[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 168 Laatste
Acties:
  • 731.334 views

Onderwerpen

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BNR livestream, correspondent in Rusland (Moskou) die zelf nu bij verschillende banken probeert z'n geld op te halen omdat er zware tijden in het verschiet liggen.

Aanleiding: nst6ldr in "Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Silent Thunder schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Die sancties daar lachen ze om.
Putin heeft een hele goede relatie met China, en samen vormen ze een groot machtsblok.
Om dit te versterken, op Telegraaf staat het volgende:

China: Russisch militair optreden in Oekraïne is geen invasie

China ziet in de militaire acties van Rusland in Oekraïne geen invasie, aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Maar China houdt de situatie heel scherp in de gaten. De volksrepubliek heeft via de staatsmedia opgeroepen tot hervatting van de diplomatie in het conflict over Oekraïne. "De deur naar een vreedzame oplossing is nog niet helemaal dicht en mag ook nooit gesloten worden", vindt Beijing.

De Chinese VN-ambassadeur heeft in New York beklemtoond dat de situatie niet nog verder uit de hand mag lopen en dat zijn land daarom doorgaat gesprekken te voeren met de betrokken partijen. China noemt de toestand in Oekraïne kritiek en is bezorgd over het lot van landgenoten in dat land. Die worden aangeraden Chinese vlaggen toonbaar mee te nemen als ze de deur uitgaan.

President Vladimir Poetin is naar eigen zeggen een militaire operatie begonnen "in het oosten van Oekraïne" om zijns inziens de bevolking, onder wie veel Russen, te beschermen tegen Oekraïense agressie en pogingen etnische Russen uit te roeien. Hij erkende twee door pro-Russische separatisten uitgeroepen volksrepublieken als onafhankelijk. Voor zover bekend beperken de militaire operaties op de grond zich tot oostelijke provincies. China beschouwt dat niet als een invasie van heel Oekraïne. Wel hebben de Russische strijdkrachten in de nacht van woensdag op donderdag in heel Oekraïne vanuit de lucht en met raketten militaire bases aangevallen, met name luchtmachtbases en naar verluidt ook een marinebasis 60 kilometer ten oosten van Odessa. Er zijn ook tanks en grondtroepen de grens overgetrokken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Qwerty-273

Meukposter

Je ziet toch wel behoorlijk wat verschil in woorden als je kijkt naar Mark Rutte (NL) versus Mateusz Morawiecki (PL) en Andrzej Duda (PL).[Twitter: https://twitter.com/MinPres/status/1496702521188012032] Vertaald naar het Engels: Despite the efforts of the international community, Ukraine fell victim to the brutal, unprovoked and unjustified Russian attack. We cooperate with our allies from NATO and the EU, we will jointly respond to Russian brutal aggression and will not leave Ukraine without support.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:12
Eli3l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:
[Twitter]

Zo een half uur geleden zijn tanks vanuit withrusland Oekraïne binnengereden.
Er is tijdsverschil van een uur met NL

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Waar baseer je dit op? Lijkt mij erg sterk gezien de overduidelijke route die daar ligt. Daar moeten toch UA troepen liggen.

Loekashenko zou nu beweren dat zijn troepen geen onderdeel uitmaken van de invasiemacht. Voor wat het waard is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WhXsPUZTv2QWGvY2BU_3q_HjaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x1zCmBtqQxXTOyGVaSS26Pnv.png?f=user_large
In the area of settlements of Kopani and Ivanovo of the Kherson area servicemen fight with the enemy. In the Skadovsk area, the border commandant's office of the rapid response is being fired at from helicopters. It is currently known about 3 dead border guards. There are wounded
De 'in de buurt' was idd iets te generiek in mijn post.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2022 09:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 08:32
Unknown Alien schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Elk land doet aan propaganda. NL ook zeer zeker en allemaal via de media. Mooi voorbeeld is het hele Cornona gebeuren ;)

Wij hebben net 2 kantoren overgenomen waarvan er 1 in Moskou zit en de ander...jawel...Ukraine :+

Ik had toen al gezegd ik ga die kant niet op. dikke bye bye :+

Iedereen heeft een mening over Putin, want hij is de kwaadaardige in dit verhaal...Deze mening wordt door vele gebasseerd op wat het NOS verteld of facebook.

Putin staat net als Biden, Erdogan etc voor zijn land op zijn manier. Zij willen wat het beste is voor hunzelf en de burgers.

1 ding is zeker, dit is enorm klote voor iedereen en er zijn vooral verliezers.
ctrl c ctrl v

Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Qwerty-273 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:53:
Je ziet toch wel behoorlijk wat verschil in woorden als je kijkt naar Mark Rutte (NL) versus Mateusz Morawiecki (PL) en Andrzej Duda (PL).[Twitter][Twitter][Twitter]Vertaald naar het Engels: Despite the efforts of the international community, Ukraine fell victim to the brutal, unprovoked and unjustified Russian attack. We cooperate with our allies from NATO and the EU, we will jointly respond to Russian brutal aggression and will not leave Ukraine without support.
Niet heel gek toch. Als Nederland naast Rusland had gelegen hadden we ook zo gereageerd. De angst regeert bij de Oost Europese landen. Zijn zij de volgende die aan de beurt zijn.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:48
Iedereen heeft een mening over Putin, want hij is de kwaadaardige in dit verhaal...Deze mening wordt door vele gebasseerd op wat het NOS verteld of facebook.
Voor mij is het toch vooral de invasie die het 'm doet, en niet wat er in de media wordt gezegd.

Dat en het tussen neus en lippen door dreigen met kernwapens tegen iedereen die in zou willen grijpen, of je moet het idee hebben dat de wereldwijde media bewust het Russisch verkeerd vertaald.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:
[...]

En ik ben ook wel klaar met alleen oligarchen pesten. Er is ook genoeg normale bevolking die dit steunt, laat die dan ook maar bloeden.
Toch is het die bevolking die we aan onze kant moeten krijgen/houden. En dat is extreem lastig, omdat ze dag in dag uit volgegoten worden met propaganda waar niets van klopt. De Russen die dat wel door hebben, vinden dit ook verschrikkelijk. Immers, gewone Russen verdienen hier niets mee, en sterven in de strijd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• PLAE
[Twitter: https://twitter.com/smalinaqvi05/status/1496769884306690048/photo/1]

Kan iemand bevestigen dat dit echt Russisch is?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

polthemol schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:50:
[...]

het doet al jaren pijn in hun beurs, zolang men echter overtuigd is van een vijands beeld, zullen ze als ware martelen die pijn incasseren en blijven incasseren, samen met het risico dat je als dissident een hoge kans hebt in Rusland om te 'verdwijnen'.

Nogmaals: mensen moeten zich informeren over wat Rusland is, het is een economie die geen bal voorstelt en daarbij door een heel selectie groep mensen intens hard wordt geplunderd. Verwachten dat die burger in opstand gaat komen omdat hij nog minder wodka/eten gaat krijgen, is een vrij grote illusie.

@himlims_ dat is niet wat Putin bedoelde met die term. Denazificatie staat synoniem voor alles en iedereen 'opruimen' die tegen Rusland is / Russische bezetting. Het klinkt als een eufemisme, maar men vertaalt 'nazi' als 'iedere persoon die mij in de weg probeert te zitten'. Doodordinaire zuivering kortom, waarbij er geen enkel verschil zal worden gemaakt tussen militairen, burgers of wat dan ook, als hij die term naar historische inhoud gaat hanteren.
De angst om het kleine beetje dat ze hebben te verliezen regeert. De kans om veel meer te winnen door het voorbeeld van Oekraïne/Polen te volgen wordt daardoor niet gezien.

En punt 2: Rusland schijnt in het koude en verre Oosten nog wel wat ruimte te hebben om met dissidenten en andere niet gewenste personen om te gaan, hebben ze ruime ervaring mee.

Ik had het er met mijn vrouw over, moet je de gehele Russische bevolking straffen? Aan de andere kant, nu wordt de hele Oekraïense bevolking gestraft....

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:34
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:56:
[Twitter]

Die foto cirkelt al dagen op het internet rondom de 'oefeningen' samen met Belarus. De foto hoort in ieder geval niet bij het twitter berichtje.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:56:
[Twitter]

Die foto laat Russische tanks zien ja, maar ze zien er niet echt uitgeschakeld uit. Je ziet zelfs nog de commander uit z'n cupola steken.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:13
Maar goed, het Oekrainse leger is er dus ook gewoon niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12 10:40

lasharor

7 december 2004

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik ben benieuwd hoe ver Europa durft te gaan met de sancties. Welke prijs willen we als Europa gaan betalen voor onze principes? Nederland kennende zullen wij wel weer blokkerend zijn als het duidelijk wordt dat het ons serieus geld gaat kosten. Zeker met de VVD aan het roer, en misschien is dit ook wel wat de gemiddelde Nederlander wil. Ik hoop zelf dat Nederland toch eens met visie en daadkracht te werk gaat en zich niet alleen laat lijden door de eigen portemonnee, die kruideniers mentaliteit hangt mij echt de keel uit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12 10:40

lasharor

7 december 2004

xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:59:
Ze schieten wel terug hoor: https://old.reddit.com/r/...aas_over_ukraine_unknown/

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Robkazoe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Niet heel gek toch. Als Nederland naast Rusland had gelegen hadden we ook zo gereageerd. De angst regeert bij de Oost Europese landen. Zijn zij de volgende die aan de beurt zijn.
De landen die NAVO lid zijn hebben als het goed is wel de garantie dat de NAVO komt helpen. Maar dan nog, als land zit je er niet op te wachten dat er op jouw grondgebied een (proxy)oorlog wordt uitgevochten, het wordt er niet leefbaarder door....

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:26

polthemol

Moderator General Chat
dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:58:
[...]

De angst om het kleine beetje dat ze hebben te verliezen regeert. De kans om veel meer te winnen door het voorbeeld van Oekraïne/Polen te volgen wordt daardoor niet gezien.

En punt 2: Rusland schijnt in het koude en verre Oosten nog wel wat ruimte te hebben om met dissidenten en andere niet gewenste personen om te gaan, hebben ze ruime ervaring mee.

Ik had het er met mijn vrouw over, moet je de gehele Russische bevolking straffen? Aan de andere kant, nu wordt de hele Oekraïense bevolking gestraft....
nop, dan komt het 'vijandsdenken' in beeld: het is niet Putin zijn schuld dat de Rus honger heeft immers! Hij doet ALLES eraan om de gewone Rus te helpen, huet is het grote, boze Westen wat hier schuldig aan is. Maar geen vrees! Oekraine is de graanschuur van Europa, dus het zal spoedig zijn opgelost. (of welke spin men ook gaat geven hieraan).

Propaganda doet rare dingen met mensen, ik denk dat Noord-Korea hier ook een goed voorbeeld van is.

En ja, op een gegeven moment zullen we ook als EU zijnde ervoor moeten kiezen om Rusland totaal te isoleren, burgers en alles.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• PLAE
nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Die foto laat Russische tanks zien ja, maar ze zien er niet echt uitgeschakeld uit. Je ziet zelfs nog de commander uit z'n cupola steken.
Er schijnen foto's te zijn van die tanks bij Charkov. Maar zie ze nog niet.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Waar baseer je dit op? Lijkt mij erg sterk gezien de overduidelijke route die daar ligt. Daar moeten toch UA troepen liggen.

Loekashenko zou nu beweren dat zijn troepen geen onderdeel uitmaken van de invasiemacht. Voor wat het waard is.
Bij Kherson komt tevens het water op de Krim vandaan:
Head of occupation authorities of Crimea, declared that he is expecting to shortly start receiving water from the Dnipro river
Strategisch belang voor Rusland.

PSN

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Putin staat net als Biden, Erdogan etc voor zijn land op zijn manier. Zij willen wat het beste is voor hunzelf en de burgers.

[...]
Als je dit daadwerkelijk gelooft, dan wordt een discussie lastig.

Dat betekent, stam + t .

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
xzaz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:59:
Dat vroeg ik mij ook al af, waar is het nationale leger? Er zou toch flink terug gevochten worden?

March of the Eagles

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brent schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Toch is het die bevolking die we aan onze kant moeten krijgen/houden. En dat is extreem lastig, omdat ze dag in dag uit volgegoten worden met propaganda waar niets van klopt. De Russen die dat wel door hebben, vinden dit ook verschrikkelijk. Immers, gewone Russen verdienen hier niets mee, en sterven in de strijd.
Hearts and minds is natuurlijk belangrijk, maar wat moeten we nog meer doen?

Het is geen 1970 meer waar je als Rus alleen de Pravda kon lezen, of China met de Great Firewall, als je uit de propaganda wil stappen, dan is dat mogelijk.

Natuurlijk, alleen Poetin supporters raken is beter, maar dat wordt erg lastig.

People as things, that’s where it starts.

• ErikT738
pingkiller schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:59:
Ik ben benieuwd hoe ver Europa durft te gaan met de sancties. Welke prijs willen we als Europa gaan betalen voor onze principes? Nederland kennende zullen wij wel weer blokkerend zijn als het duidelijk wordt dat het ons serieus geld gaat kosten. Zeker met de VVD aan het roer, en misschien is dit ook wel wat de gemiddelde Nederlander wil. Ik hoop zelf dat Nederland toch eens met visie en daadkracht te werk gaat en zich niet alleen laat lijden door de eigen portemonnee, die kruideniers mentaliteit hangt mij echt de keel uit.
Ik hoop dat we voor een volledige afsluiting gaan. Geen import, geen export, geen sportevenementen, geen songfestival, geen internet, niets. Als we het nu niet doen zitten we over een paar jaar weer met vergelijkbare shit en geven we Rusland meer tijd om zelfvoorzienend te worden en bondgenoten te vinden.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
XWB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af, waar is het nationale leger? Er zou toch flink terug gevochten worden?
Wie zegt dat ze dat niet aan het doen zijn dan?

Playstation 5

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:46
Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Niet te vergeten de sportwereld, vind dat de FIA bijvoorbeeld de race in Rusland moet schrappen.
Dat is een interessant onderwerp wat dat betreft. Het betreft in dat geval een geldstroom van Rusland naar het westen. Dat is technisch gezien minder problematisch denk ik. Etisch gezien natuurlijk enorm bedenkelijk. Hetzelfde voor allerhande sponsoring door Gazprom, maar ook anderssoortige investeringen vanuit de Russische elite. Vele individuen, maar ook Russische staatsbedrijven als VTB (bank) en Gazprom stonden echter sinds 2014 al op internationale sanctielijsten.

De NOS had daar in de afgelopen dagen nog een interessant artikel over waarin er vraagtekens bij werd gezet of nieuwe sancties daarom nog wel effectief zijn, of dat men er inmiddels sowieso reeds aan gewend is.

Ik kan in ieder geval niet anders dan concluderen dat voorgaande sancties geen 100% dekking hadden en dus uitzonderingen toestaan. Of dat nog zo zal blijven, zeker ook met de blik op de gastoevoer, is wel de vraag.
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Dat zou ik niet zo snel zeggen.

De Russische economie is door de sancties die er al waren langzaam maar zeker naar de klote geholpen.

Als we ze nu uit SWIFT gooien en handelsembargo's opzetten, douwen we ze terug naar 1850.

En ik ben ook wel klaar met alleen oligarchen pesten. Er is ook genoeg normale bevolking die dit steunt, laat die dan ook maar bloeden.
In feite is het de keuze of je het Russische volk wilt laten bloeden, of het volk in de Oekraïne. Ik denk dat die keuze snel is gemaakt, hoezeer het Russische volk zelf ook grotendeels slechts een speelbal is voor de eigen politiek.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ukraine:
Active personnel: 245,000 (2022)
Reserve personnel: 220,000 (2022)

Rusland:
Active personnel 1,014,000
Reserve personnel 2,000,000

Wat gaat Ukraine doen dan? 5x zoveel troepen en veel meer mechanisch arsenaal. Dit is alsof Duitsland Nederland binnenvalt...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[YouTube: Черняховского улица | Odessa ONLINE ᴴᴰ]

Ben wat webcams aan het checken. Lange rijen voor de banken in Odessa (en ik verwacht ook andere steden..)

• Bo0bz
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Die stonden 2 seconden geleden hier: https://twitter.com/ua_in...96769048390119424/photo/1

Inmiddels zijn ze weg...

