Belastingaangifte 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb geen bericht in mijn overheid, maar als ik daar even verder klik op "Mijn geregistreerd inkomen" staat daar
Mijn geregistreerd inkomen
Hier vindt u een overzicht van het inkomen dat de Belastingdienst van u heeft geregistreerd. U ziet alleen het totale inkomen dat per jaar is geregistreerd. Het inkomen vanaf 2013 wordt getoond.

2016: nog niet bekend
De Belastingdienst kan uw inkomen over het huidige jaar pas registreren vanaf eind april volgend jaar.

2015: € XX.XXX
Dit inkomen heeft de Belastingdienst geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting die u rond 7 mei 2016 hebt ontvangen. Op deze aanslag wordt dit inkomen 'Verzamelinkomen' genoemd.
Ik heb helemaal geen definitieve aanslag ontvangen rond 7 mei! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat wel meer mis denk ik want mijn boekhouder (eigen bedrijf) heeft op 21 maart de boel ingestuurd.
En in mijn berichtenbox staat nog helemaal niets aan informatie zelfs geen bericht om te bevestigen dat die ontvangen is. Maar heb alle correspondentie bewaard inclusief de bevestiging pdf van de belastingdienst.

Bij de belastingdienst staat die wel op 21 maart als ingestuurd.
Krijg ruim 2000+ terug dus nog even afwachten kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Ik zie net dat de genoemde datum bij het geregistreerde inkomen over 2014 een week eerder is dan dat het bericht daadwerkelijk is ontvangen. Als dat nu weer een week is is komt er 14 mei een bericht. Dat zal dan wel dinsdag worden.
Wel een beetje vaag allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Baldertt op 12-05-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
diehard889 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:11:
grrr, ik moet 2k terug dokken aan de BD
zoveel spaargeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Bij mij is het vandaag ook gestort. Maandag of dinsdag kreeg ik een brief met de definitieve aanslag.
De eerste week dat het kon heb ik aangifte gedaan, welke dag precies, weet ik niet meer.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
net an :) komt wel goed, had er ergens op gerekend dat ik 2k zou krijgen.
heb niet heel anders ingevuld dan vorig jaar.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PM_Petrol schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:35:
Bij mij is het vandaag ook gestort. Maandag of dinsdag kreeg ik een brief met de definitieve aanslag.
De eerste week dat het kon heb ik aangifte gedaan, welke dag precies, weet ik niet meer.
Het maakt voor de datum van terugbetaling dan ook al 10+ jaar niet meer uit wanneer je je aangifte gedaan hebt, het is niet zo dat je je geld eerder krijgt als je eerder aangifte doet. Het is dus volstrekt en totaal pointless om dat er steeds bij te melden.

Mijn broer, die zijn aangifte pas eind maart gedaan heeft (nou ja, ik voor hem dan), heeft bijvoorbeeld afgelopen woensdag zijn geld al terug gehad. Ik heb 5 maart mijn aangifte gedaan, en het nog niet terug.

Maargoed, het is dan ook nog geen 1 juli, dus als mensen nou gewoon eens ff gedud hebben, dan komt dat geld vanzelf wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Check binnen, dagtekening 12 mei, Rabo

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
10 mei bericht, dagtekening 12 mei en vandaag geld binnen (Rabo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Vandaag me centen binnen gekregen.
Dagtekening 10 Mei Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:44
net uurtje gelden ook het eerste deel online. dagtekening 14 mei. Dus zal volgende week wel de centen krijgen. Had 20 maart aangifte gedaan. Komt redelijk overeen met de teruggave vorig jaar kwa datum

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
ontvangst op 10 mei, dagtekening 11 mei, op 12 mei op de rekening Triodos (en 12 mei doorgesluisd naar aflossing hypotheek ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door NielsTn op 13-05-2016 13:54 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Net bericht via mijnoverheid.nl, dagtekening 14mei, dus ik verwacht het na de Pinksterdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:21
NielsTn schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:54:
ontvangst op 10 mei, dagtekening 11 mei, op 12 mei op de rekening Triodos (en 12 mei doorgesluisd naar aflossing hypotheek ;) )
Maar, krijg jij dan tienduizend euro terug of lis je al kleinere bedragen af op je hypotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

PromWarMachine

Forsaken Archer

tweakerdennis schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:07:
[...]

Maar, krijg jij dan tienduizend euro terug of lis je al kleinere bedragen af op je hypotheek?
Je kunt ook gewoon €50 aflossen op je hypotheek hoor.. zou ik ook doen als ik nog voor 6% zou zitten. :P
Duurt wel wat langer voor je er wat van gaat merken..

Inmiddels heb ik ook bericht ontvangen. Dagtekening 14 mei. Bijzonder, want dat moet het op mijn kalender nog worden.. maar goed, ergens volgende week geld.. dat wordt een leuke maand! :9

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PromWarMachine schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:30:
Inmiddels heb ik ook bericht ontvangen. Dagtekening 14 mei. Bijzonder, want dat moet het op mijn kalender nog worden.. maar goed, ergens volgende week geld.. dat wordt een leuke maand! :9
Nee dat doet de Belastingdienst altijd met dit soort semi automatische berichten. Is alleen maar in je voordeel, je hebt langer tijd om bezwaar te maken of te betalen (termijnen vanaf de dagtekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 08:48
tweakerdennis schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:07:
[...]

Ik los tussentijds in het jaar (ook) af, teruggave is ca. 1500 eur (slechts ;) )
Rente spaarrekening nagenoeg nul.
Rente aflosvrije hyp 5,2%

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 13-05-2016 21:06 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net digitale brief gehad, met dagtekening van 21 mei. Geld is ook al op mijn rekening gestort (Rabo), toch weer een kleine 2000 euro terug dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2016 13:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wildhagen, weet je nog je aangifte datum ? :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist digitale post gehad met dagtekening 21 mei maar nog niks ontvangen abn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:28:
Zojuist digitale piat gehad met dagtekening 21 mei maar nog niks ontvangen abn
Het is dan ook pas de 17de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zo maar zie toch meerdere mensen zojuist ook die geld al hebben
Zou wel fijn zijn om alvast wat rekeningen te betalen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Capo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:25:
Wildhagen, weet je nog je aangifte datum ? :)
Dat was op 5 maart. Maar dat is eigenlijk niet echt relevant, want het maakt voor het moment van teruggave niet uit wanneer je aangifte doet (nou ja, zolang je het maar voor 1 mei doet dan uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Ach, ik zit er ook op te wachten (dagtekening 11 mei), maar heb ook nog niks ontvangen.
Volgens mij is het gewoon max. 7 werkdagen na dagtekening, dus de 23e zou het sowieso binnen moeten zijn, Mag altijd eerder natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Laatst online: 29-08 17:47
Ik zit nog te wachten tot ik eindelijk wat hoor van ze, 16 maart alles laten invullen maar helaas nog niets gehoord ;(
Zou bijna 950 terug krijgen van ze, kan dat geld goed gebruiken voor de nieuwe auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Dat was op 5 maart. Maar dat is eigenlijk niet echt relevant, want het maakt voor het moment van teruggave niet uit wanneer je aangifte doet (nou ja, zolang je het maar voor 1 mei doet dan uiteraard).
Dat blijkt inderdaad. Aangifte en teruggave is erg verschillend in dit topic.

Afgelopen jaar huis gekocht en wil BD centen graag in hypotheek stoppen. Aflossen is fijn ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik heb (na de definitieve aanslag) nog een wijziging gedaan omdat ik een aftrekpost was vergeten, in overleg met de BD.
Iemand ervaring met hoe lang het ongeveer duurt voordat hier weer een reactie op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Dacht ik vandaag eindelijk ook de definitieve aanslag in mijn berichten box te krijgen... Melding van onderhoudswerkzaamheden bij de BD :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
Vandaag brief ontvangen dat ik geld terug krijg over 2015, had trouwens van 2014 ook ingevuld dit was ik vorig jaar vergeten door te sturen :P voor dat jaar zou ik nog 230 terug krijgen maar krijg ik dat ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24
Meulendijks89 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:24:
Vandaag brief ontvangen dat ik geld terug krijg over 2015, had trouwens van 2014 ook ingevuld dit was ik vorig jaar vergeten door te sturen :P voor dat jaar zou ik nog 230 terug krijgen maar krijg ik dat ook nog?
Andersom weten ze je ook te vinden :+ als je 230 had moeten betalen :+
dus ja dat ga je uiteindelijk nog wel eens terug krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
Waah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Andersom weten ze je ook te vinden :+ als je 230 had moeten betalen :+
dus ja dat ga je uiteindelijk nog wel eens terug krijgen :9
Hehe :P had 2014 de zelfde dag doorgestuurd als 2015 maar van 2014 nog niks gezien.. 2015 vandaag ontvangen.

Heb gelukkig nog nooit hoeven betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Meulendijks89 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Hehe :P had 2014 de zelfde dag doorgestuurd als 2015 maar van 2014 nog niks gezien.. 2015 vandaag ontvangen.

Heb gelukkig nog nooit hoeven betalen :P
Volgens mij is het nu voor begin mei terug, is voor juli bericht (ondanks de miljoenen aangiftes). Als je daarna aangifte doet (wat jij voor 2014 dus doet) krijg je vaak binnen X maanden bericht (ik dacht 3, someone correct me if i'm wrong!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Volgens mij is het nu voor begin mei terug, is voor juli bericht (ondanks de miljoenen aangiftes). Als je daarna aangifte doet (wat jij voor 2014 dus doet) krijg je vaak binnen X maanden bericht (ik dacht 3, someone correct me if i'm wrong!)
Nee 3 klopt wel ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 12:34

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

15 maart ingediend, kreeg gisteren bericht! dagtekening 21 mei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
22 maart ingediend, hier nog helemaal niks gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:00
hier de brief ontvangen met dagtekening 14 mei maar nog geen geld op de rekening :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Gisteren mijn voorlopige aanslag 2015 gehad, 21 mei 2016, nu nog het geld :+
De definitieve aanslag komt ooit wel een keer, die van 2014 heb ik ook pas sinds eind maart binnen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

En hier is het binnen!, 7 dagen na dagtekening (11 mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Op 11 mei bericht gehad met dagtekening 14 mei gelijk de definitieve aanslag. Nu net bijgeschreven, nog eerder dan vorig jaar. :D

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
steppy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:07:
15 maart ingediend, kreeg gisteren bericht! dagtekening 21 mei..
Dan mogen ze bij mij wel eens gaan opschieten :( hopelijk ergens deze week bericht dan.
Ik had namelijk de 16e ingediend

[ Voor 6% gewijzigd door kokkie20 op 18-05-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:35
Hoezo mogen ze opschieten? Voor 1 juli krijg je bericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Aschtra schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:38:
Hoezo mogen ze opschieten? Voor 1 juli krijg je bericht....
Omdat ik het geld momenteel erg goed kan gebruiken om een nieuwe auto aan te schaffen aangezien die van mij er binnenkort heel snel mee gaat ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook nog geen geld ontvangen terwijl de ik de definitieve aanslag al heb gekegen met dagtekening 14 mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

14 mei digitale post ontvangen, cannot wait. Net huis gekocht, dus krijg aardig wat centjes terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kokkie20 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Omdat ik het geld momenteel erg goed kan gebruiken om een nieuwe auto aan te schaffen aangezien die van mij er binnenkort heel snel mee gaat ophouden.
Dat is toch niet t probleem van de Belastingdienst, voor 1 juli krijg je bericht...die zekerheid heb je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 19:55
kokkie20 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Als je daarmee afhankelijk bent van je belastingteruggave zal ik het nog eens gaan overwegen. 14de dagtekening vandaag ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door xzaz op 18-05-2016 17:02 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen geld ontvangen (dagtekening 21 mei ) dus vrolijk de zomer beginnen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 21:10
Wat bedoelen jullie met dagtekening? Als ik kijk op mijn belastingdienst, zie ik voorlopige aanslag (per post) in mijn inbox sinds de 15e van mei. Thuis heb ik echter nog geen brief ontvangen op de mat. Ik heb de aangifte gedaan op 10 maart.

Gaat het bij jullie om definitieve of voorlopige aanslagen? Op mijn overheid zie ik overigens helemaal geen updates. Ik snap niet echt waarom ze nog steeds de voorlopige aanslagen per post sturen en niet gelijk digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Freshnub schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:10:
Wat bedoelen jullie met dagtekening? Als ik kijk op mijn belastingdienst, zie ik voorlopige aanslag (per post) in mijn inbox sinds de 15e van mei. Thuis heb ik echter nog geen brief ontvangen op de mat. Ik heb de aangifte gedaan op 10 maart.

Gaat het bij jullie om definitieve of voorlopige aanslagen? Op mijn overheid zie ik overigens helemaal geen updates. Ik snap niet echt waarom ze nog steeds de voorlopige aanslagen per post sturen en niet gelijk digitaal?
De brief heeft een dagtekening (uit mn hoofd linksboven).
Ik kreeg de brief op 8 mei, met dagtekening 10 mei en 12 mei had ik mn geld :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Freshnub schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:10:
Wat bedoelen jullie met dagtekening?
De datum die op de brief staat waarin staat hoeveel je terug krijgt (of hoeveel je bij moet betalen) :)

Die ligt altijd een paar dagen in de toekomst, dat heet postdateren. Zie Wikipedia: Dagtekening.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

9 maart aangifte gedaan.. Nog geen antwoord gekregen.

Krijg je enkel via de post een update over het resultaat ? of komt er ook een digitale melding met ofwel het resultaat, ofwel dat de brief verstuurd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Oogje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:35:
[...]

De brief heeft een dagtekening (uit mn hoofd linksboven).
Ik kreeg de brief op 8 mei, met dagtekening 10 mei en 12 mei had ik mn geld :)
Dagtekening 14 mei, nog geen euro terug mogen ontvangen op mijn rekening :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik krijg geen euro.
Heb het zo verdeelt dat m'n vriendin alles krijgt.
Of 400 euro terug betalen, of alles naar m'n vriendin duwen en 1200 terug krijgen + 100 euro terug betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Via hoeveelkrijgjij.nl op 20 Feb beslasting teruggave ingediend. Daarbij dezelfde dag nog een bevestiging gekregen dat ze dit doorsturen.

Nu zijn we 4 maanden verder en ik heb nog niks gehoord en/of gekregen :(

Hoor overal om me heen "heb geld van de belasting gekregen", maar mijn rekening blijft leeg :p

Ook zie ik helemaal geen telefoonnummer + een mail gestuurd afgelopen maandag waar ik nog geen antwoord van heb gekregen.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:21
xoniq schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:21:
Ik krijg geen euro.
Heb het zo verdeelt dat m'n vriendin alles krijgt.
Of 400 euro terug betalen, of alles naar m'n vriendin duwen en 1200 terug krijgen + 100 euro terug betalen.
Dat klinkt nogal dubieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:16

Speedmaster

Make my day...

Knamix schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:30:
Via hoeveelkrijgjij.nl op 20 Feb beslasting teruggave ingediend. Daarbij dezelfde dag nog een bevestiging gekregen dat ze dit doorsturen.

Nu zijn we 4 maanden verder en ik heb nog niks gehoord en/of gekregen :(

Hoor overal om me heen "heb geld van de belasting gekregen", maar mijn rekening blijft leeg :p

Ook zie ik helemaal geen telefoonnummer + een mail gestuurd afgelopen maandag waar ik nog geen antwoord van heb gekregen.

Zou dit gewoon bij de belastingdienst zelf regelen ipv bij een dubieuze marktpartij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
28 Maart aangifte -> 19 Mei digitale post -> 21 Mei dagtekening. Definitieve aanslag.
Geld zal wel volgende week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Knamix schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:30:
Via hoeveelkrijgjij.nl op 20 Feb beslasting teruggave ingediend.
Geen ervaring. Wat doet die club en vooral, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Reinier schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Geen ervaring. Wat doet die club en vooral, waarom?
Dit dus:

Als je loonheffing kunt terugkrijgen, bieden we je de mogelijkheid om Hoeveelkrijgjij.nl voor jou belastingaangifte te laten doen. De kosten hiervan zijn 10% van jouw teruggave, met een maximum van € 20,00. Je kunt zelf kiezen of je ons aangifte wilt laten doen; uitrekenen hoeveel je terugkrijgt is kosteloos.

Dit kost dus geld, terwijl je het makkelijk zelf kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05

Polycom

Poes van goud

"Je hebt domme mensen, en mensen die net slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken". Laat het een wijze les zijn. Belasting aangifte doen is echt een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Haan

dotnetter

PuDy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:18:
"Je hebt domme mensen, en mensen die net slim genoeg zijn om daar gebruik van te maken". Laat het een wijze les zijn. Belasting aangifte doen is echt een fluitje van een cent.
Als je alleen ergens in loondienst bent, een hypotheek hebt waar verder niets aan wijzigt en wat spaargeld op de bank hebt staan wel ja.

Maar ik heb bijvoorbeeld afgelopen jaar een huis verkocht en gekocht, en heb toch wel een paar uur zitten puzzelen om de +/-10 hypotheekposten goed ingevuld te krijgen* want dat kwam niet volledig vooringevuld mee. En dan heb ik al meer kennis van zaken dan gemiddeld vanwege mijn werk als developer waar ik oa. bouw aan belastingaangifte software.

*(sowieso alles dubbel, voor 50% mezelf en 50% partner, nog een tijdelijke annuïtenhypotheek voor het nieuwe huis toen mijn bankspaarhypotheek nog op het oude huis zat, en een extra stukje hypotheek omdat we nog iets meer aan het nieuwe huis wilden verbouwen dan vantevoren gepland

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Ik heb nog steeds geen digitale post ontvangen, maar er zijn net wel 2 brieven bezorgd in blauwe enveloppen; 1 voor mij en 1 voor mevrouw Baldertt. Dagtekening 21 mei. Definitieve aanslag. Nu wachten op het geld.

Edit: inmiddels ook digitale post.

[ Voor 8% gewijzigd door Baldertt op 20-05-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Haan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:48:
Maar ik heb bijvoorbeeld afgelopen jaar een huis verkocht en gekocht, en heb toch wel een paar uur zitten puzzelen om de +/-10 hypotheekposten goed ingevuld te krijgen* want dat kwam niet volledig vooringevuld mee. En dan heb ik al meer kennis van zaken dan gemiddeld vanwege mijn werk als developer waar ik oa. bouw aan belastingaangifte software.
In dat geval zou ik het persoonlijk uitbesteden aan iemand die er echt verstand van heeft en er bij voorkeur z'n werk van heeft gemaakt. Die paar tientjes die dat kost verdienen zich dan heel snel terug is mijn ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 20-05-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Nou. Bij mij hebben ze besloten erin te gaan duiken. Geen voorlopige aanslag, maar alleen een definitieve als de inspecteur hem heeft doorgenomen.

Bij mijn weten niks geks dit jaar. Sterker nog, in 2014 mijn zaakje opgezegd, waardoor ik over 2015 voor het eerst in jaren "simpel" als particulier aangifte kon doen. Wel het eea nieuw aan vermogen en studieschuld tov voorgaande jaren. Dus misschien is dat het. Of ik ben gewoon uit de steekproef gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
gister (19 mei) ingelogd bij mijnbelastingdienst, zag daar dat mijn voorlopige aanslag binnen was, dagtekening 14 mei. Ik heb op 8 maart aangifte gedaan, vandaag geld op mijn rekening, en vandaag dan ook de brief binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:05:
14 mei digitale post ontvangen, cannot wait. Net huis gekocht, dus krijg aardig wat centjes terug :)
Centjes staan erop! :) Dat wordt weer lekker shoppen voor het huissie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Centjes staan erop! :) Dat wordt weer lekker shoppen voor het huissie :D
Voorlopige aanslag met dagtekening 21 mei, cenjes staan erop sinds gisteren (19-05).

Het betreft hier een voorlopige en geen definitieve. Iemand enig idee, hoe lang het duurt voordat dit definitief wordt goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
wienesroa schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Voorlopige aanslag met dagtekening 21 mei, cenjes staan erop sinds gisteren (19-05).

Het betreft hier een voorlopige en geen definitieve. Iemand enig idee, hoe lang het duurt voordat dit definitief wordt goedgekeurd?
ik kreeg 1 a 2 maand geleden bericht dat 2014 definitief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Kijk, dat schiet op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik heb niet gecontroleerd wat de dagtekening was, maar op maandag (mijn vrouw) en dinsdag (ik) hebben wij via mijnoverheid.nl onze voorlopige ontvangen. Gisteren allebei de blauwe envelop ontvangen en de centjes op onze rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Vandaag definitieve aanslag, dagtekening 21 mei.
Bijna historisch feit, zo snel de definitieve. Vorige maand nog de aanslag 2014 ontvangen, afgelopen 10 jaar duurde het altijd 1-2 jaar voor de definitieve kwam (waarom? geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:20
Hier vandaag ook een lekkere dag, salaris + vakantiegeld en de brief van de definitieve aanslag ontvangen. Dus smiddags nogmaals de rekening gecheckt en alles stond er netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
Ik heb nog steeds geen definitieve 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KingKoning schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:51:
Nou. Bij mij hebben ze besloten erin te gaan duiken. Geen voorlopige aanslag, maar alleen een definitieve als de inspecteur hem heeft doorgenomen.

Bij mijn weten niks geks dit jaar. Sterker nog, in 2014 mijn zaakje opgezegd, waardoor ik over 2015 voor het eerst in jaren "simpel" als particulier aangifte kon doen. Wel het eea nieuw aan vermogen en studieschuld tov voorgaande jaren. Dus misschien is dat het. Of ik ben gewoon uit de steekproef gekomen.
Zoiets wil zeer zeker niet meteen zerggen dat je iets fout gedaan hebt. Hoogstwaarschijnlijk ben je gewoon in een steekproef terecht gekomen ja. Als je alles gewoon netjes ingevuld heb is er nothing to worry about :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Gisteravond (om 22:33) de mail gehad met mijn definitieve aanslag voor 2015, dagtekening 21 mei (vandaag dus). Lekkere periode deze maand zo _/-\o_ :D :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
wildhagen schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 05:09:
[...]

Zoiets wil zeer zeker niet meteen zerggen dat je iets fout gedaan hebt. Hoogstwaarschijnlijk ben je gewoon in een steekproef terecht gekomen ja. Als je alles gewoon netjes ingevuld heb is er nothing to worry about :)
Precies, ze hebben ook elk jaar een of meer aandachtspunten en daar willen ze dan toelichting/bewijs van zien. Het enige vervelende is dat het je meer tijd kost, als je details uit je administratie moet gaan aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hier ook bericht in de inbox. Maar dagtekening is pas 28 mei :(

Geld kan meteen naar 2x verticale screens voor de ramen. Scheelt weer mooi wat hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dagtekening 14 mei.. kreeg ik vandaag een brief in de bus dat ze m'n rekeningnummer niet hebben en daarom geen geld kunnen overmaken.

Snap ik, dat klinkt ook best lastig.
Behalve natuurlijk als je weet dat ik de afgelopen 12 jaar wegenbelasting van dat rekeningnummer heb betaald, ik vorig jaar bij de inkomstenbelasting moest betalen en dat ook vanaf dat rekeningnummer heb gedaan..

Los daarvan.. ik kreeg instructies om het met 'een formulier' te wijzigen.
Ik was al bang dat het via de post moest, maar het kon digitaal! :*)
Het slechte nieuws: binnen 14 dagen (!) krijg ik bevestiging dat het gewijzigd is..

Dus wanneer ik het geld ga ontvangen? Ik reken maar op eind juli :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 10:18
PromWarMachine schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:49:
Dagtekening 14 mei.. kreeg ik vandaag een brief in de bus dat ze m'n rekeningnummer niet hebben en daarom geen geld kunnen overmaken.

Snap ik, dat klinkt ook best lastig.
Behalve natuurlijk als je weet dat ik de afgelopen 12 jaar wegenbelasting van dat rekeningnummer heb betaald, ik vorig jaar bij de inkomstenbelasting moest betalen en dat ook vanaf dat rekeningnummer heb gedaan..

Los daarvan.. ik kreeg instructies om het met 'een formulier' te wijzigen.
Ik was al bang dat het via de post moest, maar het kon digitaal! :*)
Het slechte nieuws: binnen 14 dagen (!) krijg ik bevestiging dat het gewijzigd is..

Dus wanneer ik het geld ga ontvangen? Ik reken maar op eind juli :)
Ja dat is zo achterlijk daar, betaalde jaren motorrijtuigenbelasting, op gegeven moment zou ik 3 euro terug krijgen, maar ze hadden mijn rekeningnummer niet.....oh nee?! Waar incasseerde je elke maand het geld vanaf dan?! :@

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien zijn er meerdere rekeningnummers bekend en wilt de BD zeler weten dat ze op het juiste reknr storten.

Vervelend zou zijn, als het op een verkeerde rekening terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker...
Uhhhhhhhh 2 brieven tegelijk ontvangen. in de digitale mailbox met paar uur verschil..

Bericht 1 voorlopige aanslag u krijgt XXX terug.
Bericht 2 u ontvangt geen voorlopige aanslag..

Nu lijkt het er wel heel sterk op dat brief 2 alleen over de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet gaat..

Ik vermoed dat dit over het deel gaat wat ik over de winst uit onderneming (inkomen) zou betalen.
Echter was het mijn eerste boekjaar en door de starterskorting bleef er een negatief resultaat over.

Maar lekker duidelijk zijn ze hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
martinusz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:07:
[...]

Ja dat is zo achterlijk daar, betaalde jaren motorrijtuigenbelasting, op gegeven moment zou ik 3 euro terug krijgen, maar ze hadden mijn rekeningnummer niet.....oh nee?! Waar incasseerde je elke maand het geld vanaf dan?! :@
Misschien betalen je ouders je MRB voor je en heb je hun rekeningnummer opgegeven?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
Brief ondertussen ontvangen dagtekening 21 mei, niks ontvangen nog. Dacht ING-> ING moet wel sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:18
Hier ook dagtekening 21 mei definitieve aanslag. Brief afgelopen vrijdag ontvangen. Geld staat er ook nog niet op. Heb ING trouwens. Zal er ergens deze week wel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:20
Hier ook definitieve aanslag. Helaas nog een correctie gedaan 24-04, die is niet meegenomen.
Even gebeld, blijkt dat deze als bezwaar op de eerste aangifte wordt gezien. Hoef verder niets te doen, krijg binnen zes weken na deze aanslag een reactie. Of ik wel even het volledige bedrag kan overmaken.. Kan wel een uitstel van betaling aanvragen maar dat moet op papier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Laatst online: 15-09 15:20
Ook hier dagtekening op 21 mei en gister stond het al op de rekening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:56
Ook hier de brieven binnen, zowel voor mij als mijn partner. De absurd hoge voorheffing voor mijn partner (zzp-er) van vorig jaar komt weer bijna volledig terug. Helaas zonder fiscale rente, maar het scheelde wel 1,2% vermogensrendementsheffing. Samen met mijn teruggave en vakantiegeld een tijdelijk gevoel van welvaart (want de hoge teruggave van mijn partner kwam door minder inkomsten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:18
XNL073 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:22:
Hier ook dagtekening 21 mei definitieve aanslag. Brief afgelopen vrijdag ontvangen. Geld staat er ook nog niet op. Heb ING trouwens. Zal er ergens deze week wel op staan.
Vanmorgen stond het geld op mn rekening >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Heeft de belastingdienst een uiterste datum waarop ze iets moeten laten weten? 3 februari mijn aangifte ingediend en ik heb nog steeds niet van ze gehoord. Ik vindt dat vreemd gezien ik hier van mensen lees dat ze de aangifte een stuk later hebben doorgestuurd en al iets hebben gehoord.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53

Onbekend

...

Dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan, of je hebt een bijzondere aangifte waar meer tijd voor nodig is.
Je kunt ze altijd even bellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Redax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:55:
Heeft de belastingdienst een uiterste datum waarop ze iets moeten laten weten? 3 februari mijn aangifte ingediend en ik heb nog steeds niet van ze gehoord. Ik vindt dat vreemd gezien ik hier van mensen lees dat ze de aangifte een stuk later hebben doorgestuurd en al iets hebben gehoord.
Enige is dat ze voor 1 juli geld overmaken (indien geen bijzonderheden).
Er is verder geen logica of volgorde dat degene die het eerste indienen bericht krijgen en/of geld gestort krijgen / moeten betalen

Dus gewoon geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Redax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:55:
Dan vraag ik me af waar en hoe je aangifte heb gedaan aangezien dat pas vanaf 1 maart mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Highland schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:47:
De absurd hoge voorheffing voor mijn partner (zzp-er) van vorig jaar komt weer bijna volledig terug.
Dat heb je dan zelf opgegeven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:56
Ze houdt zelf haar administratie bij, dus hoe het precies is verlopen weet ik eerlijk gezegd niet. De voorheffing is gebaseerd op haar verdiensten het jaar daarvoor, afgelopen jaar waren de verdiensten minder en kosten hoger. Ze had wellicht om een aanpassing kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
KingKoning schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:51:

Had ik ook met mijn laatste BTW-aangifte als ondernemer over 2015. Als je administratie een beetje op orde is en je kan aantonen dat de cijfers kloppen is er niks aan de hand. Kreeg ook gewoon netjes bericht van de inspecteur dat alles correct was :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Net de brief gehad met dagtekening 28 mei dus zal volgende week wel erop staan. Heb mijn aangifte trouwens op 11 april gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Net bericht gekregen dat ik een bericht ontvangen had op de belastingdienst. Dagtekening? Was 27-5 waarschijnlijk dinsdag dan de brief binnen. Kan verder niets online inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Zo, de laatste definitieve aanslag is ook al binnen (3 personen totaal). Nog nooit zo snel klaar geweest met een belastingjaar. En ik heb al heel wat jaartjes ervaring :+
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste