Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.727 views

Verwijderd

LED-Maniak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:49:
Prachtig wat men al verzint :)
Marktwaarde van gnosis was $29.85, dus als je ze nu van de hand doet heb je het al leuk gedaan.
Ja mooi he, en dan in de markt zetten voor $100.. En dan vanzelfsprekend weer zo'n lekker strak lijntje naar beneden net zoals bij zoveel nieuwe coins.. Ben benieuwd waar de bodem ongeveer gaat liggen, dan koop ik hem sowieso, wordt liefde op het 2e gezicht. O+

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
ik ben eigenlijk net een maandje bezig en heb alleen wat staan bij litebit. (140 euro). ik had voor 100 euro wat btc gekocht toen de koers op 900 dollar zat.
ook 100 stratis voor 37,- (waarde daarop zit nu op 67,-, dus dat is bijna verdubbelt :D)

ETH had ik er 1 gekocht op 50,- , maar verkocht op 39,- (ik wilde niet teveel verlies lijden gelijk, al had ik in eerste instantie niet verwacht dat de koers weer zo hoog zou stijgen). Al doende leert men. ik moet mij meer inlezen in de materie.

BTC laat ik gewoon lekker staan en ga straks met mijn winst spelen. Het is geen geld wat ik mis en al zijn het kleine aantallen, het is leuk om mee te beginnen

ik heb wel een kraken account, maar heb daar nog geen geld staan. ik kan bij kraken wel via een sepa overschrijving overmaken, maar ik heb geen flauw idee hoe lang dat duurt. Via iDeal is het makkelijkst.

Voor nieuwelingen kan het wel lastig zijn met al die wallets en waar je een beetje mee kan beginnen, exchanges, nieuws vergaren, waar op letten, etc

Ik ben benieuwd hoe anderen het doen met wallets, Is er niet ergens 1 'tool' die alle wallets aan kan?

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 10:31
NLMaca schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:58:

Ik ben benieuwd hoe anderen het doen met wallets, Is er niet ergens 1 'tool' die alle wallets aan kan?
Die snap ik niet helemaal. Er is wel een handige app voor android en iOS waarin je je cryptocurrencies kan bijhouden, Blockfolio. Maar weet niet of je dat bedoelt.

Voor de rest is een hardware wallet erg aan te raden. Cold storage is een goede 2e denk ik. Jammer alleen dat mijn Ledger Nano S geen XRP of GNT accepteert.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ETH had ik er 1 gekocht op 50,- , maar verkocht op 39,- (ik wilde niet teveel verlies lijden gelijk, al had ik in eerste instantie niet verwacht dat de koers weer zo hoog zou stijgen). Al doende leert men. ik moet mij meer inlezen in de materie.
Met geld dat je niet nodig hebt is vasthouden eigenlijk altijd het beste. Het kan 2 dagen, 2 maanden of 2 jaar duren voordat je weer winst hebt, maar de kans dat iets wat omhoog gegaan is weer hoog komt te staan is gewoon groot. Verlies pakken met geld wat je niet nodig hebt is zonde.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Waarom dumpt iedereen alles wat los en vast zit voor Bitcoin? Heb ik nieuws gemist?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:53

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
Noxa schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Er is wel een handige app voor android en iOS waarin je je cryptocurrencies kan bijhouden, Blockfolio. Maar weet niet of je dat bedoelt.

Voor de rest is een hardware wallet erg aan te raden. Cold storage is een goede 2e denk ik. Jammer alleen dat mijn Ledger Nano S geen XRP of GNT accepteert.
Thx voor de feedback, eigenlijk is dat wel wat ik bedoel. m.b.t de Nano Ledger is dat ook mijn vraag. Waar ga je dan XRP en GNT neer zetten? Hetzelfde geldt voor bijv ETH (daar kwam ik vorige keer op myetherwallet.com uit)

Als ik het zo zie kom je voor XRP dan hier uit: https://wallet.gatehub.net
Het is wel de bedoeling als ik het leuk ga vinden dat ik een hardware wallet aan wil schaffen.

Hoe gaat cold storage in zijn werk? of is dat wat je bedoelt met de Ledger?

Ik zit met name ook nog te zoeken wat het beste is. Of via een exchange aankopen, of via een broker. Dan heb je nog de verschillende wallets. Hoe werkt dat, hoe zit de security in elkaar. Ik sta er niet om te springen om overal maar mijn prive gegevens in te gaan vullen, etc. Leuk om uit te zoeken, dat zeker, maar het is af en toe nog wel zoeken.

Sorry voor de vragen. Op google is een hoop te vinden, maar ik vind het ook wel leuk om dit binnen een community te weten te komen hoe anderen dit doen. De eerste pagina in dit topic is niet helemaal meer up to date volgens mij

@PilatuS
Helemaal mee eens. Ik snap nu wel een beetje waar soms het paniek gedrag vandaan komt bij beurshandel. Ik had dit niet achter mijzelf gezocht haha. Alleen om na een maand al een groot deel van mijn speelgeld te verliezen, ging mij te ver. Maar net wat je zegt, het was zonde. Is een goede les geweest.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
NLMaca schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Thx voor de feedback, eigenlijk is dat wel wat ik bedoel. m.b.t de Nano Ledger is dat ook mijn vraag. Waar ga je dan XRP en GNT neer zetten? Hetzelfde geldt voor bijv ETH (daar kwam ik vorige keer op myetherwallet.com uit)

Als ik het zo zie kom je voor XRP dan hier uit: https://wallet.gatehub.net
Het is wel de bedoeling als ik het leuk ga vinden dat ik een hardware wallet aan wil schaffen.

Hoe gaat cold storage in zijn werk? of is dat wat je bedoelt met de Ledger?

Ik zit met name ook nog te zoeken wat het beste is. Of via een exchange aankopen, of via een broker. Dan heb je nog de verschillende wallets. Hoe werkt dat, hoe zit de security in elkaar. Ik sta er niet om te springen om overal maar mijn prive gegevens in te gaan vullen, etc. Leuk om uit te zoeken, dat zeker, maar het is af en toe nog wel zoeken.

Sorry voor de vragen. Op google is een hoop te vinden, maar ik vind het ook wel leuk om dit binnen een community te weten te komen hoe anderen dit doen. De eerste pagina in dit topic is niet helemaal meer up to date volgens mij

@PilatuS
Helemaal mee eens. Ik snap nu wel een beetje waar soms het paniek gedrag vandaan komt bij beurshandel. Ik had dit niet achter mijzelf gezocht haha. Alleen om na een maand al een groot deel van mijn speelgeld te verliezen, ging mij te ver. Maar net wat je zegt, het was zonde. Is een goede les geweest.
Ik heb zelf alles online staan bij Poloniex.com en volgens mij is het wel goed beveiligd met 2factor authentication.
Om voor elke coin een aparte wallet aan te maken zag ik zelf niet echt zitten, maar dit zal wel nodig zijn als je een echt nieuwe altcoin wilt hebben aangezien deze pas op een later tijdstip aan een exchange toegevoegd zullen worden.

PS. ik had eerder ook wat kleine alts bij Cryptsy staan maar die is dus verdwenen samen met een aantal coins. http://www.coindesk.com/c...s-digital-currency-steal/ dus helemaal safe ben je online nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 01-05-2017 22:50 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:21
kristof1234 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:59:
als GNOSIS op grote schaal predicties wil doen op basis van data, denken ze echt dat hun ethereum-based code het beter zal doen dan de algoritmes van facebook/google en andere big-data giganten die al 10 jaar in de business zitten? Ik snap de vernieuwing en toegevoegd waarde niet echt goed.
Gnosis doet zelf geen voorspellingen. Hun doel is om een soort gok-platform aan te bieden waarin gebruikers kunnen inzetten op de uitkomst van bepaalde gebeurtenissen. Vergelijkbaar met PredictIt.org, maar dan decentraal en niet specifiek gericht op politiek (zoals PredictIt). Dergelijke "prediction markets" werken door de uitkomst van een gebeurtenis als pseudo-aandeel te verhandelen. Bij een binaire gebeurtenis (ja/nee) kun je bijvoorbeeld een "Ja"-token kopen of verkopen. Als de gebeurtenis plaatsvindt, krijgen alle Ja-token-bezitters een uitkering voor ieder token. Vindt het niet plaats, dan gaat het geld naar de Nee-token bezitters. De koers van zo'n token varieert aan de hand van de verwachtingen van de handelaren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Sando schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:23:
Waarom dumpt iedereen alles wat los en vast zit voor Bitcoin? Heb ik nieuws gemist?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9SQQ1dC.png

Valt mee met dat bloedbad. Het is iig nu geen twee cijfers meer, de altcoins herstellen zich al.

Wil je goud geld verdienen? Wanneer BTC zakt, zet al je geld in alle altcoins. Wanneer BTC weer in beweging komt, vlucht uit de altcoins, alle geld op BTC. Heeft altijd gewerkt.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Hatsieflatsie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:32:
[...]

[afbeelding]

Valt mee met dat bloedbad. Het is iig nu geen twee cijfers meer, de altcoins herstellen zich al.

Wil je goud geld verdienen? Wanneer BTC zakt, zet al je geld in alle altcoins. Wanneer BTC weer in beweging komt, vlucht uit de altcoins, alle geld op BTC. Heeft altijd gewerkt.
Dat blijkt echter niet waar te zijn uit de grafieken die je boven je stelling plaatst...

• Bonkers12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2023

Zoals iemand hierboven al terecht aangaf, Poloniex is een interessante exchange om naar te kijken, meer dan 80 verschillende altcoins die kunnen worden verhandeld. Daarnaast is voor de meeste op deze website een wallet beschikbaar. Overgens is het veiligste om natuurlijk hardware matige of papiere wallets te hebben ipv alles online te hebben staan :9

Zoek je ook nog handige app om je coins bij te houden dan download de Coincap app en maak een Altfolio aan. Handig overzicht met de waarde van de coins en de bijbehorende charts.

• Playa del C.
Leuk moment weer even nu. BTC maakt constant een nieuwe ATH (all-time-high) en zit nu tegen de 1300 euro aan. Er is weinig weerstand, dus een kwestie van minuten/uren om die mentale grens te passeren.

Ik stel wel voor om een degelijke stop-loss in te stellen voor BTC (als dat kan in jouw geval). Ik heb zo'n gevoel dat de prijs iets te snel ging stijgen de laatste dagen...

Verwijderd

Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:49:
Leuk moment weer even nu. BTC maakt constant een nieuwe ATH (all-time-high) en zit nu tegen de 1300 euro aan. Er is weinig weerstand, dus een kwestie van minuten/uren om die mentale grens te passeren.

Ik stel wel voor om een degelijke stop-loss in te stellen voor BTC (als dat kan in jouw geval). Ik heb zo'n gevoel dat de prijs iets te snel ging stijgen de laatste dagen...
Er is geen mentale grens. Laten we eerlijk wezen de enige koers die er toe doet is XBT/USD aangezien de USD nog steeds de wereldmunt is. Daar merk je in Europa niet zoveel van, maar ga eens naar Azie en daar merk je dat alles mentaal gezien nog steeds in USD wordt uitgedrukt.

• Playa del C.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Er is geen mentale grens. Laten we eerlijk wezen de enige koers die er toe doet is XBT/USD aangezien de USD nog steeds de wereldmunt is. Daar merk je in Europa niet zoveel van, maar ga eens naar Azie en daar merk je dat alles mentaal gezien nog steeds in USD wordt uitgedrukt.
Op dit moment is dat met Bitfinex echter wel aardig in de war geschopt. Wat is op dit moment de juiste waarde voor Bitcoin in USD? Op Bitfinex is de BTC zo ongeveer 100 dollar meer waard dan bij andere exchanges.

De markt in Europa is groot genoeg om toch van een mentale grens te kunnen spreken. Het zal verder inderdaad niet veel effect hebben, zeker nu BTC ook redelijk ontwikkeld en een stuk duurder is. 10, 100 en 1000 USD/BTC waren de echte mentale grenzen, dat snap ik.

• Rannasha
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Op dit moment is dat met Bitfinex echter wel aardig in de war geschopt. Wat is op dit moment de juiste waarde voor Bitcoin in USD?
Bitstamp, Gemini en GDAX zijn de belangrijke exchanges als het gaat om USD-koersen, zolang Bitfinex problemen blijft houden. Een gewogen gemiddelde van die drie zou een vrij goede indicatie moeten geven.

• Playa del C.
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Bitstamp, Gemini en GDAX zijn de belangrijke exchanges als het gaat om USD-koersen, zolang Bitfinex problemen blijft houden. Een gewogen gemiddelde van die drie zou een vrij goede indicatie moeten geven.
Uiteraard wordt Bitfinex buiten beschouwing gelaten. Dankzij de situatie met Bitfinex is het op dit moment verder wel wat onduidelijk natuurlijk. Het effect is dat mensen denken dat de bitcoin een stuk meer waard kan zijn dan hij nu over het algemeen is, omdat de prijs bij Bitfinex zo hoog is. Maar wat is dus de realistische prijs in USD op dit moment... Weet niemand. Trekt de prijs straks naar die van Bitfinex toe? Of zakt Bitfinex naar het niveau van alle andere exchanges? Of ergens ertussen in. Dat maakt de prijs in euro's op dit moment in ieder geval wel interessanter dan dat hij eerder was.

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 11:11 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:10:
Maar wat is dus de realistische prijs in USD op dit moment... Weet niemand. Trekt de prijs straks naar die van Bitfinex toe? Of zakt Bitfinex naar het niveau van alle andere exchanges? Of ergens ertussen in.
Bitfinex zakt in. Zoveel is wel duidelijk, de relatieve verhoging op Bitfinex correleert precies met de USDT/USD koers op Kraken.

Stamp: $1424.79
Finex: $1554.20
Stamp/Finex = 0.9167

USDT op Kraken: $0.9175

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wat dit voor spectakel gaat opleveren. :)

• Playa del C.
Luuk schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:25:
Haha, dat is hilarisch! Dat stukje over die banaan ook, maar het echte onderwerp ook. Lijkt geen ontkomen aan te zijn, tenzij Bitfinex tijdelijk stopt met het uitvoeren van alle trades, totdat het probleem met de banken is geregeld.

• Rannasha
Weinig.

Ten eerste is er uit die grafiek nergens te zien dat $1600 op BFX een speciaal niveau is. De grafiek toont enkel de Bitcoin-koers en de hoeveelheid openstaande longs en shorts als functie van tijd. Er is niets dat dit koppelt aan het prijsniveau van $1600.

Daarnaast zitten de mensen die dergelijke posities hebben niet de hele dag te slapen. Dus een ketting-reactie van geforceerde liquidaties is onwaarschijnlijk tenzij de koers heel snel beweegt (denk aan een flash-crash of flash-spike o.i.d.) en hoewel de opmars de laatste tijd gestaag is, is het niet explosief omhoog of omlaag gegaan. Kortom, handelaren hebben dus de tijd om hun positie handmatig op het gewenste moment af te bouwen of om extra margin bij te storten als ze vertrouwen hebben in de positie.

Voor de rest blijft het verhaal hetzelfde: Zolang de withdrawals op Bitfinex niet mogelijk zijn, zal de Bitcoin-prijs daar steeds verder weglopen bij de rest.

edit: yay, €1300 aangetikt op Kraken

• Playa del C.
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Weinig.

Ten eerste is er uit die grafiek nergens te zien dat $1600 op BFX een speciaal niveau is. De grafiek toont enkel de Bitcoin-koers en de hoeveelheid openstaande longs en shorts als functie van tijd. Er is niets dat dit koppelt aan het prijsniveau van $1600.

Daarnaast zitten de mensen die dergelijke posities hebben niet de hele dag te slapen. Dus een ketting-reactie van geforceerde liquidaties is onwaarschijnlijk tenzij de koers heel snel beweegt (denk aan een flash-crash of flash-spike o.i.d.) en hoewel de opmars de laatste tijd gestaag is, is het niet explosief omhoog of omlaag gegaan. Kortom, handelaren hebben dus de tijd om hun positie handmatig op het gewenste moment af te bouwen of om extra margin bij te storten als ze vertrouwen hebben in de positie.

Voor de rest blijft het verhaal hetzelfde: Zolang de withdrawals op Bitfinex niet mogelijk zijn, zal de Bitcoin-prijs daar steeds verder weglopen bij de rest.

edit: yay, €1300 aangetikt op Kraken
Mee eens dat het bedrag van 1600 dollar arbitrair is, maar dat geeft meer aan rond welk prijspunt dit ongeveer gaat spelen.

Het maakt toch niet uit of de mensen handmatig hun positie afhandelen of automatisch. Het gaat om een deel van de handelaren die een short met leverage heeft staan. Schijnt dus dat er zo ongeveer 17000 posities short staan in dit gebied, waardoor steeds meer BTC ingekocht gaat worden (op Bitfinex zelf) als de prijs zo rond de 1600 dollar komt. En de waterval van aankopen zal de prijs en het aantal geforceerde liquidaties doen stijgen. Elke handelaar die hier handmatig tussen wil komen, kan alleen maar extra geld storten. De prijs van de BTC zal daardoor echter niet zakken en het effect alleen maar licht vertragen.
Als er verder niks verandert, zal hoe dan ook de waterval blijven doorgaan tot een geschatte prijs van ongeveer 2000 dollar/BTC.

Edit: 1300 EUR/BTC op Kraken. Naar verwachting :)

Verwijderd

Net begonnen met Kraken. Beetje spelen met storten, uitbetalen en aankopen van XBT en ETH. Werkt allemaal als een trein moet ik zeggen.Straks maar eens echt geld storten, zodat we echt kunnen gaan spelen/speculeren.

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Het maakt toch niet uit of de mensen handmatig hun positie afhandelen of automatisch. Het gaat om een deel van de handelaren die een short met leverage heeft staan. Schijnt dus dat er zo ongeveer 17000 posities short staan in dit gebied, waardoor steeds meer BTC ingekocht gaat worden (op Bitfinex zelf) als de prijs zo rond de 1600 dollar komt.
Het maakt wel degelijk uit. Als de handelaar geen vertrouwen heeft in zijn short-positie en de prijs stijgt, kan hij zijn positie sluiten, op ELK moment. Tenzij ie zit te slapen en geliquideerd wordt, maar dat zal niet de meerderheid zijn. Als hij wél vertrouwen heeft, kan hij zijn liquiditeit ophogen door extra coins te kopen, wat jij zegt, óf hij haalt het uit zijn cold storage bijvoorbeeld en dan is er dus geen extra aankoop. Conclusie: kans op echte waterval van 1600 naar 2000 lijkt me ver gezocht.

