[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Vorkie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Ik hoor in deze tijd in de nacht nooit militaire toestellen (woon onder de rook van Arnhem/Nijmegen) maar vannacht werd ik er wakker van. Ik dacht nog, nee hé.

Chinook, duidelijk te herkennen, maar ook een Apache/ gewone helicopter en in ieder geval 1 straaljager.
De Chinooks en Hercules vlogen af en aan om het beloofde materieel naar Oekraïne te brengen, zonder escalatie had je die ook gehoord.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:06
FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:20:
*knip*

Het is ook wel het grote probleem, we willen hier in het westen geen cent of geen greintje luxe inleveren. Tja, als dat de uitkomst is dan kunnen we dit topic wel sluiten, dan laten we Putin gewoon zijn gang gaan.
Auw, pijnlijke constatering.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

[...]

Het blijft blijkbaar lastig voor mensen om de schaal in te schatten. We zitten in een dermate scenario dat een scheur in een huis wel het minste is waar je je zorgen om moet maken.

Je moet dit op grote schaal bekijken, niet op micro-niveau. Hoe lullig ook voor degene die het treft.

Het is ook wel het grote probleem, we willen hier in het westen geen cent of geen greintje luxe inleveren. Tja, als dat de uitkomst is dan kunnen we dit topic wel sluiten, dan laten we Putin gewoon zijn gang gaan.
Beter een scheur in je huis, dan over 5 jaar geen thuis :)

Ik sprak net met mijn Russiche collega. Interessant inzicht dat men opkomt voor de mensen met Russich paspoort. Zij zien ons als het probleem door inbreuk van verdragen en angst van de NATO.

[ Voor 38% gewijzigd door Coldcat op 24-02-2022 10:23 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]
Het blijft blijkbaar lastig voor mensen om de schaal in te schatten. We zitten in een dermate scenario dat een scheur in een huis wel het minste is waar je je zorgen om moet maken.

Je moet dit op grote schaal bekijken, niet op micro-niveau. Hoe lullig ook voor degene die het treft.
Alle boomers willen hun volledige huis op 23 graden stoken met zo laag mogelijke kosten, dat andere mensen in onveilige huizen met scheuren wonen met gigantische schade boeit dan niet.

Het blijft blijkbaar erg lastig voor mensen om zich in te leven en niet alleen hun eigen gewin te zien, beschamend gewoon.

Je huis elke dag op 23 graden stoken, dat is wel het minste waar je je zorgen om moet maken :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:We gaan makkelijk off-topic over de gasdiscussie, maar nu weer on-topic aub over de situatie, ontwikkelingen in Oekraïne zelf en geopolitiek.

Tweakers Discord

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:44
Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Ik sprak net met mijn Russiche collega. Interessant inzicht dat men opkomt voor de mensen met Russich paspoort. Zij zien ons als het probleem door inbreuk van verdragen en angst van de NATO.
Het is leuk hoe de NATO als boeman wordt neergezet, terwijl als Rusland zou willen en een democratisch land zou zijn ze gewoon lid kunnen worden. Tis niet alsof de NATO op dit moment bestaat om de Russen te dwarsbomen, terwijl ze er alles aan doen om die tweespalt te creeeren.

Maargoed, aan het einde van de dag draait dit niet om de NATO of Rusland, maar om het Kremlin en de Oligarchen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Leger Polen in hoogste staat paraatheid na invasie in Oekraïne

Polen brengt zijn leger in de hoogste staat van paraatheid na de Russische inval in buurland Oekraïne. Alle militairen worden naar de kazernes geroepen en alle verloven zijn ingetrokken, melden Poolse media. In de grensplaats Medyka, ongeveer 80 kilometer ten westen van Lviv, klinkt het luchtalarm.

Het Poolse ministerie van Buitenlandse Zaken roept alle Poolse staatsburgers op om Oekraïne onmiddellijk te verlaten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27

FreakNL

Well do ya punk?

stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Alle boomers willen hun volledige huis op 23 graden stoken met zo laag mogelijke kosten, dat andere mensen in onveilige huizen met scheuren wonen met gigantische schade boeit dan niet.

Het blijft blijkbaar erg lastig voor mensen om zich in te leven en niet alleen hun eigen gewin te zien, beschamend gewoon.

Je huis elke dag op 23 graden stoken, dat is wel het minste waar je je zorgen om moet maken :)
Ik gebruik slechts 450m2 gas in een huis van 120m2 uit 1991 zonder verdere maatregelen behalve een trui en sloffen. Dat kan heus.

@tweakduke sorry, zie nu pas je modbreak.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 24-02-2022 10:25 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 08:44
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
Hoekstra: Nederlandse ambassade in Oekraïense Lviv blijft open
Minister van Buitenlandse zaken Wopke Hoekstra laat weten dat de Nederlandse ambassade in Lviv openblijft. Zondag had Nederland vanwege spanningen de ambassade van de hoofdstad Kiev verplaatst naar de west-Oekraïense stad.

Bron: https://www.nu.nl/spannin...-meerdere-richtingen.html

Echt iedere land haalt zijn ambassade personeel terug en wat doet nederland....joh blijf lekker zitten... :F :F :F
En dan over ern paar dagen gaan zeuren dat er nog NL ambassade personeel zit dat het land niet uit kan. :')

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
Hoekstra: Nederlandse ambassade in Oekraïense Lviv blijft open
Minister van Buitenlandse zaken Wopke Hoekstra laat weten dat de Nederlandse ambassade in Lviv openblijft. Zondag had Nederland vanwege spanningen de ambassade van de hoofdstad Kiev verplaatst naar de west-Oekraïense stad.

Bron: https://www.nu.nl/spannin...-meerdere-richtingen.html

Echt iedere land haalt zijn ambassade personeel terug en wat doet nederland....joh blijf lekker zitten... :F :F :F
Iets met inlevingsvermogen enzo wat Hoekstra mist.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[...]

Je vergeet dat dit al jaren speelt en mensen daar met de nek zijn aangekeken al die jaren. Als je wat wilt doen, ga dan de straat op en dwing Den Haag het eerst te regelen, denk dat ze in Groningen dan wel wat gemakkelijker zijn.

Hetzelfde geldt voor diegenen die zeggen dat ze de Russen moeten laten bloeden met een opstand. Je hebt werkelijk geen idee. Sta je met je AK tegenover een T80. Succes. Armchair generals.

Less alienation, more cooperation.

• NiGeLaToR
MewBie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:25:
[...]

En dan over ern paar dagen gaan zeuren dat er nog NL ambassade personeel zit dat het land niet uit kan. :')
Er zijn genoeg Nederlanders om support te leveren, plus, we zijn toch ook niet uit Rusland vertrokken?

Andersom geredeneerd kunnen we ook over een paar dagen gaan zeuren dat er allemaal Nederlands vast zitten en nergens heen kunnen en niemand ze terplekke kan helpen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
The_Admin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Begin bij jezelf zou ik zeggen, zet lekker je computer uit en stop met het volgen van nieuws en Twitter-feeds.

Die datacenters staan er op zich niet zomaar hé...
Het internet werkt nu ook zonder die nog geplande datacenters hé.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik snap niet veel van: https://globe.adsbexchange.com/?icao=424350

Ik zie geen militaire vliegtuigen in polen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
GAIAjohan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Vergeet niet dat niet iedereen een IT inkomen heeft waar hogere prijzen gewoon betekent dat de cv op 16 graden moet.
Van hen snap ik de angst wel, en dat ze vooral naar de eigen situatie kijken.
Het probleem is dat we steeds poetin meer macht laten grijpen en dus meer controle ook op de gasprijzen.
De kuze is dus eerder tussen nu betalen en poetin stoppen of later langer betalen wanneer dat een pak moeilijker zal zijn.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:41
Onder andere, maar ook JAKE11, NATO02, REDEYE6 en R08478 is volgens mij ook onderweg naar het oosten/Polen.

• NiGeLaToR
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:27:

Als ze een militaire rol vervullen zullen ze hun transponder vast niet aanzetten.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-12 10:26

DevWouter

Creator of Todo2d.com

renegrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:
[...]

De Krim 2014 - heden in een notendop

Maar eens, deëscalatie heeft niet zoveel zin meer..
Yep, het is pijnlijk hoeveel van toen overeenkomt met nu. En tegelijk verbaas ik me hoeveel ik verkeerd heb.

Als ik even naar mijn lijstje kijk:
- Correct voorspeld: Reactie Turkije en China
- Correct voorspeld: Annexatie van regio met rebellen
- Correct voorspeld: De stappen waarmee de regio ingenomen wordt (met dank aan anderen in dit topic)
- Correct voorspeld: Diplomatie was vooral een smoke screen (voorlopig juist, maar ik moet dit nog bevestigd zien door anderen)
- Correct voorspeld: Zee van Azov gesloten
- Verkeerd voorspeld: Aanval op geheel Oekraïne (grote hap ipv kleine hap)
- Verkeerd voorspeld: De snelheid waarmee er vanuit Polen veroordeeld zou worden
- Verkeerd voorspeld: Snelheid van gebeurtenissen <-- voor mij de meest pijnlijke gezien ik daar echt met extreme marges naast zat

Verder nog een hoop zachte voorspellingen die ik beide kanten kan uitspinnen. De enige die nog echt open staat is of dit een fase is of een stap 2 van een groter plan. Ik vermoed expansie richting het zuiden, maar sommige hebben ook al gewezen hebben op eerst het Noorden veilig stellen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:48
dcell schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:19:
[...]

China gaat zich waarschijnlijk niet fysiek mengen in deze situatie. Dit komt China juist goed uit omdat zij nu een voorbeeld hebben voor een eventuele inval in Taiwan.

Nu kunnen zij toekijken hoe de wereld reageert op een dergelijke situatie. China gaat hooguit wat uitspraken doen over de situatie denk ik.
Ik ben er wel bang voor dat China eventueel sancties kan ondermijnen. Rusland is niet zelfvoorzienend maar China wel (of in ieder geval heel erg in de buurt daarvan).

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 21:32

Dat komt omdat de transponders van die dingen meestal uit staan. ze staan alleen aan als ze zichtbaar willen zijn. en dat is bijna nooit.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:
Wie deelde eerder de link van het live-verslag op Twitter? Ze zijn overgestapt naar een nieuw kanaal, weet iemand dit?
Zou dit ook wel willen weten. Heb je 'm al gevonden? :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Niet alle militaire vliegtuigen worden getoond. Het is oorlogstijd en de vijand kijkt mee.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Graag een nieuw topic aanmaken voor een discussie over gaswinning in Groningen als daar behoefte aan is. Hier dus geen discussie meer over.

Graag ontopic blijven :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25

Hello. Is it me you're looking for?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 15:13

Schiet tussen de palen en je scoort!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
[...]

China gaat zich waarschijnlijk niet fysiek mengen in deze situatie. Dit komt China juist goed uit omdat zij nu een voorbeeld hebben voor een eventuele inval in Taiwan.

Nu kunnen zij toekijken hoe de wereld reageert op een dergelijke situatie. China gaat hooguit wat uitspraken doen over de situatie denk ik.
Gelukkig maar. Ik maakte even de fout op Twitter te kijken, de comments die je kan tegenkomt, man man man. "I've seen my fair share of wars, I know the signs, this is more than just one country, this will make a general change and many consequences for everyone." Of de zoveelste die WW3 schreeuwt.

En waarop gebaseerd? Bij alle conflicten en oorlogen zoals met Irak etc hadden wij zoiets van "vreselijk voor mensen daar..." Maar wij zaten wel veilig in ons landje, we vangen mensen op en dat is het dan ook wel. Wij weten niets van zo'n echte situatie af, we kunnen alleen maar hopen dat het niet zo ver komt. Als China geen rare dingen doet, dan is de kans groot dat het voor ons hier "normaal" blijft?

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:46
k995 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Het probleem is dat we steeds poetin meer macht laten grijpen en dus meer controle ook op de gasprijzen.
De kuze is dus eerder tussen nu betalen en poetin stoppen of later langer betalen wanneer dat een pak moeilijker zal zijn.
Natuurlijk, maar voor mensen die nu al moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen is nadenken over ‘later’ geen optie. Eerst nú overleven en alles kunnen betalen. Later is later

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:16
Precies, en zet military filter aan en je ziet er een handje vol

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02

Rechtsboven op de U klikken filtert op militaire vliegtuigen. Daarnaast zullen gevechtsvliegtuigen niet zichtbaar zijn.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27

FreakNL

Well do ya punk?

devilsnight schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:29:
[...]

..

En waarop gebaseerd? Bij alle conflicten en oorlogen zoals met Irak etc hadden wij zoiets van "vreselijk voor mensen daar..." Maar wij zaten wel veilig in ons landje, we vangen mensen op en dat is het dan ook wel. Wij weten niets van zo'n echte situatie af, we kunnen alleen maar hopen dat het niet zo ver komt. Als China geen rare dingen doet, dan is de kans groot dat het voor ons hier "normaal" blijft?
Nee.

Lees je even in. Wij zijn dermate afhankelijk van Russisch gas, dat is gewoon eng. Veel meer dan dat we dat zijn/waren van olie uit Irak/Kuwait..

• NiGeLaToR
@DevWouter ik zie/lees nog weinig terug van weerstand door Oekraine. Legt men de Russen geen strobreed in de weg, of is de verdediging elders opgezet om de Russen te dwingen langere bevoorradingsroutes aan te moeten leggen. Ik hoop toch dat er in de tussentijd wel een strategie is ontwikkelt, anders wordt het een eendagsinvasie.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

ThunderNet

Flits!

[...]

*off-topic*
Zie voorgaande modbreaks aub.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 10:35 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

NiGeLaToR schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:32:
@DevWouter ik zie/lees nog weinig terug van weerstand door Oekraine. Legt men de Russen geen strobreed in de weg, of is de verdediging elders opgezet om de Russen te dwingen langere bevoorradingsroutes aan te moeten leggen. Ik hoop toch dat er in de tussentijd wel een strategie is ontwikkelt, anders wordt het een eendagsinvasie.
Oekraine is kansloos

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Of ze trekken de Russen volledig een guerrillastrijd in. Vechten voor elke deur....

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Zou dit ook wel willen weten. Heb je 'm al gevonden? :)
Nee. Kwam van @Nordlys heb hem een PM gestuurd.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Dat deze het nog doet. FR24 is (tenminste bij mij) al uren niet bereikbaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 10:05
[...]

Gelukkig maar. Ik maakte even de fout op Twitter te kijken, de comments die je kan tegenkomt, man man man. "I've seen my fair share of wars, I know the signs, this is more than just one country, this will make a general change and many consequences for everyone." Of de zoveelste die WW3 schreeuwt.

Het probleem is dat niemand weet wat Poetin zijn einddoel is. Is het enkel een deel van Oekraine inlijven of heel Oekraine ? In dat laastet geval kan een klein incident aan de grens met een NAVO land wel eens de lont in het kruidvat zijn. Ergens moet je hopen(maar dat wringt met mijn rechtvardigheidsgevoel) dat Poetin snel zijn oel bereikt, want hoe langer het duurt en hoe meer verliezen hij opstapelt, hoe zenuwachtiger hij zal worden en minder zal aarzelen om drastischere middelen te gebruiken om alsnog zijn doel te bereiken.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
[...]

China heeft genoeg interne (economische) problemen die ze moeten oplossen. Een fysieke oorlog heeft geen voordelen voor China. Het huidige beleid is volgens mij nog steeds gebaseerd om passief macht te vergaren.

Stromannetjes overal plaatsen en vergaren en zo economische afhankelijkheid creeeren in bepaalde landen. Door die afhankelijkheid van die landen richting China krijgt China meer invloed en macht.

Verwijderd

Neem ook aan dat de meeste OSINT accounts bewust weinig over Oekraïense troepenbeweging publiceren.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 12:00

Jumpiefox

Hoi ?

dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Of ze trekken de Russen volledig een guerrillastrijd in. Vechten voor elke deur....
Alsof de mensen daarop zitten te wachten? Genoeg bewoners in Oekraine die het best zullen vinden als er weer een pro-russisch regering zit.

The first casualty in war is always the truth...

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat zou nou het doel van Poetin zijn, zo snel mogelijk een pro-Russische regering installeren of zal er jarenlang gevochten worden?

March of the Eagles

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Er is geen front dus een conventionele oorlog waarbij Rusland wordt teruggedrukt naar de grens zit er niet in. Wat er wel gaat gebeuren is dat de bevolking verzet gaat plegen en deze invasie een lange nasleep krijgt waarbij Rusland op gegeven moment niet meer de bezetting kan volhouden, net zoals Afghanistan of Vietnam.

In de tussentijd ziet de bevolking in Rusland de prijzen stijgen, de roebel in in een uur tijd zo'n 20% dalen, de banken dicht omdat bankrun. Dus ik weet niet hoe goed Putin het heeft weten te verkopen, maar het draagvlak kan nooit lang blijven zo.

• Jedi_Pimp
Diverse strategen, oud militairen etc. hebben de laatste weken geprognotiseerd dat Rusland niet zomaar heel Oekraïne kan bezetten met de troepenmacht die ze aan de grens hadden staan. Oekraïne is huge, ze hebben een ontzettend groot leger, wapens gekregen van o.a. Europa en er zijn veel niet-militairen die bereid zijn mee te vechten. Een soort Afghanistan 2 dus. Zouden die het dan allemaal bij het verkeerde eind hebben?

Ik ben geen expert hoor, maar dit zijn wel de berichten die ik van diverse analisten/experts heb gehoord.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
Ukrainian forces have shot down six Russian fighters and a helicopter in an increasingly intense battle to maintain control over key cities, a senior Ukrainian military official said, speaking on the condition of anonymity to release information outside official channels. Ukrainian troops have also repelled, for the time being, Russian advances on two major cities: Chernihiv, in the north near Belarus, and Kharkiv, in the northeast close to Russia’s border, the official said.
The latest update from Ukrainian police is at least eight people have been killed by Russian shelling with nine others wounded.

The Ukranian military says about 50 Russians have been killed and six planes have been destroyed in eastern Ukraine.

• xzaz
oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Het probleem is dat niemand weet wat Poetin zijn einddoel is. Is het enkel een deel van Oekraine inlijven of heel Oekraine ?
Zijn toespraak van 5 kwartier is heel duidelijk; een volledige herstel van de Soviet Unie is zijn doel

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik gebruik slechts 450m2 gas in een huis van 120m2 uit 1991 zonder verdere maatregelen behalve een trui en sloffen. Dat kan heus.

@tweakduke sorry, zie nu pas je modbreak.
*off-topic*
Zie voorgaande modbreaks aub.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 10:36 ]

Verwijderd

Jumpiefox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Alsof de mensen daarop zitten te wachten? Genoeg bewoners in Oekraine die het best zullen vinden als er weer een pro-russisch regering zit.
Om te denazificeren? Dat is klare taal, ook voor de bewoners. Dat wordt vechten of vluchten.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:16
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:34:
Wat zou nou het doel van Poetin zijn, zo snel mogelijk een pro-Russische regering installeren of zal er jarenlang gevochten worden?
Zelf denk ik het eerste..

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:04
[...]

Bron?

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Voor Poetin? Het eerste, oorlog kost geld.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 08:32
[...]

Voor zulke beweringen zou ik dan graag bronnen willen zien.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 12:00

Jumpiefox

Hoi ?

Compleet kansloos zonder hulp van de VS en de EU..en denk dat die dit niet verder willen laten escaleren door Militair ondersteuning te gaan bieden.Wij hebben gegokt dat Putin Financieel dit niet zou trekken of in ieder geval niet zou willen trekken..en hij gokt nu dat de EU geen echte oorlog wilt met Rusland.

The first casualty in war is always the truth...

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

Serieus...? Dat is nu wel duidelijk toch?
oldgrumpy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Het probleem is dat niemand weet wat Poetin zijn einddoel is. Is het enkel een deel van Oekraine inlijven of heel Oekraine ?

[ Voor 15% gewijzigd door Zewatanejo op 24-02-2022 10:36 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre

Van nature lui!

DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Hij schijnt een flinke oorlog kas te hebben hoor ik iedere keer op Radio1.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Nieuw wingewest om zijn keys tevreden te houden.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Jedi_Pimp
[...]

Hij heeft geld en grondstoffen zat. Hij kan het jarenlang uitzitten, zeker met wat hulp van Xi.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
[...]

Dat willen de meeste dus helemaal niet.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

OMD

Je leest voornamelijk dat je tanks en dergelijke ziet rijden van de Russen. Je moet het zo zien. Er zijn 225000 manschappen, die ga je niet allemaal als kleine clusters door Oekraine planten. Die moet je concentreren op strategische plaatsen wil je een grotere macht pijn doen.

Het "laten gaan" van sommige steden is hierbij noodzaak omdat er simpelweg onvoldoende manschap is om elke hoek en kier te verdedigen. Oekraine is groot en er zal uiteraard ene hoop plekken zijn waar Russische militairen zonder tegenstand kunnen lopen/rijden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Zijn toespraak van 5 kwartier is heel duidelijk; een volledige herstel van de Soviet Unie is zijn doel
Toen de ondertekening/erkenning voor de twee provincies door Putin was voelde dit voor mij al als een "Munchen Agreement 2.0" aan.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er zijn altijd en overal mensen die A; zich berusten in bezetting, en B; actief meehelpen aan bezetting (al dan niet voor eigen gewin)

Het enige dat verschilt is de (relatieve) omvang van die groepen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Dat heeft hij zat, de oorlog betaald zichzelf door de hoge gasprijs.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Vergeet niet dat China veel afhankelijker van de Westerse markt is dan Rusland. (Handels)sancties zijn voor Rusland natuurlijk ook pijnlijk, maar voor China een doodssteek. Wel met de kanttekening dat sancties ook voor het Westen zeer problematisch zijn.

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:37:
[...]

En toch stort Gazprom aandeel in. Hoe zou dat toch komen?

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 13:44
nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Er is geen front dus een conventionele oorlog waarbij Rusland wordt teruggedrukt naar de grens zit er niet in. Wat er wel gaat gebeuren is dat de bevolking verzet gaat plegen en deze invasie een lange nasleep krijgt waarbij Rusland op gegeven moment niet meer de bezetting kan volhouden, net zoals Afghanistan of Vietnam.

In de tussentijd ziet de bevolking in Rusland de prijzen stijgen, de roebel in in een uur tijd zo'n 20% dalen, de banken dicht omdat bankrun. Dus ik weet niet hoe goed Putin het heeft weten te verkopen, maar het draagvlak kan nooit lang blijven zo.
Dat draagvlak is ontstaan door jaren lang de bevolking voor te liegen en ervoor te zorgen dat men doet alsof men de bevolking en hun eigen mensen in Oekraïne bevrijden. Rusland censureert natuurlijk al jaren lang hun nieuwsgeving en als je maar een kant hoort dan geloof je dat natuurlijk vanzelf. Alle oppositie van Poetin wordt de kop ingedrukt en dat lukt hem al 20 jaar lang.
Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Vergeet niet dat China veel afhankelijker van de Westerse markt is dan Rusland. (Handels)sancties zijn voor Rusland natuurlijk ook pijnlijk, maar voor China een doodssteek. Wel met de kanttekening dat sancties ook voor het Westen zeer problematisch zijn.
Vergeet inderdaad niet dat wij als Westerse samenleving veel afhankelijker zijn van China dan andersom. China is veel zelfvoorzienend dan ons. Dat is uiteindelijk onze eigen schuld, misschien dat nu ook bij bedrijven echt de ogen geopend worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Andyk125 op 24-02-2022 10:41 ]

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 08:32
Brazos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Er zijn altijd en overal mensen die A; zich berusten in bezetting, en B; actief meehelpen aan bezetting (al dan niet voor eigen gewin)

Het enige dat verschilt is de (relatieve) omvang van die groepen.
Dit is geen bron maar een aanname ja zulke mensen zijn er maar hoeveel?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-12 16:28
DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Gezien er nu openlijk oorlog is en Rusland heel Oekraïne invalt denk ik dat ons oorspronkelijk uitgangspunt: Deescalatie om de status quo te behouden nog weinig zin heeft. Het doel van Rusland is duidelijk gezien hoe de troepen zich bewegen: Annexatie van Oekraïne in zijn geheel.

Diplomatie zal waarschijnlijk pas weer aan kracht winnen over 2~4 dagen wanneer de stof van de huidige invallen is gedaalt. Echter gezien het verraad van Rusland (het negeren en opzeggen van verdragen) verwacht ik dat het zeer stroef zal lopen. Immers het vertrouwen, de basis voor diplomatie heeft een zeer grote deuk gekregen.

Zodra het vertouwen hersteld is zullen beide partijen weer bereid te zijn om zich in te leven in de zorgen/wensen van anderen.

[...]

Er is een hoop actief op de achtergrond, maar reageren kost tijd. Een betere vraag om jouw zorgen te beantwoorden is of het "westen" zich voldoende heeft voorbereid. Immers de rusland/kremlin heeft 8 jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden.
Klopt, toen ik dat bericht postte, had ik nog geen wetenschap van de invasie.

Kunnen we Rusland niet per direct van “het internet” afsluiten op al onze knooppunten?

Dat zal ook aardig wat impact hebben

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Lijkt alweer te stijgen…

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-12 15:12
Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Voglens mij vergeet je dat heel ons industrie daar zit.
[...]

Aandeelprijs is voor de leuk, gaskraan blijft vrolijk open.

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Heb je de beurs gezien?
Als ik een oorlog zou starten had ik wel op de beurs eerst wat posities ingenomen om mijn oorlog en de daarbij gepaard gaande beursdalingen om in elk geval wat positieve cashflow te genereren.
Maar dit soort mensen hebben waarschijnlijk andere prioriteiten en zijn al vermogend en leven in weelde.

★ What does that mean? ★

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Diverse strategen, oud militairen etc. hebben de laatste weken geprognotiseerd dat Rusland niet zomaar heel Oekraïne kan bezetten met de troepenmacht die ze aan de grens hadden staan. Oekraïne is huge, ze hebben een ontzettend groot leger, wapens gekregen van o.a. Europa en er zijn veel niet-militairen die bereid zijn mee te vechten. Een soort Afghanistan 2 dus. Zouden die het dan allemaal bij het verkeerde eind hebben?

Ik ben geen expert hoor, maar dit zijn wel de berichten die ik van diverse analisten/experts heb gehoord.
Crap, ik ben mijn bron vergeten. Maar ik las in het weekend een bericht dat de huidige troepopbouw bij de grens dusdanig was dat het voldoende was om heel Oekraïne in te vallen. In de weken daarvoor was de troepenopbouw nog niet, dus mogelijk dat jouw bron nog uitging van oude informatie.

De Russen voeren dan ook een duidelijke Blitzkrieg uit.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

Bloodclot

Jawier!

[...]

Is inmiddels al +60% sinds de laagste punt vanmorgen.

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:50
[...]

Dat is in tussentijd al terug aan het wijzigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kmibB8U_UzBHaOEQ6uLn4A4hZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9YGw3TbCddhoXtg4RhFQGhrJ.png?f=user_large

Geen -60% meer

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Nu schijnt dat Rusland de afgelopen jaren een grote voorraad goud heeft aangelegd, allemaal voor de oorlogskas.

March of the Eagles

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Het Russische luchtruim vlak bij de grens van Oekraïne is tot 2 maart gesloten, Poetin verwacht dus dat hij binnen een week Oekraïne heeft overgenomen en de Oekraïne overheid is gevallen.

• Jedi_Pimp
Jaren geleden heb ik het Poetin-kritische boek Winter is Coming van oud schaker Kasparov gelezen. Behoorlijk biased natuurlijk, maar ik vond het destijds al een ontzettend interessante read. Ik zou graag willen reflecteren op een passage uit het boek die ik de laatste maanden vaak heb aangehaald in gesprekken met mijn vrienden over het Rusland/Oekraïne conflict, waar Kasparov wat mij betreft ontzettend mooi de crux raakt.

Kasparov haalt het Orwelliaanse verhaal aan van de schorpioen en de kikker. Lees en huiver, zou ik zeggen.
"True nature can override logic and self-preservation."

The last bullet above refers to fabulist Orson Welles's story of the scorpion and the frog:

"The frog carries the scorpion across the river on its back, convinced by the scorpion's logic that it will not sting him because if it does , they will both die. In the middle of the river the scorpion stings the frog, who says, dying, 'Logic? There is no logic in this!' The scorpion replies, 'I know, I can't help it. It is my character.'"

Fortunately, "Few humans are truly scorpions – complete psychopaths."

Kasparov warns, "Don't trust a scorpion because logic and being in the right doesn't help you very much when you're dead."

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae26db Italiaanse F16 richting romenie

[ Voor 7% gewijzigd door Sniffels op 24-02-2022 10:41 ]

Verwijderd

Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Kunnen we Rusland niet per direct van “het internet” afsluiten op al onze knooppunten?

Dan breek je weer met de vrije natuur van het Internet, en ontneem je de russische bevolking ook nog eens compleet de kans om niet-staats-gesponsord nieuws te bekijken.

Dat lijkt me een averechtse aanval

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:12
Lijkt me toch dat deze invasie niet verder dan Oekraine gaat? Poetin zou toch niet zo dom zijn om een wereldoorlog te riskeren. Geloof daar echt niet in, maar wellicht ben ik zeer naïef.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Dat wilden ze zelf al, Rusland heeft een test gedraait waarbij ze keken hoe goed het land kan draaien met internet die bij de grens ophoudt: nieuws: Rusland: test met afsluiten van internet was succesvol

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Heel bijzonder. Schommelde de hele tijd rond -52 tot -54%, steeg daarna binnen een paar seconden met circa 25 procentpunten. Schommelt nu rond de -27%.

Lijkt erop dat er ook een beursoorlog gaande is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

com2,1ghz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Voglens mij vergeet je dat heel ons industrie daar zit.

[...]

Aandeelprijs is voor de leuk, gaskraan blijft vrolijk open.
Exact, China en het westen houden elkaar in de houdgreep, maar stel dat China zoiets flikt dan kan je moeilijk niet reageren.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Coldcat schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Maak voor de grap eens een lijstje met welke verdragen wij (EU of NATO?) geschonden hebben en welke door de Russen geschonden zijn :P

En angst voor NATO? Waarom dat? Het enige wat ze doen in deze gevallen is foei roepen en wat vliegtuigjes dichterbij parkeren.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 24-02-2022 10:44 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoveel Russische troepen in één gebied, tempting. Als je ooit het verouderde Russische leger kreupel wil maken dan is dit de uitgelezen kans. Alleen jammer dat Rusland nog steeds nucleaire wapens heeft waar die malloot Putin naar zal grijpen om de macht houden.
Helaas rest het westen niks anders dan Rusland economisch te isoleren, waarbij je het land dieper in de armoede drukt. En armoede is de gewenste katalysator voor een idioot als Putin.
In mijn ogen is er maar één oplossing en dat is Putin verwijderen van deze wereld. Rusland is groot maar al lang niet meer machtig. China zal zich niet roeren in deze, die zullen niets ondernemen tegen gecombineerde machten als Europa, Engeland en de VS.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
n0pe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Rechtsboven op de U klikken filtert op militaire vliegtuigen. Daarnaast zullen gevechtsvliegtuigen niet zichtbaar zijn.
Ik zie heel veel vliegtuigen van de US, HKY154 , HKY151, VIPER31 , DUKE60 , LAGR973 , AE0224 , LAGR130 , REDEYE6 , JAKE11 . Inmiddels word er dus echt wel gereageerd.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Andyk125 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Dat draagvlak is ontstaan door jaren lang de bevolking voor te liegen en ervoor te zorgen dat men doet alsof men de bevolking en hun eigen mensen in Oekraïne bevrijden. Rusland censureert natuurlijk al jaren lang hun nieuwsgeving en als je maar een kant hoort dan geloof je dat natuurlijk vanzelf. Alle oppositie van Poetin wordt de kop ingedrukt en dat lukt hem al 20 jaar lang.
Ontstaan ja, maar de vraag is hoe lang dat stand gaat houden als de welvaart terugvalt naar niveau USSR.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26

Garyu

WW

Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Het Russische luchtruim vlak bij de grens van Oekraïne is tot 2 maart gesloten, Poetin verwacht dus dat hij binnen een week Oekraïne heeft overgenomen en de Oekraïne overheid is gevallen.
Dit zegt helemaal niets. Dat luchtruim is binnen een paar minuten een verdere week gesloten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0421 - US Stratotanker vliegt rondjes boven zuid Polen.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae037e - andere Stratotanker vliegt vanaf Rammstein dezelfde richting uit.

Hello. Is it me you're looking for?

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 06:48

McBoom

Broem

hotymoty schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:41:
Lijkt me toch dat deze invasie niet verder dan Oekraine gaat? Poetin zou toch niet zo dom zijn om een wereldoorlog te riskeren. Geloof daar echt niet in, maar wellicht ben ik zeer naïef.

Deze kon je ook wel aan zien komen na de berichten van laatst

The ramblings of an idiot

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

The.Terminator

Un boer met bier

GAIAjohan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Natuurlijk, maar voor mensen die nu al moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen is nadenken over ‘later’ geen optie. Eerst nú overleven en alles kunnen betalen. Later is later
Daarom hadden we al eerder die grote kloof moeten dichten tussen rijk en arm (maar dat is een andere discussie in een ander topic)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 22:04
hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Exact de reden waardoor we (helaas) geen gas meer af zouden moeten nemen van Rusland.

Nu nog onze graanschuur veiligstellen....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 12:28
Het ergste nieuws van de dag vind ik toch dat China (deels) Rusland gaat helpen om de financiele sancties te verlichten.

Hoe kan je nu zo rot vanbinnen zijn om een despoot als Putin door dik en dun te blijven steunen.

En wat betreft maatregelen: ik vind het positief dat het Westen geen troepen stuurt, dat zou de oorlog alleen maar verder laten ontsporen. Maar voor de rest het Westen toch onmiddellijk met extreem radicale maatregelen tegen Rusland moeten kunnen starten:
- alle netwerkverbindingen (IP adressen) met Rusland volledig blokkeren
- geen contacten meer met Westerse banken
- Geen vluchten meer in of uit Rusland
- Geen VISA meer
- Alle Russische deviezen in het buiteland volledig bevriezen
etc etc

[ Voor 53% gewijzigd door PearlChoco op 24-02-2022 10:47 ]

• Jedi_Pimp
rolandos582 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zie heel veel vliegtuigen van de US, HKY154 , HKY151, VIPER31 , DUKE60 , LAGR973 , AE0224 , LAGR130 , REDEYE6 , JAKE11 . Inmiddels word er dus echt wel gereageerd.
Er vliegen ook twee Nederlandse F35 toestellen. Hoe bedoel je reageren? Uiteraard worden er nu in omrigende Navolanden troepen, ziekenhuizen, toestellen etc. geplaatst c.q. gepositioneerd. In Polen waren al diverse militaire uitvalsbases.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:04
iamerwin schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:44:
[...]

https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0421 - US Stratotanker vliegt rondjes boven zuid Polen.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae037e - andere Stratotanker vliegt vanaf Rammstein dezelfde richting uit.
Er lijkt wel wat voorbereid te gaan worden...

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12 10:05
FastFred schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Maak voor de grap eens een lijstje met welke verdragen wij (EU of NATO?) geschonden hebben en welke door de Russen geschonden zijn :P

En angst voor NATO? Waarom dat? Het enige wat ze doen in deze gevallen is foei roepen
Noem mij dan eens 1 land dat de NAVO is binnengevallen?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:41

Dennis1812

Amateur prutser

Zelensky: diplomatieke banden verbroken - https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59655019

Lijkt mij verstandig ja. Ga iedere idioot een wapen geven.
Hoe maak je ontelbaar burgerslachtoffers? Zo dus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
PearlChoco schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:44:
Hoe kan je nu zo rot vanbinnen zijn om een despoot als Putin door dik en dun te blijven steunen.
Jij denkt dat China een haar beter is?
Dat heeft vergelijkbare belangen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• xzaz
dylan111111 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Er lijkt wel wat voorbereid te gaan worden...
Ja, zo'n beetje alles vliegt nu richting de grens van de NAVO.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51

CaDje

Framedrops for life

Het ergste nieuws van de dag vind ik toch dat China (deels) Rusland gaat helpen om de financiele sancties te verlichten.

Wellicht ziet China economische voordelen bij een ontregeld Europa. Kunnen ze binnenkort weer goedkoop wat infrastructuur kopen.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Omdat China in dezelfde positie zit.

Less alienation, more cooperation.

Pagina: 1 ... 109 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid