Misschien in een oude sessie op tweakers.net? Of kan een mod je helpen? Ik weet niet of op got per reactie een IPadres wordt opgeslagen?Daniel_SJD schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:43:
[...]
En dat is nou net dat ene stukje info wat ik dus niet meer heb omdat ik de mail van de transactie niet gehouden heb en ik hem niet eerst naar mijn hardware wallet heb laten sturen. Suggestie van IP adres achterhalen via Ziggo is wel een goede, kan ik nog eens achteraan bellen (dank daarvoor).
indien je een gmail adres hebt kun je ook je history ophalen. ik geloof iets van max 10 logfiles. Als je niet vaak hebt ingelogd, kun je daar mogelijk nog iets achterhalen.Daniel_SJD schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:43:
[...]
En dat is nou net dat ene stukje info wat ik dus niet meer heb omdat ik de mail van de transactie niet gehouden heb en ik hem niet eerst naar mijn hardware wallet heb laten sturen. Suggestie van IP adres achterhalen via Ziggo is wel een goede, kan ik nog eens achteraan bellen (dank daarvoor).
inloggen in gmail.
helemaal rechts onderin in het klein
code:
1
2
| Laatste accountactiviteit: 0 minuten geleden Details << klik dan op details |
Dat klopt, bij iedere post kan ik een ip-adres opvragen.I-King schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:28:
[...]
Misschien in een oude sessie op tweakers.net? Of kan een mod je helpen? Ik weet niet of op got per reactie een IPadres wordt opgeslagen?
@Daniel_SJD Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar als je het ip van een post van je wilt weten kun je me DM'en
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2017 00:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Iets meer dan de helft van mijn LTC geruild voor BTC, dus show me the money
Hehe ik heb gisteren op de top juist wat BTC verkocht om in ETH te stoppen of terug in BTC als er op beiden een daling is geweest. Zo niet, dan heb ik in ieder geval wat Euro's te spenderen. Ik zit voornamelijk long, eerste BTC's 2 jaar terug ontvangen dus die hebben al een leuke waardestijging achter de rug.
Dit was de eerste dat ik BTC naar fiat heb omgezet, ging makkelijk en snel via Bitonic.
Traden zou ik mij eigenlijk ook eens in moeten verdiepen maar heb er de tijd niet echt voor.
Dit was de eerste dat ik BTC naar fiat heb omgezet, ging makkelijk en snel via Bitonic.
Traden zou ik mij eigenlijk ook eens in moeten verdiepen maar heb er de tijd niet echt voor.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Sorry, maar dit is wel ernstig. Als je niet weet wat je doet, zoek dan eerst uit hoe het werkt of oefen met een klein bedrag tot je het goed door hebt. Traden op Kraken werkt prima. Het is erg raar als je dan meteen de conclusie trekt dat de site niet deugt, terwijl je er zelf gewoon niks van snapt.Saturnus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:38:
Slechte trade van mij, ik verlaat die uiteindelijk, rekent Kraken.com de hefboom niet mee. Factor 5 minder verlies dan gedacht...ja mooi nu, maar wtf is dat voor krankjorum site.
Alsnog een paar tips:
Als je een leverage position opent, blijft het geld wat je inzet op jouw rekening staan, zichtbaar voor jou. Met 1000 euro kun je met 5:1 leverage voor 5000 euro long of short gaan (kopen of verkopen). Short gaan kan ook als je geen BTC in bezit hebt. Het gebruikte geld voor de positie kan daarna niet meer voor iets anders worden gebruikt uiteraard, ook al is het zichtbaar in je account.
Voor tier 2 is er een max van 10000 euro. Tier 3 kan tot 25000 euro.
Bij de tab positions zie je P/L staan (profit or loss) daar wordt constant weergegeven wat je winst of verlies met de huidige positie is, als je op dat moment de positie sluit.
De transactie fee betaal je over het hele bedrag. Die is dus 5x groter dan je normaal gewend bent. Stel er staat 80 euro winst bij een posiie. Als je dan met een market sell de positie sluit, betaal je het hoogste tarief aan fee. Daarnaast verkoop je op de markt voor elke prijs, dus kan je uiteindelijke verkoop prijs een stukje lager uit komen. Dit alles bij elkaar kan zomaar 60 euro aan kosten en minder winst opleveren. Je krijgt dan nog maar 20 euro winst. Kan dus ook zijn dat je trades op zich goed gingen, maar dat je niet helemaal doorhebt waar bepaalde kosten zitten. Het is verder het beste om een limit order te gebruiken, maar dan moet je die wel op de goede prijs weten te zetten.
Als je bovenstaande niet wist of niet goed begrijpt, dan zul je je eerst beter moeten verdiepen. Op Kraken zelf staat onder Support zelfs alles wat je zou willen weten.
Ik heb eergisteren en gisteren met 2000 euro en 5:1 leverage gehandeld. Beide keren rond de 500 winst. Tussendoor ook twee keer ongeveer 200 euro verloren. Alsnog netto een prima resultaat en een stuk beter als ik niet of slecht met leverage zou traden. Zelf open ik een positie altijd met limit order, maar heb een stop loss op market order (logisch). En alleen als ik actief ben dan sluit ik de positie soms wel handmatig met een limit order.
Ik kan niet zeggen dat de trade engine van Kraken prima is. Soms is de boel erg traag i.v.m. drukte en dus ook grote prijsverandering. En heel soms hoor je van iemand dat bepaalde orders onjuist lijken te worden uitgevoerd. Ik denk dat in de meeste gevallen er sprake is van een eigen menselijke fout, zoals een detail vergeten in het menu of een punt of komma verwisselen of verplaatsen. Alsnog zal het ook soms wel eens fout gaan door Kraken zelf. Jammer alleen dat sommige mensen er blijkbaar weinig van snappen, maar toch meteen het grootste woord hebben en de schuld bij Kraken leggen. Het niet snappen en fouten maken is niet eens erg, zo zijn we allemaal begonnen.
De UI van Kraken is op het eerste gezicht wat complex. Als je hem echter doorkrijgt, werkt het juist erg goed en is het een snel en compleet pakket.
Nog een algemene tip voor beginners op Kraken: het orderbook is licht verstopt. Is alleen te vinden onder de tap new orders (en misschien orders). Onderin verschijnt dan een menu met drie tabjes, waaronder orderbook. Dat is de snelste en meest actuele manier om een limit order goed te plaatsen. Elke andere site is altijd vertraagd, meestal met ongeveer tien seconden. Daarnaast heeft Kraken een eigen grafische weergave met techniek van cryptowatch (hele goede charts) op trade.kraken.com . Het is essentieel om dat soort orderboeken goed te snappen, vooral als je met 5:1 leverage wil werken. Dat versterkt winst en verlies en fee 5x. Maak je dan slordige foutjes, gaat dat ook keer 5.
Bedankt voor je uitgebreide post!Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:09:
[...]
Sorry, maar dit is wel ernstig. Als je niet weet wat je doet, zoek dan eerst uit hoe het werkt of oefen met een klein bedrag tot je het goed door hebt. Traden op Kraken werkt prima. Het is erg raar als je dan meteen de conclusie trekt dat de site niet deugt, terwijl je er zelf gewoon niks van snapt.
Alsnog een paar tips:
Als je een leverage position opent, blijft het geld wat je inzet op jouw rekening staan, zichtbaar voor jou. Met 1000 euro kun je met 5:1 leverage voor 5000 euro long of short gaan (kopen of verkopen). Short gaan kan ook als je geen BTC in bezit hebt. Het gebruikte geld voor de positie kan daarna niet meer voor iets anders worden gebruikt uiteraard, ook al is het zichtbaar in je account.
Voor tier 2 is er een max van 10000 euro. Tier 3 kan tot 25000 euro.
Bij de tab positions zie je P/L staan (profit or loss) daar wordt constant weergegeven wat je winst of verlies met de huidige positie is, als je op dat moment de positie sluit.
De transactie fee betaal je over het hele bedrag. Die is dus 5x groter dan je normaal gewend bent. Stel er staat 80 euro winst bij een posiie. Als je dan met een market sell de positie sluit, betaal je het hoogste tarief aan fee. Daarnaast verkoop je op de markt voor elke prijs, dus kan je uiteindelijke verkoop prijs een stukje lager uit komen. Dit alles bij elkaar kan zomaar 60 euro aan kosten en minder winst opleveren. Je krijgt dan nog maar 20 euro winst. Kan dus ook zijn dat je trades op zich goed gingen, maar dat je niet helemaal doorhebt waar bepaalde kosten zitten. Het is verder het beste om een limit order te gebruiken, maar dan moet je die wel op de goede prijs weten te zetten.
Als je bovenstaande niet wist of niet goed begrijpt, dan zul je je eerst beter moeten verdiepen. Op Kraken zelf staat onder Support zelfs alles wat je zou willen weten.
Ik heb eergisteren en gisteren met 2000 euro en 5:1 leverage gehandeld. Beide keren rond de 500 winst. Tussendoor ook twee keer ongeveer 200 euro verloren. Alsnog netto een prima resultaat en een stuk beter als ik niet of slecht met leverage zou traden. Zelf open ik een positie altijd met limit order, maar heb een stop loss op market order (logisch). En alleen als ik actief ben dan sluit ik de positie soms wel handmatig met een limit order.
Ik kan niet zeggen dat de trade engine van Kraken prima is. Soms is de boel erg traag i.v.m. drukte en dus ook grote prijsverandering. En heel soms hoor je van iemand dat bepaalde orders onjuist lijken te worden uitgevoerd. Ik denk dat in de meeste gevallen er sprake is van een eigen menselijke fout, zoals een detail vergeten in het menu of een punt of komma verwisselen of verplaatsen. Alsnog zal het ook soms wel eens fout gaan door Kraken zelf. Jammer alleen dat sommige mensen er blijkbaar weinig van snappen, maar toch meteen het grootste woord hebben en de schuld bij Kraken leggen. Het niet snappen en fouten maken is niet eens erg, zo zijn we allemaal begonnen.
De UI van Kraken is op het eerste gezicht wat complex. Als je hem echter doorkrijgt, werkt het juist erg goed en is het een snel en compleet pakket.
Nog een algemene tip voor beginners op Kraken: het orderbook is licht verstopt. Is alleen te vinden onder de tap new orders (en misschien orders). Onderin verschijnt dan een menu met drie tabjes, waaronder orderbook. Dat is de snelste en meest actuele manier om een limit order goed te plaatsen. Elke andere site is altijd vertraagd, meestal met ongeveer tien seconden. Daarnaast heeft Kraken een eigen grafische weergave met techniek van cryptowatch (hele goede charts) op trade.kraken.com . Het is essentieel om dat soort orderboeken goed te snappen, vooral als je met 5:1 leverage wil werken. Dat versterkt winst en verlies en fee 5x. Maak je dan slordige foutjes, gaat dat ook keer 5.
Sommige dingen zat ik fout mee. Het leverage verhaal. Blijft staan dat ik geen enkele logica zie in het aanbieden van die buttons per trade, en het verplichten van het gebruik ervan als je een normale short wilt aanmaken.
Winst zie ik inderdaad bij P/L staan, maar daar mag je nog wel handmatig de fee afhalen, toch? Dat vind ik jammer. En daar weer over gesproken. Mijn 'Forex trade style' gebruikende is die fee voor mij erg hoog. Dat betekent dat ik op een langere termijn of grotere koersverschillen moet focussen.
Daarnaast, wat ook zojuist wéér gebeurde is dat een order niet werd uitgevoerd terwijl ik had ingesteld om tegen marktprijs uit te voeren. De order verscheen ook niet in mijn orderlijst.
Ik geef je gelijk dat ik zeker wat Crypto's betreft toch wat meer noob was dan ik dacht, maar zoals je ziet heeft Kraken voor mij steekjes laten vallen. Hun interface een persoonlijk iets, maar het niet verschijnen van orders is vervelender.
Ja, want de hoeveelheid fee die je betaalt hangt af van de manier waarop je de positie sluit. Kraken heeft een maker/taker fee-structuur, dus afhankelijk van het type order waarmee je de positie sluit is de fee anders. Daarom kan Kraken de fee niet direct opnemen in je P/L overzicht. Hooguit kunnen ze een "best case" of "worst case" scenario geven, maar dat is wat mij betreft verwarrender dan gewoon de P/L noemen voor de aftrek van de transactiefee.Saturnus schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:59:
[...]
Winst zie ik inderdaad bij P/L staan, maar daar mag je nog wel handmatig de fee afhalen, toch? Dat vind ik jammer.
Volumes op forex markten zijn vele malen hoger, waardoor brokers veel minder fees hoeven te rekenen om de boel rendabel te maken. Daarentegen is de volatiliteit op de cryptomarkten weer veel hoger. Je betaalt misschien wel een kwart procent fee per transactie, maar de koers zal op een dag vaak meerdere keren met >1% verspringen, zelfs op rustige dagen.En daar weer over gesproken. Mijn 'Forex trade style' gebruikende is die fee voor mij erg hoog. Dat betekent dat ik op een langere termijn of grotere koersverschillen moet focussen.
Weet je zeker dat je de order ook bevestigd hebt? Na het invoeren van de order kom je op de order confirmation pagina. Als je die verlaat wordt de order niet uitgevoerd. Kraken is een van de weinige exchanges die zo'n bevestigings-pagina heeft, dus het kan onverwacht zijn.Daarnaast, wat ook zojuist wéér gebeurde is dat een order niet werd uitgevoerd terwijl ik had ingesteld om tegen marktprijs uit te voeren. De order verscheen ook niet in mijn orderlijst..
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bij forex trading heb je toch vaak ook een vaste fee per trade? Dit meen ik me te herinneren van Alex, waardoor ik daar nooit aan begonnen ben.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Verschilt per broker. Soms vast, soms een percentage. Maar daar komt bij dat je bij een forex broker ook vaak de spread betaalt. In tegenstelling tot de crypto-exchanges, waar je direct het orderboek kunt zien en direct met andere handelaren handelt, is forex veel minder transparant. De broker geeft je een koop- en verkoopprijs en daar moet je het mee doen. De broker kan z'n inkomsten aanpassen door de spread tussen koop en verkoop te vergroten of te verkleinen. Dit is een vorm van een verborgen fee.DirtyBird schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:40:
Bij forex trading heb je toch vaak ook een vaste fee per trade? Dit meen ik me te herinneren van Alex, waardoor ik daar nooit aan begonnen ben.
Thanks, duidelijk.Rannasha schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Ja, want de hoeveelheid fee die je betaalt hangt af van de manier waarop je de positie sluit. Kraken heeft een maker/taker fee-structuur, dus afhankelijk van het type order waarmee je de positie sluit is de fee anders. Daarom kan Kraken de fee niet direct opnemen in je P/L overzicht. Hooguit kunnen ze een "best case" of "worst case" scenario geven, maar dat is wat mij betreft verwarrender dan gewoon de P/L noemen voor de aftrek van de transactiefee.
[...]
Volumes op forex markten zijn vele malen hoger, waardoor brokers veel minder fees hoeven te rekenen om de boel rendabel te maken. Daarentegen is de volatiliteit op de cryptomarkten weer veel hoger. Je betaalt misschien wel een kwart procent fee per transactie, maar de koers zal op een dag vaak meerdere keren met >1% verspringen, zelfs op rustige dagen.
[...]
Weet je zeker dat je de order ook bevestigd hebt? Na het invoeren van de order kom je op de order confirmation pagina. Als je die verlaat wordt de order niet uitgevoerd. Kraken is een van de weinige exchanges die zo'n bevestigings-pagina heeft, dus het kan onverwacht zijn.
Ja ik weet zeker dat een order meerdere keren niet uitgevoerd is. De bevestigingspagina heb ik uit gevinkt en ik zie na klikken dat de button ingedrukt is, alsof die bezig is. Maar bezig is die niet. Er verschijnt niets in de orderlijst en na een halve minuut wachten is er nog steeds niets gebeurt.
Ik ga vandaag over orderbook lezen. Nieuwe stof.
Er zit al 50 miljard in de totale cryptocoin markt. Iedereen om mij heen heeft wel gehoord van Bitcoin (niet van mij). Bitcoin is uitvoerig de afgelopen jaren in het nieuws geweest en wordt zelfs genoemd in films en tv series.Playa del C. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:00:
Onderstaande quote was naar aanleiding van mijn opmerking dat altcoins nog heel weinig in het nieuws komen.
[...]
Je moet eens buiten je eigen wereld kijken. Vrijwel niemand is op dit moment op de hoogte van bitcoins, laat staan altcoins. Een enkeling heeft er eens van gehoord. Alleen mensen die serieus met economie of ICT bezig zijn, hebben over het algemeen redelijke kennis ervan. En slechts een deel daarvan koopt daadwerkelijk bitcoins en nog minder kopen altcoins. Het potentieel voor groei in BTC is nog enorm, vandaar dat 99% van de altcoins naar mijn mening nog niet nodig is. Wel leuk om er mee te traden. Bitcoin is echter nog lang niet op zijn piek.
Eerst hadden mensen een stapel bitcoins. Toen een handvol. Daarna werd mBTC geïntroduceerd. Over een tijdje wordt het weer duizend keer verkleind. Omgekeerde effect als wat fiatgeld meemaakt...
Persoonlijk verwacht ik niet veel groei meer van BTC. De community is in tweestrijd, de technologie is eigenlijk al weer achterhaald en iedere innovatie duurt veel te lang om door te voeren. Als BTC hier niets aan doet zullen steeds meer mensen overstappen naar iets anders.
Bitcoin in zijn huidige vorm is als het internet in de jaren 90 enkel leuk om sites mee op te zoeken. Nieuwe coins zoals Ethereum zijn als het internet in 2000 met de opkomst van webshops, online gaming, filesharing etc. Wie weet waar we staan met een paar jaar ontwikkeling achter de rug.
[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 12-05-2017 09:04 ]
*knip* iets meer onderbouwing mag wel.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:01:
[...]
Er zit al 50 miljard in de totale cryptocoin markt. Iedereen om mij heen heeft wel gehoord van Bitcoin (niet van mij). Bitcoin is uitvoerig de afgelopen jaren in het nieuws geweest en wordt zelfs genoemd in films en tv series.
Persoonlijk verwacht ik niet veel groei meer van BTC. De community is in tweestrijd, de technologie is eigenlijk al weer achterhaald en iedere innovatie duurt veel te lang om door te voeren. Als BTC hier niets aan doet zullen steeds meer mensen overstappen naar iets anders.
Bitcoin in zijn huidige vorm is als het internet in de jaren 90 enkel leuk om sites mee op te zoeken. Nieuwe coins zoals Ethereum zijn als het internet in 2000 met de opkomst van webshops, online gaming, filesharing etc. Wie weet waar we staan met een paar jaar ontwikkeling achter de rug.
[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 12-05-2017 11:49 ]
*knip* een vlek uitwrijven werkt niet.
[ Voor 86% gewijzigd door Krisp op 12-05-2017 11:49 ]
Zijn er hier mensen die aan lending doen? Heb het ingeschakeld via poloniex. (de risico's zijn me bekend en met .25 BTC heb ik niet zoveel te verliezen)
Ik ben net ingestapt in Bitcoin en ik ken werkelijk helemaal niemand in mijn omgeving die ook maar iets doet in deze richting. Ook van mensen waarvan ik weet dat ze 'iets' met aandelen doen.
Ik verwacht dat er ruim meer dan 50 miljard in deze business gaat, alleen zou ik niet durven zeggen welke munt. Bitcoin lijkt wat te verouderen, maar als ik het begrijp is deze technologisch te vernieuwen. Het enige is dat de noodzaak nu nog niet zo hoog is, maar dat het gebeurt lijkt me wel.
De andere munten is nu nog gewoon wat 'gokken' totdat er straks wat meer gangbare oplossingen komen die 'jan met de pet' bewust of onbewust ook gaat gebruiken. Zoals bijv. de app 'Tikkie' van ABN Amro, als zulk een app op een dergelijk platform gaat draaien dan heb je snel al vele miljarden aan doorvoer te pakken!
Als Whatsapp/Facebook een geld-transfer functie implementeert op basis van Bitcoin of een alternatief, dan heb je in 1 klap 2 miljard potentiële gebruikers, die een veilige betaalmethode hebben. Het lijkt me dat de Marketcap dan vele malen groter wordt dan de huidige 50 miljard.
Ik verwacht dat er ruim meer dan 50 miljard in deze business gaat, alleen zou ik niet durven zeggen welke munt. Bitcoin lijkt wat te verouderen, maar als ik het begrijp is deze technologisch te vernieuwen. Het enige is dat de noodzaak nu nog niet zo hoog is, maar dat het gebeurt lijkt me wel.
De andere munten is nu nog gewoon wat 'gokken' totdat er straks wat meer gangbare oplossingen komen die 'jan met de pet' bewust of onbewust ook gaat gebruiken. Zoals bijv. de app 'Tikkie' van ABN Amro, als zulk een app op een dergelijk platform gaat draaien dan heb je snel al vele miljarden aan doorvoer te pakken!
Als Whatsapp/Facebook een geld-transfer functie implementeert op basis van Bitcoin of een alternatief, dan heb je in 1 klap 2 miljard potentiële gebruikers, die een veilige betaalmethode hebben. Het lijkt me dat de Marketcap dan vele malen groter wordt dan de huidige 50 miljard.
Denk dat je er naast zit landen als Venezuela en China vluchten juist naar BTC zo zullen er alleen maar meer landen bijkomen waar het economisch slecht gaat en waar eigen valuta niks meer waard wordt.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:01:
[...]
Er zit al 50 miljard in de totale cryptocoin markt. Iedereen om mij heen heeft wel gehoord van Bitcoin (niet van mij). Bitcoin is uitvoerig de afgelopen jaren in het nieuws geweest en wordt zelfs genoemd in films en tv series.
Dat zie ik ook met de Euro gebeuren als je ziet hoeveel miljard dat draakje in zijn ivoren toren elke maand in de economie pompt.
Ik las ergens dat er maar 15 tot 20 miljoen mensen handelen in de bitcoin wat denk je als bijvoorbeeld India het door krijgt dat aantal gaat alleen maar oplopen.
Zal ook zo zijn voor de altcoins denk ik, mensen die in willen stappen op een later moment vinden de Bitcoin, ETC te duur en zullen in de altcoins stappen in de hoop de zelfde winsten te halen zoals met de Bitcoin het geval is. Maar de Bitcoin zal nog wel een stuk doorgroeien de komende jaren als bekendste en waardevolste munt, het zal mensen ook meer bekend zijn dan een Ripple oid waardoor de keus sneller op een bitcoin valt.
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 12-05-2017 09:24 ]
^^ zolang ze dan maar vol op XRP, LTC en ETH inzetten vind ik het prima
Nee, dat zit er niet. De "market cap" is geen maat voor de hoeveelheid geld die er in de crypto-markt om gaat.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:01:
[...]
Er zit al 50 miljard in de totale cryptocoin markt.
Een groot deel van de totale hoeveelheid valuta is inactief en wordt niet verhandeld, maar deze wordt wel meegerekend in de market cap. De market cap getallen geven een zeer vertekend beeld van de situatie.
Dit dus! Kijk ook naar coins waarvan een groot deel vastzit bij andere partijen en niet op de openbare markt zit. Zoals tegenwoordig redelijk normaal is bij ico's. Een deel voor het publiek en een groot deel voor de investeerders/ontwikkelaars. De marketcap telt deze coins mee voor de koerswaarde. Maar iedereen weet dat wanneer deze coins op de markt komen dat de prijs behoorlijk naar beneden gaat.Rannasha schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:31:
[...]
Nee, dat zit er niet. De "market cap" is geen maat voor de hoeveelheid geld die er in de crypto-markt om gaat.
Een groot deel van de totale hoeveelheid valuta is inactief en wordt niet verhandeld, maar deze wordt wel meegerekend in de market cap. De market cap getallen geven een zeer vertekend beeld van de situatie.
Dat er meer mensen de crypto markt in zullen stappen dat geloof ik best. De markt gaat nog enorm groeien. Maar de blocksize debate en problemen met invoeren van Segwit toont het probleem van Bitcoin. Daarnaast heeft Bitcoin een enorm imago probleem. Het wordt geassocieerd met drugs/volatiliteit/diefstal.Mr. Noodle schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:21:
[...]
Denk dat je er naast zit landen als Venezuela en China vluchten juist naar BTC zo zullen er alleen maar meer landen bijkomen waar het economisch slecht gaat en waar eigen valuta niks meer waard wordt.
Dat zie ik ook met de Euro gebeuren als je ziet hoeveel miljard dat draakje in zijn ivoren toren elke maand in de economie pompt.
Ik las ergens dat er maar 15 tot 20 miljoen mensen handelen in de bitcoin wat denk je als bijvoorbeeld India het door krijgt dat aantal gaat alleen maar oplopen.
Zal ook zo zijn voor de altcoins denk ik, mensen die in willen stappen op een later moment vinden de Bitcoin, ETC te duur en zullen in de altcoins stappen in de hoop de zelfde winsten te halen zoals met de Bitcoin het geval is. Maar de Bitcoin zal nog wel een stuk doorgroeien de komende jaren als bekendste en waardevolste munt, het zal mensen ook meer bekend zijn dan een Ripple oid waardoor de keus sneller op een bitcoin valt.
Zoals gezegd alternatieven zoals Ether komen ook al in het nieuws, grote consortiums van bedrijven hebben zich hier al bij aangesloten. Het heeft niet die negatieve naam, de aanschaf is net zo makkelijk tegen een lagere prijs per coin. Je zit niet uren te wachten dat je transactie erdoorheen is zoals bij BTC.
Als dan straks ook nog de eerste bruikbare Dapps(Golem/Gnosis/Wings) uitkomen verwacht ik nog meer naamsbekendheid en interesse. Als eenmaal bij het grote publiek "xxx coin is de veilige opvolger van Bitcoin met meer mogelijkheden" gaat leven dan zal deze veel sterker groeien dan bitcoin. Net zoals de dumbphone verstoten is geworden door de smartphone.
Zat onlangs zelf ook in XRP om wat snelle winst te pakken dus wil niet het heilige boontje spelen. Maar wil iedereen wel waarschuwen dat er geen enkel bank gebruik maakt van XRP de currency. Er zijn banken die samenwerken met Ripple het bedrijf en de technologie leasen. Maar dat staat compleet los van XRP. Hoeveel het bedrijf Ripple verdient aan hun zaken met banken heeft geen enkele invloed op koers. Zie ook hier.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:27:
^^ zolang ze dan maar vol op XRP, LTC en ETH inzetten vind ik het prima
Dat is waar er zijn problemen met de bitcoin maar blijft wel het meest bekendeMirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:59:
[...]
Dat er meer mensen de crypto markt in zullen stappen dat geloof ik best. De markt gaat nog enorm groeien. Maar de blocksize debate en problemen met invoeren van Segwit toont het probleem van Bitcoin. Daarnaast heeft Bitcoin een enorm imago probleem. Het wordt geassocieerd met drugs/volatiliteit/diefstal.
Het is maar net in welk land je zit en hoe het in de media komt, in Japan bijvoorbeeld denken ze daar heel anders over.
Moet je eens met een 500 Euro biljet betalen mensen denken dat dat eerder uit drugs e.d. komt dan een bitcoin waar de meeste nog weinig van weten .
Het is eerder al even langs gekomen, maar let op met het handelen en/of vasthouden van Stellar Lumens (XLM of STR). Volgende maand volgt de tweede distributie-ronde van de XLM. Waar er nu nog zo'n 5 miljard XLM zijn uitgedeeld, komen er volgende maand maximaal 16 miljard bij. Deze worden naar rato verdeeld onder Bitcoin-bezitters. Je zult ongeveer 1000 XLM krijgen voor iedere Bitcoin die je hebt in een eigen wallet of op een exchange die meedoet met de distributie, waaronder Kraken en Poloniex. Met de huidige koers vertegenwoordigd dat een waarde van ~€35 per Bitcoin.
Mensen met Bitcoin in eigen beheer zullen zelf een claim moeten doen op de Stellar website, gebruikers van deelnemende exchanges krijgen het automatisch bijgeschreven. Een deel van de Bitcoin-houders zal niet mee doen omdat ze niet op tijd van deze actie horen of omdat de Bitcoins simpelweg verloren zijn. De totale hoeveelheid XLM die zal worden uitgegeven zal daarom veel lager liggen dan de 16 miljard die beschikbaar is, maar het zal hoe dan ook een behoorlijke toename zijn van het aantal beschikbare XLM. En in eerste instantie zullen veel mensen die niet geinteresseerd zijn om de XLM langere tijd vast te houden deze dumpen.
Hou er rekening mee
edit: bron: https://www.stellar.org/blog/bitcoin-claim-lumens-2/
Mensen met Bitcoin in eigen beheer zullen zelf een claim moeten doen op de Stellar website, gebruikers van deelnemende exchanges krijgen het automatisch bijgeschreven. Een deel van de Bitcoin-houders zal niet mee doen omdat ze niet op tijd van deze actie horen of omdat de Bitcoins simpelweg verloren zijn. De totale hoeveelheid XLM die zal worden uitgegeven zal daarom veel lager liggen dan de 16 miljard die beschikbaar is, maar het zal hoe dan ook een behoorlijke toename zijn van het aantal beschikbare XLM. En in eerste instantie zullen veel mensen die niet geinteresseerd zijn om de XLM langere tijd vast te houden deze dumpen.
Hou er rekening mee
edit: bron: https://www.stellar.org/blog/bitcoin-claim-lumens-2/
Dus als ik het goed begrijp krijg je op 27 juni stellar afhankelijk van hoeveel BTC je op 26 juni had?
Na zo'n uitgave ga ik er van uit dat er wel gedumpt gaat worden en het verre van 35 euro per bitcoin gaat opleveren.
Na zo'n uitgave ga ik er van uit dat er wel gedumpt gaat worden en het verre van 35 euro per bitcoin gaat opleveren.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Wel goed om te weten. Bedankt voor de tip.
Vanaf 27 juni, de claim-pagina blijft een tijdje beschikbaar. Maar het peilmoment is inderdaad op de 26e. Ik neem aan dat de deelnemende exchanges wel op dag 1 de XLM uitdelen.LED-Maniak schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:40:
Dus als ik het goed begrijp krijg je op 27 juni stellar afhankelijk van hoeveel BTC je op 26 juni had?
En ik verwacht zelf al dump en mensen die gaan shorten voor de 27e. Maar als je dus XLM bezit of er regelmatig in handelt, hou de 27e en de aanloop er naartoe in de gaten.
[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 12-05-2017 10:51 ]
Nog even wachten op een pump en dan dumpen?
Dat is wat iedereen denkt, waardoor je beter kunt shorten op de 25e. Maar goed, een deel van de mensen zal datzelfde idee hebben, waardoor de 24e misschien beter is. Enzovoort...
Ik verwacht een gestaag toenemende verkoop-druk naarmate de 27e nadert. Hoe dat precies verloopt is natuurlijk moeilijk te voorspellen en hangt ook af van de overige marktomstandigheden in die periode. Als er dan een harde rally gaande is, dan zal het anders verlopen dan wanneer alle crypto's over de hele breedte hard aan het dalen zijn.
Lees dat ze XRP holders ook gaan belonen met Stellar Lumens vanaf de 27ste dan.
Ik zit op polo met .25 BTC dus neem aan dat je dan 25% lumens krijgt t.o.v. 1 BTC
Ik zit op polo met .25 BTC dus neem aan dat je dan 25% lumens krijgt t.o.v. 1 BTC
Let wel even op dat je het waarschijnlijk niet uitgeleend moet hebben staan, aangezien je het dan niet zelf in bezit hebt. In ieder geval kan ik mij herinerren dat dit voor NXT -> Ardor volgens mij ook gold.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:
Klopt, maar de hoeveelheid XLM die ze hebben gereserveerd voor XRP holders is veel kleiner (1 miljard vs 16 miljard).loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:
Met 0.25 BTC zul je ongeveer 250 XLM ontvangen. De precieze hoeveelheid zal afhangen van het aantal BTC dat er op dat moment bestaat.
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door Krisp op 12-05-2017 12:36 ]
Lumen holders die zetten het tijdelijk weer terug om naar Bitcoin, dus vraag naar Bitcoin stijgt en wordt meer waard? Lumen zelf daarintegen zakt in waarde omdat het aanbod op de markt voor de 27e groter gaat worden om dezelfde reden. Dan komen de 16 miljard lumen beschikbaar, en als die gedumpt gaan worden dan zakt Lumen nóg verder weg.Rannasha schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:35:
Het is eerder al even langs gekomen, maar let op met het handelen en/of vasthouden van Stellar Lumens (XLM of STR).
Ik doe het voorlopig wel even zonder XLM dan
Heb ze gekocht op 305 dus kan nog wel even aankijken wat de prijs doet richting die datum
Dat is kapitaalvernietiging. Dat je ze laag hebt gekocht betekent niet dat je geen verlies maakt als je ze nu laat zakken voor je ze verkoopt. Als je het echt niet weet kun je vasthouden, anders zou ik iets doen.SharpEdgeOne schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:10:
Heb ze gekocht op 305 dus kan nog wel even aankijken wat de prijs doet richting die datum
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:01:
[...]
Juist ... jullie missen allebei het punt, maar ik zal het eens onderbouwen. Het is heel simpel eigenlijk:Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:05:
[...]
[mbr]*knip* iets meer onderbouwing mag wel.[/]
Ik zei: 'Dit is een hilarische quote over vijf jaar.'
Al jarenlang, sinds het begin van bitcoin, stijgt de prijs over het algemeen rustig verder. Bij elke piek of vreemde uitschieter zeggen sommige mensen dat bitcoin nu echt wel is uitgegroeid. 10 dollar/BTC was eerst ook een enorm hoog en onvoorstelbaar bedrag voor zo'n rare digitale munt. Er zijn daarna meerdere pieken geweest en elke keer vonden mensen het onvoorstelbaar. In die context denk ik dat de quote dus over vijf jaar echt hilarisch is. Beetje hetzelfde verhaal met mensen die in 1980 zeiden dat 16 kB meer dan genoeg zou zijn voor computers, ook in de toekomst. Op het moment zelf is het vaak moeilijk voor te stellen hoe de toekomst gaat worden.
Daarnaast staat bitcoin nog maar aan het begin. Mirved denkt daarbij dat bijna iedereen allang met bitcoin bekend is. Dat is feitelijk onjuist. Er zijn complete bevolkingsgroepen en daarnaast ook in Nederland heel erg veel mensen nog onbekend met digitale munten. Het een paar keer op televisie voorbij zien komen is niet hetzelfde. Iedereen heeft ondertussen ook weet van elektrische auto's, maar bijna niemand heeft er één. De potentie voor een bedrijf die elektrische auto's maakt, is daardoor ook nog heel groot.
Als er geen rampen met bitcoin gebeuren, dan is het zeker dat bitcoin over een paar jaar naar een hoogte zal stijgen die voor ons nu nog ongekend is. En dan denk je in 2022 weer terug aan al die goedkope coins in 2017. Denk aan prijzen van 10.000 tot 100.000 euro per bitcoin in 2022 (of eerder).
Ook is 50 miljard voor een digitale wereldmunt (of allen bij elkaar) nog een enorm kleine marketcap. Klinkt als een groot bedrag voor de gewone man, maar in het grote geheel stelt het helemaal niks voor nog.
Ik weet wel dat in mijn omgeving van de honderden mensen die ik regelmatig spreek, er slechts een handvol goed op de hoogte is van bitcoin. Slechts een klein deel van die mensen bezit ook daadwerkelijk bitcoins. Dat beeld wordt door vrijwel iedereen in dit topic herkend. Dit gecombineerd met steeds meer aandacht, investeringen, fiat-problemen, enz. zijn duidelijke tekenen dat bitcoin nog lang niet is uitgegroeid en zelfs nog maar in de beginfase zit. Dat betekent niet dat het zeker is dat bitcoin nog enorm in waarde gaat stijgen. Niemand weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren. Er zijn ook nog obstakels.
Alsnog mag iedereen zijn mening hebben en denken dat de groei er uit is bij Bitcoin, maar mijn mening is duidelijk andersom, zoals hierboven toegelicht. Vanuit mijn visie wordt daarom de quote hilarisch over vijf jaar. We zullen het zien. Dit is toch ook precies waarom zoveel mensen geïntrigeerd zijn geraakt door cryptocurrency,
Dat is ook mijn visie voor cryptocurrency. Als diverse banken en grote bedrijven er al mee bezig gaan dan kan het eigenlijk niet meer mis gaan. In de toekomst zal digitaal geld door meer landen goedgekeurd worden en kunnen de grote beleggers er in gaan investeren. Als dat eenmaal gebeurt, dan zal een BTC aanzienlijk meer kosten dan wat de meeste mensen nu per jaar verdienen.Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:07:
[...]
[...]
Juist ... jullie missen allebei het punt, maar ik zal het eens onderbouwen. Het is heel simpel eigenlijk:
Al jarenlang, sinds het begin van bitcoin, stijgt de prijs over het algemeen rustig verder. Bij elke piek of vreemde uitschieter zeggen sommige mensen dat bitcoin nu echt wel is uitgegroeid. 10 dollar/BTC was eerst ook een enorm hoog en onvoorstelbaar bedrag voor zo'n rare digitale munt. Er zijn daarna meerdere pieken geweest en elke keer vonden mensen het onvoorstelbaar. In die context denk ik dat de quote dus over vijf jaar echt hilarisch is. Beetje hetzelfde verhaal met mensen die in 1980 zeiden dat 16 kB meer dan genoeg zou zijn voor computers, ook in de toekomst. Op het moment zelf is het vaak moeilijk voor te stellen hoe de toekomst gaat worden.
Daarnaast staat bitcoin nog maar aan het begin. Mirved denkt daarbij dat bijna iedereen allang met bitcoin bekend is. Dat is feitelijk onjuist. Er zijn complete bevolkingsgroepen en daarnaast ook in Nederland heel erg veel mensen nog onbekend met digitale munten. Het een paar keer op televisie voorbij zien komen is niet hetzelfde. Iedereen heeft ondertussen ook weet van elektrische auto's, maar bijna niemand heeft er één. De potentie voor een bedrijf die elektrische auto's maakt, is daardoor ook nog heel groot.
Als er geen rampen met bitcoin gebeuren, dan is het zeker dat bitcoin over een paar jaar naar een hoogte zal stijgen die voor ons nu nog ongekend is. En dan denk je in 2022 weer terug aan al die goedkope coins in 2017. Denk aan prijzen van 10.000 tot 100.000 euro per bitcoin in 2022 (of eerder).
Ook is 50 miljard voor een digitale wereldmunt (of allen bij elkaar) nog een enorm kleine marketcap. Klinkt als een groot bedrag voor de gewone man, maar in het grote geheel stelt het helemaal niks voor nog.
Ik weet wel dat in mijn omgeving van de honderden mensen die ik regelmatig spreek, er slechts een handvol goed op de hoogte is van bitcoin. Slechts een klein deel van die mensen bezit ook daadwerkelijk bitcoins. Dat beeld wordt door vrijwel iedereen in dit topic herkend. Dit gecombineerd met steeds meer aandacht, investeringen, fiat-problemen, enz. zijn duidelijke tekenen dat bitcoin nog lang niet is uitgegroeid en zelfs nog maar in de beginfase zit. Dat betekent niet dat het zeker is dat bitcoin nog enorm in waarde gaat stijgen. Niemand weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren. Er zijn ook nog obstakels.
Alsnog mag iedereen zijn mening hebben en denken dat de groei er uit is bij Bitcoin, maar mijn mening is duidelijk andersom, zoals hierboven toegelicht. Vanuit mijn visie wordt daarom de quote hilarisch over vijf jaar. We zullen het zien. Dit is toch ook precies waarom zoveel mensen geïntrigeerd zijn geraakt door cryptocurrency,
Ook heb ik het idee dat er naast BTC nog diverse andere munten zullen zijn die een andere toepassing/techniek hebben en die zullen waarschijnlijk ook heel erg in waarde stijgen.
Ik ga met je mee hierin. Deels is het een grote propaganda machine eromheen natuurlijk. Maar ik heb daarnet enkele YT video's zitten kijken en ook daar worden deze bedragen genoemd. Iedereen die in stapt hoopt daar natuurlijk ook op (duizenden dollars/euro's per coin) en ondanks dat ik niet weet of die verwachting realistisch is. Is de oorspronkelijke gedachte van bitcoin en andere cryptocurrency natuurlijk wel heel mooi. Het ondermijnd het complete monetaire systeem zoals we dat nu kennen.
Ik stuur geld van A naar B zonder tussenkomst van een bank, zonder tussenkomst van derden. En niet alleen kost het minder dan bij een bank, het is ook nog eens sneller dan bij een bank. En dat bij een systeem wat 24/7 open is en niet gesloten is op paasmaandag, hemelvaart en welke andere dag er nog over blijft waarop wij vrij hebben.
Altijd, overal, direct. Dat is de kracht. Of die kracht zoveel waard is, kan niemand zeggen. In YT video's zeggen ze het in ieder geval wel. Bij 1000 dollar per BTC gaan mensen in stappen, bij 10.000 dollar per BTC gaan massaal nog meer mensen in stappen. De munt kan letterlijk richting de honderduizenden dollars per coin gaan. (10k wordt zelfs al rond 2022 verwacht zeggen "ze")
De vraag is eerder wat er met de prijs gebeurt als bitcoin gemeengoed wordt. Wij (ik nog niet zo lang, maar jullie in ieder geval) zijn de pioniers. Wij plaveien het pad, maken het begaanbaar en toegankelijk voor de massa. En zoals met alle technieken en innovaties zodra iets commodity wordt zakt de prijs.
Misschien gaat het wel de andere kant op?
Ik stuur geld van A naar B zonder tussenkomst van een bank, zonder tussenkomst van derden. En niet alleen kost het minder dan bij een bank, het is ook nog eens sneller dan bij een bank. En dat bij een systeem wat 24/7 open is en niet gesloten is op paasmaandag, hemelvaart en welke andere dag er nog over blijft waarop wij vrij hebben.
Altijd, overal, direct. Dat is de kracht. Of die kracht zoveel waard is, kan niemand zeggen. In YT video's zeggen ze het in ieder geval wel. Bij 1000 dollar per BTC gaan mensen in stappen, bij 10.000 dollar per BTC gaan massaal nog meer mensen in stappen. De munt kan letterlijk richting de honderduizenden dollars per coin gaan. (10k wordt zelfs al rond 2022 verwacht zeggen "ze")
De vraag is eerder wat er met de prijs gebeurt als bitcoin gemeengoed wordt. Wij (ik nog niet zo lang, maar jullie in ieder geval) zijn de pioniers. Wij plaveien het pad, maken het begaanbaar en toegankelijk voor de massa. En zoals met alle technieken en innovaties zodra iets commodity wordt zakt de prijs.
Niemand weet wat er in de toekomst gebeurd en dat maakt het moeilijk juist. Zo hoor ik van alles over bitcoin van de groep waar ik in zit. Vorige week nog "Bitcoin krijgt echt een correctie en zal zakken" en van iemand die al jaren bitcoins heeft maar deze markt is gewoon slecht te voorspellen. En 50% kans dat je gelijk hebt of juist niet. En zeker de laatste maanden is het een gekkenhuis ook gezien de drukte in dit topic. En die drukte zie ik overal terug komen op bitcointalk maar ook in de telegram channels. Maar dit allemaal lijkt wel sterk op de Gartner Hype Cycle.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:28:
Ik ga met je mee hierin. Deels is het een grote propaganda machine eromheen natuurlijk. Maar ik heb daarnet enkele YT video's zitten kijken en ook daar worden deze bedragen genoemd. Iedereen die in stapt hoopt daar natuurlijk ook op (duizenden dollars/euro's per coin) en ondanks dat ik niet weet of die verwachting realistisch is. Is de oorspronkelijke gedachte van bitcoin en andere cryptocurrency natuurlijk wel heel mooi. Het ondermijnd het complete monetaire systeem zoals we dat nu kennen.
loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:28:
Maar ik heb daarnet enkele YT video's zitten kijken en ook daar worden deze bedragen genoemd.
[ Voor 12% gewijzigd door honmashinsei op 12-05-2017 13:37 ]
^^ hangt van de content af, en wie het zegt. In die filmpjes komen ook influencers voorbij zoals Richard Branson en Bill Gates dat vind jij geen bronnen? Zit geen filmpjes van pewdiepie te kijken ofzo.
Je eerste reactie was anders, ik zou dat niet zelf als investeerders advies zien. En als een iemand dat roept kun je nog denken van ja, lariekoek. We kunnen er niets over zeggen. Buiten dat we het gaan meemaken.
Alles wat je er over zegt is speculatie. De waarde, ontleden waarom het die waarde heeft gekregen, het toedichten van toekomstige waarde. Je kan er niets over zeggen. Het gedrag zal denk ik bepalen wat er mee gebeurt. Als er maar 100 milj. met BTC blijft spelen zal de coin miss. 2000 USD aantikken, als het er straks 2 milj. worden who knows.
Je eerste reactie was anders, ik zou dat niet zelf als investeerders advies zien. En als een iemand dat roept kun je nog denken van ja, lariekoek. We kunnen er niets over zeggen. Buiten dat we het gaan meemaken.
Alles wat je er over zegt is speculatie. De waarde, ontleden waarom het die waarde heeft gekregen, het toedichten van toekomstige waarde. Je kan er niets over zeggen. Het gedrag zal denk ik bepalen wat er mee gebeurt. Als er maar 100 milj. met BTC blijft spelen zal de coin miss. 2000 USD aantikken, als het er straks 2 milj. worden who knows.
[ Voor 58% gewijzigd door loewie1984 op 12-05-2017 13:51 ]
Je had het over weten. Niet over "hebben" of er "goed op de hoogte van zijn". Nu ga je je woorden verdraaien om toch je gelijk te halen.Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:07:
[...]
[...]
Juist ... jullie missen allebei het punt, maar ik zal het eens onderbouwen. Het is heel simpel eigenlijk:
Daarnaast ga je geheel voorbij aan de ontwikkeling op het gebied van altcoins. Jij gaat er simpelweg vanuit dat iedereen die instapt dat gaat doen in Bitcoin. Ja dan gaat hij nog enorm stijgen. Ik denk dat als de mensen zich inlezen ze eerder zullen instappen in een altcoin dan Bitcoin.
[ Voor 6% gewijzigd door Mirved op 12-05-2017 13:53 ]
Ik ben net begonnen heb maar een mix gemaakt van BTC, LTC en XRP.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Je had het over weten. Niet over "hebben" of er "goed op de hoogte van zijn". Nu ga je je woorden verdraaien om toch je gelijk te halen.
Daarnaast ga je geheel voorbij aan de ontwikkeling op het gebied van altcoins. Jij gaat er simpelweg vanuit dat iedereen die instapt dat gaat doen in Bitcoin. Ja dan gaat hij nog enorm stijgen. Ik denk dat als de mensen zich inlezen ze eerder zullen instappen in een altcoin dan Bitcoin.
Ik denk dat de meeste beginnelingen dat doen.
Doe dat eens met Bitcoin vandaag. Kijk eens wat die transactie je kost en hoeveel tijd het duurt? Transactie tijden van uren en hoge fee's op dit moment.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:28:
@Mirved dat kan wel zo zijn, maar dan zou het systeem of traden op een exchange moeten veranderen dat je rechtstreeks van de ene altcoin naar een andere altcoin kan handelen, en je fiat rechtstreeks van en naar die specifiek altcoin kan brengen/halen. Op dit moment is alles opgehangen aan BTC. Als altcoins waarde verliezen dan gaan mensen short en switchen ze naar BTC en andersom. Daarom kun je volgens mij niet om BTC heen. Dat is de valuta waaraan alles is opgehangen en invloed heeft op alle andere valuta.
Ik heb op Kraken gewoon met euro's ETH gekocht hoor? Geen BTC voor nodig gehad.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:56:
@Mirved dat kan wel zo zijn, maar dan zou het systeem of traden op een exchange moeten veranderen dat je rechtstreeks van de ene altcoin naar een andere altcoin kan handelen, en je fiat rechtstreeks van en naar die specifiek altcoin kan brengen/halen. Op dit moment is alles opgehangen aan BTC. Als altcoins waarde verliezen dan gaan mensen short en switchen ze naar BTC en andersom. Daarom kun je volgens mij niet om BTC heen. Dat is de valuta waaraan alles is opgehangen en invloed heeft op alle andere valuta.
Probeer dat dan is met Ripple?Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:57:
[...]
Ik heb op Kraken gewoon met euro's ETH gekocht hoor? Geen BTC voor nodig gehad.
Dit is enkel een kwestie van volume. Exchanges hebben liever geen handelsparen waar niet zoveel mee gebeurd, dus voor veel kleinere altcoins bieden ze slechts 1 paar aan en dan is BTC de meest logische keus. Voor grotere coins zoals ETH, XRP en LTC zijn er vaak meerdere paren beschikbaar waaronder directe fiat-paren.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:56:
Als een altcoin groot genoeg wordt, zullen er vanzelf meer wegen naartoe gaan lopen.
Wil jij zeggen dat bitcoin alom bekend is, omdat bijna iedereen het woord kent? Heb je mijn post goed gelezen?Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Je had het over weten. Niet over "hebben" of er "goed op de hoogte van zijn". Nu ga je je woorden verdraaien om toch je gelijk te halen.
Natuurlijk gaat het niet om het woord, maar om de inhoud. Hoeveel mensen weten wat een bitcoin echt is? En hoe belangrijk het is? Nog vrijwel niemand. En dan nog zijn er nog hele groepen mensen, ook in Nederland, die het woord bitcoin niet kennen. De jeugd ook niet trouwens, viel mij laatst op.
Verder ga ik niet de altcoins voorbij, dat is een tweede aanname van jou. Ik verwacht dat sommige altcoins groeien en andere langzaam verdwijnen. De altcoins die blijven, zullen ook groeien, net als bitcoins. Kun jij je niet voorstellen dat Bitcoin, Ethereum en Litecoin tegelijk heel groot gaan zijn in 2022? Dat is wel wat ik verwacht.
alsjeblieft: https://www.litebit.eu/nl/kopen/ripple
Klopt, maar niet op Kraken bijvoorbeeld.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:59:
[...]
alsjeblieft: https://www.litebit.eu/nl/kopen/ripple
Ja dat had ik geprobeerd, als ik 1800 XRP koop via Litebit krijgen ze het technisch niet voor elkaar om ze te leveren. Ik moest dus van BTC naar XRP.
[ Voor 80% gewijzigd door loewie1984 op 12-05-2017 14:10 ]
In den beginnen waren er veel meer Ripple pairs op Kraken, maar ze hebben toen alle Ripple pairs delisted. Pas een paar jaar later hebben er weer eentje bijgezet, maar niet allemaal ivm tegenvallende volumes. Heel consistent zijn ze niet, de dingen die ze later toegevoegd hebben, waren wel met meerdere pairs (tegen XBT, EUR en USD meestal).
[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 12-05-2017 14:30 ]
Een stukje geschiedenis die ik als newbie dus weer niet kenDaCoTa schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:28:
[...]
In den beginnen waren er veel meer Ripple pairs op Kraken, maar ze hebben toen alle Ripple pairs delisted. Pas een paar jaar later hebben er weer eentje bijgezet, maar niet allemaal ivm tegenvallende volumes. Heel consistent zijn ze niet, de dingen die ze later toegevoegd hebben, waren wel met meerdere pairs (tegen XBT, EUR en USD meestal).
Lumen lekker in de lift, maar als ik jullie hier zo lees gaat dat wellicht veranderen de 26ste?
Wellicht omzetten Naar ripple dan. Die heb ik zowieso voor de langere termijn.
Waarom als ik vragen mag?Zjemm schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:52:
Lumen lekker in de lift, maar als ik jullie hier zo lees gaat dat wellicht veranderen de 26ste?
^^ waarom hij ze wil omzetten, of waarom Lumen gaan dalen? Dat is een paar pagina's geleden langs gekomen
Waarom blijven mensen toch in Ripple investeren? Ik ga niet wedden dat deze coin niet groot kan worden, maar ik blijf er zelf wel vanaf op de lange termijn.
Waarom Ripple inderdaad.exelletor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:32:
Waarom blijven mensen toch in Ripple investeren? Ik ga niet wedden dat deze coin niet groot kan worden, maar ik blijf er zelf wel vanaf op de lange termijn.
Als je puur speculeert snap ik het nog enigszins om deze kort aan te houden maar naar mijn mening kan Ripple ieder moment instorten. Je kan er verder niks mee, het heeft geen speciale features, is pre-mined en gecentraliseerd.
De hoop dat ie een keer naar LTC of zelfs ETH prijzen gaat. Het is nu goedkoop om in te stappen want zelfs voor een paar tientjes kan je er genoeg van kopen.exelletor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:32:
Waarom blijven mensen toch in Ripple investeren?
Er is een reden waarom een Ripple zo goedkoop is. Omdat er ook een miljoen keer meer van zijn (38,305,873,865). Ripple is totaal niet bruikbaar op de manier zoals LTC of ETH dus zie ook totaal geen reden waarom deze coin meer waard zou worden.PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:46:
[...]
De hoop dat ie een keer naar LTC of zelfs ETH prijzen gaat. Het is nu goedkoop om in te stappen want zelfs voor een paar tientjes kan je er genoeg van kopen.
Ik mag toch hopen dat investeerders iets beter hun huiswerk doen dan simpelweg kijken naar hoeveel een coin kost per exemplaar en dat ze ook een idee hebben waar ze in investeren. Enige waardoor deze zal gaan stijgen is een pump en dump. Dat kan zeker wat opleveren maar ik zou mijn geld er niet lang in durven houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Mirved op 12-05-2017 16:52 ]
Ik heb ook wel het idee dat er een beetje een hype/bubbel aan de gang is. Alles wat maar iets te maken heeft het cryptocurrency word geld in gestoken. Dat betekend niet dat een coin zoals deze op lange termijn echt wat waard word of zelfs maar de huidige waarde behoud. Toch zijn er genoeg mensen die er wat geld instoppen in de hoop dat het wel wat word.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Er is een reden waarom een Ripple zo goedkoop is. Omdat er ook een miljoen keer meer van zijn (38,305,873,865). Ripple is totaal niet bruikbaar op de manier zoals LTC of ETH dus zie ook totaal geen reden waarom deze coin meer waard zou worden.
Tot Ripple die 80% van de coins in bezit heef bedenkt "hey even cashen" en massaal begint te verkopen.PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:52:
[...]
Ik heb ook wel het idee dat er een beetje een hype/bubbel aan de gang is. Alles wat maar iets te maken heeft het cryptocurrency word geld in gestoken. Dat betekend niet dat een coin zoals deze op lange termijn echt wat waard word of zelfs maar de huidige waarde behoud. Toch zijn er genoeg mensen die er wat geld instoppen in de hoop dat het wel wat word.
Omdat ik die voor lang heb aangeschaft.
Ik geloof er wel in dat die richting de 1 dollar gaan. Puur gevoel en hoop natuurlijk.
Lumen e.d. zijn voor mij meer Speelgeld voor korte termijn.
Verwijderd
Juist vanwege het centrale karakter hebben (sommige) banken er interesse in. Ze willen proberen zich de techniek toe te eigenen en Ripple is hierin 1 van de mogelijkheden.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:45:
[...]
Waarom Ripple inderdaad.
Als je puur speculeert snap ik het nog enigszins om deze kort aan te houden maar naar mijn mening kan Ripple ieder moment instorten. Je kan er verder niks mee, het heeft geen speciale features, is pre-mined en gecentraliseerd.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 17:03 ]
Klopt. Heel veel altcoins zijn vrij tricky, helemaal op lange termijn. Maar genoeg mensen die ze kopen weten dat en nemen die gok. Ik denk dat er weinig mis is met een paar 100 euro die je kan missen in een aantal coins stoppen en kijken of het wat gaat worden. Als er 1tje is die naar prijzen als de LTC gaat zit je goed. Persoonlijk doe ik er niets mee, ik zit alleen in de BTC. Wou nog ETH kopen, maar toen ie van 10 naar 50 en hoger gegaan was heb ik dat niet meer gedaan.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Tot Ripple die 80% van de coins in bezit heef bedenkt "hey even cashen" en massaal begint te verkopen.
Blijkbaar is het beter voor Ripple dat de prijs laag blijft, dan dat hij hoog is. Waarom weet ik niet goed maar het heeft te maken met de functionaliteit ervan.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Juist vanwege het centrale karakter hebben (sommige) banken er interesse in. Ze willen proberen zich de techniek toe te eigenen en Ripple is hierin 1 van de mogelijkheden.
Hmm, afgelopen zondag een account aangemaakt op Kraken, helaas nogsteeds niet geverifeerd. Daarnaast ook een account aangemaakt op GateHub (want Ripple) en die was binnen 48 uur geverifeerd.
Vanavond komt er een aankondiging van het Stratis team. Voor wie het wil weten
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Dat klopt Ripple werkt samen met banken en verkoopt hun technologie maar dat staat compleet los van XRP de currency. Die banken gebruiken de coin Ripple helemaal niet.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Juist vanwege het centrale karakter hebben (sommige) banken er interesse in. Ze willen proberen zich de techniek toe te eigenen en Ripple is hierin 1 van de mogelijkheden.
Verwijderd
Er is nog geen enkele bank die uberhaupt een coin gebruikt. Banken zouden hun eigen variant kunnen gaan gebruiken of de reeds 'publieke' variant XRP, maar daar is inderdaad nog geen sprake van.Mirved schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:38:
[...]
Dat klopt Ripple werkt samen met banken en verkoopt hun technologie maar dat staat compleet los van XRP de currency. Die banken gebruiken de coin Ripple helemaal niet.
Het is weer vrijdag hoor. De dag van de week dat de BTC weer wat omlaag gaat. Wel grappig om te zien iedere week.
Verwijderd
Tja, je kunt er op de meeste plaatsen nog steeds je biertje/diner/bioscoopje/ander weekend vermaak niet mee betalen. Dus even een beetje uitcashen.PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:07:
Het is weer vrijdag hoor. De dag van de week dat de BTC weer wat omlaag gaat. Wel grappig om te zien iedere week.
Als je het telkens ziet, wat is je voorspelling voor het weekend dan?PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:07:
Bij mij precies andersom. Tier 2 bij Kraken was snel geregeld.Pimmerd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:24:
Hmm, afgelopen zondag een account aangemaakt op Kraken, helaas nogsteeds niet geverifeerd. Daarnaast ook een account aangemaakt op GateHub (want Ripple) en die was binnen 48 uur geverifeerd.
Afgelopen vrijdag heb ik een account bij GateHub aangemaakt voor Ripple. "XRP, EUR, USD" staat nog steeds op pending. Inmiddels al niet meer de moeite waard denk ik. Ik had het beter via BTC kunnen aankopen.
Geen ideeHatsieflatsie schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:25:
[...]
Als je het telkens ziet, wat is je voorspelling voor het weekend dan?
Kraken is al vijf minuten niet bereikbaar... dat is toch wel een minpuntje van Kraken... (Edit: ook al is het waarschijnlijk door DDOS en dat soort ellende)
De prijs kelder ook flink! Dit is niet meer een vrijdagmiddagdipje, maar een serieuze correctie.
Niet leuk voor iedereen om te horen misschien, maar ik zit al vanaf de 1625 euro met 5:1 leverage short
De prijs kelder ook flink! Dit is niet meer een vrijdagmiddagdipje, maar een serieuze correctie.
Niet leuk voor iedereen om te horen misschien, maar ik zit al vanaf de 1625 euro met 5:1 leverage short
[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 12-05-2017 21:32 ]
Hier ook last van.
Grappig, ik ben vanmiddag te vroeg short gegaan, ook op 1625. Daarvan 50% met verliesje gesloten, andere helft (0.5BTC) loopt nu nog. Tijdens de crash wilde ik op 1563 uitstappen maar zoals het nu weer gaat lijkt het einde nog niet in zicht.
Grappig, ik ben vanmiddag te vroeg short gegaan, ook op 1625. Daarvan 50% met verliesje gesloten, andere helft (0.5BTC) loopt nu nog. Tijdens de crash wilde ik op 1563 uitstappen maar zoals het nu weer gaat lijkt het einde nog niet in zicht.
Poloniex zal wel weer een DDOS hebben, inloggen ging zeer moeilijk en traden gaat helemaal niet.Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:31:
Kraken is al vijf minuten niet bereikbaar... dat is toch wel een minpuntje van Kraken... (Edit: ook al is het waarschijnlijk door DDOS en dat soort ellende)
Het zat er wel een beetje aan te komen. Plus dat bitfinex met nieuws is gekomen dat er gelimiteerd withdrawals mogelijk zijn.
* LED-Maniak ook short
* LED-Maniak ook short
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik call de bottom op 1425 euro (wat een zin).
Ben benieuwdPlaya del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:35:
Ik call de bottom op 1425 euro (wat een zin).
Moet eerlijk zeggen, ik heb net de positie gelsoten op 1535
Ik hoop dat dat heel dom was, zakken met die BTC.Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Moet eerlijk zeggen, ik heb net de positie gelsoten op 1525Sorry daarvoor, maar ik zag nieuwe data.
Haha, heb net gechecked, maar de slippage was groot, bleek via de market order rond de 1535 te zijn. En ik snap dat je meer wil zakkenErnemmer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:42:
[...]
Ik hoop dat dat heel dom was, zakken met die BTC.
Wat voor data?Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Moet eerlijk zeggen, ik heb net de positie gelsoten op 1535Sorry daarvoor, maar ik zag nieuwe data.
Maakt mij niet uit hoorPlaya del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Moet eerlijk zeggen, ik heb net de positie gelsoten op 1535Sorry daarvoor, maar ik zag nieuwe data.
Nou, ik check altijd meerdere exchanges tegelijk op bitcoinity. Je kan daar de 'change bars' laten zien onder het orderbookgrafiekje en je kan dit per 1, 5 of 10 en meer minuten instellen. Daarnaast volg ik het orderbook op de site van Kraken zelf in combinatie met steeds blijven vernieuwen (met die knop rechtsboven). En met die data zie ik in ieder geval een tijdelijke stop rond 1525. Kan zo meteen best nog een tijd doorzakken hoor. Maar als je de bottom mist, dan kan de prijs ook snel omhoog veren. Dat risico wou ik dit keer niet lopen.
Ben wel benieuwd of het echt nog verder gaat naar de 1425, want die kans is er zeker
Edit: ok, lijkt toch nog wel even door te zakken. Ben zelf weer met 6 BTC short in ieder geval. Sorry voor de verwarring mensen. 1425 dan maar
[ Voor 8% gewijzigd door Playa del C. op 12-05-2017 21:49 ]
Ik zit ook te kijken om weer in te kopen.PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:47:
[...]
Maakt mij niet uit hoorDit is nu voor mij sowieso een moment om weer wat te kopen. Hou de koers nu het afgelopen uur goed in de gaten
https://hypron.net/bitcoinwisdom/Playa del C. schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:47:
[...]
Nou, ik check altijd meerdere exchanges tegelijk op bitcoinity. Je kan daar de 'change bars' laten zien onder het orderbookgrafiekje en je kan dit per 1, 5 of 10 en meer minuten instellen. Daarnaast volg ik het orderbook op de site van Kraken zelf in combinatie met steeds blijven vernieuwen (met die knop rechtsboven). En met die data zie ik in ieder geval een tijdelijke stop rond 1525. Kan zo meteen best nog een tijd doorzakken hoor. Maar als je de bottom mist, dan kan de prijs ook snel omhoog veren. Dat risico wou ik dit keer niet lopen.
Ben wel benieuwd of het echt nog verder gaat naar de 1425, want die kans is er zeker
Edit: ok, lijkt toch nog wel even door te zakken. Ben zelf weer met 6 BTC short in ieder geval. Sorry voor de verwarring mensen. 1425 dan maar
Hier kan je ook 4 exchanges tegelijk bijhouden inclusief orderboek. Kraken EUR/BTC is ook te volgen.
[ Voor 63% gewijzigd door Ernemmer op 12-05-2017 21:50 ]
Vind het wel opvallend dat btc, eth en ltc alle drie naar beneden zakken. Is iedereen zijn coins naar fiat aan het omzetten?
Inderdaad, dat is de enige optieexelletor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:49:
Vind het wel opvallend dat btc, eth en ltc alle drie naar beneden zakken. Is iedereen zijn coins naar fiat aan het omzetten?
Flinke correctie is het in ieder geval. En die zat er ook aan te komen.
Dit gaat nog wel even, zoom maar uit. Paniek begint pas.
Maar zeg eerlijk, mag ook wel na zo'n stijging toch?
Terug naar de 1200LED-Maniak schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:50:
Wat is nu slim, vasthouden of verkopen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Klopt precies. Ik zie in het orderbook bij kraken steeds een dikke muur verschijnen vlak achter de nieuwe lage prijs. Daar is in ieder geval een heel rijk persoon bezig om wat coins te vangen en de prijs te blijven pushen naar beneden...LED-Maniak schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:50:
Als je op verlies staat met BTC, vasthouden. Als je nog een leuke winst wil pakken kan je dat doen.HaTe schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:51:
Wat is nu slim, vasthouden of verkopen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om