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Wat als China zich erin mengt, dan begint het wel heel eng te worden voor iedereen. Het stopt vast niet in Oekraïne en de vraag is waar stopt het wel? En hoe groot is die kans dat China dit doet? En wat zal het gaan betekenen voor ons kikkerlandje waar we eigenlijk alleen maar veilig leven en rust kennen? En hoe groot is die kans?

Wellicht zijn we nog lang niet zo ver, maar ik ga me dat gewoon echt afvragen. Het is ook iets wat eigenlijk niemand kan weten.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Oekraïne gaat naar verwachting een soort slavische Vietnam/Afghanistan worden. Ik meen dat er zo'n 400.000 veteranen zijn in Oekraïne die willen vechten. Daar komt bij dat wapenbezit voor de invasie legaal was gemaakt, en er zijn gigantisch veel wapens vanuit de EU aan Oekraïne geschonken.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
London schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:03:

Ben wat webcams aan het checken. Lange rijen voor de banken in Odessa (en ik verwacht ook andere steden..)
Rants over de politiek zijn hier niet welkom.

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-02-2022 10:19 ]

discogs

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

polthemol schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:01:
[...]

nop, dan komt het 'vijandsdenken' in beeld: het is niet Putin zijn schuld dat de Rus honger heeft immers! Hij doet ALLES eraan om de gewone Rus te helpen, huet is het grote, boze Westen wat hier schuldig aan is. Maar geen vrees! Oekraine is de graanschuur van Europa, dus het zal spoedig zijn opgelost. (of welke spin men ook gaat geven hieraan).

Propaganda doet rare dingen met mensen, ik denk dat Noord-Korea hier ook een goed voorbeeld van is.

En ja, op een gegeven moment zullen we ook als EU zijnde ervoor moeten kiezen om Rusland totaal te isoleren, burgers en alles.
Ik denk het ook, dat we gewoon alle banden moeten verbreken. Dat zal ook bij ons flink pijn doen, maar hier aan toegeven schiet niet op en dan kunnen we blijven toegeven totdat ze op het strand bij Hoek van Holland staan. Rupslandje-nooit-genoeg gaat met oligarchen aan het roer niet opgeven totdat werkelijk alles kaalgevreten is.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Slavy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Ukraine:

Rusland:

Wat gaat Ukraine doen dan? 5x zoveel troepen en veel meer mechanisch arsenaal. Dit is alsof Duitsland Nederland binnenvalt...
Manschappen zeggen niet heel veel, zeker voor het Russische leger wat op zijn best is vrij slechte staat is.

Kijk naar alle moderne oorlogen die Rusland gevochten heeft, het loopt nooit echt goed voor ze af qua verliezen, en dat zullen we in Oekraïne waarschijnlijk ook wel zien.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

London schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:03:

In Odessa wel veel mensen die geld in huis halen en eten/drinken inslaan idd.
Verder is het daar nog relatief rustig (qua paniek), wel erg druk op de weg met mensen die al richting Moldavie gaan met de auto.

PSN

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-12 10:26

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Tweak_ers schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 04:16:
[...]

Omdat het de enige manier is om de reden van de inval te begrijpen. Pas als je dat begrijpt, heeft diplomatie weer zin.

Ik denk niet dat het invallen voor meer vooruitgang zorgt. Wat wij hier met z’n allen vinden doet er helaas zo weinig toe. Het verandert namelijk niets aan de situatie.
Gezien er nu openlijk oorlog is en Rusland heel Oekraïne invalt denk ik dat ons oorspronkelijk uitgangspunt: Deescalatie om de status quo te behouden nog weinig zin heeft. Het doel van Rusland is duidelijk gezien hoe de troepen zich bewegen: Annexatie van Oekraïne in zijn geheel.

Diplomatie zal waarschijnlijk pas weer aan kracht winnen over 2~4 dagen wanneer de stof van de huidige invallen is gedaalt. Echter gezien het verraad van Rusland (het negeren en opzeggen van verdragen) verwacht ik dat het zeer stroef zal lopen. Immers het vertrouwen, de basis voor diplomatie heeft een zeer grote deuk gekregen.

Zodra het vertouwen hersteld is zullen beide partijen weer bereid te zijn om zich in te leven in de zorgen/wensen van anderen.
Waar ik nu vooral bang voor ben, Poetin merkt dat we nauwelijks reageren op de inval en kan zo veel meer acties uitvoeren, omdat hij denkt dat ze zonder consequenties zullen zijn.
Er is een hoop actief op de achtergrond, maar reageren kost tijd. Een betere vraag om jouw zorgen te beantwoorden is of het "westen" zich voldoende heeft voorbereid. Immers de rusland/kremlin heeft 8 jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, ik heb ook een stapeltje cash binnen gehaald. Maar das meer omdat ik verwacht dat er nog weleens een 'storing' bij de banken kan ontstaan.

[ Voor 51% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-02-2022 10:20 ]

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Dit is waar de twitter post die verwijderd is naar verwees, kan zelf niet bevestigen dat dit accuraat is.

https://censor.net/ru/pho...dva_t72_fotoreportajvideo

[ Voor 13% gewijzigd door ReVision. op 24-02-2022 10:07 ]

hoi

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27

FreakNL

Well do ya punk?

dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Ik denk het ook, dat we gewoon alle banden moeten verbreken. Dat zal ook bij ons flink pijn doen, maar hier aan toegeven schiet niet op en dan kunnen we blijven toegeven totdat ze op het strand bij Hoek van Holland staan. Rupslandje-nooit-genoeg gaat met oligarchen aan het roer niet opgeven totdat werkelijk alles kaalgevreten is.
Dat betekent dat we nu door de bittere pil heen moeten bijten. Dus gas wordt dan ook 5 tot 10 euro de kuub.

