Nu had ik op dat account in DSM shortcuts staan, die ik bij de nieuwe gebruiker niet terug kan krijgen.
Is daar alsnog een mogelijkheid voor? Het zijn geen standaard packages, maar komen vanuit de Community repository.
Herinstalleren van die packages brengt de snelkoppelingen niet terug. Ook niet in het hoofd menu.
Overigens is het geen ramp hoor, het zijn snelkoppelingen naar bijv. Sonarr, Autosub e.d. Dat zijn zaken waar ik in mijn browser ook snelkoppelingen naar heb. Maar het zou handig zijn.
En het stoort me dat ik niet weet hoe die snelkoppelingen precies gemaakt worden en waar ze opgeslagen zijn op het systeem
"It's about time you showed up Fox!"
Zou je dan voor mij kunnen testen of een 1080p film met DTS gelijk zonder haperingen en al op een TV afgespeeld kan worden? Ik weet alleen niet of jou tv DLNA heeft.masauri schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:02:
[...]
thx, had een cijfer verkeerd gelezentis de 215j die ik heb ontvangen.
Meer vragen heb ik niet. Kwam er juist niet uit bij hun knowledgebase wat nou gebeurd bij een groep 2 bij DLNA.
Tnx alvast!
pricewatch: Seagate NAS HDD, 2TB
Ik lees wat gemengde verhalen maar ik heb al een seagate 2TB HD. Ik zou graag bij dit merk willen blijven. Volgens Synonoly zijn het alleen specifieke modellen maar dat is lastig te bestellen. Iemand ervaring?
Staat in de HCL dus...ID-College schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:05:
Heeft iemand enig idee of de volgende schijf met de synonoly ds213j samen werkt?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb 2 USB drives aangesloten.
1 wordt gebruikt om gegevens van de nas te backuppen en als time machine backup.
Daarnaast heb ik nu nog een USB HD aangesloten met gegevens. Deze gegevens wil ik dus regelmatig backuppen van deze USB HD naar de andere USB HD. Is dit mogelijk op een of andere manier (gegevens moeten op USB HD blijven staan)?
👉🏻 Blog 👈🏻
in terminal:
cd /volume1
rm -r test
-s /volumeUSB1/usbshare/ test
Maar dan verdwijnt die (nog wel zichtbaar bij instellingen van shared folders).
Ook nog eens geprobeerd een symlink te maken in de folder test maar dan is die folder gewoon niet zichtbaar.
dus: -s /volumeUSB1/usbshare/ test/map
Lijkt erop dat symlinks alleen werken binnen smb? DSM snapt het niet iig
[ Voor 33% gewijzigd door sweebee op 06-10-2015 22:17 ]
het wordt:
2x 4tb wd green pricewatch: WD Green WD40EZRX
met de 215J pricewatch: Synology DiskStation DS215j
en niet onbelangrijk!
Headparking met de wd-green schijven op 300seconden zetten
dlna werkt enkel met lokaal aangesloten media via de usb ingang, via de raspberri pi speelt hij wel vloeiend af van de nas.fly schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:49:
[...]
Zou je dan voor mij kunnen testen of een 1080p film met DTS gelijk zonder haperingen en al op een TV afgespeeld kan worden? Ik weet alleen niet of jou tv DLNA heeft.
Meer vragen heb ik niet. Kwam er juist niet uit bij hun knowledgebase wat nou gebeurd bij een groep 2 bij DLNA.
Tnx alvast!
Nu ben ik nog een echte noob op dit gebied en probeer me in te lezen, maar het is iets met bomen en bos op dit moment, dus hopelijk kan ik hier wat advies en antwoorden krijgen...
Mijn plan is om 1 schijf in de Synology te gaan gebruiken als opslag en de 2e om naar te back-uppen.
Ik heb nu een Time Capsule waar ik eigenlijk vanaf wil.
Vraag 1 is of mijn plan aangaande het gebruik van de Synology verstandig is.
Vraag 2 is hoe ik de huidige data kan overzetten van de TC naar de Synology.
Ik heb enkel een MacBook Air, dus geen Windows.
Alle hulp is zeer welkom, want ik weet echt even niet goed waar te beginnen

op de 1e HD alle gewone data en op de 2e HD een backup van belangrijke dingen van de 1e HD. Daarnaast staan op de 2e HD ook de TM backups. Ik heb gewoon de sparsebundles overgekopierd en time machine op de macs pakte ze daarna gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door sweebee op 07-10-2015 12:56 ]
Verwijderd
Verplichte leesstof/huiswerk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 13:02 . Reden: Topic oveer backup met Synology nas ]
Vliegt mijn huis in brand dan heb ik een probleem ja. Een backup op een andere locatie is natuurlijk het beste, maar daar heb ik nu geen oplossing voor. Een extra NAS zit er nu ook niet in.
Nu ik er overna denk. We hebben een aparte glasvezel verbinding naar ons bedrijfspand ongeveer 150 meter verderop. Wanneer ik daar een raspberry pi (of een clone met 1gbit) neerzet met een HD en deze als backup voor mijn NAS gebruik? Of roep ik nu iets raars?

[ Voor 31% gewijzigd door sweebee op 07-10-2015 13:07 ]
- The primary purpose is to recover data after its loss, be it by data deletion or corruption.
- The secondary purpose of backups is to recover data from an earlier time.
Tevens maak ik ook een backup naar een extern geplaatste synology. Dit is een backup die voor mij het risico van brand/deviceuitval mitigeert.
Het zijn allebei backups, maar mitigeren beiden een ander risico en heb daar dus een andere control voor gedefinieerd en ingeregeld.
Een zip file maken van een project waar je mee bezig bent op je computer, en deze op dezelfde schijf plaatsen, is in essentie al een backup. Die mitigeert het risico dat je project corrupt raakt (of per ongeluk verwijderd wordt) en je jouw werk kwijt bent.
Het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt en welke risico's je wilt afdekken.
In eerste instantie wil ik een backup maken van de een naar de andere disk in dezelfde behuizing.
Hiernaast zal ik periodiek data overzetten naar een externe HD en deze op een fysiek andere plek (bv werk) bewaren.
Maar ik denk dat ik niet moeilijk ga doen met het overzetten van een backup van de TC naar de Synology.
De TC staat er al zo'n 4 jaar en ik heb nog nooit terug hoeven te gaan naar een eerder punt.
Dus ik ben van plan alle gegevens gewoon rechtstreeks over te zetten naar de Synology en hier een nieuwe backup te maken.
Tnx, Even voor mijn beeld. jou raspberri pi zit op je LAN/Wifi en is aangesloten op je TV.masauri schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:56:
[...]
dlna werkt enkel met lokaal aangesloten media via de usb ingang, via de raspberri pi speelt hij wel vloeiend af van de nas.
En de Nas zit ook op dezelfde netwerk (router verbind ze met elkaar). En je raspberri kan je gewoon je nas bereiken en een fimp probleemloos afspelen op de tv.
Denk dat mijn ps3 dan ook wel de nas probleemloos moet kunnen herkennen. En anders mijn TV misschien ook.
Beetje beschamend misschien... maar het is toch weer gewisseld. Hahadiefightdie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:31:
Allemaal thanks voor de tips/links!
het wordt:
2x 4tb wd green pricewatch: WD Green WD40EZRX
met de 215J pricewatch: Synology DiskStation DS215j
en niet onbelangrijk!
Headparking met de wd-green schijven op 300seconden zetten
met een winkel gebeld een ook nog met een ict-collega er over gehad.
Een nas blijft toch een investering waar je plezier van hebt.
pricewatch: Synology DiskStation DS415play
Die wordt het!
Dan heb ik zeker weten meer dan genoeg resources en mogelijkheid om uit te breiden indien nodig.
Ook is hij pas anderhalf jaar oud wat mij goed bevalt.
Verwijderd
Als dat je plan is, dan heb je misschien wat aan deze instructie uit de online help: Externe mappen koppelen. Daarmee kopieer je van je Time Capsule (die praat toch ook CIFS?) naar Synology nas, zonder de omweg via de browser van je Macbook Air.Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:58:
[...]
Maar ik denk dat ik niet moeilijk ga doen met het overzetten van een backup van de TC naar de Synology.
De TC staat er al zo'n 4 jaar en ik heb nog nooit terug hoeven te gaan naar een eerder punt.
Dus ik ben van plan alle gegevens gewoon rechtstreeks over te zetten naar de Synology en hier een nieuwe backup te maken.
Thanks! Ziet er idd naar uit dat dat wel eens zou kunnen gaan werkenVerwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Als dat je plan is, dan heb je misschien wat aan deze instructie uit de online help: Externe mappen koppelen. Daarmee kopieer je van je Time Capsule (die praat toch ook CIFS?) naar Synology nas, zonder de omweg via de browser van je Macbook Air.
Volgens mij moet het zelfs mij wel gaan lukken om het ding in te richten.
Daarna eens kijken of ik Sickbeard en Couchpotato aan de gang krijg
Iemand een idee wat beter is? Streamen via XBone of rechtstreeks via de TV?
Ook heb ik nog een Pi liggen, maar lijkt me dat ik die net meer nodig heb.
Ik heb nu maar 1 volume in me synology. Stel dat deze helemaal crasht en dus niet meer te gebruiken is, dan is DSM ook corrupt neem ik aan? En hoe zet ik dan deze backups het makkelijkst terug? Wanneer ik de backup locaties opnieuw toevoeg, vindt dsm dan automatich de backups terug?
Bewuste keuze zo vlak voor de lancering van de 216Play?Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:30:
Vandaag komt mijn 214Play binnen met 2 Seagate NAS 3TB schijven.
Plex vragen...
Je Plex gebruikt unieke feature van je play niet, nu weet ik niet wat je TV kan maar als je TV niet al te uitgebreide media support heeft moet je NAS dus al het werk gaan doen...
Zou het dus testen.. aangezien je de spullen toch al hebt.
Je hebt het over rsync dus neem aan dat je backup and restore gebruikt hebt.... dus hetzelfde pad belanden maar dan andersom (Restore optie dus).sweebee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:07:
Ik heb even geexperimenteert met een raspberry pi op een externe locatie met rsync en dat werkt goed.
Ik heb nu maar 1 volume in me synology. Stel dat deze helemaal crasht en dus niet meer te gebruiken is, dan is DSM ook corrupt neem ik aan? En hoe zet ik dan deze backups het makkelijkst terug? Wanneer ik de backup locaties opnieuw toevoeg, vindt dsm dan automatich de backups terug?
[ Voor 35% gewijzigd door Quakie op 07-10-2015 15:30 ]
Ik teken nergens meer voor
Een wereld van verschil van een 215J naar een 415play. Jij bent makkelijk over te halen zeg. hahadiefightdie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:09:
[...]
Beetje beschamend misschien... maar het is toch weer gewisseld. Haha
met een winkel gebeld een ook nog met een ict-collega er over gehad.
Een nas blijft toch een investering waar je plezier van hebt.
pricewatch: Synology DiskStation DS415play
Die wordt het!
Dan heb ik zeker weten meer dan genoeg resources en mogelijkheid om uit te breiden indien nodig.
Ook is hij pas anderhalf jaar oud wat mij goed bevalt.
Ik begrijp je laatste zin alleen niet? Prijs is niet echt gedaald in al die tijd hoor... Software Support vanuit Synology is minder lang want gaat per serie.. en zo lang hoef je ook niet weer te wachten op community support..
[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 07-10-2015 15:34 ]
Prijs is inderdaad niet gedaald, maar omdat dat hij pas anderhalf jaar oud is verwacht ik ook dat de support nog wel een aantal jaren blijft lopen.Quakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:33:
[...]
Een wereld van verschil van een 215J naar een 415play. Jij bent makkelijk over te halen zeg. haha
Ik begrijp je laatste zin alleen niet? Prijs is niet echt gedaald in al die tijd hoor... Software Support vanuit Synology is minder lang want gaat per serie.. en zo lang hoef je ook niet weer te wachten op community support..
+
4bays. Met het oog op uitbreiding lijkt me dit een slimme investering.
[ Voor 6% gewijzigd door diefightdie op 07-10-2015 15:42 ]
Niet bepaald, las pas nadat ik hem had besteld dat de opvolger eraan kwam, maar vond 259 gisteren bij Mediamarkt wel een mooie prijs, dus heb ook niet meer geannuleerdQuakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Bewuste keuze zo vlak voor de lancering van de 216Play?
Je Plex gebruikt unieke feature van je play niet, nu weet ik niet wat je TV kan maar als je TV niet al te uitgebreide media support heeft moet je NAS dus al het werk gaan doen...
Zou het dus testen.. aangezien je de spullen toch al hebt.
[...]
Hoe raad je dan aan om te streamen?
Ik zal idd moeten proberen, maar mij lijkt het beste om de XBone de decoding te laten doen, al is het alleen al omdat de Synology geen DTS ondersteunt.
prima hoor, ik weet al de huidige prijzen niet, maar het klinkt zo apart.. een play kopen maar de play functies niet gebruiken...maar goed als prijs goed is lekker doen.Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:40:
[...]
Niet bepaald, las pas nadat ik hem had besteld dat de opvolger eraan kwam, maar vond 259 gisteren bij Mediamarkt wel een mooie prijs, dus heb ook niet meer geannuleerd
Hoe raad je dan aan om te streamen?
Ik zal idd moeten proberen, maar mij lijkt het beste om de XBone de decoding te laten doen, al is het alleen al omdat de Synology geen DTS ondersteunt.
Ik ken de xbone niet maar als hij alle ondersteund die lekker gebruiken.. zal je zien dat je nas niks te doen heeft
Nou, niet gebruiken... Mijn vrouw kijkt (terwijl ik game op de XBone) erg veel series/films op de iPad/MacBook. In bed, bad, op de bank etc... ik neem aan dat je daarop doelt met play functies gebruiken? Zo ja, dan draaien de play functies bij ons overuren hoorQuakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:45:
[...]
prima hoor, ik weet al de huidige prijzen niet, maar het klinkt zo apart.. een play kopen maar de play functies niet gebruiken...maar goed als prijs goed is lekker doen.
Ik ken de xbone niet maar als hij alle ondersteund die lekker gebruiken.. zal je zien dat je nas niks te doen heeften jij een blij mens.
-aanvulling-
op de Ipad kan je via DS File app gewoon direct naar je bestanden bladeren en afspelen of DS Video gebruiken omdat je de mediaserver functie toch nodig hebt.
[ Voor 38% gewijzigd door Ronald_stage op 07-10-2015 15:55 ]
Echt?Ronald_stage schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:53:
Wat ik heb begrepen moet je wel de "Mediaserver" functie op je Synology gebruiken om via DLNA de content beschikbaar te maken voor je Xbox One
Mijn TV is namelijk 4K, dus ik wil wel films in 4K kunnen kijken en de 214Play is 1080P.
Als dat zo is ga ik hem toch retourneren en wachten op de 216Play...
tuurlijk, zo uit me hoofd hebben ze pas x10 series support laten vallen, met hier en daar een uitzondering want het ligt ook aan de hardware... maar goed je kunt er vanuit gaan dat het wel wat jaren duurt.diefightdie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Prijs is inderdaad niet gedaald, maar omdat dat hij pas anderhalf jaar oud is verwacht ik ook dat de support nog wel een aantal jaren blijft lopen.
+
4bays. Met het oog op uitbreiding lijkt me dit een slimme investering.
ja het kan, ik doe het zelf niet met tech hardware. Het veranderd zo snel en je wensen ook. Tegen die tijd dat je 4e bay vult wil je eigenlijk al een andere. Ook met steeds grotere hardeschijven is echte noodzaak van meer bays kleiner geworden.
Ik vond het alleen apart, je begint met een 160euro apparaat en je komt met een 400+ euro apparaat thuis.. Verkopers houden van zulke klanten
Uiteraard iedereen zijn keuze.. ik heb in verhouding ook een te snelle nas maar ik ben er blij mee:P
Ik dacht al wat bedoelt ie met XBone,......Maverick! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:56:
[...]
Echt?
Mijn TV is namelijk 4K, dus ik wil wel films in 4K kunnen kijken en de 214Play is 1080P.
Als dat zo is ga ik hem toch retourneren en wachten op de 216Play...
Xbox One.. got it..
Slimmere keuze, als 4K echt iets is wat je wilt, wel benieuwd naar je 4K content.... je koopt dus iets voor in de toekomst.. hopend dat het levert wat je nu verwacht....
Heb ook naar energieverbruik gekeken.Quakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:56:
[...]
tuurlijk, zo uit me hoofd hebben ze pas x10 series support laten vallen, met hier en daar een uitzondering want het ligt ook aan de hardware... maar goed je kunt er vanuit gaan dat het wel wat jaren duurt.
ja het kan, ik doe het zelf niet met tech hardware. Het veranderd zo snel en je wensen ook. Tegen die tijd dat je 4e bay vult wil je eigenlijk al een andere. Ook met steeds grotere hardeschijven is echte noodzaak van meer bays kleiner geworden.
Ik vond het alleen apart, je begint met een 160euro apparaat en je komt met een 400+ euro apparaat thuis.. Verkopers houden van zulke klanten
Uiteraard iedereen zijn keuze.. ik heb in verhouding ook een te snelle nas maar ik ben er blij mee:P
Het geld wat ik uitspaar met mijn nas (i.p.v. PC dezelfde tijd aanhebben voor soortgelijke functies) scheelt al dusdanig veel, dat ik dit meteen wil investeren in een NAS waar ik langer mee kan doen.
Klopt, ik hoop dat de 4K trend voortzet. Maar Netflix heeft al aangekondigd dat alle nieuwe Netflix series 4K gaan worden, dus dat is al in ieder geval ietsQuakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:00:
[...]
Ik dacht al wat bedoelt ie met XBone,......
Xbox One.. got it..
Slimmere keuze, als 4K echt iets is wat je wilt, wel benieuwd naar je 4K content.... je koopt dus iets voor in de toekomst.. hopend dat het levert wat je nu verwacht....
Maar goed, het is natuurlijk afwachten wat de 4K standaard gaat worden, als die er al komt en of mijn tv daar dan wel mee overweg kan.
We gaan het meemaken...
Nondeju, moet ik hem dan toch weer gaan terug sturen...

Klopt, bij Synology wel. Bij seagate echter niet.. Vandaar mijn vraag
Daarnaast staat bij Synology wel specifieke nummers. Ik weet niet wat dat inhoudt, maar volgens mij is dat het batch nummer ofzo. En een batch kan je vaak niet uitzoeken
Nogal logisch.. Seagate kan niet alles testen waar een HDD in kan. Omgekeerd is dat wel enigszins realistisch.ID-College schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:20:
Klopt, bij Synology wel. Bij seagate echter niet.. Vandaar mijn vraag
Batch maakt niet zoveel uit tenzij er een specifieke opmerking staat. Meestal komt het er op neer dat het prima werkt zolang je firmware maar gelijk of nieuwer is.
Ik maak verschillende gebruikers aan. Het lukt mij om deze gebruikers wel of geen rechten te geven voor de mappen music, photo, video. Echter elke gebruiker die ik aanmaak kan in de map homes komen en daar alle gebruikers mappen zien en die ook openen. Ik wil dat een gebruiker alleen z’n eigen map in homes kan openen en niet die van andere. Hoe doe ik dit? Wanneer ik de rechten ontneem voor homes kan hij niet meer bij zijn eigen map en dat is niet de bedoeling. Ik zal wel ergens een denk fout maken ben ik bang.
Het moet natuurlijk via de gui kunnen maar als je via de command line kijkt hoe staan de rechten dan?chippie777 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:53:
Ik heb een simpele vraag waar ik zelf niet uitkom. (Het zal ook wel een simpel antwoord zijn)
ls -las /volume1/homes
Nu probeer ik het zelf even maar volgens mij heb ik het toch niet helemaal door?
DS715> /volume1/@appstore/sabnzbd/bin/par2 r Rename.par2 par2cmdline version 0.4, Copyright (C) 2003 Peter Brian Clements. par2cmdline comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software, and you are welcome to redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version. See COPYING for details. Loading "Rename.par2". Loaded 4 new packets There are 1 recoverable files and 0 other files. The block size used was 640000 bytes. There are a total of 2941 data blocks. The total size of the data files is 1881680408 bytes. Verifying source files: Target: "<knip>.mkv" - missing. Scanning extra files: Repair is required. 1 file(s) are missing. You have 0 out of 2941 data blocks available. Repair is not possible. You need 2941 more recovery blocks to be able to repair. DS715>
[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 07-10-2015 22:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik denk dat je je hele rechten al om zeep geholpen hebt.. homes zou niet zichbaar moeten zijn voor niet admin users.chippie777 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:53:
Ik zal wel ergens een denk fout maken ben ik bang.
Exact zo!fly schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
Tnx, Even voor mijn beeld. jou raspberri pi zit op je LAN/Wifi en is aangesloten op je TV.
En de Nas zit ook op dezelfde netwerk (router verbind ze met elkaar). En je raspberri kan je gewoon je nas bereiken en een fimp probleemloos afspelen op de tv.
Denk dat mijn ps3 dan ook wel de nas probleemloos moet kunnen herkennen. En anders mijn TV misschien ook.
PS3 staat opt moment niet hier wegens verhuis, anders kon ik dat ook nog testen, maar ik ga er van uit dat het geen probleem is.
Valt dit op te lossen dmv instellingen of dergelijke? Of is er een workaround? Nu kan ik namelijk de meeste video's niet downloaden.
Ik heb gister toen maar de twee andere schijven bij de raid 1 betrokken, in de hoop dat ik nu wél de optie zie om van raid 1 een raid 5 te maken. Maar nee, vanmorgen alleen deze opties:
Voordat ik nu weer de hele dag het kastje laat werken zonder het gewenste resultaat: kan iemand me wijzen met welke handeling ik nu naar een raid 5 kom. Of heb ik het al verpest en moet ik opnieuw beginnen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jojakim op 08-10-2015 10:37 . Reden: typos ]
Verwijderd
Reken maar uit: (4 schijven * 1,8 TB) - (1 pariteitsschijf * 1,8 TB) = 5,4 TB (ongeveer).
Je hebt dus al wat je wilde bereiken.

Lees eventueel de tutorial nog eens: Wat is Synology Hybrid RAID (SHR)? en vergelijk RAID5 met SHR in de RAID-calculator.
Ah ja.. maar toch had ik in m'n hoofd een echte raid5 te maken. Had ergens gelezen dat daar nog enige snelheidswinst inzit ten opzichte van SHR. Maar misschien is het prima zo dan. Ik kijk er naar uit wat DSM6 zal brengen en wil dan toch eventueel de overstap maken naar BTRFS.
Dank voor de info in ieder geval.
Gebruik DS File om te downloaden en een andere player zoals eerder genoemd. VLC en MXplayer zijn degenen die ik voornamelijk gebruik.Jirachi schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:00:
Vandaag wilde ik op mijn iPad wat afleveringen van series downloaden via DS video, zodat ik deze in de trein offline kan kijken. Soms dan krijg ik inderdaad netjes de Download knop te zien, maar vaak staat er ipv Download dit: 'Niet ondersteund'. Als ik daar op klik krijg ik de melding: 'Er zijn afspeelbare video's voor download. U kunt alleen video's downloaden met H264, MPEG4 video codec en Non-Hi10 profile, AAC-LC audio codec en een non-AAC soundtrack voor offlineweergave.'
Valt dit op te lossen dmv instellingen of dergelijke? Of is er een workaround? Nu kan ik namelijk de meeste video's niet downloaden.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Zou het zou laten, je NAS is zo snel dat je niet het verschil gaat merken tussen SHR en Raid5.Jojakim schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:52:
Ha Aardvark,
Ah ja.. maar toch had ik in m'n hoofd een echte raid5 te maken. Had ergens gelezen dat daar nog enige snelheidswinst inzit ten opzichte van SHR. Maar misschien is het prima zo dan. Ik kijk er naar uit wat DSM6 zal brengen en wil dan toch eventueel de overstap maken naar BTRFS.
Dank voor de info in ieder geval.
Zeker als je binnen een half jaar weer gaat migreren naar btrfs (als dat kan uiteraard, maar ga ik wel vanuit).
VLC en MXplayer vielen mij erg tegen wat functies betreft. Een betaalbaar alternatief is AVplayer HDAeoIus schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Gebruik DS File om te downloaden en een andere player zoals eerder genoemd. VLC en MXplayer zijn degenen die ik voornamelijk gebruik.
(kost maar 3 euro).
En de 216Play is vandaag leverbaar... Lijkt erop dat Mediamarkt wist dat deze 259 ging kosten en vanaf vandaag leverbaar werd en daarom dus de oude voorraad 214Play (die nu niemand meer zal kopen voor deze prijs) voor 259 de deur uit hebben gedaanQuakie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Bewuste keuze zo vlak voor de lancering van de 216Play?
...
[...]
Nou, hij zit nog in de doos. Straks maar afgeven bij het postkantoor.
216Play is besteld
Mijn welgemeende dank dat je me hier op gewezen hebt!
Ok, dat is het dus wel. Maar hoe los ik dit op. Ik heb op dit moment 4 gebruikers. De Admin, mijzelf en twee andere. Die twee andere zijn nog niet echt in gebruik. Die ga ik maar deleten, maar dat heb ik al eens gedaan en opnieuw aangemaakt met hetzelfde resultaat. Zou het ergens in de groepsrechten kunnen zitten?DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:57:
[...]
Ik denk dat je je hele rechten al om zeep geholpen hebt.. homes zou niet zichbaar moeten zijn voor niet admin users.
Verwijderd
Daar lijkt het wel op. Kijk eens naar de leden van de groep Administrators. Iedereen die daarin zit kan alle homes bekijken. Zie ook de opmerking in groen op: Groepsleden toevoegen/wijzigen.chippie777 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:28:
[...]
Zou het ergens in de groepsrechten kunnen zitten?
Verder kijken in de tab Permissions van de Shared folders in Control Panel. Mogelijk heb je daar ook rechten toegekend die ongewenst zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 17:49 ]
Offtopic ter info/referentie...kraades schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:55:
Nu probeer ik het zelf even maar volgens mij heb ik het toch niet helemaal door?
DS715> /volume1/@appstore/sabnzbd/bin/par2 r Rename.par2
Er moet een sterretje achter... (of de specifieke doel file erachter kan ook denk ik)
DS715> /volume1/@appstore/sabnzbd/bin/par2 r Rename.par2 *
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2015 15:24 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Het was dus inderdaad simpel, “homes” stond aangevinkt bij alle users. Uitgezet en nu werkt het hoe ik had gedacht dat het zou moeten werken. Dank voor het wijzen in de goede richtingVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:46:
[...]
Daar lijkt het wel op. Kijk eens naar de leden van de groep Administrators. Iedereen die daarin zit kan alle homes bekijken. Zie ook de opmerking in groen op: Groepsleden toevoegen/wijzigen.
Verder kijken in de tab Permissions van de Shared folders in Control Panel. Mogelijk heb je daar ook rechten toegekend die ongewenst zijn.
Blijf het lastig vinden, verschil tussen gebruikers en groepen. In grote lijnen denk ik het te begrijpen maar blijkbaar kun je individueel rechten aanpassen die de groepsrechten “overrulen”.
[ Voor 13% gewijzigd door chippie777 op 09-10-2015 21:04 ]
Ik heb geprobeerd om packages van Python en GIT handmatig te downloaden en installeren, maar no luck helaas
Heeft iemand enig idee of het uberhaupt mogeiljk is om SabNZB werkend te krijgen op deDS216Play?
Alle tips zijn welkom...
Volgens de specs heb je een STM STiH412 processor erin zitten en is het inderdaad wachten totdat de packages beschikbaar komen zolang dat niet gebeurd kan je helaas nog niks installeren.Maverick! schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:07:
Zucht... ik blij dat mijn DS216Play binnen was. Vol goede moed begonnen met installatie volgens de snelrennen.nl handleiding 'Handleiding Synology als automatische NZB downloader', om er heel wat uren later achter te komen dat ik de package http://packages.synocommunity.com niet an installeren. Deze geeft de melding 'Ongeldige locatie' / 'Invalid location'. Na een tijdje zoeken (let wel, ik ben een echte noob op dit gebied) lijkt het erop dat het package nog(?) niet wordt ondersteund op deze NAS.
Ik heb geprobeerd om packages van Python en GIT handmatig te downloaden en installeren, maar no luck helaas
Heeft iemand enig idee of het uberhaupt mogeiljk is om SabNZB werkend te krijgen op deDS216Play?
Alle tips zijn welkom...
2250 WP Zuid PVoutput
Thanks voor je snelle reactie.MdO82 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:13:
[...]
Volgens de specs heb je een STM STiH412 processor erin zitten en is het inderdaad wachten totdat de packages beschikbaar komen zolang dat niet gebeurd kan je helaas nog niks installeren.
Nou, helaas, dan moet ik maar geduld hebben. Wel balen zeg...

Komt goedMaverick! schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:15:
[...]
Thanks voor je snelle reactie.
Nou, helaas, dan moet ik maar geduld hebben. Wel balen zeg...
Is vervelend, maar met de DS215+ was dit ook zo moest er ook op wachten, maar het kan snel gaan.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik las het idd op het Synology forum. Fingers crossed dan maarMdO82 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:16:
[...]
Komt goed
Is vervelend, maar met de DS215+ was dit ook zo moest er ook op wachten, maar het kan snel gaan.
Je moet even kijken met uname -a welke toolchain je moet hebben. Dat staat tussen synology en je model naam.Maverick! schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:19:
[...]
Ik las het idd op het Synology forum. Fingers crossed dan maar
Ik vrees echter dat de toolchain nog niet is gepubliceerd dus synocommunity kan er op dit moment nog niets mee.
http://sourceforge.net/pr...SM%205.2%20Tool%20Chains/
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik ben overgestapt naar een nieuwe provider (glas) en heb daar voor een nieuwe router aangeschaft (RT-AC68U). Hiervoor maakte ik gebruik van een Experia Box en had mijn Synology op een vast IP gezet (192.168.2.2). Mijn nieuwe router zit op een andere IP range; 192.168.1.xx).
Omdat mijn Synology nu niet meer connect met mijn huidige netwerk heb ik Synology Assistant gedownload. Wanneer ik deze opstart dan ziet deze mijn Synology. Tot zo ver geen probleem. Synology Assistant ziet ook dat de NAS is ingesteld op 192.168.2.2. Wanneer ik kies voor de optie om de Synology opnieuw te installeren, krijg ik de optie om het IP adres te veranderen in mijn gewenste 192.168.2.2.
Alleen bij het doorvoeren van de veranderingen krijg ik een foutmelding; verkeerd wachtwoord. De crux zit hem in het feit dat Synology Assistant automatisch wil inloggen via het standaard 'admin' account. Deze heb ik uitgeschakeld vanwege veiligheidsredenen.
Dus mijn vraag; hoe kan ik de instellingen veranderen? Kan ik er voor zorgen dat Synology Assistant met een ander account gaat inloggen? Dus de standaard ingestelde 'admin' account veranderen in mijn eigen gemaakt account met admin rechten?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zie https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493 voor details.
[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2015 23:01 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
en de router instellen dat hij in de 192.168.2.x range valt (en IP's uitdeelt) is geen optie?Han schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:57:
Ik heb een probleem met mijn Synology;
Ik ben overgestapt naar een nieuwe provider (glas) en heb daar voor een nieuwe router aangeschaft (RT-AC68U). Hiervoor maakte ik gebruik van een Experia Box en had mijn Synology op een vast IP gezet (192.168.2.2). Mijn nieuwe router zit op een andere IP range; 192.168.1.xx).
Omdat mijn Synology nu niet meer connect met mijn huidige netwerk heb ik Synology Assistant gedownload. Wanneer ik deze opstart dan ziet deze mijn Synology. Tot zo ver geen probleem. Synology Assistant ziet ook dat de NAS is ingesteld op 192.168.2.2. Wanneer ik kies voor de optie om de Synology opnieuw te installeren, krijg ik de optie om het IP adres te veranderen in mijn gewenste 192.168.2.2.
Alleen bij het doorvoeren van de veranderingen krijg ik een foutmelding; verkeerd wachtwoord. De crux zit hem in het feit dat Synology Assistant automatisch wil inloggen via het standaard 'admin' account. Deze heb ik uitgeschakeld vanwege veiligheidsredenen.
Dus mijn vraag; hoe kan ik de instellingen veranderen? Kan ik er voor zorgen dat Synology Assistant met een ander account gaat inloggen? Dus de standaard ingestelde 'admin' account veranderen in mijn eigen gemaakt account met admin rechten?
Dat is mijn laatste optie, omdat m'n apparaten dan de verbinding verliezen. Denk dat ik dat maar wel ga doen, want ik zie verder geen oplossing, ook niet op het internet. Wel knullig dat Synology Assistant geen optie heeft om de standaard 'admin' te veranderen.tozzke schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:02:
en de router instellen dat hij in de 192.168.2.x range valt (en IP's uitdeelt) is geen optie?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
2250 WP Zuid PVoutput
Zie boven?Han schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
Dat is mijn laatste optie, omdat m'n apparaten dan de verbinding verliezen. Denk dat ik dat maar wel ga doen, want ik zie verder geen oplossing, ook niet op het internet. Wel knullig dat Synology Assistant geen optie heeft om de standaard 'admin' te veranderen.
👉🏻 Blog 👈🏻
dat is toch maar heel kort dat die overige apparaten de verbinding verliezen?Han schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
Dat is mijn laatste optie, omdat m'n apparaten dan de verbinding verliezen. Denk dat ik dat maar wel ga doen, want ik zie verder geen oplossing, ook niet op het internet. Wel knullig dat Synology Assistant geen optie heeft om de standaard 'admin' te veranderen.
Ik zie het probleem niet?
Reset je NAS even (dat is dan wachtwoord en netwerk setting), dan kun je de door jou gewenste waarden weer instellen en je admin wachtwoord disablen. En dan ben je weer helemaal klaarHan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
(de reset knop doet namelijk alleen dat. Standaard Admin-account instellen en netwerk settings veranderen. O'ja en eventueel 2-staps verificatie uitzetten.)
Ik gok dat die weg sneller was geweest.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Het Admin pw heb ik als eerste veranderd en in de logs zie ik niets vreemds.
Wanneer ik Security Advisor startkrijg ik de melding 'The framework of Security Advisor has been compromised. Please contact Synology support to get help'.
Heb ik weer...
Ik heb hem gisteren geinstalleerd volgens de handleiding van snelrennen.nl en heb enkel de packages http://packages.mdevries.org/ en http://www.cphub.net geinstalleerd en 1 film gedownload..
Wat kan ik nu het beste doen? Is dit normaal wanneer je niet supporte packages installeert of is er toch echt iets mis en kan ik maar het beste alles leeggooien en opnieuw beginnen?
DMS verse is de laatste, dus up-to-date.
Heb je veel packages geinstaleerd? Misschien eens disablen/deleten?
👉🏻 Blog 👈🏻
Nope bijna niets eigenlijk. Maar zal ze eens disablen (wist niet dat dat konkraades schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:58:
Het kan zijn dat een package ergens iets wijzigt wat Synology niet leuk vind.
Heb je veel packages geinstaleerd? Misschien eens disablen/deleten?
Thanks.
Edit:
Niets helpt, dus nu maar een factory reset aan het uitvoeren.
Ik heb nog veel te leren heb ik in de gaten
Nu maar alles stapje voor stapje doen en ervoor zorgen dat ik een goed herstelpunt heb.
Edit2:
Moedeloos wordt ik ervan... factory reset ging prima. Kon de NAS weer benaderen en de setup wizard starten, maar hij staat nu al langer dan 2 uur op 53% 'Downloading' met een oranje blinkende status led. Ik heb maar een ticket ingeschoten bij Synology want ik durf niets meer te doen nu

[ Voor 41% gewijzigd door Ronster op 10-10-2015 13:52 ]
Op korter / middellange termijn, wil ik deze gaan streamen naar PC, HTCP, tablet, wellicht direct naar mijn TV (als dit mogelijk is zonder HTCP) en indien uberhaubt mogelijk de muziek ook direct naar een nog aan te schaffen receiver.
Of wordt er wellicht nog een DS416PLAY aangekondigd op korte termijn?
Verwijderd
Wat betreft de komst van een DS416play: naar mijn idee is Synology's productgamma nu zo breed (ik vind dat dat tot keuzestress leidt

Iemand dezelfde ervaring?
Verwijderd
Heb je de nas al eens opnieuw opgestart/een reboot gegeven (niet mijn favoriete oplosmethode voor servers met een *nix OS, maar goed)?mark184 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:43:
Ik heb nu al voor de 2de dag een melding van synology dat er een automatische firmware update is mislukt. Ik draai gewoon de laatste firmware (update 4) en kan op hun site ook niet vinden van een update.
Iemand dezelfde ervaring?
Ik gok op een DS414 (vanwege: mark184 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2").kraades schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:48:
Welk model?
DS715> synoupgrade --check UPGRADE_CHECKNEWDSM DS715> synoupgrade --download UPGRADE_DOWNLOADDSM No new update to download DS715>
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik wil een NAS plaatsen in op 2 verschillende locaties. Ik wil op beide locaties bestanden kunnen bekijken & bewerken (er moet dus 2-way-sync zijn). Volgens de research die ik op internet heb gedaan, kan dit middels Cloud Station.
Ik wil echter op de NAS elke gebruiker een eigen map geven, waar alleen die gebruiker toegang tot heeft. Daarnaast komen er wellicht nog een aantal gedeelde mapjes, waar meerdere gebruikers toegang tot hebben.
Als je dit gaat syncen via Cloud Station, moet ik dan op elke NAS de gebruikers handmatig aanmaken, of kan ik deze ook syncen? En zitten er nog andere haken en ogen aan dit verhaal?
P.S. Ik heb de NAS nog niet gekocht. Ik ben mij eerst aan het orienteren op de mogelijkheden voordat ik de investering doe. Misschien wordt bovenstaande wel vanzelf duidelijk als ik hem in bezit heb, maar bovenstaande beinvloed wel mijn keuze in welke types ik aan ga schaffen, vandaar mijn vraag.
Alvast super bedankt voor het delen van de info, indien iemand hier ervaring mee heeft
Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.
Helaas zijn de Pdf-bestanden niet geupload.; zonder mededeling.
Waar kan ik Pdf's wel opslaan? Het betreft feitelijk een bestand met allemaal gekoppelde scans.
Connection to <knipknip>.synology.me has been lost since 2015-10-12 12:19:59 GMT +02:00. Please check the network connection of your DiskStation, and make sure its DDNS service is enabled.
👉🏻 Blog 👈🏻
Allemaal ingesteld gaat helemaal prima.
Wist dat er nog geen plex support bij zat, maar nu zie ik ook nog bijvoorbeeld helemaal geen third party extensie. Zoals onder andere geen Couchpotato? Komen die snel beschikbaar of duurt dat een tijdje?
En wat is nu de beste manier om video af te spelen op de chromecast, zonder plex dus?
Ik krijg geen audio nu bij de MKV Containers films....alleen beeld.
Krijg je geen berichten over malware etc wanneer je de Security Advisor opent?Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:52:
Vandaag de DS216Play aangeschaft.
Allemaal ingesteld gaat helemaal prima.
Wist dat er nog geen plex support bij zat, maar nu zie ik ook nog bijvoorbeeld helemaal geen third party extensie. Zoals onder andere geen Couchpotato? Komen die snel beschikbaar of duurt dat een tijdje?
En wat is nu de beste manier om video af te spelen op de chromecast, zonder plex dus?
de synocommunity repository is inderdaad nog niet compatible. Hopelijk komt dat snel. Bij de 214Play heeft dat een week of wat geduurd.
Maar als ik resultaten bekijk zie ik niks.
Denk een releasebugje...
Kijk eerst van welke arch(itectuur) sprake is voor jou model Synology. Dan kun je kijken of de toolchain beschikbaar is gesteld door Synology. De toolchain heb je nodig om programma's te compileren. Elke arch heeft zijn eigen toolchain. Zodra de toolchain beschikbaar is dan kan SynoCommunity er pas iets mee.Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:52:
Komen die snel beschikbaar of duurt dat een tijdje?
Zie paar berichten terug hoe je dit kunt controleren. Zoek op uname in dit topic.
[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 12-10-2015 15:33 . Reden: Typos ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een paar H.264 films afgespeeld rechtstreeks via mijn Sony Bravia smart tv en via de media player op de Xbox One. Werkt allebei prima. Ik heb geen kennis van Chrome Cast.
Waarschijnlijk bevat container dts geluid en dat werkt (helaas) niet standaard.Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:19:
Ik krijg eerst dat er een probleem is gevonden, en dan geeft die aan dat er een malware is gevonden.
Maar als ik resultaten bekijk zie ik niks.
Denk een releasebugje...
Ik neem aan dat je DS Video gebruikt?
Als je inlogt op DSM en dan via Video Station kan je zien welke geluidsspoor je film bevat.
Hij gebruikt ac3 audio codec, en die is inderdaad niet ondersteund door de chromecast.Quakie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Waarschijnlijk bevat container dts geluid en dat werkt (helaas) niet standaard.
Ik neem aan dat je DS Video gebruikt?
Als je inlogt op DSM en dan via Video Station kan je zien welke geluidsspoor je film bevat.
Hiervoor gebruikte ik voorheen gewoon via mijn laptop Plex.
Maar nu dus een NAS aangeschaft, helaas ondersteund deze (nog) geen plex.
En wil ik graag een andere manier vinden om wel gewoon mijn bestanden af te kunnen spelen...
Plex ondersteunt de hardwarematige decoder in je play niet....
Uiteraard is chromecast het probleem, maar als je google d zie je wat workarounds voorbij komen zoals stereo geluid accepteren. Of een versterker gebruiken, of 3rd app die in toekomst hopelijk beschikbaar komt voor je nas....
Ik had het idee, dat plex in een later stadium wel beschikbaar zal komen voor de ds216play.Quakie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:33:
Wat is je reden dat je een 216Play aangeschaft hebt?
Uiteraard is chromecast het probleem, maar als je google d zie je wat workarounds voorbij komen zoals stereo geluid accepteren. Of een versterker gebruiken, of 3rd app die in toekomst hopelijk beschikbaar komt voor je nas....
Maar anders wel een andere manier was om een soort mediaserver te realiseren, dit lukt alleen het geluid dus nog niet.
Main redenen voor de NAS, is gewoon foto backup en clouddienst (voor gezin). We kwamen pas tijdje geleden met het idee om een aan te schaffen en zagen we dat deze beschikbaar was met hele goede specificaties voor een goede prijs (goedkoper dan het vorig model!). Dachten we dan is het ook leuk om mediaplayer eruit te gooien die we dan vervangen met zo play editie!
Maar blijkbaar te weinig resource gedaan!
Zou best kunnen dat plex in een later stadium beschikbaar wordt.Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:06:
Ik had het idee, dat plex in een later stadium wel beschikbaar zal komen voor de ds216play.
Maar anders wel een andere manier was om een soort mediaserver te realiseren, dit lukt alleen het geluid dus nog niet.
Tot die tijd kan je gebruik maken van dsvideo en de chromecast. Als je geluk hebt is er een dsvideo app voor je tv beschikbaar en heb je geen externe hardware nodig. Welke tv heb je?
De TV is een Samsung LCD 6 series. Zitten niet echt Smart dingen in de tv (daarom dus ook de chromecast).job schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:25:
[...]
Zou best kunnen dat plex in een later stadium beschikbaar wordt.
Tot die tijd kan je gebruik maken van dsvideo en de chromecast. Als je geluk hebt is er een dsvideo app voor je tv beschikbaar en heb je geen externe hardware nodig. Welke tv heb je?
Oei, maar goed dat ik dit topic er even heb bij gepakt voordat ik op de bestel knop van de 216Play heb gedrukt. Vanwege de (marketing) termen als "Compleet multimedia ondersteuning met 4K UHD video transcoding" dacht ik dat ik hier wel Plex server op zou kunnen draaien en dus on-the-fly zou kunnen transcoden.Quakie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:33:
Wat is je reden dat je een 216Play aangeschaft hebt?
Ik lees dat er wel een plex server app beschikbaar is voor synology. Wat is de functie hiervan dan? In dat geval zouden alle apparaten waar Plex Media Center op staat alsnog zelf moeten transcoden.
Het voornaamste doel van het aanschaffen van (mijn eerste) een synology was om deze te gebruiken voor 1) Time machine backups vanaf mijn Mac. 2) extern benaderen van documenten en foto's, 3) downloaden van films en series, 4) Gebruiken als media server. Het probleem zit hem dus vooral in het gebruiken als mediaserver. Zijn er andere Synology's die dat beter doen? Ik dacht juist dat de Play hier speciaal voor ontwikkeld was.
6 series zegt niet zoveel. Samsung brengt elk jaar een 6-series uit.Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:32:
De TV is een Samsung LCD 6 series. Zitten niet echt Smart dingen in de tv (daarom dus ook de chromecast).
Maar oke, je hebt dus een wat ouder model. Dan heb je aan het play model niet zoveel als je tv geen ds video app heeft.
Met plex op je nas moet je tv trouwens wel een plex app draaien.
Het voordeel van de play-modellen is dat deze modellen met ds video videos kan converteren die anders niet op jouw devices af te spelen zijn.SquareOne schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:53:
4) Gebruiken als media server. Het probleem zit hem dus vooral in het gebruiken als mediaserver. Zijn er andere Synology's die dat beter doen? Ik dacht juist dat de Play hier speciaal voor ontwikkeld was.
Denk aan videos (audio en videostream) omzetten naar iets wat je ipad/iphone wel slikt en video's hercoderen zodat je in je browser kan kijken.
Dus gelijk aan wat plex kan, maar ipv de plex client gebruik je op alle devices (tv, tablet, telefoon) de ds video app.
[ Voor 72% gewijzigd door job op 12-10-2015 20:39 ]
Dank voor je reactie. Laat ik het even anders stellen. Ik heb een aantal apparaten waar ik graag films en series via plex bekijk. Het gaat hierbij om een iPhone 6s, iPad mini 2, Apple TV, Retina MacBook Pro en wellicht op korte termijn een chromecast voor bij tweede TV.job schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:11:
[...]
6 series zegt niet zoveel. Samsung brengt elk jaar een 6-series uit.
Maar oke, je hebt dus een wat ouder model. Dan heb je aan het play model niet zoveel als je tv geen ds video app heeft.
Met plex op je nas moet je tv trouwens wel een plex app draaien.
[...]
Het voordeel van de play-modellen is dat deze modellen met ds video videos kan converteren die anders niet op jouw devices af te spelen zijn.
Denk aan videos (audio en videostream) omzetten naar iets wat je ipad/iphone wel slikt en video's hercoderen zodat je in je browser kan kijken.
Dus gelijk aan wat plex kan, maar ipv de plex client gebruik je op alle devices (tv, tablet, telefoon) de ds video app.
Zijn er Synology gebruikers met een soortgelijke setup, die Plex Server op de Synology draaien en moeiteloos 1080p content afspelen op de clients. Ik weet hierbij niet of dat de server de transcoding moet doen, of dat dit ook door de clients kan gebeuren, en of deze clients het aankunnen.
Maar laat ook de gedachte aan plex eens los. ds video werkt ook prima.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).