Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.400 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Mr Ronman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:20:
[...]

Het is toch geen hogere wiskunde? Ik zou het zelfs m'n ouders van 60+ kunnen uitleggen als het moet.
Vind de vraag zeer terecht, uw antwoord niet.
Heb het zelf opgelost in de familie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-07 15:28

CasGas

.

[...]

Het is toch geen hogere wiskunde? Ik zou het zelfs m'n ouders van 60+ kunnen uitleggen als het moet.
Beetje rare reactie, maar zo simpel als dat het voor "ons" is, dat is op een exchange voor "normale" mensen echt niet zomaar te begrijpen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zow eindelijk is de weerstand bij LTC opgegeten, zijn flink bezig die te drukken de laatste dagen.
Ben benieuwd of we nu eens omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 20:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Offtopic maar een beetje beleggingsrekening met fondsen op de AEX & NIKKEI is al kastig zat; zeker als mensen in de rouw zijn en tzt een erfenis moeten verdelen/uitzoeken. En dan maakt het geen klap uit of je 20 of 80 bent!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esnesi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06-2017
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:26:
Zow eindelijk is de weerstand bij LTC opgegeten, zijn flink bezig die te drukken de laatste dagen.
Ben benieuwd of we nu eens omhoog gaan.
We wachten rustig af met de vingertjes gekruist.
Ook de SC heb ik toch stilletjes een beetje hoop voor. ;) (long term)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 08:26
PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Dan heb je dus bij een site in het buitenland gekocht. Dan kost het wat tijd om het geld daar naartoe te krijgen. Waarschijnlijk krijg je ook de koers op het moment dat het geld aangekomen is. Als dat zo is kan het goed of slecht uitpakken.

Voor de volgende keer: http://www.goedkoopstebitcoin.nl/bitcoins-vergelijken Dan kan je ook gewoon met IDeal betalen en zijn je coins binnen no-time binnen.

[...]

Dus je vraagt aan iemand anders of die persoon zijn eigen geld wil versturen terwijl je niet eens weet of dat wel gaat werken en je het niet aandurft met je eigen geld ?

Ben zelf niet thuis in het hele XRP verhaal dus ik zou het even uitzoeken voordat je iets doet als ik jou was.
Ik heb nog steeds geen bitcoins ontvangen. Er stond ook dat het aantal bitcoins dat ik zou ontvangen vast zou staan zodra ik geld had overgemaakt, maar het aantal bitcoins dat in mn order staat zakt naar rato dat bitcoins meer waard worden. Zou er dan toch iets mis zijn gegaan?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:37:
[...]

Ik heb nog steeds geen bitcoins ontvangen. Er stond ook dat het aantal bitcoins dat ik zou ontvangen vast zou staan zodra ik geld had overgemaakt, maar het aantal bitcoins dat in mn order staat zakt naar rato dat bitcoins meer waard worden. Zou er dan toch iets mis zijn gegaan?
Een overboeking naar het buitenland kan een paar dagen duren, het is mogelijk dat het geld er nog niet is aangekomen. Ik zou ze gewoon even mailen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-07 09:33
weertenaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:55:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie iets geregeld zodat je partner nog weet waar je wat hebt staan, mocht je plotseling overlijden? Het gaat intussen toch om aardig wat geld. En ik krijg mijn vriendin niet uitgelegd dat ze op Polo moet kijken, alles daar om moet zetten naar Bitcoin en via een wallet adres over moet zetten naar Kraken en dan om moet zetten naar Euro's 7(8)7 ik denk dat ik haar bij Polo al kwijt ben.....
Misschien maar een hele handleiding maken en ergens opslaan?
Er is eerder gesproken hierover in dit topic ergens half mei. Nikas gaf bijvoorbeeld dit:
Anoniem: 663003 in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Mogelijkheden: hardware wallet 2x: https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s
1 voor huidig gebruik en de andere voor opslag/recovery opslaan. Misschien je recovery passphrase bij je overlijdenspapieren of bij een notaris bewaren? Ik noem maar iets.

@Mr Ronman Nu zou je dit wel uit kunnen leggen. Hoe wou je dat doen als je plotseling overlijdt?
De vraagstelling is terecht. Het is iets om over na te denken, zeker als het om grote bedragen gaat.

@weertenaar
Misschien een idee om je vriendin er nu al bij te betrekken hoe je nu te werk gaat. Kan nooit kwaad dat ze weet hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:48
Dag heren,

Dat was me het weekend wel :). Stond op een festival dus kon helaas niet bijkopen bij de crash. Flink verlies natuurlijk zo'n weekendje, maar HODL on folks!

Lekker ook dat Bitonic continue uit voorraad loopt. Moet dan maar weer geld overboeken naar Kraken...

Verwacht eigenlijk vooral voor ZCash een flinke run, je ziet daar op google trends flink zoekvolume toenemen. Verder UBIQ als evt opvolger / competitor voor Ethereum (classic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
Timberly2 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:44:
Verwacht eigenlijk vooral voor ZCash een flinke run, je ziet daar op google trends flink zoekvolume toenemen. Verder UBIQ als evt opvolger / competitor voor Ethereum (classic).
"UBIQ ziet zichzelf als een stabiele, enterprise-ready kloon van Ethereum". Ik weet niet helemaal zeker waarom zoiets überhaupt nodig is (zeker als bedrijven al redelijk met Ethereum aan het spelen zijn), laat staan dat Ethereum ook gewoon zelf stabiele releases kan uitbrengen, of dat die wijzigingen in het Ethereum protocol juist van belang zijn. Ik voorspel dus dat UBIQ de komende tijd vertienvoudigd, want zo werkt deze wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 11:09
Vraag:
Ik wil wat coins offline zetten.
Ik heb nu electrum voor BTC en Exodus voor o.a. ETH

Maar hoe safe is dit? Is er geen mogelijkheid voor de developers van die wallets om er met je coins vandoor te gaan??

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 06-07 19:44
BAVAROIS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:03:
Vraag:
Ik wil wat coins offline zetten.
Ik heb nu electrum voor BTC en Exodus voor o.a. ETH

Maar hoe safe is dit? Is er geen mogelijkheid voor de developers van die wallets om er met je coins vandoor te gaan??
Ik heb ook Exodus, waarom heb je je BTC niet ook in Exodus?

Kijk eens in je appdata\roaming\exodus, daar staat je wallet.dat. Er is niets wat developers kunnen met jouw crypto tenzij je die wallet.dat persoonlijk naar ze toe e-maild.

Het is geen centrale dienst, niets in-the-middle en voor exodus heb je ook geen account aan hoeven te maken. Ik heb een 256 bits password ingesteld gegenereerd door keepass, en de 12 woorden recovery ingesteld met backup e-mail link.

Als je nou ook nog je pc bitlockered en vast last aan je bureau zit je helemaal safe.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Ben te dom voor al die altcoins, ofwel wil het eigenlijk niet weten waarom ze er op eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Mooie winst heb je gemaakt. Het lijkt mij niet onverstandig om inderdaad een deel van de winst echt te verzilveren. Kun je daar weer andere leuke dingen mee doen.
Zolang je vertrouwen hebt in BTC dan is het leuk om van de winst een paar BTC te laten staan. 2.1 is voor BTC een mooi getal...

Zelf denk ik er aan om in iets als Tesla (van Elon Musk) te investeren. Die aandelen halen een rendement van 50% per jaar, maar lijkt mij dat ze nog flink wat gaan stijgen de komende tijd met de Tesla 3 auto's. Bitcoins zijn uiteindelijk milieu-vervuilend (zit ik niet zo mee verder), maar Tesla is alsnog wel een statement tegen de verbranding van fossiele brandstoffen. Ben zelf verder groot fan van Elos Musk. Zou liever in SpaceX investeren, maar dat kan helaas niet rechtstreeks.
Ik las laatst ergens (ik weet zo niet meer waar) dat Tesla problemen krijgt met haar continuïteit, het blijkt allemaal toch niet zo rendabel te zijn als gehoopt. Om die reden wil Musk misschien/waarschijnlijk zijn focus op andere projecten zetten, zoals bijvoorbeeld SpaceX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:01
Zucht, zit al sinds vrijdag te wachten op mijn deposit voor Coinbase... en ondertussen blijven we weer stijgen :) Zou het dan toch gestabiliseerd zijn? Het lijkt er voorlopig op.

Redelijk frustrerend om zonder funds dit weekend alles te volgen... voor day trading zijn dit de absolute hoogdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RaptorXS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:09:
Ben te dom voor al die altcoins, ofwel wil het eigenlijk niet weten waarom ze er op eens zijn.
Ik ben even slim; de enige reden waarom ik een altcoin zou aankopen (voorlopig niet trouwens), is om met een kleine investering een groot volume in te kopen. En zo waren we weer in de begintijd van BTC toen 1 eenheid ook maar een paar cent was.

Heb vandaag even wat grafiekjes bekeken hier en daar van de afgelopen maanden; sommige startup-coins moet je echt maanden vasthouden en dan "ineens" een paar duizend eenheden weten te verkopen voor een paar tientjes winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 14:52
Sfinx- schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:12:
Zucht, zit al sinds vrijdag te wachten op mijn deposit voor Coinbase... en ondertussen blijven we weer stijgen :) Zou het dan toch gestabiliseerd zijn? Het lijkt er voorlopig op.

Redelijk frustrerend om zonder funds dit weekend alles te volgen... voor day trading zijn dit de absolute hoogdagen ;)
dat is vreemd, ik had zaterdag een test transactie naar ze gedaan (even kijken of het werkt + verificatie) en die was vanmiddag al bij ze binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fionzo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Een half uur geleden kon je een bitcoin op Kraken kopen voor 2013 en voor 2098 verkopen op BL3P. Enig risico is dat het een tijd duurt voordat je bitcoins in de andere wallet terecht komen. Daarnaast moet je eventuele fees er nog af halen.
Dit was mij ook al een paar keer opgevallen, vooral bij de grotere dalingen kan het verschil oplopen. Omdat het volume op BL3P nog niet zo hoog is moet je wel goed op het orderboek letten. Als je meerdere bids nodig hebt kan de gemiddelde prijs al weer een stuk lager zijn.

Risico is te verminderen door de bitcoin alvast klaar te zetten bij BL3P en de orders tegelijk te versturen.

Benadering van de kosten bij 1 BTC met een verschil van 2020 / 2100:
BTC versturen Kraken -> BL3P kost 0,0005 BTC / 1,05 EUR
Trade fee BL3P 0,125% / 0,00125 BTC / 2,625 EUR
Trade fee Kraken verschilt, bijvoorbeeld 0,16% / 3,232 EUR
SEPA Withdrawal BL3P 1 EUR
SEPA Deposit Kraken gratis

En daarmee is het arbitragerondje compleet voor een euro of 7 :) Blijft over 73 euro winst in dit voorbeeld.

Een veel lager verschil is denk ik niet de moeite waard vanwege het risico op koersverschil, risico op BL3P orders die voor je neus worden ingevuld/geannuleerd en de moeite die je er in moet steken.

Je kan het ook max 1 keer per dag doen omdat de SEPA overboekingen een dag duren, en als je zoals ik op Tier 2 zit bij Kraken moetje rekening houden met het deposit limiet van $2000.

Aan de andere kant help je BL3P zo wel aan een hoger volume, ben je toch pro-Nederlands bezig zonder Gulden coins te hoeven kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
GrazendeKoe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Ik las laatst ergens (ik weet zo niet meer waar) dat Tesla problemen krijgt met haar continuïteit, het blijkt allemaal toch niet zo rendabel te zijn als gehoopt. Om die reden wil Musk misschien/waarschijnlijk zijn focus op andere projecten zetten, zoals bijvoorbeeld SpaceX.
Bedankt voor de info. Wordt wel wat topicvervuiling zo, ook al heeft het wel met 'handel en koers' te maken :)
Denk dat Tesla op langere termijn toch wel een grote speler gaat worden. Ook al draaien ze nu nog geen winst. Ook de merknaam is belangrijk en Elos Musk als publiek figuur.

Voor Bitcoins geldt hetzelfde en is het eigenlijk de lange termijn die interessant is. Beetje jammer daarom dat ik in het begin zoveel tijd aan korte termijn besteedde. Ben vanaf nu van plan om extra geld wat ik kan missen met een Buy & Hold strategie in te zetten. Waarschijnlijk later ook weer in bitcoins, maar daarnaast ook wat verspreid in aandelen van leuke bedrijven die toekomstige technologie ontwikkelen. Zoals Tesla en ook Google. Blijft interessant allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:46
Status.im start een ICO op 17 juni https://blog.status.im/an...tatus-network-c6dd18e770e

Dit kan net als Golem wel eens heel groot worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:07
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor de info. Wordt wel wat topicvervuiling zo, ook al heeft het wel met 'handel en koers' te maken :)
Denk dat Tesla op langere termijn toch wel een grote speler gaat worden. Ook al draaien ze nu nog geen winst. Ook de merknaam is belangrijk en Elos Musk als publiek figuur.

Voor Bitcoins geldt hetzelfde en is het eigenlijk de lange termijn die interessant is. Beetje jammer daarom dat ik in het begin zoveel tijd aan korte termijn besteedde. Ben vanaf nu van plan om extra geld wat ik kan missen met een Buy & Hold strategie in te zetten. Waarschijnlijk later ook weer in bitcoins, maar daarnaast ook wat verspreid in aandelen van leuke bedrijven die toekomstige technologie ontwikkelen. Zoals Tesla en ook Google. Blijft interessant allemaal.
Zonder te willen oordelen, maar je bent weer snel terug in de Crypto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:43
Eth gaat ook weer rete hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558206

symen89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:22:
Status.im start een ICO op 17 juni https://blog.status.im/an...tatus-network-c6dd18e770e

Dit kan net als Golem wel eens heel groot worden denk ik.
Ik zie het nut niet. Net zoals ik het nut, anders dan graaien door de haaien, van de overige 90% van de coins niet zie. Als iets even groot wordt als iets dat Golem heet haak ik al af.

Maja ik ben ook al oud. En conservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 15:05
alki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:28:
Ja, ik heb de Ethereum bus weer gemist. Afgelopen weekend stond die nog rond de 130 euro. Maybe next time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
kansloze schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Zonder te willen oordelen, maar je bent weer snel terug in de Crypto's :)
Haha, kansloze, ik koop nog niet terug. Maar ik vind het nog steeds interessant, ook al heb ik nu even geen bitcoins in bezit. Ben meer even aan het oriënteren. En eerlijk gezegd, ik had ondertussen meer een bear market verwacht. Kan nog steeds, maar het lijkt op dit moment nog redelijk mooi te herstellen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
alki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:28:
ETH doet wat BTC doet x2. Zowel omhoog als omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:43
Fionzo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:30:
[...]

Ja, ik heb de Ethereum bus weer gemist. Afgelopen weekend stond die nog rond de 130 euro. Maybe next time!
Idd voorspelling dat ie weer naar 100 zou gaan ook nergens op gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 23:49

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pff, na 4 dagen nog steeds geen geld op Bitstamp. Ik mis de trein. ETH is aan het vliegen. Ik had gehoopt hem nog rond de 135$ te kunnen bijkopen. Litecoin staat nog wel laag. Ripple ook. En BTC met alle verwachtingen op zich ook nog wel. ETC ook terug naar de 20+ ?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Repeating schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:54:
Kul.

Ten eerste kun je met Apple aandelen geen Ford aandelen kopen
Hoe weet je dat zo zeker? Het feit dat er currency pairs bestaan is ook alleen maar omdat een exchange ze aanbiedt. Niemand die je tegenhoudt een exchange te openen waar aandeel X tegen aandeel Y verhandeld kan worden.
dus die vergelijking slaat als een tang op een varken.
Dat is natuurlijk een drogredenatie van jewelste. Puur het feit dat het niet kan impliceert niet dat de vergelijking mank is. Je kunt elke altcoin uitdrukken in dollars en euro's, maar tenzij je het over de wat populairdere hebt zijn geen van die altcoins daadwerkelijk direct tegen dollars of euro's te verhandelen. Zelfs Poloniex hanteert geen dollars, dat zijn USD Tether tokens. Die kun je momenteel alleen krijgen bij Kraken, waar ze verhandeld worden als elke andere currency pair, tegen echte dollars.
Ten tweede is de enige manier om iemand op zijn succes te kunnen beoordelen de waardestijging van BTC te elimineren, indien hij handelt in ALT / BTC.
Dat is een grove denkfout. Het is namelijk niet zo dat altcoins compleet onafhankelijk zijn van fiatkoersen. Alle coins staan in meer of mindere mate in verbinding, door arbitragehandel. Als BTC stijgt en ALT/BTC blijft gelijk, dan is ALT ook gewoon gestegen.

Het voorbeeld met Dash waarmee jij kwam, impliceert gewoon dat Dash gelijk is gebleven. Hij is alleen maar gedaald tov BTC omdat men blijkbaar meer vertrouwen heeft in BTC dan in Dash.
Een actieve trader is alleen succesvol indien hij van X BTC meer BTC kan maken. Een trader is niet succesvol indien zijn altcoins niet renderen maar de onderliggend waarde van BTC wel, waardoor hij per saldo in euro's winst heeft gemaakt...
Tja, als jij dergelijke definities van "succesvol trader" zijn wilt hanteren moet je dat lekker zelf weten, maar ik kan je niet serieus nemen. Als BTC keldert kun je ook lekker veel bijkopen. Heb je meer BTC. Ben je dan een extreem succesvol trader?

Succesvol ben je als je koopkracht toeneemt, want dan heb je ook iets aan datgene waarmee je tradet. En zolang je nog niets tegen een stabiele BTC prijs kunt kopen, is BTC dus geen fatsoenlijke ijkwaarde.
Op jouw mannier zou iemand die zijn Ford aandelen in euro's heeft gekocht deze in Yen kunnen laten uitbetalen als die in koers is gestegen ten opzichte van de euro, om zodoende zijn verliezen van zijn Ford aandelen in euro's te compenseren. 8)7
Behalve dan dat door arbitrage de Ford/Yen omlaag is gegaan tov Ford/Euro, als Yen/Euro is gestegen. Je wint er onder de streep in de praktijk dus helemaal niets mee. Dít is nou een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Hoop dat eth btc uiteindelijk overstijgd (heb er daar tenminste 10 van) zal wel wishfull thinking zijn maar mag het hopen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanka
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09-2020
Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Maar op welke sites kopen jullie ETH aan ? heb er zelf al heel wat gevonden, maar zou niet weten welk de beste is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaneDaan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01-2024
multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:34:
Pff, na 4 dagen nog steeds geen geld op Bitstamp. Ik mis de trein. ETH is aan het vliegen. Ik had gehoopt hem nog rond de 135$ te kunnen bijkopen. Litecoin staat nog wel laag. Ripple ook. En BTC met alle verwachtingen op zich ook nog wel. ETC ook terug naar de 20+ ?
Wat verwacht jij van Ripple? ik heb nu ong 1900 coins, waarvan de helft onder water staat, en ben wel benieuwd wanneer de verwachtingen voor ripple weer positief zijn. Tegenove BTC staat ie nog stil terwijl de rest weer hard aan het stijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

loewie1984 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Ik heb ook Exodus, waarom heb je je BTC niet ook in Exodus?

Kijk eens in je appdata\roaming\exodus, daar staat je wallet.dat. Er is niets wat developers kunnen met jouw crypto tenzij je die wallet.dat persoonlijk naar ze toe e-maild.

Het is geen centrale dienst, niets in-the-middle en voor exodus heb je ook geen account aan hoeven te maken. Ik heb een 256 bits password ingesteld gegenereerd door keepass, en de 12 woorden recovery ingesteld met backup e-mail link.

Als je nou ook nog je pc bitlockered en vast last aan je bureau zit je helemaal safe.
Ik heb eens naar Exodus gekeken en het ziet er veelbelovend uit! Iets dat me alleen niet helemaal lekker zit is dat het niet open source is. Ja, de wallet.dat staat op je pc, maar niets wat de ontwikkelaars tegenhoudt om wat coins over te maken naar een adres als je de wallet unlocked. Nu zeg ik niet dat dit het geval is, maar een open source wallet geeft me dan toch meer vertrouwen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

RvV

zanka schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:38:
Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Maar op welke sites kopen jullie ETH aan ? heb er zelf al heel wat gevonden, maar zou niet weten welk de beste is.

Alvast bedankt
Mensen kopen de laatste tijd aardig wat via litebit.eu. Deze is vrij snel en je kunt er met ideal betalen. Uiteraard betaal je wat meer dan bij een exchange. Helaas zijn ze regelmatig uitverkocht en moet je dan elk uur even updaten.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DaaneDaan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Wat verwacht jij van Ripple? ik heb nu ong 1900 coins, waarvan de helft onder water staat, en ben wel benieuwd wanneer de verwachtingen voor ripple weer positief zijn. Tegenove BTC staat ie nog stil terwijl de rest weer hard aan het stijgen is.
XRP gaat alleen maar down het is een wonder dat ze nog zo hoog staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 21:03
.oisyn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Het feit dat er currency pairs bestaan is ook alleen maar omdat een exchange ze aanbiedt. Niemand die je tegenhoudt een exchange te openen waar aandeel X tegen aandeel Y verhandeld kan worden.
Oh, jawel. AFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
[...]

Ripple heeft een cap van ongeveer 0,40 euro, nu staat die op 0,21, ik verwacht dus dat die nog wel stijgt. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik van Ripple vind. Een paar pagina's terug heeft iemand nog een leuke uiteenzetting van Ripple gezet, onder andere dat je XRP en Ripple (het bedrijf) niet moet verwarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik wens ze veel succes, terwijl ik mijn exchange op de seychellen open ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaaneDaan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01-2024
Fionzo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Ripple heeft een cap van ongeveer 0,40 euro, nu staat die op 0,21, ik verwacht dus dat die nog wel stijgt. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik van Ripple vind. Een paar pagina's terug heeft iemand nog een leuke uiteenzetting van Ripple gezet, onder andere dat je XRP en Ripple (het bedrijf) niet moet verwarren.
Oke dat klinkt hoopvol, ik verwacht zelf ook wel weer een stijging binnenkort, alleen vraag me af waarom het langer uitblijft dan de rest. ik zal dat artikel eens opzoeken. verder nog coins die je aanbeveelt om nu in te stappen? ik heb het gevoel dat ik de rise van ETH weer gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-07 09:38
vraagje, heb net van mijn ripple wallet naar poloniex verstuurd maar zie nog niks kan dat ff duren of heb ik iets verkeerd gedaan en ben ik alles kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
DaaneDaan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Oke dat klinkt hoopvol, ik verwacht zelf ook wel weer een stijging binnenkort, alleen vraag me af waarom het langer uitblijft dan de rest. ik zal dat artikel eens opzoeken. verder nog coins die je aanbeveelt om nu in te stappen? ik heb het gevoel dat ik de rise van ETH weer gemist heb.
Volgens http://coinmarketcap.com/#EUR is XRP toch alweer 11% gestegen de afgelopen 24 uur (ter vergelijking: BTC 8,5%). Ik wil ook graag nog een aantal Ethereum, maar wacht toch nog even. Verder heb ik me niet heel erg verdiept in andere altcoins. Monero leek me nog wel iets, maar daar waren een aantal vreemde berichten dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

vegetto1983 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:47:
vraagje, heb net van mijn ripple wallet naar poloniex verstuurd maar zie nog niks kan dat ff duren of heb ik iets verkeerd gedaan en ben ik alles kwijt
Rond etenstijd vandaag eenzelfde handeling gedaan; duurde ongeveer 20 minuten bij mij. Precies tijd zat om gezellig mijn bordje leeg te eten en daarna weer de exchanges te bekijken :)

Is er een expert in de zaal die zo'n mooi bull/trap/whatever grafiekje voor ETH heeft? Met 6-month prediction?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:08

WhySoSerious

Be the change.

vegetto1983 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:47:
Wacht even een half uurtje. Hoeveel confirmations hebben al plaatsgevonden?

Ook altijd slim om de eerste keer met een 10tal XRP's te testen, om te kijken of je niets fouts doet ;)
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Is er een expert in de zaal die zo'n mooi bull/trap/whatever grafiekje voor ETH heeft? Met 6-month prediction?
Durf een 6-uursvoorspelling niet eens aan :X

[ Voor 23% gewijzigd door WhySoSerious op 29-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
oke thnx, ook zo raar had er 100 moest er 20 laten staan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Rond etenstijd vandaag eenzelfde handeling gedaan; duurde ongeveer 20 minuten bij mij. Precies tijd zat om gezellig mijn bordje leeg te eten en daarna weer de exchanges te bekijken :)

Ben je uiteindelijk geverified bij Kraken? Hoelang heeft dat bij jou nu geduurd? Zit nu ook al enkele dagen te wachten en zit op de wip om een support ticket aan te maken! Overigens ook geen mailtje gehad dat ik me voor Tier 1 en 2 heb geverified/dat t processing is... Thanks alvast! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ninjetsu NL op 29-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:51:
[...]

Ben je uiteindelijk geverified bij Kraken? Hoelang heeft dat bij jou nu geduurd? Zit nu ook al enkele dagen te wachten en zit op de wip om een support ticket aan te maken! Thanks alvast! :)
Nog steeds niet! :( Ik zal morgen "Mike" even een digitale trap geven; kijken of ze eens geld aan me willen verdienen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

vegetto1983 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:50:
oke thnx, ook zo raar had er 100 moest er 20 laten staan ofzo
De uitleg staat er toch duidelijk bij hoor ;)

"The first time you deposit to a Ripple deposit address, 20 XRP will be held there in order to reserve the address. This is because the Ripple network requires a minimum of 20 XRP to be in any active address. The money does not go to anyone, and the difference will be credited to your account if the minimum requirement is ever lowered. Once you have funded your deposit address with 20 XRP, you will be able to deposit any amount and receive your full deposit. Please note that if you generate a new deposit address, you will have to fund that one with 20 XRP as well"

Laat je niet gek maken door tijdsdruk ofzo. Een foutje is snel gemaakt, en hier ben je niet berschermd zoals bij een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:52:
[...]

Nog steeds niet! :( Ik zal morgen "Mike" even een digitale trap geven; kijken of ze eens geld aan me willen verdienen ofzo.
Damn... irritant dit... sinds ik in de gaten heb dat Anycoin met een wel erg afwijkende exchange rate werkt heb ik geen zin meer om via IDeal ofzo af te rekenen, maar Kraken is wel erg traag. Volgens de website zou Tier 2 gewoon een paar uurtjes moeten zijn en als je pech hebt een paar dagen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:54:
[...]

Damn... irritant dit... sinds ik in de gaten heb dat Anycoin met een wel erg afwijkende exchange rate werkt heb ik geen zin meer om via IDeal ofzo af te rekenen, maar Kraken is wel erg traag. Volgens de website zou Tier 2 gewoon een paar uurtjes moeten zijn en als je pech hebt een paar dagen... |:(
Heb ondertussen wel mijn Bitstamp en Poloniex geactiveerd. Gewoon, omdat het kan en veeeeel sneller ging. En (helaas) ook omdat ik mijn posities op ETH en XRP wil consolideren op 1 site zometeen. Ach, geen haast; daarvoor is het nog steeds te warm buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:55:
[...]

Heb ondertussen wel mijn Bitstamp en Poloniex geactiveerd. Gewoon, omdat het kan en veeeeel sneller ging. En (helaas) ook omdat ik mijn posities op ETH en XRP wil consolideren op 1 site zometeen. Ach, geen haast; daarvoor is het nog steeds te warm buiten :)
Hm... right so... misschien dat ik ook maar ff Polo op ga starten... waarom ook Bitstamp? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-07 15:28

CasGas

.

[...]

Ondertussen ben ik nu 7 en een halve dag verder en ben ik Tier 1 verified, maar goed, daar hebben we eigenlijk niks aan.. maar wanneer Tier 2 nu eindelijk klaar is.......

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 558206

Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:58:
[...]

Hm... right so... misschien dat ik ook maar ff Polo op ga starten... waarom ook Bitstamp? :)
Ff op bitcoin talk zeuren. Dat versneld de boel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

[...]

Ik heb meer en ik verwacht zeker een stijging terug naar 0,4$. Iedereen is tegen ripple omdat het niet echt in het plaatje van de cryptocoins past, vooral omdat het centralised is en ze houden 70% tot 50% van de coins in eigen beheer! Waar ze op eender welk moment een crash mee kunnen veroorzaken mocht Ripple bv een marktcap van 50miljard hebben. Ik heb geen glaze bol. Ze zijn sterk gedaald maar ze dalen niet verder en gaan lichtjes omhoog, zoals de rest. Alleen ETH en ETC vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:07
Ik zie op Kraken dat ETH op het hoogste punt in 24 uur, maar laat het nog maar even doorlopen naar de 200. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
@CasGas
zie hier quote van @Bonez0r

het is wel makkelijk als je dan een supporticket nr hebt ;)
linkies zitten in de quote
Bonez0r schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:31:
[...]

In het Kraken topic op bitcointalk kun je aan Dargo (Kraken medewerker) vragen of je support ticket versneld kan worden behandeld. Vermeld dan even je support ticket nummer. In plaats van in het topic kun je hem ook een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Er wordt nog even een pumpje ingezet @BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Playa del C. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Haha, kansloze, ik koop nog niet terug. Maar ik vind het nog steeds interessant, ook al heb ik nu even geen bitcoins in bezit. Ben meer even aan het oriënteren. En eerlijk gezegd, ik had ondertussen meer een bear market verwacht. Kan nog steeds, maar het lijkt op dit moment nog redelijk mooi te herstellen zo.
Van een oldtimer, gewoon Bitcoins kopen en de altcoins, ach.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoe doen de meeste het hier eigenlijk, coins kopen en houden ?
of actief traden en eind v/d dag alles afsluiten ?

Ben zelf beetje aan het experimenteren nu, en zit vooral op kraken (aantal BTC gekocht op bitonic, en geld overgeboekt naar Kraken).
Heb nu een paar honderd euro verdeeld over diverse coins.

Zekeren jullie de boel af als je gaat slapen ? om eventueel bij sterke dalingen verlies te beperken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
WhySoSerious schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Wacht even een half uurtje. Hoeveel confirmations hebben al plaatsgevonden?

Ook altijd slim om de eerste keer met een 10tal XRP's te testen, om te kijken of je niets fouts doet ;)

[...]

Durf een 6-uursvoorspelling niet eens aan :X
ja ben nog niet zo heeeeel ervaren, wat bedoel je met confirmations? ik heb het om half tien gedaan en heb het nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 21:44
mvrhrln schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:13:

Ben zelf beetje aan het experimenteren nu, en zit vooral op kraken (aantal BTC gekocht op bitonic, en geld overgeboekt naar Kraken).

Zekeren jullie de boel af als je gaat slapen ? om eventueel bij sterke dalingen verlies te beperken ?
Ligt eraan. Over het algemeen raad ik aan om long te gaan en niet te proberen de markt te voorspellen. Dat lukt je bijna nooit. Af en toe wel in wat voorspelbaardere coins laag ingekocht en bovenop de "golf" weer verkocht. Maar dit blijft een soort casino.

Als je niet lekker kan slapen als je posities open hebt staan, dan kan je altijd een stop-loss order instellen. Die verkoopt bijvoorbeeld al je BTC als hij onder prijs X gaat of meer dan X% naar beneden gaat. Pas hierbij wel op met "flash" crashes bij coins met een lager volume. Op Kraken is ETH een paar keer voor een paar minute van 180$ naar 90$ gegaan waardoor er veel stop-loss orders werden geactiveerd terwijl hij een paar minuten later weer op het oude niveau zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Lentje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:18:
[...]

Ligt eraan. Over het algemeen raad ik aan om long te gaan en niet te proberen de markt te voorspellen. Dat lukt je bijna nooit. Af en toe wel in wat voorspelbaardere coins laag ingekocht en bovenop de "golf" weer verkocht. Maar dit blijft een soort casino.

Als je niet lekker kan slapen als je posities open hebt staan, dan kan je altijd een stop-loss order instellen. Die verkoopt bijvoorbeeld al je BTC als hij onder prijs X gaat of meer dan X% naar beneden gaat. Pas hierbij wel op met "flash" crashes bij coins met een lager volume. Op Kraken is ETH een paar keer voor een paar minute van 180$ naar 90$ gegaan waardoor er veel stop-loss orders werden geactiveerd terwijl hij een paar minuten later weer op het oude niveau zat.
Zijn er dan nog mogelijkheden om ETH eventueel te kopen op 120$ of lager? Of dat gaat dan net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

vegetto1983 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:18:
[...]

ja ben nog niet zo heeeeel ervaren, wat bedoel je met confirmations? ik heb het om half tien gedaan en heb het nu nog niet...
Even je trade invoeren op https://ripple.com/build/ripple-info-tool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:54

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ben zelf een paar keer goed in de arie genomen door stop losses die ik instelde voor het slapen gaan. De volatiliteit en de haperingen die soms voorkomen op de exchanges kunnen ervoor zorgen dat je een onbedoelde sell(buy) order doet omdat er kortstondig een enorme dip(piek) ontstaat.
Ik denk dat je beter gewoon een degelijke inschatting kunt maken van het verloop van de nacht en afhankelijk daarvan je posities uit veiligheid sluiten, of een bescheiden take-profit instellen of gewoon naked laten staan en ervan uitgaan dat als het morgen niet positief is, dan misschien overmorgen wel. Houd in dat laatste geval uiteraard goed de roll-over fees in het oog.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 21:44
multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:20:
[...]

Zijn er dan nog mogelijkheden om ETH eventueel te kopen op 120$ of lager? Of dat gaat dan net niet :)
Bij een flash crash eventueel wel. Of bedoel je dat niet? Je kan altijd een order voor ETH op 120$ in de order boeken zetten. Waarschijnlijk wordt die niet vervult, maar er is altijd een kleine kans dat deze erdoorheen gaat bij een flash crash of als de koers enorm daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

multipasser schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:20:
[...]

ETH stijgt nu door de bovenste grens van z'n Bollinger-band op Polo. Je kunt een gokje wagen... Maar wel weer op tijd verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Zelf geloof ik niet om coins LT te houden daar pak ik normale dividend aandelen of belegging fondsen voor meer zekerheid.

Ik probeer er elke dag weer uit te gaan, slaap ik beter op ook al kan je stop-loss instellen.
Heb nu voor het eerst LTC voor een paar dagen gehouden gekocht op 17euro in de hoop dat ie over 25 gaat, achter af spijt van had meer kunnen verdienen met ETH en BTC

je verdiend juist met kopen en verkopen omdat er altijd behoorlijke dipjes zijn in de coins.
Ik handel alleen maar in de coins waar het meeste volume in omgaat BTC,ETH,LTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:01
fjux schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:17:
[...]

dat is vreemd, ik had zaterdag een test transactie naar ze gedaan (even kijken of het werkt + verificatie) en die was vanmiddag al bij ze binnen.
Mijn 1eur test de 25ste was ook redelijk snel verwerkt, direct daarna een groter bedrag overgeschreven - daar stond al bij dat het pas op de 27ste zou uitgevoerd worden en de 29ste als valuta-datum (vandaag dus).

Ik vermoed dat het verwerkingsproces bij coinbase zelf ook nog enige tijd in beslag kan nemen.

We zien wel - ik wacht iig op een volgend dipje om te investeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

En we staan weer positief. Kreeg het voor elkaar om de 26e op het hoogtepunt te kopen :+

Behalve de Cripple's, die moeten nog 7 ct stijgen...

[ Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious op 29-05-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zo weinig mensen praten over Dash. Het staat ook nog redelijk laag. Niet de moeite?

We hadden het gisteren nog over PIVX en het pumpen.
Maar het is weer zeer hard gestegen!
Samen met ETH lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Zie een hoop data maar snap er niks van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:54
weertenaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:55:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie iets geregeld zodat je partner nog weet waar je wat hebt staan, mocht je plotseling overlijden? Het gaat intussen toch om aardig wat geld. En ik krijg mijn vriendin niet uitgelegd dat ze op Polo moet kijken, alles daar om moet zetten naar Bitcoin en via een wallet adres over moet zetten naar Kraken en dan om moet zetten naar Euro's 7(8)7 ik denk dat ik haar bij Polo al kwijt ben.....
Misschien maar een hele handleiding maken en ergens opslaan?
Mijn eega weet wel hoe het ongeveer zit met de investering in crypto's. Ze is ook echt werk geïnteresseerd. Maar ik denk niet dat ze weet hoe ze het van de ledger op een Exchange moet krijgen en weet om moet zetten naar fiat. Moet een keer uitschrijven voor haar.

Inhakend hierop, ik gebruik nu Google authenticator voor 2fa. Kan ik dat ook op een tweede telefoon zetten, op die van mijn vrouw bijvoorbeeld? Dat zou al een hoop schelen als ze er zelf bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Lentje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:18:
[...]
Dus meer de coins als "aandelen" zien i.p.v. valuta handel ?
Als je niet lekker kan slapen als je posities open hebt staan, dan kan je altijd een stop-loss order instellen.
Heb ik idd al gebruikt, heeft me meer verlies kunnen voorkomen.
Denk dat ik voor vandaag de boel ook maar afsluit ff.
Heb nog niet de tooling in orde/uitgezocht om alles te monitoren en/of the signaleren etc.

[ Voor 17% gewijzigd door mvrhrln op 29-05-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Noxa schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:37:
[...]
Mijn eega weet wel hoe het ongeveer zit met de investering in crypto's. Ze is ook echt werk geïnteresseerd. Maar ik denk niet dat ze weet hoe ze het van de ledger op een Exchange moet krijgen en weet om moet zetten naar fiat. Moet een keer uitschrijven voor haar.

Inhakend hierop, ik gebruik nu Google authenticator voor 2fa. Kan ik dat ook op een tweede telefoon zetten, op die van mijn vrouw bijvoorbeeld? Dat zou al een hoop schelen als ze er zelf bij kan.
Niet via Google Authenticator, maar wel bijvoorbeeld via Authenticator plus, daar kan je mooi een backup van maken en die via de master key ook op een amder toestel laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:56
JJnJ schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Niet via Google Authenticator, maar wel bijvoorbeeld via Authenticator plus, daar kan je mooi een backup van maken en die via de master key ook op een amder toestel laden.
Kan wel als je de QR code die je scant met google authenticator ook met je andere apparaten scant. Moet alleen wel tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Jesserr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Kan wel als je de QR code die je scant met google authenticator ook met je andere apparaten scant. Moet alleen wel tegelijkertijd.
Je kan de QR code (net als alle 2FA codes) uitprinten en later scannen. Weet niet 100% zeker of dit met google werkt. Wij hebben kruis-authenticatie, dus ik heb ook de 2FA van mijn vrouw en andersom op de telefoon staan, die heb ik dacht ik achteraf toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 29-05-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Wat een gesukkel toch om bitcoin of altcoins in handen te krijgen.
Bitonic al de hele tijd uitverkocht. Plots eindelijk wat beschikbaar, maar tegen dat ik wat andere sites had bekeken om te kijken waar ik ze evt voordeliger zou kunnen kopen, (nergens), bitonic terug uitverkocht :@

Btcdirect vereist een ID. Geen zin in.
Happycoins heb ik wel al kunnen gebruiken, maar die zijn vrij duur. 6% aan kosten, bovenop de btc transactie fee... En, ook niet netjes van hen, eerst een 2EUR kostende "test transactie" via bancontact eisen, waarvan er netto maar 1.14EUR aan bitcoins in m'n wallet belanden; de rest zijn weer die service/bank kosten (+tx fee).
Litebit: nog nooit niet-uitverkocht gezien. Ziet er anders wel het best uit, want ze vereisen denk ik ook geen ID, en bieden de LTC, STRAT & ETH aan die ik wil. (Anders wordt het BTC en shapeshift via Coinomi, wat mij mss duurder uit komt).

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Noxa schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:37:
[...]

Ja dat vroeg ik me ook af. Waarschijnlijk wel, maar ik heb nu de manuele passphrase voor Google Authenticator in Lastpass gezet,waar ze wel bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 17:34
[...]

Ik wacht al op mijun tier 2 verificatie sinds de 20e.... :(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
  • Laatst online: 20-02 21:38
Mr. Noodle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:25:
[...]

Zelf geloof ik niet om coins LT te houden daar pak ik normale dividend aandelen of belegging fondsen voor meer zekerheid.
Hi Mr. Noodle,

Bedankt voor de uitleg. Kan je mij a.u.b. vertellen of er websites zijn voor het kopen van aandelen? Dan bedoel ik websites zoals Litebit waar je met Ideal gemakkelijk aandelen kan kopen, verkopen en beheren.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
snoey schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:23:
[...]

Hi Mr. Noodle,

Bedankt voor de uitleg. Kan je mij a.u.b. vertellen of er websites zijn voor het kopen van aandelen? Dan bedoel ik websites zoals Litebit waar je met Ideal gemakkelijk aandelen kan kopen, verkopen en beheren.

Dankjewel.
kijk eens op de openings post. Deze is recent bijgewerkt. Een goed punt om door te lezen.
Als eerste zijn er de websites waarop je direct een hoeveelheid coins kunt kopen (of verkopen) tegen een door de website bepaalde prijs. Deze diensten richten zich op snelheid en gebruiksgemak. Zo kun je vaak met iDeal betalen (als het een Nederlandse dienst betreft) en ben je zeker van de koers zodra je een bestelling plaatst. Het nadeel is echter dat er een redelijk groot verschil zit tussen aan- en verkoop prijs (hier haalt de dienst z'n winst vandaan). Bovendien zijn geavanceerde orders niet mogelijk. Voorbeelden van dergelijke diensten zijn Bitonic (NL, Bitcoin), LiteBit (NL, veel cryptocurrencies) en Coinbase (US, BTC, ETH & LTC).
Cryptocurrency - handel en koers #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14
snoey schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:23:
[...]

Hi Mr. Noodle,

Dankjewel.
Kijk eens bij je bank. Verder heb je brokers zoals Binck en De Giro etc. Als je graag wil speculeren en het meer ziet als gokken, dan kun je eens Bux of Plus500 op je telefoon installeren. Als je het lekker passief wil houden, kun je ook kijken naar een fonds zoals Robeco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Laatst online: 02-06 15:22
Na 4 dagen weer terug op niveau van piek afgelopen donderdag, gaat hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-07 16:36
Welke tool(s) gebruiken jullie voor het uitvoeren van technische analyses?

Ik gebruik nu vooral Tradingview, maar ben er niet helemaal tevreden over. Bitcoinwisdom vind ik prettiger qua look, maar daar zijn de mogelijkheden niet uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 12:14
Blij dat ik gisteren toch voor een premium via bitonic heb ingekocht en niet gewoon geld op Kraken gestort heb. Heeft me toch 200 euro opgeleverd vannacht. Verwacht nog een verdere flinke stijging in ETH als die morgen op de Chinese beurs wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Andre-85 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Ik heb eens naar Exodus gekeken en het ziet er veelbelovend uit! Iets dat me alleen niet helemaal lekker zit is dat het niet open source is. Ja, de wallet.dat staat op je pc, maar niets wat de ontwikkelaars tegenhoudt om wat coins over te maken naar een adres als je de wallet unlocked. Nu zeg ik niet dat dit het geval is, maar een open source wallet geeft me dan toch meer vertrouwen.
Dan check je toch ff met wireshark waar het verkeer naartoe gaat als je de wallet opstart.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Goedemorgen en bij Robeco zit men nog in de ontkennende fase:
https://www.rtlz.nl/van-o...an-de-dag-bitcoinbelegger

Leuk leesvoer getypt door zogenaamde experts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kwam net een tweet tegen van iemand, die zei: "wtf is zcash" en refereerde vervolgens naar deze link: https://steemit.com/shado...ly-dump-service-june-2017

als ik het goed begrijp bied de groep: theshadowbrokers dus een crypto dump service aan? Niet zozeer dat ik iedereen hiervan op de hoogte wil stellen van deze groep, maar meer dat zij er zo openlijk over spreken als dat ze hier doen in-plane-sight. P&D keur ik ten zeerste af.

ETH en BTC zijn inderdaad lekker gegaan vannacht.

edit: het is dus een exploitabonnement: nieuws: Shadowbrokers vragen 20.000 euro voor exploitabonnement

[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 30-05-2017 09:11 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
RaptorXS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:56:

Hij moet nogal zoeken naar negatieve punten, om de informatie in de grafieken maar neer te praten. Toch bizar, als je 1% Bitcoin opneemt in je portfolio, je ruim 2% meer return op je gehele portfolio hebt. (laatste linker grafiek.)

Ook mooi: 10-voudig rendement met een 3-voudig risicoprofiel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 14:57

Malarky

Wils voor wat ieder

RaptorXS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:56:

Daar komt nog bij dat er ook aan het handelen van bitcoin kosten verbonden zijn, nog afgezien van het feit dat een bitcoin verhandelen nog wel ietsje complexer is dan het handelen in aandelen en obligaties.
Ik ben afgelopen maand begonnen met beleggen (degiro) en begonnen met bitcoins (poloniex en kraken), zoveel complexer is het niet. Zeker op Kraken niet (er zijn ook ingewikkelde aandelen sites)
Bovendien zijn de prijsbewegingen in alle opzichten extreem, en ze verhouden zich niet tot die van traditionele belegginsgcategorieën. Dus zou je als belegger, wanneer je een goed gespreide portefeuille nastreeft, een bijzonder tijdrovend en waarschijnlijk prijzig herbalanceringsregime moeten toepassen.
Waarom zou je, op een long-term investment? De auteur verkoopt het stuk alsof volatiliteit verschrikkelijk is, maar dat betekend ook dat er ontelbaar veel momenten zijn om in- en uit te stappen, dat is weer het grote voordeel. En de daytraders natuurlijk, nee de volatiliteit op de AEX, daar wordt je rijk van als amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 12:14
DaCoTa schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Hij moet nogal zoeken naar negatieve punten, om de informatie in de grafieken maar neer te praten. Toch bizar, als je 1% Bitcoin opneemt in je portfolio, je ruim 2% meer return op je gehele portfolio hebt. (laatste linker grafiek.)

Ook mooi: 10-voudig rendement met een 3-voudig risicoprofiel :-)
Daarnaast zeggen dat markt van Bitcoin niet groot is met 38 miljard zie ik eigenlijk alleen maar als iets positiefs betekend dus (als het een groter succes wordt) dat het alleen maar meer gaat stijgen naar mate meer mensen instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 14:57

Malarky

Wils voor wat ieder

Mirved schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Daarnaast zeggen dat markt van Bitcoin niet groot is met 38 miljard zie ik eigenlijk alleen maar als iets positiefs betekend dus (als het een groter succes wordt) dat het alleen maar meer gaat stijgen.
Ja, alsof de gemiddelde lezer van RTL-Z denkt bij 38 miljard (en dat is nog zonder de altcoins) van 'oh, dat is dus te weinig voor mijn spaarcentjes'.

Sterker nog, volgens mij is het juist een voordeel als jouw geld een groter aandeel van de markercap uitmaakt, dan heb je ook meer invloed op de koers (theoretisch). In institutioneel beleggingslandschap worden jouw aandelen nog veel meer gestuurd door de groten der aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ook grappig in het artikel, de marketcap van traditionele aandelen vs BTC (en dus niet alle andere crypto) is 1100 keer zo groot. Bitcoin bestaat pas sinds 2009, dat is 8 jaar geleden. Hoe lang is er al handel in aandelen mogelijk? Al sinds de 17de eeuw.

Dan vind ik het aandeel in BTC zeker niet tegenvallen. Maargoed, hoe meer er over geschreven wordt, hoe groter de buzz wordt. Hoe sneller de prijs om hoog gaat :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 15:45
Als ik ETH zo volg, klapt ie vandaag nog over de €200 heen :)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aargggh, Kraken..... Ik had voor het weekend al Ethereum willen kopen, maar die gasten schieten ECHT niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:13:
Aargggh, Kraken..... Ik had voor het weekend al Ethereum willen kopen, maar die gasten schieten ECHT niet op....
Daarom raad ik de meeste dan ook aan om BTC via Bitonic te kopen en dan om te zetten op welke beurs dan ook. Kost je maximaal een uur en dan heb je je coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
falex schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:10:
Als ik ETH zo volg, klapt ie vandaag nog over de €200 heen :)
Hahaha nice! Heb toch wel 1 hele ETH >:) in mijn bezit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Balen zeg. Twijfelde zaterdag nog om mn STR die onder water stond om te ruilen voor ETH omdat ik 0,1 wel aan zag komen binnen 2 weken. Maar toch niet gedaan... Stom stom stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wel fijn dat die gasten van Shadowbrokers een keer Zcash gebruiken ipv BTC. Komt BTC eens een keer niet in een kwaad daglicht te staan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wie heeft nog problemen met BITSTAMP!!
Ik heb vorige week woensdag een SEPA betaling gedaan en ze staat er nog niet op!
Bellen lukt niet ze verwijzen door naar Support mail. Support mailt niet terug! Grrrrrrrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
multipasser schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:22:
Wie heeft nog problemen met BITSTAMP!!
Ik heb vorige week woensdag een SEPA betaling gedaan en ze staat er nog niet op!
Bellen lukt niet ze verwijzen door naar Support mail. Support mailt niet terug! Grrrrrrrr..
Gelezen? https://www.bitstamp.net/article/increased-demand/
Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).