Na een fors tijdje lurken toch misschien wel netjes/leuk als ik me even voorstel hier.
Nadat ik al heel vaak de boot had gemist (terwijl ik best wist dat ie vertrok! maar telkens geen geld (over) had voor experimentjes) heb ik in januari eens 2 tientjes in Ethereum gestoken. Zoals de consultants zeggen, een beetje skin in the game, plus een incentive om te begrijpen hoe het blockchain-/cryptolandschap werkt.
Toen Ether inmiddels op 20 euro per stuk stond dacht ik dat het een goed idee zou zijn om nog even te wachten om die andere 8 aan te schaffen. Je begrijpt, gezien de koers van ~150 euro nu, die zijn er nooit gekomen... Toch heb ik in de loop der tijd, eerst via Litebit en later via Kraken, aardig uitgebreid.
Wel ben ik inmiddels al de nodige experimentjes verder. Inmiddels een klein portfoliootje aan cryptocurrency opgebouwd (op volgorde van stake, aflopend):
* ETH - I'm a sucker for blockchains with non-currency applications/dapps
* BTC - Want het is BTC
* MAID - Zie ETH - ik ben benieuwd wat deze in de toekomst gaat doen met SAFEnet! Jammer genoeg nog wel op basis van de BTC-blockchain, wat het verplaatsen hiervan onhandig maakt.
* GNT - Interessant concept, bijna een kruising tussen ETH en FLDC als je door je wimpers kijkt
* ARDR+NXT - Zie ETH, gave client met veel features, en een lekker onzekere toekomst met NXT/IGNIS vs. ARDR
* LTC - Voornamelijk gebaseerd op FOMO. Heb er nu 100% (papieren) winst op, dus waarom ook niet hodlen...
* LSK - Zie ETH
* KMD - Op het eerste oog interessante tech met "rente" en privacy
* REP - Project dat duidelijk nog niet af is - en waarvan ik onvoldoende kan overzien hoe gaaf het is/wordt. Voor de 2 tientjes die ik erin heb zitten een leuke gok, en beter te betalen dan Gnosis...
* FLDC - Sluitstuk van de portefeuille, en de enige die ik met enig succes heb gemined. Voor mij als bioloog natuurlijk niet te missen, eindelijk iets nuttigers dan stom hashes uitrekenen! Jammer alleen dat ie op de BTC blockchain woont.
Overige (huidige) experimenten zijn de Poloniex Lending Bot die eerder in dit topic aan de orde is geweest, en Hashflare op ETHASH (nog niet uit de kosten, maar goede hoop, en m'n eerste withdrawal is binnen). XRP heb ik kort gehad (FOMO?), maar naarmate ik me meer inlas verloor ik interesse, met name omdat XRP zelf niets doet - en als banken lekker samen blockchaintje willen spelen, mogen ze dat lekker zelf doen. Toekomstig experimentje is wellicht de leonardo-bot voor geautomatiseerd handelen.
Voor de info, ETH en BTC vormen samen zo'n 45% + 25% (resp.) van het totaal. Het algemene idee is buy-and-hodl. Afhankelijk van mijn sentiment lukt me dat best goed. Met een (vies) stukje PHP op een Raspberry Pi houd ik bij wat mijn huidige "bezit" is en wat dat in USD waard is. Uiteindelijke doel natuurlijk is "stinkend rijk worden zonder iets te doen", en met zo'n 50% papieren winst tot nu toe ben ik niet ontevreden (maar ook niet stinkend rijk

). Maar ja, de afgelopen weken kon je dan ook weinig fout doen...
Anyway, mocht iemand gezien bovenstaand portfolio + rationale denken dat ik echt iets mis, dan houd ik me van harte aanbevolen.