de jaren 60 erbij. Dat heeft echt niets te maken met mijn punt.
Het punt dat de Sovjet unie ook hoogtij dagen had, de vooruitgang die ze in die tijd boekte was groot.
Aangezien Poetin meermaals refereert naar die Sovjet tijd, kan het niet anders dan hij die tijd idealiseert. Terecht of niet terecht doet er niet toe, het veranderd niets aan zijn beweegredenen om Ukraine binnen te vallen. Dat is wel gebleken. Hij doet het toch wel.
Ik ben gewoon benieuwd naar zijn visie, waarom hij dit doet. Maar blijkbaar verwart iedereen dat hier met dat ik voorstander van Poetin ben. Totaal niet.
Het gaat mij er niet om wat wij van de voormalige Sovjet unie vinden, ik ben benieuwd hoe de Russen daarop terugkijken.
Wij kunnen ervan vinden wat we willen, maar daar veranderen we niets mee. De enige die dit kunnen stoppen is Poetin en genoeg Russen.
Begin jaren 30 in de sovjet unie?Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:35:
Van 30 jaar levensverwachting begin 1930 naar 69 jaar levensverwachting in de jaren 60 (aldus Wikipedia).
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Nee.Tincahunter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:23:
[...]
Ik stel voor dat we Kalingrad weer Koningsbergen gaan noemen en toevoegen aan Duitsland.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Wat er bedoeld wordt dat de sovjet unie niet positief was voor iedereen. Het was geen vraag over gemmidelde leeftijd in een bepaalde periode maar hoe zouden bepaalde mensen tegen de holodomor kijken... (link in post waar jij op reageerde). Probeer nog maar een keer...
Vijf jaar minder dan 1930, dat laat de effecten van het genocidaal beleid van de Sovjet-Unie in Oekraine zeer goed zien.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Onzin. Putin wil de Oekraïne en andere voormalige oostblok landen weer annexeren.Fuujii schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:36:
[...]
Volgens mij voelt Putin zich door Het Westen/NAVO/de democratie zich toch aardig bedreigd.
Hij heeft altijd gezegd dat het uiteenvallen nooit had mogen gebeuren.
Het is zelfs een persoonlijke oud zeer. Hij was ooit werkzaam bij de KGB maar raakte zijn werk kwijt na het uiteenvallen van het oostblok. Dat heeft hij nooit kunnen verkroppen.
Of de genadeloze vervolging van de culturele eliteklaw schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:52:
[...]
![]()
Wat er bedoeld wordt dat de sovjet unie niet positief was voor iedereen. Het was geen vraag over gemmidelde leeftijd in een bepaalde periode maar hoe zouden bepaalde mensen tegen de holodomor kijken... (link in post waar jij op reageerde). Probeer nog maar een keer...
Wikipedia: Executed Renaissance
Nee, de sovjets in de jaren 30 in Ukraine waren niet zo'n fijne kerels.
Heb je het artikel gelezen wat ik linkte?De_Bastaard schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Haha ik heb er een hard hoofd in dat hij terugtrekt hoor. Misschien met als reden “Donbas is safe”, anders zou het een afgang zijn voor hem.
De soldaten verkopen de brandstof van hun voertuigen om aan drank te komen, hebben geen rantsoenen bij zich (mogen ze lokaal kopen), en slapen op een hoopje zonder beschermende uitrusting.
Alleen die beschrijving al is een afgang.
Dus de City is een soort staat in een staat waar de wetten die voor de gewone burger gelden niet gelden? Klinkt als een plek waar eens een militaire interventie moet plaatsvinden...Sandor_Clegane schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:23:
[...]
Het is meer dat voor de "City" andere regels gelden, ze hebben ook hun eigen politiedienst en de koningin moet toestemming hebben (uit beleefdheid) om er te mogen komen. Laat nu net alle financiële centra daar zitten.
Linkje: https://www.ft.com/conten...29-11e5-9846-de406ccb37f2
[...]
Belangen.
Heb inderdaad wel de indirecte quotes/sources langs zien komen, maar valt allemaal wat moeilijk te verifieren vanaf deze afstandAmphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:50:
PSN
Het is meer beleefdheid dan harde eis daar de koningin de lord mayor 'out-ranked' en dat heeft met een stuk geschiedenis te maken, waar William the Conqueror verantwoordelijk voor was. De City of London is ook maar een klein stukje van Londen. Dus militaire interventie zou beetje overkill zijnAmphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Dus de City is een soort staat in een staat waar de wetten die voor de gewone burger gelden niet gelden? Klinkt als een plek waar eens een militaire interventie moet plaatsvinden...
Die is inderdaad wel leuk om op voort te borduren.Amphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Dus de City is een soort staat in een staat waar de wetten die voor de gewone burger gelden niet gelden? Klinkt als een plek waar eens een militaire interventie moet plaatsvinden...
De city heeft grotendeels voor in de EU blijven gestemd in het referendum van 2016. We kunnen de city erkennen als souvereine staat. Daarna sturen we een vredesmacht om het te verdedigen.
Hebben we wel wat op te ruimen. Als ik het goed begrijp is witte reus waspoeder een slap middeltje vergeleken met de capaciteiten van de City.
Misschien wel door iemand anders laten doen , ik heb begrepen dat we in Nederland niet zo goed zijn in het opruimen van witwassers
dan gooien we die soldaten toch aan de ketamine zoals de duitsers deden? strak getrokken soldaten stijf van de drugs de blitzkrieg injagen. neem dat maar met zout, flink wat korrels.Amphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:50:
Bears and Bulls
De sovjets waren "niet fijn" gedurende de jaren 10, 20, 30, 40 & 50. Ik heb er een aantal boeken over gelezen, bloodlands komt oa in mij op. Bijna niemand hier in Nederland heeft een idee en als je het een beetje denkt te weten ben je nog nergens in de buurt je kunt nog weer extra shit tegen. Zoals de "Kazachse Catastrofe".Kheos schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Of de genadeloze vervolging van de culturele elite
Wikipedia: Executed Renaissance
Nee, de sovjets in de jaren 30 in Ukraine waren niet zo'n fijne kerels.
Poetins romantiek naar de sovjet-tijd en het onder het tapijt schuiven van Stalins wandaden bezorgt behoorlijk wat mensen behoorlijke angsten.
Beetje hetzelfde als onze ooster buren over een bepaalde meneer (met en gek snorretje die actief was in 33-45) best wel meeviel en dat men niet zo moet zeuren over de negatieve dingen. En beginnen terug verlangen naar de goede oude tijd.
Voor de mensen die afvragen waarom er verwezen wordt naar Soviet tijden in sommige uitingen van Poetin en anderen zijn er behoorlijk wat artikelen over geschreven.
The myth of the Great Patriotic War as a tool of the Kremlin’s great power policy
In the Fog of Victory: Glorification of the Soviet legacy in Russia
The myth of the Great Patriotic War as a tool of the Kremlin’s great power policy
In the Fog of Victory: Glorification of the Soviet legacy in Russia
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Je zou er bijna naar terugverlangen. Heb het idee dat de Sovjet Unie met haar Politbureau een stuk voorzichtiger en voorspelbaarder was dan het huidige Rusland onder Poetin.Virtuozzo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:20:
[...]
Opvolging is een van de nachtmerrie scenario's. Least-worst een terugkeer naar politbureau structuren, al is dat eigenlijk niet haalbaar gezien de factor grensoverschrijdend gedrag. Die variant van scenario zal veel overeenkomsten hebben met mafia conglomeraat structuren.
Geen pretje voor de mensen daar, maar afgezien van MAD en een paar slechte films had het op onze levens niet zo gek veel invloed.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wanneer er wind- en waterdichte barakken zouden staan waar ze nu verblijven dan hadden we daar allang satellietfoto's van gezien.YakuzA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:24:
[...]Heb inderdaad wel de indirecte quotes/sources langs zien komen, maar valt allemaal wat moeilijk te verifieren vanaf deze afstand
En wanneer de lente intreedt dan kan je niet meer over de (nu bevroren) karresporen rijden/lopen. Echt goede wegen voor massale troepenverplaatsing zijn er in die regio niet zo veel.
Er zijn genoeg oorlogen gevoerd waarbij de omstandigheden in het terrein het niet of nauwelijks mogelijk maakten om met infanterie in voldoende mate progressie te boeken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Russen zijn harder, die bivakeren gewoon in een tentYaksa schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Wanneer er wind- en waterdichte barakken zouden staan waar ze nu verblijven dan hadden we daar allang satellietfoto's van gezien.
En wanneer de lente intreedt dan kan je niet meer over de (nu bevroren) karresporen rijden/lopen. Echt goede wegen voor massale troepenverplaatsing zijn er in die regio niet zo veel.
Er zijn genoeg oorlogen gevoerd waarbij de omstandigheden in het terrein het niet of nauwelijks mogelijk maakten om met infanterie in voldoende mate progressie te boeken.
Bears and Bulls
Het deed in inhaalslag, maar het haalde de westerse landen niet in. Zie de onderstaande bron die door Wikipedia gebruikt wordt. Het was in elk geval niet "inhalen" zoals je het eerder beschreef.Tweak_ers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:35:
[...]
Het ging mij om de grote veranderingen tijdens de Sovjet tijd. Van 30 jaar levensverwachting begin 1930 naar 69 jaar levensverwachting in de jaren 60 (aldus Wikipedia).
Volgens wiki was het zelfs meer dan sommige westerse landen, geen idee welke.
En de inhaalslag was mogelijk vanwege vacinatie.Average life expectancy in Russia, just 31 at the end of the 19th century, rose to 69 by the 1960s; the Soviets had closed the gap with western nations
@Tweak_ers Laten we het over een andere boeg gooien zodat we dit punt naar een einde kunnen brengen.
Waarom is de vooruitgang van toen nu een relevante reden om Oekraïne binnen te vallen? Hoe zou het huidige Rusland door het invallen van Oekraïne er voor kunnen zorgen dat meer vooruitgang ontstaat in hun samenleving?
Waarom is de vooruitgang van toen nu een relevante reden om Oekraïne binnen te vallen? Hoe zou het huidige Rusland door het invallen van Oekraïne er voor kunnen zorgen dat meer vooruitgang ontstaat in hun samenleving?
Dan is er trouwens sinds de jaren 60, met een gemiddelde van 69 jaar, maar weinig progressie geboekt daar:
bron: cia world factbook
Life expectancy at birth:
total population: 72.16 years
male: 66.61 years
female: 78.05 years (2021 est.)
Kortom: Putin is slecht voor de gezondheid, vooral voor mannen ;-)
Ik weet dat er daar relatief veel mannen uit ramen vallen, maar dit zal toch andere oorzaken hebben.
bron: cia world factbook
Life expectancy at birth:
total population: 72.16 years
male: 66.61 years
female: 78.05 years (2021 est.)
Kortom: Putin is slecht voor de gezondheid, vooral voor mannen ;-)
Ik weet dat er daar relatief veel mannen uit ramen vallen, maar dit zal toch andere oorzaken hebben.
Dat betekent, stam + t .
Vodka.Apache4u schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:21:
(om de zorgen weg te drinken)
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 23-02-2022 16:23 ]
PSN
Nee, dat is het niet.Dido schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:50:
[...]
Dat is een slippery slope... want volgens die redenatie is het dus volledig legitiem als een ander land (laten we Rusland als willekeurig voorbeeld nemen) hun eigen bevolking tussen die Oekraïners neerzet en zijn best doet die nieuwe bewoners dusdanig te bevoordelen dat ze uiteindelijk met meer zijn dan de oude Oekraïners - om vervolgens met veel bombarie een referendum te organiseren waaruit blijkt dat de meerderheid helemaal niet bij Oekraïne wil horen.
Vergezocht scenario, natuurlijk. Zoiets komt in het echt niet voor, toch?
Dat democratie misbruikt en/of gesaboteerd kan worden maakt het nog geen slippery slope. Sterker nog, democratie als slippery slope bestempelen is een slippery slope naar autoritarisme.
Yep. Het is veel gebruikt als politiek wapen (door met name de Tories, als het hun uitkwam) dus dat ze nu ineens echt iets moeten doen daar (want daar zitten alle brievenbus firma's) is wel even een ideologisch bittere pil.Amphiebietje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Linkje: https://www.theguardian.c...ssia-hide-its-dirty-money
Wij komen er ook nog in voor:
Waar een klein land groot in kan zijn indeed.Over the past decade, £68bn has flowed from Russia into Britain’s offshore satellites such as the British Virgin Islands, Cayman, Gibraltar, Jersey and Guernsey. That’s seven times more money than has flowed directly from Russia into the UK. (On top of that, some £94bn has poured out of Russia into Cyprus, £13bn into Switzerland, and £23bn into the Netherlands, which has its own network of tax havens.)
Edit:
Je hebt geen idee.......alexbl69 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Je zou er bijna naar terugverlangen. Heb het idee dat de Sovjet Unie met haar Politbureau een stuk voorzichtiger en voorspelbaarder was dan het huidige Rusland onder Poetin.
Geen pretje voor de mensen daar, maar afgezien van MAD en een paar slechte films had het op onze levens niet zo gek veel invloed.
[ Voor 16% gewijzigd door Sandor_Clegane op 23-02-2022 16:46 ]
Denk je echt dat het op onze levens niet veel invloed had?alexbl69 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Je zou er bijna naar terugverlangen. Heb het idee dat de Sovjet Unie met haar Politbureau een stuk voorzichtiger en voorspelbaarder was dan het huidige Rusland onder Poetin.
De grootste opbouw en ontwikkeling in onze geschiedenis omdat we in aanwezigheid van extern conflict gedwongen werden om niet weer toe te geven aan onze interne verzuchtingen van Elite Capture, regentisme en gulzige bestuurscultuur …
Ik merk het maar even op, want wat volgde hier zodra we dachten die Koude Oorlog gewonnen te hebben?
Er zijn twee algemene drivers tegen die verzuchting: extern conflict, en moonshot projects. Ik weet welke mijn voorkeur heeft, maar die is pas haalbaar als driver wanneer de sociopathie van samenleving eruit verwijderd wordt. Dat komt na Consequence Culture, en je ziet hoe moeilijk dat is.
[ Voor 26% gewijzigd door Virtuozzo op 23-02-2022 17:17 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid