Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

RaptorXS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:35:
Komt meestal door een whale die even aan de boom schudt en de newbies bang maakt.
Tja zo'n neergang had ik wel verwacht, maar er is best wat handelscapaciteit nodig om dat te initiëren lijkt me. Ik had het fenomeel whale al wel gelezen maar zal me ff inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:07
Geen idee waarom het nou altijd een whale zou moeten zijn om een beweging te initiëren(de schuld te geven van?).

Je hebt een sterke stijging gehad de afgelopen dagen, hoop nieuwe mensen(zoals aan dit topic is te zien). Trigger happy en gespannen. Als maar genoeg meedoen met een rode kaars zullen er vanzelf stops en margin calls vallen en krijg je de volgende grotere kaars. Totdat iedereen weer klaar is en vertrouwen heeft in een bodem.

Een koersbeweging is een reactie op *iets* of een verwachting naar *iets*. Niet anders dan met forex of aandelen.

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 09-05-2017 23:52 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
LED-Maniak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:51:
Geen idee waarom het nou altijd een whale zou moeten zijn om een beweging te initiëren(de schuld te geven van?).

Je hebt een sterke stijging gehad de afgelopen dagen, hoop nieuwe mensen(zoals aan dit topic is te zien). Trigger happy en gespannen. Als maar genoeg meedoen met een rode kaars zullen er vanzelf stops en margin calls vallen en krijg je de volgende grotere kaars. Totdat iedereen weer klaar is en vertrouwen heeft in een bodem.

Een koersbeweging is een reactie op *iets* of een verwachting naar *iets*. Niet anders dan met forex of aandelen.
soms kan ik ook echt tijden kijken naar die trollbox, wat mensen wel niet allemaal zeggen om de grote meute te beinvloeden, het is echt heel maf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die daling is voor de BTC toch compleet normaal. Dat noemen ze een mooi moment om in te stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:36:
[...]

Ik waardeer je uitleg, maar in principe wist ik al hoe een positie in elkaar steekt.

Laat ik daarom nog iets specifieker zijn: Gegeven het feit dat je met extreme schommelingen je account kan wegvagen, op vrijwel elke beurs en elk valutapaar, is het de moeite waard om dit risico te lopen? @Rannasha gaf nog een goede beweegreden voor posities, namelijk het feit dat je een positie kan openen op een valutapaar met als onderpand een andere valuta dan de quote valuta.

Al met al zie ik nog steeds twee hele grote nadelen: 1 de eerdere genoemde extreme schommeling en 2 het feit dat je voorspelling simpelweg niet uitkomt en je alsnog een lelijke loss moet nemen door een (force) close. Omdat de fees danwel het leegraken van je onderpand je nekt.

Margin traden met leverage is in die zin nog moeilijker en risicovoller dan day trading, wat an sich al verdomd lastig is.
Die extremen schommelingen zijn juist de momenten waar je wat kan verdienen, er zijn wel meer nadelen met handel in de bitcoin is mij opgevallen zoals brokers die plat gaan door ddos, brokers die om vage redenen withdraws uit zetten, orders die niet uitgevoerd worden, stop-los die niet afgaat, onjuiste fees berekend zo zijn er nog wel een paar, maar tot nu toe heb ik nog geen spijt.
Zo lastig is het niet day trayden als je het met de normale beurs vergelijk.
Bij twijfel moet je er niet aan begingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesvdenden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-09 13:20
Goedemorgen, ook ik ben één van de nieuwkomers.. Was onbekend met Cryptocurrancy en ben me aan het inlezen..

Vooralsnog krijg ik de indruk dat van de vele verschillende coins er een aantal zijn waar een bedrijf aan gekoppeld zit? Gebruiken de eigenaren deze coin dan om aan bedrijfskapitaal te komen oid?

Verder heb ik wel enige ervaring met handel in turbo's en opties. De enorme volatiliteit zorgt ervoor dat ik me op korte termijn een beetje wegwijs wil maken door een beetje te gaan daytraden. Ik ben alweer in mijn bekende valkuil gevallen: TE graag willen.. Kopen op zn hoogtepunt enz enz...

Welke lessen hebben jullie geleerd? en beleggen jullie puur voor de lange termijn of profiteren jullie ook gebruik te maken van de extreme koersverschillen per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
Ook maar in de litecoin gestapt na gisteren ideale instapmoment te hebben gemist. Ideale instapmoment lag natuurlijk 1 maand terug maar soit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Met crypto investeer wat je kan verliezen en pak de winst pas als ie echt op de bank staat. En natuurlijk knowledge is power. Hou je coins niet op de exchanges als het long holds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Heb nu nog alles op Kraken staan. Maar aantal munten zijn long holds.

Zit te overwegen ze op een wallet als Jaxx te zetten of om het naar een hardware wallet als Ledger. Alleen is een hardware wallet wel weer een investering.

Wat is in jullie opinie een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Ik heb zelf een ledger nano s sinds een half jaar en zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Nog 10 u voor segwit LTC. 40 $ incomming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Rekenen jullie eigenlijk altijd in dollars? En zijn de 'psychologische' grenzen ook altijd in dollars? Want ik zet het altijd naar euro maar dan zie je bijvoorbeeld de LTC nu het hoogste van de dag op 31.31 staan maar in dollars precies 37.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik denk in dollars. Vraag me niet waarom ik doe het altijd al zo :|

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingSig op 10-05-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 13:46
SmokingSig schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:26:
Nog 10 u voor segwit LTC. 40 $ incomming ?
Is dat voor jou een grens waarop je wil gaan sellen? of HODL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26
kansloze schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:33:
Rekenen jullie eigenlijk altijd in dollars? En zijn de 'psychologische' grenzen ook altijd in dollars? Want ik zet het altijd naar euro maar dan zie je bijvoorbeeld de LTC nu het hoogste van de dag op 31.31 staan maar in dollars precies 37.00.
Het meeste crypto/fiat handelsvolume is in USD, dus die combinatie heeft de grootste invloed op de prijs. USD handelsparen zijn niet meer zo dominant als ze ooit waren, maar ze zijn vaak nog steeds leidend.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
McPoowl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Wat mij betreft hdol. Ik denk dat bitcoin straks overvraagt wordt als er meer interesse in cryptocurrencie komt. Transactie tijd is al traag nu een zal er niet beter op worden.

Litecoin met segwit en lightning network kan daar een heel goed alternatief voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik verwacht misschien een kleine steiging van LTC maar ook ik verwacht dat we op basis hiervan al ruim verdubbeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
McPoowl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Ik denk sellen en dan mijn mini investering er uit halen en met de rest verder spelen. Nu mijn ripple verkocht en nog vlug in LTC stoppen. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een waarschuwing. Gulden wordt gepumped op Yobit. Zet daar geen nlg op, je krijgt dit in het ergste geval niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:49:
Even een waarschuwing. Gulden wordt gepumped op Yobit. Zet daar geen nlg op, je krijgt dit in het ergste geval niet terug.
En Tickets worden niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 08:51
Stom, geen Stratis kunnen inslaan voordat de stijging van nu begonnen is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
Miss kan ik mn investering eruit halen, laatste keer gekocht op t piek moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Penait1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Om je portfolio te beheren kan je een app zoals Blockfolio gebruiken. Bied eigenlijk alles wat je nodig hebt. Buy/sells managen, grafieken & huidige waarde van je portfolio. Wordt door zeer veel mensen gebruikt.
Bedankt voor de tip, leuke app. Ik ben er nu wat mee aan het proefdraaien, binnen de app dus gedaan alsof ik voor 1000 euro aan coins kocht (verdeeld over 10 verschillende coins) om een beetje feeling te krijgen zonder al direct echt geld op het spel te zetten.
Tot nu toe 200 euro winst in 4 dagen :) (En nou maar hopen dat het niet te hard door stijgt, anders ga ik er spijt van krijgen dat ik de coins niet echt heb gekocht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 09:19
Litecoin gaat lekker :) Rond de 15 ingekocht dus ik zit goed in de winst op het moment. Ben benieuwd waar de top ligt. De aanstaande activatie van Segwit speelt de coin geen parten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Virtual Reality schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:30:
Litecoin gaat lekker :) Rond de 15 ingekocht dus ik zit goed in de winst op het moment. Ben benieuwd waar de top ligt. De aanstaande activatie van Segwit speelt de coin geen parten in ieder geval.
Gaat inderdaad lekker. Ik heb mijn coins voor gemiddeld 16.32 ingekocht dus ik was net verdubbeld in 10 dagen. Maar afwachten waar het schip strand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:08
AtlonXP1800 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor de tip, leuke app. Ik ben er nu wat mee aan het proefdraaien, binnen de app dus gedaan alsof ik voor 1000 euro aan coins kocht (verdeeld over 10 verschillende coins) om een beetje feeling te krijgen zonder al direct echt geld op het spel te zetten.
Tot nu toe 200 euro winst in 4 dagen :) (En nou maar hopen dat het niet te hard door stijgt, anders ga ik er spijt van krijgen dat ik de coins niet echt heb gekocht :+ )
En niet vergeten dat letterlijk iedereen op achterlijke winsten staat de laatste drie maanden. Nu winst maken door iets te kopen is niet zo moeilijk, dat heeft iedereen en je kon letterlijk bijna alles kopen en je hebt wkbst. De discipline hebben om afstand te kunnen nemen van je emotie om meer te willen en echt winst te pakken, dat is de reden dat straks 5% van de mensen nog maar winst heeft en de rest aan het bagholden is omdat ze MOOOON verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Ik ben ook een relatieve nieuwkomer. Ik ben anderhalf jaar terug begonnen met bitcoin. Bij een decent profit weer verkocht en toen ook tijden niet naar omgekeken. Nu weer sinds 1 á 2 maand opnieuw erin gestapt. Het enige wat ik kan zeggen is "had ik maar wat eerder/meer/sneller gehandeld" Maar ja, wie niet! Dan had ik toentertijd me toch wat meer beziggehouden met ETH denk ik.

Ik ben nu veel bezig om zelf onderzoek te doen en nieuws te zoeken waarvan ik denk dat het een bepaalde coin kan beïnvloeden, lees alle whitepapers indien aanwezig, check het forum hier en op Reddit veel en kijk met een half oog naar de Trollbox op Poloniex. Ik liet me eerst teveel leiden door wat anderen zeiden. Daar ben ik een beetje van afgestapt, omdat je dan met een exchange van 24/7 stapelgek wordt. Het werkt enorm verslavend. Wat anderen ook al meerdere malen hebben aangegeven is dat ze korte nachten beleven. Daar kan ik helemaal inkomen ;)

Momenteel heb ik anderhalve maand terug een groot stuk geïnvesteerd in XRP. Deze houd ik een langere tijd vast en hoop ik na een tijdje om te kunnen zetten in een paar BTC, om die vervolgens nog langer te kunnen laten staan. Daarnaast nog wat LTC, NEM, en STRAT.

De beveiliging van bit- en altcoins op de langere termijn baart me nog wat zorgen. Ik lees en snap de reacties over het opslaan van crypto op een cold storage. Ik ben alleen als de dood dat ik die storage, of keys vervolgens een keer zal kwijtraken. Ik moet dus nog maar eens kijken wat nu de beste manier is.

Nog even een vraag; hebben jullie je al eens ingelezen in Tezos? Ik kwam het gisteravond tegen en ben erg benieuwd wat dit precies inhoudt.

Tezos is building a smart contract platform that will be more resilient and future-proof than others, thanks to our unique governance system, which provides a decentralized, transparent, and accountable way for the stakeholders of the Tezos system to reach consensus on upgrades to the protocol.

Tezos provides a built-in mechanism for stakeholders to make distributed, collective decisions about which upgrades to pursue — and even allows them to implement changes within the protocol itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Penait1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:33:
[...]

En niet vergeten dat letterlijk iedereen op achterlijke winsten staat de laatste drie maanden. Nu winst maken door iets te kopen is niet zo moeilijk, dat heeft iedereen en je kon letterlijk bijna alles kopen en je hebt wkbst. De discipline hebben om afstand te kunnen nemen van je emotie om meer te willen en echt winst te pakken, dat is de reden dat straks 5% van de mensen nog maar winst heeft en de rest aan het bagholden is omdat ze MOOOON verwachten.
Ik zie al wel in dat als ik ga instappen (zit er over te denken omdat met +/- 2500 euro te doen) dat ik dat dan voor de langere termijn moet doen en mij niets aan moet trekken van relatief kleine schommelingen.
Ik merk nu al dat ik de neiging heb om elke 10 min in die app te gaan kijken, daar wordt je uiteindelijk 8)7 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb zelf heel veel vertrouwen dat blockchain groot gaat worden, er zijn zoveel toepassingsmogelijkheden. Heb inmiddels een ledger nano s en zet daar een aantal coins op voor de zeer lange termijn.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
2 dagen geleden ingestapt met 4 crypto currency en een totaal van .8 BTC, vandaag al 1BTC.

HODL :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
  • Laatst online: 20-12-2024
Litecoin heeft ook een mooie sprong gemaakt! Redelijk winst mee gepakt binnen 24u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coinmarketcap laat alom weer groene getallen zien, natuurlijk omdat btc weer wat gematigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:45
assassin85 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb er idd ook lang op gewacht en meerdere malen overwogen om al mijn waves te verkopen maar gelukkig niet gedaan.

Het is er een die een rooskleurig toekomst wordt toegedicht in cryptoland en volgens mij begint het er nu wel van te komen. Zal me niet verbazen als het binnen een maand de waarde van 1 euro haalt
goede voorspelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Is er ergens in Nederland een plek waar ik een hardware wallet kan kopen (Ledger Nano S o.i.d.)? Heb al zitten zoeken en kan het nergens anders bestellen/kopen dan bij de fabrikant zelf? Snap dat dit veiliger is, maar zie levertijden van pas eind mei en zit nu met een niet zo fijn werkende wallet bij Coinbase en voelt voor mij toch wat onveilig i.c.m. mijn "vermogen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mooie voorspelling inderdaad hierboven. Maar als je lange termijn wilt handelen (dus enkele jaren) is eigenlijk alleen maar BTC, ETH en LTC interessant lijkt mij. Eens?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
MartijnRGS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:00:
Is er ergens in Nederland een plek waar ik een hardware wallet kan kopen (Ledger Nano S o.i.d.)? Heb al zitten zoeken en kan het nergens anders bestellen/kopen dan bij de fabrikant zelf? Snap dat dit veiliger is, maar zie levertijden van pas eind mei en zit nu met een niet zo fijn werkende wallet bij Coinbase en voelt voor mij toch wat onveilig i.c.m. mijn "vermogen".
Ik heb hem vorige week Woensdag bij ledger besteld en vandaag in huis.
Op hun site kan je een NL verkoper vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Mr. Noodle schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Bij de Nederlandse retailer kom ik niet veel verder, heeft niets blijkbaar... Zal wel even verder zoeken. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Coinbase is ineens enorm aan het kloten met verificaties/betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zomertje

Barisax knorretje

Mr. Noodle schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Bij mij was ie er ook best snel. Ze zeggen 2 weken, maar binnen een week was ie er al.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik twijfel of LTC wel interessant is op de lange termijn. Als BTC dezelfde technologie krijgt, dan is litecoin overbodig. Half jaar terug was de coin ook op sterven na dood.

[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 10-05-2017 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davver80
  • Laatst online: 02-01 12:57
kan er iemand in zijn glazen bol zien wat litecoin gaat doen binnen 5u en 20 minuten...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Litecoin dankt zijn hele bestaan aan het feit dat het de (of een van de) eerste alt coins was. En daarbij redelijk mee kon komen met Bitcoin. Beetje het zilver van het goud van Bitcoin. En nu krijgt het weer een opleving omdat er mee geëxperimenteerd kan worden. Voordat technische implementaties doorgeschoven worden naar zijn grote broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
davver80 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:55:
kan er iemand in zijn glazen bol zien wat litecoin gaat doen binnen 5u en 20 minuten...? ;)
Ik hoop een pump naar 50 maar dat betwijfel ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
  • Laatst online: 20-12-2024
kansloze schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Ik hoop een pump naar 50 maar dat betwijfel ik :+
Zou jij dan je winsten nemen? Of hodlen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
kingwaynes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Zou jij dan je winsten nemen? Of hodlen :9
Misschien zou ik dan mijn investering eruit halen en dan de rest bewaren of omzetten naar BTC. Maar ik vind BTC zo hoge instap hebben nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wat me opvalt als je wilt handelen is dat je altijd van een altcoin naar btc moet gaan om vervolgens weer te kunnen investeren in een altcoin. Ik zit nu op polo en kan (volgens mij) niet direct XRP of ETH kopen van LTC.

En misschien dat ik een stop limit nog niet goed begrijp.
Ik zie 3 velden:
Stop
Limit
Amount (is me duidelijk, dat is namelijk hoeveel je in bezit hebt en wilt verkopen)

De andere velden moet ik beide uitdrukken in een hoeveelheid of waarde BTC, kan iemand dit verduidelijken? Ook via de what's this (uitleg) op hun eigen website begrijp ik het niet goed genoeg.

BvD!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
loewie1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:15:
En misschien dat ik een stop limit nog niet goed begrijp.
Ik zie 3 velden:
Stop
Limit
Amount (is me duidelijk, dat is namelijk hoeveel je in bezit hebt en wilt verkopen)

De andere velden moet ik beide uitdrukken in een hoeveelheid of waarde BTC, kan iemand dit verduidelijken? Ook via de what's this (uitleg) op hun eigen website begrijp ik het niet goed genoeg.
Heb je in de OP gekeken? Daar staat het namelijk letterlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
loewie1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:15:
Wat me opvalt als je wilt handelen is dat je altijd van een altcoin naar btc moet gaan om vervolgens weer te kunnen investeren in een altcoin. Ik zit nu op polo en kan (volgens mij) niet direct XRP of ETH kopen van LTC.
Exchanges bieden vaak enkel de handelsparen aan waarvan ze verwachten dat er voldoende volume in gaat zitten. Paren met laag volume en daarom lage liquiditeit zijn niet prettig voor handelaren, want het wordt dan moeilijker om grotere hoeveelheden te verhandelen zonder het orderboek fors te verstoren.

Daarom worden veel coins meestal verhandeld in paren met slechts enkele van de grootste cryptocurrencies.

Voor de rest van je post, zie de OP ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LTC blijft nu rond de $35 / $36 hangen.
De "To the moon" stijging blijft nog uit.. als deze er überhaupt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik baal nu echt als een stekker dat ik vannacht maar een kleine hoeveelheid Waves heb kunnen bijkopen, terwijl ik leuk Stratis en Waves wou inslaan... :( Better luck next time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Staat nog best wat goedkope Sell orders van Waves als Ik get goed zie in de chrome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

hoe lang heeft spacebtc nodig om de exchange te herstarten :s
Ze zijn al sinds gisteren uit de lucht en geven geen enkele info over een verwachtte tijd.
ik heb HMQ gekocht in de ICO en ben wel benieuwd waar die terecht gaat komen price wise.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
MartijnRGS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Bij de Nederlandse retailer kom ik niet veel verder, heeft niets blijkbaar... Zal wel even verder zoeken. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Coinbase is ineens enorm aan het kloten met verificaties/betalingen.
Ben er net mee aan het spelen werkt goed maar je kan maar 5 wallets installeren daarna krijg je een melding dat ie vol staat.
Heb er zelf maar 3 nodig maar lees dat sommige hier meerdere hebben, kijk eerst even op hun site welke coins ze ondersteunen, ripple heb ik er bijvoorbeeld niet tussen zien staan.

Ik snap nog niet zo hoe die recovery werkt.. stel ik de ledger nano gaat stuk en ik moet een nieuwe hebben
die herstel ik met die recovery woorden, maar waar haalt ie dan de data vandaan ? staat dat ergens online ?

[ Voor 14% gewijzigd door Slux op 10-05-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Geen idee of de samenwerking met Microsoft Azure de Waves zo omhoog knalt of dat het wat anders is, maar het gaat lekker en ik houd ze nog even vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
Er zijn weer veel altcoins aan het zakken. Behalve litecoin. Kzou er niet van verschieten als we vandaag nog van zeer hoog naar zeer laag gaan met Litecoin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Veel aan het zakken? Hier op bittrex staat alles in het groen. Portfolio groeide vandaag met +20%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
davver80 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:35:
Er zijn weer veel altcoins aan het zakken. Behalve litecoin. Kzou er niet van verschieten als we vandaag nog van zeer hoog naar zeer laag gaan met Litecoin...
Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar de Litecoin is vandaag enorm gestegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
stijnos1991 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar de Litecoin is vandaag enorm gestegen 8)7
Vandaar 'Behalve LiteCoin'. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik gok dat mensen hun altcoins omzetten naar geld of XBT, om zo klaar te zijn om in te zetten op LTC als die echt wild gaat doen vanavond. Dat zou een altcoins drop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
exelletor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:37:
Veel aan het zakken? Hier op bittrex staat alles in het groen. Portfolio groeide vandaag met +20%...
Ik zie de laatste 6u toch precies een neerwaartse trend. Maar kan mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Waves +30% is niet echt neerwaards voorlopig >:)

[ Voor 4% gewijzigd door weertenaar op 10-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weertenaar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:00:
Waves +30% is niet echt neerwaards voorlopig >:)
In de Waves slack zeggen sommige mensen dat deze stijging veroorzaakt wordt door een bot die getest wordt. Helaas momenteel geen tijd om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Litecoin crasht nu aardig, -10% in 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
jongf7 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:17:
Litecoin crasht nu aardig, -10% in 30 minuten.
Momentje. Kzal snel wat aankopen om de koers terug omhoog te krijgen... :) :)
I wish 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

En het BTC / Altcoin spelletje begint weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
davver80 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Ik zie de laatste 6u toch precies een neerwaartse trend. Maar kan mis zijn.
Mijn stijging is weer verdampt. Domme keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Een tijd terug wees iemand via dit forum op een opensource poloniex lendingbot. Weet niet meer wie het was, maar wil diegene graag bedanken, blijkt erg nuttig te zijn! :D

Dit is de bot in kwestie:
https://github.com/Mikadily/poloniexlendingbot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Shorten op Kraken kan niet? Probeer het al een kwartier uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:24:
En het BTC / Altcoin spelletje begint weer.
Zorgt dit er ook niet voor dat de BTC de komende weken/maanden/jaren steeds verder omhoog gaat ?

Als het slechter gaat met de altcoins gaat iedereen naar de BTC toe. Aangezien een altcoin omzetten naar fiat een stuk lastiger is dan naar BTC gaan veel mensen naar BTC toe.

Hoe meer geld er in de altcoins gestopt word het meer van dat geld uiteindelijk weer naar de BTC gaat. Gaat het wat beter met de altcoins daalt de BTC wat, gaat het slechter met de altcoins gaat de BTC omhoog. Is het dan niet zo dat heel veel geld wat naar de altcoins gaat uiteindelijk weer naar de BTC gaat waardoor deze flink zal blijven stijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:
Shorten op Kraken kan niet? Probeer het al een kwartier uit te vinden.
het kan wel maar alleen op deze combinaties:
XBT/EUR, XBT/USD, ETH/XBT, ETH/USD, ETH/EUR, ETC/XBT, ETC/ETH, ETC/USD, ETC/EUR, REP/XBT, REP/ETH, REP/EUR

zie: https://support.kraken.co...rs-can-I-trade-on-margin-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:34:
Een tijd terug wees iemand via dit forum op een opensource poloniex lendingbot. Weet niet meer wie het was, maar wil diegene graag bedanken, blijkt erg nuttig te zijn! :D

Op 30 maart kwam @Bonez0r ermee, zie post, afgelopen week heb ik hem nog een keer genoemd, na eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Op 30 maart kwam @Bonez0r ermee, zie post, afgelopen week heb ik hem nog een keer genoemd, na eigen ervaring.
Thanks! En bij deze @Bonez0r bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Rafikii schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:39:
[...]

het kan wel maar alleen op deze combinaties:
XBT/EUR, XBT/USD, ETH/XBT, ETH/USD, ETH/EUR, ETC/XBT, ETC/ETH, ETC/USD, ETC/EUR, REP/XBT, REP/ETH, REP/EUR

zie: https://support.kraken.co...rs-can-I-trade-on-margin-
Werkt ook niet. Geprobeerd met 0.01 XBT en leverage moet dan blijkbaar op 2 (none mag niet). Order werd direct gesloten, 1 euro weg. 8)7

Nee wacht even, er staat nog een open positie. Maar die euro is wel weg. Heel vaag dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 10-05-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Mr. Noodle schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Ben er net mee aan het spelen werkt goed maar je kan maar 5 wallets installeren daarna krijg je een melding dat ie vol staat.
Heb er zelf maar 3 nodig maar lees dat sommige hier meerdere hebben, kijk eerst even op hun site welke coins ze ondersteunen, ripple heb ik er bijvoorbeeld niet tussen zien staan.

Ik snap nog niet zo hoe die recovery werkt.. stel ik de ledger nano gaat stuk en ik moet een nieuwe hebben
die herstel ik met die recovery woorden, maar waar haalt ie dan de data vandaan ? staat dat ergens online ?
Volgens mij is dat een soort van secret code die jouw "block(en)" terughaalt uit het netwerk. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar volgens mij is dat gewoon een geheime code gelinkt aan jouw eigen wallet in het netwerk. Soort van hash of zo, ben er zelf nog niet echt helemaal wegwijs in zoals je wel kunt lezen ;-). Kun je mij misschien een DM sturen met de link waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Werkt ook niet. Geprobeerd met 0.01 XBT en leverage moet dan blijkbaar op 2 (none mag niet). Order werd direct gesloten, 1 euro weg. 8)7
Met leverage kun je in ieder geval wel shorten. Heb je misschien tier 3+ nodig? Nee, dat lijkt mij niet :) Heb het ook even opgezocht net, maar elke tier heeft 'Margin enabled'.

Ik zie wel bij advanced option in dat keuzemenu een optie voor 'settle positions'. Misschien daar ergens in de buurt iets te vinden?

Edit:
https://support.kraken.co...ition-and-how-do-I-do-it-
Daar staat dat je een sell order en de optie 'settle position' nodig hebt.

Hm, niet zeker nu, dat ging over settlen van een positie, even te snel gelezen. Vond het al wat raar. Kan het ook even niet vinden zo snel.

Hmmm... Ik snap nu het probleem. Je wilt zonder leverage EUR/XBT shorten? Dan kun je dus net zo goed je euro's vasthouden immers ... en wachten tot de prijs zakt, om daarna in te kopen. Ik denk niet dat Kraken de optie heeft om zo gewoon geld van hun te lenen om op die manier te shorten. Dat kan alleen als een exchange een bepaald onderpand of iets dergelijks van jou heeft. Op Kraken moet een bepaald bedrag in euro's of coins staan, waarmee je daarna kan gaan margin traden. Kraken loopt daarmee geen enkele risico, maar jij hebt wel de optie om 'soort van' geld te lenen van Kraken. Maar dat heeft alleen nut als er ook leverage wordt gebruikt, want anders kun je gewoon je eigen geld natuurlijk gebruiken om te kopen en verkopen (long en short).

[ Voor 77% gewijzigd door Playa del C. op 10-05-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Zorgt dit er ook niet voor dat de BTC de komende weken/maanden/jaren steeds verder omhoog gaat ?

Als het slechter gaat met de altcoins gaat iedereen naar de BTC toe. Aangezien een altcoin omzetten naar fiat een stuk lastiger is dan naar BTC gaan veel mensen naar BTC toe.

Hoe meer geld er in de altcoins gestopt word het meer van dat geld uiteindelijk weer naar de BTC gaat. Gaat het wat beter met de altcoins daalt de BTC wat, gaat het slechter met de altcoins gaat de BTC omhoog. Is het dan niet zo dat heel veel geld wat naar de altcoins gaat uiteindelijk weer naar de BTC gaat waardoor deze flink zal blijven stijgen ?
Klopt, maar ik denk dat er ook deels een soort van spelletje achter zit. Veel nieuwe mensen die nu instappen zullen in paniek gaan shorten, waardoor er geld verdiend kan worden.

De vraag is natuurlijk wel of BTC deze rol zal blijven houden, welke altcoin will stand up? :9 :P Zullen technisch betere coins ooit de rol van BTC over gaan nemen? Persoonlijk denk ik het niet, de vergelijking van Goud (BTC) en olie (bijv. ETH) vind ik erg toepasselijk. De waarde van de een wordt bepaald door de waarde die mensen het geven (beïnvloed door onstabiliteit) en de ander door de toepassing en acceptatie. Dan blijft de vraag over, als de rol niet verandert, zal BTC altijd de het meest waard blijven?

Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Nee wacht even, er staat nog een open positie. Maar die euro is wel weg. Heel vaag dit.
YouTube: Margin Trading on Kraken Bitcoin Exchange

hier een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe het werkt op kraken. Ik snapte er eerst niks van, maar als je het een keer gezien hebt wordt t wel duidelijk. Door leverage te selecteren wordt een spot trade een margin trade. Je leent daarbij geld/coins van kraken zelf. Je hebt wel voldoende free margin nodig, te zien in het overzicht.

EDIT (want het kan niet vaak genoeg gezegd worden):
Kijk uit met margin trading. Gebruik het order book om stop losses en take profits in te stellen en denk aan de roll-over fee. Voorkom een margin call want dat kan je hele account leegtrekken. Hi Ho silver, away!

[ Voor 14% gewijzigd door DirtyBird op 10-05-2017 16:03 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik vind het leuk om te zeggen dat ik ondertussen voor 360.000 dollar heb gehandeld op Kraken. Ik was benieuwd naar jullie getallen.
Ik merk dat de verlaging van de fee (door x aantal dollar te verhandelen) wel erg veel verschil maakt in het daytraden. Scheelt bij elke trade toch een behoorlijk bedrag. Uiteindelijk heb je voor een limit order zelfs 0% fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:48:
[...]
Hmmm... Ik snap nu het probleem. Je wilt zonder leverage EUR/XBT shorten? Dan kun je dus net zo goed je euro's vasthouden immers ... en wachten tot de prijs zakt, om daarna in te kopen. Ik denk niet dat Kraken de optie heeft om zo gewoon geld van hun te lenen om op die manier te shorten.
Klopt dat probeer ik. Niet hetzelfde als wachten en dan kopen, want dan heb je niet een 'in het verleden vastgestelde' verkoopprijs.
DirtyBird schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:57:
[...]

YouTube: Margin Trading on Kraken Bitcoin Exchange

hier een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe het werkt op kraken. Ik snapte er eerst niks van, maar als je het een keer gezien hebt wordt t wel duidelijk. Door leverage te selecteren wordt een spot trade een margin trade. Je leent daarbij geld/coins van kraken zelf. Je hebt wel voldoende free margin nodig, te zien in het overzicht.

EDIT (want het kan niet vaak genoeg gezegd worden):
Kijk uit met margin trading. Gebruik het order book om stop losses en take profits in te stellen en denk aan de roll-over fee. Voorkom een margin call want dat kan je hele account leegtrekken. Hi Ho silver, away!
Wat gaar. Nou vind ik margin best prima. Ben 1:100 gewend en daar komt het niet verder dan 1:5.

Eerste Kraken ervaring: Rete trage execution. Moeilijk onduidelijke site.
Lopende positie wijzigen om TP/SL in te stellen, kan ook niets eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:12:
Ik vind het leuk om te zeggen dat ik ondertussen voor 360.000 dollar heb gehandeld op Kraken. Ik was benieuwd naar jullie getallen.
Ik merk dat de verlaging van de fee (door x aantal dollar te verhandelen) wel erg veel verschil maakt in het daytraden. Scheelt bij elke trade toch een behoorlijk bedrag. Uiteindelijk heb je voor een limit order zelfs 0% fee.
Maar de vraag die niemand durft te stellen.....: Wat heb je eraan over gehouden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Mr. Noodle schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:19:
[...]

De Ledger Nano S (en vele andere wallets, hardware of software) genereren de private keys in de wallet aan de hand van een seed, waaruit via wat wiskundige trucerij op zo'n manier private keys worden gegenereerd dat kennis van een of meer van de keys in de serie het niet mogelijk maakt om de seed en/of de volgende keys te voorspellen.

Een veilige manier om uit een enkele seed willekeurig veel private keys te genereren dus. Dergelijke wallets worden ook wel "hierarchical deterministic" (HD) wallets genoemd.

De "recovery key", de serie van woorden die je moet opschrijven, is niets anders dan een andere representatie van de seed van de wallet. Aan de hand van de serie woorden kan de wallet-software/hardware de seed herconstrueren en vervolgens opnieuw dezelfde serie private keys aanmaken om de boel volledig te herstellen.

Hier is dus geen internetverbinding voor nodig en er wordt ook niets elders opgeslagen. De recovery woorden bevatten alle informatie die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Klopt dat probeer ik. Niet hetzelfde als wachten en dan kopen, want dan heb je niet een 'in het verleden vastgestelde' verkoopprijs.

[...]

Wat gaar. Nou vind ik margin best prima. Ben 1:100 gewend en daar komt het niet verder dan 1:5.

Eerste Kraken ervaring: Rete trage execution. Moeilijk onduidelijke site.
Tuurlijk wel. Als je nu voor 1600 euro een BTC kan kopen, maar je gaat short. Dan wacht je dus tot de prijs bijvoorbeeld naar 1500 euro daalt. Je koopt op dat moment de BTC en hebt 100 euro 'verdiend'. Dat is een short. Daar hoef je niet specifiek een optie voor op de exchange.

Execution gaat voor mij op Kraken altijd goed. Alleen het scherm vernieuwd niet altijd even snel, maar daar is een knop voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:12:
Helaas is die verlaging van fees over een periode van de afgelopen 30 dagen als ik het volgende niet verkeerd begrijp:

https://www.kraken.com/help/fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Tuurlijk wel. Als je nu voor 1600 euro een BTC kan kopen, maar je gaat short. Dan wacht je dus tot de prijs bijvoorbeeld naar 1500 euro daalt. Je koopt op dat moment de BTC en hebt 100 euro 'verdiend'. Dat is een short. Daar hoef je niet specifiek een optie voor op de exchange.

Execution gaat voor mij op Kraken altijd goed. Alleen het scherm vernieuwd niet altijd even snel, maar daar is een knop voor natuurlijk.
Dan heb je op dat moment een bitcoin ja, ik wil euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@Playa del C.
weertenaar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Maar de vraag die niemand durft te stellen.....: Wat heb je eraan over gehouden ;)
En wat was je startkapitaal en wanneer ben je ingestapt waarmee

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:16:
[...]
Niet helemaal. Voor deze constructie heb je namelijk 1500 euro nodig. Voor een short heb je technisch gezien 0 euro nodig. Je leent dan namelijk het aandeel en verkoopt dit. Als de prijs gezakt is koop je het terug en geef je het terug aan de eigenaar. Het verschil steek je in eigen zak (fees en rente daargelaten). Wat jij beschrijft is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Ik heb toch wel een lichte spanning voor 18:45 als de Segwit voltooid is. En helemaal omdat ik niks kan doen als het echt hard gaat dalen omdat ik pas 21:00 thuis ben. Hopen maar op die pump of dat het deze prijs blijft. Dan ben ik ook tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Helaas is die verlaging van fees over een periode van de afgelopen 30 dagen als ik het volgende niet verkeerd begrijp:

https://www.kraken.com/help/fees
Dat klopt. Bots met veel trades of mensen met grotere bedragen hebben er in ieder geval wel redelijk veel voordeel van. Ik merk zelf ook het verschil nu ik dus een derde minder fee betaal.
DirtyBird schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Niet helemaal. Voor deze constructie heb je namelijk 1500 euro nodig. Voor een short heb je technisch gezien 0 euro nodig. Je leent dan namelijk het aandeel en verkoopt dit. Als de prijs gezakt is koop je het terug en geef je het terug aan de eigenaar. Het verschil steek je in eigen zak (fees en rente daargelaten). Wat jij beschrijft is niet hetzelfde.
Dat snap ik, maar het effect is hetzelfde. Eerder gaf ik ook aan dat Kraken geen leningen verstrekt, vandaar dat het niet mogelijk is om op die manier te shorten. Je zult dan eerst de nodige euro's daar op rekening moeten hebben staan, dus dan heeft het geen nut meer om te shorten.
loewie1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:21:
@Playa del C.

[...]

En wat was je startkapitaal en wanneer ben je ingestapt waarmee
En ook @weertenaar
Startkapitaal was 2400 euro. Heb vandaag tot nu toe ongeveer 500 euro verdiend. Heb in het verleden alsnog ook genoeg leergeld moeten betalen, dus dat wil niet zeggen dat het elke dag zo gaat natuurlijk. Heb daarom in totaal ook niet een grote winst nog.
Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Dan heb je op dat moment een bitcoin ja, ik wil euro's.
Zie uitleg hierboven, dan zul je geld moeten leven van Kraken en dat doen ze (nog) niet. Maar ik snap wat je bedoeld. Misschien kan het wel als je tier 4 bent, daar heb ik nog niemand over horen spreken hier. Zelf ook geen ervaring met tier 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitstamp <> Bitfinex gap is inmiddels nog maar zo'n $20. Allemaal Taiwanezen aan het arbitreren? :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:26:

[...]

Zie uitleg hierboven, dan zul je geld moeten leven van Kraken en dat doen ze (nog) niet. Maar ik snap wat je bedoeld. Misschien kan het wel als je tier 4 bent, daar heb ik nog niemand over horen spreken hier. Zelf ook geen ervaring met tier 4.
Maar met leverage kan het wel bij sommige paren. Dat is dan toch hetzelfde behalve de effectieve factor (kort door de bocht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoBangahri
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik ben op zoek naar een goede wallet.

Het liefst waar ik zo veel mogelijk verschillende coins in kwijt zou kunnen die uiteraard ook veilig is.

Welke gebruiken jullie?

En wat gebruiken jullie voor het aan/verkopen van de verschillende coins?

Bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Tourniquet schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:29:
Bitstamp <> Bitfinex gap is inmiddels nog maar zo'n $20. Allemaal Taiwanezen aan het arbitreren? :D
Daar zou ik ook een goede verklaring voor willen hebben. Eerder was de gap nog wekenlang $150, en voorzover ik het weet, werken de withdrawals en deposits op Bitfinex nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tourniquet schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:29:
Dat is al zowat de hele dag zo. Volgens mij zo nu en dan zelfs geen verschil meer. Ik denk dat de sterke stijging bij alle exchanges voor BTC er voor zorgen dat BitFinex gewoon is ingehaald :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Saturnus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Maar met leverage kan het wel bij sommige paren. Dat is dan toch hetzelfde behalve de effectieve factor (kort door de bocht)?
Niet direct. Je moet dan wel geld op de rekening hebben staan bij Kraken. Je kan dan tot 5x meer uitgeven, alleen die positie wordt geforceerd gesloten als er een punt wordt bereikt waarop je al je eigen geld aan verlies kwijt bent. Door het geforceerd sluiten loopt de exchange zelf dus geen enkele risico op verlies. Alle verlies is voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
EeuwigeStudent schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:34:

Ik heb dat ding ook maar even geïnstalleerd.
Heb je veel aan de config veranderd? Lijkt hier niet veel te doen eigenlijk (heb wel niet zo'n groot aantal coins om uit te lenen, maar toch...)

[edit]
Never mind, was vergeten aan te passen welke coins hij mag gebruiken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 10-05-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Huh?

Je kunt gewoon EUR storten op een Kraken account en daarmee een XBT/EUR short openen. Dat is zo ongeveer het hele idee achter een short: Je verwacht dat de prijs gaat dalen en wil daar op inspelen. Het wachten op een daling om daarna XBT te kopen op de gewone manier is heel anders dan het shorten van XBT/EUR. Het voornaamste verschil is dat met een short-positie het nooit nodig is om daadwerkelijk XBT te bezitten.

Als iemand van mening is dat XBT helemaal gaat falen en naar 0 gaat, dan is een XBT/EUR short de manier om hieraan te verdienen.

Daarnaast is het zo dat je bij iedere leveraged positie geld leent van Kraken. Dat kan ook niet anders, want het openen van een margin positie gaat gepaard met een daadwerkelijke trade op de exchange. Als ik 10 XBT short, dan worden er daadwerkelijk 10 XBT verkocht en word ik geacht om op een later moment 10 XBT terug te leveren aan Kraken. De margin die je zelf inlegt is simpelweg onderpand voor de lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Huh?

Je kunt gewoon EUR storten op een Kraken account en daarmee een XBT/EUR short openen. Dat is zo ongeveer het hele idee achter een short: Je verwacht dat de prijs gaat dalen en wil daar op inspelen. Het wachten op een daling om daarna XBT te kopen op de gewone manier is heel anders dan het shorten van XBT/EUR. Het voornaamste verschil is dat met een short-positie het nooit nodig is om daadwerkelijk XBT te bezitten.

Als iemand van mening is dat XBT helemaal gaat falen en naar 0 gaat, dan is een XBT/EUR short de manier om hieraan te verdienen.

Daarnaast is het zo dat je bij iedere leveraged positie geld leent van Kraken. Dat kan ook niet anders, want het openen van een margin positie gaat gepaard met een daadwerkelijke trade op de exchange. Als ik 10 XBT short, dan worden er daadwerkelijk 10 XBT verkocht en word ik geacht om op een later moment 10 XBT terug te leveren aan Kraken. De margin die je zelf inlegt is simpelweg onderpand voor de lening.
Dat klopt allemaal, we hebben het hier steeds over een short zonder leverage. Niemand hier weet hoe dat moet bij Kraken. Jij wel?

En nog iets: dat onderpand is ook de margin. De hele leningconstructie wordt ongedaan gemaakt door een koop of verkoop order, zodat Kraken nooit verlies heeft. Jouw inleg is dus ook het maximale verlies wat je mag maken. Een onderpand is iets anders, dan moet je de gehele lening dekking qua waarde.

[ Voor 11% gewijzigd door Playa del C. op 10-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
Fire69 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb dat ding ook maar even geïnstalleerd.
Heb je veel aan de config veranderd? Lijkt hier niet veel te doen eigenlijk (heb wel niet zo'n groot aantal coins om uit te lenen, maar toch...)

[edit]
Never mind, was vergeten aan te passen welke coins hij mag gebruiken :P
Ik heb niet heel veel veranderd. Kijk even of je wel genoeg hebt om aan minimum om uit te lenen te komen (wat in de config staat). Het kan soms even duren voordat hij uitleent, en volgens mij staat standaard het minimum percentage op 0.005 waar een deel van de coins volgens mij nu onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[...]

En ook @weertenaar
Startkapitaal was 2400 euro. Heb vandaag tot nu toe ongeveer 500 euro verdiend. Heb in het verleden alsnog ook genoeg leergeld moeten betalen, dus dat wil niet zeggen dat het elke dag zo gaat natuurlijk. Heb daarom in totaal ook niet een grote winst nog.

[...]
wait... what?! voor 360.000 dollar verhandeld en maar 500 euro verdiend? :/
De buy&hold strategie lijkt me dan een heel stuk lucratiever :D

edit; ah vandaag alleen, ik moet beter lezen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk op 10-05-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Luuk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:45:
[...]

wait... what?! voor 360.000 dollar verhandeld en maar 500 euro verdiend? :/
De buy&hold strategie lijkt me dan een heel stuk lucratiever :D
Ik denk dat hij bedoeld dat ie dag hij vandaag alleen 500 euro heeft verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Ik heb niet heel veel veranderd. Kijk even of je wel genoeg hebt om aan minimum om uit te lenen te komen (wat in de config staat). Het kan soms even duren voordat hij uitleent, en volgens mij staat standaard het minimum percentage op 0.005 waar een deel van de coins volgens mij nu onder zit.
Ja, werkt een stuk beter nu ik in de config gezet heb welke coins hij mag gebruiken :P
Krijg alleen die Telegram-bot niet werkend, dan crash het ganse ding...
Pagina: 1 ... 55 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).