Ikheb de positie heel vaak heroverwogen, fees zijn idd ook al opgelopen tot plm €100, maar dat vind ik niet significant op de behalen winst. Dit was mijn laatste overweging op 4 mei: https://www.tradingview.c...flF-Get-ready-for-a-drop/
Het nemen van verlies doet pijn. Daarom heb ik ook nog een aantal Pinkcoins en aantal aandelen Ahold over. Je hoopt dat het over een tijdje toch wel naar boven klimt. De laatste tijd probeer ik wel steeds vaker stoploss toe te passen (wel handmatig), maar weet nou niet of dat echt slimmer is. Na de dip van vanochtend is de schade alweer zo goed als hersteld.
Op Kraken is de fee 0.01% per 4 uur. De laatste keer dat Bitcoin €1248 was op Kraken was op 1 mei, dus dat zijn inmiddels al 8 dagen, oftewel minstens 48 fee-intervallen. 0.48% van de grootte van de positie aan fees. Niet verwaarloosbaar, maar ook niet overweldigend. Als er iemand een keer niest richting een exchange, dan beweegt de koers al meer dan dat.tomcool schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:19:
[...]
Kost zolang short gaan ook niet heel veel aan fee?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Heb wel al de helft van de posities gesloten omdat de marginlevel richting de 60% ging. Gelukkig dit weekend wel 2k gepakt op XLM en XRP.LED-Maniak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:19:
[...]
Waarom heb je deze niet gesloten?
Ik zou overwegen verlies te nemen, even afstand te nemen en dan nogmaals bepalen wat er gaat gebeuren. Helaas weet ik hoe het voelt, belabberd.
Iedereen kan zo'n lijntekeningetje maken. Zowel naar boven als naar beneden. Niet echt verstandig om daar je posities op te bepalen denk ik.Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:22:
Ikheb de positie heel vaak heroverwogen, fees zijn idd ook al opgelopen tot plm €100, maar dat vind ik niet significant op de behalen winst. Dit was mijn laatste overweging op 4 mei: https://www.tradingview.c...flF-Get-ready-for-a-drop/
Precies, echter bestond een deel van de short al sinds 1120 (begin apr)Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:25:
[...]
Op Kraken is de fee 0.01% per 4 uur. De laatste keer dat Bitcoin €1248 was op Kraken was op 1 mei, dus dat zijn inmiddels al 8 dagen, oftewel minstens 48 fee-intervallen. 0.48% van de grootte van de positie aan fees. Niet verwaarloosbaar, maar ook niet overweldigend. Als er iemand een keer niest richting een exchange, dan beweegt de koers al meer dan dat.

Ben jij nog in bezit van XLM of XRP op dit moment? Ik heb ze ook van de hand gedaan gisteren. Ben van plan weer groot in te kopen wanneer het even minder gaat.Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:25:
[...]
Heb wel al de helft van de posities gesloten omdat de marginlevel richting de 60% ging. Gelukkig dit weekend wel 2k gepakt op XLM en XRP.
Ik heb ook zo'n week of 2 naar die TV-charts zitten kijken, maar wat je daar aan bullsh*t ziet voorbij komen, man man man...Luuk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Iedereen kan zo'n lijntekeningetje maken. Zowel naar boven als naar beneden. Niet echt verstandig om daar je posities op te bepalen denk ik.
Heb zondag door een iets te krap ingestelde trailing stop XLM verkocht op €0.022, zag het gebeuren, maar durfde niet meer in te stappen. Afgelopen middag wel weer XLM gekocht op 0.026 en daarmee nu gelukkig alweer + ~18% op het moment.kingwaynes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:27:
[...]
Ben jij nog in bezit van XLM of XRP op dit moment? Ik heb ze ook van de hand gedaan gisteren. Ben van plan weer groot in te kopen wanneer het even minder gaat.
Dat heb je alsnog wel netjes gedaan! Nu wachten wanneer het iets zakt, en dan wellicht groot inkopen(ga ik iig wel doen). Ik houd XLM ook nog even goed in de gaten! Heb ze nog niet in bezit.Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:29:
[...]
Heb zondag door een iets te krap ingestelde trailing stop XLM verkocht op €0.022, zag het gebeuren, maar durfde niet meer in te stappen. Afgelopen middag wel weer XLM gekocht op 0.026 en daarmee nu gelukkig alweer + ~18% op het moment.
Ik geloof ook niet helemaal in TA, maar een deel van wat er op de markt gebeurt is psychologie, en dat zit in een deel van die analyses wel verwerkt. Het is dan ook wel bijzonder dat de koers zich 2 jaar binnen de lijntjes lijkt te begeven.Luuk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Iedereen kan zo'n lijntekeningetje maken. Zowel naar boven als naar beneden. Niet echt verstandig om daar je posities op te bepalen denk ik.
XLM had ik eind maart gekocht, is 10x over de kop gegaan. XRP had ik al sinds Kraken stopte met de NMC, ik heb destijds mijn restant NMC omgezet in XRP en al die tijd laten staan.kingwaynes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:32:
[...]
Dat heb je alsnog wel netjes gedaan! Nu wachten wanneer het iets zakt, en dan wellicht groot inkopen(ga ik iig wel doen). Ik houd XLM ook nog even goed in de gaten! Heb ze nog niet in bezit.
Aangezien vrijwel alle koerswijzigingen (in crypto) zijn gebasseerd op speculatie en hype kun je denk ik wel stellen dat de koersen in de kern alleen de verwachtte stijging volgen (de regel dat stock altijd in waarde stijgt). Alles wat eromheen gebeurt is irrationeel. Als je dan regression to the mean veronderstelt kun je denk ik wel redelijk veilig handelen, hoewel het vrij lomp is natuurlijk; kopen op of onder de mean en verkopen als ie er (ruim) boven zit. Bubbles zijn geen uitzondering en ook die zijn betrekkelijk makkelijk te herkennen. Natuurlijk ga je een paar keer nat, maar je hoeft slechts >50% goed te hebben om winstgevend te zijn 
Wel een soort TA zonder te mierenneuken op elke knik.
Wel een soort TA zonder te mierenneuken op elke knik.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ltc heeft goed gebounced. Ik denk dat het nog altijd sterk zal pumpen de komende dagen
Waarom kan ik niet al mijn XRP omzetten naar EUR/USD(bij Gatehub).
Heb momenteel nog 78 XRP restant, waar ik alleen maar naar kan kijken. Vind het wel vreemd dat er ook geen informatie of iets bijstaat. Hoe kan ik het vrij laten komen?
Heb momenteel nog 78 XRP restant, waar ik alleen maar naar kan kijken. Vind het wel vreemd dat er ook geen informatie of iets bijstaat. Hoe kan ik het vrij laten komen?
@kingwaynes Bij Litebit staat dit:
Door een storing bij Gatehub kunnen wij op dit moment geen Ripple transacties verwerken.
Wellicht is het bedrag te klein? Dat zou ergens moeten staan in de reglementen. Je zou nog kunnen proberen de xrp aan te vullen tot bv 100 en dan alles er in 1x af te halen.kingwaynes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:12:
Waarom kan ik niet al mijn XRP omzetten naar EUR/USD(bij Gatehub).
Dit zou het best kunnen zijn. Ik wacht nog af, tot mijn volgende inkoop/verkoop!Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:14:
[...]
Wellicht is het bedrag te klein? Dat zou ergens moeten staan in de reglementen. Je zou nog kunnen proberen de xrp aan te vullen tot bv 100 en dan alles er in 1x af te halen.
Stel iedereen zou alle XRP (of een andere ALT) verkopen en die XRP zou beschikbaar komen, dan zou de waarde van deze munt toch nagenoeg moeten zakken tot zoiets als dit: 0,0000000001? Iemand anders kan het dan toch weer aantrekkelijk maken door nagenoeg alle munten te kopen, en een klein beetje overlaten voor het gepeupel om er mee te spelen en de markt weer naar een bepaalde hoogte te brengen om zo een pump en dump te kunnen doen theoretisch gezien?
en dat is toch het hele spel wat nu overal gaande is bij de alt coins
Tijdens een 'hype doen een paar grote jongens kopen een hele boel van deze coins op en hypen daarmee deze munt. Ik vermoed dat ze hier bots voor gebruiken door eigen orders op te kopen en te verkopen om de prijs te manipuleren. Uiteindelijk wordt het opgepakt door het publiek en onderhoudt de prijs zichzelf grotendeels. Wanneer de prijs een bepaald punt bereikt, verkopen ze in een keer een belachelijk grote hoeveelheid en de markt zakt in. Daarna laten ze de boel weer even stabiliseren en dan komt de tweede dump, en derde... etc tot ze niets meer hebben.loewie1984 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:18:
Stel iedereen zou alle XRP (of een andere ALT) verkopen en die XRP zou beschikbaar komen, dan zou de waarde van deze munt toch nagenoeg moeten zakken tot zoiets als dit: 0,0000000001? Iemand anders kan het dan toch weer aantrekkelijk maken door nagenoeg alle munten te kopen, en een klein beetje overlaten voor het gepeupel om er mee te spelen en de markt weer naar een bepaalde hoogte te brengen om zo een pump en dump te kunnen doen theoretisch gezien?
Eerst laten ze zelf trades draaien en maken ze misschien een paar honderd bitcoin verlies. Wanneer ze uitcashen verdienen ze er een paar duizend.
Ik word een beetje bang gemaakt door vrienden dat poloniex op "instorten" staat. Let wel: vriend van me had veel munten van een niet nader te noemen munt. Dus die is misschien een beetje "butt hurt".
Zou gebaseerd zijn op deze tweet: https://twitter.com/ChrisDunnTV/status/861953952820060161
Is dit ook een clown die butt hurt is of is er echt wat gaande op poloniex ?
Zou gebaseerd zijn op deze tweet: https://twitter.com/ChrisDunnTV/status/861953952820060161
Er schijnen wel wat DDoS aanvallen aan de gang te zijn. Zelf vermijd ik Kraken, Bitfinex en Poloniex, maar iedereen moet het voor zichzelf weten.
Butthurt.Rox92 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:14:
Ik word een beetje bang gemaakt door vrienden dat poloniex op "instorten" staat. Let wel: vriend van me had veel munten van een niet nader te noemen munt. Dus die is misschien een beetje "butt hurt".
https://www.cryptocoinsne...ddos-leads-trading-loses/
Wat is eigenlijk de beste manier om te weten te komen over nieuwe ICO's, nieuwe coins etc..
Ik gebruikte tot nu toe bitcointalk, maar ik vind dat forum heel chaotisch en moeilijk om het belangrijke van het nutteloze te onderscheiden.
Ik gebruikte tot nu toe bitcointalk, maar ik vind dat forum heel chaotisch en moeilijk om het belangrijke van het nutteloze te onderscheiden.
Morgen LTC segwit activatie, ben benieuwd wat dit gaat brengen. Hoe dan ook zal het wel enorm gehyped gaan wroden.
Ik denk een massieve hype met een piek waarde van rond de $40 en daarna een correctie naar $31-$32.
Ik denk een massieve hype met een piek waarde van rond de $40 en daarna een correctie naar $31-$32.
Prijs is nu al volledig hersteldNomadTitan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:26:
Morgen LTC segwit activatie, ben benieuwd wat dit gaat brengen. Hoe dan ook zal het wel enorm gehyped gaan wroden.
Litecoin lijkt nu tenminste op de 15m en 30m weer in uptrend te zitten, denk alleen dat als XRP nog een klein tikje krijgt dat het ook zo weer de andere kant op gaat haha
Zou niet teveel verwachten. Kans is groot dat het allang in de prijs verwerkt zit. Maar wie weet kan een hype nog een leuke schommeling geven.NomadTitan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:26:
"Buy the rumour, sell the news"
Dit. Meestal stijgt de waarde in aanloop naar een evenement en daalt du moment ongeacht wat de inhoud van het evenement.EeuwigeStudent schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:31:
[...]
Zou niet teveel verwachten. Kans is groot dat het allang in de prijs verwerkt zit. Maar wie weet kan een hype nog een leuke schommeling geven.
"Buy the rumour, sell the news"
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Jongens jongens, die exchanges (Kraken, Poloniex) moeten echt wat aan hun betrouwbaarheid doen... zo veel problemen afgelopen dag... gelukkig door vooraf gezette buy/sells heb ik het verlies kunnen beperken maar dit heeft me toch flink wat (winst) gekost.
Gelukkig waren bijna al mijn target sells afgegaan afgelopen dagen... zelfs POT hitte vanmorgen vroeg net de 0,000046btc waardoor ik een +30% btc rendement haalde... ($ rendement is stuk meer, maar ik probeer altijd een positief rendement te halen t.o.v de bitcoin)
Gisteravond lag kraken er steeds uit... had geen acces tot deposits en withdrawals. Kon eigenlijk niets op die site doen (en dat was ruim voor het uur DDOS) wilde ETH verkopen maar dat ging dus niet... blah
Bij de ripple dip (+/- 0,00075btc) rond 7:30 op poloniex kon ik niets bijkopen door de lag.... voordat ik het wist stond ie alweer op 0,0009xx andere alts rond die tijd wel kunnen inkopen maar dat ging verre van vloeiend.
Iemand tips voor een betrouwbaar alternatief dat er niet uit ligt als het spannend wordt?
Gelukkig waren bijna al mijn target sells afgegaan afgelopen dagen... zelfs POT hitte vanmorgen vroeg net de 0,000046btc waardoor ik een +30% btc rendement haalde... ($ rendement is stuk meer, maar ik probeer altijd een positief rendement te halen t.o.v de bitcoin)
Gisteravond lag kraken er steeds uit... had geen acces tot deposits en withdrawals. Kon eigenlijk niets op die site doen (en dat was ruim voor het uur DDOS) wilde ETH verkopen maar dat ging dus niet... blah
Bij de ripple dip (+/- 0,00075btc) rond 7:30 op poloniex kon ik niets bijkopen door de lag.... voordat ik het wist stond ie alweer op 0,0009xx andere alts rond die tijd wel kunnen inkopen maar dat ging verre van vloeiend.
Iemand tips voor een betrouwbaar alternatief dat er niet uit ligt als het spannend wordt?
Een pessimist is een realistische optimist
Als je voor altcoins gaat dan denk ik dat bittrex dan het enige alternatief isBAVAROIS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:21:
Jongens jongens, die exchanges (Kraken, Poloniex) moeten echt wat aan hun betrouwbaarheid doen... zo veel problemen afgelopen dag... gelukkig door vooraf gezette buy/sells heb ik het verlies kunnen beperken maar dit heeft me toch flink wat (winst) gekost.
Stel poloniex zou iets mee zijn, heb er even niet bij stilgestaan om die deposit addressen te kopieren en bij te houden. Of veranderen die automatisch?
Krijg wel serieus het idee dat er een anti poloniex campagne loopt. En ja ik realiseer me goed dat ik er met mijn post ook aan bijdraag. Ik vraag het alleen hier omdat ik niet van al het nieuws op de hoogte ben.
Lijkt er mij gewoon op dat de servers de drukte niet aan kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rox92 op 09-05-2017 18:32 . Reden: plaatje verkleind ]
Hey Rox misschien offtopic maar zou je misschien willen doorscrollen naar die zilveren armbanden? Ziet er goed uit!Rox92 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:29:
Krijg wel serieus het idee dat er een anti poloniex campagne loopt. En ja ik realiseer me goed dat ik er met mijn post ook aan bijdraag. Ik vraag het alleen hier omdat ik niet van al het nieuws op de hoogte ben.
[afbeelding]
Woon je in Duitsland? Als Nederlander kan je volgens mij geen rekening openen daar..kristof1234 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:27:
ik heb zonet van mijn fidor naar kraken fidor gestuurd zonder probleem (duurde wel halfuur langer dan normaal)
Zo moet je niet denken als je er beter uit gekomen bent dan dat je er in gegaan bent.Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:17:
[...]
vanaf €1284 ongeveer. Vrij matige keuze achteraf.
Voor hetzelfde geld was hij gecrashed. Ik ken het gevoel hoor. Vaak genoeg in dat soort situaties gezeten.
Ik heb ooit 30 BTC gehad. Als ik die nu nog bewaard had..... geen leuke gedachtes dus beter maar niet doen ^_^
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ben al vroeg met Bitcoins begonnen, en een tijdje daar mijn riante overwerkvergoeding in gestopt.
Vorig jaar lekker gecashed en mijn investering? eruit gehaald plus een paar procent.
Heb er nu nog een aantal in bezit.
Welke kant het met de koers ook op gaat, voor mij is het vanaf vorig jaar gratis geld, dus HODL hier
Vorig jaar lekker gecashed en mijn investering? eruit gehaald plus een paar procent.
Heb er nu nog een aantal in bezit.
Welke kant het met de koers ook op gaat, voor mij is het vanaf vorig jaar gratis geld, dus HODL hier
Chris Dunn volg ik al een tijdje via zijn YT kanaal en komt op mij zeker niet over als een clown. Ook was ik zelf al sowieso al van plan mijn coins van Poloniex te halen omdat ik ze de laatste tijd ook niet meer zo vertrouw...Rox92 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:14:
Als je dan even beschrijft waarop jij je vertrouwen baseert in plaats van te stoppen met een open einde. Zo voed je de speculatie alleen maar.MichawwZki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:01:
[...]
Chris Dunn volg ik al een tijdje via zijn YT kanaal en komt op mij zeker niet over als een clown. Ook was ik zelf al sowieso al van plan mijn coins van Poloniex te halen omdat ik ze de laatste tijd ook niet meer zo vertrouw...
Niks speciaals, gewoon mijn eigen gevoel die ik volg.loewie1984 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:03:
[...]
Als je dan even beschrijft waarop jij je vertrouwen baseert in plaats van te stoppen met een open einde. Zo voed je de speculatie alleen maar.
Kan iemand bevestigen dat de offset van de tijd in NL inderdaad niet terugkomt in de charts?JPS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:44:
Even een misschien wat onnozel vraagje over de Charts van Kraken. Ik heb de tijd goed ingesteld in de global settings [+2:00 CEST], maar waarom zie je die offset niet terug in de charts? Best verwarrend want nu kijk ik soms dus 2 uur verkeerd...
Ander vraagje (evt ook nuttige info voor de startpost): Hoe kun je het beste/gunstigste cold opgeslagen cryptocurrency naar fiat omzetten? Via een exchange en dan een SEPA withdrawel, of via een broker als Bitonic? En zit je altijd aan legitimatieeisen vast?
Hoe wordt het weer morgen?MichawwZki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:06:
[...]
Niks speciaals, gewoon mijn eigen gevoel die ik volg.
Volume van Poloniex is toch te groot om om te laten vallen. Die jongens verdienen ook bakken met geld en daar zullen heus wel serieuze investeerders achter zitten lijkt mij? Qua volume zijn ze verreweg de grootste. Als die omvalt dan zullen een heleboel alts omlaag denderen, dat weet ik zeker.
Dit is wel een leuke discussie waar een medewerker wat op reddit vertelt. Komt over als serieuze gast, maar met dit volume, 600mln $ omzet, zijn ze echt spelbepaler. Althans, als daar niet gehandeld kan worden breekt bij veel mensen de paniek uit. Dat zagen we de laatste dagen. HODL ON
EDIT: En bij litecoin SegWit, het klopt dat het nieuws normaliter al ingecalculeerd wordt. Echter is deze markt zo irrationeel dat je het gewoon niet kunt weten. Stel je wilt gek doen, ga dan short op de litecoin, ik durf het niet aan
. Ik leen mijn bitcoin wel uit op Poloniex, 0,5btc uitgeleend en staat 0,5% per dag fee op (degene die leent, leent nog steeds xD, heb 10 dagen) dus dat is mooi bijna 40 euro rendement in 10 dagen. Met niks doen
Dit is wel een leuke discussie waar een medewerker wat op reddit vertelt. Komt over als serieuze gast, maar met dit volume, 600mln $ omzet, zijn ze echt spelbepaler. Althans, als daar niet gehandeld kan worden breekt bij veel mensen de paniek uit. Dat zagen we de laatste dagen. HODL ON
EDIT: En bij litecoin SegWit, het klopt dat het nieuws normaliter al ingecalculeerd wordt. Echter is deze markt zo irrationeel dat je het gewoon niet kunt weten. Stel je wilt gek doen, ga dan short op de litecoin, ik durf het niet aan
Als DeX van Waves goed van de grond komt, heb je straks geen Poloniex oid meer nodig voor de main stream coins
*mompelt iets over schimmige afspraakjes via localbitcoins*
Ja er zal altijd wel een witwasweg etc zijn, maar ik bedoel meer dat als er eerst geverifieerd moet worden dat weer tijd kost. Wat is dus de beste/snelste manier om legaal uit te laten betalen?exelletor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:11:
[...]
*mompelt iets over schimmige afspraakjes via localbitcoins*
Explain?weertenaar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:09:
Als DeX van Waves goed van de grond komt, heb je straks geen Poloniex oid meer nodig voor de main stream coins
Bitonic.JPS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:16:
[...]
Ja er zal altijd wel een witwasweg etc zijn, maar ik bedoel meer dat als er eerst geverifieerd moet worden dat weer tijd kost. Wat is dus de beste/snelste manier om legaal uit te laten betalen?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Tja, ik kan ook beginnen graven in mijn bitstamp history, daar staan ook transacties in van 120 btc een keer. Om van te wenen!Astennu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:46:
[...]
Ik heb ooit 30 BTC gehad. Als ik die nu nog bewaard had..... geen leuke gedachtes dus beter maar niet doen ^_^
China nu op 10.000 Yuan, ook wel een mijlpaal.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Het is de bedoeling dat er een decentraal handelsplatform komt:
https://blog.wavesplatfor...is-waves-dex-7c311d1360a1
Waves helaas alleen maar op Bittrex te kopen. Maar de gedache is goed inderdaad.
Pfoe, aantal goede ideeën zijn hier wel. Maar om ze zo debiel te waarderen...
Blijf ff aan de zijlijn, gelukkig op tijd 2 BTC winst uit Ripple gehaald (gistermiddag ~0,20$). En de bitcoin deed het overnacht en vandaag goed, lucky timing.
EDIT: Weet al waarom weinig platformen WAVES ondersteunen. WAVES gooit natuurlijk hun verdienmodel in door decentraal handelen beschikbaar te stellen
Kga toch maar eens de lite client downloaden en evt wat muntjes kopen via een exchanger als die niet al te duur is.
Pfoe, aantal goede ideeën zijn hier wel. Maar om ze zo debiel te waarderen...
Blijf ff aan de zijlijn, gelukkig op tijd 2 BTC winst uit Ripple gehaald (gistermiddag ~0,20$). En de bitcoin deed het overnacht en vandaag goed, lucky timing.
EDIT: Weet al waarom weinig platformen WAVES ondersteunen. WAVES gooit natuurlijk hun verdienmodel in door decentraal handelen beschikbaar te stellen

[ Voor 30% gewijzigd door Timberly2 op 09-05-2017 20:18 ]
Verwijderd
Ik en mijn kameraden zoeken naar de reden waarom BTC en ETH zo veel omhoog gaan, echter blijft het gissen.
Iemand hier die een idee heeft?
^ Mensen geven graag steeds hogere bedragen uit omdat ze denken er later meer uit terug te halen.
Daarnaast zorgen ook heel wat nieuwsartikels ("new ATH") voor een aanzuigend effect waardoor er meer mensen het ook eens willen proberen. Het is de afgelopen weken hier duidelijk drukker geworden met nieuwe gezichten. Meer mensen = meer kapitaal = meer vraag = hogere prijs.
Technologisch is er niet zoveel vooruitgang de afgelopen 3 weken in bitcoin.
Demografisch, bitcoin heeft nu wel wat meer adoptie in Japan. Sommige mensen in Venezuela kopen ook bitcoins als hun land in duigen valt, in Afrika is er ook een hele boom.
Daarnaast zijn er nog een paar rare dingen gebeurd met bitcoin exchanges. Bitfinex kon geen bank withdrawels meer doen. Dus hoe konden mensen weg met hun geld van de exchange, door bitcoin te kopen. Meer kopen = hogere prijs. Bitfinex heeft eerst de prijs naar boven getrokken. Ondertussen zijn we deze problemen wel even vergeten en wordt de prijs voortgedreven vooral door FOMO.
De prijs is een beetje onnatuurlijk hoog aan het gaan, tegen een razendsnel tempo. Elk moment kan het instorten. Iedereen denkt echter van zichzelf dat ze slim genoeg zijn om zo lang mogelijk winsten te pakken en juist voor het einde te cashen.
Daarnaast zorgen ook heel wat nieuwsartikels ("new ATH") voor een aanzuigend effect waardoor er meer mensen het ook eens willen proberen. Het is de afgelopen weken hier duidelijk drukker geworden met nieuwe gezichten. Meer mensen = meer kapitaal = meer vraag = hogere prijs.
Technologisch is er niet zoveel vooruitgang de afgelopen 3 weken in bitcoin.
Demografisch, bitcoin heeft nu wel wat meer adoptie in Japan. Sommige mensen in Venezuela kopen ook bitcoins als hun land in duigen valt, in Afrika is er ook een hele boom.
Daarnaast zijn er nog een paar rare dingen gebeurd met bitcoin exchanges. Bitfinex kon geen bank withdrawels meer doen. Dus hoe konden mensen weg met hun geld van de exchange, door bitcoin te kopen. Meer kopen = hogere prijs. Bitfinex heeft eerst de prijs naar boven getrokken. Ondertussen zijn we deze problemen wel even vergeten en wordt de prijs voortgedreven vooral door FOMO.
De prijs is een beetje onnatuurlijk hoog aan het gaan, tegen een razendsnel tempo. Elk moment kan het instorten. Iedereen denkt echter van zichzelf dat ze slim genoeg zijn om zo lang mogelijk winsten te pakken en juist voor het einde te cashen.
[ Voor 14% gewijzigd door kristof1234 op 09-05-2017 21:19 ]
Er zijn natuurlijk heel veel redenen. Maar even heel simpel: Vraag en aanbod. Van de BTC zijn er bijvoorbeeld maar maximaal 21 miljoen coins. Op dit moment zijn er zo'n 16 miljoen en er zijn er naar schatting zo'n 1 tot 4 miljoen verloren gegaan. Dit geeft dus een laag maximaal aantal coins voor de hele toekomst. De BTC is ondertussen steeds meer populair aan het worden. Japan heeft het erkent als betaalmidddel en er komen steeds meer plekken bij waar je er echt mee kan betalen. Iets wat zo schaars is en steeds meer een plek krijgt in de echte wereld neemt flink in waarde toe. Tuurlijk word er ook heel veel gehandeld voor pure winst zonder er iets mee te doen en is de echte waarde in de echte wereld nog beperkt, maar zodra de BTC steeds meer een echt betaalmiddel word is het niet zo vreemd dat de waarde gezien het enorm beperkte totale aantal steeds meer toeneemt.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:52:
Ik en mijn kameraden zoeken naar de reden waarom BTC en ETH zo veel omhoog gaan, echter blijft het gissen.
Verder is het natuurlijk ook: De vraag neemt steeds verder toe, om welke achterliggende reden dan ook, dus gaat de prijs omhoog.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 21:38 ]
Ik zit shortAstennu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:46:
[...]
Zo moet je niet denken als je er beter uit gekomen bent dan dat je er in gegaan bent.
Voor hetzelfde geld was hij gecrashed. Ik ken het gevoel hoor. Vaak genoeg in dat soort situaties gezeten.
Dat zou op dit moment niet eens zo slecht zijn, maar jij bedoelt dat je al heel lang short zit ...
Indrukwekkend. Hoop dat het goed afloopt voor hem! En ons allemaal uiteraard..
Wow, emoties ... Je leeft maar één keer. Maar dit is wat geld en bitcoins met mensen doen. Vandaag dacht ik juist, kan mij niet eens schelen of ik wel of geen winst heb, mijn dochtertje is mij het meest waard (ik wachtte tot ze thuis kwam van de kinderopvang).
Ander verhaal: had net even een perfecte order geplaatst
Een 5:1 leverage (dus 5x versterkt) order van 6 BTC op 1991.999 EUR/BTC (Kraken). Werd precies gevuld en daarna kwam meteen de 'bounce'. Mooi te zien in de charts op dit moment. Binnen een minuut stond de P/L op +45 euro
Zal eerlijk toegeven dat dit soms ook flink verkeerd gaat. Koste mij vanmiddag honderd euro toen ik wel zat te prutsen.
Wat mij betreft mag Litecoin morgen dan ook uit de coulissen stappen en zijn ding gaan doen. Bitcoin is denk ik onterecht de save haven waar iedereen weer naar terug keert.PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:28:
[...]
Er zijn natuurlijk heel veel redenen. Maar even heel simpel: Vraag en aanbod. Van de BTC zijn er bijvoorbeeld maar maximaal 21 miljoen coins. Op dit moment zijn er zo'n 16 miljoen en er zijn er naar schatting zo'n 1 tot 4 miljoen verloren gegaan. Dit geeft dus een laag maximaal aantal coins voor de hele toekomst. De BTC is ondertussen steeds meer populair aan het worden. Japan heeft het erkent als betaalmidddel en er komen steeds meer plekken bij waar je er echt mee kan betalen. Iets wat zo schaars is en steeds meer een plek krijgt in de echte wereld neemt flink in waarde toe. Tuurlijk word er ook heel veel gehandeld voor pure winst zonder er iets mee te doen en is de echte waarde in de echte wereld nog beperkt, maar zodra de BTC steeds meer een echt betaalmiddel word is het niet zo vreemd dat de waarde gezien het enorm beperkte totale aantal steeds meer toeneemt.
Verder is het natuurlijk ook: De vraag neemt steeds verder toe, om welke achterliggende reden dan ook, dus gaat de prijs omhoog.
Ik merk trouwens wel dat litecoin zowaar de enige coin is die vaak stijgt in waarde (btc/ltc) als bitcoin daalt of stagneertNoxa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:55:
[...]
Wat mij betreft mag Litecoin morgen dan ook uit de coulissen stappen en zijn ding gaan doen. Bitcoin is denk ik onterecht de save haven waar iedereen weer naar terug keert.
Verwijderd
Kan iemand uitleggen waarom het de moeite waard kan zijn om een long positie te openen, ipv simpelweg kopen? Is het alleen leverage of meer?
Ik zie steeds de enorme fails op Reddit voorbij komen, bijv mensen die 10K/100K verloren vanwege een force close bij de ETHUSD dip van Kraken. Bij een simpele buy is dit onmogelijk.
Ik zie steeds de enorme fails op Reddit voorbij komen, bijv mensen die 10K/100K verloren vanwege een force close bij de ETHUSD dip van Kraken. Bij een simpele buy is dit onmogelijk.
Ik ga binnenkort maar eens wat Waves en Stratis bijkopen. Deze twee zijn deze Bitcoin dagen redelijk stabiel en staan niet al te hoog vergeleken met bijvoorbeeld NEM.
Hier geen offset als ik kijk via trade.kraken.comJPS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:07:
[...]
Kan iemand bevestigen dat de offset van de tijd in NL inderdaad niet terugkomt in de charts?
Bij current time op Kraken zelf staat ook de tijd die klopt (staat wel +2:00 achter)
In principe is gewoon kopen het simpelste voorbeeld van een long positie, en ook het veiligste.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:58:
Kan iemand uitleggen waarom het de moeite waard kan zijn om een long positie te openen, ipv simpelweg kopen? Is het alleen leverage of meer?
Maar met een leveraged positie is er meer mogelijk. Zo kun je een hefboom inzetten (met extra risico). Maar daarnaast kun je via deze weg ook een positie innemen in een paar waarvan je geen van beide valuta's zelf bezit. Bijvoorbeeld als EUR in je account hebt, maar je wil een positie nemen op BTC/ETH.
Even een vraag voor de mensen die wel eens een Kraken withdrawal hebben gedaan: bij bank name / bank address (bij SEPA withdrawal) nog iets speciaals ingevuld (Rabobank hier)
Ik heb het adres van de ING ingevuld (want ik zit bij ING). Die hebben een adres op hun website dat voor buitenlandtransacties kan worden gebruikt.Slomy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04:
Even een vraag voor de mensen die wel eens een Kraken withdrawal hebben gedaan: bij bank name / bank address (bij SEPA withdrawal) nog iets speciaals ingevuld (Rabobank hier)
In principe hoort het niets uit te maken, want voor SEPA is enkel de IBAN voldoende.
Verwijderd
Ja eens, hoewel ze dubieuze dingen doen zoals 15 ofzo coins zomaar de-listen, zullen ze dit speeltje niet zo maar willen verkwanselen. Denk dat veel mensen gefrustreerd zijn als het te druk wordt bij Poloniex en de servers het niet meer trekken. De modder die dan gesmeten wordt in de trollbox en op twitter is vervolgens tamelijk bizar. De ene ban na de andere volgt dan in de box en iedereen op twitter wil ze kapot gaan sue-en. Als je van entertainment houdt is dat best vermakelijk moet ik zeggen, maar ik day-trade dan ook niet.Timberly2 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:07:
Volume van Poloniex is toch te groot om om te laten vallen. Die jongens verdienen ook bakken met geld en daar zullen heus wel serieuze investeerders achter zitten lijkt mij? Qua volume zijn ze verreweg de grootste. Als die omvalt dan zullen een heleboel alts omlaag denderen, dat weet ik zeker.
Long gaan betekent dat je denkt dat de prijs gaat stijgen. Je koopt dan iets en verwacht dat je het duurder kan verkopen. Door 'simpelweg' te kopen, ga je in theorie dus long. Daarnaast kun je ook met de leverage constructie 'geld lenen' om meer van iets te kopen. Je leent in dit geval van de exchange, zoals Kraken. Als dit fout gaat en je eigen inzet raakt op, dan verkoopt de exchange alles, zodat ze zelf geen verlies maken. Alle verlies is voor jouw rekening. Met een 5:1 leverage, gaat het dus beide kanten op vijf keer zo snel.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:58:
Short is hetzelfde verhaal, maar dan omgekeerd. Je denkt dat de prijs gaat dalen en laat de exchange eerst een x aantal verkopen, waarna je verwacht dat de prijs daalt. De exchange koopt goedkoper weer terug, wanneer jij dat wil. Het verschil in prijs is voor jou. Echter als de prijs wel ging stijgen, dan moet je dat verschil aan de exchange betalen.
Vergeet de Reference niet in de omschrijving te plaatsen!Slomy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04:
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Hier op in hakend, hoe snel gaan die withdrawls? En heeft iemand Tier 4 status bij Kraken, hoeveel moeite kost dat?Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:07:
[...]
Ik heb het adres van de ING ingevuld (want ik zit bij ING). Die hebben een adres op hun website dat voor buitenlandtransacties kan worden gebruikt.
In principe hoort het niets uit te maken, want voor SEPA is enkel de IBAN voldoende.
Thanks, dat maakt het iets duidelijker.Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:07:
[...]
Ik heb het adres van de ING ingevuld (want ik zit bij ING). Die hebben een adres op hun website dat voor buitenlandtransacties kan worden gebruikt.
Ik zie (maar misschien mis ik het compleet) niet eens een mogelijkheid mbt omschrijving. Alleen description (Unique description used to identify this bank account.), name on account, IBAN, bank name, BIC en address.Darkstylo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:10:
[...]
Vergeet de Reference niet in de omschrijving te plaatsen!
En hierbij dacht ik bij description meer aan een unieke naam mocht je meerdere accounts koppelen?
Klopt mijn fout, ik las deposit somehow.Slomy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:17:
[...]
Thanks, dat maakt het iets duidelijker.
[...]
Ik zie (maar misschien mis ik het compleet) niet eens een mogelijkheid mbt omschrijving. Alleen description (Unique description used to identify this bank account.), name on account, IBAN, bank name, BIC en address.
En hierbij dacht ik bij description meer aan een unieke naam mocht je meerdere accounts koppelen?

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Ikzelf vind het lastig om de waardes in BTC te bepalen en zou deze dan ook het liefste in EUR zien voor alle currencies, is dit mogelijk op Kraken? Als ik in "Overview" b.v. XBT/EUR aanklik dan zie ik daar alle rates in EUR, maar zodra ik naar het "New Order" scherm ga om een order in een currency aan te maken welke geen EUR ondersteunt dan wordt alles in BTC gerekend.
Hoe doen jullie dit? Externe calculator gebruiken?
Hoe doen jullie dit? Externe calculator gebruiken?
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Inderdaad, ik kom er net achter dat het via de Charts van trade.kraken.com (met zwarte achtergrond) wel goed staat. Maar niet bij de "chart widget" die in een pop-up opent (met de knop linksboven direct naast de coin op op kraken.com). Current time staat wel gewoon goed.Revaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:03:
[...]
Hier geen offset als ik kijk via trade.kraken.com
Bij current time op Kraken zelf staat ook de tijd die klopt (staat wel +2:00 achter)
WAVES tikte even de euro aan, toch weer leuke grens en boven STRAT uit op dit moment
Dump incoming, BTC. Nou ja, slaap er niet minder om.
Dat was te verwachten, vond het eigenlijk nog best lang duren. LTC pompt lekker.RaptorXS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:50:
Dump incoming, BTC. Nou ja, slaap er niet minder om.
Kraken withdrawal ging bij mij bizar snel. Volgens mij dezelfde avond of volgende ochtend.Noxa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:13:
[...]
Hier op in hakend, hoe snel gaan die withdrawls? En heeft iemand Tier 4 status bij Kraken, hoeveel moeite kost dat?
Litecoin en Waves hebben mijn "zwarte" altcoindinsdag gered.
Welcome to Bitcoin
Bij de alts gaat het vaak nog iets harder...
Ik vraag me af.. hold jij ze dan ook? Of koop/verkoop je bij mooie winst?exelletor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:57:
Litecoin en Waves hebben mijn "zwarte" altcoindinsdag gered.
Had ik dat nu maar zien aankomenRannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:00:
[...]
Welcome to Bitcoin![]()
Bij de alts gaat het vaak nog iets harder...
Heb nog getwijfeld toen hij over de 1800(USDT
Tsja, als je koersbewegingen kunt zien aankomen is het niet leuk meerFire69 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Had ik dat nu maar zien aankomen
Heb nog getwijfeld toen hij over de 1800(USDT) ging om te verkopen, maar ik durf niet meer

Inderdaad! Maar ik zie dat BTC alweer bijtrekt :-) Gelukkig maar.Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:10:
[...]
Tsja, als je koersbewegingen kunt zien aankomen is het niet leuk meer(of misschien wel, want dan kun je binnen notime met pensioen)
Persoonlijk geloof ik in Litecoin alleen op de korte termijn, Waves, Stratis en dat soort dingen wil ik voor de langere termijn houden, maar wil eigenlijk nu wat geld bijgooien en vervolgens vrij snel mijn inleg weer terugstorten. Als ik kijk naar altcoins van 2014 en 2015, dan zijn de meeste coins alweer verdwenen. Wel is het zo dat ik van daytraden probeer af te stappen en meer probeer te denken in wekelijkse/maandelijkse portfolio, voor mijn gevoel lijkt het beter te werken en word ik niet getriggerd door panieksells zoals begin deze of vorige week.kingwaynes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:02:
[...]
Ik vraag me af.. hold jij ze dan ook? Of koop/verkoop je bij mooie winst?
Dat was in ieder geval niet normaal, zelfs niet voor bitcoin. Gelukkig had ik een hoge stop loss staan en check ik nu toevallig de charts voor het slapen. Lekker laag weer ingekocht
En ook meteen de stoploss gezet... Hopelijk stijgt het snel terug naar de oude waarde!
Soms kan je wel een patroon zien als het stilletjes begint te zakken en kan je een gokje wagen.Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:10:
[...]
Tsja, als je koersbewegingen kunt zien aankomen is het niet leuk meer(of misschien wel, want dan kun je binnen notime met pensioen)
Maar dit!
Ik had 20x leverage positie op bitmex al een tijdje openstaan ("gok geld" = 20 euro), mijn positie was even tot 125% verlies gegaan, zonder geliquideerd te worden (want die berekent mark/fair price of iets dergelijks), en is er nadien terug goed doorgekomen en staat op 60% verlies nu. Best goede engine hebben ze daar
[ Voor 9% gewijzigd door kristof1234 op 09-05-2017 23:19 ]
Procentueel gezien is het gewoon een kleine correctie, toch
Zet je procentuele stop-loss waarden en heb je een vaste tactiek?Playa del C. schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:14:
Dat was in ieder geval niet normaal, zelfs niet voor bitcoin. Gelukkig had ik een hoge stop loss staan en check ik nu toevallig de charts voor het slapen. Lekker laag weer ingekochtEn ook meteen de stoploss gezet... Hopelijk stijgt het snel terug naar de oude waarde!
Wait what? Een drop met vergelijkbare snelheid hebben we vanmiddag nog gehad. Deze duurde iets langer en was daarom wat dieper, maar het is echt niet uitzonderlijk tijdens sterke rallies om dergelijke flash-correcties te hebben.Playa del C. schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:14:
Dat was in ieder geval niet normaal, zelfs niet voor bitcoin.
Ik wil niet zeggen dat ik er goed in ben ofzo. Ik zet in ieder geval een vaste waarde als stoploss. Als ik actief meekijk, dan verschuif ik die vaak. Soms op tien euro lager, soms een stuk meer. Als ik langere tijd niet de koers volg, zet ik de stoploss wat lager, zodat hij niet in een stom dipje triggered. Alleen maar om te voorkomen wat er net gebeurde in het klein. Voor daytraden is een limit order en actief orders plaatsen nodig. Ook omdat de fee voor market traden hoger is en je koopt soms minder gunstig (slippage).JPS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:21:
[...]
Zet je procentuele stop-loss waarden en heb je een vaste tactiek?
Hoe ontstaat zo'n dip nou eigenlijk? iemand dumpt een aardige portie en vervolgens wordt dat versterkt door tirggers die zijn gezet op de orders?Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:22:
[...]
Wait what? Een drop met vergelijkbare snelheid hebben we vanmiddag nog gehad. Deze duurde iets langer en was daarom wat dieper, maar het is echt niet uitzonderlijk tijdens sterke rallies om dergelijke flash-correcties te hebben.
Komt meestal door een whale die even aan de boom schudt en de newbies bang maakt.
Verwijderd
Ik waardeer je uitleg, maar in principe wist ik al hoe een positie in elkaar steekt.Playa del C. schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:09:
[...]
Long gaan betekent dat je denkt dat de prijs gaat stijgen. Je koopt dan iets en verwacht dat je het duurder kan verkopen. Door 'simpelweg' te kopen, ga je in theorie dus long. Daarnaast kun je ook met de leverage constructie 'geld lenen' om meer van iets te kopen. Je leent in dit geval van de exchange, zoals Kraken. Als dit fout gaat en je eigen inzet raakt op, dan verkoopt de exchange alles, zodat ze zelf geen verlies maken. Alle verlies is voor jouw rekening. Met een 5:1 leverage, gaat het dus beide kanten op vijf keer zo snel.
Short is hetzelfde verhaal, maar dan omgekeerd. Je denkt dat de prijs gaat dalen en laat de exchange eerst een x aantal verkopen, waarna je verwacht dat de prijs daalt. De exchange koopt goedkoper weer terug, wanneer jij dat wil. Het verschil in prijs is voor jou. Echter als de prijs wel ging stijgen, dan moet je dat verschil aan de exchange betalen.
Laat ik daarom nog iets specifieker zijn: Gegeven het feit dat je met extreme schommelingen je account kan wegvagen, op vrijwel elke beurs en elk valutapaar, is het de moeite waard om dit risico te lopen? @Rannasha gaf nog een goede beweegreden voor posities, namelijk het feit dat je een positie kan openen op een valutapaar met als onderpand een andere valuta dan de quote valuta.
Al met al zie ik nog steeds twee hele grote nadelen: 1 de eerdere genoemde extreme schommeling en 2 het feit dat je voorspelling simpelweg niet uitkomt en je alsnog een lelijke loss moet nemen door een (force) close. Omdat de fees danwel het leegraken van je onderpand je nekt.
Margin traden met leverage is in die zin nog moeilijker en risicovoller dan day trading, wat an sich al verdomd lastig is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om