Heb je de Google-trackers geblokkeerd?aicaramba schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:40:
Ik krijg ook een melding dat ik 'jullie' ads blokkeer, maar ik heb mijn adblocker uit staan bij Tweakers.net. Is het normaal dat ik dan nog steeds die melding krijg?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 171104
Ik heb geen probleem met niet storende reclame aan de bovenkant of zijkant van een website. Daarom heb ik adblock ook uitgeschakeld op deze website. Maar als ze met pop-ups gaan beginnen dan gaat ie terug aan.
Nu weet ik niet als het toeval is maar had overlaatst een artikel gelezen over samsung watch hier op tweakers en de minuut erna kreeg ik spam in mijn mailbox over diezelfde smartwatch. Een tijdje geleden heb ik een artikel gelezen over een LED manager van NZXT en de minuut erna weer spam in mijn mailbox van die zelfde LED manager van NZXT. Pure toeval?!? of proberen ze zo adblock te omzeilen?
OSX 10.11.1 / Laatste versie van / Adguard uit op Tweakers.
Dit soort dingen: Fontainemelon in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door" (met label van Justpremium)?Anoniem: 171104 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:20:
Kan het zijn dat sinds deze week een reclame pop-up krijg op tweakers?
Ik heb geen probleem met niet storende reclame aan de bovenkant of zijkant van een website. Daarom heb ik adblock ook uitgeschakeld op deze website. Maar als ze met pop-ups gaan beginnen dan gaat ie terug aan.
Dat is iets dat wij nog aan het uitzoeken zijn. We doen zelf niet het beheer van de advertenties voor Belgische bezoekers namelijk...
Wij geven geen persoonlijke informatie (zoals e-mail adressen) door aan adverteerders (of welke andere partij dan ook), dus dat zijn zaken die niet door ons toedoen komen. Of het toeval is of niet is lastig te zeggen..Nu weet ik niet als het toeval is maar had overlaatst een artikel gelezen over samsung watch hier op tweakers en de minuut erna kreeg ik spam in mijn mailbox over diezelfde smartwatch. Een tijdje geleden heb ik een artikel gelezen over een LED manager van NZXT en de minuut erna weer spam in mijn mailbox van die zelfde LED manager van NZXT. Pure toeval?!? of proberen ze zo adblock te omzeilen?
Intentionally left blank
Anoniem: 171104
Inderdaad juist dezelfde meldingen, ik dacht eerst aan malware op mijn pc. Maar op een pas geinstalleerde pc kreeg ik de melding ook.Dit soort dingen: senne_vdb in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door" (met label van Justpremium)?
Sinds deze week 11 trackers, op naar de 30?Kees schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:35:
[...]
Tweakers: 1 banner voor de fold (toevallig van een zustersite ook nog) 4 ghostery trackers.
Goed idee! meer is beter toch? Alles moet groeien!ThaHandy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:08:
[...]
Sinds deze week 11 trackers, op naar de 30?.........
Maar nee, dat is erg afhankelijk van welke banner er ingeladen word (en daar hebben wij geen invloed op helaas). Bij de meeste pageviews zul je niet al teveel trackers tegenkomen gelukkig.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
"Je blokkeert banners" is exacter.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ook niet. "Je blokkeert onze externe javascripts" zou in jouw geval correct zijn. Maar je begrijpt neem ik aan wel waarom dit er staat?leuk_he schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:30:
"Je blokkeert onze banners" , eingelijk fout geformuleerd, ik blokkeer enkel javascript omdat het NIET van jullie site af komt. (En dat blijft ook zo, te veel malware injections via advertentie netwerken)
"Je blokkeert banners" is exacter.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Firefox Tracking Protection ("bescherming tegen volgen") zorgt ook voor het niet weergeven van banners, heb je dat aanstaan?PaRaQue schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:51:
Ik heb adblocker en ghostery volledig uit staan op deze site maar hij geeft toch geen reclame's weer. Ik gun het jullie van harte dus hebben jullie nog suggesties waar het aan kan liggen? Ik gebruik Firefox.
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 05-12-2015 12:07 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ah super bedankt! Was even zoeken hoe ik het uitzet maar alles functioneert nu naar behoren.Migrator schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:07:
[...]
Firefox Tracking Protection ("bescherming tegen volgen") zorgt ook voor het niet weergeven van banners, heb je dat aanstaan?
Niet alle posities zijn 100% vol geboekt. Je zou grofweg in 1 op de 4 of 5 views iets moeten zien.PaRaQue schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:51:
Ik heb adblocker en ghostery volledig uit staan op deze site maar hij geeft toch geen reclame's weer. Ik gun het jullie van harte dus hebben jullie nog suggesties waar het aan kan liggen? Ik gebruik Firefox.
https://blog.mozilla.org/...otection-in-firefox-beta/Migrator schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:07:
[...]
Firefox Tracking Protection ("bescherming tegen volgen") zorgt ook voor het niet weergeven van banners, heb je dat aanstaan?
Dan moet je het niet helemaal uitzetten
Ik blokkeer helaas jullie banners, heb laatst een hele rits aan ad service URL's in mijn router geblokkeerd, wou graag even weten welke ik toe moet staan.
Ik heb niet de gehele thread doorlopen, dus misschien heeft iemand anders het al geopperd. Een manier om Tweakers toch zijn centjes te laten krigen is het toevoegen van de volgende rule aan No-script (als je dat hebt lopen):
In Options/Advanced/Abe/User rules voeg je toe:
# Tweakers rule
Site tweakers.net
Accept from .tweakers.net .tweakimg.net .google-analytics.com .googletagservices.com
Deny INCLUSION
En daarna natuurlijk nog even Ad-Blocker laten weten dat je advertenties toelaat.
Nu maar hopen dat Tweakers zijn ad-networks goed controleert and ons niet trakteert op nare dingen
Cheerio
Het 'Acties op Tweakers' blokje is geen reclamebanner maar 'eigen' content...thefal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:23:
Ook ik heb dit probleem en ik snap er helemaal niks van. Ik heb Ghostery, uBlock Origin en Javascript popup blocker. In alle 3 staan jullie gewhitelist. Toch krijg ik de gele banner die aangeeft dat ik jullie banners blokkeer. Als ik dan een paar uur later de site nogmaals bezoek, zie ik gewoon reclame. Nu zie ik bijvoorbeeld "T-Mobile stelt het 4G-netwerk op de proef" en na een F5 zie ik "Bekijk hier de video van de IT Olympics!". Het lijkt dus bijna wel random of ik jullie gele balk krijg of niet...
Intentionally left blank
Ik heb op di 12-1-2016 13:05 gemailed naar info@tweakers.net maar krijg hier geen response op. Wie kan ik hierop aanspreken via een DM?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
crisp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:03:
[...]
Het 'Acties op Tweakers' blokje is geen reclamebanner maar 'eigen' content...

1 Klik verder naar een andere V&A pagina en ik krijg de gele melding weer.
zeef (profiel)Glashelder schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:57:
Ik krijg sinds kort deze melding en dat komt omdat mijn abo verlopen isIk probeer deze te verlengen maar loop tegen problemen in het betaalproces.
Ik heb op di 12-1-2016 13:05 gemailed naar info@tweakers.net maar krijg hier geen response op. Wie kan ik hierop aanspreken via een DM?
Intentionally left blank
Anoniem: 172410
Kan je die met een abonnement ook verwijderen?crisp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:03:
Het 'Acties op Tweakers' blokje is geen reclamebanner maar 'eigen' content...
Ja, bij mij is dat blokje weg op de FP (als abonnee)Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:49:
[...]
Kan je die met een abonnement ook verwijderen?
[ Voor 62% gewijzigd door _David_ op 28-01-2016 17:58 . Reden: Quote toegevoegd ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik zat woensdagavond nog te twijfelen of ik mijn bericht aan moest passen maar inmiddels ben ik er met hulp van Zeef uitgekomen inderdaad. En zoals ik het begrijp hebben we een bug geplet
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Hier hetzelfde probleem.rik86 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:01:
m'n adblocker snapt whitelisten opeens niet meer, is er recent iets veranderd op tweakers waardoor adds desondanks geblokkeerd worden?
Ik heb tweakers op de whitelist staan en toch krijg ik de melding "je blokkeert onze banners" sinds vandaag.
Nee, aan onze kant is daar niets aan gewijzigd. Heb je in de tussentijd nog andere dingen aangepast of geinstalleerd in je browser? Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan tracking protection, wat feitelijk ook neerkomt op het blokkeren van advertenties.rik86 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:01:
m'n adblocker snapt whitelisten opeens niet meer, is er recent iets veranderd op tweakers waardoor adds desondanks geblokkeerd worden?
Intentionally left blank

T.net is goedgekeurd in Ghostery en de banner staat er gewoon.
De advertentieruimte wordt wel gereserveerd, maar de ruimte waarin de ad moet komen te staan blijft wit.
In Internet explorer krijg ik wel ads te zien.

Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik gok dat dat komt door een traag netwerk. Ik heb die check nog wat conservatiever afgesteldCrashOne schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:33:
Ik krijg de melding dat ik banners blokkeer ook. In de trein, wellicht dat de NS iets doet met de verbinding:
[afbeelding]
T.net is goedgekeurd in Ghostery en de banner staat er gewoon.
Intentionally left blank
Wel lekker rustig zonder reclame.
Nou ja, dan kan ik er ook niks aan doen ....
Anoniem: 319464
Het (al dan niet) blokkeren van advertenties is niet het enige dat die melding veroorzaakt. Als je anti-tracking aan hebt staan in de browser (bijv. met Ghostery) krijg je die melding ook. Alleen tweakers.net whitelisten is niet genoeg.
Dat die banner elke sessie terugkomt kan mogelijk komen door het bij afsluiten opschonen van cookies denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 29-02-2016 14:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-03-2016 10:19 ]
Oscar Wilde
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Oscar Wilde
"De gegevens die u op deze pagina hebt ingevoerd zullen over een niet-beveiligde verbinding worden verzonden en zouden kunnen worden gelezen door derden.
Weet u zeker dat u deze gegevens wilt verzenden?" Aldus HTTPS Everywhere.
Je post is wat offtopic in dit draadje.. Maar je keuze is wel verstandig, je behoud in ieder geval je inkomsten uit werk, door gewoon je werk uit te voerensnelkeuze0017 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:33:
Weet niet of dit al eerder gezegd is, maar ik neem geen abo omdat Tweakers geen full https dekking heeft. En ik dus niet anoniem kan blijven voor mijn werkgever.
"De gegevens die u op deze pagina hebt ingevoerd zullen over een niet-beveiligde verbinding worden verzonden en zouden kunnen worden gelezen door derden.
Weet u zeker dat u deze gegevens wilt verzenden?" Aldus HTTPS Everywhere.
Stomp niet af, blijf slijpen
Ik snap niet wat het een met het ander te maken heeft, tenzij je dat argument als pressiemiddel wilt gebruiken. Het is overigens meer een tekortkoming van HTTPS Everywhere dat hij form actions niet rewrite...snelkeuze0017 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:30:
In zoverre on/off topic: het is de reden waarom ik een ad-blocker geblocker blijf gebruiken voor Tweakers.
Daarbij willen we in de toekomst wel naar standaard HTTPS, maar dat is geen triviale operatie in verband met alle user-generated content met allerlei externe plaatjes en video's...
Intentionally left blank
Eerst is het "ik neem geen abo." En even later is het zelfs "ik blokkeer banners." Dat eerste is de begrijpen, dat laatste is onderhand gewoon een gijzeling...snelkeuze0017 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:33:
Weet niet of dit al eerder gezegd is, maar ik neem geen abo omdat Tweakers geen full https dekking heeft. En ik dus niet anoniem kan blijven voor mijn werkgever.
De uitleg die je geeft rammelt ook nogal. Als je niet wil dat je werkgever ziet wat je op een publiek forum doet dan moet je het niet posten. Of in elk geval niet onder werktijd, als je account verder niet aan jou als persoon te koppelen valt.
Verder is je post inderdaad offtopic hier. Het gebrek aan https is al vele malen besproken in Mooie Features en staat gewoon wegens op de planning. Tweakers in een ongerelateerde topic proberen te chanteren om het zaakje te versnellen gaat niet helpen.
Woea, wat ben je snel aangebrand! Mijn argument is 100% valide:NMe schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:21:
[...]
Eerst is het "ik neem geen abo." En even later is het zelfs "ik blokkeer banners." Dat eerste is de begrijpen, dat laatste is onderhand gewoon een gijzeling...
De uitleg die je geeft rammelt ook nogal. Als je niet wil dat je werkgever ziet wat je op een publiek forum doet dan moet je het niet posten. Of in elk geval niet onder werktijd, als je account verder niet aan jou als persoon te koppelen valt.
Verder is je post inderdaad offtopic hier. Het gebrek aan https is al vele malen besproken in Mooie Features en staat gewoon wegens op de planning. Tweakers in een ongerelateerde topic proberen te chanteren om het zaakje te versnellen gaat niet helpen.
1 Ik wil geen banners vanwege aanvalsvector.
2 Ik wil niet dat mijn wg meeleest. Derhalve ben ik op kantoor een anonieme gebruiker.
3 Als anonieme gebruiker kan ik de advertenties niet uitschakelen zonder ad-blocker.
Jouw beschuldiging van gijzeling slaat echt helemaal nergens op. Ik begrijp best dat globaal https inzetten verre van triviaal is. Ik geef slechts aan dat voor mij persoonlijk het een met het ander samenhangt. En vanwege de 1-op-1 relatie met banners dus 100% on-topic.
Graag namen en rugnummers. Ik kan zo niet zien waar je aan refereert.NMe schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:05:
zoals afgesproken in de Algemene Voorwaarden
Puur ter info, als een invalshoek voor het gebruik van ad-blockers die wellicht nog niet bekend was.Hoe anders dan (...) kan ik je posts lezen dan?
Lijkt niet van toepassing als je zonder in te loggen surft, is het wel aangezien je Lid bent zolang je een account hebt. Al snap ik persoonlijk de tussenweg wel; als adblocken dan ook niet inloggen.4.2 In het bijzonder zal het Lid:
[...]
geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik kan hier geen instellingen aanpassen op het werk dus als ik ze blok.... SORRY
Ik heb Tweakers nog op whitelist staan vanwege de wedstrijden en zo. Ik mag uit je reactie afleiden dat dat al gefixt is? (vroeger kreeg ik nog de mededeling dat ik mijn adblocker moest afzetten om met een wedstrijd mee te doen, ook al had ik een abo)NMe schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:13:
Ik denk dat het een beetje hypocriet zou zijn als we je enerzijds vragen om geen ads te blokkeren op onze eigen site en vervolgens wel gaan helpen met het blokkeren van ads op andere sites.Maar goed, als je toch een abo hebt hoef je natuurlijk Tweakers ook niet te whitelisten, misschien is dat een optie?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
In alle eerlijkheid: ik heb geen idee. Misschien dat een van de kantoormensen dat kan beantwoorden.Erycius schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:46:
[...]
Ik heb Tweakers nog op whitelist staan vanwege de wedstrijden en zo. Ik mag uit je reactie afleiden dat dat al gefixt is? (vroeger kreeg ik nog de mededeling dat ik mijn adblocker moest afzetten om met een wedstrijd mee te doen, ook al had ik een abo)
Anoniem: 172410
Andersom is dat ook geen argument - ook als je thuis post of onder werktijd prima op Tweakers mag rondhangen is het fijn om te weten dat Tweakers en jij de enige zijn die de doorgestuurde informatie lezen.NMe schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:21:
Nee, de adblock melding bij een winactie kijkt niet naar abostatus. Ik heb er toentertijd wel een ticket voor aangemaakt maar dat heeft nog geen prio gekregen...Erycius schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:46:
[...]
Ik heb Tweakers nog op whitelist staan vanwege de wedstrijden en zo. Ik mag uit je reactie afleiden dat dat al gefixt is? (vroeger kreeg ik nog de mededeling dat ik mijn adblocker moest afzetten om met een wedstrijd mee te doen, ook al had ik een abo)
Intentionally left blank
Ik heb sinds vandaag de melding in mijn scherm dat ik AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruik.
Nu weet ik vrij zeker dat dit niet zo is aangezien mijn chrome eigenlijk vrij is van extensies.
Zit er in chrome dan misschien een optie om jullie te white listen.
Of ligt dit aan mijn werk verbinding die jullie ads blockeerd?
Werkverbinding / firewall -> op je werk / DNS.SimplyMe schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:43:
Beste Tweakers,
Ik heb sinds vandaag de melding in mijn scherm dat ik AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruik.
Nu weet ik vrij zeker dat dit niet zo is aangezien mijn chrome eigenlijk vrij is van extensies.
Zit er in chrome dan misschien een optie om jullie te white listen.
Of ligt dit aan mijn werk verbinding die jullie ads blockeerd?
Dit zou heel goed kunnen.Marsjee schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:49:
[...]
Werkverbinding / firewall -> op je werk / DNS.
Ik testen het net even op IE en daar heb ik de zelfde melding.
Dus zal wel de werk connectie zijn.
Das heel jammer.
Tegenwoordig zien we doordeweeks overdag een hoger percentage blokkades dan 's avonds of in het weekend. Een aantal jaar geleden was dat juist andersomSimplyMe schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:56:
[...]
Dit zou heel goed kunnen.
Das heel jammer.
Intentionally left blank
SimplyMe schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:56:
[...]
Dit zou heel goed kunnen.
Das heel jammer.
[ Voor 17% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-03-2016 08:03 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Heel raar idee misschien, maar er zijn nogal Tweakers waar dit het geval is, en ik snap helemaal waarom Tweakers niet een eigen Advertisement afdeling wil opzetten maar gebruik maakt van een 3rd party, maar is er geen enkel bedrijf dat een leuk bedrag wil neerleggen om op de plek van die gele banner te staan? Ik gok erop dat jullie de statistieken hoe vaak die banner in beeld komt goed voor elkaar hebben. Er moet toch wel een bedrijf zijn dat op maandbasis een bedrag overboekt om daar z'n banner te hebben (die dan als uitzonder op lokaal domein komt te staan en daardoor niet geblokkeerd wordt door deze DNS methodes).
Het is dan misschien geen vetpot, maar ik gok erop dat die gele banner ook niet bepaald veel inkomsten genereert.
Adverteerders willen weten wat een advertentie 'doet'. Hoeveel impressies, welke doelgroep, etc. etc. Daar is een adserver voor nodig. Vroeger kon je die nog zelf draaien, maar dat is allemaal afgeschaft. Niet in de laatste plaats omdat daar verschrikkelijk mee werd gerommeld door de contentproviders. We zitten dus gebonden aan advertentieservers van Google etc. etc.Spectaculous schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:40:
[...]
Heel raar idee misschien, maar er zijn nogal Tweakers waar dit het geval is, en ik snap helemaal waarom Tweakers niet een eigen Advertisement afdeling wil opzetten maar gebruik maakt van een 3rd party, maar is er geen enkel bedrijf dat een leuk bedrag wil neerleggen om op de plek van die gele banner te staan? Ik gok erop dat jullie de statistieken hoe vaak die banner in beeld komt goed voor elkaar hebben. Er moet toch wel een bedrijf zijn dat op maandbasis een bedrag overboekt om daar z'n banner te hebben (die dan als uitzonder op lokaal domein komt te staan en daardoor niet geblokkeerd wordt door deze DNS methodes).
Het is dan misschien geen vetpot, maar ik gok erop dat die gele banner ook niet bepaald veel inkomsten genereert.
Bedrijven doen dit al lang niet meer zelf. Mediabureaus regelen campagnes en kopen in op target audiences. DUs een deel bij Tweakers, een deel bij HWI, nog een paar tech dingen en anders sites waar 'de doelgroep' komt. Dat willen ze in een keer plannen en niet met 3-4-5-?? partijen individueel zaken doen. Vandaar de grote adserverboeren.
Dan hebben we nog de adblockers zelf. In een aantal adblockers is onze 'gele balk' ook al geblokkeerd. Dus wat we daar ook zetten, na verloop van tijd wordt het geweerd.
We hebben er serieus over nagedacht en gekeken wat er nog mogelijk is. Helaas is de enige interesse in dergelijke diensten bij gok-, en pronoreclame. En dat ging ons weer te ver.
Vraagjes:
1. Wat doet die advertentie (en de gehele achtergrond met die eieren) i.c.m. die tracking protection? Ze worden immers altijd weergegeven, ongeacht hoe vaak je op Tweakers kijkt dus wat die tracking dan op de achtergrond zou moeten doen weet ik niet.
2. Is dat tracking per se voor alle advertenties nodig? Op http://www.telegraaf.nl/ worden bijvoorbeeld wel advertenties getoond terwijl daar die tracking protection ook aan staat.
3. Kunnen jullie op die geel/groene melding boven in beeld een uitgebreidere checklist maken, waar onder andere deze "Tracking Protection" in staat om alleen de advertenties van Tweakers door te laten (en niet die van andere sites)?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb trouwens ook niet zozeer een probleem met de banners, maar wel met Trackers.
Uit mijn nieuwsgierigheid (ik kom niet op Fok en zag zo 1-2-3 niets toen ik even keek): wat doen ze dan met referral links? Behalve bij iets als de Tweakers pricewatch komt het mengen van eigen content en links naar buiten, me nogal eng op me over (dan kan je er niet van uit gaan dat redactie onafhankelijk is - en zijn de artikelen IMHO niets meer waard). Maar ik heb dus geen idee hoe het daar gebeurt. Overigens net zo min als dat ik iets te maken heb met de ads of abo's hier
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Jeetje ik word oud
Edit
Daniel schreef op donderdag 22 maart 2001 @ 13:15:
Zonder exacte bedragen te noemen. Als we in de huidige markt meer dan 500 per dag binnenhalen doen we het vrij redelijk (of die 500 gulden, euro's, dollars of belgische franken zijn laat ik aan je eigen oordeel over)
Overigens zou ik het over de laatste dagen niet eens weten want de toegang tot het admanagement systeem is brak
[ Voor 34% gewijzigd door raptorix op 25-03-2016 16:40 ]
Haha wow...15 jaar geleden. Ik denk dat dat destijds al wel euro's waren. Later is het (gelukkig) wel een stuk omhoog gegaan, tot het punt dat er zeer fatsoenlijk te leven was van de inkomsten uit advertenties. Toen ik dit schreef stond er niemand op de loonlijst van Tweakers, we waren toen met een stapel freelance nieuwsposters, management dat bijna niets verdiende en verder een grote berg vrijwilligers. Andere kosten - anders dan hardware - waren er nauwelijks. De latere groei en professionalisering van Tweakers was enkel mogelijk door de snel stijgende inkomsten uit advertenties. Tussen ruwweg 2006 en 2011 waren "klassieke" advertentiecampagnes gericht op de IT-markt voor Tweakers behoorlijk lucratief. Sindsdien hebben echter veel adverteerders andere manieren van marketing opgezocht, en staan de tarieven van advertenties onder druk door een overschot aan aanbod, verregaande automatisering van het hele advertentieproces en natuurlijk ook adblockers. Ik werk al een jaar of drie niet meer bij Tweakers dus ik heb geen zicht op de huidige situatie, maar ik kan me levendig voorstellen dat de advertenties tegenwoordig een stuk minder opbrengen dan vroeger.raptorix schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:39:
Dat vind ik nog wel meevallen, ze gebruiken dat dan ook op het forum, op de FP kom ik eigenlijk nooit, maar redactioneel stelt Fok natuurlijk ook niet zoveel voor (in vergelijking met tweakers). Overigens weet ik nog wel dat banners in het verre verleden niet zo veel opbrachten, vooral na de internetbubble leverden de banners net genoeg op om de hardware te onderhouden, maar dan spreken we natuurlijk over 2002.
Jeetje ik word oud
Edit
[...]
http://www.nu.nl/internet...are-via-advertenties.html
Als je bang bent voor advertenties kun je natuurlijk ook gewoon wegblijven of een abo nemen, maar wél de lusten en niet de lasten is aantrekkelijker?absrnd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:15:
Helaas blijkt maar weer dat een actieve AdBlocker noodzakelijk is, helaas voor Tweakers![]()
http://www.nu.nl/internet...are-via-advertenties.html

Volgens mij vallen deze "lasten" niet onder de te accepteren risico's van het niet draaien van een adblockerMigrator schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:19:
[...]
Als je bang bent voor advertenties kun je natuurlijk ook gewoon wegblijven of een abo nemen, maar wél de lusten en niet de lasten is aantrekkelijker?
Dan kun je wel weer de moraalridder uit gaan hangen, maar er zijn grenzen. Als het gewoon een beveiligingsrisico wordt om advertenties te accepteren, kun je het de gebruiker niet kwalijk nemen deze te blokkeren.
Ik kan me haast zelfs voorstellen dat het bedrijfstechnisch verplicht wordt om een adblocker te draaien voor de wet Datalekken. Qua beveiliging, bedoel ik.
[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 11-04-2016 14:25 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nee, het is het probleem dat website eigenaren niet het heft in eigen handen nemen om te bepalen wat voor reclame op de site komt,Migrator schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:19:
[...]
Als je bang bent voor advertenties kun je natuurlijk ook gewoon wegblijven of een abo nemen, maar wél de lusten en niet de lasten is aantrekkelijker?
en zich overleveren aan de reclame bureaus die schijnbaar niet goed beveiligd zijn.
En inderdaad, zo noodzakelijk is het niet. Als jij netjes betaalt voor een abo krijg je geen banners uitgeserveerd. Maar schoppen dat het én gratis moet zijn én nul risico mag hebben is ook een optie natuurlijk...
Beweer ik ook niet - de lasten zijn het zien van advertenties en het moeten beveiligen van je pc tegen zulke aanvallen, waarop een klein risico is.Room42 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:21:
[...]
Volgens mij vallen deze "lasten" niet onder de te accepteren risico's van het niet draaien van een adblockerDat zal ook niet de intentie geweest zijn van Tweakers (of Marktplaats, RTL, etc.).
Behalve dan dat je met een adblocker alleen de contentmakers treft, de adverteerders vinden wel een andere weg om geld te verdienen. Een adblocker lost het probleem van onveilige en vervelende advertenties niet op.Dan kun je wel weer de moraalridder uit gaan hangen, maar er zijn grenzen. Als het gewoon een beveiligingsrisico wordt om advertenties te accepteren, kun je het de gebruiker niet kwalijk nemen deze te blokkeren.
Tweakers staat anders niet op deze lijst, mede doordat er controle is op de advertenties. Van volledig overleveren is dus absoluut geen sprake, en wat NMe al zegt kan 100% controle nooit. Maar goed, als je door deze aanval dankzij een bekende exploit kit die Tweakers niet treft toch de advertenties van Tweakers wil blokkeren en geen abo wilt nemen ga ik je niet tegenhouden. Maar wél de discussie aangaan als je hier dom komt melden dat "een adblocker noodzakelijk is" wat onzin is aangezien er alternatieven zijn.absrnd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:22:
[...]
Nee, het is het probleem dat website eigenaren niet het heft in eigen handen nemen om te bepalen wat voor reclame op de site komt,
en zich overleveren aan de reclame bureaus die schijnbaar niet goed beveiligd zijn.
Volgens mij leverde destijds de pricewatch ook aardig wat geld op, en volgens mij zijn jullie vacatures ook niet slecht qua inkomstenDaniel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:14:
[...]
Haha wow...15 jaar geleden. Ik denk dat dat destijds al wel euro's waren. Later is het (gelukkig) wel een stuk omhoog gegaan, tot het punt dat er zeer fatsoenlijk te leven was van de inkomsten uit advertenties. Toen ik dit schreef stond er niemand op de loonlijst van Tweakers, we waren toen met een stapel freelance nieuwsposters, management dat bijna niets verdiende en verder een grote berg vrijwilligers. Andere kosten - anders dan hardware - waren er nauwelijks. De latere groei en professionalisering van Tweakers was enkel mogelijk door de snel stijgende inkomsten uit advertenties. Tussen ruwweg 2006 en 2011 waren "klassieke" advertentiecampagnes gericht op de IT-markt voor Tweakers behoorlijk lucratief. Sindsdien hebben echter veel adverteerders andere manieren van marketing opgezocht, en staan de tarieven van advertenties onder druk door een overschot aan aanbod, verregaande automatisering van het hele advertentieproces en natuurlijk ook adblockers. Ik werk al een jaar of drie niet meer bij Tweakers dus ik heb geen zicht op de huidige situatie, maar ik kan me levendig voorstellen dat de advertenties tegenwoordig een stuk minder opbrengen dan vroeger.
Volgens mij betalen ze nu alleen 1 devops engineer en niet eens fulltime als ik me niet vergis. Komt ook omdat tweakers natuurlijk een wat specifieker publiek trekt en fok qua frontpage natuurlijk niet heel professioneel isNMe schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:44:
Komt nog bij dat last I checked (en ik geef meteen toe dat dat al vrij lang geleden is) Fok! een totaal ander kostenplaatje had/heeft dan Tweakers. Fok! leunt veel meer op vrijwilligers en maakt daardoor minder personeelskosten.
Tweakers doet geen zaken met dat netwerk.absrnd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:22:
[...]
Nee, het is het probleem dat website eigenaren niet het heft in eigen handen nemen om te bepalen wat voor reclame op de site komt,
En geeft Tweakers 100% garantie dat hun "netwerk" niet besmet kan worden ?
[edit] slap excuus om te zeggen, maar het was niet (nu) ons "netwerk"
[ Voor 14% gewijzigd door absrnd op 12-04-2016 19:57 ]
Ik kan me simpelweg niet voorstellen hoe groot de plaat is die het moderator en medewerkers-corps van Tweakers voor hun hoofd hebben, maar buiten de pricewatch heeft Tweakers geen meerwaarde. Op elk gebied is er ergens op de markt een betere of vergelijkbare concurrent en dát maakt het zo'n ongelooflijk knullig argument. Het is alsof het sneeuwvlokje beargumenteert dat dat hij meer waard is dan de ander. Dat voor hem wel betaald zou moeten worden. Ik log zojuist in op Ars Technica, maar ik krijg geen irritante banner in m'n face over het niet tonen van ads en dan neem ik voor het gemak niet de moeite om te kijken of ze die überhaupt hebben.
Jullie marktpositie is zwak, 90% van de artikelen zijn geleend van andere bronnen, 5% is een review waar de ene keer de inhoud beter is dan de andere, maar nog steeds geen concurrentie voor de gemiddelde Youtube reviewer, 4% van de content is op basis van userreviews (die vaak beter zijn dan die van jullie 'experts'). Die laatste 1%, die zelden voor komt, maakt Tweakers daadwerkelijk interessante content met (EIGEN; niet gejatte) duiding.
En dan is er de pricewatch. Eerlijk is eerlijk, mooi product. Ik zou zeggen, zet er een prijskaartje op. Ik betaal niet, maar op dit moment is het uniek in NL (voor zover ik weet). Daarentegen weten jullie net zo goed als ik dat weet, dat een betaalmuur over het algemeen betekent dat je dood bloedt en dat er opeens gratis concurrentie ontstaat, waarbij de kwaliteit niet hetzelfde zal zijn, maar gratis valt niet te verslaan.
Kortom; Tweakers is een druppel op een gloeiende plaat. Toch denken jullie dat de content die jullie bieden als guppie in een zee van haaien betaald moet worden. Unique snowflake is fucking unique and proud of it baby.
Daarnaast kan ik niets dan minachting en plaatsvervangende schaamte hebben voor een site dat zichzelf een tech-blog noemt, waar terechte reacties op artikelen m.b.t. ad-blockers vanuit de moderatie op 0 worden vast gezet, omdat men graag op de centjes van de op dit moment grootste bron van infectie van PC's wil blijven zitten en die reacties het liefst niet in beeld heeft.
Welk topic zit jij te lezen? Ik zie niks dat ook maar in de buurt komt van het voor paranoïde uitmaken van de gebruikers en de derde post in dit topic is niet eens van een moderator...Oyxl schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:24:
Ik blijf het echt helemaal prachtig vinden dat als je naar de derde post in dit topic kijkt (2014), waarin de moderators het publiek voor paranoïde uitmaken als ze zich beklagen over het gevaar van advertenties en dat vergelijkt met nu, waar we inmiddels gelukkig allemaal weten dat we ook echt niet zonder het blokkeren van die advertenties kunnen, dat het enige tegenargument is dat je dan geen cheapskate moet zijn en zou moeten betalen voor Tweakers.
Wat kom je hier doen dan? Je hele post is nogal uit de hoogte maar je hebt blijkbaar nogal wat tijd gestoken in het schrijven ervan en zou dat niet gedaan hebben als je hier in de eerste instantie niet had gelezen. Blijkbaar heeft de site dus wel degelijk meerwaarde...Ik kan me simpelweg niet voorstellen hoe groot de plaat is die het moderator en medewerkers-corps van Tweakers voor hun hoofd hebben, maar buiten de pricewatch heeft Tweakers geen meerwaarde.
Ach gossie. Je breekt de afspraak die je met Tweakers hebt gemaakt toen je je registreerde en Tweakers is zo aardig om je ondanks dat ze dat kunnen zien tóch gebruik te laten maken van de site met als enige puntje dat je een keer per maand netjes gevraagd wordt om je adblocker uit te zetten. En zelfs die balk waar je verder geen enkele last van ondervindt is je te veel?Ik log zojuist in op Ars Technica, maar ik krijg geen irritante banner in m'n face over het niet tonen van ads

Op de rest van je post ga ik niet eens in, want je noemt fictieve cijfers én beschuldigt en passant de redactie van contentdiefstal.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 12-04-2016 22:41 ]
Je hebt gelijk, Ik las er een moderator tag bij die er niet is. Point is; Not so paranoid.NMe schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:35:
[...]
Welk topic zit jij te lezen? Ik zie niks dat ook maar in de buurt komt van het voor paranoïde uitmaken van de gebruikers en de derde post in dit topic is niet eens van een moderator...
[...]
Wat kom je hier doen dan? Je hele post is nogal uit de hoogte maar je hebt blijkbaar nogal wat tijd gestoken in het schrijven ervan en zou dat niet gedaan hebben als je hier in de eerste instantie niet had gelezen. Blijkbaar heeft de site dus wel degelijk meerwaarde...
Op de rest van je post ga ik niet eens in, want je noemt fictieve cijfers én beschuldigt en passant de redactie van contentdiefstal.
Moeite steken in iets is simpelweg een manier van tijdverdrijf. Ik spendeer tijd aan meerdere sites. Dit onderwerp (ad-blockers, niet Tweakers) is voor mij een hot issue. Overheid besteedt veel geld aan security, soms tot op het onzinnige af, maar er landen nog steeds geen adblockers. Terwijl dat in het huidige tijdperk, waarin de zwakste schakel de gebruiker (social engineering) is en niet de omliggende infrastructuur (tot op zekere hoogte *kuch*) toch een prioriteit zou moeten zijn.
Of dit mede komt door het groeiend aantal corporaties die een poging doen ad-blocking tot diefstal te laten betitelen, dat weet ik niet, maar verdacht is het wel.
Laat één ding duidelijk zijn. Het aanbieden van ads via een derde partij, is het willens en wetens in gevaar brengen van je lezers, die ook je klanten zijn.
Oh en uh. P.S. Aangezien we hier als twee intelligente wezens met elkaar communiceren. Kap eens met die domme Ad Hominem's kerel. Verschuil je niet achter allerlei randzaken, omdat je geen argumenten kunt vinden om er tegenover te zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Oyxl op 12-04-2016 22:47 ]
....Oyxl schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:43:
Oh en uh. P.S. Aangezien we hier als twee intelligente wezens met elkaar communiceren. Kap eens met die domme Ad Hominem's kerel.
Aannames, stemmingmakerij en ongefundeerde verwijten en dan ben ik degene die moet kappen met ad hominems?Oyxl schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:24:
[...]de moderators het publiek voor paranoïde uitmaken[...]
[...]Ik kan me simpelweg niet voorstellen hoe groot de plaat is die het moderator en medewerkers-corps van Tweakers voor hun hoofd hebben[...]
[...]ongelooflijk knullig argument.[...]
[...]90% van de artikelen zijn geleend van andere bronnen,[...]
[...]met (EIGEN; niet gejatte) duiding.[...]
[...]omdat men graag op de centjes van de op dit moment grootste bron van infectie van PC's wil blijven zitten en die reacties het liefst niet in beeld heeft.
Je betoog zou een heel stuk meer waarde hebben als je het op een normale manier zou brengen en zelfs dan zeg je niks dat niet al eerder gezegd is.
En wederom dans je om de punten die ik maak heen. Dat geeft niet, ik zal je een simpele ja/nee vraag stellen;NMe schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:51:
[...]
....
[...]
Aannames, stemmingmakerij en ongefundeerde verwijten en dan ben ik degene die moet kappen met ad hominems?
Je betoog zou een heel stuk meer waarde hebben als je het op een normale manier zou brengen en zelfs dan zeg je niks dat niet al eerder gezegd is.
Is het aanbieden van advertenties via een derde partij potentieel gevaarlijk (diefstal van gegevens, identiteit, etc) voor jullie lezers. Ja of Nee?
Het antwoord is overigens ja. Technisch waar, aantoonbaar en niet te weerleggen.
Maar ontworstel je er nu even aan door middel van argumenten. (Bij voorkeur zonder "maar...maar...geld")
En als we toch bezig zijn, kom eens terug op het feit dat jullie bepaalde issues (blijkbaar) moderaten naar 0 als de mening jullie niet aan staat?
Ik kan er niks aan doen als jij het topic waar je op reageert niet leest:Oyxl schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:54:
[...]
Is het aanbieden van advertenties via een derde partij potentieel gevaarlijk (diefstal van gegevens, identiteit, etc) voor jullie lezers. Ja of Nee?
zeef schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:48:
[...]
Ja, dat gaat ook wel eens een keer fout. Heel vervelend, maar vergelijk het met het deelnemen aan het verkeer. Ook dat is in principe zo veilig mogelijk, maar door menselijke fouten kunnen er ongelukken gebeuren, heel soms met grote gevolgen. Moet je daarom niet meer deelnemen aan het verkeer?
Als jij nou eens aantoont waar we dat zogenaamd gedaan hebben praten we daarna verder.En als we toch bezig zijn, kom eens terug op het feit dat jullie bepaalde issues (blijkbaar) moderaten naar 0 als de mening jullie niet aan staat?

"HUHUH *sigaar opsteekt* JAH, Dat het een keer, of paar keer, per jaar fout gaat ...JAH. HUHUHUHUH. Jammer."NMe schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:58:
[...]
Ik kan er niks aan doen als jij het topic waar je op reageert niet leest:
Als jij nou eens aantoont waar we dat zogenaamd gedaan hebben praten we daarna verder.

Edit: En daarbij, het genoemde auto ongeluk. Die vergelijking gaat natuurlijk lichtjes scheef. Een infectie in advertenties raakt direct tienduizenden (zo niet meer) huishoudens. Een autongeluk blijft in de meeste gevallen beperkt tot 2 betrokkenen, waarbij er in de meeste gevallen geen zwaargewonden vallen.
nieuws: Campagne met kwaadaardige advertenties treft grote Nederlandse sites
Voor de grap die moderatie eens open klappen, kijken wat je lezers er van vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Oyxl op 12-04-2016 23:06 ]
Die reactie is gefixeerd omdat het een fipo is met een (relatief) loze kreet/open deur die massaal verkeerd werd gemodereerd, waarschijnlijk omdat men het met de reactie eens was. Discussie over die fixatie kan in Frontpagemoderatie.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik ken deze discussie en die ga ik natuurlijk niet in dat topic opnieuw aan de kaak stellen. Dit is simpelweg een moderatie, omdat jullie 'm weg wilden hebben, want offtopic is ie niet.Migrator schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:05:
Het FP-moderaten heeft echt niets te maken met het beleid van Tweakers t.a.v. Adblockers.
Die reactie is gefixeerd omdat het een fipo is met een (relatief) loze kreet/open deur die massaal verkeerd werd gemodereerd, waarschijnlijk omdat men het met de reactie eens was. Discussie over die fixatie kan in Frontpagemoderatie.
Helaas heb ik de discussie inmiddels al meerdere keren gevoerd over het het in principe zeer goede systeem dat Tweakers hanteert, met daar overheen de absurde moderatie en die combinatie gaat helaas niet samen.
Het lastige met moderatie op basis van vrije interpretatie; Je kunt je er altijd onderuit lullen.Dirk schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:08:
Jup, dat heb ik gedaan. Niet omdat ik het eens of oneens was met die reactie, maar omdat die reactie niets nuttigs toevoegt aan de discussie. We hebben namelijk geen mening-mod-systeem, maar een moderatiesysteem op basis van kwaliteit. De meeste reacties komen prima op scores terecht binnen de marges van de moderatiefaq, maar de incidentele reactie waarbij de meningmod sterker is dan de moderatie op kwaliteit fixeren we.
[ Voor 28% gewijzigd door Oyxl op 12-04-2016 23:10 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ja voor jullie ie irrelevant. Hij is niet irrelevant. Hij is steeds relevanter.Dirk schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:09:
De reactie is inderdaad niet offtopic, hij is irrelevant. Ook dat hoort op 0.