Belastingaangifte 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 16:39
evjatar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:58:
Hier is het geld vanochtend bijgestort, ik had overigens wel aangifte gedaan in de eerste 3 dagen dat het mogelijk was.
Bij welke bank zit je als ik vragen mag? En wat was de dagtekening op je brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04
evjatar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:58:
Hier is het geld vanochtend bijgestort, ik had overigens wel aangifte gedaan in de eerste 3 dagen dat het mogelijk was.
Nogmaals, dat wilt allemaal niets zeggen, als je 15 april aangifte had gedaan, had je zomaar ook vandaag het geld kunnen krijgen.

Belastingdienst is ING bank, dus voor de ING'ers zal het zeer waarschijnlijk vandaag erop staan. Ze zullen wel verschillende betaalbatches vandaag de deur uit doen, ik ga er vanuit dat ik het morgen wel heb (geen ING'er).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
dcl! schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Daar kan soms maanden tussen zitten... :X
Oh nou dat hoop ik niet. Kan het geld goed gebruiken! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 14:50
Heb al een jaar (jaren?) mijn digitale berichtenbox geactiveerd en krijg netjes alles digitaal. Maar natuurlijk moet de definitieve aanslag weer via de post gaan pff :). 28e verzonden. Zal vandaag wel binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 09:45
Hier ook maar nog steeds geen brief? Misschien vandaag.
definitieve aanslag inkomstenbelasting 2016 Belastingdienst (per post) 28-04-2017

aangifte inkomstenbelasting 2016 Uzelf (digitaal) 14-03-2017
Wel een definitieve inkomensverklaring maar die is van 21 april 2017.

Yeah, I know. Geduld is een schone zaak maar geduld is niet mijn sterkste punt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
2 mei dagtekening en zonet binnen gekregen :)

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 08:54
Ja die dagtekeningen weten wat... Ik er ook een van de toeslagen staan op mijn toeslagen, al sinds vorige maand voor 12 mei, deze is echter niet te openen. gelukkig weet ik ongeveer wat de inhoud is. dus ik wacht de 12e wel af.

maar wij waren dit jaar vrij laat ivm wat benodigde papieren, 26 maart. Ik ben dan ook erg benieuwd wanneer ik een bericht in de digitale inbox mag ontvangen voor de teruggave van de inkomstenbelasting 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hier 29 maart ingediend. Benieuwd wanneer ik bericht krijg. Spannende tijden :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:00
sylvesterrr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:11:
Ik heb op 21 april de Voorlopige Aanslag (met dagtekening 2 mei) digitaal ontvangen. De aangifte heb ik in de eerste week van maart ingediend. Ik ben benieuwd of dit betekent dat ik deze week een leuk bedrag op m'n rekening kan verwachten (vorig jaar woning gekocht, dus veel eenmalige aftrekposten :9 ).
Het is al bijgeschreven op m'n rekening (ABN). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Vanaf welke bank betalen ze eigenlijk ?
Is dat nog steeds ING ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 14:50
MdO82 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:18:
Vanaf welke bank betalen ze eigenlijk ?
Is dat nog steeds ING ?
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 16:09
Scorpio861 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Bij welke bank zit je als ik vragen mag? En wat was de dagtekening op je brief?
ING met dagtekening 2 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 18-06 15:21
Helaas nog in afwachting op betaling (2 mei dagtekening, bestemming Triodos bank)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
NielsTn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:47:
Helaas nog in afwachting op betaling (2 mei dagtekening, bestemming Triodos bank)
Bij mij hetzelfde verhaal, ook dagtekening 2 mei, maar dan met ABN Amro, helaas nog niks gezien..... Dat zal vandaag ook niet meer gaan gebeuren denk ik

[ Voor 8% gewijzigd door Scorpio861 op 02-05-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

Barrycade

Through the...

Ik zit blijkbaar in de 2e batch: brief binnen (via mijnoverheid) met dagtekening 4 mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik ben erg benieuwd wanneer het dit keer binnenkomt. In de laatste week van april ingediend via een financieel adviesbureau wat ik ieder jaar laat doen. Door allerlei hypotheken, rekeningen, kinderen en aftrekposten vind ik het super handig om dit voor een klein bedrag uit handen te geven. Het levert me altijd een 13de en 14de maand op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Datum dinsdag 02 mei 2017 14:58:46
Hopelijk gauw centjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik hoop zo laat mogelijk (dit jaar voor het eerst bijbetalen want zzp'er geworden :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Betaaldatum ligt doorgaans in juli als je moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Gisteren wel de fysieke blauwe enveloppe ontvangen met dezelfde inhoud van het eerder gedownloade PDF bestand. Maar nog geen betaling ontvangen. (verwachting is vandaag dan maar...)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
NielsTn schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:11:
Gisteren wel de fysieke blauwe enveloppe ontvangen met dezelfde inhoud van het eerder gedownloade PDF bestand. Maar nog geen betaling ontvangen. (verwachting is vandaag dan maar...)
.

Ik hoop met je mee. Ook een brief met dagtekening 2 mei. Maar helaas nog niks ontvangen. (ABN)
Kan het goed gebruiken na verhuizing/geboorte van onze dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Scorpio861 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:31:
[...]
.

Ik hoop met je mee. Ook een brief met dagtekening 2 mei. Maar helaas nog niks ontvangen. (ABN)
Kan het goed gebruiken na verhuizing/geboorte van onze dochter.
zojuist binnen op de rekening. case closed :) (en bank account weer geplunderd >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier ook net (een deel) ontvangen
Nu nog wachten op het andere deel (van mijn partner, maar die heeft nog geen brief ontvangen)

Spaarrekening wordt weer leuk gevuld deze maand 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 10:51
Verrekenen ze trouwens openstaande bedragen met de teruggave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had het zo snel als het kon ingevuld, en nog steeds geen brief of geld ontvangen ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pantrofl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:31:
Verrekenen ze trouwens openstaande bedragen met de teruggave?
Ja, staat letterlijk in de brief.
Te ontvangen of te verrekenen

Als er aanslagen zijn die u nog moet betalen, kan de Belastingdienst het te ontvangen bedrag
met deze aanslagen verrekenen. Blijft er na verrekening nog een gedeelte van het te ontvangen
bedrag over, dan wordt dat naar uw rekening overgemaakt.
Chester schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:33:
Ik had het zo snel als het kon ingevuld, en nog steeds geen brief of geld ontvangen ;(
Volgorde is helaas compleet willekeurig (altijd zo geweest volgens mij).

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 03-05-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
NielsTn schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:24:
[...]

zojuist binnen op de rekening. case closed :) (en bank account weer geplunderd >:) )
Hier nu ook binnen. Mooi zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Modbreak:Het wel/niet ontvangen van een aanslag of geld is niet discussiewaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Scorpio861 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Hier nu ook binnen. Mooi zo
Welke bank / dagtekening? Ik als ABN'er op 3 mei zou nog wel een dagje moeten wachten zeker #blut :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
chim0 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Ja, staat letterlijk in de brief.
Ik zie het net inderdaad.

Is het nog ergens terug te vinden of het bedrag verrekend gaat worden? Of moet je er standaard vanuit gaan dat na die periode van 6 weken dit verrekend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
pantrofl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Ik zie het net inderdaad.

Is het nog ergens terug te vinden of het bedrag verrekend gaat worden? Of moet je er standaard vanuit gaan dat na die periode van 6 weken dit verrekend wordt?
Gaat het om je toeslagen of moest je gewoon een bedrag terugbetalen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
Toeslag met lopende betaalregeling.

Heeft de belastingdienst niet ergens een mogelijkheid om in te zien wat het verschuldigde bedrag nog is? Beetje raar dat er zo weinig informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

Barrycade

Through the...

Toeslagen lopen los van andere zaken.

Want bv mijn wegenbelasting wordt ook niet betaald via mijn teruggave ;)

Trouwens wel een voorbeeld van de vele gekmakende geldstromen tussen de overheid en burger die we hebben laten onstaan in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
pantrofl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:05:
Toeslag met lopende betaalregeling.

Heeft de belastingdienst niet ergens een mogelijkheid om in te zien wat het verschuldigde bedrag nog is? Beetje raar dat er zo weinig informatie is.
In mijntoeslagen moet je meer informatie kunnen vinden.
Je krijgt ook elke keer na een betaling een nieuwe brief met actuele status en acceptgiro.
Wik je het helemaal zeker weten dan even een belletje naar de belastingdienst. De medewerkers kunnen je het zo vertellen.
Barrycade schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:08:
Toeslagen lopen los van andere zaken.

Want bv mijn wegenbelasting wordt ook niet betaald via mijn teruggave ;)

Trouwens wel een voorbeeld van de vele gekmakende geldstromen tussen de overheid en burger die we hebben laten onstaan in NL.
Toeslagen worden dan weer wel verrekend :)

[ Voor 26% gewijzigd door MdO82 op 03-05-2017 10:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
MdO82 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:17:
[...]

In mijntoeslagen moet je meer informatie kunnen vinden.
Je krijgt ook elke keer na een betaling een nieuwe brief met actuele status en acceptgiro.
Wik je het helemaal zeker weten dan even een belletje naar de belastingdienst. De medewerkers kunnen je het zo vertellen.

[...]

Toeslagen worden dan weer wel verrekend :)
Kan er zo niks op vinden. Zal na werk wel even bellen.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:04:
Vorige week ook al de brief via mijnoverheid.nl ontvangen met dagtekening 2 mei :)
Mijn vrouw heeft echter nog geen brief in haar inbox staan... En dat terwijl we toch samen aangifte hebben gedaan... Had persoonlijk verwacht dat ze de aangifte als geheel (dus van mij en mijn partner) zouden beoordelen, maar kennelijk doen ze dit dus per persoon.

Naja, dan komt het bedrag in twee delen gestort ipv in 1 keer, kunnen we twee keer genieten :)
Dit snap ik dus ook niet helemaal.. Ze laten je wel gezamenlijk invullen, maar controleren/voeren het weer individueel uit.. Waar is de winst voor BS?

Ah ja, well see.. Het bedrag dat ontvangen wordt gaat toch linearecht voor het oversluiten van de hypotheek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

beyazz06 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Dit snap ik dus ook niet helemaal.. Ze laten je wel gezamenlijk invullen, maar controleren/voeren het weer individueel uit.. Waar is de winst voor BS?

Ah ja, well see.. Het bedrag dat ontvangen wordt gaat toch linearecht voor het oversluiten van de hypotheek...
Tja dat heeft allerlei redenen lijkt me, het is wel zo dat het voor de burger al redelijk fijn en overzichtelijk is dat je alles in 1x kunt zien.

Alleen vervelend dat mijn vrouw nu bedrag x krijgt, ik bedrag y moet overmaken en het bedrag dat we dus samen krijgen overblijft als z. Wat mij betreft verrekenen ze dat binnen de fiscale eenheid die wij zijn, maar ook binnen die eenheid ben je 2 personen met wellicht 2 verschillende rekeningnummers etc.

Beetje omslachtig dat ik nu geld krijg om het weer terug over te maken naar de BD en het restant is waar we op rekenden. Ik snap het wel, maar het blijft omslachtig. Als ze het makkelijker willen maken vinden ze daar nog iets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Ik heb een aantal reacties over dagtekeningen en moment van uitbetaling naar de TC gestuurd. Mocht je jouw reactie kwijt zijn, dan is hij daar gebleven.

Dit topic is bedoeld voor vragen over de belastingaangifte. Mocht je willen weten waar jouw geld blijft, dan kun je de Belastingdienst bellen op 0800 - 0543. De modbreak van Rukapul blijft dus van kracht.

[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 10-05-2017 08:32 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
Dit jaar heb ik de belastingaangifte voor het eerst ingevuld.. (samen met iemand anders), omdat ik vorig jaar een huis heb gekocht. 14 Maart heb ik het samen met iemand anders ingevuld. En mijn zus heeft het door dezelfde persoon laten invullen .. en heeft dit 4 dagen later gedaan.
Zijn heeft al een brief binnengekregen .... ik nog helemaal niks ....
Kan ik verder nog wat doen of is het gewoon afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Geduld hebben, dat is wat je kan doen. Voor 1 juli krijg je bericht.

Voorgaande jaren had ik ook altijd vroeg bericht en eind mei altijd de teruggave. Dit jaar duurt het ook langer (want nog geen bericht), ik gok omdat ik vorig jaar ook een huis gekocht heb en ze daar misschien toch iets langer/beter/anders naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Je kan er voorzichtig van uitgaan dat als je inkomen voor 2016 op de belastingdienst.nl staat , je aangifte snel zal volgen. in mijn geval heb ik de afgelopen 3 jaar praktisch op de zelfde dag de brief gehad. zolang je inkomen nog niet vermeld staat is je aangifte nog niet afgerond door de belastingdienst.
B-Real schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:26:
Geduld hebben, dat is wat je kan doen. Voor 1 juli krijg je bericht.

Voorgaande jaren had ik ook altijd vroeg bericht en eind mei altijd de teruggave. Dit jaar duurt het ook langer (want nog geen bericht), ik gok omdat ik vorig jaar ook een huis gekocht heb en ze daar misschien toch iets langer/beter/anders naar kijken.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

amsterdammertje schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:52:
Je kan er voorzichtig van uitgaan dat als je inkomen voor 2016 op de belastingdienst.nl staat , je aangifte snel zal volgen. in mijn geval heb ik de afgelopen 3 jaar praktisch op de zelfde dag de brief gehad. zolang je inkomen nog niet vermeld staat is je aangifte nog niet afgerond door de belastingdienst.

[...]
Nou, bij mij anders niet hoor:

Datum vaststelling inkomen: 14-04-2017

Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw aangifte inkomstenbelasting. U ontvangt daarvan nog een definitieve aanslag. Of u hebt die misschien al ontvangen. In uw aangifte en aanslag wordt dit inkomen omschreven als verzamelinkomen.

Ik heb zelf nog niks gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 08:54
Idem hier. Vaststelling inkomen : 13-4-2017
Op de toeslagen is het al verwerkt maar de aangifte blijft achter. Voorzichtig er van uit gaan dat het na de vaststelling van het inkomen volgt zou ik dus niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaddoman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07-2023
Hey, ik vraag me af of er niemand van de belastingdienst weet hoe dit in zijn werking gaat. Via mijn belastingdienst is mijn inkomen op 01-04-2017 vastgesteld, maar heb nog geen bericht gehad. Weet iemand van de belastingdienst hoe hier mee omgegaan wordt en wanneer je bericht kan ontvangen? of iemand anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Op de dag dat via mijn belastingadviseur mijn aangifte is binnen gekomen is ook mijn inkomen vastgesteld bij de BD. Opmerkelijk daarbij is dat de aangifte middels de post wordt ingediend en dus niet digitaal uit te lezen is zoals zeer waarschijnlijk wel gebeurd met de app/webapplicatie. Er zit dus iemand op kantoor die driftig alle brieven opent en gegevens overtikt :D

Ervaring uit voorgaande jaren leert dat het het ongeveer 7-8 weken duurt alvorens er een voorlopige aanslag wordt vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 18:03
*knip* Zie de modbreak: bel hiervoor de belastingdienst.

[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 20-05-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik moet aan de belastingdienst een bedrag betalen. Nu hebben ze een betalingskenmerk met spaties er in.
Wat je met een acceptgiro dus ook hebt.

Moet ik met een internetbankieren opdracht ook die spaties in acht nemen of maakt dat echt niet uit? Wil wel dat mijn geld daar goed aankomt :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat maakt niet uit, je kunt die spaties gewoon weglaten en alles aan elkaar tikken. Of je tikt het over met spaties, net wat jij wil :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:18

odan

The dark side is within all!

Slasher schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:50:
Ik moet aan de belastingdienst een bedrag betalen. Nu hebben ze een betalingskenmerk met spaties er in.

Moet ik met een internetbankieren opdracht ook die spaties in acht nemen of maakt dat echt niet uit? Wil wel dat mijn geld daar goed aankomt :)
als in 1234 5678 9000 0000 ?

dat is gewoon voor de leesbaarheid gedaan. maar of je het nu met of zonder spaties invult, het wordt automatisch (als het een correct nummer is :P ) omgezet naar 1234-5678-9000-0000

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:05
Bij de Rabo kun je kiezen voor een omschrijving óf betalingskenmerk. Je hebt die laatste nodig. Het maakt dus wel uit wat je invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Slasher schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:50:

Heb je een acceptgiro gekregen of niet ?
Als je gebruik maakt van de Rabobank dan kan je de code onderin de acceptgiro scannen met de app en wordt alles netjes ingevuld.

Weet niet of dit bij alle banken hetzelfde werkt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12
Miyamoto schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:14:
Bij de Rabo kun je kiezen voor een omschrijving óf betalingskenmerk. Je hebt die laatste nodig. Het maakt dus wel uit wat je invoert.
Maakt helemaal niet uit; de keuze voor betalingskenmerk zorgt er enkel voor dat het invoerveld alleen nummers accepteert. Als je bij de omschrijving enkel het nummer invult wordt het (technisch) exact hetzelfde verwerkt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik ben helemaal in de war dit jaar.
Op 2 maart doe ik aangifte, ik zou geld terugkrijgen. 18 Mei krijg ik een voorlopige aanslag per post.
Vervolgens krijg ik 24 mei een overzicht van een verrekening en 25 mei krijg ik wéér een voorlopige aanslag binnen.
Nu wacht ik nog mijn definitieve aanslag, die is ook nog niet verstuurd maar ik heb zojuist wel mijn geld gestort gekregen. Het zal allemaal wel goed zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik heb vandaag een 'voorlopige aanslag' gehad van de Belastingdienst, terwijl ik gewoon braaf in maart mijn belastingaangifte heb gedaan. Ik verwachte deze maand eigenlijk een definitieve aanslag?

Anyhow; er is al een speciaal topic voor geopend: Voorlopige aanslag ná aangifte inkomstenbelasting

Misschien weet iemand hier hoe dit zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 30-05-2017 22:43 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Heel simpel, er lopen bij de BD een aantal processen die bepalen hoe je wordt behandeld (even los van wat je precies hebt ingevuld).
Dat de aanslag voorlopig is wil enkel zeggen dat hij nu op het "misschien een keer controleren" stapeltje ligt.

Als er sterke aanwijzingen, of idiote business rules, zijn wordt je aanslag gewoon direct voor je "gecorrigeerd". (Aantal keren gehad met reiskostenaftrek openbaar vervoer, heel irritant).

Trek je er niet teveel van aan, komt vanzelf een keer. En zolang je het allemaal ongeveer goed hebt ingevuld hoef je je ook geen zorgen te maken.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dat is dus wel iets waar ik benieuwd naar ben. Hoe gaat het in z'n werk als er wel iets fout is/gecorrigeerd moet worden. Past de Belastingdienst het aan (als ze redelijkerwijs weten wat het wél moet zijn) of begint dan de bureaucratische rompslomp van allerlei stukken en onderbouwingen opsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:43:
Dat is dus wel iets waar ik benieuwd naar ben. Hoe gaat het in z'n werk als er wel iets fout is/gecorrigeerd moet worden. Past de Belastingdienst het aan (als ze redelijkerwijs weten wat het wél moet zijn) of begint dan de bureaucratische rompslomp van allerlei stukken en onderbouwingen opsturen?
De Belastingdienst stuurt een brief met het voornemen om jouw ingevulde aanslag te wijzigen/een navorderingsaanslag op te leggen. De belastinginspecteur kan om aanvullende informatie vragen en/of je kunt deze zelf verstrekken, vervolgens neemt de belastinginspecteur een beslissing. Als je niets laat weten, dan wijzigt de belastinginspecteur de aanslag overeenkomstig de aankondiging. Mocht er sprake zijn van opzet of grove schuld dan kan er eventueel een vergrijpboete worden opgelegd, maar dat zal niet (snel) gebeuren bij een kennelijke vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Als je jouw post kwijt bent, dan staat hij in de prullenbak. De modbreak is dus nog steeds van kracht (en nu ook als topicwaarschuwing.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Als je je aanslag digitaal hebt verstrekt. Waarom verstrekken ze de " voorlopige" of " definitieve" aanslag ook niet digitaal?

Nu heb ik eindelijk bericht, helaas hebben ze er voorlopige van gemaakt. Maar dan staat er: Per post.
En daar kan je niet inkijken. Dus weet nou nog niet of het bedrag onderaan de streep klopte bij de aangifte, niet klopte of dat ik moet gaan betalen.

De vragen waren super simpel en 90% was al ingevuld en door 3 mensen nagekeken. Kan niks bedenken wat verkeerd zou kunnen zijn. (bedrag was aardig hoog wat ik terugkreeg)

Geven ze het ook nog digitaal dezelfde dag?

[ Voor 35% gewijzigd door Xtr3me4me op 02-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:17:
Als je je aanslag digitaal hebt verstrekt. Waarom verstrekken ze de " voorlopige" of " definitieve" aanslag ook niet digitaal?

Nu heb ik eindelijk bericht, helaas hebben ze er voorlopige van gemaakt. Maar dan staat er: Per post.
En daar kan je niet inkijken. Dus weet nou nog niet of het bedrag onderaan de streep klopte bij de aangifte, niet klopte of dat ik moet gaan betalen.

De vragen waren super simpel en 90% was al ingevuld en door 3 mensen nagekeken. Kan niks bedenken wat verkeerd zou kunnen zijn. (bedrag was aardig hoog wat ik terugkreeg)

Geven ze het ook nog digitaal dezelfde dag?
Waar heb je gekeken, Mijn Belastingdienst? Als het goed is krijg je zowel via Mijn Overheid (als je dat hebt ingesteld/geactiveerd) als via de post bericht. Overigens is een voorlopige aanslag vrijwel zeker gelijk aan je aangifte en volledig gebaseerd op die informatie, oftewel je krijgt binnenkort het bedrag dat tijdens de aangifte werd genoemd. Dit kan nog eventueel worden aangepast bij de definitieve aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cadezo schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Waar heb je gekeken, Mijn Belastingdienst? Als het goed is krijg je zowel via Mijn Overheid (als je dat hebt ingesteld/geactiveerd) als via de post bericht. Overigens is een voorlopige aanslag vrijwel zeker gelijk aan je aangifte en volledig gebaseerd op die informatie, oftewel je krijgt binnenkort het bedrag dat tijdens de aangifte werd genoemd. Dit kan nog eventueel worden aangepast bij de definitieve aanslag.
Nou ik heb zonet gekeken en ook onder Mijn Overheid is de digitale versie binnen gekomen. Ik was gewoon nieuwsgierig of het wel klopte of niet.
Geen idee wanneer het gestort wordt, dat was ook het belangrijkste. Meer weten of het wel klopte en aangezien mijn situatie zo simpel is als het maar kan, zal 99,99% kans zijn dat dit ook de definitieve aanslag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou je willen aanraden in het vervolg sowieso een belastingaangifte te doen (I know, het is nu een beetje mosterd na de maaltijd), want als je belasting betaald wil je wel dat het goed gaat.

Ik heb geen idee of het "normaal" is dat ze zo laat nog een brief sturen met het verzoek, maar je kan altijd via de computer je gegevens ophalen en controleren of alles correct is ingevuld.
Daarnaast doen wat je zelf ook al zegt, even contact opnemen via de belastingtelefoon. Wellicht dat zij je nog het e.e.a. kunnen uitleggen, maar als alles klopt dan kunnen zij ook niks aanpassen aan het bedrag. Dan heb je afgelopen jaar simpelweg te weinig belasting betaald en wordt dat nu gecorrigeerd.

En ach, dan is het "maar" 500 euro (ja, hoop geld) maar er zijn een hoop mensen die dat graag zouden willen betalen :+ (me not included)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aggressor schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:15:
Dit jaar heb ik de belastingaangifte voor het eerst ingevuld.. (samen met iemand anders), omdat ik vorig jaar een huis heb gekocht. 14 Maart heb ik het samen met iemand anders ingevuld. En mijn zus heeft het door dezelfde persoon laten invullen .. en heeft dit 4 dagen later gedaan.
Zijn heeft al een brief binnengekregen .... ik nog helemaal niks ....
Kan ik verder nog wat doen of is het gewoon afwachten?
Ik heb nu eindelijk bericht... via mijn overheid.
Voorlopige aanslag 2016 ...
Dan moet ik nog op een definitieve wachten? of zal het geld er nu snel opstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@True Als je nu nog aangifte moet doen dan kan je het daadwerkelijk betalen waarschijnlijk wel over de zomervakantie heentillen. Want stel je doet eind juni daadwerlijke de aangifte, dan duurt het waarschijnlijk wel tot minstens eind Juli dat je de daadwerkelijke tijdelijke/definitieve aanslag krijgt. Dan heb je natuurlijk nog een betalingstermijn, en volgens mij ook de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te vragen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aggressor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb nu eindelijk bericht... via mijn overheid.
Voorlopige aanslag 2016 ...
Dan moet ik nog op een definitieve wachten? of zal het geld er nu snel opstaan
Dat ligt geheel aan de brief datum en welke bank je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Xtr3me4me schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:51:
[...]

Dat ligt geheel aan de brief datum en welke bank je hebt.
Ja ik bedoel meer van.. moet ik nog op een definitieve aanslag brief wachten?
of zit het nu in de proces dat het gestort gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aggressor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Ja ik bedoel meer van.. moet ik nog op een definitieve aanslag brief wachten?
of zit het nu in de proces dat het gestort gaat worden?
Het wordt gestort. Alleen als het voorlopige aanslag is zou ik er echt op wachten met uitgeven. De definitieve kan 1 a 2 maanden later komen en als er een verkeerde berekening is gemaakt, dan kan het nog wel eens heel vies uitpakken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Xtr3me4me schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Het wordt gestort. Alleen als het voorlopige aanslag is zou ik er echt op wachten met uitgeven. De definitieve kan 1 a 2 maanden later komen en als er een verkeerde berekening is gemaakt, dan kan het nog wel eens heel vies uitpakken voor je.
Ik ga het ook niet uitgeven , ik ga het op mijn spaarrekening neerzetten

Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Net bericht gehad dat ik nog geen belastingteruggave krijg ivm nader controleren van aangereikte gegevens. Ik kreeg dit jaar ivm aanschaf huis nog zoveel terug dat ik waarschijnlijk onder het vergrootglas lig. Ik maak me trouwens niet veel zorgen, via een erkend belastingadviseur heb ik mijn aangifte gedaan dus ik verwacht weinig problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als de gegevens juist zijn kan je zelfs belastingrente verwachten over de teruggaaf. :) Dat is 4% op jaarbasis over de periode 1 juli tot 6 weken na de datum op de aanslag.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 06-06-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45

CeesKees

I rest my Kees

Miki schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:04:
Net bericht gehad dat ik nog geen belastingteruggave krijg ivm nader controleren van aangereikte gegevens. Ik kreeg dit jaar ivm aanschaf huis nog zoveel terug dat ik waarschijnlijk onder het vergrootglas lig. Ik maak me trouwens niet veel zorgen, via een erkend belastingadviseur heb ik mijn aangifte gedaan dus ik verwacht weinig problemen :)
Of je adviseur ligt onder een vergrootglas ivm het niet correct uitvoeren van zijn werk.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
CeesKees schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Of je adviseur ligt onder een vergrootglas ivm het niet correct uitvoeren van zijn werk.
Dat acht ik zeer klein, het is een bedrijf(financieel adviesbureau) dat al decennia bestaat en geen eenmanszaak of iets van een beunhaas die het naast zijn/haar werk erbij doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vrouw heeft helaas een gluten-allergie. Op de site van de belasting staat dat ik daar 900 euro voor op mag geven. Dat bedrag zit toch ergens aan een drempel vast? Ik ben aan het zoeken, en kom er eigenlijk niet aan uit. (Overigens is mijn aangifte voor 2016 al definitief ...)

Ah, de zorgdrempel inderdaad: https://www.glutenvrij.nl/media/documenten/gvm1026-027.pdf

Hmmm, daar komt je met een redelijk inkomen dus nooit voor in aanmerking ...

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 20-06-2017 14:35 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
.

[ Voor 105% gewijzigd door sneaky88 op 03-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 16:03
Ivm een carrière switch wil ik vanaf begin volgend jaar enkele cursussen gaan doen, echter moet Ik hiervoor diverse artikelen aanschaffen. Moeten deze artikelen in hetzelfde jaar gekocht worden of mag dat ook in het voorgaande jaar? Ik kan dan nu gebruik maken van de aanbiedingen.

Dit gaat uiteraard alleen op als de overheid niet opschiet en ze te laat zijn om voor volgend jaar de belasting regels aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MarcoL1978 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:33:
Ivm een carrière switch wil ik vanaf begin volgend jaar enkele cursussen gaan doen, echter moet Ik hiervoor diverse artikelen aanschaffen. Moeten deze artikelen in hetzelfde jaar gekocht worden of mag dat ook in het voorgaande jaar? Ik kan dan nu gebruik maken van de aanbiedingen.

Dit gaat uiteraard alleen op als de overheid niet opschiet en ze te laat zijn om voor volgend jaar de belasting regels aan te passen...
Het jaar waarin je het aanschaft maakt niet uit, maar het moet een goede aanbieding zijn, want je kan de eerste 500€ ofzo niet aftrekken, dus het kan misschien verstandiger zijn om alle kosten in het zelfde jaar te maken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 16:03
JackBol schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Het jaar waarin je het aanschaft maakt niet uit, maar het moet een goede aanbieding zijn, want je kan de eerste 500€ ofzo niet aftrekken, dus het kan misschien verstandiger zijn om alle kosten in het zelfde jaar te maken.
Bedoel je dat de artikelen los van de cursus kunnen worden afgetrokken? Dus artikelen over 2017 een cursus over 2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MarcoL1978 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

Bedoel je dat de artikelen los van de cursus kunnen worden afgetrokken? Dus artikelen over 2017 een cursus over 2018?
Ja je kan ze los aftrekken, je hoeft alleen de bonnetjes te bewaren. Google even hoe het zit met studiekostenaftrek in 2018. Volgens mij gaat de regeling op de schop.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
De belastingaftrek voor studiekosten blijft in ieder geval tot 2019 behouden. Het kabinet wilde de aftrekmogelijkheid met ingang van 2017 schrappen, maar dat is nu opnieuw uitgesteld. De aanleiding van het uitstel is overwegend van praktische aard; de overheid is nog bezig met een onderzoek naar alternatieven voor de fiscale aftrek.

Het jaar van betaling van de studiekosten telt. Het kan verstandig zijn om de studiekosten dus te betalen in 1 jaar. Dan geldt ook maar 1 keer de drempel van € 250 Lees hier
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen over de belastingaangifte. Mocht je willen weten waar jouw geld blijft of wanneer je de aanslag krijgt, dan kun je de Belastingdienst bellen op 0800 - 0543.