SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
1 maart aangifte gedaan... en ik heb nog geen berichtAschtra schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:41:
Na aanleiding van de reacties hier ook net even gekeken in mijn berichtenbox. 1 maart aangifte gedaan, gisteren blijkbaar bericht binnen van definitieve aanslag. Dagtekening 11 mei
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Waarom? Omdat het kan!!
Vorige jaar heb ik de gewoon de volledige hypotheekrente aftrek gekregen, dus het leek me erg stug als het vorig jaar wel goed was, en dit jaar vanwege een nieuwe vraag dan opeens niet meer.LennG schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:27:
[...]
Wellicht een beetje laat, maar toch nog even het volgende.
Het verstrekken van informatie is een verplichting die rust op de schuldenaar en niet op de geldverstrekker.
Het verstrekken van deze informatie is een voorwaarde om de hypotheekrente af te kunnen trekken.
Wat echter zou kunnen is dat je ouders in dit geval wel de "juiste" melding hebben gedaan door het formulier in te vullen wat jij eigenlijk had moeten invullen.
Hoe dan ook ga ik het zeker uitzoeken. Bedankt voor je antwoord!
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Vroeg aangifte doen is geen garantie op vroeg bericht. Voor 1 juli krijg je bericht, dat is een gegeven en meer niet.Murzeltje schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:49:
[...]
1 maart aangifte gedaan... en ik heb nog geen bericht
Verwijderd
Niet elke aangifte wordt gecontroleerd. Als ik onterechte aftrekposten invoer dan krijg ik deze gewoon terug.Vorige jaar heb ik de gewoon de volledige hypotheekrente aftrek gekregen, dus het leek me erg stug als het vorig jaar wel goed was, en dit jaar vanwege een nieuwe vraag dan opeens niet meer.
Natuurlijk komt dat bij een controle wel aan het licht. Dit heb ik overigens al twee keer (binnen 3 jaar) meegemaakt. De controle bedoel ik dan hé
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Officieel +- 5 dagen na dagtekening. In praktijk meestal 2 dagen na dagtekening.Domino schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:50:
Ja. De dagtekening bovenaan is de datum waarop je (zeer waarschijnlijk) je geld gestort krijgt.
Allemaal trouwens bericht gehad via Mijn Overheid? Of ook per post?
[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 06-05-2016 14:27 ]
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Dat weet ikCartman! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:28:
[...]
Vroeg aangifte doen is geen garantie op vroeg bericht. Voor 1 juli krijg je bericht, dat is een gegeven en meer niet.
And on that bombshell: Ik heb zojuist de definitieve aanslag ontvangen
Precies hetgeen wat klerk zegt. Het feit dat in het aangifteprogramma een aftrekt verstrekt wordt, maakt niet dat het goed is. Als achteraf blijkt dat niet aan de voorwaarden voor het verlenen van betreffende aftrek is voldaan kan met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden. Vandaar het advies na te gaan of het goed geregeld is, dit soort correcties wil niemand achteraf.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Niet elke aangifte wordt gecontroleerd. Als ik onterechte aftrekposten invoer dan krijg ik deze gewoon terug.
Natuurlijk komt dat bij een controle wel aan het licht. Dit heb ik overigens al twee keer (binnen 3 jaar) meegemaakt. De controle bedoel ik dan hé
[ Voor 7% gewijzigd door LennG op 06-05-2016 23:47 ]
Ik heb op 5 of 6 maart aangifte gedaan en heb de definitieve ook binnen, ook de 10e het geld dan waarschijnlijk...ach komt niet op een dagje meer of minderLuuk schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:14:
Hier ook de centjes binnen op 10 mei. (Met een beetje geluk)
Aangifte gedaan op dag 1.
Hier ookDancis schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:52:
vandaag via mijn overheid de definitieve aanslag gekregen met als dagtekening 10 mei. Geld zal denk ik wel snel volgen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik heb nog maar net een maandje de definitieve aanslag 2014 binnen. Definitieve aanslag 2015 kan zo nog wel even duren.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Wie het nu al heeft of voor 1 juli is er hoogstwaarschijnlijk automatisch doorheen gekomen. Mensen die straks moeten/willen bellen na 1 juli wanneer hoor ik wat die staat op hold totdat een mens het heeft behandeld of de aangifte zit "vast" in de automatische systemen waardoor ie in een loop komt. Soms kan dat heel vervelend zijn. Inspecteur geeft de aangifte vrij, dan begint de aangifte weer van voor af aan in de automatische systemen. Mocht dat systeem weer een probleem tegen komen spuugt ie hem weer uit. Soms kan het daarom heel lang duren voordat je bericht krijgt (maanden of jaren) maar zijn meestal uitzonderingen/incidenteel dat het voorkomt. Bellen heeft altijd wel zin (ook al lijkt het van niet) om het even een zetje te geven maar ze doen er pas wat mee na 1 juli tot die tijd "hopen" ze dat ie er nog automatisch doorheen komt. Voor 1 juli bellen heeft geen zin.
In ieder geval mocht ja pas na 1 juli bericht krijgen wil dat niet perse zeggen dat ze je meteen als fraudeur bestempelen of iets anders bijzonders waar je wakker van moet liggen. Vaak is het zo dat je op de virtuele stapel ligt vanwege te weinig mankracht en/of dat je aangifte er niet automatisch door heen komt (en ondertussen zit de burger te zeuren om snellere afhandeling en minder ambtenaren...).
Of krijg je de definitieve niet via de inbox op mijn overheid?
Iemand verder enig idee, wanneer de (in mijn geval teruggave) overboeking wordt gedaan?
Definitieve krijg je ook via mijnoverheid, gisteren ontvangen, dagtekening 12 meiwienesroa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:28:
Ik heb via mijnoverheid geen definitieve aanslag. Wel een voorlopige. Terwijl ik dat kreng (heb laten invullen) ruim voor maart.
Of krijg je de definitieve niet via de inbox op mijn overheid?
Iemand verder enig idee, wanneer de (in mijn geval teruggave) overboeking wordt gedaan?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wel ruim op tijd ingevuld
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ja komt goed. Ik heb geen haastwienesroa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:36:
Dan wordt het nog even afwachten.
It's not who you are , it's who you know.
Haast heb ik ook niet, maar deze keer eens een forse teruggave, dus dan liever vandaag dan morgen
Met welke dagtekening? Hier dagtekening 10 mei en vorige week ontvangen. Denk dat ze vandaag beginnen met overmaken.troyk schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:38:
9 mei definitieve aanslag gekregen, tot dusver nog geen cent ontvangen.
Verwijderd
Ik heb al iets van 4 jaar elke keer op de dagtekening het geld ontvangen. Maar mijn vrouw krijgt altijd een berg geld, ik moet meestal betalen, dit jaar vreemd genoeg hoef ik NIHIL terug te betalen, mag ook wel eens.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 11:18 ]
Kreeg gister een mailtje van mijn overheid dat er een bericht voor me was

RDW: APK van het koekblik verloopt over 6 weken

Dagtekening 10-05-2016 inderdaad.Ryan_ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:43:
[...]
Met welke dagtekening? Hier dagtekening 10 mei en vorige week ontvangen. Denk dat ze vandaag beginnen met overmaken.
4 Mei ontvangen in MijnOverheid Inbox.
Verwijderd
fijne organisatie is het ook.
Nou, we zien wel. Zal er vast een dezer dagen wel opstaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 18:53 ]
Hier in ieder geval niet. Dagtekening was vandaag, ik heb geen cent zien binnen komen vandaag.Domino schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:50:
Ja. De dagtekening bovenaan is de datum waarop je (zeer waarschijnlijk) je geld gestort krijgt.
Vandaag wel de blauwe envelop gekregen. Geld zal ook wel snel volgen
Maar dat doet het dus niet.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Haha, dat is zeker waar. Misschien laten ze daarom nog even op zich wachten, ze willen gewoon niet direct al het geld betalenwienesroa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:40:
[...]
Haast heb ik ook niet, maar deze keer eens een forse teruggave, dus dan liever vandaag dan morgen.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
[ Voor 4% gewijzigd door Spotmatic op 11-05-2016 14:58 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:17:
Ik heb op 2 maart al aangifte gedaan en nog geen bericht terug ontvangen. Ik weet dat het tot 1 juli kan duren maar als ik hier hoor dat er al mensen bericht hebben gehad word ik toch een beetje ongeduldig...
Nee, helemaal niks nog. Er staat bij mijn belastingaangifte wel dat ie ontvangen is dus ik heb alles gedaan wat ik moest doen.
Ik heb de belastingdienst toevallig gebeld om mijn toeslagen te regelen en even vriendelijk geinformeerd. Ze gaf aan dat dagtekening 10 mei naar de bank is gegaan en dus nog voor het weekend zou moeten komen.
Nu deze maand nog vakantie geld van de werkgever ontvangen en mijn spaarrekening is weer lekker gevuld (net nieuwbouw huis, dan daalt je spaarrekening snel pff)
Als ik moet betalen dan weten ze me altijd snel te vinden.
Ik hoop dat het vandaag gestort wordt.
Zij wel ontvangen en ik nog niet.
Allebei ING
[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 12-05-2016 07:26 ]
BD is ook ING dus dat is goed verklaarbaar; rest van de banken gaat dan ook zo binnenkomen net voor 900 anders er 2minuten over.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:20:
10 mei heb ik ook en net gestort (ing)
20*350ZO45°
Hoe weet jij dat precies?Richard schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:49:
[...]
BD is ook ING dus dat is goed verklaarbaar; rest van de banken gaat dan ook zo binnenkomen net voor 900 anders er 2minuten over.
Is dat algemeen storting tijd?
CallmeGod schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:52:
[...]
Hoe weet jij dat precies?
Is dat algemeen storting tijd?
Volgens mij 6u, 12u en 16u toch?Richard schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:49:
[...]
BD is ook ING dus dat is goed verklaarbaar; rest van de banken gaat dan ook zo binnenkomen net voor 900 anders er 2minuten over.
Die tijden die jij noemt zullen weleens de correcte verwerkingsmomenten kunnen zijn; maar niet dat je het zichtbaar hebt op rekening. Die zijn juist 900 1300 1700 (als het niet van je huisbank afkomt)
Aangezien ING --> ING al binnen is voor de 10Mei Dagtekening Aangiftes; ga ik ervan uit dat de batch al gelopen heeft (alleen die is wel gruwelijk groot natuurlijk).
20*350ZO45°
Bedankt voor de informatie.Richard schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:05:
[...]
Die tijden die jij noemt zullen weleens de correcte verwerkingsmomenten kunnen zijn; maar niet dat je het zichtbaar hebt op rekening. Die zijn juist 900 1300 1700 (als het niet van je huisbank afkomt)
Aangezien ING --> ING al binnen is voor de 10Mei Dagtekening Aangiftes; ga ik ervan uit dat de batch al gelopen heeft (alleen die is wel gruwelijk groot natuurlijk).
Vanmorgen nog niks binnen (Rabobank)
Offtopic erger me wel aan Rabobank applicatie zo slecht, geen vingerscan, vastlopers.
Spijt dat ik van ING naar Rabobank ben gegaan.Dit ivm gezamenlijke rekening.
Ontopic: Vanmiddag nog maar eens kijken.
Offtopic: De Apple app schijnt brakker te zijn dan de Android app. Ik ben er juist heel erg tevreden mee (Android), loopt erg soepel. Op de iPad heb ik hem nog niet ge-updated vanwege de vele klachten.CallmeGod schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:13:
[...]
Bedankt voor de informatie.
Offtopic erger me wel aan Rabobank applicatie zo slecht, geen vingerscan, vastlopers.
Lijkt mij ook erg sterk dat ze het 's ochtends voor 9 uur overmaken, meestal lopen betaalbatches rond middaguur en einde van de dag.CallmeGod schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:13:
[...]
Bedankt voor de informatie.
Overigens nergens last van van de Rabobank App, gebruik het alweer een hele tijd en nooit problemen mee. Ook niet op laatste Iphone toestel met nieuwste software.
Ik gebruik zelf de laatste versie met combi iphone 6s, maar als ik de reviews lees is het in het algemeen niet echt een denderend applicatie. Kan natuurlijk per geval verschil in zitten. Maar tevreden ben ik er niet over.martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:20:
[...]
Lijkt mij ook erg sterk dat ze het 's ochtends voor 9 uur overmaken, meestal lopen betaalbatches rond middaguur en einde van de dag.
Overigens nergens last van van de Rabobank App, gebruik het alweer een hele tijd en nooit problemen mee. Ook niet op laatste Iphone toestel met nieuwste software.
Ik zie niks in mijn overheid....
In de PDF zelf staat het (dat is de brief zoals je hem zou ontvangen).Joostje123 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:31:
Waar kan je die dagtekening vinden?
Wat ook handig is, mijn overheid die je een mailtje stuurt als er een bericht voor je klaar staat. Ik ben op eigen initiatief gaan kijken en zag dat ook mijn definitieve aanslag voor mij klaar staat. Ben benieuwd wanneer het gestort wordt.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Als je de definitieve aanslag hebt ontvangen dan staat er rechts in de brief de dagtekening datum vermeld.Joostje123 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:31:
Waar kan je die dagtekening vinden?
20*350ZO45°
Dan zou hier via de Rabobank ook snel moeten komen.Richard schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:37:
F5F5F5 Rabo binnen dagtekening 10 mei.
Shop ze 👍
Ik krijg netjes een mailtje als ik een bericht in mijnoverheid.nl heb staan. Kwestie van je (correcte) email adres invullen op de site.Moet wel zeggen dat dat bericht meestal wel wat later word gestuurd als dat het daadwerkelijke bericht er staat. Ik keek ook op eigen initiatief en had inderdaad 1 bericht, 4 uur later pas een mailtje "U heeft een bericht in uw overheids mailbox" oid.w4rguy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:35:
[...]
In de PDF zelf staat het (dat is de brief zoals je hem zou ontvangen).
Wat ook handig is, mijn overheid die je een mailtje stuurt als er een bericht voor je klaar staat. Ik ben op eigen initiatief gaan kijken en zag dat ook mijn definitieve aanslag voor mij klaar staat. Ben benieuwd wanneer het gestort wordt.
Zie nog niks staan alleen dat mijn aangifte is ontvangen.CallmeGod schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Als je de definitieve aanslag hebt ontvangen dan staat er rechts in de brief de dagtekening datum vermeld.
Volgens mij had ik alles 7 maart opgestuurd.
Ook op https://mijn.overheid.nl/ niet?Joostje123 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:51:
[...]
Zie nog niks staan alleen dat mijn aangifte is ontvangen.
Volgens mij had ik alles 7 maart opgestuurd.
Nop, alleen waterschapbelasting
Ook op mijn.belastingdienst niet.
Maar ja voor juli bericht was het toch?
Dus dat duurt nog wel eventjes.
En wanneer heb je aangifte gedaan? Kan ook zijn dat je handmatig gecheckt wordt.Joostje123 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:57:
[...]
Nop, alleen waterschapbelasting
Ook op mijn.belastingdienst niet.
Maar ja voor juli bericht was het toch?
Dus dat duurt nog wel eventjes.
Ik heb hetzelfde probleem. Helaas ook geen mail gehad terwijl de definitieve aanslag wel klaar stond. Email adres is ook gewoon correct aangezien ik wel een "activatie" mail heb gehad. Contact gehad met de helpdesk maar die geven alleen maar standaard antwoorden.Murzeltje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:38:
[...]
Ik krijg netjes een mailtje als ik een bericht in mijnoverheid.nl heb staan. Kwestie van je (correcte) email adres invullen op de site.Moet wel zeggen dat dat bericht meestal wel wat later word gestuurd als dat het daadwerkelijke bericht er staat. Ik keek ook op eigen initiatief en had inderdaad 1 bericht, 4 uur later pas een mailtje "U heeft een bericht in uw overheids mailbox" oid.
All-Round nerd | iRacing Profiel
7 maart ingediendRyan_ schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:05:
[...]
En wanneer heb je aangifte gedaan? Kan ook zijn dat je handmatig gecheckt wordt.
Had niks veranderd alles was correct ingevuld moet 1000 euro terugkrijgen.
Maar ik zie het allemaal wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Joostje123 op 12-05-2016 10:16 ]
Volgende week m'n vakantiegeld.
Ik ben momenteel (nog) werkloos, dus deze maand is qua inkomsten wel weer even een verademing. M'n werkloosheidsuitkering, vakantiegeld en belastingteruggave. Maar eens fijn grotendeels op de spaarrekening zetten.
[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 12-05-2016 13:34 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2016 12:04 ]
Morgen wel vakantiegeld, en hopelijk dan ook het bgeld
[ Voor 47% gewijzigd door Daannn1987 op 12-05-2016 12:41 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Hier ook rabo met dagtekening 12 meimartinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:46:
Dagtekening 12 mei, vrouwlief heeft het net binnen gekregen (ABN), ik heb nog niets (RABO).
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Rabobank
[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 12-05-2016 13:43 ]
Verwijderd
Dagtekening 12 mei,
ABN, nog niets binnen, zal later op de dag meer bericht geven.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
We wachten af. Ik verwacht het geld eigenlijk pas volgende maand.
Deze maand is leuker, want combinatie met vakantiegeld, zoals iemand net al aanhaalde.
Morgen nieuwe ronde! Nieuwe kansen!
Het zal er morgen wel opstaan ga ik vanuit
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.