Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Die ken ik, samen met http://targetmoon.com/hourly.php nog wel aardig. Maar geen volatiliteit in cijfers. Die laatste is daar beter in, maar dat is een gemiddelde van alle? exchanges, heb je dus ook weer niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Malarky schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Die ken ik, samen met http://targetmoon.com/hourly.php nog wel aardig. Maar geen volatiliteit in cijfers. Die laatste is daar beter in, maar dat is een gemiddelde van alle? exchanges, heb je dus ook weer niet zoveel aan.
www.cryptocompare.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:18
[...]

Malarky schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:24:
[...]

Nee, moet je even de maker mailen. Hij voegt van alles toe op request.
Ik zie een kansje :Y)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
panic selling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
LED-Maniak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:22:
Er is FUD van een 'legendary' user op bitcointalk genaamd klee dat er een onderzoek gestart gaat worden tegen polo. Hij heeft behoorlijk wat credits maar ik kan er alleen geen nieuwsbericht of twitter of wat dan ook bij vinden of dit zo is. Iemand het elders gehoord?
Bedoel je Bitcoin Exchanges Kraken, Poloniex To Be Scrutinized For Possible Insider Trading, Manipulation? Redelijk oud dat bericht.

Insider trading geloof ik niks van. Als je Bitcointalk en Reddit een beetje volgt weet je hoe snel mensen belachelijke beschuldigingen richting de exchanges slingeren zodra ze wat geld verliezen met traden. Okee met die ddos attacks was het misschien meer dan een beetje dat verloren ging, maar dat is nog geen reden voor dit soort verzinsels. Ik denk dat Polo en Kraken brandschoon uit dat onderzoek komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bonez0r op 28-05-2017 22:57 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Je kan toch doorklikken dan zie je de cijfers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24
Als elke exchange waar men niet reageert op support tickets op dit moment een FUD gevoel oproept veroorzaakt, dan zijn we allemaal verloren. Kraken, Polo noem ze allemaal maar op.

Ik vind als er geen duidelijke aanwijzingen zijn, of hier iets wordt gepost zonder argumenten / feiten en al zeker geen link naar het mogelijke artikel dat het gewoon stemmingmakerij is.

@LED-Maniak ik las je bericht en heb uit voorzorg eieren voor mijn geld gekozen en alles offline gehaald. Maar de deposits én withdrawals de afgelopen weken gingen razendsnel. Ik heb voor Polo gekozen toen ik 3 weken geleden instapte op aanraden van @Ernemmer's goede ervaringen.
Die goede ervaringen heb ik nog steeds, zeker als je 2FA en e-mail verificatie aan hebt staan is je withdrawal binnen een minuut geregeld (lees aangekomen in je wallet)

Dus ik vind dat als er geen serieuze aantijgingen zijn, mensen voorzichtig moeten zijn met wat ze hier neer zetten, en dat is niet persoonlijk naar LED bedoeld.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:18
Zoals ik zeg: het is FUD en ik wil het bevestigd zien, niet meer en niet minder.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
LED-Maniak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:22:
Zoals ik zeg: het is FUD en ik wil het bevestigd zien, niet meer en niet minder.
Je hebt ondertussen al 2 keer gereageerd sinds dat je dit nieuws komt melden, drop dan ff de link of quote het stuk zodat we het allemaal kunnen lezen als je zo vriendelijk wilt zijn.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dj_tjerk schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Dat is wel erg lang met een block confirmation time van ~15 sec. Hoe hoog is de fee die je hebt meegegeven (gas price)?
Bijna niks aan fee; was een directe aankoop via Litebit iDeal naar een andere wallet. Misschien dat het daarom langer duurde?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

LED-Maniak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:11:
[...]

[...]

Ik zie een kansje :Y)
Voor een meerprijs vast, maar en moeten ongetwijfeld websites hiervoor zijn. Anders zelf maar maken met een vriend van de week. Het is qua data/API niet erg ingewikkeld. Gewoon max-min sell/max sell van afgelopen 5 / 10 / 30 minuten. En dat per coin.

Zojuist met de bot mijn hele vrije BTC stack 3x voor gemiddeld 7,5% door de NOTE/BTC gedraaid, in totaal 20 minuten. Nu is de volatiliteit er weer uit, dus geen NOTES meer voor mij. Deze coins zijn qua volume denk ik te klein voor de grote traders, en ik breng niet zoveel volume in.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 28-05-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Je hebt ondertussen al 2 keer gereageerd sinds dat je dit nieuws komt melden, drop dan ff de link of quote het stuk zodat we het allemaal kunnen lezen als je zo vriendelijk wilt zijn.
Is bangmakerij broodje aap verhalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonez0r
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:50:
Iemand enig idee hoe ik Kraken kan bereiken? Het is nu 9 dagen sinds ik mijn verificatie gestart heb en nog steeds geen resultaat; ook geen antwoord op de support-tickets die ik geopend halverwege afgelopen week.
In het Kraken topic op bitcointalk kun je aan Dargo (Kraken medewerker) vragen of je support ticket versneld kan worden behandeld. Vermeld dan even je support ticket nummer. In plaats van in het topic kun je hem ook een pm sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 28-05-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Zit iemand in Veritaseum?

YouTube: Tokens, 30,000x Returns & Transformational Blockchain Tech Inves...

Als ik het goed begrijp worden er in totaal 100mln coins gemaakt en ik las dat je 30 van deze coins krijgt voor 1 ETH. Lijkt me nog al duur.

[ Voor 22% gewijzigd door superpolm op 28-05-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Orangelights23 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:03:
[...]

Nog wat punten over het 'inleveren van de bon'. Kan een transactie op een later moment op deze wijze alsnog afgekeurd/tegengehouden worden, door (uit het voorbeeld genomen partijen) de exchange, handelaar en/of blockchain?
In principe kunnen miners ervoor kiezen om de transactie te weigeren, net zoals ze dat nu met iedere transactie kunnen doen.

Maar het idee is dat op elk moment beide partijen alle informatie hebben die nodig is om een geldige transactie samen stellen die het saldo verrekent. Dus beide partijen kunnen op ieder moment het saldo verrekenen door deze transactie te versturen.
Wat is de concrete waarde van de payment channel in dit verhaal, heeft dit systeem autorisatie om transacties goed te keuren en af te wijzen, of is het slechts een wijze om de blockchain (al dan niet) tijdelijk te ontlasten?
Het is een systeem waarmee partijen die regelmatig transacties met elkaar uitvoeren om de blockchain geheel over te slaan. Dit levert veel snellere en goedkopere transacties op, zonder in te boeten op de veiligheid. Het biedt dus voordelen voor de gebruikers, maar het zorgt ook voor een lagere last op de blockchain.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdb83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2020
Kan iemand mij een aantal goede youtube kanalen aanraden? Er zijn zoveel kanalen, ik zie door de bomen het bos niet meer..

alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door evdb83 op 28-05-2017 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:31:
Zit iemand in Veritaseum?

YouTube: Tokens, 30,000x Returns & Transformational Blockchain Tech Inves...

Als ik het goed begrijp worden er in totaal 100mln coins gemaakt en ik las dat je 30 van deze coins krijgt voor 1 ETH. Lijkt me nog al duur.
https://drive.google.com/...eId=110193941225186127848

Daar moet je voor gestudeerd hebben :)
30,000x return voor wie? Voor de koper van de ICO?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 20:00

Secsytime

Automagisch

Klopt toch aardig (tot nu toe), ben benieuwd of de $ 250 gehaald gaat worden. Elke stijging van ETH heeft tot nu toe ongeveer zo'n patroon gehad, eerst dalen voor de volgende ATH (Hold al vanaf € 6).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jcbnNGl.png

[ Voor 39% gewijzigd door Secsytime op 28-05-2017 23:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hoe meer je toch de markt-brede gezamenlijke op- en neerwaartse bewegingen ziet in 90%+ van alle munten tegelijk, hoe meer je je realiseert dat dit een pure speculatie markt is die nog volledig in de babyschoenen staat.

Zoveel currencies draaien op andere platformen, hebben andere verdien/betaalmodellen, andere technische voor en nadelen (eth, sia, dash, xrp, bts - compleet andere visies en teams) ... maar doen allemaal bijna exact dezelfde sprongetjes. Beetje bedroevend wel ... we zeggen hier allemaal tegen elkaar dat mensen de munt moeten onderzoeken waarin ze willen "beleggen" (lees: speculeren), maar het is allemaal worst en wassen neus op dit moment. "Ja maar het gaat over de termijn in maanden en jaren" - en wanneer en waarom wordt de beweging dan echt losgekoppeld van BTC? "Ja maar kijk hier springt currency x 20% omhoog terwijl BTC 10% daalt" - om vervolgens in de weekview alsnog een bijna identieke lijn te volgen (90%+).

Het is alsof NVIDIA zou droppen als AMD een slechte GPU lanceert na een overhypte aankondiging. Bullcrap natuurlijk (als je daar Bulltrap las, ga eens slapen), die stijgt juist omdat de waarschijnlijkheid voor marktoverheersing en groei stijgt.

Vraag me af hoe lang het duurt en welke zaken moeten veranderen om currencies echt losse entiteiten te maken (want technisch zijn ze dat in veel - lang niet alle - gevallen natuurlijk 100%). Snap ook wel dat die platformen hun USP's verkondigen en verder kijken dan afgelopen gekke maand, puntje wat ik wil maken is dat afgelopen maand juist aantoont dat het geen echte multi-player markt is ... maar een soort rollercoaster waarbij alle alt's als wagons met hooggeveerde wielen achter de BTC kar hangen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

PIVX heeft naar zijn mega run 3 dagen terug een diepte gehad van 0,7$ om dan 12u later terug 1,3$ te staan door vooral een pump van Dollar Vigilante. Die zijn pumps werken wel en daar kan je van profiteren als je z'n niewsbrief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Secsytime schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:30:
Klopt toch aardig (tot nu toe), ben benieuwd of de $ 250 gehaald gaat worden. Elke stijging van ETH heeft tot nu toe ongeveer zo'n patroon gehad, eerst dalen voor de volgende ATH (Hold al vanaf € 6).
[afbeelding]
Wat is ath?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:36
All Time High

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

multipasser schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:56:
Die zijn pumps werken wel en daar kan je van profiteren als je z'n niewsbrief hebt.
Dus voor $275 per jaar kan je instructies krijgen welke coin er met z'n allen gepumpt gaat worden? Dat kost de nieuwsbrief geloof ik.
evdb83 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:04:
Kan iemand mij een aantal goede youtube kanalen aanraden? Er zijn zoveel kanalen, ik zie door de bomen het bos niet meer..

alvast bedankt!
[url="https://www.youtube.com/user/FunnyorDie"]Funny Or Die[/url] is wel leuk.

[ Voor 33% gewijzigd door Sando op 29-05-2017 02:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

edit:
dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Sando op 29-05-2017 02:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

15$ per maand dacht ik?
Ja je krijgt het 1 dag voordat hij de video online gooit. :)

Maar de pumps werken wel. Ik denk wel niet dat het de bedoeling is.
Want hij wil gewoon andere mensen rijker laten worden. Als je hem gevolgd had vanaf 2013 zat je nu 76000% hoger met je kapitaal. Not bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:12:
[...]

15$ per maand dacht ik?

Want hij wil gewoon andere mensen rijker laten worden. Als je hem gevolgd had vanaf 2013 zat je nu 76000% hoger met je kapitaal. Not bad.
Hahaha!!! Die is goed, hij wil anderen rijker laten worden.....maar vooral zichzelf ;-)
Dus hij koopt een coin, geeft een klein groepje "subscriber info" dat ie een dag later die coin gaat bespreken (samen met nog een andere onafhankelijke expert) en dat doet ie alleen maar om anderen rijker te laten worden?

Dat mensen dat anno 2017 nog geloven.....

Prima dat ie dat doet, prima dat je er voor betaald maar zet het wel even in het juiste perspectief.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bonez0r
Ik ben denk ik niet de enige die er niet blij van wordt dat pump&dumps hier besproken worden alsof er niks mis mee is. Het is niet voor niks illegaal in de gereguleerde markten. Sowieso is het immoreel, je bent bewust bezig om andere mensen hun geld afhandig te maken.

Ideetje om het toe te voegen aan het "wat willen we hier niet zien" lijstje onderaan het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:52:
[...]

Hahaha!!! Die is goed, hij wil anderen rijker laten worden.....maar vooral zichzelf ;-)
Dus hij koopt een coin, geeft een klein groepje "subscriber info" dat ie een dag later die coin gaat bespreken (samen met nog een andere onafhankelijke expert) en dat doet ie alleen maar om anderen rijker te laten worden?

Dat mensen dat anno 2017 nog geloven.....

Prima dat ie dat doet, prima dat je er voor betaald maar zet het wel even in het juiste perspectief.
Nee hij is best serieus. En hij gaat niet zomaar pumpen en dumpen. Dan gaat z'n krantje en kanaal niet lang meer duren denk ik. Het is eerder door z'n aantal viewers die plots interesse gaan tonen in een bepaalde crypto die ze wss nog niet kennen en die hij even toelicht. PIVX was nu toevallig eentje in zijn laatste video's.

YouTube: How To Protect And Profit From Upcoming Bitcoin BIP 148 Fork with Tr... belangrijk voor Bitcoin holders!
YouTube: The Dollar Vigilante de rest;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 03:27:
[...]

Nee hij is best serieus. En hij gaat niet zomaar pumpen en dumpen. Dan gaat z'n krantje en kanaal niet lang meer duren denk ik. Het is eerder door z'n aantal viewers die plots interesse gaan tonen in een bepaalde crypto die ze wss nog niet kennen en die hij even toelicht. PIVX was nu toevallig eentje in zijn laatste video's.

YouTube: How To Protect And Profit From Upcoming Bitcoin BIP 148 Fork with Tr... belangrijk voor Bitcoin holders!
YouTube: The Dollar Vigilante de rest;
Als ie zo genereus zou zijn, waarom vraagt ie dan geld om een dag voor de meute geïnformeerd te worden.
Daarnaast is het echt geen toeval dat PIVX aan het eind van die video behandeld wordt: blijft het beter hangen!
En hoevaak ze wel niet noemen wat voor een geweldige rendementen ze gehaald hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Nieuwe dag nieuwe kansen, ben benieuwd of we een herstel gaan zien of toch de neerwaartse trend gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemorgen,

Dit ziet er al beter uit: https://blockchain.info/charts/mempool-count
en hopelijk gaat Bitonic weer eens inkopen doen, ben er klaar voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:12:
[...]

15$ per maand dacht ik?

Pump & dumps is een zero-sum game. Oftewel mensen worden er inderdaad rijker mee, ten koste van andere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Sissors schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:10:
[...]

Pump & dumps is een zero-sum game. Oftewel mensen worden er inderdaad rijker mee, ten koste van andere mensen.
Het is met dit financiële systeem hetzelfde als met ieder ander, als iedereen op hetzelfde moment zijn geld wil hebben is het er niet.
J hebt een paar pagina's terug kunnen lezen dat 4 man met ieder 2000 bitcoins de markt een aardige domper kunnen geven.
De enige die daar echt garen bij hebben gesponnen zijn die 4 gasten ;)

HODL!

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:08:
Goedemorgen,

Dit ziet er al beter uit: https://blockchain.info/charts/mempool-count
en hopelijk gaat Bitonic weer eens inkopen doen, ben er klaar voor. 8)
Waarom was er de laatste maand zo'n grote 'achterstand' en waarom daalt die nu dan plots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:59
Ik ben redelijk nieuw met het hele bitcoin trading concept maar vind het wel erg interesant.

ik heb van het weekend wat dingen uitgeprobeerd. ik had al wat coins, (ongeveer 100€) en ben daarmee aan de slag gegaan op poloniex.
Maar ik heb het gevoel dat het niet erg veel zin heeft. op poloniex kun je alleen maar crypto voor crypto handelen. En die hebben bijna altijd last van de zelfde up/down trends. tussen de coins zitten niet al te veel verschillen (voor zo ver ik kan zien), en zeker geen verschillen die veel fluctueren.

Nu is het ook nog lastig om me te moeten verdiepen in al die Altcoins die er zijn, en hoe die zich relateren tot BTC of ETH.

Ik zit helaas al een week te wachten op mijn kraken verificatie zodat ik ook met EUR kan gaan handelen, lijkt mij een stuk zinniger/sane voor mijn hoofd. het is toch wel fijn om in het begin een soort referentie kader te hebben.

voorbeeld: als de BTC inzakt, dan zakken bij polo bijna alle altcoins ook in. dan kun je vrolijk winst maken in BTC, maar onder aan de streep maak je alsnog verlies om dat de BTC minder waard is geworden.

Mis ik nu iets heel obvious, of is dit ongeveer de stand van zaken op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Day-trading is een zero-sum game.

Het echte probleem bij een pump & dump is dat het marktmanipulatie is. Overigens zit een echte pump & dump nog wel wat ingewikkelder in elkaar, want vaak is er ook een verkoopteam de aandelen te pushen om de prijs op te drijven. Hier investeren mensen uit eigen vrije wil tenminste nog in de Bitcoin of betreffende alt-coin dus mijn inziens wel een gradatie minder ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
fjux schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:03:
Ik ben redelijk nieuw met het hele bitcoin trading concept maar vind het wel erg interesant.

ik heb van het weekend wat dingen uitgeprobeerd. ik had al wat coins, (ongeveer 100€) en ben daarmee aan de slag gegaan op poloniex.
Maar ik heb het gevoel dat het niet erg veel zin heeft. op poloniex kun je alleen maar crypto voor crypto handelen. En die hebben bijna altijd last van de zelfde up/down trends. tussen de coins zitten niet al te veel verschillen (voor zo ver ik kan zien), en zeker geen verschillen die veel fluctueren.

Nu is het ook nog lastig om me te moeten verdiepen in al die Altcoins die er zijn, en hoe die zich relateren tot BTC of ETH.

Ik zit helaas al een week te wachten op mijn kraken verificatie zodat ik ook met EUR kan gaan handelen, lijkt mij een stuk zinniger/sane voor mijn hoofd. het is toch wel fijn om in het begin een soort referentie kader te hebben.

Op poloniex kan je je BTC verkopen voor USDT, die laatste is een beetje de vervangen van fiat geld op Poloniex. Die gaat bijna gelijk op met de USD en is vaak de veilige haven voor als de markt naar beneden gaat.
voorbeeld: als de BTC inzakt, dan zakken bij polo bijna alle altcoins ook in. dan kun je vrolijk winst maken in BTC, maar onder aan de streep maak je alsnog verlies om dat de BTC minder waard is geworden.

Mis ik nu iets heel obvious, of is dit ongeveer de stand van zaken op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:10:
[...]
edit ik snap al wat je bedoeld Day-trading is een zero-sum game

Het echte probleem bij een pump & dump is dat het marktmanipulatie is. Overigens zit een echte pump & dump nog wel wat ingewikkelder in elkaar, want vaak is er ook een verkoopteam de aandelen te pushen om de prijs op te drijven. Hier investeren mensen uit eigen vrije wil tenminste nog in de Bitcoin of betreffende alt-coin dus mijn inziens wel een gradatie minder ernstig.
Gradatie minder erger ? het is een zeer kleine groep die de prijs op drijft, en dan de gros van onwetende mensen in meesleept.

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 29-05-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:03

Je kan BTC/ETH en enkele altcoins op Poloniex omwisselen voor dollars. Ik weet niet of dat voldoende is voor je, maar dan kan je in ieder geval aan de slag.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Op poloniex kan je je BTC verkopen voor USDT, die laatste is een beetje de vervangen van fiat geld op Poloniex. Die gaat bijna gelijk op met de USD en is vaak de veilige haven voor als de markt naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 02:15
Hopelijk komende dagen weer wat actie in de tent en dan bedoel ik dus actie omhoog, op naar de 200$ met ETH :)

Hopen dat die Chinese exchange nog wat extra stijging oplevert voor ETH de 31ste.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr Ronman op 29-05-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Gradatie minder erger ? het is een zeer kleine groep die de prijs op drijft, en dan de gros van onwetende mensen in meesleept.
Maar je wordt niet opgebeld door een callcenter om nog wat extra Bitcoins of altcoins te kopen. Daar zit echt een actieve component in, terwijl dit vooral passief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Ernemmer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Ah oke, ik was nog een beetje huiverig er voor. ik dacht eerst dat het USD was, maar zag daarna dat het gewoon ging om een crypto. Maar ik ga eens kijken.

Hier nog tips voor de beginners? ik vind het nu nog vooral leuk, maar als ik merk dat er wat winst in te halen valt zit ik er aan te denken om het wat serieuzer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Maar je wordt niet opgebeld door een callcenter om nog wat extra Bitcoins of altcoins te kopen. Daar zit echt een actieve component in, terwijl dit vooral passief is.
Altcoin P&Ders doen ook wel aan actieve promotie, via forums, twitter, trollbox op exchanges, enz... De tijdsschaal is volledig anders dan bij een aandelen-P&D, waar gerust weken of maanden overheen konden gaan. Bij een altcoin P&D is de boel meestal binnen een dag wel afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Rannasha schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Altcoin P&Ders doen ook wel aan actieve promotie, via forums, twitter, trollbox op exchanges, enz... De tijdsschaal is volledig anders dan bij een aandelen-P&D, waar gerust weken of maanden overheen konden gaan. Bij een altcoin P&D is de boel meestal binnen een dag wel afgerond.
Waar ook vaak geld Buy Rumour Sell the news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 18:20
[...]

Het is juist geen zero-sum game, de prijs kan omhoog gaan met hele kleine volumes en zakken door grote sale-offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 13:19
Mr Ronman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:34:
Hopelijk komende dagen weer wat actie in de tent en dan bedoel ik dus actie omhoog, op naar de 200$ met ETH :)

Hopen dat die Chinese exchange nog wat extra stijging oplevert voor ETH de 31ste.
verwacht het wel. potentieel enorme markt erbij. Daarnaast: zowel coinbase als kraken hebben vorige week een groot aantal nieuwe gebruikers erbij gekregen die nog niet zijn ge verified.

+ er zoemen geruchten over nieuwe EEA members die in juni aangekondigd gaan worden. Nee, ik voorzie voorlopig geen daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Laatst online: 21:58
Vraagje; ik verdiep me in kraken.com en twijfel of ik het nou goed begrijp: kan ik daar na het handelen in coins, ook coins verkopen naar EURO en die euro's in mijn kraken account laten staan om er later weer coins van te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Ik zit nu al bijna een week te wachten op Kraken.com verificatie. ik snap dat het erg druk is voor alle excanges op dit moment, maar zo lang? andere mensen hier ook last van?

Is er een manier om het wat te versnellen? Heb voor nu alleen Tier 1 en 2 gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:36
mikkelnl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:28:
Vraagje; ik verdiep me in kraken.com en twijfel of ik het nou goed begrijp: kan ik daar na het handelen in coins, ook coins verkopen naar EURO en die euro's in mijn kraken account laten staan om er later weer coins van te kopen?
yes
Let wel: Je kan niet alle coins direct omzetten naar EURO.
Als je bv DOGE coins hebt zal je deze alleen tegen Bitcoins kunnen traden. Bitcoins vervolgens weer tegen Euro's.
Zie https://www.kraken.com/help/fees voor de trading pairs en bijbehorende fees.

[ Voor 27% gewijzigd door PKing83 op 29-05-2017 10:42 . Reden: toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

fjux schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:31:
Ik zit nu al bijna een week te wachten op Kraken.com verificatie. ik snap dat het erg druk is voor alle excanges op dit moment, maar zo lang? andere mensen hier ook last van?

Is er een manier om het wat te versnellen? Heb voor nu alleen Tier 1 en 2 gedaan.
Heb gister een inhoudelijke reactie gekregen van ze; het is zo druk dat ze ongeveer 3 werkdagen achter lopen.

Ook andere Exchanges hebben hier last van; het ligt er maar net aan of er ook nog een weekend / feestdagen tussen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mr Ronman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:34:

Ik mag het hopen, heb er nu 10 (kom van 5 a 80 eu per stuk) gisteren de laatste 3 gekocht toen ik mijn geld van Polo afhaalde

Balans tot dusver: .5 BTC, 10 ETH, 6 LTC. Als ETH 200+ gaat heb ik de oorspronkelijke investering er al uit. HODL!!
fjux schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:46:
[...]
Hier nog tips voor de beginners?
De beste tips staan in dit topic. Ik zou eens van pagina 200 naar de laatste beginnen te lezen

[ Voor 18% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2017 10:38 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bonez0r in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Hoe werken margin call level en margin liquidation level op kraken?
Als ik een free margin heb van 3000 euro en ik open een positie waardoor 50% gebruikt wordt. De margin liquidation level is 40%. Betekent dat dan dat mijn positie nooit gesloten wordt door kraken omdat zelfs als de asset naar 0 zakt, mijn margin nog steeds 10%. hoger is dan het niveau waarop zij sluiten?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50

Ik had vorige week maandag alles ingevuld voor T1 en T2, vrijdagavond had ik eindelijk bevestiging gekregen van de verificatie.

Inmiddels om te starten heb ik op aanraden van mede tweakers gewoon btc via bitonic gekocht en overgezet naar bitfinex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 21:29

op de facebook van kraken kan je een melding maken met je request nummer.

zie hun post:

We can help if you INCLUDE YOUR SUPPORT REQUEST NUMBER in a comment to this post (and only to this post please). The number is sent by email when the request is made. We apologize for the slow response times and are working hard to help everyone as soon as we can (+ hiring new staff). We are too busy answering support requests to respond to comments here on Facebook. Request numbers will be forwarded to the support team who will help ASAP. Comments without request numbers will be ignored, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 14:03
DrWhite1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Ik had vorige week maandag alles ingevuld voor T1 en T2, vrijdagavond had ik eindelijk bevestiging gekregen van de verificatie.

Inmiddels om te starten heb ik op aanraden van mede tweakers gewoon btc via bitonic gekocht en overgezet naar bitfinex.
Hier ook, heb maar een account gemaakt via AnyCoin om zo nog de daling mee te pakken. Ik ben benieuwd wanneer ik verified ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
DirtyBird schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:47:
Hoe werken margin call level en margin liquidation level op kraken?
Als ik een free margin heb van 3000 euro en ik open een positie waardoor 50% gebruikt wordt. De margin liquidation level is 40%. Betekent dat dan dat mijn positie nooit gesloten wordt door kraken omdat zelfs als de asset naar 0 zakt, mijn margin nog steeds 10%. hoger is dan het niveau waarop zij sluiten?
Dat ligt eraan wat voor een positie je opent. Als je voor €1500 een BTC/EUR long positie opent terwijl je €3000 in je account hebt, dan zal de positie inderdaad nooit automatisch geliquideerd worden.

Maar open je voor dezelfde waarde een BTC/ETH long positie (dus je leent ETH om BTC te kopen), dan loop je dat risico wel, in het geval dat ETH sterk stijgt (t.o.v. EUR) en BTC sterk daalt. De kans dat je in een dergelijke situatie komt is niet heel groot, maar als je een dergelijke positie een paar maand geen aandacht geeft, dan is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zag na wat zoeken dat er een coin is waar ik toen ik voor het eerst van bitcoin hoorde direct aan dacht:

http://foldingcoin.net/

Ik vind dit een uitermate goed initiatief en vind eigenlijk dat dit iig de vervanger van bitcoin zou moeten worden, m.a.w. gebruik die rekenkracht voor iets nuttigs.

Heeft iemand zich hier al in verdiept en is er een mening van of het levensvatbaar is of dat er teveel haken en ogen aanzitten?

Ik zag iig al 1 probleem waar ik ook direct aan dacht dat lastig zou zijn om goed te krijgen en dat is de beveiliging.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 29-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Niemand gebruikt hier btcdirect? Hebben toch het beste tarief in verrijking met vb bitonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
crazyheinz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:49:
Niemand gebruikt hier btcdirect? Hebben toch het beste tarief in verrijking met vb bitonic?
Ik wacht nog op verificatie....

Overigens was ETH net goedkoper op Coinbase Zelfs inc de hogere fee dan op BTCDirect.
Maar dat zal wel van moment op moment wisselen.

[ Voor 22% gewijzigd door fjux op 29-05-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ligt eraan wat je marge is; op moment van tikken is het verschil tussen btcdirect en Kraken bijna 60 Euro/BTC in de koerslijst (in het voordeel van Kraken).

Ja, 60 Euro op een koersstijging van 10% is natuurlijk niks maar het is en blijft 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Op het moment is bitonic net iets goedkoper.
http://www.goedkoopstebitcoin.nl/

De marge tussen kopen en verkopen bij bitonic is nu 58 euro. Dat is dus 29 euro per transactie op een bedrag van 2000 euro, ik vind dat wel meevallen als je ziet hoe snel het gaat en het feit dat je geen account hoeft aan te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 29-05-2017 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ryan1981 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:
Ik zag na wat zoeken dat er een coin is waar ik toen ik voor het eerst van bitcoin hoorde direct aan dacht:

Ik vind dit een uitermate goed initiatief en vind eigenlijk dat dit iig de vervanger van bitcoin zou moeten worden, m.a.w. gebruik die rekenkracht voor iets nuttigs.

Heeft iemand zich hier al in verdiept en is er een mening van of het levensvatbaar is of dat er teveel haken en ogen aanzitten?

Ik zag iig al 1 probleem waar ik ook direct aan dacht dat lastig zou zijn om goed te krijgen en dat is de beveiliging.
Ik heb hier wat coins van bij elkaar "gevouwen". Inderdaad een van de weinige op zichzelf nuttige toepassingen van rekenkracht. Ik kan het je in die zin ook zeker aanraden.

Haken en ogen, voor zover ik die kan zien:
* Verdeling van FLDC aan het einde van de maand is een handmatig proces.
* FLDC tokens wonen op de Bitcoin blockchain. Dus je moet bitcoin hebben om ze te versturen, en je erft alle eigenschappen van de Bitcoin blockchain mee: block times van 10 minuten, relatief dure transaction fees, etc.
* Een fors deel van de totale hoeveelheid FLDC is gereserveerd voor de makers. Nu is dat een wetenschappelijke vakgroep, dus ik gun ze de extra inkomsten van harte, maar voor een algemeen aanvaard "betaalmiddel" voelt dat toch niet zo eerlijk als het grote publiek zou willen.
* Waarde van 1 FLDC en totale handelsvolume op bijvoorbeeld Poloniex is zo laag dat FLDC een gewild pump-and-dump object lijkt. Echt waardevast voelen ze dus op dit moment niet (ook al is mijn stash in waarde verdubbeld in een maand), ik vind het eerder een "hebbedingetje" - tot ze grof geld waard worden natuurlijk.

Kortom: gewoon minen die coins, en vervolgens hodlen en genieten van dat warme "ik heb de wetenschap verder geholpen"-gevoel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Ernemmer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Op het moment is bitonic net iets goedkoper.
http://www.goedkoopstebitcoin.nl/

De marge tussen kopen en verkopen bij Bitonic is nu 58 euro. Dat is dus 29 euro per transactie op een bedrag van 2000 euro, ik vind dat wel meevallen als je ziet hoe snel het gaat en het feit dat je geen account hoeft aan te maken.
Inderdaad. Als ik nu moet storten op Kraken en weer 1 hele dag moet wachten tot het verwerkt is en dan pas ETH kan inkopen kost me dit waarschijnlijk meer dan als ik nu 50 euro betaal aan Bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

bjoost schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:02:
[...]
* FLDC tokens wonen op de Bitcoin blockchain. Dus je moet bitcoin hebben om ze te versturen, en je erft alle eigenschappen van de Bitcoin blockchain mee: block times van 10 minuten, relatief dure transaction fees, etc.
Dit is een nieuw iets voor mij, ga ik even uitzoeken. Ik wil graag begrijpen hoe ik, als het zo ver komt, van deze coin euro's zou kunnen maken :P. Alle andere punten die jij noemt had ik idd begrepen en ga ik mee akkoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Ryan1981 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:

FoldingCoin is een token dat op de Bitcoin blockchain leeft. Het is dus geen op zichzelf staande cryptocurrency. Het kan daarom enkel overleven als Bitcoin overleeft (en dus gemined wordt) en de veiligheid van FoldingCoin hangt af van de veiligheid (en dus totale hash-rate) van Bitcoin.

Het idee dat de rekenkracht die nu voor Bitcoin (en andere cryptocurrencies) gebruikt wordt nutteloos is en beter ingezet kan worden voor iets nuttigers is gebaseerd op verkeerde aannames.

De rekenkracht die wordt gebruikt voor het Bitcoin netwerk is wat er voor zorgt dat transacties niet lukraak ongedaan gemaakt kunnen worden. Het is een van de belangrijkste componenten van de veiligheid van het netwerk. Miners doen nuttig werk en ontvangen in ruil daarvoor een beloning.

Daarnaast is het zo goed als onmogelijk om een "nuttig" proof-of-work algoritme te bedenken (waarbij ik met "nuttig" een algoritme bedoel waarvan de uitkomsten toegevoegde waarde hebben bovenop het beveiligen van de blockchain). Een proof-of-work algoritme moet immers aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Zowel de puzzel als de oplossing moeten direct afhangen van inhoud van een block. Het wijzigen van de inhoud van een block moet namelijk alleen mogelijk zijn als de proof-of-work opnieuw wordt gedaan.
  • De puzzel is moeilijk op te lossen, maar het resultaat is eenvoudig en snel te controleren. Oplossen moet (relatief) lang duren, zodat de blocks niet constant worden geproduceerd. Maar iedere node moet in staat zijn om zeer snel te controleren dat een gevonden oplossing correct is.
  • De moeilijkheidsgraad van de puzzel moet aanpasbaar zijn. Als er meer miners zijn, dan moet de moeilijkheidsgraad omhoog om ervoor te zorgen dat het gemiddelde block-interval constant blijft. En als het aantal miners afneemt, dan moet de moeilijkheidsgraad omlaag.
  • Het oplossen van de puzzel hoort geen "voortgang" te hebben. Dat wil zeggen: Wie de oplossing vindt is puur afhankelijk van toeval, waarbij de hoeveelheid rekenkracht bepaalt hoe groot de kans is. Stel dat een puzzel bestaat uit 100 kleine stappen die na elkaar moeten worden opgelost. In deze situatie zal de grootste miner vrijwel altijd winnen. Dit in tegenstelling tot gangbare proof-of-work systemen waar 10% van de rekenkracht betekent dat je gemiddeld 10% van de blocks vindt.
Al deze eisen bij elkaar maken het zeer moeilijk (of wellicht onmogelijk) om een "nuttig" algoritme te vinden dat als proof-of-work functie kan worden gebruikt. Vooral de eis dat de puzzel en oplossing afhankelijk moeten zijn van de block-inhoud zorgt er al voor dat veel wetenschappelijke projecten niet bruikbaar zijn, want daar wil je juist niet dat het probleem dat je oplost verandert aan de hand van externe factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ok, ik had 10$ aan bitcoins gekregen op Coinbase door een referal. Ik heb gisteren electrum geïnstalleerd en wou net als test de BTC's doorsturen.

Het gaat dus maar om: 0.003611 BTC
Terwijl de network fee 0.00091014 BTC is (2,04$) op een bedrag van 10$ ??

Mis ik hier iets? Wat is het nut van het systeem dan als je 20% fee moet betalen terwijl banken gratis (maar trager) zijn?

Dus mocht je later een brood betalen van 2euro met BTC in je app betaal je mogelijk 2.4euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Rannasha schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:12:
[...]

FoldingCoin is een token dat op de Bitcoin blockchain leeft. Het is dus geen op zichzelf staande cryptocurrency. Het kan daarom enkel overleven als Bitcoin overleeft (en dus gemined wordt) en de veiligheid van FoldingCoin hangt af van de veiligheid (en dus totale hash-rate) van Bitcoin.

Het idee dat de rekenkracht die nu voor Bitcoin (en andere cryptocurrencies) gebruikt wordt nutteloos is en beter ingezet kan worden voor iets nuttigers is gebaseerd op verkeerde aannames.

De rekenkracht die wordt gebruikt voor het Bitcoin netwerk is wat er voor zorgt dat transacties niet lukraak ongedaan gemaakt kunnen worden. Het is een van de belangrijkste componenten van de veiligheid van het netwerk. Miners doen nuttig werk en ontvangen in ruil daarvoor een beloning.

Daarnaast is het zo goed als onmogelijk om een "nuttig" proof-of-work algoritme te bedenken (waarbij ik met "nuttig" een algoritme bedoel waarvan de uitkomsten toegevoegde waarde hebben bovenop het beveiligen van de blockchain). Een proof-of-work algoritme moet immers aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Zowel de puzzel als de oplossing moeten direct afhangen van inhoud van een block. Het wijzigen van de inhoud van een block moet namelijk alleen mogelijk zijn als de proof-of-work opnieuw wordt gedaan.
  • De puzzel is moeilijk op te lossen, maar het resultaat is eenvoudig en snel te controleren. Oplossen moet (relatief) lang duren, zodat de blocks niet constant worden geproduceerd. Maar iedere node moet in staat zijn om zeer snel te controleren dat een gevonden oplossing correct is.
  • De moeilijkheidsgraad van de puzzel moet aanpasbaar zijn. Als er meer miners zijn, dan moet de moeilijkheidsgraad omhoog om ervoor te zorgen dat het gemiddelde block-interval constant blijft. En als het aantal miners afneemt, dan moet de moeilijkheidsgraad omlaag.
  • Het oplossen van de puzzel hoort geen "voortgang" te hebben. Dat wil zeggen: Wie de oplossing vindt is puur afhankelijk van toeval, waarbij de hoeveelheid rekenkracht bepaalt hoe groot de kans is. Stel dat een puzzel bestaat uit 100 kleine stappen die na elkaar moeten worden opgelost. In deze situatie zal de grootste miner vrijwel altijd winnen. Dit in tegenstelling tot gangbare proof-of-work systemen waar 10% van de rekenkracht betekent dat je gemiddeld 10% van de blocks vindt.
Al deze eisen bij elkaar maken het zeer moeilijk (of wellicht onmogelijk) om een "nuttig" algoritme te vinden dat als proof-of-work functie kan worden gebruikt. Vooral de eis dat de puzzel en oplossing afhankelijk moeten zijn van de block-inhoud zorgt er al voor dat veel wetenschappelijke projecten niet bruikbaar zijn, want daar wil je juist niet dat het probleem dat je oplost verandert aan de hand van externe factoren.
Interessant, maar hoe zit het dan met ripple? Die hebben geen mining maar wel een "veilig" betaal netwerk. Zijn die dan niet te combineren?

@bjoost heb je ergens een bron waar ik kan zien hoeveel van die coins ik kan minen met mijn huidige hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:21
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Inderdaad. Als ik nu moet storten op Kraken en weer 1 hele dag moet wachten tot het verwerkt is en dan pas ETH kan inkopen kost me dit waarschijnlijk meer dan als ik nu 50 euro betaal aan Bitonic.
Precies de reden dat ik via o.a. Bitonic en Happycoins koop. Zodra je een aantal op een exchange hebt staan, is het geen probleem. Indien je bij wilt kopen, is het erg omslachtig om eerst geld te storten en een dag te wachten. In Bitcoinland is een dag gelijk aan een maand in de echte wereld... :)

Bitcoin gaat weer net boven de €2.000,-. Mooie stijgende lijn deze ochtend. Zodra de prijs weer rond de €1.700,- komt, is dat denk ik een leuk moment om weer wat bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:14:
Ok, ik had 10$ aan bitcoins gekregen op Coinbase door een referal. Ik heb gisteren electrum geïnstalleerd en wou net als test de BTC's doorsturen.

Mis ik hier iets? Wat is het nut van het systeem dan als je 20% fee moet betalen terwijl banken gratis (maar trager) zijn?

Dus mocht je later een brood betalen van 2euro met BTC in je app betaal je mogelijk 2.4euro?
Dat is het probleem van BTC op dit moment, men is nu al 4 jaar aan het bakkelijen over technieken om dit proberen op te lossen. Lijkt er op dat dit er nu ook eindelijk er doorheen gaat komen. Maarja vandaar dat sommige mensen ook minder toekomst in BTC zien en meer in andere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

0.00091014 per BTC of voor die 0.003611 BTC ? Heb zo'n vermoeden dat je naar mBTC per Byte zit te kijken. Als je minder dan 1 hele BTC verstuurd is de fee ook lager. Minder dan 1 BTC versturen is een kleinere transactie en dus minder fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij hebben we het dieptepunt wel gezien van BTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 03-10 13:19
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Dat is het probleem van BTC op dit moment, men is nu al 4 jaar aan het bakkelijen over technieken om dit proberen op te lossen. Lijkt er op dat dit er nu ook eindelijk er doorheen gaat komen. Maarja vandaar dat sommige mensen ook minder toekomst in BTC zien en meer in andere coins.
mwah. Ik zie vooral minder toekomst in BTC omdat andere blockchains veel verder gaan dan alleen maar een coin. Uiteindelijk zie ik meer potentie qua real life use in andere platformen dan op de BTC blockchain.
Als store-of-value zal BTC voorlopig wel interressant blijven,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ryan1981 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:15:
[...]
@bjoost heb je ergens een bron waar ik kan zien hoeveel van die coins ik kan minen met mijn huidige hardware?
De makkelijkste manier is:
* installeer de software volgens hun tutorial (let erop dat je meteen die wallet koppelt aan je FoldingAtHome-client - stap 10)
* mine een eerste werkpakket (duurt een paar uurtjes)
* check hoeveel punten je daarvoor krijgt (ga niet uit van de estimate van de client, maar kijk een uur na voltooiing hoeveel punten je hebt gekregen)
* check hier hoeveel FLDC je dat dan zou opleveren (obv andermans resultaten uit het verleden)
* extrapoleer het gevonden getal naar de tijd die je je hardware aan het minen zou willen zetten
* optioneel: vermenigvuldig met EUR/FLDC en trek daarvan de verbruikte elektriciteit vanaf - maar zoals ik al zei, als het je om de dinero gaat kun je beter iets anders gaan minen volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

bjoost schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:42:
[...]

De makkelijkste manier is:
* installeer de software volgens hun tutorial (let erop dat je meteen die wallet koppelt aan je FoldingAtHome-client - stap 10)
* mine een eerste werkpakket (duurt een paar uurtjes)
* check hoeveel punten je daarvoor krijgt (ga niet uit van de estimate van de client, maar kijk een uur na voltooiing hoeveel punten je hebt gekregen)
* check hier hoeveel FLDC je dat dan zou opleveren (obv andermans resultaten uit het verleden)
* extrapoleer het gevonden getal naar de tijd die je je hardware aan het minen zou willen zetten
* optioneel: vermenigvuldig met EUR/FLDC en trek daarvan de verbruikte elektriciteit vanaf - maar zoals ik al zei, als het je om de dinero gaat kun je beter iets anders gaan minen volgens mij. :)
Thanks ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 15-09 10:32
Stratis gaat wel hard. Meningen over Stratis, voegt het echt wel iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Hatsieflatsie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:10:
Stratis gaat wel hard. Meningen over Stratis, voegt het echt wel iets toe?
Zelfde idee als Ethereum als ik t goed begrijp, alleen Java wordt hier gebruikt dus er hoeft geen nieuwe programmeertaal geleerd te worden, wat bij Ethereum wel t geval is. Dus voegt wel wat toe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
superpolm schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Zelfde idee als Ethereum als ik t goed begrijp, alleen Java wordt hier gebruikt dus er hoeft geen nieuwe programmeertaal geleerd te worden, wat bij Ethereum wel t geval is. Dus voegt wel wat toe denk ik.
Huh, volgens hun website is het in C#, niet Java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Hatsieflatsie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Huh, volgens hun website is het in C#, niet Java?
of was t Lisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 20:00

Secsytime

Automagisch

Weet niet wat ik hier van moet vinden..

http://www.trustnodes.com...vVHICQReRwzMTGfm5FQ%3D%3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Ryan1981 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Interessant, maar hoe zit het dan met ripple? Die hebben geen mining maar wel een "veilig" betaal netwerk. Zijn die dan niet te combineren?
Ripple is niet decentraal op de manier dat Bitcoin en andere cryptocurrencies dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Lisk gebruikt Javascript, en erg buggy. Javascript zou ik trouwens niet aanraden als programmeertaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:21
Interresant... 1 Bitcoin bij Happycoins is nu €2.035,47 om te kopen, en bij Bitonic €2.043,11 om te verkopen. Lange tijd geleden dat ik zo'n spread heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:23:
[...]

0.00091014 per BTC of voor die 0.003611 BTC ? Heb zo'n vermoeden dat je naar mBTC per Byte zit te kijken. Als je minder dan 1 hele BTC verstuurd is de fee ook lager. Minder dan 1 BTC versturen is een kleinere transactie en dus minder fee.
De kost wat die 0,00091014 voor die 0,003611 BTC te transfereren.
Dus 2$ betalen voor 10$ over te zetten! Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Als je het iets vindt, zeg je: Joepie hier zat ik op te wachten Ether is the way to go (BTC heeft dit immers niet)
Als je het niets vindt, zeg je: Doei privacy met Ether, dus stap je over op de 799 resterende cryptocurrency voor al je louche zaken en dingen die waarvan je geen aandacht wilt trekken, of gewoon, want privacy.

Het kan in beide gevallen impact hebben op de waarde van Ether denk ik. Maar dat banken en overheidsinstanties grip proberen te krijgen op de crypto currency lijkt me wel duidelijk. Ze proberen via slinkse of overduidelijke wijze erachter te komen wie er achter welke wallet/transactie zit.

Zodra er één link is gelegd tussen jou en een transactie van de ene naar een andere wallet is er nooit meer een mogelijkheid dit anoniem te doen, correct?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:40:
[...]

De kost wat die 0,00091014 voor die 0,003611 BTC te transfereren.
Dus 2$ betalen voor 10$ over te zetten! Dat kan toch niet?
Heb je mijn reactie ook gelezen en snap je wat er staat ? Je zegt nu weer precies hetzelfde als in je eerste post zonder ook maar iets over mijn antwoord te zeggen. Ik leg uit hoe het precies met de fee's zit. Geef dan op zijn minst aan hoe de fee aangeven staan.

De fee is 0,00091014 mBTC per Byte. Niet iedere transactie is ook daadwerkelijk 1 Byte. Hoe meer BTC je verstuurd hoe groter de transactie. Verstuur je minder is de fee ook minder. Wat geeft de site precies aan over de fee ? Zitten er nog andere kosten dan alleen de minersfee bij ? Wat staat er in de FAQ over de kosten ? Het enige wat je zegt is dat het zo enorm duur is, maar meer info geef je niet. Dan heeft voor mij antwoord geven ook geen nut meer zo.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is het @multipasser meer te doen om lekker te ranten op BTC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stratis is in C#. Het is één van de projecten die ik nog wel eens net zo succesvol zie worden als Ethereum. Serieus team en ze maken telkens waar wat ze beloven. Als je niet vandaag op morgen rijk wilt worden maar wel een goede investering zoekt voor de lange termijn dan zou ik de whitepaper eens lezen. Ze komen binnenkort ook nog met de Breeze wallet en Supernodes. Kan je helaas niet vertellen of dat nog voor een flinke stijging (op korte termijn) gaat zorgen of dat het inmiddels al in de koers verwerkt zit. Investeren op eigen risico. Ik heb er in ieder geval 30% van mijn geld inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Snap echt niet dat XRP nog zo hoog staat, en snap al helemaal niet dat er nog mensen instappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:23:
[...]
Als je minder dan 1 hele BTC verstuurd is de fee ook lager. Minder dan 1 BTC versturen is een kleinere transactie en dus minder fee.
Dat is zeer zeker lang niet altijd waar.

De aangeraden fee wordt uitgedrukt in satoshis (10-8 BTC) per byte. De grootte (in bytes) van een transactie hangt niet af van de hoeveelheid BTC die er met een transactie verstuurd wordt. Je kunt duizenden BTC versturen met een transactie met slechts 1 input en 2 outputs, maar je kunt ook voor een transactie van 0.01 BTC een tiental aan "stof" inputs bij elkaar moeten rapen. In het eerste geval zal de omvang van de transactie (en dus de fee) veel lager zijn dan in het tweede geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik gebruik momenteel Coinpayments als online wallet omdat deze een ontzettend grote diversiteit aanbied aan diverse altcoins. Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
JJnJ schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:16:
Ik gebruik momenteel Coinpayments als online wallet omdat deze een ontzettend grote diversiteit aanbied aan diverse altcoins. Wat gebruiken jullie?
Ik ben 'fan' van exodus, een multicrypto-wallet welke niet de volledige blockchain op hoeft te halen, 12 woorden recovery password protectie en een e-mail backup link voor je wallet in geval van een computer crash.

Op dit moment wordt er ondersteund:
BTC, LTC, ETH, DOGE, DASH, FACTOM, GOLEM, AUGUR, zie https://www.exodus.io/

Het ziet er overzichtelijk uit, werkt intuïtief en heeft een ingebouwde stockexchange voor het wisselen van currency via shapeshift weliswaar (daar zal voor die gasten ook wel de winst zitten)

Zie het niet als propaganda want ik heb er geen belang bij, maar ik vind het oprecht een hele fijne wallet. Met name omdat ik geen 20 wallets op mijn wil hebben voor elke currency 1tje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-10 20:03
loewie1984 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Ik ben 'fan' van exodus, een multicrypto-wallet welke niet de volledige blockchain op hoeft te halen, 12 woorden recovery password protectie en een e-mail backup link voor je wallet in geval van een computer crash.

Op dit moment wordt er ondersteund:
BTC, LTC, ETH, DOGE, DASH, FACTOM, GOLEM, AUGUR, zie https://www.exodus.io/

Het ziet er overzichtelijk uit, werkt intuïtief en heeft een ingebouwde stockexchange voor het wisselen van currency via shapeshift weliswaar (daar zal voor die gasten ook wel de winst zitten)

Zie het niet als propaganda want ik heb er geen belang bij, maar ik vind het oprecht een hele fijne wallet. Met name omdat ik geen 20 wallets op mijn wil hebben voor elke currency 1tje.
Kan ik mijn bestaande BTC en ETH wallet hier naar overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:08:
Snap echt niet dat XRP nog zo hoog staat, en snap al helemaal niet dat er nog mensen instappen.
Inderdaad.

Ik ben sinds vorige week helemaal uit XRP en XLM gestapt. Deze zullen ook niet meer terugkomen in mijn portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
rsmits007 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:22:
[...]

Kan ik mijn bestaande BTC en ETH wallet hier naar overzetten?
Je kan volgens mij geen bestaande adressen laten opnemen in dit overzicht. Je moet het echt naar een door hun gegenereerd adres sturen zover ik kan zien. Dat betekent dat je een fee moet betalen, maar eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar die fees (nog niet echt in verdiept, ga gewoon automatisch). Het werkt prettig en snel en dat vond ik de moeite waard.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 02:15
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:08:
Ik ook niet meer, heb volgens mij de laatste Ripple's 2 weken terug weggedaan voor rond de 0.35 USD.

Dat zie ik voorlopig niet meer goed komen, ze teren nog op de enorme hoge marketcap door de 38,249,335,400 8)7 XRP's die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Heb je mijn reactie ook gelezen en snap je wat er staat ? Je zegt nu weer precies hetzelfde als in je eerste post zonder ook maar iets over mijn antwoord te zeggen. Ik leg uit hoe het precies met de fee's zit. Geef dan op zijn minst aan hoe de fee aangeven staan.

De fee is 0,00091014 mBTC per Byte. Niet iedere transactie is ook daadwerkelijk 1 Byte. Hoe meer BTC je verstuurd hoe groter de transactie. Verstuur je minder is de fee ook minder. Wat geeft de site precies aan over de fee ? Zitten er nog andere kosten dan alleen de minersfee bij ? Wat staat er in de FAQ over de kosten ? Het enige wat je zegt is dat het zo enorm duur is, maar meer info geef je niet. Dan heeft voor mij antwoord geven ook geen nut meer zo.
Adem je wel genoeg?
Leuk hoe jij reageert als je 2x in je leven iets moet herhalen.
We zijn hier om te leren.

Ik heb niet gezegd dat BTC duur is maar stel een vraag of het wel klopt!
Deze transfer zou bijna gratis moeten zijn.

Dit is wat Coinbase me geeft bij het versturen.
De kost die ze aanrekenen is dus 0,00091 op zo'n klein bedrag.
http://imgur.com/a/EdY97

Virtual Currency Transfer Fees
In general, Coinbase does not charge a fee to use our Hosted Digital Currency Wallet service. Transfers of virtual currency to an address off the Coinbase platform may incur network transaction fees, such as bitcoin miner’s fees, which Coinbase may pass through to you. Any such transfer fees will be disclosed to you at the time of the transaction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:48:

Nee.

De fee is zo'n 300 satoshi per byte, oftewel 0.003 mBTC per byte, oftewel 0.000003 BTC per byte.
Een transactie is gemiddeld zo'n 450 bytes (zie https://tradeblock.com/bi.../1h-f-tsize_per_avg-01101), wat neerkomt op 450 * 0.000003 = 0,00135 BTC per transactie. Omgerekend naar USD is dat bij een koers van $2500 dus $3,38.

Nu zijn kleine transacties (van 1 naar 2 andere adressen) vaak kleiner, zo'n 250 bytes (random voorbeeld: https://blockchain.info/n...2ef717b31c1ac5971ecb256c2 is 257 bytes), dus dan zit je op 250 * 0.000003 * 2500 = $1,88.

Die 0,00091014 BTC (niet mBTC) is dus helemaal zo gek nog niet.

Dat is duur en ik snap daarom de reacties hier ook niet helemaal. Het is veel te duur voor kleine transacties, en dat is dus ook de reden dat BTC toe is aan veranderingen of zichzelf permanent uitschakelt om voor alledaagse transacties gebruikt te worden.
Maargoed, er moet verandering in komen met de aanstaande wijzigingen om de blocks groter te maken, al is dat wellicht ook alleen maar uitstel van executie.

Bij een brood van 2 euro betaal je overigens nog steeds iets rond de $2 aan transactiekosten, dus je brood wordt er dan zelfs dubbel zo duur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Lennardnl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Nee.

De fee is zo'n 300 satoshi per byte, oftewel 0.003 mBTC per byte, oftewel 0.000003 BTC per byte.
Een transactie is gemiddeld zo'n 450 bytes (zie https://tradeblock.com/bi.../1h-f-tsize_per_avg-01101), wat neerkomt op 450 * 0.000003 = 0,00135 BTC per transactie. Omgerekend naar USD is dat bij een koers van $2500 dus $3,38.

Nu zijn kleine transacties (van 1 naar 2 andere adressen) vaak kleiner, zo'n 250 bytes (random voorbeeld: https://blockchain.info/n...2ef717b31c1ac5971ecb256c2 is 257 bytes), dus dan zit je op 250 * 0.000003 * 2500 = $1,88.

Die 0,00091014 BTC (niet mBTC) is dus helemaal zo gek nog niet.

[...]

Dat is duur en ik snap daarom de reacties hier ook niet helemaal. Het is veel te duur voor kleine transacties, en dat is dus ook de reden dat BTC toe is aan veranderingen of zichzelf permanent uitschakelt om voor alledaagse transacties gebruikt te worden.
Maargoed, er moet verandering in komen met de aanstaande wijzigingen om de blocks groter te maken, al is dat wellicht ook alleen maar uitstel van executie.

Bij een brood van 2 euro betaal je overigens nog steeds iets rond de $2 aan transactiekosten, dus je brood wordt er dan zelfs dubbel zo duur van.
Dank je voor deze verduidelijking! En ik schrik ook van het resultaat.
Dit zou niet mogen en op deze manier kan BTC nooit een valuta worden om je dagelijkse inkopen mee te betalen of de jeugd die BTC adopteert in onderliggen transfers. Welke crypto's doen deze transacties dan wel bijna gratis (ik heb het over 1/10de van een eurocent of lager).

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).