Zo flauw zijn ze niet. Rusland gaat door al die sancties echt door lijden. Het maakt Poetin misschien niet uit, dit is sowieso zijn laatste kunstje, maar de bevolking zal dit nog lang gaan voelen. Hopelijk voor iets goeds en wellicht komt er uiteindelijk meer democratie daar.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:58:
[...]
Idd , Poetin zal niet stoppen bij Oekraïne.
Ik ben eigenlijk verbijsterd dat er zo een flauwe reacties zijn van de EU
Of omdat het zo afgesproken is? Als Oekraïne lid geworden was van de NAVO had Putin dit niet kunnen doen zonder zelfmoord te plegen en zijn Rusland in te leverenoldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Omdat we gewoon lafaards zijn ,niet meer niet minder.
Poetin lacht zich een kriek met onze houding en gaat lustig door met zijn plannen.
Maar ach, na Sebrenica maak ik me geen illusies over de NAVO.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik las iets van een colonne van 15 Russische tanks die waren vernietigd, is dat wat je bedoelt?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Nou, er zijn een aantal plekken vandaag aan de oostgrens waar Russische strijdkrachten die oude lessen vergeten waren. Wat dat aangaat, zodra informatiestromen overzicht krijgen voor effectieve osint analyses wordt het nog wat.
Protesten in Rusland zijn toch van grotere schaal dan verwacht. Maar nog steeds beperkt tot bevolking, geen selectoraat. https://www.theguardian.c...t-to-the-ukraine-invasion
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Leningrad heeft bewezen dat dat ook geldt voor hun eigen burgers.Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Het nadeel is wel dat je je burgerbevolking een doelwit maakt. Maar goed in recente oorlogen is gebleken dat burgers sowieso doelwitten zijn voor de Russen, dus dat zal hier iets minder ter zake doen.
Dus, inderdaad... als ze zo weinig om hun eigen burgers geven, dan geven ze ze nog minder om andere burgers.
Please stfuoldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Omdat we gewoon lafaards zijn ,niet meer niet minder.
Poetin lacht zich een kriek met onze houding en gaat lustig door met zijn plannen.
Maar ach, na Sebrenica maak ik me geen illusies over de NAVO.
Schiet tussen de palen en je scoort!
lol alsof Poetin en heel zijn bende corrupte kliek en oligarchen daar ook maar 1 seconde van wakker ligtTristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:04:
[...]
Zo flauw zijn ze niet. Rusland gaat door al die sancties echt door lijden. Het maakt Poetin misschien niet uit, dit is sowieso zijn laatste kunstje, maar de bevolking zal dit nog lang gaan voelen. Hopelijk voor iets goeds en wellicht komt er uiteindelijk meer democratie daar.
Een moderne tank uitschakelen vraagt ook om moderne antitankwapens. Zolang je die niet hebt of niet in kunt zetten zijn tanks nog steeds behoorlijke gamechangers.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:58:
[...]
Dat valt vreemd genoeg vaak mee. We zijn daar anders over gaan denken na de Praagse Lente. Tanks werden geacht gamechangers te zijn. Het bleken rijdende doodskisten te zijn waar mensen omheen renden. Heel vreemd.
Opmerkelijk genoeg is dat bij kleinere zaken als APC’s en zo weer anders.
Nee, maar wel hetzelfde gebied inderdaad.Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Ik las iets van een colonne van 15 Russische tanks die waren vernietigd, is dat wat je bedoelt?
Het blijft een beetje vreemd, het verschil in tempo tussen verschillende colonnes.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat zal uiteindelijk toch wel rond gaan zingen, wellicht te meer omdat er aan deze oorlog (en eerdere) tegen voormalige delen van de sovjetunie betrekkelijk weinig eer te behalen valt, kans dat het ondanks propaganda toch wel gaat knagen voor wat en voor wie men gevallen is.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Nou ja, misschien ietwat kil. Maar, Putin levert nieuwe pseudo-president aan met Tank. Man stapt uit, loopt de zaal in. Tja.
Tanks hebben hun nut, maar ook hun domein en hun beperkingen. En er is altijd nog zoiets als de impact thuis in Rusland van dode soldaten die thuis komen. Zelfs met de stringente maatregelen daar van non-publicatie en spreekverboden of stille crematies.
Rusland heeft ook behoorlijk wat verouderde tanks in dienst, en Oekraïne heeft stapel moderne Javelins gekregen ik weet niet of ze genoeg hebben maar er is meer dan een mogelijkheid laten we maar zeggen...rodie83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Een moderne tank uitschakelen vraagt ook om moderne antitankwapens. Zolang je die niet hebt of niet in kunt zetten zijn tanks nog steeds behoorlijke gamechangers.
Nee, dat doet hij niet. Dat zeg ik toch? Maar Poetin is straks echt wel uitgespeeld. Ik ga er vanuit dat Oekraïne alles doet wat in hun macht ligt om niet om te vallen.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
[...]
lol alsof Poetin en heel zijn bende corrupte kliek en oligarchen daar ook maar 1 seconde van wakker ligt
De Baltische staten hebben behoorlijk veel daar van aangeleverd. Daar zijn ze trouwens nog steeds mee bezig.rodie83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Een moderne tank uitschakelen vraagt ook om moderne antitankwapens. Zolang je die niet hebt of niet in kunt zetten zijn tanks nog steeds behoorlijke gamechangers.
Dat kan ik zo niet inschatten, ik zag ook beelden van een colonne tanks die aan puin waren geschoten en die waren aangemerkt als Oekraïens.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Nou, er zijn een aantal plekken vandaag aan de oostgrens waar Russische strijdkrachten die oude lessen vergeten waren. Wat dat aangaat, zodra informatiestromen overzicht krijgen voor effectieve osint analyses wordt het nog wat.
Het is lastig om een duidelijk beeld te krijgen wat er nu precies allemaal wel en niet waar is.
Die video van die Hokum is wel maf.
Less alienation, more cooperation.
Je hebt natuurlijk meer aan een helikopter. denk dat 1 apache zeker 8 tanks per vliegroute kan vernietigen. en dan gaat het hardVirtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:08:
[...]
De Baltische staten hebben behoorlijk veel daar van aangeleverd. Daar zijn ze trouwens nog steeds mee bezig.
Daarom zijn ook doelzoekende antitank raketten gestuurd.rodie83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
[...]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Eerder was er ook een groep van 140 (of achteraf meer, niet zeker meer over) burgemeesters van Russische steden die openlijk tegen was. Verder zulle de hogere lage van het leiderschap, zoals oligarchen, niet openbaar hun protest doen maar direct contact met de regering zoeken. Die hebben elkaar vandaag overigens ook ontmoet: https://twitter.com/maxseddon/status/1496804727199305728 (lees vooral de hele thread daaronder)Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:05:
Protesten in Rusland zijn toch van grotere schaal dan verwacht. Maar nog steeds beperkt tot bevolking, geen selectoraat. https://www.theguardian.c...t-to-the-ukraine-invasion
Zware gevechten in Sumi, toch niet helemaal veroverd dus.
https://twitter.com/YWNRe...&t=H1jD-86zvvONPkuO58ozuQ
https://twitter.com/YWNRe...&t=H1jD-86zvvONPkuO58ozuQ
Met MANPADS zijn heli's redelijke "glass cannons".Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Je hebt natuurlijk meer aan een helikopter. denk dat 1 apache zeker 8 tanks per vliegroute kan vernietigen. en dan gaat het hard
https://twitter.com/micha...&t=Hbq0P2bVrdldhYczAlnYJgicecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Daarom zijn ook doelzoekende antitank raketten gestuurd.
Er gaan weer mensen uit het raam vallen.Stoelpoot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Eerder was er ook een groep van 140 (of achteraf meer, niet zeker meer over) burgemeesters van Russische steden die openlijk tegen was. Verder zulle de hogere lage van het leiderschap, zoals oligarchen, niet openbaar hun protest doen maar direct contact met de regering zoeken. Die hebben elkaar vandaag overigens ook ontmoet: https://twitter.com/maxseddon/status/1496804727199305728 (lees vooral de hele thread daaronder)
Vergis je niet, het kan snel fout gaan voor een tank. Er ging aan het begin van de burgeroorlog in syrie een filmpje rond waarbij iemand via een greppel bij een tank kan komen en er twee keer een handgranaat door de loop gooit. Bij de 2de klap ontstak de munitie binnen in de tank. Mensen worden snel inventief bij asymetrische oorlogvoering.
Infanteriewapens? Wel listig hoor... Tanks opereren immers ook niet vaak alleen. Hoe staat het met de Oekraïnse luchtmacht dan?Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:08:
[...]
De Baltische staten hebben behoorlijk veel daar van aangeleverd. Daar zijn ze trouwens nog steeds mee bezig.
Verwijderd
Het enige waar ik wel bang voor ben in dat scenario, wanneer Putin niet krijgt wat die wilt is dat die denkt "Agh, het is toch al verloren, en ik ga niet als verliezer de geschiedenis in."Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:08:
[...]
Nee, dat doet hij niet. Dat zeg ik toch? Maar Poetin is straks echt wel uitgespeeld. Ik ga er vanuit dat Oekraïne alles doet wat in hun macht ligt om niet om te vallen.
En dan besluit om op de grote rode knop te drukken.
Tuurlijk, de ISR vluchten vliegen ook regelmatig het Oekraïense luchtruim binnen met toestemming van ze. oa. RQ-4 Global Hawks vanuit Sicily.Prosac schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:47:
Even een brainfart, er is behoorlijk wat radarverkeer in de lucht (AWACS, Drones) van de NATO landen. Zou het zo zijn dat ze niet alleen voor zichzelf de Russische activiteit in de gaten houden, maar stiekem ook UA voorzien van informatie?
Voor wat hoor wat.
https://twitter.com/ameli...96734922681339907/photo/1
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Volgens mij is artikel 5 nooit geactiveerd . Maar als een staat niet reageert is de nato gelijk klaar lijkt me?ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Op papier ja, is dit ooit getoetst aan de werkelijkheid? Ik hoop dat we er nooit achter gaan komen of we echt voor Litouwen zouden mobiliseren.
Helaas ook bij de Amerikanen naar ik begrepen heb toch niet meer in alle lagen (van belangen) even populair middel meer en daarom pogingen om ze min of meer op te doeken zonder echt alternatief ?D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:02:
Een tank is voor een A10 Warthog een lichte snack
Daar vrees ik ook voor. Dit kan niet goed aflopen voor Poetin, en dus voor Oekraïne en potentieel voor ons en de wereld.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Het enige waar ik wel bang voor ben in dat scenario, wanneer Putin niet krijgt wat die wilt is dat die denkt "Agh, het is toch al verloren, en ik ga niet als verliezer de geschiedenis in."
Alleen na 9/11.brothermaynard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:12:
[...]
Volgens mij is artikel 5 nooit geactiveerd . Maar als een staat niet reageert is de nato gelijk klaar lijkt me?
Ik gok dat de rest gewoon doorgaat en de staat die weigerde achteraf zich mag verantwoorden en straf krijgt (financieel + uitsluiten van de NAVO).brothermaynard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:12:
[...]
Volgens mij is artikel 5 nooit geactiveerd . Maar als een staat niet reageert is de nato gelijk klaar lijkt me?
Jouw scenario (nato gelijk klaar) acht ik onwaarschijnlijker. Daarmee toon je dat je eigenlijk voor niemand wil opkomen en helpen. En dan heeft putin met een paar weken heel Europa binnen en als hij Afrika wil heeft hij die voor het diner ook erbij.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Eén keer, na 9/11.brothermaynard schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:12:
[...]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Vermoedelijk gaat hij eigenlijk altijd wel verliezen, of beter gezegd, niet voldoende winnen.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Het enige waar ik wel bang voor ben in dat scenario, wanneer Putin niet krijgt wat die wilt is dat die denkt "Agh, het is toch al verloren, en ik ga niet als verliezer de geschiedenis in."
Dus die mogelijkheid is er en zal er blijven, dus of je er dan veel aan hebt om je door die gedachte te laten leiden in besluiten en acties ...
De nieuwssite Тиждень.ua schrijft kwalitatieve artikelen - en word ook in de betrouwbaarheidsonderzoeken die ik eerder in dit topic noemde goed gescoord. Ze schrijven dan vaker een wat langer artikel en lijken niet de drang te hebben om elk nieuwsje apart de wereld in te slingeren. En doen dan ook degelijke verificatie of het nieuws wel echt nieuws is.
Dit is een goede doorverwijs artikel Russia is sowing panic on social networks. Here is a list of reliable information platforms. met links naar de juiste kanalen.
En voor een overzicht met een samenvatting van de verschillende gebeurtenissen in elke regio kan je terecht in het artikel Putin attacked, in Ukraine - martial law. Key verified messages by region at this time (periodically UPDATED)
Dit is een goede doorverwijs artikel Russia is sowing panic on social networks. Here is a list of reliable information platforms. met links naar de juiste kanalen.
En voor een overzicht met een samenvatting van de verschillende gebeurtenissen in elke regio kan je terecht in het artikel Putin attacked, in Ukraine - martial law. Key verified messages by region at this time (periodically UPDATED)
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Kunnen de COD/Battlefield spelers hier even stoppen met posten over hoe een vliegtuig 8 X zo goed is als een tank, en een tank niets waard is als je doelzoekende raketten hebt? Man man
$ alias cd='rm -rf'
Als je het zo bekijkt speelt Putin ook intern wel hoog spel. Hij moet het zooitje ook maar bij elkaar houden.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Poetin is ook maar een poppetje he, een radartje in de machine. Uiteindelijk wordt het bestuurd door de oligarchen die voornamelijk in de olie business zitten. Die zitten echt niet te wachten op een totale oorlog, dan gooien ze liever Poetin onder de bus en komt er een nieuwe. Die krijgt dan de opdracht om de relaties weer voldoende te herstellen om economisch rendabel te worden.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Daar vrees ik ook voor. Dit kan niet goed aflopen voor Poetin, en dus voor Oekraïne en potentieel voor ons en de wereld.
Volgens mij is (of was) het de bedoeling dat de F-35 Lightning II de A10 zou vervangen.gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Helaas ook bij de Amerikanen naar ik begrepen heb toch niet meer in alle lagen (van belangen) even populair middel meer en daarom pogingen om ze min of meer op te doeken zonder echt alternatief ?
Klopt, maar dat is meer vanwege de leeftijd en de specifieke rol waarin ze uitblinken.gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Helaas ook bij de Amerikanen naar ik begrepen heb toch niet meer in alle lagen (van belangen) even populair middel meer en daarom pogingen om ze min of meer op te doeken zonder echt alternatief ?
Origineel ontwikkeld als ondersteuningsmiddel voor grondtroepen.
Maar theorie op dit moment is meer multi purpose ondersteuning.
F35, Apache Longbow en Drone om de rol overtenemen.
Kijken we naar de russen dan is de ouderwetse Hind helikopter nog altijd het werkpaard
Verwijderd
Daarom zei ik al eerder vandaag dat dit waarschijnlijk met een sisser afloopt.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Daar vrees ik ook voor. Dit kan niet goed aflopen voor Poetin, en dus voor Oekraïne en potentieel voor ons en de wereld.
Putin neemt een deel van Oekraïne over met eigen leiding over dat gedeelte van het land.
Biden is diegene die de grote boze Putin stopt en de rest van Oekraïne red.
En de EU huppelt daar vrolijk achter aan.
En het sneue is dat dit ook nog een het beste scenario zou zijn in mijn optiek.
Iedereen "happy" en geen escalatie tot ergere dingen.
(Met iedereen happy bedoel ik de mensen met macht, want de burgers... aghja... wij tellen toch al lang niet meer mee.)
Nou als ik zo morgen wakker wordt.... heel aso om zo te denken, maar ik teken er voorVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Daarom zei ik al eerder vandaag dat dit waarschijnlijk met een sisser afloopt.
Putin neemt een deel van Oekraïne over met eigen leiding over dat gedeelte van het land.
(Met iedereen happy bedoel ik de mensen met macht, want de burgers... aghja... wij tellen toch al lang niet meer mee.)
Ja, en ik ben de laatste keizer van China. Dat is zo ongeveer even realistisch.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Volgens mij is (of was) het de bedoeling dat de F-35 Lightning II de A10 zou vervangen.
Ik begrijp ook niet dat Poetin denkt dit te kunnen winnen. Oh ja allicht zal hij Kiev kunnen innemen en wie weet zelfs zijn regering daar plaatsen maar de tegenstand van de burgers gaat veel te groot zijn en gaat uitmonden in een guerrilla die je nooit kan winnen.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Daarom zei ik al eerder vandaag dat dit waarschijnlijk met een sisser afloopt.
Jack of all trades.....Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Ja, en ik ben de laatste keizer van China. Dat is zo ongeveer even realistisch.
de Hoop Scheffer (iemand met wel kennis van zaken) zei net zoiets in Nieuwsuur: Putin is een wrokkige, rancuneuze, narcistische despoot, onberekenbaar, een kat die in het nauw gedreven, rare sprongen kan maken; dus, nu snel wat landen bij de NAVO: rode lap etc.; de omzichtigheid van het Westen is begrijpelijkgekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Vermoedelijk gaat hij eigenlijk altijd wel verliezen, of beter gezegd, niet voldoende winnen.
Dus die mogelijkheid is er en zal er blijven, dus of je er dan veel aan hebt om je door die gedachte te laten leiden in besluiten en acties ...
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Grootheidswaanzin noemt dat, en dan zie je de werkelijkheid niet meer zoals hij echt is. Je wilt alleen zien wat je wilt zien. En dan maakt het niet uit hoeveel levens iets kost, zolang er maar gewonnen word.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:22:
[...]
Ik begrijp ook niet dat Poetin denkt dit te kunnen winnen. Oh ja allicht zal hij Kiev kunnen innemen en wie weet zelfs zijn regering daar plaatsen maar de tegenstand van de burgers gaat veel te groot zijn en gaat uitmonden in een guerrilla die je nooit kan winnen.
Een dictator stopt niet uit zichzelf, die moet worden gestopt.
Dat was waarschijnlijk de echte reden om die geweren uit te delen. Niet alleen om tegen het Russische leger te vechten, maar vooral voor wat daarna komt...oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:22:
[...]
Ik begrijp ook niet dat Poetin denkt dit te kunnen winnen. Oh ja allicht zal hij Kiev kunnen innemen en wie weet zelfs zijn regering daar plaatsen maar de tegenstand van de burgers gaat veel te groot zijn en gaat uitmonden in een guerrilla die je nooit kan winnen.
Verwijderd
En dat zal Putin iets uitmaken?oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:22:
[...]
Soldaten die hun levens verliezen?
Burgers die om het leven komen?
Komop, natuurlijk niet.
Zolang die het gebied krijgt wat hij voor ogen heeft en de EU + V.S daar weg blijft, kan het hem geen enkele ruk schelen wat daar gebeurd.
Las laatst dat in de biologie je dan master of all bent qua evolutie.
Zie bijvoorbeeld de mens.
Drone kan ik enigszins begrijpen, F35 en apache zouden het dan moeten klaren van een ruime afstand door (geleide) wapentuig en overzicht van battlefield. Die A10 is misschien een aftandsding, maar het lijkt in die rol wel nog steeds heel goed te werken, zowel voor close air support als tankbusten en kan relatief aan flarden geschoten nog steeds thuiskomen. Geen idee wat de relatieve kosten zijn van dat oude beestje (eventueel met wat moderne productietechnieken), het concept lijkt me nog steeds te werken.D-dark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Klopt, maar dat is meer vanwege de leeftijd en de specifieke rol waarin ze uitblinken.
Origineel ontwikkeld als ondersteuningsmiddel voor grondtroepen.
Maar theorie op dit moment is meer multi purpose ondersteuning.
F35, Apache Longbow en Drone om de rol overtenemen.
Dat mag hij allemaal vinden, maar toch zou je met hem moeten praten wil je dit oplossen. Iets anders zie ik niet zo gauw gebeuren.CynicRelief schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:24:
[...]
de Hoop Scheffer (iemand met wel kennis van zaken) zei net zoiets in Nieuwsuur: Putin is een wrokkige, rancuneuze, narcistische despoot, onberekenbaar, een kat die in het nauw gedreven, rare sprongen kan maken; dus, nu snel wat landen bij de NAVO: rode lap etc.; de omzichtigheid van het Westen is begrijpelijk
Klopt, specialisation breeds extinction.icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:25:
[...]
Las laatst dat in de biologie je dan master of all bent qua evolutie.
Zie bijvoorbeeld de mens.
Volgens mij is die redelijk non existent. Bestaat wel, maar niet heel groot voor de grootte van het land. Oekraïne heeft vooral een redelijk grote landmacht.rodie83 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:11:
Infanteriewapens? Wel listig hoor... Tanks opereren immers ook niet vaak alleen. Hoe staat het met de Oekraïnse luchtmacht dan?
Vandaag riep de Zweedse regering nog dat ze zich niet bij NAVO willen voegen en het houden bij een partnership. In de Riksdag is er als ik het goed begrijp wel een meerderheid voor een lidmaatschap-optie. Tevens zeiden ze eerder al dat indien Finland zich bij de NAVO voegt dat Zweden dan sowieso volgt.Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Ik doe een voorzichtig gokje dat dit voorval de tie-breaker is voor Finland en Zweden.
Het rommelt nu wel wat, maar echt veel druk staat er nog niet op.
Klopt, maar dat betekend tevens dat het niet het enige kan zijn wat je weerhoudt om iets te doen, dat argument geldt en zal altijd blijven gelden vanaf nu, dus als je het daar van af laat hangen dan kun je niets meer doen, ook niet als hij wel een NATO staat aan zou vallen. Dan kun je immers ook de kat best Estland voeren, uit angst dat hij anders op de rode knop zou springen want hij doet al zo gek.CynicRelief schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:24:
[...]
de Hoop Scheffer (iemand met wel kennis van zaken) zei net zoiets in Nieuwsuur: Putin is een wrokkige, rancuneuze, narcistische despoot, onberekenbaar, een kat die in het nauw gedreven, rare sprongen kan maken; dus, nu snel wat landen bij de NAVO: rode lap etc.; de omzichtigheid van het Westen is begrijpelijk
Dus tegen berekend te werk gaan ben ik zeker niet, maar de rode knop te veel meewegen lijkt me ook niet verstandig omdat je dan jezelf eigenlijk al het handelen de facto al onmogelijk maakt. Hij heeft die mogelijkheid, hopen dat hij hem niet gebruikt.
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 24-02-2022 22:29 ]
Zo groot en gemotiveerd leger heeft Poetin helemaal niet om dat voor elkaar te krijgen.Dennis1812 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:15:
[...]
En dan heeft putin met een paar weken heel Europa binnen en als hij Afrika wil heeft hij die voor het diner ook erbij.
Poetin niet, maar hoe langer de sancties duren, hoe moeilijker het wordt.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:24:
[...]
En dat zal Putin iets uitmaken?
Komop, natuurlijk niet.
Zolang die het gebied krijgt wat hij voor ogen heeft en de EU + V.S daar weg blijft, kan het hem geen enkele ruk schelen wat daar gebeurd.
Nier vergeten dat Moldavië en Georgië een volgende zullen zijn en dat wordt dan moeilijker
Staat er in de Finse grondwet geen artikel dat ze niet bij de NAVO mogen? Zover ik weet heeft Oekraïne dat er in staan als eis van de Russen bij de afsplitsing.
Wat is jouw definitie van winnen? Dat is waarschijnlijk een hele andere dan die van de kliek om hem heen en hijzelf in gedachten hebben. Chaos en oorlog is een perfecte voedingsbodem voor criminele netwerken, de perfecte plek om te roven en lastige mensen uit de weg te ruimen zonder in de spotlight te komen.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:22:
Het is ook de perfecte afleiding om iedereen met iets bezig te laten zijn, terwijl de volgende plannen al weer bedacht worden om verder de orde te verstoren.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Natuurlijk is de F35 II geen 1-op-1 vervanging van de A-10, maar omdat er in hedendaagse oorlogsvoering geen echte missies meer zijn voor de A-10 was de F35 II een prima compromis.Virtuozzo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Ja, en ik ben de laatste keizer van China. Dat is zo ongeveer even realistisch.
Tja, maar dat wil hij dus niet. De interviews met Macron in evaluatie van zijn ontmoetingen zijn de moeite waard.Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:25:
[...]
Dat mag hij allemaal vinden, maar toch zou je met hem moeten praten wil je dit oplossen. Iets anders zie ik niet zo gauw gebeuren.
Ik heb er mijn twijfels bij, zeker in het licht van Sino-Pacific en Resource Reservoir scenario's maar goed, daar is dit het topic niet voorXWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Natuurlijk is de F35 II geen 1-op-1 vervanging van de A-10, maar omdat er in hedendaagse oorlogsvoering geen echte missies meer zijn voor de A-10 was de F35 II een prima compromis.
Probleem wordt dan voor hem dat het grondgebied wat hij moet gaan verdedigen, ook tegen acties van binnenuit, steeds groter wordt. En dat loopt nogal hard op. Als dat ook nog eens in verschillende niet bij elkaar gelegen regio's is en er ontstaat verzet, meh. Met conventioneel oorlog voeren denk ik dat hij dan zijn leger te veel uitrekt en het knapt.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:24:
[...]
En dat zal Putin iets uitmaken?
Komop, natuurlijk niet.
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 24-02-2022 22:34 ]
Finland heeft een verdrag gesloten - voor zover ik weet niet in de (grond)wet vastgelegd. Finlandisering van Oekraïne is overigens door meerdere experts geopperd, maar ze voelen er zelf niet veel voor. Begrijpelijk.TheBrut3 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:29:
Staat er in de Finse grondwet geen artikel dat ze niet bij de NAVO mogen? Zover ik weet heeft Oekraïne dat er in staan als eis van de Russen bij de afsplitsing.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Denk dat Oekraïne ze vandaag heel goed had kunnen gebruiken, alleen al de aanblik en het geluid van het kanon is beangstigend.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:31:
Natuurlijk is de F35 II geen 1-op-1 vervanging van de A-10, maar omdat er in hedendaagse oorlogsvoering geen echte missies meer zijn voor de A-10 was de F35 II een prima compromis.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Er heeft iig wel al iemand er 1 aangemaakt op petities.nl , alleen staan helaas de Russische brievenbus firma’s er niet expliciet in.klaw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:
[...]
He zou dat niet een idee zijn, ik weet niet of we iets uit kunnen halen maar niet geschoten is altijd mis?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik vind het wel een beetje vreemd dat mensen denken dat Rusland wel even Europa inneemt als hij daar zin in heeft. Zoals je al zegt, heeft Rusland daar bij lange na de middelen niet voor. Tegen de NAVO kunnen ze bij lange na niet op, alleen de VS alleen al stoppen per jaar 10 keer zoveel geld in hun defensie.Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Zo groot en gemotiveerd leger heeft Poetin helemaal niet om dat voor elkaar te krijgen.
Zo te zien wordt RT niet meer bij Leaseweb gehost. Sinds enkele uren lopen de lijnen naar AS209030, Kaspersky.
https://lg.ovh.net/prefix_bgpmap/rbx/ipv4?q=www.rt.com
https://bgp.he.net/AS209030#_asinfo
https://lg.ovh.net/prefix_bgpmap/rbx/ipv4?q=www.rt.com
https://bgp.he.net/AS209030#_asinfo
Moet je alleen ook de rest afgedekt hebben: vliegveld en basis om ze in de lucht te kunnen houden en voldoende bescherming tegen ander vliegend materiaal. Maar in de gehele mix lijken ze me nog steeds waardevol.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:33:
[...]
Denk dat Oekraïne ze vandaag heel goed had kunnen gebruiken, alleen al de aanblik en het geluid van het kanon is beangstigend.
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 24-02-2022 22:36 ]
eens, maar het Westen zal Putin niet tot zo’n rare sprong ‘dwingen’ (zal nooit de agressor zijn), hij zal zelf het initiatief nemen, en dan hebben we een veel groter probleem en is Putin direct afgekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Klopt, maar dat betekend tevens dat het niet het enige kan zijn wat je weerhoudt om iets te doen, dat argument geldt en zal altijd blijven gelden vanaf nu, dus als je het daar van af laat hangen dan kun je niets meer doen, ook niet als hij wel een NATO staat aan zou vallen. Dan kun je immers ook de kat best Estland voeren, uit angst dat hij anders op de rode knop zou springen want hij doet al zo gek.
Dus tegen berekend te werk gaan ben ik zeker niet, maar de rode knop te veel meewegen lijkt me ook niet verstandig omdat je dan jezelf eigenlijk al het handelen de facto al onmogelijk maakt. Hij heeft die mogelijkheid, hopen dat hij hem niet gebruikt.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
https://twitter.com/JackDetsch/status/1496958617945317377
Dat is wel heeeeel dicht bij de grens van Polen (Brest).
Voor het verdedigen van het NAVO grondgebied in deze onzekere tijden zijn ze uitermate effectief.gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:35:
Moet je alleen ook de rest afgedekt hebben: vliegveld en basis om ze in de lucht te kunnen houden en voldoende bescherming tegen ander vliegend materiaal.
Er is de komende jaren een belangrijke rol voor ze weggelegd.
Wat denken wij van de Russische aandelenmarkt die ingestort is? Is de wereld nu Russische belangen aan het afbouwen door de invasie of zijn de eigenaren nu eieren voor hun geld aan het kiezen? of word het verkocht om dit hele fiasco te financieren?
Ze hebben een onderlinge Scandinavische alliantie en de EU heeft een soortgelijk artikel 5 regeling.eric.1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Vandaag riep de Zweedse regering nog dat ze zich niet bij NAVO willen voegen en het houden bij een partnership. In de Riksdag is er als ik het goed begrijp wel een meerderheid voor een lidmaatschap-optie. Tevens zeiden ze eerder al dat indien Finland zich bij de NAVO voegt dat Zweden dan sowieso volgt.
Het rommelt nu wel wat, maar echt veel druk staat er nog niet op.
De komende maanden heeft Rusland z'n handen vol aan Oekraïne, tegelijkertijd de NAVO aanvallen gaat hij echt niet doen.Stroopwafels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:36:
Als het Oekraïne leger en bevolking de motivatie weet te behouden zal het nooit te ‘winnen’ zijn voor Rusland.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:22:
[...]
Het vreselijke bijbehorende dodental moet ik alleen niet aan denken.
PSN
Dat klopt, maar ik zou dit interpreteren als reactie op de verhoogde Navo troepeninzet in Polen. Er is 0,0 aanleiding om te paniekeren over een Russische invasie in Polen. Dat is zelfmoord en dat weet Vlad.Stroopwafels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:36:
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Maar wie weet komt er een verdwaalde raket in Polen terecht. Dat zou de spanningen verder opdrijven.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:39:
[...]
De komende maanden heeft Rusland z'n handen vol aan Oekraïne, tegelijkertijd de NAVO aanvallen gaat hij echt niet doen.
Ik vraag mij wel af. Mocht Rusland de grens met Polen oversteken of we dan net als vandaag eerst weer een dag moeten vergaderen als nato voor dat er überhaupt een Kogel wordt afgeschoten.Stroopwafels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:36:
Of zullen de gestationeerd militairen daar al opdracht hebben om alles wat Russische is en een wapen draagt af te schieten.
Doelde dan ook nu op de Oekraïne en je opmerking dat ze ze best goed hadden kunnen gebruiken.hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:37:
[...]
Voor het verdedigen van het NAVO grondgebied in deze onzekere tijden zijn ze uitermate effectief.
Er is de komende jaren een belangrijke rol voor ze weggelegd.
Klopt wat mij betreft, maar dan had de rest van de mix in de lucht ook afdoende moeten zijn. Als je daar nu alleen A10's aan toe had gevoegd met het beperkte aantal basis en vliegtuigen wat ze nog echt effectief lijken te hebben voor luchtsteun denk ik dat ze er ook daar niet meegekomen waren. Het blijft een totaal plaatje.
Voor de NAVO als geheel zouden ze zeker belangrijk kunnen zijn omdat daar die hele mix in de lucht wel compleet is en het grondgebied zo groot is dat er vermoedelijk altijd wel basis zijn waardoor je ze ook in de lucht operationeel kunt houden.
Aandelen koersen zijn lastig, hangt erg af van het handelsvoluume.T-Forever schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:38:
Wat denken wij van de Russische aandelenmarkt die ingestort is? Is de wereld nu Russische belangen aan het afbouwen door de invasie of zijn de eigenaren nu eieren voor hun geld aan het kiezen? of word het verkocht om dit hele fiasco te financieren?
Als er één stuk voor -10% verkocht wordt, daalt de prijs ook met 10%, maar dat kan dat maar 5 Roebel zijn.
Is de omzet 100.000 aandelen met een lagere prijs van 3% dan is het verlies al groter.
Ik heb geen toegang tot die data.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zodra ze ‘per ongeluk’ de grens over gaan zal dat dezelfde consequenties hebben als dat Russische vliegtuig dat per ongeluk over Turkije heen vloog.Tito129 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:41:
[...]
Ik vraag mij wel af. Mocht Rusland de grens met Polen oversteken of we dan net als vandaag eerst weer een dag moeten vergaderen als nato voor dat er überhaupt een Kogel wordt afgeschoten.
Of zullen de gestationeerd militairen daar al opdracht hebben om alles wat Russische is en een wapen draagt af te schieten.
PSN
Dat is dus de reden dat ze nog steeds rondvliegen. Ze bleken juist relevant in de afgelopen oorlogen. Tegen veel lagere kosten dan de F35.XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:31:
[...]
En daar heb je het dilemma te pakken.gekkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:25:
[...]
Drone kan ik enigszins begrijpen, F35 en apache zouden het dan moeten klaren van een ruime afstand door (geleide) wapentuig en overzicht van battlefield. Die A10 is misschien een aftandsding, maar het lijkt in die rol wel nog steeds heel goed te werken, zowel voor close air support als tankbusten en kan relatief aan flarden geschoten nog steeds thuiskomen. Geen idee wat de relatieve kosten zijn van dat oude beestje (eventueel met wat moderne productietechnieken), het concept lijkt me nog steeds te werken.
In oorlogsvoering heeft specialisatie zin daar je dan een wapen hebt wat in een bepaalde rol uitblinkt.
Maar buiten die rol heb je een dure voorraad aan apparatuur die je nergens anders efficiënt voor kan inzetten.
En gezien de kosten van moderne wapens en kleinere legers is dat niet meer optebrengen.
Nemen we de tank als voorbeeld. In de koude oorlog behoorlijk grote hoeveelheden. Konden relatief goedkoop geproduceerd worden. Maar kijk je naar de laatste generatie met alle techniek voor beveiliging en integratie dan kom je op een veelvoud uit qua prijs.
Kijken we naar de F35 dan is het de bedoeling om die in de toekomst meer als drone commandocentrale intezetten.
Zou poetin nog problemen krijgen wanneer Georgië en Moldavië nu hun kans schoon zien?
Verwijderd
Ukraine’s Army is holding the line. But the Russian Air Force is bombing UA bases and cities. NATO implemented a no fly zone in the Balkan crisis & over Libya. A NATO no fly zone over Ukraine gives the UA Army a fighting chance to defeat the RU Army and chase them out of Ukraine pic.twitter.com/R9KAoFz0VW
— Уляна Супрун (@usuprun) 24 februari 2022
[quote]icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:44:
Zou poetin nog problemen krijgen wanneer Georgië en Moldavië nu hun kans schoon zien?
[/quoteHun kans schoon zien om wat te doen?
Bron; Nu.nlOok president Vladimir Poetin en buitenlandminister Sergey Lavrov straffen ze nu nog niet persoonlijk, verwachtten hoge EU-diplomaten vooraf.
Kan iemand dat voor mij als leek wat duiden?
1. Waarom straffen ze hem niet?
2. Als ze hem dan wel straffen, hoe willen ze dat ooit uitvoeren? Alsof hij na deze actie nog Rusland gaat verlaten om voor het internationaal gerechtshof in Den Haag te verschijnen?
Beeromaniac
dat noemde de Hoop Scheffer ook nog, iedereen is/wordt zenuwachtig aan die grenzen; miscommunicatie/misverstanden over en weer daar liggen op de loer en kunnen grote gevolgen hebbenYakuzA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:43:
[...]
Zodra ze ‘per ongeluk’ de grens over gaan zal dat dezelfde consequenties hebben als dat Russische vliegtuig dat per ongeluk over Turkije heen vloog.
Hun afvallige provincies binnen te vallen en te zuiveren van Russische vredestroepen.oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:45:
[quote]icecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:44:
Of kleine. Zoals we bij Turkije zagen.CynicRelief schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:48:
[...]
dat noemde de Hoop Scheffer ook nog, iedereen is/wordt zenuwachtig aan die grenzen; miscommunicatie/misverstanden over en weer daar liggen op de loer en kunnen grote gevolgen hebben
PSN
Een nato nofly zone gaat er alleen niet komen verwacht ik. Die wordt dan door de nato gehandhaafd? Dat zou olie op het vuur gooien zijn.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ja, relevant in oorlogen tegen lui die als luchtafweer een oude 50 cal op een truck hebben gelast. Anyway, Amerika exporteert die A10's niet en nieuwe worden al heel lang niet gemaakt dus het is allemaal beetje als dan ooit lalaupclocker schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:43:
[...]
Dat is dus de reden dat ze nog steeds rondvliegen. Ze bleken juist relevant in de afgelopen oorlogen. Tegen veel lagere kosten dan de F35.
Een Apache uitschakelen met een Manpads of RPG is ook vrij eenvoudig. Punt is, het is geen Call of Duty oid. De effectiviteit van tanks of de bestrijding daarvan hangt af van heel veel factoren, de generatie tank, training, tactiek, omgeving etc etc. Generalisaties zijn leuk maar de praktijk is weerbarstiger.Sniffels schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Je hebt natuurlijk meer aan een helikopter. denk dat 1 apache zeker 8 tanks per vliegroute kan vernietigen. en dan gaat het hard
Omdat ze hen anders vogelvrij verklaren en daarmee elke kans tot dialoog ontzeggen. Zojuist heeft Macron met Poetin gesproken. Zonder al te veel succes, maargoed. Als je Lavrov en Poetin op de zwarte lijst zet, kan je dat soort gesprekken dus ook niet meer aangaan, en wellicht gaat dat ooit nog van pas komen.Thompson schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:47:
[...]
Bron; Nu.nl
2. Als ze hem dan wel straffen, hoe willen ze dat ooit uitvoeren? Alsof hij na deze actie nog Rusland gaat verlaten om voor het internationaal gerechtshof in Den Haag te verschijnen?
Hoe werkt dat dan? Een no fly zone om de Russen tegen te houden?
Zie overigens wat filmpjes online van mannen die afscheid nemen van hun kinderen om tegen de Russen te vechten, wat een ellende man. Kan me niet voorstellen dat bij mijn dochter te moeten doen omdat zo’n lul grootheidswaanzin heeft.
Ik vermoed zelf om de volgende reden: Rusland werkt met oog-om-oog vergeldingen. Wanneer ze de hoofdrolspelers zelf persoonlijk gaan aanpakken, zal Rusland met gelijke munt terugslaan en politici hier aanpakken? Ik kan mij voorstellen dat dit de reden is dat ze het liefst niet te persoonlijk maken.Thompson schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:47:
[...]
Bron; Nu.nl
(...)
[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 24-02-2022 22:52 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik gok om zijn vriendjes te straffen en te hopen dat die zich tegen Putin keren als ze zien dat alleen zij worden gestraft.Thompson schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:47:
[...]
Bron; Nu.nl
Dat zou echt heel dom zijn en gewoon een uitnodiging zijn aan Poetin om weer een vredesmissie te startenicecreamfarmer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:48:
[...]
Hun afvallige provincies binnen te vallen en te zuiveren van Russische vredestroepen.
Konden we in de jaren 90 anders ook.Nox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:49:
[...]
Een nato nofly zone gaat er alleen niet komen verwacht ik. Die wordt dan door de nato gehandhaafd? Dat zou olie op het vuur gooien zijn.
Punt is alleen dat Rusland toen heel wat minder noten op zijn zang had.
Al geloof ik alsnog niet dat het direct tot een enorm conflict gaat lijden, Rusland zou heel stevig balen, maar zolang we een mandaat hebben, kunnen ze heel weinig.
People as things, that’s where it starts.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid