Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Topicstarter
In het oude (2014) topic zag ik dat het tijd wordt voor een 2015 topic, dus bij deze.

Zelf woon ik sinds eind 2014 in Duitsland en heb ik mijn belastingaangifte over 2014 dan vanwege de 'complexiteit' laten invullen door een adviseur/accountant.

Dit jaar wil ik hem echter zelf invullen, maar vraag ik me af of ik nu elk jaar een M-biljet moet invullen? Het lijkt er haast wel op, maar de belastingtelefoon is nu niet meer bereikbaar :+.

Hoe gaat dat dan met voorlopige aanslagen als je in het buitenland woont? Kan dat gewoon via het BD programma, of moet het toch via dat M-biljet?

En hoe zit dat nu met dat conserverende vermogen, na 10 jaar? Blijkbaar is zo'n document (ik heb dit verleden jaar gekregen maar inmiddels van werkgever verwisseld), maar 10 jaar geldig. Stel ik woon nu 11 jaar in het buitenland en ben drie keer van werkgever gewisseld, moet ik dan terug na die eerste werkgever om dat document nog eens op te vragen?

Edit, nevermind. Antwoord op eerdere vraag al gevonden. http://www.belastingdiens...arden_voor_de_90_regeling

De_Bastaard wijzigde deze reactie 09-02-2016 22:53 (16%)

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:30
Misschien interessant voor de ondernemers/zzp'ers op dit forum: http://accountantweek.nl/...er-belastingaangifte-doen-
quote:
Ongeveer 1,2 miljoen ondernemers moeten dit jaar op een nieuwe manier aangifte doen van hun inkomstenbelasting. Door de nieuwe werkwijze kunnen ze nu voor het eerst samen met hun partner aangifte doen.

Voorheen deden deze zelfstandigen aangifte via de digitale ondernemersportal. Nu gaan ze op dezelfde manier als particulieren hun inkomstenbelasting opgeven. Omdat een deel van de aangifte al vooraf is ingevuld zullen ze sneller klaar zijn en moeten er ook minder fouten ontstaan.

Met deze nieuwe manier van aangifte doen moeten de belastingen eenduidiger worden, aldus een woordvoerster van de Belastingdienst woensdag. De ondernemers kunnen vanaf 1 maart aangifte doen.

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:29

Haan

dotnetter

quote:
De_Bastaard schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:49:
Dit jaar wil ik hem echter zelf invullen, maar vraag ik me af of ik nu elk jaar een M-biljet moet invullen? Het lijkt er haast wel op, maar de belastingtelefoon is nu niet meer bereikbaar :+.

Hoe gaat dat dan met voorlopige aanslagen als je in het buitenland woont? Kan dat gewoon via het BD programma, of moet het toch via dat M-biljet?
Een M-biljet vul je in als je emi/immigreert. Als je een heel jaar in het buitenland woont, moet je een C-biljet invullen.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

De grote vraag is natuurlijk of het aloude aangifteprogramma dit jaar nog beschikbaar is, of dat je alleen via het web of app aangifte kunt doen. Vorig jaar hadden ze het aangifteprogramma bewust al verstopt, ik vermoed in het kader van een uitsterfbeleid :(

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:41

Speedmaster

Make my day...

Voor iedereen die een sterk wisselend jaarinkomen heeft, kijk even naar middeling over de afgelopen 5 jaar. via deze link http://www.belastinghelden.nl/ kan je vrij eenvoudig uitrekenen of je nog geld extra terug kan krijgen. Heeft mij vorig jaar een dikke 700,= euro opgeleverd.

• De_Bastaard

De_Bastaard

Topicstarter
Ik heb gisteren even gekeken en kan het 'oude' programma inderdaad niet vinden. Alles gaat via een website, wat natuurlijk problemen gaat opleveren als de deadline voor de aangifte nadert _O-

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:33:
Ik heb gisteren even gekeken en kan het 'oude' programma inderdaad niet vinden. Alles gaat via een website, wat natuurlijk problemen gaat opleveren als de deadline voor de aangifte nadert _O-
Komt dat niet doordat maart nog niet begonnen is? :P

http://www.belastingdiens...gspaginas/prive/aangifte/
quote:
Aangifte doen in maart

Vanaf 1 maart 2016 kunt u aangifte inkomstenbelasting doen over 2015 met:
- de aangifte-app
- de online aangifte op Mijn Belastingdienst

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Haan

Haan

dotnetter

quote:
In je quote staat alleen app en website ;) dus dan zal de 'oude' applicatie er inderdaad niet meer zijn lijkt het. Voor de VA was dat ook al zo.

Last.fm profiel

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:47
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het doen van de aangifte, verwacht dan ook een leuk bedrag terug te krijgen a.g.v. de aanschaf van een woning :)

Ben idd ook wel benieuwd of er nog een programma beschikbaar komt of dat alles online moet, met alle ellende die daarbij hoort....

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Haan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:57:
[...]

In je quote staat alleen app en website ;) dus dan zal de 'oude' applicatie er inderdaad niet meer zijn lijkt het. Voor de VA was dat ook al zo.
Woops, ik dacht dat daarmee het oude aangifteprogramma werd bedoelt :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Volgens mijn inbox van de belastingdienst heb ik een 'mededeling aangifte inkomstenbelasting 2015' op '28-01-2016' ontvangen 'Per post'.
Tot nu toe nog helemaal geen brief gehad in de brievenbus. Is dit normaal?
En waarom doen ze die nu weer per post, en niet digitaal als PDF? heb vorig jaar wel gewoon digitale post in mijn inbox ontvangen.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
quote:
TripleQ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:07:
Volgens mijn inbox van de belastingdienst heb ik een 'mededeling aangifte inkomstenbelasting 2015' op '28-01-2016' ontvangen 'Per post'.
Tot nu toe nog helemaal geen brief gehad in de brievenbus. Is dit normaal?
En waarom doen ze die nu weer per post, en niet digitaal als PDF? heb vorig jaar wel gewoon digitale post in mijn inbox ontvangen.
Ik heb de brief zowel per post als digitaal ontvangen. Heb je de brief ook niet gewoon digitaal ontvangen? Ik zou mij overigens geen zorgen maken. Aangifte doen moet je toch wel ;).

• JanVan
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01-11 09:24
Ik heb via mail van 'mijnoverheid' bericht gehad dat er post was. Vervolgens zat er in mijn inbox een 'Uitnodigingsbrief (mooie formulering!) aangifte 2015' in pdf formaat.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
misschien nogal offtopic, maar ik heb vorig jaar elke maand 250 euro gedoneerd aan een stichting, waar op het aangifteformulier kan ik dit invullen en zal ik dan juist geld moeten bij betalen of geld terug krijgen?

Sorry als dit niet de juiste topic is.

• henkjobse
Geld terug als het kwalificeert als donatie aan een ANBI (gekwalificeerd goed doel).
quote:
mugen4u schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:29:
misschien nogal offtopic, maar ik heb vorig jaar elke maand 250 euro gedoneerd aan een stichting, waar op het aangifteformulier kan ik dit invullen en zal ik dan juist geld moeten bij betalen of geld terug krijgen?

Sorry als dit niet de juiste topic is.

• ebbz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:50
quote:
henkjobse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:34:
Geld terug als het kwalificeert als donatie aan een ANBI (gekwalificeerd goed doel).
[...]
Er is wel een drempel, afhankelijk van je inkomen.
Als je de stappen van de aangfite volgt, krijg je vanzelf invoer veld voor de giften. Het aangifte programma berekend de drempel.

Met een gift van 250 euro per maand kom je hoogst waarschijnlijk wel boven de drempel uit, dus dan zul je geld terug krijgen :)

• Haan

Haan

dotnetter

De drempel voor giften is 1% van je drempelinkomen, met een maximum van 10%. Zie ook hier.

Last.fm profiel

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
quote:
henkjobse schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:34:
[...]
Het gaat om een stichting die verwaarloosde paarden helpt, ik doneer geld aan hun zodat ze die paarden goed kunnen blijven verzorgen.

Maar het is volgens mij geen gekwalificeerd goed doel, hoe kan ik dit achterhalen?

• cyberstalker
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ik kreeg de brief dit jaar ook (voor het eerst!) binnen. Normaal vinden ze het schijnbaar niet nodig dat ik aangifte doe. Wat wel jammer is is dat het nog niet mogelijk is de aangifteformulieren te bestellen, dat kan pas vanaf 1 maart. Dan duurt het weer twee weken voordat je ze daadwerkelijk hebt (duurt eerst een week voordat je bericht krijgt dat ze het gaan 'naleveren').

Blijf het maar raar vinden, waarom zou ik het niet eerder mogen invullen en dat ze gewoon op 1 maart beginnen met verwerken?

Ik ontken het bestaan van IE.

• 455451n
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Via hier kan je opzoeken of het een ANBI is.

455451n wijzigde deze reactie 10-02-2016 11:54 (3%)

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bergie

Lekker belangrijk...

quote:
cyberstalker schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:47:
Ik kreeg de brief dit jaar ook (voor het eerst!) binnen. Normaal vinden ze het schijnbaar niet nodig dat ik aangifte doe. Wat wel jammer is is dat het nog niet mogelijk is de aangifteformulieren te bestellen, dat kan pas vanaf 1 maart. Dan duurt het weer twee weken voordat je ze daadwerkelijk hebt (duurt eerst een week voordat je bericht krijgt dat ze het gaan 'naleveren').

Blijf het maar raar vinden, waarom zou ik het niet eerder mogen invullen en dat ze gewoon op 1 maart beginnen met verwerken?
Formulieren :? Is het nog mogelijk om dat op papier te doen dan?

Yamaha MT-09

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-11 09:15
Heb vorig jaar 3 maanden gewerkt, (okt-nov-dec), voor de rest nog student zonder stufie.
Neem aan dat ik dan een mooi bedrag terug krijg van de belasting.
Want ik niet boven de 13000 euro heb verdient in die 3 maanden, maar wel belasting heb betaalt.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:07
quote:
Yep, gaat de website plat vanwege de drukte. Dan geeft de belastingdienst een week extra de tijd ofzo om te compenseren, en dan krijgen we verdrietige mensen in de krant omdat ze in die extra week op vakantie zijn en wat ze nu in hemelsnaam moeten doen, want het is allemaal zo oneerlijk.

Oftewel: Ga nou niet het op de allerlaatste dag doen.
quote:
B-Real schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:00:
Ben idd ook wel benieuwd of er nog een programma beschikbaar komt of dat alles online moet, met alle ellende die daarbij hoort....
Vorig jaar had ik iig geen enkel probleem met de online methode.
quote:
Bergie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:54:
[...]

En zelfs als het mogelijk zou zijn, waarom zou je het willen? (Maar ik dacht ook dat dat voor particulieren niet meer mogelijk is).

Sissors wijzigde deze reactie 10-02-2016 11:58 (14%)

• De_Bastaard

De_Bastaard

Topicstarter
Nou voor mensen die in het buitenland wonen maar in hun geld verdienen moet het gewoon nog met formulieren....

• Zimakai
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-02-2016
Misschien een beetje off-topic maar ik heb ook een vraag over belasting en werken in het buitenland.

In 2013 Heb ik Jan / Feb in NL gewerkt, Aug - Dec in UK--daar tussen dus geen werk. Het is blijkbaar niet nodig geweest om mijn belasting voor NL in te vullen (heb ze wel eens gebeld), maar ik twijfel of ik geld terug kan krijgen of niet. Geen zin om iets in te vullen om dan achteraf nog een een rekening te krijgen. De belasting tel kon mij daar geen duidelijk antwoord op geven.

Ik weet dat er een optie is dat je kan kiezen om belastingsplichtig in het buitenland te zijn maar dan vielen bepaalde privileges in NL weer weg. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk redelijk onduidelijk voor een leek..

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:07
quote:
mugen4u schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Het gaat om een stichting die verwaarloosde paarden helpt, ik doneer geld aan hun zodat ze die paarden goed kunnen blijven verzorgen.

Maar het is volgens mij geen gekwalificeerd goed doel, hoe kan ik dit achterhalen?
Als het nou inderdaad wel een anbi blijkt te zijn, en je wilt doorgaan met doneren, sluit dan een periodieke schenking af. Dan kan je gewoon het hele bedrag aftrekken. Je hoeft hiervoor niet meer naar de notaris, je kan het formulier van de site van bd downloaden.

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Sissors schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:58:
[...]

En zelfs als het mogelijk zou zijn, waarom zou je het willen? (Maar ik dacht ook dat dat voor particulieren niet meer mogelijk is).
waarom ik dat zou willen? de belastingdienst werkt net als de banken met omgekeerde bewijslast. normaal is het: "wie eist bewijst", maar dat gaat met de belastingdienst niet op. als de belastindienst zegt dat jij iets niet / verkeerd / onvolledig / te laat enz. hebt ingevuld of opgegeven moet JIJ bewijzen dat dat niet zo is. dat was al lastig met het aangifte programma, maar wordt onmogelijk met de online aangifte. dus ja, ik vul nog lekker een papieren aangifte in. :)

PetervdM wijzigde deze reactie 10-02-2016 19:44 (4%)

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Eh je krijgt een ontvangstbevestiging als je digitaal indient (of dat nu via aangifteprogramma is, via de website of via fiscale software). Juist met papieren opsturen is voor jouw risico (ontvangstheorie), tenzij je de stukken aangetekend opstuurt.

Sorry dat ik het zeg, maar echt een onzin reden.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ja je krijgt een digitale bevestiging.

Die je kan printen en je kan je hele aangifte in PDF of tekst downloaden ofzo, ik doe dat niet.

Alleen de bevestiging dat hij ontvangen is.

Meeste is al ingevuld tegenwoordig dus dat check ik nog even en dan klikerdeklik klaar.

Je kan overal wat achter zoeken maar als je een recht-toe-recht-aan aangifte doet is het echt overtrokken om voor wat verkapte zekerheid te zorgen. Want ik neem aan dat je dus nu bij de albertheijn je spulletjes staat te kopiëren voordat je ze verstuurt?

Heb je dan ook nog papieren afschriften van de bank en doe je ook nog echte acceptgiro's op de bus?

• fisbel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 11:19
quote:
Zimakai schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:43:
Misschien een beetje off-topic maar ik heb ook een vraag over belasting en werken in het buitenland.

In 2013 Heb ik Jan / Feb in NL gewerkt, Aug - Dec in UK--daar tussen dus geen werk. Het is blijkbaar niet nodig geweest om mijn belasting voor NL in te vullen (heb ze wel eens gebeld), maar ik twijfel of ik geld terug kan krijgen of niet. Geen zin om iets in te vullen om dan achteraf nog een een rekening te krijgen. De belasting tel kon mij daar geen duidelijk antwoord op geven.

Ik weet dat er een optie is dat je kan kiezen om belastingsplichtig in het buitenland te zijn maar dan vielen bepaalde privileges in NL weer weg. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk redelijk onduidelijk voor een leek..
Als u niet zelfstandige arbeid of arbeid bij een overheidsbedrijf heeft verricht is volgens het belastingverdrag dat Nederland met de USA heeft afgesloten dit inkomen in de USA in het werkland, dus de USA belast (artikel 16.1) De 183-dagen regeling kan van toepassing zijn, maar daarvoor dient u een belastingconsulent te raadplegen. Lees [url=http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verdragsstaten_ib_ingezetenen_ib4001z4fd.pdf
rdragsstaten_ib_ingezetenen_ib4001z4fd.pdf]

Omdat het inkomen uit de USA waarschijnlijk in dit land is belast, geeft Nederland aftrek ter voorkoming van dubbele belasting. Over uw inkomen van januari en februari zal loonheeffing zijn ingehouden. De heffingskortingen vinden echter plaats op jaarbasis dus er zal teveel belasting zijn ingehouden. U heeft in 2013 geen uitnodiging gekregen aangifte te doen. Zeer waarschijnlijk krijgt u geld terug. Als u niet zelfstandige arbeid of arbeid bij een overheidsbedrijf heeft verricht is volgens het belastingverdrag dat Nederland met de USA heeft afgesloten dit inkomen in de USA, dus in het werkland, de USA belast (artikel 16.1 van het belastingverdrag) De 183-dagen regeling kan van toepassing zijn, maar daarvoor kunt u het beste een belastingconsulent raadplegen.

• Skynick
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:20
quote:
Dit is nog van 2014, de keuzemogelijkheid is voor 2015 te komen vervallen.
quote:
Zimakai schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:43:

De keuzemogelijkheid is sinds 2015 vervallen. Ik neem aan dat je in het buitenland woont? Zo ja dan moet je kijken of je als buitenlands belastingplichtige voldoet aan de voorwaarden. Wanneer dat zo is, dan heb je recht op allerlei aftrekposten etc. Met de vraag of je überhaupt buitenlands belastingplichtig bent, moet je kijken of Nederland loonbelasting mag inhouden op jouw loon in de maanden dat je hier werkt. Hiervoor moet je kijken naar het belastingverdrag van Nederland-VK. Ik neem echter aan dat je werkgever alles regelt. In dat geval hoef je niks te doen.

http://www.belastingdiens...stingplichtige_vanaf_2015

Skynick wijzigde deze reactie 11-02-2016 04:17 (61%)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:08
quote:
fisbel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 02:12:
[...]

Als u niet zelfstandige arbeid of arbeid bij een overheidsbedrijf heeft verricht is volgens het belastingverdrag dat Nederland met de USA heeft afgesloten dit inkomen in de USA in het werkland, dus de USA belast (artikel 16.1) De 183-dagen regeling kan van toepassing zijn, maar daarvoor dient u een belastingconsulent te raadplegen. Lees [url=http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verdragsstaten_ib_ingezetenen_ib4001z4fd.pdf
rdragsstaten_ib_ingezetenen_ib4001z4fd.pdf]

Omdat het inkomen uit de USA waarschijnlijk in dit land is belast, geeft Nederland aftrek ter voorkoming van dubbele belasting. Over uw inkomen van januari en februari zal loonheeffing zijn ingehouden. De heffingskortingen vinden echter plaats op jaarbasis dus er zal teveel belasting zijn ingehouden. U heeft in 2013 geen uitnodiging gekregen aangifte te doen. Zeer waarschijnlijk krijgt u geld terug. Als u niet zelfstandige arbeid of arbeid bij een overheidsbedrijf heeft verricht is volgens het belastingverdrag dat Nederland met de USA heeft afgesloten dit inkomen in de USA, dus in het werkland, de USA belast (artikel 16.1 van het belastingverdrag) De 183-dagen regeling kan van toepassing zijn, maar daarvoor kunt u het beste een belastingconsulent raadplegen.
Hij zat in de UK.

• De_Bastaard

De_Bastaard

Topicstarter
Oke, ben er dus nu achter dat ik inderdaad voor 2015 waarschijnlijk een voor-ingevuld formulier krijg en dat ik (anders) een C-biljet moet invullen. Voorlopige aangifte 2016 kan ik wel via de website doen, dus dat ga ik straks ook alvast doen.

Ah, de voordelen van in het buitenland wonen :X

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Misschien een beetje off-topic, ik heb dit jaar best veel verkocht op marktplaats en Tweakers vraag en aanbod, ik schat voor zo'n 3000 euro. Moet ik hierover ook belasting betalen?

• Tjebakka
  • Laatst online: 14:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

quote:
tomas123 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:17:
Misschien een beetje off-topic, ik heb dit jaar best veel verkocht op marktplaats en Tweakers vraag en aanbod, ik schat voor zo'n 3000 euro. Moet ik hierover ook belasting betalen?
Als particulier? Ik zou er de moeite niet voor doen :) Volgens mij ben je het ook niet verplicht. Als ik een keer als particulier een dure pc verkoop voor €3000 euro zit ik ook op dat bedrag, daar ga ik geen aangifte over doen.

Tjebakka wijzigde deze reactie 11-02-2016 14:29 (19%)

If it aint fixed, it's broken.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
tomas123 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:17:
De grote vraag is of het als commerciële handel is aan te merken valt, dan zijn het namelijk inkomsten uit overige arbeid ( Of ben je misschien zelfs aan te merken als ondernemer voor de belastingdienst, al zal dat met € 3000,- niet zo snel het geval zijn ). Als jij voor € 2000,- je oude home cinema verkoopt zal dat niet het geval zijn.

Als jij in China in bulk dingen inkoopt puur met doel om het weer door te verkopen wel.

Woy wijzigde deze reactie 11-02-2016 14:37 (10%)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• tomas123
  • Nu online
quote:
Woy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:36:
[...]

De grote vraag is of het als commerciële handel is aan te merken valt, dan zijn het namelijk inkomsten uit overige arbeid ( Of ben je misschien zelfs aan te merken als ondernemer voor de belastingdienst, al zal dat met € 3000,- niet zo snel het geval zijn ). Als jij voor € 2000,- je oude home cinema verkoopt zal dat niet het geval zijn.

Als jij in China in bulk dingen inkoopt puur met doel om het weer door te verkopen wel.
quote:
Tjebakka schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Als particulier? Ik zou er de moeite niet voor doen :) Volgens mij ben je het ook niet verplicht. Als ik een keer als particulier een dure pc verkoop voor €3000 euro zit ik ook op dat bedrag, daar ga ik geen aangifte over doen.
Het zijn verschillende producten en verschillende prijzen, sommige producten gebruikt door mij en andere nieuw ingekocht met als doel met winst verkopen.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Officieel alleen dan je "winst".

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
tomas123 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:52:
[...]

[...]

Het zijn verschillende producten en verschillende prijzen, sommige producten gebruikt door mij en andere nieuw ingekocht met als doel met winst verkopen.
Bij de producten die eerst door jou gebruikt zijn ga ik ervan uit dat het niet als commerciële verkoop aangemerkt zou worden. Bij de producten die je inkoopt puur voor het doorverkopen zou je de winst in principe op moeten geven bij inkomsten uit overige werkzaamheden ( Zolang je nog niet als ondernemer aangemerkt voor de belastingdienst )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hier staat er het een en ander over geschreven: http://www.dezaak.nl/hand...rkzaamheden--3168169.html

• tomas123
  • Nu online
quote:
Bedankt, ik heb hooguit 20 artikelen verkocht waarvan er sommige nieuw zijn. Geen 1300+ en ook geen UWV uitkering... Zou ik dit alsnog moeten melden...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
tomas123 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Bedankt, ik heb hooguit 20 artikelen verkocht waarvan er sommige nieuw zijn. Geen 1300+ en ook geen UWV uitkering... Zou ik dit alsnog moeten melden...
Met 20 artikelen denk ik dat er geen haan naar zal kraaien, maar in principe zal je alles dat puur uit commercieel oogpunt verkocht is op moeten geven (De winst althans). De grens van wat commercieel is en niet is echter niet zo zwart wit. Het haalt daarbij niet uit of je een UWV uitkering hebt of niet ( Voor de belasting is het beide gewoon inkomen, hooguit dat het UWV er nog wat van zou kunnen vinden als je een uitkering hebt )

Voor die paar dingen zou ik het persoonlijk denk ik gewoon achterwege laten, maar in feite doe je dan een verkeerde belastingaangifte.

• Tjebakka

Tjebakka

Je zou zelfs nog kunnen aanvoeren dat je het verkeerde hebt besteld, of dat het product niet naar wens was en daarom weer hebt doorverkocht. Zoals hier boven al gezegd, er zal geen kraan naar haaien.

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Barrycade schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:27:
Ja je krijgt een digitale bevestiging.

Die je kan printen en je kan je hele aangifte in PDF of tekst downloaden ofzo, ik doe dat niet.

Alleen de bevestiging dat hij ontvangen is.

Meeste is al ingevuld tegenwoordig dus dat check ik nog even en dan klikerdeklik klaar.

Je kan overal wat achter zoeken maar als je een recht-toe-recht-aan aangifte doet is het echt overtrokken om voor wat verkapte zekerheid te zorgen. Want ik neem aan dat je dus nu bij de albertheijn je spulletjes staat te kopiëren voordat je ze verstuurt?

Heb je dan ook nog papieren afschriften van de bank en doe je ook nog echte acceptgiro's op de bus?
nee, spulletjes scan ik in, en ja acceptgiro's en overschrijvingsformulieren gaan op de bus

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:12
Wat moest je ook alweer invullen, de ingehouden loonheffing of de loonheffingskorting? Want bij beide krijg ik een behoorlijk verschil, waarbij de uitkomst, als ik loonheffingskorting invul, de meest logische lijkt als ik kijk naar het bedrag. Ik doe het gewoon via Mijn Belastingdienst, ook al kan het nog niet of werkt dat niet? Bij voorlopige aanslag 2015 zeg maar en dan doorgaan tot het eind en dan niet verzenden.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:55
We kunnen toch pas vanaf 1 maart aangifte doen over 2015? Of mis ik iets?

Dit jaar maar eens iemand opzoeken die de aangifte voor ons kan doen. In principe simpel: 2 banen, dus 2x jaaropgave. De afgelopen jaren heb ik geen aangifte gedaan, maar afgelopen jaar ben ik getrouwd en hebben we een huis gekocht. Vooral i.v.m. dat laatste laat ik het liever even goed doen. 't is echter lastig om in te schatten wie je hiervoor 'kan vertrouwen'

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bergie

Lekker belangrijk...

Waarom zou je dit niet zelf doen? Is echt niet zo ingewikkeld als je misschien denkt. Is gewoon een kwestie van invullen.

Yamaha MT-09

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:07
Zelf vond ik dat de notaris bij het kopen van een huis bij mij iets duidelijker had kunnen aangeven wat ik nu precies kon aftrekken (was wel aangegeven, maar een enkele zaak was op twee manieren te interpreteren, maar dan ging het verder ook om tientjes werk).

Verder zal 90% van je aangifte toch al vooringevuld zijn.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
chim0 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:42:
Wat moest je ook alweer invullen, de ingehouden loonheffing of de loonheffingskorting? Want bij beide krijg ik een behoorlijk verschil, waarbij de uitkomst, als ik loonheffingskorting invul, de meest logische lijkt als ik kijk naar het bedrag. Ik doe het gewoon via Mijn Belastingdienst, ook al kan het nog niet of werkt dat niet? Bij voorlopige aanslag 2015 zeg maar en dan doorgaan tot het eind en dan niet verzenden.
In de voorlopige aangifte hoef je niks met loonheffing te doen. De definitieve aangifte kan pas vanaf 1 maart ingevuld worden, daar staat tevens gewoon duidelijk aangegeven wat je in moet vullen.

• TripleQ
  • Niet online
quote:
oohh schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:25:
[...]

Ik heb de brief zowel per post als digitaal ontvangen. Heb je de brief ook niet gewoon digitaal ontvangen? Ik zou mij overigens geen zorgen maken. Aangifte doen moet je toch wel ;).
Toch echt niet digitaal...
Maar vandaag per post in de bus gehad.
Hoef geen aangifte te doen als er niks is veranderd....

Haha, voor het eerst een huis gekocht.
Dus kan lekker allemaal posten aftrekken.
Staan de eenmalige notaris/hypotheek kosten ook automatisch al ingevuld? Naast de al betaalde 600euro rente? (Huis moet nog opgeleverd worden, hebben in augustus gepasseerd)

• bouwfraude
  • Niet online
quote:
Dat is jammer, het online aangifte programma werkt voor geen meter en zat vol fouten t.o.v. de Windows versie.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
TripleQ schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:39:
[...]
Staan de eenmalige notaris/hypotheek kosten ook automatisch al ingevuld? Naast de al betaalde 600euro rente? (Huis moet nog opgeleverd worden, hebben in augustus gepasseerd)
Ik verwacht het niet. Dat zijn namelijk geen gegevens die de notaris door moet geven aan de BD.
quote:
bouwfraude schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is jammer, het online aangifte programma werkt voor geen meter en zat vol fouten t.o.v. de Windows versie.
Wat voor problemen waren er dan met de online aangifte die er niet waren met de Windows applicatie? ( Buiten het feit dat het rond de deadline niet altijd beschikbaar was )

• henkbas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-11 10:50
quote:
bouwfraude schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:13:
[...]

Vorig jaar stond het aangifte ook niet meer vermeld op de site maar was het uiteindelijk wel te downloaden. Ik denk dat het straks wel weer te vinden zal zijn.

• bouwfraude
  • Niet online
quote:
Woy schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:25:
Wat voor problemen waren er dan met de online aangifte die er niet waren met de Windows applicatie? ( Buiten het feit dat het rond de deadline niet altijd beschikbaar was )
Opvragen van de gegevens van fiscale partner lukte niet, andersom dan weer wel.
En er zaten fouten in de berekening van de studiekosten aftrek.
Als je de vooraf ingevulde waardes overnam kreeg je met de windows versie meer geld terug.

• MEJ
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18-11 21:00
Hier situatie dat wij begin 2015 nieuwbouw huis hebben gekocht, wat ook in 2015 is opgeleverd. Nu is het zo dat je voor belastingaangifte de WOZ-waarde van 2015 moet gebruiken met peildatum 01-2014.

Echter was er op 01-2014 nog helemaal niets gebouwd. Wat nu te doen met WOZ-waarde? 0 invullen lijkt me ook zo vreemd. Zelfs 01-2015 lag er ook maar iets meer dan alleen fundering.

 iPhone 11 Black |  iPad mini 4 Silver |  Watch Series 3 SG | Sony Playstation 4 Slim

• ThunderNet
  • Laatst online: 16:17
quote:
BlackHmark schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:49:
Hier situatie dat wij begin 2015 nieuwbouw huis hebben gekocht, wat ook in 2015 is opgeleverd. Nu is het zo dat je voor belastingaangifte de WOZ-waarde van 2015 moet gebruiken met peildatum 01-2014.

Echter was er op 01-2014 nog helemaal niets gebouwd. Wat nu te doen met WOZ-waarde? 0 invullen lijkt me ook zo vreemd. Zelfs 01-2015 lag er ook maar iets meer dan alleen fundering.
http://www.belastingdiens...fait_berekenen/woz_waarde

Als er dan nog niks staat, dan lijkt me dat je de waarde van de grondprijs kunt invullen?

ThunderNet wijzigde deze reactie 16-02-2016 09:52 (6%)

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• PolarBear
  • Niet online
quote:
ThunderNet schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:51:
[...]

http://www.belastingdiens...fait_berekenen/woz_waarde

Als er dan nog niks staat, dan lijkt me dat je de waarde van de grondprijs kunt invullen?
quote:
Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht? Neem dan de waarde van de WOZ-beschikking die de gemeente heeft afgegeven, ook als die alleen betrekking heeft op de grond of op een gedeeltelijk afgebouwde woning.

Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor de gemeente nog geen WOZ-beschikking heeft afgegeven? Dan moet u zelf de waarde van de woning (laten) schatten. U moet hierbij uitgaan van de waarde die de woning op 1 januari van het voorgaande jaar zou hebben gehad. Deze waarde kunt u vaststellen door te kijken naar de waarde van soortgelijke woningen.
Volgens mij is de Belastingdienst redelijk duidelijk? Als er vorig jaar geen woning stond dan geldt de waardering op basis van dat er geen woning is.

Dus eerst de gemeente vragen om een WOZ beschikking (als je die niet hebt ontvangen), is die er niet dan moet je zelf een schatting doen van de waarde (evt dus onbebouwd als dat op 1 jan zo was).

• ck2000nl
  • Laatst online: 20-11 10:14
quote:
henkbas schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:00:
[...]
Vorig jaar stond het aangifte ook niet meer vermeld op de site maar was het uiteindelijk wel te downloaden. Ik denk dat het straks wel weer te vinden zal zijn.
Nee, de ontwikkeling van de download versie (2015) is gestopt.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

quote:
ck2000nl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Nee, de ontwikkeling van de download versie (2015) is gestopt.
En op wat voor een bron baseer jij dit antwoord....?

• ck2000nl
Omdat ik aan de online versie werk (uh, test) ;) Er is geen fall back scenario meer, om op terug te vallen... 8)

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

quote:
ck2000nl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:42:
Omdat ik aan de online versie werk (uh, test) ;) Er is geen fall back scenario meer, om op terug te vallen... 8)
Dan hoop ik dat jij je werkt goed doet, vorig jaar was de online versie een ramp. Als dat dit jaar weer is ga ik een papieren versie aanvragen. })

• Cartman!
  • Niet online
Dat zou wel heel jammer zijn, ik vul t altijd graag offline in om het te bewaren en n paar dagen erna het met een frisse blik te controleren voordat ik t verstuur. Hopelijk kan dat online ook dan... Vorig jaar in t topic ook meerdere keren gelezen dat er n paar flinke bugs in zaten dus ik vrees dat minder gaat zijn dan de downloadbare versie.

• PolarBear
  • Niet online
Dat opslaan kan online ook, althans dat kon altijd dus ik ga er vanuit dat het er weer inzit.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:34
Voordeel van de andere versie was dat je die eenvoudig kon bewaren en vergelijken met andere jaren etc. Waardeloos dat die optie wg is :-(

• ck2000nl
Verdergaan met een nog niet ingezonden aangifte is gewoon mogelijk. Ook kan je een afdruk in PDF maken van je aangifte.

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
quote:
Cartman! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:57:
Dat zou wel heel jammer zijn, ik vul t altijd graag offline in om het te bewaren en n paar dagen erna het met een frisse blik te controleren voordat ik t verstuur. Hopelijk kan dat online ook dan... Vorig jaar in t topic ook meerdere keren gelezen dat er n paar flinke bugs in zaten dus ik vrees dat minder gaat zijn dan de downloadbare versie.
vorig jaar waren er in de online versie diverse rekenfouten behoorlijk in het nadeel van de belastingbetaler en dan heb ik het niet over 10 euro maar honderden.
Ik weet niet of je aanslag gebaseerd wordt op de online berekening maar als dat zo is dan ga ik het nog wel eens goed naast de belastingwetgeving houden.

• MarvinG
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:34
quote:
Cartman! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:57:
Online kun je, wanneer jij wilt, je aangifte opslaan en er weer verder meegaan zodra je daar weer tijd voor hebt. Zo kun je dus ook na het invullen opslaan in plaats van verzenden, om er een paar dagen later nog eens goed naar te kijken :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• sNielz123
  • Laatst online: 10-11 12:42
quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:08:
Nou voor mensen die in het buitenland wonen maar in hun geld verdienen moet het gewoon nog met formulieren....
Je hebt toch de applicatie op basis van het c-biljet? Die gebruik ik al jaren. Alleen de eerste keer moet je het M-biljet invullen en die is inderdaad alleen op papier.

• TripleQ
  • Niet online
Het is bijna zover :+

Weet iemand of het precies om 00:00 beschikbaar is zometeen? Dan kan ik gelijk al een proef berekening doen.

Ben echt benieuwd met mijn eerste koopwoning (eenmalig veel aftrek kosten), en een half jaar aan hra :+

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Wat ik nog weet van vorig jaar was het kort na 00:00 uur beschikbaar

EDIT: 00:16, mijn aangifte 2015 is ingevuld en de deur uit. Krijg weer een leuk bedrag terug

Speedmaster wijzigde deze reactie 01-03-2016 00:17 (41%)

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb hem ook vluchtig ingevuld,
Krijg ook een aardig bedrag terug.

Komend weekend maar eens de precieze getallen invullen.

Iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden, mijn studieschuld van 22k is in 2015 omgezet naar definitief (meteen afbetaald). En nu blijkt die al vooraf ingevuld staat als studiekosten die ik mag aftrekken..helemaal gespecificeerd per jaar zelfs. Gewoon 8k extra aftrekpost

*O*

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:04
quote:
TripleQ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:32:
Ik heb hem ook vluchtig ingevuld,
Krijg ook een aardig bedrag terug.

Komend weekend maar eens de precieze getallen invullen.

Iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden, mijn studieschuld van 22k is in 2015 omgezet naar definitief (meteen afbetaald). En nu blijkt die al vooraf ingevuld staat als studiekosten die ik mag aftrekken..helemaal gespecificeerd per jaar zelfs. Gewoon 8k extra aftrekpost

*O*
Zelf afbetaald neem ik aan? Of kwijtgescholden?

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• TripleQ
  • Niet online
Zelf betaald ja.
Diploma termijn van 10 jaar niet gehaald. Dus moest alle stufi weer terugbetalen.

Heb net hier de uitleg gelezen: tweede blokje

http://www.belastingdiens...t_omgezet_in_een_gift.htm

• Joosttweakers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-11 08:41
Meh. 7 maanden WW en sinds juli weer aan het werk, en ik mag nog 200 euro bij betalen ook. Had toch gehoopt iets terug te krijgen :/

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:21

rolandos582

Gaming addict x)

Mehh best veel betaald en veel overuren en krijg €150 terug. Beetje jammer wel

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-11 18:58
Zonet de app gebruikt. Ideaal als je geen zorgkosten, eigen woning en dergelijke hebt. :)

Halverwege het jaar van baan veranderd en ik heb verplicht mijn vakantiedagen moeten verkopen (ik mocht ze niet opmaken). Daardoor is er iets te veel arbeidskorting verrekend. Dus ik mag €200 betalen. ;(

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb wel een eigen huis en dan werkt de app ook prima. Alle gegevens (inkomen, betaalde belasting, WOZ waarde, betaalde rente, voorlopige teruggaaf) kloppen en ondanks die voorlopige teruggaaf krijg ik nog 750 extra terug. Erg fijne verassing :).

JvS wijzigde deze reactie 01-03-2016 07:19 (20%)

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-11 18:58
quote:
JvS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:18:
Ik heb wel een eigen huis en dan werkt de app ook prima. Alle gegevens (inkomen, betaalde belasting, WOZ waarde, betaalde rente, voorlopige teruggaaf) kloppen en ondanks die voorlopige teruggaaf krijg ik nog 750 extra terug. Erg fijne verassing :).
Cool. Het wordt wel steeds makkelijker zo (maar niet leuker). :)

• Aliene
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:51
Ik heb het ook net ingevuld, moet helaas wat betalen.

Nog wel een andere vraag. Toen ik inlogde zag ik dat ik nooit de aangifte over 2014 heb verzonden. Ik heb ook toen ook geen verzoek tot aangifte gehad, en ik krijg ook niks terug en hoef niks te betalen (gewoon fulltime gewerkt zonder enige bijzonderheden). Zijn er nu nog voordelen/nadelen om de aangifte nog in te sturen? Of kan dat uberhaupt niet meer?

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:05

Notna

Where are you?®

Woohoo, 79 euro terug *O* :+

Alles is beter dan moeten betalen denk ik dan maar ;)
quote:
Aliene schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:53:
Ik heb het ook net ingevuld, moet helaas wat betalen.

Nog wel een andere vraag. Toen ik inlogde zag ik dat ik nooit de aangifte over 2014 heb verzonden. Ik heb ook toen ook geen verzoek tot aangifte gehad, en ik krijg ook niks terug en hoef niks te betalen (gewoon fulltime gewerkt zonder enige bijzonderheden). Zijn er nu nog voordelen/nadelen om de aangifte nog in te sturen? Of kan dat uberhaupt niet meer?
AFAIK kan je tot 3 of 4 jaar terug nog IB opsturen of wijzigen zelfs. Of het voordeel heeft of niet ligt eraan of je verwacht geld terug te krijgen voor die periode of niet.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• henkjobse
Lekker dan, vooraf ingevulde gegevens ophalen mislukt. Hoe is er een mogelijkheid om dat in de online aangifte opnieuw te proberen? In de desktop versie kon je via een link opnieuw gegevens ophalen.

• ck2000nl
Aangifte verwijderen, en dan opnieuw aangifte doen. Dan wordt een nieuwe poging gedaan, om de via-gegevens op te halen.

• aksiram
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2016
quote:
TripleQ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:37:
Zelf betaald ja.
Diploma termijn van 10 jaar niet gehaald. Dus moest alle stufi weer terugbetalen.

Heb net hier de uitleg gelezen: tweede blokje

http://www.belastingdiens...t_omgezet_in_een_gift.htm
Vraagje, bij mij is ook in 2015 de diplomatermijn verstreken, maar staat de studieschuld niet ingevuld.

Heb over 2005-2010 stufi ontvangen, dit is al langere tijd geleden omgezet naar gift.
Voor een tweede studie heb ik stufi en lening gehad van half 2014 tot augustus 2015.

Kan ik de studieschuld nu zelf invullen? Of had dit vanzelf moeten gebeuren en klopt er iets niet aan mijn redenatie? :)

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:48
quote:
Technische fout
Er is een technische fout opgetreden. U bent automatisch uitgelogd. Probeer het later nog eens.
:(

• duckyvite
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:51
Ik zou dit jaar ingehouden loonheffing moeten terugkrijgen, maar in tegenstelling tot vorige jaren is het vakje loonheffing nergens te vinden. Weet iemand hoe dit zit?

• Zebby
  • Laatst online: 14:08

Zebby

Gamed

Oh, ik heb afgelopen jaar ook de studiekosten van mijn fiscaal partner afgetrokken, omdat we deze zelf moeten betalen en geen lening/vergoeding hiervoor krijgen (dit is jaar 9 vd 10) waardoor dit toch niet kwijtgescholden gaat worden. Ik begrijp dus dat ik moet wachten en dit dan waarschijnlijk pas na het 10e jaar moet gaan verrekenen?

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:05

Notna

Where are you?®

quote:
Ik heb die ook een paar keer gehad, met name in Chrome. Even een minuut of 5 wachten en dan opnieuw inloggen fixed het

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:46
Hoi ook even een vraagje over de loonheffing en arbeidskorting

Heb in 2014 een inkomen gehad van ongeveer 6.000 en toen kreeg ik loonheffing a 500 terug
Nu doe ik aangifte over 2015 met een inkomen van 7.000 en krijg ik mijn arbeidskorting terug van 350 i.p.v. de loonheffing a 670.

Dit is nogal een verschil, hoe kan dit?

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:41
even een vraagje ik had vorig jaar om te testen even wat bedragen ingevuld (gemaakte ziektekosten etc.) deze kon ik niet meer wijzigen terwijl hij nog niet verzonden of ondertekend ik was wel op de paginna om te ondertekenen. is deze bug inmiddels opgelost ?
vervolgens heb ik gewoon het aangifte programma gedownload en ingevuld.
maar aangezien ik het programma niet kan vinden vraag ik me af of deze nog komt.

• simons
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:17
U kunt nu niet inloggen op Mijn Belastingdienst

Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd. Wij vragen u om later terug te komen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat is een goede tijd om in te loggen?

Op de volgende tijden is het meestal niet zo druk:

's morgens voor 12.00 uur
maandag tot en met zaterdag van 12.00 tot 20.00 uur
's avonds na 23.00 uur

Het is alweer zover....

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:55
Misschien een stomme vraag, maar ik ga dit jaar voor het eerst een belastingaangifte doen. We hebben geen blauwe envelop gehad.

In 2015 ben ik halverwege het jaar getrouwd, waardoor er sprake is van een fiscale partner.

In december hebben we een huis gekocht & overdracht gehad op oudjaarsdag.

Als ik zo kijk dan zijn de volgende mogelijkheden er:
- ik (verdien het meest) doe aangifte en mijn partner niet. Ik ga hierbij de eenmalig aftrekbare kosten geheel op mij zetten (http://www.belastingdiens...enmalig_aftrekbare_kosten).

- we doen beiden aangifte en ik neem de eenmalig aftrekbare kosten op mij

- we doen beide aangifte en we splitsen de eenmalig aftrekbare kosten (50% op mij, 50% op mijn vrouw)

Optie 1 zou als ik zo snel op internet keek het voordeligst zijn?

• Iacobus
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:51
quote:
U kunt nu niet inloggen op Mijn Belastingdienst

Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd. Wij vragen u om later terug te komen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat is een goede tijd om in te loggen?

Op de volgende tijden is het meestal niet zo druk:
◾'s morgens voor 12.00 uur
◾maandag tot en met zaterdag van 12.00 tot 20.00 uur
◾'s avonds na 23.00 uur
Wat een vooruitgang, not. De oude applicatie kon je tenminste nog zelf invullen.

• simons
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:17
quote:
Iacobus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Wat een vooruitgang, not. De oude applicatie kon je tenminste nog zelf invullen.
QFT :)

Edit:
Tja wat een faal ook kan je inloggen krijg je dit...

De actueelberichten kunnen op dit moment niet worden getoond. Probeer het later nog eens.

simons wijzigde deze reactie 01-03-2016 09:30 (27%)

• jordyyyys
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:38
Aangifte staat klaar om te versturen, voor mijn gevoel een prima teruggave!

iPhone X 64 GB | Canon 40d | www.instagram.com/jorvisuals

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:48
quote:
Notna schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:58:
[...]

Ik heb die ook een paar keer gehad, met name in Chrome. Even een minuut of 5 wachten en dan opnieuw inloggen fixed het
Ik zat incognito. Waarschijnlijk lag het daaraan. ;) Is nu wel gelukt en krijg een erg leuk bedrag terug :9

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
"Maar" 200 euro terug... kak :P

Is het al bijna vrijdag?

• Nopheros
  • Laatst online: 19:00
Ik moet 13 euro bij betalen. In 2014 moest ik ook al bijbetalen maar dat zou komen omdat ik van werkgever gewisseld ben..

In 2015 ben ik niet gewisseld en nu moet ik weer bijbetalen.. Snap er weinig van..

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• Tjebakka

Tjebakka

Het is een stuk minder dan ik had gedacht :) (ik moet betalen)

Tjebakka wijzigde deze reactie 01-03-2016 11:09 (82%)

• PolarBear
  • Niet online
quote:
Nopheros schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:03:
Ik moet 13 euro bij betalen. In 2014 moest ik ook al bijbetalen maar dat zou komen omdat ik van werkgever gewisseld ben..

In 2015 ben ik niet gewisseld en nu moet ik weer bijbetalen.. Snap er weinig van..
Bedragen onder de 45 euro vallen onder de aangiftegrens, hoef je niet te betalen.

http://www.belastingdiens...ien_geen_aangifte_te_doen

• Nopheros
  • Laatst online: 19:00
quote:
PolarBear schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Bedragen onder de 45 euro vallen onder de aangiftegrens, hoef je niet te betalen.

http://www.belastingdiens...ien_geen_aangifte_te_doen
Thnx maar zover was ik ook. Staat ook in de aangifte zelf ;)

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True