Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Squ1zZy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Schiet alleen niet op:
Bevestigingen 0
Heb je haast ofzo :P Kan 5 minuten zijn of 5 uur. Boeiend hoe lang precies toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Heb je haast ofzo :P Kan 5 minuten zijn of 5 uur. Boeiend hoe lang precies toch ?
Ze gaan er gelijk weer uit. Op dit moment dan snelle winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:53:
Bitmex gaat er helemaal aan onderdoor. Lijkt wel op kraken :X
Hey, die kende ik nog niet. :).

Lijkt qua uiterlijk eerder op een mix van Poloniex en Bitfinex eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Deze correctie is toch al heel lang verklaarbaar (keer op keer).
Uiteraard, wat jij zegt klopt. De kleintjes zijn denk ik het grootste ''probleem'', die dienen vertrouwen te krijgen, iets wat wij allang hebben (nu wil ik mezelf geen grote jongen noemen, wel een jongen van de eerste dag).

Zodra een coin niet meer stijgt en misschien zelfs daalt, denken veel nieuwe mensen: shit dit was het, nu snel verkopen voordat ik verlies maak. Het gevolg is, is dat de coin hoe dan ook weer omhoog gaat (genoeg mensen die het volle bak vertrouwen).

Deze grote jongens hopen ergens dat de beginners bang worden, verkopen, prijs daalt, grote jongens slaan hun kans. En nu moet ik eerlijk zijn, ik doe dit elke keer opnieuw..
Staat een bekende coin in de -% op de exchange? Kopen.. Dit is vrijwel gegarandeerd winst.

Ga ik een coin kopen die in een razend tempo stijgt (ik zag laatst reddcoin op bittrex), dan wist ik vrijwel 100% zeker dat deze in no-time ook weer keihard zou dalen. Kopen terwijl die zo hard stijgt, dat is een grotere kans op verlies. Oftewel, die coin lekker voorbij laten gaan (uiteraard, totaal geen spijt van)
Daalt een bekende coin (eth, btc, dash, xmr, zec) dan vind ik het handig om te gaan kopen.
Paar uur geleden nog ETH gekocht toen ik hem zag dalen, ondertussen is die nog iets verder gedaald (ja jammer, ik had er nog minder voor kunnen betalen). Anyway, staat die morgen weer in de +, is het weer een lekkere winst.

Ps. ik wil zeker geen advies geven, ik leg puur in het kort uit hoe ik het grotendeels doe. Ga me niet ''kopiëren'' waarbij het straks kan zijn: grrr die LopendeVogel...
Je beschrijft het goed, dit is hoe het werkt. Het blijft wel lastig psychologisch. Net als afvallen wat heel simpel is, maar ook zo moeilijk omdat je vecht tegen je reptielenbrein.

Eerlijk verhaal van Tjeerd(bedoel ik positief)
. Ook van iemand een keer 300 posts terug over zijn avonturen in 2013. Heb vroeger veel op tradingfora gehangen en zulke eerlijke verhalen lees je niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:03

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Je beschrijft het goed, dit is hoe het werkt. Het blijft wel lastig psychologisch. Net als afvallen wat heel simpel is, maar ook zo moeilijk omdat je vecht tegen je reptielenbrein.

. Ook van iemand een keer 300 posts terug over zijn avonturen in 2013. Heb vroeger veel op tradingfora gehangen en zulke eerlijke verhalen lees je niet veel.
Zoals ik al zei, je moet het tegenovergestelde doen van wat je instinct zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Dit zijn uitstekende tijden voor mijn Leonardo Margemaker. Ontzettend volatiele koersen, scheelt bij sommige coins wel 8% in 30 minuten.

Kleine vertraging op de API bot, maar orders plaatsen nog steeds binnen 3sec automatisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 26-05-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Ze staat erop en ze zijn eruit :)
Dit is 500 USD winst. Dit gaat weer terug op me rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Squ1zZy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Ze gaan er gelijk weer uit. Op dit moment dan snelle winst.
Dan heb je wel gelijk inderdaad. Heb hier al 1 bevestiging trouwens.

Edit: Zat net wel even in de stress zeg. Normaal geeft mijn wallet direct aan als er iets verstuurd is. Nu was er 1 bevestiging en de wallet zag nog steeds niets, ook niet na opnieuw syncen en opnieuw opstarten van het programma.

Wel verdomd mooie timing. Gekocht op 2004 dollar en nu alweer 2221 :D

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2017 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 03-10 05:58
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Punt is, iedereen kan het, de 1 heeft meer geduld nodig dan de ander.
Ik vind het gewoon leuk om te doen (vooral de winst, ik doe het niet voor het verlies), en je verlies pakken hoort er regelmatig bij (als je op bepaalde momenten weinig geduld hebt).
Elke blunders die ik gemaakt heb (dash, ethereum, bytecoin) kwam 100% doordat ik het geduld even kwijt was en dan is het pats weg ermee. Had ik meer geduld, tsja.
Het komt elke keer op geduld neer (net als je voorbeeld over afvallen, ook dat kan vrijwel iedereen, alleen is soms geduld vereist).
Nu moet ik wel zeggen dat ik heel veel verliezen ontwijk dankzij bitcointalk (ja kom ik weer..), indien een coin een scam is, zal dat daar als eerste vermeld worden. Nu lopen er ook genoeg dwazen rond die zeggen: this coin is going to the moon, BUY!!, nja daarvan weet je dus dat je het met een korreltje zout moet nemen. Je moet dus wel de mensen kennen daar, indien hun iets zeggen en onderbouwen (die pluizen de source helemaal uit van een coin) dan kan je daar heel veel profijt uit halen met mining en exchanges.

Hier kom ik dan weer op het punt, dat mining zeer belangrijk is, en misschien wel het meest winstgevend in heel het crypto wereldje..
Als je op het begin met 1 gpu circa 10-15 ethereums per dag maakt, idem dito voor DASH, dan is dat zeer leuk (maar nog veel meer geduld nodig, eer Ethereum op een exchange kon komen was ik allang een paar coins verder met minen). Dit terwijl Ethereum hun coin aankondigde op, uiteraard, bitcointalk.org met een zeer mager en cheapy topic.. Moet je nu eens zien waar ze staan.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

En door naar de volgende ATH (: love this game

@Playa del C. Ben benieuwd hoe lang je eruit kan blijven! Voor mij is het een enorm leuke hobby waarmee ik al best wel heb bijverdiend, zolang je maar inzet wat je ook bereid bent kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:08:

@Playa del C. Ben benieuwd hoe lang je eruit kan blijven! Voor mij is het een enorm leuke hobby waarmee ik al best wel heb bijverdiend, zolang je maar inzet wat je ook bereid bent kwijt te raken.
Ik ben ook weer terug ingekocht, ben inderdaad benieuwd waar we gaan eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Hey, die kende ik nog niet. :).

Lijkt qua uiterlijk eerder op een mix van Poloniex en Bitfinex eigenlijk.
Bitmex werkt puur met contracten. Heeft nog wel eens goede deals en je kan tot 100x leverage op bitcoin en andere coins.

ze hebben ook een leuke affiliate deal voor beide partijen :9

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Nog nieuws over ETH? Ik ben in totaal behoorlijk gezakt nu (*blijft HOLDEN)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:08:

Dit is dus het hele probleem, zolang je verdient is het allemaal leuk. Zodra je begint geld te verliezen dan is het ineens een stuk minder leuk... En ja, zolang het goed gaat is het ook allemaal leuk. Als Bitcoin morgen ineens naar $1500 gaat en daar voor 2 jaar blijft, dan is het allemaal niet meer zo leuk, maar goed, dat geloof je pas als je het meemaakt denk ik ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Dit is dus het hele probleem, zolang je verdient is het allemaal leuk. Zodra je begint geld te verliezen dan is het ineens een stuk minder leuk... En ja, zolang het goed gaat is het ook allemaal leuk. Als Bitcoin morgen ineens naar $1500 gaat en daar voor 2 jaar blijft, dan is het allemaal niet meer zo leuk, maar goed, dat geloof je pas als je het meemaakt denk ik ;p
Dat scenario geloof ik niet in, er is een hele "blockchain mania" aan de gang in de wereld.

prijzen. zullen. stijgen. (geen investeringsadvies) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
PHPResource schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:11:
Ah is toch al weer iets opgekrabbeld in de tussentijd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Dan wacht je 3 jaar.

De piek van 2013 is ook al behoorlijk lang geleden. Hold werkt het beste als je de coins ergens veilig parkeert en het geld wat je gespendeerd hebt al hebt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Same here. En dat is ook mijn insteek, dan moet ik misschien wat langer wachten. :) Gelukkig gaat het bij mij ook maar om kleine bedragen. Als ik er duizenden euro's in had gestop, dan had ik misschien wel een baal avond gehad, dus daarom doe ik dat ook niet. :P
Precies, hartslag omhoog als je op het punt staat om om die koop knop te drukken, hopen dat je op het juiste moment klikt en daarna overal vanaf blijven. Had lager in kunnen kopen, maar dat is achteraf praten. Inmiddels alweer een plusje gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Dat scenario geloof ik niet in, er is een hele "blockchain mania" aan de gang in de wereld.

prijzen. zullen. stijgen. (geen investeringsadvies) :+
Nouja, dat was een paar jaar geleden niet anders en ik geloof persoonlijk niet dat Mt Gox de enige oorzaak was van het instorten van de bitcoin, maar goed... Dat zullen we nooit weten. Feit is dat een bitcoin alleen waard is wat de gek ervoor geeft en het heeft eigenlijk geen enkele reele waarde.

Verder heb ik er zelf ook wel vertrouwen in dat het in de toekomst meer waard wordt, maar er is geen enkele garantie en het kan allemaal zomaar veranderen en op dat moment is het allemaal niet meer zo leuk. Het feit dat je het een leuke hobby noemt is dan ook vooral omdat je er geld mee verdient op het moment, zodra het geen drol meer waard is, gok ik dat je er ook geen drol meer aan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Shit. Nu moet ik toch nog gewoon blijven werken.
Ik ben geneigd te stoppen met handelen en na de zomervakantie te kijken wat er onder de streep staat.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:14:
[...]

Dan wacht je 3 jaar.

De piek van 2013 is ook al behoorlijk lang geleden. Hold werkt het beste als je de coins ergens veilig parkeert en het geld wat je gespendeerd hebt al hebt afgeschreven.
Ja maar ik begrijp hem wel, indien je met de euro's op je bankrekening bitcoins koopt, die ergens in stopt (altcoin) en die prijs gaat omlaag, dan zie je letterlijk je euro's verdwijnen. Alsof je 50 euro in de roulette stopt en je kiest elke keer het verkeerde nummertje.
Enige voordeel van BTC is, die betaald zich je wel terug (lees: prijs gaat gewoon omhoog, geen zorgen), de roulette kent geen coulance xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:16:
[...]
Feit is dat een bitcoin alleen waard is wat de gek ervoor geeft en het heeft eigenlijk geen enkele reele waarde.
Niet helemaal waar natuurlijk. De BTC is zo'n beetje de enige waar je op best veel plekken wat mee kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Niet helemaal waar natuurlijk. De BTC is zo'n beetje de enige waar je op best veel plekken wat mee kan kopen.
Ja maar op al die plekken kan je ook gewoon met 'normaal geld' betalen. Als de Bitcoin morgen niks meer waard is, is dat voor niemand een probleem en zal je gewoon weer 1 miljoen bitcoins moeten afrekenen voor een pizza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:16:
[...]

Nouja, dat was een paar jaar geleden niet anders en ik geloof persoonlijk niet dat Mt Gox de enige oorzaak was van het instorten van de bitcoin, maar goed... Dat zullen we nooit weten. Feit is dat een bitcoin alleen waard is wat de gek ervoor geeft en het heeft eigenlijk geen enkele reele waarde.

Verder heb ik er zelf ook wel vertrouwen in dat het in de toekomst meer waard wordt, maar er is geen enkele garantie en het kan allemaal zomaar veranderen en op dat moment is het allemaal niet meer zo leuk. Het feit dat je het een leuke hobby noemt is dan ook vooral omdat je er geld mee verdient op het moment, zodra het geen drol meer waard is, gok ik dat je er ook geen drol meer aan vindt.
Nee. Geloof me, er is nu een "blockchain mania" niet een Bitcoin mania.

Een heleboel bedrijven/overheidsinstellingen doen wat met blockchain, omdat ze van de directie/politiek deze opdracht hebben gekregen, omdat het een "wereldveranderende technologie" is. Dit is wezenlijk heel anders dan 2013.

Edit: Wat overigens ook voor een heleboel nutteloze toepassingen zorgt, maar dat terzijde, toch maar geld van de burger. (':

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 26-05-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Je moet eens kijken wat er gebeurd als je ook gewoon met Litecoin kunt betalen.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Nee. Geloof me, er is nu een "blockchain mania" niet een Bitcoin mania.

Een heleboel bedrijven/overheidsinstellingen doen wat met blockchain, omdat ze van de directie/politiek deze opdracht hebben gekregen, omdat het een "wereldveranderende technologie" is. Dit is wezenlijk heel anders dan 2013.
In 2013 was daar ook al sprake van en het feit dat ze blockchain-technologie willen gebruiken wil niet zeggen dat crypto's die toevallig ook gebruik maken van een blockchain daardoor ook een waarde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:33
PHPResource schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:11:
@VitalikButerin speaking at Big Data Expo (http://www.bigdata-expo.org/en ) in Guiyang, China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:21:
[...]

In 2013 was daar ook al sprake van en het feit dat ze blockchain-technologie willen gebruiken wil niet zeggen dat crypto's die toevallig ook gebruik maken van een blockchain daardoor ook een waarde hebben?
Natuurlijk wel, de toepassing/gebruik van bijv. de Ethereum chain, verhoogt de prijs.. hoe meer transacties, hoe waardevoller een ETH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Ja maar op al die plekken kan je ook gewoon met 'normaal geld' betalen. Als de Bitcoin morgen niks meer waard is, is dat voor niemand een probleem en zal je gewoon weer 1 miljoen bitcoins moeten afrekenen voor een pizza.
En dat is waar. Alleen als de euro onderuit gaat verlies je ook waarde. Zal niet zo snel gebeuren, maar als je naar sommige landen kijkt is de BTC op dit moment stabieler dan de munt van dat land. Dat maakt de BTC toch wel heel aantrekkelijk.
Mr_Ripple schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:20:
[...]

Je moet eens kijken wat er gebeurd als je ook gewoon met Litecoin kunt betalen.
Zou kunnen, maar het is dus nog een _als_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Natuurlijk wel, de toepassing/gebruik van bijv. de Ethereum chain, verhoogt de prijs.. hoe meer transacties, hoe waardevoller een ETH.
Mochten ze voor die chain kiezen en zou het een enorm succes worden, dan wel idd. Maar dat staat absoluut nog niet vast.
En dat is waar. Alleen als de euro onderuit gaat verlies je ook waarde. Zal niet zo snel gebeuren, maar als je naar sommige landen kijkt is de BTC op dit moment stabieler dan de munt van dat land. Dat maakt de BTC toch wel heel aantrekkelijk.
Ik denk dat de gemiddelde mens toch net wat meer vertrouwen heeft in een munt als de Euro dan in de Bitcoin. En dat de BTC op dit moment waardevaster is dan de munt van een land, tsjah, dat is een momentopname denk ik. De landen waarin zo'n enorme devaluaties plaatvinden (want daar zal het vooral om gaan denk ik) zijn waarschijnlijk sowieso niet de plekken waar het succes van de BTC van zal afhangen denk ik (hoewel daar waarsch wel grote sommen corrupt geld rondgaan, wat wel weer positief is)

[ Voor 50% gewijzigd door Snowdog op 26-05-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 09:11
Bitcoin is in dik 24 uur van 2700 naar 2000 dollar gezakt maar BTC/Alts hebben niet echt in de plus gestaan. Lijkt mij dus dat iedereen overal zijn geld uit heeft gehaald?

Paniek, correctie of wil iedereen fiat voor het weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Repeating schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:27:
Bitcoin is in dik 24 uur van 2700 naar 2000 dollar gezakt maar BTC/Alts hebben niet echt in de plus gestaan. Lijkt mij dus dat iedereen overal zijn geld uit heeft gehaald?

Mwoa, mister whale had stiekem toch nog goedkope coins en is daarmee alvast uitgestapt :+

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:26:
[...]

Mochten ze voor die chain kiezen en zou het een enorm succes worden, dan wel idd. Maar dat staat absoluut nog niet vast.
Gelukkig zitten er niet al 100+ (niet de minste) bedrijven in een consortium met Ethereum. (bron: https://entethalliance.org/members/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Als bitcoin morgen niks meer waard is, is hetzelfde zeggen als: als de wereld morgen vergaat.
Kans is net zo groot (waarschijnlijk is de kans op een komeet inslag groter maar goed)..
Er zitten in de BTC toch wel wat mensen die geld hebben. Die kunnen wel even kopen/verkopen om de prijs kunstmatig hoog te houden totdat de boel hersteld en overgenomen wordt door de rest. Hoe meer mensen kopen en verkopen, hoe minder invloed ze hebben. Gaat men massaal verkopen, dan staan er echt wel een paar mannetjes op.

Daarnaast, ik zou zo 1,2,3 niet weten hoe ik een transactie overboek naar een Chinese rekening (gevestigd in China), dit terwijl ik al behoorlijk (sinds mijn geboorte / spaarrekening) bij de Rabobank zit. Ik vermoed dat ik ergens naar een Rabo filiaal moet? Of gaat dit gewoon via mijn ''iban''?
Met bitcoin? Dat wist ik al sinds we de daemon wallet hadden jaren geleden, dit doordat ze op btc gebied gewoon een meter van me afstaan.

Of al mijn vertrouwen gaat naar BTC? Nein, ondanks dat BTC de meeste geaccepteerde cryptocurrencie is, verwacht ik dat ETH meer kans maakt.
Nu volg ik ETH niet actief meer, maar de eerste dagen (icm de ''beperkte'' informatie die ze ons gaven) is het een zeer interessante coin. Meer opties, meer ''veiligheid'', meer voor de zakelijke tak op deze planeet, gewoon alles meer.
Wat BTC mist, waar bedrijven bij BTC problemen mee hadden/hebben, is opgelost in Ethereum.

Maar goed we gaan het zien.. Vooralsnog ziet het zeer gezond uit en is de interesses zeer goed (zie link van de medetweaker, deze verwijst naar de volledige alliantie. Ja ook de ING en Rabobank hebben zich toegevoegd).

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een krappe 2u begint de ICO van NVO een decentralized exchange. 't project ziet er interessant uit.

https://nvo.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Gelukkig zitten er niet al 100+ (niet de minste) bedrijven in een consortium met Ethereum. (bron: https://entethalliance.org/members/)
Ja, dat staat op papier wel mooi, maar veruit de meeste van die bedrijven hebben waarschijnlijk ook 300 andere testprojecten die ze indien de projecten niet het gewenste resultaat geven weer even snel kunnen laten vallen. Het is een mooi begin en in dat opzicht wel een enorme vooruitgang tov van enkele jaren geleden, maar het geeft (imo) nog geen enkele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:29:
[...]
Daarnaast, ik zou zo 1,2,3 niet weten hoe ik een transactie overboek naar een Chinese rekening (gevestigd in China), dit terwijl ik al behoorlijk (sinds mijn geboorte / spaarrekening) bij de Rabobank zit. Ik vermoed dat ik ergens naar een Rabo filiaal moet? Of gaat dit gewoon via mijn ''iban''?
Met bitcoin? Dat wist ik al sinds we de daemon wallet hadden jaren geleden, dit doordat ze op btc gebied gewoon een meter van me afstaan.
IBAN hebben ze daar niet, maar het kan wel via internetbankieren (althans, bij ING en ABN Amro). Het kost alleen wel 6,50 en de ontvanger betaalt ook nog eens een fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Ja, dat staat op papier wel mooi, maar veruit de meeste van die bedrijven hebben waarschijnlijk ook 300 andere testprojecten die ze indien de projecten niet het gewenste resultaat geven weer even snel kunnen laten vallen. Het is een mooi begin en in dat opzicht wel een enorme vooruitgang tov van enkele jaren geleden, maar het geeft (imo) nog geen enkele garantie.
Investeren is ook geen garantie, als je garantie wil ga je lekker naar de bank voor 0,15 % rente.

Dit is overigens een crypto topic, als je wilt trollen, ga dit dan lekker ergens anders doen. Als je niet in crypto's gelooft, heb je hier niks te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repeating schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:27:

Inderdaad bizar snel. Maar waarom zouden mensen fiat willen in het weekend? Dalingen en stijgingen blijven toch gissen. Bovendien speelt 99% zich af buiten nl, denk aan Aziatische markten. Berichten op nu. Nl hebben ook 0.0 effect lijkt mij. Daarom vraag ik mij om de effectiviteit van pump en dump af, DE markt is vaak veel groter en ligt buiten je eigen scope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Als bitcoin morgen niks meer waard is, is hetzelfde zeggen als: als de wereld morgen vergaat.
Kans is net zo groot (waarschijnlijk is de kans op een komeet inslag groter maar goed)..
Er zitten in de BTC toch wel wat mensen die geld hebben. Die kunnen wel even kopen/verkopen om de prijs kunstmatig hoog te houden totdat de boel hersteld en overgenomen wordt door de rest. Hoe meer mensen kopen en verkopen, hoe minder invloed ze hebben. Gaat men massaal verkopen, dan staan er echt wel een paar mannetjes op.

Niet helemaal mee eens, de kans dat de bitcoin totaal instort is toch wel wat groter, hoewel ook niet erg groot (daar ben ik het dan wel mee eens). Verder is geld overmaken naar een Chinese rekening niet zo moeilijk (woon zelf ook in China) en dat gaat gewoon met een SWIFT code (of zo ging het vroegah iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ripple is een sterkhouder de laatste 24u en Gulden blijft op zich ook stabiel!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde pump en dump via chatgroups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien wel leuk om te zien. De transactie van Bitonic van net, kan je zien wat iedereen zo'n beetje daar koopt qua aantallen: https://blockchain.info/t...4b2ea007da6da62667bf7a2c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
exelletor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:32:
[...]

IBAN hebben ze daar niet, maar het kan wel via internetbankieren (althans, bij ING en ABN Amro). Het kost alleen wel 6,50 en de ontvanger betaalt ook nog eens een fee.
Ah, ja ik wist wel dat het geld kosten (6,50 wow...) en hoelang duurt de transactie?
En ja, ik weet dat BTC het zwaar heeft indien het druk wordt (kan niet overbelast raken, dat is dan wel weer een voordeel), maar dat is opgelost in ETH.
Maar BTC is dan denk ik 1. voordeliger dan via je reguliere bank (Transactie naar China), en 2. sneller? 3. je hoeft geen rare acties te verrichten (ik weet niet hoe het moet via de rabobank), of ik nu iets naar jou, me moeder of een onbekende verkooppartij in China, het werkt allemaal hetzelfde.

@Snowdog , met een coin (of dit nu BTC of ETH is) werkt het nog makkelijker en veel goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ook doordat de liquiditeit van de markt thin is. Hoe thicker, hoe minder extreem de volatiliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:33:
[...]

Investeren is ook geen garantie, als je garantie wil ga je lekker naar de bank voor 0,15 % rente.

Dit is overigens een crypto topic, als je wilt trollen, ga dit dan lekker ergens anders doen. Als je niet in crypto's gelooft, heb je hier niks te zoeken.
Dit is toch absoluut geen trollen, het is in veel gevallen net wat risicovoller dan een normale investering (en daardoor heb je ook kansen op een hoger rendement). Verder is dit niet het pro-crypto topic, dus kritische views zouden ook welkom moeten zijn en ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik zelf ook wel verwacht dat crypto het gaat halen, maar een garantie, die is er absoluut niet. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Dit zegt helemaal niets over de prijs, zoals ik wel vaker heb proberen uit te leggen hier.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Ah, ja ik wist wel dat het geld kosten (6,50 wow...) en hoelang duurt de transactie?
En ja, ik weet dat BTC het zwaar heeft indien het druk wordt (kan niet overbelast raken, dat is dan wel weer een voordeel), maar dat is opgelost in ETH.
Maar BTC is dan denk ik 1. voordeliger dan via je reguliere bank (Transactie naar China), en 2. sneller? 3. je hoeft geen rare acties te verrichten (ik weet niet hoe het moet via de rabobank), of ik nu iets naar jou, me moeder of een onbekende verkooppartij in China, het werkt allemaal hetzelfde.

@Snowdog , met een coin (of dit nu BTC of ETH is) werkt het nog makkelijker en veel goedkoper.
Mee eens, maar ik dat opzicht kunnen banken ook hun systemen moderniseren en de kosten verlagen. Ik vergelijk dat maar een beetje met Europees roamen, dat was ook heel duur, maar als dat opeens niet meer mag, dan kan het ineens stukken goedkoper (en makkelijk in geval van transacties is vast ook wel mogelijk).

Dat Bitcoin (en andere crypto's) nu een goed alternatief zijn, is zeker waar. Maar met lagere bank fees en snellere transacties zou dat ook weer ongedaan gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Dit zegt helemaal niets over de prijs, zoals ik wel vaker heb proberen uit te leggen hier.
Natuurlijk zegt dit wel wat over de potentie van de toekomstige prijs.

Het is geen garantie, maar het vergroot wel de kans. Niet met de Ethereum chain bezig zijn = sowieso geen actie. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Mijn ervaring is dat het binnen 2-3 werkdagen wel in China of Hong Kong is, In Duitsland staat het er overigens nog dezelfde dag op, mijn ervaring met iets overmaken naar Oekraine is daarentegen een drama en Western Union is ook niet de ideale oplossing. Het overmaken zelf stelt niet zoveel voor als je eenmaal handig mee bent geworden, als ik iets naar een bekende rekening overmaak, ben ik in een minuutje wel klaar. Iets overmaken naar een onbekende rekening duurt langer, want dan mag je adres, postcode en dat soort dingen gaan invullen in de veel te kleine invoervelden.

Maar goed, ik zie hier zeker potentie in voor Bitcoin of een andere cryptocurrency. Jammer dat het proces op dit moment te omslachtig is voor de reguliere consument en dat het netwerk overbelast is. Hopelijk komt de komende jaren daar verandering in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DAx3-A7XsAQU-Mb.jpg

Om even in perspectief te zetten. Dit waren de hoogst genoteerde altcoins. Alles is weggevaagd, op Bitcoin na. Litecoin is van 2.68 dollar naar 30 dollar geklommen in 2 weken tijd. Dus die telt eigenlijk nog niet echt mee.

Kijk eens naar de top 10 van Altcoins nu, 32 miljard dollar marktcapitalisatie. Dat gaat keer ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowdog schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Mee eens, maar ik dat opzicht kunnen banken ook hun systemen moderniseren en de kosten verlagen. Ik vergelijk dat maar een beetje met Europees roamen, dat was ook heel duur, maar als dat opeens niet meer mag, dan kan het ineens stukken goedkoper (en makkelijk in geval van transacties is vast ook wel mogelijk).

Dat Bitcoin (en andere crypto's) nu een goed alternatief zijn, is zeker waar. Maar met lagere bank fees en snellere transacties zou dat ook weer ongedaan gemaakt kunnen worden.
Dan doen ze dat toch? Ze houden het met hun huidige praktijken amper vol, laat staan als ze de inkomsten nog kleiner gaan maken en de uitgaves hoger.. Ah-ah, nee dat zie ik niet gebeuren.

Ik zie je trouwens ook niet trollen, deze vragen (en je volgende vragen) heb ik al redelijk vaak beantwoord.

Enige nadeel is de overheid, hun dienen het voordeel in de cryptocurrentie te worden om garant te staan.
Stel mij de volgende vraag (enige vraag wat raak is): wat doe jij (lopendevogel) indien je nu 10 btc overmaakt naar bittrex, over 10 minuten gaat bittrex offline en komt niet meer terug?

Andere vragen kan je jezelf besparen :P

@exelletor
De bedrijven wat toch wel behoorlijk veel inspraak hebben, die hebben vooral interesses in Ethereum, nadelen van BTC zijn in ETH weggehaald en/of kunnen verbetert en aangepast worden.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:49:
Kijk eens naar de top 10 van Altcoins nu, 32 miljard dollar marktcapitalisatie. Dat gaat keer ploppen.
Dat denk ik ook. Met alts kan je op korte termijn heel veel geld verdienen. Op lange termijn is het heel onzeker en dan zit je denk ik toch het beste bij de BTC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:46:
[...]

Natuurlijk zegt dit wel wat over de potentie van de toekomstige prijs.

Het is geen garantie, maar het vergroot wel de kans. Niet met de Ethereum chain bezig zijn = sowieso geen actie. (:
Het enige wat deze alliantie laat zien, is dat deze bedrijven interesse tonen en potentie zien in de blockchain technologie waarbij velen het alleen onderzoeken zodat ze het zelf intern kunnen gebruiken als losse chain. De munt ETH heeft hier niets mee te maken. Het is hooguit een groot testnet om de mogelijkheden te onderzoeken.

Dit had net zo goed bitcoin kunnen zijn als het niet zo'n bende was bij de devs.

De prijs van de huidige tokens is dan ook enorm lastig in te schatten omdat het (nog) niet volop gebruikt wordt anders dan speculatie.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 26-05-2017 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:49:
[afbeelding]

Om even in perspectief te zetten. Dit waren de hoogst genoteerde altcoins. Alles is weggevaagd, op Bitcoin na. Litecoin is van 2.68 dollar naar 30 dollar geklommen in 2 weken tijd. Dus die telt eigenlijk nog niet echt mee.

Bizar dat ik al deze altcoins niet ken. Zet je toch wel aan het denken bij de huidige markt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Crasheeee schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:
[...]

Bizar dat ik al deze altcoins niet ken. Zet je toch wel aan het denken bij de huidige markt ;-)
Het is jammer dat Namecoin niets geworden is. Het idee er achter vind ik wel tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Crasheeee schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:
[...]

Oh, bekijk bijv even www.coinmarketcap.com, of voor nog meer coins (die daar nog niet listed zijn): bitcointalk.org
In de afbeelding, meeste coins zijn ondertussen al redelijk geflopt. Feathercoin begint nu in het mining wereldje weer een beetje op te komen, mja daar verwacht ik persoonlijk niet veel van (ook een coin van circa 3-4 jaar oud).

@LED-Maniak Poeh, ik heb me nooit echt in namecoin verdiept, ik kreeg die vroeger wel met merged mining (was gekoppeld aan BTC). Mja nooit wat mee kunnen doen omdat er geen exchanges waren xd Wat is/was er leuk aan namecoin?

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
LopendeVogel schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:03:
[...]
@LED-Maniak Poeh, ik heb me nooit echt in namecoin verdiept, ik kreeg die vroeger wel met merged mining (was gekoppeld aan BTC). Mja nooit wat mee kunnen doen omdat er geen exchanges waren xd
Eest BTC-e en toen kraken. Die laatste liep tot zo'n 14 euro per stuk, dus dat is flink gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Eest BTC-e en toen kraken. Die laatste liep tot zo'n 14 euro per stuk, dus dat is flink gedaald.
En hoppakee weer een flater, ja de pool is allang gesloten (was toen der tijd een zeer grote BTC pool, voor de asic hardware tijd), maar daar stonden er ook genoeg :D Prr, had ik ze dan toch maar naar een eigen wallet gestuurd 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 11:56
LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Was een mooie tijd met NMC op kraken, ik heb ze ooit nog voor 13.50 oid gekocht. Daarna vastgehouden totdat ze gedelist werden op Kraken. Toen alles omgezet naar XRP en daar geen spijt van gehad (helaas wel te vroeg van de hand gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Ripple news incoming: http://www.livebitcoinnew...ce-mobile-money-services/
With financial institutions paying attention to XRP, there is no reason for Bitcoin companies not to do the same. Exchanges are supporting XRP, but that is only a speculative use case. Using this digital asset for remittance services and mobile money solutions is a whole different ballgame. It will be interesting to see if this news will have any impact on the XRP price over the coming weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
interessant, heb er van de week 100 gekocht.. maar ff vasthouden dan denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
vegetto1983 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:33:
interessant, heb er van de week 100 gekocht.. maar ff vasthouden dan denk
Lekker vasthouden en kijken wat er gebeurt.

Factom lijkt me trouwens ook wel leuk om in te investeren. Je leest er hier nog weinig over, maar als het klopt dat ze zich ook willen gaan mengen in de hypotheken in de US, dan is daar zeker ruimte voor zoals het me nu lijkt.
Factom refers to this system as “a perfected digital audit vault” for each specific loan. Thus the core product behind Factom Harmony is called Digital Vault, which locks into time the most important closing documents and gives a complete history of every file from origination to close.
Right now, origination of a loan has underlying costs of about $7,500 per loan — up from approximately $2,500 per loan in 2006. The costs have tripled over the last few years as banks have been forced to step up their efforts to be in compliance with new laws.

Factom Harmony addresses many of the redundancy issues associated with these efforts by permanently documenting the process from the moment documents are first created, and then allowing that data to be quickly shared and verified digitally. Having digital records that can be securely shared and verified also speeds up financial institutions’ ability to settle transaction among themselves. Factom does not claim to move money faster, but it does attempt to allow others to have the confidence in the data they are reviewing and thus speed up the processes.
https://bitcoinmagazine.c...-takes-mortgage-industry/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb ripples maar het gebrek van een wallet op je computer is wel een gemis! :(
Ze staan nu op bitstamp maar ik heb ook GateHub account of kan ze op poloniex zetten.

Denk je dat er toch een offline mogelijkheid komt?
Is werkt dat tegen het systeem dat XRP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Arme ZCash buyers @ 270$+!
Die gaat hard naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
multipasser schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:56:
Ik heb ripples maar het gebrek van een wallet op je computer is wel een gemis! :(
Ze staan nu op bitstamp maar ik heb ook GateHub account of kan ze op poloniex zetten.

Denk je dat er toch een offline mogelijkheid komt?
Is werkt dat tegen het systeem dat XRP is?
Ripple Desktop Wallet is er toch gewoon ?

https://rippex.net/carteira-ripple.php#/

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
is het erg als ze op polie blijven staan:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Bij Polo is BTC daarnet al even onder de 2000 gegaan...

Jammer dat ik momenteel geen geld kan missen om bij te kopen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:07
multipasser schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:57:
Arme ZCash buyers @ 270$+!
Die gaat hard naar beneden.
Mijn Stratis klapt ook aardig naar beneden. Zit op het punt te verkopen (heb er maar 100, maar ben een beginner. (heb een bodem verkoop prijs voor mijzelf ingesteld). Dan heb ik nog wel dikke winst (met 200,- winst als beginner op de crypto markt mag ik dan niet over klagen).

[ Voor 0% gewijzigd door NLMaca op 27-05-2017 00:17 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Goh ik zou ETH willen kopen, begint weer interessant laag te staan. De vraag is wat is de bodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vegetto1983 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:10:
is het erg als ze op polie blijven staan:?
Is geen probleem. Behalve als ze falliet gaan. Of de beheerders er met het geld vandoor gaan. Als je de coins niet in eigen beheer hebt heb je de coins ook niet. Dat is altijd een risico.
multipasser schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:19:
Goh ik zou ETH willen kopen, begint weer interessant laag te staan. De vraag is wat is de bodem.
ETH volgt BTC wel aardig. Heb zelf het idee dat 2000 voor de BTC nu wel de bodem is. Zou mij niets verbazen als de ETH bodem nu even 150 is. (In beide gevallen dollar trouwens)

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Eens. Echter gezien de dumps die nog steeds in china plaatsvinden zou het toch nog langzaam naar beneden kunnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Zo, ik heb nog maar even wat ETH bijgekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:26:
Eens. Echter gezien de dumps die nog steeds in china plaatsvinden zou het toch nog langzaam naar beneden kunnen aan.
Het kan nog wel wat lager inderdaad, maar denk dat we wel zo'n beetje op de bodem zijn. Ik zie er ook wel weer snel een paar 100 bijkomen. Rond de 2000 zitten we weer op het punt van 1 week terug voordat de extreme stijging begon. Ik gok dat als het dalen over is we ergens op 2200 of 2300 uitkomen.

ETH een beetje hetzelfde verhaal. Dieptepunt op 130 of 140 en dan weer terug naar 160 ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 00:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zijn mijn ETH 2 keer gecrasht. Als ik het een beetje analyseer, orderbooks bekijk e.d., dan lijkt het er toch op dat dit een gecoördineerde actie is van een paar grote investeerders. In een erg kort tijdsbestek verschijnen er uit het niets massale aantallen coins in de verkoop die niet in stop loss orders e.d. voorkwamen.

Ik krijg steeds meer het idee dat er een aantal zeer vermogende investeerders (zelfs een centrale bank kan met een druk op de knop bijdrukken/grote hoeveelheden munten opkopen om zo een beginnend, alternatief, onafhankelijkheid pretenderend, financieel stelsel te smoren) in een aantal stappen de prijs van de coins omhoog stuwen en vervolgens op een topprijs alles weer dumpen, hun winst is dan de investeringen die veel kleine beleggers/particulieren (hodlers, dus zonder stop loss) hebben gedaan tijdens de stijgende prijs.
Als zelfs een bitcoin binnen een kwartier zo sterk daalt, dan is het pump and dump fenomeen zo sterk dat eigenlijk de vermogende investeerders de koers en de winst van de coins bepalen.
Het vraag- en aanbod verhaal blijkt dan toch een illusie te zijn. Een markt van 25 miljard aan bitcoins manipuleren is voor een centrale bank natuurlijk peanuts.
Ik ben in elk geval vandaag uitgestapt, heb mijn resterende coins verkocht, volgende investering wordt dan maar weer donald duck-plaatjes of whisky ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:42:
Vandaag zijn mijn ETH 2 keer gecrasht. Als ik het een beetje analyseer, orderbooks bekijk e.d., dan lijkt het er toch op dat dit een gecoördineerde actie is van een paar grote investeerders. In een erg kort tijdsbestek verschijnen er uit het niets massale aantallen coins in de verkoop die niet in stop loss orders e.d. voorkwamen.
Darkroom trading.

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Je legt niet de schuld bij het feit dat ETH belachelijk gestegen is in de laatste weken, de markt overspoeld is met nieuwe "investeerders" en mensen daardoor erg trigger happy zijn(het liefst met 100x hefboom)? Een vermogend iemand kan best voor de trigger zorgen, maar als de markt omhoog wil, dan gaat hij omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
@Verwijderd

Blaming whales for losing money? Been there done that.

Sorry als je veel hebt verloren, maar het kan niet alijtd plezant zijn. Koers kan niet ad infinitum blijven stijgen.

Je moet ook je risico's al incalculeren vooraleer het fout gaat. Eens het verkeerd gaat is het al te laat.

[ Voor 22% gewijzigd door kristof1234 op 27-05-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esnesi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06-2017
Laten we hopen dat de LTC mooi zo door gaat.
Daarentegen zie ik de BTC nog wel harder droppen.
Candles van een maand zeggen voldoende imo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristof1234
isense schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:51:
Laten we hopen dat de LTC mooi zo door gaat.
Daarentegen zie ik de BTC nog wel harder droppen.
Candles van een maand zeggen voldoende imo!
En litecoin van 3 eur naar ergens in de 30 eur puur op Segwite hype, zonder dat er echt een draagvlak is het voor het praktisch gebruik van litecoins, dat is wel normaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

kristof1234 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:54:
[...]

En litecoin van 3 eur naar ergens in de 30 eur puur op Segwite hype, zonder dat er echt een draagvlak is het voor het praktisch gebruik van litecoins, dat is wel normaal? :)
€35 was ie op de top, terwijl de top was ingeschat op 14 dollar. 8)7

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kristof1234
Ik heb niet veel verloren, ik heb 25% winst gemaakt, waar ik eerder op 45% winst stond.

Punt is dat de forse prijsdaling in een zeer kort tijdsbestek van bijna alle coins duidt op een gecoördineerde actie van een aantal zeer vermogende beleggers, niet alle coinbezitters zitten de hele dag achter de computer of maken stop loss orders aan.
Dat betekent dat die groep van zeer vermogende beleggers met hun grote aantallen munten de koers en daarmee de winst kan manipuleren. Daarmee is voor mij het plezier er een beetje af, maar dat neemt niet weg dat je nog prima winst kan maken als je er veel tijd in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esnesi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06-2017
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:04:
maar dat neemt niet weg dat je nog prima winst kan maken als je er veel tijd in steekt.
Klein uurtje per dag.
Juiste indicatoren. (RSI/MAC-D)
Iets bredere stop/sells.

Moet lukken toch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kristof1234
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:04:
@kristof1234
Ik heb niet veel verloren, ik heb 25% winst gemaakt, waar ik eerder op 45% winst stond.

Punt is dat de forse prijsdaling in een zeer kort tijdsbestek van bijna alle coins duidt op een gecoördineerde actie van een aantal zeer vermogende beleggers, niet alle coinbezitters zitten de hele dag achter de computer of maken stop loss orders aan.
Die stelling kan ik niet aannemen.

Het is vooral massa-hysterie en paniek die de koersen zo zwaar naar beneden drukken. Dit werkt als een kettingreactie.

Misschien verkoopt één iemand 200 btc als eerste om paniek te veroorzaken, maar je kan niet zeggen dat die ook de reactie "controleert" van de andere mensen. In de extreme bullish markt van nde afgelopen weken kon die 100 bitcoin direct opgekocht worden en gingen we gewoon verder naar boven.

Ik denk ook dat stijgingen volgens een natuurlijk tempo moeten verlopen. Als het te snel gaat moet er een correctie komen. Het tempo waarmee de markt gaat is afhankelijk van duizenden parameters en zeker en vast niet bepaald door enkele grote investeerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:32:
Over een krappe 2u begint de ICO van NVO een decentralized exchange. 't project ziet er interessant uit.

https://nvo.io/
Is dat ook niet een doel van Internet of Coins? Daar heb ik meer vertrouwen in.

"The infrastructure for the unified hybrid token economy is provided by the weavechain, which is a self-pruning blockchain that functions as a decentralized currency exchange."
https://www.smithandcrown...n-economies-hybrid-tokens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er andere mensen die opeens problemen hebben met de Ledger Nano S? Ik kan al uren geen Ethereum meer versturen (krijg dan de melding dat de transactie 'rejected' is). Ik kan ook geen Stratis meer van de Ledger afhalen. Nadat ik de transactie goedkeur door op het knopje te drukken blijft de app hangen en loopt uiteindelijk vast.

Heb de App in Chrome en de app op de Nano S zelf al opnieuw geïnstalleerd , caches geleegd, etc. Maar zonder succes.

edit: Stratis werkt weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2017 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Fire69 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:14:
Bij Polo is BTC daarnet al even onder de 2000 gegaan...

Jammer dat ik momenteel geen geld kan missen om bij te kopen :N
Dat is mijn les van 2 dagen traden. Al je fiat in coins klinkt logisch, maar dan heb je niks om te kopen als het er echt toe doet. En je eigen coins kun je niet verkopen bij een echte crash, want dan pak je zoveel verlies.

Vanaf nu hou ik 20%-25% van mijn stack gewoon in USTD, voor het geval dat....
kristof1234 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:21:
[...]

Die stelling kan ik niet aannemen.

Het is vooral massa-hysterie en paniek die de koersen zo zwaar naar beneden drukken. Dit werkt als een kettingreactie.

Misschien verkoopt één iemand 200 btc als eerste om paniek te veroorzaken, maar je kan niet zeggen dat die ook de reactie "controleert" van de andere mensen. In de extreme bullish markt van nde afgelopen weken kon die 100 bitcoin direct opgekocht worden en gingen we gewoon verder naar boven.
Zoveel extreme volatiliteit in de markt toont juist ook het gebrek aan grote professionele investeerders aan. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar niet met genoeg investment dan. Zij verdienen aan volatiliteit uit de markt halen en daarmee een stabielere koers.

[ Voor 43% gewijzigd door Malarky op 27-05-2017 01:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:07
ik ben eigenlijk best blij :D. Begonnen met 159,- inleg en net mijn inleg verzilverd. (mijn inleg vanuit stratis winst uitbetaald). En nu heb ik nog 275,- verdeeld bij kraken (staat in XBT en is direct beschikbaar om te handelen) en litebit staan om mee te spelen.

Om deze reden ben ik ingestapt om te spelen met crypto. Was ik het kwijt geweest? Jammer dan. Stomme fout met ETH begaan (panic sell). Afgelopen dagen monero gekocht die gelijk dropte, snel weer verkocht. Maar al met al met leergeld toch een lekkere winst op dit budget.

Nu is de doelstelling om mijn winst verder uit te bouwen en ondertussen kennis op te doen. Nieuwe hobby haha.

Ik waardeer de kennis die hier gedeeld wordt op het forum!, al is het ook veel zelf uitzoeken (zo hoort het ook, het is tenslotte tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56

WhySoSerious

Be the change.

Muv van een paar munten is alles bloedrood. Alles wordt in fiat omgezet.

En BTC blijft maar klappen krijgen op Bitstamp.1750 USD bottom?

[ Voor 32% gewijzigd door WhySoSerious op 27-05-2017 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 21:59

oer

LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:56:
[...]
Het enige wat deze alliantie laat zien, is dat deze bedrijven interesse tonen en potentie zien in de blockchain technologie waarbij velen het alleen onderzoeken zodat ze het zelf intern kunnen gebruiken als losse chain. De munt ETH heeft hier niets mee te maken. Het is hooguit een groot testnet om de mogelijkheden te onderzoeken.

Dit had net zo goed bitcoin kunnen zijn als het niet zo'n bende was bij de devs.
Ben niet helemaal neutraal omdat ik een positie in ETH heb en (bijna) geen in BTC, maar ik zie dit toch wel een beetje anders ;)

Een van de doelstellingen van de alliantie is compatibel te zijn en mee te groeien met de publieke versie van ethereum. Ja, ik denk dat de meeste bedrijven inderdaad nu vooral interesse hebben in private chains, maar deze gaan ze wel op ethereum bouwen. Het is niet alsof ze na de testfase ineens een compleet nieuwe blockchain 'from scratch' gaan bouwen. Ze willen denk ik vooral ingewikkeldere business processen op de blockchain modelleren en daar zijn smart contracts juist heel erg geschikt voor. Om te zeggen 'ze hadden net zo goed bitcoin kunnen kiezen' vind ik dus een beetje te kort door de bocht omdat bitcoin maar zeer beperkt smart contracts ondersteund op dit moment.

Waarom ik denk dat dit gunstig is voor het ethereum ecosystem en dus ook ether:
  • Je hebt ineens heel veel groepjes slimme mensen (research types) van al die bedrijven die actief dingen gaan doen met ethereum smart contracts: ethereum virtual machine wordt daardoor de smart contract standaard
  • Al die groepjes werken samen aan libraries en verbeteringen voor de smart contract programmeertaal. Als ik het goed begrijp worden die libraries ook gewoon publiek.
  • Groter aantal developers = meer ideeën = meer startups = meer op het publieke netwerk van ethereum
  • Ik denk dat men private chains uiteindelijk ook met elkaar zal gaan koppelen. Hierbij zou de public ethereum blockchain een logische keuze zijn omdat ze daar toch al mee bekend zijn. Zelfde geldt voor nieuwe ideeën binnen bedrijven die ze misschien wel op een public chain willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Goedemorgen

Zal wel even schrikken zijn voor sommige vandaag.

Hoop dat het alleen een dipje is en snel weer omhoog gaat, maar mijn gevoel zegt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Mr. Noodle schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:50:
Goedemorgen

Hoop dat het alleen een dipje is en snel weer omhoog gaat, maar mijn gevoel zegt anders.
Voor mij is deze dip in ETH enkel een mooi moment om meer bij te kopen :-) Nadeel dat fiat nog naar crypto moet en het weekend is, ook bij Kraken.

Het weekend even afwachten, met wat geluk dipt het nog wat meer, hehe.

Waar ik eerder dacht dat BTC en ETH eigen koersen volgende zijn ze de afgelopen dagen identiek. Is dit toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wakker worden, prima wat pijn, mwah. Uur later ... hey alle alts zakken weer door de vloer :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Mr. Noodle schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:50:
Goedemorgen

Goedemorgen en een mooi instapmomentje toch want het ging veel te hard omhoog. :P
En ach, Hodl is al jaren de favoriete strategie hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
Je vindt hier echt successupporters. Vorige week veel mensen hier in halleluja stemming. Nu er een correctie plaatsvindt, willen ze er weer zo snel mogelijk van af.

What goes up, must come down. Zeker als het zo snel is gegaan als afgelopen weken. Maar we zullen ook weer niet meer zo laag zakken.

Uiteindelijk gaat de boel weer stijgen als we in wat rustiger vaarwater zijn beland. Minder focus op al die ontwikkelingen. Denk aan de marshmallow-test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Uitzitten of bijkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Zo. Lekker wakker worden. Meteen wat WAVES bijgekocht. ETH nog even afwachten en wat bijkopen en daarna maar lekker wachten tot het stijgt.

Heerlijk als mensen bang worden 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
Lastig lastig. Ik wil nog 0,5 bitcoin en 1 ether bijkopen.

Het heeft alleen geen spoed. In mn hoofd heb ik de prijs op 1BTC voor €1500 maar wie zegt dat het de komende 6 maanden x raak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
LED-Maniak schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Dit kan ik niet met je eens zijn. Er zijn essentiële verschillen tussen eth en btc, met name op het gebied van programmeerbaarheid.

Nee, de Alliance had niet net zo goed op btc kunnen draaien, want op de bitcoin chain zijn de mogelijkheden beperkt.

Zie deze blog post van
coinbase over de verschillen tussen ethereum en bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

Hier ook wat bijgekocht van wat ik vorig weekend met winst verkocht heb. Kleine hoeveelheden, mijn grootste stash staat op de ledger en blijft daar.

Paniek is een slechte raadgever, probeer dus niet teveel in paniek te raken nu.
Over een maand zitten we misschien al weer op een nieuw hoogtepunt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1 ... 93 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).