Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ja het is daar nu ook 21:12
Klopt ik zag al flitsen elders voorbij komen, maar zie het nog niet bij de grote media outlets. Dat wordt wat met Rusland als voorzitter van de VN Veiligheidsraad
[ Voor 3% gewijzigd door bulle bas op 21-02-2022 19:30 ]
Dat is toch wat ik zei?bulle bas schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:01:
[...]
Ik begrijp het toch anders. Putin gaat nu op tv (21 uur lokale tijd daar, 19u hier) zijn beslissing publiek maken.
Op dat moment was het circus uurtje er, en nu/later komt de beslissing.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dus het lul-excuus om de 'bevrijder' uit te gaan hangen is nu officieel? Wat een eikels... Wat denkt Poetin er mee te winnen eigenlijk? Behalve een hoop onschuldige slachtoffers... Wat hem waarschijnlijk een zorg zal zijn...Emryte schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:11:
https://www.nu.nl/spannin...s-donetsk-en-luhansk.html
Rusland erkend de onafhankelijkheid van de volksrepublieken
[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 21-02-2022 20:45 ]
Jij schreef "geen officiële beslissing genomen" om 19u (21u Moskou), toen zou de toespraak al begonnen zijn en dan had de beslissing al gemaakt moeten zijn. Vandaar.YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:16:
[...]
Dat is toch wat ik zei?
Op dat moment was het circus uurtje er, en nu/later komt de beslissing.
Ik mis wat voorbeelden in je reactie.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:18:
De NATO kan zonder toestemming of sancties een land binnenvallen. Waarom is het zo erg als gebieden er zelf om vragen? In plaats van de NATO vragen ze hulp aan Rusland. Hun vredestroepen hebben onlangs laten zien dat ze keurig weer vertrekken zodra de vijand verslagen is, dus ik zie graag hoe dit afloopt
Dat is niet echt bekend, de afgelopen 8 jaar hadden ze wat last van enorme repressie en Russische tanks in de huiskamer.XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:19:
Wat willen de inwoners van Donbass en Loehansk eigenlijk? Blijven ze liever bij Oekraïne, horen ze graag bij Rusland of willen ze onafhankelijk worden?
PSN
Huh ? De door Rusland geannexeerde volksrepublieken die ‘hulp’ vragen aan Rusland omdat ze door zichzelf beschoten worden en je wil weten hoe dit afloopt ?Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:18:
De NATO kan zonder toestemming of sancties een land binnenvallen. Waarom is het zo erg als gebieden er zelf om vragen? In plaats van de NATO vragen ze hulp aan Rusland. Hun vredestroepen hebben onlangs laten zien dat ze keurig weer vertrekken zodra de vijand verslagen is, dus ik zie graag hoe dit afloopt
Yup, overduidelijke troltekst.CornermanNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:21:
[...]
Huh ? De door Rusland geannexeerde volksrepublieken die ‘hulp’ vragen aan Rusland omdat ze door zichzelf beschoten worden en je wil weten hoe dit afloopt ?
En navo gaat dit ook erkennen om escalatie te voorkomen?
Nee er is niet geannexeerd. Alleen Rusland erkent de (zelf bedachte) zelfstandigheid.Bloodclot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:24:
Dus als ik het goed begrijp, rusland erkend de geannexeerde gebieden als Russisch-grond gebied. Dus verlegd de grens, en kan de troepen nog eens verder in oost Oekraïne verplaatsen, meer richting kiev.
[ Voor 6% gewijzigd door Stephan11117 op 21-02-2022 19:26 ]
[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 21-02-2022 19:28 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Eerst erkennen ze ze als landen, en dan komt er een ‘referendum’ Waarin 101% van de mensen ja stemt om bij Rusland aan te sluiten. Analoog aan de Krim.Bloodclot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:24:
Dus als ik het goed begrijp, rusland erkend de geannexeerde gebieden als Russisch-grond gebied. Dus verlegd de grens, en kan de troepen nog eens verder in oost Oekraïne verplaatsen, meer richting kiev.
Nope.En navo gaat dit ook erkennen om escalatie te voorkomen?
PSN
Omdat het gebieden zijn binnen een ander land, welke door geen enkel ander land dan Rusland nu erkend worden … er is ook geen enkele bedreigingFaust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:18:
Dus als dit weer gebeurt, is het weer paar maanden/jaren rustig, en gaat rusland de volgende move doen? Wat als Oekraïne wel ineens navo-lid wordt. Dan kunnen ze niet verder ongestraft Oekraïne inpikken.SkiFan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:26:
@Bloodclot Gaat niet gebeuren dat de NAVO dat erkent. Maar op deze manier hebben de Russen al heel wat frozen conflicts veroorzaakt, zoals in Georgië, Moldavië en nu ook Oekraïne.
Ja we zouden het Kremlin totaal moeten verstikken, want het kent geen grenzen meer in zijn gedrag. Elke ruimte die je ze geeft pakken ze, dat laten ze elke keer zien.rik86 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:30:
Zou puur het erkennen van deze 2 regio’s als eigen land voldoende reden zijn om veel zwaardere sancties op te leggen? Bijv. alle Westerse bezittingen van putin’s vriendenkring verbeurd verklaren? Praktisch alle handel stilleggen? Ze afsluiten van swift?
Het is aan ons om te laten zien dat Putin zijn hand heeft overspeeld.
Technisch gezien is er geen sprake van annexatie maar van separatisme. Donbass en Loehansk scheiden zich af van Oekraïne en Rusland herkent hun onafhankelijkheid.Bloodclot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:24:
Het is jammer dat het zover is moeten komen, als het Oekraïense leger er in 2014 beter had voorgestaan dan had het pro-Russische verzet misschien nooit voet aan aarde kunnen krijgen.
Het nadeel voor Rusland is dat zodra ze deze regio’s inpikken en bij Rusland voegen, deze regio’s ook hun zetels in het Oekraïense parlement kwijt raken waardoor ze niet meer by-proxy tegen toetreding EU/NAVO kunnen stemmen.Bloodclot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:29:
[...]
Dus als dit weer gebeurt, is het weer paar maanden/jaren rustig, en gaat rusland de volgende move doen? Wat als Oekraïne wel ineens navo-lid wordt. Dan kunnen ze niet verder ongestraft Oekraïne inpikken.
PSN
[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 21-02-2022 20:10 ]
[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 21-02-2022 21:22 ]
[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 21-02-2022 20:10 ]
Het lastige hierin is wat mij betreft wel dat we binnen Europa hierin met een duidelijke dubbele standaard meten.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:28:
[...]
Omdat het gebieden zijn binnen een ander land, welke door geen enkel ander land dan Rusland nu erkend worden … er is ook geen enkele bedreiging
Ongeacht wat we ook van Rusland vinden. Als we de gemiddelde Nederlander vragen wat zij vinden van het feit dat Catalonië zelfstandig door wil gaan, zullen velen zich daar waarschijnlijk in vinden. Hier op Tweakers vermoedelijk weinig anders. In het kader van Brexit de suggestie voor een onafhankelijk Schotland dat tot de EU zou treden, is ook iets waarvan velen zeiden prima.
En niet alleen het volk uit dit soort opinies, ook onder politici binnen Europa zie je dit soort pro-separatisten gedachtengoed gesteund worden.
Maar indien in oost Oekraïne er deelstaten zijn die mogelijk graag door Rusland erkent wil worden; niet eens zozeer direct onderdeel zijn van? Dan ineens is het een probleem.
De vraag is natuurlijk, is dit terecht. Sure, er is een stukje soevereiniteit van een land om rekening mee te houden. Maar dan moet men binnen Europa hier natuurlijk ook resoluut in omgaan, niet op de momenten dat het hun uitkomt. Een tweede is natuurlijk, uitgaande van onze democratische grondbeginselen binnen Europa, moeten we dit op een gegeven moment niet gewoon accepteren? Indien een deelstaat zich echt wil afscheiden van hun moederland?
Scherp, welke stemverhouding is nu nodig?YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:35:
[...]
Het nadeel voor Rusland is dat zodra ze deze regio’s inpikken en bij Rusland voegen, deze regio’s ook hun zetels in het Oekraïense parlement kwijt raken waardoor ze niet meer by-proxy tegen toetreding EU/NAVO kunnen stemmen.
De Navo is geen land, maar een verdragsorganisatie. Die kunnen niets erkennen.Bloodclot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:24:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Binnen Europa hebben we hier gewoon regels voor.psychodude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Het lastige hierin is wat mij betreft wel dat we binnen Europa hierin met een duidelijke dubbele standaard meten.
Ongeacht wat we ook van Rusland vinden. Als we de gemiddelde Nederlander vragen wat zij vinden van het feit dat Catalonië zelfstandig door wil gaan, zullen velen zich daar waarschijnlijk in vinden. Hier op Tweakers vermoedelijk weinig anders. In het kader van Brexit de suggestie voor een onafhankelijk Schotland dat tot de EU zou treden, is ook iets waarvan velen zeiden prima.
En niet alleen het volk uit dit soort opinies, ook onder politici binnen Europa zie je dit soort pro-separatisten gedachtengoed gesteund worden.
Maar indien in oost Oekraïne er deelstaten zijn die mogelijk graag door Rusland erkent wil worden; niet eens zozeer direct onderdeel zijn van? Dan ineens is het een probleem.
De vraag is natuurlijk, is dit terecht. Sure, er is een stukje soevereiniteit van een land om rekening mee te houden. Maar dan moet men binnen Europa hier natuurlijk ook resoluut in omgaan, niet op de momenten dat het hun uitkomt. Een tweede is natuurlijk, uitgaande van onze democratische grondbeginselen binnen Europa, moeten we dit op een gegeven moment niet gewoon accepteren? Indien een deelstaat zich echt wil afscheiden van hun moederland?
Als catalunya wil afscheiden is daar gewoon een procedure voor.
Als Schotland wil afscheiden, is daar een procedure voor, Schotland stemt voor afscheiding, UK stemt daarmee in en voila.
De Russische ‘procedure’ is daar niet in enige wijze mee te vergelijken.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2022 19:48 ]
PSN
Na 10 keer is het verhaaltje wel duidelijk, het is allemaal de schuld van de burger. En niet de bestuurlijke elite.
Pijnlijk.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het Oekraiense leger twijfelde over wat te doen tegen de eigen bevolking, pas toen duidelijk werd dat Rusland een behoorlijke vinger in de pap had, greep men steviger in. Ook door de snelle "onafhankelijkheid" en aansluiting bij Rusland van De Krim.XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Technisch gezien is er geen sprake van annexatie maar van separatisme. Donbass en Loehansk scheiden zich af van Oekraïne en Rusland herkent hun onafhankelijkheid.
Het is jammer dat het zover is moeten komen, als het Oekraïense leger er in 2014 beter had voorgestaan dan had het pro-Russische verzet misschien nooit voet aan aarde kunnen krijgen.
Toen eenmaal UA het offensief inzette stond men redelijk snel weer in de buitenwijken van Donetsk waarna Rusland overduidelijk ingreep met materieel en troepen. Daarop werden de Oekrainers uiteraard teruggedreven als matig militair apparaat. Na de slachting rond Debaltseve (februari 2015) waar Rusland de Oekrainers snoeihard terugdreef, zijn ongeveer de huidige grenzen onstaan. Sindsdien worden de Oekrainers ook getraind door Westerse militairen en zijn ze niet zo eenvoudig meer te kraken als 7 jaar geleden.
Rond de Krim twijfelde men ook teveel, zou wel los lopen, maar Rusland is nooit meer vertrokken, daar hebben de Oekrainers echt te weinig te laat gedaan.
Als ze dat echt zouden willen ja maar het probleem is dat dat niet echt het geval lijkt te zijnpsychodude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Het lastige hierin is wat mij betreft wel dat we binnen Europa hierin met een duidelijke dubbele standaard meten.
Playstation 5
Ik denk dat je erg veel informatie gemist hebt. Vraag @Virtuozzo tav Kremlin en Catalonië.psychodude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Idem strijders zonder Russisch vlaggetje maar met Russische opdracht die in genoemde gebieden zijn gedropt om 'spontane' acties op touw te zetten.
Even serieus, was dit een oprechte vraag? Hoe komt het dat jij dit allemaal gemist hebt. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Voor zover ik weet heeft de EU geen paramilitairen in Schotland gedropt ten einde met geweld chaos te veroorzaken, maar ik kan wat gemist hebben hoor. Mss gaat Schotland liever niet financieel ten onder, zou dat kunnen?
Het inlijven van twee ministaatjes die al vanuit Moskou bestuurd worden me voor Poetin een mager resultaat, zeker als de prijs geen Northstream 2, Swift en halfgeleiders zijn.YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:35:
Het nadeel voor Rusland is dat zodra ze deze regio’s inpikken en bij Rusland voegen, deze regio’s ook hun zetels in het Oekraïense parlement kwijt raken waardoor ze niet meer by-proxy tegen toetreding EU/NAVO kunnen stemmen.
Maar die sancties komen er (nog) niet, want nog (nog) geen Russische soldaten in Oekraïne.hoevenpe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Het inlijven van twee ministaatjes die al vanuit Moskou bestuurd worden me voor Poetin een mager resultaat, zeker als de prijs geen Northstream 2, Swift en halfgeleiders zijn.
PSN
Samenvatting tot nu toe: Aan het raaskallen over het verleden.
[ Voor 41% gewijzigd door Polycom op 21-02-2022 19:52 ]
Niet alleen dat, aantal Europese landen met Duitsland voorop probeerden te bemiddelen en vertelden de Oekraïners dat ze niet moesten ingrijpen en dat ze wel met een oplossing zou komen (in 2014). Dat hielp natuurlijk niet en de "rebellen" in Oost-Oekraïne werden steeds sterker... uiteindelijk heeft Oekraïne toch ingegrepen... Duitsland had toen al in moeten zien dat hun Ostpolitiek verouderd was...Prosac schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:44:
[...]
Het Oekraiense leger twijfelde over wat te doen tegen de eigen bevolking, pas toen duidelijk werd dat Rusland een behoorlijke vinger in de pap had, greep men steviger in. Ook door de snelle "onafhankelijkheid" en aansluiting bij Rusland van De Krim.
Toen eenmaal UA het offensief inzette stond men redelijk snel weer in de buitenwijken van Donetsk waarna Rusland overduidelijk ingreep met materieel en troepen. Daarop werden de Oekrainers uiteraard teruggedreven als matig militair apparaat. Na de slachting rond Debaltseve (februari 2015) waar Rusland de Oekrainers snoeihard terugdreef, zijn ongeveer de huidige grenzen onstaan. Sindsdien worden de Oekrainers ook getraind door Westerse militairen en zijn ze niet zo eenvoudig meer te kraken als 7 jaar geleden.
Rond de Krim twijfelde men ook teveel, zou wel los lopen, maar Rusland is nooit meer vertrokken, daar hebben de Oekrainers echt te weinig te laat gedaan.
Hoe kijkt u naar de ontwikkelingen van de afgelopen dagen en weken?
„Het is verbijsterend, maar niet verrassend. We zien twee onlosmakelijke conflicten die nog verder verstrengeld zijn geraakt. Er is het actieve, militaire conflict ín Oost-Oekraïne, met opnieuw hevige schendingen van het staakt-het-vuren en slachtoffers. En dan is er het conflict óver Oekraïne, de Russische militaire opbouw als antwoord op wat Rusland beschouwt als uitbreiding van de westerse invloedssfeer. Het conflict in Oekraïne is een middel geworden om de principiële Oost-West tegenstelling te beslechten. Je kunt geen oplossing vinden voor Oost-Oekraïne als je het grotere conflict over invloedssferen niet aanpakt.”
Wel interessant artikel, maar ook wel veel lucht in de tekst. Maar het is natuurlijk ook lastig om uitspraken te doen over anderen. En wat dan de toegevoegde waarde is van dit soort beschouwingen? Ik denk weinig tot niets op de korte termijn.Is voor de burgers in het gebied een oplossing nog mogelijk?
„Oekraïners aan beide zijden vertellen mij dat zij dit conflict nooit hebben gewild, dat het niet hun oorlog is en dat ze willen dat het stopt. Tegelijk leeft de bevolking nu al jaren in verschillende werelden. De kinderen van toen zijn volwassen en herinneren zich niet meer hoe het vroeger was. Met de tijd ontstaat een nieuwe groepsdynamiek, een waarbij mijns inziens al Oekraïne’s andere problemen zullen verbleken. Het dichten van een strak geconditioneerde, ideële kloof is veel moeilijker dan het stoppen van een militair conflict.”
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Oekraïne heeft nu nergens ingegrepen?klaw schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:52:
[...]
Niet alleen dat, aantal Europese landen met Duitsland voorop probeerden te bemiddelen en vertelden de Oekraïners dat ze niet moesten ingrijpen en dat ze wel met een oplossing zou komen. Dat hielp natuurlijk niet en de "rebellen" in Oost-Oekraïne werden steeds sterker... uiteindelijk heeft Oekraïne toch ingegrepen... Duitsland had toen al in moeten zien dat hun Ostpolitiek verouderd was...
Oekraïne heeft binnen de minsk afstand geen artillerie staan, dat wordt door de OVSE gecontroleerd.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2022 19:54 ]
PSN
Voor Catalonië is het eigenlijk heel simpel: separatisme is bij Spaanse grondwet verboden.psychodude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Over onafhankelijkheid kan altijd gepraat worden, wetten kunnen aangepast worden. Maar dan dient het wel volgens de procedures te gaan en niet op de manier zoals de Catalaanse separatisten geprobeerd hebben.
Ik heb niet de indruk dat de bewoners van de Oekraïense deelstaten dat willen. Tot 2014 waren er geen problemen, niemand had het over afscheiding. De Donbass-regio is gewoon de speelbal van Poetin geworden, de door het Kremlin gesteunde pro-Russische rebellen zijn de enige die afscheiding willen. Die zijn daar gewoon geplaatst om te stoken, wetende dat het leger van Oekraïne ze toch niet buiten kan houden.Maar indien in oost Oekraïne er deelstaten zijn die mogelijk graag door Rusland erkent wil worden; niet eens zozeer direct onderdeel zijn van? Dan ineens is het een probleem.
Dit is toch echt wat anders dan de situatie in Catalonië.
Dit is terug in 2014... (eff verduidelijking toegevoegd)YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Oekraïne heeft nu nergens ingegrepen?
Oekraïne heeft binnen de minsk afstand geen artillerie staan, dat wordt door de OVSE gecontroleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 21-02-2022 19:55 ]
Gaat om hoe het ging in 2014YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Oekraïne heeft nu nergens ingegrepen?
Ik vraag mij wel eens af, zou het leger van Oekraïne nog eens een serieuze poging willen wagen om Loehansk en Donetsk te heroveren? Desnoods van straat tot straat?Prosac schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:44:
[...]
Het Oekraiense leger twijfelde over wat te doen tegen de eigen bevolking, pas toen duidelijk werd dat Rusland een behoorlijke vinger in de pap had, greep men steviger in. Ook door de snelle "onafhankelijkheid" en aansluiting bij Rusland van De Krim.
Ik begrijp niet wat zijn endgame is. Heel Oekraïne inlijven? En dan? Een nieuw ijzeren gordijn?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zit hij bij de receptie trouwens?Basekid schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:55:
Putin is nu een 30min verhaal aan het houden waarom Oekraine (deels) bij Rusland hoort lijkt het..
Welke dubbele standaard? Welke Europese landen hebben de onafhankelijkheid van Catalonië erkend? Volgens mij helemaal niemand.psychodude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
[...]
En de Schotten hebben een constitutioneel proces gevolgd voor hun onafhankelijkheidsreferendum. Er is gewoon toestemming door de Britse regering gegeven voor het referendum. Netter kan het niet.
Goed argument
Edit: wat heeft Poetin een bolle kop gekregen. Kan het zijn dat hij ziek is?
[ Voor 34% gewijzigd door alexbl69 op 21-02-2022 20:04 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij zit een jankverhaal te houden dat Oekraine door de Bolsjevistisch-Communistische Soviet is geschapen.Dr. Strangelove schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
Vraag me nu wel af wat voor verhaal Putin nu nog kan hebben bij een inval in de rest van Oekraïne. Het bezetten van de separatistengebieden + de rest van de betreffende provincies past nog in zijn narrative van beschermen van de 'Russische' bevolking daar, maar de rest van het land? Wat is de casus belli daar? Oekraïne een lesje leren voor het zogenaamd aanvallen van de separatisten?
Ik begrijp niet wat zijn endgame is. Heel Oekraïne inlijven? En dan? Een nieuw ijzeren gordijn?
Verder dreigingen aan heel Oekraïne dat hij het land wel zou leren wat on-communistisch worden inhoudt.
EDIT
Dus soort van: je hoort bij het Soviet-rijk, waar Poetin kennelijk dan plots hoofd van geworden is, en het land moet kennelijk terugkomen want heeft lesje nodig vanwege oncommunistische neigingen. Erg verwarrend, maar het gaat er bij voldoende idioten waarschijnlijk wel in. Dus ja, overnemen heel Oekraine is nu wel gerechtvaardigd.
[ Voor 17% gewijzigd door bulle bas op 21-02-2022 20:10 ]
Het leger werd ook voor een deel gesplitst. Veel militairen incl. bevelhebbers liepen over. Dat is ontzettend lastig om te verdedigen.XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:34:
[...]
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Misschien heeft hij geprobeerd er meer uit te bluffen? En nu hij geen kant meer op kan lijft hij die gebieden maar in. En blijft het voorlopig hierbij? Of als er troepen in Oost-Oekraïne zijn hoeven ze niet eerst naar het front te trekken voor als het losgaat...Dr. Strangelove schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
Vraag me nu wel af wat voor verhaal Putin nu nog kan hebben bij een inval in de rest van Oekraïne. Het bezetten van de separatistengebieden + de rest van de betreffende provincies past nog in zijn narrative van beschermen van de 'Russische' bevolking daar, maar de rest van het land? Wat is de casus belli daar? Oekraïne een lesje leren voor het zogenaamd aanvallen van de separatisten?
Als ze zeker wisten dat de Russen zich er niet mee bemoeien dan waarschijnlijk wel. Maar in de huidige situatie zou het zelfmoord zijn.XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Ik vraag mij wel eens af, zou het leger van Oekraïne nog eens een serieuze poging willen wagen om Loehansk en Donetsk te heroveren? Desnoods van straat tot straat?
Putin zijn droom over een nieuwe USSR.Dr. Strangelove schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
PSN
*knip* trollen doen we hier niet aanXWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:54:
[...]
Voor Catalonië is het eigenlijk heel simpel: separatisme is bij Spaanse grondwet verboden.
Over onafhankelijkheid kan altijd gepraat worden, wetten kunnen aangepast worden. Maar dan dient het wel volgens de procedures te gaan en niet op de manier zoals de Catalaanse separatisten geprobeerd hebben.
[...]
Ik heb niet de indruk dat de bewoners van de Oekraïense deelstaten dat willen. Tot 2014 waren er geen problemen, niemand had het over afscheiding. De Donbass-regio is gewoon de speelbal van Poetin geworden, de door het Kremlin gesteunde pro-Russische rebellen zijn de enige die afscheiding willen. Die zijn daar gewoon geplaatst om te stoken, wetende dat het leger van Oekraïne ze toch niet buiten kan houden.
Dit is toch echt wat anders dan de situatie in Catalonië.
[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 21-02-2022 20:14 ]
Diezelfde Bolsjevistisch-Communistische Soviet Unie die Putin gemaakt heeft tot wat hij is?bulle bas schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Hij zit een jankverhaal te houden dat Oekraine door de Bolsjevistisch-Communistische Soviet is geschapen.
Casus belli? Waarschijnlijk regime change onder het mom van strijd tegen nazi's en voorkomen nieuw geweld tegen Russen.Dr. Strangelove schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
Tja, definieer 'inval' nu. Vanuit Putin's oogpunt loopt hij zijn eigen achtertuin in nu.De_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:08:
Nou ben eens benieuwd of ze nu al met sancties komen of echt wachten tot een inval.
Vraag me ook af wat de VS en Europa nu doen. Erkenning = sancties? Erkenning + troepen erin sturen = sancties? Of wachten tot hij de rest van Oekraïne binnenwandelt = sancties? Of een beetje sancties? Dat heeft in het verleden niet veel gedaan.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Oekraïne zal aandringen op wel, Europa zal denken ‘oei de gasprijs’.De_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:08:
Nou ben eens benieuwd of ze nu al met sancties komen of echt wachten tot een inval.
En helaas gaat de dans dan door naar het volgende hoofdstuk.
PSN
Zolang die gebieden de steun hebben vanuit Moskou zullen ze zich daar niet aan wagen.XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Ik vraag mij wel eens af, zou het leger van Oekraïne nog eens een serieuze poging willen wagen om Loehansk en Donetsk te heroveren? Desnoods van straat tot straat?
De EU? Misschien:De_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:08:
Maar Wopke Hoekstra vind dat geen goed idee.EU-buitenlandchef Borrell wil sancties
EU-buitenlandchef Josep Borrell zei maandag dat er sancties zullen volgen als Rusland besluit de twee provincies te erkennen. De sancties liggen volgens Borrell klaar en hij zal ze voorleggen aan de EU-landen.
Welke sancties op tafel liggen, is niet duidelijk. Volgens minister Wopke Hoekstra van Buitenlandse Zaken was het niet verstandig om Rusland al een straf in het vooruitzicht te stellen als het de Russisch-gezinde separatistenrepublieken in Oost-Oekraïne als onafhankelijk erkent.
Maar als er in die gebieden + de Krim, een verzekerd eerlijk referendum te organiseren valt, waar onafhankelijkheid of aansluiten bij rusland uit zou komen, ja ik zelf zou daar persoonlijk weinig moeite mee hebben. maar goed dat gaat nooit gebeuren.
Maar goed is deze retoriek, zou duitsland ook gewoon aanspraak nog maken op Kalingrad. Bedoel Heeft Rusland dat echt nodig? iets verder op zit mainland rusland gewoon aan het zelfde water.
Wellicht toevoegen aan dit artikel dan?2014 waren er geen problemen, niemand had het over afscheiding.
Wikipedia: Revolution of Dignity
Lijkt belangrijke informatie mocht je er een bron voor hebben!
Polen lost dat probleem doorgaans zelf op, veelal buiten het zicht van de camera'sdowntime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:16:
Ben benieuwd hoe solidair de Westeuropese landen straks zijn als Polen straks een paar miljoen Oekraiense vluchtelingen moet verwerken en "ons" om hulp moet vragen. Ik vermoed dat de Polen het dan zelf uit mogen zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 21-02-2022 20:22 ]
Een opmerkelijk moment tijdens de raad was de woordvoering van de zichtbaar zenuwachtige Sergej Narysjkin, baas van de Russische inlichtingendienst SVR. In plaats van te zeggen dat hij voorstander was van het erkennen van Donetsk en Loehansk als onafhankelijke Volksrepublieken, steunde hij „het voorstel om de republieken op te nemen in de Russische federatie”. Poetin sneerde vervolgens naar Narysjkin en wees hem erop dat dat nu niet ter discussie stond.
Hoewel de zitting van de raad ‘live’ werd uitgezonden door Russische staatsmedia, was deze mogelijk eerder opgenomen. Het gefilmde horloge van Sjojgoe gaf 12.47 uur aan, terwijl het in Moskou op dat moment 18.00 uur was
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Dit denk ik ook. Tenzij de VS goedkoop gas hierheen wilt brengen maar dat zal wel meevallen, ook qua volume.YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:13:
[...]
Oekraïne zal aandringen op wel, Europa zal denken ‘oei de gasprijs’.
En helaas gaat de dans dan door naar het volgende hoofdstuk.
Op het einde van de rit doet de EU net als in 2014 niets gok ik. Behalve wat sancties dan maar daar heb je die gebieden niet mee terug.
Met de huidige hoge gasprijs is de drempel qua prijs om te stappen naar de LNG een stuk kleiner iigDe_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:20:
[...]
Dit denk ik ook. Tenzij de VS goedkoop gas hierheen wilt brengen maar dat zal wel meevallen, ook qua volume.
Op het einde van de rit doet de EU net als in 2014 niets gok ik. Behalve wat sancties dan maar daar heb je die gebieden niet mee terug.
PSN
We moeten inzetten op de ondergang van het Kremlin. Maar voordat wij Putin kunnen verslaan hebben wij een grotere hobbel te nemen, onze eigen politiek en corrumpering van commerciële belangen daar in.De_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:20:
[...]
Dit denk ik ook. Tenzij de VS goedkoop gas hierheen wilt brengen maar dat zal wel meevallen, ook qua volume.
De toenmalige premier Janukovistj stond op het punt een verdrag met de EU te tekenen en kwam daar na een gesprek met Moskou zomaar ineens op terug. Daarop ontstond het hele gebeuren rondom Maidan. De Russen hebben dit verkocht als een Westerse staatsgreep. In het Oosten van Oekraine is men redelijk gericht op Rusland en volgt men voornamelijk de Russische media. Dat men daar 100% pro-Russisch is, klopt ook niet. De tegenbeweging op Maidan in die gebieden was beperkt, vooral steun door huurlingen en "groene mannetjes". Toen het UA-leger dan ook de gebieden uiteindelijk in trok, ging het heel snel. Een stad als Odessa werd al min of meer door de eigen bevolking bevrijdt, na een gruwelijke brand in het parlementsgebouw trouwens waar pro-Russische mensen opgesloten zaten. Andere steden als bv Mariupol vielen ook redelijk makkelijk. Heb het indertijd behoorlijk intensief gevolgd omdat ik in 2013 nog in het land was geweest, veel mensen gesproken, wilden zich liefst bij de EU aansluiten. Democratisch en onder Rusland wilde men nooit meer. Toen ook al diverse protesten gezien, ene avond met Oekraiense vlaggen, andere avond met Russische. Als je geld wilde verdienen moest je op de russische avond gaan trouwens, voor een mooi bedragje even een uurtje met een Russische vlag op Maidan staan.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:08:
[...]
Wat gebeurde er in 2014 waardoor alles veranderde daar?
De onafhankelijkheidsverklaring van de Krim was achter gesloten deuren en nadat er allemaal groene mannetjes met Kalashnikovs ook de zaal van het parlement waren binnen gegaan. Het referendum voor aansluiting bij Rusland kende een achterlijk hoog "voor" gehalte en alleen waarnemers van seperatistenbewegingen uit Europa zaten er bij. Onder het genot van wijn en wodka. Zelfde gebeurde bij de referenda in de rebellengebieden.
Wat een verhaal, wat ik zo van de tolk kan begrijpen.
Hij zit er ook steeds minder relaxed bij.
13:37
Die ene mod gaat jouw waardevolle toevoeging waarschijnlijk verwijderen, maar bedankt voor deze toelichting!Prosac schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:23:
[...]
De toenmalige premier Janukovistj stond op het punt een verdrag met de EU te tekenen en kwam daar na een gesprek met Moskou zomaar ineens op terug. Daarop ontstond het hele gebeuren rondom Maidan. De Russen hebben dit verkocht als een Westerse staatsgreep. In het Oosten van Oekraine is men redelijk gericht op Rusland en volgt men voornamelijk de Russische media. Dat men daar 100% pro-Russisch is, klopt ook niet. De tegenbeweging op Maidan in die gebieden was beperkt, vooral steun door huurlingen en "groene mannetjes". Toen het UA-leger dan ook de gebieden uiteindelijk in trok, ging het heel snel. Een stad als Odessa werd al min of meer door de eigen bevolking bevrijdt, na een gruwelijke brand in het parlementsgebouw trouwens waar pro-Russische mensen opgesloten zaten. Andere steden als bv Mariupol vielen ook redelijk makkelijk. Heb het indertijd behoorlijk intensief gevolgd omdat ik in 2013 nog in het land was geweest, veel mensen gesproken, wilden zich liefst bij de EU aansluiten. Democratisch en onder Rusland wilde men nooit meer. Toen ook al diverse protesten gezien, ene avond met Oekraiense vlaggen, andere avond met Russische. Als je geld wilde verdienen moest je op de russische avond gaan trouwens, voor een mooi bedragje even een uurtje met een Russische vlag op Maidan staan.
De onafhankelijkheidsverklaring van de Krim was achter gesloten deuren en nadat er allemaal groene mannetjes met Kalashnikovs ook de zaal van het parlement waren binnen gegaan. Het referendum voor aansluiting bij Rusland kende een achterlijk hoog "voor" gehalte en alleen waarnemers van seperatistenbewegingen uit Europa zaten er bij. Onder het genot van wijn en wodka. Zelfde gebeurde bij de referenda in de rebellengebieden.
Je geeft aan dat de pro Russische mensen mogelijk betaald werden? Maar het weerspreekt in ieder geval het statement van die andere mod alsof er voor 2014 nooit behoefte tot afscheiding van Oekraïne was. Ook al ben je zelf de bron, ik geloof wel dat je er geweest bent en dus weet waarover je het hebt
Ik denk dat het slim is als je eerst wat informatie tot je probeert te nemen dat niet uit de Russische propaganda koker komtFaust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Die ene mod gaat jouw waardevolle toevoeging waarschijnlijk verwijderen, maar bedankt voor deze toelichting!
Je geeft aan dat de pro Russische mensen mogelijk betaald werden? Maar het weerspreekt in ieder geval het statement van die andere mod alsof er voor 2014 nooit behoefte tot afscheiding van Oekraïne was. Ook al ben je zelf de bron, ik geloof wel dat je er geweest bent en dus weet waarover je het hebt
In je posts druppelt redelijk de Russische propaganda machine door
PSN
Vergeet Belarus niet.hoevenpe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Het inlijven van twee ministaatjes die al vanuit Moskou bestuurd worden me voor Poetin een mager resultaat, zeker als de prijs geen Northstream 2, Swift en halfgeleiders zijn.
Als terzijde, die “erkenning” zal niet sanctiemodellen geven die bij verdere invasie strijdkrachten gekoppeld worden. Daar struikelen wij hier weer bij.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Polen niet vergeten. Jaren geleden zei Poetin al lachend dat Polen eigenlijk bij Rusland hoort. Het was een grapje van zijn kant, maar Polen vond het iets minder grappigCornermanNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:29:
Estland , Letland en Litouwen slapen ook niet lekker vannacht, wat een gotspe. Straks gaat Putin ook nog over Finland beginnen.
https://www.vrt.be/vrtnws...er-de-uitbreiding-van-de/Nibbz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:28:
Putin: De Navo is geen vredes organisatie, en Amerika vind dat we een te groot onafhankelijk land zijn. Navo kan ons gemakkelijk aanvallen, op veel verschillende manieren.
Wat een verhaal, wat ik zo van de tolk kan begrijpen.
Hij zit er ook steeds minder relaxed bij.
Bovenstaande artikel is mogelijk door pro-Russische trollen geschreven, maar als het waar is dan vraag ik me af waarom dat niet op het nieuws is. Zoiets moet toch makkelijk te weerleggen zijn door onze neutrale en objectieve, en bovenal vrije pers. (Iets wat ze in Rusland dus nooit zullen hebben!)
Nou.. ik ben er natuurlijk maar kort geweest. Maar indertijd zag je op de sociale kanalen ook wel de filmpjes van mensen die voor en na protesten betaald werden. Dan doel ik op de pro-russische protesten in met name de westerse steden.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Die ene mod gaat jouw waardevolle toevoeging waarschijnlijk verwijderen, maar bedankt voor deze toelichting!
Het is een feit dat men in de Oostelijke gebieden meer gericht is op Rusland, maar tot het opzwepen door Russische media gedurende Maidan 2014 is er nooit op grootse wijze sprake geweest van een onafhankelijkheidswens. Vergelijk het met de onafhankelijkheidsbeweging in Friesland, Siberie of Bretagne.
Ik geloof ook niet dat die wens na 2014 erg groot was, maar het is moeilijk te verifieren omdat de gebieden de-facto geleid worden door Rusland. Onafhankelijke verkiezingen/bronnen/nieuws is er niet te halen.
Die kunnen beter nu als een malle de aanvraag indienen bij de NAVO. Putin zit echt met het Sovietrijk in zijn hoofd en wilt dit voor zijn sterfbed geregeld hebben. Z'n makkers zien al een hoop troebelen, als ik het verslag van de spontane consultatie van zijn veiligheidsraad van deze dag goed begrijp.CornermanNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:29:
Estland , Letland en Litouwen slapen ook niet lekker vannacht, wat een gotspe. Straks gaat Putin ook nog over Finland beginnen.
Laten we hopen dat dit het einde wordt van Mordor.
Halbe Zijstra heeft die leugen getracht te verspreiden en is daar zelfs voor moeten aftreden!XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Polen niet vergeten. Jaren geleden zei Poetin al lachend dat Polen eigenlijk bij Rusland hoort. Het was een grapje van zijn kant, maar Polen vond het iets minder grappig
https://nos.nl/l/2216638
Deze onnodig aanvallende manier van reageren willen we hier niet ziet op Tweakers.netProsac schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Nou.. ik ben er natuurlijk maar kort geweest. Maar indertijd zag je op de sociale kanalen ook wel de filmpjes van mensen die voor en na protesten betaald werden. Dan doel ik op de pro-russische protesten in met name de westerse steden.
Het is een feit dat men in de Oostelijke gebieden meer gericht is op Rusland, maar tot het opzwepen door Russische media gedurende Maidan 2014 is er nooit op grootse wijze sprake geweest van een onafhankelijkheidswens. Vergelijk het met de onafhankelijkheidsbeweging in Friesland, Siberie of Bretagne.
Ik geloof ook niet dat die wens na 2014 erg groot was, maar het is moeilijk te verifieren omdat de gebieden de-facto geleid worden door Rusland. Onafhankelijke verkiezingen/bronnen/nieuws is er niet te halen.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2022 21:18 ]
Hij loog over dat hij erbij was, dat zegt niets over de waarheid van de toespraak zelf.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Halbe Zijstra heeft die leugen getracht te verspreiden en is daar zelfs voor moeten aftreden!
Volgens mij @Faust , en vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, ben je niet heel erg goed in kritisch en begrijpend lezen. Je haalt van alles door elkaar. Kan dat kloppen?
De vraag zelf is ook belangrijk in deze.Afscheiden, onafhankelijkheid, of onafhankelijk via Rusland.Prosac schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Het is een feit dat men in de Oostelijke gebieden meer gericht is op Rusland, maar tot het opzwepen door Russische media gedurende Maidan 2014 is er nooit op grootse wijze sprake geweest van een onafhankelijkheidswens.
De ja's op deze 3 zijn op 1 hoop geveegd en afgespiegeld als 1 antwoord op 1 vraag. Dit gooit mensen bij elkaar met wild verschillende opvattingen over de situatie.
[ Voor 1% gewijzigd door MeteoVir op 21-02-2022 20:44 . Reden: Zinsopbouw ]
Die gast is letterlijk voor zijn leugens moeten aftreden..Emgeebee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:37:
[...]
Hij loog over dat hij erbij was, dat zegt niets over de waarheid van de toespraak zelf.
Volgens mij @Faust , en vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, ben je niet heel erg goed in kritisch en begrijpend lezen. Je haalt van alles door elkaar. Kan dat kloppen?
Ik zeg dus dat dat niet te verifieren is, omdat onafhankelijke pers e.d. niet mogelijk zijn daar.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:37:
[...]
Ik begrijp je punt; alle pro-Russische bewegingen zijn betaald en al het nieuws over wens volk dat is pro-Russische propaganda.
De Etnische Russen in de Oekraïne willen dus waarschijnlijk graag bij de Oekraïne blijven horen, maar ze zijn bang voor de Russische militairen die het volk daar onderdrukken en terroriseren. Zeg ik dat zo goed?
Maar omdat die beweging nooit groot is geweest, ook niet na de westerse revolutie in 2004 EN omdat een groot deel van het seperatistengebied in 2014 eenvoudig weer onder controle kwam van Kiev (Odessa, Charkov, Mariupol etc) lijkt het ook niet dat na Maidan de wens onafhankelijk te worden sterk leefde bij veel inwoners.
Zie het als pak 'm beet Walen die zich sterk verbonden voelen met Frankrijk, maar niet bij Frankrijk hoeven te horen.
Ik vind het maar vreemd, geschiedenisles van putin. En al helemaal nu.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Samen met Jeroen van der Veer blijkbaar.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Halbe Zijstra heeft die leugen getracht te verspreiden en is daar zelfs voor moeten aftreden!
Lees zelf het artikel eens;Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:32:
[...]
https://www.vrt.be/vrtnws...er-de-uitbreiding-van-de/
Bovenstaande artikel is mogelijk door pro-Russische trollen geschreven, maar als het waar is dan vraag ik me af waarom dat niet op het nieuws is. Zoiets moet toch makkelijk te weerleggen zijn door onze neutrale en objectieve, en bovenal vrije pers. (Iets wat ze in Rusland dus nooit zullen hebben!)
"Gorbatsjov had geen schriftelijke garantie afgedwongen. Alles wat overbleef, was een mondelinge belofte tijdens confidentiële gesprekken. Volgens Gorbatsjov ging die belofte overigens niet over NAVO-uitbreiding maar over Duitsland. In een interview in 2014 zei hij dat het altijd ging over de stationering van NAVO-militairen in de voormalige DDR, niets meer en niets minder."
Er zijn betere bronnen en artikels over maar uit deze is toch duidelijk genoeg.
Zijlstra had het van een topman van Shell gehoord, die zegt dat Poetin het wel gezegd heeft, maar dat je het in een historische context moest zien. (ofzo).Emgeebee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:37:
[...]
Hij loog over dat hij erbij was, dat zegt niets over de waarheid van de toespraak zelf.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nee, maar het is een van de stappen op de ladder.Virtuozzo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:31:
Als terzijde, die “erkenning” zal niet sanctiemodellen geven die bij verdere invasie strijdkrachten gekoppeld worden. Daar struikelen wij hier weer bij.
1. Claim uitspreken ("USSR herverbinden")
2. Claim tegenstander ondermijnen ("gebied is autonoom")
3. Rebellen hulp bieden in de vorm van goederen
4. Rebellen hulp bieden in de vorm van mankracht
x.
5. Claim legatiem maken
6. Zorgen dat andere partij het gebied als defacto onderdeel ziet van Rusland
Ik sla een paar stappen over, maar zoals ik al eerder aangaf zie ik het recept dat toen bij Crimea uitgevoerd wordt nagenoeg stap voor stap opnieuw plaats vinden.
De stunteling van vandaag was opvallend, alsof ze alles van de generale repetitie vergeten zijn.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik vind het niet al te trollerig, al geeft de journalist wel toe dat met hem is aangepapt door het Russische leger (mee mogen op trips in Syrie enzo). Hij heeft duidelijk de sterren in de ogen daarvanFaust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:32:
[...]
https://www.vrt.be/vrtnws...er-de-uitbreiding-van-de/
Een hoop van die afspraken zijn bovendien ook gemaakt in de tijd van de Sovjet unie en die bestaat gewoon niet meer. En zelfs Gorbatsjov spreekt het tegen.
Eh die (Baltische staten) zitten allang bij de NAVO hoorbulle bas schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Die kunnen beter nu als een malle de aanvraag indienen bij de NAVO. Putin zit echt met het Sovietrijk in zijn hoofd en wilt dit voor zijn sterfbed geregeld hebben. Z'n makkers zien al een hoop troebelen, als ik het verslag van de spontane consultatie van zijn veiligheidsraad van deze dag goed begrijp.
Laten we hopen dat dit het einde wordt van Mordor.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid