Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Dat klopt allemaal, we hebben het hier steeds over een short zonder leverage. Niemand hier weet hoe dat moet bij Kraken. Jij wel?

En nog iets: dat onderpand is ook de margin. De hele leningconstructie wordt ongedaan gemaakt door een koop of verkoop order, zodat Kraken nooit verlies heeft. Jouw inleg is dus ook het maximale verlies wat je mag maken. Een onderpand is iets anders, dan moet je de gehele lening dekking qua waarde.
Volgens mij kan dat niet. Als je een XBT sell order geeft zonder leverage en je hebt geen XBT dan krijg je de melding insufficient funds. Zodra je de leverage op 2 of meer zet dan creëer je een short positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
Fire69 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:51:
[...]

Ja, werkt een stuk beter nu ik in de config gezet heb welke coins hij mag gebruiken :P
Krijg alleen die Telegram-bot niet werkend, dan crash het ganse ding...
Ik gebruik op dit moment alleen de webpagina. Dus met de Telegram-bot kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Niet direct. Je moet dan wel geld op de rekening hebben staan bij Kraken. Je kan dan tot 5x meer uitgeven, alleen die positie wordt geforceerd gesloten als er een punt wordt bereikt waarop je al je eigen geld aan verlies kwijt bent. Door het geforceerd sluiten loopt de exchange zelf dus geen enkele risico op verlies. Alle verlies is voor jezelf.
Hoe zou je de komende LTC segwit aankondiging traden? Zou ik graag eens weten van een daytrader zoals jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Dat klopt allemaal, we hebben het hier steeds over een short zonder leverage. Niemand hier weet hoe dat moet bij Kraken. Jij wel?
Wil je zonder leverage, dan short je met leverage twee keer de helft. :)
lieu10ant schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Hoe zou je de komende LTC segwit aankondiging traden? Zou ik graag eens weten van een daytrader zoals jij :)
Ik zou er helemaal niets mee doen. Segwit is al nieuws geweest en een gegeven. Er is niets nieuws en mensen zullen ontdekken dat er niets verandert. Lekker van de zijlijn meekijken en zodra er een richting gevonden is instappen.

Nog 1.5 uur overigens:
http://litecoinblockhalf.com/segwit.php

[ Voor 45% gewijzigd door LED-Maniak op 10-05-2017 16:59 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
.

[ Voor 99% gewijzigd door LED-Maniak op 10-05-2017 16:59 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
LED-Maniak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:56:

Ik zou er helemaal niets mee doen. Segwit is al nieuws geweest en een gegeven. Er is niets nieuws en mensen zullen ontdekken dat er niets verandert. Lekker van de zijlijn meekijken en zodra er een richting gevonden is instappen.

Nog 1.5 uur overigens:
Zodra er een richting gevonden is?
Kan zijn dat je dan evengoed in een bull trap stapt... Als er een downtrend gestart wordt zal je lange tijd niet kunnen verkopen, of evengoed nooit als we nooit nog deze prijs aanraken.
Of bedoel je een aantal dagen/weken wachten en dan pas herevalueren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
[...]

Dat is de optie idd. Maar dan moet je dus per def de fees betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
Handig dit, wilde even kijken op litebit hoe het ervoor stond maar ze zijn in "maintenance mode". Vanmiddag stond ik op een whopping 30 euro winst (gestart met 200 euro).

Het is voor mij meer voor de lol gelukkig. Heb wel even naar kraken gekeken maar dat gaat me toch allemaal iets te ver qua termen en mogelijkheden, dan gaat er wel wat tijd in zitten denk ik.

Overigens zit (of zat, kan het nu dus niet zien) de stijging vooral in BTC en LTC, Stratis was iets gedaald en heb voor de flauwekul ook wat Guldens gekocht maar die blijven een beetje rond het aankoop bedrag schommelen. Ripple wilde ik ook nog aanschaffen maar dat ligt al langer plat op litebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:23
lieu10ant schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Zodra er een richting gevonden is?
Kan zijn dat je dan evengoed in een bull trap stapt... Als er een downtrend gestart wordt zal je lange tijd niet kunnen verkopen, of evengoed nooit als we nooit nog deze prijs aanraken.
Of bedoel je een aantal dagen/weken wachten en dan pas herevalueren?
Speculaties gaan alle kanten op. LTC die weet vandaag ook niet echt wat ie wil.
Het is dus een pure gok wat er gaat gebeuren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:51
Verkoop allemaal jullie LTC en stap over naar Waves. Pump Pump Pump :D :D :D Waarom blijft de paniek uit?

- Dit bericht is sarcastisch geschreven, maar tot nu toe ben ik blij dat ik de stap vanmiddag gemaakt heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
exelletor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:47:
Verkoop allemaal jullie LTC en stap over naar Waves. Pump Pump Pump :D :D :D Waarom blijft de paniek uit?

- Dit bericht is sarcastisch geschreven, maar tot nu toe ben ik blij dat ik de stap vanmiddag gemaakt heb. _/-\o_
Begin 'm toch wel te knijpen hoor haha. Hij dropt nu langzaamaan (TLC) en ik ga erop gokken dat hij uiteindelijk weer gaat stijgen ook na activatie van Segwith, maar je weet het nooit. Kan ook gigantisch kelderen. Het enige wat mijn onderbuik gevoel nog denkt is HODL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Het kan idd alle kanten op, ik gok zelf op een dump van LTC en een vlucht in BTC. Met BTC richting 1900 dollar als gevolg. Uiteindelijk eindigen morgen met een flinke correctie op de BTC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik ben ook net begonnen en houd het nog bescheiden met een paar eurootjes in verschillende valuta. Natuurlijk is het net zoals aandelen speculatie, maar daar zit vaak nog wel een bedrijf achter, of vaste activa. Die zie je hier niet of nauwelijks terug. Toekomst kijken is hierdoor ook nauwelijks mogelijk lijkt me.

Bitcoin: Kan op veel plekken mee betaald worden, lijkt de meest universele om ook in alt-coins te handelen
Litecoin: Kleine broertje van, beetje proefkonijn, daarom interessant
Ripple: Ambitie van het bedrijf om SWIFT te vervangen, wordt al ingezet in de breedte. Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde is van de 'kleine' handel voor Ripple.
Waves: Lijkt ook toepassing te hebben, maar hoe is me nog niet duidelijk.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Goed inlezen en inschatten of iets waard is, of ook meegaan op de golf? Het voelt nu een beetje alsof we op de top van een golf zitten. Ik verwacht wel dat nu de interesse van de 'normale man' getriggerd wordt en er meer geld in komt en ook de algehele trend stijgende zal zijn, maar ik ben er nog niet echt uit welke valuta nu wel of niet de moeite waard zijn.

Iemand tips of wat uitleg voor deze beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
MartijnRGS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Begin 'm toch wel te knijpen hoor haha. Hij dropt nu langzaamaan (TLC) en ik ga erop gokken dat hij uiteindelijk weer gaat stijgen ook na activatie van Segwith, maar je weet het nooit. Kan ook gigantisch kelderen. Het enige wat mijn onderbuik gevoel nog denkt is HODL!
Denk ook dat LTC na Segwit even gaat kelderen en later weer sky high zal gaan aangezien Charlie Lee nog lang niet klaar is mijn zijn LTC _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Zou wel van Mn Waves af willen.. Alleen Ze zitten in Mn lightwallet die Ik als chrome app heb. Beste optie op dit moment als Ik Alleen Mn iPhone tot Mn beschikking heb?

Zo niet, holden die handel en hopen dat het morgen nog beter is dan nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:23
MichawwZki schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:56:
[...]

Denk ook dat LTC na Segwit even gaat kelderen en later weer sky high zal gaan aangezien Charlie Lee nog lang niet klaar is mijn zijn LTC _/-\o_
Mee eens. Kunnen we ze mooi extra goedkoop inkopen straks :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Riven schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:57:
Zou wel van Mn Waves af willen.. Alleen Ze zitten in Mn lightwallet die Ik als chrome app heb. Beste optie op dit moment als Ik Alleen Mn iPhone tot Mn beschikking heb?

Zo niet, holden die handel en hopen dat het morgen nog beter is dan nu :)
Litebit.eu een optie toevallig? Bittrex op mobiel lijkt mij nogal lastig, ook omdat je je Wallet address moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
exelletor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Litebit.eu een optie toevallig? Bittrex op mobiel lijkt mij nogal lastig, ook omdat je je Wallet address moet veranderen.
Zal het zo eens in de gaten houden, op dit moment " We are upgrading our servers, we will be back shortly, faster and better =)! " :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En Segwit is active op LTC. Ik hou ze nog ff vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Luuk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:45:
[...]

wait... what?! voor 360.000 dollar verhandeld en maar 500 euro verdiend? :/
De buy&hold strategie lijkt me dan een heel stuk lucratiever :D

edit; ah vandaag alleen, ik moet beter lezen. :+
Haha, inderdaad, dat 360.000 euro bedrag is het totaal van de afgelopen 30 dagen. En heb dus vandaag zo ongeveer 500 euro winst behaald. Het gaat om het inlegbedrag en dat is in mijn geval origineel slechts 2400 euro. De meeste dagen heb je weinig of geen winst en sommige zelfs verlies. Wil dus ook niet zeggen dat ik goed ben in het traden ofzo, alleen met een leverage van 5:1, dan handel je dus met 20.000 euro als je koopt en verkoopt (flipping position).
Revaes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Als je een XBT sell order geeft zonder leverage en je hebt geen XBT dan krijg je de melding insufficient funds. Zodra je de leverage op 2 of meer zet dan creëer je een short positie.
Precies, dat is ook wat ik er van weet. Heb zelf verder nooit aandacht aan een short zonder leverage geschonken, dus wist het ook niet precies.
lieu10ant schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Wat ik persoonlijk doe, zonder garanties:
Ik zit vol in de BTC met een stoploss die vrij dicht bij de huidige koerst ligt. Ongeveer 20 euro lager. Ik volg de charts straks goed en dan zie ik het wel. In het ergste geval heb ik een klein verlies als de stoploss afgaat. Maar dan heb ik verder ook geen risico meer op meer verlies. Ik verwacht namelijk dat BTC gaat stijgen. Ik kijk dan later wel verder wanneer ik de positie sluit en de eventuele winst pak.

Ben ook niet een echte daytrader, daar heb je denk ik wel bots voor nodig. En veel meer handelingen dan ik doe. Ik probeer alleen handig en met weinig risico de koers te volgen.
[...]

[...]

Nog 1.5 uur overigens:
Inderdaad, ik zit zelf ook niet echt met dat shorten en leverage probleem. Ik ga eigenlijk standaard op de hoogste leverage zitten, omdat 5:1 op zich al laag is naar mijn smaak.

En die Segwit bij LTC ben ik het ook mee eens. Dat is ondertussen allang ingecalculeerd. Er zal wel wat spanning zijn, maar uiteindelijk valt het vast mee. We zullen zien. Rustig blijven en wachten is inderdaad het beste advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Hehe net voor de activatie dikke dump:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2nv8r5i.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingSig op 10-05-2017 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
Eerste blocks met Segwit zijn een feit, nu op naar de moon, kom maar haha!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Niet direct. Je moet dan wel geld op de rekening hebben staan bij Kraken. Je kan dan tot 5x meer uitgeven, alleen die positie wordt geforceerd gesloten als er een punt wordt bereikt waarop je al je eigen geld aan verlies kwijt bent. Door het geforceerd sluiten loopt de exchange zelf dus geen enkele risico op verlies. Alle verlies is voor jezelf.
Snap ik. Ik bedoel te zeggen: Wat ik niet snap is dat dat per se met 1:>2 hefboom moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:16
ter info: litebit is momenteel bezig met een server/site upgrade, dus vandaar offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:36
Klopt, en ik ben er erg blij mee. Verkoop dan ook nog niets omdat er imo nog veel potentie in zit. Ongetwijfeld zal er een correctie komen maar er is veel ontwikkeling in het waves platform en er staat nog veel moois op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Haha, inderdaad, dat 360.000 euro bedrag is het totaal van de afgelopen 30 dagen. En heb dus vandaag zo ongeveer 500 euro winst behaald. Het gaat om het inlegbedrag en dat is in mijn geval origineel slechts 2400 euro. De meeste dagen heb je weinig of geen winst en sommige zelfs verlies. Wil dus ook niet zeggen dat ik goed ben in het traden ofzo, alleen met een leverage van 5:1, dan handel je dus met 20.000 euro als je koopt en verkoopt (flipping position).
En dat zonder Tier 4?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou vanmorgen nog wat geld investeren in een alt. Stond nog ongebruikt op Bittrex. Ik keek onze baby aan en vroeg: "Waar zal papa eens in investeren?" Begon ze heel fanatiek te zwaaien met haar armpjes. Oké...WAVES it is! Goede call geweest van de kleine meid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik heb slechts een paar duizend euro op Kraken staan voor het daytraden... Tier 3 ben ik.

Nogmaals, met leverage en een flink aantal trades, kom je heel snel op een paar ton aan handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:42
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:34:
Een tijd terug wees iemand via dit forum op een opensource poloniex lendingbot. Weet niet meer wie het was, maar wil diegene graag bedanken, blijkt erg nuttig te zijn! :D

Dit is de bot in kwestie:
https://github.com/Mikadily/poloniexlendingbot
Dan ben ik toch heel benieuwd wat je eraan over gehouden hebt en hoeveel btc je uitleent. Mag ook via pm. Ben voor mezelf aan het kijken of uitlenen niet rendabel voor me is
Daytraden is slecht voor mijn hart :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Vandaag winst behalen is ook niet zo moeilijk. ;) Na een dipje vanmiddag, sta ik nu ook ongeveer 500 in de plus tov vannacht. Mijn inleg was 2300, waarvan 500 in reguliere aandelen. Leverage met cryptocurrency vind ik persoonlijk ietwat risky en ook onnodig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat raden jullie aan als Kraken alternatieven?

Wat ik mis is het aanpassen van lopende posities, bijvoorbeeld het instellen of wijzigen van een take profit of stop loss. Ook vind ik heel slecht te zien of je nou winst of verlies maakt met lopende posities, het totaalbeeld daarvan. En dan lijkt het er ook nog op dat ze zowel commissie als spread pakken. BTCe met Metatrader 4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Met bitmex kan je lopende posities aanpassen, ook winst/verlies per positie is duidelijk. Best goede UI.

Nadelen, je 3 EUR bitcoin withdrawal fee. Je kan geen EUR withdrawal doen.

Je kan wel traden op bitmex en dan je bitcoin cashen op kraken als je geld nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
Bitstamp vindt ik wel overzichtelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Rox92 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:00:
[...]

Dan ben ik toch heel benieuwd wat je eraan over gehouden hebt en hoeveel btc je uitleent. Mag ook via pm. Ben voor mezelf aan het kijken of uitlenen niet rendabel voor me is
Daytraden is slecht voor mijn hart :p
Heb het nu een aantal dagen aanstaan en heb gemiddeld 0.1% rente per dag over me BTC (ben nog wel wat aan het tweaken aan de instellingen ofc). Reken dit per jaar uit en dan is dat toch best een mooi rendementje. :)

En een stuk veiliger dan daytraden!

[ Voor 3% gewijzigd door EeuwigeStudent op 10-05-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Heb het nu een aantal dagen aanstaan en heb gemiddeld 0.1% rente per dag over me BTC (ben nog wel wat aan het tweaken aan de instellingen ofc). Reken dit per jaar uit en dan is dat toch best een mooi rendementje. :)
Dat is zeker een mooi rendement. Vraag me alleen af of er flink aanbod bij is gekomen. Zondag kon ik namelijk nog wegzetten tegen 0,5% xD. Heb helaas 2-10 dagen aangevinkt, maar de shorter die mij leent heeft nog niet terugbetaald :) :) . Dus als die de 10 dagen afmaakt haal je al 5% in 10 dagen tijd.

Litecoin matig natuurlijk, echter ook debiel om te verwachten dat het na activatie als een speer in het groen zou schieten. Ben benieuwd of het technisch beter werkt, heb geen wallets of transacties met litecoin gedaan in het verleden, alleen aangekocht op kraken. Dus geen ervaring. Zullen het meemaken. Marketcap van 2mrd + lijkt me nog reeël. Voor de rest, toch maar in Ripple stappen ondanks dat ze de bad-boys zijn (dankzij samenwerking banken). Dat maakt me niks uit, als de munt maar stijgt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
Timberly2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Dat is zeker een mooi rendement. Vraag me alleen af of er flink aanbod bij is gekomen. Zondag kon ik namelijk nog wegzetten tegen 0,5% xD. Heb helaas 2-10 dagen aangevinkt, maar de shorter die mij leent heeft nog niet terugbetaald :) :) . Dus als die de 10 dagen afmaakt haal je al 5% in 10 dagen tijd.

Litecoin matig natuurlijk, echter ook debiel om te verwachten dat het na activatie als een speer in het groen zou schieten. Ben benieuwd of het technisch beter werkt, heb geen wallets of transacties met litecoin gedaan in het verleden, alleen aangekocht op kraken. Dus geen ervaring. Zullen het meemaken. Marketcap van 2mrd + lijkt me nog reeël. Voor de rest, toch maar in Ripple stappen ondanks dat ze de bad-boys zijn (dankzij samenwerking banken). Dat maakt me niks uit, als de munt maar stijgt >:)
0.5% is zeker netjes! Het leuke van die lendingbot is dus dat je kan instellen dat hij bij dergelijk hoge rentes de looptijd verhoogd en bij gemiddelde rentes maar 2 dagen aanhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timberly2
Ah oke check, dat wist ik dus niet. Auto-renew van Poloniex zal proberen weg te zetten tegen 0,5%. Tja, als steeds meer mensen dit ontdekken zal dit ook wel steeds minder op gaan leveren natuurlijk hehe. Bitcoin beschouw ik nu al als redelijk veilig, je moet tegen wat stootjes kunnen 30% verlies, maar veel meer dan dat is het niet geweest de afgelopen 2 jaar (in flash crashes dan en 2013 1000$ --> 250$ daargelaten).

EDIT: Weet niet hoe dit historisch gezien was, maar zojuist een litecoin transactie gedaan (Kraken --> Jaxx wallet): http://ltc.blockr.io/tx/i...d05752780642caab6710e0a88

Fees zijn bijzonder laag, 2 dollar cent zo'n beetje omgerekend. Om 20:03 NL tijd verstuurd en was vrijwel direct in de Jaxx wallet zichtbaar als incoming (niet bevestigd).

Dat in tegenstelling tot mijn 1 BTC overboeking naar Kraken, die zie ik nog niet eens verschijnen in Kraken als 'confirming', adres nog steeds de status ongebruikt en dat is al ruim een uur geleden. Waardeloos die Bitcoins overboeken zeg!
https://blockchain.info/n...2014725758b1dcc846569d44d
En daarbij de transactiefee ook nog eens veel hoger, bijna 1$ !! Factor 50 duurder!

2e EDIT: Hoe weet je trouwens of je transactie is opgenomen in een block bij bitcoin? Kan dat bij bovenstaande niet zien? Geen idee nu namelijk waar m'n bitcoin 'hangt'..

[ Voor 55% gewijzigd door Timberly2 op 10-05-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
Timberly2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:05:
Ah oke check, dat wist ik dus niet. Auto-renew van Poloniex zal proberen weg te zetten tegen 0,5%. Tja, als steeds meer mensen dit ontdekken zal dit ook wel steeds minder op gaan leveren natuurlijk hehe. Bitcoin beschouw ik nu al als redelijk veilig, je moet tegen wat stootjes kunnen 30% verlies, maar veel meer dan dat is het niet geweest de afgelopen 2 jaar (in flash crashes dan en 2013 1000$ --> 250$ daargelaten).

EDIT: Weet niet hoe dit historisch gezien was, maar zojuist een litecoin transactie gedaan (Kraken --> Jaxx wallet): http://ltc.blockr.io/tx/i...d05752780642caab6710e0a88

Fees zijn bijzonder laag, 2 dollar cent zo'n beetje omgerekend. Om 20:03 NL tijd verstuurd en was vrijwel direct in de Jaxx wallet zichtbaar als incoming (niet bevestigd).

Dat in tegenstelling tot mijn 1 BTC overboeking naar Kraken, die zie ik nog niet eens verschijnen in Kraken als 'confirming', adres nog steeds de status ongebruikt en dat is al ruim een uur geleden. Waardeloos die Bitcoins overboeken zeg!
https://blockchain.info/n...2014725758b1dcc846569d44d
En daarbij de transactiefee ook nog eens veel hoger, bijna 1$ !! Factor 50 duurder!

2e EDIT: Hoe weet je trouwens of je transactie is opgenomen in een block bij bitcoin? Kan dat bij bovenstaande niet zien? Geen idee nu namelijk waar m'n bitcoin 'hangt'..
Het rode vakje met "onbevestigde transactie" op blockchain.info, veranderd dan volgens mij in het blocknummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Dat wijzigt dan in confirming zodra je in een block zit zeker. Want dan moet je ook nog eerst 6 confirmations afwachten voordat Kraken je er mee laat handelen haha. Naja, dan maar een voorraadje litecoins inslaan wil je snel transacties kunnen doen. Dit is echt waardeloos.

Hij is nu bij Kraken te zien als confirming eindelijk, maar blijft op onbevestigde transactiestaan die rode knop. Bijzonder.

Gridcoin helaas verkocht op 0,019 cent, nu op 0,029... Dacht, dat gaat niks worden met die gare researchers :P

EDIT: Altijd blijven zitten dus met je aankopen. Krijgt vaak spijt achteraf. Maargoed, iemand nog goeie nieuwe tips? Ben NXT aan het inslaan, hopelijk komt die nog een keer v/d grond. ZCash doet weinig, twijfel om hier positie v/d hand te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Timberly2 op 10-05-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gridcoin ziet eruit als een klassieke P&D. Verbaast me eerlijk gezegd dat er niet meer geweest zijn tijdens de huidige, gekke altcoin tijden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:53:
[...]

En een stuk veiliger dan daytraden!
Probleem is wel dat je coins vast staan zolang als je ze uitleent.
Je kan ze dus niet zomaar snel verkopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Nou, maar ik houd een basisniveau bitcoins aan. Wat er ook gebeurt, ook al crasht het 500$. Mijn gedachte is dat je er dan toch niet op tijd bij bent. Dan maar wat passief inkomen trekken op die dingen.

@Verwijderd Kan wel een Pump & Dump zijn, toch baal ik dat ik met 0,25 btc op een koers van 0,019 ben uitgestapt xD

Mensen lopen elkaar wel aan te jagen in die poloniex trolbox. Niet normaal zeg.

EDIT: @kansloze niet direct resultaat verwachten. Vannacht is Azië aan de beurt, stijgingen verwachten zodra segwit actief zijn is sowieso wat overdreven hè. Dat kan iedereen zien aankomen dus iedereen anticipeert daarop. Gewoon hodlen.

[ Voor 34% gewijzigd door Timberly2 op 10-05-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Hmmm, het is niet echt een dump maar de LTC is wel aardig wat gezakt. Twijfels wat te doen....

Edit

@Timberly2 ik ga ook zeker niet alles verkopen, heb gekocht op 16.32 dus nog genoeg winst.
Het is meer van 'zou er nog een groei in kunnen komen of is het plafond nu zo beetje bereikt'. Ik snap dat niemand dat weet en de eerste paar dagen hou ik ze zeker ook vast. Maar ik zit nog niet in BTC dus misschien moet ik er een verdeling in gaan maken.

[ Voor 65% gewijzigd door kansloze op 10-05-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kristof1234 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:30:
Met bitmex kan je lopende posities aanpassen, ook winst/verlies per positie is duidelijk. Best goede UI.

Nadelen, je 3 EUR bitcoin withdrawal fee. Je kan geen EUR withdrawal doen.

Je kan wel traden op bitmex en dan je bitcoin cashen op kraken als je geld nodig hebt.
alki schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:31:
Bitstamp vindt ik wel overzichtelijk
Thanks voor deze adviezen.

Hoe zit het daar met de commissie/spread?
Ik zit wat meer richting het korte termijn handelen dus kan weinig met veel overhead. Wat kunnen jullie daar over zeggen?

Ja in theorie kan je dat opzoeken op de betreffende site, maar bij Kraken is het ook een ramp om vooraf duidelijkheid te hebben van nou net dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Een tamme dag vandaag zeg. Bitcoin groeit gestaag door maar de Altcoins lijken te stabiliseren. Ik heb zelf nog niet echt posities in de Altcoins ingenomen omdat ik lager wil instappen (in XRP en ETH), maar als er geen echte schommelingen zijn lukt dat niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Laatst online: 23-09 16:00
JPS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:25:
Een tamme dag vandaag zeg. Bitcoin groeit gestaag door maar de Altcoins lijken te stabiliseren. Ik heb zelf nog niet echt posities in de Altcoins ingenomen omdat ik lager wil instappen (in XRP LTC), maar als er geen echte schommelingen zijn lukt dat niet :/
Gast, vandaag LTC van 26 naar 35+ en weer terug naar 26.

Hoeveel schommeling wil je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
Fire69 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:30:
[...]

Probleem is wel dat je coins vast staan zolang als je ze uitleent.
Je kan ze dus niet zomaar snel verkopen of zo.
Klopt, maar wanneer je niet van plan ben om ze op de korte termijn te verkopen, is het geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Klopt, maar wanneer je niet van plan ben om ze op de korte termijn te verkopen, is het geen probleem lijkt me.
Nee, heb ondertussen wel al geleerd dat ik ze gewoon moet laten staan :P
Account
Estimated
Earnings 0.21272457 BTC / Year
Kan ik wel mee leven, gezien het heel beperkte bedrag BTC dat ik heb :D
Misschien koop ik wel nog wat bij enkel om ze uit te lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Mantus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Gast, vandaag LTC van 26 naar 35+ en weer terug naar 26.

Hoeveel schommeling wil je hebben
Oeps, vertyping. LTC was idd de uitzondering. Ik bedoelde XRP en ETH. LTC bracht me idd wel in verleiding maar daalde niet echt en stabiliseerde daarna snel weer rond 30. Bericht aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door JPS op 10-05-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Zo, ik heb 5 LTC te koop staan voor een mooi prijsje van 250 per stuk. Ben benieuwd in welk jaartal ze dat gaan redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Met al die posts hier de laatste tijd loop ik wat achter, dus ff wat reacties in één post proppen.
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Fijn dat je even meekijkt. Nu ik helemaal inzoom lijkt het er inderdaad op dat ie nog net wat boven de 0,0007 blijft, maar het exacte getal is wat lastig afleesbaar. vandaar dat ik dus ook op de waarde in de centrale balk ben afgegaan en daaraan had gekoppeld. Misschien ten onrechte dan. :?
Je kan de low waarde op een betere manier vinden in de grafiek zelf. Ga met de muis naar de candlestick waar de low in zit. Bovenin zie je dan de open, close, high en low waarden van die candlestick. Als je de tijd nauwkeuriger wilt aflezen zet je de timeframe op een kortere tijd.
Defector schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Er zijn wel meer exchanges of wallet services omgevallen. Bijv Vircurex en bitcoin24 twee die ik persoonlijk heb mee mogen maken. En dan zullen er nog wel een aantal andere kleine zijn geweest. In de bitcoin handel is het zeker wel een reëel gevaar/probleem.
[...]
Mintpal schiet me nog te binnen. Ik heb daar ook wat geld verloren. En nog eentje waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren.
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:15:
Jezus, 8 miljard euro erbij in 2 dagen tijd. En dat van een ongereguleerde markt, waar financiële instellingen geen weet van hebben.
Hoe definieer je ongereguleerd? Die exchanges doen geen AML/KYC voor de lol, dat zijn ze verplicht. En reken maar dat de belastingdienst zo die gegevens kan opvragen.
Timberly2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Daarom, ingestapt in NXT. Ook een wat oudere bekende munt, verhandeld op de grote exchanges m.u.v. Kraken.
[...]
In juli gaat de Ardor chain van start (NXT 2.0) en komt ook de eerste child chain, IGNIS, online. Vorig jaar was er al een giveaway van Ardor tokens (die dus in juli in echte Ardor coins worden omgezet). In juli is er een IGNIS giveaway. Iedereen die NXT heeft krijgt de helft van dat aantal in IGNIS. Daarom denk ik dat de NXT koers nog wel omhoog gaat. Belangrijk verschil is dat bij Ardor gekeken werd naar de gemiddelde NXT balans over een aantal maanden. Bij IGNIS is dat één block. Ik denk dat zodra dat block geweest is NXT gedumpt wordt. Uitgebreide info op http://nxt.org/roadmap/.
Slomy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Poloniex heeft in ieder geval ook nog eens last van ddos aanvallen & de mania die op dit moment heerst
[...]
Ik lees in meerdere posts over ddos aanvallen. Waar komt dat idee vandaan? Voor zover ik weet is de oorzaak het enorm toegenomen aantal nieuwe gebruikers. Dit is wat ik gelezen heb van de moderators op polo. Ik heb geen enkel officieel bericht gezien over ddos aanvallen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Heb me nu flink zitten inlezen en voordat ik over ga op een hardware wallet wil ik in die tussentijd gebruik gaan maken van Jaxx, dit lijkt mij een van de beste op dit moment wat ik er zo over lees. Is dit een goede/veilige keuze? En de vraag die hierbij ook bij mij op komt, is het mogelijk voor zo'n service dat het "valt", oftewel dat je alles kwijt bent? Van zoiets als Coinbase is het logisch dat dat kan en zijn ze ook verzekerd. Maar zoiets als Jaxx? Of kun je met een goede backup altijd bij je gegevens ongeacht welke service je gebruikt of naar overstapt als de een stopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Dat snap ik, maar het effect is hetzelfde. Eerder gaf ik ook aan dat Kraken geen leningen verstrekt, vandaar dat het niet mogelijk is om op die manier te shorten. Je zult dan eerst de nodige euro's daar op rekening moeten hebben staan, dus dan heeft het geen nut meer om te shorten.
Jawel, want ook eth en xbt zijn onderpand. Daar kun je dus ook aan verdienen terwijl je short gaat op de ander. Stel, je hebt 1 btc waarvan je verwacht dat ie licht stijgt en je verwacht dat eth flink daalt. Dan short je eth met je btc als onderpand terwijl je ook verdient aan de stijging van de btc. Shorten heeft dus wel degelijk zin en is nog steeds iets anders dan wachten met inkopen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Bonez0r schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:33:

[...]

Hoe definieer je ongereguleerd? Die exchanges doen geen AML/KYC voor de lol, dat zijn ze verplicht. En reken maar dat de belastingdienst zo die gegevens kan opvragen.
De belastingdienst kan toch niet zien hoeveel er op de offline wallets staat? Het enige wat je kan zien is welke transacties je gedaan hebt op de exchange, maar dan kan je alsnog elke dag wisselen van exchange wallet address. Dus op basis waarvan willen ze je vermogens/inkomstenbelasting heffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 01:18:
[...]

Jawel, want ook eth en xbt zijn onderpand. Daar kun je dus ook aan verdienen terwijl je short gaat op de ander. Stel, je hebt 1 btc waarvan je verwacht dat ie licht stijgt en je verwacht dat eth flink daalt. Dan short je eth met je btc als onderpand terwijl je ook verdient aan de stijging van de btc. Shorten heeft dus wel degelijk zin en is nog steeds iets anders dan wachten met inkopen.
Mee eens, ik ben heel bewust van het verschil tussen shorten en niet kopen :)
Het blijkt alleen dat het bij Kraken niet mogelijk is om te shorten, voor zover wij nu weten. Ik probeer alleen maar te beredeneren waarom je wel met leverage kan shorten op zowel alles, maar niet zonder. Misschien omdat er vrij weinig animo is om te shorten of zoiets. Het is simpel om te implementeren in hun huidige trade-UI en een duidelijk ontbrekende functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26
MeltedForest schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:00:
[...]

De belastingdienst kan toch niet zien hoeveel er op de offline wallets staat? Het enige wat je kan zien is welke transacties je gedaan hebt op de exchange, maar dan kan je alsnog elke dag wisselen van exchange wallet address. Dus op basis waarvan willen ze je vermogens/inkomstenbelasting heffen?
Als de BD weet hoeveel je hebt gestort / opgenomen / verhandeld en wat je hoogste saldo was op een exchange, dan kan dat redelijk wat informatie geven over hoeveel geld je minstens bezit en hoeveel je hebt verdiend.

Daarnaast valt het ook op als je opeens een groot bedrag van een exchange op je rekening gestort krijgt terwijl er niet eerder een vergelijkbaar bedrag de andere kant op is gegaan. Ook de banken letten hier op. Zo heeft de ING mij al eens vriendelijk doch dringend verzocht om uit te leggen waarom er veel geld van mijn rekening naar buitenlandse rekening A ging en er tevens veel geld van buitenlandse rekening B op mijn rekening kwam.

Zolang je al je Bitcoins (of andere crypto's) als Bitcoins behoudt, dan valt er vrij weinig concreets te ontdekken door de belastingdienst. Maar op het moment dat je de boel probeert in te wisselen voor fiat-valuta, kunnen er wat alarmbellen afgaan. En op dat moment zul je mogelijk moeten uitleggen waar dat geld vandaan komt.
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Mee eens, ik ben heel bewust van het verschil tussen shorten en niet kopen :)
Het blijkt alleen dat het bij Kraken niet mogelijk is om te shorten, voor zover wij nu weten. Ik probeer alleen maar te beredeneren waarom je wel met leverage kan shorten op zowel alles, maar niet zonder. Misschien omdat er vrij weinig animo is om te shorten of zoiets. Het is simpel om te implementeren in hun huidige trade-UI en een duidelijk ontbrekende functie.
Shorten zonder een vorm van leverage is onmogelijk. Je moet hoe dan ook de te shorten asset lenen. Dat is namelijk de definitie van shorten, het verkopen van een geleende asset. Hiervoor zul je een zekere hoeveelheid onderpand beschikbaar moeten stellen.

Ik zie daarom niet precies wat je bedoelt met "shorten zonder leverage".

[ Voor 24% gewijzigd door Rannasha op 11-05-2017 09:01 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:50:

Shorten zonder een vorm van leverage is onmogelijk. Je moet hoe dan ook de te shorten asset lenen. Dat is namelijk de definitie van shorten, het verkopen van een geleende asset. Hiervoor zul je een zekere hoeveelheid onderpand beschikbaar moeten stellen.

Ik zie daarom niet precies wat je bedoelt met "shorten zonder leverage".
Of IK ben in de war met de termen, maar volgens mij is het als volgt:

Margin staat voor hoeveel geld je kan 'lenen'. De margin is het onderpand.

Leverage staat voor de hefboomwerking (letterlijk vertaald). Hoeveel keer meer geld je wil lenen om long of short te gaan. De margin zorgt bij de leverage dat er een maximaal verlies is, net zo groot als de margin, waarbij de hele overeenkomst wordt gestopt, voordat het verlies groter dan de grote van de margin wordt.

Shorten doe je inderdaad door te lenen, dus door je margin in te zetten. Ik zie niet in waarom je daar leverage als term voor gebruikt. Leverage is slechts de factor waarmee je je lening en je risico vergroot.

Voorbeeld:
Je hebt 1000 euro bij Kraken staan. Je kan dan met 5:1 leverage voor een bedrag van 5000 euro long of short gaan. Ga je long, en de prijs stijgt met x, dan heb je 5x aan winst. Daalt de prijs met x heb je 5x aan verlies. En dit werkt uiteraard precies omgekeerd met short gaan.

Je kan met die 1000 euro in theorie ook short gaan zonder leverage. Je verwacht dan een daling van de prijs, maar koopt geen coin in. Als de prijs met x zakt, krijg jij x winst. Daar is geen leverage voor nodig. Wel de 1000 euro margin die je mag inzetten. Je margin is net zo groot als het vermogen wat je op de rekening van de exchange hebt staan. Dit omdat bijvoorbeeld Kraken zelf geen leningen uitgeeft. Dit lijkt wel zo met de leverage werking, echter het onderpand zijn de aangekochte coins, die ze precies verkopen, zodra de margin op is gegaan aan het verlies. Kort gezegd: Short gaan doe je met je margin, eventueel met een leverage erbovenop.

[ Voor 30% gewijzigd door Playa del C. op 11-05-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Juist, als je 200 euro free margin hebt en je selecteert leverage 2 kun je voor in totaal 400 eth/btc shorten. Kies je 5x dan kun je 1000 shorten. Het hoeft echter niet! Als je 1000 free margin hebt kun je ervoor kiezen om voor slechts 100 te shorten. Volgens mij heeft het aantal keer leverage vooral invloed op hoe snel een eventuele margin call komt. Bij 5x zal dat sneller zijn dus je zult zekerder moeten zijn van je zaak.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bijna alles in het rood, morgen alles weer in het groen? :+

Valt me op dat een boel alts (ondanks dat ze 1000+ volume hebben) de ene dag 5-10% stijgen en de volgende dag weer dalen. Daarmee blijft de prijs bijna gelijk. Worden deze nou kunstmatig rond een bepaalde prijs gehouden of komt dit door bots die (per ongeluk) met elkaar traden?

edit: De grote klapper bij LTC, waar sommigen op gehoopt hadden, lijkt uit te blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:13:
Juist, als je 200 euro free margin hebt en je selecteert leverage 2 kun je voor in totaal 400 eth/btc shorten. Kies je 5x dan kun je 1000 shorten. Het hoeft echter niet! Als je 1000 free margin hebt kun je ervoor kiezen om voor slechts 100 te shorten. Volgens mij heeft het aantal keer leverage vooral invloed op hoe snel een eventuele margin call komt. Bij 5x zal dat sneller zijn dus je zult zekerder moeten zijn van je zaak.
Precies, het zal bij 5:1 leverage vijf keer zo snel geforceerd worden gesloten. Met leverage is het daarom ook goed mogelijk dat je je hele inzet kwijt raakt, terwijl de koers slechts een paar procent daalt of stijgt.

Bij shorten [excuus, te snel getyped] long gaan zonder leverage komt er nooit een geforceerd slot, omdat de koers dan helemaal zou moeten zakken naar 0. Dit valt alsnog binnen de margin, immers er is geen versterkend effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:14:
Vandaag bijna alles in het rood, morgen alles weer in het groen? :+

Valt me op dat een boel alts (ondanks dat ze 1000+ volume hebben) de ene dag 5-10% stijgen en de volgende weer dalen. Daarmee blijft de prijs bijna gelijk. Worden deze nou kunstmatig rond een bepaalde prijs gehouden of komt dit door bots die (per ongeluk) met elkaar traden?
Bijna alles. Heb je BTC zien stijgen? Van een dikke 1600 in een zes uur naar 1700 euro/BTC.
Persoonlijk denk ik dat al die altcoins puur speculatie zijn. Ze komen en gaan. BTC, als je de globale lijn over de jaren volgt, is eigenlijk altijd steeds gestegen in prijs. Tussendoor zitten soms periodes met lichte daling, maar de trend is dat elk jaar de BTC een flink stuk hoger staat.
Een altcoin kan soms heel snel stijgen, maar de lange termijn is vaak heel onzeker. Ik denk dat er op lange termijn ook slechts één of misschien twee altcoins succes kunnen maken, maar welke zijn dat. En misschien wordt het een nieuwe die nog moet beginnen zelfs. Het gevoel bij btc is heel anders. Bitcoins komen in het nieuws als er iets is met cryptocurrency. Ik hoor nergens in het gewone nieuws iets over LTC of ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Ik hoor nergens in het gewone nieuws iets over LTC of ETH.
Dat klopt niet helemaal, ik had hem al gepost. Maar deze mag best nog een keer langskomen. Vorige week in het weekend bij BNR ging het een uur lang over cryptocurrency en met name ETH:

https://www.bnr.nl/radio/...-munt-die-meer-is-dan-dat

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Iconomi is ook een vreemde eend in de bijt, die staat nu groen terwijl alle alts in het rood staan en vorige week daalde die de hele tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Playa del C. Ik ben het met je eens dat altcoins voornamelijk speculatie zijn. Velen beweren de problemen/beperkingen van BTC/ETH op te gaan lossen of het allemaal veel beter te gaan doen. BTC is een reus en die zie ik niet snel vervangen worden door een nieuwe coin.

In de slackgroepen en op het bitcointalk forum zie je ook dat veel altcoins met vergelijkbare projecten bezig zijn. Ze lijken allemaal het wiel opnieuw en bigger, better, faster uit te willen vinden...en uiteraard is het allemaal 'amazing!'

Ik zie één of twee altcoins nog wel groot worden omdat ze echt iets nieuws toevoegen, maar welke dat worden; geen idee. Door de wildgroei aan alts zie je door de bomen het bos bijna niet meer. Misschien dat ze zichzelf ook in de vingers snijden door allemaal grotendeels hetzelfde te doen maar dan net even anders. Daardoor valt nienand echt meer op.

Toch blijven altcoins interessant voor speculanten. Sommige coins zijn het afgelopen jaar meer dan 1000% in prijs gestegen. Iets wat BTC niet snel meer zal doen binnen zo'n korte tijd. Alts voelen als een loterij.

Soms denk ik wel eens dat de beste strategie voor alts is om een bepaald bedrag te verdelen over alle enigszins interessante coins. Wel op een moment dat de prijs al een tijdje (redelijk) stabiel is. Sommige zullen dalen, anderen gelijk blijven, weer anderen een beetje stijgen en een paar zullen explosief stijgen. Zou me niets verbazen als je op de lange termijn dan best een leuk rendement kunt behalen. Maar ja...dat is dus ook pure specultie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Bij shorten zonder leverage komt er nooit een geforceerd slot, omdat de koers dan helemaal zou moeten zakken naar 0. Dit valt alsnog binnen de margin, immers er is geen versterkend effect.
Bij shorten zonder leverage nooit een geforceerd slot? Huh?

Als ik 1 Bitcoin leen om te shorten en daar €1700 tegenover zet (~de waarde van 1 Bitcoin) en de koers stijgt vervolgens naar €3400, dan is de waarde van mijn positie 0 (€1700 aan margin, €1700 die voort is gekomen uit de verkoop van de geleende Bitcoin, tegenover €3400 aan kosten om de Bitcoin terug te kopen). Reken maar dat in zo'n geval de positie geliquideerd wordt (en al ruim voor dat bedrag wordt aangetikt).

Hoewel Kraken als minimale leverage-factor 2 aanbiedt, staat niets je in de weg om meer margin in je account te hebben dan het minimale dat nodig is om de positie te openen. Je kunt momenteel met €850 een x2 leverage short op Bitcoin openen. Maar je kunt prima €1700 storten en 1 BTC shorten. Kraken laat vervolgens toe dat je met de overgebleven €850 een andere positie opent, maar dit hoeft natuurlijk niet.

Elders zeg je dat Kraken bij leveraged posities niets uitleent. Dat is pertinent onwaar. Als ik een BTC/EUR long positie open met een bepaalde hoeveelheid leverage, dan leent Kraken mij de EUR die nodig is om de BTC te kopen. Dat is dan ook waar je de rente / maintenance fees over betaald. De margin in mijn account samen met de gekochte BTC vormen samen het onderpand en dit totale onderpand zal altijd meer waard zijn dan de totale lening, maar dat neemt niet weg dat er daadwerkelijk geld uitgeleend is. Kraken moet namelijk voor het uitvoeren van deze order over voldoende EUR beschikken om de BTC namens mij te kopen. In sommige gevallen was het recentelijk daarom niet mogelijk om bepaalde ETH-posities te openen, er was onvoldoende ETH aanwezig om uit te lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:39:
@Playa del C. Ik ben het met je eens dat altcoins voornamelijk speculatie zijn. Velen beweren de problemen/beperkingen van BTC/ETH op te gaan lossen of het allemaal veel beter te gaan doen. BTC is een reus en die zie ik niet snel vervangen worden door een nieuwe coin.

In de slackgroepen en op het bitcointalk forum zie je ook dat veel altcoins met vergelijkbare projecten bezig zijn. Ze lijken allemaal het wiel opnieuw en bigger, better, faster uit te willen vinden...en uiteraard is het allemaal 'amazing!'

Ik zie één of twee altcoins nog wel groot worden omdat ze echt iets nieuws toevoegen, maar welke dat worden; geen idee. Door de wildgroei aan alts zie je door de bomen het bos bijna niet meer. Misschien dat ze zichzelf ook in de vingers snijden door allemaal grotendeels hetzelfde te doen maar dan net even anders. Daardoor valt nienand echt meer op.

Toch blijven altcoins interessant voor speculanten. Sommige coins zijn het afgelopen jaar meer dan 1000% in prijs gestegen. Iets wat BTC niet snel meer zal doen binnen zo'n korte tijd. Alts voelen als een loterij.

Soms denk ik wel eens dat de beste strategie voor alts is om een bepaald bedrag te verdelen over alle enigszins interessante coins. Wel op een moment dat de prijs al een tijdje (redelijk) stabiel is. Sommige zullen dalen, anderen gelijk blijven, weer anderen een beetje stijgen en een paar zullen explosief stijgen. Zou me niets verbazen als je op de lange termijn dan best een leuk rendement kunt behalen. Maar ja...dat is dus ook pure specultie. :)
Ik denk dat ETH wel een goeie kanshebber is om een grote 2de te worden mogelijk of zelfs vervanger van BTC in de toekomst. ETH biedt een platform voor revolutionaire nieuwe technologieën (Zie Golem, GNOSIS, WINGS etc.). Iets dat met bitcoin gewoon niet mogelijk is. Tevens is de community achter ETH veel beter en hebben ze al bewezen moeilijke beslissingen te durven nemen. Iets wat binnen de bitcoin community (zie block size debate) ze niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
1900$ is aangetikt op bitfinex. Dat is nogal wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Wat verwachten jullie wat er zal gebeuren met Ripple de komende tijd? Oftewel, handig om in te stappen voor de lange termijn of zal het nog een stuk verder zakken (zoals zo was bij de vorige trend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ glazenbol werk. Er wordt Ripple volgens mij veel toegedicht. Oa. dat het een systeem is wat de banken wil openbreken wat betreft microtransacties. Het zou de vervanger van SWIFT moeten worden heb ik gelezen.

Speculaties dat de coin richting de 1 USD zou gaan op termijn

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 11-05-2017 10:20 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:08:
1900$ is aangetikt op bitfinex. Dat is nogal wat. :)
In Euro-land is €1700 al bereikt en overschreden, zowel op Kraken als Bitstamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

Wallie

Herr

1724 ja... wanneer komt de instorting... maandag op 1480 gekocht...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
loewie1984 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:20:
^^ glazenbol werk. Er wordt Ripple volgens mij veel toegedicht. Oa. dat het een systeem is wat de banken wil openbreken wat betreft microtransacties. Het zou de vervanger van SWIFT moeten worden heb ik gelezen.

Speculaties dat de coin richting de 1 USD zou gaan op termijn
Verhalen heb ik ook gelezen inderdaad, maar ook verhalen dat grote jongens hem weer proberen omlaag te gooien om vervolgens er nog meer uit te kunnen halen. Denk dat ik het nog even aankijk, misschien komt er nog een mooie dip om vervolgens in te stappen om te holden. Ben wel van mening dat hij op de lange termijn aardig wat op kan gaan leveren, maar goed dat is altijd slechts speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:39:
[...]

Bij shorten zonder leverage nooit een geforceerd slot? Huh?

Als ik 1 Bitcoin leen om te shorten en daar €1700 tegenover zet (~de waarde van 1 Bitcoin) en de koers stijgt vervolgens naar €3400, dan is de waarde van mijn positie 0 (€1700 aan margin, €1700 die voort is gekomen uit de verkoop van de geleende Bitcoin, tegenover €3400 aan kosten om de Bitcoin terug te kopen). Reken maar dat in zo'n geval de positie geliquideerd wordt (en al ruim voor dat bedrag wordt aangetikt).

Hoewel Kraken als minimale leverage-factor 2 aanbiedt, staat niets je in de weg om meer margin in je account te hebben dan het minimale dat nodig is om de positie te openen. Je kunt momenteel met €850 een x2 leverage short op Bitcoin openen. Maar je kunt prima €1700 storten en 1 BTC shorten. Kraken laat vervolgens toe dat je met de overgebleven €850 een andere positie opent, maar dit hoeft natuurlijk niet.

Elders zeg je dat Kraken bij leveraged posities niets uitleent. Dat is pertinent onwaar. Als ik een BTC/EUR long positie open met een bepaalde hoeveelheid leverage, dan leent Kraken mij de EUR die nodig is om de BTC te kopen. Dat is dan ook waar je de rente / maintenance fees over betaald. De margin in mijn account samen met de gekochte BTC vormen samen het onderpand en dit totale onderpand zal altijd meer waard zijn dan de totale lening, maar dat neemt niet weg dat er daadwerkelijk geld uitgeleend is. Kraken moet namelijk voor het uitvoeren van deze order over voldoende EUR beschikken om de BTC namens mij te kopen. In sommige gevallen was het recentelijk daarom niet mogelijk om bepaalde ETH-posities te openen, er was onvoldoende ETH aanwezig om uit te lenen.
Excuus, typfout, ik bedoelde met long gaan kun je niet geforceerd worden gestopt zonder leverage. Als je margin op is, is de prijs 100% gedaald.

Kraken leent in praktijk niet uit als je leverage gebruikt. Ik snap dat ze in eerste instantie wel een aankoop moeten doen, ze zullen dus ook een bepaald vermogen moeten hebben daarvoor. Ze lopen echter 0% risico dat ze hun lening niet terug krijgen. Als je een positie opent, houden ze de aankoop in eigen beheer. Ze verkopen voordat ze er verlies op kunnen maken. Dat zie ik niet als 'lening', maar meer als een constructie. Ze doen dit ook alleen maar, omdat klanten er gebruikt van maken. Dus ze krijgen er meer klanten door en daarnaast vangen ze fee over het handelen met hun 'eigen vermogen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ ik heb er iig 350 eu in geinvesteerd. 1800 XRP staan te wachten totdat het een keer zover komt. Zit er aan te denken dat aantal nog op te schroeven richting de 5000

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
loewie1984 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:27:
^^ ik heb er iig 350 eu in geinvesteerde. 1800 XRP staan te wachten totdat het een keer zover komt. Zit er aan te denken dat aantal nog op te schroeven richting de 5000
Met wat grafiekjes erbij zou er een downtrend kunnen komen richting de 0.00006 in de loop van vandaag/morgen. Als dat zo zou zijn, dan ben ik ook in maar wacht ik dus nog even af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:26:
[...]

Kraken leent in praktijk niet uit als je leverage gebruikt. Ik snap dat ze in eerste instantie wel een aankoop moeten doen, ze zullen dus ook een bepaald vermogen moeten hebben daarvoor. Ze lopen echter 0% risico dat ze hun lening niet terug krijgen. Als je een positie opent, houden ze de aankoop in eigen beheer. Ze verkopen voordat ze er verlies op kunnen maken. Dat zie ik niet als 'lening', maar meer als een constructie. Ze doen dit ook alleen maar, omdat klanten er gebruikt van maken. Dus ze krijgen er meer klanten door en daarnaast vangen ze fee over het handelen met hun 'eigen vermogen'.
Dat is dan wellicht een kwestie van semantiek.

Naar mijn idee is de structuur van een margin-lening vergelijkbaar met die van een hypotheek. Je leent een bepaald bedrag om daarmee iets anders te kopen. De geldschieter loopt relatief weinig risico omdat onder normale omstandigheden de waarde van het gekochte minstens zo groot is als de waarde van de lening. Maar de geldschieter houdt de controle over het gekochte. En dreigt het risico voor de geldschieter te groot te worden, dan kan hij het gekochte verkopen en de positie liquideren.

Een hypotheek wordt algemeen gezien als lening en naar mijn idee is dat voor een margin-lening net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik wacht ook nog even tot ze weer onder de 10ct EUR staan. Dan voor de Long instappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Dat is dan wellicht een kwestie van semantiek.

Naar mijn idee is de structuur van een margin-lening vergelijkbaar met die van een hypotheek. Je leent een bepaald bedrag om daarmee iets anders te kopen. De geldschieter loopt relatief weinig risico omdat onder normale omstandigheden de waarde van het gekochte minstens zo groot is als de waarde van de lening. Maar de geldschieter houdt de controle over het gekochte. En dreigt het risico voor de geldschieter te groot te worden, dan kan hij het gekochte verkopen en de positie liquideren.

Een hypotheek wordt algemeen gezien als lening en naar mijn idee is dat voor een margin-lening net zo.
Ja, daar kan ik mij wel in vinden. Alsnog is de leverage-constructie 100% veilig voor de exchange, terwijl bij een hypotheek het onderpand verwoest kan worden of de waarde van het huis sterk kan dalen.

De exchange heeft bijvoorbeeld nu een vermogen van 10 miljoen euro. Wat mensen ook doen met hun leverages en posities, dit vermogen blijft nog precies even groot en volledig in beheer van de exchange. Vandaar dat ik juist duidelijk wil maken dat de exchange uiteindelijk niks uitleent. Sommige mensen denken onterecht dat de exchange met of zonder die leverages echt grote bedragen zou uitlenen. Bijvoorbeeld door te shorten. Gelukkig niet, want dan zou iedereen met een gratis account een enorm bedrag kunnen lenen. Het enige wat mensen kunnen doen is hun risico, maar dus ook hun winst of verlies met een bepaalde leverage vergroten. Hoe de exchange dat achter de schermen regelt, maakt voor dat resultaat niet uit, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 11-05-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

De exchange loopt wel risico. Bij een flash crash kan het gebeuren dat het niet mogelijk is om op tijd te liquideren. Accounts kunnen dan negatief worden en dan is de exchange dat geld kwijt. In ieder geval bij tier 1 en 2 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:59:
De exchange loopt wel risico. Bij een flash crash kan het gebeuren dat het niet mogelijk is om op tijd te liquideren. Accounts kunnen dan negatief worden en dan is de exchange dat geld kwijt. In ieder geval bij tier 1 en 2 accounts.
Dat kan wel inderdaad, maar een beetje slimme exchange (die zelf alle trades in beheer heeft) zorgt er wel voor dat ze hun eigen 'uitgeleende' coins veilig stellen...
En daarnaast kun je ook narekenen dat de grootste winnaars in cryptocurrency de exchanges zijn. Die verdienen enorme bedragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Playa del C. op 11-05-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Ja, daar kan ik mij wel in vinden. Alsnog is de leverage-constructie 100% veilig voor de exchange, terwijl bij een hypotheek het onderpand verwoest kan worden of de waarde van het huis sterk kan dalen.
Het is enkel 100% veilig als de exchange altijd alle posities op tijd kan liquideren. Dat is vaak het geval, maar niet altijd. Tijdens een flash-crash met een dun orderboek kan er simpelweg niet genoeg aan orders zijn om alle posities te sluiten voor een bedrag dat voor de exchange niet verliesgevend is. Dit is in Bitcoin-land al wel eens voorgekomen.

Maar ook in de "echte wereld" komt het zo nu en dan voor. Recent voorbeeld is de EUR/CHF flash-crash van 15 januari 2015. De Zwitserse Centrale Bank drukte jarenlang de waarde van de CHF door voor een koers van 1.20 willekeurig veel Euro's te kopen met hun Franken. Dit zorgde voor een ondergrens aan de EUR/CHF koers. De koers zat redelijk vastgeplakt aan dit niveau, maar kleine sprongetjes naar een iets hogere koers gebeurden zeer regelmatig. Er waren daarom veel handelaren die long-posities hadden op EUR/CHF met hele hoge leverage. Het idee was dat met de interventie van de SNB, de koers een bodem had op 1.20 en iedere kleine, tijdelijke stijging toch wat winst opleverde.

Tot de SNB spontaan aankondigde per direct met dit beleid te stoppen en mensen fors EUR/CHF zijn gaan shorten. De koers daalde onder de 1.20 en omdat het orderboek onder die prijs ontzettend dun was (want waarom orders inleggen op een koers die je toch niet verwacht dat bereikt gaat worden?), was het voor de brokers vrijwel niet mogelijk om de posities van de handelaren die long waren te liquideren.

De meeste brokers hebben de handel in CHF-paren tijdelijk stil moeten leggen en er zijn toen enkele brokers failliet gegaan.
De exchange heeft bijvoorbeeld nu een vermogen van 10 miljoen euro. Wat mensen ook doen met hun leverages en posities, dit vermogen blijft nog precies even groot en volledig in beheer van de exchange. Vandaar dat ik juist duidelijk wil maken dat de exchange uiteindelijk niks uitleent. Sommige mensen denken onterecht dat de exchange met of zonder die leverages echt grote bedragen zou uitlenen. Bijvoorbeeld door te shorten. Gelukkig niet, want dan zou iedereen met een gratis account een enorm bedrag kunnen lenen. Het enige wat mensen kunnen doen is hun risico, maar dus ook hun winst of verlies met een bepaalde leverage vergroten. Hoe de exchange dat achter de schermen regelt, maakt voor dat resultaat niet uit, toch?
Wat wel belangrijk is, is dat wanneer een exchange vermogen inzet om margin-handel te faciliteren, het dit geld niet anders kan gebruiken. Dus hoewel de exchange het geld wel heeft, en dit in eigen beheer heeft, zit het vast en kan het niet elders worden geinvesteerd. In die zin is het geld dus weldegelijk uitgeleend. Het staat wel op de eigen rekening, maar ze kunnen er niets mee doen (zolang de lener nog geen risico-positie heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Rannasha schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Het is enkel 100% veilig als de exchange altijd alle posities op tijd kan liquideren. Dat is vaak het geval, maar niet altijd. Tijdens een flash-crash met een dun orderboek kan er simpelweg niet genoeg aan orders zijn om alle posities te sluiten voor een bedrag dat voor de exchange niet verliesgevend is. Dit is in Bitcoin-land al wel eens voorgekomen.
Daar zijn inderdaad genoeg voorbeelden van. Zoals bij OKCoin(danwel futures). Deze heeft een "clawback fund" en doet aan "socialised losses" zodra dat fund leeg is. Ook bitmex heeft dergelijk iets in plaats.

In het verleden hebben we al wel eens gezien dat hierdoor mensen hun winst deels kwijt zijn geraakt om de exchange te compenseren voor de margin calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:20
Zou het stijgen misschien ook iets te maken hebben met dat iedereen nu z'n vakantiegeld krijgt en investeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Denk dat Nederland een van de weinige landen met vakantiegeld is, maar ik kan het ook mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
exelletor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:26:
Denk dat Nederland een van de weinige landen met vakantiegeld is, maar ik kan het ook mis hebben...
Zijn wel meer landen in europa die dit doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
exelletor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:26:
Klopt, Nederland en België vooral. Wel interessante geschiedenis voor het ontstaan. Vooral bedoeld als controlemiddel van de grote massa...
Vakantiegeld komt toch pas eind van de maand verder, dus dat heeft nu nog geen effect neem ik aan.

@Rannasha Wou nog zeggen dat jij en anderen wel gelijk hebben met die flash-crashes uiteraard. Het verlies valt echter mee, ze verdienen ten eerste al vele malen meer door al die extra fee die ze kunnen vangen op alle trades met leverage. Maar goed, in een extreem geval kan het natuurlijk een flinke klap zijn. De exchanges zitten echter op de beste plek om te verdienen aan BTC, dus ik heb er niet zoveel medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Dat kan wel inderdaad, maar een beetje slimme exchange (die zelf alle trades in beheer heeft) zorgt er wel voor dat ze hun eigen 'uitgeleende' coins veilig stellen...
En daarnaast kun je ook narekenen dat de grootste winnaars in cryptocurrency de exchanges zijn. Die verdienen enorme bedragen.
Deze gast is onlangs met bijna 6 BTC in de min gegaan:

https://www.reddit.com/r/...terdays_stellar_massacre/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wallie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:21:
1724 ja... wanneer komt de instorting...
Toen we vrij rap van 1000 naar 1500 gingen had ik ook een aardige crash verwacht. De top was toen iets van 1540 met een crash naar 1350 en heel snel weer naar rond de 1400. Dat kan je eigenlijk niet eens een crash noemen, meer een dipje.

Er zullen altijd flinke dips zijn, maar of er nog een echte crash aan zit te komen weet ik niet. Ik zie de BTC eigenlijk nooit meer onder de 1000 komen zoals het nu gaat. Het zou mij zelfs verbazen als we ooit nog onder de 1300 komen. Mogelijk dat er een flinke crash komt door een hack of iets, maar zonder dat er iets geks gebeurt een kei harde crash zie ik niet meer gebeuren voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
loewie1984 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Dat klopt niet helemaal, ik had hem al gepost. Maar deze mag best nog een keer langskomen. Vorige week in het weekend bij BNR ging het een uur lang over cryptocurrency en met name ETH:

https://www.bnr.nl/radio/...-munt-die-meer-is-dan-dat
Algemeen nieuws is meer iets als RTL Nieuws en NU.nl. BNR is een bron die 24/7 met nieuwsitems komt en er ook iets dieper op ingaat. Alsnog wel een positief iets en goed dat je het hier noemt. Als er echter slechts één voorbeeld van ETH in het nieuws is en verder geen enkele altcoin, dan is het alsnog zo dat de 'originele bitcoin' op dit moment de enige is die regelmatig en duidelijk in al het nieuws komt, waaronder ook het 18:00 journaal zeg maar. Daarnaast zijn er nog heel weinig landen in verhouding waar de bitcoin wordt geaccepteerd. Allemaal tekenen dat zelfs bitcoin nog lang niet op zijn piek is. Ook al lijkt dat voor ons als kenners wel zo soms. Pas daarna zijn de altcoins eventueel aan de beurt, naar mijn mening. Niet dat traders er nu niet winst op kunnen behalen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Laatst online: 05-10 11:41
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:34:
[...]

Toen we vrij rap van 1000 naar 1500 gingen had ik ook een aardige crash verwacht. De top was toen iets van 1540 met een crash naar 1350 en heel snel weer naar rond de 1400. Dat kan je eigenlijk niet eens een crash noemen, meer een dipje.

Er zullen altijd flinke dips zijn, maar of er nog een echte crash aan zit te komen weet ik niet. Ik zie de BTC eigenlijk nooit meer onder de 1000 komen zoals het nu gaat. Het zou mij zelfs verbazen als we ooit nog onder de 1300 komen. Mogelijk dat er een flinke crash komt door een hack of iets, maar zonder dat er iets geks gebeurt een kei harde crash zie ik niet meer gebeuren voorlopig.
Denk het eigenlijk wel, net zoals in 2014 zakt de markt na de hype enorm terug. Ik zie bitcoin wel weer rond de 400 of 500 dollar eigenlijk en litecoin $6.

Anyway ik wacht mooi tot deze hype voorbij is, over een paar maanden koop ik een partij litecoins ofzo en wacht ik mooi tot de volgende hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NomadTitan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Denk het eigenlijk wel, net zoals in 2014 zakt de markt na de hype enorm terug. Ik zie bitcoin wel weer rond de 400 of 500 dollar eigenlijk en litecoin $6.

Anyway ik wacht mooi tot deze hype voorbij is, over een paar maanden koop ik een partij litecoins ofzo en wacht ik mooi tot de volgende hype.
Ik denk niet dat dit gebeurt. Wat zou jij doen als de BTC nu onder de 1000 komt ? Dan wil je ze toch kopen ? Inmiddels is de boel zo groot en populair geworden dat er heel veel mensen zijn die willen kopen. Stel de koers zou naar 800 gaan, staan er denk ik zo enorm veel mensen te springen om te kopen dat de boel net hard weer omhoog gaat.

Ik heb zelf tot nu toe telkens ingekocht en weer verkocht om leuke winsten te pakken. Bij mij laatste verkoop had ik een flink dip verwacht maar die bleef uit. Heb toen weer opnieuw ingekocht boven de prijs van de laatste verkoop. Ik durf eingelijk bijna niet meer te verkopen voor winst omdat ik niet meer lager opnieuw kan inkopen.

Tuurlijk zit er wel een soort bubbel in, alleen is de BTC ook wel een beetje volwassen aan het worden. De 2013 bubble is toch compleet anders als wat er nu gebeurt.

Tenzij er vreemde dingen gebeuren met hacks of andere grote problemen zie ik de BTC niet meer onder de 1000 komen. Iets van 500 zie ik al helemaal niet gebeuren. Mogelijk heb ik het fout, ik denk alleen dat de BTC nu wel een beetje een blijver geworden is. Er staan genoeg mensen te springen om in te stappen en dat alleen al houd de koers denk ik hoog.

Edit: Dat iets als LTC of ETH flink onderuit gaat zie ik nog wel gebeuren. ETH is in 3 maanden tijd met zo'n 900% omhoog gegaan, een beetje hetzelfde als de BTC in 2013. Dus dat ETH een keer flink onderuit gaat zie ik wel gebeuren, die crash heeft de BTC al gehad en ETH niet. Maar hetzelfde zie ik niet weer met de BTC gebeuren. De hele altcoin handel bumpt de BTC juist erg. Als er een altcoin hard onderuit gaat is de kans dat BTC flink omhoog gaat groter als mensen niet naar fiat kunnen en alleen naar BTC.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:49:
[...]
Edit: Dat iets als LTC of ETH flink onderuit gaat zie ik nog wel gebeuren. ETH is in 3 maanden tijd met zo'n 900% omhoog gegaan, een beetje hetzelfde als de BTC in 2013. Dus dat ETH een keer flink onderuit gaat zie ik wel gebeuren, die crash heeft de BTC al gehad en ETH niet. Maar hetzelfde zie ik niet weer met de BTC gebeuren. De hele altcoin handel bumpt de BTC juist erg. Als er een altcoin hard onderuit gaat is de kans dat BTC flink omhoog gaat groter als mensen niet naar fiat kunnen en alleen naar BTC.
Die crashes hadden volgens mij wel te maken met externe events, hacks en schandalen end. Die kunnen voor btc net zo goed weer gebeuren en een crash veroorzaken. Net zo goed kan het voor eth niet gebeuren en daarmee dus ook niet een dergelijke crash veroorzaken. Als de omzet voor de exchanges flink stijgt is er voor hen ook meer incentive om te blijven. Dus geen mtgox praktijken, serieuze investeringen om ddossen te diverten etc. Ik geloof best dat een crash voor eth kan komen, maar niet "omdat btc dat ook heeft meegemaakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ zoals Kraken die een mtgox gaat doen. Schijnen wat geruchten over te zijn, maar die zijn er ook over poloniex. Denk dat die exchanges gewoon niet op kunnen schalen op de drukke momenten. Maar als kraken valt dan zal dat toch wel impact hebben op de koers.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Die crashes hadden volgens mij wel te maken met externe events, hacks en schandalen end. Die kunnen voor btc net zo goed weer gebeuren en een crash veroorzaken. Net zo goed kan het voor eth niet gebeuren en daarmee dus ook niet een dergelijke crash veroorzaken. Als de omzet voor de exchanges flink stijgt is er voor hen ook meer incentive om te blijven. Dus geen mtgox praktijken, serieuze investeringen om ddossen te diverten etc. Ik geloof best dat een crash voor eth kan komen, maar niet "omdat btc dat ook heeft meegemaakt".
De crashes in het verleden zijn misschien getriggered door een externe gebeurtenis, maar ze zetten alleen door wanneer de onderliggende markt toch al oververhit was. Incidenten zoals de Bitstamp en Bitfinex hacks hebben geen langdurend effect gehad op de koers. Enkel een korte crash met daarna een relatief snel herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DirtyBird schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Die crashes hadden volgens mij wel te maken met externe events, hacks en schandalen end. Die kunnen voor btc net zo goed weer gebeuren en een crash veroorzaken.
Dat zeg ik ook. Als er iets geks gebeurt zoals een hack kan de boel flink crashen. Alleen als dat niet gebeurt zie ik de boel niet crashen. Het zou mij verbazen als de BTC ooit nog onder de 1000 komt zonder dat er iets als een hack komt.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Laatst online: 05-10 11:41
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:49:
[...]

Ik denk niet dat dit gebeurt. Wat zou jij doen als de BTC nu onder de 1000 komt ? Dan wil je ze toch kopen ? Inmiddels is de boel zo groot en populair geworden dat er heel veel mensen zijn die willen kopen. Stel de koers zou naar 800 gaan, staan er denk ik zo enorm veel mensen te springen om te kopen dat de boel net hard weer omhoog gaat.

Ik heb zelf tot nu toe telkens ingekocht en weer verkocht om leuke winsten te pakken. Bij mij laatste verkoop had ik een flink dip verwacht maar die bleef uit. Heb toen weer opnieuw ingekocht boven de prijs van de laatste verkoop. Ik durf eingelijk bijna niet meer te verkopen voor winst omdat ik niet meer lager opnieuw kan inkopen.

Tuurlijk zit er wel een soort bubbel in, alleen is de BTC ook wel een beetje volwassen aan het worden. De 2013 bubble is toch compleet anders als wat er nu gebeurt.

Tenzij er vreemde dingen gebeuren met hacks of andere grote problemen zie ik de BTC niet meer onder de 1000 komen. Iets van 500 zie ik al helemaal niet gebeuren. Mogelijk heb ik het fout, ik denk alleen dat de BTC nu wel een beetje een blijver geworden is. Er staan genoeg mensen te springen om in te stappen en dat alleen al houd de koers denk ik hoog.

Bij iedere stijging/hype van bitcoin in het verleden is een paar weken/maanden is een periode geweest waarin hij weer op een veel lager prijspeil kwam te staan als tijdens de hype. In 2014 is bitcoin ook van 1100 dollar ook weer terug gegaan naar ~250 dollar. Dus ik verwacht dat deze keer niet anders zal zijn.

Waar wij ons allen van bewust moeten zijn is dat op een gegeven moment geen of nauwelijks geen nieuw geld meer binnen komt. Mensen die in 2014 de vorige hype zijn misgelopen, zijn nu ingestapt met het idee ''Vorig jaar was hij 1100 en nu is hij al 1700! ik moet nu instappen want volgend jaar... misschien is hij dan wel 10k waard''

Vervolgens gaan veel mensen die gaan kijken om te investeren naar altcoins en daar verliezen heel veel mensen, heel veel geld. Na de piek gaat er geheid een moment komen dat de meeste mensen uitgeinvesteerd zijn. Mensen die voor lange tijd holden hebben vrijwel geen invloed op de markt, tenzij ze ermee gaan handelen.

In 2014 ging hij van 90 dollar naar 1100 om weer te eindigen op 250 dollar. Dit jaar? stijgt hij waarschijnlijk tot de 2000 maar zakt misschien gedurende de maanden terug naar 300 of 400 dollar. De volgende hype gaat hij misschien naar 4000+ maar zal later ook weer terugvallen naar een 700 of 800 dollar.

Kijk maar eens naar de historische koersverloop van bitcoin, litecoin etc en je snapt wat ik bedoel. Het is iedere keer zo, waarom is nu anders? :) Voor mij klinkt het als een logisch gevolg van wat er nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NomadTitan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:16:
[...]

Kijk maar eens naar de historische koersverloop van bitcoin, litecoin etc en je snapt wat ik bedoel. Het is iedere keer zo, waarom is nu anders? :)
Omdat de vraag nu steeds verder toeneemt. Kijk maar hoe druk het nu in dit topic geworden is.

Wat je verder zegt klopt natuurlijk ook wel, alleen toch denk ik dat het nu niet meer zo gaat. Dat we naar de 2000 gaan en dan zakken naar 1400 zie ik wel gebeuren, maar niet naar die 300 of 400 waar je het over hebt. Ik denk gewoon dat wanneer de boel zakt van 2000 naar 1400 er op 1400 zoveel mensen staan te springen om te kopen dat het gewoon niet meer verder zakt. Als de boel van 2000 naar 400 zou gaan is de vraag op 400 zo enorm groot dat ik niet geloof dat we ooit naar die 400 zullen gaan.

Nu de vraag steeds verder toeneemt denk ik dat de swings gewoon veel kleiner worden.

Edit: De historie laat die ook wel zien vind ik.

Even de paar laatste up en downs bij elkaar. Van 440 naar 720, terug naar 540. Toen van 700 naar 1080, terug naar 770. Van 800 naar 1250, terug naar 1000. Van 1250 naar 1500, terug naar 1350. Na iedere dip kwam de koers ook erg snel weer terug. Tuurlijk kan er een dikke crash komen als er iets geks gebeurt, maar los van dat zie ik de boel zoals het er nu voorstaat met veel vraag gewoon niet meer keihard zakken. In het verleden was dit zeker wel zo, maar of het nu nog gaat gebeuren terwijl de vraag hoog blijft en er steeds nieuwe mensen instappen, ik denk van niet eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Stiekem hoop ik dat wij (bitcoin) eerst een ETF afwijzing krijgen en vervolgens het gezeur om transactiekosten begint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hebben jullie wel eens in euro's ingelegd bij een exchange, dat omgezet in bitcoins, die bitcoins verstuurd naar een andere exchange, daar gecasht in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:12:
Hebben jullie wel eens in euro's ingelegd bij een exchange, dat omgezet in bitcoins, die bitcoins verstuurd naar een andere exchange, daar gecasht in euro's?
Ja, voor zo'n 100 00 euro misschien de afgelopen 3 maanden :P hoewel mijn reëel budget véél véél kleiner is.

p.s. dit heet arbitrage (tenzij je met opzet met verlies wil verkopen), zie posts hierboven
Pagina: 1 ... 56 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).