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Even een vraagje over Kraken. Ik heb geld gestort naar mijn account maar ik bedenk me net dat dit afkomt van een en/of rekening. Zou dit uitmaken als er staat dat ze alleen geld accepteren van de naam van wie het account is? Misschien ben ik ongeduldig omdat ik gisteren geld heb overgemaakt maar nog niks op mijn account zie staan.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een blockchain.info wallet, tegenwoordig kan je daarmee ook bitcoins kopen.
dit gaat via Coinify blijkbaar, koers is 1353,00 euro

Is dit veilig, zitten hier nog haken/ogen aan ?

• Playa del C.
vertigoo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Het maakt wel degelijk uit. Als de handelaar geen vertrouwen heeft in zijn short-positie en de prijs stijgt, kan hij zijn positie sluiten, op ELK moment. Tenzij ie zit te slapen en geliquideerd wordt, maar dat zal niet de meerderheid zijn. Als hij wél vertrouwen heeft, kan hij zijn liquiditeit ophogen door extra coins te kopen, wat jij zegt, óf hij haalt het uit zijn cold storage bijvoorbeeld en dan is er dus geen extra aankoop. Conclusie: kans op echte waterval van 1600 naar 2000 lijkt me ver gezocht.
Juist, de vraag is dus hoeveel mensen met een bepaalde positie op tijd klaar staan met extra bitcoins uit cold storage of via een andere aankoop. We zullen het zien, het kan inderdaad best meevallen.
Viper® schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:19:
Ik heb een blockchain.info wallet, tegenwoordig kan je daarmee ook bitcoins kopen.
dit gaat via Coinify blijkbaar, koers is 1353,00 euro

Is dit veilig, zitten hier nog haken/ogen aan ?
Dat is wel veilig, alleen de prijs is ongeveer 50 euro hoger dan op een exchange! Nogal duur dus.
kansloze schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:12:
Even een vraagje over Kraken. Ik heb geld gestort naar mijn account maar ik bedenk me net dat dit afkomt van een en/of rekening. Zou dit uitmaken als er staat dat ze alleen geld accepteren van de naam van wie het account is? Misschien ben ik ongeduldig omdat ik gisteren geld heb overgemaakt maar nog niks op mijn account zie staan.
In principe staat je naam bij die rekening, dus dat lijkt mij voldoen aan de eis. Geen ervaring met dat soort rekeningen verder. Kan mij niet voorstellen dat zoiets een probleem is. Sommige mensen hebben alleen een en/of rekening immers.

[ Voor 40% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 12:27 ]

• Rannasha
kansloze schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:12:
Heb misschien maar 2-3x geld naar Kraken overgemaakt, maar telkens vanaf een en/of rekening en het heeft nooit problemen opgeleverd.

Hou er rekening mee dat gisteren het internationale bankverkeer grotendeels stil lag (1 mei is in veel landen een feestdag, maar niet in NL), dus het is niet heel vreemd dat het nog niet binnen is.

• Playa del C.
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Heb misschien maar 2-3x geld naar Kraken overgemaakt, maar telkens vanaf een en/of rekening en het heeft nooit problemen opgeleverd.

Hou er rekening mee dat gisteren het internationale bankverkeer grotendeels stil lag (1 mei is in veel landen een feestdag, maar niet in NL), dus het is niet heel vreemd dat het nog niet binnen is.
Ook in Nederland waren de banken op 1 mei gesloten, toch? Dag van de arbeid. Was nogal ophef over, omdat iedereen vond dat de banken in het digitale tijdperk 24/7 betalingen moesten kunnen verwerken. Mensen hebben geen idee van wat er bij komt kijken. Beveiliging en support moet ook doorwerken. Het zijn niet alleen maar wat servers die constant geld doorsturen.

• kansloze
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Dan ga ik nog even geduld hebben, hoop dat ze vanmiddag nog wat kunnen storten dan.

In ieder geval goed om te horen dat ze niet moeilijk deden over een en/of rekening.

• Rannasha
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Ook in Nederland waren de banken op 1 mei gesloten, toch? Dag van de arbeid.
Geen idee, ik woon niet in Nederland. Waar ik woon was alles gesloten (waar ik werk helaas niet :().
Was nogal ophef over, omdat iedereen vond dat de banken in het digitale tijdperk 24/7 betalingen moesten kunnen verwerken. Mensen hebben geen idee van wat er bij komt kijken. Beveiliging en support moet ook doorwerken. Het zijn niet alleen maar wat servers die constant geld doorsturen.
Eerlijk gezegd is het nogal vreemd dat betalingen nog maar nauwelijks sneller gaan dan dat ze 10 jaar geleden gingen. Ja, het is geen eenvoudige materie, betalingen tussen verschillende banken, maar met de huidige stand van de technologie is er veel meer mogelijk dan wat de banken bieden.
kansloze schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:32:
[...]
In ieder geval goed om te horen dat ze niet moeilijk deden over een en/of rekening.
Het was in mijn geval overigens wel al weer een paar jaar terug dat ik die stortingen heb gedaan, dus mogelijk is het beleid tegenwoordig anders. Zo kreeg ik een maandje terug opeens van Bitstamp het verzoek voor extra documentatie omdat ik een en/of-rekening gebruikte voor stortingen, ondanks dat ik met die rekening over een meerjarige periode al tientallen stortingen had gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Rannasha op 02-05-2017 12:35 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:33:

[...]

Eerlijk gezegd is het nogal vreemd dat betalingen nog maar nauwelijks sneller gaan dan dat ze 10 jaar geleden gingen. Ja, het is geen eenvoudige materie, betalingen tussen verschillende banken, maar met de huidige stand van de technologie is er veel meer mogelijk dan wat de banken bieden.
Vandaar de populariteit van Bitcoin? :P

Wat is jouw advies momenteel? Toch nog BTC bijkopen hoewel hij op ATH staat? Aangezien hij toch maar blijft stijgen?

• Playa del C.
[...]

Geen idee, ik woon niet in Nederland. Waar ik woon was alles gesloten (waar ik werk helaas niet :().

[...]

Betalingen met de pinpas gaan echter wel zeer snel en zijn ook snel te zien op je digitale rekeningoverzicht. Niet dat het dan op de rekening van de ontvanger staat, maar die heeft wel meteen een bevestiging dat het geld komt. En dat is op zich ook voldoende. Vind persoonlijk dat betalingen wel sneller zijn geworden, maar alsnog niet zo snel als je zou verwachten. Banken verdienen geld door 'ons' geld te stallen ...
Een bitcointransactie kan trouwens ook 'lang' duren...
Fire69 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Vandaar de populariteit van Bitcoin? :P

Wat is jouw advies momenteel? Toch nog BTC bijkopen hoewel hij op ATH staat? Aangezien hij toch maar blijft stijgen?
Je vroeg het niet aan mij en misschien zit niemand op mijn advies te wachten, maar:
Een ATH is het allerbeste signaal wat je kan krijgen. Het betekent dat iets nog nooit eerder zo veel waarde had voor anderen.
Kopen als de prijs stijgt is een algemeen en bekend advies voor eigenlijk alles. Grootste kans dat de prijs nog even door blijft stijgen immers en dan kun je met een stop-loss actie voorkomen dat je ooit onder je aankoopprijs komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 12:45 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
[...]

Dit is nou precies een punt waar blockchain enorm veel winst kan gaan behalen. Volgens mij is er een consortium banken bezig met tests op de ethereum blockchain voor dit issue, en tevens is dit waar Ripple zich op richt.
Het zal misschien nog een paar jaar duren maar hier wordt hard aan gewerkt.

Maar eens, hier hadden banken al veel eerder snelheidswinst kunnen halen, ook zonder blockchain 8)

• Rannasha
[...]
Ik doe niet aan advies. Ik doe zelf ook vrijwel niet aan handelen.
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Banken verdienen geld door 'ons' geld te stallen ...
Dat was zo, maar inmiddels niet meer. Dit concept heet valutering en is sinds 2009 niet meer toegestaan. Overigens leverde het uberhaubt niet zoveel op, banken halen verreweg de meeste inkomsten uit leningen en investeringen, niet met het afsnoepen van 2 dagen rente op een betaalrekening.

Op dit moment is de enige reden dat overboeken lang duurt het feit dat het systeem voor interbancair verkeer vrij ingewikkeld is en er bijzonder weinig interesse lijkt te zijn om het te versnellen.
KingKoning schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Dit is nou precies een punt waar blockchain enorm veel winst kan gaan behalen. Volgens mij is er een consortium banken bezig met tests op de ethereum blockchain voor dit issue, en tevens is dit waar Ripple zich op richt.
Het zal misschien nog een paar jaar duren maar hier wordt hard aan gewerkt.

Maar eens, hier hadden banken al veel eerder snelheidswinst kunnen halen, ook zonder blockchain 8)
Blockchain-technologie voor interbancair verkeer is onzin. De kracht van de blockchain is dat iedereen mee kan doen zonder dat er extra afspraken of vertrouwen nodig is tussen de deelnemers. Als een groep banken snel overboekingen wil afhandelen, dan kunnen ze gewoon een blik advocaten opentrekken en die een contract laten opstellen over de afspraken omtrent een snel onderling betalingssysteem.

Een blockchain is nuttig als je niet weet wie er nog meer mee doet en of deze partijen te vertrouwen zijn. In het geval van banken is er precies bekend welke andere partijen er zijn en kan vertrouwen contractueel worden afgedwongen. Een blockchain-oplossing is dan juist erg inefficient.

• kansloze
Nu heb ik heel de ochtend de prijs van Bitcoin voor me, maar wat een stijgingen zeg. Ik verdiep me pas een kleine week erin maar is dit normaal? En als het zakt gaat dat net zo hard of meer geleidelijk?

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

T-8one

take it easy, take a sisi

kansloze schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:07:
Nu heb ik heel de ochtend de prijs van Bitcoin voor me, maar wat een stijgingen zeg. Ik verdiep me pas een kleine week erin maar is dit normaal? En als het zakt gaat dat net zo hard of meer geleidelijk?
Dalen kan net zo hard gaan, of harder :D

http://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Playa del C.
Dat gaat normaal uiteraard niet altijd zo, want dan waren we nu al lang over de 10 000 EUR/BTC geweest. Meestal gaat een correctie, een flinke daling na een te snelle stijging, een stuk sneller dan de lange weg omhoog. Die correctie gaat ook vaak ruiger, dus met veel grotere prijsverschillen (slippage) en schommelingen. Op dit moment lijkt de prijsstijging op zich redelijk stabiel en veilig te verlopen, maar wie weet...
Bitfinex stijgt snel de laatste uren ... zit bijna op die 1600 dollar ... :D

• Ernemmer
  • Niet online
Hier kan je het koersverloop goed zien, soms gaat het hard op en neer.
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd

Volgens mij loopt er redelijk wat geld vanuit de altcoins richting de BTC, de USD waarde van mijn alts is al met 10% gedaald sinds gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/331139/Forumpics/Tweakers/alts.PNG

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 02-05-2017 13:23 ]

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Dit is redelijk normaal ja, komt vooral door de relatief lage marketcap tenopzichte van breder geaccepteerde valuta (euro/dollar ect.). En zakken kan inderdaad net zo snel gaan als het stijgen (hoeft niet). Kijk maar eens naar de wat langere periodes op bijv. www.bitcoinwisdom.com/ Zelf vind ik de logaritmische grafieken mooi inzicht geven.

• Playa del C.
Nog wat andere linkjes voor mensen die op dit moment graag info en data willen:

Forum over speculatie (net als dit topic, maar dan veel groter (niet beter :P)).
https://bitcointalk.org/index.php?board=57.0

Andere site voor grafieken en orderbook overzichten.
https://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Kopen op een ATH lijkt mij een slecht idee. Als je er bovenop zit kan het natuurlijk wel. Stel je koopt nu op 1400, dan moet je zodra ie op 1550 oid komt verkopen. Als ie dan weer zakt naar 1250 en hebt niet verkocht zit je weer met een verlies. Ik koop zelf alleen nadat de boel flink gezakt is en verkoop na een flinke winst. Daar gaat altijd wel flink wat tijd overheen, maar ik heb geen zin om hoog te kopen en heel goed op te moeten letten of de boel niet weer klapt zodat ik een verlies heb.

Tot nu toe werkt dit prima voor mij. De koers zal toch altijd flink omhoog en flink omlaag gaan. Zodra de boel heel hard omhoog gaat komt er meestal ook wel een correctie. Als ik vind dat het te hard gaat verkoop ik een boel en pak ik een leuke winst. Dan is het wachten tot de boel flink gezakt is om weer in te kopen. Tuurlijk weet je niet hoe ver ie omhoog gaat en hoe ver ie precies naar beneden gaat. Daarom verkoop ik in stappen en koop ik weer in stappen.

• Playa del C.
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Kopen op een ATH lijkt mij een slecht idee. Als je er bovenop zit kan het natuurlijk wel. Stel je koopt nu op 1400, dan moet je zodra ie op 1550 oid komt verkopen. Als ie dan weer zakt naar 1250 en hebt niet verkocht zit je weer met een verlies. Ik koop zelf alleen nadat de boel flink gezakt is en verkoop na een flinke winst. Daar gaat altijd wel flink wat tijd overheen, maar ik heb geen zin om hoog te kopen en heel goed op te moeten letten of de boel niet weer klapt zodat ik een verlies heb.

Tot nu toe werkt dit prima voor mij. De koers zal toch altijd flink omhoog en flink omlaag gaan. Zodra de boel heel hard omhoog gaat komt er meestal ook wel een correctie. Als ik vind dat het te hard gaat verkoop ik een boel en pak ik een leuke winst. Dan is het wachten tot de boel flink gezakt is om weer in te kopen. Tuurlijk weet je niet hoe ver ie omhoog gaat en hoe ver ie precies naar beneden gaat. Daarom verkoop ik in stappen en koop ik weer in stappen.
Het grappige is dat een ATH nu het allerduurst lijkt, maar over een tijdje juist goedkoop is...

Verwijderd

1337 EUR op Kraken!

• PilatuS
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Het grappige is dat een ATH nu het allerduurst lijkt, maar over een tijdje juist goedkoop is...
Dat is ook zo. Er zit altijd een stijgende lijn in. Je kan ook gewoon inkopen en maanden of jaren wachten, dan zit je ook goed. Alleen kan je ook gebruik maken van de swings voor wat extra winst. Over het algemeen volgt er na een flinke stijging een correctie. Dat is een goed moment om winst te pakken als je dat wil doen.

• Playa del C.
Wikipedia: Leet

Edit: ik moet even stoppen, denk ik. Wordt wat te veel slowchat zo. Excuus.

Edit: check de tijd van deze edit

[ Voor 22% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 13:37 ]

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
short squeeze at bitfinex.... 1600 bereikt. RIP.

Verwijderd

kristof1234 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:31:
Ter aanvulling:

https://www.reddit.com/r/...hort_starting_at_1600_if/

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

T-8one

take it easy, take a sisi

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0060/6102/products/book_buy_sell_sell_new_1024x1024.jpg?v=1291137799

Bij Poloniex ook

[ Voor 3% gewijzigd door T-8one op 02-05-2017 13:35 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:52
Het Bitcoin topic is toch een andere? ;) Ik wordt een beetje hebberig van de altcoins die zo hard dalen, kopen kopen kopen!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

scosec schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:19:
[...]

Gewoon vasthouden. Komt helemaal goed.
XEM dump alert.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JoYua0v.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:38
Alles dumpt ten opzichte van bitcoin.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Rannasha
Er is helemaal geen magische $1600-squeeze. Dat getal heeft iemand met een boel handwaving en ongefundeerde aannames uit de mouw geschud. Zie ook mijn post eerder vandaag:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51090015

[ Voor 23% gewijzigd door Rannasha op 02-05-2017 13:41 ]

• Playa del C.
Correction incoming! Mijn stop-loss is net getriggered op 1325.1 euro... Kijken hoe ver het gaat zakken...

[ Voor 68% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 13:43 ]

• kansloze
Ja, nu heb ik dus gezien dat het ook hard kan zakken. Op Kraken van 1337 naar momenteel 1314, nog steeds wel een stijging over de gehele dag maar het kan hard gaan.

• Fire69
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:42:
Correction incoming! Mijn stop-loss is net getriggered op 1325.1 euro... Kijken hoe ver het gaat zakken...
Great, had ik net gekocht. 8)7

Dat overkomt me dus elke keer. Kopen op verkeerde moment, verkopen op verkeerde moment.
Denk dat ik er maar mee stop :')

• PilatuS
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:42:
Waarom ben je er van overtuigt dat de boel nu al flink gaat zakken ? Tuurlijk gaat de boel met een paar procenten op en neer. Ik verwacht alleen niet dat we nu naar de 1200 of minder gaan. De boel is daar niet hard genoeg voor omhoog gegaan.
Fire69 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Dat overkomt me dus elke keer. Kopen op verkeerde moment, verkopen op verkeerde moment.
Waarom doe je dat dan ook ? Je ziet dat de boel flink omhoog gaat en dan koop je. Wacht tot de boel flink omlaag gaat, dan kopen, niet andersom.

Verder ook nu weer het advies om de boel gewoon vast te houden tot je wel weer winst hebt. We gaan echt nog wel naar de 1500+ de komende dagen of weken.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2017 13:56 ]

• Playa del C.
[...]

Haha, dat heet leergeld.
Heb net zelf ook weer teruggekocht bij een prijs van 1316 euro. De correctie lijkt mee te vallen en dat is goed nieuws, dan gaat het zo meteen weer rustig omhoog waarschijnlijk. Wat ik net deed was amateuristisch daytraden. Heb er ook maar een paar euro mee verdiend, maar bij een grotere correctie gaat het vaak toch om iets van 50 euro in mijn geval. Toch leuk om te proberen.

• Fire69
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:53:

[...]

Waarom doe je dat dan ook ? Je ziet dat de boel flink omhoog gaat en dan koop je. Wacht tot de boel flink omlaag gaat, dan kopen, niet andersom.
Tja, ik wacht al dagen tot het gaat zakken, maar het bleef maar stijgen.
Dus ik dacht nog even mee te profiteren en dan te verkopen.
Maar het lijkt iedere keer wel of er iemand zit te wachten met zijn vinger boven een knop tot ik koop en dan de prijs doet kelderen :F

[edit]
Kelderen lijkt wat overroepen (fingers crossed).
Hoop dat het maar een klein dipje is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 02-05-2017 14:09 ]

• Playa del C.
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Waarom ben je er van overtuigt dat de boel nu al flink gaat zakken ? Tuurlijk gaat de boel met een paar procenten op en neer. Ik verwacht alleen niet dat we nu naar de 1200 of minder gaan. De boel is daar niet hard genoeg voor omhoog gegaan.

[...]

Precies, ik heb net een kleine winst gemaakt door te verkopen en een kwartiertje later weer te kopen. Tientje verdiend, klein risico gehad, maar in ieder geval niet het risico gehad om veel kwijt te raken.

Dat andere advies van jou is toch echt niet het advies van ervaren traders. Juist als de prijs stijgt is het gezond om ook in te kopen. De prijs gaat daarna immers waarschijnlijk omhoog. Wachten op een dip kan ook, maar dan moet er dus eerst wel een flinke dip komen. Hoe langer je anders wacht, hoe meer je achterloopt op de stijging. Wat nu 'hoog' is, is over een paar dagen weer 'laag'. Laag inkopen betekent daarom niet per definitie dat je in de huidige grafieken moet kijken naar een laag punt, maar naar wat je verwacht in de toekomst van de grafiek. En dan is een ATH vaak een laag punt...
Fire69 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Tja, ik wacht al dagen tot het gaat zakken, maar het bleef maar stijgen.
Dus ik dacht nog even mee te profiteren en dan te verkopen.
Maar het lijkt iedere keer wel of er iemand zit te wachten met zijn vinger boven een knop tot ik koop en dan de prijs doet kelderen :F

[edit[
Kelderen lijkt wat overroepen (fingers crossed).
Hoop dat het maar een klein dipje is :)
Het was tot nu toe een klein dipje inderdaad. Uit de grafieken haal ik dat we de komende uren wel weer even doorstijgen (of zijwaarts gaan, dus geen groot prijsverschil).

Wat ook helpt met het handelen is dat je rustig blijft. Als jij koopt, kan de prijs inderdaad net even zakken. Het gaat uiteindelijk om lange termijn. Gebruik een stop-loss als je gewoon niet onder een minimum wil komen, maar voor de rest is het een kwestie van afwachten en over een bepaalde tijd kijken wat de stand van zaken is.

[ Voor 27% gewijzigd door Playa del C. op 02-05-2017 14:02 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik houd in ieder geval een feest, wat een geld zeg...
Voor de wat 'ouderen' tussen ons stelt mijn bedrag natuurlijk geen zak voor, maar toch even 200 euro 'winst' op een maand of 2-3.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Dat deed ik ook en heb toen 80% fiat gemaakten op de spaarrekening gezet en met 1000 euro een aantal alts gekocht die er voor gaan zorgen dat ik over 5 jaar met pensioen kan. Ik verkoop voorlopig niks, misschien nu in het dalletje van XEM even wat bijkopen maar eigenlijk moet ik dat niet doen.

• PilatuS
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Dat andere advies van jou is toch echt niet het advies van ervaren traders. Juist als de prijs stijgt is het gezond om ook in te kopen. De prijs gaat daarna immers waarschijnlijk omhoog. Wachten op een dip kan ook, maar dan moet er dus eerst wel een flinke dip komen. Hoe langer je anders wacht, hoe meer je achterloopt op de stijging. Wat nu 'hoog' is, is over een paar dagen weer 'laag'. Laag inkopen betekent daarom niet per definitie dat je in de huidige grafieken moet kijken naar een laag punt, maar naar wat je verwacht in de toekomst van de grafiek. En dan is een ATH vaak een laag punt...
Het verschil is dat ik niet aan daytraden doe. Ik wacht weken of maanden met inkopen en verkopen. Dat is natuurlijk niet de maximale winst, maar voor mij werkt het prima.

Ik koop alleen in na een flinke correctie van bijvoorbeeld 1250 naar ongeveer 900. Dan wacht ik weer weken of maanden tot de boel op 1400 of 1500 komt. Als ik vind dat het te hard omhoog gaat in een te korte tijd verkoop ik de boel. Soms stijgt de boel dan nog een tijd door maar vaak genoeg komt er dan een correctie waarna ik weer kan inkopen.

Ik heb geen zin om iedere dag er mee bezig te zijn en doe dus alleen lange termijn handelen.

• Playa del C.
kuusj98 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:03:
Ik houd in ieder geval een feest, wat een geld zeg...
Voor de wat 'ouderen' tussen ons stelt mijn bedrag natuurlijk geen zak voor, maar toch even 200 euro 'winst' op een maand of 2-3.
Je mag rustig zeggen hoeveel BTC je in bezit hebt. Lijkt op 1 BTC?

Niet vergeten dat er slechts 21 millioen BTC beschikbaar zijn. Mocht over tien jaar de BTC een wereldwijd betaalmiddel worden (moet er nog wel heel wat gebeuren), dan is 1 BTC op dat moment een enorm groot aandeel. Vergelijkbaar met 100 000 euro of nog veel meer.

Zelf hoef ik daarom niet heel veel BTC. Als het ooit echt wat wordt, dan is 1 BTC al ruim genoeg om rijk te worden.

200 euro 'winst' inderdaad. Want zolang je het niet in cash kan uitdrukken, heb je er nog steeds niks aan. Het is alleen een goed teken voor de toekomst. Als de waarde is verdubbelt, kun je de helft van je BTC verkopen, zodat je je originele inleg terug hebt. Daarna is de andere helft een bonus voor de lange termijn als je wil.

• kansloze
Ernemmer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Dat deed ik ook en heb toen 80% fiat gemaakten op de spaarrekening gezet en met 1000 euro een aantal alts gekocht die er voor gaan zorgen dat ik over 5 jaar met pensioen kan. Ik verkoop voorlopig niks, misschien nu in het dalletje van XEM even wat bijkopen maar eigenlijk moet ik dat niet doen.
In principe is dat ook mijn plan. 1000 euro investeren en dan maar een paar jaar laten staan en dan kijken wat er van geworden is. Alleen vind ik het een beetje lastig te bepalen welke van al die coins nu een beetje levensvatbaar zijn. Ik heb nu een aantal Litecoins en Ripple, maar heb dat eigenlijk puur gebaseerd op een aantal berichten hier en Twitter. Dus enkele tips zijn welkom :)

• Playa del C.
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Het verschil is dat ik niet aan daytraden doe. Ik wacht weken of maanden met inkopen en verkopen. Dat is natuurlijk niet de maximale winst, maar voor mij werkt het prima.

Ik koop alleen in na een flinke correctie van bijvoorbeeld 1250 naar ongeveer 900. Dan wacht ik weer weken of maanden tot de boel op 1400 of 1500 komt. Als ik vind dat het te hard omhoog gaat in een te korte tijd verkoop ik de boel. Soms stijgt de boel dan nog een tijd door maar vaak genoeg komt er dan een correctie waarna ik weer kan inkopen.

Ik heb geen zin om iedere dag er mee bezig te zijn en doe dus alleen lange termijn handelen.
Het is dat ik vandaag een vrije dag heb, maar anders doe ik ook vrij weinig aan daytraden. Je BTC vasthouden blijkt gemiddeld ook het beste rendement te geven. Daytraders verdienen alleen geld ten koste van andere daytraders. En de exchanges verdienen aan de toeslag op elke aankoop en verkoop.

• Playa del C.
kansloze schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:11:
[...]

In principe is dat ook mijn plan. 1000 euro investeren en dan maar een paar jaar laten staan en dan kijken wat er van geworden is. Alleen vind ik het een beetje lastig te bepalen welke van al die coins nu een beetje levensvatbaar zijn. Ik heb nu een aantal Litecoins en Ripple, maar heb dat eigenlijk puur gebaseerd op een aantal berichten hier en Twitter. Dus enkele tips zijn welkom :)
Tja, iedereen zal iets anders adviseren. Er zijn ontzettend veel altcoins. Persoonlijk blijf ik bij BTC. De eerste en naar mijn mening de enige die (als eerste) kans heeft om een wereldmunt te worden. Wat ik zelf niet doe, maar waar altcoins wel handig voor kunnen zijn, is om van BTC naar altcoin te switchen. Soms daalt de BTC, terwijl de altcoins dan stijgen. Dan kun je je winsten heel goed maximaliseren.

Een BTC lijkt misschien oud en duur, maar het gaat uiteindelijk niet om hoeveel 'coins' je koopt, maar hoeveel euro je wil investeren.

• PilatuS
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Het is dat ik vandaag een vrije dag heb, maar anders doe ik ook vrij weinig aan daytraden. Je BTC vasthouden blijkt gemiddeld ook het beste rendement te geven. Daytraders verdienen alleen geld ten koste van andere daytraders. En de exchanges verdienen aan de toeslag op elke aankoop en verkoop.
Precies. Het doel voor mij is ook de boel voor langere tijd vast te houden. Alleen als de koers flink omhoog gaat in een korte tijd is de kans groot dat er een flinke correctie komt. Dat is voor mij een moment om een leuke winst te pakken en later weer in te kopen. Het doel is wel om altijd weer opnieuw in te kopen. De ATH van vandaag is waarschijnlijk niets in vergelijking met de ATH over 5 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2017 14:19 ]

• Kuusj

Kuusj

Playa del C. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Je mag rustig zeggen hoeveel BTC je in bezit hebt. Lijkt op 1 BTC?

Niet vergeten dat er slechts 21 millioen BTC beschikbaar zijn. Mocht over tien jaar de BTC een wereldwijd betaalmiddel worden (moet er nog wel heel wat gebeuren), dan is 1 BTC op dat moment een enorm groot aandeel. Vergelijkbaar met 100 000 euro of nog veel meer.

Zelf hoef ik daarom niet heel veel BTC. Als het ooit echt wat wordt, dan is 1 BTC al ruim genoeg om rijk te worden.

200 euro 'winst' inderdaad. Want zolang je het niet in cash kan uitdrukken, heb je er nog steeds niks aan. Het is alleen een goed teken voor de toekomst. Als de waarde is verdubbelt, kun je de helft van je BTC verkopen, zodat je je originele inleg terug hebt. Daarna is de andere helft een bonus voor de lange termijn als je wil.
Atm ongeveer een halve BTC, en nog een paar fysieke munten die ik niet meetel (goed voor een euro of 150-200). Heb ook nog een aantal tientjes winst gemaakt door te traden :D

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:25
Waarom gelooft iedereen hier heilig in BTC? Voor mij is deze munt echt een zinkend schip als je alleen al kijkt naar de scalability. BTC kan maar 7 transacties per seconden aan en dat is echt niets vergeleken met een gemiddelde creditcard maatschappij.
In mijn optiek is Ethereum een veel betere investering met de aankomende metropolis update en het raiden network wat het mogelijk maakt om in theorie 10k transancties per seconde uit te voeren. Bovendien beperkt Ethereum zich niet alleen tot fintech en met de omschakeling naar PoS zal het netwerk ook niet meer zo duur zijn om in stand te houden. just my 2 cents

Verwijderd

[...]

Gekocht heb je ze al, maar je hebt er toch echt nog zelf invloed op wanneer je ze verkoopt. Je kan ook wachten tot ze weer op hetzelfde niveau zijn. Vereist alleen geduld en je moet er niet wakker van liggen.

• Rannasha
symen89 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:58:
Waarom gelooft iedereen hier heilig in BTC? Voor mij is deze munt echt een zinkend schip als je alleen al kijkt naar de scalability. BTC kan maar 7 transacties per seconden aan en dat is echt niets vergeleken met een gemiddelde creditcard maatschappij.
In mijn optiek is Ethereum een veel betere investering met de aankomende metropolis update en het raiden network wat het mogelijk maakt om in theorie 10k transancties per seconde uit te voeren. Bovendien beperkt Ethereum zich niet alleen tot fintech en met de omschakeling naar PoS zal het netwerk ook niet meer zo duur zijn om in stand te houden. just my 2 cents
Het "Raiden network" is de Ethereum-versie van het Lightning network voor Bitcoin. Een vorm van off-chain transacties die het mogelijk maken om meer transacties te verwerken zonder de blockchain extra te belasten. Maar dit voordeel is er alleen als er herhaaldelijk transacties plaatsvinden tussen dezelfde partijen. Het basis-concept is immers dat twee partijen een bepaalde hoeveelheid geld opzij leggen om onderling transacties te kunnen doen en na iedere transactie een bonnetje ondertekenen en doorsturen naar de ander. Beide partijen kunnen op elk gewenst moment het bonnetje insturen naar de blockchain om zo het eindsaldo van alle transacties af te rekenen.

De beloofde opschaling dankzij deze netwerken wordt vaak veel mooier voorgespiegeld dan het is. Overigens is de laatste officiele blogpost van Raiden uit februari van dit jaar, waarin ze een release van de basisfunctionalitieit beloven in maart. Het is nu mei.

Zonder dergelijke off-chain oplossingen schaalt Ethereum niet veel harder dan Bitcoin. Bij Ethereum zit de limiet momenteel rond de 15 TPS. Maar transactie-limieten komen vaak door kunstmatige barrieres, zoals de blocksize-limiet van Bitcoin. Als je deze opheft en de systemen natuurlijk laat schalen, dan zal zonder off-chain oplossingen Ethereum sneller tegen de grens aanlopen dan Bitcoin. Ethereum transacties zijn groter en complexer dan Bitcoin transacties (dit is "by design", want Ethereum zet veel meer in op smart contracts en transactie-scripts), waardoor Ethereum sneller tegen beperkingen oploopt wat betreft CPU, schijfruimte en bandbreedte.

Hoe je het ook wendt of keert, een decentrale cryptocurrency kan niet hard opschalen zonder off-chain oplossingen, want de hele transactie-geschiedenis in de blockchain houden is niet haalbaar op globale schaal, hoe mooi je het ook maakt.

Er is daarom, naar mijn idee, prima plaats voor meerdere systemen. Ethereum heeft een heel aantal innovatieve features en ontwikkelt snel, maar soms wellicht te snel (kennen we The DAO nog? En hoeveel hardforks zijn er inmiddels geweest? De metropolis-update is ook weer een hardfork overigens). Bitcoin is superstabiel en betrouwbaar, maar ontwikkeling van nieuwe functionaliteit verloopt erg traag en de ontwikkelaars zijn zeer conservatief.

Geen van beide kan met recht een "zinkend schip" genoemd worden. Ik zou niet vrolijk worden van het idee van hardfork-happy Ethereum als voornaamste cryptocurrency, maar aan de andere kant is het zeer goed dat Bitcoin wat vuur aan de schenen wordt gelegd zodat duidelijk wordt dat de positie aan de top niet vanzelfsprekend is.

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:29:
[...]

Gekocht heb je ze al, maar je hebt er toch echt nog zelf invloed op wanneer je ze verkoopt. Je kan ook wachten tot ze weer op hetzelfde niveau zijn. Vereist alleen geduld en je moet er niet wakker van liggen.
Komt wel goed, vorige keer toen ik gekocht had kelderde het ook (echt, van 1200$ naar < 900$ ). Toen ook 'rustig' afgewacht. Daarna wel te vroeg verkocht. Zonder verlies maar had dikke winst kunnen maken 8)7

• Kuusj

Kuusj

Pas op:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/f218b7b877ec43f0b88191c57fcec504.png

Ja, ik weet dat er (waarschijnlijk) een virus in zit, maar ik ga hem toch in een sandbox openen. BTC wallet heb ik toch al jaren niet meer op een PC staan :P

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/c2964805a07d43abbe343b1026e9fe77.png
Dat zullen we dus maar even niet doen. Document is 53KB, dus hij zal (gezien de afbeeldingen) de worm/trojan elders gaan halen.

Edit 2:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/b6f2213c792f491ea7b55361f2815f4f.png
Slim, document laten openen in webpaginamodus... Gelukkig ben ik slimmer.
933 woorden. Waarschijnlijk een malafide code die op lettertype 3 staat.

Nu ben ik toch reuze benieuwd...
Ah, ok... Die 933 woorden simpelweg gekopieerd in een plain TXT bestand, en daar is het zo'n soort Lorum Ipsum zooitje. Maar dan met random woorden: Roving, bonded, signatory, prearranged, deduct enz. enz. enz.

Dan moet de code toch ergens anders staan...

[ Voor 66% gewijzigd door Kuusj op 02-05-2017 16:07 ]

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
kuusj98 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:52:
Pas op:
[afbeelding]

Ja, ik weet dat er (waarschijnlijk) een virus in zit, maar ik ga hem toch in een sandbox openen. BTC wallet heb ik toch al jaren niet meer op een PC staan :P
Bespaar je de moeite.
Hello [knip] .

Please find attached your BTC-e codes.

You need to activate them within 3 hours.

Pass key is U07s3c4dZK
You have to paste it to be able to view the document.

Kindest regards
Holman Alexis
Met .doc bestandje geattached, van j.arimateia@globo.com. Wat is dit voor zieke scam dan. Hoe komen ze toch aan mijn gegevens (username, mail). Met blockchain ook al. En pas sinds ik weer actief ben met cryptos. Daarvoor niet. Hoe doen ze dat? Beware!

Ik opende de .doc per ongeluk op mijn telefoon (OP3 met laatste firmware) en er gebeurde niets, gaf aan damaged file etc. Maar had ik liever niet gedaan.

• Kuusj

Kuusj

kthxbye schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Bespaar je de moeite.

[...]

Met .doc bestandje geattached, van j.arimateia@globo.com. Wat is dit voor zieke scam dan. Hoe komen ze toch aan mijn gegevens (username, mail). Met blockchain ook al. En pas sinds ik weer actief ben met cryptos. Daarvoor niet. Hoe doen ze dat? Beware!

Ik opende de .doc per ongeluk op mijn telefoon (OP3 met laatste firmware) en er gebeurde niets, gaf aan damaged file etc. Maar had ik liever niet gedaan.
(zie mijn laatste screenshot)

Ik heb wel een vermoeden. Ik heb een Hero account op Bitcointalk, daar staat het e-mail adres in waar ik dit nu ook op heb binnengekregen. Waarschijnlijk kiezen ze hun doelwitten uit.

Het is wel redelijk misselijkmakend in ieder geval...

• Rannasha
kthxbye schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Bespaar je de moeite.

[...]

BTC-e is in het verleden al eens gehacked, waarbij de user-db gestolen is. Dus de gebruikersnamen en emailadressen van BTC-e gebruikers zijn "in het wild" te vinden. Bitcointalk overigens ook.

Overigens is dergelijke malware vrijwel altijd bedoeld voor Windows-machines, dus openen op een telefoon (of Linux of Mac computer) is meestal geen probleem. Nog steeds sterk afgeraden natuurlijk!

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
kuusj98 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:52:
Pas op:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dat zullen we dus maar even niet doen. Document is 53KB, dus hij zal (gezien de afbeeldingen) de worm/trojan elders gaan halen.

Edit 2:
[afbeelding]
Slim, document laten openen in webpaginamodus... Gelukkig ben ik slimmer.
933 woorden. Waarschijnlijk een malafide code die op lettertype 3 staat.

Nu ben ik toch reuze benieuwd...
Zag het net in de trollbox van BTC-e ook al voorbij komen, niemand lijkt er in te trappen haha.

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:25
@Rannasha

Mooi betoog waarbij ik zelfs ook een paar nieuwe dingen gelezen heb. Ik had geen idee dat bitcoin een vergelijkbaar off-chain network in de maak had.
Persoonlijk denk ik dat BTC alleen maar zo hoog is omdat het de genesis van de cryptocurrency is en daardoor de meeste naamsbekendheid. Als ik met vrienden heb over blockchain dan kennen ze alleen maar bitcoin. Als ik over ethereum begin dan wordt ik glazig aangekeken.

Waarom ik bitcoin wel een zinkend schip vind? Intussen zijn we bijna 10 jaar verder in blockchain en komen we achter problemen waar de maker van bitcoin niet aan gedacht heeft. Scalability is 1 ding (bitcoin unlimited kruipt dichterbij https://coin.dance/blocks) maar ook de kosten per transactie rijzen de pan uit. PoW is gewoon een super ineffeciente methode om het netwerk in stand te houden. Voor wat ik gelezen heb over PoS is dat veel houdbaarder over de lange termijn.

Ik proef een beetje dat jij niet een voorstander bent van hardforken maar als er een probleem is of er moet een update doorgevoerd worden, waarom zou je dan niet hardforken?

De tijd zal het leren maar ik zie het zomaar gebeuren dat BTC als token bovenop het ethereum netwerk zal worden gebouwd.

• PilatuS
  • Niet online
symen89 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:07:
Persoonlijk denk ik dat BTC alleen maar zo hoog is omdat het de genesis van de cryptocurrency is en daardoor de meeste naamsbekendheid.
Vergeet niet dat er al genoeg plekken zijn waar je er mee kan betalen, dat doen andere coins dan weer niet of vrijwel niet. Denk vooral ook aan site's als Silkroad. Ook dat heeft er flink mee te maken dat de BTC zo omhoog gegaan is de afgelopen jaren.

• Luuk
  • Niet online
@Rannasha

Waarom ik bitcoin wel een zinkend schip vind? Intussen zijn we bijna 10 jaar verder in blockchain en komen we achter problemen waar de maker van bitcoin niet aan gedacht heeft. Scalability is 1 ding (bitcoin unlimited kruipt dichterbij https://coin.dance/blocks) maar ook de kosten per transactie rijzen de pan uit. PoW is gewoon een super ineffeciente methode om het netwerk in stand te houden. Voor wat ik gelezen heb over PoS is dat veel houdbaarder over de lange termijn.
BU kruipt inmiddels juist langzaam terug ;)

• KingKoning
symen89 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:58:
Binnen de Eth "trading" wereld geloven ze heilig in "the flippening", het moment dat ethereum marketcap die van BTC gaat overnemen. De memes op /r/ethtrader liegen er niet om... Interressant verhaal in dat licht is de volgende blogpost

“The Flippening” & How I Learned to Stop Loving Bitcoin
The money is rolling into bitcoin, yet the innovation has fled
Persoonlijk geloof ik niet zo in "1 coin to rule them all", of dat nou btc, eth of een ander is. Wel denk ik dat veel BTC mensen en ook veel ETH mensen erg gefocussed zijn op hun eigen straatje. "Fanboys" zou je kunnen zeggen.

Ik denk dat beiden naast elkaar zouden kunnen bestaan. Bitcoin zie ik nog steeds als een currency.
Ethereum heeft niet als bedoeling een currency te zijn, maar wil de "worldcomputer" zijn, Internet 3.0, een volledig gedecentraliseerd web, met smart contracts en gedecentraliseerde apps.

Time will tell waar het naar toe gaat: maar ik denk niet dat het nodig is de 2 als concurrent van elkaar te zien.

• Spoiler
  • Laatst online: 16:23
Na enige tijd dit topic te hebben gevold uiteindelijk ook besloten om eens wat coins te kopen. En deze keuze is gevallen op Ethereum en de classic variand hiervan. Gelukig wel net voor de kleine bump up van vorige week.

Nu heb ik wel een vraagje m.b.t tot het verkopen van deze coins. Ik heb bijvoorbeeld de coins gekocht via BTCDirect, wat doen jullie als je besluit ze weer te verkopen? Doe je dit bijvoorbeeld ook via hun of ga je dit dan doen op een exchange?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

• Rannasha
@Rannasha

Mooi betoog waarbij ik zelfs ook een paar nieuwe dingen gelezen heb. Ik had geen idee dat bitcoin een vergelijkbaar off-chain network in de maak had.
Persoonlijk denk ik dat BTC alleen maar zo hoog is omdat het de genesis van de cryptocurrency is en daardoor de meeste naamsbekendheid. Als ik met vrienden heb over blockchain dan kennen ze alleen maar bitcoin. Als ik over ethereum begin dan wordt ik glazig aangekeken.
Naamsbekendheid, netwerk-effect en first-mover-advantage zijn zeker voordelen waar Bitcoin gebruik van maakt. Maar dat is niet het enige, want Bitcoin heeft ook een vrij divers team van zeer competente ontwikkelaars (al zijn ze wellicht wat te terughoudend af en toe). Wanneer was de laatste keer dat er een serieuze bug was met Bitcoin die direct effect had op het netwerk? Vziw was de laatste keer de 0.8 update van de Bitcoin software in maart 2013, die voor compatibiliteitsproblemen zorgde met clients die niet geupdate waren. Dit resulteerde voor een chain-split (een onbedoelde fork). Maar binnen enkele uren was de situatie verholpen met een noodpatch en er is slechts 1 double-spend transactie uitgevoerd (waarvan het onzeker is of dat bewust was).

Voor een systeem dat miljarden Euro's aan waarde vertegenwoordigd is een dergelijke stabiliteit zeer belangrijk. En Bitcoin heeft zich op dat gebied veel meer bewezen dan alle andere cryptocurrencies (deels omdat het al een stuk langer mee gaat).
Waarom ik bitcoin wel een zinkend schip vind? Intussen zijn we bijna 10 jaar verder in blockchain en komen we achter problemen waar de maker van bitcoin niet aan gedacht heeft. Scalability is 1 ding (bitcoin unlimited kruipt dichterbij https://coin.dance/blocks) maar ook de kosten per transactie rijzen de pan uit.
Scalability en transactie-kosten gaan hand-in-hand. De kosten zijn hoog omdat de blocks vol zitten. Als de blocksize verhoogd wordt (BU) of er een offchain oplossing komt (SegWit), zullen de kosten vanzelf weer dalen.

Andere coins hebben dergelijke groeipijnen nog niet, omdat ze simpelweg veel minder worden gebruikt in het dagelijks leven. Zoals Andreas Antonopoulos laatst zei "Scaling is not a problem when you have no scale" (mogelijk geen letterlijke quote, omdat ik het uit geheugen opvis).
PoW is gewoon een super ineffeciente methode om het netwerk in stand te houden. Voor wat ik gelezen heb over PoS is dat veel houdbaarder over de lange termijn.
Zolang er geen echte goede oplossing is voor het "nothing-at-stake" probleem is de betrouwbaarheid van PoS twijfelachtig.

Ter informatie: Het nothing-at-stake probleem houdt in dat als er twee concurrerende chains zijn, een PoS "miner" met ongestraft met beide chains mee kan doen. Hij hoeft namelijk niets te spenderen om steun uit te spreken voor een bepaalde chain. Hierdoor zal het afhandelen van chain-splits veel langzamer en lastiger zijn, waardoor de kans op double-spends toeneemt.

PoW, hoe inefficient dan ook, haalt z'n kracht uit het feit dat de miner daadwerkelijk iets wezenlijks moet investeren om een chain te steunen. In dit geval is dit electriciteit en tijd. Als ik 1 minuut op chain A mine, kan ik die investering niet terugkrijgen als chain B uiteindelijk wint. Dit geeft de miners extra motivatie om chainsplits zo snel mogelijk op te lossen.
Ik proef een beetje dat jij niet een voorstander bent van hardforken maar als er een probleem is of er moet een update doorgevoerd worden, waarom zou je dan niet hardforken?
Hardforken op zich is niet zo'n probleem, maar het is een gevaarlijke operatie omdat je het risico loopt je netwerk (en je gebruikers) in twee (of meer) takken te splitsen. Het beste is om dit zoveel mogelijk tot een minimum te beperken. Daarnaast breekt een hardfork de backwards compatibility van de software, dus iedereen is gedwongen om te upgraden als ze van het systeem gebruik willen blijven maken. Dat is nu nog niet zo'n probleem, met een groep gebruikers die vooral bestaat uit enthousiastelingen met bovengemiddelde kennis van de materie, maar hoe groter een cryptocurrency wordt, hoe meer poten in de aarde het heeft.

Ethereum doet wat mij betreft iets te luchtig over hardforks. Zie ook het gedoe rondom The DAO. Die hardfork is niet alleen moreel betwistbaar (het gaat immers direct in tegen de uitspraak dat op Ethereum de code alles bepaalt en onomkeerbaar is), maar de uitvoering was ook matig, gezien er naderhand nog actief gehandeld werd in beide takken (ETH / ETC).
De tijd zal het leren maar ik zie het zomaar gebeuren dat BTC als token bovenop het ethereum netwerk zal worden gebouwd.
Of BTC blijft bestaan als onafhankelijk netwerk, of het verdwijnt ten faveure van andere cryptocurrencies. Ik zie het niet overgeheveld worden als token op een ander netwerk zoals Ethereum. Waarom zou je? Er zijn al genoeg currency-achtige tokens op dergelijke netwerken.
Spoiler schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:27:
Nu heb ik wel een vraagje m.b.t tot het verkopen van deze coins. Ik heb bijvoorbeeld de coins gekocht via BTCDirect, wat doen jullie als je besluit ze weer te verkopen? Doe je dit bijvoorbeeld ook via hun of ga je dit dan doen op een exchange?
Wat je zelf wil :) Persoonlijk zou ik kiezen voor een exchange omdat je dan meer € voor je crypto krijgt. Maar als je geen zin hebt in de verificatie-procedure, dan kun je gewoon weer BTCDirect gebruiken. Echter zou ik wel overwegen om verificatie op een bekende exchange te doen als je van plan bent om vaker cryptocurrencies te kopen of verkopen. Het is een eenmalig proces en daarna heb je altijd gunstigere koersen en meer mogelijkheden dan bij de koop/verkoop-websites als BTCDirect, Bitonic, etc...

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 02-05-2017 16:32 ]

• Luuk
  • Niet online
Spoiler schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:27:
Na enige tijd dit topic te hebben gevold uiteindelijk ook besloten om eens wat coins te kopen. En deze keuze is gevallen op Ethereum en de classic variand hiervan. Gelukig wel net voor de kleine bump up van vorige week.

Waarom ben je juist voor ETH classic gegaan? :)

• Spoiler
Luuk schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Waarom ben je juist voor ETH classic gegaan? :)
Sorry, ben zowel voor Ethereum gegaan als voor Ethereum Classic. Dit omdat ik na hier en daar wat gelezen had dat Classic is gebaseerd op de eerdere blockchain techniek (toch?). En daarnaast was de prijs ook nog redelijk oke imo.

• Spoiler
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:29:
[...]
Wat je zelf wil :) Persoonlijk zou ik kiezen voor een exchange omdat je dan meer € voor je crypto krijgt. Maar als je geen zin hebt in de verificatie-procedure, dan kun je gewoon weer BTCDirect gebruiken. Echter zou ik wel overwegen om verificatie op een bekende exchange te doen als je van plan bent om vaker cryptocurrencies te kopen of verkopen. Het is een eenmalig proces en daarna heb je altijd gunstigere koersen en meer mogelijkheden dan bij de koop/verkoop-websites als BTCDirect, Bitonic, etc...
Ja duidelijk! Oke, en welke exchange zo jij aanraden? En is dit dan ook zo dat je het meteen in euro's kan laten uitbetalen?

Sorry voor de bleue vraag misschien maar heb hier nog niets over gelezen ;)

• KingKoning
Spoiler schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Sorry, ben zowel voor Ethereum gegaan als voor Ethereum Classic. Dit omdat ik na hier en daar wat gelezen had dat Classic is gebaseerd op de eerdere blockchain techniek (toch?). En daarnaast was de prijs ook nog redelijk oke imo.
Tot iets minder dan een jaar geleden was het 1 chain. Echter door het debacle met the DAO is er in de aftermath een splitsing ontstaan.

Coindesk: Ethereum's Two Ethereums Explained

• Rannasha
Spoiler schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:37:
[...]

Ja duidelijk! Oke, en welke exchange zo jij aanraden? En is dit dan ook zo dat je het meteen in euro's kan laten uitbetalen?
Kraken. Biedt de meeste grote cryptocurrencies aan als handelspaar en heeft zeer snelle uitbetaling van Euro's naar je bankrekening (meestal ~1 werkdag).

Nadeel is dat je wel eenmalig je identiteit moet verifieren en dat de interface niet altijd even praktisch is als je er niet aan gewend bent.

• Spoiler
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Kraken. Biedt de meeste grote cryptocurrencies aan als handelspaar en heeft zeer snelle uitbetaling van Euro's naar je bankrekening (meestal ~1 werkdag).

Nadeel is dat je wel eenmalig je identiteit moet verifieren en dat de interface niet altijd even praktisch is als je er niet aan gewend bent.
Oke, cool! Thanks. En de interface valt vast wel onder de knie te krijgen ;)

Verwijderd

Kraken is snel.... vandaag om 12.00 geld overgemaakt om 16.00 al op Kraken.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat ik wel bizar vind is wat er gebeurd met exchanges die niet meer populair zijn maar of om
een andere reden niet meer gebruikt worden. Bijv Vircurex die wordt niet meer actief onderhouden je kan geen accounts meer aanmaken of geld opnemen. Maar toch zie je nog dat er gehandeld wordt. Wat gebeurd er met de valuta die nog aanwezig is op de accounts en de fees die ingehouden worden door de exchange.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Defector schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:04:
Wat ik wel bizar vind is wat er gebeurd met exchanges die niet meer populair zijn maar of om
een andere reden niet meer gebruikt worden. Bijv Vircurex die wordt niet meer actief onderhouden je kan geen accounts meer aanmaken of geld opnemen. Maar toch zie je nog dat er gehandeld wordt. Wat gebeurd er met de valuta die nog aanwezig is op de accounts en de fees die ingehouden worden door de exchange.
Grote kans dat het geen echte orders zijn. Er zijn genoeg beurzen die activiteit faken om maar gebruikers te lokken.

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:59:
Bij Poloniex is dat toch op 15min?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:59:
Gistermiddag overgemaakt naar kraken, om 18:52 vandaag beschikbaar. 8)7

• Rannasha
MetalG schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Bij Poloniex is dat toch op 15min?
Dat is voor crypto's. Het ging hier over Euro-overboekingen. Poloniex doet überhaupt niet aan fiat.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Naar Kraken moet je de Fidor Bank AG SEPA transactie kiezen toch?
Code meegeven incl. kraken.com bij omschrijving. Eerst maar eens uitgetest met 100euro. Maakte voorheen altijd Bitcoins (delen van) over via Bitonic. Blijkt dus dat op Kraken de bitcoins flink goedkoper zijn. Dan maar een paar dagen wachten. Die bedenktijd kan nooit kwaad, je ziet nu echt een hype ontstaan. Volgens mij gaat het op dit forum ook een stukje harder qua posts dan normaal.

Heb al wat kameraden die normaal helemaal niet van het beleggen of gokken met geld zijn aan de altcoins (ZCash gekocht).

Wat is nu veiliger, een Jaxx wallet met die 12 woorden die je ook goed backupt of een Kraken.com account? Gevoelsmatig is dat Jaxx...

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:52
Waarom zit iedereen op Bitcoin? Niemand die dalende altcoins oppikt?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:38
SharpEdgeOne schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:48:
Waarom zit iedereen op Bitcoin? Niemand die dalende altcoins oppikt?
Zolang ze dalen niet :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
assassin85 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:10:
[...]

https://coinmarketcap.com/currencies/komodo/#charts
Komodo

Relatief jonge coin met een actief dev team (supernet) en een gestaag groeiend marketcap. Heeft nog geen grote klapper gemaakt zoals de meeste van de currency met potentie al wel hebben gedaan. Wel veel otwikkeling zoals de Agama wallet die al wel bestaat maar pas optimaal gaat werken na de alpha release version. Die komt er naar verwachting binnen enkele maanden aan. In cryptoland zijn dat soort nieuwtjes wel in voldoende om de waarde omhoog te stuwen.

Ik verwacht er iig veel van. Relatief gezien ook niet een superhoog aantal coins die in omloop gebracht zullen worden (100 mil).
Al Komodo coins gekocht? Kan alleen op Bittrex zie ik al. Heb daar wel een account maar vind het niet relax om daar veel geld te hebben staan. Agama wallet is ook knettergaar...
Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).