Belastingaangifte 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 23:06
23 maart mijn aangifte ingediend, echter hier nog geen bericht mogen ontvangen :(

Heb dit via een stichting in laten vullen ivm aftrek posten van aankoop van een woning. Ik wilde zeker zijn dat ik er alles eruit haalde.

Ik zie dat zij een aangifte programma hebben gebruikt, unit 4 fiscaal gemak. Iemand ervaring mee?

Vind 't overigens raar dat ik nergens via de belasting site kan zien of ze is ontvangen.. Heb alleen een bevestigings mail vanuit de stichting dat deze is ingediend op 23 maart..

Maar ja, de BD heeft in principe nog een maand, dus ik moet maar geduld hebben :)

Edit; Jaja, eindelijk bericht van de BD. Definitieve aanslag is binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gruijters op 02-06-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 12:54
Eerste week maart aangifte gedaan...23 mei stond het op de rekening...
Leuke dag, 2x vakantie geld en de belasting teruggave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:06

tha_crazy

Mafketel

Afgelopen vrijdag definitieve aanslag binnen.
Dagtekening 3 juni.
Helaas nog niks gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 19:38
Vandaag brief ontvangen dat ik geen voorlopige teruggave krijg over 2015, er gaat eerst een inspecteur naar kijken. Belletje naar de belasting telefoon leerde dat dit een jaar kan gaan duren. Op de vraag wanneer ik dan de definitieve van 2014 kan verwachten was dat de wettelijke termijn eigenlijk 3 jaar is.

Het vermoeden was dat dit kwam doordat ik afgelopen jaar meerdere keren mn voorlopige teruggave had aangepast. Dit was juist bewust gedaan omdat er wat variatie in ons inkomen zat en ik problemen wilde voorkomen. De werkelijk reden is helaas niet te achterhalen.

Ik heb nu mijn lesje wel geleerd. Geen bewuste verlaging meer en een deel van het geld apart zetten voor het geval de voorlopige te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 21:10

arie_papa

Running on Ubuntu

MarcoL1978 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:30:
Vandaag brief ontvangen dat ik geen voorlopige teruggave krijg over 2015, er gaat eerst een inspecteur naar kijken. Belletje naar de belasting telefoon leerde dat dit een jaar kan gaan duren. Op de vraag wanneer ik dan de definitieve van 2014 kan verwachten was dat de wettelijke termijn eigenlijk 3 jaar is.

Het vermoeden was dat dit kwam doordat ik afgelopen jaar meerdere keren mn voorlopige teruggave had aangepast. Dit was juist bewust gedaan omdat er wat variatie in ons inkomen zat en ik problemen wilde voorkomen. De werkelijk reden is helaas niet te achterhalen.

Ik heb nu mijn lesje wel geleerd. Geen bewuste verlaging meer en een deel van het geld apart zetten voor het geval de voorlopige te hoog is.
Ik heb vorig jaar ook heel vaak mijn verwacht jaarinkomen aangepast in verband met wisselende inkomsten, maar bij ons is het gewoon goed gekeurd en inmiddels al uitbetaald. Het lijkt mij dat hier meer aan de hand is, wat dat is, is natuurlijk alleen maar gissen.

Maar waarom je van 2014 nog niet definitief is, vind ik helemaal raar. Volgens mij zijn ze in voor 2014 toch juist begonnen met meteen definitief maken van je aangifte?

edit:
Ah, in 2012 blijkbaar al

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 08-06-2016 14:54 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik heb van 2014 ook gewoon nog alleen een voorlopige aanslag gekregen, en van 2015 nu net weer. Maar goed, mijn situatie is wellicht niet helemaal doorsnee dus zal ergens wel een rood lampje zijn gaan branden bij de BD... vraag me wel af hoe lang ze er over gaan doen om een definitie aanslag te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 19:38
arie_papa schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Ik heb vorig jaar ook heel vaak mijn verwacht jaarinkomen aangepast in verband met wisselende inkomsten, maar bij ons is het gewoon goed gekeurd en inmiddels al uitbetaald. Het lijkt mij dat hier meer aan de hand is, wat dat is, is natuurlijk alleen maar gissen.

Maar waarom je van 2014 nog niet definitief is, vind ik helemaal raar. Volgens mij zijn ze in voor 2014 toch juist begonnen met meteen definitief maken van je aangifte?
edit:
Ah, in 2012 blijkbaar al
Ik vermoed dat het een streven was om gelijk een definitieve te sturen en de marketing afdeling het wat heeft opgeblazen.
Hielko schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:23:
Ik heb van 2014 ook gewoon nog alleen een voorlopige aanslag gekregen, en van 2015 nu net weer. Maar goed, mijn situatie is wellicht niet helemaal doorsnee dus zal ergens wel een rood lampje zijn gaan branden bij de BD... vraag me wel af hoe lang ze er over gaan doen om een definitie aanslag te versturen.
Volgens degene die ik aan de telefoon had kan het dus 3 jaar duren.Onze situatie was, op het kopen en verkopen van een huis in 2014, het banen wisselen in 2014 en 2015 en het doorgegeven van deze wijzigingen in de voorlopige aangifte na, heel normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoL1978 op 08-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 21:10

arie_papa

Running on Ubuntu

MarcoL1978 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:23:

Volgens degene die ik aan de telefoon had kan het dus 3 jaar duren.Onze situatie was, op het kopen en verkopen van een huis in 2014, het banen wisselen in 2014 en 2015 en het doorgegeven van deze wijzigingen in de voorlopige aangifte na, heel normaal.
Dan ben je aardig genaaid. Die instanties kennende gaan die maximaal gebruik van het termijn gebruik maken. In ieder geval termijn goed in de gaten houden en gelijk in gebreke stellen als ze de termijnen overschrijden.

En hopelijk is het helemaal niet nodig en jullie probleem snel opgelost :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 20:47
remcoboy1479 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:01:
Hier ook definitieve aanslag. Helaas nog een correctie gedaan 24-04, die is niet meegenomen.
Even gebeld, blijkt dat deze als bezwaar op de eerste aangifte wordt gezien. Hoef verder niets te doen, krijg binnen zes weken na deze aanslag een reactie. Of ik wel even het volledige bedrag kan overmaken.. Kan wel een uitstel van betaling aanvragen maar dat moet op papier helaas.
Vandaag een vermindering IB/PVV ontvangen.
Helaas geen nieuwe aanslag voor de zorgverzekeringswet, die ook verlaagd zou moeten zijn. Iemand enig idee of deze nog volgt?
Anders maar een brief naar het belastingkantoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
@remcoboy1479:
Even geduld. De nieuwe aanslag voor de Zorgverzekeringswet zal zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:31
8 Maart aangifte gedaan, vriendin heeft het geld al een aantal weken binnen, en ik heb nog steeds geen eens bericht voor definitieve aanslag... Wellicht omdat wij voor het eerst samen een huis gekocht hebben dat het langer gaat duren o.i.d.? (En zijn ook nog niet getrouwd...)

[ Voor 6% gewijzigd door clockw1ze op 15-06-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01

Speedmaster

Make my day...

Zo en vandaag de bonusbrief ook binnen, had ik op 29 April al mijn definitieve aanslag 2015, direct er een middelingsverzoek uitgestuurd over de periode 2013 - 2015 en daar vandaag dus de beschikking van binnen. Naast teruggave aanslag 2015, vakantiegeld 2016 nu dus deze maand ook maar een extraatje...Leuker kunnen we het niet maken..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik betaal rond de €400 per maand aan medicijnen uit eigen zak.

Is dat in Nederland belastingaftrekbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:42
Onnavolgbaar.

Mijn vrouw heeft geen inkomen, maar over 2015 toch aangifte gedaan i.v.m. uitbetaling heffingskortingen; de berekening op de aangifte resulteerde in een teruggave van ~700 euro (gemaximeerd op de belasting die ik moest betalen).

Op haar voorlopige aanslag (dagtekening 10 juni; toen was mijn definitieve aanslag al binnen) staat dat ze ~1800 euro terugkrijgt (zonder dat duidelijk is waar dat bedrag vandaan komt), en dat bedrag wordt inderdaad gestort. In afwachting van een juiste aanslag het verschil met de aangifte maar even op de spaarrekening gezet.

De definitieve aanslag is nu ook binnen (dagtekening 29 juli). Die vermeldt doodleuk "Deze definitieve aanslag is vastgesteld overeenkomstig uw aangifte over 2015" en dus moet ze terugbetalen wat ze teveel had gekregen bij de voorlopige aanslag.

Die terugbetaling is logisch, maar waarom de voorlopige aanslag niet gewoon de aangifte volgde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Jerdenberg:
Uw vrouw kan als niet verdienende partner niet meer aan algemene heffingskorting uitbetaald krijgen als wat u aan inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen verschuldigd bent. Als uw vrouw begin 2015 al een voorlopige aanslag heeft gekregen (wordt in maandelijkse termijn uitbetaald) wordt dit bedrag verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:42
@fisbel:
De voorlopige aanslag kwam pas nadat de aangifte over 2015 in maart 2016 was ingediend. De berekening op die aangifte (voor het eerst mogelijk om erbij aan te geven op mijn aangifte, dus met mijn gegevens erbij) gaf de correcte teruggaaf, nl evenveel als ik uiteindelijk aan belasting verschuldigd was. Die foutieve 1800 euro werd uitbetaald op 9 juni 2016, toen ik mijn definitieve aanslag en terugbetaling op voorlopige aanslag al binnen had …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Jerdenberg:
Tja, er is 6 weken verwerkingstijd nodig. Kennelijk heeft het een en ander elkaar gekruist.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste