Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.818 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:07:
Stratis is in C#. Het is één van de projecten die ik nog wel eens net zo succesvol zie worden als Ethereum. Serieus team en ze maken telkens waar wat ze beloven. Als je niet vandaag op morgen rijk wilt worden maar wel een goede investering zoekt voor de lange termijn dan zou ik de whitepaper eens lezen. Ze komen binnenkort ook nog met de Breeze wallet en Supernodes. Kan je helaas niet vertellen of dat nog voor een flinke stijging (op korte termijn) gaat zorgen of dat het inmiddels al in de koers verwerkt zit. Investeren op eigen risico. Ik heb er in ieder geval 30% van mijn geld inzitten.
Inderdaad, Stratis betreft C#. Het opent deuren voor een hele groep aan ontwikkelaars die al bekend zijn met C# ten opzichte van het door Ethereum gecreëerde Solidity. De Breeze Wallet geeft de mogelijkheid tot het tumblen van Bitcoins door middel van NTumbleBit, dit allemaal vanuit de STRAT wallet waarbij BTC + STRAT simultaan gebruikt kunnen worden. Hiervoor worden master nodes gebruikt. Eén masternode kost 250.000 STRAT. Deze masternode verdient dan dacht ik 1% van alle BTC die getumbled wordt, per dag. Daarnaast komen ze op den duur met kleinere node vergoedingen voor mensen met een minder goed gevulde STRAT portemonnee. Dit zorgt er voor dat er minder coins op de exchanges bewaard worden, waardoor de prijs ook relatief sneller stijgt.

Side-chains en Smart Contracts worden ook in Q3 gelanceerd, dit zorgt er ook voor dat er ICO's gehost kunnen worden binnen het Stratis platform en dat klanten op een makkelijke manier kunnen instappen in het gebruik van een zakelijke side-chain. Ook zullen zij hier een consultancy platform voor oprichten.

Wat ik vooral mooi vind aan STRAT is dat het een ICO is geweest die heel erg onder de radar heeft gevlogen. Ze hebben in 2016 ongeveer 900 BTC opgehaald (toen BTC op $400 stond) en ze weten keer op keer weer met nieuwe ontwikkelingen te komen. Er zijn gesprekken gaande met diverse VC's en ze hebben goede support vanuit Microsoft.

Ook de chart ziet er goed uit, je ziet steeds dat de prijs stijgt, er vindt consolidatie plaats, hierna stijgt de prijs weer, korte periode consolidatie, prijsttijging etc etc. Ook zie je dat "dumps" heel snel weer hersteld worden. De prijs stijgt vaak met relatief weinig volume. Dit toont ook aan dat vroege holders van STRAT nog geen verkoopdruk voelen. Er is dan ook nog relatief veel groeiruimte beschikbaar. STRAT heeft nu een marketcap van $339.000.000, Ethereum heeft een marketcap van $16.170.000.000. Zelfs Ethereum Classis staat op $1.469.500.000. STRAT voorzie ik op z'n minst dit jaar nog een marketcap van boven de miljard halen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA0YeDBXUAA2nAy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oY1vLwP.png

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Is er iemand die enige achtergrondinformatie heeft en enige verband ziet tussen XRP en XEM? Het valt me namelijk op dat XEM bijna altijd achter XRP aan gaat. Onlangs postte iemand hier het verband tussen een whale binnen XRP en XLM die zijn geld over aan het zetten was. Hierdoor heb ik dus voor mezelf vastgesteld niet meer in deze coins te investeren. Ik zou dus graag willen weten of er enig verband is tussen bovengenoemde coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Mijn betaling aan happycoins wordt niet geaccepteerd via Ideal. Transactie wordt als verdacht beschouwd en de transactie wordt geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:43:
Mijn betaling aan happycoins wordt niet geaccepteerd via Ideal. Transactie wordt als verdacht beschouwd en de transactie wordt geblokkeerd
Dan vind je bank het om de een of andere reden niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:44
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:43:
Krijg je deze melding van je bank tijdens de transactie, of nadat de betaling is gedaan een melding van Happycoins zelf per mail of website? Of heb je eventueel een aantal keer gekocht deze maand?

Ik vind het kopen bij Nederlandse sites steeds kanslozer worden. Of het is totaal uitverkocht, of je moet registreren door een foto te maken van je legitimatiebewijs, of het is enorm duur ten opzichte van Kraken/Poloniex/etc., waardoor het zonde is dat je op sommige exchanges niet met euro of dollars kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Dan vind je bank het om de een of andere reden niet leuk.
Klopt net gebeld met de bank "als we een ideal betaling voor een hoog bedrag raar vinden wordt het geblokkeerd". Lekker dan.. Nooit eerder last van gehad. Vervelende is dat ik dat als ik het nu overmaakt met sepa naar Kraken. Dit op zijn vroegst morgenmiddag erop staat. Mogelijk zelfs pas woensdag.

[ Voor 17% gewijzigd door Mirved op 29-05-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Klopt net gebeld met de bank "als we een ideal betaling voor een hoog bedrag raar vinden wordt het geblokkeerd". Lekker dan.. Nooit eerder last van gehad.
Hangt ook van de bank af. Heb wel vaker problemen gelezen over sommige banken. Geen idee of de bank je een oplossing gegeven heeft ? Anders gewoon het bedrag verlagen en kopen in meerdere stappen.

Edit: Mogelijk helpt kopen op een andere site dan Happycoins nog.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Hangt ook van de bank af. Heb wel vaker problemen gelezen over sommige banken. Geen idee of de bank je een oplossing gegeven heeft ? Anders gewoon het bedrag verlagen en kopen in meerdere stappen.

Edit: Mogelijk helpt kopen op een andere site dan Happycoins nog.
Bitonic deed ie hetzelfde. Lijkt nu alsof alle transacties voor dat bedrag geblokkeerd zijn. Iemand van de transacties afdeling gaat mij terugbellen om het vrij te geven.

Zie net dat er al geen coins meer beschikbaar zijn dus nu maakt het ook niet meer uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:18
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Klopt net gebeld met de bank "als we een ideal betaling voor een hoog bedrag raar vinden wordt het geblokkeerd". Lekker dan.. Nooit eerder last van gehad. Vervelende is dat ik dat als ik het nu overmaakt met sepa naar Kraken. Dit op zijn vroegst morgenmiddag erop staat. Mogelijk zelfs pas woensdag.
Is een mooie oefening! ;)

Traden is vooral veel wachten, vooruit plannen en doelen stellen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Bitonic deed ie hetzelfde. Lijkt nu alsof alle transacties voor dat bedrag geblokkeerd zijn. Iemand van de transacties afdeling gaat mij terugbellen om het vrij te geven.

Zie net dat er al geen coins meer beschikbaar zijn dus nu maakt het ook niet meer uit :)
Heb het al vaker gelezen. Blijkbaar staat bij je bank de trigger voor misbruik nogal zwaar afgestelt. De voorraad van Bitonic is sinds de stijging van 2000 naar 2700 nogal slecht. Eerst hadden ze altijd wel 100+ coins. Je kan de boel wel in de gaten houden. Er komen wel constant kleine hoeveelheden coins bij, alleen 50+ coins zie je de laatste dagen niet echt vaak meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 02:15
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Kan ook aan je ip adres liggen. Ik kon laatst geen ideal betaling doen via 4G op mijn mobiel, echter toen ik wifi aan zette werd de ideal betaling ineens wel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 09:11
Playa del C. schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:19:
[...]

:) Dat is meer iets wat je graag zou willen. Op dit moment is het wel duidelijk dat de markt in een neerwaartse trend gaat komen. Wie zou nu bijvoorbeeld een bitcoin willen kopen voor 2500 euro? Als niemand dat nu ziet zitten, dan weet je ook vrijwel zeker dat de prijs daar niet meer in de buurt gaat komen voorlopig.
Dit heeft allemaal even tijd nodig weer. Over een paar maand of jaar komt er vast weer een opleving, maar op korte termijn is het wel even voorbij denk ik. Je ziet dat ook aan de alts die vrijwel net zo hard mee dalen. Iedereen wil uitstappen aan alle kanten van cryptocurrencies. Het is niet erg om eerlijk te zijn en te beseffen dat de ATH momenten even (of voor altijd) van de baan zijn.
[...]

Maar...
De rest heeft al aangegeven dat je op die manier niet het verdampen van winst kunt aangeven. Alsnog, als ik er van uitga dat je ongeveer 8x2000 = 16000 euro hebt laten verdampen:

Of je bent heel erg rijk en zit hier enorm op te scheppen dat 16000 euro niks is voor jou.
Of je bent niet heel erg rijk en zit enorm in de ontkenningsfase dat je 16000 euro bent kwijtgeraakt.

Benieuwd naar je 'Maar' en naar je reactie.
Na een heerlijk zonnig weekend zonder stress zal ik dan maar even de tijd nemen om op deze - nogal denigrerende - post te reageren.

Allereerst handel ik een Altcoin / Bitcoin. Dit betekent dat mijn redement gelijk is aan de stijging / daling van het aantal bitcoin ten opzichte van het moment dat ik ben begonnen met traden. Wanneer je in Altcoin / Bitcoin handelt is dit de zuiverste manier op je rendement te berekenen, omdat je dan de stijging van Bitcoin / euro buiten beschouwing laat, hetgeen terecht is omdat je op deze stijging geen invloed hebt.

Uit je reactie begrijp ik dat jij wel van mening bent dat je het verlies van wint kunt berekenen, maar dat je het met mijn berekening niet eens bent. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij het verlies in winst berekent, daar ik geen berekening ken die zuiverder is dan bovenstaande.

Enfin, nu over naar jou 'maar' gedeelte.

Zoals ik al in mijn vorige post schreef gaat het om 8 BTC aan winst die is verdampt. Dit betekent dat je die winst bent misgelopen. Andersluidend betekent dit dat er geen 8 BTC aan verlies is. Dit is een groot verschil. Ik heb mijn BTC in maart goedkoop ingekocht, waardoor ik dit zulke verliezen kan incasseren. Het is jammer dat ik niet mijn winst heb genomen, maar als we wisten wanneer er een dump komt, dan waren we allemaal al lang miljonair.

Spijtig dat jij verlies / verlies van winst niet uit elkaar kan houden en enig relativeringsvermogen mist.
PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Dat is inderdaad geen goede manier om het uit te drukken en daarom doe hij het ook vast zo. Ik ga hier ook niet zeggen hoeveel ik er in euro's in heb zitten en hoeveel euro's ik winst of verlies heb.
Hopelijk verklaart bovenstaande post waarom ik mijn verlies in BTC uitdruk. Over je tweede punt ga ik mij inhoudelijk niet uitlaten, het is mij vandaag te warm om mij op te winden. Laten we het er maar op houden dat ik niet jij bent en andersom. Hopelijk wind jij je hierover ook niet meer op, want hier en daar lees ik wel vaker een post waarbij een Tweaker stelt dat hij x sathosi winst of verliest heeft gemaakt.

Daarnaast vind ik het komisch dat slechts mijn eerste deel van mijn post tig keer wordt en becommentarieert, maar mijn vraag over hetgeen de dump met het vertrouwen in altcoins zou kunnen gaan doen, wordt niet besproken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat vind je van de originele visie achter crypto vs. centraal uitgegeven/beheerde non-mineable coins?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Weet iemand hoe dit zit? USDT zou toch USD moeten zijn, waar komt die schommeling vandaan vraag ik mij af.

https://coinmarketcap.com/assets/tether/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mr Ronman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:30:
Weet iemand hoe dit zit? USDT zou toch USD moeten zijn, waar komt die schommeling vandaan vraag ik mij af.

https://coinmarketcap.com/assets/tether/
USDT is een altcoin waarvan men denkt dat dit 1:1 met USD staat. Wordt er veel van gekocht, dan gaat het omhoog.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Na een heerlijk zonnig weekend zonder stress zal ik dan maar even de tijd nemen om op deze - nogal denigrerende - post te reageren.

Allereerst handel ik een Altcoin / Bitcoin. Dit betekent dat mijn redement gelijk is aan de stijging / daling van het aantal bitcoin ten opzichte van het moment dat ik ben begonnen met traden. Wanneer je in Altcoin / Bitcoin handelt is dit de zuiverste manier op je rendement te berekenen, omdat je dan de stijging van Bitcoin / euro buiten beschouwing laat, hetgeen terecht is omdat je op deze stijging geen invloed hebt.

Uit je reactie begrijp ik dat jij wel van mening bent dat je het verlies van wint kunt berekenen, maar dat je het met mijn berekening niet eens bent. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij het verlies in winst berekent, daar ik geen berekening ken die zuiverder is dan bovenstaande.

Zoals ik al in mijn vorige post schreef gaat het om 8 BTC aan winst die is verdampt. Dit betekent dat je die winst bent misgelopen. Andersluidend betekent dit dat er geen 8 BTC aan verlies is. Dit is een groot verschil. Ik heb mijn BTC in maart goedkoop ingekocht, waardoor ik dit zulke verliezen kan incasseren. Het is jammer dat ik niet mijn winst heb genomen, maar als we wisten wanneer er een dump komt, dan waren we allemaal al lang miljonair.

Spijtig dat jij verlies / verlies van winst niet uit elkaar kan houden en enig relativeringsvermogen mist.

[...]

Hopelijk verklaart bovenstaande post waarom ik mijn verlies in BTC uitdruk. Over je tweede punt ga ik mij inhoudelijk niet uitlaten, het is mij vandaag te warm om mij op te winden. Laten we het er maar op houden dat ik niet jij bent en andersom. Hopelijk wind jij je hierover ook niet meer op, want hier en daar lees ik wel vaker een post waarbij een Tweaker stelt dat hij x sathosi winst of verliest heeft gemaakt.

Daarnaast vind ik het komisch dat slechts mijn eerste deel van mijn post tig keer wordt en becommentarieert, maar mijn vraag over hetgeen de dump met het vertrouwen in altcoins zou kunnen gaan doen, wordt niet besproken. :D
Als ik het goed begrijp dan heb je simpelweg een keer bitcoin --> currency X --> bitcoin gedaan, waarbij je 8 bitcoin minder had dan ervoor. Zo ja, dan leg je het wel heel ingewikkeld uit. Zo nee, dan mag je nog een poging wagen om uit te leggen waarom je een verlies in btc uitdrukt in deze hoogst volatiele markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Als ik het goed begrijp dan heb je simpelweg een keer bitcoin --> currency X --> bitcoin gedaan, waarbij je 8 bitcoin minder had dan ervoor. Zo ja, dan leg je het wel heel ingewikkeld uit. Zo nee, dan mag je nog een poging wagen om uit te leggen waarom je een verlies in btc uitdrukt in deze hoogst volatiele markt :)
Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat hij een bepaald portfolio had dat op dag 1 Z BTC waard was. Een dag later was die Z-8 BTC waard geworden. Zo staat hij toch op 8 BTC verlies ten opzichte van een dag ervoor? Ik druk het ook zo uit, al reken ik het eerst nog wel weer om naar euro's.

Sidenote: In mijn geval was het alles behalve slim om het grootste deel te panic sellen en weer naar fiat om te zetten. Op een dag als vandaag mis ik mijn geliefde Stratis die ik vaker in dit topic had genoemd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Net mail gehad van de bank, de fraude alarm bellen waren dus afgegaan blijkbaar:

"
Continuous Fraud Detection (CFD)

Vandaag, 16:34

Geachte meneer Mirved

U ontvangt deze mail naar aanleiding van uw melding over de niet gelukte ideal betalingen.
Dit hebben we voor u nagevraagd en laten aanpassen, de ideal betalingen zouden nu wel moeten lukken.
"

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 29-05-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:49:
Net mail gehad van de bank, de fraude alarm bellen waren dus afgegaan blijkbaar:

"
Continuous Fraud Detection (CFD)

Vandaag, 16:34

Geachte meneer Mirved

U ontvangt deze mail naar aanleiding van uw melding over de niet gelukte ideal betalingen.
Dit hebben we voor u nagevraagd en laten aanpassen, de ideal betalingen zouden nu wel moeten lukken.
"
Bitonic heeft nu 36 BTC mocht je het daar willen kopen. Mooi dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19
exelletor schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:49:
[...]

Sidenote: In mijn geval was het alles behalve slim om het grootste deel te panic sellen en weer naar fiat om te zetten. Op een dag als vandaag mis ik mijn geliefde Stratis die ik vaker in dit topic had genoemd. :9
Ik ben ook pas een paar weken bezig, had vooruit een heel plan bedacht (met name HODL), ook verwacht dat er een (serieuze) correctie zou komen, maar dat ik dan vast zou blijven houden.
Helaas toch in 't moment met wat coins geschoven, wat verkocht, en zit hierdoor eigenlijk met een virtueel 'verlies' van 120 euro, puur omdat de spanning in 't moment je snel laat handelen terwijl het alleen maar geld kost :P Natuurlijk geen gigantisch bedrag, maar het scheelt toch wel of je op 500 of 620 winst staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

I-King schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Ik ben ook pas een paar weken bezig, had vooruit een heel plan bedacht (met name HODL), ook verwacht dat er een (serieuze) correctie zou komen, maar dat ik dan vast zou blijven houden.
Helaas toch in 't moment met wat coins geschoven, wat verkocht, en zit hierdoor eigenlijk met een virtueel 'verlies' van 120 euro, puur omdat de spanning in 't moment je snel laat handelen terwijl het alleen maar geld kost :P Natuurlijk geen gigantisch bedrag, maar het scheelt toch wel of je op 500 of 620 winst staat...
Ik had ook te hoog gekocht vorige week. Sinds maart actief in de coins en nu heb ik gelukkig mij niet laten verleiden tot verkopen. Virtueel verlies is niet onaanzienlijk maar ik hou ze gewoon vast en wacht rustig af. Het voordeel van handelen met geld wat je niet direct nodig hebt geeft die luxe.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Je drukt je rendement uit in Bitcoin omdat je dan de waardestijging van Bitcoin buiten beschouwing laat. Dit is het zuiverste. Als je dit niet doet dan krijg je het volgende geval:

De waarde van één bitcoin in maart is 1000 euro en de waarde van Dash is 0.01 Bitcoin. Piet koopt voor 1000 euro 1 Bitcoin, waarna hij 100 Dash koopt à 0.01 Bitcoin. In mei is de waarde van één Bitcoin 2000 euro en de waarde van Dash 0.005 Bitcoin. Zijn portefolio is derhalve 0.5 bitcoin waard.

Indien Piet in dit geval zijn rendement zou uitdrukken in Euro, dan is zijn rendement 0%.
Indien Piet in dit geval zijn rendement zou uitdrukken in BTC, dan is zijn rendement -50%.

Nu mag jij mij vertellen wat het zuiverste is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Cassius schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Wat vind je van de originele visie achter crypto vs. centraal uitgegeven/beheerde non-mineable coins?
Wat mij betreft kan het beide complementair zijn aan het ecosysteem.

Coins die gelanceerd worden met PoW zijn vaak ook door een kleine groep miners ge-instamined. Het idee zou juist een eerlijke verdeling moeten zijn, maar naar mate ASICS groter zijn geworden en er grotere mining facilities bij zijn gekomen, valt er als individu bijna niet tegen aan te boksen. Tevens is PoW uiteraard niet de meest milieuvriendelijke validatie methode.

Daarnaast is er een verschil in de manier waarop coins centraal worden uitgegeven. Ripple bijvoorbeeld heeft 61% van de coins in eigen handen gehouden, waarbij in de eerste instantie geen duidelijk inzicht is gegeven over hoe deze coins verder gebruikt zouden worden of hoe lang deze van de markt af gehouden dienden te worden.

In het geval van een ICO krijgt iedereen in principe gelijke kansen. Het is aan jouw om te bepalen of een bepaalde visie haalbaar is en of het team vertrouwen op wekt. Daarnaast is het aan het team om helder uit een te zetten hoe de onderverdeling van de coins verloopt en waar deze voor gebruikt zullen worden. Als deze voorwaarden matchen met jouw visie dan is het misschien de moeite waard om er "een shotje op te wagen".

Het laatste jaar is er echter wel een ICO gekte ontstaan. Veel mensen investeren zonder daadwerkelijk onderzoek gedaan te hebben en hopen zo snel mogelijk een 2x of 3x te maken om vervolgens alles weer plat te dumpen. Bij de "originele visie" van een coin minen waarbij geleidelijke coin distributie plaats vind, zie je daarbij ook een geleidelijke opbouw van interesse en ontwikkelingen rondom die coin, zij het miners in een mining pool of een relatief onbekende coin die voor het eerst op een exchange komt. Bij een ICO wordt er vaak een flinke hype opgebouwd op alle media outlets, waarna vervolgens een relatief rustige periode ontstaat totdat er daadwerkelijk ontwikkelingen plaats vinden of bepaalde doelstellingen worden behaald.

Er valt voor beide manieren in ieder geval wel wat te zeggen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
exelletor schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat hij een bepaald portfolio had dat op dag 1 Z BTC waard was. Een dag later was die Z-8 BTC waard geworden. Zo staat hij toch op 8 BTC verlies ten opzichte van een dag ervoor? Ik druk het ook zo uit, al reken ik het eerst nog wel weer om naar euro's.

Hèhè, iemand die het begrijpt.

Stiekem als het even heel hard naar beneden gaat dan reken ik het ook even om naar Euro's, en dan kom ik er keer op keer achter dat ik nog X euro in de plus sta. Dat stelt me dan weer gerust om te Hodlen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt90o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Tweakers, om even opnieuw dit topic aan te breken: Wat denken jullie van BIP148 en nemen jullie specifieke stappen wat betreft deze soft-fork? Ik heb zelf een aantal BTC op een exchange staan, is het een goed plan om mijn risico iets te spreiden, d.w.z. wat andere crypto's aan te schaffen?

Voor degene die geen idee hebben waar het over gaat: https://www.weusecoins.com/uasf-guide/. Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kom nu heel dom over maar hoe "converteer" ik coins van Poloniex naar mijn bankrekening (in a nutshell)? Zit al een half uur rond te klikken op hun site maar ik kom er absoluut niet uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:06:
Indien Piet in dit geval zijn rendement zou uitdrukken in Euro, dan is zijn rendement 0%.
Indien Piet in dit geval zijn rendement zou uitdrukken in BTC, dan is zijn rendement -50%.

Euro dus, zijn dash heeft niet gerendeerd. Dat hij het beter in BTC had kunnen stoppen is irrelevant voor het behaalde rendement. Je drukt aandelen Ford toch ook niet uit in aandelen Apple?

Uitdrukken in BTC wordt pas interessant als je de dagelijkse dingen in bitcoin betaalt. Denk aan huur/hypotheek, GWL, boodschappen, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 29-05-2017 17:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:33:
Ik kom nu heel dom over maar hoe "converteer" ik coins van Poloniex naar mijn bankrekening (in a nutshell)? Zit al een half uur rond te klikken op hun site maar ik kom er absoluut niet uit.
Kan niet. Alles omzetten naar BTC, overmaken naar Kraken en daar laten uitbetalen in euro's naar je bankrekening. Denk dat dat de populaire route is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 10:58
Malarky schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:35:
[...]

Kan niet. Alles omzetten naar BTC, overmaken naar Kraken en daar laten uitbetalen in euro's naar je bankrekening. Denk dat dat de populaire route is.
Of alle coins omzetten naar BTC en deze verkopen aan bijv bitonic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thanks @Malarky en @Falcoo dan weet ik weer genoeg...

* MAX3400 gaat de volgende accounts aanmaken en valideren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Falcoo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:36:
[...]

Of alle coins omzetten naar BTC en deze verkopen aan bijv bitonic. :)
Of overmaken naar mij en dan maak ik het geld wel over ;)
Laten we wel wezen, via Kraken is met voorsprong de voordeligste route.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
.oisyn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Euro dus, zijn dash heeft niet gerendeerd. Dat hij het beter in BTC had kunnen stoppen is irrelevant voor het behaalde rendement. Je drukt aandelen Ford toch ook niet uit in aandelen Apple?

Uitdrukken in BTC wordt pas interessant als je de dagelijkse dingen in bitcoin betaalt. Denk aan huur/hypotheek, GWL, boodschappen, etc.
Kul.

Ten eerste kun je met Apple aandelen geen Ford aandelen kopen dus die vergelijking slaat als een tang op een varken. Ten tweede is de enige manier om iemand op zijn succes te kunnen beoordelen de waardestijging van BTC te elimineren, indien hij handelt in ALT / BTC.

Een actieve trader is alleen succesvol indien hij van X BTC meer BTC kan maken. Een trader is niet succesvol indien zijn altcoins niet renderen maar de onderliggend waarde van BTC wel, waardoor hij per saldo in euro's winst heeft gemaakt...

Op jouw mannier zou iemand die zijn Ford aandelen in euro's heeft gekocht deze in Yen kunnen laten uitbetalen als die in koers is gestegen ten opzichte van de euro, om zodoende zijn verliezen van zijn Ford aandelen in euro's te compenseren. 8)7

Bovenstaande kan natuurlijk wel, maar je verbloemt je rendement op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Repeating op 29-05-2017 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:38:
[...]

Of overmaken naar mij en dan maak ik het geld wel over ;)
Laten we wel wezen, via Kraken is met voorsprong de voordeligste route.
Op het moment scheelt het maar 5-7 euro per BTC.

Ik verkoop altijd mijn BTC's aan Bitonic en dan heb je de volgende dag het geld op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
Ernemmer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:58:
[...]

Ik verkoop altijd mijn BTC's aan Bitonic en dan heb je de volgende dag het geld op je rekening.
Bij kraken heb je het ook binnen 24 uur, als je geluk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
[...]

Je drukt je rendement uit in Bitcoin omdat je dan de waardestijging van Bitcoin buiten beschouwing laat. Dit is het zuiverste. Als je dit niet doet dan krijg je het volgende geval:

De waarde van één bitcoin in maart is 1000 euro en de waarde van Dash is 0.01 Bitcoin. Piet koopt voor 1000 euro 1 Bitcoin, waarna hij 100 Dash koopt à 0.01 Bitcoin. In mei is de waarde van één Bitcoin 2000 euro en de waarde van Dash 0.005 Bitcoin. Zijn portefolio is derhalve 0.5 bitcoin waard.

Ik zal je vertellen wat het zuiverste is: vergelijken met de meest stabiele factor. En dat is de euro of de dollar in dit geval. Hoe dan ook, 8 BTC = 8 BTC. Jij zegt in je eerste post duidelijk dat er 8 BTC is 'verdampt'. Dat betekent letterlijk dat je ze had, maar nu niet meer. Dat is wat verdampen betekent en dat is nogal een bedrag.
Je bedoelt echter te zeggen dat je 8 BTC bent misgelopen, omdat je je BTC hebt omgezet naar een altcoin (neem ik aan). De altcoin is gedaald en de BTC gestegen? Je kan nu dus 8 BTC minder terugkopen dan je eerder had? Je omschrijving is te vaag op deze manier en je definitie van verdampen klopt niet.

Omdat de BTC zo volatiel is, is het vreemd om winst (of verdampen van winst) in BTC uit te drukken. Er kwamen ook meteen veel reacties achteraan die vroegen om welke waarde voor de BTC het ging. De huidige, de ATH, je eigen originele aankoopprijs, enz.
Wat je bedoelde te zeggen is dat je na een periode van traden uiteindelijk 8 BTC bent misgelopen/kwijtgeraakt. Dat is iets anders dan verdampen. Verdampen betekent dat iets een waarde heeft en dat de waarde daalt. Na die daling is er dus vermogen verdampt.

Los van de discussie over hoe je het zou kunnen of moeten zeggen, staat dit alsnog gelijk aan iets van rond de 16000 euro. Je zei er meteen achteraan dat het jou niks kan schelen. Ook in de quote hieronder wil je heel nadrukkelijk aangeven dat jij het hele lange zonnige weekend hebt liggen relaxen in het zonnetje.
Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:23:
[...]

[...]

Ik wil je verder aanraden om niet zo overdreven te reageren. Je opmerkingen zijn wat emotioneel en ondertussen zit je mij en zelfs @.oisyn te beledigen. Ik heb eerder alleen aangegeven dat er twee opties zijn als het klopt dat je iets van 16000 euro bent kwijtgeraakt. Die opties zijn misschien hard, maar wel realistisch. 16000 euro laten verdampen is voor de gemiddelde Nederlander niet erg fijn. Vandaar dat ik aangaf dat de eerste optie is dat je zo rijk bent, dat het je echt niks kan schelen. Mag best, maar dan hoef je niet dat soort bedragen te noemen in een algemeen forum.
Of optie 2, je hebt zelf niet helemaal door wat er gebeurt is; zit in een soort ontkenningsfase. Als je niet rijk bent en je vindt het geen probleem om 16000 euro kwijt te zijn, dan is dat nogal raar.

Ik zie je in je volgende reactie proberen uit te leggen dat het helemaal niet om verdampen van winst gaat, maar dat je gewoon een aantal BTC meer had kunnen kopen als je andere trades had gemaakt tussen een altcoin en bitcoin. Dat is heel iets anders:
Ik ben ook enorm veel geld misgelopen. De BTC is op bepaalde momenten van 1 naar 2500 euro gegaan. Ik had jaren geleden heel gemakkelijk 400 BTC kunnen kopen voor 400 euro. Dan had ik nu een miljoen euro kunnen hebben. Volgens jouw redenatie kan ik dus zeggen dat er in de afgelopen jaren voor een miljoen euro (-400 euro) is verdampt bij mij. Dat klopt dus niet...

Tenslotte een advies: als veel mensen reageren en zeggen dat ze je verhaal niet helemaal volgen en dat je manier van winstuitdrukken niet duidelijk en gebruikelijk is, dan moet je misschien niet blijven geloven in je eigen definities. Je kan veel leren van de mensen hier.
En verder. Als je wel iets van 16000 euro bent kwijtgeraakt, kom dan niet op een algemene plek stoer doen dat het je niks kan schelen. Niemand die zoiets leuk vindt om te lezen. Misschien bedoel je heel iets anders, maar dat is wel wat er letterrijk in je eerdere reacties stond. En ja, ik ben iemand die daar gewoon iets van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Alleen bij Bitonic hoef je niet geregistreerd te zijn, iets wat bij Kraken nogal lang duurt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik wil het best tegen gunstiger tarief dan bitonic bij kraken voor je doen hoor :P

Registreren is eenmalig en een stukje voorbereiding om op lange termijn veel te besparen.

[ Voor 36% gewijzigd door LED-Maniak op 29-05-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vul voor Bitcoin eens goud in en voor Dash eens zilver. Reken je dan je rendement om in goudstaven of reken je dat uit in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Hier nog een Bitonic fan, al jarenlang.
Voordeel: snel en betrouwbaar en je betaalt echt niet de hoofdprijs en onafhankelijk van Kraken etc.
De laatste dagen, nadeel, soms kunnen ze niets leveren.
Nog nooit vragen van Bitonic of de ING bank gehad, behalve dat de ING me opeens opbelde via een (opeens?) toegewezen account manager , die ik beleefd afgewezen heb.
Oja, en je IP adres dat je gebruikt voor overboeken maakt niet uit, gebruik zelf altijd een (met bitcoin betaalde) VPN dienst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:16:
[...]
Nog nooit vragen van Bitonic gehad.
En geen belachelijk verificatie systeem. Wat ik bij Bitonic kan doen met alleen een rekeningverificatie moet bij andere aanbieders gelijk met een foto van mijn paspoort en nog een selfie met dat paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:20:
[...]

En geen belachelijk verificatie systeem. Wat ik bij Bitonic kan doen met alleen een rekeningverificatie moet bij andere aanbieders gelijk met een foto van mijn paspoort en nog een selfie met dat paspoort.
Precies dit. Mensen onderschatten het versturen van legitimatiebewijzen naar derde partijen. Je hebt geen idee hoe het ergens wordt opgepakt, waar het blijft liggen, en dan heb ik het nog niet over het versturen per mail van dit soort gegevens... Voor mij een dikke 'no go' voor dit soort partijen.

Ik gebruik Bitonic en Happy Coins, gaat altijd prima.

Betreffende de vraag over uitbetaling bij Poloniex, is het niet mogelijk om alle altcoins naar BTC om te zetten en deze naar je eigen wallet (dus niet die op Poloniex) te sturen, om hierna de BTC te verkopen aan Bitonic/Happy Coins/etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Dat is eerder regel dan uitzondering bij Kraken, vandaag om 11:00 een withdrawal gedaan en om 15:30 stond het op m'n rekening. d:)b

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
Tourniquet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:30:
[...]

Dat is eerder regel dan uitzondering bij Kraken, vandaag om 11:00 een withdrawal gedaan en om 15:30 stond het op m'n rekening. d:)b
En aankoop van BTC/storting EUR op Kraken? Nooit gedaan, maar wil dat mogelijk vanavond doen en zou mooi zijn als ik morgen overdag met die Euro's kan handelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:20:
[...]

Mensen die kopietjes van hun paspoort etc. opsturen naar een tot dan onbekende partij zijn in mijn optiek
internet-onbekwaam. Zit daarom niet voor niks achter een VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rookert25 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:33:
[...]

En aankoop van BTC/storting EUR op Kraken? Nooit gedaan, maar wil dat mogelijk vanavond doen en zou mooi zijn als ik morgen overdag met die Euro's kan handelen :)
Ook binnen 24 uur is mijn ervaring. Maar neem het mij niet kwalijk als het nu opeens 48 uur duurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
[...]

Zelfde hier, Bitonic is best scherp geprijsd en ze hebben een 100% betrouwbaar track record. Betalingen worden altijd tussen 12 en 13 uur verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Mensen die kopietjes van hun paspoort etc. opsturen naar een tot dan onbekende partij zijn in mijn optiek
internet-onbekwaam. Zit daarom niet voor niks achter een VPN.
Ik snap dat bedrijf sowieso niet. Waarom kan ik bij Bitonic precies hetzelfde doen met minimale verificatie en bij hun niet ? Als het nou bij de wet verplicht was snap ik het. In dit geval gelijk gestopt met aanmelden bij dit bedrijf. Had een account aangemaakt en de volgende stap was het paspoort met selfie verhaal, toen was ik er gelijk helemaal klaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 08:43

florholvoet

aka F0x.be

Veel mensen met een sterk uitgesproken mening over welke exchange de beste is.

Lijkt me nogal straight forward: als je geen geduld hebt en/of je identiteitsdocumenten niet te grijpen wilt leggen dan ga je voor een van de vele premium aanbieders.. en dan betaal je ook premium.

Wil je op lange termijn besparen, zeker als je wat grotere volumes verzet, en wil je niet botsen op voorraad issues & kan privacy je minder schelen dan ga je voor de wat grotere exchanges.. waar je geconfronteerd wordt met awkward/ellenlange verificatie procedures.

Mensen internet onbekwaam noemen omdat ze voor de tweede optie kiezen lijkt me nergens voor nodig.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
florholvoet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:48:
Veel mensen met een sterk uitgesproken mening over welke exchange de beste is.

Lijkt me nogal straight forward: als je geen geduld hebt en/of je identiteitsdocumenten niet te grijpen wilt leggen dan ga je voor een van de vele premium aanbieders.. en dan betaal je ook premium.

Wil je op lange termijn besparen, zeker als je wat grotere volumes verzet, en wil je niet botsen op voorraad issues & kan privacy je minder schelen dan ga je voor de wat grotere exchanges.. waar je geconfronteerd wordt met awkward/ellenlange verificatie procedures.

Mensen internet onbekwaam noemen omdat ze voor de tweede optie kiezen lijkt me nergens voor nodig.
Oke, in deze heb je wel gelijk.
Je betaalt idd. wat meer voor een premium service en als mensen dan vinden dat hun privacy minder belangrijk is mogen ze dat zelf weten.
Over indentiteitsfraude gaan we het hier niet hebben want het gaat over cryptocurrencies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
florholvoet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:48:

Ik zit in de informatiebeveiliging en er is zeker een lijn te trekken tussen mensen die gemakkelijk identiteitsbewijzen verstrekken aan 'onbekende' partijen, en mensen die internet onbekwaam.

Op den duur is het misschien dan wel goedkoper om het via de exchanges te doen die een ID vereisen (is dit echt zo?), toch kan je mailaccount of de exchange gehackt worden en de eventuele consequenties van identiteitsfraude wegen van niet op tegen de bespaarde voordelen.

Er zijn gelukkig genoeg Nederlandse exchanges die niet dit soort achterlijke verificaties vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Al meerdere keren voorbij geweest verificatie is voor hun en je eigen veiligheid.
Open maar eens een belegging rekening bij een Binck bank.
De Nederlandse banken verkopen zelfs je gegevens aan 3rden vreemd dat ik jullie daar niet over hoor

Jullie willen je niet legitimeren omdat je het niet vertrouwd, maar je vertrouwd ze wel met je geld omdat je bij ze wilt handelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:55:
Al meerdere keren voorbij geweest verificatie is voor hun en je eigen veiligheid.
Waarom dan bij de ene wel en de andere niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:56:
[...]

Wetgeving in land van vestiging?

Je kan ook makkelijker 500K€ cash stallen op een obscuur eiland ergens in een zuidzee, dan dat je dat voor elkaar krijgt bij je lokale SNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:59:
[...]

Wetgeving in land van vestiging?
Nope. Beide bedrijven in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
OT, mensen die op Facebook zetten dat ze op vakantie gaan hebben ook gelijk, zelfs als bij terugkomst hun huis leeg gehaald is :P
Dus wat je met je privacy doet mag je idd. zelf weten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:56:
[...]

Omdat je bij de ene niet zoveel kan handelen als bij de andere, nogmaals het is vrij normaal je te legitimeren het is zelfs verplicht, en ik ken geen verhalen dat brokers er vandoor zijn gegaan met je NAW gegevens.

Wat denk je van alle zzpers in NL die moeten hun BSN nummer gebruiken als BTW nummer 8)7
Als je fraude wilt plegen check de kvk veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:00:
[...]

Nope. Beide bedrijven in NL.
Dat is nog wel een dingetje. Er zijn financiele instellingen in NL die niet onder DNB vallen maar wel onder EU. Je kan dus bij een NL bedrijf verificatie moeten doorlopen overeenkomstig, bijvoorbeeld, Frankrijk.

Maar ja, ik ben geen financieel expert dus kan het zomaar mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik zou zelf juist niet handelen bij bedrijven die geen verificatie eisen stellen, dat zijn namelijk juist de dubieuze bedrijven die zich niet aan de wet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:02:
[...]
Omdat je bij de ene niet zoveel kan handelen als bij de andere
Niet dus. Vandaar dus nog steeds die vraag en waarom ik het een raar verhaal vind.
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:04:
[...]

Dat is nog wel een dingetje. Er zijn financiele instellingen in NL die niet onder DNB vallen maar wel onder EU. Je kan dus bij een NL bedrijf verificatie moeten doorlopen overeenkomstig, bijvoorbeeld, Frankrijk.

Maar ja, ik ben geen financieel expert dus kan het zomaar mis hebben.
Voor zover ik weet is Bitonic met alleen rekeningverificatie een bedrijf in NL en het andere bedrijf waar het wel nodig is ook. Het lijkt mij dat de regels hetzelfde zouden moeten zijn.
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:06:
Ik zou zelf juist niet handelen bij bedrijven die geen verificatie eisen stellen, dat zijn namelijk juist de dubieuze bedrijven die zich niet aan de wet houden.
Als het de wet zou zijn zou het bij alle bedrijven hetzelfde zijn, maar dat is dus niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:02:
[...]
nogmaals het is vrij normaal je te legitimeren het is zelfs verplicht, en ik ken geen verhalen dat brokers er vandoor zijn gegaan met je NAW gegevens.
Het is niet normaal je te legitimeren bij het kopen en verkopen van BTC. En iets met behaalde resultaten in het verleden en garanties :P

Grote kans dat het allemaal goed gaat, maar als voor mij de keuze bestaat uit een Nederlandse BTC aanbieder waar je wel je ID moet opsturen en een aanbieder zonder deze vereiste, is het voor mij een gemakkelijke keuze. Mocht het echt tientallen euro's schelen tussen beide aanbieders, zou ik er over nadenken, maar met een beetje handig shoppen was het vanmiddag zelf de situatie om BTC in te kopen bij de ene aanbieder en direct door te verkopen bij de andere voor +/- €30,- per BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Niet dus. Vandaar dus nog steeds die vraag en waarom ik het een raar verhaal vind.

[...]
En je kan daar onbeperkt handelen op een dag ?
indien wel dan zou ik oppassen bij het bedrijf waar je niet hoeft te legitimeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:09:
[...]

En je kan daar onbeperkt handelen op een dag ?
indien wel dan zou ik oppassen bij het bedrijf waar je niet hoeft te legitimeren
Het gaat dan om Bitonic. Voor zover ik weet een betrouwbaar bedrijf. De enige limiet voor zover ik weet is de IDeal limiet bij kopen. Dan nog vind ik voor grote bedragen verkopen best tricky, bij welk bedrijf dan ook. Maar dat word niet beter als ik een selfie met mijn paspoort moet maken.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Bitonic quote:
Het maximum aankoopbedrag van de geselecteerde betaalmethode is vastgesteld op € 20.000
Dit betreft Ideal.
oja, meer kan ook hoor, bel ze efkes.

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 29-05-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:11:
Bitonic quote:

[...]

oja, meer kan ook hoor, bel ze efkes.
Dat is dus de limiet van IDeal. Voor zover ik weet kan je meerdere keren net onder de limiet aankopen en verkopen zit niet aan die limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Het is niet normaal je te legitimeren bij het kopen en verkopen van BTC. En iets met behaalde resultaten in het verleden en garanties :P
Dat klopt maar als je wilt handelen dan doe je dat bij een exchange, en dan is het normaal dat je moet legitimeren.
ik vind het ook vrij belangrijk waar ik mijn centjes onderbreng net zoals zij dat van mij willen weten.

En als daar geen toezicht op is heb ik er geen vertrouwen in en zou ik er nooit zaken mee doen.
Nogmaals die exchanges zijn niet anders dan een Binck bank of andere belegging rekkingen waarmee je wilt handelen.

Hangt misschien ook af van de bedragen waar mee je handelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Slux op 29-05-2017 19:57 . Reden: Broker aangepast naar exchange ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:14:
[...]

Dat is dus de limiet van IDeal. Voor zover ik weet kan je meerdere keren net onder de limiet aankopen en verkopen zit niet aan die limiet.
Klopt, had net mijn posting erover aangepast 8)7
Maar ik handel eigenlijk weinig, ben meer een long time Hodler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:17:
[...]

Maar ik handel eigenlijk weinig, ben meer een long time Hodler. ;)
Ik ook :) Daarom is voor mij Bitonic prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Dat klopt maar als je wilt handelen dan doe je dat bij de brokers, en dan is het normaal dat je moet legitimeren.
ik vind het ook vrij belangrijk waar ik mijn centjes onderbreng net zoals zij dat van mij willen weten.

En als daar geen toezicht op is heb ik er geen vertrouwen in en zou ik er nooit zaken mee doen.
Nogmaals die brokers zijn niet anders dan een Binck bank of andere belegging rekkingen waarmee je wilt handelen.

Hangt misschien ook af van de bedragen waar mee je handelt.
Als je betaald/incasseert bij Bitonic met oa Ideal, weten ze al alles van je, hebben ze geen paspoort of foto voor nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:00:
[...]
Je bedoelt echter te zeggen dat je 8 BTC bent misgelopen, omdat je je BTC hebt omgezet naar een altcoin (neem ik aan). De altcoin is gedaald en de BTC gestegen? Je kan nu dus 8 BTC minder terugkopen dan je eerder had? Je omschrijving is te vaag op deze manier en je definitie van verdampen klopt niet.
Dan houden we het op 'misgelopen'. :9
Omdat de BTC zo volatiel is, is het vreemd om winst (of verdampen van winst) in BTC uit te drukken. Er kwamen ook meteen veel reacties achteraan die vroegen om welke waarde voor de BTC het ging. De huidige, de ATH, je eigen originele aankoopprijs, enz.
Vele hier vergelijken de waarde van een Altcoint met Bitcoin, en de waarde van Bitcoin weer met euro's. Ik vind dit raar, zelf in een volatiele markt. Je bent in bezit van Bitcoin en Altcoins. Als deze onderlinge waarde stijgt, dan ben je succesvol. Als deze onderlinge waarde daalt, dan ben je niet succesvol. Door een derde valuta erbij te halen vertroebel je alleen maar je rendement. Daarnaast is de waarde van Bitcoin in euro louter relevant op het moment je deze verkoopt, hetgeen ik de komende jaren niet van plan ben, en ik derhalve ook niet naar hoef te kijken.
[...]Los van de discussie over hoe je het zou kunnen of moeten zeggen, staat dit alsnog gelijk aan iets van rond de 16000 euro. Je zei er meteen achteraan dat het jou niks kan schelen. Ook in de quote hieronder wil je heel nadrukkelijk aangeven dat jij het hele lange zonnige weekend hebt liggen relaxen in het zonnetje.

[...]

Ik ben ook enorm veel geld misgelopen. De BTC is op bepaalde momenten van 1 naar 2500 euro gegaan. Ik had jaren geleden heel gemakkelijk 400 BTC kunnen kopen voor 400 euro. Dan had ik nu een miljoen euro kunnen hebben. [...]
Je laat doorschemeren dat je het raar vind dat ik het afgelopen weekend niet naar mijn altcoins heb gekeken, terwijl je zelf al veel winst bent 'misgelopen'. Jij slaapt dus heel slecht?
En verder. Als je wel iets van 16000 euro bent kwijtgeraakt, kom dan niet op een algemene plek stoer doen dat het je niks kan schelen. Niemand die zoiets leuk vindt om te lezen. Misschien bedoel je heel iets anders, maar dat is wel wat er letterrijk in je eerdere reacties stond. En ja, ik ben iemand die daar gewoon iets van zegt.
Je kan alleen iets kwijtraken wanneer je het hebt omgezet in cash. Ten eerste heb ik dat niet gedaan waardoor ik niets ben kwijtgeraakt. Ten tweede doe ik totaal niet 'stoer'. Dat label wat jij mij probeert op te plakken stoort mij mateloos. Kalm gedrag op een volatiele markt is als je reddingsboei in open zee. Handelen met FOMO en Panic selling zorgt alleen maar voor een lager rendement. Dit hoopte ik duidelijk te maken en uit te stralen. Warren Buffet heeft het al vaker gezegd: Keep calm in the face of volatility. Dat is ook mijn advies voor jou.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mij hebben sommige mensen het verschil tussen een exchange en een broker niet helemaal door. Een broker heeft een vooraadje coins die je kunt kopen, of je kunt coins aan hen verkopen. Je kunt dit vergelijken met een webshop. Een exchange is een handelsplek waar je orders gematcht worden met orders van andere gebruikers. Je moet dan wel een account hebben waar je geld op hebt staan, een soort bank dus. Voor de exchange-categorie zijn de AML/KYC (Anti Money Laundering/Know Your Customer) regels veel strenger vandaar dat daar de legitimatie om de hoek komt kijken. Je kunt ook geen bankrekening openen zonder legitimatie.

Voorbeeld is het veelgenoemde Bitonic. Dit is een broker (webshop). Bitonic heeft echter óók een exchange draaien (https://bl3p.eu) en kijk eens aan wat er daar nodig is voor een accountverificatie:
Om BL3P te kunnen gebruiken is het nodig om uw account te verifiëren. We hebben dit proces zoveel mogelijk gestroomlijnd, waardoor het u minimale inspanning kost. Om een betrouwbaar handelsplatform met Nederlandse basis te zijn, moeten wij aan regelgeving voldoen, onder andere "Know your customer" en de Wet witwassen en financiering terrorisme (Wwft).

Voor accountverificatie hebben wij van u enkele documenten nodig:

Een kopie van een identiteitsbewijs (watermerk toegestaan, BSN mag afgeschermd worden)
Een bewijs van uw woonadres
Een foto van uw bankpas of een bankafschrift van maximaal drie maanden oud
(betalingen mogen afgeschermd worden). Een contract met uw bank of screenshot van online bankieren is ook toegestaan.
Bedrijven moeten daarnaast hun bedrijfsgegevens en aandeelhouders en/of handelingsbevoegden definiëren.

Wij bewaren uw bestanden op een gescheiden, sterk beveiligde server. Deze server is centraal in onze diensten waardoor u mogelijk in de toekomst uw account ook voor andere Bitonic-producten kunt gebruiken.
Dit doen ze dus niet om te pesten of om met je gegevens ervandoor te gaan, het is simpelweg een wettelijke verplichting!

Voor elk type handel heeft het een voordelen boven het andere. Ben je een daytrader, dan kun je eigenlijk niet onder een account bij een Exchange uit. Ben je een "buy and hodler", dan kun je prima uit de voeten bij een broker. Het prijsverschil is op langere termijn dan minder relevant.

Het prijsverschil is nu best weinig maar een tijdje geleden was dat regelmatig zo'n €20 per BTC. Als je dan (zeg) 50 BTC wilt inwisselen ben je wel een heel stuk duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
Tourniquet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Ook binnen 24 uur is mijn ervaring. Maar neem het mij niet kwalijk als het nu opeens 48 uur duurt. ;)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Tourniquet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:40:
Volgens mij hebben sommige mensen het verschil tussen een exchange en een broker niet helemaal door. Een broker heeft een vooraadje coins die je kunt kopen, of je kunt coins aan hen verkopen. Je kunt dit vergelijken met een webshop. Een exchange is een handelsplek waar je orders gematcht worden met orders van andere gebruikers. Je moet dan wel een account hebben waar je geld op hebt staan, een soort bank dus. Voor de exchange-categorie zijn de AML/KYC (Anti Money Laundering/Know Your Customer) regels veel strenger vandaar dat daar de legitimatie om de hoek komt kijken. Je kunt ook geen bankrekening openen zonder legitimatie.

Voorbeeld is het veelgenoemde Bitonic. Dit is een broker (webshop). Bitonic heeft echter óók een exchange draaien (https://bl3p.eu) en kijk eens aan wat er daar nodig is voor een accountverificatie:

[...]

Dit doen ze dus niet om te pesten of om met je gegevens ervandoor te gaan, het is simpelweg een wettelijke verplichting!

Voor elk type handel heeft het een voordelen boven het andere. Ben je een daytrader, dan kun je eigenlijk niet onder een account bij een Exchange uit. Ben je een "buy and hodler", dan kun je prima uit de voeten bij een broker. Het prijsverschil is op langere termijn dan minder relevant.

Het prijsverschil is nu best weinig maar een tijdje geleden was dat regelmatig zo'n €20 per BTC. Als je dan (zeg) 50 BTC wilt inwisselen ben je wel een heel stuk duurder uit.
De discussie ging over Bitonic hier, niet over BL3P, dat is een toegevoegde waarde van Bitonic maar daar ging de discussie niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb het inderdaad alleen over brokers gehad. Bij de broker Bitonic alleen een rekeningverificatie en bij andere brokers is de verificatie om precies hetzelfde te doen veel uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:40:

[...]

Klopt wat je zegt, ik zeg het verkeerd heb het over een exchange geen broker brengt verwarring.

Het ging erom dat mensen het raar vinden om zicht te legitimeren bij een exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:47:
[...]

De discussie ging over Bitonic hier, niet over BL3P, dat is een toegevoegde waarde van Bitonic maar daar ging de discussie niet over.
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:50:
Ik heb het inderdaad alleen over brokers gehad. Bij de broker Bitonic alleen een rekeningverificatie en bij andere brokers is de verificatie om precies hetzelfde te doen veel uitgebreider.
Het ging ook over de accountverificatie bij Kraken volgens mij.

Nu ben ik wel nieuwsgierig welke brokers een id-verificatie vereisen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:37:
[...]

Dan houden we het op 'misgelopen'. :9

[...]

Vele hier vergelijken de waarde van een Altcoint met Bitcoin, en de waarde van Bitcoin weer met euro's. Ik vind dit raar, zelf in een volatiele markt. Je bent in bezit van Bitcoin en Altcoins. Als deze onderlinge waarde stijgt, dan ben je succesvol. Als deze onderlinge waarde daalt, dan ben je niet succesvol. Door een derde valuta erbij te halen vertroebel je alleen maar je rendement. Daarnaast is de waarde van Bitcoin in euro louter relevant op het moment je deze verkoopt, hetgeen ik de komende jaren niet van plan ben, en ik derhalve ook niet naar hoef te kijken.

[...]

Je laat doorschemeren dat je het raar vind dat ik het afgelopen weekend niet naar mijn altcoins heb gekeken, terwijl je zelf al veel winst bent 'misgelopen'. Jij slaapt dus heel slecht?

[...]

Je kan alleen iets kwijtraken wanneer je het hebt omgezet in cash. Ten eerste heb ik dat niet gedaan waardoor ik niets ben kwijtgeraakt. Ten tweede doe ik totaal niet 'stoer'. Dat label wat jij mij probeert op te plakken stoort mij mateloos. Kalm gedrag op een volatiele markt is als je reddingsboei in open zee. Handelen met FOMO en Panic selling zorgt alleen maar voor een lager rendement. Dit hoopte ik duidelijk te maken en uit te stralen. Warren Buffet heeft het al vaker gezegd: Keep calm in the face of volatility. Dat is ook mijn advies voor jou.
De euro vertroebelt het niet, die zorgt juist voor een objectief beeld. Jouw definitie van 'goed handelen' is (alweer) heel anders dan het echt is. Je kan steeds meer BTC en altcoins in bezit hebben door te handelen, maar als alle munten echter keihard kelderen naar minder dan 1 euro, dan doe je het alsnog niet goed. Ik krijg meer het gevoel dat je simpelweg tegen de gevestigde 'euro' of 'dollar' bent.
Je geeft gelukkig toe dat je definitie van 'verdampen' niet klopte, je noemt het nu misgelopen. Dat is een heel ander verhaal. Zoals ik al zei, is iedereen op de wereld miljoenen misgelopen. Je hele verhaal over die 8 BTC is dus niet meer relevant nu.

Je advies over rustig blijven is verder zeker een hele goede. Helaas is hij al van Warret Buffet. Moet wel zeggen dat ik in de begindagen van mijn traden ook best vaak panicsells deed. FOMO heb ik nog steeds wel wat last van, vind het altijd zo erg zonde als iets enorm in waarde stijgt als ik besloten heb om het niet in bezit te nemen.
Grappig dat je mij wil aanvallen op mijn slapeloze nachten, want ik bezit al dagen geen enkele coin meer. Daarnaast financieel gezond, dus geen problemen hier.

Het 'stoere label' heb je zelf op jezelf geplakt door in een reactie hier letterlijk te roepen dat je iets van 16000 euro bent verloren, maar dat het je niks kan schelen.
Achteraf ben je ook helemaal geen 16000 euro verloren, maar had je het kunnen verdienen als je andere keuzes had gemaakt met traden. Dan snap ik ook dat het je niks kan schelen. Niemand weet immers welke munt vandaag of morgen ineens weer +100% of meer doet. Het is ondertussen duidelijk dat je eerste reactie dus helemaal nergens op sloeg. Geen probleem verder, maar ik zou het niet langer proberen goed te praten ofzoiets.

Als je het even omdraait: er lezen hier veel mensen mee en na die laatste correcties zijn er ook een redelijk aantal die verlies maken. Ook heeft de meerderheid niet meer dan 8 BTC totaal in bezit aan cryptocurrencies. Als je dan een opmerking plaatst over het verliezen van 8 BTC, maar het kan je niks schelen, dan vind ik dat nogal onrespectvol en naar richting al die andere mensen hier. Dat label heeft die eerste reactie van jou heel duidelijk zelf verdiend, daar hoef je mij niet over aan te spreken.

Dit is het laatste wat ik erover zeg trouwens, begint wat te veel een flamewar en offtopic te worden.

Wil nog wel zeggen dat ik zelf een paar weken geleden soort van dezelfde fout maakte. Ik maakte veel winst met daytraden en in mijn vrolijke bui schreef ik hier dat ik mijn goede daytrades wel in een screenshot wou laten zien. Oprecht goed bedoeld van mij, maar iemand hier wees mij erop dat het niet echt boeiend voor anderen was, vooral omdat de meeste mensen op dat moment een minder goed resultaat hadden geboekt. Daarnaast is het nogal opschepperig. Hij had helemaal gelijk, dus heb ik verder nooit meer iets daarover gezegd of er iets mee gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Repeating
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:19:
[...]

De euro vertroebelt het niet, die zorgt juist voor een objectief beeld. Jouw definitie van 'goed handelen' is (alweer) heel anders dan het echt is. Je kan steeds meer BTC en altcoins in bezit hebben door te handelen, maar als alle munten echter keihard kelderen naar minder dan 1 euro, dan doe je het alsnog niet goed. Ik krijg meer het gevoel dat je simpelweg tegen de gevestigde 'euro' of 'dollar' bent.
Je geeft gelukkig toe dat je definitie van 'verdampen' niet klopte, je noemt het nu misgelopen. Dat is een heel ander verhaal. Zoals ik al zei, is iedereen op de wereld miljoenen misgelopen. Je hele verhaal over die 8 BTC is dus niet meer relevant nu.

Je advies over rustig blijven is verder zeker een hele goede. Helaas is hij al van Warret Buffet. Moet wel zeggen dat ik in de begindagen van mijn traden ook best vaak panicsells deed. FOMO heb ik nog steeds wel wat last van, vind het altijd zo erg zonde als iets enorm in waarde stijgt als ik besloten heb om het niet in bezit te nemen.
Grappig dat je mij wil aanvallen op mijn slapeloze nachten, want ik bezit al dagen geen enkele coin meer. Daarnaast financieel gezond, dus geen problemen hier.

Het 'stoere label' heb je zelf op jezelf geplakt door in een reactie hier letterlijk te roepen dat je iets van 16000 euro bent verloren, maar dat het je niks kan schelen.
Achteraf ben je ook helemaal geen 16000 euro verloren, maar had je het kunnen verdienen als je andere keuzes had gemaakt met traden. Dan snap ik ook dat het je niks kan schelen. Niemand weet immers welke munt vandaag of morgen ineens weer +100% of meer doet. Het is ondertussen duidelijk dat je eerste reactie dus helemaal nergens op sloeg. Geen probleem verder, maar ik zou het niet langer proberen goed te praten ofzoiets.

Als je het even omdraait: er lezen hier veel mensen mee en na die laatste correcties zijn er ook een redelijk aantal die verlies maken. Ook heeft de meerderheid niet meer dan 8 BTC totaal in bezit aan cryptocurrencies. Als je dan een opmerking plaatst over het verliezen van 8 BTC, maar het kan je niks schelen, dan vind ik dat nogal onrespectvol en naar richting al die andere mensen hier. Dat label heeft die eerste reactie van jou heel duidelijk zelf verdiend, daar hoef je mij niet over aan te spreken.

Dit is het laatste wat ik erover zeg trouwens, begint wat te veel een flamewar en offtopic te worden.

Wil nog wel zeggen dat ik zelf een paar weken geleden soort van dezelfde fout maakte. Ik maakte veel winst met daytraden en in mijn vrolijke bui schreef ik hier dat ik mijn goede daytrades wel in een screenshot wou laten zien. Oprecht goed bedoeld van mij, maar iemand hier wees mij erop dat het niet echt boeiend voor anderen was, vooral omdat de meeste mensen op dat moment een minder goed resultaat hadden geboekt. Daarnaast is het nogal opschepperig. Hij had helemaal gelijk, dus heb ik verder nooit meer iets daarover gezegd of er iets mee gedaan.
Dan laten we het maar houden op een miscommunicatie en een beginnersfout. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
Mensen ga aub niet op de man spelen of flamen, doe dat lekker in DM.

Mijn verwachtte grote daling (heb 75% van mn coins in fiat nu) is nog niet ingezet, maar ik ben nog steeds wat huiverig om terug te kopen. Maar even het weekend afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:27:
Mensen ga aub niet op de man spelen of flamen, doe dat lekker in DM.

Mijn verwachtte grote daling (heb 75% van mn coins in fiat nu) is nog niet ingezet, maar ik ben nog steeds wat huiverig om terug te kopen. Maar even het weekend afwachten..
Ik ben 25% fiat, de koers gaat nu wel lekker omhoog, misschien in de loop van de week wat verkopen om in de weekend dip weer wat bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Als zijnde een mod in andere forums, heb ik wel eens twijfels over de inhoud hier.
Oja, natuurlijk wel OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Vraagje aan de traders (ben normaal meer van HODL ;)), ik heb 3 dagen geleden een transactie van SJCX van Counterwallet naar Poloniex gedaan. Deze staat al 3 dagen als 'pending' in Counterwallet. Enig idee hoe lang dat zou moeten duren? Er lijkt ook geen cancel optie te zijn helaas :/

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper op 29-05-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ernemmer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Ik ben 25% fiat, de koers gaat nu wel lekker omhoog, misschien in de loop van de week wat verkopen om in de weekend dip weer wat bij te kopen.
Ik ben vooral wat huiverig geworden omdat het opeens om (voor mij) redelijk grote bedragen gaat (3.5BTC), als je het dan in fiat omzet is dat een flinke sloot geld (en bijna alleen maar 'winst' voor mij). Zou ook zomaar kunnen dat ik een gedeelte afroom en veiliger ga beleggen.
Jasper schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:31:
Vraagje aan de traders (ben normaal meer van HODL ;)), ik heb 3 dagen geleden een transactie van SJCX van Counterwallet naar Poloniex gedaan. Deze staat al 3 dagen als 'pending' in Counterwallet. Enig idee hoe lang dat zou moeten duren? Er lijkt ook geen cancel optie te zijn helaas :/
Kan je hem wel vinden op blockchain.info? Hoeveel fee heb je bijgevoegd? Link anders even de transactie

[ Voor 31% gewijzigd door Bartske op 29-05-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 23:10
Ik ben nog maar net in beweging, maar vraag me ook af of ik nog durf te behouden als de BTC naar 10K+ gaat of de ETH naar 2K+.
Eigenlijk moet je er nu gewoon veel kopen zodat je steeds een gedeelte kan verkopen mocht het op een ATH komen die je schikt en het later begint te dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Ik ben vooral wat huiverig geworden omdat het opeens om (voor mij) redelijk grote bedragen gaat (3.5BTC), als je het dan in fiat omzet is dat een flinke sloot geld (en bijna alleen maar 'winst' voor mij). Zou ook zomaar kunnen dat ik een gedeelte afroom en veiliger ga beleggen.
Bij mij werden de bedragen ook veel te groot en heb de helft verkocht voor euro's op de bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
sNielz123 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:37:
Ik ben nog maar net in beweging, maar vraag me ook af of ik nog durf te behouden als de BTC naar 10K+ gaat of de ETH naar 2K+.
Eigenlijk moet je er nu gewoon veel kopen zodat je steeds een gedeelte kan verkopen mocht het op een ATH komen die je schikt en het later begint te dalen.
Stel jezelf een (financieel) doel, en neem het pas op als je dat doel bereikt hebt (bv. ik wil x% van huis kunnen afbetalen met de verkoop van coins).
Beleg met geld wat je kwijt kan raken, dat maakt het ook makkelijker :)
[...]

Kan je hem wel vinden op blockchain.info? Hoeveel fee heb je bijgevoegd? Link anders even de transactie
Thanks voor het meekijken.
Transactie kan hierrrr vinden. Vreemd dat er nu staat dat de transactie 22 mins oud is.. :?

Volgens Counterwallet was de fee genoeg om de transactie te kunnen sturen btw.

[ Voor 37% gewijzigd door Jasper op 29-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:00
sNielz123 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:37:
En wat als we de ATH al hebben gehad? :-) Ik heb ook het (lange termijn) vertrouwen dat het nog zal stijgen, maar vertrouwen is geen garantie. Verkijk je daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
[...]

Mooie winst heb je gemaakt. Het lijkt mij niet onverstandig om inderdaad een deel van de winst echt te verzilveren. Kun je daar weer andere leuke dingen mee doen.
Zolang je vertrouwen hebt in BTC dan is het leuk om van de winst een paar BTC te laten staan. 2.1 is voor BTC een mooi getal...

Zelf denk ik er aan om in iets als Tesla (van Elon Musk) te investeren. Die aandelen halen een rendement van 50% per jaar, maar lijkt mij dat ze nog flink wat gaan stijgen de komende tijd met de Tesla 3 auto's. Bitcoins zijn uiteindelijk milieu-vervuilend (zit ik niet zo mee verder), maar Tesla is alsnog wel een statement tegen de verbranding van fossiele brandstoffen. Ben zelf verder groot fan van Elos Musk. Zou liever in SpaceX investeren, maar dat kan helaas niet rechtstreeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
[...]

[...]

Had vorig najaar het zelfde idee, heb mijn tot dan gedaande investeringen in Bitcoin gecashed, en speel nu vrolik verder met "gratis' geld wat veel meer waard geworden is, pas zodra je het verkoopt...
Het is prima voor je nachtrust :P

En neen, heb er geen spijt van, ondanks de gestegen koersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Orangelights23 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:35:
Interresant... 1 Bitcoin bij Happycoins is nu €2.035,47 om te kopen, en bij Bitonic €2.043,11 om te verkopen. Lange tijd geleden dat ik zo'n spread heb gezien.
Een half uur geleden kon je een bitcoin op Kraken kopen voor 2013 en voor 2098 verkopen op BL3P. Enig risico is dat het een tijd duurt voordat je bitcoins in de andere wallet terecht komen. Daarnaast moet je eventuele fees er nog af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Had vorig najaar het zelfde idee, heb mijn tot dan gedaande investeringen in Bitcoin gecashed, en speel nu vrolik verder met "gratis' geld wat veel meer waard geworden is, pas zodra je het verkoopt...
Het is prima voor je nachtrust :P

En neen, heb er geen spijt van, ondanks de gestegen koersen.
Heb ik dus al een keer gedaan en ik speel nu bijna helemaal met 'gratis' geld dat is het leuke (2013 ingestapt). Ik slaap er dan ook prima onder :+

fwp ik weet het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Mooie winst heb je gemaakt. Het lijkt mij niet onverstandig om inderdaad een deel van de winst echt te verzilveren. Kun je daar weer andere leuke dingen mee doen.
Zolang je vertrouwen hebt in BTC dan is het leuk om van de winst een paar BTC te laten staan. 2.1 is voor BTC een mooi getal...

Zelf denk ik er aan om in iets als Tesla (van Elon Musk) te investeren. Die aandelen halen een rendement van 50% per jaar, maar lijkt mij dat ze nog flink wat gaan stijgen de komende tijd met de Tesla 3 auto's. Bitcoins zijn uiteindelijk milieu-vervuilend (zit ik niet zo mee verder), maar Tesla is alsnog wel een statement tegen de verbranding van fossiele brandstoffen. Ben zelf verder groot fan van Elos Musk. Zou liever in SpaceX investeren, maar dat kan helaas niet rechtstreeks.
/offtopic
Ik hou wel van duurzaam en heb vandaag een aantal aandelen Vestas gekocht, iets minder risico dan crypto's en toch een leuke winst de afgelopen tijd.
Morgen komt daar nog wat Amazon, Google, Microsoft,Apple en Facebook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
Jasper schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:31:
Even de transaction ID checken op blockchain.info. Waarschijnlijk heb je te weinig fee meegegeven? Ik heb dat een tijd terug ook gedaan, bijna een week moeten wachten. Hopelijk gaat het niet om heel veel geld.

Edit: teveel > te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Jasper schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Stel jezelf een (financieel) doel, en neem het pas op als je dat doel bereikt hebt (bv. ik wil x% van huis kunnen afbetalen met de verkoop van coins).
Beleg met geld wat je kwijt kan raken, dat maakt het ook makkelijker :)

[...]

Thanks voor het meekijken.
Transactie kan hierrrr vinden. Vreemd dat er nu staat dat de transactie 22 mins oud is.. :?

Volgens Counterwallet was de fee genoeg om de transactie te kunnen sturen btw.
Te weinig fee toegevoegd, 60 sat/byte, volgens https://bitcoinfees.21.co/ is dat te weinig.

Het gaat om een transactie van omgerekend 0.66USD zie ik? Zou nu momenteel ook niet zo weinig versturen dan betaal je bijna het gehele bedrag aan fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Bartske schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Te weinig fee toegevoegd, 60 sat/byte, volgens https://bitcoinfees.21.co/ is dat te weinig.

Het gaat om een transactie van omgerekend 0.66USD zie ik? Zou nu momenteel ook niet zo weinig versturen dan betaal je bijna het gehele bedrag aan fees.
Teveel fee zelfs? :)
Fionzo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:48:
[...]

Even de transaction ID checken op blockchain.info. Waarschijnlijk heb je teveel fee meegegeven? Ik heb dat een tijd terug ook gedaan, bijna een week moeten wachten. Hopelijk gaat het niet om heel veel geld.
Gaat om 350 390 $ aan SJCX

[ Voor 75% gewijzigd door Jasper op 29-05-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
Jasper schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Teveel fee zelfs? :)
Gaat om 350 390 $ aan SJCX
Excusez moi, heb het gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie iets geregeld zodat je partner nog weet waar je wat hebt staan, mocht je plotseling overlijden? Het gaat intussen toch om aardig wat geld. En ik krijg mijn vriendin niet uitgelegd dat ze op Polo moet kijken, alles daar om moet zetten naar Bitcoin en via een wallet adres over moet zetten naar Kraken en dan om moet zetten naar Euro's 7(8)7 ik denk dat ik haar bij Polo al kwijt ben.....
Misschien maar een hele handleiding maken en ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
weertenaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:55:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie iets geregeld zodat je partner nog weet waar je wat hebt staan, mocht je plotseling overlijden? Het gaat intussen toch om aardig wat geld. En ik krijg mijn vriendin niet uitgelegd dat ze op Polo moet kijken, alles daar om moet zetten naar Bitcoin en via een wallet adres over moet zetten naar Kraken en dan om moet zetten naar Euro's 7(8)7 ik denk dat ik haar bij Polo al kwijt ben.....
Je zou een handleiding kunnen maken inderdaad met bijvoorbeeld de inloggegevens in een wachtwoordmanager ofzo. Je kan opzich een losse wachtwoordmanager database aanmaken met alle info die nodig is en het wachtwoord daarvan aan de juiste persoon geven. Zijn genoeg goede mogelijkheden voor als je zoiets wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 08:57
Tourniquet schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:57:
[...]

[...]

Het ging ook over de accountverificatie bij Kraken volgens mij.

Nu ben ik wel nieuwsgierig welke brokers een id-verificatie vereisen?
Als ik onder brokers litebit en btcdirect kan verstaan dan vereisen ze in principe geen id-verificatie, maar als je het niet doet heb je bijvoorbeeld een limiet van 100 euro per dag en als je bijvoorbeeld 3 bitcoins wil verkopen ben je even zoet. Dus dan wil je weer een stap verder door bijvoorbeeld het afgeven van je mobiel, bevestiging van je adres, eventueel een id. totdat je limiet hoog genoeg is. Dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je wil.

Ik ben mijzelf langzaam aan het oriënteren op de markt en hoop door wat speelgeld te investeren in alt coins om meer rendement te behalen dan dat ik op een spaarrekening krijg. Mooie manier om de boel te leren kennen en hopelijk iets aan over te houden.

Zie nu dat je bij btcdirect pas iets kan op het moment dat je een foto met id hebt verstuurd. Leuk dan een dag limiet van 100 maar daar kun je dus niks mee totdat je bent geactiveerd. Toch maar op zoek naar een andere aanbieder, aanbod bij litebit is ook vrij laag of ze zijn continue bezig wallets bij te werken. Bitonic ben ik iedere keer net te laat op het moment dat ze iets op voorraad hebben. Wellicht dan maar bij kraken de procedure doorlopen.

[ Voor 18% gewijzigd door KraveN op 29-05-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
weertenaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:55:
Het is toch geen hogere wiskunde? Ik zou het zelfs m'n ouders van 60+ kunnen uitleggen als het moet.
Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).