Kraken.comStrengBENG schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:39:
Op welke exchange/site verkopen jullie je BTC voor euro s, zonder een mega fee te betalen?
BTC, BTC/USD, LTC, ETH allemaal last van het zelfde dipje
https://multicharts.netli...AKEN:LTCEUR,KRAKEN:ETHEUR
handig 4 van die charts.Mr. Noodle schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:42:
BTC, BTC/USD, LTC, ETH allemaal last van het zelfde dipje
Ja op basis van BTCLiberteh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Die percentages is het verschil t.o.v. 24 uur geleden.
maar die is ook niet stabiel waardoor het dus nauwelijks betekenis heeft
Haha, welcome to the world of CryptoCurrenciesRemco10 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Ja op basis van BTC
maar die is ook niet stabiel waardoor het dus nauwelijks betekenis heeft
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
hoeveel Ripto Bux heb jij dan gekregen? ik heb nu iets van 11K Ripto Bux gekregen, maar dat is iets van 10 Waves. of is dit afhankelijk van de hoeveelheid Waves die je hebt?ZippFire schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:49:
Ik heb in mijn Waves wallet gisteren en vandaag Ripto Bux ontvangen.
Men heeft het over een Airdrop voor alle Waves holders?
Iemand bekend mee?
Toch gauw 28 waves extra!
Verwijderd
Ik vind bitonic extreem duur, in vergelijking met BTCDirect. Elke keer ik ga kijken vragen ze bijna 80 euro meer voor een BTC
Ik kijk nu en bitonic is 13 euro goedkoper.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Ik vind bitonic extreem duur, in vergelijking met BTCDirect. Elke keer ik ga kijken vragen ze bijna 80 euro meer voor een BTC
Verwijderd
Heb ook een shitload van die dingen ontvangen? Kan ik nu mijn biezen pakken richting de zon?weertenaar schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:52:
[...]
hoeveel Ripto Bux heb jij dan gekregen? ik heb nu iets van 11K Ripto Bux gekregen, maar dat is iets van 10 Waves. of is dit afhankelijk van de hoeveelheid Waves die je hebt?
Moet je ze wel eerst nog kwijt zien te rakenVerwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:11:
[...]
Heb ook een shitload van die dingen ontvangen? Kan ik nu mijn biezen pakken richting de zon?
Ja, dat kan ik doen, maar dan nog staan die Bitcoins niet in mijn nieuwe Jaxx wallet? Het staat nu in Multibit.
Of begrijp ik het niet?
Bitonic vraagt nu 2160,79 voor 1 BTC. BTCDirect €2.190,94 .Ik snap niet wat je bedoelt.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Voor elke grote ETH koersstijging is er kleine dip geweest, ik ga er vanuit dat dit er ook weer een is.
Privatekeys exporteren uit Multibit en importeren in Jaxx.Crasheeee schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:33:
[...]
Ja, dat kan ik doen, maar dan nog staan die Bitcoins niet in mijn nieuwe Jaxx wallet? Het staat nu in Multibit.
Of begrijp ik het niet?
Dit verschilt constant. Hangt ook compleet af van welke koers de BTC heeft, waar die koers vandaan komt, hoe vaak het geupdate word. Vraag en aanbod zal ook vast nog meespelen. Dus voordat je koopt even controleren.Biersteker schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:34:
[...]
Bitonic vraagt nu 2160,79 voor 1 BTC. BTCDirect €2.190,94 .Ik snap niet wat je bedoelt.
Even een vraagje aan de experts (of liefhebbers) hier:
Ik besloot paar dagen geleden even te kijken wat mijn dogecoins waard waren. Blijkt dat die toch nog iets van waarde hebben weten te bereiken/behouden. Na wat gedoe m'n oude wallet op de kop getikt, wachtwooord (half) vergeten maar na een nachtje slapen heeft mijn onderbewustzijn me gered en kon ik t' zaakje unlocken.
Heb een slordige 800,000 Doge's wat als ik het mij niet vergis, +- 1 BTC waard is nu.
Ik zie diverse prijzen op diverse exchanges staan, van 1000 tot 3k (paar dagen geleden vs nu ook al verschillend zie ik).
Is het slim om de doge's voor dollars te verkopen en een BTC terug te kopen?
Of is het efficienter om het direct in Doge --> BTC te doen?
Verder zit ik er aan te denken om of die ene BTC in zijn geheel als long-term investment aan te houden (over 10 jaar kijken wat het waard is). Of ik doe een 50-50 (half cash, wat schulden afbetalen) en 0.5 BTC als long-term investment.
Graag wat feedback, loop 3.5 jaar achter
Dank alvast voor jullie wijsheid!
Ik besloot paar dagen geleden even te kijken wat mijn dogecoins waard waren. Blijkt dat die toch nog iets van waarde hebben weten te bereiken/behouden. Na wat gedoe m'n oude wallet op de kop getikt, wachtwooord (half) vergeten maar na een nachtje slapen heeft mijn onderbewustzijn me gered en kon ik t' zaakje unlocken.
Heb een slordige 800,000 Doge's wat als ik het mij niet vergis, +- 1 BTC waard is nu.
Ik zie diverse prijzen op diverse exchanges staan, van 1000 tot 3k (paar dagen geleden vs nu ook al verschillend zie ik).
Verder zit ik er aan te denken om of die ene BTC in zijn geheel als long-term investment aan te houden (over 10 jaar kijken wat het waard is). Of ik doe een 50-50 (half cash, wat schulden afbetalen) en 0.5 BTC als long-term investment.
Graag wat feedback, loop 3.5 jaar achter
Als je schulden hebt, zou ik deze afbetalen.. don't invest money you can't miss..majic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:03:
Even een vraagje aan de experts (of liefhebbers) hier:
Ik besloot paar dagen geleden even te kijken wat mijn dogecoins waar waren. Blijkt dat die toch nog iets van waarde hebben weten te bereiken/behouden. Na wat gedoe m'n oude wallet op de kop getikt, wachtwooord (half) vergeten maar na een nachtje slapen heeft mijn onderbewustzijn me gered en kon ik t' zaakje unlocken.
Graag wat feedback, loop 3.5 jaar achterDank alvast voor jullie wijsheid!
Ha, ik dacht support van btcdirect heeft m'n ticket voor de niet door hun verkochte btc opgepakt. Is het een reclame mailtje
Mooie vondst trouwens die DOGE stash
Mooie vondst trouwens die DOGE stash
Lening bij de bank, die 1000 euro extra ga ik niet opeens alles mee afbetaald hebben. Maar die 0.5 BTC kan over 10 jaar zomaar iets leuks waard zijn. That's iig the reasoningSecsytime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:05:
[...]
Als je schulden hebt, zou ik deze afbetalen.. don't invest money you can't miss..
Even som maken of aflossen goedkoper is dan rente betalen over diezelfde tijd.majic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:30:
[...]
Lening bij de bank, die 1000 euro extra ga ik niet opeens alles mee afbetaald hebben. Maar die 0.5 BTC kan over 10 jaar zomaar iets leuks waard zijn. That's iig the reasoning
De kans dat die bitcoin meer waard gaat worden is best aanwezig, dus persoonlijk zou ik vasthouden. Wie weet komt de voorspelling van die PayPal director uit (https://www.cryptocoinsne...says-paypal-director/amp/) en ben je over 10 jaar miljonair...majic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:30:
[...]
Lening bij de bank, die 1000 euro extra ga ik niet opeens alles mee afbetaald hebben. Maar die 0.5 BTC kan over 10 jaar zomaar iets leuks waard zijn. That's iig the reasoning
Heerlijk om te zien dit dipje. Dan kan ik weer meedoen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Twijfel ook om weer in te stappen. Voor de afgelopen 48h is het een flinke daling maar ten opzichte van een week geleden...
Tja, het blijft koffiedik kijken. Ik zit niet in de cryptocoin... Vindt het maar een onzinnig iets en spendeerde gisteren 25k aan het extra aflossen van mijn hypotheek i.p.v. investeren. Toch is er een ander deel in mij dat zegt dat ik maar gewoon 1 bitcoin moet kopen en dan offline moet gaan bewaren tot mijn zoon zijn 18e verjaardag (in 2035) en voor die tijd niet... Het is een gok van 2300 euro, dat valt wel te behappen..Remco20 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:19:
[...]
De kans dat die bitcoin meer waard gaat worden is best aanwezig, dus persoonlijk zou ik vasthouden. Wie weet komt de voorspelling van die PayPal director uit (https://www.cryptocoinsne...says-paypal-director/amp/) en ben je over 10 jaar miljonair...
Maar:
- ga ik spijt hebben van 2300 euro vergokken (mocht de BTC crashen)
- ga ik spijt hebben dat ik twijfelde om te kopen maar het nooit deed
Dan doe je toch een ETH ipv een BTCPresident schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:13:
[...]
Tja, het blijft koffiedik kijken. Ik zit niet in de cryptocoin... Vindt het maar een onzinnig iets en spendeerde gisteren 25k aan het extra aflossen van mijn hypotheek i.p.v. investeren. Toch is er een ander deel in mij dat zegt dat ik maar gewoon 1 bitcoin moet kopen en dan offline moet gaan bewaren tot mijn zoon zijn 18e verjaardag (in 2035) en voor die tijd niet... Het is een gok van 2300 euro, dat valt wel te behappen..
Maar:
Je kunt ook gewoon 0.2 btc kopen voor iets van 500. Koop waar je in gelooft, niet wat toevallig betaalbaar is.
Koop met de rente die je bespaard iedere maand BTC en kijk hoe snel het gaat. Als je het niet meer wilt, cash je uit, als het harder gaat, leg je meer in.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:13:
[...]
Tja, het blijft koffiedik kijken. Ik zit niet in de cryptocoin... Vindt het maar een onzinnig iets en spendeerde gisteren 25k aan het extra aflossen van mijn hypotheek i.p.v. investeren. Toch is er een ander deel in mij dat zegt dat ik maar gewoon 1 bitcoin moet kopen en dan offline moet gaan bewaren tot mijn zoon zijn 18e verjaardag (in 2035) en voor die tijd niet... Het is een gok van 2300 euro, dat valt wel te behappen..
Maar:
Maar mijn positie op ETH uitgebreid met 0,59.
Zit nu op 1,14. B
TC is dramatisch op dit moment.....
Zit nu op 1,14. B
TC is dramatisch op dit moment.....

[ Voor 4% gewijzigd door R20141016 op 26-05-2017 20:26 ]
Ik zie nu niet 1,2,3 naar welke altcoins het BTC geld gaat. Lijkt eigenlijk alsof mensen cashen in fiat of niet?
Nah, ik hoef geen 0,01238128 te kopenDaCoTa schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:24:
[...]
Koop met de rente die je bespaard iedere maand BTC en kijk hoe snel het gaat. Als je het niet meer wilt, cash je uit, als het harder gaat, leg je meer in.
Als ik het ga doen dan wil ik gewoon 1 BTC en 1 ETH.. Ik twijfel alleen over de opslag, ik ben meer van het 'fysiek' kant-en-klaar hebben in plaats van opslaan op digitale media en dan hopen dat het nog werkt over 5 of 10 jaar
Aan de andere kant vind ik het ook enigszins moeilijk te geloven dat 1 BTC ooit bijvoorbeeld 20.000 waard zal zijn. Teveel mensen die nu veel munten hebben en dan erg rijk zouden zijn
Wat is er daar moeilijk aan te geloven?President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:26:
[...]
Aan de andere kant vind ik het ook enigszins moeilijk te geloven dat 1 BTC ooit bijvoorbeeld 20.000 waard zal zijn. Teveel mensen die nu veel munten hebben en dan erg rijk zouden zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-05-2017 20:34 ]
Ik las laatst een oude post van me terug waar ik een paar jaar terug voor 200 euro BTC heb gekocht in een dipje. Dat is al een stijging van 1000% in die tijd met wat het nu is. Zou ook niet inzien waarom dat niet nog eens zou kunnen gebeuren. En die mensen die veel munten hebben zullen een gedeelte met die stijging ook wel weer verkopen.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:26:
[...]
Nah, ik hoef geen 0,01238128 te kopen
Als ik het ga doen dan wil ik gewoon 1 BTC en 1 ETH.. Ik twijfel alleen over de opslag, ik ben meer van het 'fysiek' kant-en-klaar hebben in plaats van opslaan op digitale media en dan hopen dat het nog werkt over 5 of 10 jaar![]()
Zoals alles in een markt-economie; het is wat de gek ervoor geeft, simpel gezegd. Het huis naast mijn ouders is vorig jaar voor bijna 7 ton verkocht (Euro) terwijl de aanschafwaarde ongeveer anderhalve ton was (gulden). Die bakstenen zijn niet ineens van goud geworden de afgelopen zoveel jaar; het is speculatie, vraag & aanbod en dat voor een object (huis) wat er al 60 jaar staat en er niet beter / mooier / praktischer op is geworden.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:26:
[...]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Toen ie 1 dollar was kon niemand geloven dat ie ooit 1000 zou zijn. Dus x1000 kan wel, maar nog eens x20 niet ?President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:26:
[...]
Vergeet niet dat er nooit meer dan 21 miljoen zullen zijn. Dat met nog een een paar miljoen verloren coins maakt het extreem schaars.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2017 20:39 ]
Klopt, mogelijk een bubbel/hype en mogelijk echt de toekomst. Niemand die het weet, zowel de believers alsmede de non-believers niet. Vandaar dat het een keus is en kan het denk ik geen kwaad om wat geld erin te stoppen wat ik toch wel kan 'missen' (al moet ik mijn vrouw daar nog van overtuigen'.
Over een jaar of 5 valt er wel wat zinnigs over te vertellen
Even wachten tot Januari danPresident schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:41:
[...]
Klopt, mogelijk een bubbel/hype en mogelijk echt de toekomst. Niemand die het weet, zowel de believers alsmede de non-believers niet. Vandaar dat het een keus is en kan het denk ik geen kwaad om wat geld erin te stoppen wat ik toch wel kan 'missen' (al moet ik mijn vrouw daar nog van overtuigen'.
XRP = trash
Iets te vroeg bijgekocht vandaag, hopelijk zitten wij niet in de bull trap en zal de koers de komende dagen wel herstellen.
Dat er een hoop alts in een bubbel zitten geloof ik wel. Niet alle coins zie ik op lange termijn veel waarde houden. En inderdaad stop er geld in wat je kan missen.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:41:
[...]
Nee.
Ik snap de relevantie niet met je jaloezie dat er een hoop mensen rijk zouden worden met BTC op 20.000 dollar.
Wie heeft het over jaloezie? Daar heb ik het helemaal niet over.Hatsieflatsie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:46:
[...]
Ik snap de relevantie niet met je jaloezie dat er een hoop mensen rijk zouden worden met BTC op 20.000 dollar.
Als er mensen zijn die denken dat de bitcoin honderdduizenden euro's waard gaat zijn in de toekomst, dan zou het dom zijn om ze nu al te verkopen en dan zou iedereen die dat denkt gigantisch veel bitcoins moeten gaan kopen. Ik gun het iedereen, maar als een bitcoin op een gegeven moment een miljoen euro waard zou zijn dan zou er een gigantisch bedrag aan 'echt geld' in de virtuele munt moeten worden gestopt
Dan gaan mensen in andere termen praten, namelijk in micro bitcoins, je kan ze namelijk gewoon opdelen....President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:48:
[...]
Wie heeft het over jaloezie? Daar heb ik het helemaal niet over.
Als er mensen zijn die denken dat de bitcoin honderdduizenden euro's waard gaat zijn in de toekomst, dan zou het dom zijn om ze nu al te verkopen en dan zou iedereen die dat denkt gigantisch veel bitcoins moeten gaan kopen. Ik gun het iedereen, maar als een bitcoin op een gegeven moment een miljoen euro waard zou zijn dan zou er een gigantisch bedrag aan 'echt geld' in de virtuele munt moeten worden gestopt
Nog maar 7 jaar geleden was het niet dom om 10.000 BTC aan een pizza uit te geven.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:48:
[...]
Dat is iets dat sommige nog niet snappen van dit spelletje.President schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:48:
[...]
XRP = trash
Over BTC gesproken: het lijkt alsof ie nu even in een vrije val is beland ...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Veel paniek onder de nieuwe mensen?pven schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:51:
We zitten nog steeds hoger dan 1 week terugpven schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:51:
Eens uiteraard. Maar het valt op dat ie in een paar uur tijd toch heel hard naar beneden gaat. Nou gebeurt dat wel vaker met BTC uiteraard.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ja, toch denk ik dat een hoog getal lastiger te behappen is voor veel mensen, psychologisch. Daarom hoop ik dat ze op gegeven moment gaat opdelen, zegmaar een minicoin als de standaard gaan nemen, dus dat mbtc de rapportage standaard wordtPilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:37:
[...]
Toen ie 1 dollar was kon niemand geloven dat ie ooit 1000 zou zijn. Dus x1000 kan wel, maar nog eens x20 niet ?
Vergeet niet dat er nooit meer dan 21 miljoen zullen zijn. Dat met nog een een paar miljoen verloren coins maakt het extreem schaars.
Dat komt, anders zou het namelijk langzaam weer minder waard worden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:56:
[...]
Daarom hoop ik dat ze op gegeven moment gaat opdelen, zegmaar een minicoin als de standaard gaan nemen, dus dat mbtc de rapportage standaard wordt
Appel heeft iets vergelijkbaars gedaan toen een aandeel 700 moest kosten en er geen draagvlak meer was.
Opdelen in 10 et voila..
XRP = trash
Voor de mensen die het nog niet wisten/doorhadden; hier een enorme beginner met crypto en dan voornamelijk ingegeven door recente berichten over dalingen & stijgingen.
Vandaag een schot voor de boeg gedaan en nu eigenaar van 0.125 BTC en 100XRP. De koersdalingen die na 14:00 zijn ingezet, zullen me niet wakker houden maar geven juist aandacht/houvast voor de komende dagen/weken. Hopelijk morgen verificatie op Kraken en Bitstamp klaar en dan eens zien waar ik de komende tijd geld voor overhoud, in ieder geval naast de vaste lasten hier in het huishouden
Vandaag een schot voor de boeg gedaan en nu eigenaar van 0.125 BTC en 100XRP. De koersdalingen die na 14:00 zijn ingezet, zullen me niet wakker houden maar geven juist aandacht/houvast voor de komende dagen/weken. Hopelijk morgen verificatie op Kraken en Bitstamp klaar en dan eens zien waar ik de komende tijd geld voor overhoud, in ieder geval naast de vaste lasten hier in het huishouden
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Laat bitcoinity dat nou al 4 jaar doen: http://bitcoinity.org/marketsVerwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:56:
[...]
Ja, toch denk ik dat een hoog getal lastiger te behappen is voor veel mensen, psychologisch. Daarom hoop ik dat ze op gegeven moment gaat opdelen, zegmaar een minicoin als de standaard gaan nemen, dus dat mbtc de rapportage standaard wordt
Dat probleem heb je alleen in de naamgeving aangezien je bitcoin behoorlijk vaak op kunt delen. Als BTC nog eens x100 gaat is 1 sathoshi 2 eurocent waard (ongeveer). Genoeg ruimte om te groeien dus.
Ik kom even melden dat ik ondertussen ben uitgestapt. Heb al mijn fiat geld van Kraken gehaald. Heb uiteindelijk geen winst gemaakt na een paar weken traden. Buy & Hold was beter geweest, maar ook dan was ik denk ik nu zo ongeveer uitgestapt.
Ik stond vrijwel steeds op mooie winst, maar door foutjes en pech is alle winst in de afgelopen dagen verdampt. Ik ging steeds meer tijd besteden aan het volgen van koers, nieuws, fora, enz. Het was leerzaam en meestal ook leuk, maar ik ben er wel klaar mee nu.
Ook helpt het niet dat Kraken op piekmomenten een drama is. Zonet nog, ging een stoploss niet af. Door dat soort dingen ben ik eigenlijk constant de boel aan het checken. Wat doet de koers, moet de stop-loss verschuiven, wat verwacht ik, enz. Vind het zelf eigenlijk helemaal niet relaxed, ik denk dat het ook voor niemand echt relaxed is. Buy & Hold is wat dat betreft een betere strategie. Had dat zelf een week geleden ook door, maar door de laatste flinke correcties is dat plan dus helemaal mislukt en is ook meteen alle winst weg.
Heb in ieder geval besloten om mijn tijd en geld aan andere hobby's en voor mij belangrijke dingen te besteden. Het heeft mij verder gelukkig niks gekost, er zijn genoeg mensen die op dit moment wel (flink wat) geld verloren hebben.
Alsnog iedereen bedankt hier en succes!
Ik stond vrijwel steeds op mooie winst, maar door foutjes en pech is alle winst in de afgelopen dagen verdampt. Ik ging steeds meer tijd besteden aan het volgen van koers, nieuws, fora, enz. Het was leerzaam en meestal ook leuk, maar ik ben er wel klaar mee nu.
Ook helpt het niet dat Kraken op piekmomenten een drama is. Zonet nog, ging een stoploss niet af. Door dat soort dingen ben ik eigenlijk constant de boel aan het checken. Wat doet de koers, moet de stop-loss verschuiven, wat verwacht ik, enz. Vind het zelf eigenlijk helemaal niet relaxed, ik denk dat het ook voor niemand echt relaxed is. Buy & Hold is wat dat betreft een betere strategie. Had dat zelf een week geleden ook door, maar door de laatste flinke correcties is dat plan dus helemaal mislukt en is ook meteen alle winst weg.
Heb in ieder geval besloten om mijn tijd en geld aan andere hobby's en voor mij belangrijke dingen te besteden. Het heeft mij verder gelukkig niks gekost, er zijn genoeg mensen die op dit moment wel (flink wat) geld verloren hebben.
Dan was het ook geen Buy&Hold geweest ^^Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:05:
Buy & Hold was beter geweest, maar ook dan was ik denk ik nu zo ongeveer uitgestapt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat niet alleen, wat dacht je van goud? Op het begin had men er ook ontiegelijk veel van, het was geen fluit waard.. Men ging het maar verkopen en uiteindelijk verspreid het wel. Zoals met alles heb je mensen die rijk zijn (of die nu veel euro's, goud, diamanten of bitcoins hebben).MAX3400 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:37:
[...]
Zoals alles in een markt-economie; het is wat de gek ervoor geeft, simpel gezegd. Het huis naast mijn ouders is vorig jaar voor bijna 7 ton verkocht (Euro) terwijl de aanschafwaarde ongeveer anderhalve ton was (gulden). Die bakstenen zijn niet ineens van goud geworden de afgelopen zoveel jaar; het is speculatie, vraag & aanbod en dat voor een object (huis) wat er al 60 jaar staat en er niet beter / mooier / praktischer op is geworden.
Mensen die ergens iets in zien, dat vasthouden, tsja die kunnen geluk hebben.. That's life, toch?
Tjeerd, ik ben een lurker en heb niet eerder in dit topic gereageerd. Maar ik wil je wel bedanken voor je tips en uitgebreide uitleg. Veel van opgestoken.Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:05:
Ik kom even melden dat ik ondertussen ben uitgestapt. Heb al mijn fiat geld van Kraken gehaald. Heb uiteindelijk geen winst gemaakt na een paar weken traden. Buy & Hold was beter geweest, maar ook dan was ik denk ik nu zo ongeveer uitgestapt.
36 Grindtegels 40x60 - 3 Afvalbakken - Toilet boven en beneden
Ik bedoel daarmee dat ik beter vanaf het begin tot nu toe niks had kunnen doen met trades. Dan had ik nog iets van 1500 euro winst gemaakt. Door alle trades en fees is er van die 1500 euro helaas gewoon niks over. Ook al heb ik met bepaalde shorts en 5xleverage ook veel extra winst gemaakt.
Veel van geleerd hoor, maar voorlopig wil ik er even uit. Misschien later weer.
Krijg je achteraf geen spijt dat je niet nog 500 euro hebt laten zitten?Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:10:
[...]
Ik bedoel daarmee dat ik beter vanaf het begin tot nu toe niks had kunnen doen met trades. Dan had ik nog iets van 1500 euro winst gemaakt. Door alle trades en fees is er van die 1500 euro helaas gewoon niks over. Ook al heb ik met bepaalde shorts en 5xleverage ook veel extra winst gemaakt.
Gewoon zonder 24/7 de koersen te volgen?
Aaah jammer, ja ik hou het nu al jarenlang vast, vrijwel dagelijks, zelfs op mijn vakantie ergens verrieweg wanneer de vrouw een boek pakt, dan check ik even de koersen..Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:05:
Dat is denk ik een soort ''part of the job''. Heb je geen geduld, vind je het niet leuk (als hobby), dan is het simpelweg verstandig om eruit te stappen anders heb je de kans op zeer slechte investeringen (gewoon snel klikken om maar iets te doen).
Wijs besluit van je (bedoel ik niet negatief, maar juist positief), beter eruit dan motivatie verliezen en ''domme'' dingen doen.
Toch zie ik dit heel veel de laatste tijd; mensen willen het ook wel even proberen en komen erachter dat het toch wel wat kennis en tijd vereist
Waarschijnlijk, tot ooit/snel
Volgens mij ben ik een van de weinigen die nog even iets heeft bijgekocht aan BTC?
Maar Tjeerd, waarom uitstappen in het dal? Ik denk dat de meeste mensen hier nog wel een stijging verwachten voor de komende dagen. Anyway, als je jezelf er beter bij voelt heb je sowieso de beste keuze gemaakt.
Maar Tjeerd, waarom uitstappen in het dal? Ik denk dat de meeste mensen hier nog wel een stijging verwachten voor de komende dagen. Anyway, als je jezelf er beter bij voelt heb je sowieso de beste keuze gemaakt.
Y'24
Verwijderd
Wat een hele mooie manier is om voor lange termijn BTC te houden is een private key genereren en wat coins te sturen naar het adres. Print het uit op een aantal papiertjes / zet het op een aantal usb sticks (zorg voor backups). Doordat het niet meteen beschikbaar is, ben je veel minder snel geneigd om te acteren op de koers.Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:05:
Van Hodl mag je pas spreken als je het hebt over maanden/jaren.
Ik denk dat het vrij normaal is, ik het zelf ongeveer hetzelfde gehad jaren geleden en houd de coins die ik nog heb (weinig) gewoon vast. Ik denk dat het voor best veel mensen die even snel winst hebben gemaakt opeens een echte dagtaak wordt om de koersen te volgen en alles te proberen te analyseren om maar meer binnen te halen.Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:10:
[...]
Het probleem met crypto is echter dat er soms niet zoveel te analyseren is, dat zie je nu ook wel mensen die denken dat er paniek is onder nieuwe kopers en de btc daarom nu lager staat? Nee natuurlijk niet, de nieuwe mensen hebben niet zoveel btc. Het is gewoon een fenomeen waar je zelf niet zoveel invloed op hebt en je bent uiteindelijk voor een groot gedeelte afhankelijk van de big stakeholders.
Er zullen vast een aantal hele succesvolle handelaren zijn en wellicht ook een paar met een hoop skills, maar ik denk dat er veel meer zijn die met geluk (of pech) veel winnen of verliezen. Tsjah, dat is leuk zolang je maar wint, maar als dat niet het geval is, gaat die dagtaak al snel als een verspilling voelen. Ik ben iig ook blij dat ik een beetje uit het crypto gebeuren ben, behalve dat ik het wel leuk vind om soms even over de ontwikkelingen te lezen.
Ik zou zeggen, laat het ook een waarschuwing zijn voor de nieuwelingen hier, hoewel het ook al vaak genoeg door velen is gezegd (vooral mbt altcoins), maar ik weet ook wel dat die zich daar niks van aan trekken
De nacht voor afgelopen nacht ging de XBT zo hard omhoog dat mensen uit de alt coins stapten. Toen er gister daling was stapten mensen in kleine getallen weer in de alt coins. Vandaag zie ik dat XBT in potentie nog harder valt maar dat mensen ook nog eens uit de alt coints stappen. Wie heeft een idee waarom? Behalve dat het weer de week afsluiting is.
Wat een stress...Muis op de knop 'kopen' bij bitonic maar niet weten waar het dal eindigt
je zegt het zelf al, week afsluiting mensen willen cash eind van de week.Saturnus schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:22:
De nacht voor afgelopen nacht ging de XBT zo hard dat mensen uit de alt coins stapten. Toen er gister daling was stapten mensen in kleine getallen weer in de alt coins. Vandaag zie ik dat XBT in potentie nog harder valt maar dat mensen ook nog eens uit de alt coints stappen. Wie heeft een idee waarom? Behalve dat het weer de week afsluiting is.
Grote jongens doen nog even wat handel de deur uit en de kleintjes raken in paniek
Deze correctie was te verwachten.
Rond 21:00 0.25BTC verkocht voor EUR en zit ook te wachten om weer 0.25 terug te kopen.
Het zijn de bedragen niet maar wel leuk en even spannend om zo te volgen.
Gewoon op het iDeal scherm zetten en telkens annuleren als de prijs verder zaktRepeating schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:26:
Wat een stress...Muis op de knop 'kopen' bij bitonic maar niet weten waar het dal eindigt
Dankje! Dat waardeer ik erg. Dat is voor mij eigenlijk ook het leukste onderdeel van alles geweest. Mensen op weg helpen en erover praten met anderen, zoals @Rannasha (hij weet nog veel meer dan mij).Volgas schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:09:
[...]
Tjeerd, ik ben een lurker en heb niet eerder in dit topic gereageerd. Maar ik wil je wel bedanken voor je tips en uitgebreide uitleg. Veel van opgestoken.
Lennardnl schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:12:
[...]
Krijg je achteraf geen spijt dat je niet nog 500 euro hebt laten zitten?
Gewoon zonder 24/7 de koersen te volgen?
Check de huidige koers... het daalt erg hard nu hoor. Ik denk zelf dat het wel even voorbij is met de stijging. Juist aan het maar blijven kopen en Bull zijn (denken dat de prijs wel gaat stijgen), ben ik de afgelopen dagen alle winst kwijtgeraakt.RvV schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:16:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die nog even iets heeft bijgekocht aan BTC?
Edit: Vooral als je met 5xleverage handelt. Dan zijn deze grote correcties funest.
Van winst nemen wordt je niet arm. Beter winst kwijt dan verlies ...Playa del C. schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:28:
Juist aan het maar blijven kopen en Bull zijn (denken dat de prijs wel gaat stijgen), ben ik de afgelopen dagen alle winst kwijtgeraakt.
Ik zag dit niet aankomen. Te vroeg iets bijgekocht. Naja, zolang je niet verkoopt heb je ook geen verlies
Same here. En dat is ook mijn insteek, dan moet ik misschien wat langer wachten.Freakster86 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:33:
Ik zag dit niet aankomen. Te vroeg iets bijgekocht. Naja, zolang je niet verkoopt heb je ook geen verlies
Y'24
Verwijderd
Voor iedereen die te hoog is ingestapt:

Gewoon houden. Je hebt pas verlies als je verkoopt.

Gewoon houden. Je hebt pas verlies als je verkoopt.
Net even 1 BTC bijgekocht op 1860, en nu hopen dat dit de bodem was 
De voorraad op Bitonic loopt hard terug.
Correctie, 300 BTC weg binnen 10 minuten.
De voorraad op Bitonic loopt hard terug.
Correctie, 300 BTC weg binnen 10 minuten.
[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 26-05-2017 21:39 ]
Deze correctie is toch al heel lang verklaarbaar (keer op keer).Mr. Noodle schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:26:
[...]
je zegt het zelf al, week afsluiting mensen willen cash eind van de week.
Grote jongens doen nog even wat handel de deur uit en de kleintjes raken in paniek
Deze correctie was te verwachten.
Uiteraard, wat jij zegt klopt. De kleintjes zijn denk ik het grootste ''probleem'', die dienen vertrouwen te krijgen, iets wat wij allang hebben (nu wil ik mezelf geen grote jongen noemen, wel een jongen van de eerste dag).
Zodra een coin niet meer stijgt en misschien zelfs daalt, denken veel nieuwe mensen: shit dit was het, nu snel verkopen voordat ik verlies maak. Het gevolg is, is dat de coin hoe dan ook weer omhoog gaat (genoeg mensen die het volle bak vertrouwen).
Deze grote jongens hopen ergens dat de beginners bang worden, verkopen, prijs daalt, grote jongens slaan hun kans. En nu moet ik eerlijk zijn, ik doe dit elke keer opnieuw..
Staat een bekende coin in de -% op de exchange? Kopen.. Dit is vrijwel gegarandeerd winst.
Ga ik een coin kopen die in een razend tempo stijgt (ik zag laatst reddcoin op bittrex), dan wist ik vrijwel 100% zeker dat deze in no-time ook weer keihard zou dalen. Kopen terwijl die zo hard stijgt, dat is een grotere kans op verlies. Oftewel, die coin lekker voorbij laten gaan (uiteraard, totaal geen spijt van)
Daalt een bekende coin (eth, btc, dash, xmr, zec) dan vind ik het handig om te gaan kopen.
Paar uur geleden nog ETH gekocht toen ik hem zag dalen, ondertussen is die nog iets verder gedaald (ja jammer, ik had er nog minder voor kunnen betalen). Anyway, staat die morgen weer in de +, is het weer een lekkere winst.
Ps. ik wil zeker geen advies geven, ik leg puur in het kort uit hoe ik het grotendeels doe. Ga me niet ''kopiëren'' waarbij het straks kan zijn: grrr die LopendeVogel...
Edit: en ETH gaat alweer in de plus, en dus weer winst.. zo heel moeilijk is dit niet xd
[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 26-05-2017 22:14 ]
@Playa del C. Spijtig te horen en dank voor het delen van je kennis & ervaringen!
0,00000000BITCOINS NU BESCHIKBAAR
Opeens van 200 BTC naar 0 BTC. Lekker dan.
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij bitonic, de coins zijn nu weer beschikbaar.PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:39:
Holy Shit Bitonic. 150 BTC in 2 minuten weg.
Het lijkt me dat ze die ook op exchanges aanbieden bij dalingen, ze moeten een daling toch op een of andere manier zien te dekken.Repeating schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:40:
0,00000000BITCOINS NU BESCHIKBAAR
Dat, of het zijn nieuwe coins. Het laatste zou mij niets verbazen hoor. Kan ook zijn dat ze de boel even terug trekken ofzo. Gaat anders wel heel hard inderdaad.Ernemmer schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:40:
[...]
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij bitonic, de coins zijn nu weer beschikbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2017 21:42 ]
Ik heb er nog 5 kunnen meepikkenPilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:42:
[...]
Dat, of het zijn nieuwe coins. Het laatste zou mij niets verbazen hoor.
Datum/tijd 26 mei 2017 om 21:40
Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat Bitonic de coins reserveert zodra iemand een bestelling plaatst. Als deze bestelling vervolgens geannuleerd wordt, dan worden ze weer vrijgegeven.Ernemmer schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:40:
[...]
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij bitonic, de coins zijn nu weer beschikbaar.
Als er zoveel volatiliteit is, dan zitten er vast redelijk wat mensen op de website die een koop-order plaatsen, wachten met betalen om te zien wat de koers doet en als de koers niet weer omhoog is geschoten, de order annuleren. Zo kan de beschikbare voorraad flink heen en weer stuiteren zonder dat er iets verkocht wordt.
Ik ook: 26 mei 2017 om 21:37
Plus500 prijs op die tijd: 2004 dollar, nu 2102
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2017 21:44 ]
21.31 en 21.35 hier.
Toch wel grappig dat iedereen nu snel wilt inkopen, 7 dagen geleden stond de koers lager dan nu
Ik wacht vaak bij een betaling. Dus voor de Rabo bij de scan. Die heeft een time-out van 5 minuten. Zo kan ik een beetje spelen met de prijsRannasha schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:43:
[...]
Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat Bitonic de coins reserveert zodra iemand een bestelling plaatst. Als deze bestelling vervolgens geannuleerd wordt, dan worden ze weer vrijgegeven.
Als er zoveel volatiliteit is, dan zitten er vast redelijk wat mensen op de website die een koop-order plaatsen, wachten met betalen om te zien wat de koers doet en als de koers niet weer omhoog is geschoten, de order annuleren. Zo kan de beschikbare voorraad flink heen en weer stuiteren zonder dat er iets verkocht wordt.
Ik koop niet in, ik koop bij. Heb nog coins die ik weken terug gekocht hebErnemmer schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:44:
[...]
21.31 en 21.35 hier.
Toch wel grappig dat iedereen nu snel wilt inkopen, 7 dagen geleden stond de koers lager dan nu
Dat dus. Zodra er een aantal mensen zijn die dat spelletje spelen, zul je al snel zien dat de voorraad flink gaat zitten stuiteren.Squ1zZy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:44:
[...]
Ik wacht vaak bij een betaling. Dus voor de Rabo bij de scan. Die heeft een time-out van 5 minuten. Zo kan ik een beetje spelen met de prijs
Dan was je goedkoper dan ik op 26 mei 2017 om 21:43. Ik had ze voor 1990...
Was goede timing inderdaadRepeating schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:45:
[...]
Dan was je goedkoper dan ik op 26 mei 2017 om 21:43. Ik had ze voor 1990...
Er zijn weer schommelingen zie ik.. hodl!
Daarnaast is m'n kleine investering in Lykke op dit moment wel +15% dus dat gaat lekker:P
Heb ook een forward contract afgesloten voor 25 euro aan Lykke coins die over een jaar worden vrijgegeven in m'n account tegen de prijs waar ik het contract voor heb geactiveerd.
Daarnaast is m'n kleine investering in Lykke op dit moment wel +15% dus dat gaat lekker:P
Heb ook een forward contract afgesloten voor 25 euro aan Lykke coins die over een jaar worden vrijgegeven in m'n account tegen de prijs waar ik het contract voor heb geactiveerd.
Bitmex gaat er helemaal aan onderdoor. Lijkt wel op kraken

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om