Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Daarbij is 1 stream nog steeds niet vergelijkbaar met multiple streams, vraag me af hoe een synology play serie eender welke omgaat als je voor 4+ devices of mensen tegelijk wil serveren

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
SpoekGTi schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:52:
Daarbij is 1 stream nog steeds niet vergelijkbaar met multiple streams, vraag me af hoe een synology play serie eender welke omgaat als je voor 4+ devices of mensen tegelijk wil serveren
Meerdere steams gelijktijdig zal niet vaak voorkomen.
job schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:03:
Er is nog geen plex package voor de 216play, dus niemand heeft daar ervaringen mee. Je zou eens opzoek kunnen gaan naar ervaringen met de oude play modellen.

Maar laat ook de gedachte aan plex eens los. ds video werkt ook prima.
Heb ondertussen ook maar eens naar ds video gekeken. Zie dat daar ook behoorlijk wat metadata e.d. in zit. Wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ds216play is dacht ik monaco arch en die is vwb toolchain nog nergens te bekennen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DS Video doet een hoop dingen goed en misschien zelfs beter dan Plex...
Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het jammer is dat DTS niet vanuit Synology ondersteund wordt. Daar kunnen ze deels niks aan doen omdat ze geen licentie krijgen.. Dit is via een 3rd party app wel te fixen.. ga er gemakshalve er vanuit dat het dus ook voor de 216play wel goed komt.

Uiteraard zal er dadelijk wel een plex app komen, alleen zal het niet unieke eigenschap van de play niet benut worden wat wel werkt via de ds video app.

Een deze weken komt de eerste beta van DSM6.0 uit welke ook een nieuwe video station app bevat. Een van de nieuwe functies is offline transcoding... kortom, nut van play wordt of minder of juist sterker.. Stelt dat een normale nas 2x de film lengte er over doet waar de play 1x filmlengte er over doet dan is Play versie nog steeds een sterke kandidaat... Uiteraard is het nu nog even koffiedik kijken....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:18
Quakie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:10:
Dit is via een 3rd party app wel te fixen.. ga er gemakshalve er vanuit dat het dus ook voor de 216play wel goed komt.
Welke 3rd party app? Er is een ffmpeg build te vinden op chinese fora, maar die werkt maar tot DSM 4.2 oid. Ik zie het niet goedkomen voor de 216play

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb twee verschillende ffmpeg versies onder mijn 415+. Het is nu nog te vroeg om hem gelijk af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joostje123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Hij gebruikt ac3 audio codec, en die is inderdaad niet ondersteund door de chromecast.
Hiervoor gebruikte ik voorheen gewoon via mijn laptop Plex.

Maar nu dus een NAS aangeschaft, helaas ondersteund deze (nog) geen plex.
En wil ik graag een andere manier vinden om wel gewoon mijn bestanden af te kunnen spelen...
ac3 werkt prima op een Apple TV. Ander zijn er wel scriptjes te maken die bestanden automatisch checken op wat voor een audio formaat er in zit en dit dan meteen omzetten naar een ander formaat.

Ik heb overigens dit weekend een DS416 besteld :) Dient als opvolger voor m'n DS214, ik wilde eerst een DS215+ kopen maar aangezien de DS416 eigenlijk identiek is op het hebben van 4 bays na toch voor die gegaan. Ik zie het nut niet echt in van hardwarematig transcoden, als er nou een HDMI poort op zat ofzo ok, maar of nou de Synology het werk doet of m'n Apple TV maakt mij niet zoveel uit :p

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 13-10-2015 18:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Quakie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:04:
Ik heb twee verschillende ffmpeg versies onder mijn 415+. Het is nu nog te vroeg om hem gelijk af te schrijven.
Welke packages gebruik je dan? Ik ben al tijdje opzoek naar een aangepaste ffmpeg package voor dsm 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Goedenavond,

Sinds gisteravond is de connectie met mijn DS211 verbroken. Vanavond ben ik op onderzoek uit gegaan en is het me gelukt om weer in te loggen. Tijdens het overzetten/verplaatsen van bestanden krijg ik echter met regelmaat een melding dat de mappen niet meer kunnen worden gevonden.

Enkele maanden geleden kreeg ik enkele keren een melding dat er fouten waren gevonden tijdens de SMART test van Synlogy. Na een tijdje kreeg ik deze meldingen niet meer en hierom heb ik de schijven niet vervangen.

Nu lijkt het dat ik te naïef ben geweest en de schijf of schijven daadwerkelijk zijn beschadigd. Nu ben ik van plan twee nieuwe schijven van 2 TB aan te schaffen, maar voordat ik daaraan begin zou ik graag wat advies willen:
Momenteel maak ik gebruik van 2 schijven van elk 2 TB die zijn ingesteld als JBOD. Hoe kan ik het beste de kapotte schijf of schijven vervangen, waarbij ik zo min mogelijk gegevens verlies? Volgens mij is de schijf momenteel namelijk nog (deels) te lezen, dus ik heb hoop dat er nog data vanaf kan worden gehaald (no worries, belangrijjke data is netjes gebackupt).
Kan ik het beste de schijven één voor één aansluiten op mijn pc, de nieuwe schijf daar ook op aansluiten, en proberen de data over te zetten?
Of kan ik beter schijf 1 uit de NAS halen en daar een nieuwe in doen, om vervolgens schijf 2 te kopiëren naar de nieuwe schijf (en dit vervolgens omgekeerd)?
Of zijn er andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Tips en tricks zijn welkom! Bvd! _/-\o_

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je van alle data een backup? Dan zou ik de nieuwe disks plaatsen bij voorkeur in RAID en dan de backup terugzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2015 22:05 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
kraades schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:05:
Heb je van alle data een backup? Dan zou ik de nieuwe disks plaatsen bij voorkeur in RAID en dan de backup terugzetten.
Nee, alleen van alle foto's en documenten. Films, series en muziek gaan verloren. Geen ramp, maar toch liever niet.

Na het plaatsen van nieuwe schijven ben ik inderdaad van plan te kiezen voor RAID 2. Van de week nog even verder induiken om te kijken hoe en wat.

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RAID 2?

Je kunt kiezen uit RAID 1 = mirror = redundantie of RAID 0 = stripe = geen redundantie.
Met RAID 1 hou je netto de ruimte over van 1 disk.

Als je RAID indeling kiest kun je niet zomaar 1 disk eruit trekken of disk voor disk vullen. Met JBOD is het een beetje afwachten wat er op de individuele disks staat. Dit heeft niet de voorkeur om de disks individueel te inspecteren. Ook zijn de disks niet zomaar in je PC te lezen.

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2015 22:24 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:27:
[...]

Welke packages gebruik je dan? Ik ben al tijdje opzoek naar een aangepaste ffmpeg package voor dsm 5.2
Zoals velen voor en na mij, ging ik gelijk los met 3rd party apps omdat je ze kent en je wilt ze op je nas hebben. Nu vele nas apparaten verder draai ik zo wat alles van Synology zelf dus ook ffmpeg.

Ik heb nog geen film gehad die mijn 415+ plat kreeg via ds video app/video station. Terwijl plex geen enkel moeite heeft om dit voor elkaar heb. Ik gebruik hoofdzakelijk een dom apparaat nl een Apple tv en dan staat mijn nas dus te werken met 80 a 100%. De andere keer gaat het via een iPad en mag hij ook werken. Ik ben ook in het bezit van een wd live maar het werkt super zo.

Uiteraard geen geluid problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben van plan 2x een Synolgy NAS aan te schaffen voor mezelf en een familielid (op andere lokatie).

Doel:
- back-up maken van foto's en bestanden (ieder voor zich, op eigen NAS)
- (een deel van) deze back-up bij de ander weg te zetten en periodiek te syncen
- syncen van een deel naar Cload storage
- foto's via DS Photo app overal mobiel beschikbaar te hebben
- foto's gemaakt met mobiel via Wifi/4G te uploaden naar NAS
- foto's delen met familie
- films streamen van NAS naar mediaspeler en eventueel tablets
- wellicht op termijn een IP camera aansluiten

Buiten de "foto-wensen" en periodieke backups naar enkel elkaars NAS hoeft de NAS niet bereikbaar te zijn via internet.

Als ik het goed begrijp moet ik dan de volgende packages installeren:

- Photo Station
- File Station
- Antivirus Essential
- Cloud Station
- Video Station en/of Mediaserver (minder prio)
- Surveillance Station (minder prio)

Ik ben erg benieuwd naar het volgende:

- volstaan de packages die ik genoemd heb voor de taken die ik wil uitvoeren?
- is het raadzaam een VPN server in te richten (dat kan ook op de Synology) voor het maken van de periodieke back-up naar elkaars NAS?
- volstaat voor de packages die wij gaan draaien een Synology DS115j of komt deze qua resources in de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25
tollo71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 07:37:
- volstaan de packages die ik genoemd heb voor de taken die ik wil uitvoeren?
Ja.
- is het raadzaam een VPN server in te richten (dat kan ook op de Synology) voor het maken van de periodieke back-up naar elkaars NAS?
Opzich wel maar als het alleen om backup gaat kun je ook gewoon poort 22 met een firewall rule beperken, dat maakt het een stuk minder complex.
- volstaat voor de packages die wij gaan draaien een Synology DS115j of komt deze qua resources in de problemen?
Iedere dienst afzonderlijk wel maar sumiltaan niet en zeker niet met meerdere gebruikers.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zou altijd de 215j kopen zodat je ooit kunt uitbreiden naar 2 discs.

Wat ik me wel afvraag:kun je zelf de locaties van backups bepalen?. Krijg dit nog niet voor elkaar.

Is het daarnaast mogelijk een backup op syno 2 te plaatsen welke door de gebruiker van syno 2 onleesbaar is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
VPN-server is sowieso handig om op te zetten, dan kun je vanaf huis makkelijk de offsite Synology beheren. En je kunt op vakantie via een ongure hotspot dan mooi via je thuisverbinding internetten :)

Verder eens met het advies voor een 2-bay NAS. Ik heb een DS114 maar die is nu vervangen door een DS715. Bij m'n ouders staat een DS213j met maar 1 schijf, de tweede heb ik echter al klaarliggen, ga ik er komend weekend even in zetten (1TB WD Green, kosten tweedehands maar een paar centen) zodat ik toch wat meer zekerheid heb dankzij RAID1. De belangrijke files gaan uiteraard elke nacht naar mijn NAS en vice-versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Ik vrees dat ik het antwoord al weet maar toch nog even voor de zekerheid.
Ik heb een DS411+ met 4x1,5TB. Het geval wil dat er twee schijven in het volume/raidset van 4 schijven naar de donder zijn(bij het vervangen van 1 disk is de andere gefaald :( )
Volgens mij is het een n+1 'raid' en zou ik dus de sjaak zijn. Op the interwebs zie ik dat mensen verwijzen naar de Syn support maar dat heeft nu ook geen zin meer denk ik hè?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als bij RAID10 van dezelfde RAID1 mirror beide disks falen dan heb je pech.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:31:
Als bij RAID10 van dezelfde RAID1 mirror beide disks falen dan heb je pech.
Ik wist het ook wel bijna zeker hoor ;) synology staat bij mn ouders dus vandaar. Dan ram ik er weer nieuwe disken in en ga ik uithuilen en opnieuw beginnen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee, dat Synology Virtual? Betekent dat dat je nu gewoon virtuals van DSM kan opspinnen op elke random hypervisor of snap ik er iets niet aan ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Mensen,

Ik heb een serieus probleem met mjin DS211.
Ik kom er net achter dat Disk 1 is vastgelopen en wil nu een backup maken op een aangesloten USB schijf.
Er zitten nu 2x 2TB HDD schijven in, welke als 1 volume zijn ingesteld dus 4TB zonder RAID o.i.d. DSM zegt nu dat schijf 1 is vastgelopen en er een backup moet worden gemaakt.

De USB schijf is EXT4 geformatteerd, maar als ik een backup taak maak en door de wizard loop zegt DSM op een gegeven moment 'De bewerking is mislukt, meldt u opnieuw aan bij DSM en probeer opnieuw'.
Dit heb ik gedaan, maar ik krijg dan weer dezelfde melding. Deze melding komt na het indrukken van 'toepassen' op de backup-instellingen pagina van de wizard.

Eerder draaide ik zonder problemen een wekelijkse backup. Wat gaat hier fout? Ik moet echt de gegevens veilig stellen en kijken of ik de vastgelopen schijf weer aan de praat krijg.

Wat zijn de andere opties? Gewoon dom de mappen vanuit Windows verkenner naar een andere schijf kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:40:
Wat zijn de andere opties? Gewoon dom de mappen vanuit Windows verkenner naar een andere schijf kopiëren?
Of -als dat nog gaat- via DSM FileStation de files kopieren naar de USB disk. Dat is een stuk sneller/zekerder dan via een Windows client/netwerk.

[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 14-10-2015 17:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:47:
[...]

Of -als dat nog gaat- via DSM FileStation de files kopieren naar de USB disk. Dat is een stuk sneller/zekerder dan via een Windows client/netwerk.
OK, met map en al neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:50:
[...]

OK, met map en al neem ik aan?
Klopt, in File Station is dit goed uitgewerkt dus het wijst zichzelf.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:00:
[...]

Klopt, in File Station is dit goed uitgewerkt dus het wijst zichzelf.
Ga ik daar straks mee aan de slag.
Ik zag dat de vastgelopen schijf beschadigde sectors heeft. Zou de schijf nog te redden zijn?

EDIT: Beetje jammer dat File station niet ondersteunt om de complete mappen te kopiëren en meerdere tegelijk. Je kunt alleen de submappen die in de hoofdmappen staan kopiëren en dit kan maar 1 voor 1.

[ Voor 24% gewijzigd door Buffalo op 14-10-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Buffalo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:24:
EDIT: Beetje jammer dat File station niet ondersteunt om de complete mappen te kopiëren en meerdere tegelijk. Je kunt alleen de submappen die in de hoofdmappen staan kopiëren en dit kan maar 1 voor 1.
Hoe bedoel je? Je kan op het hoogste niveau copy en paste doen ook meerdere tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Die processen heb ik ook. Eigenlijk heb je maar 1 proces dat loopt.

Heb je ipkg? Dan zou je dstat eens kunnen proberen om te kijken of er geen disk in de weg zit. Ik weet niet of je iostat kunt compileren.
Nogmaals thanks.
Ik zit aandachtig je blog posts te lezen, maar voor mij is het helaas Chinees.

Ik wil eigenlijk niet zomaar rommelen met ubuntu, DSM en wat kopieer acties. Zeker als ik eerlijk gezegd geen idee heb wat ik aan het doen ben. Ik denk dat ik het er maar bij laat. De hoge gemiddelde zijn er nog steeds. Het is continue rond de 4 terwijl er geen cpu load is... en als ik hem goed ga gebruiken gaat het naar 8 a 9 toe. Ik kan op zich alles zonder haperingen uitvoeren zoals 2 ffmpeg streams, 2 films afspelen met 99% cpu load:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:35:
Iemand enig idee, dat Synology Virtual? Betekent dat dat je nu gewoon virtuals van DSM kan opspinnen op elke random hypervisor of snap ik er iets niet aan ? :P
zo onduidelijk staat het er niet toch>?

Virtual DSM Manager
Run multiple Virtual DSM on a single server using virtualization technology.
Perform live migration of virtual machines by relocating a virtual machine from one host to another in minutes without interruption while keeping its storage unchanged.
Requires 4 GB RAM or more to run Virtual DSM. System with less than 4GB RAM can only be used as a storage resource.
Hosts running Synology High Availability do not support Virtual DSM Manager.
Available on the following models:
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+
15-series: DS2415+, DS1815+, DS1515+, RS815RP+, RS815+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614xs
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:13:
Ik wil eigenlijk niet zomaar rommelen met ubuntu, DSM en wat kopieer acties. Zeker als ik eerlijk gezegd geen idee heb wat ik aan het doen ben. Ik denk dat ik het er maar bij laat.
Het mooie is dat je eigenlijk alles op Ubuntu doet en niets op de Synology. Het enige dat je naar de Syno kopieert is het uiteindelijke eindproduct: de binaries. Dat is het mooie aan cross compiling.

Ik heb daarna nog een blogpost gemaakt specifiek over iostat.
Simon's Blog: Cross compiling voor Synology - Part II

Ik kan mij voorstellen dat het lastig kan zijn...

In een volgende post zal ik wat schrijven over hoe je een package/spk maakt voor iostat.

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 14-10-2015 21:24 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Het mooie is dat je eigenlijk alles op Ubuntu doet en niets op de Synology. Het enige dat je naar de Syno kopieert is het uiteindelijke eindproduct: de binaries. Dat is het mooie aan cross compiling.

Ik heb daarna nog een blogpost gemaakt specifiek over iostat.
Simon's Blog: Cross compiling voor Synology - Part II

Ik kan mij voorstellen dat het lastig kan zijn...

In een volgende post zal ik wat schrijven over hoe je een package/spk maakt voor iostat.
ja voor mij is het beetje verzuipen, ik zie de kant, maar ik geraak er niet...

de 415+ als voorbeeld nemen voor je volgende blog post is zeker te veel gevraagd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

ja voor mij is het beetje verzuipen, ik zie de kant, maar ik geraak er niet...

de 415+ als voorbeeld nemen voor je volgende blog post is zeker te veel gevraagd? :9
Kan ik lastig testen... :)

Maar volgens mij is de DS415+ de avoton arch dus je moet deze toolchain hebben:
http://sourceforge.net/pr...%203.2.40%20%28Avoton%29/

Ik zal later nog even kijken of ik de environment variables en het configure commando voor avoton x64 kan achterhalen.

Wat je dan moet doen:
  • Ubuntu installeren ergens of via een live usb/cd whatever
  • Toolchain unzippen
  • Bv iostat source code unzippen
  • Configure commando
  • Make
  • Binaries van iostat naar Syno kopieren

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:47:
[...]

Kan ik lastig testen... :)

Maar volgens mij is de DS415+ de avoton arch dus je moet deze toolchain hebben:
http://sourceforge.net/pr...%203.2.40%20%28Avoton%29/

Ik zal later nog even kijken of ik de environment variables en het configure commando voor avoton x64 kan achterhalen.

Wat je dan moet doen:
  • Ubuntu installeren ergens of via een live usb/cd whatever
  • Toolchain unzippen
  • Bv iostat source code unzippen
  • Configure commando
  • Make
  • Binaries van iostat naar Syno kopieren
Thanks ik heb even je post in mijn bookmarks gezet.. voor mij is dit niet even geregeld en als vader van jonge kinderen ( allen onder de 4jaar) moet ik dit even inplannen.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

Thanks ik heb even je post in mijn bookmarks gezet.. voor mij is dit niet even geregeld en als vader van jonge kinderen ( allen onder de 4jaar) moet ik dit even inplannen.....:)
Mocht je nog tijd overhebben...ooit... ;) dan is de environment en het configure commando voor de DS415+ volgens mij als volgt:
env CC=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ccache-gcc \
LD=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ld \
RANLIB=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ranlib \
CFLAGS="-I/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/x86_64-pc-linux-gnu/sys-root/usr/include -DSYNO_X64 -DSYNO_AVOTON -O2 -I/usr/syno/include -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -g -DSYNO_PLATFORM=AVOTON" \
LDFLAGS="-L/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/x86_64-pc-linux-gnu/sys-root/lib -L/usr/syno/lib" \
./configure --host=x86_64-pc-linux-gnu --target=x86_64-pc-linux-gnu --build=i686-pc-linux --prefix=/usr/local

Dit is dus anders dan in de blogpost is vermeld. De environment en het configure commando verschilt namelijk per model.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:37:
[...]

Mocht je nog tijd overhebben...ooit... ;) dan is de environment en het configure commando voor de DS415+ volgens mij als volgt:
env CC=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ccache-gcc \
LD=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ld \
RANLIB=/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-ranlib \
CFLAGS="-I/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/x86_64-pc-linux-gnu/sys-root/usr/include -DSYNO_X64 -DSYNO_AVOTON -O2 -I/usr/syno/include -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -g -DSYNO_PLATFORM=AVOTON" \
LDFLAGS="-L/usr/local/x86_64-pc-linux-gnu/x86_64-pc-linux-gnu/sys-root/lib -L/usr/syno/lib" \
./configure --host=x86_64-pc-linux-gnu --target=x86_64-pc-linux-gnu --build=i686-pc-linux --prefix=/usr/local

Dit is dus anders dan in de blogpost is vermeld. De environment en het configure commando verschilt namelijk per model.
Thanks, en vast wel.. en duurde nu ook maar kleine 2 maanden haha...

Ik tik dit na zijn laatste fles! Dan raadt je het al...

bedtijd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
DukeBox schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Hoe bedoel je? Je kan op het hoogste niveau copy en paste doen ook meerdere tegelijk.
Links in de File manager heb ik de tree met als hoogste niveau mijn servernaam staan, met hieronder de verschillende mappen. In die tree zijn dit geen mappen maar locaties o.i.d. Ik kan ze openvouwen, en krijg dan daaronder de submappen te zien. In het grote scherm rechts kan ik in 1 keer de submappen selecteren en kopiëren.
Maar voor zover ik weet kan ik niet in 1 keer al mijn mappen met onderliggende submappen en bestanden kopiëren naar een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Buffalo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:08:
Links in de File manager heb ik de tree met als hoogste niveau mijn servernaam staan, met hieronder de verschillende mappen.
Dat zijn geen mappen maar shares. Die kun je niet direct vanuit de gui kopiëren nee.
Met SCP kan dat wel (per volume), je kan ook een nieuwe share maken met symlinks naar alle andere shares. Dan kan je vanaf 1 plek alles kopiëren, ook in de gui.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 15-10-2015 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:35:
[...]
Thanks, en vast wel.. en duurde nu ook maar kleine 2 maanden haha...
Ik had de VM toch open dus... ;)
https://dl.dropboxusercon...stat-11.0.7-avoton.tar.gz

Uitpakken met:
tar xzf sysstat-11.0.7-avoton.tar.gz 

In principe heb je alleen de files nodig in de bin directory. De binaries kun je individueel gebruiken/uitvoeren.
Meer info over de tool op http://sebastien.godard.pagesperso-orange.fr/.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Ik had de VM toch open dus... ;)
https://dl.dropboxusercon...stat-11.0.7-avoton.tar.gz

Uitpakken met:
tar xzf sysstat-11.0.7-avoton.tar.gz 

In principe heb je alleen de files nodig in de bin directory. De binaries kun je individueel gebruiken/uitvoeren.
Meer info over de tool op http://sebastien.godard.pagesperso-orange.fr/.
Top Kraades!! Enorm bedankt en gewaardeerd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Na wat gedoe gister toch de dsm 6 beta op mijn nas gekregen, wel onderweg de config kwijtgeraakt, dus ik begin weer met een schone lei.. gelukkig is de data er nog.

Ik krijg alleen de packages er moeilijk op, met name van 3rd party repo's(synocommunity). Blijf de melding krijgen dat de connectie failed, en dat ik mijn netwerk settings na moet kijken.

Nu lijkt alles goed te staan, maar ik ben ook niet alwetend :) Hebben mensen hier hetzelfde ervaring? of loopt het bij jullie wel? Ik zie geen enkele package staan namelijk.
Kan ook met de beta te maken hebben, maar dat zou voor mij de eerste keer zijn.

ik heb een ds412+ btw

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:30
Ik wacht wel met de nieuwe DSM tot alle voor mij belangrijke packages goed werken (Sonarr, Autosub, NZBGet, spotweb, Domoticz)

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 15-10-2015 13:07 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 15:10
Nu gepost in het juiste topic:
http://gathering.tweakers...message/45090220#45090220

[ Voor 84% gewijzigd door vanpeers op 15-10-2015 15:47 . Reden: Verkeerde topic ]

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanpeers schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:33:
Iemand die me kan helpen met met het instellen van Auto-sub bootstrap bill?
Google heb ik geprobeerd maar zonder succes.

Ik krijg in de log altijd de volgende fout:
ERROR scanDir: Root path /volume1/Media/Download/Downloadstation does not exist, aborting...
Is exact hetzelfde (kleine en grote letters), ik heb al een ander map gemaakt en geprobeerd, volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...
Alle andere settings staan momenteel terug volledig standaard.

Iemand die me hiermee kan helpen? _/-\o_
Je vraag hoort meer hier thuis:

[Synology] Packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

skip-5 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:54:
...

Ik krijg alleen de packages er moeilijk op, met name van 3rd party repo's(synocommunity). Blijf de melding krijgen dat de connectie failed, en dat ik mijn netwerk settings na moet kijken.

Nu lijkt alles goed te staan, maar ik ben ook niet alwetend :) Hebben mensen hier hetzelfde ervaring? of loopt het bij jullie wel? Ik zie geen enkele package staan namelijk.
Kan ook met de beta te maken hebben, maar dat zou voor mij de eerste keer zijn.

ik heb een ds412+ btw
Hier ook vaak connection failed of geen packages. (214play) :(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

Vraagje over Cloud Sync. Ik ben een beetje aan het experimenteren met syncen/backuppen van aantal mappen naar cloud oplossingen met Cloud Sync.

Was net aan het kijken hoe snel het een beetje gaat met Amazon Cloud Drive. Account gekoppeld, encryptie wachtwoord ingesteld en begonnen met synchronisatie.

Maar als ik inlog bij Amazon Cloud Drive zie ik alle bestanden gewoon staan? Dat is dan toch niet ge-encrypt of heb ik het dan niet begrepen?

Ik heb vanaf mijn Mac zelf ook gebackupt naar Amazon Cloud Drive met Arq en die bestanden staan er wel encrypted op volgens mij.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De verbinding maar de clouddienst is encrypted (ssl?), bestanden zelf niet.

Vraag mij ook af of dit mogelijk is naar cloud dienst of b.v. 2e Synogy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou moeten werken, met nadruk op zou moeten.

In het verleden getest met onedrive en zag ook gewoon de data als ik inlogde. Dit zou naar mijn idee inderdaad niet mogelijk moeten zijn. Het zou encrypted moeten staan waardoor je het pas in kan zien als je ergens je encryptie sleutel ingevuld hebt...

Wat zegt Synology over encryption?

Het volgende:

To enable encryption:
Under General settings, check Encrypt data before uploading to public cloud.
In the Encryption key setting window, enter the following:
Encryption password
Confirm password
Click OK then Apply to save your settings.
Note:
Once you have enabled encryption, you cannot disable it or change its password.
Local files on your NAS will remain unencrypted.
Each public cloud account has only one encryption key.
Once encryption has been enabled, Cloud Sync will create a folder named @SynologyCloudSync on the public cloud. Please do not change the files within that folder.
An Export button will appear in Settings upon first use. Click the button to export the key, and keep it in a safe place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien een domme vraag, maar in de docs kan ik het niet heel goed vinden. Kan ik een 4-bay NAS (bv de 416) 1 SSD gebruiken voor o.a. DSM, MySQL database en document-opslag (ivm snelheid) en 3 normale HDD's voor opslag? Of 2 SSD's en 2 HDD's allebei in raid-1?

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 16-10-2015 13:30 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wokschotel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:30:
Misschien een domme vraag, maar in de docs kan ik het niet heel goed vinden. Kan ik een 4-bay NAS (bv de 416) 1 SSD gebruiken voor o.a. DSM, MySQL database en document-opslag (ivm snelheid) en 3 normale HDD's voor opslag? Of 2 SSD's en 2 HDD's allebei in raid-1?
nee, wat er gebeurt is dat swap plus DSM op alle schijven geïnstalleerd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 16-10-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quakie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

nee, wat er gebeurt is dat swap plus DSM op alle schijven geïnstalleerd wordt.
Hoezo dat? Ik heb juist gisteren zo mijn nieuwe DS416 geconfigureerd. Eerst alleen een SSD er in en DSM geinstalleerd etc., daarna pas extra schijven toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fsfikke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

Hoezo dat? Ik heb juist gisteren zo mijn nieuwe DS416 geconfigureerd. Eerst alleen een SSD er in en DSM geinstalleerd etc., daarna pas extra schijven toegevoegd.
Om je te helpen,

mocht een schijf kapot gaan, start het systeem gewoon op en kan je dus overal bij zonder extern apparaat.

Edit: Sommige modellen ondersteunen SSD Caching, en doet (ongeveer( wat jij doet. Ik zie het niet staan op synology's website dus ik ga er vanuit dat je 416 het niet ondersteund. Echter, bestaat er een kans dat het wijzigt met DSM6.0. Sowieso mogen dan max 12 SSDs gekoppeld worden, en modellen door elkaar.. en hopelijk dus meer ondersteuning.

[ Voor 29% gewijzigd door Quakie op 16-10-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quakie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:46:
[...]

Om je te helpen,

mocht een schijf kapot gaan, start het systeem gewoon op en kan je dus overal bij zonder extern apparaat.

Edit: Sommige modellen ondersteunen SSD Caching, en doet (ongeveer( wat jij doet. Ik zie het niet staan op synology's website dus ik ga er vanuit dat je 416 het niet ondersteund. Echter, bestaat er een kans dat het wijzigt met DSM6.0. Sowieso mogen dan max 12 SSDs gekoppeld worden, en modellen door elkaar.. en hopelijk dus meer ondersteuning.
Voor SSD Caching zou je dan een DS415+ nodig hebben, de DS416 kan dat idd niet.

DSM wordt dus schijnbaar achteraf nog gemirrord naar de andere schijven, maar je kan prima instellen op welk volume je een SQL database of app wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuurlijk, je kunt volume aangeven voor apps etc, gaf nadrukkelijk antwoord op dsm stukje.

Voor msql database, websites, zal het wel nut hebben... voor meeste apps niet echt.. neem audio station. je app start in 1 sec op.. maar data staat op hdd volume...
Ik heb dit trouwens kort getest, zelfde als SSD read cache only.. in mijn optiek zonde van de SSD.

Sowieso gaat gros via het netwerk wat ook vertraging mee brengt.

Dit is ook reden dat synology adviseert om skip sequential io aan te zetten bij SSD caching..

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 16-10-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
DukeBox schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:03:
[...]

Dat zijn geen mappen maar shares. Die kun je niet direct vanuit de gui kopiëren nee.
Met SCP kan dat wel (per volume), je kan ook een nieuwe share maken met symlinks naar alle andere shares. Dan kan je vanaf 1 plek alles kopiëren, ook in de gui.
Ik heb inmiddels alle bestanden gekopieerd.
De fouten die worden aangegeven zijn: 'Er is een I/O fout opgetreden op de harde schijf' en 'Beschadige sector gevonden'.

Beide meldingen worden heel veel keer weergegeven.
Ik neem aan dat het niet slim is de schijf nog te gebruiken?

Ik vraag mij het volgende af. Ik maak gebruik van een JBOD opstelling. 2x 2TB. Ik lees hierover dat wanneer 1 schijf stuk gaat, de data op de andere schijf behouden blijft. Je weet echter niet wat op welke schijf de data staat/stond.
Hoe kom ik erachter dat alle data behouden is? Op het eerste gezicht heb ik het idee dat alle gekopierde bestanden compleet zijn.

Ik heb wel backups, die dateren van zo'n maand of 3 geleden, maar die kan ik nu denk ik niet terug zetten. Ten opzichte van toen en nu is er niet heel veel veranderd. De data uit de backup en gekopieerde data naar de USB schijf zou ik kunnen vergelijken op grootte o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de command line zou je met het commando du -s kunnen controleren op grootte. Of met diff kijken of een file gelijk is. Daar moet je dan wel in combinatie met het find commando een scriptje van maken. Of je kijkt op windows bv. met winmerge wat de verschillen zijn. En zo zijn er nog wel alternatieven te vinden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik heb vandaag een DS115j aangeschaft. Ik draai nu een Windows Home Server en wil wat ervaring op doen met een NAS, vandaar het instapmodel. Nu wil ik de Synology eigenlijk gaan gebruiken als download device in de hoop dat de Windows Home Server met een Core i5 wat vaker in de standbye kan. Series gaan bij mij nu geautomatiseerd, films doe ik handmatig. Voor nu wil ik alle media nog op de Home Server houden.
Ik heb inmiddels al Sonarr, Transmission en Sabnzbd geïnstalleerd op de DS115j. Nu twijfel ik alleen wat het handigst is. Sonarr op de Home Server en alleen Transmission en Sabnzbd op de NAS. Alle drie op de NAS of Sonarr op zowel de NAS als de Home Server, waarbij de NAS alles doet en Sonarr op de Home Server de download folder op de NAS als Drone Factory gebruikt.
Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie en zo ja, hoe heb je dit ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
in dsm 5 had ik een httpd file met daarin redirects programma.domein .nl welke verwees naar ip:port
waardoor ik niet alle porten hoefde te onthouden, 1 port hoefden te openen en op me werk alles kon gebruiken. maar heel de httpd folder is leeg. heeft iemand een workaround om toch wildcard virtual hosts te kunnen gebruiken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hello,

Iemand een idee hoe je via smb, aan je owncloud files kunt? In web/owncloud kan ik m'n folders niet terug vinden?

PS: RemcoXP ik zoek ook zoiets. Ik forward 4443 naar 443 voor m'n owncloud, maar wil intern makkelijk aan m'n owncloud kunnen.. :)

Zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Vraagje. Kun je op de Synology zelf ook folder scripts draaien? Bv om foto's automatisch in subfolders en jaar te sorteren?

Ik wil graag mijn camera uploads vanuit DS Photo sorteren in mapjes JAAR > JAAR - 01 - JANAURI.

Liefst op basis van de EXIF datum. Op mijn Mac doe ik dat met Hazel, maar ik heb geen Mac die 24/7 aanstaat, zou het graag telkens direct willen doen ipv paar keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medeforumlid MAher gebruikt het package Exiftool (MAher in "[Synology] Packages"). Je zou hem een DM kunnen zenden? Zie: https://www.cphub.net/?id=37 voor Exiftool (bèta kanaal instellen op je nas) en autorun. Scripts kun je ook aanroepen vanuit Taakplanner in het Configuratiescherm.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 12:33 . Reden: Packages via Cphub.net. Taakplanner FTW. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:11:
Medeforumlid MAher gebruikt het package Exiftool (MAher in "[Synology] Packages"). Je zou hem een DM kunnen zenden? Zie: https://www.cphub.net/?id=37 (bèta kanaal instellen op je nas). Scripts kun je aanroepen vanuit Taakplanner in het Configuratiescherm.
Gaaf dank je wel! Had wel even gezocht op sorteren in dit topic maar niks tegen gekomen. Ik ga er ff mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
MetalG schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:43:
Hello,

Iemand een idee hoe je via smb, aan je owncloud files kunt? In web/owncloud kan ik m'n folders niet terug vinden?

PS: RemcoXP ik zoek ook zoiets. Ik forward 4443 naar 443 voor m'n owncloud, maar wil intern makkelijk aan m'n owncloud kunnen.. :)

Zou handig zijn!
Ik krijg de MAX file Upload ook niet op 16GB, heb alle php.ini / user.ini en .htaccess al overlopen en aangepast.. :( Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 14:56
Sinds de beta van diskstation 6.0 heb ik deze 'error':
http://i.imgur.com/BxXiTnH.jpg

iemand die raad weet ? google geeft niet direct een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google gaat nooit een antwoord opleveren op deze manier. In plaats van een plaatje had je minstens de tekst van de foutmelding kunnen opnemen in je bericht.
code:
1
2
3
4
5
Systeemgebeurtenis
Tried to re-identify disk[2]

Systeemgebeurtenis
Retry error occurs on disk [/dev/sdb]

Staan er misschien rondom dat tijdstip nog andere (fout)meldingen in het Log Center? Wat zegt S.M.A.R.T. (test uitvoeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem met Photo Station (6.3-2958) op mijn DS214+. Bij mij is de link "Instellingen'' niet (meer) zichtbaar. Uiteraard ben ik wel ingelogd met ''admin''. Ik heb gezocht op Google, maar kom geen andere mensen tegen die hier last van hebben (gehad).

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in de rechterbovenhoek van de Photo Stationwebsite ook echt 'admin' als ingelogde gebruiker, of staat daar het Nederlandse equivalent van 'Sign in'?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:23:
Staat in de rechterbovenhoek van de Photo Stationwebsite ook echt 'admin' als ingelogde gebruiker, of staat daar het Nederlandse equivalent van 'Sign in'?
Daar staat echt 'admin' :)

Ik heb zelfs een ander admin aangemaakt omdat ik dacht dat het misschien aan het account zou liggen.

Heb trouwens ook nog Photo Station verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het daarmee opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, interessant probleem.

Heb je de browsercache al eens geleegd?
Heb je dat probleem ook met een andere browser? Welke gebruik je nu (versie, welk platform)?
Kun je wel direct naar de instellingenpagina komen door https://<hier.jouw.ip.invullen>/photo/admin_index.php (of de http-variant, afh. van je instellingen) in te vullen in de adresbalk?
Zijn de gebruikers in Photo Station dezelfde als in DSM, of gebruik je aparte gebruikersaccounts in Photo Station?
Draai je DSM 5.2 of de bèta van DSM 6.0?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 20:26 . Reden: Bèta of vanilla? DSM-accounts of separate users in Photo Station? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:05:
Mmm, interessant probleem.

Heb je de browsercache al eens geleegd?
Heb je dat probleem ook met een andere browser? Welke gebruik je nu (versie, welk platform)?
Kun je wel direct naar de instellingenpagina komen door https://<hier.jouw.ip.invullen>/photo/admin_index.php (of de http-variant, afh. van je instellingen) in te vullen in de adresbalk?
Zijn de gebruikers in Photo Station dezelfde als in DSM, of gebruik je aparte gebruikersaccounts in Photo Station?
Draai je DSM 5.2 of de bèta van DSM 6.0?
Ik gebruik de laatste versie van Firefox (41.0.2), maar ook in Internet Explorer (meest recente versie van 11.0) speelt het. Browsercache legen heeft geen effect.

Op de NAS draait DSM 5.2-5592 Update 4 en voor Photo Station gebruik ik de accounts van DSM.

Ah top, via de link ''/photo/admin_index.php'' kan ik ''Instellingen'' benaderen _/-\o_

Opzich kan ik mijn hiermee mijn ding doen, maar het is natuurlijk netter als de klikbare link er staat. Ik begrijp echt niet hoe die nou is verdwenen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En de rest van het menu staat er wel?

About Me
Settings
Theme
---
Albums
Smart Albums
Shared Albums
---
Portfolio

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:12:
En de rest van het menu staat er wel?

About Me
Settings
Theme
---
Albums
Smart Albums
Shared Albums
---
Portfolio
Behalve ''Theme'' is de rest van het menu compleet. Ik was al op zoek naar de instellingen voor themes (was in de veronderstelling dat deze onder "Instellingen" zou staan), maar die link is dus ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet niet gekker worden. :P

Ik doe een wilde gok (en begeef me hiermee op glad ijs): heb je misschien in beide browsers restricties op het toestaan van JavaScript?

Heb je nog een andere computer waarmee je e.e.a. kunt testen? Dan kun je daarmee het raadspelletje 'zoek de tien verschillen' uitvoeren. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 23:16 . Reden: Wil nog niet opgeven, maar curieus is het wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:15:
Het moet niet gekker worden. :P

Ik doe een wilde gok (en begeef me hiermee op glad ijs): heb je misschien in beide browsers restricties op het toestaan van JavaScript?

Heb je nog een andere computer waarmee je e.e.a. kunt testen? Dan kun je daarmee het raadspelletje 'zoek de tien verschillen' uitvoeren. O-)
Ik ben het inmiddels gewend. De techniek laat mij wel vaker in de steek :P

Heb even geen andere computer waar ik het op kan testen, maar wel een iPad. Daarmee krijg ik hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jouw probleem op mijn iPad 2 met iOS 9.0.2 inmiddels repliceren. Normaliter heb ik geen hamburgermenu, maar na wat prutsen wel! Vervolgens kon ik - dacht ik - op geen enkele manier terug.

Het is iets subtiels: onderaan de webpagina staat een ">" (groter-dan-teken), waarmee je het hamburgermenu kunt wijzigen ("Expand left panel" is de tooltip die ik krijg). Dan worden beide missende menu-items wèl getoond. Op dezelfde wijze ("Colllapse left panel", kleiner-dan-teken "<") kun je vanuit het volledige menu ook weer naar het hamburgermenu.

Photo Station 6 - hamburgermenu - keuzes settings & theme ontbreken Photo Station - hamburgermenu uitgeklapt - settings & theme ontbreken Photo Starion 6 - volledig menu - 'Expand left panel' - settings & theme wel zichtbaar Q.E.D. oOo

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 07:29 . Reden: Screenshots ingevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 06:47:
Ik kan jouw probleem op mijn iPad 2 met iOS 9.0.2 inmiddels repliceren. Normaliter heb ik geen hamburgermenu, maar na wat prutsen wel! Vervolgens kon ik - dacht ik - op geen enkele manier terug.

Het is iets subtiels: onderaan de webpagina staat een ">" (groter-dan-teken), waarmee je het hamburgermenu kunt wijzigen ("Expand left panel" is de tooltip die ik krijg). Dan worden beide missende menu-items wèl getoond. Op dezelfde wijze ("Colllapse left panel", kleiner-dan-teken "<") kun je vanuit het volledige menu ook weer naar het hamburgermenu.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] Q.E.D. oOo
Held! _/-\o_

Wie verzint zoiets nou weer :?. Zou dit een bug zijn die na een update is ontstaan of is dit 'by design'? Ik vind het in ieder geval niet logisch en kan me voorstellen dat meer mensen hier tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit zo ontworpen is, of domweg vergeten. Of het in vorige versies van Photo Station anders was is mij eveneens onbekend (en geen zin het uit te zoeken). Qua beleving is het ongelooflijk irritant (dik een kwartier prutsen eer de ">" mij opviel |:( ). Waarmee ik het op een slechte UI gooi. Wie verzint het verstoppen van zo'n essentieel deel van de bediening achter zo'n klein, niet in het oog springend, grafisch element? :X

Neem a.j.b. de moeite om Synology aan te sporen dit te verbeteren (via het feedbackformulier).

(Voor wie de naam van het ras van het }:O in de screenshots wil weten: Wikipedia: Belgisch witblauw .)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 12:52 . Reden: Runderras inmiddels bekend. Was: Off-topic verzoek. O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Photo station heeft sowieso nog wel wat onhebbelijkheden. Vooral de autorisatie is dramatisch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:32:
Geen idee of dit zo ontworpen is, of domweg vergeten. Of het in vorige versies van Photo Station anders was is mij eveneens onbekend (en geen zin het uit te zoeken). Qua beleving is het ongelooflijk irritant (dik een kwartier prutsen eer de ">" mij opviel |:( ). Waarmee ik het op een slechte UI gooi. Wie verzint het verstoppen van zo'n essentieel deel van de bediening achter zo'n klein, niet in het oog springend, grafisch element? :X

Neem a.j.b. de moeite om Synology aan te sporen dit te verbeteren (via het feedbackformulier).
Ik ben het helemaal met je eens en ga dit even uitzetten bij Synology d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Sinds de één na laatste update van DS Video (2.6 van 7 okt) Android heb ik geen audio bij video bestanden met AC3 format als ik ze stream naar de Chromecast (2013). ACC bestanden werken wel. Netflix, YouTube etc. geven ook allemaal geen probleem. Heb overigens een DS212se DS214se. Op Synology forum wordt hetzelfde probleem ervaren: http://forum.synology.com...5e2867edb220c8614d0f5777f

Iemand die hier tegen aan loopt en een oplossing heeft? Anders maar wachten op een DS Video update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen echte oplossing, maar een tijdelijke workaround: verwijderen van de huidige versie en handmatig een eerdere versie installeren. Ophalen op een van de downloadlocaties, bijv. bij https://dedl.synology.com/download/spk/VideoStation/ of https://download.synology.com/download/spk/VideoStation/ . Wel het automatisch updaten uitzetten in Package Center.

Scratch that! Ik verwarde DS Video met Video Station. |:(

Twee futiliteiten: de versie van DS Video voor iOS die op 7 oktober uitkwam is 2.7 (niet 2.6). En waar heb je die DS212se vandaan? Geleend van de ontwikkelafdeling van Synology? >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 14:56 . Reden: Begrijpend lezen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:37:
Geen echte oplossing, maar een tijdelijke workaround: verwijderen van de huidige versie en handmatig een eerdere versie installeren. Ophalen op een van de downloadlocaties, bijv. bij https://dedl.synology.com/download/spk/VideoStation/ of https://download.synology.com/download/spk/VideoStation/ . Wel het automatisch updaten uitzetten in Package Center.

Scratch that! Ik verwarde DS Video met Video Station. |:(

Twee futiliteiten: de versie van DS Video voor iOS die op 7 oktober uitkwam is 2.7 (niet 2.6). En waar heb je die DS212se vandaan? Geleend van de ontwikkelafdeling van Synology? >:)
Dank voor je antwoord, maar Video Station gaat het niet oplossen. Roll back van DS Video kan natuurlijk wel, maar wacht nog even op andere ontwikkeling. Ik was overigens inderdaad niet volledig genoeg. Het gaat op de Android app van DS Video en dat betreft de 2.6 versie. Daarnaast een 214se (was ondertussen ingelogt op een 212j, vandaar de verwarring aan mijn kant).

[ Voor 9% gewijzigd door Barns op 19-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barns schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:59:
[...]
Ik waas niet volledig genoeg. Het gaat op de Android app van DS Video en dat betreft de 2.6 versie. Daarnaast een 214se (was ondertussen ingelogt op een 212j, vandaar de verwarring aan mijn kant).
Mooi, dat opent perspectieven. Je kunt een oudere versie van de Android-app ophalen op: https://dedl.synology.com/download/android_apps/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:27:
Heb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Nee. Juist omdat Synology gebruik maakt van Linux software RAID, heb je geen speciale schijven nodig die TLER ondersteunen, zoals wel het geval is voor vele hardware RAID en Windows onboard RAID (ook wel FakeRAID genoemd).

Je kunt dus prima WD Green gebruiken ipv WD Red. Weet wel dat...
Na dit te hebben gelezen zat ik eraan te denken om de DS215j te kopen samen met WD green 6TB pricewatch: WD Green HDD, 6TB
Maar nu zie ik ook deze Seagate Archive 8TB ertussen staan voor nagenoeg dezelfde prijs pricewatch: Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB
Is dit dan ook een goede optie? (ik weet dat de DS215j officieel maar 6TB ondersteunt, maar ik las al her en der dat 8TB ook werkt)

Want in dit topic zijn ze er niet echt enthousiast over:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=127&t=94398
De NAS zal gebruikt worden voor zo nu en dan cloud opslag (dropbox vervanger) en media server voor films/series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Seagate Archive zijn SMR schijven. Je wilt PMR schijven hebben - normale hardeschijven.

Nadelen van SMR schijven hier kort uitgelegd: Verwijderd in "Het grote ZFS topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:01:
Nee, Seagate Archive zijn SMR schijven. Je wilt PMR schijven hebben - normale hardeschijven.

Nadelen van SMR schijven hier kort uitgelegd: Verwijderd in "Het grote ZFS topic".
Oké duidelijk :)
Ik zit wel te denken aan minimaal 6TB per schijf omdat (of eventueel 5TB) omdat de DS215j maar 2 bays heeft. Dan kan ik er in de toekomst nog altijd een 2e schijf bij steken. (ipv de goedkopere 3TB/4TB schijven)

Is er nog een reden om een pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB of pricewatch: HGST Deskstar NAS, 6TB te overwegen? Of gewoon lekker voor de green gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 16:59
Ik heb inmiddels een tijdje een DS214+ in gebruik voor mijn foto opslag

Nu is het zo dat als ik mijn foto's bekijk in de Synology File Station dat dat best rap gaat.
Ga ik echter in Verkenner mijn foto's bekijken van de netwerkschijf dan is het niet vooruit te branden.

Ik werk met een Windows 7 pc

Vast mensen die dit probleem herkennen en een tipje kunnen geven hoe je dit oplost.
Gaat bijvoorbeeld een upgrade naar W10 dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is niet specifiek in combinatie met een Synology nas. Zulk gedrag van de Verkenner in Windows 7 heeft te maken met het telkens moeten aanmaken van de miniatuurweergaven ('thumbnails') van de foto's. Je zou eens kunnen onderzoeken of de cache op die share is in- danwel uitgeschakeld (zie bijv. http://www.sevenforums.co...cache-enable-disable.html).

Wat ook kan helpen is:[list=1]• Ga naar Start en kies Computer• Open boven op Extra en druk op Mapopties• Kies tabblad Weergave en zet een vinkje bij Altijd Pictogrammen weergeven nooit miniaturenVerder doorvragen in het forum Windows Clients.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 18:56 . Reden: Nog 'n tip. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:26:
[...]
Is er nog een reden om een pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB of pricewatch: HGST Deskstar NAS, 6TB te overwegen? Of gewoon lekker voor de green gaan?
Geen enkele (m.i.) behoudens een verschil in fabrieksgarantie: 2 jaren voor WD Green; 3 jaren voor zowel WD Red als voor HGST D. NAS. Is dat de hogere prijs waard voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Qua iops toch wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:41:
[...]

Qua iops toch wel aanzienlijk.
In het kader van het gebruiksdoel van de vraagsteller (zie quote hieronder) in de dagelijkse praktijk m.i. weinig relevant.
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:54:
[...]

Na dit te hebben gelezen zat ik eraan te denken om de DS215j te kopen samen met WD green 6TB pricewatch: WD Green HDD, 6TB [...]
De NAS zal gebruikt worden voor zo nu en dan cloud opslag (dropbox vervanger) en media server voor films/series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Laatst online: 25-09 14:02
Ik probeer een remote backup van 500GB te doen vanaf ds415+ naar ds210j middels Backup > Folder Sync. Nu heb ik vorige week een lokale sync gedaan via ftp, maar de folder sync begint in een nieuwe folder, wil de eerder gekoipieerde bestanden niet zien als startpunt.

Ik kan nu weer de NAS verslepen om nu via folder sync systeem een lokale eerste volle backup te draaien, maar ik hoop dat iemand wellicht een manier weet waarop het systeem de eerdere backup via ftp kan zien als startpunt voor een incrementele backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik wil een Synology gaan inzetten als downloadstation waarbij ik met sickbeard en couchpotato in combinatie met sabnzbd automatisch wil gaan downloaden van usenet.

Volstaat een Synology Disk Station DS115j, Synology Disk Station DS115 of Synology Disk Station DS215j dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Damocles.NL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:37:
Ik wil een Synology gaan inzetten als downloadstation waarbij ik met sickbeard en couchpotato in combinatie met sabnzbd automatisch wil gaan downloaden van usenet.

Volstaat een Synology Disk Station DS115j, Synology Disk Station DS115 of Synology Disk Station DS215j dan?
Allen kunnen.
Zelf heb ik een DS215j en dat gaat meer dan prima.
Je moet je alleen afvragen of je aan een HDD genoeg hebt (ook ivm toekomstige benodigdheden qua hdd ruimte)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een DS216se zou kunnen. Nadeel van de DS115j vind ik dat deze geen in- & uitschakelschema heeft. De DS216se, DS115 en DS215j hebben dat wel, waarbij de laatste twee ook WoL ingebouwd kregen; mocht je denken over een DS214se: die raad ik af. Dat toestel is kreupel, want heeft geen van beide en voor het prijsverschil van ca. €10 krijgt de jongere nas, de DS216se, langer ondersteuning (volledige 5 jaar versus resterende 3 jaar).

Als je ze in een oogopslag vergelijkt, zul je zien dat de DS215j een uiterst concurrende prijs heeft, met het hierboven aangehaalde voordeel dat uitbreiden met een tweede schijf heel gemakkelijk is. Of die tweede schijf nu zorg draagt voor extra betrouwbaarheid (in een SHR- of RAID1-opstelling) of voor meer opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Wat zouden jullie aanraden , ik zit nu met een 3 jaar oude ds212j met 2x 2tb wd red's
Nu wil ik overstappen straks naar de 716 + maar wil daar eigenlijk verse drives bij .. zouden jullie dat ook doen of de bestaande disks gebruiken? (scheelt ook weer eerst een backup maken naar externe hdd) en kan ik de ds212j als backup station gebruiken

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is persoonlijk; mijn visie.

Draaien beide schijven in RAID1, heb je geen directe behoefte aan meer opslagcapaciteit en heb je elders al een backup (dus aan alledrie de voorwaarden voldaan) dan zou ik ze overplanten. Natuurlijk met enige regelmaat S.M.A.R.T.-rapportage draaien en oplopende waarden monitoren. Houdt wel wat geld achter de hand om harddisks direct te kunnen vervangen/upgraden zodra je twijfelt aan de betrouwbaarheid.

Heb je geen backup, of geen geautomatiseerde backup (allerlei losse, via USB gekoppelde, externe drives), dan de oude nas behouden voor dat doel (en op een remote locatie neerzetten). Ook dan de gezondheid van de schijven scrupuleus monitoren. Als je voorheen RAID1/SHR toepaste, zou je dab de schijven kunnen omzetten naar Basic of JBOD om de maximale 4 TB te kunnen benutten (want het is backup geworden, extra betrouwbaarheid is niet direct noodzakelijk, want je origineel staat op de nieuwe DS716+).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 11:14 . Reden: Backup behoeft zelden redundantie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:09:
Dat is persoonlijk; mijn visie.

Draaien beide schijven in RAID1, heb je geen directe behoefte aan meer opslagcapaciteit en heb je elders al een backup (dus aan alledrie de voorwaarden voldaan) dan zou ik ze overplanten. Natuurlijk met enige regelmaat S.M.A.R.T.-rapportage draaien en oplopende waarden monitoren. Houdt wel wat geld achter de hand om harddisks direct te kunnen vervangen/upgraden zodra je twijfelt aan de betrouwbaarheid.

Heb je geen backup, of geen geautomatiseerde backup (allerlei losse, via USB gekoppelde, externe drives), dan de oude nas behouden voor dat doel (en op een remote locatie neerzetten). Ook dan de gezondheid van de schijven scrupuleus monitoren. Als je voorheen RAID1/SHR toepaste, zou je nu de schijven kunnen omzetten naar Basic of JBOD om de maximale 4 TB te kunnen benutten.
Ze draaien inderdaad een raid 1 ik heb nu voor 12 euro per maand een virtueel servertje bij een hosting draaien waar ik nu een rsync backup naar toe doe

nu is natuurlijk de ds212j wel goedkoper qua stroom gebruik dan de 12 eu per maand als hij als backup draait maar aan de andere kant wil je zo'n ding wel offsite hebben

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

Ze draaien inderdaad een raid 1 ik heb nu voor 12 euro per maand een virtueel servertje bij een hosting draaien waar ik nu een rsync backup naar toe doe

nu is natuurlijk de ds212j wel goedkoper qua stroom gebruik dan de 12 eu per maand als hij als backup draait maar aan de andere kant wil je zo'n ding wel offsite hebben
Ik zou hier een kijkje nemen:

[Synology] Backup strategieën en tools

Ik heb zelf via een super deal actie via een amerikaanse review site 1Tb storage bij iDrive voor 16euro pj.
er zitten wel wat nadelen aan iDrive maar performance is super goed ( ik upload met 10MB en restore ook met 10MB)
En zo zijn er meer oplossingen natuurlijk.. maar ik vind zelf meer dan 10eur per maand heel veel geld voor offline backup.
Ik heb zelf afgestapt voor raid1 en draai nu raid0 (onzinnig, klopt) maar heb een 213+ als backup en een offsite backup voor dingen wat echt niet weg mag... in mijn geval photos en homevideos van mijn familie...

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 21-10-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de oude nas niet off-site kunt plaatsen, dan domweg verkopen (met of zonder schijven, dat is aan jou) nadat je de nieuwe hebt ingericht. Al je data-opslag op één fysieke locatie heeft meer risico. Bedenk ook dat je op zowel je hoofdnas als op je backuptoestel met dezelfde software en versie zult gaan werken. Dat kan het risico van eenzelfde fout in zich bergen, of dat nu om een bug in een update gaat, of om een cryptolocker. Alleen al om die reden (al heb ik zelf ook twee Synology's, met resp. DSM 4.2 en DSM 5.2) is jouw virtuele servertje een verstandiger keuze.

En volg Quakies uitstekende doorverwijzing. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Bedankt voor de reacties. De prijs van de DS115J is met slechts 88 euro natuurlijk wel echt een koopje. Ik denk dat ik daarvoor ga en er een 3TB WD Red in zet. Dan kan ik voorlopig wel vooruit. Ik hoef geen hele bibliotheek aan te leggen. Dus ik zal ook wel wat opschonen eens in de zoveel tijd.
Pagina: 1 ... 43 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).