Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Malarky schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Waarom met verlies verkopen? De helft van mijn investering staat nu inderdaad idle te wachten tot de subtop bereikt wordt en wordt dan direct verkocht voor 1-5% winst. Misschien duurt dat kort, misschien wel heel lang. Extra spijtig is dat ik daardoor weinig fiat had om in het dal te kopen. Dat is de les, maar verkopen met verlies? Nee, hooguit als een coin opgeheven wordt.

Als je geen vertrouwen hebt in de coins op lange termijn is investeren natuurlijk nooit een goed plan.
Wie zegt dat ik verkocht heb met verlies? Ik had gekocht tegen 1600 en verkocht tegen 1850. Dan terug later ingekocht, maar daar ging het dus mis...

Ik heb wel vertrouwen in de coin, ik wou gewoon profiteren van de daling. Dat is dus mislukt...

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 28-05-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

exelletor schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:54:
Ik zou mij meer zorgen maken om de strategie "altijd winst afromen" en geen verliezen incalculeren. ;) Ik denk dat het maar weinig mensen hier lukt om elke dag op rij winst te pakken.
Ik wil dat wel gaan proberen al zou het maar tientjeswerk per dag zijn (vooralsnog) op mijn huidige inleg. Lastige is dat ik a) geen tijd heb om de hele dag koersen in de gaten te houden, b) mijn smartphone Windows is en dus 99% geen trading-apps kent en c) mijn kennis nu ongeveer 0 is van effectief daytraden.

Zoals met veel zaken in het leven, zal ik grotere currency zoals BTC long-term houden en kleinere currency zoals ETH short-term doen; in mijn beleving is dat dus maanden en dagen respectievelijk voordat ik wijzigingen in mijn portfolio maak; extreme marktwijzigingen daargelaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:09
Fire69 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Wie zegt dat ik verkocht heb met verlies? Ik had gekocht tegen 1600 en verkocht tegen 1850. Dan terug later ingekocht, maar daar ging het dus mis...
teruggekocht op 1750. Niks mis mee zou je zeggen.
Maar het zakte nog verder dus ik dacht nog wat extra lager in te kopen. Terug verkocht op 1720 of zo.
Tja, toen zakte het dus niet meer :X
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
razorhead schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:54:
Ik ben geen expert op het gebied van technische en/of fundamentele analyse, maar:

Ik durf op basis van jaren ervaring met handelen in Forex (en het schrijven en testen van robots daarvoor) wel te zeggen dat de cryptomarkt zich niet typisch, zoals een normale stockmarket of valutamarkt gedraagt en dat daarom de typische technische analyse vaak meer giswerk is dan wetenschap. Ik zie regelmatig mooie grafiekjes met MACD lijntjes en pseudo trendanalyse werk. Vaak gemaakt door mensen die geen enkele financiele en/of economische achtergrond hebben, maar door mensen die op youtube de concepten bulltrap and beartrap hebben bekeken :). Ik zie ook steeds vaker dat mensen in topics zoals deze bepaalde trends denken te herkennen. Mijn tip aan die mensen: bekijk diezelfde grafiek eens in de 5M,15M,1H en 1D view: is de trend die je ziet nog steeds zichtbaar? If not: kan het niet zijn dat je door naar een specifieke presentatie van de data misleid wordt? Het komt vaak neer op statistiek en je interpretatie daarvan.

Uiteraard spelen deels dezelfde emoties een rol wat betreft instappers en uitstappers, maar de markt bestaat echt uit andere spelers: waar forex en normale aandelenmarkten o.a. bestaan uit grote institutionele beleggers hebben die vaak maar beperkt invloed op het koersverloop.
Bij crypto bestaat het publiek uit tieners/twintigers die een crypto's gemined hebben, whales die de markt enorm kunnen beinvloeden voor short-term succes, maar de laatste tijd hoofdzakelijk uit mensen die de boot niet willen missen.

Juist die laatste groep reageert heftig op emoties: men heeft een gokje gewaagd, maar zodra de koers daalt is het meteen SELL SELL SELL. Nog vele malen meer dan bij forex en/of stock heeft dit effect op de markt omdat deze simpelweg een kleinere marketcap heeft. Tel daar bij op dat de exchanges nogal 'crappy' zijn en dat de trend zelfs per exchange verschilt wanneer je droog naar de charts kijkt. Dat zorgt ervoor dat je bij een zogenaamde technische analyse wel twee keer zou moeten nadenken.

Helaas heb ik mijn emoties zelf ook niet altijd onder controle en dat heeft een negatief effect op mijn resultaat, daarom heb ik besloten vanaf nu alleen met mijn winst te 'spelen' :)
Goede post dit. De hele crypto markt is gigantisch kwetsbaar en op veel manieren niet te vergelijken met stockmarkets. Veel mensen hebben ook niet door dat ze soms jaarsalarissen rond aan het schuiven zijn volgens mij :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

razorhead schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:44:
Ik heb het grootste deel van mijn Eth verkocht - (Inleg + winst + kosten mining rig + kosten hardware wallet)). Nu nog 40 Eth over voor de long run (puur winst).

Dit gedaan om de volgende reden: Het is gevoelsmatig veel makkelijker om te HODLen met alleen pure winst. Dan kijk ik ook niet meer zo neurotisch elke 10 minuten naar de koers :)
Niet slim als je de prijs nu al weer bekijkt. Iedereen is het er over eens dat ETH de shit is, de beste cryptocoin beschikbaar en dat deze Bitcoin gaat overstijgen. Dus waarom je deze zou verkopen als je ooit ETH later dan 100$ hebt gekocht weet ik niet. 40 ETH is nog steeds zeer mooi! Maar die zou ik bijhouden tot ze boven de 500$ staan maar eigenlijk eerder pas op 1000$ een minideel verkopen. Als ETH een support zou vinden boven de 500$ is de sky the limit! En waar staan we dan binnen 10j? Vooral als ETH de basis van de crypto wereld wordt? Bitcoin gaat naar 2mb per block maar dat is te weinig, ze hadden beter 8mb gedaan. Dus Bitcoin gaat weer tegen een muur lopen, terwijl Ethereum 1miljoen handelingen per seconde kan verrichten.

Even om zeker te zijn. Als je op één computer je wallets installeert en je krijgt een crash en installeert terug opnieuw de wallets (zonder backups van je vorige wallet.dat) ben je dan ook alles kwijt? Of renegeert die wallet je adres op basis van je computers MAC?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

LED-Maniak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Een van de regels van succesvolle traders is "cut losses short and let winners run". Een gemiddelde trader heeft het vaker fout dan goed, alleen is het zaak dat de goede gok meer opbrengt dan de verkeerde.

Dus ja, het op tijd verkopen kan een goede zaak zijn. Dan kan je later alsnog goedkoper inkopen of afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik koop daarom met de bot alleen day-low / week-low / month-low volatiele coins, als ik een coin dan vandaag niet meer weet te wisselen voor BTC dan ongetwijfeld later deze week of maand. Dus die staat gewoon idle te wachten tot ik hem voor minimaal zijn aankoop+fee inwissel.

Uiteraard gaat het op termijn gebeuren dat ik een keer goedkoop koop, maar vanaf dan knalt dat ding alleen maar naar beneden voor maanden. Maar goed, dat is jammer dan, die hou ik tot die opgeheven wordt. Daarom spreid ik mijn BTCs ook in 20 coins met traden.

Ik snap dat kleine verliezen nemen en grote winsten pakken het beste concept is, maar ik geloof daar niet zo in, zeker niet voor een amateur. Te vaak neem je dan een te groot verlies en te vaak laat je een winst te lang doorlopen (greedy) waardoor die weer helemaal wegzakt.

Mijn tot nu toe succesvolle concept is constant kleine winstjes pakken op kleine uur dipjes en piekjes. Je bent er morgen niet rijk van, maar het is wel een lange termijn strategie. Daarbij, als je dezelfde euro 10x per dag weet in te zetten, kan dat ook erg winstgevend zijn.

En bij het eerste all-time-high BTC record wissel ik direct mijn gewonnen BTC in voor fiat. Misschien duurt dat lang misschien kort, maar als het zo ver is pak ik direct mijn winst en probeer niet nog 10% extra te pakken (dat zeg ik nu, hopelijk hou ik mijzelf daaraan). Gelukkig heeft de BTC al heel wat all-time-highs gehad, dus dat is veelbelovend.

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 28-05-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, ok, plan mislukte, maar ik denk dat Malarky doelde op mijn verkocht aan 1850? Dat was (nog) geen verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mijn tot nu toe succesvolle concept is constant kleine winstjes pakken op kleine uur dipjes en piekjes. Je bent er morgen niet rijk van, maar het is wel een lange termijn strategie. Daarbij, als je dezelfde euro 10x per dag weet in te zetten, kan dat ook erg winstgevend zijn.
Je hoeft inderdaad geen rekenwonder te zijn om bij 1% dagelijks en herbeleggen elke Euro te vermenigvuldigen naar 37 Euro op jaarbasis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02:15
Bij een volgende 'crash' ga ik wat meer altcoins proberen. Heb gisterochtend een paar ETH omgezet naar BTC. En nog 24 ETH overgelaten.

Achteraf had ik er beter helemaal niet aangezeten, maar goed, het maakt ook niet veel uit aangezien BTC en ETH vrijwel identiek stijgen en dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mr Ronman schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:09:
Bij een volgende 'crash' ga ik wat meer altcoins proberen. Heb gisterochtend een paar ETH omgezet naar BTC. En nog 24 ETH overgelaten.

Achteraf had ik er beter helemaal niet aangezeten, maar goed, het maakt ook niet veel uit aangezien BTC en ETH vrijwel identiek stijgen en dalen.
ETH gaat wel exponentieel hoger omhoog dan BTC hoor!
ETh stond 115euro nu 165/170euro. Dat is 40%, BTC is zo'n 20% gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
multipasser schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Niet slim als je de prijs nu al weer bekijkt. Iedereen is het er over eens dat ETH de shit is, de beste cryptocoin beschikbaar en dat deze Bitcoin gaat overstijgen. Dus waarom je deze zou verkopen als je ooit ETH later dan 100$ hebt gekocht weet ik niet. 40 ETH is nog steeds zeer mooi! Maar die zou ik bijhouden tot ze boven de 500$ staan maar eigenlijk eerder pas op 1000$ een minideel verkopen. Als ETH een support zou vinden boven de 500$ is de sky the limit! En waar staan we dan binnen 10j? Vooral als ETH de basis van de crypto wereld wordt? Bitcoin gaat naar 2mb per block maar dat is te weinig, ze hadden beter 8mb gedaan. Dus Bitcoin gaat weer tegen een muur lopen, terwijl Ethereum 1miljoen handelingen per seconde kan verrichten.

Even om zeker te zijn. Als je op één computer je wallets installeert en je krijgt een crash en installeert terug opnieuw de wallets (zonder backups van je vorige wallet.dat) ben je dan ook alles kwijt? Of renegeert die wallet je adres op basis van je computers MAC?
Denk dat t juist wel slim is om wat winst te nemen. Internet in 2000 was ook de shit, maar er volgde toch een crash. Nix gaat rechtstreeks naar de maan, altijd in stappen. Zie BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:37:
In 2013 was er een dubbele top, eerst een daling van meeer dan 30% daarna terug naar de top vervolgens een grote crash, dat kan nu weer gebeuren.

[afbeelding]
Dat grafiekje is gevaarlijk ja! Dat wil zeggen dat BTC tot 2400 zou gaan en dan volgt een trage maar langdurig daling tot 1600! Volgens de wetten van de beurs zou het zo moeten gebeuren. :)

Alleen krijgen Crypto's nu wel enorm veel exposure en 99,9% procent van de bevolking begint wakker te worden. En stel je ook voor dat die allemaal coins willen. Dan gaan we sneller dan Space-X omhoog zonder ooit terug te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Waarom zou ik eigenlijk een stop-loss limit instellen ipv een gewone SL? is dat alleen maar om trading fee te besparen? Bij snel neergaande markt lijkt het me dat je voor de ingestelde marktprijs gelijk wil verkopen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Denk dat t juist wel slim is om wat winst te nemen. Internet in 2000 was ook de shit, maar er volgde toch een crash. Nix gaat rechtstreeks naar de maan, altijd in stappen. Zie BTC.
True van internet. Maar die oorzaak was anders. Bedrijven met een .com kregen de kans om op de beurs met enorm grote vers verkregen kapitalen terwijl ze zelfs geen product of winst hadden. Het was echt LUCHT verkopen.

Nu spreken we over een munt die schaars is op wereldniveau en bij grote vraag enkel maar kan stijgen.
Alleen zit ik nog steeds met het gebruik van de munt in mijn achterhoofd. Want eigenlijk kan je nog niet veel doen met crypto's buiten traden. Hier en daar kan je wel betalen maar het is geen makkelijk systeem, zeker met al die verschillende wallets en het vraagt ook veel aandacht van de user zelf ivm paswoorden en backups maken. Dus er zit ook wel wat 'lucht' in de crypto wereld, los van het feit dat het onderliggend systeem beter is dan de huidige geldstroom.

Monero van 28euro naar 38euro. Ik denk dat de onderwereld nog wat geld had liggen voor toekomstige transacties! :)

[ Voor 5% gewijzigd door multipasser op 28-05-2017 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Eth fanboy alert! |:(
Ik zou nog even werken aan je technische kennis wbt het hele scalingdebat. Je verkondigt nogal wat vreemde stellingen en aannames hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:09
JPS schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:22:
Waarom zou ik eigenlijk een stop-loss limit instellen ipv een gewone SL? is dat alleen maar om trading fee te besparen? Bij snel neergaande markt lijkt het me dat je voor de ingestelde marktprijs gelijk wil verkopen, of zie ik dat verkeerd?
Stel dat je 1000 BTC hebt. De prijzen gaan gestaag naar beneden (SELL SELL SELL) met als gevolg dat de orderboeken vrij leeg zijn. Laten wij zeggen dat de marktprijs dan 1500 EUR/Bitcoin is en in de orderboeken willen mensen 100BTC voor 1500EUR kopen en 900BTC voor 100EUR/Bitcoin. Als je op dat moment dus een market order plaatst om je forse hoeveelheid Bitcoins te dumpen, dan heb je ze fors onder de marktprijs verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
multipasser schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:10:
[...]

ETH gaat wel exponentieel hoger omhoog dan BTC hoor!
ETh stond 115euro nu 165/170euro. Dat is 40%, BTC is zo'n 20% gestegen?
Ja klopt inderdaad mijn BTC totaal was ook iets toegenomen met 0.2 BTC.

Heb net toch maar weer 8 ETH extra gekocht van m'n BTC saldo. Voelt een beetje als buy high, sell low, maar nu blijf ik er netjes met m'n handjes van af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
multipasser schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:24:
[...]

True van internet. Maar die oorzaak was anders. Bedrijven met een .com kregen de kans om op de beurs met enorm grote vers verkregen kapitalen terwijl ze zelfs geen product of winst hadden. Het was echt LUCHT verkopen.

Nu spreken we over een munt die schaars is op wereldniveau en bij grote vraag enkel maar kan stijgen.
Alleen zit ik nog steeds met het gebruik van de munt in mijn achterhoofd. Want eigenlijk kan je nog niet veel doen met crypto's buiten traden. Hier en daar kan je wel betalen maar het is geen makkelijk systeem, zeker met al die verschillende wallets en het vraagt ook veel aandacht van de user zelf ivm paswoorden en backups maken. Dus er zit ook wel wat 'lucht' in de crypto wereld, los van het feit dat het onderliggend systeem beter is dan de huidige geldstroom.

Monero van 28euro naar 38euro. Ik denk dat de onderwereld nog wat geld had liggen voor toekomstige transacties! :)
Jij wilt zeggen dat veel altcoins GEEN lucht verkopen is? Watvoor waarde hebben 1000+ altcoins, vrij weinig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

exelletor schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Stel dat je 1000 BTC hebt. De prijzen gaan gestaag naar beneden (SELL SELL SELL) met als gevolg dat de orderboeken vrij leeg zijn. Laten wij zeggen dat de marktprijs dan 1500 EUR/Bitcoin is en in de orderboeken willen mensen 100BTC voor 1500EUR kopen en 900BTC voor 100EUR/Bitcoin. Als je op dat moment dus een market order plaatst om je forse hoeveelheid Bitcoins te dumpen, dan heb je ze fors onder de marktprijs verkocht.
Ah op die manier. In feite maak je met de limit order dus een fixed price. Maar dat betekent dan denk ik ook dat als de prijs verder zakt je met je BTC blijft zitten omdat andere verkopers onder je limit prijs zitten. Bij sterke neergang niet wenselijk lijkt me,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skibby
  • Laatst online: 03-10 15:43
Over ETH op de lange termijn vasthouden: het is maar de vraag of dat verstandig is omdat Rootstock er voor zou kunnen zorgen dat de waarde van Ether daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Skibby schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:39:
Over ETH op de lange termijn vasthouden: het is maar de vraag of dat verstandig is omdat Rootstock er voor zou kunnen zorgen dat de waarde van Ether daalt.
Wat is Rootstock?

Vind trouwens wel dat de killer app van Ethereum lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie echt nog een crash aankomen van Ether, maar ik had niet verwacht dat die nu zo weer zou gaan stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Laatst online: 03-10 15:43
Rootstock maakt bitcoin "compatible" met Ethereum smart contracts middels een sidechain. Vanaf dan kan je dus gewoon Bitcoin gebruiken binnen ethereum. Wat dat met ETH gaat doen, geen idee. ETH is nooit bedoeld als betaalmiddel en bitcoin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Skibby schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:48:
Rootstock maakt bitcoin "compatible" met Ethereum smart contracts middels een sidechain. Vanaf dan kan je dus gewoon Bitcoin gebruiken binnen ethereum. Wat dat met ETH gaat doen, geen idee. ETH is nooit bedoeld als betaalmiddel en bitcoin wel.
maar als Bitcoin via ETH loopt, ga je toch ook maar gewoon meer vraag voor ETH krijgen en dus prijsstijging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Wat is Rootstock?

Vind trouwens wel dat de killer app van Ethereum lang op zich laat wachten.
http://www.rsk.co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Luuk schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Eth fanboy alert! |:(
Ik zou nog even werken aan je technische kennis wbt het hele scalingdebat. Je verkondigt nogal wat vreemde stellingen en aannames hier.
Ze kunnen nu vreemd zijn, dat waren de stellingen ook toen BTC 0,05$ stond en iemand zei dat BTC 500$ kan staan binnen 4 jaar. En kijk nu! Allemaal speculatief natuurlijk. Als mijn glazen bol werkt zal ik het wel zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Iemand enig idee hoe ik Kraken kan bereiken? Het is nu 9 dagen sinds ik mijn verificatie gestart heb en nog steeds geen resultaat; ook geen antwoord op de support-tickets die ik geopend halverwege afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: How To Protect And Profit From Upcoming Bitcoin BIP 148 Fork with Tr... interessant

Zeker bekijken als je heavy BTC owner bent ivm de BIP 148. Of de kans is groot dat je je BTC's kwijt geraakt.
Van Ripple hebben ze ook hun twijfels. Ik hou er zeker rekening mee dat de banken dit gebruiken om cryptomarket onder controle te houden maar het gaat zeker nog stijgen als BTC terug naar de 3000$ klimt.

[ Voor 39% gewijzigd door multipasser op 28-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Skibby schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:48:
Ik zou niet te hard hopen dat Bitcoin op korte termijn ook maar iets gaat veranderen, met SegWit, grotere blocks, side-chains met merged-mining, of wat dan ook. Ik denk dat het nog wel een paar maanden (zo niet jaren) vast blijft zitten in de huidige situatie. Daarnaast is Bitcoin als betaalmiddel behoorlijk onhandig. Het is niet bepaald snel met confirmation times van gemiddeld 10 minuten, en de fees zijn tegenwoordig behoorlijk hoog. En dat Ether misschien niet primair bedoeld was als betaalmiddel, betekent niet dat het dat niet (ook) kan zijn.
Oorspronkelijk was het idee van Bitcoin ook dat het meer kon dan alleen maar transacties, ook al was het misschien niet Turing-compleet (niet dat dat veel wil zeggen). Een "state"(/opslag) zoals bij Ethereum is bij mijn weten echter nog niet.
Rootstock ziet er in ieder geval leuk uit, met hopelijk goede oplossingen voor het schalingsprobleem (dat zal de praktijk uit moeten wijzen). Even door hun whitepaper gelopen zie ik dat ze als afweging voor iets meer centralisatie kiezen, waar niet alle ideologische Bitcoin-fanaten even blij mee zullen zijn. Meer centralisatie helpt in ieder geval wel met aantal transacties dat verwerkt kan worden, en tegen merged-mining attacks.

EDIT:
Dat er op korte termijn niks gaat veranderen is niet helemaal zeker, want de UASF op 1 augustus gaat mogelijk voor wat turbulente tijden zorgen. Ongeacht of je voor of tegen bent kan ik sterk aanraden dat je voor die tijd (+ruime marge!) zelf in het bezit bent van je Bitcoins (i.e. de private keys), en dat ze dus niet op een exchange of online wallet als Coinbase staan.

[ Voor 11% gewijzigd door dj_tjerk op 28-05-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 12:02
[...]
Crash + geen backup van wallet.dat = pech want ETH weg. Ik gebruik nu exodus en heb nu een backup ingesteld op basis van 12 woorden en een email backup recovery link. En dat geeft vertrouwen. Moet ook nog ff de appdata door bladeren of daar nog iets waardevols om te bewaren tussen zit.

Hoop dat je gelijk krijgt met je eth pleidooi.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

https://rippex.net/sobre.php#/ Confused.
Deze app die werkt niet zoals de standaard Litecoin/Doge wallets?
Deze app staat nog in verbinding met een server van rippex?

Je kan rippex cold wallet aanzetten maar wil dat zeggen dat bij een crash van Rippex zelf je ook alles kwijt bent? Vaag. Waar kan je dan best je Ripple's bewaren? GateHub is ook maar een online only platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OqSeQxB.png

Gaan we hier verder met de downtrend of gaan we weer verder omhoog :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:38:
[afbeelding]

raakt maar 2 punten, dus geen trend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Dat lijntjes tekenen slaat echt he-le-maal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:38:
[afbeelding]

Je hebt dus niets geleerd van de discussie onlangs? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
.oisyn schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Je hebt dus niets geleerd van de discussie onlangs? ;)
discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
kthxbye schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:48:
niet? trend is niet belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:01:
[...]

niet? trend is niet belangrijk?
Trend gebroken!

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/293o0x2R240z/Screen%20Shot%202017-05-28%20at%2015.04.55.png

spoiler:
2 punten is geen trend

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Tourniquet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Trend gebroken!

[afbeelding]

spoiler:
2 punten is geen trend
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trend of geen trend, sowieso worden de lijnen verkeerd ingetekend.
De eventuele trend begint NA een impulsive move en niet er voor.
Het beginpunt van de evt trend is dus die 1e top van het herstel na de 1e dump

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Tourniquet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Trend gebroken!

[afbeelding]

spoiler:
2 punten is geen trend
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPuMUx8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:16:
Blijf de Bitcoin een apart fenomeen vinden. Heb een aantal weken geleden voor de grap 1,000 euro aan Bitcoins en alt-coins gekocht en er een klein beetje mee gehandeld. Daarbij tot de conclusie gekomen dat net zoals met aandelen daytraden niets voor mij is. Daarom alles in Bitcoins omgezet en naar mijn wallet overgemaakt.

Resultaat: twee weekjes op vakantie en ik sta ineens op 56% 'winst'. Daar wringt toch iets zou je zeggen.

Mijn besluit is om deze inleg vast te houden en er pas over twee jaar weer naar te gaan kijken.
Dat wringen komt later wel....bij het terugkijken naar deze graaidagen in een ongereguleerde markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:48:
Idd....je kan in principe overal wel een lijn langs trekken. Er zijn altijd wel ergens twee punten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
mmmmmark schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Vraag me af of we al in de Return to "normal" zitten of dat het eerst nog verder gaat zakken..
Eigenlijk gebeurt dat de hele tijd. Als je naar de weekly chart kijkt dan zie je een uptrend met een herhalend patroon waarbij de prijs naar boven schiet en daarna weer terug zakt naar het gemiddelde (blauwe lijn). Ik heb meestal wel een buy order klaar staan daar in de buurt voor het geval dat.

Afbeeldingslocatie: https://dwq4do82y8xi7.cloudfront.net/x/zibXD6O3/

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:50:
Iemand enig idee hoe ik Kraken kan bereiken? Het is nu 9 dagen sinds ik mijn verificatie gestart heb en nog steeds geen resultaat; ook geen antwoord op de support-tickets die ik geopend halverwege afgelopen week.
Hier idem....af en toe stuurt een automailer me wel dat ik nog meer geduld moet hebben. Denk dat ze de aanwas beetje remmen in lijn met hun IT-achtige upgrades om hun site een beetje normaal qua snelheid te houden. Denk dat ze daar een klein issue hebben op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Hier idem....af en toe stuurt een automailer me wel dat ik nog meer geduld moet hebben. Denk dat ze de aanwas beetje remmen in lijn met hun IT-achtige upgrades om hun site een beetje normaal qua snelheid te houden. Denk dat ze daar een klein issue hebben op dit moment.
Net antwoord gehad van ze. Ze lopen 3 dagen achter met werk. Dat verklaart e.e.a. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even wat luchtigs tussendoor / recent sportgrapje op zondag
spoiler:
Ferrari wint met een 1-2 de GP van Monaco; meteen zie ik dipjes op de BTC/ETH markt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonez0r
Malarky schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:35:
[...]

Gisteren trader bot leonArdo gekocht voor 80 bucks, dus dat is al verloren geld. En een VPS gehuurd. Maar ik vertrouw erop dat ik juist daarmee meer geld terug win.
[...]
Heb vandaag 150 transacties gedaan met de bot, einde van de dag elke transactie winstgevend kunnen sluiten. Niets met minder dan 0,1% verkocht, overigens ook niets met meer dan 5%. En het was absoluut geen top trade dag qua groene lijn. Dus ik heb er al het vertrouwen in dat ik ook op langere termijn winstgevend kan traden. Geduld, niet greedy en genoeg nemen met steeds een 1% en de bot het werk laten doen.
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met bots. Meerdere keren een bot gehuurd op cryptotrader, maar nooit geld erop verdiend. De makers laten tabellen zien met prachtige cijfers, maar dat is allemaal backtesting. Ik hoop voor je dat jouw bot het beter doet. Ben wel benieuwd naar het lange termijn resultaat.
Nickkok schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:09:
Gaan er nog mensen hier coins kopen van NXT?

1 juli gaat 'Ardor' echt van start en zal de eerste childchain genaamd 'ignis' uit komen. Op basis van je NXT coins krijg je voor elke 1 NXT = 0.5 IGNIS. Daarbij behoud je ook nog eens je NXT coins die ik dan weer zal overzetten naar ARDR.

Heb nu net een mooi aantal ingekocht en verwacht een week of 2 voor de start een mooie stijging. :)
Ik hou het ook al een tijdje in de gaten en heb gisteren lekker goedkoop bijgekocht na de crash.
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 03:48:
[...]

:S Beide web-based walletproviders voor NXT zijn niet te bereiken (lekker begin dus) en ik vond de demo van de NXT client wel heeeeel erg druk. Geen idee of ik daar dus iets mee ga doen; ben vooralsnog beginner in crypto-handel dus ik hou het ff simpel & overzichtelijk.
De NXT client is al lang uit de demo fase. Bedoel je de Ardor client? Die heb ik nog niet geoprobeerd. De NXT client vind ik best overzichtelijk, zeker als je ziet hoeveel features erin zitten: wallet, asset exchange, data cloud, voting system en messenger onder andere. Coin shuffling (mixing) zat er ook in, maar in de nieuwste versie is het verdwenen, geen idee waarom. Misschien komt het in Ardor weer terug.
superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Van de top tot de low is btc meer dan 30% gedaald, dat is best een grote correctie. In 2013 was de correctie ook iets meer dan 30%, voordat de prijs volledig crashte.
Daarentegen is er dit jaar al twee keer eerder een meer-dan-30% correctie geweest, in januari en maart. In euro's/dollars lijkt het heel veel omdat de koers zo hoog is. Geen reden tot paniek.
Malarky schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Waarom met verlies verkopen? De helft van mijn investering staat nu inderdaad idle te wachten tot de subtop bereikt wordt en wordt dan direct verkocht voor 1-5% winst. Misschien duurt dat kort, misschien wel heel lang. Extra spijtig is dat ik daardoor weinig fiat had om in het dal te kopen. Dat is de les, maar verkopen met verlies? Nee, hooguit als een coin opgeheven wordt.

Als je geen vertrouwen hebt in de coins op lange termijn is investeren natuurlijk nooit een goed plan.
Als ik dit zo lees lijkt me dat een slechte strategie. Je verkoopt met minimale winst, maar bent wel bereid om flink "in de min" te staan terwijl je wacht tot je sell orders gevuld worden. Slechte risk/reward dus. Stel je had eind 2013 bitcoins gekocht op 1100 USD. Volgens deze strategie wil je niet met verlies verkopen. De koers blijft echter zakken. Over het verloop van twee jaar zie je het zelfs naar 200 dalen. Wil je al die tijd je sell orders open houden? Als je aan het margin traden bent betaal je ook nog eens drie jaar rente (zo lang duurde het voordat bitcoin weer op 1100 stond). Je kan gewoon niet garanderen dat de prijs weer stijgt tot boven je inkoop prijs. Dat is de hele reden dat er zoiets als stop loss bestaat.

[ Voor 68% gewijzigd door Bonez0r op 28-05-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:06
Bonez0r schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Eigenlijk gebeurt dat de hele tijd. Als je naar de weekly chart kijkt dan zie je een uptrend met een herhalend patroon waarbij de prijs naar boven schiet en daarna weer terug zakt naar het gemiddelde (blauwe lijn). Ik heb meestal wel een buy order klaar staan daar in de buurt voor het geval dat.

[afbeelding]
Als je begin punt "iets" eerder neemt heb je waarschijnlijk een hele andere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Als je begin punt "iets" eerder neemt heb je waarschijnlijk een hele andere lijn.
Waarom? Die lijn is de 20-weekse Moving Average he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:29:
[...]

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Bonez0r schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Daarentegen is er dit jaar al twee keer eerder een meer-dan-30% correctie geweest, in januari en maart. In euro's/dollars lijkt het heel veel omdat de koers zo hoog is. Geen reden tot paniek.
In januari en maart ging de koers voorafgaant aan de correctie niet verticaal omhoog, dat is nu en in voorgaande bubbels wel t geval.

[ Voor 49% gewijzigd door superpolm op 28-05-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/i/Zy3gwHzQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Tourniquet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Waarom? Die lijn is de 20-weekse Moving Average he...
Dat is niet relevant als je de grafiek in 2016 laat beginnen. Waarom dit punt en niet 2010 of 2012 etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:31:
[...]

Dat is niet relevant als je de grafiek in 2016 laat beginnen. Waarom dit punt en niet 2010 of 2012 etc
Misschien moet je eerst even googlen wat een Moving Average is en hoe die wordt berekend voordat he er over gaat discussiëren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is er een app waar ik eenvoudig kan zien wanneer m'n coins op break even / "winst" of een X% winst staat (incl. fee) staat? (ik trade op poloniex.com).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:53
Blockfolio.

[ Voor 80% gewijzigd door Bwlian op 28-05-2017 17:48 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:57
Al dat lijntjes trekken​ is niet anders dan een soort numerologie. Het is eigen aan het menselijk brein om te proberen​ overal patronen in te ontdekken. Op korte termijn kun je wel iets zeggen over de bandbreedte van de koers en daar wat mee doen, maar de voorspellende waarde voor de koersontwikkeling op lange termijn lijkt me afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:38:
[...]

Misschien moet je eerst even googlen wat een Moving Average is en hoe die wordt berekend voordat he er over gaat discussiëren |:(
Wellicht kan je dat beter zelf doen? De data die laat zien neemt dus max 19 weken voor het eerste punt mee.

Cherry picking die lijn die je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Wellicht kan je dat beter zelf doen? De data die laat zien neemt dus max 19 weken voor het eerste punt mee.

Het is niet mijn grafiek, maar ik begrijp van de poster dat het de 20 daags MA is.
Zoek dat maar eens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Dat is het hele idee van een moving average ja. Maar hier eentje vanaf 2012:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/2F0U3s1z1v1c/Screen%20Shot%202017-05-28%20at%2017.59.44.png

en logaritmisch:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/0G0v3q3K0M2r/Screen%20Shot%202017-05-28%20at%2018.01.16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:57
Waar maak je dit soort mooie grafiekjes trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:53

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Tourniquet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Dat is het hele idee van een moving average ja. Maar hier eentje vanaf 2012:

[afbeelding]

en logaritmisch:

[afbeelding]
Mooie grafiekjes, maar dit heeft mi geen enkele predictieve waarde, en geeft niet de "back to normal" waarde weer.

[ Voor 1% gewijzigd door mmmmmark op 28-05-2017 18:45 . Reden: geen enkele weggevallen in reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Mooie grafiekjes, maar dit heeft mi predictieve waarde, en geeft niet de "back to normal" waarde weer.
Ga je er nou aub eerst eens in verdiepen want MA heeft helemaal geen predictieve waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Elke trendanalyse is cherry picking en sterk afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van de uitvoerder.

Edit:
En dit is trouwens niet eens een analyse maar gewoon een gemiddelde ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:38:
[...]

Ga je er nou aub eerst eens in verdiepen want MA heeft helemaal geen predictieve waarde
Dit probeer ik juist de hele tijd te zeggen!!!!het woordje geen was weggevallen uit mijn reactie (mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Dit probeer ik juist de hele tijd te zeggen!!!!het woordje geen was weggevallen uit mijn reactie (mobiel).
er is hier verder ook niemand dan die beweert dat t dat wel heeft.
Degene die t kaartje post gebruikt het in zijn strategie maar dat wil niet zeggen dat ie er 1 of andere predictieve waarde aan geeft.

Maar het grappige vind ik gewoon dat er hier een aantal posters zitten die wars zijn van TA en bij voorbaat al alles afschieten wat maar enigzins op TA lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Het blijft toch opvallend hoe ETH en BTC qua koersverloop gelijk opgaan. Het lijkt me dat daar trading bots achter zitten, maar waarom dan die directe link in up&downs? Tegengesteld zou ik beter begrijpen ivm transacties van ETH naar BTC vice versa. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:46:
[...]

er is hier verder ook niemand dan die beweert dat t dat wel heeft.
Degene die t kaartje post gebruikt het in zijn strategie maar dat wil niet zeggen dat ie er 1 of andere predictieve waarde aan geeft.

Maar het grappige vind ik gewoon dat er hier een aantal posters zitten die wars zijn van TA en bij voorbaat al alles afschieten wat maar enigzins op TA lijkt.
Dat werd dus wel gedaan want er werd gesuggereerd dat we weer bij de back to normal zijn in de grafiek die superpolm eerder poste.

Tot nu toe heeft nooit iemand mij kunnen overtuigen van TA. Ik geb altijd het gevoel dat er ontzettend veel willekeur is. Voor elke lijn die getrokken wordt kan ik er 3 andere trekken waarvan er minstens 1 een tegenovergesteld effect laat zien. Achteraf altijd makkelijk lijntjes trekken natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Iemand dit al gelezen? Komt toch meer en meer in het nieuws dus:
http://daskapital.nl/2017...hange_coinbase_overb.html

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
JPS schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:49:
Het blijft toch opvallend hoe ETH en BTC qua koersverloop gelijk opgaan. Het lijkt me dat daar trading bots achter zitten, maar waarom dan die directe link in up&downs? Tegengesteld zou ik beter begrijpen ivm transacties van ETH naar BTC vice versa. Iemand een verklaring?
Waarschijnlijk komt dit gewoon omdat het ETH/BTC paar veruit de grootste markt is; de meeste trades en de steilste/diepste order books. Enige beweging in bijvoorbeeld het USD/BTC paar zal dus snel gevolgd worden door botjes die het USD/ETH paar ook meetillen via de ETH/BTC markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar niet alles is even positief en journalisten schrijven elkaar werk graag over.
http://www.quotenet.nl/Ni...oed-bij-gebruikers-197472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:57:
[...]

Klopt, maar niet alles is even positief en journalisten schrijven elkaar werk graag over.
http://www.quotenet.nl/Ni...oed-bij-gebruikers-197472
Gestuiter op geen enkele exchange is goed. Nu ken ik de aantallen van Coinbase niet, maar als mensen kwaad worden en withdrawwen kan ie zomaar eens omvallen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Dat werd dus wel gedaan want er werd gesuggereerd dat we weer bij de back to normal zijn in de grafiek die superpolm eerder poste.

Tot nu toe heeft nooit iemand mij kunnen overtuigen van TA. Ik geb altijd het gevoel dat er ontzettend veel willekeur is. Voor elke lijn die getrokken wordt kan ik er 3 andere trekken waarvan er minstens 1 een tegenovergesteld effect laat zien. Achteraf altijd makkelijk lijntjes trekken natuurlijk....
TA is ook geen exacte wetenschap, het is een waarschijnlijke uitkomst als je het goed gebruikt. Het kan dus altijd anders lopen. Sommige mensen verdienen er consistent geld mee dus het kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

dj_tjerk schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:57:
[...]

Waarschijnlijk komt dit gewoon omdat het ETH/BTC paar veruit de grootste markt is; de meeste trades en de steilste/diepste order books. Enige beweging in bijvoorbeeld het USD/BTC paar zal dus snel gevolgd worden door botjes die het USD/ETH paar ook meetillen via de ETH/BTC markt.
Tot voor kort was die relatie volgens mij niet zo sterk en zelfs tegengesteld. Blijkbaar is de gemiddelde strategie van de bot traders dan ook gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
[...]

Iedereen is het er over eens dat ETH de shit is, de beste cryptocoin beschikbaar en dat deze Bitcoin gaat overstijgen. Dus waarom je deze zou verkopen als je ooit ETH later dan 100$ hebt gekocht weet ik niet. 40 ETH is nog steeds zeer mooi! Maar die zou ik bijhouden tot ze boven de 500$ staan maar eigenlijk eerder pas op 1000$ een minideel verkopen. Als ETH een support zou vinden boven de 500$ is de sky the limit! En waar staan we dan binnen 10j? Vooral als ETH de basis van de crypto wereld wordt? Bitcoin gaat naar 2mb per block maar dat is te weinig, ze hadden beter 8mb gedaan. Dus Bitcoin gaat weer tegen een muur lopen, terwijl Ethereum 1miljoen handelingen per seconde kan verrichten.
Ik vind de ETH gekte een beetje overdreven. Ja het is een mooie coin met mogelijkheden, maar ook met z'n eigen problemen. De ETH blockchain is nu al groter dan die van BTC. En dat terwijl ETH pas twee jaar oud is. Ethereum 1 miljoen transacties per seconde? Als het Lightning Network voor bitcoin actief wordt dan praten we over miljarden transacties per seconde.

Over iets heel anders: ik vond deze tweet wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidadao
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-02 11:59
Wat vinden jullie van Golem? Persoonlijk vind ik het een schitterend idee, ook al zou je dmv supercomputing in staat zijn om het onmogelijke mogelijk te maken. (d.w.z. kraken van een private key)
Het idee van uitlenen van je ongebruikte CPU kracht klinkt misschien wat ver van ons bed nog, maar ik zie toch wel flink wat toepassingsgebieden. Toevallig vandaag nog een gerucht dat GNT binnenkort ook via Coinbase verhandeld gaat worden. Weet de oude garde wat de impact is van het toevoegen van een coin aan een platform? Lijkt erop dat het gunstig moet zijn, aangezien vandaag al even kortstondig de Eur 0.50 werd aangetikt (op basis van dat gerucht?).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:21
Bonez0r schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Als het Lightning Network voor bitcoin actief wordt dan praten we over miljarden transacties per seconde.
Nu doet een transactie er +/- 10 minuten over bij mij afgelopen week. Wat houdt het Lightning Network precies in, behalve dat de frequentie transacties per seconde hoger worden? Ik heb me nog niet helemaal verdiept in dit systeem in combinatie met de Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Orangelights23 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:15:
[...]

Nu doet een transactie er +/- 10 minuten over bij mij afgelopen week.
Had een ETH-transactie van welgeteld 93 minuten; heb 4x gecontroleerd of ik het goede adres wel had ingevuld. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

mmmmmark schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Mooie grafiekjes, maar dit heeft mi geen enkele predictieve waarde, en geeft niet de "back to normal" waarde weer.
Dat zeg ik ook niet, ik reageerde alleen op jouw post waarop je op Bonez0r's grafiek reageerde met "Als je begin punt "iets" eerder neemt heb je waarschijnlijk een hele andere lijn".

En dat is dus niet het geval als je puur de MA gebruikt als indicator. Het maakt dan niet uit of je naar de periode 2012-2016 kijkt of 2016-2017. De MA-lijn loopt hetzelfde, mits je natuurlijk dezelfde parameters gebruikt (in dit geval de 20-weekse Moving Average). :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46
Orangelights23 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:15:
[...]
Wat houdt het Lightning Network precies in, behalve dat de frequentie transacties per seconde hoger worden? Ik heb me nog niet helemaal verdiept in dit systeem in combinatie met de Bitcoin.
Lightning Network / Payment Channels / Raiden (voor Ethereum) zijn verschillende namen voor min of meer hetzelfde concept. Het doel van een dergelijk systeem is om op een veilige manier transacties buiten de blockchain te laten verlopen. Dit worden ook wel "off-chain" transacties genoemd.

Het algemene idee achter lightning networks is dat twee partijen vooraf elk een bepaald bedrag vastleggen en een onderlinge rekening openen. Iedere keer dat een partij coins naar de andere wil sturen, maakt hij een aantekening hiervan op de rekening, ondertekent deze en stuurt hem naar de andere partij. Transacties kunnen eenrichtingsverkeer zijn of beide kanten op gaan.

Op elk willekeurig moment kan een van beide partijen het bonnetje "inleveren" bij de blockchain. Het saldo van de transactie wordt op dit moment verrekend en als definitieve transactie in de blockchain opgenomen.

Een lightning network heeft een vrijwel onbegrensde capaciteit tussen twee partijen die samen een payment channel hebben geopend. Een partij hoeft de andere niet te vertrouwen, want op ieder moment kan iemand kiezen om het payment channel te verbreken en de afrekening op de blockchain te laten verwerken.

Als voorbeeld kun je denken aan een exchange en een handelaar. In plaats van dat de handelaar 10 BTC naar de rekening overmaakt, opent de handelaar een payment channel naar de exchange en zet daar de 10 BTC in vast. Telkens als hij een transactie maakt waarbij BTC verkocht worden, stuurt hij een ondertekende update van de rekening naar de exchange. Koopt hij BTC (of maakt hij winst die in BTC wordt uigekeerd), dan stuurt de exchange een door hun ondertekende update. De exchange heeft zelf de BTC die in de payment channels zitten niet in bezit, dus het risico op hacks e.d. is een stuk kleiner. De handelaar kan op elk willekeurig moment de rekening opsturen naar een full node om het saldo op te laten nemen in de blockchain. Hij hoeft dus niet te wachten op een medewerker van de exchange om de boel goed te keuren en ook als de exchange offline is, kan hij direct de BTC die hij beschikbaar heeft gesteld, maar niet verkocht heeft, terug krijgen.

Voor transacties tussen twee partijen die niet verwachten meer dan eens met elkaar zaken te doen (of lange tijd tussen transacties hebben), zijn payment channels vrijwel nutteloos.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Rannasha schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Op elk willekeurig moment kan een van beide partijen het bonnetje "inleveren" bij de blockchain. Het saldo van de transactie wordt op dit moment verrekend en als definitieve transactie in de blockchain opgenomen.

[...]
Ah, ik was al links aan het opzoeken voor uitleg, maar dat is niet meer nodig: Rannasha to the rescue met een mooie uitleg.

Okee dus betalingen kunnen off-chain, maar er kan ook een update naar de blockchain gestuurd worden. Wat nu als veel mensen dit doen, hebben we dan weer een blocksize probleem?
multipasser schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Ik zou het zelf geen lucht noemen. Blockchain technologie wordt wel eens vergeleken met het internet van vóór het www: geen makkelijke interface, redelijk technisch in gebruik en daardoor alleen populair bij een handjevol geeks. Met het web is pas de populariteit geëxplodeerd, met daarna nog meer toepassingen zoals filesharing, streaming, games, enz. Dat potentieel is er nu ook voor blockchain tech IMO. Het is een vruchtbare bodem wachtend op de zaadjes (ideeën) die erop gaan vallen. Het moet nog toegankelijker worden voor het grote publiek voordat het echt een grote vlucht kan nemen.

[ Voor 55% gewijzigd door Bonez0r op 28-05-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:21
[...]

Voor transacties tussen twee partijen die niet verwachten meer dan eens met elkaar zaken te doen (of lange tijd tussen transacties hebben), zijn payment channels vrijwel nutteloos.
Heldere uitleg, bedankt! Klinkt als een interessant concept, wat in eerste instantie een mooie toepassing is voor exchanges en eventueel bankverkeer.

Nog wat punten over het 'inleveren van de bon'. Kan een transactie op een later moment op deze wijze alsnog afgekeurd/tegengehouden worden, door (uit het voorbeeld genomen partijen) de exchange, handelaar en/of blockchain?
Wat is de concrete waarde van de payment channel in dit verhaal, heeft dit systeem autorisatie om transacties goed te keuren en af te wijzen, of is het slechts een wijze om de blockchain (al dan niet) tijdelijk te ontlasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 13:14
[...]

Lightning Network / Payment Channels / Raiden (voor Ethereum) zijn verschillende namen voor min of meer hetzelfde concept. Het doel van een dergelijk systeem is om op een veilige manier transacties buiten de blockchain te laten verlopen. Dit worden ook wel "off-chain" transacties genoemd.

Het algemene idee achter lightning networks is dat twee partijen vooraf elk een bepaald bedrag vastleggen en een onderlinge rekening openen. Iedere keer dat een partij coins naar de andere wil sturen, maakt hij een aantekening hiervan op de rekening, ondertekent deze en stuurt hem naar de andere partij. Transacties kunnen eenrichtingsverkeer zijn of beide kanten op gaan.

Een lightning network heeft een vrijwel onbegrensde capaciteit tussen twee partijen die samen een payment channel hebben geopend. Een partij hoeft de andere niet te vertrouwen, want op ieder moment kan iemand kiezen om het payment channel te verbreken en de afrekening op de blockchain te laten verwerken.

Als voorbeeld kun je denken aan een exchange en een handelaar. In plaats van dat de handelaar 10 BTC naar de rekening overmaakt, opent de handelaar een payment channel naar de exchange en zet daar de 10 BTC in vast. Telkens als hij een transactie maakt waarbij BTC verkocht worden, stuurt hij een ondertekende update van de rekening naar de exchange. Koopt hij BTC (of maakt hij winst die in BTC wordt uigekeerd), dan stuurt de exchange een door hun ondertekende update. De exchange heeft zelf de BTC die in de payment channels zitten niet in bezit, dus het risico op hacks e.d. is een stuk kleiner. De handelaar kan op elk willekeurig moment de rekening opsturen naar een full node om het saldo op te laten nemen in de blockchain. Hij hoeft dus niet te wachten op een medewerker van de exchange om de boel goed te keuren en ook als de exchange offline is, kan hij direct de BTC die hij beschikbaar heeft gesteld, maar niet verkocht heeft, terug krijgen.

Is dit niet precies hoe het papieren geld begon, zodat je niet dat zware goud mee hoefde te sjouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er is FUD van een 'legendary' user op bitcointalk genaamd klee dat er een onderzoek gestart gaat worden tegen polo. Hij heeft behoorlijk wat credits maar ik kan er alleen geen nieuwsbericht of twitter of wat dan ook bij vinden of dit zo is. Iemand het elders gehoord?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Na een fors tijdje lurken toch misschien wel netjes/leuk als ik me even voorstel hier.

Nadat ik al heel vaak de boot had gemist (terwijl ik best wist dat ie vertrok! maar telkens geen geld (over) had voor experimentjes) heb ik in januari eens 2 tientjes in Ethereum gestoken. Zoals de consultants zeggen, een beetje skin in the game, plus een incentive om te begrijpen hoe het blockchain-/cryptolandschap werkt.

Toen Ether inmiddels op 20 euro per stuk stond dacht ik dat het een goed idee zou zijn om nog even te wachten om die andere 8 aan te schaffen. Je begrijpt, gezien de koers van ~150 euro nu, die zijn er nooit gekomen... Toch heb ik in de loop der tijd, eerst via Litebit en later via Kraken, aardig uitgebreid.

Wel ben ik inmiddels al de nodige experimentjes verder. Inmiddels een klein portfoliootje aan cryptocurrency opgebouwd (op volgorde van stake, aflopend):
* ETH - I'm a sucker for blockchains with non-currency applications/dapps
* BTC - Want het is BTC
* MAID - Zie ETH - ik ben benieuwd wat deze in de toekomst gaat doen met SAFEnet! Jammer genoeg nog wel op basis van de BTC-blockchain, wat het verplaatsen hiervan onhandig maakt.
* GNT - Interessant concept, bijna een kruising tussen ETH en FLDC als je door je wimpers kijkt
* ARDR+NXT - Zie ETH, gave client met veel features, en een lekker onzekere toekomst met NXT/IGNIS vs. ARDR
* LTC - Voornamelijk gebaseerd op FOMO. Heb er nu 100% (papieren) winst op, dus waarom ook niet hodlen...
* LSK - Zie ETH
* KMD - Op het eerste oog interessante tech met "rente" en privacy
* REP - Project dat duidelijk nog niet af is - en waarvan ik onvoldoende kan overzien hoe gaaf het is/wordt. Voor de 2 tientjes die ik erin heb zitten een leuke gok, en beter te betalen dan Gnosis...
* FLDC - Sluitstuk van de portefeuille, en de enige die ik met enig succes heb gemined. Voor mij als bioloog natuurlijk niet te missen, eindelijk iets nuttigers dan stom hashes uitrekenen! Jammer alleen dat ie op de BTC blockchain woont.

Overige (huidige) experimenten zijn de Poloniex Lending Bot die eerder in dit topic aan de orde is geweest, en Hashflare op ETHASH (nog niet uit de kosten, maar goede hoop, en m'n eerste withdrawal is binnen). XRP heb ik kort gehad (FOMO?), maar naarmate ik me meer inlas verloor ik interesse, met name omdat XRP zelf niets doet - en als banken lekker samen blockchaintje willen spelen, mogen ze dat lekker zelf doen. Toekomstig experimentje is wellicht de leonardo-bot voor geautomatiseerd handelen.

Voor de info, ETH en BTC vormen samen zo'n 45% + 25% (resp.) van het totaal. Het algemene idee is buy-and-hodl. Afhankelijk van mijn sentiment lukt me dat best goed. Met een (vies) stukje PHP op een Raspberry Pi houd ik bij wat mijn huidige "bezit" is en wat dat in USD waard is. Uiteindelijke doel natuurlijk is "stinkend rijk worden zonder iets te doen", en met zo'n 50% papieren winst tot nu toe ben ik niet ontevreden (maar ook niet stinkend rijk :P). Maar ja, de afgelopen weken kon je dan ook weinig fout doen...

Anyway, mocht iemand gezien bovenstaand portfolio + rationale denken dat ik echt iets mis, dan houd ik me van harte aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
LED-Maniak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:22:
Er is FUD van een 'legendary' user op bitcointalk genaamd klee dat er een onderzoek gestart gaat worden tegen polo. Hij heeft behoorlijk wat credits maar ik kan er alleen geen nieuwsbericht of twitter of wat dan ook bij vinden of dit zo is. Iemand het elders gehoord?
Heb er ook mensen over gehoord, waaronder Chris Dunn die ook waarschuwde voordat MtGox plat ging.
https://twitter.com/ChrisDunnTV/status/861953952820060161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
linkje?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
superpolm schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Heb er ook mensen over gehoord, waaronder Chris Dunn die ook waarschuwde voordat MtGox plat ging.
https://twitter.com/ChrisDunnTV/status/861953952820060161
Die tweet is van 9 mei en ondertussen onjuist gebleken dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 10:58
Ik heb $700 aan SiaCoins op Polo staan. Kan ze alleen niet eruit halen, omdat het tijdelijk is gepauzeerd.
Ik zou ze wel kunnen omzetten naar bijv ETH, en dan deze op bijv bittrex zetten. Enig idee of ETH withdrawals instant zijn?

Edit: Twitter bericht is inderdaad van 9 mei zoals boven mijn reply is beschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcoo op 28-05-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Falcoo schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Ik heb $700 aan SiaCoins op Polo staan. Kan ze alleen niet eruit halen, omdat het tijdelijk is gepauzeerd.
Ik zou ze wel kunnen omzetten naar bijv ETH, en dan deze op bijv bittrex zetten. Enig idee of ETH withdrawals instant zijn?
ik heb zojuist alles omgezet naar LTC en net een withdrawal gedaan. Ze zijn net binnen gekomen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Fire69 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Die tweet is van 9 mei en ondertussen onjuist gebleken dacht ik?
Maar er is nog steeds twijfel over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
[...]

Ik vind de ETH gekte een beetje overdreven. Ja het is een mooie coin met mogelijkheden, maar ook met z'n eigen problemen. De ETH blockchain is nu al groter dan die van BTC. En dat terwijl ETH pas twee jaar oud is.
Ik weet niet waar ik een eenduidig nummer zou kunnen terugvinden, want er zijn vast verschillende manier van archiveren. Hoe dan ook geeft Mist ~54 GB aan, en Parity geeft 12 GB aan. Allebei een stuk minder dan 150+GB van dat plaatje. Maar dat past vast niet in het beeld wat die persoon wilde schetsen ;)
[...]
Ethereum 1 miljoen transacties per seconde? Als het Lightning Network voor bitcoin actief wordt dan praten we over miljarden transacties per seconde.
Zoals Rannasha al aangeeft, komen Raiden en Lightning Network nagenoeg op hetzelfde neer (behalve dat het misschien iets makkelijker is om te implementeren binnen de bestaande structuur bij Ethereum).
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Had een ETH-transactie van welgeteld 93 minuten; heb 4x gecontroleerd of ik het goede adres wel had ingevuld. :X
Dat is wel erg lang met een block confirmation time van ~15 sec. Hoe hoog is de fee die je hebt meegegeven (gas price)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Kent er iemand een site waar de volatiliteit per coin live is te zien en dan uiteraard per exchange (Polo is genoeg)? Als daytrader is het een dagtaak de juiste coins op het juiste moment te zoeken.

NOTE/BTC ging net een paar keer in 30min van 32->36>32 en dan heb je een leuke avond met ping-pong, maar hoe vind je constant dat soort coins, want dat wisselt per minuut?

De volatiliteit in het laatste half uur zou al perfect zijn. http://cryptowat.ch ken ik en dat is al aardig, maar zijn grafiekjes, geen cijfers en al helemaal niet recent.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 28-05-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Malarky schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:48:
Kent er iemand een site waar de volatiliteit per coin live is te zien en dan uiteraard per exchange (Polo is genoeg)?
Misschien coinmarketcap.com? Bijvoorbeeld https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin/#markets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
heb je een link? Wil het wel eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Pagina: 1 ... 97 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).