t_captain schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:06:
Ik denk dat Rusland inzet op het overnemen van oost-oekraiene. Ze rukken momenteel op vanuit de Krim richting de Djnepper en vanuit het oosten in/rond de separatistische regio's. Ik vermoed dat ze het water als nieuwe grens willen.
Er zijn veel meldingen van bombardementen in het hele land, ik vermoed dat dit vooral om luchtmacht en lanceerinstallaties gaat, met als idee om de troepen te beschermen tegen tegenaanvallen.
Ook zijn er grensconflicten aan de kant van Belarus en Moldavie, dat lijkt me vooral een manier om de aandacht van de vijand te verdelen over meerdere fronten en daarmee een te grote concentratie van troepen naar het oostfront onmogelijk te maken.
Als westen hebben we twee opties:
1. de pacifistische optie. Grote woorden, geen echte daden. Vervolgens een vredesakkoord ondertekenen waarin we de nieuwe grens accepteren en trots zijn dat we Rusland hebben kunnen tegenhouden om nog meer gebied in te nemen.
2. de grootschalige militaire optie. Gebruk van de meest moderne wapens om in een flits een aantal flinke gaten te slaan in de Russische raketsystemen en luchtmacht. Uitschakelen zal niet lukken. Vervolgens op zoveel mogelijk fronten Rusland aanvallen om de militaire positie te ondermijnen. Daarvoor zullen we wel veel hulp nodig hebben, van de Moslimlanden in het zuiden, Japan in het oosten, De Scandinavische en de Baltische staten in het Noordwesten en alles wat we kunnen verzamelen voor de grote invasie die de Russische troepen in Oekraiene afsnijdt van hun moederland. In dat scenario schakel je Belarus compleet uit en loop je door tot je in Georgie bent.
3. de meer dan grootschalige optie. Inzet van dat plan het vernietigen van Rusland en zal grootschalig gebruik van WMD's benodigen. Dit is denk ik geen realistische optie. Westerse landen doen niet meer zoveel aan genocide.
Ik vrees dat er niet voldoende animo is voor nummer 2 en dat er weinig tussen 1 en 2 in zit. Het zal dus optie 1 worden.
Dat denk ik ook.
Ik denk dat iedereen die de echte info heeft allang weet waar dit eindigt, en hoe.
Gewoon allemaal harde woorden nu en "consequenties" zodat iedereen als een "Winnaar" uit de bus komt.
Iedereen behalve de burgers die deze consequenties voelen uiteraard...
Putin word een held omdat die de Russische inwoners in Oekraïne heeft verdedigt en tegen de NAVO is ingegaan.
Biden word een held omdat die Rusland tot bedaren heeft gebracht.
Rutten zal zichzelf een held vinden omdat die ja geknikt heeft.
Niemand wint met een wereldoorlog, want dat zal alleen maar uitlopen op een Nucleaire oorlog zodra er een verliezende kant komt.
Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen.