Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
kristof1234 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Ja, voor zo'n 100 00 euro misschien de afgelopen 3 maanden :P hoewel mijn reëel budget véél véél kleiner is.

p.s. dit heet arbitrage (tenzij je met opzet met verlies wil verkopen), zie posts hierboven
Netjes. Haal je daar mooie winst uit?

Ik probeer het nu als alternatief op het belabberde handelssysteem van Kraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:39:
[...]

Algemeen nieuws is meer iets als RTL Nieuws en NU.nl. BNR is een bron die 24/7 met nieuwsitems komt en er ook iets dieper op ingaat. Alsnog wel een positief iets en goed dat je het hier noemt. Als er echter slechts één voorbeeld van ETH in het nieuws is en verder geen enkele altcoin, dan is het alsnog zo dat de 'originele bitcoin' op dit moment de enige is die regelmatig en duidelijk in al het nieuws komt, waaronder ook het 18:00 journaal zeg maar. Daarnaast zijn er nog heel weinig landen in verhounding waar de bitcoin wordt geaccepteerd. Allemaal tekenen dat zelfs bitcoin nog lang niet op zijn piek is. Ook al lijkt dat voor ons als kenners wel zo soms. Pas daarna zijn de altcoins eventueel aan de beurt, naar mijn mening. Niet dat traders er nu veel winst op kunnen behalen natuurlijk :)
http://i.imgur.com/ZPWPEkV.jpg werd vandaag zelfs besproken bij de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Netjes. Haal je daar mooie winst uit?
Hangt af van de situaties en hoe volatiel de koers is.

Soms kan je het "maar" 7-8 euro hoger verkopen per 1700 euro (nadat de transactie fees er zijn afgegaan). Dit kost wat moeite (buy/sell orders op juiste moment vinden), en je moet je geld constant naar/van exchange/bank sturen. Soms is het teveel moeite voor de prijs. Andere lucky dagen kan je misschien 20 euro per 1700 euro maken.

Als je dit 5 keer per week doet (en je stuurt 5*1700 ~= 8500 euro tussen exchanges/bank), kan je toch een 50-60 euro per week behalen.

Hangt er natuurlijk vanaf welk risco-profiel je hebt. Je kan ook 10x leverage gaan en 50-60 euro op 2 minuten behalen (maar je kan natuurlijk ook 50 euro verliezen in dit geval!).

Persoonlijk doe ik deze dagen wel wat arbitrage omdat ik "bang ben" dat de bitcoin koers 300-400 euro naar beneden gaat gaan (dus ik heb 85% van budget nu in fiat). Andere mensen denken dan wel dat we nog doorgaan tot 2000 euro of zelfs 3000 euro. Als je die overtuiging hebt, haal je natuurlijk veel meer winst door je geld gewoon in bitcoin te investeren, in plaats van elke dag een paar euros te verdienen door arbitrage.

[ Voor 44% gewijzigd door kristof1234 op 11-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Als straks de Bitcoin ETF weer wordt afgekeurd lijkt het mij een leuk nieuw inkoop momentje. Ben wel benieuwd hoe laag Bitcoin kan gaan vallen in deze hypende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kristof1234 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Soms kan je het "maar" 7-8 euro hoger verkopen per 1700 euro (nadat de transactie fees er zijn afgegaan). Dit kost wat moeite (buy/sell orders op juiste moment vinden), en je moet je geld constant naar/van exchange/bank sturen. Soms is het teveel moeite voor de prijs. Andere lucky dagen kan je misschien 20 euro per 1700 euro maken.

Als je dit 5 keer per week doet (en je stuurt 5*1700 ~= 8500 euro tussen exchanges/bank), kan je toch een 50-60 euro per week behalen.

Hangt er natuurlijk vanaf welk risco-profiel je hebt. Je kan ook 10x leverage gaan en 50-60 euro op 2 minuten behalen (maar je kan natuurlijk ook 50 euro verliezen in dit geval!).

Persoonlijk doe ik deze dagen wel wat arbitrage omdat ik "bang ben" dat de bitcoin koers 300-400 euro naar beneden gaat gaan (dus ik heb 85% van budget nu in fiat). Andere mensen denken dan wel dat we nog doorgaan tot 2000 euro of zelfs 3000 euro. Als je die overtuiging hebt, haal je natuurlijk veel meer winst door je geld gewoon in bitcoin te investeren, in plaats van elke dag een paar euros te verdienen door arbitrage.
Awesome.
BTC-E -> Kraken was net 1655 vs. 1690. Daar pak je met de fee van BTC-E er af gehaald ongeveer 33 euro winst. Dit was een test want de deposit voorwaarden van BTC-E zijn helemaal niet gunstig.
Welke sites gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Awesome.
BTC-E -> Kraken was net 1655 vs. 1690. Daar pak je met de fee van BTC-E er af gehaald ongeveer 33 euro winst. Dit was een test want de deposit voorwaarden van BTC-E zijn helemaal niet gunstig.
Welke sites gebruik jij?
bitstamp <-> kraken werkt vaak goed.

btc-e heb ik nooit geprobeerd, ik denk dat je overigens iets van een 4% deposit fee moet betalen, dus valt het verschil niet bijna volledig weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:26
MichawwZki schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:58:
Als straks de Bitcoin ETF weer wordt afgekeurd lijkt het mij een leuk nieuw inkoop momentje. Ben wel benieuwd hoe laag Bitcoin kan gaan vallen in deze hypende periode.
En wat als hij wordt goedgekeurd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kristof1234 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:04:
[...]

bitstamp <-> kraken werkt vaak goed.

btc-e heb ik nooit geprobeerd, ik denk dat je overigens iets van een 4% deposit fee moet betalen, dus valt het verschil niet bijna volledig weg?
Ok, ik zie dat het verschil tussen die twee op dit moment nog geen 3 dollar is.

BTC-E heeft "0.5% min 15eur fee" op de site staan. Naar wat ik aanneem betekent dat je 0,5% fee betaald, maar altijd minimaal 15 euro. Voor SEPA tenminste. De andere deposit methodes ken ik niet.
Dus ja dan verdien je er iets van 18 euro per bitcoin mee. Er is vast een gunstigere site voor deposit die een lage bitcoinkoers heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 11-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ok, ik zie dat het verschil tussen die twee op dit moment nog geen 3 dollar is.

BTC-E heeft "0.5% min 15eur fee" op de site staan. Naar wat ik aanneem betekent dat je 0,5% fee betaald, maar altijd minimaal 15 euro. Voor SEPA tenminste. De andere deposit methodes ken ik niet.
Dus ja dan verdien je er iets van 18 euro per bitcoin mee. Er is vast een gunstigere site voor deposit die een lage bitcoinkoers heeft.
ok, blijkbaar is enkel USD absurd hoog (5,5%). Persoonlijk zou ik btc-e nooit proberen (ik vind de site verdacht).

Anderzijds, de site bestaat al sinds het begin en er is nooit iets vreemd gebeurd. Misschien kwestie van imago. Als er toevallig iets zou misgaan met mijn deposit zou ik liever de support van kraken/bitstamp aan de lijn hebben ipv iemand uit Rusland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Divak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:05:
[...]
En wat als hij wordt goedgekeurd? ;)
Dan zijn we allemaal gelukkig aangezien we hier als het goed is allemaal in het bezit zijn van Bitcoin _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 23:24
MichawwZki schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Dan zijn we allemaal gelukkig aangezien we hier als het goed is allemaal in het bezit zijn van Bitcoin _/-\o_
100% ETH hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kristof1234 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:14:
[...]

ok, blijkbaar is enkel USD absurd hoog (5,5%). Persoonlijk zou ik btc-e nooit proberen (ik vind de site verdacht).

Anderzijds, de site bestaat al sinds het begin en er is nooit iets vreemd gebeurd. Misschien kwestie van imago. Als er toevallig iets zou misgaan met mijn deposit zou ik liever de support van kraken/bitstamp aan de lijn hebben ipv iemand uit Rusland :)
Alsnog is de fee te hoog. Eigenlijk moet je een soort site als Kraken hebben waarbij je SEPA deposit zonder transactiekosten kan doen, maar die een lage bitcoinkoers hanteert.
Ik ga hier sowieso research naar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb mn btc op 1690 verkocht. Wanneer is de beslissing? En waarom zou dit de prijs boosten?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 00:19
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Alsnog is de fee te hoog. Eigenlijk moet je een soort site als Kraken hebben waarbij je SEPA deposit zonder transactiekosten kan doen, maar die een lage bitcoinkoers hanteert.
Ik ga hier sowieso research naar doen.
Kraken is een prima exchange om mee te beginnen.
Snelle funding, withdrawal, goede support en een redelijke fee.

Dat gezegd hebbende raad ik niemand aan om op de top van de markt in te stappen.
Wacht totdat Bitcoin terug is op 1000, of 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ennas7 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:27:
[...]

Kraken is een prima exchange om mee te beginnen.
Snelle funding, withdrawal, goede support en een redelijke fee.

Dat gezegd hebbende raad ik niemand aan om op de top van de markt in te stappen.
Thanks voor reactie, maar je mist nu de context denk ik. :P

Overigens vind ik zoals eerder gezegd Kraken niets. Maar ik heb nog geen ervaringen met andere sites. Misschien word ik daar nog minder vrolijk van. Komt omdat ik vanuit Forex kom. Daar lijken de spreads en commissies een stuk lager waardoor daytraden makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
Zojuist mijn eerste crypto munten (ETH) gekocht bij Coinbase. Volgens mij hebben zei niet de meest ideale wisselkoersen, gezien er hier amper over gesproken wordt. Ik heb ook een account aangemaakt bij Kraken, maar verificatie duurde mij iets te lang, kan ik eventueel later wel mijn gekochten munten overzetten naar Kraken?

Ik begin hier net mee, en vind statistieken gewoon geweldig, dus zie het nu nog als een spelletje, waar ik ongetwijfeld nog fouten ga maken.

[ Voor 4% gewijzigd door brianvd op 11-05-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

brianvd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:33:
kan ik eventueel later wel mijn gekochten munten overzetten naar Kraken?
Ja, maar dat zou ik wel via een eigen wallet doen. Je betaalt dan wel 2x transaction fee, maar je hebt dan geen risico op error.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:54
brianvd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:33:
Zojuist mijn eerste crypto munten (ETH) gekocht bij Coinbase. Volgens mij hebben zei niet de meest ideale wisselkoersen, gezien er hier amper over gesproken wordt. Ik heb ook een account aangemaakt bij Kraken, maar verificatie duurde mij iets te lang, kan ik eventueel later wel mijn gekochten munten overzetten naar Kraken?

Ik begin hier net mee, en vind statistieken gewoon geweldig, dus zie het nu nog als een spelletje, waar ik ongetwijfeld nog fouten ga maken.
Onder Funding -> ETH kun je een adres genereren waar je je ETH naar toe kunt sturen.

I see red pixels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Onderstaande quote was naar aanleiding van mijn opmerking dat altcoins nog heel weinig in het nieuws komen.
Je moet eens buiten je eigen wereld kijken. Vrijwel niemand is op dit moment op de hoogte van bitcoins, laat staan altcoins. Een enkeling heeft er eens van gehoord. Alleen mensen die serieus met economie of ICT bezig zijn, hebben over het algemeen redelijke kennis ervan. En slechts een deel daarvan koopt daadwerkelijk bitcoins en nog minder kopen altcoins. Het potentieel voor groei in BTC is nog enorm, vandaar dat 99% van de altcoins naar mijn mening nog niet nodig is. Wel leuk om er mee te traden. Bitcoin is echter nog lang niet op zijn piek.

Eerst hadden mensen een stapel bitcoins. Toen een handvol. Daarna werd mBTC geïntroduceerd. Over een tijdje wordt het weer duizend keer verkleind. Omgekeerde effect als wat fiatgeld meemaakt...

[ Voor 15% gewijzigd door Playa del C. op 11-05-2017 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Hmm ik gok dat de altcoins nog wel eens flink kunnen gaan stijgen als mensen beseffen dat Bitcoin transacties steeds langzamer worden en de boel heel langzaamaan vast gaat lopen. Zolang Bitcoin daar niets aan doet en de altcoins daar juist wel mee bezig zijn waaronder Litecoin. Check maar eens hoe de unconfirmed transactions op blijven lopen en niet snel worden verwerkt: https://blockchain.info/unconfirmed-transactions. Misschien zeg ik iets heel stoms maar dit lijkt mij toch niet heel plezierig als je straks uren moet wachten tot je transactie eindelijk eens klaar is... (Trouwens ook grappig om te zien wat voor een gigantische aantallen aan BTC's er af en toe per transactie voorbij komen, poeh!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
Toevallig mensen bekend hier met SolarCoin?
Die lijken ook wel een leuk idee te hebben en ze zijn al ver met uitvoering. Iedere opgewekte kilowattuur geeft je recht op een solarcoin (vertegenwoordigd nu peanuts aan waarde). Blijkbaar werkt hun systeem al met enphase inverters, bekende naam in de industrie. Op het bitcointalk forum lees je zelfs over een eventuele samenwerking met SolarCity! Dat zou ze echt een enorme boost geven.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=785257.5000

Zelfs de blockchain oscar gewonnen. Bijzonder dat die nog zover onderaan bungelt maargoed. Ik heb wel eens eerder munten uitgekozen, ingestapt, en weer uitgestapt (burst en Gridcoin...) Blijf hierin zitten voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
MartijnRGS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:38:
Hmm ik gok dat de altcoins nog wel eens flink kunnen gaan stijgen als mensen beseffen dat Bitcoin transacties steeds langzamer worden en de boel heel langzaamaan vast gaat lopen. Zolang Bitcoin daar niets aan doet en de altcoins daar juist wel mee bezig zijn waaronder Litecoin. Check maar eens hoe de unconfirmed transactions op blijven lopen en niet snel worden verwerkt: https://blockchain.info/unconfirmed-transactions. Misschien zeg ik iets heel stoms maar dit lijkt mij toch niet heel plezierig als je straks uren moet wachten tot je transactie eindelijk eens klaar is... (Trouwens ook grappig om te zien wat voor een gigantische aantallen aan BTC's er af en toe per transactie voorbij komen, poeh!)
Dat is zeker niet plezierig dat je transactie uren onderweg is. Ik had het gisteren, duurde paar uur voordat mijn bitcoin op kraken was (met een transactiefee van 1$). En dat terwijl mijn litecoins die ik vanaf kraken naar jaxx wallet stuurde echt binnen een kwartier (kon sneller zijn geweest, lette niet op) op jaxx zichtbaar waren en confirming vond al sowieso veel sneller plaats. EDIT: En tegen transactiefee van 0,02$ :)

Nu gaan er ook flink minder transacties over litecoin netwerk maar toch. Bitcoin moet echt over op Bitcoin Unlimited of SegWit, dit was voor mij eigenlijk al niet werkbaar meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Eerste wat in mij opkomt is een stevige voeding bouwen en de stroom door de enphase inverters laten stromen het net in. Gratis coins.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Timberly2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Dat is zeker niet plezierig dat je transactie uren onderweg is. Ik had het gisteren, duurde paar uur voordat mijn bitcoin op kraken was (met een transactiefee van 1$). En dat terwijl mijn litecoins die ik vanaf kraken naar jaxx wallet stuurde echt binnen een kwartier (kon sneller zijn geweest, lette niet op) op jaxx zichtbaar waren en confirming vond al sowieso veel sneller plaats. EDIT: En tegen transactiefee van 0,02$ :)

Nu gaan er ook flink minder transacties over litecoin netwerk maar toch. Bitcoin moet echt over op Bitcoin Unlimited of SegWit, dit was voor mij eigenlijk al niet werkbaar meer.
Het snelle handelen zit er daardoor gewoon niet in. En inderdaad Litecoin heeft veel minder te voortduren, maar desondanks zijn ze wel vooruitstrevend met Segwit, hopen dat Bitcoin dit ook gaat oppakken maar denk niet dat ze dat al heel erg snel gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat het verdienmodel is van deze app:

https://tab-trader.com/

Werkt namelijk heel goed, kan er zelfs mee traden. Zouden het (verborgen) affiliate programma's zijn? Er zitten zelfs geen advertenties of betaalde features in voor zover ik weet.

Welke site komt er qua functionaliteit het meest in de buurt? Raar namelijk dat het op de telefoon wel kan; een simpele manier om meerdere charts tegelijk in de gaten te houden. (Met integratie van vrijwel alle grote exchanges EN currency pairs, en superveel functionaliteit). Zonder in te hoeven loggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Niet vergeten dat de techniek achter bitcoins ook nog aangepast kan en gaat worden. Het loopt ondertussen heel zwaar, maar de oorzaken daarvoor kunnen worden opgelost.
Verder óók niet vergeten dat een banktransactie nog langer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:44:

Werkt namelijk heel goed, kan er zelfs mee traden. Zouden het (verborgen) affiliate programma's zijn? Er zitten zelfs geen advertenties of betaalde features in voor zover ik weet.

Welke site komt er qua functionaliteit het meest in de buurt? Raar namelijk dat het op de telefoon wel kan; een simpele manier om meerdere charts tegelijk in de gaten te houden. (Met integratie van vrijwel alle grote exchanges EN currency pairs, en superveel functionaliteit). Zonder in te hoeven loggen!
Verdienmodel? Data lijkt mij. Als je een representatieve sample hebt van wat de huidige trades zijn, dan kan je daar goed aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben er weer uit, en nu maar hopen dat we vanavond weer een dipje BTC krijgen.

Mooie app werkt idd erg goed

[ Voor 71% gewijzigd door Slux op 11-05-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:49:
Niet vergeten dat de techniek achter bitcoins ook nog aangepast kan en gaat worden. Het loopt ondertussen heel zwaar, maar de oorzaken daarvoor kunnen worden opgelost.
Verder óók niet vergeten dat een banktransactie nog langer duurt...
En dat is mijn inziens het probleem. Als jij geld naar China wil overmaken is BTC wel handig nog. Binnen Nederland is het wat sneller dan overmaken tussen verschillende banken, maar ook veel duurder.

Vergeleken met Ideal, Paypal, of al helemaal pinnen, zijn Bitcoins traag en duur voor transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ennas7 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:27:
[...]
Ik zie dit niet snel gebeuren. Ja het kan, maar 500 ? Dan moet er echt ergens iets heel fout gaat met een hack of iets anders extreems. Los van dat geloof ik eigenlijk niet dat we ooit nog zo laag zullen gaan.

Alle dippen/crashes van de afgelopen maanden waren allemaal met maximaal 30% en binnen no-time was dat verlies weer goed gemaakt.

Ik ben zelf ook niet voor instappen op een ATH, maar wachten tot ie op 1000 staat met inkopen kan best eens betekenen dat je nooit kan inkopen. Misschien staat ie straks inderdaad op 1000 en ben je heel blij dat je niet op de ATH ingekocht hebt. Aan de andere kant staat ie straks misschien op 2500 en dan baal je ook flink. We zullen zien wat er de komende maanden en jaren gaat gebeuren, ben benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
kristof1234 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Nog nooit vragen gehad van je bank waarom je constant 8500 euro heen en weer stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26
lieu10ant schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:12:
[...]

Nog nooit vragen gehad van je bank waarom je constant 8500 euro heen en weer stuurt?
Ik wel (ING).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Wat was de vraag en hoe antwoordde je erop? En ook vragen gehad van de belastingsdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 00:19
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:10:
[...]

Ik zie dit niet snel gebeuren. Ja het kan, maar 500 ? Dan moet er echt ergens iets heel fout gaat met een hack of iets anders extreems. Los van dat geloof ik eigenlijk niet dat we ooit nog zo laag zullen gaan.

Alle dippen/crashes van de afgelopen maanden waren allemaal met maximaal 30% en binnen no-time was dat verlies weer goed gemaakt.

Ik ben zelf ook niet voor instappen op een ATH, maar wachten tot ie op 1000 staat met inkopen kan best eens betekenen dat je nooit kan inkopen.
78.6% retrace.
Natuurlijk kan het zijn dat mijn bod niet word gevuld, maar 'next bus in 10 min'.

[ Voor 33% gewijzigd door ennas7 op 11-05-2017 18:30 . Reden: het is 78.6% retrace niet 78.2% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lieu10ant schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Wat was de vraag en hoe antwoordde je erop? En ook vragen gehad van de belastingsdienst?
De brief stelde dat er ongewoon veel buitenlandse transacties waren opgemerkt. Er werden de top 2 ontvangers van uitgaande overboekingen en de top 2 verzenders van binnenkomende overboekingen genoemd en mij werd gevraagd om de aard van deze transacties toe te lichten. Daarnaast werd mij gevraagd om toe te lichten waarom ik vrij veel contant geld had opgenomen. Wat dat laatste betreft, ik woon in Frankrijk en hier wordt nog veel contant of per cheque betaald. Omdat ik nog geen Franse bankrekening had op dat moment viel die tweede optie af.

De tegenrekeningen waar de meeste transacties van/naar toe gingen waren van Bitstamp en Kraken. Ik heb in mijn antwoord uitgelegd dat ik arbitrage-handel met Bitcoin uitvoerde (met een korte omschrijving van wat dat inhield). Daarnaast heb ik een printje van mijn deposit/withdrawal overzichten van beide exchanges meegestuurd ter ondersteuning van mijn verhaal.

De andere 2 rekeningen die werden genoemd waren van de organisatie waar wij destijds onze woning van huurden en een rekening van CERN waar mijn vrouw een maandelijkse cost-of-living-adjustment van ontving. Naar mijn idee waren ze niet echt geinteresseerd in deze twee, want het volume daarvan was veel lager dan van/naar de exchanges.

De boel op de post gedaan en een week of twee later kreeg ik een brief terug met de mededeling dat mijn antwoorden goed waren ontvangen en dat wat hun betreft de boel in orde was.

Van de belastingdienst nooit iets gehoord. Ik geef al mijn bankrekeningen op aan de Franse belastingdienst en ik neem aan dat er binnen de EU verdragen zijn over gegevensuitwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lieu10ant schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:18:
[...]
En ook vragen gehad van de belastingsdienst?
Je mag vanuit hobby handelen in cryptocurrency zonder belasting te hoeven betalen en zonder moeilijke vragen. Wel moet je de coins die hebt opgeven als vermogen bij je aangifte. De coins die je hebt worden gezien als vermogen/spaargeld. Blijft wel de vraag wanneer ze het niet meer als hobby zien natuurlijk.

Edit: En weer een nieuwe ATH voor de BTC op 1800+ dollar *O*

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08

Traden kan je niet met de app vermoed ik? Ook al maken ze daar reclame voor... Ik zie nergens waar ik mijn API key kan ingeven of waar ik kan een buy or sell order plaatsen? Of heb ik dat mis op?

EDIT: Blijkbaar alleen werkende op de Android versie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Amarog op 11-05-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYAMY
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://postimg.org/image/fkrn99j81/
Kent iemand deze coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:31:
[...]
Blijft wel de vraag wanneer ze het niet meer als hobby zien natuurlijk.
Volgens mij vanaf 25000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:33:
[...]
Volgens mij vanaf 25000 euro.
25.000 winst per jaar ? Of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:42:
[...]

25.000 winst per jaar ? Of iets anders ?
Vermogensvrijstelling en ik betaal met plezier. :P

https://www.belastingdien...gen/heffingsvrij_vermogen

edit: Voor de aangifte van 2016 geldt dus de waarde van 1 januari 2016. De waarde van één bitcoin was 396 euro op 1 januari 2016. Het aantal bitcoins dat je bezat op 1 januari is verder bepalend voor de aangifte. Bezat je 10 bitcoins op 1 januari (boven het heffingsvrije vermogen)4, dan tel je 3960 euro op bij je eigen vermogen.

Over je eigen vermogen betaal je 1,2% vermogensbelasting. Bezat jij op 1 januari 2016 10 bitcoins (waarde 3960 euro), dan betaal je daar 47,52 euro vermogensbelasting over. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door RaptorXS op 11-05-2017 19:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:31:
[...]

Je mag vanuit hobby handelen in cryptocurrency zonder belasting te hoeven betalen en zonder moeilijke vragen. Wel moet je de coins die hebt opgeven als vermogen bij je aangifte. De coins die je hebt worden gezien als vermogen/spaargeld. Blijft wel de vraag wanneer ze het niet meer als hobby zien natuurlijk.

Edit: En weer een nieuwe ATH voor de BTC op 1800+ dollar *O*
Dus als ik mijn geld blijf verdubbelen, binnen een jaar een miljoen cash en hiervan een huis koop, heb ik geen coins in bezit en kost het mij niets? :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar dan heb je het over vermogen, niet over hoeveel winst je maakt met handelen. Ik dacht dat je bedoelde dat je maximaal 25K per jaar winst mocht maken met handelen, of 25K omzet qua handel.

Die 25K is gewoon vermogen, dus spaargeld, aandelen, coins, contant geld enz.
LED-Maniak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Dus als ik mijn geld blijf verdubbelen, binnen een jaar een miljoen cash en hiervan een huis koop, heb ik geen coins in bezit? :P
Het geld wat je verdient moet je gewoon opgeven als vermogen. Ook een huis is een soort van vermogen. Ik bedoel dat uit hobby handelen vrijgestelt is van belasting. Als je coins hebt of vanuit coins naar spaargeld gaat moet je daar over belasting betalen. Vanuit hobby hoef je geen belasting te betalen over de winst die je maakt, dat het is punt. Zodra je echter met winst boven de 25K vermogen uitkomt betaal je daar gewoon belasting over.

Als jij minder dan 25K spaargeld, contant geld en coins hebt betaal je geen belasting, je moet de coins wel opgeven. Zodra je boven die 25K uitkomt in coins met spaargeld samen betaal je daar belasting over. Dit is iets anders als belasting betalen over de winst die je maakt met handelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:19
RaptorXS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Vermogensvrijstelling en ik betaal met plezier. :P

https://www.belastingdien...gen/heffingsvrij_vermogen

edit: Voor de aangifte van 2016 geldt dus de waarde van 1 januari 2016. De waarde van één bitcoin was 396 euro op 1 januari 2016. Het aantal bitcoins dat je bezat op 1 januari is verder bepalend voor de aangifte. Bezat je 10 bitcoins op 1 januari (boven het heffingsvrije vermogen)4, dan tel je 3960 euro op bij je eigen vermogen.

Over je eigen vermogen betaal je 1,2% vermogensbelasting. Bezat jij op 1 januari 2016 10 bitcoins (waarde 3960 euro), dan betaal je daar 47,52 euro vermogensbelasting over. 8)
Als je bijvoorbeeld op 1 september 20BTC verkoopt en laat overboeken naar je bankrekening en hier vervolgens op 1 oktober een auto mee koopt, hoef je dus geen vermogensbelasting te betalen? Omdat het geld dan al uitgegeven is voor 1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Jdome schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Als je bijvoorbeeld op 1 september 20BTC verkoopt en laat overboeken naar je bankrekening en hier vervolgens op 1 oktober een auto mee koopt, hoef je dus geen vermogensbelasting te betalen? Omdat het geld dan al uitgegeven is voor 1 januari?
Die 20 BTC die je op 1 september had die komen ergens vandaan. Of je had ze al (eventueel in de vorm van een andere valuta) en dan hoorde het al bij je vermogen of je hebt ze verdiend. En een bedrag ter waarde van 20 BTC verdienen zal de belastingdienst zeer zeker als inkomen rekenen.

Je betaalt vermogensbelasting over je vermogen op 1 januari van het jaar ervoor. Dus als je op 01-01-2017 20 BTC bezat, dan tellen die mee voor je aangifte in 2018. Als je totale vermogen meer dan €25K is, dan betaal je hierover iets aan belasting.

Merk op dat ook de koers van Bitcoin op 1 januari bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
[...]

Zover je de Bitcoins ook na 1 jan. 2015 gekocht hebt en niet hoefde aan te geven, als je boven de vrijstelling kwam toen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Klopt. De vraag is wel hoe je voor september aan 20BTC komt. De belasting kan het wel leuk vinden om te weten hoe je op 1 Januari geen coins opgeeft, maar wel ineens 20K op je rekening laat storten. Daarom is het handig om als je coins hebt deze netjes op te geven. Verder zijn ze bij de belasting ook niet dom. Als je eind December 100BTC koopt en die op 5 Januari weer verkoopt zullen ze dat niet leuk vinden. Zelfde verhaal met een dik bedrag pinnen en later weer terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Ben geen mod hier, maar eigenlijk horen deze laatste postings hier thuis:
Belastingaangifte 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:04:
Ben geen mod hier, maar eigenlijk horen deze laatste postings hier thuis:
Belastingaangifte 2016
Denk dat het hier toch wel fijn is om te lezen voor een hoop mensen :) Cryptocurrency en belasting is toch een beetje een apart verhaal, helemaal nu er steeds meer mensen komen die coins hebben. 30BTC hebben en die niet opgeven is niet handig. Stel je wil ze over 2 jaar op 2500 euro per stuk verkopen vind de belasting dat niet zo leuk :P

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
De meerderheid hier zit er denk ik ruim onder, en de gene die wel meer doen weten al lang hoe het in elkaar zit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
Er lijkt weer wat verschuiving in de altcoins.
STR +18% (en ja ik ben een van de sukkels die ze op 2000 had gekocht.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:07:
De meerderheid hier zit er denk ik ruim onder, en de gene die wel meer doen weten al lang hoe het in elkaar zit lijkt mij.
Ook al heb je maar 2BTC is opgeven wel zo handig. Anders heb je over 10 jaar misschien 20K waar de belasting niets van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:08:
[...]

Ook al heb je maar 2BTC is opgeven wel zo handig. Anders heb je over 10 jaar misschien 20K waar de belasting niets van weet.
Precies gewoon check box. Heb ik ook netjes gedaan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:07:
Er lijkt weer wat verschuiving in de altcoins.
STR +18% (en ja ik ben een van de sukkels die ze op 2000 had gekocht.....)
Maak je niet druk, je hebt tenminste niet op 5000 gekocht.

Zou het komen door dit?
https://www.stellar.org/blog/lightyear-announcement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Hier ook, je komt anders in het zwartgeld circuit terecht, met kans op vragen over verdachte transacties, moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Maak je niet druk, je hebt tenminste niet op 5000 gekocht.

Zou het komen door dit?
https://www.stellar.org/blog/lightyear-announcement/
Ja dat is zeker waar! Na 2 dagen alles in de lift zien gaan was ik wat triggerhappy dus toen het 50% daalde gelijk gekocht. Als ik een nachtje had gewacht had ik op 1000 kunnen kopen en nu al een leuke winst gehad. Het is ook nooit goed :+

Zou goed kunnen, nieuws is altijd een goede reden voor een prijsstijging.

[ Voor 7% gewijzigd door Rox92 op 11-05-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:13:
[...]

Ja dat is zeker waar! Na 2 dagen alles in de lift zien gaan was ik wat triggerhappy dus toen het 50% daalde gelijk gekocht. Als ik een nachtje had gewacht had ik op 1000 kunnen kopen en nu al een leuke winst gehad. Het is ook nooit goed :+

Zou goed kunnen, nieuws is altijd een goede reden voor een prijsstijging.
Exact. Het is helemaal niet gek om in te kopen op zo'n moment. Ik hou ze nog even vast, maar wel met de vinger op de sell knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 13:09
In januari wilde ik 0,5 BTC aanschaffen via Bitonic (eerste aanschaf van cryptocurrency).
Toen is gelijk mijn hele internetbankieren geblokkeerd:
"U kunt helaas geen betalingen doen via Mijn ING
Wat is de oorzaak?

Er kunnen twee oorzaken zijn:
- de computer die u gebruikt, is mogelijk besmet met een virus. Daardoor kan iemand uw gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn ING achterhalen
- derden hebben mogelijk uw inloggegevens voor Mijn ING"

Na ongeveer een half uur was deze blokkering weer opgeheven en kon ik de 0,5 BTC wel aanschaffen. Een dag later heb ik met ING gebeld. Blijkbaar heeft het fraudepreventieteam tijdens de blokkade een onderzoek verricht en heeft deze de blokkade weer opgeheven nadat ze tot de conclusie waren gekomen dat er niks aan de hand was.

Ik heb dus het vermoeden dat banken transacties naar cryptocurrency gerelateeerde rekeningnummers extra monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Exact. Het is helemaal niet gek om in te kopen op zo'n moment. Ik hou ze nog even vast, maar wel met de vinger op de sell knop ;)
haha dankje, dan doe ik het toch zo gek nog niet :P
Ik heb al sells klaar staan op 20,40,60,85 en 100% winst staan. Als die in 1 keer door knalt naar de 100% winst is het jammer van die eerdere sells maar dan overall alsnog 80% winst. Daar doe ik het wel voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pazzie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:17:

Ik heb dus het vermoeden dat banken transacties naar cryptocurrency gerelateeerde rekeningnummers extra monitoren.
Het kan van alles zijn natuurlijk waardoor er een trigger af gegaan is. Heb zelf tot nu toe bedragen naar Bitonic gestuurt en terug naar mij gekregen die groter zijn dan wat ik normaal uitgeef of pin. Verder niets van gemerkt, bij geen enkele transactie.

0.5BTC in januari is natuurlijk geen groot bedrag. Een nieuwe PC kopen is een groter bedrag. Vraag mij wel af wat er bij jou nou gebeurt is waardoor de ING het vreemd vond.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Pazzie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:17:

Ik had van de week een betaal validatie op coinbase gedaan en werd direct gebeld vanwege een verdachte transactie. Wel netjes dat ze er zo opzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Toch maar even beter in belastingen verdiepen, had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmobile
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2024

nlmobile

bit.ly/3vxU4U8

Mr. Noodle schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ik had van de week een betaal validatie op coinbase gedaan en werd direct gebeld vanwege een verdachte transactie. Wel netjes dat ze er zo opzitten
Coinbase beter vermijden. Veel slechte reviews de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Ik vind de bitcoin echt rete-langzaam aan het worden. Gisteravond een bitcoin naar Kraken gestuurd vanaf Multibit met reguliere fee. Kon er pas vanochtend mee handelen.

Nu staan er ook op moment van schrijven bijna 150.000 transacties in de wachtrij!!
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions/

Artikel hier werkt ook verhelderend: https://www.cryptocoinsne...-backlog-waiting-to-move/

Ik houd bitcoins aan, maar ook litecoins vanaf nu wil je sneller kunnen overboeken t.b.v. handelen.

EDIT: En de lumens, ik zie vooral als grote minpunt het aantal muntjes in omloop dat nog moet komen. Nu circulating 9 miljard. Total supply 100 mrd.
Mede daarom blijf ik Ripple kopen, fixed supply en circulating supply. Zie ook eerder banken overstappen op Ripple dan op Stellar Lumens (die naam en icoon maakt zichzelf belachelijk).
EDIT 2: Zie echter wel dat inflatie cap 1% per jaar is. Dat is dan weer gunstig. Bij ZCash zie je bijv. veel sneller de coins toenemen.... Toen ik kocht 1,5m aan geleden 900.000 in circulatie, nu bijna 1,3mln. Dat zal minimaal verdubbeling betekenen in hoeveelheid binnen een jaar. Dus de marketcap zal moeten verdubbelen, wil je dezelfde prijs krijgen!!

[ Voor 38% gewijzigd door Timberly2 op 11-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 13:09
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Het kan van alles zijn natuurlijk waardoor er een trigger af gegaan is. Heb zelf tot nu toe bedragen naar Bitonic gestuurt en terug naar mij gekregen die groter zijn dan wat ik normaal uitgeef of pin. Verder niets van gemerkt, bij geen enkele transactie.

0.5BTC in januari is natuurlijk geen groot bedrag. Een nieuwe PC kopen is een groter bedrag. Vraag mij wel af wat er bij jou nou gebeurt is waardoor de ING het vreemd vond.
Dit was de reactie van Bitonic:
"Helaas worden betalingen via ING soms geblokkeerd door de bank uit veiligheidsoverwegingen. Hierdoor zijn gewone klanten de dupe bij het kopen van bitcoins. U kunt de transactie nogmaals proberen. Mocht dit niet helpen dan kunt u het beste de bank bellen en vragen of ze deze blokkade willen opheffen."

Ik vermoed dat het vaker voorkomt.

Ik geloof dat het destijds €375 waard was. Later voor €475 verkocht (was ik maar een HODLER). Ik heb nu 10 LTC (gekocht voor €140) en ik denk dat ik die maar vast ga houden voor een lange periode.
Mr. Noodle schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ja, op zich wel netjes dat ze je beschermen tegen malafide transacties. Wel lastig als je net bitcoins wilt aanschaffen in verband met een koersdaling.

Later heb ik via BTCDirect nog zonder problemen LTC kunnen aanschaffen, dus ik denk dat het eenmalig was.

[ Voor 12% gewijzigd door Pazzie op 11-05-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmobile
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2024

nlmobile

bit.ly/3vxU4U8

Timberly2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:34:
Ik vind de bitcoin echt rete-langzaam aan het worden. Gisteravond een bitcoin naar Kraken gestuurd vanaf Multibit met reguliere fee. Kon er pas vanochtend mee handelen.
Vanavond (18:40) bitcoin gekocht bij Litebit en 2 uur later pas vrijgegeven in Kraken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Ik heb een probleem en ik weet even niet goed waar ik er mee terecht kan voor hulp / advies. Dit draadje lijkt nog het meeste raakvlak te hebben. Het gaat om het volgende: ik heb een BTC-E account, met daarop wat litecoins (74). Dat was allemaal niet zo boeiend aangezien het een paar dollar per LTC waard was. Inmiddels is dat bijna 30 euro per LTC en dacht ik ze in te wisselen.

Probeerde in te loggen, werd me gevraagd mijn wachtwoord te wijzigen. Dat deed ik en toen kreeg ik een wachtwoord van BTC-E toegewezen. Ik probeer daarmee in te loggen krijg ik het bericht: account suspended due to inactivity. Ik wist dat wel (na 1 jaar doen ze dat), maar was er van overtuigd dat er nog geen jaar voorbij was. Ticket aangemaakt, krijg je toch een bak met formulieren die je aan moet leveren om te bewijzen dat het mijn account is!! Onder andere:

- Paspoort (kopie)
- Nota waaruit je adres is af te lezen
- Alle transactiegegevens
- IP-adres vanwaar tijdens het handelen hebt ingelogd

Nu ben ik van ISP veranderd (van ZIGGO naar KPN) en het oude IP adres weet ik niet meer. De transactiegegevens heb ik niet, omdat ik ooit een keer een BTC direct over heb laten maken van Bitonic naar het adres op BTC-E. De eerste 2 gegevens kan ik wel aanleveren en heb ik gedaan.

Verder staat er dat ze binnen 24 uur reageren maar er zijn ruim 2 dagen voorbij zonder reactie. Op internet lees ik dat dit meerdere gebruikers is overkomen waarvan in veel gevallen het nooit tot contact met support komt laat staan dat je je toegang terugkrijgt.

Is er iets wat ik kan doen, naast wat ik al gedaan heb (tickets aanmaken) om weer toegang te krijgen? Al is het maar dat je ergens kunt melden dat deze praktijken (in mijn ogen) niet kloppen... Of is er iemand die dit ook is overkomen en tot een oplossing is gekomen met BTC-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_SJD schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:42:
Ik heb een probleem en ik weet even niet goed waar ik er mee terecht kan voor hulp / advies. Dit draadje lijkt nog het meeste raakvlak te hebben. Het gaat om het volgende: ik heb een BTC-E account, met daarop wat litecoins (74). Dat was allemaal niet zo boeiend aangezien het een paar dollar per LTC waard was. Inmiddels is dat bijna 30 euro per LTC en dacht ik ze in te wisselen.

Probeerde in te loggen, werd me gevraagd mijn wachtwoord te wijzigen. Dat deed ik en toen kreeg ik een wachtwoord van BTC-E toegewezen. Ik probeer daarmee in te loggen krijg ik het bericht: account suspended due to inactivity. Ik wist dat wel (na 1 jaar doen ze dat), maar was er van overtuigd dat er nog geen jaar voorbij was. Ticket aangemaakt, krijg je toch een bak met formulieren die je aan moet leveren om te bewijzen dat het mijn account is!! Onder andere:

- Paspoort (kopie)

Nu ben ik van ISP veranderd (van ZIGGO naar KPN) en het oude IP adres weet ik niet meer. De transactiegegevens heb ik niet, omdat ik ooit een keer een BTC direct over heb laten maken van Bitonic naar het adres op BTC-E. De eerste 2 gegevens kan ik wel aanleveren en heb ik gedaan.

Verder staat er dat ze binnen 24 uur reageren maar er zijn ruim 2 dagen voorbij zonder reactie. Op internet lees ik dat dit meerdere gebruikers is overkomen waarvan in veel gevallen het nooit tot contact met support komt laat staan dat je je toegang terugkrijgt.

Is er iets wat ik kan doen, naast wat ik al gedaan heb (tickets aanmaken) om weer toegang te krijgen? Al is het maar dat je ergens kunt melden dat deze praktijken (in mijn ogen) niet kloppen... Of is er iemand die dit ook is overkomen en tot een oplossing is gekomen met BTC-E?
Heb je ooit iets met wikipedia gedaan (qua edits) of desnoods andere registraties waar je mogelijk je IP kan ophalen? Anders even bellen met Ziggo misschien?

Ik ben het met je eens dat ze inderdaad wel een achterlijk grote drempel opwerpen, misschien in de hoop dat mensen het teveel gedoe vinden...

En wellicht mosterd na de maaltijd, maar zelfs kleine bedragen zet ik in tijden van inactiviteit in een offline wallet (desnoods stuur je het naar een public key waarvan je de private key hebt opgeslagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jdome schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:31:
Toch maar even beter in belastingen verdiepen, had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou groeien.
Stelt niets voor. Bij je aangifte over je vermogen, dus spaargeld en contact geld onder andere, geef je aan dat je coins hebt. Je pakt het bedrag wat je coins waard zijn op 1 januari van het jaar dat je aangifte doet. Er staat ook gewoon netjes bij op je aangifte dat het om digitale munten gaat. Weet even niet precies hoe ze het omschrijven. Je spaargeld word al automatisch ingevult en je coins moet je dan even zelf toevoegen, dat is alles :)

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daniel_SJD schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:42:

- Paspoort (kopie)

Mijn account was eerder dit jaar ook suspended vanwege inactiviteit, maar ik hoefde niet zoveel bewijs te leveren:

To verify your account send us the details of your deposits to the exchange (Screenshots of the e-wallets from which you deposited the funds to the exchange.)

Misschien omdat ik op dat moment geen funds op mijn account had staan.

Ik moest alsnog wel diep spitten om de gevraagde transacties te vinden, gelukkig had ik mijn oude Multibit wallet nog geïnstalleerd staan waar ik een transactie naar btc-e kon vinden en heb daarvan een screenshot gemaild. Het duurde vervolgens nog 3 dagen en toen kreeg ik een bericht "Good afternoon, the information verified, the account is unlocked."

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Stelt niets voor. Bij je aangifte over je vermogen, dus spaargeld en contact geld onder andere, geef je aan dat je coins hebt. Je pakt het bedrag wat je coins waard zijn op 1 januari van het jaar dat je aangifte doet. Er staat ook gewoon netjes bij op je aangifte dat het om digitale munten gaat. Weet even niet precies hoe ze het omschrijven. Je spaargeld word al automatisch ingevult en je coins moet je dan even zelf toevoegen, dat is alles :)
En hoe zit het precies met inkomstenbelasting? Moet je om daarvoor in aanmerking te komen een bepaald percentage "winst" hebben? Als je coins het ene jaar 10k waard zijn en het jaar erop 30k bijvoorbeeld.

Of valt het echt altijd onder vermogensheffing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jdome schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:43:
[...]

En hoe zit het precies met inkomstenbelasting? Moet je om daarvoor in aanmerking te komen een bepaald percentage "winst" hebben? Als je bitcoins het ene jaar 10k waard zijn en het jaar erop 30k bijvoorbeeld.

Of valt het altijd onder vermogensheffing?
Zoek eens op Forex en belasting, want dat is in feite wat het geval is. Voor zover ik weet tellen inkomsten uit koershandelen niet voor belasting box 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jdome schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:43:
[...]
En hoe zit het precies met inkomstenbelasting? Moet je om daarvoor in aanmerking te komen een bepaald percentage "winst" hebben? Als je bitcoins het ene jaar 10k waard zijn en het jaar erop 30k bijvoorbeeld.

Of valt het altijd onder vermogensheffing?
Als je niet met je coins handelt word het puur gezien als vermogen en niet als inkomen. Dat vermogen neemt alleen flink toe zoals het nu gaat. Zie het maar alsof je spaargeld hebt met een rente van 50+% per jaar. Ook al neemt het totale vermogen snel toe, het blijft gewoon vermogen.

Zodra je gaat handelen hoef je geen belasting te betalen over de winst. Het word nog steeds gezien als vermogen. Teminste, niet als je vanuit hobby handelt. Waar precies de grens tussen hobby en niet hobby zit weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stellar gaat wel heel hard nu, maar er staan enorme muren op 2500 en 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Zoek eens op Forex en belasting, want dat is in feite wat het geval is. Voor zover ik weet tellen inkomsten uit koershandelen niet voor belasting box 1.
Top, dan hoef ik mij daar in ieder geval geen zorgen over te maken.
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Als je niet met je coins handelt word het puur gezien als vermogen en niet als inkomen. Dat vermogen neemt alleen flink toe zoals het nu gaat. Zie het maar alsof je spaargeld hebt met een rente van 50+% per jaar. Ook al neemt het totale vermogen snel toe, het blijft gewoon vermogen.

Zodra je gaat handelen hoef je geen belasting te betalen over de winst. Het word nog steeds gezien als vermogen. Teminste, niet als je vanuit hobby handelt. Waar precies de grens tussen hobby en niet hobby zit weet ik niet.
Handelen doe ik wel in dit geval, maar als ik google op "forex belasting" zoals aangegeven door fadango dan staat er overal dat het in box 3 wordt aangemerkt:

"'Ondertussen heeft de Hoge Raad met haar beslissing van 9 september 2011 definitief een einde gemaakt aan deze discussie. Voortaan worden alle inkomsten uit daytrading (zoals online handel in forex) aangemerkt als beleggingen die in Box 3 belast worden. Daytrading belasting wordt door de belastingdienst dus behandeld als een vermogensbelasting op sparen en beleggen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:55:
Stellar gaat wel heel hard nu, maar er staan enorme muren op 2500 en 3000.
Ben benieuwd. Kan ook een hoop bangmakerij zijn natuurlijk. Als hij dan tegen de 2500 aan komt dat ze hem dan weghalen.
Gaat bizar hard sinds de 2200 weer is doorbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
Rox92 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Ben benieuwd. Kan ook een hoop bangmakerij zijn natuurlijk. Als hij dan tegen de 2500 aan komt dat ze hem dan weghalen.
Gaat bizar hard sinds de 2200 weer is doorbroken.
Het lijkt alweer over te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jdome schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:57:
[...]

Handelen doe ik wel in dit geval, maar als ik google op "forex belasting" zoals aangegeven door fadango dan staat er overal dat het in box 3 wordt aangemerkt:

"'Ondertussen heeft de Hoge Raad met haar beslissing van 9 september 2011 definitief een einde gemaakt aan deze discussie. Voortaan worden alle inkomsten uit daytrading (zoals online handel in forex) aangemerkt als beleggingen die in Box 3 belast worden. Daytrading belasting wordt door de belastingdienst dus behandeld als een vermogensbelasting op sparen en beleggen."
Je betaald belasting over de coins die je hebt als vermogen. Voor cryptocurrency hoef je geen belasting over het rendement te betalen als je dit vanuit hobby doet. Zo is het bepaald voor cryptocurrency bezit en handel vanuit hobby. Wat ik alleen niet weet is wanneer handel met cryptocurrency niet meer als hobby gezien word. Mogelijk heeft iemand anders hier een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Tostikoning schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:02:
[...]

Het lijkt alweer over te zijn
Zo hard kan het gaan :+ Toch mooi dat crypto wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik kan geen orders plaatsen bij Polo, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:51
Ik lees met verbazing over geblokkeerde rekeningen. Het enige wat ik krijg is als ik met Mastercard een groot bedrag aan coins uitgeef, is een sms dat er mogelijk een verdacht transactie heeft plaatsgevonden en ben eigenlijk blij dat ze dat doen. Sepa en Ideal altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
Rhndy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:12:
Ik kan geen orders plaatsen bij Polo, meer mensen last van?
Site doet alweer raar de laatste paar uur...
Krijg af en toe ' HTTP Error 521: Origin Down Requesting returnLoanOrders' te zien in de lending bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
exelletor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:13:
Ik lees met verbazing over geblokkeerde rekeningen.
Welke allemaal dan ? Ik heb 1 bericht over een blokkade van een half uur gezien. Blijkbaar is er bij de ING iets getriggert en was het binnen 30 minuten daarna verholpen. Hier met ABN Amro ook nooit problemen mee gehad hoor, en ik denk dat dit voor de meeste mensen zo is.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
Rox92 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Zo hard kan het gaan :+ Toch mooi dat crypto wereldje.
Of gaat het weer omhoog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal wel enige tijd tegen de 2500 aanhikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
lastig heb er nog een zooi staan waarvan de huidige koers mijn koopprijs is. Weg doen zo meteen of nog ff wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:16
Orange_Dirk schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:24:
lastig heb er nog een zooi staan waarvan de huidige koers mijn koopprijs is. Weg doen zo meteen of nog ff wachten.
Doe je ze weg dan stijgt vast de koers. Hou je ze vast dan zakt ie waarschijnlijk. Blijft glazenbol kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Orange_Dirk schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:24:
Als ik daar een antwoord op had zou ik ze kopen, of niet :P

Verder blijft het gewoon persoonlijk. Heb je er 20 euro inzitten en boeit je dat geld niet, zou ik ze lekker houden. Heb je er 2000 euro in zitten en kan je aan het einde van de maand je huur niet betalen zou ik ze verkopen. Los van het feit dat niemand weet wat het gaat doen blijft het ook nog eens persoonlijk en compleet afhankelijk van hoeveel geld het om gaat en of je dat erg vind om te missen. Met andere woorden: Er is geen antwoord op je vraag te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Slechte trade van mij, ik verlaat die uiteindelijk, rekent Kraken.com de hefboom niet mee. Factor 5 minder verlies dan gedacht...ja mooi nu, maar wtf is dat voor krankjorum site. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hoezo "rekent kraken de hefboom niet mee"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:41:
Hoezo "rekent kraken de hefboom niet mee"?
Ik heb geen idee waarom niet. Ik had duidelijk een 5:1 buy gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:10

HaTe

haat niet

Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:38:
Slechte trade van mij, ik verlaat die uiteindelijk, rekent Kraken.com de hefboom niet mee. Factor 5 minder verlies dan gedacht...ja mooi nu, maar wtf is dat voor krankjorum site. 8)7
Ik had hetzelfde, maar met winst.. Wilde het een keer proberen. Om te verkopen had ik close position gedaan en dan alles verkocht, maar mijn winst was niet 5x zo hoog? :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Tourniquet schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Mijn account was eerder dit jaar ook suspended vanwege inactiviteit, maar ik hoefde niet zoveel bewijs te leveren:

To verify your account send us the details of your deposits to the exchange (Screenshots of the e-wallets from which you deposited the funds to the exchange.)

Misschien omdat ik op dat moment geen funds op mijn account had staan.

Ik moest alsnog wel diep spitten om de gevraagde transacties te vinden, gelukkig had ik mijn oude Multibit wallet nog geïnstalleerd staan waar ik een transactie naar btc-e kon vinden en heb daarvan een screenshot gemaild. Het duurde vervolgens nog 3 dagen en toen kreeg ik een bericht "Good afternoon, the information verified, the account is unlocked."
En dat is nou net dat ene stukje info wat ik dus niet meer heb omdat ik de mail van de transactie niet gehouden heb en ik hem niet eerst naar mijn hardware wallet heb laten sturen. Suggestie van IP adres achterhalen via Ziggo is wel een goede, kan ik nog eens achteraan bellen (dank daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Ik heb geen idee waarom niet. Ik had duidelijk een 1:5 buy gedaan.
Een 1:5 buy betekent niet dat je 1btc long gaat en hij er dan 5btc van maakt. Het betekent dat er 5x zoveel margin beschikbaar is om mee te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Een 1:5 buy betekent niet dat je 1btc long gaat en hij er dan 5btc van maakt. Het betekent dat er 5x zoveel margin beschikbaar is om mee te handelen.
Waar komt die margin dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Waar komt die margin dan vandaan?
Als jij 1000 euro in je account hebt en je doet een 1:5 trade, dan kan je voor 5000 euro aan btc kopen(en blijft er maar weinig ruimte over om verlies op te vangen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Als jij 1000 euro in je account hebt en je doet een 1:5 trade, dan kan je voor 5000 euro aan btc kopen(en blijft er maar weinig ruimte over om verlies op te vangen!)
Ok. Op die manier.
Zal wel aan mij liggen dat ik hele andere dingen gewent ben (Forex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik weet niet wat voor forex jij gewend bent maar volgens mij is dit overal zo. Het wordt namelijk nogal oninzichtelijk als je zelf je hefboom uit moet gaan zitten rekenen. Het is ook compleet irrelevant, je doet gewoon trades met geleend geld. Meer hefboom betekent niet meer winst, maar de mogelijkheid om meer te lenen, meer niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:03:
Ik weet niet wat voor forex jij gewend bent maar volgens mij is dit overal zo. Het wordt namelijk nogal oninzichtelijk als je zelf je hefboom uit moet gaan zitten rekenen. Het is ook compleet irrelevant, je doet gewoon trades met geleend geld. Meer hefboom betekent niet meer winst, maar de mogelijkheid om meer te lenen, meer niet.
Jup, sommige dingen heb ik blijkbaar niet goed in mijn hoofd. Maar er is meer. Zaken op Kraken die niet sporen. Wat voor zin heeft het dan bijv. om een leverage setting aan te bieden bij je trade. Dat gaf mij dus het idee dat je die direct op je order toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:12:
[...]

Jup, sommige dingen heb ik blijkbaar niet goed in mijn hoofd. Maar er is meer. Zaken op Kraken die niet sporen. Wat voor zin heeft het dan bijv. om een leverage setting aan te bieden bij je trade. Dat gaf mij dus het idee dat je die direct op je order toepast.
Ik denk om te voorkomen dat er per ongeluk met leverage wordt gehandeld, ipv "onvoldoende saldo" meldingen.
Pagina: 1 ... 57 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).