Anoniem: 705078 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:31:
[...]
Je vergelijkt appels met peren, een woonplaats is geen land, en baan heb je ook in je eigen land. Uiteindelijk is het je eigen keuze om ergens te wonen of te werken, en daar kunnen nadelen aan vast zitten.
Niemand dwingt je om bij bedrijf X te werken of om in land X te wonen, allemaal je eigen keuze..
Het is toch zeker wel het belangrijkste, als je in een ander land gaat werken, dat je uitzoekt hoe het met de belastingdienst zit? Komop jongens, we komen toch niet uit een ei?
Het is naief om te denken dat het net zo makkelijk blijft of makkelijker wordt.
Niemand dwingt idd, maar ik zie ook nergens dat er daarover geklaagd wordt?
Alleen een constatering dat de belastingdiensten van NL en BE niet goed samenwerken. Ondanks dat er schijnbaar een bilateraal verdrag is om mensen in deze situaties niet te belemmeren.
Van jou mogen dus mensen die in de grensstreek wonen en -om wat voor reden dan ook- aan de andere kant van de grens werken niet constateren dat de Belastingdiensten niet samenwerken... want dan komen ze uit een ei komen en zijn ze naïef.
Zeer genuanceerd van je
Maar als we toch op die tour gaan, ik vind het zeer naïef om te denken dat dit soort situaties anno 2017 niet voorkomen in een Unie met open grenzen en vrijheid van verkeer, in een gebied waar men aan beide zijden van de grens ook nog eens dezelfde taal spreekt.
Natuurlijk zullen dit soort situaties meer tijd vergen, maar daar zie ik ook niemand over klagen?
De belastingdienst, zoals elke overheidsinstantie, zijn er primair om ons te dienen, niet om het ons lastiger te maken.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker?