Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nope. BTC only hier. De enige waar ik op lange termijn veel vertrouwen in heb.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2017 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Ja maar het is wel verleidelijk als je eenmaal begonnen bent met bitcoin om in altcoins te gaan beleggen. Zo was ik vorig jaar op de goede weg en toen bleek Cryptsy een scam. Inzet weg (gelukkig maar 5 tientjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
P.C.Simonis schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:46:
Ja maar het is wel verleidelijk als je eenmaal begonnen bent met bitcoin om in altcoins te gaan beleggen. Zo was ik vorig jaar op de goede weg en toen bleek Cryptsy een scam. Inzet weg (gelukkig maar 5 tientjes).
Ik ben alleen met lange termijn bezig. Ik denk dat heel veel alts op de lange termijn waardeloos worden. Je kan er op de korte termijn natuurlijk wel veel mee verdienen maar dan word het iets waar je constant bovenop moet zitten en dat doe ik liever niet.

Ik denk dat heel veel alts in een grote bubbel zitten en de BTC niet.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2017 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:54:
[...]

Ik ben alleen met lange termijn bezig. Ik denk dat heel veel alts op de lange termijn waardeloos worden. Je kan er op de korte termijn natuurlijk wel veel mee verdienen maar dan word het iets waar je constant bovenop moet zitten en dat doe ik liever niet.
Yep das waar.. Toch heb ik zo ook m'n twijfels over de koers van de Bitcoin zoals die nu verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42

RvV

Hier destijds wel alleen met BTC begonnen (er was niets anders) maar had er ook snel genoeg van na het mt gox debacle waarbij euro's en coins verdwenen zijn. Wat ik nog aan BTC heb, laat ik er nog lekker in de wallet staan.
Later heb ik met het minen van litecoins nog een klein succes gehad door ze allemaal op te sparen en op het juiste moment in te wisselen voor BTC.
En nu ben ik voor de fun op kleine schaal een beetje bezig met ETH en XMR... ik heb het gevoel een beetje de boot gemist te hebben, maar goed, we zien het wel. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag had ik geld overgemaakt naar coinbase, iemand een idee waarom ik het geld nog niet terugzie in mijn euro wallet?

Normaal zie ik dat vrij snel op de dag zelf. Misschien gebonden aan een max bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
P.C.Simonis schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:55:
[...]

Yep das waar.. Toch heb ik zo ook m'n twijfels over de koers van de Bitcoin zoals die nu verloopt.
BTC gaat ook lomp hard hoor. Die zie ik ook wel wat onderuit gaan, maar dat is waarschijnlijk niets bij wat de alts gaan doen aan verliezen. Verder zal de BTC ook een relatief veilige haven zijn als er alts onderuit gaan. Het boeit mij niet als de BTC met 25% onderuit gaat omdat ik denk dat ie uiteindelijk sterker terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Best wel jammer om te zien dit, als ooit trouwe klant bij Bitonic:
0,00000000BITCOINS NU BESCHIKBAAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:04:
Best wel jammer om te zien dit, als ooit trouwe klant bij Bitonic:

[...]
Het is niet bij te houden. Vanmiddag hadden ze er nog 150. Eerst deden ze dagen met die hoeveelheid, nu uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Remco10 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:29:
Wow NEM valt even naar beneden..
exelletor schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:38:
3x raden welke coin ik net voor de dip heb gekocht. }:O Hopelijk wordt Japan weer 1x gek en gaat de coins weer opkopen.
Volgens mij valt het best mee. Hij valt terug naar de koers van een week geleden, en stuitert alweer wat omhoog. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wie zit en gelooft er in Ripple? Net een kleine dreun gekregen. Gaat nu rond de 0,28 hangen en misschien nog wel wat doorzakken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
multipasser schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:27:
Wie zit en gelooft er in Ripple? Net een kleine dreun gekregen. Gaat nu rond de 0,28 hangen en misschien nog wel wat doorzakken.
Heb er 100 gekocht.. Iets verlies nu, maar heb toch vertrouwen in die munt op langere termijn aangezien banken het massaal kunnen gaan gebruiken voor onderlinge transacties.

Gek genoeg heb ik dat vertrouwen ook in de gulden. Waarom weet ik niet. Misschien wel uit nostalgie :D

PS zakt nu hard naar 0,26

[ Voor 13% gewijzigd door Rammstein op 25-05-2017 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03:37
Jeetje aan dat coinbase.com zou ik echt nog geen cent toe vertrouwen. Had voor de gein even een account gemaakt, maar kan niet eens meer inloggen omdat ik nu vanaf een ander ip inlog. Dan moet je een confirmation email aanklikken, die vervolgens niet komt'.

Gelukkig heb ik alles veilig op andere exchanges.

-edit, na geruime tijd kwamen de e-mails toch nog

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Ronman op 25-05-2017 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Litebit.eu SMS sysyteem werkt gewoon niet. Support is traag. Tier 2 wacht ik al 2 dagen op.

Bitpanda vond ik het stabielste maar is duur.
Coinbase is wel ver de goedkoopste voor btc/ltc/eth.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
multipasser schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:27:
Daar ben ik afgelopen weekend al uitgestapt, onbegrijpelijk dat mensen dat nog hodllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:54
multipasser schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 03:19:
Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Litebit.eu SMS sysyteem werkt gewoon niet. Support is traag. Tier 2 wacht ik al 2 dagen op.

Bitpanda vond ik het stabielste maar is duur.
Coinbase is wel ver de goedkoopste voor btc/ltc/eth.
Bij Coinbase betaal je nog fees bovenop de koers. Als je met Mastercard betaalt, dan is mijn ervaring dat BitPanda toch goedkoper is. Sepa is inderdaad goedkoper bij Coinbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Pfoeh.. En daar verdampt even 2500 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:00
P.C.Simonis schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:29:
[...]

Heb er 100 gekocht.. Iets verlies nu, maar heb toch vertrouwen in die munt op langere termijn aangezien banken het massaal kunnen gaan gebruiken voor onderlinge transacties.
Nee, dat gaan ze niet.

Banken gaan Euro's, Dollars en andere fiat-valuta naar elkaar versturen via het Ripple-protocol. Als een bank Euro's naar een andere bank wil sturen over Ripple, dan hoeft de bank deze niet eerst om te wisselen voor XRP om ze daarna door de andere bank terug te laten wisselen. Dat is het hele punt van het Ripple-protocol, het laat participanten fiat-IOUs uitwisselen.

XRP is nodig als anti-spam maatregel. In iedere transactie moet een bepaalde hoeveelheid XRP vernietigd worden als transactie-fee. Maar de standaard fee is 0.00001 XRP. Voor 1 XRP (momenteel zo'n 20-25 cent) kan een bank honderduizend transacties versturen.

En hoe komen de banken aan de XRP? Kopen ze die op Kraken of Poloniex? Nope, die krijgen ze direct van Ripple als ze een overeenkomst aangaan. En Ripple heeft nog meer dan genoeg eigen voorraad XRP hiervoor.

Oh ja, banken die de Ripple-software in licentie afnemen kunnen er ook voor kiezen om de transactie-fee direct in Euro's of Dollars of een andere fiat-valuta af te rekenen en XRP volledig te negeren.

De XRP koers is ontzettend opgeblazen en het is niet gek dat de lucht een beetje uit die zeepbel begint te lopen.

Ripple = goed bezig en waardevol, XRP = not so much.

edit: Zo, Bitstamp BTC/EUR had even een flash-crash en dook zomaar spontaan bijna €100 onder de koers op Kraken. Helaas was het geld van mijn botje bijna op, dus ik heb niet veel kunnen profiteren. Aan de andere kant, mijn Gdax/Coinbase account is eindelijk geverifieerd (probeer voor de lol maar eens een account te maken vanaf een Zwitsers IP, met Nederlandse identiteitsdocumenten terwijl je in Frankrijk woont), dus dat is een nieuw pad dat ik kan gaan gebruiken. Eerst maar eens met 1 BTC testen hoe snel ze zijn met uitbetalingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rannasha op 25-05-2017 07:50 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker. Probeer bij Bittrex wat BTC te withdrawen maar die blijven op 'Authorized' staan. Met mijn overige BTC kan ik geen aankopen doen want die zijn 'Reserved'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:21
Mijn stoploss is vannacht getriggerd. Met deze extreme wijzigingen wordt het langzaam aan te duur om een stoploss te zetten. Ik heb te goedkoop verkocht dus. Daarna nog een enorme piek geweest, maar toen ik weer wat wou inkopen zonet, meteen een tweede 'soort van correctie'.

Volgens mij zijn het geen correcties, want vannacht was het duidelijk een domme whale (of zo iets) die heel veel coins ineens op Bitstamp EUR/XBT heeft verkocht. Daar was binnen een minuut een dip naar 1900 euro (vanaf 2160). Andere exchanges hebben allemaal een veel kleinere dip.

Verder staat Bitfinex ongeveer 100 dollar lager dan Bitstamp? Ik heb wat gezocht, maar kan nergens een verklaring vinden. Ik kan zelf alleen maar bedenken dat er blijkbaar geen geld beschikbaar is voor arbitrage. Alsnog zou ik dan verwachten dat mensen op bitfinex niet of weinig verkopen op dit moment, maar dat is ook niet zo.

Beetje vreemde situatie zo. Zonet weer helemaal ingekocht en ondertussen worden er hier en daar weer wat ATH gedaan. Zelf verwacht ik nog een flinke prijsstijging, maar de markt is wel erg onrustig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:57:

Verder staat Bitfinex ongeveer 100 dollar lager dan Bitstamp? Ik heb wat gezocht, maar kan nergens een verklaring vinden. Ik kan zelf alleen maar bedenken dat er blijkbaar geen geld beschikbaar is voor arbitrage. Alsnog zou ik dan verwachten dat mensen op bitfinex niet of weinig verkopen op dit moment, maar dat is ook niet zo.
Je kunt geen geld storten op Bitfinex (weet zelfs niet of mensen uit Taiwan dat kunnen, terwijl die wel konden opnemen). De afgelopen weken hebben de Taiwanese handelaren hun arbitrage-handel op gang kunnen brengen om het gat dicht te krijgen. Daarnaast hebben Bitfinex-handelaren met minstens $50K de mogelijkheid gekregen om een eenmalige uitbetaling van hun USD te krijgen.

Kortom: Iedereen die fiat op Bitfinex had en dat weg wou halen heeft het nu weggehaald. Er is waarschijnlijk niet veel fiat meer over op Bitfinex. En daarmee valt ook veel van de potentie voor koersstijgingen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 08:43

florholvoet

aka F0x.be

Ik gebruikte tot voor kort Coinbase, voornamelijk voor de gebruiksvriendelijke interface en app. Verifiëren was voor mij daar geen probleem, terwijl het bij Kraken en Bitstamp veel langer duurde.
Een deel van mijn coins heb ik op papier, een deel hield ik in Coinbase om snel te kunnen verkopen.

Na al de downtime bij Coinbase toch maar verhuisd naar Kraken, waar ik inmiddels op Tier 2 zit. Dat is immers genoeg voor mijn doeleinden.
De interface is even wennen maar ben toch blij dat ik het heb gedaan: minder downtime (tot nu toe), veel meer mogelijkheden bij het plaatsen van orders en het openen van posities, margin trading etc.
Ik heb enkel de withdrawals naar fiat nog niet kunnen testen in alle haast, dus ik vertrouw er een beetje op dat dat geen probleem is als ik straks mijn bescheiden inleg wil recupereren.

Overigens heb ik gisteren voor ik ging slapen nog een limit order geplaatst voor BTC op 2120 EUR. Een beetje een gok, maar als ik nu naar de charts kijk was dat best goed diep in de dip. Dus dat was aangenaam wakker worden om te zien dat ik daar meteen alweer in de plus zat. :+

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
florholvoet schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:35:
Na al de downtime bij Coinbase toch maar verhuisd naar Kraken, waar ik inmiddels op Tier 2 zit. Dat is immers genoeg voor mijn doeleinden.
De interface is even wennen maar ben toch blij dat ik het heb gedaan: minder downtime (tot nu toe), veel meer mogelijkheden bij het plaatsen van orders en het openen van posities, margin trading etc.
Ik heb enkel de withdrawals naar fiat nog niet kunnen testen in alle haast, dus ik vertrouw er een beetje op dat dat geen probleem is als ik straks mijn bescheiden inleg wil recupereren.
Het gras is niet altijd groener bij de buren. Kraken gaat ook als dikke poep door een trechter wanneer het druk is.

Maar behalve dat ben ik een tevreden gebruiker. Fiat-withdrawals zijn over het algemeen zeer rap, meestal ~1 werkdag, maar vaak nog dezelfde dag (als je de withdrawal 's ochtends doet), soms een uitschieter naar 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig hier. Is iedereen druk bezig om zijn/haar dalende alts in de gaten te houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Poeh ik loop nu al meer dan 2 dagen achter de feiten aan in dit topic, ik kan het niet meer bijhouden dus doe laatste 10 pagina's laat ik even voor wat het is.

Ik heb wel een 'dringende' vraag over myetherwallet. Deze heb ik afgelopen weekend offline geïnstalleerd. De zip op een USB gezet, pc offline, virus gestand, zip uitgepakt op de USB en alle stappen doorlopen tot mijn eth in mijn offline wallet stond.

Een maatje van mij zei dat in zijn geval met Exodus wallet een bestand op zijn pc achterbleef terwijl hij zijn wallet ook op USB gezet heeft. Laat myetherwallet ook bestanden achter op de pc ook al voer je al het uitpakken /installeren uit op een USB op een offline pc?

Ik wil gewoon zeker van mijn zaak zijn tot ik mijn pc weer aan het internet hang dat er niks over mijn wallet te vinden is op mijn pc. Het gaat, dankzij eth, opeens om een aanzienlijk bedrag met bijna voer nullen. Nog wel in dollars ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 13:20

KRASH

Juist ja...

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:55:
Rustig hier. Is iedereen druk bezig om zijn/haar dalende alts in de gaten te houden? ;)
Gaat allemaal wel meevallen denk ik, stond vanmorgen 1500 euro in de min, nu nog maar 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03

WhySoSerious

Be the change.

Als je op tijd uitstapt, heb je geen dalende alts :+
Vanochtend ETC verkocht (107% winst) en ETH verkocht (6,2% winst).

Heb nu alleen nog BitCoin en Ripple's. Laatstgenoemde nu 15% in het rood, hoop dat die straks nog wel wat omhoog gaat.

Meer geld in BTC stoppen nu durf ik niet echt aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:20:
Monero news was een troll, vrij gewaagde zet al zeg ik het zelf. Een beetje een steek naar gecentraliseerde coins.

Veel negatieve maar ook positieve reacties in de trollbox.
Hoe kun je nog enig vertrouwen in die munt hebben als de lead dev zoiets flikt. Je kunt nooit meer vertrouwen op uitspraken omdat weer een grap kan zijn. Het gaat hier om echt geld en als je zoiets flikt laat je zien dat je jouw gebruikers niet serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb de site maar afgesloten, vorige keer een deel verkocht en die kwamen een dag later weer op. Nu hou ik alles gewoon vast, het komt vast wel weer op. De 25% daling van mijn altcoins was wel even een tegenvaller vanochtend.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 25-05-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
Ernemmer schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Ik heb de site maar afgesloten, vorige keer een deel verkocht en die kwamen een dag later weer op. Nu hou ik alles gewoon vast, het komt vast wel weer op.
Dat is vrijwel zeker ja, zo werkt het nu eenmaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Ik heb de site maar afgesloten, vorige keer een deel verkocht en die kwamen een dag later weer op. Nu hou ik alles gewoon vast, het komt vast wel weer op. De 25% daling van mijn altcoins was wel even een tegenvaller vanochtend.
Ondanks dat mijn alts 15% zijn gedaald sta ik 'netto' ongeveer break-even als het om euro's gaat vanwege de stijging van BTC. 1/3 van mijn wallet is ook BTC. Juist voor dit soort momenten wanneer er even massaal uit de alts en in BTC gestapt wordt.

Enige waar ik spijt van heb is dat ik mijn alts gisteravond niet verkocht heb. Had toen al een voorgevoel dat dit zou gebeuren. Had mijn alts dan lekker kunnen verkopen en nu weer meer terug kunnen kopen. Maar dat is achteraf gezien. En ik twijfelde...en bij twijfel hodl ik tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Hopelijk dit weekend weer nieuw geld in de markt en alts weer omhoog. Hier is er wel enige 'schade' in euro's, vind ook wel jammer dat ik niet heb ingegrepen toen het gisteren avond begon. Next time better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Ondanks dat mijn alts 15% zijn gedaald sta ik 'netto' ongeveer break-even als het om euro's gaat vanwege de stijging van BTC. 1/3 van mijn wallet is ook BTC. Juist voor dit soort momenten wanneer er even massaal uit de alts en in BTC gestapt wordt.

Enige waar ik spijt van heb is dat ik mijn alts gisteravond niet verkocht heb. Had toen al een voorgevoel dat dit zou gebeuren. Had mijn alts dan lekker kunnen verkopen en nu weer meer terug kunnen kopen. Maar dat is achteraf gezien. En ik twijfelde...en bij twijfel hodl ik tegenwoordig.
In EUR heb ik gelukkig wel winst gemaakt, maar het had zoveel leuker kunnen zijn :D

Kochten er maar meer mensen WAVES O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ueHmfad.png

Bloedbad op Alt markets. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Hoe kun je nog enig vertrouwen in die munt hebben als de lead dev zoiets flikt. Je kunt nooit meer vertrouwen op uitspraken omdat weer een grap kan zijn. Het gaat hier om echt geld en als je zoiets flikt laat je zien dat je jouw gebruikers niet serieus neemt.
Zoals ik zei, ik vind het ook gewaagd. Hij had z'n punt ook anders kunnen maken. Ik lees wisselende verhalen op de reddits. Sommige vinden het geweldig, anderen (zeggen) dat ze al hun Monero sellen.

Alleen al z'n nickname / Twitter handle Fluffypony suggereert dat je zijn uitspraken niet zo serieus moet nemen. Monero zou in zijn optiek niet moeten draaien om 1 persoon, instantie of wat dan ook.

En als we kijken naar het eindresultaat, volgens mij staat de prijs nu hoger dan voor de aanvankelijke aankondiging. Dus zoveel ragequit sellers zijn er blijkbaar niet geweest, en gelooft het gros nog in de techniek en de community.

https://www.reddit.com/r/...n_on_ufluffyponyzas_move/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
zcash doet het nog behoorlijk goed met mining, winst is nog nooit zo groot geweest als nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Op de waardeloze alts ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Tenzij je ze gisteren toevallig allemaal verkocht had en vandaag weer goedkoop kan inkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kthxbye schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Op de waardeloze alts ja :)
Achja, als die coins waardeloos zijn, dan zijn alle coins waardeloos. Ethereum et cetera hetzelfde verhaal heur :P Meeste coins hebben toch wel een markt waarde van honderden miljoenen, dat is een stuk meer dan vrijwel elk Nederlands bedrijf (enkele uitzonderingen daar gelaten) :P

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 25-05-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:44
Toevallig was ik gisteren op diverse alts eruit gestapt (alt > btc) al met al 15-20% verlies kunnen voorkomen.
Nu hopen dat de BTC zo doorgaat!

De laatste dagen vond ik het bizar wat er gebeurde net alsof alle alts gelinked zijn aan de BTC not!
Nu wachten tot ik alles weer lekker cheap kan inkopen.

[ Voor 35% gewijzigd door FNale op 25-05-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Ligt het aan mij of is het door de huidige sterke relatie tussen bitcoin<->altcoin helemaal niet slim deze voor elkaar in te wisselen (lage alt = dure bitcoin, lage bitcoin = dure altcoin). Ik wissel op polo steeds terug naar USDT (kost 1x extra transactiekosten) en op kraken naar EUR.

Door de nu erg volatiele markt heb ik zo met limit-orders een aantal keer Bitcoin kunnen aankopen voor ±2300USDT en die een aantal keer kunnen verkopen voor ±2450USDT. Met dezelfde 1000EUR afgelopen 24h.

Is slechts 6% bruto marge, maar wel redelijk safe, en als je het maar vaak genoeg kan herhalen. De XRP was afgelopen 24h nog veel volatieler, daar bleek 10% mogelijk voor mij.

En dan pak ik bewust geen onbekende altcoins die morgen opeens voor 3 maanden 0,0 waard kunnen zijn omdat ze echt pure speculatie zijn. Als ik nu even met een paar bitcoins blijf zitten, ondanks dat ze op 24h-low zijn aangekocht, is dat natuurlijk nog geen ramp, dan blijven ze een paar dagen op de plank

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 25-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

BTC lijkt weer steady verder te stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
WhySoSerious schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:16:
BTC lijkt weer steady verder te stijgen!
circa 10%, dat noem ik behoorlijk hard xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoe houden jullie je winst/verlies per coin bij op Kraken? En hoe doen jullie dat als je later bijkoopt van eenzelfde coin?

Ik ben nieuw met Kraken en misschien zie ik iets over het hoofd, maar onder "Balances" zie je de totale balans, maar zo kun je niet zien welke munt welk aandeel heeft t.o.v. de aankoopprijs. Ik zoek dus eigenlijk een overzicht waarin staat - aantal coins - koop koers - huidige koers - winst/verlies (en eventueel nog onderverdeeld in meerdere aankopen per coin; als je later bijkoopt tegen een andere koers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 16:43

Boost9898

Software developer

^ Dit zou inderdaad handig zijn. ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:05
Freakster86 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:36:
Hoe houden jullie je winst/verlies per coin bij op Kraken? En hoe doen jullie dat als je later bijkoopt van eenzelfde coin?

Ik ben nieuw met Kraken en misschien zie ik iets over het hoofd, maar onder "Balances" zie je de totale balans, maar zo kun je niet zien welke munt welk aandeel heeft t.o.v. de aankoopprijs. Ik zoek dus eigenlijk een overzicht waarin staat - aantal coins - koop koers - huidige koers - winst/verlies (en eventueel nog onderverdeeld in meerdere aankopen per coin; als je later bijkoopt tegen een andere koers).
kun je met de app blockfolio wel bijhouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 03-10 13:20

KRASH

Juist ja...

Ik gebruik https://cointracking.info/, die is lekker overzichtelijk en kan meerdere exchanges bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

NLMaca schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:38:
[...]

kun je met de app blockfolio wel bijhouden
Kun je fees niet inzetten en is onoverzichtelijk.
KRASH schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik https://cointracking.info/, die is lekker overzichtelijk en kan meerdere exchanges bijhouden.
Die probeerde ik gisteren, ziet er heel pro uit met alle import functies van alle exchanges. Maar ik krijg errors op de import van de csv's.

Voor zo'n 115 euro heb voor 1 jaar automatisch API koppeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 25-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/pi3uwbcyz/BTCkoers.jpg

Hoe lang kan dit nog goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:34
Heeft iemand van jullie nog een tip voor een goede ethereum offline wallet? Heb 50 stuks sinds 3 weken in bezit. Zit nu iedere dag te kijken..... terwijl ik eigenlijk gewoon over 3 jaar weer eens wil zien hoe het ervoor staat.

Wallet los van een exchange dus, met back up mogelijkheid. Dank!

*kraken heeft weer veel problemen, kan niet eens mijn waarde van porto meer zien*

[ Voor 12% gewijzigd door BekSide op 25-05-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Net wakker en gelukkig al een week geen stoploss orders geplaatst, ETH al weer helemaal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Na een tijd meegelezen te hebben in dit forum ben ik ook overstag om in te stappen in de 'digitale munt'. Omdat ik eerst eens aan wil zien heb ik gekozen voor gemak door een coinbase account aan te maken. Zojuist de eerste euro's overgemaakt naar Coinbase. Nu afwachten hoe snel het geld op het account terecht komt. Ik ben van plan om eerst eens een klein deel ETH aan te schaffen.Al met al, spannend:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Hoe lang het nog goed kan gaan weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat een lineaire Y-as een bijzonder slechte manier is om dergelijke gegevens te plotten. Immers betekent een $100 stijging op dit moment als percentage veel minder dan dat het een aantal jaar geleden deed.

Om over zo'n groot prijs-bereik een goede indruk te krijgen, zul je de boel op een logaritmische schaal moeten plotten. Een dergelijke plot heb ik gistermiddag gepost:
Rannasha in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Ook daar ziet de stijging er imposant uit, maar lang niet zo explosief als die van eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wisten we het maar, ik heb net alles verkocht en nieuwe koop orders een stuk lager geplaatst, jammer als ik verdere stijgingen mis maar wordt er een beetje zenuwachtig van momenteel, en winst is winst die pakt niemand me nu meer af :P

Met LTC de meeste winst gepakt, kan je leuke ritjes mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17

Mijn bot stuurt ieder uur van iedere exchange een balans met de totale waarde in BTC en in EUR (of USD, JPY of whatever base currency daar is), en daarnaast de balans en de huidige waarde van iedere coins naar Influx. Daarnaast heb ik een reporter draaien die mij 1x per dag een overzicht stuurt per exchange, per wallet en totaal, inclusief een pnl per dag, maand, jaar en all time. En die mail gaat ook naar mijn vrouw :)

En heb grafana ook draaien, dus ik heb ook grafiekjesporno :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 20:30
Mijn plan was HODL te doen maar hoe meer ik hier lees hoe meer zin ik krijg om (met kleine bedragen een beetje te spelen op de beurs).

Curieus wanneer Kraken mijn tier 1/2 verificatie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 13:14
Kraken bij jullie ook down? Krijg constant cloudflare errors laatste 10 minuten waarbij de error volgens cloudflare bij kraken ligt. Error 520 (unknown) en error 502 (bad host).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:05
Jesserr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:57:
Kraken bij jullie ook down? Krijg constant cloudflare errors laatste 10 minuten waarbij de error volgens cloudflare bij kraken ligt. Error 520 (unknown) en error 502 (bad host).
ligt hier ook plat. zal wel weer last hebben van een ddos of de load is gewoon te hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Jesserr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:57:
Jup, afgelopen dagen/weken constant al zo. Met name overdag in Europa. s'Nachts Europa doet die het lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 03-10 13:14
Malarky schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Jup, afgelopen dagen/weken constant al zo. Met name overdag in Europa. s'Nachts Europa doet die het lekker.
Ah vandaar. Kijk vrijwel nooit overdag op kraken zelf :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
BekSide schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:45:
Heeft iemand van jullie nog een tip voor een goede ethereum offline wallet? Heb 50 stuks sinds 3 weken in bezit. Zit nu iedere dag te kijken..... terwijl ik eigenlijk gewoon over 3 jaar weer eens wil zien hoe het ervoor staat.

Wallet los van een exchange dus, met back up mogelijkheid. Dank!

*kraken heeft weer veel problemen, kan niet eens mijn waarde van porto meer zien*
Ledger nano S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F!sher schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:47:
Zojuist de eerste euro's overgemaakt naar Coinbase. Nu afwachten hoe snel het geld op het account terecht komt. Ik ben van plan om eerst eens een klein deel ETH aan te schaffen.Al met al, spannend:D
Het is voor mij nu ook spannend, want eerst werd het binnen 1 dag overgemaakt, maar nu wacht ik al bijna een hele week maar nog steeds geen geld zichtbaar in mijn coinbase account :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:34
Van mij mogen ze wel met die verficaties stoppen op kraken en eerst de snelheid voor de huidige gebruikers goed krijgen. Dit slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Bartske schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:11:
Van mij mogen ze wel met die verficaties stoppen op kraken en eerst de snelheid voor de huidige gebruikers goed krijgen. Dit slaat natuurlijk nergens op.
Ik heb mijn Bitcoins naar Poloniex getransfered. Helaas rekenen ze daar ongeveer 1 euro in BTC voor per keer. Vrij prijzig. Transfer is wel realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:34
Malarky schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:13:
[...]

Ik heb mijn Bitcoins naar Poloniex getransfered. Helaas rekenen ze daar ongeveer 1 euro in BTC voor per keer. Vrij prijzig. Transfer is wel realtime.
Wel jammer, Kraken staat in mijn optiek voor een 'veilige haven' (eigenlijk omdat ik er al sinds het begin bij zit). Heb nu een gedeelte bij polo en een gedeelte bij kraken staan, ik hou het maar zo denk ik. Polo vertrouw ik ook niet 100%

Leuk om je oude posts weer eens terug te lezen :+

Bartske in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
Is lekker gegaan de afgelopen 24u, van €750 naar €1360 balance op dit moment. Eigenlijk vooral door slim (zij het met ook mazzel uiteraard) traden met ETC. Was bang dat ik te laat was toen deze gisteren hard steeg maar tot dusver geen spijt van gehad door er toch weer in te stappen. Zo mogen er meer dagen volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Wat een verrassing, het is Hemelvaart en Bitonic is weer uitverkocht. Niet dat ik met deze gekte van plan ben om Bitcoins te kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Hmm. er zijn wel klappen gevallen zeg vannacht, vanmorgen 2500 euro verlies en nu nog maar 1000euro.

Gelukkig trekt de markt weer aan, maar voor mij wel duidelijk dat ik meer BTC in mijn portefeuille op moet gaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Helaas slechts ,5 BTC aangehouden in alle tumult. Zit voornamelijk nog in Ripples en Lumens, dat is wel een beetje dood geld gebleken de laatste week. Hopen dat daar nog weer aandacht voor komt binnenkort :).

Bitcoin in een piekmoment 4494$ aangetikt volgens cointelegraph. Bij Bitonic continue uitverkocht... Wat een wereld zeg :P. Mooi met het schaarse aanbod van Bitcoin is nog veel meer mogelijk. Iedereen die nu koopt, koop voornamelijk om toch te hodl'en.

https://cointelegraph.com...-as-uptake-race-continues

[ Voor 9% gewijzigd door Timberly2 op 25-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

-

[ Voor 100% gewijzigd door RMB op 25-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Zag dat ik mijn laatste bitcoin gekocht hebt voor 400 euro. Dat waren nog eens tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:23
Remco10 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:18:
Hmm. er zijn wel klappen gevallen zeg vannacht, vanmorgen 2500 euro verlies en nu nog maar 1000euro.

Gelukkig trekt de markt weer aan, maar voor mij wel duidelijk dat ik meer BTC in mijn portefeuille op moet gaan nemen
Zelfde hier, niet qua aantallen in geld maar wel van 22% in de min terug naar 13% in de min op de portfolio.

Alleen qua btc/eur sta ik nog wel op een positief saldo door die stijging van btc.

Hoop vooral dat DGB wat klimt die staat nog dik in de min bij mij. Buy high sell Low;) maar ik verkoop ze nog maar niet voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Snap niet dat mensen geld riskeren aan ETC en daar ook nog eens indirect de hacker van de DAO mee ondertsteunen. ETC is echt puur pump and dump en daar loop je dus nogal een risico.

https://www.reddit.com/r/...eum_classic_etc_and_whos/

[ Voor 21% gewijzigd door Mirved op 25-05-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Zojuist het grootste deel van mij BTC verkocht, het is weer tijd voor de XRP (en natuurlijk een lage limitorder op de BTC). Zou leuk zijn als vandaag de BTC weer instort en de altcoins weer omhoog gaan, en dan weer andersom, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:29:
Snap niet dat mensen geld riskeren aan ETC en daar ook nog eens indirect de hacker van de DAO mee ondertsteunen. ETC is echt puur pump and dump en daar loop je dus nogal een risico.

Als je het stukje over The DAO weghaalt uit je post, dan geldt het voor vrijwel iedere altcoin. Op dit moment is praktisch alles wat ook maar iets met cryptocurrency te maken heeft ontzettend de lucht in gegaan ongeacht of het uberhaubt een zinnige munt is of niet.

edit: ik lees nu die reddit-post over ETC en dat is een wel erg eenzijdige kijk op het verhaal. Er zijn een aantal behoorlijke goede argumenten te geven tegen de hardfork. Maar in die reddit post lijkt het alsof de ETH mensen helden zijn die niets fout kunnen doen en de mensen die tegen de hardfork waren enkel uit waren op het vernietigen van Ethereum.
edit2: Tweakers doet het beter en laat beide kanten van het verhaal zien (pre-hardfork): reviews: The DAO, blockchains en Ethereum (disclaimer: Ik heb meegewerkt aan dit artikel).

[ Voor 32% gewijzigd door Rannasha op 25-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Rannasha schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Als je het stukje over The DAO weghaalt uit je post, dan geldt het voor vrijwel iedere altcoin. Op dit moment is praktisch alles wat ook maar iets met cryptocurrency te maken heeft ontzettend de lucht in gegaan ongeacht of het uberhaubt een zinnige munt is of niet.
Grotendeels met je eens maar ETC is ook nog eens een spinoff die niet meer ondersteunt wordt. Bij andere coins is de gedachte nog enigszins van "hier willen we iets van maken".

Ik bemoei mij er zelf niet zo mee als ik al die posters hier in de meest obscure coins zie investeren maar bij ETC vind ik het toch nog net iets erger omdat je die hacker gewoon zit te funden die op een hoop coins zit waar die maar al te graag vanaf wilt tegen een mooie waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Grotendeels met je eens maar ETC is ook nog eens een spinoff die niet meer ondersteunt wordt. Bij andere coins is de gedachte nog enigszins van "hier willen we iets van maken".

Ik bemoei mij er zelf niet zo mee als ik al die posters hier in de meest obscure coins zie investeren maar bij ETC vind ik het toch nog net iets erger omdat je die hacker gewoon zit te funden die op een hoop coins zit waar die maar al te graag vanaf wilt tegen een mooie waarde.
Veel altcoin "investeerders" gaan voor coins waarvan ze denken dat er snelle winst mee te pakken is. Dat is zo ongeveer de enige overweging die wordt gemaakt. ETC is hier geen uitzondering op.

Voor zover ik weet heeft ETC wel daadwerkelijk wat ontwikkelaars opgepikt die de boel onafhankelijk proberen uit te bouwen. Daarnaast hebben bekende Ethereum-clients zoals Geth nog steeds de flag "oppose-dao-fork" of iets in die richting om te schakelen tussen de beide netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:39:
Oh, schei toch uit. Als die hacker het niet deed, deed iemand anders het wel. Het was een domme fout van DAO, klaar.

Dus dat je iemand z'n winsten niet gunt, omdat hij heeft zitten ploeteren om fouten in DAO te ontdekken, is al reden genoeg om immutability overboord te zetten.

Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen cent in Bitcoin wilt steken, omdat jaartje geleden iemand op Bitfinex vandoor ging met duizenden coins tegen een waarde van $600 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zie de laatste 24 uur geen rare spikes meer op de Kraken-charts trouwens, hopelijk hebben ze dat gefixt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En de BTC gaat maar door. Iedere dag nu zo'n 10% of meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Hatsieflatsie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Oh, schei toch uit. Als die hacker het niet deed, deed iemand anders het wel. Het was een domme fout van DAO, klaar.

Dus dat je iemand z'n winsten niet gunt, omdat hij heeft zitten ploeteren om fouten in DAO te ontdekken, is al reden genoeg om immutability overboord te zetten.

Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen cent in Bitcoin wilt steken, omdat jaartje geleden iemand op Bitfinex vandoor ging met duizenden coins tegen een waarde van $600 per stuk.
Als je een fout ontdekt ben je vrij om miljoenen te stelen wat voor een rare logica is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Laatst online: 21:55
Echt goed moment om geld in alts te stoppen, stijgen makkelijk weer 20% komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:42

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Ik kijk even op bitonic, zie dat er 241 coins beschikbaar zijn. 3 minuten later zijn er al 100+ verkocht. Gaat hard...

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
VERINGTENTJE schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:24:
Ik kijk even op bitonic, zie dat er 241 coins beschikbaar zijn. 3 minuten later zijn er al 100+ verkocht. Gaat hard...
Een paar weken terug deden ze een paar dagen over 250 coins. Nu inderdaad uren of minder. Als ze van 0 coins naar iets van 20 gaan is het een paar minuten of minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Laatst online: 21:55
Heb een stel Bytecoins gekocht, die kropen laatste dagen snel weer op na een Bitcoin hype. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:57
Weer 100 euro verschil op BTC tussen GDAX en Kraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Als je een fout ontdekt ben je vrij om miljoenen te stelen wat voor een rare logica is dat?
De Ethereum-ontwikkelaars hebben volop geadverteerd met "code is law" (althans, voor de TheDAO hack). Want wat je in je smartcontract zette zou hoe dan ook worden uitgevoerd zoals jij het had geprogrammeerd, ongeacht wat andere mensen ervan vonden. De hacker heeft enkel gebruik gemaakt van een mogelijkheid die door de code werd toegestaan. Hij heeft Ethereum zelf niet gehacked, geen kwaadaardige nodes ingezet of social engineering gebruikt, enkel instructies gestuurd die door de code van TheDAO werden toegelaten.

Ik ben zelf vrij neutraal op dit vraagstuk, maar ik vind dit argument best redelijk gezien de manier waarop Ethereum werd geadverteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 25-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
ASW1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:26:
Weer 100 euro verschil op BTC tussen GDAX en Kraken.
^ kraken werkt niet deftig, waarschijnlijk kunnen mensen daarom niet kopen, probeerde al halfuur pagina te laden.

ik heb mijn bitcoins nu van kraken gehaald en naar bitstamp gestuurd; als de boel crasht gaat kraken sowieso offline; mensen gaan dan nog 10x zo obsessief de pagina's proberen laden.

Geen idee of ik zelf op stop-losses kan rekenen, maar ik vertrouw de zaak niet.

[ Voor 42% gewijzigd door kristof1234 op 25-05-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
kristof1234 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:29:
^ kraken werkt immers niet deftig, waarschijnlijk kunnen mensen daarom niet kopen, probeerde al halfuur pagina te laden. ik heb mijn bitcoins nu van kraken gehaald en naar bitstamp gestuurd; als de boel crasht gaat kraken sowieso offline.
Gdax staat al tijden wat hoger dan Kraken (en overigen), ook in periodes dat Kraken wel normaal werkte. Coinbase/Gdax (zelfde bedrijf, zelfde liquiditeitspool) bieden verreweg de meest interessante optie voor Amerikanen om bitcoins te kopen. Tijdens een rally is het dan ook niet gek dat daar extra koopdruk onstaat vanuit een behoorlijke grote markt. Dit trekt de BTC/EUR koers op Gdax vanzelf mee omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:48
Mr Ronman schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 03:22:
[...]

Daar ben ik afgelopen weekend al uitgestapt, onbegrijpelijk dat mensen dat nog hodllen.
Ik blijf nog even zitten. https://www.xrpchat.com/t...he-company/#comment-50182

Ik snap het namelijk niet dat iedereen zo'n blind vertouwen blijft houden in bitcoin. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Rannasha schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Gdax staat al tijden wat hoger dan Kraken (en overigen), ook in periodes dat Kraken wel normaal werkte. Coinbase/Gdax (zelfde bedrijf, zelfde liquiditeitspool) bieden verreweg de meest interessante optie voor Amerikanen om bitcoins te kopen. Tijdens een rally is het dan ook niet gek dat daar extra koopdruk onstaat vanuit een behoorlijke grote markt. Dit trekt de BTC/EUR koers op Gdax vanzelf mee omhoog.
Ik heb wel gemerkt dat ze op gdax meer hysterisch reageren. Het gaat wel sneller naar boven, maar ook sneller naar beneden. De orderboeks zijn veel dunner. Kraken kan een dump iets beter opvangen.

Ook veel "beginners" kopen gewoon via coinbase en doen niet echt officieel aan trading (geen idee of coinbase app die bitcoins van de gdax markt plukt). Maar die beginners voegen niet echt liquiditeit toe aan de markt.

Er zijn ook veel trading bots actief op gdax. Ik denk dat ze deze tijd ook allemaal excessief werken en niet echt goed met de situatie kunnen omgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door kristof1234 op 25-05-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2700 op Bitstamp _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Mirved schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:29:

Ik lig er nog geen halve seconde wakker van. Ik heb er snel ruim 100 gekocht eergisteren voor iets minder dan een tientje per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Grappig om te zien dat als Bitcoin nu behoorlijk zou crashen om wat voor reden dan ook, laten we zeggen 50% naar beneden (naar 1300), we dan weer op hetzelfde niveau komen als.. nog geen maand geleden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godfatherd
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik ben nog een noob op dit gebied. Ik ben van plan om via btcdirect wat te kopen. Wat raden jullie aan bitcoins of ethereum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Luuk schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:58:
Grappig om te zien dat als Bitcoin nu behoorlijk zou crashen om wat voor reden dan ook, laten we zeggen 50% naar beneden (naar 1300), we dan weer op hetzelfde niveau komen als.. nog geen maand geleden :o
Dat is wel echt een zieke stijging inderdaad, over een maand BTC $5000 als het zo door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
godfatherd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:00:
Ik ben nog een noob op dit gebied. Ik ben van plan om via btcdirect wat te kopen. Wat raden jullie aan bitcoins of ethereum ?
Zie topic-waarschuwing, bullet-point #2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
godfatherd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:00:
Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Luuk schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:58:
Zou ik niet eens zo'n problemen mee hebben, lekker bijkopen haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).