Anders komt die pil over 20 jaar wel..

Enige andere uitweg is een nieuwe (gematigde) leider in Rusland, Putin heeft ook niet het eeuwige leven. Ik vraag me wel af hoe reeel dat is. Kan ik lastig inschatten.

• Bo0bz
ReVision. schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Dit is waar de twitter post die verwijderd is naar verwees, kan zelf niet bevestigen dat dit accuraat is.

https://censor.net/ru/pho...dva_t72_fotoreportajvideo
Datum bericht: 04.02.15 17:08

Lijkt me dus niet.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Dat betekent dat we nu door de bittere pil heen moeten bijten. Dus gas wordt dan ook 5 tot 10 euro de kuub.

Enige andere uitweg is een nieuwe (gematigde) leider in Rusland, Putin heeft ook niet het eeuwige leven. Ik vraag me wel af hoe reeel dat is. Kan ik lastig inschatten.
Ik vermoed dat de kliek om Putin heen wel ervoor zorgt dat er een marionet op de troon komt als Putin om wat voor reden dan ook wegvalt

• loewie1984
  • Laatst online: 22:52
FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Na Poetin, Medvedev en daarna wel weer een andere chauvinistisch idioot

discogs

• Stylze
dr.lowtune schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Idd het ergste vind ik dat je nu al mensen hoort zeiken over de gasprijzen etc die wel zullen toenemen. Komop zeg dat moeten we gewoon accepteren en meer betalen daarvoor maar vooral van het gas af gaan in de toekomst, we moeten nooit meer afhankelijk zijn van dit soort landen, we moeten dit samen oplossen en mensen die het minder breed hierin natuurlijk ook helpen.

Hopelijk komen we hier als eu landen samen sterker uit.

Playstation 5

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:36
Kunnen we niet stoppen met bronnen die niet geverifieerd kunnen worden.

Die tanks komen dus uit 2015:
https://m.censor.net/en/p...er_three_days_of_fighting

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In Odessa paar minuten geleden weer grote explosies uit de richting van het vliegveld / sepmoi kilometer.
(daar staat Oekrainse luchtafweer)

(vrouw aan de telefoon)

PSN

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stylze schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Idd het ergste vind ik dat je nu al mensen hoort zeiken over de gasprijzen etc die wel zullen toenemen. Komop zeg dat moeten we gewoon accepteren en meer betalen daarvoor maar vooral van het gas af gaan in de toekomst, we moeten nooit meer afhankelijk zijn van zo'n soort landen, we moeten dit samen oplossen en mensen die het minder breed hierin natuurlijk ook helpen.

Zo bedoelde ik hem niet hoor. Als gas 10 euro de kuub wordt maar we daarmee wel Rusland in isolatie brengen en daarmee de landen om hem heen beschermen en het Russische volk aan onze kant krijgen (kwaadschiks) heb ik dat er graag voor over.

• Vorkie
  • Niet online
Loekasjenko: geen Belarusissche troepen
President Loekasjenko van Belarus ontkent dat er militairen van zijn land betrokken zijn bij de oorlog tegen Oekraïne. Volgens Oekraïne is het land vanuit verschillende plekken aangevallen, waaronder uit Belarus. In het land waren voorafgaand aan de aanval op Oekraïne 30.000 militairen uit Rusland gestationeerd.
Ja, die denkt ook, ik zit nog in de luwte, niemand geeft sancties aan mijn land.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ukraine:

Rusland:

Met dat verschil dat Oekraine nu z’n hele leger kan inzetten en Rusland hele lange grenzen heeft die ook nog verdedigd moeten worden. Gezien de cijfers die de afgelopen weken zijn genoemd is de Russische invasiemacht niet (veel) groter dan het Oekraiense leger.

• Stylze
FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Zo bedoelde ik hem niet hoor. Als gas 10 euro de kuub wordt maar we daarmee wel Rusland in isolatie brengen en daarmee de landen om hem heen beschermen en het Russische volk aan onze kant krijgen (kwaadschiks) heb ik dat er graag voor over.
Was ook geen aanval op jou hoor, meer in mijn app groepen dat ik mensen daar over hoor.

Playstation 5

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Nu toch wel wat grote militaire toestellen die nu oppoppen in o.a. Polen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyBFE5siOf3BHtVICxtYAyU87E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pF58QlnTWIcw3yh1ZH1Z3MVr.png?f=fotoalbum_large

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

nst6ldr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Oekraïne gaat naar verwachting een soort slavische Vietnam/Afghanistan worden. Ik meen dat er zo'n 400.000 veteranen zijn in Oekraïne die willen vechten. Daar komt bij dat wapenbezit voor de invasie legaal was gemaakt, en er zijn gigantisch veel wapens vanuit de EU aan Oekraïne geschonken.
Een Tjetjenie dus. En dat is waar ik bang voor ben.

Wat verschrikkelijk zal zijn voor Oekraïne, en zelfs al trekt Rusland zich terug, het land is dan in puin en een speelbal voor extremisten en criminelen. En dan heeft Putin alsnog zijn zin.

Mocht dat het scenario worden, moeten de EU en de NAVO Ukraine direct te hulp schieten om een beetje stabiliteit te krijgen, en letterlijk te puinruimen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Dit is alsof Duitsland Nederland binnenvalt...
Verdelen ze dan onderling wel eerst hun gezamenlijke tanks? Zodat Duitsland er 3 heeft en Nederland er 3 :P

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 24-02-2022 10:13 ]

• ErikT738
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Manschappen zeggen niet heel veel, zeker voor het Russische leger wat op zijn best is vrij slechte staat is.
Mijn kennis van het Oekraïense leger is gebaseerd op wat beelden uit een reisprogramma, maar die leken me ook niet echt een geoliede machine met modern materieel helaas.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
Idd het ergste vind ik dat je nu al mensen hoort zeiken over de gasprijzen etc die wel zullen toenemen. Komop zeg dat moeten we gewoon accepteren en meer betalen daarvoor maar vooral van het gas af gaan in de toekomst, we moeten nooit meer afhankelijk zijn van dit soort landen, we moeten dit samen oplossen en mensen die het minder breed hierin natuurlijk ook helpen.
Vermoed dat wij hier genoeg verdienen om dat relatief eenvoudig op te kunnen vangen, er zijn genoeg mensen voor wie een paar tientjes in de maand een groot probleem is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

Spotmatic

Ken sent me

[...]
De bijstandsmoeder van 3 hoog achter zal het er vast ook voor over hebben?

Ik heb het er ook wel voor over dat Groningen van de kaart wordt geveegd, dat iedereen verplicht naar elders moet verhuizen, en dat alle gas daar uit de grond wordt gehaald. Maar dat is van mij uit gezien hè, ik snap dat dit niet gewenst is door Groningers. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:06
loewie1984 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Na Poetin, Medvedev en daarna wel weer een andere chauvinistisch idioot
Het enige wat Medvedev van Putin mag is zelfstandig ademen. Putin is al bijna 25 jaar onafgebroken aan de macht.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
[...]

Dan gaat het gemiddelde huishouden 15000 euro per jaar voor gas betalen. Leuk idee maar dan haken de meeste Nederlanders gedwongen af na een paar maanden.

• xzaz
n0pe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Dan gaat het gemiddelde huishouden 15000 euro per jaar voor gas betalen. Leuk idee maar dan haken de meeste Nederlanders gedwongen af na een paar maanden.
We hebben gas.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Kijk naar alle moderne oorlogen die Rusland gevochten heeft, het loopt nooit echt goed voor ze af qua verliezen, en dat zullen we in Oekraïne waarschijnlijk ook wel zien.
Niet alleen manschappen, maar ook kennis en kunde, hart en ziel van het volk, gedrevenheid, landschap, tijd, bevoorrading, strategische en tactische keuzes, diplomatie op de achtergrond, economische infrastructuur, communicatie infrastructuur, et cetera.

Voor het invallen van een land heb je sowieso meer mankracht nodig omdat je het land moet bezetten (later doet het volk dat voor je).

De hoeveelheid manschappen was alleen interessant voor dat het tijdperk van Napoleon het innoveerde en oorlog voeren nog een formele gelegenheid was waarbij beide kampen van te voren afspraken waar ze de oorlog voerde. Toen werd ook weleens afgesproken dat men bepaalde dorpen ontzag gezien beide partijen economisch belang hebben. Niet dat er geen vuil spel gespeeld werd, maar oorlog is verder ontwikkeld.

Nu kan één hacker de helft van een land plat leggen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-12 11:10
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:

[Afbeelding]
Bron?

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Imho het beste wat het westen nu kan doen (wat ze al hadden moeten doen) is massaal anti-tank and draagbare SAM raketten dumpen in oekraine plus enorm zware sancties tegen rusland . Maak deze invasie zo kostelijk voor rusland als het maar zijn kan.

Poetin toont met deze 2e invasie aan dat hij nergens voor zal stoppen tot rusland terug de oude macht van in de USSR heeft.

• Stylze
hoevenpe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Vermoed dat wij hier genoeg verdienen om dat relatief eenvoudig op te kunnen vangen, er zijn genoeg mensen voor wie een paar tientjes in de maand een groot probleem is.
Mooi moment om wat meer samen te gaan werken in het land, met 1 zo'n common enemy kunnen er ook mooie dingen gebeuren in een samenleving gelukkig.

Playstation 5

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het was figure of speech. Mag ook 5 euro de kuub zijn.

Bovendien duurt het echt niet zo lang meer voordat gas 10 euro de kuub is, Rusland of niet. We hebben nog een andere crisis ook namelijk.

Tevens zullen de sterkste schouders dit moeten dragen. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. De alles-mag-op nineties komen nooit meer terug.

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
n0pe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Huishoudens kun je wel verwarmen met elektra/hooutkachel/dekens (zeker zo richting het voorjaar) de bedrijven die gas nodig hebben voor voedsel/afvalververking etc.etc. kunnen nog niet zonder

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:46
[...]

Vergeet niet dat niet iedereen een IT inkomen heeft waar hogere prijzen gewoon betekent dat de cv op 16 graden moet.
Van hen snap ik de angst wel, en dat ze vooral naar de eigen situatie kijken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
[...]

Hoe bedoel je/waar baseer je dit op? Ze hebben toch een parate macht van 100k+?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:14:
Het was figure of speech. Mag ook 5 euro de kuub zijn.

Bovendien duurt het echt niet zo lang meer voordat gas 10 euro de kuub is, Rusland of niet. We hebben nog een andere crisis ook namelijk.

Tevens zullen ze sterkste schouders dit moeten dragen. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. De alles-mag-op nineties komen nooit meer terug.
Gok dat we de Groningse kraan ook weer volledig open gaan draaien. Zuur voor de Groningers maar dit verandert natuurlijk alles.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:16
DevWouter schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Gezien er nu openlijk oorlog is en Rusland heel Oekraïne invalt denk ik dat ons oorspronkelijk uitgangspunt: Deescalatie om de status quo te behouden nog weinig zin heeft. Het doel van Rusland is duidelijk gezien hoe de troepen zich bewegen: Annexatie van Oekraïne in zijn geheel.

Diplomatie zal waarschijnlijk pas weer aan kracht winnen over 2~4 dagen wanneer de stof van de huidige invallen is gedaalt. Echter gezien het verraad van Rusland (het negeren en opzeggen van verdragen) verwacht ik dat het zeer stroef zal lopen. Immers het vertrouwen, de basis voor diplomatie heeft een zeer grote deuk gekregen.

Zodra het vertouwen hersteld is zullen beide partijen weer bereid te zijn om zich in te leven in de zorgen/wensen van anderen.
De Krim 2014 - heden in een notendop

Maar eens, deëscalatie heeft niet zoveel zin meer..

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Nou, ziedaar. :)
RobinHood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Een Tjetjenie dus. En dat is waar ik bang voor ben.

Wat verschrikkelijk zal zijn voor Oekraïne, en zelfs al trekt Rusland zich terug, het land is dan in puin en een speelbal voor extremisten en criminelen. En dan heeft Putin alsnog zijn zin.

Mocht dat het scenario worden, moeten de EU en de NAVO Ukraine direct te hulp schieten om een beetje stabiliteit te krijgen, en letterlijk te puinruimen.
De vraag is eerst wat de conclusie van het conflict gaat zijn, als Rusland terugtrekt is het de vraag wanneer en wat ze achterlaten. Ik denk dat ze op z'n minst iemand installeren om het machtsvacuüm op te vullen, al is het maar een krijgsheer die op eigen initiatief (met hulp van Rusland) de orde in het land terugbrengt. En dan zal een EU niet helpen.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28
Tristan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:

[Afbeelding]
Awacs?

• PLAE
Wie deelde eerder de link van het live-verslag op Twitter? Ze zijn overgestapt naar een nieuw kanaal, weet iemand dit?

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Thomas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Gok dat we de Groningse kraan ook weer volledig open gaan draaien. Zuur voor de Groningers maar dit verandert natuurlijk alles.
*knip*
Dergelijke problemen zo simpel wegcijferen staat evengoed niet in verhouding. Troll dus.

Dan wegen andere belangen zwaarder. En naar mijn inziens hadden ze dat allang moeten doen die gaskraan vol open in het Noorden (met een goed plan)

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 10:22 ]

• ErikT738
[...]

Ik denk dat Groningen hier wel begrip voor heeft en dat ze ook geen slaaf van Rusland willen zijn. Zolang er fatsoenlijke compensatie komt natuurlijk en het gas niet wordt gebruikt om geld te verdienen maar om huizen te verwarmen.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

https://twitter.com/Defen...&t=yC7DKceJ9MVPMDoOQ-Hs0w

[ Voor 18% gewijzigd door Zewatanejo op 24-02-2022 10:19 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
[...]
Ik verwacht deze keer wel een fatsoenlijke compensatie voor Groningen. (ik woon er niet). Anders gaan we hier nog de politie moeten inzetten.

Oh en die datacenters mogen nu wel ene halt toe geroepen worden. Die energie gaan we nodig hebben om de stadsverwarmingen enz over te zetten op elektra, van het gas af.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Silent Thunder schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik wordt een beetje moe van dat ''zuur voor de groningers''

Heel europa 'staat in brand', dan kun je geen rekening houden met wat scheuren in huizen vind ik

Dan wegen andere belangen zwaarder. En naar mijn inziens hadden ze dat allang moeten doen die gaskraan vol open in het Noorden (met een goed plan)
Het is makkelijk praten als je er zelf niet woont.

Less alienation, more cooperation.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
[...]

Heel europa 'staat in brand', dan kun je geen rekening houden met wat scheuren in huizen vind ik

Nee jij woont daar natuurlijk niet

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik van mening ben dat "we" hier iets mee moeten.

En dan zeg ik niet dat we va banque de oorlog in moeten stappen. Maar we moeten Rusland wel pijn gaan doen, ongeacht hoeveel pijn dat ons persoonlijk oplevert.

Anders pakt hij over een paar jaar Belarus erbij. En Georgië. En Kazachstan.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoekstra: Nederlandse ambassade in Oekraïense Lviv blijft open
Minister van Buitenlandse zaken Wopke Hoekstra laat weten dat de Nederlandse ambassade in Lviv openblijft. Zondag had Nederland vanwege spanningen de ambassade van de hoofdstad Kiev verplaatst naar de west-Oekraïense stad.

Bron: https://www.nu.nl/spannin...-meerdere-richtingen.html

Echt iedere land haalt zijn ambassade personeel terug en wat doet nederland....joh blijf lekker zitten... :F :F :F

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:06
[...]

Dat kan ook zoet worden voor de Groningers, maar dat vergt een politieke U-bocht die ik de neoliberale partijen niet zie maken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:12
[...]

echt te kort door de bocht, dat huis is alles wat ze hebben.
Prima dat we daar overheen stappen maar dan stoppen met klimaatplannen en voor alle Groningers nieuwe huizen. Dat compromis moet de regering dan maken anders voorzie ik een volksopstand (en terecht!).

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 13:49
Noorwegen heeft toch nog voor de komende 50+jaar gas? Ja Russisch gas zal best goedkoper geweest zijn 20jaar geleden, maar nu lijkt het mij een goede keus om over te stappen

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 22:24

tuinïnen

Eventus stultorum magister

FreakNL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:

Anders pakt hij over een paar jaar Belarus erbij. En Georgië. En Kazachstan.
Ik zal je een geheim verklappen, die heeft hij al ;)

• dcell
  • Laatst online: 22:43
devilsnight schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:04:
Wat als China zich erin mengt, dan begint het wel heel eng te worden voor iedereen. Het stopt vast niet in Oekraïne en de vraag is waar stopt het wel? En hoe groot is die kans dat China dit doet? En wat zal het gaan betekenen voor ons kikkerlandje waar we eigenlijk alleen maar veilig leven en rust kennen? En hoe groot is die kans?

Wellicht zijn we nog lang niet zo ver, maar ik ga me dat gewoon echt afvragen. Het is ook iets wat eigenlijk niemand kan weten.
China gaat zich waarschijnlijk niet fysiek mengen in deze situatie. Dit komt China juist goed uit omdat zij nu een voorbeeld hebben voor een eventuele inval in Taiwan.

Nu kunnen zij toekijken hoe de wereld reageert op een dergelijke situatie. China gaat hooguit wat uitspraken doen over de situatie denk ik.

• Stylze
Hebben we er dan nog 2 over voor verdediging van eigen grenzen?:)

Playstation 5

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:12
Joris748 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Dat kan ook zoet worden voor de Groningers, maar dat vergt een politieke U-bocht die ik de neoliberale partijen niet zie maken.
Dit dus! :)

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
Caelorum schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Ik verwacht deze keer wel een fatsoenlijke compensatie voor Groningen. (ik woon er niet). Anders gaan we hier nog de politie moeten inzetten.

Oh en die datacenters mogen nu wel ene halt toe geroepen worden. Die energie gaan we nodig hebben om de stadsverwarmingen enz over te zetten op elektra, van het gas af.
Begin bij jezelf zou ik zeggen, zet lekker je computer uit en stop met het volgen van nieuws en Twitter-feeds.

Die datacenters staan er op zich niet zomaar hé...

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Sorry hoor maar deze opmerking is hetzelfde als "er moeten overal windmolens geplaatst worden, behalve in de buurt van mijn achtertuin".

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:40
ErikT738 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:
[...]

We hebben Groningen nog. Het lijkt me sterk dat iemand er op tegen is dat gas in noodgevallen te gebruiken om huizen te verwarmen e.d.

Gas voor de industrie is een ander verhaal.
De industrie heeft doorgaans juist weinig keuze/alternatief (op korte termijn). We zouden ook collectief de thermostaat gewoon even op 15 graden i.p.v. 20 kunnen zetten. Er gaat echt niemand dood van een trui aandoen. Koud douchen overleef je ook gewoon, ik doe het al jaren.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

En Groningers worden doodmoe van simpele zielen die alles voor eigen gewin willen omdat ze zelf 0 gevolgen ondervinden :) Wat een simpele gedachtegang, ga je schamen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:16
[...]

Wat een schrikbarend dom en kortzichtig inzicht.

Werkelijk beneden alle peil ;w

Lees je in.

• Vorkie
  • Niet online
Ik hoor in deze tijd in de nacht nooit militaire toestellen (woon onder de rook van Arnhem/Nijmegen) maar vannacht werd ik er wakker van. Ik dacht nog, nee hé.

Chinook, duidelijk te herkennen, maar ook een Apache/ gewone helicopter en in ieder geval 1 straaljager.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Sandor_Clegane schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Het is makkelijk praten als je er zelf niet woont.
Het blijft blijkbaar lastig voor mensen om de schaal in te schatten. We zitten in een dermate scenario dat een scheur in een huis wel het minste is waar je je zorgen om moet maken.

Je moet dit op grote schaal bekijken, niet op micro-niveau. Hoe lullig ook voor degene die het treft.

Het is ook wel het grote probleem, we willen hier in het westen geen cent of geen greintje luxe inleveren. Tja, als dat de uitkomst is dan kunnen we dit topic wel sluiten, dan laten we Putin gewoon zijn gang gaan.

• Stylze
dcell schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:19:
[...]

China gaat zich waarschijnlijk niet fysiek mengen in deze situatie. Dit komt China juist goed uit omdat zij nu een voorbeeld hebben voor een eventuele inval in Taiwan.

Nu kunnen zij toekijken hoe de wereld reageert op een dergelijke situatie. China gaat hooguit wat uitspraken doen over de situatie denk ik.
Ik denk het ook niet anders heb je wel echt WW3 toen iemand hier die link dumpte van oorlogsschepen richting taiwan schrok ik ook wel even maar bleek geen goede bron.

Maar helemaal uitsluiten moet je het ook weer niet natuurlijk.

Playstation 5

• xzaz
stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:19:
[...]

En Groningers worden doodmoe van simpele zielen die alles voor eigen gewin willen omdat ze zelf 0 gevolgen ondervinden :) Wat een simpele gedachtegang, ga je schamen.
We moeten de Groningers ook gewoon normaal behandelen en niet zeiken om elke cent. Zorg gewoon voor een minister van Gas en zorg dat Groningen gewoon schadeloos blijft.

Pagina: 1 ... 108 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Extra omtrent de situatie nu:
Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.

Specifieke topic regels
• Onderbouw je betoog met betrouwbare en verifieerbare bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid